Бібліотечному фахівцю

каталог – систематизований перелік документів б/ф із зазначенням місць їх зберігання, що ведеться на паперових картках або в електронній формі
Розділи сайту

Закрити 1. Офіційна інформація

Закрити 2. Бібліотеки України

Закрити 3. Національні бібліотеки

Закрити 4. Сторінка дослідника

Закрити 5. Методисти рекомендують

Закрити 6. Статистична аналітика

Закрити 7. Бібліотечна планета

Закрити 8. Бібліолоція

Закрити 9. Бібліографи презентують

Мастрід

Закрити Інновації/проекти

Закрити Бібліотечний простір

Закрити ЕСМаР

Закрити Лауреати конкурсу

Закрити Нагороди і звання

Нове на сайті

Виставлено:

[29.11.2024]

Умови редакційної передплати журналу «Бібліотечна планета» на 2025 рік.

Для цього необхідно

[05.07.2024]

Список нових надходжень до сектору організації професійної самоосвіти науково-методичного відділу в липні 2024 року

[24.06.2024]

БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА № 2 (104) 2024

[22.12.2023]

БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА № 4 (102) 2023

[03.10.2023]

БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА № 3 (101) 2023

[18.09.2023]

Список статей з зарубіжної фахової періодики за III квартал 2023 року

[05.07.2023]

БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА № 2 (100) 2023

[19.06.2023]

Список статей з зарубіжної фахової періодики за II квартал 2023 року

[20.05.2023]

Список нових надходжень до сектору організації професійної самоосвіти науково-методичного відділу

[06.05.2023]

Список нових надходжень до сектору організації професійної самоосвіти науково-методичного відділу в травні 2023 року

[05.04.2023]

БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА № 1 (99) 2023

[16.03.2023]

Список нових надходжень до сектору організації професійної самоосвіти науково-методичного відділу в березні 2023 року

[16.03.2023]

Список статей з зарубіжної фахової періодики за 4 квартал 2022 року

[27.02.2023]

Список нових надходжень до сектору організації професійної самоосвіти науково-методичного відділу в лютому 2023 року

[17.01.2023]

БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА № 4 (98) 2022

[23.12.2022]

Список нових надходжень до сектору організації професійної самоосвіти науково-методичного відділу в грудні 2022 року

[21.12.2022]

Список статей з зарубіжної фахової періодики за 4 квартал 2022 року

[18.11.2022]

Список нових надходжень до сектору організації професійної самоосвіти науково-методичного відділу в листопаді 2022 року

[04.11.2022]

Список статей з зарубіжної фахової періодики 3 квартал 2022 рр.

[05.10.2022]

Умови редакційної передплати журналу «Бібліотечна планета» на 2023 рік.

Для цього необхідно

[04.10.2022]

БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА № 3 (97) 2022

[10.09.2022]

Список нових надходжень до сектору організації професійної самоосвіти науково-методичного відділу в вересні 2022 року

[03.08.2022]

Список нових надходжень до сектору організації професійної самоосвіти науково-методичного відділу в першому півріччі 2022 року

[11.07.2022]

БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА № 2 (96) 2022

[29.06.2022]

БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА № 1 (95) 2022

[23.12.2021]

БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА № 4 (94) 2021

[16.12.2021]

Список нових надходжень до сектору організації професійної самоосвіти науково-методичного відділу в грудні 2021 року

[06.12.2021]

РЕДАКЦІЙНА ПЕРЕДПЛАТА ЖУРНАЛУ «БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА» НА 2022 РІК

[01.12.2021]

Список нових надходжень до сектору організації професійної самоосвіти науково-методичного відділу в листопаді 2021 року

[20.10.2021]

Список нових надходжень до сектору організації професійної самоосвіти науково-методичного відділу в жовтні 2021 року

[27.09.2021]

БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА № 3 (93) 2021

[01.09.2021]

Список нових надходжень до сектору організації професійної самоосвіти науково-методичного відділу в серпні 2021 року

[06.07.2021]

«Перелік стандартів з довідково-інформаційної, бібліотечної, видавничої справи і суміжних галузей» / (чинні в Україні станом на 01.07.2021 р.)

[30.06.2021]

Список нових надходжень до сектору організації професійної самоосвіти науково-методичного відділу в червні 2021 року

[23.06.2021]

БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА № 2 (92) 2021

[31.05.2021]

Список нових надходжень до сектору організації професійної самоосвіти науково-методичного відділу в травні 2021 року

[07.05.2021]

XІІІ Всеукраїнська науково-практична конференція «Бібліотека і книга в контексті часу»

[29.03.2021]

БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА № 1 (91) 2021

[22.12.2020]

БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА № 4 (90) 2020

[02.10.2020]

БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА № 3 (89) 2020

[22.06.2020]

БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА № 2 (88) 2020

[22.06.2020]

БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА № 1 (87) 2020

[29.01.2020]

Методична служба: індикатор та імпульс інноваційної культури в умовах децентралізації.

[29.01.2020]

Сучасна публічна бібліотека від А до Я.

[29.01.2020]

Сучасна публічна бібліотека: виклики, можливості, досягнення: С 89 матеріали VIІ Всеукр. шк. методиста, 7–11 жовтня 2019 р.

[16.12.2019]

БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА № 4 (86) 2019

[18.09.2019]

БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА № 3 (85) 2019

[16.05.2019]

Інформаційно-аналітичний бюлетень: СОЦІОЛОГІЧНІ ДОСЛІДЖЕННЯ В БІБЛІОТЕКАХ (Випуск 50) [.pdf]

Огляд НДР за 2010-2015 рр. [.pdf]

[27.03.2019]

Бібліотечна планета, номер 1 за 2019 рік

[22.12.2018]

Бібліотечна планета, номер 4 за 2018 рік

[27.11.2018]

Семінар «Актуальні питання охорони книжкових пам’яток».

[04.10.2018]

Бібліотечна планета, номер 3 за 2018 рік

[14.03.2018]

До відома авторів журналу

Інформація від майстра
Відвідувачі

   відвідувачі

   відвідувач online


Page Rank Check
Запитання-відповіді


В цьому розділі можна поставити фахові питання. Для цього необхідно скористатися браузером Mozilla Firefox або ел. скринькою НМВ: method@nplu.org
Питання, що стосуються роботи ЕСМаР, надсилайте на ecmap@nplu.org
Шановні колеги, перш ніж поставити питання, пропонуємо скористатись Пошуком, чи не знаходиться вже готова відповідь у базі "Запитання-відповіді". Пошук здійснюється за ключовими словами.
P.S.: Увага! З метою надання більш чітких відповідей, просимо в питаннях конкретизувати регіон, вид Вашої бібліотеки за призначенням (публічна, спеціальна, спеціалізована) та за значенням (обласна, міська, районна, селищна, сільська).
P.P.S.: Питання "де знайти в електронному вигляді, в інтернеті, в бібліотеці" вважаються тролінгом і видаляються.

Питання №1262 Nata 09/03/2011 × 09:00

Працюю в науковій бібліотеці університету . З 1982 по 2000 рр. була завідуючою цієї бібліотеки , з 2000р посаду переіменували на директор бібліотеки , на цій посаді працюю по сьогоднішній день . Чи маю я право на пенсію , як науково-педагогічний працівник ?

Посада бібліотекаря системи Міністерства освіти і науки України входить до переліку категорій працівників, які мають право на пенсію за вислугою років при наявності спеціального стажу за основним місцем роботи не менше 25 років.Див. Постанову Кабінету Міністрів України від 04.11.1993 р. N 909: http://zakon1.rada.gov.ua/cgi-bin/laws/main.cgi?nreg=909-93-%EF .
Проте, якщо Ви працюєте в бібліотеці вищого навчального закладу ІІІ-IV рівнів акредитації, то рекомендуємо ознайомитись з Постановою Кабінету Міністрів України від 4 березня 2004 року № 257 „Про затвердження переліку посад наукових (науково-педагогічних) працівників підприємств, установ, організацій, вищих навчальних закладів III-IV рівнів акредитації, перебування на яких дає право на призначення пенсії та виплату грошової допомоги у разі виходу на пенсію відповідно до статті 24 Закону України "Про наукову і науково-технічну діяльність": http://zakon1.rada.gov.ua/cgi-bin/laws/main.cgi?nreg=257-2004-%EF .
Питання №1261 Nanya 08/03/2011 × 22:23
що таке "корегування цін"? хто повинен його робити? дякую!!!
Це питання поза зони компетенції фахової бібліотечної довідки, тому що знання та навички щодо корегування цін не входять у кваліфікаційні вимоги бібліотечних працівників та не визначені у посадових інструкціях. Рекомендуємо скористатися пошуком за ключовими словами в Інтернеті.
Питання №1260 Tanya 08/03/2011 × 22:15
Підскажіть, будь ласка, який коефіцієнт індексації цін книг виданих у 1995-1997 роках. Дякую!
Індексація балансової вартості основних фондів підприємств, організацій та установ України проводили в чотири етапи – у 1992, 1993, 1995 та 1996 роках. Це була обов'’язкова процедура, адже регламентувалася постановами Кабміну (див. лист Держкомстату України від 01. 08. 2000 р. № 05-2-4-8/281: http://zakon.nau.ua/doc/?uid=1157.1020.0 . Тому цими даними має володіти Ваша бухгалтерія, яка веде інвентарну картку групового обліку основних засобів в бюджетних установах типової форми № ОЗ-9 (бюджет). Звертайтесь, будь ласка, до неї. Якщо Ви зацікавились цим питанням, рекомендуємо ознайомитися із публікаціями „Премудрості обліку та списання книжок у бібліотеках” (Все про бухгалтерський облік.- № 32.- 06.04. 2009) та „Як списують книжки з обліку” (Все про бухгалтерський облік .- № 46.- 20. 05. 2009).
Питання №1258 Anna 07/03/2011 × 14:45
Чи правомірне атестування бібліотекарів, що навчаються і ще не мають диплома фахівця, з метою підвищення розряду або категорії?
Проведення атестації відбувається згідно „Положення про проведення атестації працівників підприємств, установ, організацій та закладів галузі культури” : http://profy.nplu.org/file/official/o_att.htm . Див. пункт 1.3., де проголошено, що „Основним завданням атестації є оцінка професійної кваліфікації і ділових якостей працівника на основі об'єктивних, обґрунтованих критеріїв, виходячи з результатів його роботи, з метою ВИЗНАЧЕННЯ МОЖЛИВОСТЕЙ професійного і посадового росту.”
Питання №1257 svetlana 04/03/2011 × 20:08
Уважаемые коллеги!У меня встал вопрос о возмещении потерянной книги. Студент утерял учебник 1996 года издания, два года он не возмещал потери, наконец-то мы его заставили вернуть долг. Он принёс на замену учебник 1995 года издания. С 2010 учебного года ввели в программу новые учебники, тот который он утерял устарел. Какими правильными будут наши действия: взять на замену тот который принёс; взять с него материальное возмещение в размере современной стоимости учебника или же списать утерянное издание? И ещё скажите пожалуйста литературу какого года издания надо брать на замену, закреплено ли это документально?
Заміну загублених книг варто здійснювати на підставі документу, що розроблений на основі „Типових правил користування бібліотеками в Україні”: http://profy.nplu.org/!site/official/o_rule.htm . З цим документом читач мав бути ознайомлений при записі до бібліотеки, що і підтверджено підписом на читацькому формулярі чи іншому документі, прийнятому у бібліотеці.
З одного боку, ми вбачаємо порушення бібліотекою технології обслуговування, що дозволило тримати підручник протягом 2-х років.
З іншого боку, студент тримав підручник більше дозволеного часу, що унеможливило користування ним іншими читачами. Не бачимо ніякої потреби заміняти втрачений підручник книгою, що сьогодні вже абсолютно не потрібна користувачам.
Проте, чи має боржник (студент) можливість у Вашому населеному пункті знайти книгу, яка за змістом та ринковою вартістю відповідатиме загубленій книжці? Якщо так, то радимо замінити втрачену книгу рівноцінною за актуальністю, змістом та ціною. Зрозуміло, що після здійснення процедури заміни загубленої книги, Ви маєте списати втрачений підручник за актом, додавши до нього акт прийняття нового підручника на заміну загубленого.
Питання №1256 Olga 04/03/2011 × 11:29
Шановні колеги!Вітаємо Вас з Ювілеєм бібліотеки .Чарівних жінок зі святом Весни і Краси! Хай ваше життя буде наповнене ніжністю і любов'ю, турботою і порозумінням!  Бажаємо душевного спокою, весняного натхнення, оптимізму та впевненості! Будьте завжди коханими і щасливими! 
Питання №1255 Anna 03/03/2011 × 16:12
Доброго дня! Підкажіть, будь ласка, як обліковувати віртуального читача, що звернувся до віртуальної довідки та отримав відповідь фахівців бібліотеки. Дякую
Відповідь. Лише як довідку, тільки у віртуальному режимі.
Питання №1253 oksana 02/03/2011 × 10:32
перепрошую за зміст попереднього документа. насправді моє питання наступне якщо відділ культури заключає договора, то чи правочинно  директору ЦРБ підпистуватись на актах виконаних робіт та накладних. внесіть ясність, якими законами керуватися для захисту.дякую.
Відповідь. Якщо відділ культури заключає договір, то зрозуміло, що він і є замовником певних робіт чи послуг, що мають виконуватись у бібліотеці. Директор ЦРБ лише візує (підтверджує) на акті виконаних робіт стан її виконання, чи навпаки.
Питання №1251 Olgaboss 02/03/2011 × 09:57
Доброго дня. Скажіть будь ласка хто може змінити згідно Закону статус бібліотеки з міської на районну, якщо бібліотека іменна (міська бібліотека ім. Ю. Словацького на районну бібліотеку ім. Ю. Словацького)?Чи може міська бібліотека вийти зі складу ЦБС, якщо так, то згідно якого законодавства, але залишитися в підпорядкуванні відділу культури? Дякую.
Відповідь. Питання зміни статусу бібліотеки знаходяться виключно в компетенції відповідних органів місцевого самоврядування. Наскільки ми зрозуміли, міська бібліотека ім. Ю. Словацького входить до складу ЦБС Кременецького району, як і ще три міські бібліотеки. Згідно українського законодавства рішення про децентралізацію має прийняти сесія районної ради, за погодженнями з сільськими радами. Як Ви знаєте, бібліотеки що вийшли із складу ЦБС опиняються поза четвертої групи оплати праці, що автоматично веде до 10% скорочення заробітної плати. Ваші колеги по ЦБС знають про це?
Питання №1250 Iruna 01/03/2011 × 15:56

Доброго дня. Дайте будь-ласка відповідь на питання. Скільки працівників повинно бути у відділі, щоб була посада завідуючої відділом в центральній районній бібліотеці?  Дякую.

Нам не відомий документ, який визначає кількість працюючих у відділі. Але точно знаємо, щоб була посада завідуючої відділом, потрібно аби вона була у штатному розписі
Питання №1249 Olga 01/03/2011 × 10:18
Доброго дня. Напишіть, будь ласка, які основні санітарно-гігієнічні вимоги для приміщення бібліотеки. Або який нормативний документ це питання регулює?
Відповідь. На сьогодні для працівників бібліотек чинним є застарілий нормативно-правовий документ «Правила техніки безпеки в бібліотеках», затверджений 01.09.75 року Міністерством культури СРСР. Проте Державним комітетом України з промислової безпеки, охорони праці та гірничого нагляду відповідно до Законів України «Про охорону праці», «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» та у зв’язку з завершенням Українським центром культурних досліджень Міністерства культури і туризму України розробки регуляторного акта оприлюднено проект Правил охорони праці для працівників бібліотек на офіційному веб-сайті Держгірпромнагляду в мережі Інтернет www.dnop.kiev.ua
Питання №1248 oksana 28/02/2011 × 14:10
підкажіть  будь - ласка згідно якого  закону чи постанови чи можливо якою має бути кількість  комп'ютерів в організації, вводиться посада системного адміністратора в Центральній районній бібліотеці.дякую.
Відповідь. Нам не відомий такий документ. Проте, зважаючи, що обов’язки системного адміністратора передбачають забезпечення роботи комп’ютерної техніки, комп’ютерної мережі і програмного забезпечення в організації, кількість комп’ютерів в організації та розмір самої організації має бути достатнім для введення окремої штатної одиниці.
Питання №1247 Olya 28/02/2011 × 14:03

Доброго дня! Скажіть, будь ласка, як краще зробити ретроконверсію головного облікового каталогу централізованої бібліотечної системи

Відповідь. Неможливо у форматі нашої довідки відповісти на це запитання. Це залежить від мети ретроконверсії (автоматично перенести каталожні картки в електронний варіант, чи актуалізувати фонд бібліотеки шляхом створення нового бібліографічного опису з ключовими словами), фонду бібліотеки, кількості працівників, задіяних в цьому процесі, програмного забезпечення. Тому радимо звернутися до посібника: Кисловская Г.А. Ретроспективная конверсия карточных каталогов: практ. пособие / Г.А. Кисловская. – М.: Либерия-Бибинформ, 2009. – 144 с. та переглянути останні статті з цього питання в Інтернеті.
Питання №1246 Biblio_ocean 28/02/2011 × 11:32

Уважаемые  коллеги!

В работе с читательскими формулярами мы используем максирейтеры (такие разноцветные пластиковые вставочки), с их помощью мы разделяем читателей на групппы, отмечаем должников, делаем отметку о перерегистрации и т.д. Проблема состоит в том, что со временем   колличество максирейтеров  уменьшается, а где их можно приобрести мы не знаем. Подскажите, кто знает, где можно приобрести максирейторы, или, может быть они есть у кого-то,  кто ими не пользуется, мы примем с благодарностью.

Спасибо!

Відповідь. Зазначимо, що формат нашої довідки більш направлений на консультативну допомогу. Але нас зацікавила запропонована технологія використання максирейтерів в обліку читачів.
З 1 січня поточного року починається перереєстрація читацьких формулярів, які розставляються за терміном видачі літератури і тому розділяються за місяцями. Боржники автоматично залишаються у попередньому місяці, і тому, ні відмічати боржників таким «хитромудрим» способом, ні переглядати загальний масив формулярів немає потреби. Розділяти читачів за групами в публічних бібліотеках зараз також не є актуальним. Тому не бачимо сенсу в подальшому використанні максирейтерів в роботі.
Питання №1245 Alesya 28/02/2011 × 09:28
Добрый день! Я на момент отпуска зав.отдела библиотеки выполняла ее функции. Положена ли мне доплата за этот период? Заранее спасибо.
Відповідь. Тимчасове виконання обов’язків за посадою відсутнього працівника може покладатися на іншого працівника наказом (розпорядженням) по підприємству (НАКАЗ про тимчасове виконання обов’язків на час відсутності працівника). Працівник, який заміщує тимчасово відсутнього працівника, на період заміщення звільняється від виконання обов’язків, обумовлених трудовим договором за основним місцем роботи.
Працівнику, який заміщує відсутнього працівника, виплачується різниця між його фактичним окладом (посадовим, персональним) та посадовим окладом відсутнього працівника (без персональної надбавки) за умови, що працівник, який заміщує відсутнього працівника, не є його штатним заступником або помічником.
Питання №1244 Liha 28/02/2011 × 07:41
Будь ласка дайте відповідь на таке питання . Чи враховується вища спеціальна освіта бібліографа ЦБС  при нарахуванні зарплати. Дякую.
Відповідь. Ні. Вища спеціальна освіта враховується при призначенні посади. Посадові ж оклади бібліотекарів установлюються відповідно до наказів Міністерства культури і туризму України «Про впорядкування умов оплати праці працівників культури на основі Єдиної тарифної сітки» від 18 жовтня 2005 р. № 745 та «Про внесення змін до наказу Міністерства культури і туризму України від 18 жовтня 2005 р. № 745» від 11.10.2007 № 67. Радимо звернутися до нього.
Питання №1243 Yla 27/02/2011 × 19:14
Щодо питання 1231. Дещо незрозуміло, виходячи з вашої відповіді можна зробити висновок, що хоч і є обов'язковою доплата по постанові КМУ № 1073, та все ж вона проводиться в межах затвердженних кошторисів. Хвилює наступне питання:"Чи можна, в цілях економії бюджету не виплачувати цю надбавку?".Дякую.
Відповідь. Вона є обов'язковою відповідно до Постанови КМУ №1073 від 30.09.2009 р. "Про підвищення заробітної плати бібліотечним працівникам" .
Інші доплати, існуючі відповідно до Наказу МКіТ України від 18.10.2005 N 745 "Про впорядкування умов оплати праці працівників культури на основі Єдиної тарифної сітки" { Із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства культури і туризму від 11.10.2007 N 67), дійсно можуть проводиться в межах затвердженних кошторисів.
Питання №1242 Ksenia 26/02/2011 × 07:58
http://www.unbib.mk.ua
Здравствуйте! Подскажите, пожалуйста, как правильно подсчитать проценты ответов читателей на те вопросы анкеты, где предполагается, что человек может подчеркнуть несколько вариантов ответов на вопрос. Что принимается за 100% - количество респондентов или общее количество ответов, полученных именно на этот вопрос? Заранее спасибо за помощь.
Відповідь. Очевидно, що мова йде про неальтернативні питання – один з видів закритих питань, коли із запропонованих варіантів відповідей можна вибрати одразу декілька. При перерахунку абсолютних чисел на проценти; в кожному стовпчику (або стрічці) за 100% приймається число респондентів, а оскільки питання неальтернативне, сума процентів безперечно буде перевищувати 100.

Самохина М.М. Социолог в библиотеке, или библиотекарь как социолог: практическое пособие для тех, кто хочет и любит исследовать

Питання №1241 Inna 25/02/2011 × 16:47
Шановні колеги! Чи відноситься допомога на оздоровлення до обов`язкових виплат, чи здійснюється в межах затвердженого фонду оплати праці?
Відповідь. Право на їх виплату дає ст. 30 Закону України «Про бібліотеки і бібліотечну справу» від 27.01.95 р. № 32/95-ВР, та Постанова КМ від 30.09.2009 №1062 «Про доповнення постанови Кабінету Міністрів України від 22 січня 2005 р. N 84»
Їх обов’язковість підтверджує п. 3 Постанови КМУ від 22.01.05 р. № 84. За ним допомогу на оздоровлення виплачують у розмірі посадового окладу (ставки заробітної плати) до щорічної відпустки, а розмір матдопомоги на соцпобут обмежили ним же. Тобто сума останньої може бути й меншою від посадового окладу (ставки заробітної плати)
Питання №1240 INGA 25/02/2011 × 10:38
Підкажіть, будь ласка, при якій кількості штатних одиниць вводиться посада директора бібліотеки? Мова іде про бібліотеку універсального типу комунальної власності.    Дякую.
Ми не знайшли юридичного документу щодо залежності введення посади директора від кількості працюючих, а лише посилання на те, що рішення щодо введення посади директора, входить в компетенцію засновника закладу.
Питання №1239 Ludmila 25/02/2011 × 08:07
В связи с ревизией КРУ просим срочно ответить: нужно ли проходить обучение членам тендерного комитета (созданово в ЦБС), если тендерные торги не будут проводиться?
Увага!!!! Питання відповідь уточнюється
Питання №1237 Inna 24/02/2011 × 17:58
Доброго вечора. У нашому фонді зберігаються велика кількість дипломних робіт. Яким чином можна їх списати???? дякую! ;)
Ми не володіємо інформацією про специфіку збереження дипломних робіт у вищих навчальних закладах. Проте, на нашу думку згідно ГОСТу 7.20-2000 „Библиотечная статистика” дипломні роботи відносяться до неопублікованих документів. Умови зберігання неопублікованих документів (дипломних робіт) мають бути прописані в Положенні про вищий навчальний заклад або в Положенні про бібліотеку вищого навчального закладу.
Якщо йдеться про бібліотеку вищого навчального закладу, можемо порадити передати всі дипломні роботи в університетський архів за актом прийому–передачі (за умови, що дипломи у Вашій бібліотеці стоять на інвентарному обліку). Якщо не стоять на обліку - просто передати в архів за актом прийому-передачі. Списання з фонду бібліотеки можна здійснити за причиною „непрофільні”, адже це документи, які підлягають архівному зберіганню. Впевнені, що дипломні роботи потрапили у бібліотеку помилково, адже цей вид документів не може бути наданий широкому загалу користувачів.

http://kpi.ua/state: Дипломні роботи бакалаврів після їх захисту 2 роки зберігаються на кафедрах, а потім утилізуються у визначеному порядку. Дипломні проекти (роботи) ОКР “магістр” та “спеціаліст” після захисту зберігаються в архіві університету 5 років, а потім списуються та утилізуються у визначеному порядку. Окремі роботи, що мають наукову та практичну цінність, за рекомендацією ДЕК можуть передаватися на тимчасове зберігання до науково-технічної бібліотеки університету. У разі необхідності передачі дипломні проекти (роботи) підприємству (установі) для впровадження у виробництво, з роботи знімається копія.
Питання №1236 vlad 23/02/2011 × 17:28
А, що, людина яка працює на компютері чимось відрізняється від бібліотекаря?? Я теж сижу в одному залі з бібліотекарем. Бібліотекарю доплачують за пил а я не такий чи що??
Відповідь. Бібліотекарю доплачують за освіту, знання, стаж, а не за вміння працювати на комп’ютері, тому мусимо повторитись. Ви знали на яку посаду йдете, які обов’язки маєте виконувати згідно посадової інструкції ?
Питання №1235 raisa 23/02/2011 × 16:01
Здравствуйте! У нас такая ситуация финансирования не хватает на зарплату сельским библиотекам и отдел культури просит,чтобы финансирование сельських библиотекарей взяли на себя сельские советы.Но в сельских советах также нету денег.Остается закрывать библиотеки,сокращать людей,но немогу понять по какой статье, куда девать фонды?????
Щоб дати виважену відповідь, ми б хотіли знати більше. Чи прийнято районний бюджет, чи затверджено кошторис ЦБС, у т.ч. який фонд оплати праці і яка реальна потреба в коштах для її оплати?
Питання №1234 Rima 23/02/2011 × 13:02
До якої категорії відноситься бібліограф ЦБС з вищою спеціальною освітою
Відповідь. До бібліографів ЦБС з вищою спеціальною освітою. Більш конкретну відповідь Ви отримаєте, ознайомившись з наказом Міністерства культури і туризму України від 18.10.2005 N 745 «Про впорядкування умов оплати праці працівників культури на основі Єдиної тарифної сітки» http://profy.nplu.org/!site/official/o_opl-pr.htm
Питання №1231 Yla 22/02/2011 × 19:35
Підскажіть, будь ласка, чи є обов'язковою 50-ти відсоткова надбавка бібліотекарю? Чи в цьому випадку можна застосовувати ст.30 Закону України "Про бібіліотеки і бібліотечну справу", а саме: працівникам бібліотек можуть встановлюватися надбавки та доплати в межах затвердженого фонду оплати праці працівників бібліотек?????
Відповідь. Постановою КМУ №1073 від 30.09.2009 р. "Про підвищення заробітної плати бібліотечним працівникам" була встановлена обов’язкова "надбавка за особливі умови роботи" у розмірі 50 відсотків посадового окладу .
Ця надбавка не заперечує інші надбавки, які були встановлені відповідно до Постанови КМ від 30 серпня 2002 р. N 1298 "Про оплату праці працівників на основі Єдиної тарифної сітки розрядів і коефіцієнтів з оплати праці працівників установ, закладів та організацій окремих галузей бюджетної сфери" та Наказу МКіТ України від 18.10.2005 N 745 "Про впорядкування умов оплати праці працівників культури на основі Єдиної тарифної сітки" { Із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства культури і туризму від 11.10.2007 N 67). У п.3 наказу МКіТ України N 745 чітко вказано, що надбавки та доплати можуть встановлюватися в межах фонду заробітної плати, затвердженого в кошторисах.
Питання №1230 Nadezhda 22/02/2011 × 18:43
В прошлом году из системы ЦБС несколько библиотек были переданы в Поссоветы и теперь мы не знаем как быть : 1. Исключать ли литературу переданных библиотек из сводных и учетных каталогов? 2.Нужно ли аннулировать или закрыть инвентарные книги (описи) переданных библиотек ? 3. Может ли ОКиО передавать новую литературу на обрабатывая, просто по накладным с доверенностью?Щоб дати юридично виважену відповідь, просимо повідомити, який орган і на підставі якого документа (акт, розпорядження тощо) прийняв рішення про передачу бібліотек. Якщо Вам більш зручно, ми можемо перейти на спілкування електронною поштою.
 Передачу осуществили на основании "Решения городской сессии и т.п."и в этом решении просто сказано: передать книжный фонды в коммунальную собственность территориальной громаде (т.е.Поссоветы и Сельсоветы) - ответ если можно на  e-mail.C ув. Надежда
Питання №1229 Vita 22/02/2011 × 13:54
Доброго дня! Яке передбачено  покарання відвідувачу бібліотеки за несвоєчасне повернення книги? Дякую!
Відповідь. На нашу думку тільки те, яке записано у Правилах користування бібліотекою і про яке читач повідомлений, що він і підтвердив власним розписом на формулярі.
Питання №1228 Tetyana 22/02/2011 × 13:42
Шановні колеги! Як можна облікувати в щоденнику роботи бібліотеки видачу матеріалів з Інтернету в інформаційно - ресурсному центрі, де працівник, бібліотекар ІРЦ, здійснює пошук, роздруківку матеріалів, запис а електронні носії ( курсових, повідомлень, рефератів та ін.). Як на бібліотекаря, на нього також заплановано навантаження: 750 користувачів, 13 тис. книговидачі. В нас бібліотека районна, невелика, на інших бібліотекарів неможливо розподілити цю книговидачу. Дякую.
Відповідь. Є «золоте правило» у бібліотекознавстві - одиниця обліку – одиниця книговидачі, тобто що не придбане, не обліковане і не може бути одиницею книговидачі. Тому ми маємо користуватись ГОСТом 7.20-2000 де чітко вказано «10.2 Учет выдачи документов проводится по числу выданных экземпляров, зарегистрированных в формуляре читателя, листке читательского требования, бланке-заказе по МБА, книжном формуляре или другой документации, принятой в библиотеке и органе НТИ, а также в электронной БД.»
Питання №1227 Rima 22/02/2011 × 10:07
Бібліотека відноситься до 4 категорії  який повинен бути розряд бібліотекарів,методистів, бібліографів.
Відповідь. Згідно дод.3 Наказу Міністерства культури і туризму України | 18.10.2005 N 745 | Про впорядкування умов оплати праці працівників культури на основі Єдиної тарифної сітки розряд - 8-9 Див. http://profy.nplu.org/download.php?lng=uk (Розділ «Матеріали», Довідник «Бібліотека в правовому полі», К.: 2010. с. 93)
Питання №1226 Helen 22/02/2011 × 08:08

Наказ №312 Держказначейства від 02.09.2010р. передбачає облік в повних гривнях без копійок. В накладній ціна книги зазначена з копійками. Яку слід ставити ціну на самій книзі і в інвентарній книзі? Якщо ставити з копійками, то на кінець року буде різниця узятих на баланс бібліотеки з бухгалтерією.

Відповідь.Як відомо, бібліотека веде два види обліку: інвентарний та сумарний, де книги записуються за цінами згідно супроводжуючого документу. При цьому фахівці керуються «Інструкцією з обліку документів, що знаходяться в бібліотечних фондах», затвердженою наказом МКТ України від 03.04.2007 р. N 22 (z0530-07) та зареєстрованою в Міністерстві юстиції України 23.05.2007 р. за N 530/13797. У таблицях, додатках до цієї Інструкції, сума стоїть у грн. і копійках, тому і внесені дані щодо отриманої партії будуть відповідні.

Бухгалтерія веде груповий облік згідно п. 1.21 «Інструкції з бухгалтерського обліку необоротних активів бюджетних установ». Вимоги згідно Наказу Держказначейства №312 від 02.09.2010р стосуються безпосередньо бухгалтерів і це вже їх робота яку суму поставити до групової картки обліку. До речі, такі операції проводяться з копійками тих необоротних активів, які вже придбано після 02.10.10р., або які ще тільки будуть придбані. Тому вимоги бухгалтерів, щодо переобліку фонду, внесення змін до документів сурової звітності, якими є книги індивідуального та сумарного обліку, є абсолютно противоправними. Це підтверджує лист Державного казначейство України від 22.10.2010 р. N 17-04/2630-19851 де чітко вказано, «що згідно із статтею 58 Конституції України закони та інші нормативно-правові акти не мають зворотної дії в часі».

Що робити бухгалтеру з копійками дає відповідь стаття «Обліковуємо необоротні активи без копійок» газета Балан-бюджет, №46-47(301-302) від 22 лист. 2010р.

Питання №1225 Ruslana 22/02/2011 × 07:39
Добрий день! Скільки може тривати термін призначення виконуючої обов'язки завідуючої бібліотеки?
Відповідь. Досить часто на практиці зустрічаються випадки, коли працівник призначається на посаду як «тимчасово виконуючий обов'язки». Зазначимо, що чіткого правового регулювання цього явища в законодавстві України немає.
Працівник може бути призначений «тимчасово виконуючим обов'язки» для заміни відсутнього працівника (хвороба, відпустка) у порядку тимчасового переведення на іншу роботу за погодженням між сторонами трудового договору. В Україні у частині, що не суперечить її законодавству, продовжує діяти роз'яснення Державного комітету Ради Міністрів СРСР з питань праці і заробітної плати і Секретаріату ВЦРПС «Про порядок оплати тимчасового замісництва» від 29 грудня 1965 року № 30/39. Оскільки Ви не вказали причину призначення, то припускаємо, що Вам потрібно ознайомитись з пунктом 2 Роз'яснення, де йдеться про те, що призначення працівника виконувачем обов'язків за вакантною посадою не допускається. Таке можливе лише за посадою, призначення на яку здійснюється вищим органом управління. В цьому випадку не пізніше місячного строку з дня прийняття працюючого на роботу, до вищестоящого органу повинні бути подані документи для його призначення на посаду. Цей орган у місячний строк з дня отримання документів повинен розглянути їх та прийняти відповідне рішення.
Отже, призначення працівника виконувачем обов'язків можливе до затвердження його на цій посаді вищим органом управління на строк не більше двох місяців. Якщо працівник виконує обов'язки більше двох місяців, є підстави вважати, що він затверджений на цій посаді, хоча відповідного документа не було видано.
Питання №1224 vlad 21/02/2011 × 19:15
Доброго дня! Скажіть будь ласка чому людина, яка працює в бібліотеці  на комп’ютері немає ніяких доплат. І чому посада називается «Технік»?
Відповідь. А чому співробітник, який працює в бібліотеці на комп’ютері, має отримувати доплати? Чому посада називається «Технік», точно знає керівник бібліотеки, який складає штатний розпис.
До речі, а людина знала на яку посаду її приймають і які обов’язки вона буде виконувати згідно посадової інструкції ??????
Питання №1223 Olga_M 20/02/2011 × 16:47
Доброго дня! Скажіть будь ласка де можна взяти статистичну інформацію по бібліотеках за 2010 рік? Збірник "Бібліотечна Україна в цифрах" за 2009-2010 рр. ще не вийшов? Дякую
Офіційний термін подання статистичних показників публічних бібліотек за попередній рік - 26 лютого поточного року. Статистичне управління оприлюднює основні показники діяльності бібліотек на початку червня. Публікація збірника, що узагальнює дані за всіма параметрами по бібліотекам усієї України, 31 серпня п.р.
Питання №1221 olga 18/02/2011 × 09:53
Скажіть, будь ласка, чи є правило закінчувати обслуговування користувачів в читальному залі за півгодини до закриття бібліотеки, залишаючи час на розстановку фонду, закриття вікон, дверей і т.д., і де такі правила прописані?
Відповідь. Обслуговування користувачів і в читальному залі і на абонементі має відповідати годинам роботи, що вказані у «Правилах користування бібліотекою», розроблених на основі Типових правил користування бібліотеками в Україні, згідно Наказу № 275 від 05.05.99 р. Міністерства культури і мистецтв України. Проте у Правилах внутрішнього розпорядку передбачається час, коли бібліотекар готується до процесу обслуговування - розставляючи книжки, поновлюючи виставки, заповнюючи облікові документи на основі зошитів ведення статистики щоденної роботи. Традиційно це одна година перед початком обслуговування користувачів.
Питання №1220 Katerina 18/02/2011 × 08:04
Шановні колеги!  Чи залишилась в силі нагрузка на працівника відділу комплектування і обробки літератури ЦБС  (надходження 6 тис. прим.).Адміністрація планує оптимізувати штат відділу аргументуючи зменшенням надходжень нової літератури і не беручи  до уваги збільшення нагрузки по іншим напрямкам роботи (наприклад, збільшення кількості переобліків згідно вимог 1 раз на 5 років).Дякуємо.
Відповідь: Сьогодні бібліотеки для визначення навантаження мають користуватись документом «Типові норми часу на основні процеси бібліотечної роботи» http://profy.nplu.org/articles.php?lng=uk&pg=83, де у п.1.1 чітко вказано « Типові норми часу на основні процеси бібліотечної роботи (далі — Норми) призначені для визначення штатної кількості працівників бібліотек, планування роботи, видачі нормованих завдань національних і державних бібліотек, які відносяться до сфери управління Міністерства культури і туризму України і рекомендовані для застосування у публічних бібліотеках сфери впливу Міністерства культури і туризму України.» У цьому випадку Ви маєте можливість визначити всі технологічні процеси та час на їх виконання.
Питання №1219 Tetyana 16/02/2011 × 16:16

Доброго дня, шановні колеги! Чи проводиться для бібліотечних працівників (ЦБС) індексація оплати праці? Чи повинні її провести у січні 2011 року. Дякую.

Так, обов’язково. Індексація — це встановлений законами та іншими нормативно-правовими актами механізм підвищення грошових доходів громадян, який дає можливість частково або повністю відшкодувати їм дорожчання споживчих товарів і послуг. Відносини, які пов'язані з індексацією заробітної плати, регулюються Законом України "Про індексацію грошових доходів населення" від 03.07.91 р. №1282-ХІІ та Постановою Кабінету Міністрів України від 17 липня 2003 р. N 1078 Про затвердження Порядку проведення індексації грошових доходів населення. (зі змінами і доповненнями).
Питання №1218 lyudmila 16/02/2011 × 15:32
Шановні колеги.Скажіть будь-ласка, чи потрібно при прийомі на роботу бібліотекаря вимагати медичну довідку?
Рекомендуємо детально ознайомитись з Постановою КМ України " Про затвердження переліку професій, виробництв та організацій, працівники яких підлягають обов'язковим профілактичним медичним оглядам, порядку проведення цих оглядів та видачі особистих медичних книжок" №559 від 23.05.2001р. та наказом Міністерства охорони здоров’я від 23.07.2001р. №280 «Щодо організації проведення обов’язкових профілактичних медичних оглядів працівників окремих професій, виробництв і організацій, діяльність яких пов’язана з обслуговуванням населення і може призвести до поширення інфекційних хвороб»
Питання №1217 Lena 16/02/2011 × 13:01
Доброго дня! Шановні колеги, підкажіть, будь ласка, чи можна списувати книги (зношені, застарілі) у термін до 1-го року після закінчення інвентаризації фонду? Дякую.
Не зрозуміли, чому ні?
Питання №1216 lasha 16/02/2011 × 10:04
Акт на списание физически изнощенных документов сдается в бухгалтерию с актом о сдаче макулатуры. Если документы сильно испорчены грибком, их не принимают в макулатуру. Чем подтвердить акт на списание? В подобных актах за 60-е года подколот акт о ликвидации книг. Есть ли  такая практика сейчас? По какой форме составляется подобный акт?
Згідно п.6 «Типової інструкції про порядок списання майна бюджетних установ» № 447, повноваження з визначення непридатності майна надається постійно діючій комісії, створеної за наказом керівника установи, або може бути надано щорічній інвентаризаційній комісії.
Згідно п. 5. вищезгаданої Типової інструкції можлива ліквідація майна на підставі акту: « Списання майна з обліку внаслідок ліквідації на підставі акта про списання здійснюється за умови, що воно не може бути продане або безоплатно передане в установленому порядку та коли подальше використання цього майна неможливе або економічно недоцільне.»
Питання №1215 valentuna 16/02/2011 × 09:27

Шановні колеги! У фонді бібліотеки НДІ знаходяться енциклопедичні  видання1928-1936 рр. та інші наукові видання1937-1940рр.
Виданнями за останні 30 років читачі не користуються. В яку бібліотеку можна звернутись для визначення цінності  видань і кому  може передати їх на зберігання. Дякуємо.

Пропонуємо зв’язатись із заст. Генерального директора з питань управління документ ними ресурсами Селіверстовою Ольгою Михайлівною за телефоном 278 42 16, або електр. поштою office@nplu.org
Питання №1214 ludmila 15/02/2011 × 13:21
Просим срочно ответить: нужно ли при инвентаризации необоротных активов составлять описи библиотечных фондов? Какие регламентирующие документы есть по данному вопросу? Спасибо.
Не зовсім зрозуміло, про які описи бібліотечних фондів взагалі іде мова?
Інвентаризація бібліотечних фондів здійснюється згідно „Інструкції з інвентаризації матеріальних цінностей, розрахунків та інших статей балансу бюджетних установ” N 90 від 30.10.98 (із змінами 2010 року) : http://zakon1.rada.gov.ua/cgi-bin/laws/main.cgi?nreg=z0728-98, див. п. 1.5.
Так, розділ 3 «Інструкції з інвентаризації матеріальних цінностей, розрахунків та інших статей балансу бюджетних установ» – «Інвентаризація нематеріальних активів” проголошує : „Інвентаризаційний опис нематеріальних активів складається на кожний окремий об'єкт нематеріальних активів чи групу однотипних за призначенням та умовами використання об'єктів нематеріальних активів”….
Згідно пункту 1.21. Наказу Державного Казначейства України N 64 від 17.07.2000, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 31. 07. 2000 р. за N 459/4680 «Книги, посібники та інші видання, що входять до фонду бібліотек, обліковуються за груповим обліком та номінальними цінами…».
Таким чином, не може бути й мови про створення будь-яких описів індивідуально кожного документу бібліотечного фонду, який, як Ви вже зрозуміли, обліковується бухгалтерією за груповим обліком.
Питання №1213 Nadezhda 15/02/2011 × 11:56
По поводу вопроса № 1202 , если можно общаться на прямую по электронной почте. e-mail: nsharpilo1@mail.ru
Питання №1211 SVETLANA 14/02/2011 × 09:07

Скажіть будь ласка, чи існують норми і правила передачі фонду при звільнені працівника. Дякую

Існують
Питання №1210 Olena 14/02/2011 × 07:52

Доброго дня. Підскажіть будь ласка, чи має право людина з вищою педагогічною гуманітарною освітою працювати у районній бібліотеці?

Так, якщо відповідає кваліфікаційним вимогам, що визначені у «Довіднику кваліфікаційних характеристик професій працівників» (Вип.81. «Культура та мистецтво»).
Питання №1209 marina 11/02/2011 × 15:48
Доброго дня! Шановні, дайте відповідь на питання: чи потрібно було  підвищувати тарифні розряди бібліотечним працівникам з 1 січня 2009 року,згідно Наказу МКТ України від 11.10.07 №67. Дякуємо за відповідь.
Ми не полінувалися і вирішили ще раз перечитати документ, на який Ви посилаєтесь. (http://ukraine.uapravo.net/data2008/base17/ukr17123/index.htm). Нашу увагу привернули вже перші рядки «На виконання постанови Кабінету Міністрів України від 15.08.2007 N 1050 ( 1050-2007-п ) "Про внесення змін у додаток 2 до постанови Кабінету Міністрів України від 30 серпня 2002 р. N 1298" Н А К А З У Ю». Тоді про що питання?
Питання №1208 natali 11/02/2011 × 13:21
Які терміни зберігання бібліотечних форм обліку (акти, щоденники, плани, звіти...)
Див. «Перелік типових документів, що утворюються в діяльності органів державної влади та місцевого самоврядування, інших підприємств, установ та організацій, із зазначенням строків зберігання документів»: Наказ Головного архівного управління при Кабінеті Міністрів України № 41 від 20. 07. 1998 року: http://zakon.rada.gov.ua/cgi-bin/laws/main.cgi?page=1&nreg=z0576-98
Питання №1207 Irina 11/02/2011 × 09:30
Подскажите, пожалуйста, где найти форму составления акта о ликвидации литературы, поврежденной грибком.
Акт на списання літератури за причиною, як «фізично зношені»
Питання №1206 anna 10/02/2011 × 15:17
При сдаче новой партии книг в бухгалтерию мы столкнулись с такой проблемой.Бухгалтерия потребовала округлить цены на книги( без копеек) и не приняла у нас партию.Законно ли это,и относится ли это к отделу комплектования и обработки книг?Спасибо.
Ні. Дивись відповідь на питання №1102
Питання №1205 tanya 10/02/2011 × 14:33
Допоможіть будь-ласка оформити інформаційний стенд на тему "Бібліотека. Влада. Інформація."
Із задоволенням, при умові що відрядження працівника НАРБС буде оплачено Вашою бібліотекою як стороною, що запрошує.
StartПопередні10 previous pages [ 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 ] 10 next pagesНаступніEnd

Актуальна інформація

Вітаємо шановних відвідувачів на сайті, який супроводжує науково-методичний відділ Національної бібліотеки України імені Ярослава Мудрого (НБУ ім. Ярослава Мудрого). Наш відділ є науково-методичним та інформаційно-консультативним центром для публічних бібліотек України, а також співпрацює з бібліотеками різних типів і форм власності.

Пам'ятайте, що наповнення цього сайту - наша спільна робота. Якщо Ви маєте матеріали, що можуть зацікавити бібліотечну спільноту, або бажаєте підняти актуальну тему - чекаємо Ваших пропозицій на адресу method@nplu.org.

Шановні колеги! Якщо у вас змінилися реквізити (адреса, e-mail, URL, телефон тощо) надішліть повідомлення для відповідних коректив на сторінці сайту „Бібліотеки України”.


Вітаємо
For Librarians
Библиотекарю
Пошук



Голосування
Причини стримування інвестування роботодавцями коштів у професійне навчання бібліотечних працівників:
 
відсутність коштів
небажання інвестувати кошти в навчання працівників
необхідність економити кошти в умовах військового стану
недостатня зацікавленість працівників у підвищенні свого професійного рівня
Результати