Розділи сайту
Мастрід
Нове на сайті
Інформація від майстра
Відвідувачі
|
Запитання-відповіді
Питання №7856 |
Lyudmyla 11/10/2024 × 12:13 | Добрий день. підкажіть, будь ласка: Чи має право бібліотека ПТУ видавати здобувачам освіти стару (1991р.в.) спеціалізовану технічну літературу на російській мові, якщо такої технічної літератури для навчального процесу на українській мові ще взагалі немає в Україні? Викладачі, зокрема, рекомендують користуватися для здобувачів освіти саме такою технічною літературою. Наприклад : Воскобойников В.В. Устройство и обслуживание оборудования АЄС.-М.:Высш.шк.,1991. |
Питання №7855 |
Olya
10/10/2024 × 10:04 | Добрий день. Скажіть, будь ласка, яка процедура закриття бібліотечних пунктів? Дякую. |
Питання №7854 |
Viktoria
02/10/2024 × 22:03 | Чи потрібно зберігати особову справу бібліотекаря, який звільнився? Дякую за відповідь.
Відповідь. Після звільнення працівника до його особової справи долучають копію наказу про звільнення.
Особові справи звільнених працівників зберігають у кадровій службі (директора бібліотеки) протягом двох років після звільнення, після чого передаються до архівного підрозділу (архіву) організації (п. 1 гл. 4 розділу VI Правил організації діловодства та архівного зберігання документів у державних органах, органах місцевого самоврядування, на підприємствах, в установах і організація , затверджених наказом Мін’юсту від 18.06.2015 № 1000/5.
Дозволимо нагадати, що документи особової справи зберігають 75 років після звільнення працівника (відповідно до Переліку типових документів, що створюються під час діяльності державних органів та органів місцевого самоврядування, інших установ, підприємств та організацій, із зазначенням строків зберігання документів, затвердженого наказом Мін’юсту від 12.04.2012 № 578/5).
|
Питання №7853 |
Sofia
25/09/2024 × 17:00 | Чи можна переносити додаткову відпустку за роботу на комп’ютері на наступний рік? Дякую.
Відповідь. Щорічна відпустка, у тому числі і додаткова, може бути перенесена у випадках, визначених ст. 11 Закону України "Про відпустки"/Режим доступу: https://webmail.meta.ua/read_body.php?mailbox=INBOX&passed_id=34462&PG_SHOWALL=0&newsort=0&startMessage=1 . |
Питання №7852 |
Alina
25/09/2024 × 14:05 | у якому правовому документі можна знайти визначення «ненормований робочий день»?
Відповідь. Визначення терміну "ненормований робочий день" міститься в Рекомендаціях щодо порядку надання працівникам з ненормованим робочим днем щорічної додаткової відпустки за особливий характер праці, затверджених наказом Мінпраці та соціальної політики України від 10.10.97 р. № 7 /Режим доступу: https://zakon.rada.gov.ua/rada/show/v0007203-97#Text ).
Ненормований робочий день – це особливий режим робочого часу, який встановлюється для певної категорії працівників у разі неможливості нормування часу трудового процесу. У разі потреби ця категорія працівників виконує роботу понад нормальну тривалість робочого часу (ця робота не вважається надурочною).
|
Питання №7851 |
Larisa
25/09/2024 × 10:11 http://www.krocschool14.pp.ua | Добрий день! Підкажіть, будь ласка, працюю 15 років на посаді шкільного бібліотекаря, до цього працювала 8 років учителем. Чи маю право на отримання 30% надбавки за вислугу років?
Відповідь. Відповідно до ПОРЯДКУ виплати доплати за вислугу років працівникам державних і комунальних бібліотек (затверджено постановою КМУ від 22.01.05 р. № 84 /режим доступу: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/84-2005-%D0%BF#Text ): за наявності бібліотечного стажу роботи понад 15 років доплата становить – 20 % .
Основним документом для визначення стажу бібліотечної роботи є трудова книжка та інші документи, що відповідно до чинного законодавства підтверджують стаж саме бібліотечної роботи. Відповідальність за обчислення стажу зазначеній категорії працівників покладається на роботодавця.
|
Питання №7850 |
Olga
23/09/2024 × 16:36 | Добрий день. Підкажіть, будь ласка, чи може директор публічної бібліотеки (сільської ради) працювати на 0,5 ставки? P.S. Директор – єдиний працівник бібліотеки. Дякую.
Відповідь. Так, директор, як і інші працівники, має право працювати на умовах неповного робочого часу. Таке право надає стаття 56 Кодексу законів про працю України. У той же час, директор – особлива посада і потреба у виконанні директорських функцій може виникнути у будь яку хвилину протягом доби.
З огляду на перелік завдань і функцій директора бібліотеки, передбачених Довідником кваліфікаційних характеристик професій працівників Випуск 81 "Культура та мистецтво" (затверджено Наказом Міністерства культури і мистецтв України 14.04.2000 N 168), маємо великі сумніви щодо ективної професійної діяльності директора, який змушений працювати неповний робочий день/тиждень (0,5 ст. ).
|
Питання №7849 |
lena
23/09/2024 × 14:24 | Якими нормами робочого часу слід користуватися в умовах війни в публічній бібліотеці? Дякую.
Відповідь. Нормальна тривалість робочого часу у період дії воєнного стану може бути збільшена до 60 годин на тиждень лише для працівників, зайнятих на об’єктах критичної інфраструктури (в оборонній сфері, сфері забезпечення життєдіяльності населення тощо).
Тривалість робочого часу для інших працівників (у т.ч. бібліотекарів) у період війни не може перевищувати 40 годин на тиждень.
Також в період дії воєнного стану не застосовуються норми статей 71-73 КЗпП. Додатково скасовано:
- заборону роботи у вихідні дні;
- скорочений робочий день напередодні святкових, неробочих і вихідних днів;
- перенесення вихідного дня, якщо святковий або неробочий день збігається з вихідним днем;
- обмеження для надурочних робіт.
Пропонуємо ознайомитись із ст. 6 ЗУ «Про організацію трудових відносин в умовах воєнного стану» (редакція від 24.12.2023), режим доступу: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2136-20#Text ).
|
Питання №7848 |
Tetyana 11/09/2024 × 08:11 |
Доброго дня.
Я працюю бібліотекарем більше року по 9 розряду у відділі обслуговування
користувачів міської публічної бібліотеки. Маю вищу освіту спеціаліста(не за фахом), але навчаюсь на магістра по професії (в грудні
місяці захист диплому).У відділі якому я працюю звільнилося місце завідувача. Скажіть,
будь ласка, чи можу я займати посаду завідувача і по якому розряду? І як довго
може бути відділ без завідувача в штаті якого три працівника?
Рішення про призначення працівника на певну посаду приймає роботодавець. У Вашому випадку це – особа, яка має повноваження видавати накази з кадрових питань (директор бібліотеки чи керівник відповідного виконавчого органу міської ради, у разі якщо бібліотека не має статусу юридичної особи, а її директор не наділений повноваженнями роботодавця).
Відповідно до ст. 22 Кодексу про працю України (КЗпПУ) роботодавець
має право вільного вибору серед кандидатів на зайняття робочого місця (посади). Разом із тим статтею 42 КЗпПУ регламентовано, що вимоги до компетентностей, обов’язків та кваліфікацій працівників визначаються професійними стандартами. За відсутності професійних стандартів такі вимоги можуть визначатися кваліфікаційними характеристиками.
Наразі розробка професійного стандарту «Бібліотекар» триває, а тому залишається чинним випуск 81 «Культура та мистецтво» Довідника кваліфікаційних характеристик професій працівників, затвердженого наказом
Міністерства культури і мистецтв України від 14.04. 2000 р. № 168.
Так, для претендента на посаду завідувача відділу встановлені наступні вимоги:
1. Повинен знати: чинне законодавство в галузі культури, бібліотечної діяльності; теорію та практику бібліотечної справи; основи економіки, організації праці та управління; основи трудового законодавства; технологію бібліотечних процесів; питання механізації та автоматизації бібліотечних процесів; досвід вітчизняних та світових бібліотек; правила внутрішнього трудового розпорядку; правила і норми охорони праці, виробничої санітарії та протипожежного захисту.
2. Кваліфікаційні вимоги. Повна або базова вища освіта відповідного напряму підготовки (спеціаліст або бакалавр). Післядипломна освіта в галузі управління. Стаж бібліотечної роботи: для спеціаліста не менше 1 року, бакалавра - не менше 3 років.
Також інформуємо, що законодавством не встановлено строк заповнення вакантної посади.
|
Питання №7847 |
Viktoria
04/09/2024 × 10:24 http://cbsbook.com.ua | Добрий день!У нас таке питання: чи може бути методистом бібліотекар з фаховою базовою вищою освітою з великим стажем роботи (понад 20 чи 30 років)? Чи на цю посаду маємо брати спеціаліста тільки з повною вищою освітою?Також питання щодо бібліографа. Якщо працівник з фаховою вищою освітою і стажем роботи понад 30 років у бібліотеці, чи може бути переведений з посади провідного бібліотекаря одразу на посаду провідного бібліографа? Дякуємо за відповідь!
Відповідь. 1. Так, може бути. Відповідно до Довідника кваліфікаційних характеристик професій працівників Випуск 81 "Культура та мистецтво" (затверджено Наказом Міністерства культури і мистецтв України 14.04.2000 N 168) методист повинен мати базову вищу освіту відповідного напряму підготовки (бакалавр, молодший спеціаліст) без вимог до стажу роботи.
2. На жаль, відповідно до вищезгаданого Довідника кваліфікаційних характеристик посада провідного бібліографа вимагає стаж роботи за професією бібліографа 1-ї категорії для спеціаліста не менше 1 року. У той же час це питання може бути вирішено Вашим роботодавцем. Спонукати керівництво до прийняття позитивного рішення може – наявність у провідного бібліотекаря практичного досвіду в царині довідково-бібліографічного та інформаційного обслуговування читачів (проведення бібліотечних уроків та оглядів літератури, виконання бібліографічних довідок, організація днів/тижнів нової книги і т.п.).
|
Питання №7846 |
Tetyana
28/08/2024 × 13:00 | Добрий день. Маю питання: якщо працівник відмовляється працювати за суміщенням чи має він письмово повідомити про це керівника бібліотеки? Дякую.
Відповідь. Так. У разі припинення суміщення за ініціативою працівника, той має написати заяву на ім’я роботодавця, а роботодавець має видати наказ про припинення суміщення.
|
Питання №7845 |
Viktoria
23/08/2024 × 09:58 http://cbsbook.com.ua | Добрий день!Останнім часом в суспільстві все більше використовують фемінітиви для назв професій. Наші користувавчі і в соцмережах, і при особистому зверненні теж ставлять питання щодо використання фемінітивів: бібліотекар, бібліограф, редактор каталогів. Чи все ж таки бібліотекарка, бібліографка, редакторка? Чи врегульовано законодавчо використання фемінітивів в назвах професій? Який запис повинен бути в трудовій книжці, в посадовій інструкції?Дякуємо за відповідь!
Відповідь. Дозволимо нагадати, що в Україні діє Класифікатор професій (КП) ДК 003:2010 (затверджено та надано чинності наказом Держспоживстандарту України 28.07.2010 № 327, Режим доступу: https://zakon.rada.gov.ua/rada/show/va327609-10#Text ). За основу розроблення КП було прийнято Міжнародну стандартну класифікацію професій (ISCO 88: International Standard Classification of Occupations/ILO, Geneva), яку Міжнародна конференція статистики праці Міжнародного бюро праці рекомендувала для переведення національних даних у систему, що полегшує міжнародний обмін професійною інформацією.
Відповідно до Розділу 3 ОСНОВНІ ПОЛОЖЕННЯ КП: професійні назви робіт наводяться у чоловічому роді, окрім назв, які застосовуються виключно у жіночому роді (економка, нянька, покоївка, сестра-господиня, швачка). На підприємствах, в установах та організаціях записи про роботу вносять в установленому порядку до трудових книжок працівників відповідно до професійних назв робіт, зазначених у додатках А і Б ДК 003:2010 .
У той же час, за потребою користувача, при внесення запису про назву роботи до кадрової документації окремого працівника, професійні назви робіт можуть бути адаптовані для означення жіночої статі особи, яка виконує відповідні роботи (відповідно до пункту 4 параграфа 32 Українського правопису, схваленого постановою Кабінету Міністрів України від 22.05.2019 № 427). Наприклад, інженер-інженерка, верстатник широкого профілю-верстатниця широкого профілю, соціолог-соціологиня. Якщо у особи під час працевлаштування виникло бажання адаптувати назву роботи для означення жіночої статі, то вона має написати відповідну заяву.
Додатково звертаємо Вашу увагу на роз’ясненнях від Інституту ім. О.О.Потебні Національної академії наук України щодо фемінативів в сучасній українській мові /Режим доступу: https://www.inmo.org.ua/news/%D0%BF%D1%80%D0%BE-%D1%84%D0%B5%D0%BC%D1%96%D0%BD%D0%B0%D1%82%D0%B8%D0%B2%D0%B8-%D0%B2-%D1%81%D1%83%D1%87%D0%B0%D1%81%D0%BD%D1%96%D0%B9-%D1%83%D0%BA%D1%80%D0%B0%D1%97%D0%BD%D1%81%D1%8C%D0%BA%D1%96%D0%B9-%D0%BC%D0%BE%D0%B2%D1%96.html
|
Питання №7844 |
galyna 19/08/2024 × 12:04 | Доброго дня, скажіть будь ласки, чи може в.о.директора ЦБС працювати за сумісництвом в клубному закладі
Відповідь. Працівник має право укласти трудовий договір на одному або одночасно на декількох підприємствах, в установах, організаціях, якщо інше не передбачає законодавство, колективний договір або угода сторін, щоб реалізувати свої здібності до продуктивної і творчої праці (ч. 2 ст. 21 Кодексу законів про працю України; КЗпП).
До 25 листопада 2022 року діяла постанова КМУ «Про роботу за сумісництвом працівників державних підприємств, установ і організацій» від 03.04.1993 № 245, яка обмежувала роботу за сумісництвом для працівників державних підприємств. Мінсоцполітики поширювала дію Постанови № 245 і на комунальні підприємства. Однак вона втратила чинність. Тому з 25 листопада 2022 року законодавство не обмежує тривалості роботи за сумісництвом.
Нагадуємо, що у разі роботи за сумісництвом працівник виконує, крім основної, іншу оплачувану роботу на умовах трудового договору у вільний від основної роботи час на тому самому або іншому підприємстві, в установі, організації або у роботодавця — фізичної особи (ч. 1 ст. 102-1 КЗпП). Тож робочий час на посаді директора і на посаді за сумісництвом не має збігатися.
|
Питання №7843 |
Olha
09/08/2024 × 12:06 | Чи може директор відмовити зав. філії у наданні відпустки в серпні, пояснюючи це, що нема ким замінити. Чи це правомірно ? Дякую за відповідь.
Відповідь. Відповідно до ст. 10 ЗУ "Про відпустки" щорічні основна та додаткові відпустки надаються працівникові з таким розрахунком, щоб вони були використані, як правило, до закінчення робочого року (робочий рік відлічується з дня укладення трудового договору - ст. 6 вказаного ЗУ).
Черговість надання відпусток визначається графіками, які затверджуються власником або уповноваженим ним органом за погодженням з виборним органом первинної профспілкової організації (профспілковим представником) чи іншим уповноваженим на представництво трудовим колективом органом, і доводиться до відома всіх працівників. При складанні графіків ураховуються інтереси виробництва, особисті інтереси працівників та можливості для їх відпочинку. Конкретний період надання щорічних відпусток у межах, установлених графіком, узгоджується між працівником і власником або уповноваженим ним органом, який зобов'язаний письмово повідомити працівника про дату початку відпустки не пізніш як за два тижні до встановленого графіком терміну.
|
Питання №7842 |
Sofia
08/08/2024 × 12:11 | Добрий день. Будь ласка підкажіть мінімальний термін використання аудіовізуальних творів в бібліотеці . Дякую.
Відповідь. Пропонуємо ознайомитись із Додатком 2 «ТИПОВІ СТРОКИ корисного використання нематеріальних активів суб'єктів державного сектору» до Методичних рекомендацій щодо облікової політики суб'єкта державного сектору (затверджено Наказом Міністерства фінансів України 23.01.2015 № 11 /Режим доступу: https://zakon.rada.gov.ua/rada/show/v0011201-15#Text
|
Питання №7841 |
Vika 07/08/2024 × 15:23 | Доброго дня! В зв 'язку з ліквідацією ЦБС, зміною власника, закриттям багатьох бібліотек та об'єнанням книжкових фондів, з переведенням фонду на УДК, списанням російськомовної літератури, в інвентарних книгах вже немає місця для відзначення тих чи інших дій (передача, переобліки, відмітки актів). Чи можна після переобліку фонду вписати книжковий фонд у нові інвентарні книги з присвоєнням книгам нового інвентарного номера? При цьому не вносити зміни в сумарні книги. Старі інвентарні книги потрібно зберігати довічно, але працювати з ними вже не можливо через їхню зношеність (їм більше 50 років). Будемо щиро вдячні за відповідь.
Відповідь. Ваше питання потребує низки суттєвих уточнень. Відповідний запит надіслано на Вашу ел. скриньку. |
Питання №7840 |
Nataliya
24/07/2024 × 16:11 http://ounb.lutsk.ua | Добрий день. Будь ласка, дайте відповідь, чи правомірно у бібліотеці виплатити разову матеріальну допомогу зі спецфонду? Будемо вдячні за відповідь.
Відповідь. Це можливо, але варто пам’ятати про групи, на які поділяються власні надходження бюджетних установ (див. п. 4 ст.13 Бюджетного кодексу України в редакції від 21.06.2024 /Режим доступу: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2456-17#Text )та обов’язковість дотримання черговості витрачання коштів спецфонду кошторису. Якщо має місце заборгованість з оплати праці, не вистачає коштів загального фонду на заробітну плату, комунпослуги та енергоносії - про виплату премій не може бути мова. Операції з коштами спеціального фонду кошторису — предмет особливої уваги ревізорів.
Конкретні умови, порядок та розміри преміювання працівників визначаються в Положенні про преміювання. Зазвичай таке Положення оформлюють як додаток до Колективного договору.
|
Питання №7839 |
Milana
22/07/2024 × 22:02 | Чи не могли би навести офіційне визначення терміну «методичні рекомендації» та окреслити орієнтовно їх структуру ? Дякую за розуміння.
Відповідь. Пропонуємо скористатись «Українською бібліотечною енциклопедією» (УБЕ), стаття - Методичні рекомендації, режим доступу: https://ube.nlu.org.ua/ . |
Питання №7838 |
Olga
22/07/2024 × 15:37 | Питання: Чи передбачається індексація заробітних плат для бібліотекарів? Дякую.
Відповідь. У 2024 році індексацію відновили (див. ст. 39 Закону України «Про Державний бюджет України на 2024 рік» від 09.11.2023 р. № 3460-IX). Індексація проводиться відповідно до норм ЗУ "Про індексацію грошових доходів населення".
Зарплату індексують, коли величина індексу споживчих цін (ІСЦ) перевищила поріг індексації, який становить 103%.
В серпні 2024-го коефіцієнт індексації (103,8%) більший за поріг індексації (103%). Тому в серпні зарплату мають індексувати.
|
Питання №7837 |
Viktoria 22/07/2024 × 14:23 | Добрий день, шановні колеги!Провідний бібліотекар ( має вищу освіту, бібліотекар-бібліограф) отримує другу вищу освіту заочно без відриау від виробництва, не пов'язану з основною професійною діяльністю (психологія, другий (магістерський) рівень, вищий навчальний заклад 4 рівня акредитації знаходиться в нашому місті). Навчальний процес - 1,5 роки, успішно перейшла на 2 курс навчання. Попереду - сесія 2-го курса та переддипломна практика і захист диплома. Надайте, будь ласка, відповідь на 2 питання:1) Скільки днів повинно оплатити підприємство за перший рік навчання згідно довідок викликів ?2) Чи має право підприємство не надавати відпустку на написання диплому (4 місяці) у зв'язку з дефіцитом кадрів? Чи можна надати меншу кількість днів?
Відповідь. ЗУ "Про відпустки" Стаття 15. Відпустка у зв'язку з навчанням у вищих навчальних закладах, навчальних закладах післядипломної освіти та аспірантурі
Працівникам, які успішно навчаються без відриву від виробництва у вищих навчальних закладах з вечірньою та заочною формами навчання, надаються додаткові оплачувані відпустки:
1) на період настановних занять, виконання лабораторних робіт, складання заліків та іспитів для тих, хто навчається на першому та другому курсах у вищих навчальних закладах незалежно від рівня акредитації з заочною формою навчання - 30 календарних днів.
4) на період підготовки та захисту дипломного проекту (роботи) студентам, які навчаються у вищих навчальних закладах з вечірньою та заочною формами навчання першого та другого рівнів акредитації, - два місяці, а у вищих навчальних закладах третього і четвертого рівнів акредитації - чотири місяці.
Але зверніть увагу, що тривалість додаткових оплачуваних відпусток працівникам, які здобувають другу (наступну) вищу освіту за заочною (вечірньою) формою навчання у навчальних закладах післядипломної освіти та вищих навчальних закладах, що мають у своєму підпорядкуванні підрозділи післядипломної освіти, визначається як для осіб, які навчаються на третьому і наступних курсах вищого навчального закладу відповідного рівня акредитації.
Також закон не надає право роботодавцю зменшувати тривалість відпусток у зв'язку з навчанням у вищих навчальних закладах.
|
Питання №7836 |
Mariya
14/07/2024 × 15:51 | Я працювала на посаді бібліотекаря як сумісник. Зараз отримала можливість працювати бібліотекарем як на основному місці роботи. Прошу підказати: краще звільнитись за сумісництвом і укласти новий трудовий договір чи просто написати заяву про переведення? І як бути із щорічною відпусткою, якою не встигла скористатись? Дякую за розуміння і підтримку.
Відповідь. Працівника, якого оформлено в бібліотеці сумісником, звільняти не потрібно, адже місце його роботи не змінилося і трудові відносини не припинялися, а змінилися лише умови праці.
Роботодавець має право перевести працівника з роботи за сумісництвом на основне місце роботи. Для цього працівнику необхідно написати відповідну заяву, а роботодавцю видати наказ про переведення працівника з роботи за сумісництвом на основне місце роботи.
При переведенні працівника – сумісника на роботу на основне місце трудовий договір не припиняється, а продовжується і відповідно зберігається робочий рік, за який надається щорічна основна відпустка, оскільки дата прийняття на роботу залишається незмінною.
Якщо договір із сумісником було розірвано та укладено новий за основним місцем роботи, то відповідно до частини першої ст.24 Закону України від 15.11.1996 № 504/96 – ВР «Про відпустки» звільненому працівнику виплачується грошова компенсація за всі не використані ним дні щорічної відпустки, а також додаткової відпустки працівникам, які мають дітей.
|
Питання №7835 |
Alina
26/06/2024 × 12:14 | Добрий день. Прошу уточнити питання щодо діловодства в бібліотеці. Чи потрібно на бібліотекарем, яка додатково працює за внутрішнім сумісництвом оформлювати додаткову особову картку? Дякую
Відповідь. Внутрішнє сумісництво — робота працівника за основним місцем роботи та за сумісництвом на одному й тому самому підприємстві.
У законодавстві є лише одна норма, на підставі якої вважається, що на внутрішніх сумісників потрібно заводити окрему особову картку – це п. 2.5. Інструкції про порядок ведення трудових книжок працівників, затвердженої наказом № 58 від 29.07.1993 р.
«З кожним записом, що заноситься до трудової книжки на підставі наказу (розпорядження) про призначення на роботу, переведення і звільнення власник або уповноважений ним орган зобов’язаний ознайомити працівника під розписку в особистій картці (типова відомча форма № П-2, затверджена наказом Мінстату України від 27 жовтня 1995 року № 277 (v0277202-95), в якій має повторюватися відповідний запис з трудової книжки (вкладиша)».
Однак, редакція форми П-2, на яку посилається цей пункт 2.5. Інструкції, втратила чинність.
Оскільки робота за внутрішнім сумісництвом є роботою за окремим трудовим договором, то, приймаючи на роботу за сумісництвом працівника, для нього треба оформити окремий повний комплект облікової документації.
Тож звертаємо увагу на ст. 495 Переліку типових документів, що створюються під час діяльності органів державної влади та місцевого самоврядування, інших установ, підприємств та організацій, із зазначенням строків зберігання документів, затвердженого наказом Мін’юсту України від 12 квітня 2012 року № 578/5 та пункти 12-13 глави 2 розділу IV Правил організації діловодства та архівного зберігання документів у державних органах, органах місцевого самоврядування, на підприємствах, в установах і організаціях, затверджених наказом Мін’юсту від 18.06.2015 № 1000/5.
|
Питання №7834 |
luda
20/06/2024 × 09:56 | Доброго дня, шановні колеги! При списанні книжкового фонду з однієї причини номер актів у публічній бібліотеці і бібліотек-філй буде мати один номер? Якщо так, то яким документом керуватися?
Відповідь. Дане питання маєте узгодити з Вашою бухгалтерією. Звертаємо увагу на певний момент: якщо нумерація акту ПБ та її структурних підрозділів (бібліотек-філій) буде єдиним, то загальна сума списання БФ не має перевищувати суму списання, яка здійснюється за рішенням керівника ПБ (див. Положення про списання комунального майна Вашої громади). |
Питання №7833 |
Viktoria
18/06/2024 × 19:04 | Чи має право начальник відділу культури вимагати від бібліотекарів отримувати заробітну плату в певному банку? Чи має право бібліотекар самостійно визначати банк для отримання заробітної плати? Дякую за розуміння.
Відповідь. Відповідно ст. 25 Закону України «Про оплату праці» забороняється будь-яким способом обмежувати працівника вільно розпоряджатися своєю заробітною платою, крім випадків, передбачених законодавством.
Відповідно абзацу 6 статті 24 Закону України «Про оплату праці» за особистою письмовою згодою працівника виплата заробітної плати може здійснюватися через банки/небанківських надавачів платіжних послуг, які отримали право на відкриття і ведення обслуговування рахунків.
Отже, працівник вправі самостійно обрати банк через який бажає отримувати заробітну плату, написавши заяву та зазначивши реквізити особистого рахунку, на який роботодавець зобов’язаний виплачувати заробітну плату яка належить працівнику.
|
Питання №7832 |
Nata
12/06/2024 × 11:52 | Добрий день, шановні колеги! Підкажіть, будь ласка, коли користувач надав для редагування список використаної літератури без сторінок чи без номерів журналів, потрібно бібліографу їх шукати самостійно в Інтернеті? Чи потрібно надіслати користувачу для доповнення даних, яких не вистачає до бібліографічного опису? Велике дякую!
Відповідь. Дане питання маєте вирішувати на місці, адже умови реалізації даної послуги зазвичай прописується в певному положенні або інструкції.
|
Питання №7831 |
_ 03/06/2024 × 11:34 | Доброго дня. Підкажіть, будь ласка, чи дійсне на сьогодні звітування бібліотек структурних підрозділів вищих навчальних закладів за формою «Основні статистичні показники роботи
бібліотек ВНЗ III-IV рівнів акредетації та методика їх заповнення» (Додаток 1).
Відповідь.
Шановні колеги, пропонуємо переадресувати запит до Наукової бібліотека імені М. Максимовича Київського національного університету імені Т. Шевченка, яка здійснює загальне методичне керівництво бібліотеками вищих навчальних закладів III–IV рівнів акредитації всіх систем і відомств: http://www.library.univ.kiev.ua/ukr/about/metod.php3 .
Однак хочемо нагади, що відповідно до наказу Міністерства культури та інформаційної політики України № 463 від 28.11.2022 було затверджено форму державної статистичної звітності № 80-а-рвк (річна) «Зведений звіт публічних та спеціальних бібліотек за 20__ рік» та інструкція щодо її заповнення: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0137-23#Text .
|
Питання №7830 |
Holga 28/05/2024 × 09:48 http://cbsbook.com.ua | Добрий день, шановні колеги! Чи правомірно буде під час воєнного стану проводити перевибори голови первиної профспілкової організації в бібліотеці? Дякуємо за відповідь.
Відповідь. Профспілки діють відповідно до законодавства та своїх статутів. ЗУ «Про професійні спілки, їх права та гарантії діяльності» (редакція від 24.12.2023) не встановлює обмежень щодо обрання/переобрання у профспілкові органи навіть в умовах воєнного стану. Пропонуємо перечитати власний Статут/Положення професійної спілки. |
Питання №7829 |
Svitlana
20/05/2024 × 12:00 | Добрий день колеги! Поясніть, будь ласка, як діяти із старою печаткою. Нашу бібліотеку було перейменовано. Нам потрібна нова печатка . Що робити із старою, адже вона стоїть на обліку в бібліотеці?
Відповідь. Єдиного порядку виготовлення, обліку, зберігання, використання та знищення печаток наразі не існує. Бібліотека має керуватися розпорядчим документом головного розпорядника бюджетних коштів із визначенням порядку виготовлення, обліку, зберігання, використання та знищення печаток і штампів. Саме таким документом керуються всі підвідомчі установи.
Стару печатку маєте списати як звичайний малоцінний необоротний матеріальний актив (МНМА) , а факт знищення підтверджуєте Актом знищення печаток.
Додатково див. п. 5 гл. 3 розд. II Правил організації діловодства та архівного зберігання документів у державних органах, органах місцевого самоврядування, на підприємствах, в установах і організаціях, затверджені наказом Мін’юсту від 18.06.2015 № 1000/5 /Режим доступу: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0736-15#Text . Як приклад див. НАКАЗ Мінекономіки від 03.03.2014 № 244 /Режим доступу: https://zakon.rada.gov.ua/rada/show/v0244731-14#Text
|
Питання №7828 |
Iryna 09/05/2024 × 09:55 | Добрий день! Підкажіть, будь ласка, як прийняти у бібліотеку працівника без відповідної освіти та стажу, якщо є лише вакантна посада провідного бібліотекаря? Чи може бути у відділі два провідних бібліотекаря?
Відповідь. 1. Кваліфікаційні вимоги до провідного бібліотекаря визначено у Довіднику кваліфікаційних характеристик професій працівників (випуск 81. Культура і мистецтво. Розділ «Бібліотеки, централізовані бібліотечні системи ), затверджений наказом Міністерства культури і мистецтв України № 168 від 14 квітня 2000 р. » (Режим доступу: https://zakon.rada.gov.ua/rada/show/v0168280-00#Text ) : повна або базова вища освіта відповідного напряму підготовки спеціаліст або бакалавр) та підвищення кваліфікації. Стаж роботи за професією бібліотекаря 1-ї категорії для спеціаліста не менше 1 року, бакалавра - не менше 3 років.
2. У відділі може бути 2 і більше посад провідного бібліотекаря, залежно від завдань цього відділу та обсягів роботи.
|
Питання №7827 |
Alla 06/05/2024 × 12:09 | Добрий день. Чи допускається зараз формування в публічній бібліотеці комерційного фонду? Якщо так, то якими документами керуватися?
Відповідь. Відповідно до ст. 22 Закону України "Про бібліотеки і бібліотечну справу" користувачі бібліотек мають право безоплатно отримувати у тимчасове користування документи із фондів бібліотеки, крім документів, придбаних за кошти, одержані від господарської діяльності бібліотеки.
Частиною 4. статті 13 Бюджетного кодексу України встановлено, що власні надходження бюджетних установ отримуються додатково до коштів загального фонду бюджету і включаються до спеціального фонду бюджету. Власні надходження поділяються на 2 групи. Зокрема, до першої групи відносяться підгрупи:
підгрупа 1 - плата за послуги, що надаються бюджетними установами згідно з їх основною діяльністю;
підгрупа 2 - надходження бюджетних установ від додаткової (господарської) діяльності.
Отже, господарська діяльність бібліотек як бюджетних організацій не відноситься до основної діяльності та її види не відносяться до платних послуг, визначених постановою КМУ від 12.12.2011 № 1271(в редакції постанови КМУ від 12.07.2017 № 493). Також зверніть увагу на те, що відповідно до ч. 2 ст. 24 Закону України "Про авторське право і суміжні права" допускається без дозволу суб’єкта авторського права позичка некомерційними бібліотеками правомірно опублікованих примірників творів у друкованому вигляді. Позичкою відповідно до ст. 827 Цивільного кодексу України є безоплатне тимчасове користування певною річчю.
Таким чином, у разі коли у якоїсь бібліотеки дійсно матиме місце господарська діяльність саме в розумінні Бюджетного кодексу і за рахунок цих находжень будуть закуплені видання, які надаватимуться користувачам у тимчасове платне користування, бібліотека зобов’язана буде отримувати на це дозвіл суб’єкта авторського права та сплачувати авторську винагороду.
|
Питання №7826 |
Olena 17/04/2024 × 15:00 | Добрий день! Наш департамент культури вимагає від нас списати всю російськомовну літературу (обласна універсальна наукова бібліотека). Скажіть, будь ласка, скільки примірників російськомовних книг є у ваших фондах? Як ви ставитесь до цього списання?
Відповідь. Відповідно до п. 20 «Державних соціальних нормативів забезпечення населення публічними бібліотеками в Україні» (затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 6 лютого 2019 р. № 72 /Режим доступу: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/72-2019-%D0%BF#Text ): у кожному обласному центрі функціонує обласна універсальна наукова бібліотека, яка є методичним, координаційним та науково-дослідним центром для бібліотек області, а також є центральним обласним книгосховищем, обласним депозитарієм краєзнавчої літератури, центром книгообміну та міжбібліотечного абонемента.
На рівні держави немає заборон на все російськомовне, є заборонений контент (див. «Рекомендації Міністерства культури та інформаційної політики України щодо актуалізації бібліотечних фондів у зв'язку зі збройною агресією російської федерації проти України», Стратегію інформаційної безпеки, затверджену Указом Президента України від 28 грудня 2021 року № 685/2021 ).
|
Питання №7825 |
Vlada
04/04/2024 × 12:09 | Чи буде бібліотекарям з квітня підвищено посадовий оклад? Дякую.
Відповідь. Відповідно до ст. 8 Закону України "Про державний бюджет України на 2024 рік" розмір мінімальної заробітної плати становить з 1 січня - 7100 гривень, з 1 квітня - 8000 гривень. Постановою КМУ від 12.01.2024 № 23 встановлено, що посадові оклади (тарифні ставки) з 1 січня 2024 р. розраховуються виходячи з розміру посадового окладу (тарифної ставки) працівника 1 тарифного розряду - 3195 гривень. Таким чином, мінімальна заробітна плата у 2024 р. збільшується двічі, а посадові оклади працівників бюджетної сфери лише 1 раз, із 01.01.2024. Також пунктом 2 постанови КМУ від 12.01.2024 № 23 керівники установ, закладів та організацій окремих галузей бюджетної сфери повинні забезпечити:
диференціацію заробітної плати працівників, які отримують заробітну плату на рівні мінімальної у межах фонду оплати праці, шляхом встановлення доплат, надбавок, премій з урахуванням складності, відповідальності та умов виконуваної роботи, кваліфікації працівника, результатів його роботи.
Відповідно до ст. 3-1 Закону України "Про оплату праці" розмір заробітної плати працівника за повністю виконану місячну (годинну) норму праці не може бути нижчим за розмір мінімальної заробітної плати. При обчисленні розміру заробітної плати працівника для забезпечення її мінімального розміру не враховуються доплати за роботу в несприятливих умовах праці та підвищеного ризику для здоров’я, за роботу в нічний та надурочний час, роз’їзний характер робіт, премії до святкових і ювілейних дат.
Якщо нарахована заробітна плата працівника, який виконав місячну норму праці, є нижчою за законодавчо встановлений розмір мінімальної заробітної плати, роботодавець проводить доплату до рівня мінімальної заробітної плати, яка виплачується щомісячно одночасно з виплатою заробітної плати.
Якщо розмір заробітної плати у зв’язку з періодичністю виплати її складових є нижчим за розмір мінімальної заробітної плати, проводиться доплата до рівня мінімальної заробітної плати.
|
Питання №7824 |
ALLA 02/04/2024 × 08:30 | Добрий день, скажіть будь ласка, якщо у структурі центральної бібліотеки є сектори, то чи повинна бути посада завідуючої сектором?
Відповідь. Сектор є структурним підрозділом організації, який очолює завідувач сектору (див. наказ Мінкультури від 18.10.2005 № 745). |
Питання №7823 |
Liliya 29/03/2024 × 13:16 http://libkor.com.ua/ | Добрий день, колеги!Будь ласка, напишіть, яка кількість книжкового фонду в обласній бібліотеці має розміщуватися на кв.м. площі згідно стандартів, яка має бути висота стелажів, відстань між ними тощо? Яка кількість кв.м. площі має бути на одного працівника? Яка кількість кв.м. площі має бути на автоматизоване робоче місце для відвідувачів бібліотеки?Дякуємо за відповідь!
Відповідь. Дані питання врегульовані низкою нормативно-правових та нормативних актів, зокрема. наказом Міністерства з надзвичайних ситуацій України від 12.12.2012 № 1398 "Про затвердження Правил охорони праці для працівників бібліотек", наказом Міністерства соціальної політики України 14.02.2018 № 207 "Про затвердження вимог щодо безпеки та захисту здоров’я працівників під час роботи з екранними пристроями", ДСТУ ГОСТ 7.50:2006 "Система стандартів з інформації, бібліотечної та видавничої справи. Консервація документів. Загальні вимоги". Також див. ДБН В.2.2-40:2018 «Інклюзивність будівель і споруд. Основні положення», затверджені наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 30.11.2018 № 327, ДБН В.2.2-9:2018 «Громадські будинки та споруди. Основні положення», затверджені наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 28.09.2018 № 260, ДБН В.2.2-28:2010 «Будинки і споруди. Будинки адміністративного та побутового призначення», затверджені наказом Міністерства регіонального розвитку та будівництва України від 30.12.2010 р. № 570. Крім того, в Україні застосовується за бажанням окремих організацій ДСТУ ISO/TR 11219:2018 (ISO/TR 11219:2012, IDT) «Інформація та документація. Параметри якості та базові статистичні дані щодо будівель бібліотек. Площа, функціональність та дизайн», затверджений наказом ДП «УкрНДНЦ» від 05.12.2018 № 464 та ДСТУ ISO 11799:2018 Інформація та документація. Вимоги до зберігання архівних та бібліотечних матеріалів (ISO 11799:2015, IDT), затверджений наказом ДП «УкрНДНЦ» від 05.12.2018 № 464 (тексти ДСТУ ISO англійською мовою, надаються ДП «УкрНДНЦ» на платній основі).
P.S. До цього часу залишається діючим - РСТ УССР 1829-78. Стеллажи библиотечные. Общие технические условия. – На замену РСТ УССР 1829–78 ; введен с 1979–07– 01. |
Питання №7822 |
Lyudmila
11/03/2024 × 13:03 | Добрий день! Підскажіть будь ласка,чи потрібно склалати акт на оприбуткування в бухгалтерії надходжень шкільних підручників ,які отримала школа по держзамовленню. Бухлалтер вимагає до накладної складати ще і акт оприбуткування від бібліотекаря,як матеріально відповідальної огсоби.
Відповідь. 1. Бібліотекар не є матеріально відповідальною особою (див. «Юридичну консультацію» Н. Розколупи (Бібліотечна планета.- 2008.-№4.- С. 35-36) (Режим доступу: http://profy.nplu.org/file/lp-42.pdf ), де висвітлені окремі аспекти матеріальної відповідальності бібліотекарів).
2.Наскільки нам відомо, облік підручників здійснюється відповідно до «ІНСТРУКЦІЇ про порядок комплектування та облік підручників і навчальних посібників у бібліотечних фондах загальноосвітніх, професійно-технічних навчальних закладів та вищих навчальних закладів І-ІІ рівнів акредитації» (затверджено Наказом Міністерства освіти і науки України 02.12.2013 № 1686, із змінами /Режим доступу: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z2137-13#Text ).
Додатково пропонуємо переадресувати запит до ДНПБ України ім. В. О. Сухомлинського, яка є науково-методичним центром мережі освітянських бібліотек МОН України та НАПН України /Режим доступу: https://dnpb.gov.ua/ua/%d0%b7%d0%b0%d0%bf%d0%b8%d1%82%d0%b0%d0%b9-%d0%b1%d1%96%d0%b1%d0%bb%d1%96%d0%be%d1%82%d0%b5%d0%ba%d0%b0%d1%80%d1%8f/ ).
|
Питання №7821 |
Kateryna
08/03/2024 × 10:42 | Добрий день! Підкажіть, будь ласка, чи обов’язково вносити у трудову книжку бібліотекаря інформацію про його відзначення, нагородження грамотами? Дякую.
Відповідь. Відповідно до ст. 48 КЗпП
Облік трудової діяльності працівника здійснюється в електронній формі в реєстрі застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування у порядку, визначеному Законом України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування".
На вимогу працівника, який вперше приймається на роботу, трудова книжка оформляється роботодавцем в обов’язковому порядку не пізніше п’яти днів після прийняття на роботу.
Власник або уповноважений ним орган на вимогу працівника зобов’язаний вносити до трудової книжки, що зберігається у працівника, записи про прийняття на роботу, переведення та звільнення, заохочення та нагороди за успіхи в роботі.
А відповідно до ст. 144 КЗпПУ заохочення працівникам оголошуються наказом (розпорядженням) в урочистій обстановці, а також на вимогу працівника, якщо трудова книжка зберігається у нього, заносяться до його трудової книжки.
|
Питання №7820 |
Alla 05/03/2024 × 09:11 | Добрий день. Уточнення до останнього пункту питання 7819. Як діяти, якщо рішенням міської ради запроваджений мораторій на публічне використання російськомовного культурного продукту на території громади до моменту повного припинення окупації рф або її правонаступниками території України?
Відповідь. Просимо уточнити: що у рішенні міської ради мається на увазі під "використанням російськомовного культурного продукту"? |
Питання №7819 |
Alla 01/03/2024 × 09:05 | Доброго дня шановні колеги!В комунальній установі ведеться активна робота по вилученню літератури заборонених авторів та видавництв (згідно Рекомендацій)1.Чи повинна міська рада надати Рішення сесії "Про затвердження актів списання відповідної літератури та російськомовних"2. Чи надає відповідний наказ відділ культури?3. Чи знімати з полок всі російськомовні книги, якщо їх видавництва українські? (вимоги міської ради)
Відповідь. Відповідь. 1. Акти на списання затверджує керівник бібліотеки (за наявності статусу юридичної особи) або керівник юридичної особи , яка здійснює повноваження з управління бібліотекою (наприклад, начальник відділу культури).
2. Процедура списання об’єктів комунальної власності, у тому числі і літератури з бібліотечного фонду, регламентується відповідним положенням чи порядком, затвердженим на сесії міської ради.
3. Чинне законодавство не містить норм щодо списання чи вилучення з відкритого доступу видань російською мовою (у т.ч. в Рекомендаціях Міністерства культури та інформаційної політики України щодо актуалізації бібліотечних фондів у зв'язку зі збройною агресією російської федерації проти України). До того ж відповідно до ст. 10 Конституції України в Україні гарантується вільний розвиток, використання і захист російської, інших мов національних меншин України. Тому вимоги міської ради мають бути викладені у якомусь її документі.
|
Питання №7818 |
Mariya
23/02/2024 × 13:17 | Чи включається під час обліку штатних працівників бібліотеки гардеробник, який працював у минулому році тимчасово і лише 2 місяці (листопад-грудень)? Дякую.
Відповідь. В облікову кількість штатних працівників включаються усі наймані працівники, які уклали письмово трудовий договір (контракт) і виконували постійну, тимчасову або сезонну роботу один день і більше, а також власники підприємства, якщо, крім доходу, вони отримували заробітну плату на цьому підприємстві .
Облікова кількість штатних працівників визначається на певну дату звітного періоду, наприклад, на перше або останнє число місяця, включаючи прийнятих працівників і виключаючи тих, які вибули в цей день.
Якщо підприємство на дату, вказану у формі державного статистичного спостереження, з будь-яких причин не працювало (вихідний або святковий день, з природних, технічних та економічних причин), облікова кількість працівників відображається за станом на останній день роботи, що передував цій даті (див. п. 2.1. , п. 2.2. ІНСТРУКЦІЇ зі статистики кількості працівників, затверджену Наказ Державного комітету статистики України 28.09.2005 N 286 /Режим доступу: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z1442-05#Text ).
|
Питання №7817 |
Tania
21/02/2024 × 14:02 | Доброго дня!У мене запитання стосовно тарифних розрядів для працівників сільських бібліотек. Раніше бібліотеки підпорядковувалися сільським радам і сільські голови при прийомі працівників на роботу самі встановлювали їм розряди ЄТС від 9 до 12 згідно Схеми тарифних розрядів посад (професій) професіоналів, фахівців, керівників інших структурних підрозділів, технічних службовців і робітників культури. Після децентралізації і ліквідації сільських рад, сільські бібліотеки стали філіями публічної бібліотеки як юридичної особи. Чи несе це за собою зміни у тарифних розрядах? Чи тепер всі сільські бібліотекарі мають отримати 12 розряд як завідувачі філій бібліотеки, тобто як керівні працівники бібліотек, згідно таблиці 4?Дякую вам
Відповідь. Конкретній посаді відповідають певні тарифні розряди, визначені наказом Мінкультури від 18.10.2005 № 745.Установлює конкретні розміри посадових окладів та доплат і надбавок до них – керівник бібліотеки (за наявності статусу юрособи), але в межах фонду заробітної плати, затвердженого в кошторисі.
P.S. Нам не зовсім зрозуміло, чому Ви вважаєте, що сільські ради ліквідовано?
|
Питання №7816 |
Olena
19/02/2024 × 18:55 | Чи має право бібліотекар отримувати інформацію про розмір власної зарплати на особисту електронну адресу? На жаль, паперові роздруківки видаються не щомісяця і часто губляться.
Відповідь. Відповідно до ст. 110 КЗпП та ст. 30 Закону України від 24.03.1995 р. № 108/95 «Про оплату праці» (Режим доступу: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/108/95-%D0%B2%D1%80#Text ) при кожній виплаті заробітної плати роботодавець повинен повідомити працівника про:
а) загальну сума заробітної плати з розшифровкою за видами виплат;
б) розміри і підстави відрахувань із заробітної плати;
в) суму заробітної плати, що належить до виплати.
Законодавством не передбачено заборони у разі погодження працівника на надання йому інформації про розмір його заробітної плати на вказану ним електронну адресу (див. Лист Міністерства соціальної політики України «Щодо застосування норм і положень чинного законодавства» від 20 жовтня 2017 р. № 262/0/101-17 /Режим доступу: https://vk24.ua/regulations_and_jurisprudence/listi/oplata-praci/list-ministerstva-socialnoi-politiki-ukraini-sodo-zastosuvanna-norm-i-polozen-cinnogo-zakonodavstva ).
Було б не погано, аби такий спосіб знайшов своє відображення в Колдоговорі.
|
Питання №7815 |
Iryna 13/02/2024 × 14:40 | Добрий день, підкажіть будь ласка, чи у ЦБС має бути уповноважена особа з питань запобігання та виявлення корупції?
Відповідь. В державних органах, органах місцевого самоврядування, на підприємствах, в установах та організаціях, що належать до сфери управління державного органу, а також у державних цільових фондах в обов’язковому порядку утворюються (визначаються) самостійні та функціонально незалежні структурні підрозділи (особи), на які покладаються функції із запобігання та виявлення корупції.
Перелік органів та установ, в яких утворюється уповноважений підрозділ (уповноважена особа) з питань запобігання та виявлення корупції, визначений у статті 13-1 Закону України «Про запобігання корупції» /Режим доступу: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1700-18#Text . Якщо Ваша ЦБС не є юридичною особою - не має бути.
|
Питання №7814 |
LANA
12/02/2024 × 13:07 | Доброго дня. Таке питання: надбавку за особливі умови роботи бібліотекарю включат в доплату до мінімальної зарплати?
Відповідь. Відповідь. На жаль, так. За Законом про Держбюджет на 2024 рік мінімальна зарплата має бути: з 01 січня 2024 року – 7100 грн. Відповідно до ст.3.1.ЗУ «Про оплату праці» (у редакції від 01.04.2023 /Режим доступу: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/108/95-%D0%B2%D1%80#Text ): якщо розмір заробітної плати у зв’язку з періодичністю виплати її складових є нижчим за розмір мінімальної заробітної плати, проводиться доплата до рівня мінімальної заробітної плати. |
Питання №7813 |
Oksana
08/02/2024 × 16:52 | Доброго дня! Дайте будь-ласка відповідь на питання : чи має право провідний бібліотекар працювати за сумісництвом? Дякую.
Відповідь. Провідний бібліотекар на умовах трудового договору у вільний від основної роботи час на тому самому або іншому підприємстві, в установі, організації або у роботодавця - фізичної особи має право працювати за сумісництвом (див. ст. С 102-1 КЗпП). Сумісництво – це право працівника. |
Питання №7812 |
Natali
26/01/2024 × 07:40 | Добрий день! Бібліотекар працювала 7,5 років за сумісництвом в сільській
бібліотеці-філії Публічної бібліотеки, за основним місцем роботи
(школа) її звільнено. Зараз її призначили на основне місце роботи в
бібліотеці . Чи враховується її стаж (7,5 років-сумісник бібліотекар)
для виплати за вислугу років?
Відповідь. Просимо уточнити : на якій саме посаді в школі працював працівник? Чи був певний запис про сумісництво у трудовій книжці? Зазвичай запис про роботу за сумісництвом слід вносити після звільнення працівника з роботи за сумісництвом, зазначаючи період роботи за сумісництвом, місце роботи, назву посади (роботи).
У той же час, відповідно до Постанови КМУ за № 82 від 22 січня 2005 р.: особам, які працюють за сумісництвом, зазначена доплата не виплачується.
|
Питання №7811 |
Natali
25/01/2024 × 12:35 | Добрий день! Бібліотекар працювала 7,5 років за сумісництвом в сільській бібліотеці-філії Публічної бібліотеки, за основним місцем роботи (школа) її звільнено. Зараз її призначили на основне місце роботи в бібліотеці . Чи враховується її стаж (7,5 років-сумісник бібліотекар) для виплати за вислугу років?
Відповідь. Просимо уточнити : на якій саме посаді в школі працював працівник? Чи був певний запис у трудовій книжці? У той же час, відповідно до Постанови КМУ за № 82 від 22 січня 2005 р.: особам, які працюють за сумісництвом, зазначена доплата не виплачується.
|
Питання №7810 |
Alla 25/01/2024 × 11:22 | Добрий день. Будь ласка, надайте роз'яснення щодо алгоритму віднесення бібліотек до груп за оплатою праці керівних працівників бібліотек у 2024 році. Чи правомірно це робити, виходячи з числа користувачів і видачі документів за звітністю в середньому за останні 3 роки? Адже чинним залишається п. 8 наказу Міністерства культури і туризму України від 18.10.2005 р. № 745 (зі змінами), відповідно до якого показники в період дії карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України (19.12.2020р. - 30.06.2023р.) не враховуються.
Відповідь. Бібліотеки відносяться до відповідної групи за оплатою праці за умови виконання таких показників, як кількість користувачів бібліотек та кількість видачі документів .
Відповідно до Наказу МКУ за № 745 середньорічна кількість користувачів бібліотек і середньорічна кількість видачі документів у бібліотеках та централізованих бібліотечних системах визначаються, виходячи з числа користувачів і видачі документів за звітністю в середньому за останні три роки.
Вищезазначений Вами п. 8 Наказу МКУ від 18.10.2005 р. № 745 (зі змінами) передбачає не враховувати показники відвідування у період дії карантину, установленого Кабінетом Міністрів України. На жаль, показник відвідування не впливає на визначення групи за оплатою праці .
|
Питання №7809 |
Natali
23/01/2024 × 18:43 | Добрий вечір. Будь ласка, поясніть, чи має право заступник директора бібліотеки з господарської роботи на доплату за вислугу років? Дякую.
Відповідь. У зв'язку з законодавчою невизначеністю цього питання керівник бібліотеки (або засновник бібліотеки) вирішують його на власний розсуд. Нам відомі випадки коли за рішенням керівника бібліотеки (або засновника) заст. директора з господарської роботи отримує доплати за вислугу років. |
Питання №7808 |
Luba_Korotya
16/01/2024 × 10:54 | Добрий день! Допоможіть знайти зміни
в книзі сумарного обліку бібліотечних фондів (Зі змінами,
відповідно до вимог звітності № 6НК 2023 рік, наказ №463 МКІПУ).
Дякую!
Відповідь. Не зовсім зрозуміли питання: про які зміни Ви хочете дізнатись? Форму Книги сумарного обліку бібліотечного фонду затверджено Інструкцією з обліку документів, що знаходяться в бібліотечних фондах (Н А К А З МКіТ від 03.04.2007 N 22).
У Розділі V звіту за формою № 6-НК збільшено перелік обліку документів за мовами. У той же час не потрібно в первинних облікових документах бібліотеки (Щоденник роботи, Книга сумарного обліку БФ) «вказувати всі 20 мов національних меншин». Кожна бібліотека має орієнтуватись на формальні ознаки, у т.ч. мову документа, вид документа (книга, періодика, аудіовізуальні ноти, та ін.) наявного БФ своєї бібліотеки. Теж саме стосується і обліку книговидачі.
|
Питання №7807 |
Alla 15/01/2024 × 10:36 | Добрий день. Поясніть, будь ласка, якою може бути мінімальна кількість учасників соціокультурного (творчого, масового) заходу.
Відповідь. Нагадаємо, що одиницею обліку відвідувачів заходів є особа, присутня на заході та зареєстрована в документах, прийнятих у бібліотеці. Затверджених нормативів щодо мінімальної кількості учасників соціокультурного заходу не існує. На нашу думку мінімальна кількість учасників соціокультурного заходу може бути від 3 до 5 осіб. |
Актуальна інформація
Вітаємо шановних відвідувачів на сайті, який супроводжує науково-методичний відділ Національної бібліотеки України імені Ярослава Мудрого (НБУ ім. Ярослава Мудрого). Наш відділ є науково-методичним та інформаційно-консультативним центром для публічних бібліотек України, а також співпрацює з бібліотеками різних типів і форм власності.
Пам'ятайте, що наповнення цього сайту - наша спільна робота. Якщо Ви маєте матеріали, що можуть зацікавити бібліотечну спільноту, або бажаєте підняти актуальну тему - чекаємо Ваших пропозицій на адресу method@nplu.org.
Шановні колеги! Якщо у вас змінилися реквізити (адреса, e-mail, URL, телефон тощо) надішліть повідомлення для відповідних коректив на сторінці сайту „Бібліотеки України”.
| Вітаємо
For Librarians
Библиотекарю
Пошук
Голосування
|