Бібліотечному фахівцю

Copyright © 2004
НПБУ
відділ НАРБС
Розділи сайту

Статті з бібліотечної тематики із зарубіжної періодики, переклад яких є у відділі НАРБС (2006)

  1. Bailey-Hainer B. Virtual reference: alive and well: Розвиток бібліотечної довідкової послуги он-лайн. Залучення підлітків та дітей як майбутніх потенційних користувачів бібліотеки. Деякі особлисті розвитку бібліотечної віртуальної довідки // Library Journal. - 2005. - Vol.130, No.1. - P.46-47.
  2. Balas J. Once more unto the breach: revisiting training (again): Підвищення фахового рівня бібліотекарів у зв'язку з запровадження новітніх технологій: розгляд кількох окремих форм організації навчання бібліотечних працівників // Computers in Libraries. - 2005. - Vol.28, No.8, Sept.. - P.43-44,46-47.
  3. Berry J.N.III The library Haines built: Опис організаційної структури, системи фінансування, функцій і послуг (зокрема, он-лайн) публічної бібліотеки м. Хаінес (Аляска, США), переможиці у рейтингу "Краща мала публічна бібліотека" // Library Journal. - 2005. - Vol.130, No.2. - P.38-41.
  4. Bissonnette L. The Bibliotheque nationale du Quebec: A new place of culture well rooted in its time: Перетворення Національної бібліотеки Квебеку зі сховища матеріалів культурної спадщини в публічну бібліотеку. Розвиток електронних послуг для користувачів, участь у спільних бібліотечних проектах (консорціумах) по наданню послуг у віддаленому доступі // Alexandria. - 2005. - Vol.17, Nr.1. - P.25-34.
  5. Blankinship D.G. Let's go to the mall: Аналіз позитивних наслідків розташування однієї з філій публічної бібліотеки м.Індіанополіс (США) на території торговельного центру: залучення нових користувачів до бібліотеки і нових відвідувачів торговельного центру // Library Journal. - 2005. - Vol.130, No.2. - P.44-46.
  6. Buschman J. On libraries and the public sphere: Бібліотечні установи та бібліотечна справа у сучасному інформаційному суспільстві: нові функції, пошук нових форм роботи, перспективи розвитку та прогнози на майбутнє // Library Philosophy and Practice. - 2005. - Vol.7, No.2 (Spring).
  7. Coombs K.A. Using Web server logs to track users through the electronic forest: Оцінка ефективності функціонування бібліотечного веб-сайту через аналіз протокольних записів веб-сервера: облік віртуальних користувачів та віртуальних відвідувань. Практичні поради щодо створення власного програмного продукту на сервері // Computers in Libraries. - 2005. - Vol.25, No.1, January. - P.16-20.
  8. Cox Ch. The new library outpost: Пошук бібліотеками нових форм роботи з метою ширшого залучення користувачів. Втілення однією з районних бібліотек штату Міннесота пілотного проекту зі створення корпоративної бібліотечної системи // Library Journal. - 2005. - Vol.130, Nr.16, Oct.. - P.42-45.
  9. Crowly B. Save professionalism: Роль і місце публічних бібліотек в сучасному суспільстві: повернення публічних бібліотек до функції просвітницьких установ. Підвищення і підтримання високого професійного рівня бібліотечних працівників як одна з засадних умов виконання бібліотеками їх просвітницької функції. З досвіду США // Library Journal. - 2005. - Vol.130, No.14. - P.46-48.
  10. Cunningham H. Designing a Web site for one imaginary "persona" that reflects the needs of many: Виведення збірного образу бібліотечного користувача ("persona"). Організація бібліотечного веб-сайту з орієнтацією на таку віртуальну особу. З досвіду університетської бібліотеки в Торонто (Канада) // Computers in Libraries. - 2005. - Vol.25, No.9. - P.15-19.
  11. Flatley R. Making your library's website accessible: Розробка федеральною радою США, що займається питаннями доступності веб-сайтів, основних засад організації веб-сайту бібліотеки, визначення ключових елементів веб-сайту з точки зору його доступності для людей з обмеженими можливостями. Перелік таких елементів та стисла їх характеристика // Library Philosophy and Practice. - 2004. - Vol.7, No.1 (Fall).
  12. Golat R. Biblioteki publiczne a biblioteki szkolne: Перспективи можливої співпраці, з огляду на єдине адміністративне підпорядкування, публічних та шкільних бібліотек. Розгляд позитивних моментів та окремих труднощів, пов'язаних зі специфікою функціонування публічних та шкільних бібліотек // Bibliotekarz. - 2006. - Nr.2. - S.5-7.
  13. Hennen Th.J. Great American public libraries: the 2005 HAPLR rankings: Рейтинг американських публічних бібліотек за системою HAPLR за 2005 р., що включає: стан фінансування, кількісні покажчики охоплення населення бібліотечним обслуговуванням, рівень використання електронних ресурсів. Аналіз загальних тенденцій розвитку бібліотечного обслуговування в країні // American Libraries. - 2005. - Vol.36, Nr.9, Oct.. - P.42-48.
  14. Hill Ch.R. Everything I need to know I learned online: Застосування бібліотеками сучасних технологій, зокрема, використання в роботі Інтернет-ресурсів. Виникнення Інтернет-спільнот (on-line communities) та користь, що її мають бібліотеки від участі в них // Library Journal. - 2005. - Vol.130, No.3, February. - P.34-35.
  15. Hiott J. Collecting and using networked statistics: current status, future goals: Збір статистичних даних у сфері віртуальних послуг бібліотеки та їх використання для покращення ефективності обслуговування користувачів. // The Library Quarterly. - 2004. - Vol.74, No.4. - P.441-454.
  16. Jennings A. Determining and meeting personnel training needs: Про необхідність налагодження постійного підвищення рівня комп'ютерної грамотності бібліотекарів у зв'язку з широким запровадженням новітніх технологій. З досвіду бібліотек США // Computers in Libraries. - 2005. - Vol.25, No.8, Sept.. - P.13-15.
  17. Kenna S., Cook S. National library goes local: Надання Британською бібліотекою користувачам публічних бібліотек країни можливостей віртуального знайомства з ББ, її ресурсами, запровадження Британською бібліотекою програм он-лайн навчання бібліотечних фахівців та користувачів // Ariadne. - 2005. - Issue 43.
  18. Libraries = cultural icons: 2006 showcase of new and renovated facilities: Бібліотеки як культурні центри: огляд 32 бібліотечних будівель США, що були спеціально збудовані чи реконструйовані з урахуванням сучасних вимог і тенденцій // American Libraries. - 2006. - Vol.37, Nr.4. - P.28-47.
  19. MacMillan K. Generating goodwill: turning "no" into "yes": Досвід організації роботи однієї з публічних бібліотек США по досягненню максимального задоволення запитів користувачів // American Libraries. - 2005. - Vol.36, No.10, November. - P.48-49.
  20. Pace A.K. Pace's maxims for homegrown library projects: Практичні поради для бібліотечних автоматизаторів при створенні останніми самостійних програмних продуктів // Computers in Libraries. - 2005. - Vol.25, No.1, January. - P.36-37.
  21. Parameswari B. Marketing of information products and services for libraries in India: Практичні поради по запровадженню елементів ринкових відносин у діяльність бібліотек: визначення принципів оцінювання інформаційного продукту, шляхи донесення інформації до потенційного споживача т. ін. З досвіду бібліотек Індії // Library Philosophy and Practice. - 2002. - Vol.5, No.1 (Fall)
  22. Pisanski J., Zumer M. National libraries and their websites: Організація веб-сайту національної бібліотеки. Перелік основних вимог до змістовного наповнення веб-сайту та аналіз найпоширеніших недоліків // Alexandria. - 2005. - Vol.17, Nr.1. - P.49-58.
  23. Roberts G. Include your patrons in Web design: Про користь залучення користувачів бібліотечного веб-сайту до процесу його дизайну // Computers in Libraries. - 2005. - Vol.25, No.9. - P.30-32,33.
  24. Roberts G. Small libraries, big technology: Розвиток Інтернет технологій та запровадження Інтернет послуг як необхідна умова конкурентоздатності і затребуваності бібліотек, зокрема невеликих, у сучасному суспільстві // Computers in Libraries. - 2005. - Vol.25, No.3, March. - P.24-26.
  25. Rummler S. Look out! The biggest library problem: Практичні поради бібліотечному менеджеру щодо з'ясування недоліків в організації роботи установи, визначенні шляхів їх подолання та вироблення стратегії розвитку бібліотеки в новому інформаційному середовищі // Library Philosophy and Practice. - 2005. - Vol.8, No.1.
  26. Topper E.F. Working knowledge: Розвиток культури обслуговування користувачів у публічних бібліотеках. Деякі практичні поради щодо шляхів підвищення фахового рівня працівників для невеликої бібліотеки, що не має ресурсів для здійснення спеціальних програм з підготовки персоналу. З досвіду США // American Libraries. - 2005. - Vol.130, No.10, November. - P.66.
  27. U.K. needs drastic action to reverse library decline: Висновок парламентської комісії Великої Британії з питань культури, мас-медіа та спорту про незадовільний стан британських публічних бібліотек, що склався в результаті скорочення бюджетних асигнувань // American Libraries. - 2005. - Vol.36, No.5, May. - P.14.
  28. Waterhouse J. Technology training can be a piece of cake: Організація процесу навчання бібліотечного персоналу комп'ютерної грамотності як необхідна складова впровадження у бібліотеках новітніх технологій. З досвіду бібліотек США // Computers in Libraries. - 2005. - Vol.25, No.8, Sept.. - P.16-18,20-21
  29. Wilson S. Sain Paul's strategic plan: Складання п'ятирічного стратегічного плану публічної бібліотеки м. Сен Пол, США: визначення стратегічних цілей розвитку, етапи процесу планування, визначення осіб, адміністративних структур та громадських організацій, задіяних у процесі розробки стратегічного плану розвитку // Library Journal. - 2005. - Vol.130, Nr.15, Sept.. - P.34-37.
  30. Zanin-Yost A. Digital reference: what the past has taught us and what the future will hold: Віртуальна довідка в бібліотеці: історія розвитку, сучасний стан та прогнози на майбутнє. Розгляд кількох форматів надання віртуальної довідки (режими "чат" та електронна пошта). З досвіду бібліотек США // Library Philosophy and Practice. - 2004. - Vol.7, No.1.
back | top
назад | на початок Design