Розділи сайту
Мастрід
Нове на сайті
Інформація від майстра
Відвідувачі
 |
Запитання-відповіді
Питання №7488 |
Valentuna 18/01/2021 × 15:47 |
Шановні колеги, дякуємо за відповідь!Але уточніть,
будь ласка, по питанню № 7486 .
Чому саме книги сумарного обліку бібліотек-філій, їх накладні на літературу, інвентарні книги на ЦБС передаються правонаступнику, якщо районну ЦБС ліквідовано і бібліотеки-філії передані в ОТГ району?
Відповідь. Нам не зовсім зрозуміло: чому Книги сумарного обліку, Інвентарні книги філій зберігались в ЦБ? Зазначені документи мали знаходитись у бібліотеках-філіях ЦБС.
|
Питання №7487 |
Olga
18/01/2021 × 13:46 | Шановні колеги! Просимо вашої допомоги з такого питання. При закритті двох бібліотек-філій нашої ЦБС ми хочемо частину фонду передати до обмінно-резервного фонду ЦБС .Чи маємо ми право зняти ці видання з балансу ЦБС? Спеціалісти відділу аудиту і контролю виконкому наполягають що ні. Як діяти в ції ситуації і якими документами керуватись. В наказі Міністерства культури та інформаційної політики №1131 про це чітко не сказано. Дякуємо!
Відповідь. Бюджетні установи можуть безоплатно передавати та отримувати майно шляхом прийняття відповідного рішення суб’єктом управління. Списані видання Ви можете передати до обмінного фонду, на позабалансовий рахунок, керуючись Порядком використання документів через обмінні бібліотечні фонди (затверджено Наказом Міністерства культури України від 31 жовтня 2017 року N 1131, зареєстровано в Міністерстві юстиції України 29 грудня 2017 р. за N 1583/31451 /Режим доступу: http://search.ligazakon.ua/l_doc2.nsf/link1/RE31451.html ). |
Питання №7486 |
Valentuna 18/01/2021 × 07:57 |
Доброго
дня, шановні колеги! У
зв’язку з передачею всіх бібліотек-філій на баланс громад ОТГ та реорганізацією Центральної районної бібліотеки у філію міської ЦБС, підкажіть, будь ласка, що робити з документами відділу формування бібліотечних фондів ЦРБ, а саме:
- Інвентарними книгами,
-
Книгами сумарного обліку,
-
Супровідними документами (накладні, акти) на літературу, що надходили до бібліотек,
-
Каталогами (електронних баз даних), книг
(обліковий, алфавітний).Чи підлягають вони знищенню чи передачею до правонаступника ?
Заздалегідь
вдячні за відповідь!
Відповідь. Документи переходять правонаступнику. Міська ЦБ, прийнявши документи, відповідно до власної Номенклатури справ буде вирішувати щодо термінів їх зберігання.
|
Питання №7485 |
Olena 15/01/2021 × 10:59 http://libsumy.com | Що робити сьогодні бібліотекам, які не можуть здійснювати статистичний облік читачів та книговидачу. Коли очікувати поновлення п.8, п.10 в ГОСТ- 7.20-2000?
Відповідь. Науково-методичний відділ не має повноважень приймати та вносити зміни до ГОСТів. В Україні функції національного органу стандартизації виконує державне підприємство “Український науково-дослідний і навчальний центр проблем стандартизації, сертифікації та якості” . |
Питання №7484 |
Lidja 13/01/2021 × 19:16 | Доброго вечора! Прошу допомоги у вирішенні питання про зміну назви ЦБС. У нас у 2017 році створилася ОТГ, діяла ЦБС районної ради із утворенням ОТГ було створено ЦБС міської ради до складу увійшло 36 бібліотек. Сьогодні постало питання про зміну назви установи. Чи можна назву змінити у лютому чи березні, тому що в січні немає коштів на виготовлення печатки та зміни установчих документів? Чи це не потягне за собою що люди залишаться без заробітної плати? Дякую.
Відповідь. На нашу думку, введення офіційного локдауну може убезпечити Вас від певних негараздів, але рекомендуємо не затягувати (до березня) дане питання. Також, пропонуємо заручитись певним розумінням з боку управління культури та територіальної казначейської служби. |
Питання №7483 |
ALLA 13/01/2021 × 08:58 | Доброго дня! Підкажіть будь ласка чи є якийсь зразок звернення до Міністерства культури щодо виключення філії бібліотеки з базової мережі бібліотек. І чи можна, взагалі, зробити бібліотеки-філії структурними підрозділами міської бібліотеки, яка раніше була районною?
Відповідь. Зразку не маємо. У зверненні до МКІП зазначається рішення сесії відповідної ради та надається обґрунтування доцільності реорганізації/ліквідації бібліотеки. Додатково звертаємо увагу на Постанову КМУ «Про затвердження Порядку формування базової мережі закладів культури» (від від 24 жовтня 2012 р. № 984), п. 13. Порядку формування базової мережі закладів культури /Режим доступу: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/984-2012-%D0%BF#Text . |
Питання №7482 |
Viktoria
12/01/2021 × 16:08 http://NataliVasulivna@gmail.com | Доброго дня! У зв’язку з реорганізацією районної біблотеки та оптимізацією штату виникло питання про доцільність утримання такої штатної одиниці як бібліограф (їх є два у бібліотеці). Підкажіть будь ласка якими законодавчими документами керуватися при відстоюванні посади бібліографа у бібліотеці? І чи дійсно ця посада необхідна міській бібліотеці. Наперед дякуємо!
Відповідь. 1. Якщо коло обов’язків бібліографа обмежено розписом мінімальної кількості періодичних видань і не передбачає: навичок у відборі релевантної інформації; довідково-бібліографічного обслуговування в електронному середовищі; формування БД краєзнавчого спрямування; видання інформаційно--бібліографічної продукції; організацію виставкової роботи (у т.ч. віртуальних виставок); проведення днів/тижнів інформації, дня спеціаліста (профорієнтація на часі!); участі у промоції книг/читання (у т.ч проведення опитувань, віртуальних флешмобів, челенджів) і т.п. – то, дійсно, така посада не потрібна міській бібліотеці.
2. Необхідність посади бібліографа ґрунтується на обсязі завдань, якісному виконанні обов'язків, навантаженні (див. «Типові норми часу на основні процеси бібліотечної роботи» (затверджено Наказом Міністерства культури і туризму України | №1631/0/16-08 від 29.12.08).
|
Питання №7481 |
Nina_Mokrosnop
04/01/2021 × 13:12 http: www.schors-biblioteka.edukit.cn.ua | Якщо при реорганізації ЦБС у публічну бібліотеку зберігається окремо бібліотека для дітей, чи можна назвати бібліотеку не публічною, а центральною з підпорядкуванням їй дитячої?
Відповідь. ЦБ для дітей може стати філією для дітей. Бажано назвати публічною.
Відповідно до ст. 16 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань» найменування юридичної особи повинно містити інформацію про її організаційно-правову форму (крім державних органів, органів місцевого самоврядування, органів влади Автономної Республіки Крим, державних, комунальних організацій, закладів, установ, а також випадку, передбаченого абзацом другим цієї частини) та назву.
Назва юридичної особи може складатися з власної назви юридичної особи, а також містити інформацію про мету діяльності, вид, спосіб утворення, залежність юридичної особи та інші відомості згідно з вимогами до найменування окремих організаційно-правових форм юридичних осіб, установленими Цивільним, Господарським кодексами України та вказаним Законом.
Таким чином, при написанні найменування Вашої бібліотеки вказується лише назва (без зазначення організаційно-правової форми: комунальний заклад; організаційно-правова форма вказується в установчих документах).
|
Питання №7480 |
Natalya 23/12/2020 × 13:27 | Доброго дня! Ми мешканці Тернівської міської громади, яка не є частиною ОТГ. Ми місто. В місті існує ЦБС, до якої входять міська бібліотека для дорослих, міська бібліотека для дітей та бібліотека-філія №2. Чи повинна ЦБС змінювати назву (проводити реорганізацію) згідно змін в Бюджетному кодексі України, ст. 89? Якщо так, то яка повинна бути структура бібліотек міста?
Відповідь. 1.Так, міська ЦБС має змінити назву. З 01.01.2021 року вступають в силу зміни до Бюджетного кодексу, а саме до ст. 89. Видатки, що здійснюються з бюджетів сіл, селищ та міст. У пункті 5 ст. 89 слова "районні (міські) бібліотеки або централізовані бібліотеки районної (міської) централізованої бібліотечної системи" замінено словами "сільські, селищні, міські бібліотеки". Тобто, з наступного року не передбачено видатків на утримання саме ЦБС. Пропонуємо «ЦБС» замінити на міську ПБ з відокремленими структурними підрозділами – філіями.
2. Нам не зовсім зрозуміла фраза: «Ми мешканці Тернівської міської громади, яка не є частиною ОТГ». Нам відома Тернівська територіальна громада (Дніпропетровська обл.), до складу якої входить місто Тернівка і село Зелена Долина. Чому Ви не вважаєте себе мешканцями міської територіальної громади?
|
Питання №7479 |
Liuda 23/12/2020 × 08:39 | Доброго дня! У нас у секторі культури РДА ведуться трудові книжки та особові справи директора і заступника ЦБС. Згідно рішення міської ради з 01.01.2021 року бібліотечна система переходить в ОТГ. Які наші подальші дії у врегулюванні трудових віносин? Як це провести по бухгалтерії? І чи потрібно міській раді повідомляти податкову службу про прийом працівників на роботу? Дякую!
1. Процес передачі об’єктів комунальної власності організовує сторона, яка приймає об’єкти (відповідна рада), і проводиться безпосередньо установами та закладами в оперативному управлінні яких перебуває майно (відділи культури райдержадміністрації). Відповідно така передача оформляється актом приймання-передачі, який підписується головою і членами комісії та затверджується районною та радою територіальної громади. Якщо ЦБС мала статус юрособи, то додатково необхідно внести відповідні зміни до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб та громадських формувань, зокрема, про зміну засновника закладу, його назви та установчих документів. Зміна підпорядкування ЦБС передбачає і зміну порядку фінансування (включення їх до мережі розпорядників коштів місцевого бюджету). Місцевій раді для того, щоб розпочати фінансування бібліотек із місцевого бюджету, потрібно внести відповідні зміни до установчих документів (статуту/положення) розпорядника коштів місцевого бюджету – відділу культури/освіти місцевої ради та підпорядкованих йому закладів.
2. Пунктом 19 постанови Пленуму Верховного Суду України від 06.11.1992 № 9 «Про практику розгляду судами трудових спорів» визначено, що у випадках зміни власника підприємства (установи, організації) чи його реорганізації (злиття з іншим підприємством, приєднання до іншого підприємства, поділу підприємства, виділення з нього одного або кількох нових підприємств, перетворення одного підприємства в інше) дія трудового договору працівника продовжується (ч. 3 ст. 36 КЗпП).
Тож, як випливає із ч. 4 ст. 36 КЗпП, трудові відносини з працівниками закладу культури продовжать свою дію на умовах трудових договорів, укладених при прийомі на роботу.
При цьому працівників не потрібно звільняти та приймати на роботу в новий заклад.
У трудову книжку таких працівників записи про зміни, які відбулись, не вносяться.
Тільки у разі, якщо заклад культури змінить свою назву, до трудових книжок працівників слід буде внести запис про перейменування, що випливає із п. 2.15 Інструкції про порядок ведення трудових книжок працівників, затвердженої наказом Міністерства праці України, Міністерства юстиції України, Міністерства соціального захисту населення України від 29.07.1993 № 58.
Кадрові служби РДА та ЦБ мають передати до територіальної громади особові справи та трудові книжки працівників бібліотек, про що скласти акт приймання-передавання кадрових документів. Акт приймання-передавання має містити:
— інформацію про перелік усіх документів, які передаються;
— найменування документів, їх кількість, період часу, який вони охоплюють;
— відомості про відсутність (пошкодження) документів.
Акт має бути підписаний особами, які приймають і здають справи, затверджений керівником закладу культури.
Повідомляти працівників закладу культури про зміну власника закладу буде вже кадрова служба територіальної громади.
|
Питання №7478 |
Valja 22/12/2020 × 12:53 | Вельмишановні юристи, допоможіть розібратися в нестандартній ситуації.
Внаслідок реорганізації в минулому році районну ЦБС (юридичну особу)
рішенням сесії районної ради не ліквідували, а приєднали до відділу
освіти, а мене, директора, звільнили. Начальник відділу освіти, як
правонаступник, іншого керівника над бібліотеками не призначив, вперто
відмовляється вносити зміни стосовно керівника ЦБС у реєстраційних документах ( податковій службі, в статистичному управлінні і т.д.), чекаючи, що бібліотеки передадуть в громади і аж тоді відбудеться ліквідація ЦБС автоматично. Тому сьогодні я, працюючи в зовсім іншій
установі, зареєстрована скрізь директором ЦБС. Мої звернення в районну раду, райдержадміністрацію нічого не дали, обійшлися усним зауваженням начальнику відділу освіти, проте він ніяких дій і далі не робить. Що робити мені, чи несу ще відповідальність за щось, адже повноважень ніяких вже не маю, ?
Відповідь. НМВ НБУ ім. Ярослава Мудрого не є юридичною службою. Рекомендуємо переадресувати запит саме до юристів, адже вирішення Вашого питання вимагає ознайомлення, в першу чергу, з першоджерелами (наказами, положеннями, записами в трудовій книжці і т.п.). |
Питання №7477 |
Olena 22/12/2020 × 10:51 | Доброго дня.Зараз йде реорганізація. Всі бібліотеки переходять на баланс громад "ОТГ". Запитання. Які мають бути штатні одиниці для обслуговування комп'ютерної техніки в бібліотеках громади? І яка кількість штатних одиниць таких працівників?У нас наприклад в громаді є бібліотека з 7 комп'ютерами, та 6 принтерами. Ще є три бібліотеки-філії в яких є по одному ПК. В бібліотеці встановлена АБІС, яку також потрібно обслуговувати. Чи є якісь нормативи, законодавчі акти? Дякую.
Відповідь. Будь-яке підприємство самостійно визначає свою організаційну структуру, встановлює чисельність працівників, штатний розпис (ч. 3 ст. 64 Господарського кодексу України). Чисельність працівників формується у відповідності до цілей, завдань, зазначених у Статуті/Положенні бібліотеки. Формування структури та штатного розпису бібліотеки здійснюється з урахуванням кількості її користувачів, видачі документів, кількості бібліотечних послуг, відвідувань (у т.ч., – веб-сайту та соціокультурних заходів), рівня впровадження інформаційних технологій та у межах затвердженого фонду заробітної плати. Також, Посадовий і чисельний склад визначається на основі розрахунків навантаження на працівників, згідно «Типових норм часу на основні процеси бібліотечної роботи» (затверджено Наказом Міністерства культури і туризму України 29.12.2008 N 1631/0/16-08) . |
Питання №7476 |
Nadija 18/12/2020 × 08:59 | Добрий день. Підкажіть будь ласка, як правильно прописати назву бібліотеки в Статуті: "Публічна бібліотека міської ради" чи "Центральна публічна бібліотека міської ради"? Взагалі поняття "центральна публічна" правильне чи ні? І стосовно філій: обов'язково вказувати "сільська філія" чи просто "філія"? Чи відіграє це якусь роль? Дякую.
Відповідь. 1. Пропонуємо слово «Центральна» прибрати, залишивши Публічна бібліотека або Центральна бібліотека. Можете вказувати, що це «сільська» філія, а можете і не вказувати.
2. Звертаємо увагу, що найменування ПБ та її філій здійснюється відповідно до законодавства (звертаємо увагу і на Наказ Мінюста «Про затвердження Вимог до написання найменування юридичної особи, її відокремленого підрозділу, громадського формування, що не має статусу юридичної особи, крім організації профспілки до законодавства» від 05.03.2012 № 368/5 /Режим доступу: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0367-12#Text ). Найменування філій в установчому документі (Статуті/Положенні) повинно вказувати на приналежність до ПБ, у складі якої вони діють, а також їх місце знаходження (адресу).
3. Якщо ПБ буде мати статус юрособи, то необхідно вказати, що філії ПБ не є юридичною особою і діють на підставі положень, затверджених в установленому порядку.
|
Питання №7475 |
Zoya 17/12/2020 × 11:19 | Доброго дня, бібліотека центральна, публічна, підкажіть будь ласка терміни зберігання актів списання літератури.
Відповідь. Акти списання книг - 10 р. , Акти списання періодичних видань - 3 роки.
Дозволимо нагадати, що кожна установа має Перелік обов’язкових облікових документів із зазначенням терміну їх зберігання, який визначається Номенклатурою справ. Формується Номенклатура справ відповідно до Переліку типових документів , що створюються під час діяльності державних органів та органів місцевого самоврядування, інших установ, підприємств та організацій, із зазначенням строків зберігання документів (затверджено Наказом Міністерства юстиції України 12.04.2012 № 578/5, вступив у дію з 01.01.2013 року /Режим доступу: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0571-12#Text ). Бібліотеки визначають строки зберігання власних документів відповідно до Розділу 7.6. Організація роботи відомчої бібліотеки, довідково-інформаційного фонду вищезазначеного Переліку.
|
Питання №7474 |
Orysya
16/12/2020 × 10:57 | Як вести облік сканованих газет, за номером газети, чи за сторінкою?
Відповідь. Просимо уточнити щодо сканованих газет: Вас цікавить облік під час здійснення платної послуги чи видачу отсканованої статті із газети користувачу? Облік передплачених газет здійснюється у відповідності до «ІНСТРУКЦІЇ з обліку документів, що знаходяться в бібліотечних фондах» (затверджено Наказ МКТ від 03.04.2007 N 22). |
Питання №7473 |
Orysya 16/12/2020 × 10:46 | Шаноні колеги!Підкажіть чи є нові "Типові норми часу на основні процеси бібліотечної роботи", крім 2008 року. Дякую.
Відповідь. Ні, немає. Звертаємо Вашу увагу на те, що бібліотекам надається право розробляти та впроваджувати в установленому порядку власні норми часу, якщо вони відповідають більш високій продуктивності праці, або зміст технологічного процесу має підвищену складність та більшу деталізацію, визначені Типовими нормами (див. п. 1.6. ТИПОВИХ НОРМ часу на основні процеси бібліотечної роботи, затверджені Наказом МКіТ від 29.12.2008 N 1631/0/16-08 /Режим доступу: https://zakon.rada.gov.ua/rada/show/v1631655-08#Text ). |
Питання №7472 |
Lyudmyla
16/12/2020 × 10:30 | Добрий день! Згідно постанови Кабінету Міністрів України від 2 грудня 2020 р. № 1198 " Про внесення змін до постанов Кабінету Міністрів України від 4 грудня 2019 р. № 1070 і від 22 липня 2020 р. № 641" “15-1.
Заборонити на період дії карантину здійснення розпорядниками
(одержувачами) бюджетних коштів попередньої оплати товарів, робіт і
послуг, що закуповуються за бюджетні кошти, а Державній казначейській
службі здійснення відповідних платежів, крім випадків, коли предметом
закупівлі є товари, роботи і послуги, необхідні для здійснення заходів,
спрямованих на запобігання виникненню та поширенню, локалізацію та
ліквідацію спалахів, епідемій та пандемій гострої респіраторної хвороби
COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2...(Офіційний вісник України, 2020 р., №
31, ст. 1074, ст. 1077, № 42, ст. 1361), а також для виконання бюджетних
програм, коди програмної класифікації видатків та кредитування
державного бюджету яких відповідають кодам функціональної класифікації
видатків та кредитування бюджету 0710-0763 згідно із законом про
Державний бюджет України на відповідний бюджетний період.”. Як існуватимуть бібліотеки без періодичних видань, підписка яких на 2021 відмінена? Які дії в даному випадку головних бібліотек України?
Відповідь. Провідні бібліотеки України, ГО УБА долучились до вирішення цього питання тиждень тому. А Ваша бібліотека? Пропонуємо такожі здійснити відповідні кроки. Звертаємо увагу на рекомендації, які були запропоновані бібліотечній спільноті у пості «Законодавчі новації грудня» від 09.12.2020р. на блозі «Публічна бібліотека ОТГ» /Режим доступу https://oth.nlu.org.ua/?p=4444 . |
Питання №7471 |
Elena
15/12/2020 × 10:36 | Доброго дня! При децентралізації усі сільські бібліотеки передані на баланс селищної ради, а потім в оперативне управління відділу культури. В зв’язку з недостатнім фінансуванням органи місцевого самоврядування хочуть об’єднати сільські клуби і бібліотеки і створити дозвіллєві об’єкти де працює 1 людина ( здебільшого це клубний працівник, а бібліотекар підпадає під скорочення). Підкажіть будь ласка, як відображати роботу бібліотек в таких об’єктах, чи залишається бібліотека в мережі чи її ліквідовують як одиницю, як звітувати за такий об’єкт?
Відповідь. Допоки бібліотека функціонує як бібліотека, вона відповідно звітує як бібліотека і залишається у базовій мережі. Якщо бібліотека стає структурним підрозділом іншого закладу культури, показники її діяльності відображаються у звіті відповідного закладу культури, у даному випадку - клубу ( Звіт за формою № 7-НК (річна) «Звіт про діяльність клубного закладу»). |
Питання №7470 |
Elena
15/12/2020 × 09:52 | Підкажіть будь ласка хто затверджує акти на списання літератури, директор чи начальник відділу культури, якщо публічна бібліотека є юридичною особою?
Відповідь. Якщо бібліотека має реальний статус юрособи (власні рахунки бібліотеки в казначействі/державному банку, директор підписує договори, бібліотека самостійно здійснює закупівлі і т.п.) – акти затверджує директор. Також, без погодження із суб'єктом управління – за рішенням керівника установи можна списувати повністю амортизовані ОЗ, інші НМА, первісна (переоцінена) вартість яких становить менш як 50 тис. грн. |
Питання №7469 |
12/12/2020 × 09:44 https://www.erpsysteme.fr/depannage-electricitien | Прошу уточнити щодо бібліотечних заходів в режимі онлайн Їх враховувати в межах бібліотеки чи за межами бібліотеки? Дякую.
Відповідь. В реаліях сьогодення, враховуючи положення діючих інструкцій, радимо обліковувати як заходи поза межами бібліотеки. Сподіваємось, що в наступному році статистичну звітність буде осучаснено.
|
Питання №7468 |
Natalia 11/12/2020 × 11:15 http://library.kr.ua | Шановні колеги! Який відсоток неоригінальності тексту статей, доповідей, методичних та аналітичних матеріалів, що пропонуються авторами до публікації, є допустимим?
Відповідь. Відсотки не унормовані. Керуйтесь ст. 21 ЗУ «Про авторське право і суміжні права» (Редакція від 14.10.2020 /Режим доступу: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/3792-12#Text ) . |
Питання №7467 |
Marya
11/12/2020 × 08:30 | Шановні колеги! Незабаром кінець року і звітність бібліотек, а до неї є ряд питань. Як у формі 6-НК в адресній частині вказувати новий район який створений чи район який ще був у 2020 році? Хто підписує форму 6-НК сільській бібліотеці, якщо сільський голова здав свої повноваження і вже не працює і печать здано на ліквідацію. Бібліотеки ще не передані до селищної ради ОТГ?
Відповідь. 17 липня 2020 року Верховна Рада України прийняла Постанову № 3650 «Про утворення та ліквідацію районів». Згідно з документом, тепер в Україні 136 районів.
Постанова ВРУ «Про утворення та ліквідацію районів» набрала чинності з дня, наступного за днем її опублікування.
Реорганізація районів розпочалася з грудня 2020 року, після того, як набув чинності закон про розмежування повноважень і ресурсів між районами та громадами.
На сайті Верховної Ради України подано Алфавітний довідник районів відповідно до нових даних, але у тестовому режимі http://static.rada.gov.ua/zakon/new/NEWSAIT/ADM/zmist.html .
Вам доцільно уточнити інформацію щодо подання звітності у ОМС. Можливо для уникнення непорозумінь, варто зазначати нову і стару назву району.
Якщо сільський голова здав повноваження, то має бути призначений староста, або виконуючий його обов’язки. Сподіваємося що це питання владнається до 20 січня (термін подачі) .
|
Питання №7466 |
Svitlana
10/12/2020 × 15:38 http://libsumy.com | Доброго дня, шановні колеги! Ми вже зверталися до Вас за роз'ясненнями щодо приєднання сільських бібліотек.З 01.01.2021 р. до комунальної власності Сумської міської ОТГ мають перейти окремі сільські бібліотеки. На даний час рішення про передачу майна бібліотек до міської ОТГ ще не має..З 01.01 працівникам цих бібліотек необхідно буде платити зарплату тощо. Чи можуть вони бути окремими бібліотеками поки не буде рішення сесії. Чи не нарушаємо ми Закон, якщо вони будуть окремими бібліотеками.Друге питання.В листопаді 2021 року в нашій Сумській ЦБС буде змінено директора. Закінчується контракт і прийде новий директор. В цей час ми можемо змінити Статут, назву бібліотеки з ЦБС на Публічну, нова регистрація.Чи нам необхідно все це зробити згідно Закону в січні або лютому місяці, приєднавши сільські бібліотеки.А може є така можливість просто Наказом відділу культури приєднати сільські бібліотеки до нашої ЦБС. Будь ласка надайте нам ще раз роз'яснення як нам краще це зробити.
Відповідь. Активізуйте комунікацію з представниками ОМС. Підключайте своїх стейкхолдерів, рикладіть максимум зусиль, щоб сільські бібліотеки стали комунальною власністю громади у цьому році. Поцікавтесь, чи підписано Акт прийому-передачі. Якщо підписано, то негайно редагуйте Статут/Положення (змінюйте назву ЦБС на ПБ, включайте до переліку філій нові філії). Не очікуйте на листопад 2021 року, адже не змінивши назву ЦБС ризикуєте у наступному році залишитись без заробітної плати (казначейство може заморозити рахунки). Бажано все встигнути зробити до прийняття місцевого бюджета .
Сільські філії не можуть мати статус самостійних до того часу, поки не підписано Акт прийому-передачі.
|
Питання №7465 |
Elena
10/12/2020 × 14:23 | Шановні колеги! Надайте будь ласка консультацю по такому питанню: чи можна приймати на баланс міської ЦБС книги подаровані читачами російських видавництв.? Відділ комплектування
Відповідь. Відповідне рішення приймаєте самостійно. У той же час, пропонуємо перевіритит на наявність книг, не рекомендованих до ввезення в Україну. Перелік книжкових видань, зміст яких спрямований на ліквідацію незалежності України, пропаганду насильства, розпалювання міжетнічної, расової, релігійної ворожнечі, вчинення терористичних актів, посягання на права і свободи людинине формує Державний комітет телебачення і радіомовлення України /Режим доступу: http://comin.kmu.gov.ua/control/publish/article/system?art_id=142344&cat_id=142342 . |
Питання №7464 |
Svitlana
08/12/2020 × 13:24 http://http://citylib.kr.ua/ | Доброго дня!У формулі розрахунку книгозабезпеченості яке брати число зареєстрованих читачів - за єдиною картотекою або всього (по всіх відділах бібліотеки)?Дякую.
Відповідь. За ЄРК. |
Питання №7463 |
IVAN
08/12/2020 × 13:13 bibliograf_kostopil@ukr.net | Доброго дня! Дайте будь-ласка відповідь на питання : у разі ліквідації ЦБС і створення міської замість районної бібліотеки, чи можуть бути створені філії міської бібліотеки у селі, у зв’язку з тим, що до міста приєдналися сільські ради? Дякую!
Відповідь. Якщо це одна громада, то так, до міської бібліотеки можуть бути включені відокремлені структурні підрозділи – філії (у т.ч. сільські філії). Враховуючи зміни до ст. 89 Видатки, що здійснюються з бюджетів сіл, селищ та міст Бюджетного кодексу України, які вступають в дію з 01.01.2020 року, під час підготовки нової редакції Статуту /Положення Вам необхідно змінити назву «ЦБС» на міську Публічну бібліотеку. |
Питання №7462 |
oksana 08/12/2020 × 09:48 | Доброго дня! У зв'язку з карантином дуже часто з'являються прохання читачів відсканувати чи сфотографувати сторінку з газети чи книги і відправитїм на вайбер, телеграм, електронну пошту тощо. Скажіть, будь ласка, як обліковувати таку послугу? Адже це той самий читач і та сама книговидача, тільки без особистої присутності читача. Дякую
Відповідь. Звертаємо увагу, що допускається без згоди автора або іншої особи, яка має авторське право, саме репрографічне відтворення статті та інших невеликих за обсягом творів чи уривків з письмових творів. 2). Обліковувати відповідно до п.11 ГОСТу 7.20 – 2000. |
Питання №7461 |
Lyubov
03/12/2020 × 11:00 | Добрий день! Віддаленому користувачеві виконано бібліографічну довідку (адресно-бібліографічну, тематичну). Бібліотека не має свого сайту і список сфотографовано й передано через Вайбер. Чи вважається така довідка віртуальною? Дякую.
Відповідь. Внесіть відповідні зміни до Положення щодо обліку в бібліотеці (або прийміть окреме методрішення) та враховуйте, як віртуальну довідку. Нагадуємо, що користувачі не будуть рахуватись, як віддалені.
|
Питання №7460 |
Valentina 03/12/2020 × 09:49 http://shatsk.at.ua/. | Доброго дня!Чи необхідно селищній раді погоджувати з Міністерством культури рішення щодо перетворення філії на бібліотечний пункт? ( доповнення до питання 7459). Дякую!
Відповідь. Перетворення філії у пунк видачі – це не ліквідація бібліотеки. Місцева влада вибудовує бібліотечну мережу у відповідності до «ДЕРЖАВНИХ СОЦІАЛЬНИХ НОРМАТИВІВ забезпечення населення публічними бібліотеками в Україні» (затверджено Постановою КМУ від 6 лютого 2019 р. № 72 /Режим доступу: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/72-2019-%D0%BF#Text ). У той же час, відповідно до п.56 «ПОЛОЖЕННЯ про Міністерство культури та інформаційної політики України» (затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 16 жовтня 2019 р. № 885 /Режим доступу: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/885-2019-%D0%BF#top ) МКІП: погоджує рішення органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування стосовно реорганізації та ліквідації бібліотек, що перебувають у державній та комунальній власності (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/885-2019-%D0%BF#top ). Зазвичай Міністерство погоджує подібні рішення. |
Питання №7459 |
Valentina 02/12/2020 × 10:52 http://shatsk.at.ua/. | Доброго дня!Уточнення до питання7458: сільська бібліотека на даний час є відокремленим структурним підрозділом-філією ЦБС, але на розгляді питання про перепрофілювання її у бібліотечний пункт.
Відповідь. 1. У разі відсутності у ЦБС статусу юридичної особи зміною її внутрішньої (організаційної) структури має займатися засновник – місцева рада. Це зумовлено тим, що відповідно до п. 30 ст. 26 Закону про місцеве самоврядування прийняття рішень про створення, ліквідацію, реорганізацію та перепрофілювання підприємств, установ та організацій комунальної власності відповідної територіальної громади є виключною компетенцією сільських, селищних, міських рад. На сесії приймається рішення щодо перетворення філії на бібліотечний пункт (Б.п.). Важливо заздалегідь визначити приналежність Б.п. до ЦБ або певної філії ЦБС. Після рішення сесії необхідно внести зміни до Статуту/Положення (нова редакція), адже буде зменшено кількість філій в ЦБС. Під час перетворення відбувається передача майна від одної особи до іншої на основі передавального акту. Також, перетворення філії в Б.п. означає і зміну істотних умов праці для працівника: змінюється система та розміри оплати праці (пункт видачі працює менше 40 годин на тиждень), встановлюється неповний робочий час, визначається новий режим роботи (Б. п. повинен бути доступним для населення не менше 16 годин на тиждень), нова посадова інструкція. Діяльність Б. п. регламентується відповідним Положенням.
2. Дозволимо нагадати, що з 01.01.2021 року вступають в силу зміни до Бюджетного кодексу, а саме до ст. 89. Видатки, що здійснюються з бюджетів сіл, селищ та міст. У пункті 5 зазначеної статті слова "районні (міські) бібліотеки або централізовані бібліотеки районної (міської) централізованої бібліотечної системи" замінено словами "сільські, селищні, міські бібліотеки". Тому необхідно прибрати назву «ЦБС» в установчих документах. Змінити саме назву організації (ЦБС на міську (сільську, селищну) ПБ територіальної громади). У Статуті/Положенні надати перелік наявних відокремлених підрозділів – філій.
|
Питання №7458 |
Valentina 01/12/2020 × 15:47 http://shatck.at.ua/. | Доброго дня1Поясніть, будь ласка, яким чином відбувається перепрофілювання сільської бібліотеки у бібліотечний пункт видачі і які є варіанти вирішення даного питання? Дякую!
Відповідь. Будь ласка , уточніть: сільська бібліотека була самостійною чи відокремленим структурним підрозділом – філією певної структури (ЦБС, ПБ ОТГ)? |
Питання №7457 |
Valentina 01/12/2020 × 09:27 http://shatsk.at.ua/. | Доброго дня!Яка процедура закриття сільських бібліотек в ОТГ з населенням до 500 чоловік і чим повинен при цьому керуватися даний орган місцевого самоврядування? Дякую!
Відповідь. Це є винятковою компетенцією сільських, селищних, міських рад (п. 30 ст. 26 Закону «Про місцеве самоврядування в Україні» , ст. 15 ЗУ «Про бібліотеки і бібліотечну справу»). Можливо варто розглянути варіант перепрофілювання сільської бібліотеки у бібліотечний пункт видачі? Відповідно до п.5 Державних соціальних нормативів забезпечення населення публічними бібліотеками в Україні (затверджено Постановою КМУ від 6 лютого 2019 р. № 72 /Режим доступу: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/72-2019-%D0%BF#Text ): у населених пунктах чи житлових масивах, де публічні бібліотеки відсутні, бібліотечне обслуговування населення здійснюється за допомогою нестаціонарних форм (бібліотечний пункт, пересувна бібліотека тощо). |
Питання №7456 |
Tania
30/11/2020 × 13:29 | Доброго дня! Прошу консультацію за наступним питанням. Шкільна бібліотека, працюють 2 бібліотекаря. Завідувачка зараз на довготривалому лікарняному (онкологія). Я переведена наказом директора школи на посаду завідувачки бібліотеки та мені дали навантаження 1,5 ставки (1 ставку як завідувачці та 0,5 ставки як бібліотекарю) на період її довготривалої хвороби . Але у грудні місяці 2020 року завідувачка, яка хворіє, візьме тарифну відпустку. Після відпустки знов піде на лікарняний. Питання: Чи буде ще актуальним наказ про моє переведення та навантаження 1,5 ставки на час, коли завідувачка, яка хворіє, знов піде на лікарняний після відпустки? Заздалегідь дякую
Відповідь. Законодавством про працю не передбачено можливостi продовження виконання керiвником пiдприємства посадових обов’язкiв у перiод вiдпустки, тимчасової непрацездатностi. Дане питання маєте вирішувати із керівником школи. |
Питання №7455 |
Tetiana
27/11/2020 × 08:50 | Доброго дня. Підкажіть, будь-ласка, чи є якісь норми скільки назв газет та журналівна рік повинна передплачувати сільська публічна бібліотека.Наперед дякую.
Відповідь. Пропонуємо ознайомитись із п. 11 Державних соціальних нормативів забезпечення населення публічними бібліотеками в Україні (затверджено Постановою КМУ від 6 лютого 2019 р. № 72 /Режим доступу: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/72-2019-%D0%BF#Text ) . Також важливо враховувати кількість жителів зони обслуговування. Відповідно до стандартів ІФЛА з оновлення бібліотечних фондів оптимальний обсяг фонду періодичних видань - 10 назв на 1,0 тис. жителів. |
Питання №7454 |
Tatyana
26/11/2020 × 08:44 | Доброго ранку, шановні колеги! Районна ЦБС, готуємось до зміни власника ( були у власності районної ради - передають у власність ОТГ). Питання як передавати бібліотечний фонд? Чи так як по бухгалтерії- сумарно кількість і сума, чи потрібно писати списки окремо на кожну бібліотеку?Дякую
Відповідь. Процес передачі передбачає інвентаризацію основних засобів, нематеріальних активів, запасів, грошових коштів і документів, розрахунків з перевіркою їх фактичної наявності та документального підтвердження. Проведення інвентаризації здійснюється силами зазначеної комісії у присутності матеріально відповідальних осіб (МВО). При проведенні інвентаризації бібліотечних фондів оформлюють групові інвентаризаційні описи (вказується кількість примірників і вартісна ціна бібліотечного фонду). Остання визначає правильність підрахунків, проставляє кількісні та цінові показники у відповідних рядках і врешті решт порівнює дані бухгалтерського обліку з даними щодо фактичної наявності. Інвентаризаційні описи (акти інвентаризації) повинні бути підписані всіма членами комісії та МВО. |
Питання №7453 |
Lujbov
24/11/2020 × 14:07 | Доброго дня, шановні колеги! Підкажіть, будь ласка, при планування роботи відділу бібліотеки на рік (у відділі працює 4 чоловіки), скільки часу можна планувати на самоосвіту, позапланову роботу та особисті потреби (і як їх вказати). Дякую.
Відповідь. Єдиних відсотків не існує. Бажано проаналізувати використання фонду робочого часу за минулі роки Так, в окремих бібліотеках планують: на самоосвіту та підвищення кваліфікації - від 3 до 7 %; резерв робочого часу (в першу чергу, це стосується керівників структурних підрозділів) – 2-3%; показники кількості днів тимчасової непрацездатності – від 2 до 5% (лікарняні); невиробничі витрати (господарська робота) - 5 - 7%; |
Питання №7452 |
natali
20/11/2020 × 13:47 | Доброго дня! Підкажіть будь-ласка чи є якісь зміни щодо звітності бібліотек?
Відповідь. На даний момент зміни відсутні. Очікуємо у наступному році.
|
Питання №7451 |
Alexsandra 11/11/2020 × 13:28 | Дуже прошу роз’яснити, на якій підставі директор бібліотеки вимагає надати результат ПЛР-тесту для виходу після захворювання на роботу. Адже я надала лікарняний, де вказано, що можна приступити до роботи. Дякую!
Відповідь. Вимога керівника бібліотеки – безпідставна і суперечить законодавству. Саме сімейний лікар визначає, як закрити «лікарняний». |
Питання №7450 |
Maria 08/11/2020 × 20:58 | Прошу роз'яснити різницю між дистанційнною роботою і роботою в умовах "реального часу". Яка суттєва різниця? Дякую.
Відповідь. 1. Відповідно до статті 60 КЗпП України дистанційна (надомна) робота - це така форма організації праці, коли робота виконується працівником за місцем його проживання чи в іншому місці за його вибором, у тому числі за допомогою інформаційно-комунікаційних технологій, але поза приміщенням роботодавця. При дистанційній (надомній) роботі працівники розподіляють робочий час на свій розсуд, на них не поширюються правила внутрішнього трудового розпорядку, якщо інше не передбачено у трудовому договорі. Загальна тривалість робочого часу не може перевищувати норм, передбачених статтями 50 і 51 КЗпП України. Працівник отримує обсяг (план) роботи (наприклад, на місяць) і наприкінці місяця має звітувати. Виконання дистанційної (надомної) роботи не тягне за собою будь-яких обмежень обсягу трудових прав працівників, оплата праці здійснюється в повному обсязі та в строки, визначені діючим трудовим договором.
2. На час дії карантину КМУ рекомендував центральним і місцевим органам виконавчої влади, іншим державним органам, органам місцевого самоврядування, підприємствам, установам, організаціям забезпечити, зокрема, позмінну роботу працівників та/або за можливості – віддалену роботу в режимі реального часу через Інтернет (див. п. 10 постанови КМУ від 13 жовтня 2020 р. № 956 /Режим доступу: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/956-2020-%D0%BF#Text ). Працівник дотримується режиму роботи, визначеного правилами внутрішнього трудового розпорядку бібліотеки.
3. Звертаємо Вашу увагу, що у ВР підтримано за основу у першому читанні проєкт закону № 4051 "Про внесення змін до деяких законодавчих актів щодо удосконалення правового регулювання дистанційної роботи". Слідкуйте за прийняттям вищезазначеного закону, адже вищезазначеним документом пропонується внести зміни до Кодексу законів про працю України та Закону України «Про охорону праці», що дасть змогу захистити права працівників. Додатково врегульовуються питання надомної, дистанційної роботи та роботи за гнучким графіком, що особливо актуально в умовах пандемії.
|
Питання №7449 |
Sofia 04/11/2020 × 08:36 | Доброго дня! Підкажіть будь ласка яка норма списання літератури у бібліотеці за рік. При переході в ОТГ бібліотекаря змушують з 16 тисяч фонду залишити 3 тисячі. Всю літературу видання до 2000 року сказали списати.
Відповідь. Жодних українських нормативно-правових актів, що врегульовують зазначену вимогу – не існує. Відповідно до нормативних показників, рекомендованих Міжнародною федерацією бібліотечних асоціацій та установ (IFLA), обсяг фонду - 2-3 прим. на душу населення, але не менше 2,5 тис. прим. У зарубіжних країнах вилучення документів у публічних бібліотеках становить 3-5% від загального фонду, а за рекомендаціями ІФЛА має складати навіть до 8% (підкреслюємо: не від обсягу надходжень, а від загального фонду). |
Питання №7448 |
Tania
30/10/2020 × 08:28 | Доброго дня! Підкажіть, будь ласка, при яких умовах директор школи може повисити шкільному бібліотекарю тарифний розряд? Частіше всього це можливо після успішного проходження атестації. А при яких підставах це можливо зробити, якщо у бібліотекаря після проходження атестації залишилась така сама категорія, як і була? Наявна категорія дозволяє підвищити розряд. Заздалегідь дякую
Відповідь. Якщо фонд оплати праці передбачає відповідні кошти, то саме директор установи має право здійснювати збільшення тарифного або кваліфікаційного розрядів працівнику.
|
Питання №7447 |
Svitlana
29/10/2020 × 14:33 http://libsumy.com | Доброго дня! Роз'ясніть будь ласка щодо роботи гардеробників влітку. Чи можна на гардеробника покласти обов'язки ( наприклад роботу з боржниками бібліотеки, прибирати територію, доглядати квіти тощо) та зафіксувати це в його Посадовій інструкції. Нас перевіряє КРУ, якщо є можливість надіслати Типову посадову інструкцію гардеробника.
Відповідь. Списком сезонних робіт і сезонних галузей, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 28.03.97 р. N 278 /Режим доступу: http://zakon1.rada.gov.ua/laws/show/278-97-п, не передбачено роботи і посади гардеробника. Отже, посада гардеробника в бюджетній установі не є сезонною. Протягом осінньо-зимового періоду такі працівники, коли в них є потреба, виконують свої безпосередні обов'язки, а влітку та міжсезонний період (за винятком відпустки) згідно зі статтями 33 та 34 Кодексу законів про працю України (із змінами) можуть виконувати іншу роботу та доручення керівника установи відповідно до потреб бібліотеки. Все це необхідно передбачити в робочій інструкції гардеробника. Інформацію щодо складання робочої інструкції на гардеробника (його завдання, обовязуи, кваліфікаційні вимоги) знайдете у Розділі 2 Випуску 1. "Професії працівників, що є загальними для всіх видів економічної діяльності" Довідника кваліфікаційних рактеристик професій працівників (затверджено Наказом Міністерства праці та соціальної політики України від 29.12.2004 N 336 /Режим доступу: https://zakon.rada.gov.ua/rada/show/v0336203-04?find=1&text=%D0%B3%D0%B0%D1%80%D0%B4%D0%B5%D1%80%D0%BE%D0%B1%D0%BD%D0%B8%D0%BA#Text ).
|
Питання №7446 |
Olga
29/10/2020 × 08:36 | Дякуємо за оперативну відповідь. |
Питання №7445 |
Olga
28/10/2020 × 13:51 | До питання 7444: мова йде про бібліотеку-філію.
Відповідь. Бібліотека-філія, що ліквідується мала на балансі основні засоби — це матеріальні активи, які забезпечували її діяльність у наданні послуг. Відповідно до пп. 6 та 7 «Положення про інвентаризацію активів та зобов’язань» (затверджено Наказом Міністерства фінансів України від 02.09.2014 № 879) проведення інвентаризації у разі припинення установи є обов’язковим. Після інвентаризації основних засобів може здійснюватися безоплатна передача майна (БФ може передаватись повністю або певна його частина), його продаж, списання. Безоплатне отримання (передача) можуть відбуватися за різними сценаріями шляхом перерозподілу: — між бюджетними установами, які підвідомчі одному суб’єкту управління; — між бюджетними установами, що підвідомчі різним суб’єктам управління. Рішення щодо передачі-отримання майна приймає його власник (або суб’єкт управління, якому делеговані певні повноваження щодо управління майном). Передача оформляється актом приймання-передачі справ, документів та майна бібліотеки (форма АКТу приймання-передачі основних засобів затверджена Наказом Міністерства фінансів України від 13.09.2016 за № 818), який підписується головою і членами комісії та затверджується органом, який створив комісію. |
Питання №7444 |
Olga
28/10/2020 × 10:25 | Доброго дня! Шановні колеги, підкажіть, будь ласка, чи обов'язково робити переобліки при ліквідації окремих структурних підрозділів ЦБС? Дякуємо
Відповідь. Про який саме структурний підрозділ йде мова (бібліотеку-філію, пункт видачі, відділ, сектор, читальну залу…)? Просимо уточнити.
|
Питання №7443 |
natali
27/10/2020 × 15:47 | Доброго дня! Чи є якісь норми часу для обласних, районних бібліотек на прийняття та перевірку звітів від бібліотек області та районів та перевірку звітів ЕСМаР?
Відповідь. Не існує окремих норм часу для обласних, районних бібліотек. Для розрахунку маєте скористатись «Типовими нормами часу на основні процеси бібліотечної роботи» (затверджено Наказом Міністерства культури і туризму України | №1631/0/16-08 від 29.12.08р., а саме Розділом 6.2. Науково-методична робота, п. Аналіз статистичних даних.
Звертаємо увагу, що бібліотекам надається право розробляти та впроваджувати в установленому порядку власні норми часу, якщо вони відповідають більш високій продуктивності праці, або зміст технологічного процесу має підвищену складність та більшу деталізацію, визначені цими Типовими нормами.
|
Питання №7442 |
Tania 23/10/2020 × 13:23 | Доброго дня! Шкільна бібліотека. Працюють завідувачка та бібліотекар.
Зараз завідувачка на довготривалому лікарняному (онкологія).Мене наказом переведено завідувачкою бібліотекою на період довготривалої хвороби. Прошу роз'яснити таке питання: чи маю я отримувати доплату за завідування бібліотекою в розмірі 5–15 % посадового окладу на період заміщення ?
Відповідь. Якщо Вам оформили тимчасове заступництво (тимчасове заступництво - виконання службових обов’язків за більш відповідальною посадою тимчасово відсутнього працівника, коли це пов’язане з розпорядчими функціями, працівником, який працює в тій же установі, організації), то на цей період Ви звільняєтесь від виконання своєї роботи, обумовленої трудовим договором. Тимчасовому заступнику виплачується доплата у розмірі різниці між його фактичним посадовим окладом і посадовим окладом працівника, якого він заміщує.
Якщо покладено виконання обов’язків тимчасово відсутнього працівника – це інший варіант виплат. Пропонуємо ознайомитись із ст. 105 КЗпП України, п. 2 постанови Ради Міністрів СРСР «Про порядок та умови суміщення професій (посад)» від 04.12.81 р. № 1145 /Режим доступу: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/v1145400-81#Text , а також п. 3 у Листі Мінсоцполітики від 27.01.2015 р. N 73/13/84-15 /Режим доступу: https://www.profiwins.com.ua/uk/letters-and-orders/ministry-of-labor-and-social-policy/6852-73.html . /blockquote>
|
Питання №7441 |
olena 22/10/2020 × 19:28 | Вітаю! Підкажіть,будь ласка, хто пише наказ на виплату матеріальної допомоги на соціально- побутові потреби заступнику директора ЦБС?
Відповідь. Директор ЦБС.
Лише директору ЦБС допомога для вирішення соціально-побутових питань надається за погодженням із засновником бібліотеки (див. п.3. Постанови КМУ «Про затвердження Порядку виплати доплати за вислугу років працівникам державних і комунальних бібліотек від 22 січня 2005 р. N 84 /Режим доступу: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/84-2005-%D0%BF#Text ).
|
Питання №7440 |
Olga
12/10/2020 × 20:10 | Шановні колеги. Чи маю я право, як провідний методист ЦБС, з базовою вищою спеціальною освітою, та стажем роботи 25 років на 11 розряд. начальник відділу культури сказав, що потрібна вища освіта.
Відповідь. Кваліфікаційні вимоги до посади провідного методиста унормовано "Довідником кваліфікаційних характеристик професій працівників. Випуск 81 Культура та мистецтво" (затверджено наказом Міністерства культури і мистецтв України 14.04.2000 р. N 168 ): повна або базова вища освіта відповідного напряму підготовки (спеціаліст або бакалавр) та підвищення кваліфікації. Стаж роботи за професією методиста 1-ї категорії для спеціаліста не менше 1 року, бакалавра - не менше 3 років. Також, у Довіднику кваліфікаційних характеристик професій працівників Вип. 1 (затверджено Наказом Міністерства праці та соціальної політики України 29.12.2004 N 336) зазначено: особи, які не мають відповідної освіти або стажу роботи, встановлених кваліфікаційними вимогами, але мають достатній практичний досвід та успішно виконують у повному обсязі покладені на них завдання та обов'язки, можуть бути, як виняток, залишені на займаній посаді або призначені на відповідні посади за рекомендацією атестаційної комісії. |
Питання №7439 |
Natalia 08/10/2020 × 09:23 http://library.ck.ua | Шановні колеги! 1. Чи правомірні дії начальника управління культури щодо слухання звіту про роботу науково методичного відділу ОУНБ за 2019-2020 рр. якщо за Положенням відділ підпорядковується та звітує дирекції ОУНБ .На вимогу управління культури наш директор місяць тому звітувала про роботу бібліотеки за останні 3 роки (в тому числі і про роботу НМВ ).Більше того на вимогу начальника управління, НМВ у письмовому вигляді писали звіт про свою роботу по заданим питанням на 11 друкованих аркушах.Це все відбувається протягом одного місяця. 2.Чи має право начальник примушувати працівників бібліотек області систематично в неробочий час приймати участь в заходах он лайн (Наприклад: презентаціях книг, обговореннях та ін).3. Чи має право той самий начальник надсилати смс повідомлення із завданнями в любий час доби?
Відповідь. 1. Дане питання маєте узгодити із директором Вашої бібліотеки. Окрім цього, необхідно бути обізнаним із Статутом Вашої бібліотеки і посадовою інструкцією начальника управління культури . Що Вам заважає надіслати повторно звіт, який Ви вже на 11 аркушах підготували? Можливо ці дії пов’язані із визначенням групи на оплату праці на наступний рік? Адже бібліотеки у поточному році, в умовах карантинних обмежень будуть мати недовиконання певних показників. Відповідно до Наказу Мінкультури за № 745 вищі органи управління можуть переводити підвідомчі бібліотеки, централізовані бібліотечні системи, віднесені до II-IV груп за оплатою праці керівних працівників, при досягненні високих показників за основними напрямками роботи, а також здійсненні методичного керівництва на одну групу вище порівняно з установленою за показниками без виділення на цю мету додаткових асигнувань на їх утримання. 2. Згідно зі статтею 107 КЗпП робота у святковий і неробочий день оплачується у подвійному розмірі, зокрема, працівникам, праця яких оплачується за годинними або денними ставками,
- у розмірі подвійної годинної або денної ставки; працівникам, які одержують місячний оклад - у розмірі одинарної годинної або денної ставки зверх окладу, якщо робота у святковий і неробочий день проводилася у межах місячної норми робочого часу, і в розмірі подвійної годинної або денної ставки зверх окладу, якщо робота проводилася понад місячну норму (див. Лист Мінекономрозвитку від 31.08.2020р. № 3511-06/53106-07).
У Розділі VIII , Гл. 2. ЗУ «Про державну службу» (редакція від 23.07.2020 ) передбачено засади дисциплінарної відповідальності державного службовця.
|
Актуальна інформація
Вітаємо шановних відвідувачів на сайті, який супроводжує науково-методичний відділ Національної бібліотеки України імені Ярослава Мудрого (НБУ ім. Ярослава Мудрого). Наш відділ є науково-методичним та інформаційно-консультативним центром для публічних бібліотек України, а також співпрацює з бібліотеками різних типів і форм власності.
Пам'ятайте, що наповнення цього сайту - наша спільна робота. Якщо Ви маєте матеріали, що можуть зацікавити бібліотечну спільноту, або бажаєте підняти актуальну тему - чекаємо Ваших пропозицій на адресу method@nplu.org.
Шановні колеги! Якщо у вас змінилися реквізити (адреса, e-mail, URL, телефон тощо) надішліть повідомлення для відповідних коректив на сторінці сайту „Бібліотеки України”.
| Вітаємо
For Librarians
Библиотекарю
Пошук
Голосування
|