Бібліотечному фахівцю

читальний зал – спеціально облаштоване приміщення, обладнане робочими столами для користувачів і призначене для роботи користувачів з документами б/ф
Розділи сайту

Закрити 1. Офіційна інформація

Закрити 2. Бібліотеки України

Закрити 3. Національні бібліотеки

Закрити 4. Сторінка дослідника

Закрити 5. Методисти рекомендують

Закрити 6. Статистична аналітика

Закрити 7. Бібліотечна планета

Закрити 8. Бібліолоція

Закрити 9. Бібліографи презентують

Мастрід

Закрити Інновації/проекти

Закрити Бібліотечний простір

Закрити ЕСМаР

Закрити Лауреати конкурсу

Закрити Нагороди і звання

Нове на сайті

Виставлено:

[10.09.2022]

Список нових надходжень до сектору організації професійної самоосвіти науково-методичного відділу в вересні 2022 року

[03.08.2022]

Список нових надходжень до сектору організації професійної самоосвіти науково-методичного відділу в першому півріччі 2022 року

[21.07.2022]

Список статей з зарубіжної фахової періодики 1-ше півріччя 2022 рр.

[11.07.2022]

БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА № 2 (96) 2022

[29.06.2022]

БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА № 1 (95) 2022

[23.12.2021]

БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА № 4 (94) 2021

[17.12.2021]

Статті з зарубіжної фахової періодики ІV квартал 2021

[16.12.2021]

Список нових надходжень до сектору організації професійної самоосвіти науково-методичного відділу в грудні 2021 року

[06.12.2021]

РЕДАКЦІЙНА ПЕРЕДПЛАТА ЖУРНАЛУ «БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА» НА 2022 РІК

[01.12.2021]

Список нових надходжень до сектору організації професійної самоосвіти науково-методичного відділу в листопаді 2021 року

[20.10.2021]

Список нових надходжень до сектору організації професійної самоосвіти науково-методичного відділу в жовтні 2021 року

[28.09.2021]

Статті з зарубіжної фахової періодики III квартал 2021

[27.09.2021]

БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА № 3 (93) 2021

[01.09.2021]

Список нових надходжень до сектору організації професійної самоосвіти науково-методичного відділу в серпні 2021 року

[06.07.2021]

«Перелік стандартів з довідково-інформаційної, бібліотечної, видавничої справи і суміжних галузей» / (чинні в Україні станом на 01.07.2021 р.)

[30.06.2021]

Список нових надходжень до сектору організації професійної самоосвіти науково-методичного відділу в червні 2021 року

[30.06.2021]

Статті з зарубіжної фахової періодики 2 квартал 2020

[23.06.2021]

БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА № 2 (92) 2021

[31.05.2021]

Список нових надходжень до сектору організації професійної самоосвіти науково-методичного відділу в травні 2021 року

[07.05.2021]

XІІІ Всеукраїнська науково-практична конференція «Бібліотека і книга в контексті часу»

[29.03.2021]

БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА № 1 (91) 2021

[22.12.2020]

БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА № 4 (90) 2020

[02.10.2020]

БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА № 3 (89) 2020

[22.06.2020]

БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА № 2 (88) 2020

[22.06.2020]

БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА № 1 (87) 2020

[29.01.2020]

Методична служба: індикатор та імпульс інноваційної культури в умовах децентралізації.

[29.01.2020]

Сучасна публічна бібліотека від А до Я.

[29.01.2020]

Сучасна публічна бібліотека: виклики, можливості, досягнення: С 89 матеріали VIІ Всеукр. шк. методиста, 7–11 жовтня 2019 р.

[16.12.2019]

БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА № 4 (86) 2019

[18.09.2019]

БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА № 3 (85) 2019

[16.05.2019]

Інформаційно-аналітичний бюлетень: СОЦІОЛОГІЧНІ ДОСЛІДЖЕННЯ В БІБЛІОТЕКАХ (Випуск 50) [.pdf]

Огляд НДР за 2010-2015 рр. [.pdf]

[27.03.2019]

Бібліотечна планета, номер 1 за 2019 рік

[22.12.2018]

Бібліотечна планета, номер 4 за 2018 рік

[27.11.2018]

Семінар «Актуальні питання охорони книжкових пам’яток».

[09.11.2018]

Сучасні тенденції розвитку публічних бібліотек і бібліотечної справи у зарубіжних країнах

[04.10.2018]

Бібліотечна планета, номер 3 за 2018 рік

[14.03.2018]

До відома авторів журналу

Інформація від майстра
Відвідувачі

   відвідувачі

   відвідувач online


Page Rank Check
Запитання-відповіді


В цьому розділі можна поставити фахові питання. Для цього необхідно скористатися браузером Mozilla Firefox або ел. скринькою НМВ: method@nplu.org
Питання, що стосуються роботи ЕСМаР, надсилайте на ecmap@nplu.org
Шановні колеги, перш ніж поставити питання, пропонуємо скористатись Пошуком, чи не знаходиться вже готова відповідь у базі "Запитання-відповіді". Пошук здійснюється за ключовими словами.
P.S.: Увага! З метою надання більш чітких відповідей, просимо в питаннях конкретизувати регіон, вид Вашої бібліотеки за призначенням (публічна, спеціальна, спеціалізована) та за значенням (обласна, міська, районна, селищна, сільська).
P.P.S.: Питання "де знайти в електронному вигляді, в інтернеті, в бібліотеці" вважаються тролінгом і видаляються.

Питання №7653 Svitlana 11/02/2022 × 10:40
 https://petition.president.gov.ua/petition/134334.
Добрий день. Як довести до відома бібліотекарів України, щоб підписали петицію? Часу мало. Адже багато отримує заробітну плату як працівники простіших професій. Керівники надають доплату у розмірі менше 50%. І категорично відмовляються встановлювати надбавку за складність і напруженість - "дві доплати не положено!!" Дякую.

Відповідь. 1. Про яку петицію йде мова?

2. Відповідно до законодавства для бібліотечних фахівців є обов’язковими дві доплати: доплату за вислугу років згідно з постановою Кабінету Міністрів України від 22.01.2005 року № 84 "Про затвердження порядку доплати за вислугу років працівникам державних і кому­нальних бібліотек" і надбавку за особливі умови роботи в розмірі до 50 % посадового окладу, затверджену постановою Кабінету Міністрів України від 30.09.2009 р. № 1073 "Про підвищення заробітної плати працівникам бібліотек".

Нагляд і контроль за додержанням законодавства про працю - це діяльність компетентних державних і громадських органів, спрямована на перевірку відповідності трудовому законодавству дій роботодавців у процесі управління найманою працею, попередження і виявлення правопорушень, притягнення винних у порушенні трудових прав працівників до юридичної відповідальності.

В Україні створено систему спеціальних державних органів та інспекцій, які здійснюють нагляд і контроль за додержанням законодавства про працю і не залежать у своїй діяльності від роботодавців.

Однією з підстав для здійснення інспекційних відвідувань є звернення працівника про порушення стосовно нього законодавства про працю. Ви звертались до свого територіального органу Держпраці ? Якщо ні, то контакти регіональних управлінь тут: https://dsp.gov.ua/kontaktna-informatsiia-terytorialnykh/
Питання №7652 Solomiia 09/02/2022 × 20:48
Як часто має проводитись звірка документів по обліку бібліотечного фонду з бухгалтером? Дякую.

Відповідь. Маєте право самостійно приймати рішення щодо періодичності звірок. Це залежить від обсягів нових надходжень та вилучення документів - щомісяця, щоквартально, двічі на рік.
Питання №7651 tetiana 09/02/2022 × 13:46
Доброго дня. Чи потрібно під час прийняття на роботу бібліотекаря сільської бібліотеки, заключати з ним якийсь документ про відповідальність за збереження майна (компьютери тощо)? Як що ні, виходить бібліотекар ні за що не відповідає? Дякую.
Відповідь. Бібліотекар не є матеріально-відповідальною особою. В розділі ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ його Посадової інструкції маєте зазначити, що Бібліотекар несе відповідальність за завдання матеріальної шкоди - в межах, визначених чинним цивільним законодавством . Додатково радимо ознайомитись із статтею Н. Розколупи «До проблеми обліку бібліотечних фондів» у 2-му номері журналу «Бібліотечна планета» за 2006 рік (Режим доступу: http://profy.nplu.org/!site/publication/lp-32.pdf ) та «Юридичною консультацією» Н. Розколупи (Бібліотечна планета.- 2008.-№4.- С. 35-36) (Режим доступу: http://profy.nplu.org/file/lp-42.pdf), де висвітлені окремі аспекти матеріальної відповідальності бібліотекарів.
Питання №7650 olga 07/02/2022 × 15:59
https://www.facebook.com/people/%D0%9A%D0%BD%D0%B8%D0%B3%D0%BE%D0%B7%D0%B1%D1%96
Доброго дня, шановні колеги! Допоможіть нам у вирішенні проблеми чергової атестації бібліотечних працівників. У нашій громаді створено централізовану систему публічно-шкільних бібліотек. У звязку із створенням ТГ кількісні середньорічні показники відповідно зменшилися. Наказом по новоствореній ЦСПШБ змінено структуру та назви посад. Однак категорії та розряди працівників ми залишили незмінними (такі, як в ЦБС). Бібліотечна мережа перейшла до іншого розпорядника коштів (відділ освіти, молоді та спорту, далі - ВОКМС).  На даний момент, які ще документи (крім Наказу №745) є підставою для того, щоб підтвердити/встановити категорію/розряд бібліотечному фахівцю при черговій атестації? Щоб ця атестація відповідала всім законодавчим документам ВОКМС має видати наказ "Про впорядкування оплати праці бібліотечним працівникам". Просимо вас вказати перелік документів. Дякуємо за відповідь.
Відповідь. 1. Наголошуємо, що атестація бібліотечних працівників (у т.ч. працівників шкільних бібліотек) проводиться відповідно до ПОЛОЖЕННЯ про проведення атестації працівників підприємств, установ, організацій та закладів галузі культури, затвердженого Наказом Міністерства культури і туризму України від 16.07.2007 N 44 /Режим доступу: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z1023-07#Text ). Відповідно до Положення атестаційна комісія на підставі всіх даних має право лише надавати одну з таких оцінок професійної кваліфікації і ділових якостей працівника:

відповідає займаній посаді або виконуваній роботі;

не відповідає займаній посаді або виконуваній роботі,

рекомендовано направити на навчання.

Атестаційна комісія не має права підтверджувати/встановлювати категорію/розряд бібліотечному фахівцю. Також, до проведення атестації наказ "Про впорядкування оплати праці бібліотечним працівникам" не має жодного відношення.

2. Наказ Мінкультури України від 18.10.2005 за № 745 затверджує: розміри тарифних розрядів і коефіцієнтів з оплати праці керівних працівників, художнього, артистичного персоналу, професіоналів, фахівців, службовців, робітників бюджетних установ, закладів та організацій культури, згідно з додатком 1; схеми тарифних розрядів посад (професій) керівних працівників, художнього, артистичного персоналу, професіоналів, фахівців, службовців, робітників бюджетних установ, закладів та організацій культури згідно з додатками 2-6; показники для віднесення бюджетних установ, закладів і організацій культури до відповідних груп за оплатою праці керівних працівників згідно не відповідає займаній посаді або виконуваній роботі.

3. Встановлення кваліфікаційних розрядів (категорій) бібліотечним працівникам здійснюється відповідно до Довідника кваліфікаційних характеристик професій працівників Випуск 81 "Культура та мистецтво" (затверджено Наказом Міністерства культури і мистецтв України від 14.04.2000 N 168 /Режим доступу: https://zakon.rada.gov.ua/rada/show/v0168280-00#Text ). Також, звертаємо увагу, що Порядок застосування характеристик, присвоєння та підвищення розрядів, внесення змін та доповнень до випуску наведений в "Загальних положеннях Довідника кваліфікаційних характеристик професій працівників", які подані у випуску 01 ДКХП.
Питання №7649 Marina 04/02/2022 × 12:32
Доброго дня! Шановні колеги, підкажіть будь ласка чи потрібні касові апарати використовувати при надані платних послуг в бібліотеці? У нас за рік сума від платних послуг складає 3-4 тисячі гривень, а вартість касового апарату мінімальна 5200 грн. Як вийти з ситуації? Дякую за відповідь.
Відповідь. Постановою Кабінету Міністрів України від 23 серпня 2000 року № 1336 із змінами та доповненнями затверджений Перелік окремих форм та умов проведення діяльності у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, яким дозволено проводити розрахункові операції без застосування реєстраторів розрахункових операцій та/або програмних реєстраторів розрахункових операцій з використанням розрахункових книжок та книг обліку розрахункових операцій.

Згідно з п. 13 Переліку № 1336 при наданні послуг бібліотеками суб’єктам господарювання дозволено проводити розрахункові операції без застосування РРО та/або ПРРО з використанням РК та КОРО.

Пунктом 2 Постанови № 1336 встановлено, що у разі перевищення річного обсягу розрахункових операцій з продажу товарів (надання послуг) 500 тис. грн. на один суб’єкт господарювання, для форми проведення діяльності, визначеної, зокрема, п. 13 Переліку № 1336, застосування РРО та/або ПРРО є обов’язковим.

Відповідно до п. 2 додатка до постанови Кабінету Міністрів України від 07 лютого 2001 року № 121 «Про терміни переведення суб’єктів підприємницької діяльності на облік розрахункових операцій у готівковій та безготівковій формі із застосуванням реєстраторів розрахункових операцій» із змінами та доповненнями у разі перевищення граничного розміру річного обсягу розрахункових операцій суб’єкт підприємницької діяльності зобов’язаний в місячний термін з дати перевищення річного обсягу розрахункових операцій зареєструвати та проводити розрахунки з застосовуванням РРО та/або ПРРО.
Питання №7648 Nataliya 01/02/2022 × 15:03
Добрий день.
В ході коригування переліку надання платних послуг користувачам виникло питання щодо послуг, пов’язаних з користуванням комп’ютером (в т. ч. і власним) та наданням доступу до інтернету. В переліку, затвердженому Постановою КМУ від 02 грудня 2020 р. № 1183, немає чіткого формулювання щодо таких послуг. Чи можемо використовувати попередній перелік в редакції постанови КМУ від 12 липня 2017 р. №493 (там в п.9.: надання послуг з користування .....персональними комп’ютерами)? Будемо вдячні за відповідь.
Відповідь. Маєте використовувати діючий «ПЕРЕЛІК платних послуг, які можуть надаватися державними і комунальними закладами культури, що не є орендою» (затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 2 грудня 2020 р. № 1183 /Режим доступу: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1183-2020-%D0%BF#Text ). У разі впровадження платних послуг, що не передбачені Постановою за № 1183 – це буде господарська діяльність і отримувачем та розпорядником цих коштів буде не бібліотека, а її власник (місцева влада).
Питання №7647 Ksenia 01/02/2022 × 13:04
Які  законні підстави  у директора селищної бібліотеки відсторонювати бібліотекарів від роботи і позбавляти заробітної плати?! Дякую.
Відповідь. Інтереси однієї особи не можуть домінувати над інтересами держави в питанні безпеки життя і здоров'я її громадян. Законні підстави: ст. 10 Закону України «Про основи законодавства України про охорону здоров’я»; ст. 7 Закону України «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення»; пункту 8 Положення про Міністерство охорони здоров’я України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25 березня 2015 року № 267 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 24 січня 2020 року № 90); Постанова Кабінету Міністрів України від 20 жовтня 2021 р. № 1096 “Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 9 грудня 2020 р. № 1236”; Наказ МОЗ «Перелік професій, виробництв та організацій, працівники яких підлягають обов’язковим профілактичним щепленням» (від 16 грудня 2021 р. за N 1624/37246). Враховуючи зазначене, вакцинація проти COVID-19 є обов’язковою для працівників роботодавців, які визначені Переліком.

Також, звертаємо увагу на те, що МОЗ проінформував про те, що відповідно до підпункту 2 пункту 41-6 постанови Кабінету Міністрів України від 20 жовтня 2021 р. № 1096 “Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 9 грудня 2020 р. № 1236”, ті працівники, які мають абсолютні протипоказання до проведення профілактичних щеплень проти СOVID-19, не відсторонюються від роботи. Але для цього як підтвердження працівник повинен надати керівнику закладу освіти медичний висновок про наявність протипоказань до вакцинації проти СOVID-19, виданий закладом охорони здоров’я.

Оскільки під час відсторонення працівник тимчасово увільняється від виконання своїх трудових обов'язків та не може виконувати роботу, то за загальним правилом такому працівникові заробітна плата в період відсторонення не виплачується, якщо інше не встановлено законодавством.
Питання №7646 ivanna 01/02/2022 × 11:37
Доброго дня! Прошу допомоги в такому питанні: У структурі штатного розпису центральної бібліотеки громади мають відбутися зміни, а саме: на найближчій сесії місцевої ради зі структури бібліотеки виводиться сектор інформаційних технологій. Працівнику, який очолював ІТ-сектор пропонується посада бібліотекаря у відділі обслуговування читачів, і відповідно змінюються її посадові обов'язки. Якщо вона відмовляється від запропонованої посади, то яким чином керівництво бібліотеки повинно її звільняти - по ст.40 п.1 КЗпП (зміна істотних умов праці) чи ст.36 п.6 (відмова від продовження роботи у зв'язку із зміною істотних умов праці) КЗпП? Дякую.
Відповідь. 1. Структура і штатний розпис - це 2 різних документа. У структурі визначаються структурні підрозділи бібліотеки, у т.ч. відокремлені. У штатному розписі - посади із зазначенням розряду ЄТС і зарплатою (посадовий оклад, надбавки, доплати).

2. Із інформації, наведеної у запиті, випливає, що у бібілотеці відбулося скорочення штатів. Тобто, скорочено штатну одиницю завідувача сектору. Одночасно з попередженням про звільнення (тобто за 2 місяці до цієї події) слід запропонувати працівникові іншу роботу в тій же установі, організації. Адже звільнення на підставі п. 1 ст. 40 КЗпП допускається тільки у випадку, якщо працівника неможливо за його згодою перевести на іншу роботу (ч. 2 ст. 40 КЗпП). Якщо ж працівник не згоден працювати на іншій посаді, його слід звільнити в належний строк на підставі п. 1 ст. 40 КЗпП.
Питання №7645 Anna 27/01/2022 × 15:49
Чи потрібно заново затверджувати посадову  інструкцію, якщо змінився директор бібліотеки?
Відповідь. Ні, не потрібно.

Додатково: розширення (або звуження) трудових обов'язків працівників можливе або за згоди працівника, або в порядку, встановленому ч.3 ст.32 КЗпП, за наявності підстав.
Питання №7644 katya 27/01/2022 × 11:50
Доброго дня, просимо роз'яснити будь ласка, чи потрібно проходити медичний огляд бібліотечним працівникам? Чи проходиться медичний огляд в умовах карантину?
Відповідь. Відповідно до ч. 1 ст. 17 Закону України «Про охорону праці» від 14.10.1992 р. № 2694-XII, ст. 169 КЗпП України роботодавець зобов’язаний за свої кошти забезпечити фінансування та організувати проведення попереднього (під час прийняття на роботу) і періодичних (протягом трудової діяльності) медичних оглядів працівників, зайнятих на важких роботах, роботах із шкідливими чи небезпечними умовами праці або таких, де є потреба у професійному доборі, щорічного обов’язкового медичного огляду осіб віком до 21 року.

На сьогодні обмежувальних протиепідемічних заходів не передбачено чинним законодавством, адже Законом України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України, спрямованих на забезпечення додаткових соціальних та економічних гарантій у зв’язку з поширенням коронавірусної хвороби (COVID-19)» № 540 в редакції від 28.04.2021 не вносились зміни до законодавчих актів щодо зупи

нення (призупинення) на час карантину медичних оглядів працівників.

Міністерством охорони здоров'я України також не вносились зміни до Порядку медичних оглядів.

Представники роботодавців щорічно до 1 грудня поточного року зобов’язані подати до Управління Держпраці заяву щодо визначення категорій працівників, які підлягають медичному огляду в наступному році.

Саме роботодавець несе відповідальність за своєчасність проходження працівниками обов’язкових медоглядів і за шкідливі наслідки для здоров’я населення, спричинені допуском до роботи осіб, які не пройшли обов’язкових медоглядів.
Питання №7643 Svitlana 21/01/2022 × 15:55
Доброго дня. Я працюю бібліотекарем 9 років. Маю вищю педагогічну освіту (магістр). Чи маю я право перейти з простого бібліотекаря на бібліотекаря 1 категорії, (після позачергової атестації) без відпрацювання бібліотекаря 2 категорії?
Відповідь. Відповідно до Довідника кваліфікаційних характеристик професій працівників Випуск 81 "Культура та мистецтво" (затверджено Наказом Міністерства культури і мистецтв України 14.04.2000 N 168 /Режим роботи: https://zakon.rada.gov.ua/rada/show/v0168280-00#top ) Ви повинні мати стаж роботи за професією бібліотекаря 2-ї категорії для спеціаліста не менше 1 року. У той же час, відповідно до п. 3 Наказу «Про впорядкування умов оплати праці працівників культури на основі Єдиної тарифної сітки» (за № 745, у редакції від 16.04.2021 /Режим доступу: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z1285-05#Text ) саме керівникам бюджетних установ надано право в межах фонду заробітної плати, затвердженого в кошторисах, установлювати працівникам конкретні розміри посадових окладів та доплат і надбавок до них.
Питання №7642 Oksana 21/01/2022 × 14:52
Прошу роз’яснити: якщо  в бібліотеці відсутня профспілка, то хто має погоджувати скорочення штату ?
Відповідь. Якщо в бібліотеці відсутня профспілка, то скорочення штату немає з ким погоджувати. Тож таке скорочення можливе без погодження.
Питання №7641 Zhanna 18/01/2022 × 11:21
Якщо під час відрядження змушена була працювати у свій вихідний день, чи отримаю я компенсацію? Дякую.
Відповідь. Робота у вихідний день (у т.ч. під час відрядження, якщо працівник спеціально відряджений для роботи у вихідні) за згодою сторін обирають один із варіантів: надання іншого дня відпочинка; у грошовій формі у подвійному розмірі (див. ст. 72 КЗпП).
Питання №7640 Maina 17/01/2022 × 16:11
Добрий день! Прошу уточнити: маю 4 роки бібліотечного стажу, місяць була на лікарняному.  Який процент від окладу я отримаю? Дякую.
Відповідь. Відіграє роль страховий, а не бібліотечний стаж. За наявності страхового стажу до 3-х років – 50 % від середньої зарплати; від 3-х до 5 років – 60 %; від 5 до 8 – 70 %, понад 8 років – 100%. Пільговим категоріям працівників (їх перелік наведений у п. 5 ч. 1 ст. 24 Закону України «Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування» за № 1105 /Режим доступу: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1105-14#Text ) лікарняні обчислюють незалежно від страхового стажу в розмірі 100 % середньоденної зарплати.
Питання №7639 Svetlana 13/01/2022 × 12:35
http://libsumy
 Доброго дня, шановні колеги! Допоможіть нам у вирішенні проблеми, яка виникла з статистичними показниками. Бухгалтерія хоче зняти з нашої  Сумської МЦБС групу по оплаті праці, а саме з І на ІІ. 2020 рік наша система майже не працювала, постйіно були на карантині. Чи бухгалтерія правомочна включати 2020 рік в статистичний звіт за три роки, а саме 2019, 2020, 2021.  Підскажіть як нам в цій ситуації бути.

З повагою,
новий директор Юлія Заговора
Відповідь. Зазначимо, що бухгалтерія не має повноважень щодо віднесення бібліотек до певної групи за оплатою праці. Віднесення бібліотек, централізованих бібліотечних систем до груп за оплатою праці керівних працівників (підтвердження, підвищення або пониження групи) провадиться щорічно вищим органом управління, у безпосередньому підпорядкуванні якого вони перебувають.

Відповідно до п.8 Наказу Мінкультури «Про впорядкування умов оплати праці працівників культури на основі Єдиної тарифної сітки» від 18.10.2005 № 745 (із змінами): при перегляді показників керівних працівників, керівників інших структурних підрозділів, професіоналів, наукових працівників, фахівців музеїв та заповідників, показники для віднесення до груп за оплатою праці керівних працівників бібліотек та централізованих бібліотечних систем, а також показники для віднесення до груп за оплатою праці керівних працівників клубних закладів, парків культури і відпочинку, центрів культури і дозвілля, зоопарків не враховувати показники відвідування у період дії карантину, установленого Кабінетом Міністрів України.

Також, при досягненні високих показників за основними напрямками роботи, а також здійсненні методичного керівництва вищі органи управління можуть переводити підвідомчі бібліотеки, централізовані бібліотечні системи, віднесені до II-IV груп за оплатою праці на одну групу вище порівняно з установленою за показниками без виділення на цю мету додаткових асигнувань на їх утримання .
Питання №7638 Valentina 04/01/2022 × 16:54
Доброго дня! Яке максимальне педагогічне тижневе навантаження може мати шкільний бібліотекар, якщо має педагогічну освіту і є  класним  керівником? Дякую!
Відповідь. Просимо уточнити: яка посада є основною – бібліотекар чи вчитель?
Питання №7637 Marina 04/01/2022 × 07:49
Доброго дня, шановні колеги. З Новим роком Вас вітаємо!
Підкажіть будь ласка: в нашій ТГ є 6 міських бібліотек зі штатом 23 працівника. Маємо свою окрему бухгалтерію (розпорядники 3 рівня). З 1 січня 2022 року бухгалтер звільняється, вона була уповноваженою особою з публічних закупівель. Керівництво відділу культури наполягає покласти обов’язки УО на бібліотекаря з вищою освітою (звісно з доплатою). Але, я як керівник бібліотеки вбачаю в цьому порушення, тому що УО повинна мати юридичну або економічну освіту, а також пройти обов’язкове тестування необхідних знань у сфері публічних закупівель до 01.01.2022 року. Як вийти з цієї ситуації?
Відповідь. Відповідно до ч. 7 ст. 11 ЗУ «Про публічні закупівлі» (Режим доступу: https://zakon.rada.gov.ua/rada/show/922-19#n736 ) та Примірного положення про тендерний комітет уповноважена особа обов’язково повинна мати саме вищу освіту. Наявність виключно юридичної або економічної освіти новою редакцією Закону не обмежується.

Важливо, щоб Уповноважена особа для здійснення своїх функцій зареєструвалась на Прозоро та пройшла безкоштовне тестування, підтвердивши свій рівень володіння необхідними (базовими) знаннями у сфері публічних закупівель (здійснюється на веб-порталі). Порядок організації тестування уповноважених осіб визначається Уповноваженим органом.
Питання №7636 Maria 01/01/2022 × 15:11
Доброго дня.Скажіть будь ласка я 3 роки працюю в шкільній бібліотеці атестувалася.Закінчила університет за спеціальністю бібліотекар(бакалавр).Чи варто йти в магістратуру по цій спеціальності?Що зміниться для мене?
Відповідь. Здобувати, чи не здобувати - особистий вибір кожного…

Магістратура — важливий крок, зважитися на який потрібно тільки тоді, коли Ви відчуваєте, що це «Ваше», коли Ви готові вчитися далі і впевнено будувати каркас свого професіоналізму (тим більше, Ви можете вибирати магістерську програму не тільки в тій сфері, яку вивчали на бакалавраті).
Питання №7635 Tetiana 31/12/2021 × 09:26
З новим роком, колеги!!!
1.З січня 2022 року у штат бібліотеки ввели додаткову одиницю працівника молодіжного центру - організатора культурно - дозвіллєвої діяльності (центр знаходиться у окремому приміщенні). Так посада називається у Класифікаторі професій, але у Наказі Мінкульту № 745 цієї посади немає, а є посада культорганізатора. На який документ краще спиратися?
2. У наступному році молодіжний центр хочуть зробити філією бібліотеки. Чи може бути у публічній бібліотеці така філія: без фонду, без книговидачі ? Дякую!
Відповідь. 1. Так, у 2007 році наказом Держспоживстандарту від 29.01.2007 р. № 4 професійну назву роботи «культорганізатор» з кодом «3474» змінено на «організатор культурно-дозвіллєвої діяльності» зі збереженням коду. І в чинному Класифікаторі професій уже закріпилася назва посади «організатор культурно-дозвіллєвої діяльності». Проте в жоден нормативно-правовий документ, який би врегульовував питання щодо встановлення кваліфвимог для зазначеної посади, зміни відповідно до Класифікатора професій не були внесені. Можливо для посади організатора культурно-дозвіллєвої діяльності цілком можливо застосовувати кваліфікаційні вимоги, що встановлені для посади культорганізатора. Але ми не беремось стверджувати, що це питання вирішується саме таким шляхом. Пропонуємо додатково переадресувати запит до Мінсоцполітики .

2. У реаліях сьогодення, на жаль, місцева влада часто керується не законодавством, а власним баченням. Звертаємо увагу, що Постановою КМУ від 20 грудня 2017 р. № 1014 затверджено «ТИПОВЕ ПОЛОЖЕННЯ про молодіжний центр» (Режим доступу: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1014-2017-%D0%BF#Text ). У зазначеному документі не йдеться про можливість існування Молодіжного центру у складі ПБ.
Питання №7634 raisa 29/12/2021 × 10:55
https://www.crbgorodok.km.ua/%D1%80%D0%B0%D0%B9%D0%BE%D0%BD%D0%BD%D0%B0-%D0%B1%D
Добрий день! За підсумками року і в зв'язку  з економією заробітної плати всі працівники бібліотеки  одержали премію. Не нарахували премії провідному бібліотекарю, яка з 25 березня пішла на лікарняний, потім відпустку відбула, кілька днів була на роботі і знову пішла на лікарняний. Скажіть, будь ласка, чи це правомірне рішення бухгалтерії відділу культури.
Відповідь. Усі питання щодо преміювання працівників бібліотеки вирішують самостійно, шляхом розробки Положення про преміювання. Положення про преміювання є складовою частиною діючої системи оплати праці і, як правило, затверджується як додаток до колективного договору. У Положенні про преміювання визначається коло працівників, на яких поширюється дія системи преміювання, показники, конкретні умови, розмір, терміни, а також порядок нарахування премій по кожній категорії працівників.
Питання №7633 Olga 23/12/2021 × 12:11
Доброго дня колеги! Проконсультуйте якщо на 2022 рік затверджена нова структура та штатна чисельність, який останній день роботи працівника який скорочується. як прописати в наказі  31 грудня звільнити, чи  звільнити з 1 січня. Дякую
Останній день роботи – день звільнення. Пункт 2.27 Інструкція про порядок ведення трудових книжок працівників затвердженої наказом Міністерства праці України, Міністерства юстиції України, Міністерства соціального захисту населення України від 29 липня 1993 р. N 58 (із наступними змінами)
Питання №7632 Tamara 23/12/2021 × 08:59
Доброго дня, скажіть будь ласка чи може бути відсторонення від роботи в жовтій зоні бібліотекаря, який немає щеплення?дякую
Радимо вивчити постанову КМУ за №1240 та ознайомитися із дописом на блозі «Публічна бібліотека територіальної громади» за 6 грудня https://oth.nlu.org.ua/?p=5256
Питання №7631 Надія 23/12/2021 × 03:11
Чи мають бібліотекарі на обслуговуванні проходити медичний облік в умовах адаптивного карантину? Дякую.

Відповідь. Законом України від 30.03.2020 «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України, спрямованих на забезпечення додаткових соціальних та економічних гарантій у зв’язку з поширенням коронавірусної хвороби (COVID-19)» не вносились зміни до вищезазначених законодавчих актів щодо зупинення (призупинення) медичних оглядів працівників.

Також, Міністерством охорони здоров’я України не вносились зміни до Порядку медичних оглядів щодо зупинення (призупинення) медичних оглядів окремих категорій працівників.
Питання №7630 Nina 21/12/2021 × 13:17
Питання по Звіту 6-НК. Куди відносити відвідування бібліотечних гуртків та клубів - у графу "Кількість відвідувань масових заходів, організованих бібліотекою", чи у графу "Кількість відвідувань протягом року (усього)?

У графі «Кількість відвідувань протягом року (усього)» вказується кількість відвідувань бібліотеки за рік. Під відвідуванням мається на увазі прихід користувача до бібліотеки, зареєстрований у формулярі читача, іншій документації, прийнятій у бібліотеці, або в автоматизованій бібліотечно-інформаційній системі (АБІС).

Кількість відвідувань соціокультурних заходів, організованих бібліотекою, облікується в графі 10 "Кількість відвідувань масових заходів, організованих бібліотекою".

Якщо клуб за інтересами, наприклад, відвідали користувачі бібліотеки і скористалися послугами бібліотеки, то вони будуть враховані в обох графах. Особи, що доєдналися до івенту, не записуючись до бібліотеки, облікуються як учасники соціокультурного заходу.

Питання №7629 Svitlana 21/12/2021 × 09:33
Добрий день. У школі за кошти зданої художньої літератури на макулатуру дозволяють придбати тільки підручники. Чи є нормативні документи, які вказують на це?. Чи можна придбати художню літературу? Дякую.

П.11 «Інструкції про порядок комплектування та облік підручників і навчальних посібників у бібліотечних фондах загальноосвітніх, професійно-технічних навчальних закладів та вищих навчальних закладів I - II рівнів акредитації» (Наказ Міністерства освіти і науки України 02.12.2013 N 1686, Із змінами) передбачено: Списані згідно з актом підручники і навчальні посібники передаються до установ, що займаються заготівлею вторинної сировини. Кошти, одержані від списаних підручників і навчальних посібників, перераховуються на відповідний поточний рахунок загальноосвітнього, професійно-технічного навчального закладу чи вищого навчального закладу І-ІІ рівнів акредитації і повинні бути використані для придбання необхідних навчальних підручників і посібників.

Щодо здачі в макулатуру художньої літератури, можливо Вам допоможуть фахівці ДНПБ України ім. В. О. Сухомлинського, які спеціалізуються на діяльності освітянських бібліотек

Питання №7628 tetiana 17/12/2021 × 07:03
Доброго дня. У нас комунальна установа ТГ. з 23 грудня ліквідуються дві бібліотеки - філії. Є погодження від Міністерства культури. Сесією затверджена мережа бібліотек громади вже без цих бібліотек - філій. Чи потрібно надаівати інформацію про закриття до Міністерства культури? Чи здаємо ми звіт про ліквідовані бібліотеки в ЄСМАР за 2021 рік? Кому надаівати інформацію для виключення ліквідованих бібліотек із ЄСМАР? Дякую.

Інформацію про зміни в мережі збирають обласні методичні центри (ОУНБ), а вносить в ЕСМаР Національна бібліотека України імені Ярослава Мудрого.

Оскільки, ці бібліотеки працювали протягом року – то мали б звітуватися по формі звітності N 6-НК "Звіт про діяльність державних, публічних бібліотек, централізованих бібліотечних систем (ЦБС), що віднесені до сфери управління Міністерства культури і туризму України" (Наказ Мінкультури і туризму від 05.12.2007 N 75).

Щодо ЕСМаР, то звіт можливий тільки при наявності користувача системи.

Питання №7627 Tamara 15/12/2021 × 12:00
Доброго дня. У нашій ТГ при утворенні Публічної бібліотеки на базі ЦРБ  сільські бібліотеки стали бібліотеками-філіями. Але з однієї сільської бібліотеки створили Бібліотечний пункт. Чи потрібно погодження Міністерства культури на створення Бібліотечного пункту на базі сільської бібліотеки. Наразі Бібліотечний пункт обслуговує працівник Публічної бібліотеки. Дякуємо за відповідь.

Відповідь на Ваше питання у колонці Лариси Петасюк, заступниці міністра культури та інформаційної політики https://life.pravda.com.ua/columns/2021/11/18/246559/

Питання №7626 Tamara 09/12/2021 × 10:49
Доброго дня. Ми є комунальним закладом "Публічна бібліотека" селищної ради. Просимо надати відповідь щодо питання чи підлягають працівники бібліотек-філій обов'язковому профілактичному щепленню від Covid-19?
Відповідь. До Переліку професій, виробництв та організацій, працівники яких підлягають обов’язковим профілактичним щепленням проти гострої респіраторної хвороби COVID-19 (затверджено наказом МОЗ від 04 жовтня 2021 р. № 2153, зареєстровано в Мін’юсті 07 жовтня 2021 р. за № 1306/36928), включено працівників:

1. Центральних органів виконавчої влади та їх територіальних органів.

2. Місцевих державних адміністрацій та їх структурних підрозділів.

3. Закладів вищої, післядипломної, фахової передвищої, професійної (професійно-технічної), загальної середньої, у тому числі спеціальних, дошкільної, позашкільної освіти, закладів спеціалізованої освіти та наукових установ незалежно від типу та форми власності. Як бачите посади бібліотекарів селищних бібліотек у Переліку відсутні. У той же час до 31 грудня 2021 року в Україні діє карантин. Визначено різні рівні епіднебезпеки (червоний, помаранчевий, жовтий, зелений). Так, у разі встановлення “жовтого” рівня епідемічної небезпеки до обмежувальних протиепідемічних заходів забороняється: проведення всіх масових (культурних, спортивних, розважальних, соціальних, релігійних, рекламних, наукових, освітніх, професійних тематичних та інших) заходів; приймання відвідувачів і т.п.

Пропонуємо уважно ознайомитись із дописами на нашому блозі «Публічна бібліотек територіальної громади» /Режим доступу: https://oth.nlu.org.ua/ від 06.12.21р. (жовта зона) та від 03.11.21р. (червона зона).
Питання №7625 Olga 07/12/2021 × 11:55
Доброго дня, роз'ясніть будь ласка, як розраховується вихідна допомога при звільнені у зв'язку із скороченням штатної чисельності? Якщо взяти два попередніх місяці для розрахунку середньомісячної заробітної плати то один із місяців всього один робочий день 30 днів працівник був на лікарняному. Дякую!
Відповідь. Звертаємо увагу, що даний запит поза межами компетенцій бібліотечної методичної служби. Пропонуємо переадресувати запит до бухгалтерської служби.
Питання №7624 Olga 02/12/2021 × 09:00
Питання: чи може бібліотекар облік переглядів сторінки (можливо саме, реклами книг) включити до обліку бібліотечної видачі документів??? (керуючись такими рекомендаціями ЛОУНБ)
 "Поняття "перегляд"- нова категорія в обліку бібліотечної видачі –один перегляд сторінки бібліотечного сайту(сайту, блогу, представництва в соцмережі) прирівнюється до одиниці обліку видачі документа і фіксується рахунковим сервісом, встановленим на сайті, блозі. Облік переглядів (електронної книговидачі) веде кожна бібліотека, яка має свої електронні ресурси." - у рекомендаціях ЛОУНБ.

Відповідь. Нам не зрозуміло, на підставі яких стандартів (вітчизняних, міжнародних) перегляд сторінки блогу або представництва в соцмережі було прирівняно до обліку видачі документів?!

Відповідно до чинної Інструкції щодо заповнення форми звіту N 6-НК "Звіт про діяльність державних, публічних бібліотек, централізованих бібліотечних систем (ЦБС), що віднесені до сфери управління Міністерства культури і туризму України" (затверджено Наказом МКіТ України від 05.12.2007 N 75) облік видачі здійснюється за кількістю виданих документів, зареєстрованих у читацькому формулярі, листках читацьких вимог, бланках-замовленнях по МБА, книжкових формулярах, а також в електронній базі даних (БД).
Питання №7623 Ivanna 29/11/2021 × 11:52
Добрий день, колеги. Маю питання щодо оплати праці працівника, який відповідає за роботу нестаціонарного бібліотечного пункту.  Чи має право працівник стаціонарної бібліотеки отримувати доплату за обслуговування користувачів у бібліотечному пункті? Мається на увазі нестаціонарний бібліотечний пункт, який знаходиться у іншому населеному пункті.
Відповідь. Окремих доплат за роботу в бібліотечному пункті не передбачено. У той же час, керівникам бюджетних установ, закладів та організацій культури в межах фонду заробітної плати, затвердженого в кошторисах дозволено затверджувати порядок і розміри преміювання працівників відповідно до їх особистого внеску в загальні результати роботи в межах коштів на оплату праці.

2. Розглянемо й інші варіанти: 1) якщо в штатному розписі відсутня посада бібліотекаря, який працює саме на пункті видачі, то відповідно обслуговування користувачів там здійснює бібліотечний працівник, який працює у певній бібліотеці і, відповідно, може мати понадпланове навантаження. У такому разі, такому працівнику встановлюється доплата за розширення зони обслуговування або збільшення обсягу виконуваних робіт (див. п.2-4). Наказу МКУ від 18.10.2005 за № 745).

2). Якщо у штатному розписі є вакантна штатна одиниця бібліотекаря, то можливо здійснювати доплату за суміщення професій (посад) (див. п.2-4). Наказу МКУ від 18.10.2005 за № 745).
Питання №7622 Viktoria 25/11/2021 × 09:16
http://cbsbook.com.ua
Доброго дня!З січня 2022 року до міської публічної бібліотеки, яка була реорганізована з міської ЦБС для дорослих, вливається ЦБС для дітей (зараз знаходиться в процесі ліквідації). Виникло питання про час роботи структурних підрозділів, які обслуговуватимуть дітей: чи мають вони  співпадати з часом роботи структурних підрозділів, які обслуговують доросле населення? Чи буде правомірним затвердження для дитячих і дорослих підрозділів (в межах однієї філії ПБ) різних графіків роботи? Чи залишається у дитячих структурних підрозділів статус спеціалізованої бібліотеки? Будемо вдячні за роз'яснення!
Відповідь. 1.Час обслуговування користувачів у публічних бібліотеках України ( у т.ч. спеціалізованих для дітей) не повинен збігатися повністю з часом роботи основної частини населення відповідного населеного пункту (див. ДЕРЖАВНІ СОЦІАЛЬНІ НОРМАТИВИ забезпечення населення публічними бібліотеками в Україні (затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 6 лютого 2019 р. № 72), ТИПОВІ ПРАВИЛА користування бібліотеками в Україні (затверджено Наказом Міністерства культури і мистецтв України 05.05.1999 № 275, із змінами)).

2. Структурний підрозділ бібліотеки не може мати спеціалізованого статусу. Також, повноваження встановлювати зручний для населення режим роботи розміщених на відповідній території підприємств, установ, організацій сфери обслуговування населення, незалежно від форми власності, належить виконавчим органам сільських, селищних, міських рад, які мають право вирішувати відповідні питання за погодженням із власником (підпункт 4 п. "б" ст. 30 Закону "Про місцеве самоврядування в Україні").
Питання №7621 Мирослава 24/11/2021 × 23:55
Чи не могли б Ви підказати розмір посадового окладу бібліотекарів 8 і 9 тарифного розряду з 01.12.2021 року? Заздалегідь вдячна.

Відповідь. З 01.12.2021 року за ЄТС бібліотекар 9 тарифного розряду матиме – 5005,00 0 грн., 8 тарифного розряду - 4745,00 грн.
Питання №7620 ANNA 23/11/2021 × 06:55
Доброго дня. Чи треба бібліотечні пункти прописувати у Статуті бібліотеки? Дякую.
Відповідь. У Статуті, у розділі «Основні завдання і функції/напрямки …» Ви можете зазначити, що мешканці громади мають право на бібліотечне обслуговування, яке може бути у формі дистанційного обслуговування засобами телекомунікації; нестаціонарних форм бібліотечного обслуговування (бібліотечних пунктів, пересувних бібліотек, книгоношення…). За наявності бібліотечних пунктів Ви маєте розробити і затвердити Положення про бібліотечний пункт Публічної бібліотеки або її філії .

Примірний зразок положення знайдете у випуску «Примірної тематики семінарів працівників районних і міських бібліотек», присвячений організації нестаціонарного бібліотечного обслуговування населення /Режим доступу: http://profy.nlu.org.ua/file/400-nestatsionarne-obslug.pdf
Питання №7619 katya 22/11/2021 × 09:24
Доброго дня,скажіть будь ласка як проводити оплату праці бібліотекарям якщо Публічна бібліотека з філіями має різні вихідні дні та робочі години. Наприклад за листопад місяць вийшло в частини працівників 21 робочий день, в іншої частини 22 робочих дні. Оплата праці проводить згідно фіксованої ставки чи пророблених робочих годин? Чи є якась Постанова відносно цього питання?
Відповідь. Сума посадового окладу кожного працівника зазначена у затвердженому штатному розписі.

Нам не зрозуміло, яким чином у Вас різняться робочі дні працівників. Частиною першою ст. 50 КЗпП передбачено нормальну тривалість робочого часу, яка становить 40 годин на тиждень. Ця норма не може бути збільшена/зменшена. У той же час, поряд із нормальною тривалістю може бути встановлено неповний робочий час (ст. 56 КЗпП). Неповний робочий час має меншу, ніж це встановлено нормативними актами, тривалість.

Пропонуємо перевірити заповнення табелю обліку робочого часу по графіку п'ятиденного робочого тижня з використанням Листа Мінекономрозвитку від 12.08.2020 р. № 3501-06/219 (Режим доступу: https://zakononline.com.ua/documents/show/488032___657983 ).
Питання №7618 Olga 18/11/2021 × 11:56
Доброго дня! Колеги проконсультуйте, будь ласка. В ЦБ на 2022 р. затверджена нова структура зі зменшенням штатних одиниць. Скорочена чисельність посад бібліотекарів, директор  видав наказ про наступне вивільнення пенсіонерів, а запропонував посади наступним працівникам, один ще не на пенсії, і  один має двох дітей віком до 15 років. Чи правомірні дії директора, дякую!
Відповідь. Ст. 24 Конституції України закріплено принцип рівності прав і свобод незалежно від будь-яких обставин, зокрема, й віку людини. Ст. 11 Закону України «Про основні засади соціального захисту ветеранів праці та інших громадян похилого віку в Україні» (за № 3721, редакція від 01.01.2020 /Режим доступу: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/3721-12#Text )забороняється звільнення працівника за ініціативою власника або уповноваженого ним органу з мотивів досягнення пенсійного віку.КЗпП також забороняє звільняти працівників саме з підстави досягнення ними пенсійного віку. Посадових осіб, які порушують ці гарантії, притягують до відповідальності згідно з чинним законодавством.

У той же час, якщо працівник, який досяг пенсійного віку, бажає й надалі працювати, роботодавець може його звільнити за власною ініціативою лише у випадках, передбачених ст. 40 «Розірвання трудового договору з ініціативи власника або уповноваженого ним органу» та ст.41 «Додаткові підстави розірвання трудового договору з ініціативи власника або уповноваженого ним органу з окремими категоріями працівників за певних умов» КЗпП. В цих статтях міститься вичерпний перелік підстав, за якими з ініціативи роботодавця може бути звільнений працівник.
Питання №7617 Наталія 16/11/2021 × 22:43
Відповідно до нового правопису треба писати дире́кторка бібліотеки. Чи необхідно внести зміни в трудову книжку та ін. документи? Дякую.

Відповідь. У чинному законодавстві України немає фемінітивів (можливо поки що). Відповідно до норм КП усі професійні назви робіт визначаються тільки у чоловічому роді. Такий підхід несе суто технічний характер, який традиційно використовується класифікаторами професій багатьох країн. Винятком є лише кілька професій, яким притаманне використання лише в жіночому роді, зокрема: «Швачка», «Нянька», «Покоївка», «Сестра-господиня», «Економка», «Друкарка». Таку редакцію назв професій було офіційно визначено Інститутом української мови НАН України й застосовано в КП. Надання ж гендерної ознаки іншим наявним у КП професійним назвам робіт (наприклад, у вигляді «Завідувачка філії», «Секретарка керівника», «Паспортистка») є неправильним, і не тільки у штатних розписах, трудових договорах, трудових книжках та інших офіційних документах, а й у рекламі.
Питання №7616 Надія 15/11/2021 × 19:07
Підкажіть будь ласка, коли необхідно міняти штатний розпис публічної бібліотеки сільської громади: з 1 грудня 2021 року чи з 1 січня 2022 року? Дякую .
Відповідь. Оскільки оклади підвищуються з 01.12.2021 р. у всіх працівників, то слід затвердити нові штатні розписи і ввести їх у дію з 01.12.2021 р.

Додатково: При повністю виконаній нормі праці з 1 грудня 2021 року зарплата працівника має бути не менше 6500,00 грн. Якщо зарплата працівника менше МЗП, то потрібно проводити доплату до МЗП. Виплати, які нараховують «зверху» МЗП, перелічені в абз. 2 ст. 31 Закону про оплату праці.
Питання №7615 Валентина 14/11/2021 × 17:03
Чи можна у зв’язку із браком коштів виплатити бібліотекарю матеріальну допомогу на оздоровлення у розмірі меншому, ніж посадовий оклад?

Відповідь. Постановою КМУ «Про затвердження Порядку виплати доплати за вислугу років працівникам державних і комунальних бібліотек» від 22.01.2005 р. № 84 передбачено, що працівникам державних і комунальних бібліотек виплачується — допомога на оздоровлення під час щорічної відпустки в розмірі посадового окладу (ставки зарплати). Допомога на оздоровлення до щорічної відпустки є обов’язковою виплатою, і кошти для її виплати необхідно передбачати в кошторисі бюджетної установи. При цьому під час формування фонду оплати праці на відповідний бюджетний рік для кожного працівника передбачається одна допомога на оздоровлення.
Питання №7614 Лора 14/11/2021 × 13:45
Чи розповсюджується ПЕРЕЛІК професій, виробництв та організацій, працівники яких підлягають обов'язковим профілактичним щепленням на міську бібліотеку. Дякую.
Відповідь. Ні. Відповідно зазначеного переліку (затверджений Наказом МОЗ від 04 жовтня 2021 року № 2153) обов'язковим профілактичним щепленням проти гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2, на період дії карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2, підлягають працівники підприємств, установ та організацій, що належать до сфери управління центральних органів виконавчої влади (це працівники національних, державних бібліотек). Наказ почне діяти 9 грудня 2021 року.
Питання №7613 Maria 12/11/2021 × 05:48
Скажіть будь ласка скільки часу має бути обідня перерва у шкільного бібліотекаря який працює на 1.5 ставки?Особа з інвалідністю.Працюю з 8.00  до 17.15.Мені розповідають що перерва 15 хв. а в графіку роботи з яким мене ознайомили з 13.00 до 14.00 написано.
Відповідь. Кожна працююча людина має право на відпочинок. Одним із видів відпочинку, який гарантується трудовим законодавством, є обідня перерва.

Відповідно до законодавства працівникові протягом робочого дня може надаватися перерва для відпочинку й харчування тривалістю не більше 2 годин, яка не включається в робочий час. Час початку й закінчення перерви встановлюється статутом, колективним договором або правилами внутрішнього трудового розпорядку. Працівники можуть використовувати час перерви на свій розсуд. На цей час вони можуть також відлучатися з місця роботи.

Відповідно зазначеного графіку роботи Ваша обідня перерва – 1 година (з 13.00. до 14.00.).
Питання №7612 Svitlana 11/11/2021 × 09:35
Добрий день. Чи можуть бібліотекарі отримати матеріальну допомогу для вирішення соціально-побутових питань, якщо влітку вже отримали матеріальну допомогу на оздоровлення? Нам в управлінні освіти пояснили ось так:
"Згідно законодавства, можна надавати матеріальну дорогу в розмірі не більше посадового окладу. Якщо працівник мав вже матеріальну допомогу на оздоровлення в розмірі посадового окладу то більше він не може мати, а якщо він мав 50% то ще може отримати 50%.Це стосується як матеріальної на оздоровлення так матеріальної на вирішення побутових питань. Це все матеріальна допомога.".
Дякую.

Відповідь. Управління освіти помиляється. Відповідно до ЗУ «Про бібліотеки і бібліотечну справу» бібліотечні працівники мають право на отримання на допомогу на оздоровлення при наданні щорічної відпустки у розмірі посадового окладу, а також матеріальну допомогу для вирішення соціально-побутових питань та доплату за вислугу років у розмірах та порядку, що встановлюються Кабінетом Міністрів України (див. ст. 30). Тобто, допомога на оздоровлення до щорічної відпустки є обов’язковою виплатою, і кошти для її виплати необхідно передбачати в кошторисі бібліотеки.

Матеріальна допомога на «соцпобут» не є обов’язковою виплатою і виплачується за наявності коштів. Якщо коштів не вистачає на її виплату в розмірі посадового окладу, то вона може бути виплачена в розмірі меншому, ніж посадовий оклад. Остаточне рішення про виплату матеріальної допомоги на «соцпобут» у тому чи іншому розмірі приймає керівник (директор, завідувач) установи (див. Постанову Кабінету Міністрів України від 30.09.2009 р. № 1062 "Про доповнення постанови Кабінету Міністрів України від 22 січня 2005 року № 84").
Питання №7611 viktoria 09/11/2021 × 09:42
http://cbsbook.com.ua
Доброго дня! В 2021 році відбулася реструктуризація нашого бібліотечного закладу з перейменуванням ЦБС для дорослих в міську публічну бібліотеку. З січня 2022 року в її структуру вливається міська ЦБС для дітей (зараз знаходиться в процесі ліквідації). Відповідно, в колективі будуть поведені певні кадрові зміни, деякі працівники з січня 2022 року будуть переведені на інші посади, в тому числі керівні; в структурі ПБ з'являться нові відділи та сектори. Питання в тому, що саме в 2022 році має проходити чергова атестація (остання атестація в ЦБС для дорослих та в ЦБС для дітей була в 2017 році). Чи буде правомірним проведення атестації в 2022 році, враховуючи те, що певна частина колективу на момент атестації ще не пропрацювала 1 рік на займаній посаді? Чи потрібно перенести проведення  атестації на наступний рік для всього колективу ПБ чи для частини колективу?Будемо вдячні за відповідь!
Відповідь. 1. Проведення атестації у 2022 році буде правомірним. Але, атестації не будуть підлягати працівники, які відпрацювали на відповідній посаді менше одного року. 2. Відповідним наказом можете перенести атестацію на певний період, якщо в Колдоговорі передбачено таку можливість.
Питання №7610 Olha 03/11/2021 × 07:37
http://cbsbook.com.ua
Доброго дня, шановні колеги1 Підкажіть будь-ласка, чи має право ввійти в комісію голова активу однієї з бібліотек під час проведення конкурсу на посаду директора? Дякую.
Відповідь. Відповідно до ст. 21.3 ЗУ «Про культуру» до складу конкурсної комісії мають право подаватись члени трудового колективу, громадські організації у сфері культури відповідного функціонального спрямування та орган управління.
Питання №7609 Svitlana 28/10/2021 × 08:34
http://nslibraries.at.ua/
Добрий день, шановні колеги! Будь ласка, підкажіть, якими законодавчими актами можна керуватися, щоб зупинити дії органів місцевої влади щодо зняття додаткової відпустки з бібліотекарів  за ненормований робочий день та особливі умови праці.
Відповідь. Відповідно до статті 18 Закону України «Про колективні договори і угоди» на осіб, які представляють роботодавця чи профспілки або інші уповноважені трудовим колективом органи і з вини яких порушено чи не виконано зобов’язання щодо колективного договору, угоди, накладається штраф до ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, і вони також несуть дисциплінарну відповідальність аж до звільнення з посади.
Питання №7608 Olga 22/10/2021 × 12:26
Доброго дня! Підкажіть будь ласка, де можна взяти розрахунки на списання вугілля при пічному опалені. Дякую!
Відповідь. Дане питання поза межами компетенції науково-методичного відділу. Щодо норм витрачання твердого палива при пічному опаленні пропонуємо письмово звернутися до місцевої адміністрації.
Питання №7607 Svitlana 21/10/2021 × 13:28
Яку літературу на російській мові потрібно списати у шкільній бібліотеці, а яку залишити? Дякую.
Відповідь. Рішення приймаєте самостійно, враховуючи потреби викладацького складу, учнів, освітніх програм і т.п.

Додатково звертаємо увагу на список видань від Держкомтелерадіо, які заборонені для ввезення в Україну /Режим доступу: http://comin.kmu.gov.ua/control/uk/archive/docview?typeId=155497&docId=179973&search_param=%D1%EF%E8%F1%EE%EA+%E2%E8%E4%E0%ED%FC+%E0%ED%F2%E8%F3%EA%F0%E0%BF%ED%F1%FC%EA%EE%E3%EE+%F1%EF%F0%FF%EC%F3%E2%E0%ED%ED%FF&searchDocarch=1&searchPublishing=1 .
Питання №7606 Svitlana 21/10/2021 × 12:30
 Добрий день. Працюю з 10.08.2021 завідувачем бібліотеки у школі. У 2018 році бібліотечний фонд був переданий бібліотекарю. Зараз бухгалтерія хоче щоб я приймала від бібліотекаря (вона продовжує працювати) бібліотечний фонд. Чи я повинна підписати акт передачі? Як правильно? Дякую.
Відповідь. Так, Ви маєте прийняти матеріальні цінності (це не лише БФ) за актом прийому-передачі. Можливо варто дочекатись річної обов'язкової інвентаризації. Її проводять із метою забезпечення достовірності даних бухгалтерського обліку та фінансової звітності установи. Результати інвентаризації на підставі затвердженого протоколу інвентаризаційної комісії відображаються у бухгалтерському обліку та фінансовій звітності того звітного періоду, у якому закінчена інвентаризація.
Питання №7605 Alla 18/10/2021 × 16:10
Добрий день, шановні колеги. Поясніть, чи можна враховувати до загальної кількості відвідувань бібліотеки відвідування бібліотечних локацій (поза межами книгозбірні) під час участі в проведенні міських свят, фестивалів, вуличних акцій тощо? Як це правильно зробити, адже зрозуміло, що оформити паспорт масового заходу нереально.
Відповідь. Відповідно до Розділу 8 Міждержавного стандарту ГОСТ 7.20 - 2000 "Бібліотечна статистика" одиницею обліку відвідувань є одне відвідування, зареєстроване в документації або БД, прийнятих у бібліотеці або органі НТІ. Облік загального числа відвідувань (звернень) проводиться підсумовуванням відвідувань (звернень), облікованих кожним структурним підрозділом бібліотеки або органом НТІ.
Питання №7604 Olga 18/10/2021 × 09:05
Доброго дня! Шановні колеги проконсультуйте, будь ласка. При  передачі бібліотечного фонду та товарно - матеріальних цінностей (зміна працівника) як за цей період  виплачується заробітна плата? Дякую.
Відповідь. Виплачується повністю, включаючи останній день роботи. Також, працівник має одержати компенсацію за невикористані дні відпусток (якщо працівник не виявив бажання одержати відпустку перед наступним звільненням).
StartПопередні [ 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ] 10 next pagesНаступніEnd

Актуальна інформація

Вітаємо шановних відвідувачів на сайті, який супроводжує науково-методичний відділ Національної бібліотеки України імені Ярослава Мудрого (НБУ ім. Ярослава Мудрого). Наш відділ є науково-методичним та інформаційно-консультативним центром для публічних бібліотек України, а також співпрацює з бібліотеками різних типів і форм власності.

Пам'ятайте, що наповнення цього сайту - наша спільна робота. Якщо Ви маєте матеріали, що можуть зацікавити бібліотечну спільноту, або бажаєте підняти актуальну тему - чекаємо Ваших пропозицій на адресу method@nplu.org.

Шановні колеги! Якщо у вас змінилися реквізити (адреса, e-mail, URL, телефон тощо) надішліть повідомлення для відповідних коректив на сторінці сайту „Бібліотеки України”.


Вітаємо
For Librarians
Библиотекарю
Пошук



Голосування
На вашу думку, якість роботи працівника насамперед залежить від:
 
кваліфікації та освіти
стажу роботи
креативності та творчості
особистісно-професійного розвитку
можливості кар’єрного зростання
Результати