Бібліотечному фахівцю

Каталогізація - сукупність процесів, що забезпечують створення і функціонування бібліотечних каталогів
Розділи сайту

Закрити 1. Офіційна інформація

Закрити 2. Бібліотеки України

Закрити 3. Національні бібліотеки

Закрити 4. Сторінка дослідника

Закрити 5. Методисти рекомендують

Закрити 6. Статистична аналітика

Закрити 7. Бібліотечна планета

Закрити 8. Бібліолоція

Закрити 9. Бібліографи презентують

Мастрід

Закрити Інновації/проекти

Закрити Бібліотечний простір

Закрити ЕСМаР

Закрити Лауреати конкурсу

Закрити Нагороди і звання

Нове на сайті

Виставлено:

[20.03.2024]

БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА № 1 (103) 2024

[23.10.2023]

Список нових надходжень до сектору організації професійної самоосвіти науково-методичного відділу в лютому 2024 року

[22.12.2023]

БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА № 4 (102) 2023

[29.11.2023]

Умови редакційної передплати журналу «Бібліотечна планета» на 2024 рік.

Для цього необхідно

[03.10.2023]

БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА № 3 (101) 2023

[18.09.2023]

Список статей з зарубіжної фахової періодики за III квартал 2023 року

[05.07.2023]

БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА № 2 (100) 2023

[19.06.2023]

Список статей з зарубіжної фахової періодики за II квартал 2023 року

[20.05.2023]

Список нових надходжень до сектору організації професійної самоосвіти науково-методичного відділу

[06.05.2023]

Список нових надходжень до сектору організації професійної самоосвіти науково-методичного відділу в травні 2023 року

[05.04.2023]

БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА № 1 (99) 2023

[16.03.2023]

Список нових надходжень до сектору організації професійної самоосвіти науково-методичного відділу в березні 2023 року

[16.03.2023]

Список статей з зарубіжної фахової періодики за 4 квартал 2022 року

[27.02.2023]

Список нових надходжень до сектору організації професійної самоосвіти науково-методичного відділу в лютому 2023 року

[17.01.2023]

БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА № 4 (98) 2022

[23.12.2022]

Список нових надходжень до сектору організації професійної самоосвіти науково-методичного відділу в грудні 2022 року

[21.12.2022]

Список статей з зарубіжної фахової періодики за 4 квартал 2022 року

[18.11.2022]

Список нових надходжень до сектору організації професійної самоосвіти науково-методичного відділу в листопаді 2022 року

[04.11.2022]

Список статей з зарубіжної фахової періодики 3 квартал 2022 рр.

[05.10.2022]

Умови редакційної передплати журналу «Бібліотечна планета» на 2023 рік.

Для цього необхідно

[04.10.2022]

БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА № 3 (97) 2022

[10.09.2022]

Список нових надходжень до сектору організації професійної самоосвіти науково-методичного відділу в вересні 2022 року

[03.08.2022]

Список нових надходжень до сектору організації професійної самоосвіти науково-методичного відділу в першому півріччі 2022 року

[11.07.2022]

БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА № 2 (96) 2022

[29.06.2022]

БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА № 1 (95) 2022

[23.12.2021]

БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА № 4 (94) 2021

[16.12.2021]

Список нових надходжень до сектору організації професійної самоосвіти науково-методичного відділу в грудні 2021 року

[06.12.2021]

РЕДАКЦІЙНА ПЕРЕДПЛАТА ЖУРНАЛУ «БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА» НА 2022 РІК

[01.12.2021]

Список нових надходжень до сектору організації професійної самоосвіти науково-методичного відділу в листопаді 2021 року

[20.10.2021]

Список нових надходжень до сектору організації професійної самоосвіти науково-методичного відділу в жовтні 2021 року

[27.09.2021]

БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА № 3 (93) 2021

[01.09.2021]

Список нових надходжень до сектору організації професійної самоосвіти науково-методичного відділу в серпні 2021 року

[06.07.2021]

«Перелік стандартів з довідково-інформаційної, бібліотечної, видавничої справи і суміжних галузей» / (чинні в Україні станом на 01.07.2021 р.)

[30.06.2021]

Список нових надходжень до сектору організації професійної самоосвіти науково-методичного відділу в червні 2021 року

[23.06.2021]

БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА № 2 (92) 2021

[31.05.2021]

Список нових надходжень до сектору організації професійної самоосвіти науково-методичного відділу в травні 2021 року

[07.05.2021]

XІІІ Всеукраїнська науково-практична конференція «Бібліотека і книга в контексті часу»

[29.03.2021]

БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА № 1 (91) 2021

[22.12.2020]

БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА № 4 (90) 2020

[02.10.2020]

БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА № 3 (89) 2020

[22.06.2020]

БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА № 2 (88) 2020

[22.06.2020]

БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА № 1 (87) 2020

[29.01.2020]

Методична служба: індикатор та імпульс інноваційної культури в умовах децентралізації.

[29.01.2020]

Сучасна публічна бібліотека від А до Я.

[29.01.2020]

Сучасна публічна бібліотека: виклики, можливості, досягнення: С 89 матеріали VIІ Всеукр. шк. методиста, 7–11 жовтня 2019 р.

[16.12.2019]

БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА № 4 (86) 2019

[18.09.2019]

БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА № 3 (85) 2019

[16.05.2019]

Інформаційно-аналітичний бюлетень: СОЦІОЛОГІЧНІ ДОСЛІДЖЕННЯ В БІБЛІОТЕКАХ (Випуск 50) [.pdf]

Огляд НДР за 2010-2015 рр. [.pdf]

[27.03.2019]

Бібліотечна планета, номер 1 за 2019 рік

[22.12.2018]

Бібліотечна планета, номер 4 за 2018 рік

[27.11.2018]

Семінар «Актуальні питання охорони книжкових пам’яток».

[04.10.2018]

Бібліотечна планета, номер 3 за 2018 рік

[14.03.2018]

До відома авторів журналу

Інформація від майстра
Відвідувачі

   відвідувачі

   відвідувач online


Page Rank Check
Запитання-відповіді


В цьому розділі можна поставити фахові питання. Для цього необхідно скористатися браузером Mozilla Firefox або ел. скринькою НМВ: method@nplu.org
Питання, що стосуються роботи ЕСМаР, надсилайте на ecmap@nplu.org
Шановні колеги, перш ніж поставити питання, пропонуємо скористатись Пошуком, чи не знаходиться вже готова відповідь у базі "Запитання-відповіді". Пошук здійснюється за ключовими словами.
P.S.: Увага! З метою надання більш чітких відповідей, просимо в питаннях конкретизувати регіон, вид Вашої бібліотеки за призначенням (публічна, спеціальна, спеціалізована) та за значенням (обласна, міська, районна, селищна, сільська).
P.P.S.: Питання "де знайти в електронному вигляді, в інтернеті, в бібліотеці" вважаються тролінгом і видаляються.

Питання №7591 Olga 11/08/2021 × 12:09
http://cbsbook.com.ua
Доброго дня! Підкажіть будь-ласка, чи маємо ми право  або  на підставі яких документів,  можна передавати книги релігійній організації через обмінний фонд під час реорганізації бібліоеки ? Дякую.
Відповідь. 1. Нам не зрозуміло, яким чином під час реорганізації бібліотеки здійснюється робота обмінного фонду?

2. Механізм використання документів, які знаходяться в обмінних бібліотечних фондах визначає «ПОРЯДОК використання документів через обмінні бібліотечні фонди», затверджений Наказом Міністерства культури України 31.10.2017 № 1131 /Режим доступу: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z1583-17#Text .
Питання №7590 Alla 09/08/2021 × 16:07
 Добрий день. При реорганізації районної бібліотеки у публічну відбулося скорочення посад та звільнення працівників. Зокрема була скорочена посада завідувача відділу обслуговування дітей. Звільнення відбулося з порушенням ст. 42 Кодексу законів про працю України. Так, завідувачу відділу не було запропоновано посаду бібліотекаря, не взята до уваги більш висока кваліфікація (вища бібліотечна освіта), проігноровано пункт 10 ст. 42 (на момент звільнення працівникові до настання пенсійного віку залишалося 2 роки і 7 місяців).
Зараз триває судовий розгляд. Голова комісії з реорганізації мотивує звільнення тим, що завідувач відділу обслуговування і бібліотекар - "це різні посади і різні професії(?). Інформацію з Довідника кваліфікаційних характеристик професій працівників. Вип. 81 "Культура та мистецтво", план роботи відділу суд визнав недостатнім доказом. Будь ласка, підкажіть якими ще аргументами чи документами можна довести неправомірність звільнення
Відповідь. Не маючи можливостей ознайомитись із первинними документами (рішенням сесії про реорганізацію бібліотеки, наказ про скорочення чисельності працівників і хто його видав, чи було офіційне попередження працівників про наступне вивільнення, чи були вільні посади, чи погодила первинна профспілкова організація звільнення і т.п.) нам важко навести аргументи, які б Вам стали у нагоді.

Враховуючи вищезазначене можемо зазначити:

за змістом ч. 1 ст. 235 КЗпП України працівник підлягає поновленню на роботі в разі незаконного звільнення, під яким слід розуміти як звільнення без законної підстави, так і звільнення з порушенням установленого законом порядку;

згідно з ч. 2 ст. 40 КЗпП звільнення з підстав, зазначених у пунктах 1, 2 і 6 цієї статті, допускається, якщо неможливо перевести працівника, за його згодою, на іншу роботу;

власник вважається таким, що належно виконав вимоги щодо працевлаштування працівника, якщо запропонував йому наявну в бібліотеці роботу, тобто вакантну посаду чи роботу за відповідною професією чи спеціальністю, чи іншу вакантну роботу, яку працівник може виконувати з урахуванням його освіти, кваліфікації, досвіду тощо;

роботодавець зобов'язаний запропонувати всі вакансії, які існують в бібліотеці, незалежно від того, в якому структурному підрозділі працівник, який вивільнюється, працював.
Питання №7589 Lesya 05/08/2021 × 12:31
Доброго дня! Шановні колеги, підкажіть, будь ласка, чи можемо ми списати енциклопедичне видання "Історія міст і сіл Української РСР", як дублетну літературу? Дякуємо.
Відповідь.Ви маєте право списувати за причинами, що вказані у ст. 18 ЗУ «Про бібліотеки і бібліотечну справу» (Режим доступу: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/32/95-%D0%B2%D1%80#Text ): ветхих, тих, що втратили актуальність, наукову та виробничу цінність або які мають дефект, дублетних. Якш»о у Вас значна дублетність "Історія міст і сіл …» - списуйте, як дублетну.
Питання №7588 Zhanna 04/08/2021 × 14:59
Доброго дня! Прошу роз’яснити: восени очікується черговий локдаун. Планові показники під загрозою. Чи будуть їх вимагати для визначення групи за оплатою праці. Дякую.
Відповідь. На даний момент звертаємо Вашу увагу на п. 8 Наказу МКУ «Про впорядкування умов оплати праці працівників культури на основі Єдиної тарифної сітки» (від 18.10.2005 № 745, із змінами): при перегляді показників керівних працівників, керівників інших структурних підрозділів, професіоналів, наукових працівників, фахівців музеїв та заповідників, показники для віднесення до груп за оплатою праці керівних працівників бібліотек та централізованих бібліотечних систем, а також показники для віднесення до груп за оплатою праці керівних працівників клубних закладів, парків культури і відпочинку, центрів культури і дозвілля, зоопарків не враховувати показники відвідування у період дії карантину, установленого Кабінетом Міністрів України.
Питання №7587 Nata 03/08/2021 × 14:32
Доброго дня! Підкажіть будь-ласка чи може працювати людина завідувачем бібліотеки для дорослих на 0,5 ставки та завідувачем бібліотеки для дітей теж на 0,5 ставки?
Відповідь. Відповідно до п. 2 Наказу МКУ «Про впорядкування умов оплати праці працівників культури на основі Єдиної тарифної сітки» (від 18.10.2005 № 745, із змінами) доплати працівникам за суміщення професій (посад); за розширення зони обслуговування або збільшення обсягу виконуваних робіт не встановлюються керівникам бюджетних установ, закладів та організацій культури, їх заступникам, керівникам структурних підрозділів цих установ, закладів та організацій, їх заступникам.

У той же час , відповідно до Додатку до « ПОЛОЖЕННЯ про умови роботи за сумісництвом працівників державних підприємств, установ і організацій» (затверджено Наказом Міністерства праці України, Міністерства юстиції України, Міністерства фінансів України від 28.06.1993 N 43 /Режим доступу: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0076-93#Text ): інша робота, яка виконується в тому разі, коли на основній роботі працівник працює неповний робочий день і відповідно до цього отримує неповний оклад (ставку), якщо оплата його праці по основній та іншій роботі не перевищує повного окладу (ставки) за основним місцем роботи (див. п. 11) – відповідно до чинного законодавства не є сумісництвом
Питання №7586 Tena 03/08/2021 × 13:45

Доброго дня!

Прошу вашої допомоги у вирішенні кадрового питання.

Коли у бібліотеці тимчасово не було техпрацівника, його обов"язки було покладено на бібліотекаря, який до основної зарплати отримував 50% окладу прибиральника. Чи працює ця схема у зворотньому варіанті? Бібліотекар іде у відпустку по догляду за дитиною. Чи можна на час її відсутності покласти її обов"язки на техпрацівника? Що для цього потрібно?

Відповідь. Вам фантастично повезло, адже Ви маєте технічного працівника, який спроможний: забезпечити бібліотечні процеси (комплектування, обробку бібліотечного фонду, організацію та зберігання БФ, обслуговування читачів, організацію та використання каталогів і картотек і т.п.); брати участь в розробці та реалізації програми розвитку бібліотеки, планів бібліотечного обслуговування населення; застосовувати найсучасніший досвід роботи вітчизняних та світових бібліотек;. оновлювати власні навички і компетентності. У разі наявності у техпрацівника відповідної фахової освіти та готовності виконувати вищезазначені завдання Ви можете на період перебування основного працівника у відпустці для догляду за дитиною перевести його на посаду бібліотекаря.

Якщо за основною посадою працівник залишатиметься техпрацівником, то «зворотній варіант» неможливий.
Питання №7585 Olga 28/07/2021 × 09:09
http://cbsbook.cjm.ua
Добрий день!Шановні колеги, підкажіть будь-ласка.  При закриті філії фонд передається до центральної бібліотеки. Серед видань є рідкісні видання 50-х  років, які підлягають під дію закону про декомунізацію. Яким чинном можна оформити передачу, щоб не порушити закон? Видання будуть знаходитися в закритому доступі. Дякуємо.
Відповідь. Відповідно до пункту 3 частини третьої статті 4 Закону України «Про засудження комуністичного та націонал-соціалістичного (нацистського) тоталітарних режимів в Україні та заборону пропаганди їхньої символіки» заборона використання символіки комуністичного тоталітарного режиму не поширюється на випадки використання такої символіки «в експозиціях музеїв, тематичних виставках, Музейному фонді України, а також бібліотечних фондах на різних носіях інформації».

З огляду на це, Законом України «Про засудження комуністичного та націонал-соціалістичного (нацистського) тоталітарних режимів в Україні та заборону пропаганди їхньої символіки» вилучення будь-яких творів або авторів з бібліотечних фондів, у тому числі галузевої літератури, у якій згадуються рішення керівних органів комуністичної партії або містяться цитати діячів комуністичної партії та радян

ських органів влади та управління, не передбачено та не вимагається. Вилучення з бібліотечних фондів конкретної бібліотеки будь-яких творів, а так само внесення творів до Державного реєстру національного культурного надбання, створення їх страхових копій тощо здійснюється виключно на загальних підставах, передбачених статтями 15-18 Закону України «Про бібліотеки і бібліотечну справу», у порядку, встановленому Міністерством культури України.
Питання №7584 Orysya 27/07/2021 × 15:21
 Шановні колеги!
Будь-ласка дайте відповідь, як зробити заміну загублених  читачами   дисків?   
Відповідь. 1. Пропонуємо перечитати Правила користування Вашою бібліотекою (див. пункт щодо обов'язків користувачів бібліотек). 2. Користувач може здійснити заміну втрачених дисків шляхом заміни їх на рівноцінні або відшкодовувати їх ринкову вартість у розмірах, встановлених правилами користування бібліотекою. Процедура оформлення заміни загублених читачами дисків та ж, що й при оформленні заміни книг, втрачених читачами («Зошит обліку видань одержаних від читачів замість загублених», Акт списання, Акт про прийняття, запис в Книзі сумарного обліку БФ, зняття з каталогів).
Питання №7583 Svitlana 27/07/2021 × 13:11
 Добрий день.
Питання №7581
Так це два різні підрозділи одного навчального закладу.
Відповідь. Дане питання в межах компетенції керівництва Вашого навчального закладу.
Питання №7582 Svitlana 26/07/2021 × 13:10
Добрий день. Дякую вам за відповідь на моє запитання : Питання №7581 Чи можливе постійне перебування робочого місця редакційно- видавничого відділу (3 працівники) у приміщенні бібліотеки?Дякую.
Відповідь. Може, якщо редакційно- видавничий відділ є структурним підрозділом Вашої бібліотеки.
Але редакційно- видавничий відділ - це окремий  структурний підрозділ закладу. Спочатку їх розмістили тимчасово. Зараз вже залишаються на постійне перебування.
Штат бібліотеки складається з однієї одиниці- завідувач бібліотеки. Приміщення бібліотеки складається з однієї кімнати 73,8 м.кв.Як в такому разі ставитись до матеріальної відповідальності завідувача бібліотеки за бібліотечний фонд, який знаходиться в приміщенні?У приміщенні працюють і за відсутністю завідувача бібліотеки.
Відповідь. Просимо уточнити: редакційно- видавничий відділ є окремим структурним підрозділом БІБЛІОТЕКИ чи іншого закладу?
Питання №7581 Svitlana 16/07/2021 × 14:48
http://https://idundcz.dsns.gov.ua/
 Добрий день.Чи можливе постійне перебування робочого місця редакційно- видавничого відділу (3 працівники) у приміщенні бібліотеки?Дякую.

Відповідь. Може, якщо редакційно- видавничий відділ є структурним підрозділом Вашої бібліотеки.
Питання №7580 Lidiya 14/07/2021 × 08:03
Добрий день. Підкажіть, будь ласка, при формуванні  комісії з проведення конкурсного добору на посаду директора публ. бібліотеки  потрібні члени від громадської організації у сфері культури. Якщо в нас не зареєстрована така організація. Чи дозволяється проведення конкурсу без цих членів?  Чи можуть бути членами комісії представники від міської ради?. В нас міська територіальна громада. Якщо буде 3 представника від трудового колективу закладів культури, 3 представника від відділу освіти та 3 працівника від органу управління ? Чи можно в склад комісії включати депутатів , які відповідають за сектор культури в громаді?
Відповідь. Не дозволяється. Відповідно до ст. 21-3. конкурсна комісія складається з дев’яти членів. Депутати не мають права входити до складу конкурсної комісії. Представники засобів масової інформації та громадськості мають право бути присутніми на засіданнях конкурсної комісії під час проведення співбесіди з кандидатами, під час якої публічно презентуються запропоновані проекти програм розвитку закладу культури на один і п’ять років.

Серед членів комісії мають бути представники від трудового колективу (3 особи), громадських організацій відповідного функціонального спрямування (3 особи) та органу управління (3 особи).

Конкурсна комісія може вважатися повноважною у разі затвердження в її складі не менше шести осіб. Але серед її членів все одно мають бути представники від вищезазначених груп.

У разі проведення конкурсу без представників громадських організацій його результати можуть бути визнані недійсними. Здається дивним, що в міській ТГ неможливо знайти членів професійної спілки працівників культури, творчих спілок, об’єднань, асоціацій (наприклад від УБА) у сфері культури.
Питання №7579 Olena 08/07/2021 × 07:29
http://libsumy.com
Добрий день шановні колеги. До нашої бібліотечної системи додалися три сільські бібліотеки. Відділ культури вимагає брати на баланс фонди цих бібліотек, але самі бібліотеки ще не перейшли у підпорядквання міста. Часу щоб це зробити нам дали 1.5 тижні,  Перевірити в такий термін таку кількість не можливо. фонди в цілому становлять 16 тисяч прим., література переважно 57-60 років, нової зовсім мало. Чи можемо ми, щоб не брати старі видання на баланс, кількісно за актом списати зношену та не профільну, а що залишиться вже поставити на облік у систему, а після такої процедури вже птсати індикатори і планувати перевірки? Дякую.
Відповідь. Можете. Відбирайте найновішу літературу і саме її беріть на облік.
Питання №7578 Irina 07/07/2021 × 09:11
http://library.ck.ua
Доброго дня! Підкажіть чи беруться до уваги при нарахуванні відпускних такі показники як "вислуга років"та надбавка відповідно Постанови№1073? Дякую
Відповідь. Виплати, які включаються при розрахунку відпускних:

- основна заробітна плата;

- доплати і надбавки;

- виробничі премії;

- допомога у зв'язку з тимчасовою непрацездатністю;

- винагорода за підсумками річної роботи ;

- виплати за час, протягом якого працівнику зберігається середній заробіток (за час попередньої щорічної відпустки, виконання державних і громадських обов'язків, службового відрядження тощо).
Питання №7577 olena 06/07/2021 × 10:33
Прошу надати інформацію, чи має право бібліотекар закладу вищої освіти зі стажем роботи 30 років право на одноразову допомогу в розмірі 10 пенсій при виході на пенсію за віком. Якщо так, то чи повинен він звільнятися з роботи чи ні?_____________________________________________________________________________
Відповідь. Відповідно до п. 7-- 1 Прикінцевих положень Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" особам, які на день досягнення пенсійного віку, передбаченого статтею 26 цього Закону, працювали в закладах та установах державної або комунальної форми власності на посадах, робота на яких дає право на призначення пенсії за вислугу років відповідно до пунктів "е"-"ж" статті 55 Закону України "Про пенсійне забезпечення", і мають страховий стаж (для чоловіків - 35 років, для жінок - 30 років) на таких посадах, а також якщо вони до цього не отримували будь-яку пенсію, при призначенні пенсії за віком виплачується грошова допомога, яка не підлягає оподаткуванню, у розмірі їх десяти місячних пенсій станом на день її призначення.

Постановою КМУ від 04.11.1993 № 909 затверджено перелік закладів і установ освіти, охорони здоров'я та соціального захисту і посад, робота на яких дає право на пенсію за вислугу років.

Виплата вказаної грошової допомоги здійснюється органами Пенсійного фонду України одноразово у розмірі десяти місячних пенсій за рахунок коштів Державного бюджету України одночасно з першою виплатою пенсії, яка призначена до виплати (постанова МУ від 23.11.2011 № 1191). Умова звільнення для отримання цієї грошової допомоги вказаними номативно-правовими актами не передбачена.
Питання №7576 Svitlana 06/07/2021 × 08:40
https://idundcz.dsns.gov.ua/
Добрий день.У закладі - посада завідувач бібліотеки. Хто може виконувати обов'язки завідувача бібліотеки на час його відпустки? У Положенні ще не визначено особу, яка може це робити. Дякую
Відповідь. Перегляньте посадові інструкції інших працівників бібліотеки. Якщо дане питання не врегульовано і в посадових інструкціях, то існують наступні варіанти заміни тимчасово відсутніх працівників:

тимчасове переведення працівника на посаду відсутнього (не дуже зручно, бо роботу переведеного працівника теж має хтось виконувати);

тимчасове покладання обов’язків відсутнього працівника на іншого працівника.

Виконання обов’язків тимчасово відсутнього працівника встановлюється лише за згодою працівника, на якого такі обов’язки покладено. На підставі заяви або повідомлення із згодою працівника видається наказ про виконання обов’язків тимчасово відсутнього працівника з встановленням конкретного розміру доплати за додаткову роботу.

Про обмеження: доплата за виконання обов’язків тимчасово відсутніх працівників не встановлюється керівникам бюджетних установ, закладів та організацій, їх заступникам, керівникам структурних підрозділів цих установ, закладів та організацій, їх заступникам (п.п. «а» п.п. 3 п. 3 постанови № 1298 «Про оплату праці працівників на основі Єдиної тарифної сітки розрядів і коефіцієнтів з оплати праці працівників установ, закладів та організацій окремих галузей бюджетної сфери»). Також, позбавлені такої доплати і працівники, якщо обов’язки щодо заміни тимчасово відсутніх працівників покладені на них посадовою інструкцією.
Питання №7575 Катерина 05/07/2021 × 16:56
Чи може бібліотекар вимагати надати йому 15-денну відпустку за власний рахунок, яку він не використав у минулому році? Дякую.

Відповідь. Ні, не може. Законом про відпустки не передбачено можливість перенесення невикористаних днів відпустки без збереження зарплати на наступні роки.
Питання №7574 Olena 05/07/2021 × 14:00
Доброго дня шановні колеги. Турбує питання: від коли бібліотеки працюють в карантинних умовах  суттєво знизились показники. Дуже важко зараз набрати читачів, відвідування та зробити відповідно книговидачу. Чи можуть зняти за невиконання планових показників категорію у бібліотеки?Дякую.
Відповідь. На жаль, можуть. Звертаємо увагу, що відповідно до Наказу МКУ «Про впорядкування умов оплати праці працівників культури на основі Єдиної тарифної сітки» (затверджено від 18.10.2005 № 745) : середньорічна кількість користувачів бібліотек і середньорічна кількість видачі документів у бібліотеках та централізованих бібліотечних системах визначаються, виходячи з числа користувачів і видачі документів за звітністю в середньому за останні три роки.
Питання №7573 Lidiya 02/07/2021 × 11:31
Добрий день. Цікавить питання : директор публічної бібліотеки звільняється достроково . Буде оголошено конкурс для обрання нового директора. Хто повинен прийняти на себе обов'язки т. в. обов'язки директора, якщо всі працівники бібліотеки попередженні про скорочення, в зв'язку з оптимізацією бібліотеки. Який алгоритм звільнення та чи потрібно проводити інвентаризацію бібліотечних фондів.
Відповідь. У разі коли директор ПБ звільняється і деякий час посада залишається вакантною, справи, документи та майно передаються у порядку особі, на яку буде покладено виконання обов'язків директора. Рішення про призначення тимчасово виконуючого обов’язки керівника бібліотеки може приймати як місцева рада, так і відповідний сільський, селищний чи міський голова. Роботодавець директора ПБ видає Наказ про організацію приймання-передачі справ, документів, майна та склад відповідної комісії. Головою комісії за результатами роботи складається Акт приймання-передачі справ, документів та майна бібліотеки. В акті приймання-передачі справ, документів та майна обов'язково зазначаються такі дані: стан ведення поточного діловодства та збереження документів; кількість переданих печаток, штампів; опис матеріальних цінностей та іншого майна; бази даних (спеціалізовані програми, інтернет-ресурси тощо). Зазначені відомості базуються на підтвердних документах роботи комісії (інвентаризаційних описах основних засобів та інших нематеріальних активів, номенклатури справ, актів, довідок), які є невід'ємною частиною акту приймання-передачі. У перший день роботи новий директор приймає матеріальні цінності від тимчасово призначеного працівника. Додатково пропонуємо ознайомитись з «Юридичною консультацією» ученого секретаря НПБУ Н. І. Розколупи (Бібліотечна планета.- 2008.-№4.-С.35-36) /Режим доступу: http://profy.nlu.org.ua/articles.php?lng=uk&pg=416 ).
Питання №7572 Natalia 29/06/2021 × 16:30
Доброго дня. Потребую Вашої консультації.
1. Працюю зав.бібліотекою в Заваллівській бібліотеці-філії №10 Гайворонської ЦБС 40 років. На сьогодніщній день проходить децентралізалія і на базі Заваллівської бібліотеки-філії №10 створюють КЗ "Публічна бібліотека" Заваллівської селищної ради. Подавала документи на конкурс на посаду директора. Конкурсна комісія затвердила мою особу на посаду директора КЗ "ПБ".Згідно з положенням про проведення конкурсу переможця призначають не пізніше 2-х місяців після дня оголошення конкурсу (12.05.2021 р оголошений конкурс) і має бути укладено контракт між директором та селищним головою (згідно рішення право делегували селищному голові.) Чи повинні мене звільняти з посади завідуюючої для того щоб підписати контракт чи можливе укладення по переводу?

2. Відпустку за відпрацьований 2020 рік я не відбула, оздоровчих не отримала. Хочу забрати відпустку, проте кадровик пояснив, що відпустку я забрати не можу, тому що часу перед укладанням контракту немає, потрібно було брати раніше (ніхто не підказав). Порадив лише 1 варіант: щоб не втратити оздоровчих, можна оформити відпустку на 1 день перед звільненням (за невикористану відпустку виплатять розрахункові, а відпустку можна оформити лише як за власний рахунок на 14 днів. Чи є це правомірним?
Відповідь. Відповідь надіслано на Вашу ел. скриньку.
Питання №7571 Julia 24/06/2021 × 09:45
Чи передбачає закон України "Про обов'язковий примірник документів" надання електронної версії періодичного видання?
Відповідь. Доставляння обов’язкового примірника документів регулюється крім ЗУ «Про обов'язковий примірник документів» постановою КМУ «Про порядок доставляння обов'язкових примірників документів» (від 10 травня 2002 р. № 608, із змінами /Режим доступу: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/608-2002-%D0%BF#Text ), в якій зазначено що під поняттям "усі видання" слід розуміти обов'язкові примірники всіх видів видань: текстових, нотних, картографічних, образотворчих, електронних, крім видань для сліпих, виготовлених шрифтом Брайля, збільшеним шрифтом для слабозорих, способом теплографіки, видань нормативно-правових актів у сфері стандартизації, метрології та сертифікації (див. Примітку).
Питання №7570 Поліна 18/06/2021 × 16:39
Мене переводять на іншу філію без мого погодження. Чи правомірні такі дії директора Центральної бібліотеки? Дякую.

Відповідь. Відповідно до законодавства переміщення в інший структурний підрозділ (якщо філія є структурним підрозділом ЦБ) за умови збереження попередньої трудової функції не є переведенням на іншу роботу і не потребує згоди працівника. Частиною 2 статті 32 КЗпП передбачено, що не вважається переведенням на іншу роботу і не потребує згоди працівника переміщення його на тому ж підприємстві, в установі, організації на інше робоче місце без змін найменування посади та функцій. Переміщення працівника оформляється шляхом видання наказу чи розпорядження.
Питання №7569 Svitlana 15/06/2021 × 17:01
https://www.facebook.com/%D0%A0%D0%BE%D0%B6%D0%B8%D1%89%D0%B5%D0%BD%D1%81%D1%8C%
Техпрацівниця бібліотеки працює на повний оклад і  йде у відпустку. Скажіть, будь ласка, як їй виплачується допомога на оздоровлення -  зі ставки чи з 0,5 ? Дякую.
Відповідь. Допомога на оздоровлення під час щорічної відпустки виплачується у розмірі повного посадового окладу (повної ставки). Рішення про надання щорічної відпустки і про надання матеріальної допомоги оформлюють наказами роботодавця.
Питання №7568 Tamara 10/06/2021 × 18:01
Добрий день. Чи може завідувач шкільної бібліотеки в тому ж закладі ще мати педагогічне навантаження 8 годин та класне керівництво. Графік роботи бібліотеки з 8:00 до 17:15, а уроки та кл керівництво з 14:20 до 20:00 (друга зміна)
Відповідь. Відповідно до Постанови КМУ «Про оплату праці працівників на основі Єдиної тарифної сітки розрядів і коефіцієнтів з оплати праці працівників установ, закладів та організацій окремих галузей бюджетної сфери» (див. редакцію від 18.03.2021 /Режим доступу: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1298-2002-%D0%BF#Text ) доплата за суміщення професій (посад) не встановлюються керівникам бюджетних установ, закладів та організацій, їх заступникам, керівникам структурних підрозділів цих установ, закладів та організацій, їх заступникам. У той же час, саме бібліотекарі навчальних закладів, як і інші непедагогічні працівники цих закладів (за умови наявності в них відповідної освіти), можуть вести викладацьку або гурткову роботу у цьому самому навчальному закладі. Згідно з п.91 Інструкції № 102 обсяг викладацької або гурткової роботи у цьому самому навчальному закладі може становити в середньому не більше ніж 2 години на день (12 годин на тиждень, 480 годин на рік, якщо працівники за основною посадою отримують повний посадовий оклад (ставку заробітної плати). Розмір надбавки за вислугу років (за виконання викладацької або гурткової роботи) визначається виходячи зі стажу педагогічної роботи, відповідно до обсягів навчального навантаження, встановленого при тарифікації чи відповідним наказом.
Питання №7567 Diana 10/06/2021 × 10:07
До запитання №7566. Так, в нашому місті всі заклади культури окремі юридичні особи, з власними рахунками в казначействі, ведемо закупівлі в прозорро і т.ін. З минулого року виконком відмовився затверджувати тарифи своїм рішенням, і всі заклади уже два роки затверджують тарифи на свої послуги власними наказами, не тільки бібліотека, але й клуби, театр.
Відповідь. Виконконком правий, адже маючи статус юрособи заклади культури самостійно визначають калькуляційну одиницю за кожною платною послугою, щодо якої здійснюється розрахунок вартості (див. розділ ІІ. Визначення вартості платних послуг «ПОРЯДКУ визначення вартості та надання платних послуг закладами культури, заснованими на державній та комунальній формі власності», затверджено (затверджено Наказом Мінкультури України, Мінфінансів України, Міністерством економічного розвитку і торгівлі України 01.12.2015 № 1004/1113/1556). Усі розрахунки на платні послуги складають бухгалтер з керівником бібліотеки. Усі показники затверджуються наказом керівника бібліотеки. Розмір плати за надання платних послуг встановлюється бібліотекою щороку у національній валюті.
Питання №7566 Diana 09/06/2021 × 15:17
Доброго дня! Підкажіть будь ласка, юрист виконкому відмовляє в затвердженні тарифів на платні послуги бібліотек рішенням міської ради, стверджуючі, що згідно п. 3 порядку від 01.12.2015 за № 1004/1113/1556 керівник бібліотеки самостійно затверджує тарифи своїм наказом. Читаючи даний порядок, я так розумію, що керівник повинен тільки визначити перелік платних послуг, які можуть надаватися. На які нормативні акти законодавства можна посилатися, щоб зробити все правильно та уникнути порушення?
Відповідь. Просимо уточнити: чи має бібліотека реальний статус юридичної особи (власні рахунки в казначействі (або в державному банку), здійснювати закупівлі (у т.ч. через Prozorro), представляти інтереси бібліотеки в судах і т.п.) ?
Питання №7565 Olena 04/06/2021 × 08:10
http://libsumy.com
Добрий ранок шановні колеги. Підкажіть будь ласка, чи можна рахувати в статистику два рази нового читача і відвідування, якщо нові читачі прийшли на масовий захід?
Відповідь. Ні, не можна. Під час проведення заходу Ви обліковуєте його відвідувачів. Якщо відвідувач виявив бажання стати користувачем бібліотеки (інша послуга) – оформлюєте йому реєстраційні документита та обліковуєте у щоденній статистиці один раз.
Питання №7564 Nadia 03/06/2021 × 12:51
Доброго дня! Підскажіть, будь ласка, якщо бібліотекар працює на неповну ставку, матеріальна допомога на оздоровлення йому виплачується згідно відпрацьованого часу, чи повна ставка? Дякую!
Відповідь. У випадках, коли працівник працює на умовах неповного робочого дня, оплата його праці, у тому числі виплата матеріальної допомоги на оздоровлення, повинна провадитись пропорційно відпрацьованому часу (тобто, з 0,5 ст. або 0,75 ст.).
Питання №7563 katya 03/06/2021 × 10:29
Доброго дня! Скажіть будь ласка чи потрібно при утворенні Публічної бібліотеки заводити нові інвентарні та сумарні книги обліку чи можливо можна продовжувати книги які залишилися від Центральної районної бібліотеки?
Відповідь. Інвентарні книги в ПБ залишаються діючими. Книгу сумарного обліку бібліотечного фонду бажано відкрити нову, адже її затверджує новий засновник ПБ. У нову книгу переносяться сумарні дані щодо загальної кількості бібліотечного фонду (провести уточнення з бухгалтерією). Всі Книги сумарного обліку зберігаються до ліквідації бібліотеки (див. Перелік типових документів, що створюються під час діяльності державних органів та органів місцевого самоврядування, інших установ, підприємств та організацій, із зазначенням строків зберігання документів (затверджено Наказом Міністерства юстиції України від 12.04.2012 № 578/5, із змінами)).
Питання №7562 mary 03/06/2021 × 09:24
Доброго дня, стосовно відповіді на питання № 7554 ( про надання платних послуг) . Чи не будуть суперечить вимогам Антимонопольного комітету затвердження платних послуг міською владою?

http://www.drs.gov.ua/press-room/mistseva-vlada-ne-mozhe-vstanovlyuvaty-vartist-poslug-zakladiv-
Відповідь. 1. Ні, не будуть суперечити, якщо міська влада затвердила впровадження платних послуг відповідно до переліку, затвердженого Постановою КМУ «Про затвердження переліку платних послуг, які можуть надаватися державними і комунальними закладами культури, що не є орендою» (від 02 грудня 2020 р. № 1183 /Режим доступу: https://www.kmu.gov.ua/npas/pro-zatverdzhennya-pereliku-platnih-a1183 ). Порядок визначення вартості та надання платних послуг закладами культури, заснованими на державній та комунальній формі власності затверджено спільним наказом Мінфіну та Мінекономрозвитку від 01.12.2015 за № 1004/1113/1556.

2. Серед основних завдань реформи фінансування системи забезпечення населення культурними послугами є: створення моделей фінансування культурних послуг, які надаються державними і комунальними закладами культури. Моделі фінансування культурних послуг, які надаються державними і комунальними закладами культури, повинні базуватися на державних гарантіях цінової доступності та враховувати рівень платоспроможності отримувачів культурних послуг. Серед моделей передбачено впровадження послуг на умовах повної оплати - вартість послуги повністю оплачує отримувач культурної послуги.

3. Акцентуємо Вашу увагу на наступних моментах:

для впорядкування питань надання платних послуг закладами культури, заснованими на комунальній формі власності, ОМС доцільно розробити та прийняти Положення про надання платних послуг закладами культури, заснованими на комунальній формі власності. Документ розробляється на підставі вимог Порядку та затверджується рішенням ради;

Бібліотеки самостійно визначають перелік платних послуг (тобто, які послуги вони мають змогу надавати у розрахунку їх можливостей, матеріально-технічного забезпечення тощо). ОМС не мають права нав’язувати власний перелік;

Розрахунок вартості послуг здійснюють керівник ПБ, начальник відділу культури і бухгалтер. Це кропітка робота і потребує бухгалтерських та фінансових знань (передбачаються розрахунки на заробітну плата всього персоналу, який безпосередньо буде задіяний у наданні послуги, прибирання приміщень, світло, тепло і т.п.);

Начальник відділу культури подає перелік платних послуг на узгодження та затвердження до ради, а також узгоджує відповідні розрахунки з фінансовим управлінням;

Наказ про платні послуги і їх вартість щороку оновлюється. Завданням працівників, безпосередньо пов’язаних з наданням платних послуг, має бути надання користувачам інформації про всі види платних послуг, які пропонують в бібліотеці.
Питання №7561 Ludmila 02/06/2021 × 09:09
 Доброго дня. До запитання7553.Від Цетралізованої системи відійшло 5 бібліотек - філій,створено свій КЗ і бухгалтерія мотивуючи тим,що показники  зменшаться, при прийнятті в громаду змінили групу оплати праці( хоча перевели нас по переводу і обіцяно було зберегти всі виплати). Наказу не було.
Відповідь. Бухгалтерія перевищує повноваження. У Наказі МКУ чітко зазначено, що віднесення бібліотек, централізованих бібліотечних систем до груп за оплатою праці керівних працівників (підтвердження, підвищення або пониження групи) провадиться щорічно вищим органом управління, у безпосередньому підпорядкуванні якого вони перебувають. Також, при віднесенні централізованих бібліотечних систем до груп за оплатою праці враховуються загальна кількість користувачів бібліотек і кількість видачі документів за системою (бібліотекою) у цілому, включаючи показники філіалів. На чому ґрунтуються розрахунки бухгалтера ?
Питання №7557 Юлія 29/05/2021 × 16:21
Добрий день! Я працюю бібліотекарем у середній школі на 0.5 ставки, стаж 3 роки. Маю вищу педагогічну освіту. Чи маю я право на позачергову атестацію?

Відповідь. Наголошуємо, що позачергової або позапланової атестації не існує. Положенням про проведення атестації працівників підприємств, установ, організацій та закладів галузі культури (затверджено Наказом Міністерства культури і туризму України 16.07.2007 N 44, із змінами /Режим доступу: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z1023-07 ), визначено, що атестація проводиться не частіше ніж один раз на три роки. Тобто, атестація може проводитись не частіше ніж один раз на 3, 4, 5, 7 і т.п. роки. Термін проведення має бути прописано в Положенні про проведення атестації бібліотечних працівників Вашої установи.
Питання №7556 Інна 28/05/2021 × 19:46
Добрий день! Підкажіть будь-ласка, чи можливо частину книжкового фонду сільської бібліотеки передати до шкільної бібліотеки ?

Відповідь. Так, можливо. Бюджетні установи можуть безоплатно передавати та отримувати майно шляхом прийняття відповідного рішення суб’єктом управління (власник бібліотеки або суб’єкт управління, якому делеговані певні повноваження щодо управління майном).
Питання №7555 Анна 27/05/2021 × 17:49
Скільки годин має навчатися працівник питанням охорони праці і як часто? Дякую.

Відповідь. Відповідно до вимог статті 18 Закону України „Про охорону праці“ працівники під час прийняття на роботу і в процесі роботи повинні проходити за рахунок роботодавця інструктаж, навчання з питань охорони праці, з надання першої медичної допомоги потерпілим від нещасних випадків і правил поведінки у разі виникнення аварії.
Питання №7554 Mary 27/05/2021 × 13:34
Шановні колеги, підкажіть будь ласка: тарифи на платні послуги, які надаються бібліотеками ТГ хто повинен затверджувати? Виконавчий комітет міської ради чи досить наказу начальника відділу культури? Вдячні за відповідь.
Відповідь. Зазвичай Положення про платні послуги, їх перелік , прейскурант платних послуг, контроль за дотриманням цін і тарифів здійснює місцева рада.

Дозволимо нагадати, що Публічна бібліотека має самостійно визначити перелік платних послуг (тобто, які послуги вона має змогу надавати у розрахунку їх можливостей, матеріально-технічного забезпечення тощо).

Бібліотека разом з органом управління (відділ культури) складає перелік платних послуг та подає на узгодження та затвердження до ради. Відділ культури виносить проєкт рішення на сесію або виконавчий комітет. Усі розрахунки на платні послуги складають бухгалтери з керівником бібліотеки разом з відділом культури. Відділ культури узгоджує відповідні розрахунки з фінансовим управлінням.
Питання №7553 Ludmila 27/05/2021 × 09:53
Доброго дня.Потребуємо допомоги. При передачі бібліотек з централізованої системи до громади бібліотекарям автоматично змінили групу оплати праці згідно планових показників.Чи правомірно це? На яку постанову чи статтю в законодавстві можна спертись,  щоб довести неправомірність.
Відповідь. Відповідно до Додатку 7 Наказу Мінкультури «Про впорядкування умов оплати праці працівників культури на основі Єдиної тарифної сітки» (від 18.10.2005 № 745, із змінами /Режим доступу: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z1285-05#Text ): віднесення бібліотек, централізованих бібліотечних систем до груп за оплатою праці керівних працівників (підтвердження, підвищення або пониження групи) провадиться щорічно вищим органом управління, у безпосередньому підпорядкуванні якого вони перебувають. При віднесенні бібліотечних систем до груп за оплатою праці враховуються загальна кількість користувачів бібліотек і кількість видачі документів за системою (бібліотекою) у цілому, включаючи показники філіалів.

Нам незрозуміло, на підставі яких розрахунків/аргументів понижено групу за оплатою праці. Вас ознайомили із текстом наказу?
Питання №7552 Наталі 26/05/2021 × 12:51
Питання №7552 Уточнення до питання 7551. Прошу пояснити чому бібліотекар, який працює на 0,5 ст. і має сумісництво, має брати одночасно відпустку і в бібліотеці і в іншій установі (прибиральниця на 0,5 ст. в музичній школі)? Дякую.

Відповідь. Законодавством передбачено, що відпустка на роботі за сумісництвом повинна надаватися одночасно з відпусткою за основним місцем роботи (див. п. 3 постанови КМУ «Про роботу за сумісництвом працівників державних підприємств, установ та організацій» від 03.04.93 р. № 245 /Режим доступу: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/245-93-%D0%BF#Text ).

Ненадання суміснику щорічної відпустки одночасно з відпусткою за основним місцем роботи є порушенням вимог того ж п. 3 постанови № 245. Оплата відпустки або виплата компенсації за невикористану відпустку провадиться сумісникам відповідно до чинного законодавства. Оплаті підлягає як щорічна відпустка, що надається за основним місцем роботи, так і щорічна відпустка, що надається за сумісництвом.
Питання №7551 Наталі 23/05/2021 × 22:26
Після приєднання бібліотеки до нової громади більшість бібліотекарів було переведено на 0, 5 ст. Уточніть якої тривалості буде наша відпустка? Дякую.

Відповідь. Мінімальна тривалість щорічної основної відпустки становить 24 календарних дні . Працюючи на умовах неповного робочого часу працівник має право на щорічну основну відпустку повної тривалості (24 к.д.). Також, всі бібліотечні працівники мають право на отримання матеріальної допомоги на оздоровлення (див. Постанову КМУ «Про затвердження Порядку виплати доплати за вислугу років працівникам державних і комунальних бібліотек» від 22.01.2005 № 84).
Питання №7550 ivanna 22/05/2021 × 09:31
http://bibliostor.cv.ua
Доброго дня! Підкажіть, будь ласка, чи має право член трудового колективу, який не є членом профспілкової організації установи на додаткові соціальні гарантії (додаткова відпустка за особливий характер праці, оплачуваний вихідний у день народження, преміювання), обумовлені колективним договором? Дякую.
Відповідь. Положення Колективного договору поширюються на всіх працівників підприємства, установи, організації незалежно від того, чи є вони членами професійної спілки, і є обов'язковими як для власника або уповноваженого ним органу, так і для працівників підприємства, установи, організації (Глава ІІ КЗпП України).
Питання №7549 Nadia 21/05/2021 × 14:27
Доброго дня! Допоможіть вирішити таке питання - після утворення громади до ЦБ приєднали сільські бібліотеки-філії, по переводу з 01.02.2021 р. Колишні сільські, селищні ради не виплатили бібліотекарям компенсацію за невикористану відпустку.  Коли бібліотекарі сільських бібліотек мають право піти у відпустку? Дякую
Відповідь. 1. Якщо працівників приєднали до ЦБ територіальної громади, то компенсацію за невикористані дні щорічних відпусток мали перерахувати до тергромади. На це скеровує частина 3 статті 24 Закону України «Про відпустки» від 15.11.1996 № 504/96-ВР.

2. Якщо працівники повністю або частково не використали щорічні основну та додаткові відпустки і не отримали за них грошової компенсації , то до стажу роботи, що дає право на щорічні основну та додаткові відпустки, зараховується час, за який вони не використали ці відпустки за попереднім місцем роботи (ч. 3 ст. 9 Закону про відпустки).
Питання №7548 ANNA 20/05/2021 × 10:51
Директор бібліотеки постійно призначає премію набагато меньшу, ніж у інших працівників бібліотеки. Чи повинен директор видати наказ про причини зменшення розміру виплати? Хто вправі контролювати призначення надбавок та винагород?
Відповідь. Ні, директор не повинен видавати подібні накази. Нині питання преміювання на підприємствах, встановлюються у колективному договорі підприємства. Юридичною основою для цього є норми статті 15 Закону України «Про оплату праці» та статті 97 Кодексу законів про працю України. При цьому мають бути дотримані норми і гарантії, передбачені законодавством, генеральною та галузевими (регіональними) угодами.

Слід також взяти до уваги, що роботодавець ці питання зобов’язаний вирішувати разом з профспілкою. Згідно з п. 3 ч. 1 ст. 38 Закону України «Про професійні спілки, їх права та гарантії діяльності» виборний орган первинної профспілкової організації на підприємстві, в установі, організації разом з роботодавцем вирішує питання оплати праці, у тому числі й премій, винагород та інших заохочувальних і компенсаційних виплат.

Отже, всі питання щодо преміювання працівників підприємства вирішують самостійно, шляхом розробки Положення про преміювання. Положення про преміювання є складовою частиною діючої системи оплати праці на підприємстві і, як правило, затверджується як додаток до колективного договору. При цьому, як і колективний договір, зазначене Положення має бути узгоджене з профспілковим або іншим, уповноваженим на представництво трудовим колективом, органом, а за його відсутності – представниками працівників, обраними і уповноваженими трудовим колективом.

У Положенні про преміювання визначається коло працівників, на яких поширюється дія системи преміювання, показники, конкретні умови, розмір, терміни, а також порядок нарахування премій по кожній категорії працівників.
Питання №7547 Anna 29/04/2021 × 15:00
Доброго дня, потрібна ваша консультація. КЗ " Публічна бібліотека" Чугуївської міської ради. При закритті   бібліотеки, які потрібно оформлювати документи по списанню фонду. У 2020 році ми зробили перерозподіл літератури в інші філії. Залишилася засторіла література приблизно 6000 тисяч. Поясніть як ми повинні її зписувати зразу сформувавши списки, або за кілька років поступово. Можливо не потрібно списки, а достатньо акту?  Дякую за допомогу.
Відповідь. Списувати як морально застарілу чи фізично зношене, непридатне для подальшого використання. Відповідно до п.4 «ПОРЯДКУ списання об'єктів державної власності» (затверджено Постановою КМУ від 8 листопада 2007 р. N 1314 , із змінами /Режим доступу: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1314-2007-%D0%BF#Text ) можете самостійно списувати на суму до 50 тис. грн. Якщо видання застарілі, то скоріш за все, Ви маєте вкластись у цю суму.
Питання №7546 Olena 26/04/2021 × 10:25
Добрий день! Спробую дати уточнення до питання 7544.Наша селищна рада направила лист до МКІП з метою отримати погодження на виключення 10 сільських бібліотек-філій з базової мережі, щоб перетворити їх у бібліотечні пункти.Окрім цього ТГ має намір перейменувати ЦБС у Публічну бібліотеку. Тож відповідь МКІП наступна: "МКІП погоджкє реорганізацію КЗ "...ЦБС" (з подальшими змінами у базовій мережі закладів культури) шляхом створення КЗ "...Публічна бібліотека", до складу якого будуть входити центральна бібліотека, дитяча бібліотека, 4 сільські бібліотеки-філії та 10 бібліотечних пуктів. Я хочу знати, чи потрібно ліквідовувати ЦБС, щоб провести ці зміни в нашій системі? Чи можливо достатньо редагувати Статут та затвердити новий з цими змінами. Дякую.
Відповідь. Ні, у Вашій ситуації відбувається не зміна найменування організації, а саме реорганізація ЦБС. Передбачено перетворення низки бібліотек у пункти видачі, а це потребує погодження з МКІП і виключення цих бібліотек з базової мережі. Відповідно проведених змін затверджується новий Статут (або Положення), штатний розпис.
Питання №7545 Ella 24/04/2021 × 13:27
Прошу уточнити: чи має право прибиральниця бібліотеки на додаткову доплату за збільшення використання дезінфекційних засобів в умовах карантину? Дякую.

Відповідь. Доплати працівникам за використання в роботі дезінфікувальних засобів, а також працівникам, які зайняті прибиранням туалетів, — у розмірі 10 відсотків посадового (місячного) окладу закріплено у п.п. «ґ» п.п. 3 п. 3 постанови КМУ від 30.08.2002 р. № 1298 «Про оплату праці працівників на основі Єдиної тарифної сітки розрядів і коефіцієнтів з оплати праці працівників установ, закладів та організацій окремих галузей бюджетної сфери». Якщо у штаті бібліотеки є працівник, який займається прибиранням туалетів і використовує у своїй роботі деззасоби, зокрема прибиральник службових (виробничих) приміщень, йому можна встановити лише одну доплату у розмірі 10 % посадового окладу. Для встановлення доплати в меншому/більшому розмірі немає підстав.
Питання №7544 Olena 23/04/2021 × 09:24
 Просимо прокоментувати правомірність рішення селищної ради щодо нашої ЦБС. В березні ц.р. селищна рада отримала погодження МКІП на реорганізацію КЗ "...ЦБС" (з подальшими змінами у базовій мережі (перепрофілювання сільських бібліотек у бібліотечні пункти) шляхом створення КЗ "...Публічна бібліотека селищної ради" з відокремленими структурними підрозділами (філіями). Та всупереч листу МКІП про погодження саме реорганізації закладу, днями був підготовлений та виставлений на сайті ТГ проєкт рішення "Про припинення КЗ "... ЦБС" шляхом ліквідації. Наше питання: чи потрібна повна ліквідація ЦБС ( це позиція юристів ТГ) для того, щоб провести по ЦБС вищезазначені зміни (перейменувати ЦБС у Публічну бібліотеку, затвердити нову мережу та новий штатний розклад)? Чи достатньо провести реорганізацію закладу із  збереженням правонаступництва та трудового договору з працівниками? Які є законні аргументи на нашу користь? Зазделегідь вдячні за роз'яснення.
Відповідь. Зміна найменування організації, її структури та штатного розпису не є реорганізацією, а тим більше - для цього не потрібна ліквідація. Такі дії вчиняються без погодження з МКІП.

Для того, щоби дати точну відповідь, необхідно ознайомитися з листом селищної ради на МКІП щодо погодження реорганізації, відповіддю МКІП на цей лист, проєктом рішення сесії селищної ради.
Питання №7543 Nadia 19/04/2021 × 08:10
Доброго дня! Скажіть будь ласка, на  підставі якої Постанови можна преміювати керівника бібліотеки, в межах фонду оплати праці. Дякую
Відповідь. Умови преміювання визначено у постанові Кабінету Міністрів України від 30.08.2002 р. N 1298 “Про оплату праці працівників на основі Єдиної тарифної сітки розрядів і коефіцієнтів з оплати праці працівників установ, закладів та організацій окремих галузей бюджетної сфери” (зі змінами), п.3 Наказу МКУ «Про впорядкування умов оплати праці працівників культури на основі Єдиної тарифної сітки « (від 18.10.2005 № 745). Так, преміювання керівників установ, закладів та організацій культури, установлення їм надбавок та доплат до посадових окладів, надання матеріальної допомоги здійснюються за рішенням органу вищого рівня у межах наявних коштів на оплату праці. Конкретні умови і порядок преміювання працівників, розміри та види премій визначаються у положенні про преміювання відповідного закладу, установи. Положенням може бути передбачено преміювання, в тому числі з нагоди державних та професійних свят, ювілейних дат.

Положення про преміювання працівників затверджується керівником установи за погодженням з профспілковим комітетом, з дотриманням норм законодавства та передбачаючи стимулювання ефективного виконання завдань та функцій працівниками.

Розмір премії конкретного працівника залежить від особистого внеску в загальні результати роботи підрозділу, установи і граничними розмірами не обмежується. Преміювання працівників здійснюється в межах коштів на оплату праці.
Питання №7542 tania 08/04/2021 × 11:09
http://www.library.alexandriya.com/
Доброго дня! Державний реєстратор відмовився реєструвати нову редакцію Статуту Публічної бібліотеки ОТГ замість міської ЦБС із-за відсутності чітких законодавчих норм про необхідність зміни назви комунального закладу. Ст. 89 Бюджетного кодексу України не є основою для цих змін. А основний фаховий ЗУ "Про бібліотеки та бібліотечну справу в Україні" не передбачає поки що ніяких замін ЦБС. Будь ласка, вкажіть перелік статей про необхідність зміни назви ЦБС на ПБ.
Відповідь. 1. Звертаємо увагу, що не ОТГ, а – територіальної громади (ТГ).

2. Заявлена причина відмови реєструвати Статут ПБ суперечить ст. 27 ЗУ «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань». Питання професіоналізму, фаховості конкретного реєстратора – поза межами компетенцій НМВ.

3. Вас ніхто не змушує змінювати назву ЦБС. Залишатись у такому єдиному структурно-цілісному утворенні як ЦБС можете до прийняття нової редакції ЗУ «Про бібліотеки і бібліотечну справу». Одним із завдань НМВ НБУ ім. Ярослава Мудрого – узагальнювати практику застосування законодавства в бібліотечній галузі та інформувати про це професійну спільноту. Кожний (бібліотека представники ОМС, місцева рада) робить вибір самостійно.

4. Якщо стаття 89 Бюджетного кодексу України, яка чітко визначає видатки на утримання конкретних установ не є визначальною, то який сенс у переліку статей з Господарського, Цивільного, Адміністративного кодексів, Положення про Державну казначейську службу України і т.п.?
Питання №7541 VALENTINA 02/04/2021 × 13:01
http://lubny-bibl-malyka.edu.poltava.ua
Добридень, колеги! Проконсультуйте. В районі була Засульська ОТГ, в якій створено КЗ "Центральна сільська бібліотека" з філіями.  Тепер Засульську  ОТГ ліквідовано, а КЗ " Центральна сільська б-ка" передано до Управління культури  нової  громади- Лубенської міської.   Прийнято рішення,є погодження з МКІП про  реорганізацію цього комунального закладу шляхом приєднання до ПБ ім. В.Малика Лубенської міської ради..Чи потрібно , в який термін і хто повинен попереджувати  працівників  в такому випадку? (Чи голова ліккомісії, чи директор КЗ "ЦСБ", чи  директор Публічної бібліотеки , адже працівники  вже в новій громаді. Дякую
Відповідь. Можливість для звільнення працівників у разі реорганізації бібліотеки, допускається тільки за умови скорочення штату або чисельності працівників. Право визначити чисельність і штат працівників належить власникові або уповноваженому їм органу (наприклад, відділу культури). Відповідний наказ видає засновник або уповноважений їм орган. У наказі зазначається про внесення змін в організацію виробництва і праці, в якому розкривається зміст цих змін, а також про утворення комісії з проведення ліквідації або реорганізації, яким доручається здійснити заходи, пов’язані саме з ліквідацією або реорганізацією бібліотеки.

Директор ПБ здійснює заходи відповідно до наказу (ознайомлення кожного працівників з наказом під розпис та вручення письмового повідомлення).

Одночасно з попередженням пропонується працівникові іншу роботу на тому ж підприємстві, в установі, організації. Протягом двох місяців від дати попередження працівників, істотні умови праці яких зміняться, доцільно отримати письмову заяву про згоду продовжувати роботу після зміни істотних умов праці або відмову від цього.

P.S. Скорочення чисельності та скорочення штату — це різні поняття. Так, скорочення чисельності передбачає звільнення працівників, натомість скорочення штату — зменшення кількості або ліквідацію певних посад, спеціальностей, професій тощо.
Питання №7540 Alla 02/04/2021 × 10:20
Добрий день. Будь ласка, поясніть чи правомірні дії органів місцевого самоврядування. Рада територіальної громади приймає на баланс ЦБС, перейменовує її на Публічну бібліотеку, затверджує структуру, в якій уже відсутня бібліотека для дітей. Окремого рішення ради щодо реорганізації бібліотеки для дітей не було. Підстава: дитяча бібліотека не є юридичною особою. В МКІП направлено запит на вилучення бібліотеки для дітей з базової мережі закладів культури
Відповідь. Лише після погодження МКІП місцева рада має право розпочати процес ліквідації/реорганізації бібліотеки для дітей. Відсутність статусу юрособи не є підставою для ліквідації бібліотеки.
Питання №7539 Sofia 31/03/2021 × 16:09
 Доброго дня!
У сформовану структуру Публічної бібліотеки було введено бібліотечний пункт.  Просимо надати роз'яснення, щодо кількості годин роботи бібліотечного пункту та на кого покладаються обов'язки ведення роботи бібліотечного пункту?
Відповідь. Бібліотечний пункт має бути структурним підрозділом або ПБ або будь якої її філії. Відповідно до «Державних соціальних нормативів забезпечення населення публічними бібліотеками в Україні» (затверджено Постановою КМУ від 6 лютого 2019 р. № 72 /Режим доступу: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/72-2019-%D0%BF#Text ) : у населених пунктах чи житлових масивах, де публічні бібліотеки відсутні, бібліотечне обслуговування населення здійснюється за допомогою нестаціонарних форм (бібліотечний пункт, пересувна бібліотека тощо). Бібліотечний пункт повинен бути доступним для населення не менше 16 годин на тиждень (п. 6). Також, звертаємо Вашу увагу на ел. варіант видання «Організація нестаціонарного бібліотечного обслуговування населення: історія та сучасність» (див. на сайті Бібліотечному фахівцю, розділ – Публікації, лінк - Примірна тематика семінарів працівників районних і міських бібліотек /Режим доступу: http://profy.nlu.org.ua/file/400-nestatsionarne-obslug.pdf .
StartПопередні [ 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ] 10 next pagesНаступніEnd

Актуальна інформація

Вітаємо шановних відвідувачів на сайті, який супроводжує науково-методичний відділ Національної бібліотеки України імені Ярослава Мудрого (НБУ ім. Ярослава Мудрого). Наш відділ є науково-методичним та інформаційно-консультативним центром для публічних бібліотек України, а також співпрацює з бібліотеками різних типів і форм власності.

Пам'ятайте, що наповнення цього сайту - наша спільна робота. Якщо Ви маєте матеріали, що можуть зацікавити бібліотечну спільноту, або бажаєте підняти актуальну тему - чекаємо Ваших пропозицій на адресу method@nplu.org.

Шановні колеги! Якщо у вас змінилися реквізити (адреса, e-mail, URL, телефон тощо) надішліть повідомлення для відповідних коректив на сторінці сайту „Бібліотеки України”.


Вітаємо
For Librarians
Библиотекарю
Пошук



Голосування
На вашу думку, якість роботи працівника насамперед залежить від:
 
кваліфікації та освіти
стажу роботи
креативності та творчості
особистісно-професійного розвитку
можливості кар’єрного зростання
Результати