Розділи сайту
Мастрід
Нове на сайті
Інформація від майстра
Відвідувачі
 |
Запитання-відповіді
Питання №2273 |
niyra
24/03/2012 × 21:05 | Добрый день! Скажите пожалуйста, новый Закон о Пенсионном обеспечении, предусматривает ли одноразовую выплату библиотекарям в размере 10 назначенных пенсий. При обсуждении нового Закона этот пункт неоднократно упоминался, сейчас же в Законе его нет. Может быть есть какие-то другие комментарии к этому пункту? Заранее Вам благодарна.
Відповідь. Фахову юридичну відповідь Ви можете отримати на сайті: http://www.prostopravo.com.ua/pensiya/(tag)/pensionnaya_reforma |
Питання №2272 |
victoriy 24/03/2012 × 20:09 | Ответьте, пожалуйста, какие нормы на библиотечное обслуживание существуют в Украине. Сколько читателей, книговыдачи планируют на одного библиотекаря? Какими законами при этом руководствуются?
Відповідь. Скористайтеся „Типовими нормами часу на основні на основні процеси бібліотечної роботи” (Режим доступу: http://zakon.nau.ua/doc/?uid=1041.32885.0) та Додатком 7 до наказу Міністерства культури і туризму України 18.10.2005 № 745 "Показники для віднесення до груп за оплатою праці керівних працівників бібліотек та централізованих бібліотечних систем". |
Питання №2271 |
Olga 23/03/2012 × 15:33 | Добрый день! Подскажите пожалуйста при децентрализации библиотек какая должна быть группа оплаты труда у сельских библиотекарей.
Відповідь. Групи за оплатою праці бібліотек визначені Додатком 7 до наказу Міністерства культури і туризму України 18.10.2005 № 745 "Показники для віднесення до груп за оплатою праці керівних працівників бібліотек та централізованих бібліотечних систем" . У бібліотеках з обсягом роботи нижче показників, передбачених для бібліотек IV групи, які є структурними підрозділами установи, підприємства або організації, посадові оклади завідувачів установлюються на рівні посадових окладів бібліотекарів відповідної категорії, передбачених у табл. 1 додатка 3. /Режим доступу: http://mincult.kmu.gov.ua/ |
Питання №2270 |
lubov 23/03/2012 × 15:18 http://odb.km.ua | Скажіть, будь ласка, чи має право бібліотека керуватися в своїй роботі "Временными типовыми штатами централизованных библиотечных систем Министерства культуры СССР" щодо визначення навантаження по користувачах на одного бібліотекаря, оскільки нові нормативні документи відсутні?
Відповідь. Навантаження на бібліотекаря визначаються Типовими нормами часу на основні процеси бібліотечної роботи, затверджені Наказом Міністерства культури і туризму України 29.12.2008 р. №1631/0/16-08 /Режим доступу: ttp://profy.nplu.org/articles.php?lng=uk&pg=83 Середньорічна кількість користувачів бібліотек і середньорічна кількість видачі документів необхідні для визначення групи за оплатою праці бібліотеки (закріплені у Додатку 7 до наказу Міністерства культури і туризму України 18.10.2005 № 745 "Показники для віднесення до груп за оплатою праці керівних працівників бібліотек та централізованих бібліотечних систем" /Режим доступу: http://mincult.kmu.gov.ua/ ) |
Питання №2269 |
Paraska 23/03/2012 × 13:51 | Уважаемые коллеги, скажите, пожалуйста, индексируется ли (УДК, ББК, ключевые слова) фонд периодических изданий, журналов, например? Ведь при введении их в электронный каталог без индексов теряется поисковый образ документа? И при осуществлении читателем поиска по этим параметрам (УДК, ББК, ключевые слова) журнал увиден не будет. Хотя ваша программа и не предлагает эти параметры поиска, но хотелось бы знать ваше отношение к этому вопросу.Заранее благодарны.
Відповідь. Ваше питання порушує актуальну бібліографічну проблему, яке не має однозначної стандартизованої відповіді. Індексація як правило поширюється на частину бібліографічного документа (статтею) але не на весь документ. Але беручи до уваги існування картотеки періодичних видань, яка потребує бібліографічну систематизацію, виникає необхідність в індексації і цілого документу. В НПБУ ця картотека будується за принципом ББК (називається «За галузями знань») та алфавіту у середині розділу ББК, але вона нажаль поки що традиційна. Електронна картотека статей не передбачає опис цілого документа, а отже для нас порушена Вами проблема індексації не актуальна, принаймні на сьогоднішній день. У якості поради, можна сказати, що створення пошукового образу документа у цілому бажано індексувати за принципами класифікації (ББК, УДК) оскільки вони більш загальні на відміну від ключових слів, яким притаманна проблема суб’єктивності. Відділ довідково-інформаційного обслуговування НПБУ |
Питання №2268 |
Vera 23/03/2012 × 12:49 | Доброго дня шановні колеги. Дайте будь ласка відповідь на таке питання: Чи повинні бібліотекарі ЦРБ заповнювати декларацію про доходи і чи повинна вона зберігатися в особових справах? Дякую.
Відповідь. Див. наказ Міністерства фінансів України від 07.11.2011 №1395 «Про затвердження форми податкової декларації про майновий стан і доходи та Інструкції щодо заповнення податкової декларації про майновий стан і доходи» та ст. 4 Закону УКРАЇНИ «Про засади запобігання і протидії корупції». |
Питання №2267 |
valentina
23/03/2012 × 11:34 | Шановні колеги! У переліку платних послуг в останній постанові КМ дозволяється створення клубів за інтересами на платній основі (п.3). Якщо такий клуб створюється при бібліотеці, чи потрібно його статут, положення кимось , крім самої бібліотеки, затверджувати (начальник відділу культури, виконком міської ради і т.п.)?
Відповідь. Керівник закладу, за погодженням з органом, у підпорядкуванні якого перебуває бібліотека, затверджує перелік платних послуг відповідно до Переліку платних послуг, які можуть надаватися закладами культури (Постанова КМУ N 1271) . Виконком міської ради затверджує загальне Положення про платні послуги, що надаються всіма структурними підрозділами відділу культури . У розробленому Положенні про клуб необхідно вказати перелік послуг, у т.ч. платних . Затверджує Положення про клуб - керівник бібліотеки. |
Питання №2266 |
valentyna
22/03/2012 × 16:51 | будьте ласкаві, дайте відповідь на те, чи можна замість списання передати літературу бібліотекам інших відомств, наприклад просить книг бібліотека СІЗО (у відомому наказі Міністерства фінансів сказано, що оргтехніку можна передавати, а про книги - нічого)
Відповідь. При наявності відповідного розпорядчого документу від засновника (відповідної сільської, селищної, районної, обласної ради або уповноваженим нею органом ). |
Питання №2265 |
helen
22/03/2012 × 15:43 | Здравствуйте! Подскажите пожалуйста, можно ли списывать старую литературу? На основании какого документа?
Відповідь. Пропонуємо ознайомитись з відповіддю на питання № 2251 |
Питання №2264 |
svitlana
22/03/2012 × 15:30 | Доброго дня! Напишіть будь ласка чи можна пройти позачергову атестацію зав.бібліотекою педагогічного коледжу у березні 2012 року, якщо попередня атестація була у травні 2010 року, курси по підвищенню кваліфікації пройшла у листопаді 2010 року. Чи можна було подати заяву до 10 жовтня 2011 року для проходження атестації у 2012 року.
Відповідь. Чергова атестація проводиться один раз на п'ять років. Позачергова атестація проводиться не раніше як через рік з дня попередньої атестації для працівників культури, які: повинні пройти повторну атестацію після прийняття рішення попередньою атестаційною комісією про відповідність займаній посаді за умови виконання рекомендацій щодо підвищення кваліфікації певного фахового напряму. (п. 2.1 Положення про проведення атестації працівників підприємств, установ, організацій та закладів галузі культури, затверджене Наказом Міністерства культури і туризму України 16.07.2007 N 44 /Режим доступу: http://profy.nplu.org/file/official/o_att.htm ) |
Питання №2263 |
inna
22/03/2012 × 14:45 | Скажіть, будб ласка, чи має витпачуватися щомісячна індексація бібліотекарям публічних бібліотек?
Відповідь. Індексація заробітної плати, регулюється Законом України "Про індексацію грошових доходів населення" від 03.07.91 р. №1282-ХІІ та Постановою Кабінету Міністрів України від 17 липня 2003 р. N 1078 Про затвердження Порядку проведення індексації грошових доходів населення (зі змінами і доповненнями). Бухгалтерська служба Вашої установи повинна не лише провести розрахунки, але й при потребі пояснити їх, адже методисти - не є фахівцями з питань індексації зарплат, розрахунків коефіцієнтів. |
Питання №2262 |
Helena 22/03/2012 × 13:55 | К вопросу №2256. Естественно, что при СПИСАНИИ осуществляется "индексация балансовой стоимости основных фондов". Речь же идет о ПЕРЕДАЧЕ внутри ЦБС. Если мы проиндексируем книгу сейчас, то через какое-то время при списании ее снова будут индексировать?
Відповідь. Звертаємо Вашу увагу, що ще з 1996 р . підприємства і організації усіх форм власності, включаючи бюджетні установи та організації в обов’язковому порядку провели індексацію балансової вартості основних фондів, коли карбованці та купоно - карбованці були переведені у національну валюту (гривні). Суми бібліотечного фонду в національній валюті (грн.) були закріплені і в бухгалтерії (форма №03-9) і в «Книгах сумарного обліку бібліотечного фонду» кожного філіалу ЦБС . Коли Ви проводите передачу книг в визначеній вартості, то й при списанні вони будуть мати ту ж саму вартість. |
Питання №2261 |
Tetyana 22/03/2012 × 10:59 | Доброго дня! Поясніть, будь ласка, чи можемо ми, враховуючи постанову КМУ 3 1271, надавати послуги з роздруківки матеріалів з інтернету,( які є дуже популярними у користувачів) маючи на увазі "Надання послуг
з користування …. персональними комп'ютерами …"?І питання стосовно ЗУ "Про захист персональних даних" Ми надіслали на реєстрацію базу даних "Користувачі" Чи правомірно в читацькому формулярі додавати пункт "Даю згоду на обробку моїх персональних даних" під підпис читача. Формуляр - це документ затверджений ГОСТом, чи можемо ми вносити зміни? Дякую.
Відповідь. 1). Постановою КМУ від 12 грудня 2011 р. N 1271 надання послуг з роздруківки документів не передбачено. Можливо, як варіант, включити роздруківку як складову послуги з підготовки фактографічних, аналітичних, бібліографічних та інших довідок для фізичних та юридичних осіб та зробити відповідну калькуляцію. Ми впевнені, що внесення змін у Постанову можливі, якщо більшість бібліотечних фахівців України направлять свої пропозиції до Міністерства культури України /Режим доступу: офіційний веб-сайт Міністерства культури України, сторінка Інтернет-приймальня Міністра, лінк Питання-відповіді: http://mincult.kmu.gov.ua/mincult/uk/publish/article/270909 , Міністерства фінансів /Режим доступу: офіційний веб-сайт МФУ, лінк Книга зауважень та пропозицій: http://edu.minfin.gov.ua:8888/PropForm.aspx?id=10 . 2). ГОСТ 7.35-81, який регламентував бібліотечну документацію, в Україні не діє. |
Питання №2260 |
Irina
22/03/2012 × 10:42 | Доброго дня! Чи можливе переписування інвентарної книги, з причини вітхого стану її?
Відповідь. Радимо провести палітурні роботи. Інвентарні книги – документи, які зберігаються до ліквідації бібліотеки. У випадку їх перепису необхідно дотриматись певних процедур – підготувати доповідну, наказ про створення комісії із спеціально уповноважених осіб, результати роботи комісії оформляють актом з додатками-поясненнями , отримати довідку, що підтверджує неможливість проведення палітурних робіт. |
Питання №2259 |
olga
22/03/2012 × 09:35 | Огромное спасибо за то, что с пониманием отнеслись к нашим проблемам и за ваш подробный ответ. |
Питання №2258 |
inna
22/03/2012 × 09:15 | Скажіть, будь ласка, чи можна зараз оформити акт на подаровану літературу читачами та списати взамін загубленої?
Відповідь. На нашу думку, Ви припустились стилістичної помилки в побудові запиту. Тому, надаємо відповідь на наш розсуд. 1). Ви повинні оформлювати акти на книги, отримані в дарунок від читачів. Приймає подарункові видання комісія по роботі з фондами. Додатково див. відповідь на питання № 1774. 2). Заміна загублених книг здійснюється на підставі затверджених Правил користування бібліотекою, в яких передбачено, що: „Користувач, який втратив або пошкодив документ з фонду бібліотеки, а також одержаний через МБА, внутрішньосистемний книгообмін за домовленістю з бібліотекою-фондоутримувачем, повинен замінити його аналогічним чи документом, визнаним рівноцінним, або відшкодувати його ринкову вартість. Розмір відшкодування визначається бібліотекою”. Додатково див. відповідь на питання № 2251, 1844, 1686, 1257. |
Питання №2257 |
Innessa
21/03/2012 × 21:30 | Інструкція з ведення ділової документації у ЦБС на 2011 рік
Відповідь. Аналогічна Інструкції з ведення ділової документації в ЦБС за 2010 рік |
Питання №2256 |
Helena 21/03/2012 × 13:45 | Здравствуйте! Помогите, пожалуйста, разобраться. Из одного филиала в другой в пределах одной ЦБС были переданы 52 книги 80-х годов на сумму в сов. рублях 64 руб. 12 коп. Как правильно указать в акте передачи сумму в гривнах? Бухгалтер советует разделить на 100000. Но тогда выходит, что 52 книги стоят меньше 1 коп. Верно ли это? Спасибо.
Відповідь. Незрозуміло, як Вам вдалось за 20-ть років незалежності України проводити облік майна в радянських рублях? Індексація балансової вартості основних фондів підприємств, організацій та установ України проводилась у чотири етапи – у 1992, 1993, 1995 та 1996 роках. Ця процедура регламентувалась Постановами Кабміну, Інструкцією з бухгалтерського обліку необоротних активів бюджетних установ (затверджену Наказом Державного казначейства України 17.07.2000 N 64 /Режим доступу: http://zakon1.rada.gov.ua/laws/show/z0459-00 ), Листом Держкомстату України від 01.08.2000р. № 05-2-4-8/281 /Режим доступу: http://ukraine.uapravo.net/data/base49/ukr49229.htm . Рекомендовані індекси відображались в Інвентарній картці групового обліку основних засобів в бюджетних установах типової форми №03-9, які веде бухгалтерія установи. Ви не мали права вираховувати загальну суму переданих книг в руб., а провести перерахунок балансової вартості кожної книги (проіндексувати) і саме цю суму вказувати в акті. Пропонуємо додатково ознайомитись з юридичною консультацією вченого секретаря НПБУ Н.І. Розколупи в журналі "Бібліотечна планета" . – 2008. - № 4 , статтю "До проблем обліку бібліотечних фондів" в "Бібліотечній планеті" . – 2006. - № 2 (електронні версії розміщені на сайті) та методичними рекомендаціями "Формування, індексація та збереження бібліотечних фондів" на сайті Запорізької ОУНБ: http://www.zounb.zp.ua/content/resourses/formuvannia/Zberegennia_Bib_Fondiv.htm |
Питання №2255 |
Heien 21/03/2012 × 10:48 | Здравствуйте! Подскажите пожалуйста, если согласно инструкции, поступающие в библиотеку книги с накладными, в которых цена указана в копейках мы должны так и принимать. Но бугалтерия требует, чтоб к концу года общая сумма в сумарной книге должна сходиться с ними. Тогда как бухгалтерия списует копейки у себя и мы должны менять цену книг в инвентаре и сумарной книге? Как нам поступать?
Відповідь. Як відомо, бібліотека веде два види обліку: інвентарний та сумарний, де книги записуються за цінами згідно супроводжуючого документу. При цьому фахівці керуються «Інструкцією з обліку документів, що знаходяться в бібліотечних фондах», затвердженою наказом МКТ України від 03.04.2007 р. N 22 (z0530-07). У таблицях, додатках до цієї Інструкції, сума стоїть у грн. і копійках, тому і дані щодо отриманої партії будуть відповідні. Бухгалтерія веде груповий облік згідно п. 1.21 «Інструкції з бухгалтерського обліку необоротних активів бюджетних установ». Вимоги Держказначейства стосуються безпосередньо бухгалтерів і це вже їх робота яку суму поставити до групової картки обліку. Вимоги бухгалтерів, щодо переобліку фонду, внесення змін до документів сурової звітності, якими є книги індивідуального та сумарного обліку, є абсолютно противоправними. У листі Державного казначейства України від 22.10.2010 р. N 17-04/2630-19851 також чітко вказано, що: «… згідно із статтею 58 Конституції України закони та інші нормативно-правові акти не мають зворотної дії в часі , крім випадків, коли вони пом'якшують або скасовують відповідальність особи.» |
Питання №2254 |
Natalya 21/03/2012 × 10:43 | Доброго дня! Я хочу взяти відпустку на 5 календарних днів. Питання: Чи маю я право на отримання матеріальної допомоги на оздоровлення, якщо так, то на підставі якого документу. Дякую
Відповідь. Поділ відпустки дозволяється, якщо основна його частина не буде меншою за 14 календарних днів (див. ст. 12 Закону України "Про відпустки" від 15.11.96 р. №504/96-ВР із змінами). У випадку поділу щорічної відпустки на частини, допомога на оздоровлення виплачується працівникові один раз на рік при наданні будь-якої з частин щорічної відпустки (постанова КМ України від 30 вересня 2009 р. N 1062 "Про доповнення постанови Кабінету Міністрів України від 22 січня 2005 р. N 84") /Режим доступу: http://zakon1.rada.gov.ua/laws/show/1062-2009-п |
Питання №2253 |
TOLIK
20/03/2012 × 19:26 | які події сталися в 1884р.Яке значення вони мали для розвитку вищої освіти в українських землях?
Відповідь. Ваш запит – поза формату нашої професійної довідки. |
Питання №2252 |
Lana
20/03/2012 × 12:57 | Наша бібліотека отримала двотомник «ЗДОБУТТЯ НЕЗАЛЕЖНОСТІ УКРАЇНИ 1991. Історія проголошення, документи, свідчення.», підготовлений Редакційною радою Асоціації народних депутатів України і виданий за підтримки Програми сприяння Парламенту IIМи отримали ці книги безкоштовно. Чи потрібно їх оцінюватим? Якщо так. то за якою ціною ?
Відповідь. Згідно п.1.24. Інструкції з бухгалтерського обліку необоротних активів бюджетних установ, затверджену Наказом Державного казначейства України 17.07.2000 N 64 (із змінами): «Необоротні активи, отримані безоплатно від інших установ, зараховуються на баланс установи за первісною (відновлювальною) вартістю установи, що їх передала, з наведенням нарахованої суми зносу за повну кількість календарних місяців їх перебування в експлуатації» /Режим доступу: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/z0459-00 . Нагадаємо, що облік необоротних активів ведеться в повних гривнях, без копійок. Саме комісія складає акт, в якому зазначаються найменування, кількість і вартість отриманих матеріальних цінностей. Додатково див. відповідь на питання № 1862, 1597, 1042. |
Питання №2251 |
Olga
20/03/2012 × 12:57 | Можно ли списывать литературу в этом году и согласно какой инструкции?
Відповідь. Типова інструкція про порядок списання майна бюджетних установ скасована наказом Міністерства фінансів від 14.10.2011 N 1297, але списання майна здійснюється суб'єктом господарювання, на балансі якого воно перебуває, на підставі прийнятого суб'єктом управління рішення про надання згоди на його списання і регламентують діючі нормативно – правові документи: Інструкція з інвентаризації матеріальних цінностей, розрахунків та інших статей балансу бюджетних установ, затвердженою наказом Головного управління Державного казначейства України від 30.10.98 № 90 /Режим доступу: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/z0728-98 , Інструкція з бухгалтерського обліку необоротних активів бюджетних установ (п. 6.2.), затвердженою наказом Державного казначейства України 17.07.2000 N 64
/Режим доступу: http://zakon1.rada.gov.ua/laws/show/z0459-00 , Лист Державного казначейства України «Щодо бухгалтерського обліку необоротних активів» від 26.11.2010 N 17-04/2979-22109 /Режим доступу: http://zakon.nau.ua/doc/?code=v2210506-10 , Лист Державного казначейства України від 15.07.2011 р. N 17-07/1700-10076 (витяг) /Режим доступу: http://zakon.nau.ua/doc/?uid=1041.44566.0 , Листа Фонду державного майна «Щодо списання державного майна» від 06.03.2008 N 10-24-3206 /Режим доступу: http://zakon.nau.ua/doc/?uid=1009.7051.0 |
Питання №2250 |
Lida 20/03/2012 × 12:25 | Який документ визначає кількість бібліотек для жителів будь-якої місцевості? дякую.
Відповідь. Мінімальні соціальні нормативи забезпечення населення публічними бібліотеками в Україні затверджені Постановою КМ України від 30 травня 1997р. № 510 /Режим доступу: http://zakon1.rada.gov.ua/laws/show/510-97-п |
Питання №2249 |
Marina 20/03/2012 × 06:27 | Спасибо огромное за ответ на мой вопрос за №2247. |
Питання №2248 |
YURIY 18/03/2012 × 14:30 | Добрый день! Просим Вас ответить на такой вот вопрос или же разъясните: при смене заведующего, оказалось, что нет никаких инвентарных книг, а есть только каталог, который не отображает действительности в книжном фонде. Можно ли инвентаризацию вести (проводить) в электронном виде, а не в новозаведенных инвентарных книгах? как правильно поступить?
Відповідь. Яким чином можна проводити інвентаризацію, хоч в електронному, хоч у традиційному вигляді, якщо « нет никаких инвентарных книг, а есть только каталог, который не отображает действительности в книжном фонде»? Для початку варто з’ясувати : кількісний склад БФ (за записом в сумарній книзі); які облікові форми БФ існували в бібліотеці (інвентарні книги, описи, АК (службовий). Відредагуйте АК (перевірте зняття актів на вилучені документи та влиття карток на нові надходження) та проведіть переоблік (шляхом написання талонів). Інвентаризацію фонду в електронному вигляді звичайно можна провести при умові, що вже автоматизовано всі бібліотечно-інформаційні процеси (комплектування, каталогізація, циркуляція, є штрихкодування тощо) , а електронний каталог якісно відображає бібліотечний фонд. |
Питання №2247 |
Marina 17/03/2012 × 13:30 | Добрый, день! Я работаю библиотекарем в г.Алупка. До 2010 года мы являлись библиотекой-филиалом №12 библиотеки им. Чехова в г.Ялта. Затем Решением сессии г.Ялта все библиотеки Большой Ялты были переданы в собственность исполнительных комитетов и поселковых советов. В настоящее время у нас нет Положения о работе библиотеки. Хотелось бы узнать, у Вас коллеги, можем ли мы в своем Положении прописать такой пункт, что мы являемся подструктурным подразделением отдела культуры исполнительного комитета г.Алупка. Наша библиотека не является юридическим лицом, у нас нет документа на право собственности, нет своей печати. Заработную плату ( мы получаем от исполнительного комитета), штатное расписание утверждает городской голова, прием на рабу и увольнение с занимаемой должности мы пишем на имя городского головы. Наш юрист не компетентен в таких вопросах. Я понимаю, что мы не можем быть госслужащими, но мы подчиняемся отделу культуры исполнительного комитета. Подскажите пожалуйста, какие наши дальнейшие действия ? Заранее благодарна. С ув. Марина
Відповідь. У Вашій ситуації бібліотека - не є юридичною особою, ви не є держслужбовцями та структурним підрозділом відділу культури (що підтверджує Положення «Про відділ культури, освіти, молоді та спорту Алупкінської міської ради»). Бібліотека - власність територіальної громади, засновник - органи місцевого самоврядування (міська рада), форма власності – комунальна, орган управління - відділ культури (у порядку виконання делегованих повноважень), джерела фінансування - кошти місцевого бюджету. Ви маєте розробити та погодити Положення про бібліотеку з управлінням культури, затверджує - сесія міськради. Рекомендуємо детально ознайомитись зі статтею вченого секретаря НПБУ – Н.І.Розколупи «Правове регулювання діяльності централізованих бібліотечних систем» // Бібліотечна планета. – 2006. - № 4 /Режим доступу: http://profy.nplu.org/articles.php?lng=uk&pg=77 |
Питання №2246 |
Lyubov
16/03/2012 × 20:14 | Добрий вечір! Скажіть, будь ласка, чи може шкільний бібліотекар атестуватися в тому ж році, щоперебувала на курсах підвищення кваліфікації, чи потрібно для цього чекати ще рік?
Відповідь. Згідно п.1.4. «Положення про проведення атестації працівників підприємств, установ, організацій та закладів галузі культури», затвердженого Наказом Міністерства культури і туризму України 16.07.2007 N 44 (із змінами) атестації не підлягають: «…працівники, які працюють на посаді менше одного року після підвищення кваліфікації» /Режим доступу: http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/z1023-07 |
Питання №2245 |
vajya 16/03/2012 × 10:29 | Підкажіть ,будь ласка , як правильно визначати потребу у ставці для сільської місцевості ,якими документами керуватися,для прикладу у селі проживає 400 жителів, читачів відповідно на порядок менше.
Буду дуже вдячна за відповідь
Відповідь. Необхідно прорахувати навантаження на працівника, використовуючи "Типові норми часу на основні процеси бібліотечної роботи" (затверджені Наказом Міністерства культури і туризму України 29.12.2008 N 1631/0/16-08)/Режим доступу: розділ сайту «Офіційна інформація-Накази» http://profy.nplu.org/articles.php?lng=uk&pg=83 |
Питання №2244 |
Tasha
15/03/2012 × 14:48 | Доброго дня! Підскажіть до якого виду економічної діяльності по КВЕДу відносяться бібліотеки?
Дякую!
Відповідь. КВЕД 92.51.1 "Діяльність бібліотек" втратив чинність. На зміну, згідно ДК 009:2010, з 01 січня 2012 року використовувати: квед 91.01 – Функціонування бібліотек і архівів. |
Питання №2243 |
Larisa
15/03/2012 × 11:27 | Хто відповідно до законодавчої бази повинен атестувати бібліотекарів хакладів освіти? Дякую! Здійснення атестації бібліотечних працівників загальноосвітніх навчальних закладів на підставі відповідного наказу органу управління освіти і науки атестаційною комісією, створеною при відділі чи управлінні освіти, або культури. Детальніше ознайомитись з питаннями атестації бібліотечних працівників освітніх закладів, маєте змогу на сторінках журналу Шкільний бібліотечно-інформаційного центру. – 2012. - № 1 (Джерело: http://libcenter.com). |
Питання №2242 |
Yuliya
14/03/2012 × 18:41 | Дякую! |
Питання №2241 |
Yliya 14/03/2012 × 15:02 | При звільнені за ст. 40 п.1 КЗпП, виплачується компенсація в розмірі двух середньомісячних заробітних плат (ст. 20 п.4 ЗУ "Про статус та соціальний захист громадян..." ), який пакет документів необхідний для отримання відповідної компенсації
Відповідь. Ми не є фахівцями з суто юридичних питань |
Питання №2240 |
Yuliya 14/03/2012 × 13:18 | Доброго дня! Будь ласка, допоможіть визначити індекс ББК (для масових бібліотек) на книгу: Качество в истории цивилизации: эволюция, тенденции и перспективы управления качеством / под ред. Дж. Джурана. - М., 2004. Дякуємо
Відповідь. Індекс ББК для масових бібліотек на цю книгу буде такий: 65.5г . Гол. бібліотекар відділу каталогізації - Руденко А. |
Питання №2239 |
Krasnodon
14/03/2012 × 10:35 | Подскажите пожайлуста. сейчас очень популярна новая форма "Буккроссинг" , хотели организовать у себя в библиотеке. Но в тоже время в библиотеке не должно быть не учтенных книг. Как быть?
Відповідь. Ви вірно розумієте ситуацію. З нашої точки зору, будь-яка форма роботи, направлена на популяризацію читання, книги заслуговує на увагу. Звичайно, це модна течія по створенню так званої «світової бібліотеки», але маємо зустрічне питання, а чому не подарувати гарні книги реальній бібліотеці, де вони абсолютно точно не один раз знайдуть свого читача? |
Питання №2238 |
Yuriy
13/03/2012 × 15:43 | Добрый день!
Будем очень признательны, если Вы
ответитие на следюущие три вопроса.
1) Можели ли
сектор отдела библиотеки состоять из
одного человека?
2) Должен
ли в секторе быть заведующий?
3) И если в
секторе нет заведующего, а только
специалист, то сектором должен руководить
начальник отдела?
Заранее
благодарим за ответы
Відповідь. 1). Будь-який структурний підрозділ (в т.ч. і сектор) утворюється для виконання завдань за окремим напрямом діяльності, функції якого неможливо поєднати з функціями інших структурних підрозділів, з чисельністю не менш як 2 працівники. 2). Сектор очолює завідуючий. 3). Питання повноважень, відповідальності, взаємовідносин за посадою чітко прописуються в посадових інструкціях. Додатково пропонуємо ознайомитись і з Порядком оформлення і оплати праці тимчасових заступників, який регулюється роз'ясненням Держкомпраці СРСР і Секретаріату ВЦРПС від 29 грудня 1965 p. №30/39 "Про порядок оплати тимчасового заступництва" (із змінами від 11 грудня 1986 p.) /Режим доступу: http://zakon.nau.ua/doc/?uid=1076.315.0 |
Питання №2237 |
Lyudmila 13/03/2012 × 15:37 | В районі децентралізовано бібліотечну систему, але бібліотечні фонди сільських бібліотек не передано на баланс сільської ради, а залишено на балансі централізованої бухгалтерії відділу культури і туризму РДА. Чи не допущено нами грубе порушення, яке може призвести до втрати контролю за веденням обліку та збереження фондів сільських бібліотек?Чи матиме сільський голова право в такій ситуації вимагати матеріального відшкодування бібліотекарем виявленої нестачі літератури?
Відповідь. Допущені значні порушення: при виключенні з реєстру об'єктів комунальної власності району майно бібліотек-філій (бібліотечні фонди, меблі, обладнання), передаються у власність селищ згідно з актами прийому-передачі, в яких чітко закріплена загальна первісна (відновлювальна) та балансова (залишкова) вартість цього майна. Неправильне документальне оформлення може потягнути за собою податкові проблеми. Пропонуємо детально ознайомитись зі статтею вченого секретаря НПБУ – Н.І.Розколупи «Правове регулювання діяльності централізованих бібліотечних систем» // Бібліотечна планета. – 2006. - № 4 /Режим доступу: http://profy.nplu.org/articles.php?lng=uk&pg=77 |
Питання №2236 |
Valya
13/03/2012 × 14:37 | Згідно яких регламентуючих документів має проводитись чергова атестація бібліотечних працівників?Які документи попередньо мають бути підготовлені до проведення атестації?Дякую.,
Відповідь. Рекомендуємо уважно ознайомитись з Положенням про проведення атестації працівників підприємств, установ, організацій та закладів галузі культури, затверджене Наказом Міністерства культури і туризму України 16.07.2007 N 44 (із змінами) /Режим доступу: http://zakon1.rada.gov.ua/laws/show/z1023-07 |
Питання №2235 |
Lubov 13/03/2012 × 14:14 | Яким нормативним документом підтверджується переведення бібліотечних працівників на повну ставку.
Відповідь. Розділ X. ПРИКІНЦЕВІ ПОЛОЖЕННЯ Закону України № 2778–VI «Про культуру» /Режим доступу: http://www.president.gov.ua/documents/12852.html Нагадаємо, що це необхідно було врахувати в штатному розписі та при формуванні бюджету установи на 2012 рік . |
Питання №2234 |
Alla 13/03/2012 × 12:47 | Доброго дня! Дайте, будь-ласка, перелік платних послуг, які може здійснювати бібліотека.
Відповідь. «Перелік платних послуг, які можуть надаватися закладами культури, заснованими на державній та комунальній формі власності», затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 12 грудня 2011 р. N 1271 представлено: /Режим доступу: http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/1271-2011-п |
Питання №2233 |
inna
13/03/2012 × 10:07 | Доброго дня. Підкажіть, будь ласка, чи освіта бакалавра (4 курса РДГУ факультету ДКМ) вважається повною вищою, чи до повної потрібно все-таки закінчити 5 курсів?
Відповідь. Бакалавр - базова вища освіта , повна вища освіта - спеціаліст або магістр. Пропонуємо ознайомитись з Законом України «Про освіту» від 23.05.1991 № 1060-XII /Режим доступу: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/1060-12 та Положенням про освітньо-кваліфікаційні рівні (ступеневу освіту), затверджене постановою Кабінету Міністрів України від 20 січня 1998 р. N 65 /Режим доступу: http://zakon1.rada.gov.ua/laws/show/65-98-п |
Питання №2232 |
Inna
13/03/2012 × 09:29 | Працівник відділу обробки з середньою спеціальною освітою, досвідом роботи більше 20 років на посаді редактора з 2000 р. займається формуванням електронного каталогу. Є можливість перевести на посаду головного бібліографа з покладанням обов`язків редагування електронного каталогу. Чи має право керівник і на підставі яких документів чи атестації перевести даного працівника на вищу посаду, якщо кваліфікаційні вимоги не дотримуються щодо освіти?
Відповідь. Посада головного бібліографа віднесена до професійної групи «Керівники», де чітко визначені вимоги до наявності повної вищої освіти відповідного напряму підготовки (магістр, спеціаліст) та стажу бібліотечної роботи за професіями керівників нижчого рівня (див. "Довідник кваліфікаційних характеристик працівників" (Вип. 81. Культура та мистецтво, затверджено наказом МКіМ України № 168 від 14.04.2000). Пропонуємо розпочати з підвищення категорії (редактор ІІ кат.), що має бути підтверджено рекомендаціями атестаційної комісії. |
Питання №2231 |
lubov
12/03/2012 × 11:54 http://library.kr.ua | Доброго дня. Підскажіть, будь ласка, чи потрібно районній бібліотеці вести обліковий каталог в умовах децентралізації? Який спосіб з обліку фонду найбільш ефективний в даному випадку? Чи є законодавчі акти по роботі з бібліотечним фондом в умовах децентралізації?
Відповідь. Ви маєте розглянути декілька варіантів. І) Якщо районна бібліотека зберегла штатні одиниці відділу (сектору) комплектування та обробки фондів, уклавши угоди з сільськими бібліотеками можете продовжувати роботу з обліку, обробки БФ. 2). Якщо в районній бібліотеці розформований відділ (сектор), то кожна сільська бібліотека проводить самостійно облік, обробку БФ. Обліковий каталог в районній бібліотеці консервується. |
Питання №2230 |
Alena 12/03/2012 × 11:34 | Шановні колеги, роз'ясніть, будь-ласка порядок індексації бібліотечного фонду з 1992 р.
Відповідь. Індексація бібліотечних фондів - це переоцінка їх вартості згідно з індексом інфляції року. Індексація балансової вартості основних фондів підприємств, організацій та установ України проводилась у чотири етапи – у 1992, 1993, 1995 та 1996 роках. Ця процедура регламентувалась Постановами Кабміну, Інструкцією з бухгалтерського обліку необоротних активів бюджетних установ (затверджену Наказом Державного казначейства України 17.07.2000 N 64 /Режим доступу: http://zakon1.rada.gov.ua/laws/show/z0459-00 ), Листом Держкомстату України від 01.08.2000р. № 05-2-4-8/281 /Режим доступу: http://ukraine.uapravo.net/data/base49/ukr49229.htm . Рекомендовані індекси відображені в Інвентарній картці групового обліку основних засобів в бюджетних установах типової форми №03-9, які веде бухгалтерія Вашої установи. |
Питання №2229 |
inna
12/03/2012 × 09:24 | Чи має право бібліотекар записувати читачів, присутніх тільки на масових заходах, без електронної реєстрації(на заході вони ознайомлювалися з літературою). Дякуємо.
Відповідь. Ні, бібліотекар не має права рахувати читачем відвідувача масового заходу, якщо він не виявив бажання записатись до бібліотеки. Облік відвідувачів масового заходу регламентується п. 13.1 ГОСТу 7.20-2000 «Бібліотечна статистика». Проте у бібліотеки є право – запропонувати такий спектр послуг, щоб у людини виникло бажання стати постійним читачем бібліотеки. |
Питання №2227 |
Sofiia 07/03/2012 × 19:38 | Скажіть, будь ласка, чи має право атестаційна комісія при відділі культури ззяти 50% надбавку працівникам бібліотеки?
Відповідь. Згідно п. 4.6, п. 4.10 Положення про проведення атестації працівників підприємств, установ, організацій та закладів галузі культури (затверджене Наказом Міністерства культури і туризму України 16.07.2007 N 44 (із змінами)) /Режим доступу: http://profy.nplu.org/file/official/o_att.htm атестаційна комісія не має такого права. Вона лише надає оцінку професійній кваліфікації працівника та може вносити рекомендації керівництву щодо заохочення окремих працівників за досягнуті успіхи в роботі . |
Питання №2226 |
Tatyana 07/03/2012 × 16:52 | Шановні колеги! Вітаю вас зі святом жінок!
Хай зігрівають
душу вам красою
Весни тендітні
пелюстки,
І розливаються
джерельною водою
Кохання й щастя
гомінкі струмки.Дякую вам за те, що ви є!
Відповідь. Щиро вдячні за Ваші поетичні побажання |
Питання №2225 |
nadiya 07/03/2012 × 14:08 | Шановні колеги! Напередодні свята прийміть найщиріші вітання. Я завжди переглядаю Ваш ресурс, беру з нього інформацію для використання в роботі. Заздрю Вашому терпінню ! Бажаю, щоб Ви завжди дивились у небо з вірою, вперед з надією, по боках з любов!ю, а пройдене приймайте з вдячністю.
Відповідь. Щиро дякуємо Вам за вітання та підтримку . |
Питання №2224 |
Oxana
07/03/2012 × 13:24 | Здраствуйте! Будьте ласкаві, покажіть примірник акту списання з фонду читального залу, періодичних видань та книг.
Відповідь. З зразком акту Ви зможете ознайомитись в «Типовій інструкції про порядок списання матеріальних цінностей з балансу бюджетних установ», затвердженої наказом Державного казначейства України та Міністерства економіки України від 10.08.2001 №142/181 /Режим доступу: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/z0962-00 |
Актуальна інформація
Вітаємо шановних відвідувачів на сайті, який супроводжує науково-методичний відділ Національної бібліотеки України імені Ярослава Мудрого (НБУ ім. Ярослава Мудрого). Наш відділ є науково-методичним та інформаційно-консультативним центром для публічних бібліотек України, а також співпрацює з бібліотеками різних типів і форм власності.
Пам'ятайте, що наповнення цього сайту - наша спільна робота. Якщо Ви маєте матеріали, що можуть зацікавити бібліотечну спільноту, або бажаєте підняти актуальну тему - чекаємо Ваших пропозицій на адресу method@nplu.org.
Шановні колеги! Якщо у вас змінилися реквізити (адреса, e-mail, URL, телефон тощо) надішліть повідомлення для відповідних коректив на сторінці сайту „Бібліотеки України”.
| Вітаємо
For Librarians
Библиотекарю
Пошук
Голосування
|