Розділи сайту
Мастрід
Нове на сайті
Інформація від майстра
Відвідувачі
|
Запитання-відповіді
Питання №2301 |
nataliya
31/03/2012 × 12:14 | Я працюю завідуючою у сільській бібліотеці для дітей, у мене 12 розряд. Після перевірки КРУ ревізор сказала що я не завідуюча тому що у мене не має підлеглих що я повинна бути бібліотекарем з 8 розрядом. Недавно я пройшла атестацію де я підтвердила свій розряд. Підкажіть будь ласка що мені робити в даній ситуації, чи прав ревізор? (книговидача понад 10 тисяч, читачів понад 500)
Відповідь. В інформації про результати ревізії стосовно кожного питання обов’язково зазначається: назви та реквізити законів чи інших нормативно-правових актів, норми яких порушено, із зазначенням конкретної статті, пункту, розділу тощо. При цьому, першими зазначаються документи, які по відношенню до інших мають вищу юридичну силу (див. п. 3.4.2. Методичних рекомендацій щодо здійснення інспектування органами Державної фінансової інспекції України, затверджених наказом Держфінінспекції України від 14.12.2011 № 90 /Режим доступу: http://search.ligazakon.ua/l_doc2.nsf/link1/FIN72011.html . Які саме нормативно-правові акти вказані в акті ревізії? Якщо такі документи не перелічені, дії ревізора незаконні. У свою чергу, ми не знайшли жодного документу, який би підтверджував, що саме на бібліотекаря покладаються функції управління установою (матеріальна відповідальність, організація розробки перспективних та поточних планів роботи, контроль за їх виконанням, облік діяльності бібліотеки, питання комплектування тощо). Бібліотекар, будь-якої категорії, відповідає лише за забезпечення бібліотечних процесів відповідно до профілю та технології однієї із виробничих ділянок (див. Довідник кваліфікаційних характеристик професій працівників Вип. 81, затвердженого наказом Міністерства культури і мистецтв України від 14 квітня 2000 р. N 168) Режим доступу: розділ сайту «Матеріали», лінк Довідкові видання - «Бібліотека в правовому полі» http://profy.nplu.org/download.php?lng=uk |
Питання №2300 |
natasha 30/03/2012 × 20:04 | Добрий вечір! Скажіть будь-ласка,як оформляються подаровані книги читачами,потрібні списки чи акти завірені директором бібліотеки? Дякую за відповідь!
Відповідь. Потрібні акт, описи до акту, підписи дарувальників, членів комісії по оприбуткуванню, затвердження директором бібліотеки. Додатково див. відповіді на питання № 1999, 1862, 1774, 1597. |
Питання №2299 |
vera
30/03/2012 × 14:14 | Здравствуйте! Напишите пожалуйста, кто входит в состав аттестационной комиссии библиотечных работников
Відповідь. Пропонуємо ознайомитись з Розділом 3. Склад та повноваження атестаційної комісії «Положення про проведення атестації працівників підприємств, установ, організацій та закладів галузі культури», затвердженого Наказом Міністерства культури і туризму України від 16.07.2007 N 44 (із змінами) /Режим доступу: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/z1023-07 |
Питання №2298 |
evelina 29/03/2012 × 14:52 | Підкажіть, будь-ласка, як визначити необхідну кількість штатних одиниць працівників бібліотеки вищого навчального закладу І-ІІ рівня акредитації, якщо кількість користувачів становить 1300 чол, бібліотечний фонд - 56,5 тис. примірників, книговидача - 100,5 тис. примірників за рік. Дякую.
Відповідь. Формування штатів бібліотек навчальних закладів здійснюється з урахуванням Методичних рекомендацій з питань порядку формування штатів загальноосвітніх навчально-виховних закладів, розроблених Міністерством освіти і науки України (листи МОН від 19 червня 2001 р. № 1/9-234 та від 10 серпня 201 р. № 1/9-282). Нагадуємо, що ми не повністю відслідковуємо зміни, що відбуваються у бібліотеках сфери впливу Міністерства освіти і науки. Рекомендуємо звернутись до Наукової бібліотеки ім. М.Максимовича, яка виконує функції методичного центру для бібліотек вищих навчальних закладів України Ш-ІV рівнів акредитації, незалежно від їх відомчого підпорядкування/Режим доступу http://lib-gw.univ.kiev.ua/ukr/about/statut.php3 , а також фахівців відділу наукового і прикладного бібліотекознавства ДНПБ України ім. В.О.Сухомлинського. E-mail: metodist08@i.ua |
Питання №2297 |
nadiya
29/03/2012 × 14:28 | У нас виникла наступна ситуація: начальник відділу культури вимагає принести йому в кабінет читацькі формуляри для перевірки. Чи маємо ми право виносити за межі бібліотеки ці документи? Як це регламентується? Адже існує конфіденційність, закон "Про захист персональних даних? "
Відповідь. Згідно ст. 19. «Обов'язки бібліотек» ЗУ «Про бібліотеки і бібліотечну справу» /Режим доступу: http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/32/95-вр використання бібліотеками відомостей про користувачів бібліотеки та їх інтереси з будь-якою метою, крім наукової, без їх згоди не допускається.
Згідно п.9 ст.6 ЗУ «Про захист персональних даних» використання персональних даних в історичних, статистичних чи наукових цілях може здійснюватися лише в знеособленому вигляді . Якщо відділ культури, як володілець бази персональних даних, має право на безперешкодний і безоплатний доступ до персональних даних відповідно до його повноважень (ст.19) то він, при цьому, повинен дотримуватись і здійснення відповідного контролю за їх зберіганням та захистом (ст. ст. 23, 24) (це щодо виносу читацьких формулярів за межі бібліотеки). Якщо мета обробки персональних даних була чітко сформульована в документах , регламентуючих діяльність володільця бази персональних даних, а також отримана письмова згода від суб'єктів персональних даних (ст. 6), управління культури має право на таку обробку даних. |
Питання №2296 |
inna
29/03/2012 × 10:31 | Добрий день. Роз'ясніть, будь ласка. У сільських бібліотеках-філіях відсутній читальний зал, а є такі читачі, які переглядають літературу та періодику на місці. Як облікується дана книговидача, чи потрібно ставити підписи за переглянуті документи?
Відповідь. Згідно ГОСТ 7.20.2000 "Бібліотечна статистика" Відповідь. Потрібно. В практичній діяльності публічних бібліотек щоденно опрацьовуються показники роботи, а статистичні дані заносяться в Щоденник роботи бібліотеки, який, до речі, має зберігатись разом з читацькими формулярами впродовж 3 років. Питання обліку книговидачі регламентує п. 10.2 ГОСТу 7.20-2000 «Библиотечная статистика» (введений за наказом Держстандарту України № 181 від 26.03.02 р.) /Режим доступу:
http://gsnti-norms.ru/norms/common/doc.asp?2&/norms/stands/7_20.htm ). Відповідно до п. 10.2 цього стандарту: "Учет выдачи документов проводится по числу выданных экземпляров, зарегистрированных в формуляре читателя, листке читательского требования, бланке-заказе по МБА, книжном формуляре или другой документации, принятой в библиотеке и органе НТИ, а также в электронной БД". |
Питання №2295 |
Tetyana
29/03/2012 × 07:32 | Шановні колеги! Підкажіть, будь ласка, чи прирівнюється середня спеціальна педагогічна освіта до бібліотечної освіти при оплаті праці завідувача бібліотекою-філією? Дякую за відповідь.
Відповідь. Оплата праці здійснюється відповідно посади, що обіймає працівник та її тарифного розряду. |
Питання №2294 |
Elina
28/03/2012 × 16:36 | Чи обов'язково в опися писати після назви слово [Текст?]
Відповідь. Обов’язково. Відповідно до нового стандарту з бібліографічного опису ДСТУ ГОСТ 7.1:2006 відомості, що запозичені не з приписного джерела інформації, наводять у квадратних дужках (уклад. С. Волков [та ін.] або [б. м.] (без місця) тощо). Необхідно відзначити, що квадратні дужки застосовуються у межах однієї області. Якщо суміжні елементи відносяться до різних областей, то кожен елемент береться в окремі квадратні дужки. |
Питання №2293 |
Katerina
28/03/2012 × 15:31 | Доброго дня! Скажіть будь-ласка чи можна в бібліотеках брати заставу?
На які законодавчі документи спиратися!
Будемо вдячні за відповідь!
Відповідь. Наказ МКУ від 08.08.2011 N 62 «Про визнання таким, що втратив чинність, наказу Міністерства культури і мистецтв України від 05.05.99 N 274» відмінив порядок застосування в бібліотеках України грошової застави за особливо цінні книги та об'єкти користування /Режим доступу: http://profy.nplu.org/articles.php?lng=uk&pg=83 |
Питання №2292 |
lydmila
28/03/2012 × 15:11 | Чи повинні проходити курсову перепідготовку шкільні бібліотекарі, якщо так то відповідно до якого положення ?.
Відповідь. Згідно п.4.4. Положення про проведення атестації працівників підприємств, установ, організацій та закладів галузі культури, затверджене наказом МКіТ України від 16.07.2007р. № 44 (зі змінами): «Працівник подає до атестаційної комісії документи, що засвідчують зростання його фахового і кваліфікаційного рівня» /Режим доступу: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/z1023-07 |
Питання №2291 |
Helena
28/03/2012 × 14:57 http://www.cbs.poltava | Шановні колеги! Прошу дати роз’яснення: чи входить посада завідуючого сектором автоматизації та нових технологій до Переліку посад працівників державних і комунальних бібліотек, які провадять культурну, освітню, інформаційну, науково-дослідну, методичну діяльність, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 22.01.2005 №84. Дякую!
Відповідь. Буде входити, якщо в Положенні про сектор та в Посадовій інструкції працівника передбачені завдання та обов’язки, пов’язані з проведенням «…культурної, освітньої, інформаційної, методичної діяльності» (див. п.2 Порядку виплати доплати за вислугу років працівникам державних і комунальних бібліотек). |
Питання №2290 |
Tanya 28/03/2012 × 12:48 | Доброго дня!Підскажіть будь ласка як правильно скласти посадову інструкцію бібліотекаря "Довідково-бібліографічного відділу".Дякую
Відповідь. Основою для розроблення посадових інструкцій є Довідник кваліфікаційних характеристик професій працівників. Випуск 81 «Культура та мистецтво», затверджений наказом Міністерства культури і мистецтв України 14.04.2000 р. N 168, а також: «Положення про довідково-бібліографічний відділ» Вашої бібліотеки. Усі посадові інструкції, що розробляються, повинні бути взаємопов’язаними, аби не допускати дублювання в роботі. Посадова інструкція включає розділи: „Загальні положення”, „Завдання та обов’язки”, „Права”, „Відповідальність”, „Повинен знати”, „Кваліфікаційні вимоги” та „Взаємовідносини (зв’язки) за посадою”. |
Питання №2289 |
svitlana
27/03/2012 × 18:41 | Шановні колеги! Поясніть чи має місце колективна матеріальна відповідальность бібліотекарів за фонд? Якщо так, то по можливості надішліть на електронну адресу andre-chuk@ukr.net якими законодавчими актами це підтверджується взагалі, і в бібліотечних закладах зокрема. Буду щиро вдячна за наданий зразок договору про колективну відповідальність за бібліотечний фонд. Чекаю на відповідь.
Відповідь. Колективна (бригадна) матеріальна відповідальність може застосовуватись лише за умов, передбачених законодавством ( ст. 1352 КЗпП). Умови застосування колективної (бригадної) матеріальної відповідальності визначаються чинним законодавством та письмовим договором, укладеним між власником або уповноваженим ним органом та всіма членами колективу на підставі Типового договору про колективну (бригадну) матеріальну відповідальність, затвердженого наказом Міністерства праці України № 43 від 12 травня 1996 р. /Режим доступу: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/z0286-96. Додатково пропонуємо ознайомитись з статтею ученого секретаря НПБУ Н. Розколупи "До проблем обліку бібліотечних фондів" (Бібліотечна планета. – 2006. – № 2. – С. 11-14) // http://profy.nplu.org/!site/publication/lp-32.pdf, та з "Юридичною консультацією" ((Бібліотечна планета. – 2008. – № 4. – С. 35-36) // http://profy.nplu.org/file/lp-42.pdf, відповідями на питання № 1762, 1440, 933. Публікація тексту письмових договорів про матеріальну відповідальність поза межами формату нашої довідки. |
Питання №2288 |
Larisa 27/03/2012 × 15:43 | Чи може бібліотекар прийняти взамін загубленої однієї книги дві, якщо вважає таку заміну рівноцінною? Якщо так, то як скласти акти, адже в списках до актів порядкові номери загублених книг не будуть співпадати з порядковими номерами прийнятих ( наприклад, загублено 15 книг, а прийнято 25)
Відповідь. Дозволимо нагадати, що заміна загублених книг здійснюється на підставі затверджених Правил користування бібліотекою, в яких передбачено, що: „Користувач, який втратив або пошкодив документ з фонду бібліотеки, а також одержаний через МБА, внутрішньосистемний книгообмін за домовленістю з бібліотекою-фондоутримувачем, повинен замінити його аналогічним чи документом, визнаним рівноцінним, або відшкодувати його ринкову вартість. Розмір відшкодування визначається бібліотекою”. Бажання користувача замінити загублену книгу 2-ма примірниками підтверджує його власний підпис у «Зошиті обліку видань одержаних від читачів замість загублених». Нам невідомі інструктивні документи, які б регламентували позицію про співпадання нумерації списків до актів. Звертаємо увагу, що загальна сума документів, наданих на заміну не може бути меншою за суму документів, загублених читачами . |
Питання №2287 |
nadij
27/03/2012 × 15:23 | Доброго дня! Надайте консультацію : Чи має право бібліотека брати кошти з користувачів бібліотеки за читацький квиток та видану літературу " Нічний абонемент"
Відповідь. Діючі платні послуги визначені Постановою КМУ від 12 грудня 2011 р. N 1271 «Про затвердження переліку платних послуг, які можуть надаватися закладами культури, заснованими на державній та комунальній формі власності» /Режим доступу: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/1271-2011-п |
Питання №2286 |
Tatiana
27/03/2012 × 14:55 | Доброго дня! У мене питання стосовно організації інформаційно-ресурсного центру. У нашій бібліотеці ІРЦ діє з 2004 року, і хоча знаходився він у читальному залі, його було виділено як самостійний підрозділ бібліотек. статистика відвідуваності велася окремо від читального залу. Раніше ми зазначали прізвище користувача, тему його запиту та адресу сайту, на якому він перебував. Але зараз розуміємо, що це не має сенсу. Адже вийшов Закон " Про Персональні дані", тож ми не маємо зазначати теми та сайти, які переглядав користувач. порадьте будь ласка, чи можеми ми ввести статистику відвідування ІРЦ до статистики читального залу, і як це потрібно оформити?
Відповідь. Дозволимо нагадати, що облік адрес сайтів проводився з порушенням прав особистості , а не ЗУ «Про захист персональних даних» : Конституції України (ст.32, ст.41), ЗУ " Про інформацію" ( ст.38 ), ЦК (ст. 302) тощо. Пропонуємо розглянути два варіанти подальшої діяльності ІРЦ: 1). ІРЦ залишається самостійним структурним підрозділом. Ви проводите облік користувачів, відвідувань та інформаційно-бібліографічного обслуговування (довідок, консультацій, вебліографії тощо) . Облік проводите в окремому Щоденнику роботи. 2). При влитті ІРЦ до складу читального залу необхідно переробити Положення про структурні відділи бібліотеки, внести зміни в штатний розпис та інші документи локального характеру. Що виграєте? Облік залишається той самий (користувач + відвідування). Стосовно положень ЗУ «Про захист персональних даних» то будь-який структурний підрозділ бібліотеки повинен підтримувати склад персональних даних та процедури їх обробки у відповідність до закону. |
Питання №2285 |
Maryna 27/03/2012 × 13:33 | Шановні колеги , будь ласка поясніть, якщо бібліотекарі не є державними службовцями, то чому вони мають декларувати свої доходи?
Ми познайомилися з відповіддю на питання №2268, але там не надано повної відповіді на поставлену проблему.
Завчасно вдячні за обгрунтовану відповідь.
Марина.
Відповідь. В НПБУ задекларували доходи (за місцем роботи (служби)) не бібліотекарі, а лише керівники адміністративно-господарських та організаційно-розпорядчих відділів у відповідності до ст. 4 п.3 Закону України «Про засади запобігання і протидії корупції» від 07.04.11р. № 3206 /Режим доступу: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/3206-17/page. Також, пропонуємо звернути увагу на Рішення Конституційного Суду України від 13 березня 2012 року № 6-рп/2012 стосовно визнання конституційними окремих положень Закону № 3206 /Режим доступу: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/v006p710-12 |
Питання №2284 |
Eleno4ka
27/03/2012 × 12:43 http://www.shevcbs.kiev.ua | Будьте ласкаві, підкажіть чи виходили оновлення (доповнення) для "Типових правил користування бібліотеками в Україні" Мінкультури № 139 від 25.05.2001р.? Якщо виходили, де їх розшукати? Дякую!
Відповідь. Не виходили. |
Питання №2283 |
Ludmila
27/03/2012 × 11:30 | Доброго дня! Скажіть, будь ласка, які наукові періодичні видання України ввійшли до наукометричних баз даних Web of Science та Sci Verse Skopus. Дякую.
Відповідь. На квітень 2011 р. у цих базах даних зареєстровано18 українських журналів:
1. Actual Problems of Economics
2. Condensed Matter Physics
3. Journal of Mathematical Physics Analysis Geometry
4. Journal of Superhard Materials
5. Journal of Water Chemistry and Technology
6. Kinematics and Physics of Celestial Bodies
7. Low temperature physics
8. Materials science
9. Metallofizika i noveishie tekhnologii
10. Neurophysiology
11. Nonlinear Oscillations
12. Powder metallurgy and metal ceramics
13. Problems of atomic science and technology
14. Strength of materials
15. Symmetry integrability and geometry-methods and applications
16. Theoretical and experimental chemistry
17. Ukrainian journal of physical optics
18. Ukrainian mathematical journal |
Питання №2282 |
helen
27/03/2012 × 09:55 | Здравствуйте! Ответте пожайлуста, существует ли Державна "Программа збереження бібліотечних та архівних фондів на 2000-2015р."? Если существует, то как ее можно найти.
Відповідь. Нам невідома дана Програма. |
Питання №2281 |
Degalenko
27/03/2012 × 08:43 | Коли була введена посада провідного бібліотекаря. На підставі якого нормативно-правового документа йогобуло введено до штату ЦБС.
Відповідь. Можливо Вам допоможе Постанова Міністерства праці України від 24 жовтня 1991 року № 95 «Про умови оплати праці та розміри ставок заробітної плати». На сьогодні, посада провідного закріплена Довідником кваліфікаційних характеристик професій працівників Випуск 81 "Культура та мистецтво", затвердженого Наказом Міністерства культури і мистецтв України 14.04.2000 N 168 /Режим доступу: http://lawua.info/bdata2/ukr2267/index.htm , Наказом Міністерства культури і туризму України від 18.10.2005 N 745 «Про впорядкування умов оплати праці працівників культури на основі Єдиної тарифної сітки» (в редакції від 05.03.2012) Додаток 3 «Схема тарифних розрядів посад (професій) професіоналів, фахівців, керівників інших структурних підрозділів, технічних службовців і робітників культури» Таблиця 1/Режим доступу: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/z1285-05. Також, Національний класифікатор України "Класифікатор професій" ДК 003:2005 мав розділ «Фахівці», що вміщував професії, які вимагали знань в одній чи більше галузях гуманітарних наук (на сьогодні, відповідно до Закону України "Про стандартизацію" та на виконання Плану національної стандартизації затверджено національний стандарт України з наданням чинності з 1 вересня 2010 р. ДСТУ ISO 4217:2010). |
Питання №2280 |
Lebedeva
27/03/2012 × 07:37 | Платные услуги:Оформление электронных документов пользователям библиотек - это как?
Відповідь. А це так – читач отримує пластиковий читацький квиток з власним кодом, який відповідає штрихкоду його електронного формуляру. |
Питання №2279 |
Lubov 26/03/2012 × 16:11 | Доброго дня! Скажіть, будь ласка, чи передбачені норми навантаження по кількості користувачів на заступників директорів ЦБС (завідуючих районними бібліотеками для дітей) з питань обслуговування дітей?
Відповідь. Пропонуємо ознайомитись з завданнями та обов’язками зазначених посадових осіб у Довіднику кваліфікаційних характеристик професій працівників ВИП. 81 «Культура та мистецтво» /див. сторінку Матеріали, лінк Довідкові видання – Бібліотека в правовому полі: http://profy.nplu.org/download.php?lng=uk та визначте, хто з них забезпечує роботу щодо обслуговування читачів. |
Питання №2278 |
Inna 26/03/2012 × 14:03 | Які існують законодавчі акти для оформлення оренди (в тому числі оплати комунальних послуг) приміщення для бібліотечного пункту.
Відповідь. Рекомендуємо ознайомитись з матеріалами спецвипуску Все про бух облік. – 2011. - № 55 917.06.2011), присвяченого питанням оренди : оформленню договірних відносин, розрахункам орендної плати та її індексації, обліково-податковим моментам , що виникають у разі оренди державного та комунального майна тощо. Зверніть увагу на Роз'яснення і рекомендації до Методики розрахунку і порядку використання плати за оренду державного майна (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 19.01.2000 N 75), затверджені наказом ФДМУ від 22 серпня 2000 р. N 1765 http://zakon.nau.ua/doc/?code=v1765224-00 |
Питання №2277 |
Luda 26/03/2012 × 14:00 | Чи обов"язково бібліотекар повинен вимагати паспортні дані користувача бібліотеки?
Відповідь. Див. п.3.1. Типових правил користування бібліотеками в Україні, затверджених Наказом Міністерства культури і мистецтв України 05.05.99 N 275 /Режим доступу: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/z0449-99 |
Питання №2276 |
Svitlana 26/03/2012 × 12:23 | Доброго дня, шановні колеги!Після закінчення терміну перебування на посаді директора бібліотеки ВНЗ 3-4 р.а. мене було призначено виконуючим обовязки за цією посадою до обрання за конкурсом. В даному статусі я перебуваю майже рік, протягом якого конкурс на заміщення даної посади не оголошувався. Маю до Вас два питання:1. Який граничний термін виконання обовязків за вакантною посадою директора бібліотеки ВНЗ і чи зараховується цей час до загального стажу (трудового, пенсійного тощо)?2. Чи правомірним є покладання матеріальної відповідальності за різного роду матеріальні цінності (бібліотечний фонд, меблі, компютерна та оргтехніка) як на тимчасово виконуючого обовязки, так і на затвердженого в установленому порядку директора бібліотеки ВНЗ, чия посада згідно з Законом України "Про вищу освіту" є виборною та відноситься до посад науково-педагогічних працівників?Дуже якую!
Відповідь. Ваші питання потребують відповіді юристів (фахівців КЗпП). Ми можемо лише порекомендувати ознайомитись з діючими в Україні роз'ясненнями Державного комітету Ради Міністрів СРСР з питань праці і заробітної плати і Секретаріату ВЦРПС «Про порядок оплати тимчасового замісництва» від 29 грудня 1965 року № 30/39 /Режим доступу: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/v0521400-86, ст. 32 КЗпП, ст. 135 КЗпП, п.52 Інструкції з обліку запасів бюджетних установ, затверджена наказом держказначейства України від 08.12.2000р. № 125, з «Положенням про обрання та прийняття на роботу науково-педагогічних працівників вищих навчальних закладів третього і четвертого рівнів акредитації» /Режим доступу: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/z0600-03 |
Питання №2275 |
Lubov 26/03/2012 × 09:40 | Доброго дня .Скажіть ,будь ласка, чи правомірні дії бібліотеки про отримання бібліотекою благодійних внесків:1.Розроблено Положення про облік та використання благодійних внесків;2.Добровільно передані кошти підтверджуються -заявою фізичної чи юридичної особи та білетом типового зразка установи.Дякую.
Відповідь. Так, правомірні. Дозволимо звернути Вашу увагу на те, що облік основних засобів та інших необоротних активів, отриманих установою як гуманітарна допомога, необхідно вести згідно з Законом України "Про гуманітарну допомогу" від 22.10.1999 № 1192-XIV (із змінами) /Режим доступу: http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/1192-14. Бухгалтерія та матеріально відповідальні особи відображають надходження, переміщення та вибуття гуманітарної допомоги в облікових регістрах згідно Інструкції про кореспонденцію субрахунків бухгалтерського обліку для відображення основних господарських операцій бюджетних установ, затверджено Наказом Державного казначейства України 10.07.2000 N 61 (із змінами) //Режим доступу: http://zakon1.rada.gov.ua/laws/show/z0497-00 . |
Питання №2274 |
InnaMomjtdf
25/03/2012 × 10:35 | скажиту пожайлуста! Когда утверждали платные услуги библиотекам, кто нибудь задумывался, как выжить городским библиотекам. У нас получается что министерство культуры вообще не владеет информацией по поводу автоматизации библиотек, что большая часть библиотека вообще без компьютеров, что им делать.
Відповідь. Дійсно, виникла правова колізія. Внесення змін у Постанову можливі, якщо більшість бібліотечних фахівців України направлять запити до: Міністерства культури України /Режим доступу: офіційний веб-сайт Міністерства культури України, сторінка Інтернет-приймальня Міністра, лінк Питання-відповіді: http://mincult.kmu.gov.ua/mincult/uk/publish/article/270909 , Міністерства фінансів /Режим доступу: офіційний веб-сайт МФУ, лінк Книга зауважень та пропозицій: http://edu.minfin.gov.ua:8888/PropForm.aspx?id=10, Української бібліотечної асоціації /Режим доступу: http://ula.org.ua/index.php?id=10 |
Питання №2273 |
niyra
24/03/2012 × 21:05 | Добрый день! Скажите пожалуйста, новый Закон о Пенсионном обеспечении, предусматривает ли одноразовую выплату библиотекарям в размере 10 назначенных пенсий. При обсуждении нового Закона этот пункт неоднократно упоминался, сейчас же в Законе его нет. Может быть есть какие-то другие комментарии к этому пункту? Заранее Вам благодарна.
Відповідь. Фахову юридичну відповідь Ви можете отримати на сайті: http://www.prostopravo.com.ua/pensiya/(tag)/pensionnaya_reforma |
Питання №2272 |
victoriy 24/03/2012 × 20:09 | Ответьте, пожалуйста, какие нормы на библиотечное обслуживание существуют в Украине. Сколько читателей, книговыдачи планируют на одного библиотекаря? Какими законами при этом руководствуются?
Відповідь. Скористайтеся „Типовими нормами часу на основні на основні процеси бібліотечної роботи” (Режим доступу: http://zakon.nau.ua/doc/?uid=1041.32885.0) та Додатком 7 до наказу Міністерства культури і туризму України 18.10.2005 № 745 "Показники для віднесення до груп за оплатою праці керівних працівників бібліотек та централізованих бібліотечних систем". |
Питання №2271 |
Olga 23/03/2012 × 15:33 | Добрый день! Подскажите пожалуйста при децентрализации библиотек какая должна быть группа оплаты труда у сельских библиотекарей.
Відповідь. Групи за оплатою праці бібліотек визначені Додатком 7 до наказу Міністерства культури і туризму України 18.10.2005 № 745 "Показники для віднесення до груп за оплатою праці керівних працівників бібліотек та централізованих бібліотечних систем" . У бібліотеках з обсягом роботи нижче показників, передбачених для бібліотек IV групи, які є структурними підрозділами установи, підприємства або організації, посадові оклади завідувачів установлюються на рівні посадових окладів бібліотекарів відповідної категорії, передбачених у табл. 1 додатка 3. /Режим доступу: http://mincult.kmu.gov.ua/ |
Питання №2270 |
lubov 23/03/2012 × 15:18 http://odb.km.ua | Скажіть, будь ласка, чи має право бібліотека керуватися в своїй роботі "Временными типовыми штатами централизованных библиотечных систем Министерства культуры СССР" щодо визначення навантаження по користувачах на одного бібліотекаря, оскільки нові нормативні документи відсутні?
Відповідь. Навантаження на бібліотекаря визначаються Типовими нормами часу на основні процеси бібліотечної роботи, затверджені Наказом Міністерства культури і туризму України 29.12.2008 р. №1631/0/16-08 /Режим доступу: ttp://profy.nplu.org/articles.php?lng=uk&pg=83 Середньорічна кількість користувачів бібліотек і середньорічна кількість видачі документів необхідні для визначення групи за оплатою праці бібліотеки (закріплені у Додатку 7 до наказу Міністерства культури і туризму України 18.10.2005 № 745 "Показники для віднесення до груп за оплатою праці керівних працівників бібліотек та централізованих бібліотечних систем" /Режим доступу: http://mincult.kmu.gov.ua/ ) |
Питання №2269 |
Paraska 23/03/2012 × 13:51 | Уважаемые коллеги, скажите, пожалуйста, индексируется ли (УДК, ББК, ключевые слова) фонд периодических изданий, журналов, например? Ведь при введении их в электронный каталог без индексов теряется поисковый образ документа? И при осуществлении читателем поиска по этим параметрам (УДК, ББК, ключевые слова) журнал увиден не будет. Хотя ваша программа и не предлагает эти параметры поиска, но хотелось бы знать ваше отношение к этому вопросу.Заранее благодарны.
Відповідь. Ваше питання порушує актуальну бібліографічну проблему, яке не має однозначної стандартизованої відповіді. Індексація як правило поширюється на частину бібліографічного документа (статтею) але не на весь документ. Але беручи до уваги існування картотеки періодичних видань, яка потребує бібліографічну систематизацію, виникає необхідність в індексації і цілого документу. В НПБУ ця картотека будується за принципом ББК (називається «За галузями знань») та алфавіту у середині розділу ББК, але вона нажаль поки що традиційна. Електронна картотека статей не передбачає опис цілого документа, а отже для нас порушена Вами проблема індексації не актуальна, принаймні на сьогоднішній день. У якості поради, можна сказати, що створення пошукового образу документа у цілому бажано індексувати за принципами класифікації (ББК, УДК) оскільки вони більш загальні на відміну від ключових слів, яким притаманна проблема суб’єктивності. Відділ довідково-інформаційного обслуговування НПБУ |
Питання №2268 |
Vera 23/03/2012 × 12:49 | Доброго дня шановні колеги. Дайте будь ласка відповідь на таке питання: Чи повинні бібліотекарі ЦРБ заповнювати декларацію про доходи і чи повинна вона зберігатися в особових справах? Дякую.
Відповідь. Див. наказ Міністерства фінансів України від 07.11.2011 №1395 «Про затвердження форми податкової декларації про майновий стан і доходи та Інструкції щодо заповнення податкової декларації про майновий стан і доходи» та ст. 4 Закону УКРАЇНИ «Про засади запобігання і протидії корупції». |
Питання №2267 |
valentina
23/03/2012 × 11:34 | Шановні колеги! У переліку платних послуг в останній постанові КМ дозволяється створення клубів за інтересами на платній основі (п.3). Якщо такий клуб створюється при бібліотеці, чи потрібно його статут, положення кимось , крім самої бібліотеки, затверджувати (начальник відділу культури, виконком міської ради і т.п.)?
Відповідь. Керівник закладу, за погодженням з органом, у підпорядкуванні якого перебуває бібліотека, затверджує перелік платних послуг відповідно до Переліку платних послуг, які можуть надаватися закладами культури (Постанова КМУ N 1271) . Виконком міської ради затверджує загальне Положення про платні послуги, що надаються всіма структурними підрозділами відділу культури . У розробленому Положенні про клуб необхідно вказати перелік послуг, у т.ч. платних . Затверджує Положення про клуб - керівник бібліотеки. |
Питання №2266 |
valentyna
22/03/2012 × 16:51 | будьте ласкаві, дайте відповідь на те, чи можна замість списання передати літературу бібліотекам інших відомств, наприклад просить книг бібліотека СІЗО (у відомому наказі Міністерства фінансів сказано, що оргтехніку можна передавати, а про книги - нічого)
Відповідь. При наявності відповідного розпорядчого документу від засновника (відповідної сільської, селищної, районної, обласної ради або уповноваженим нею органом ). |
Питання №2265 |
helen
22/03/2012 × 15:43 | Здравствуйте! Подскажите пожалуйста, можно ли списывать старую литературу? На основании какого документа?
Відповідь. Пропонуємо ознайомитись з відповіддю на питання № 2251 |
Питання №2264 |
svitlana
22/03/2012 × 15:30 | Доброго дня! Напишіть будь ласка чи можна пройти позачергову атестацію зав.бібліотекою педагогічного коледжу у березні 2012 року, якщо попередня атестація була у травні 2010 року, курси по підвищенню кваліфікації пройшла у листопаді 2010 року. Чи можна було подати заяву до 10 жовтня 2011 року для проходження атестації у 2012 року.
Відповідь. Чергова атестація проводиться один раз на п'ять років. Позачергова атестація проводиться не раніше як через рік з дня попередньої атестації для працівників культури, які: повинні пройти повторну атестацію після прийняття рішення попередньою атестаційною комісією про відповідність займаній посаді за умови виконання рекомендацій щодо підвищення кваліфікації певного фахового напряму. (п. 2.1 Положення про проведення атестації працівників підприємств, установ, організацій та закладів галузі культури, затверджене Наказом Міністерства культури і туризму України 16.07.2007 N 44 /Режим доступу: http://profy.nplu.org/file/official/o_att.htm ) |
Питання №2263 |
inna
22/03/2012 × 14:45 | Скажіть, будб ласка, чи має витпачуватися щомісячна індексація бібліотекарям публічних бібліотек?
Відповідь. Індексація заробітної плати, регулюється Законом України "Про індексацію грошових доходів населення" від 03.07.91 р. №1282-ХІІ та Постановою Кабінету Міністрів України від 17 липня 2003 р. N 1078 Про затвердження Порядку проведення індексації грошових доходів населення (зі змінами і доповненнями). Бухгалтерська служба Вашої установи повинна не лише провести розрахунки, але й при потребі пояснити їх, адже методисти - не є фахівцями з питань індексації зарплат, розрахунків коефіцієнтів. |
Питання №2262 |
Helena 22/03/2012 × 13:55 | К вопросу №2256. Естественно, что при СПИСАНИИ осуществляется "индексация балансовой стоимости основных фондов". Речь же идет о ПЕРЕДАЧЕ внутри ЦБС. Если мы проиндексируем книгу сейчас, то через какое-то время при списании ее снова будут индексировать?
Відповідь. Звертаємо Вашу увагу, що ще з 1996 р . підприємства і організації усіх форм власності, включаючи бюджетні установи та організації в обов’язковому порядку провели індексацію балансової вартості основних фондів, коли карбованці та купоно - карбованці були переведені у національну валюту (гривні). Суми бібліотечного фонду в національній валюті (грн.) були закріплені і в бухгалтерії (форма №03-9) і в «Книгах сумарного обліку бібліотечного фонду» кожного філіалу ЦБС . Коли Ви проводите передачу книг в визначеній вартості, то й при списанні вони будуть мати ту ж саму вартість. |
Питання №2261 |
Tetyana 22/03/2012 × 10:59 | Доброго дня! Поясніть, будь ласка, чи можемо ми, враховуючи постанову КМУ 3 1271, надавати послуги з роздруківки матеріалів з інтернету,( які є дуже популярними у користувачів) маючи на увазі "Надання послуг
з користування …. персональними комп'ютерами …"?І питання стосовно ЗУ "Про захист персональних даних" Ми надіслали на реєстрацію базу даних "Користувачі" Чи правомірно в читацькому формулярі додавати пункт "Даю згоду на обробку моїх персональних даних" під підпис читача. Формуляр - це документ затверджений ГОСТом, чи можемо ми вносити зміни? Дякую.
Відповідь. 1). Постановою КМУ від 12 грудня 2011 р. N 1271 надання послуг з роздруківки документів не передбачено. Можливо, як варіант, включити роздруківку як складову послуги з підготовки фактографічних, аналітичних, бібліографічних та інших довідок для фізичних та юридичних осіб та зробити відповідну калькуляцію. Ми впевнені, що внесення змін у Постанову можливі, якщо більшість бібліотечних фахівців України направлять свої пропозиції до Міністерства культури України /Режим доступу: офіційний веб-сайт Міністерства культури України, сторінка Інтернет-приймальня Міністра, лінк Питання-відповіді: http://mincult.kmu.gov.ua/mincult/uk/publish/article/270909 , Міністерства фінансів /Режим доступу: офіційний веб-сайт МФУ, лінк Книга зауважень та пропозицій: http://edu.minfin.gov.ua:8888/PropForm.aspx?id=10 . 2). ГОСТ 7.35-81, який регламентував бібліотечну документацію, в Україні не діє. |
Питання №2260 |
Irina
22/03/2012 × 10:42 | Доброго дня! Чи можливе переписування інвентарної книги, з причини вітхого стану її?
Відповідь. Радимо провести палітурні роботи. Інвентарні книги – документи, які зберігаються до ліквідації бібліотеки. У випадку їх перепису необхідно дотриматись певних процедур – підготувати доповідну, наказ про створення комісії із спеціально уповноважених осіб, результати роботи комісії оформляють актом з додатками-поясненнями , отримати довідку, що підтверджує неможливість проведення палітурних робіт. |
Питання №2259 |
olga
22/03/2012 × 09:35 | Огромное спасибо за то, что с пониманием отнеслись к нашим проблемам и за ваш подробный ответ. |
Питання №2258 |
inna
22/03/2012 × 09:15 | Скажіть, будь ласка, чи можна зараз оформити акт на подаровану літературу читачами та списати взамін загубленої?
Відповідь. На нашу думку, Ви припустились стилістичної помилки в побудові запиту. Тому, надаємо відповідь на наш розсуд. 1). Ви повинні оформлювати акти на книги, отримані в дарунок від читачів. Приймає подарункові видання комісія по роботі з фондами. Додатково див. відповідь на питання № 1774. 2). Заміна загублених книг здійснюється на підставі затверджених Правил користування бібліотекою, в яких передбачено, що: „Користувач, який втратив або пошкодив документ з фонду бібліотеки, а також одержаний через МБА, внутрішньосистемний книгообмін за домовленістю з бібліотекою-фондоутримувачем, повинен замінити його аналогічним чи документом, визнаним рівноцінним, або відшкодувати його ринкову вартість. Розмір відшкодування визначається бібліотекою”. Додатково див. відповідь на питання № 2251, 1844, 1686, 1257. |
Питання №2257 |
Innessa
21/03/2012 × 21:30 | Інструкція з ведення ділової документації у ЦБС на 2011 рік
Відповідь. Аналогічна Інструкції з ведення ділової документації в ЦБС за 2010 рік |
Питання №2256 |
Helena 21/03/2012 × 13:45 | Здравствуйте! Помогите, пожалуйста, разобраться. Из одного филиала в другой в пределах одной ЦБС были переданы 52 книги 80-х годов на сумму в сов. рублях 64 руб. 12 коп. Как правильно указать в акте передачи сумму в гривнах? Бухгалтер советует разделить на 100000. Но тогда выходит, что 52 книги стоят меньше 1 коп. Верно ли это? Спасибо.
Відповідь. Незрозуміло, як Вам вдалось за 20-ть років незалежності України проводити облік майна в радянських рублях? Індексація балансової вартості основних фондів підприємств, організацій та установ України проводилась у чотири етапи – у 1992, 1993, 1995 та 1996 роках. Ця процедура регламентувалась Постановами Кабміну, Інструкцією з бухгалтерського обліку необоротних активів бюджетних установ (затверджену Наказом Державного казначейства України 17.07.2000 N 64 /Режим доступу: http://zakon1.rada.gov.ua/laws/show/z0459-00 ), Листом Держкомстату України від 01.08.2000р. № 05-2-4-8/281 /Режим доступу: http://ukraine.uapravo.net/data/base49/ukr49229.htm . Рекомендовані індекси відображались в Інвентарній картці групового обліку основних засобів в бюджетних установах типової форми №03-9, які веде бухгалтерія установи. Ви не мали права вираховувати загальну суму переданих книг в руб., а провести перерахунок балансової вартості кожної книги (проіндексувати) і саме цю суму вказувати в акті. Пропонуємо додатково ознайомитись з юридичною консультацією вченого секретаря НПБУ Н.І. Розколупи в журналі "Бібліотечна планета" . – 2008. - № 4 , статтю "До проблем обліку бібліотечних фондів" в "Бібліотечній планеті" . – 2006. - № 2 (електронні версії розміщені на сайті) та методичними рекомендаціями "Формування, індексація та збереження бібліотечних фондів" на сайті Запорізької ОУНБ: http://www.zounb.zp.ua/content/resourses/formuvannia/Zberegennia_Bib_Fondiv.htm |
Питання №2255 |
Heien 21/03/2012 × 10:48 | Здравствуйте! Подскажите пожалуйста, если согласно инструкции, поступающие в библиотеку книги с накладными, в которых цена указана в копейках мы должны так и принимать. Но бугалтерия требует, чтоб к концу года общая сумма в сумарной книге должна сходиться с ними. Тогда как бухгалтерия списует копейки у себя и мы должны менять цену книг в инвентаре и сумарной книге? Как нам поступать?
Відповідь. Як відомо, бібліотека веде два види обліку: інвентарний та сумарний, де книги записуються за цінами згідно супроводжуючого документу. При цьому фахівці керуються «Інструкцією з обліку документів, що знаходяться в бібліотечних фондах», затвердженою наказом МКТ України від 03.04.2007 р. N 22 (z0530-07). У таблицях, додатках до цієї Інструкції, сума стоїть у грн. і копійках, тому і дані щодо отриманої партії будуть відповідні. Бухгалтерія веде груповий облік згідно п. 1.21 «Інструкції з бухгалтерського обліку необоротних активів бюджетних установ». Вимоги Держказначейства стосуються безпосередньо бухгалтерів і це вже їх робота яку суму поставити до групової картки обліку. Вимоги бухгалтерів, щодо переобліку фонду, внесення змін до документів сурової звітності, якими є книги індивідуального та сумарного обліку, є абсолютно противоправними. У листі Державного казначейства України від 22.10.2010 р. N 17-04/2630-19851 також чітко вказано, що: «… згідно із статтею 58 Конституції України закони та інші нормативно-правові акти не мають зворотної дії в часі , крім випадків, коли вони пом'якшують або скасовують відповідальність особи.» |
Питання №2254 |
Natalya 21/03/2012 × 10:43 | Доброго дня! Я хочу взяти відпустку на 5 календарних днів. Питання: Чи маю я право на отримання матеріальної допомоги на оздоровлення, якщо так, то на підставі якого документу. Дякую
Відповідь. Поділ відпустки дозволяється, якщо основна його частина не буде меншою за 14 календарних днів (див. ст. 12 Закону України "Про відпустки" від 15.11.96 р. №504/96-ВР із змінами). У випадку поділу щорічної відпустки на частини, допомога на оздоровлення виплачується працівникові один раз на рік при наданні будь-якої з частин щорічної відпустки (постанова КМ України від 30 вересня 2009 р. N 1062 "Про доповнення постанови Кабінету Міністрів України від 22 січня 2005 р. N 84") /Режим доступу: http://zakon1.rada.gov.ua/laws/show/1062-2009-п |
Питання №2253 |
TOLIK
20/03/2012 × 19:26 | які події сталися в 1884р.Яке значення вони мали для розвитку вищої освіти в українських землях?
Відповідь. Ваш запит – поза формату нашої професійної довідки. |
Питання №2252 |
Lana
20/03/2012 × 12:57 | Наша бібліотека отримала двотомник «ЗДОБУТТЯ НЕЗАЛЕЖНОСТІ УКРАЇНИ 1991. Історія проголошення, документи, свідчення.», підготовлений Редакційною радою Асоціації народних депутатів України і виданий за підтримки Програми сприяння Парламенту IIМи отримали ці книги безкоштовно. Чи потрібно їх оцінюватим? Якщо так. то за якою ціною ?
Відповідь. Згідно п.1.24. Інструкції з бухгалтерського обліку необоротних активів бюджетних установ, затверджену Наказом Державного казначейства України 17.07.2000 N 64 (із змінами): «Необоротні активи, отримані безоплатно від інших установ, зараховуються на баланс установи за первісною (відновлювальною) вартістю установи, що їх передала, з наведенням нарахованої суми зносу за повну кількість календарних місяців їх перебування в експлуатації» /Режим доступу: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/z0459-00 . Нагадаємо, що облік необоротних активів ведеться в повних гривнях, без копійок. Саме комісія складає акт, в якому зазначаються найменування, кількість і вартість отриманих матеріальних цінностей. Додатково див. відповідь на питання № 1862, 1597, 1042. |
Актуальна інформація
Вітаємо шановних відвідувачів на сайті, який супроводжує науково-методичний відділ Національної бібліотеки України імені Ярослава Мудрого (НБУ ім. Ярослава Мудрого). Наш відділ є науково-методичним та інформаційно-консультативним центром для публічних бібліотек України, а також співпрацює з бібліотеками різних типів і форм власності.
Пам'ятайте, що наповнення цього сайту - наша спільна робота. Якщо Ви маєте матеріали, що можуть зацікавити бібліотечну спільноту, або бажаєте підняти актуальну тему - чекаємо Ваших пропозицій на адресу method@nplu.org.
Шановні колеги! Якщо у вас змінилися реквізити (адреса, e-mail, URL, телефон тощо) надішліть повідомлення для відповідних коректив на сторінці сайту „Бібліотеки України”.
| Вітаємо
For Librarians
Библиотекарю
Пошук
Голосування
|