Бібліотечному фахівцю

Бібліотека - забезпечує акумуляцію і загальнодоступність документально-інформаційних ресурсів
Розділи сайту

Закрити 1. Офіційна інформація

Закрити 2. Бібліотеки України

Закрити 3. Національні бібліотеки

Закрити 4. Сторінка дослідника

Закрити 5. Методисти рекомендують

Закрити 6. Статистична аналітика

Закрити 7. Бібліотечна планета

Закрити 8. Бібліолоція

Закрити 9. Бібліографи презентують

Мастрід

Закрити Інновації/проекти

Закрити Бібліотечний простір

Закрити ЕСМаР

Закрити Лауреати конкурсу

Закрити Нагороди і звання

Нове на сайті

Виставлено:

[16.10.2025]

Список нових надходжень до сектору організації професійної самоосвіти науково-методичного відділу в Жовтні 2025 року

[30.06.2025]

БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА № 2 (108) 2025

[25.12.2024]

БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА № 4 (106) 2024

[29.11.2024]

Умови редакційної передплати журналу «Бібліотечна планета» на 2025 рік.

Для цього необхідно

[24.06.2024]

БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА № 2 (104) 2024

[22.12.2023]

БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА № 4 (102) 2023

[03.10.2023]

БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА № 3 (101) 2023

[18.09.2023]

Список статей з зарубіжної фахової періодики за III квартал 2023 року

[05.07.2023]

БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА № 2 (100) 2023

[19.06.2023]

Список статей з зарубіжної фахової періодики за II квартал 2023 року

[20.05.2023]

Список нових надходжень до сектору організації професійної самоосвіти науково-методичного відділу

[06.05.2023]

Список нових надходжень до сектору організації професійної самоосвіти науково-методичного відділу в травні 2023 року

[05.04.2023]

БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА № 1 (99) 2023

[16.03.2023]

Список нових надходжень до сектору організації професійної самоосвіти науково-методичного відділу в березні 2023 року

[16.03.2023]

Список статей з зарубіжної фахової періодики за 4 квартал 2022 року

[27.02.2023]

Список нових надходжень до сектору організації професійної самоосвіти науково-методичного відділу в лютому 2023 року

[17.01.2023]

БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА № 4 (98) 2022

[23.12.2022]

Список нових надходжень до сектору організації професійної самоосвіти науково-методичного відділу в грудні 2022 року

[21.12.2022]

Список статей з зарубіжної фахової періодики за 4 квартал 2022 року

[18.11.2022]

Список нових надходжень до сектору організації професійної самоосвіти науково-методичного відділу в листопаді 2022 року

[04.11.2022]

Список статей з зарубіжної фахової періодики 3 квартал 2022 рр.

[05.10.2022]

Умови редакційної передплати журналу «Бібліотечна планета» на 2023 рік.

Для цього необхідно

[04.10.2022]

БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА № 3 (97) 2022

[10.09.2022]

Список нових надходжень до сектору організації професійної самоосвіти науково-методичного відділу в вересні 2022 року

[03.08.2022]

Список нових надходжень до сектору організації професійної самоосвіти науково-методичного відділу в першому півріччі 2022 року

[11.07.2022]

БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА № 2 (96) 2022

[29.06.2022]

БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА № 1 (95) 2022

[23.12.2021]

БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА № 4 (94) 2021

[16.12.2021]

Список нових надходжень до сектору організації професійної самоосвіти науково-методичного відділу в грудні 2021 року

[06.12.2021]

РЕДАКЦІЙНА ПЕРЕДПЛАТА ЖУРНАЛУ «БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА» НА 2022 РІК

[01.12.2021]

Список нових надходжень до сектору організації професійної самоосвіти науково-методичного відділу в листопаді 2021 року

[20.10.2021]

Список нових надходжень до сектору організації професійної самоосвіти науково-методичного відділу в жовтні 2021 року

[27.09.2021]

БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА № 3 (93) 2021

[01.09.2021]

Список нових надходжень до сектору організації професійної самоосвіти науково-методичного відділу в серпні 2021 року

[06.07.2021]

«Перелік стандартів з довідково-інформаційної, бібліотечної, видавничої справи і суміжних галузей» / (чинні в Україні станом на 01.07.2021 р.)

[30.06.2021]

Список нових надходжень до сектору організації професійної самоосвіти науково-методичного відділу в червні 2021 року

[23.06.2021]

БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА № 2 (92) 2021

[31.05.2021]

Список нових надходжень до сектору організації професійної самоосвіти науково-методичного відділу в травні 2021 року

[07.05.2021]

XІІІ Всеукраїнська науково-практична конференція «Бібліотека і книга в контексті часу»

[29.03.2021]

БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА № 1 (91) 2021

Інформація від майстра
Відвідувачі

   відвідувачі

   відвідувач online


Page Rank Check
Запитання-відповіді


В цьому розділі можна поставити фахові питання. Для цього необхідно скористатися браузером Mozilla Firefox або ел. скринькою НМВ: method@nplu.org
Питання, що стосуються роботи ЕСМаР, надсилайте на ecmap@nplu.org
Шановні колеги, перш ніж поставити питання, пропонуємо скористатись Пошуком, чи не знаходиться вже готова відповідь у базі "Запитання-відповіді". Пошук здійснюється за ключовими словами.
P.S.: Увага! З метою надання більш чітких відповідей, просимо в питаннях конкретизувати регіон, вид Вашої бібліотеки за призначенням (публічна, спеціальна, спеціалізована) та за значенням (обласна, міська, районна, селищна, сільська).
P.P.S.: Питання "де знайти в електронному вигляді, в інтернеті, в бібліотеці" вважаються тролінгом і видаляються.

Питання №2399 liza 03/05/2012 × 23:57
Доброго дня. Я працюю сільським бібліотекарем. У січні вийшла з декретної відпустки, але тепер хочу звільнитися. Інвентаризація закінчилася у березні, чи виникнуть у мене перешкоди для звільнення?
Відповідь. Згідно ст. 38, 39 КЗпП України працівник має право звільнитися за власним бажанням, попередивши про таке звільнення роботодавця письмово за два тижні. По закінченні терміну попередження власника (уповноваженого ним органу) про припинення трудового договору працівник може залишити роботу, а власник (уповноважений ним орган) у цьому випадку повинен здійснити з ним розрахунок і видати йому трудову книжку. Проте - чи оформлювались акти прийому-передачі матеріальних цінностей (в т.ч. бібліотечного фонду) під час оформлення декретної відпустки та в період виходу з неї? Якщо ні - перешкод для звільнення не існує.
Питання №2398 Liuda 03/05/2012 × 11:31
http://hlibockabibliot.ucoz.ru/
Доброго дня! У мене таке питання: Чи проходять атестацію бібліотечні працівники, які працюють на тимчасовому місці на час декретної відпустки основного працівника? Дякую!k
Відповідь. Проходять, якщо не підпадають під дію пунктів 1.4, 1.5, 1.6, 1.7 Положення про проведення атестації працівників підприємств, установ, організацій та закладів галузі культури, затверджене Наказом Міністерства культури і туризму України 16.07.2007 N 44 /Режим доступу: http://zakon1.rada.gov.ua/laws/show/z1023-07
Питання №2397 Natalya 03/05/2012 × 10:48
Что при фронтальной проверки - проверяют в отделе комплектовании и обработки литературы, какие именно документы обязательно должны быть в этом отделе?
Відповідь. В першу чергу – обсяг документів, визначених номенклатурою справ Вашого відділу (Положення про відділ, систему каталогів, Посадові інструкції працівників, планово-звітну документацію, Книги сумарного обліку бібліотечного фонду, інструктивно-методичну документацію тощо).
Питання №2396 Svitlana 03/05/2012 × 10:45
http://http://kotovsk-crb.ucoz.ua/
Доброго дня, шановні колеги!Підскажіть, будь ласка, як ви списуєте зношену та фізично застарілу літературу сьогодні, коли набрав чинності Наказ про призупинення Типової інструкції по списанню літератури.  Нам потрібно здійснити термінову передачу фонду при зміні завідуючої сільської філії. В фонді бібліотеки дуже багато застарілої та зношеної літератури. Що нам робити?Будемо вдячні за допомогу.
Відповідь. В нашій бібліотеці списання документів призупинено. Також, дозволимо нагадати, що при зміні матеріально відповідальних осіб на день прийняття-передання справ в обов'язковому порядку проводиться інвентаризація тих матеріальних цінностей, які передаються. Під час проведення інвентаризації списання бібліотечного фонду призупиняється. Додатково див. відповіді на питання №№ 1928, 2302, 2361.
Питання №2392 Katerina 28/04/2012 × 14:10
Де можна знайти інформацію про історію автоматизації НПБ України?
Відповідь. Інформацію про історію автоматизації НПБ України Ви можете отримати в Секторі організації професійної самоосвіти НПБ України (вул. Грушевського, 1, м. Київ, 01001, кімната № 9), де зберігаються всі внутрішні документи НПБУ (планово-звітна документація), фахова періодика, автореферати дисертацій тощо.
Питання №2391 nataliya 28/04/2012 × 11:38
400 кв.м.  водяного  опалення  скільки  потрібно  кочегарів?  І  який   документ  підтверджує  це.
Відповідь. На сьогоднішній день, нормативно-правовові документи, які б регламентували структуру та штатні нормативи комунальних бібліотек відсутні. Для обґрунтування чисельності кочегарів пропонуємо скористатись Міжгалузевими нормами чисельності робітників, що обслуговують громадські будівлі (будівлі управлінь, конструкторські і проектні організації), затверджені Наказом Міністерства праці та соціальної політики України 11.05.2004 N 105 /Режим доступу: http://zakon.nau.ua/doc/?code=v0105203-04 ; «Рекомендаціями до складання штатних розписів початкових спеціалізованих мистецьких навчальних закладів системи Міністерства культури і мистецтв України» МКіТ України від 16.03.2004 N 14-1770/17 /Режим доступу: http://zakon.nau.ua/doc/?uid=1041.35772.0 ; Примірними типовими штатними нормативами позашкільних навчальних закладів державної та комунальної форми власності системи Міністерства освіти і науки України, затверджені Наказом Міністерства освіти і науки України 11.03.2010 N 202 /Режим доступу: http://zakon.nau.ua/doc/?uid=1038.2624.0
Питання №2390 Svetlana 27/04/2012 × 15:45
Доброго дня шановні колеги! Чи можна перекладати власні назви художніх, музичних творів, назви організацій та ін. з інших мов (напр. російської) на українську при заповненні предметних (персональних) рубрик? І чи обов'язково це потрібно робити?

Буду вдячна за відповідь!
Правила внутрішнього та зовнішнього оформлення каталогів та картотек повинні бути чітко прописані у відповідних документах, наприклад у: "Положенні про алфавітний та систематични каталоги", "Положення про систематичну картотеку статей" тощо). Якщо мова оформлення картотек або каталогів – українська, то й внутрішнє оформлення (назви предметних рубрик, персоналії тощо) - українською.
Питання №2389 Iruna 27/04/2012 × 15:12

Добрий день, шановні колеги!

Просимо уточнити до питання 2306 чи заповнюють декларацію про доходи заступник директора з внутрішньобібліотечної роботи, заступник директора з наукової роботи, завідувач структурного підрозділу бібліотеки тощо?

Відповідь. Заступник директора з наукової роботи не подає декларацію. Якщо основні посадові обов’язки заступника директора з внутрішньобібліотечної роботи, зав. структурного підрозділу бібліотеки пов’язані з виконанням адміністративно-господарських завдань (згідно ст. 4 ч.3 ЗУ «Про засади запобігання і протидії корупції»), то вони мають подати декларацію за формою з додатку до Закону про корупцію до 1 квітня 2012 року за місцем роботи (служби).
Питання №2388 Evgenija 27/04/2012 × 10:58
Підкажіть будьласка, де можна знайти газету "Красная звезда" за 1986 рік?
Відповідь. В НПБУ. Адреса: вул. Набережно-Хрещатицька, 1, м. Київ 04070
Питання №2387 inna 27/04/2012 × 09:15
Доброго дня! Скажіть, будь ласка, чи можна провести повторну інвентаризацію книг у шкільній бібліотеці, якщо попередні документи були пошкоджені. Завчасно вдячна за вашу відповідь.
Відповідь. Зав. бібліотеки повинен надати доповідну записку з обґрунтуванням причин пошкодження документів, що буде підставою для видання наказу керівника школи про проведення позачергової інвентаризації бібліотечного фонду.
Питання №2384 Marina 26/04/2012 × 14:09
Подскажите пожалуйста: как правильно вести учет документов на  электронных носителях?
Відповідь. Згідно п.6 ГОСТу 7.20-2000 „Бібліотечна статистика” та «Інструкції з обліку документів, що знаходяться в бібліотечних фондах» (Інструкція, розд.2) від 03.04.2007 N 22 /Режим доступу: http://profy.nplu.org/file/official/i_oblik.htm - одиницею обліку електронних видань, є примірник і назва, які пройшли обробку і мають інвентарний номер.
Питання №2383 Inessa 26/04/2012 × 08:11
чи прийнято новий штатний розпис для бібліотек
Відповідь. Не прийнято. На офіційному веб-сайті Міністерства культури України (розділ «Громадське обговорення» від 22 липня 2011р.) для отримання пропозицій та зауважень розміщено проект примірних структур та примірних штатних нормативів комунальних бібліотек України /Режим доступу: http://mincult.kmu.gov.ua/mincult/uk/publish/article/250005
Питання №2382 Olha 25/04/2012 × 15:23
Доброго дня! Підкажіть, будь ласка, як правильно оформити подаровані книжки та журнали: чі потрібно в акті вказувати прізвище дарувальника (і, якщо так, то що робити, якщо він не є користувачем і не бажає надавати свої дані); чи повинен він (дарувальник) засвідчити передачу книг своїм підписом; чи потрібен наказ директора ЦБС про приймання подарованих книг? kЯкий документ це регламентує?Щиро дякуємо за допомогу.
Відповідь. Необоротні активи, отримані безоплатно у вигляді безповоротної допомоги приймаються згідно Інструкції з бухгалтерського обліку необоротних активів бюджетних установ» (див. п. 1.24) /Режим доступу: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/z0459-00/page . Підпис дарувальника потрібний (на нашу думку, активний користувач бібліотеки не відмовиться від пропозиції бібліотеки). Наказ директора не потрібний. Додатково див. відповіді на питання №2300, 2252, 1999, 1862, 1774.
Питання №2381 MARIYA 25/04/2012 × 14:31
Я ПРАЦЮЮ В ШКІЛЬНІЙ БІБЛІОТЕЦІ ЧОТИРИ РОКИ.ОТРИМУЮ ПЕНСІЮ ПО ВИСЛУЗІ РОКІВ, ЯК ВЧИТЕЛЬ.ЧИ МАЮ Я ПРАВО АТЕСТУВАТИСЯ ВІДРАЗУ НА ПЕРШУ КАТЕГОРІЮ?
Відповідь. Згідно «Положення про проведення атестації працівників підприємств, установ, організацій та закладів галузі культури» , затверджене Наказом Міністерства культури і туризму України 16.07.2007 N 44 (із змінами) атестаційна комісія не присвоює категорію, а лише дає оцінку професійній кваліфікації і діловим якостям працівника (п.4.6.), а також може вносити рекомендації керівництву щодо заохочення окремих працівників за досягнуті успіхи в роботі (п.4.10.). Див. також «Довідник кваліфікаційних характеристик професій працівників» Вип. 81 Культура та мистецтво, затверджений наказом Міністерства культури і мистецтв України 14.04.2000 р. N 168 де чітко визначені кваліфікаційні вимоги до Бібліотекаря 1-ї категорії : - повна або базова вища освіта відповідного напряму підготовки (спеціаліст або бакалавр, молодший спеціаліст) та підвищення кваліфікації. Стаж роботи за професією бібліотекаря 2-ї категорії для спеціаліста не менше 1 року, бакалавра, молодшого спеціаліста – не менше 2 років.
Питання №2380 Innessa 25/04/2012 × 13:03
як на законодавчому рівні захистити міськи бібліотеки від закриття
Відповідь. На законодавчому рівні діють: Закон України «Про бібліотеки і бібліотечну справу» від 27.01.1995 № 32/95 9 (із змінами), Закон України «Про культуру» (№ 2778–VI), Закон України «Про місцеве самоврядування в Україні» від 21.05.1997 № 280/97 (із змінами), Постанова Верховної Ради України «Про запровадження мораторію на виселення редакцій друкованих засобів масової інформації, закладів культури, у тому числі бібліотек, видавництв, книгарень, підприємств з розповсюдження книг та преси» від 16.01.2009 № 901-VI /Режим доступу: http://profy.nplu.org/articles.php?lng=uk&pg=81 та інші, але найголовніше – чи готові місцеві жителі, користувачі бібліотеки разом з бібліотечними працівниками захищати свою бібліотеку ?!
Питання №2379 Lesj 25/04/2012 × 10:20

Шановні колеги! Прошу вас конкретно відповісти ТАК чи НІ на питання необіїдності заповнення декларації бібліотечними працівниками. Із законами ознайомлені але чіткості у їх розясненні немає.

З повагою.

Згідно з наказом Міністерства фінансів України від 07.11.2011 № 1395 «Про затвердження форми податкової декларації про майновий стан і доходи" та "Інструкції щодо заповнення податкової декларації про майновий стан і доходи» не бібліотечні фахівці, а лише керівники адміністративно-господарських та організаційно-розпорядчих відділів (завідувачі мат.-технічного відділу, відділу постачання, відділу кадрів, гол. бухгалтер та ін.) декларують доходи. Пропонуємо також перечитати ст. 4 п.3 Закону України «Про засади запобігання і протидії корупції» від 07.04.11р. № 3206 (Режим доступу: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/3206-17/page).
Питання №2378 Yuliya 25/04/2012 × 07:45

Доброго дня! Надайте, будь ласка, консультацію, з питання систематизації літератури за новими Середніми таблицями ББК (Росія). Чи мають вони нормативний характер в Україні і коли буде український варіант таблиць ББК? Дякуємо

В Україні немає офіційних документів, які б унормовували використання російських середніх таблиць ББК. Національна парламентська бібліотека України використовує їх в якості допоміжних таблиць згідно з методичним рішенням, прийнятим відділом каталогізації НПБУ. Ваша бібліотека може так само прийняти таке рішення і використовувати ці таблиці. А розробка українського варіанту таблиць ББК, за нашими даними, поки що не на порядку денному.
Питання №2377 svetlana 24/04/2012 × 15:11

Чи можна за погодженням управління культури в обласній бібліотекці списувати літературу, яка надалі передається в обмінний фонд бібліотеки і на підставі яких документів?

Відповідь. Якщо Ви передаєте, то це перерозподіл документів і Ви маєте діяти в відповідності до Інструкції про організацію та порядок обміну, перерозподілу і розповсюдження документів серед бібліотек України через систему обмінних фондів, затверджена Наказом Міністерства культури і мистецтв України 23.03.2005 N 152 /Режим доступу: http://profy.nplu.org/articles.php?lng=uk&pg=85
Питання №2376 Olena 24/04/2012 × 14:29

Доброго дня, шановні колеги! При вивчені роботи ЦБС ми використувуємо "Методичні рекомендації працівникам обласних бібліотек  по організації комплексних перевірок діяльності ЦБС видані Вами у 1988р. з деякими власними правками і змінами. Просимо Вас надати консультацію щодо методики проведення комплексних вивчень, застосування критерів оцінки ефективності роботи ЦБС в сучасних умовах?

Відповідь. Письмову консультацію надіслано.
Питання №2375 Irina 24/04/2012 × 13:09
Доброго дня шановні колеги!Я три роки працювала секретарем колгоспу  на 0,5 ставки та за сумісництвом бібліотекарем на 0,5 ставки. У моїй трудовій книжці є запис "Прийняти на посаду секретаря та за сумісництвом бібліотекарем". Чи зараховується цей стаж до бібліотечного стажу, що дає право на доплату за бібліотечний стаж. На даний момент я працюю в бібліотеці за основним місцем роботи.
Відповідь. У листі Листі Міністерства праці та соціальної політики України від 30.01.2009 N 77/13/84-09 чітко вказано: «Оскільки, обов'язки бібліотекаря виконуються за сумісництвом, права на доплату за вислугу років у бібліотеці працівник не має». (Режим доступу: http://zakon.nau.ua/doc/?uid=1152.116.0).
Питання №2374 Valentina 24/04/2012 × 10:15
Доброго дня. У мене таке питання: чи є обовязковим ведення однієї інвентарної книги на весь фонд центральної районної бібліотеки? Чи можливе ведення інвентарних книг на кожен відділ окремо (читальна зала, абонемент, краєзнавчий відділ і т.п.). У нас від початку централізації на  кожен відділ ЦРБ велись окремі інвентарні книги із зазначенням інвентарного номера ЦБС та порядкового номера структурного підрозділу. У відділі комплектування ведеться інвентарна книга на весь фонд ЦБС.Дякую.
Відповідь. Ваш підхід до обліку бібліотечного фонду – це «нове слово» в бібліотекознавстві. Ведення єдиної Інвентарної книги на весь фонд ЦРБ є обов’язковим, відповідальним за це завжди був і залишається відділ комплектування (див. методичний посібник «Организация работы ЦБС» (М., 1985). Обов’язково перечитайте "Інструкцію з обліку документів, що знаходяться в бібліотечних фондах", затверджену Наказом Міністерства культури і туризму України 03.04.2007 N 22 (Режим доступу: http://zakon1.rada.gov.ua/laws/show/z0530-07).
Питання №2373 NADIJA 24/04/2012 × 09:32
Тимчасові типові штати ЦБС (1979). Чи є зміни і доповнення?
Відповідь. На сьогоднішній день цей документ не є чинним. Використовуються "Типові норми часу на основні процеси бібліотечної роботи", затверджені Наказом Міністерства культури і туризму України від 29.12.2008 N 1631/0/16-08 (див. сторінку "Офіційна інформація" "Накази").
Питання №2371 vika 23/04/2012 × 14:53

Будь-ласка підскажіть якими нормативними документами необхідно оформити благодійну скриньку в бібліотеці.Дякую.

Відповідь. Процедура потребує ретельного ознайомлення з низкою нормативно-правових актів, у першу чергу з: Законом України «Про бібліотеки і бібліотечну справу» від 27.01.1995 № 32/95-ВР (із змінами) (ст.ст. 25, 26) /Режим доступу: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/32/95-вр , Законом України «Про благодійництво та благодій¬ні організації» від 16 вересня 1997 р. № 531/97-ВР (із змінами) /Режим доступу: http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/531/97-вр , Бюджетним кодексом України від 08.07.2010 №2456-VI ( ст.ст. 13, 29, 69) /Режим доступу: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/2456-17/page5 , Податковим кодексом України від 2 грудня 2010 р. № 2755-УІ (із змінами), Постановою Кабінету Міністрів України «Про затвердження Порядку розподілу товарів, отриманих як благодійна допомога, та контролю за цільовим розподілом благодій¬ної допомоги у вигляді наданих послуг або виконаних робіт» від 17 серпня 1998 р. № 1295 (із змінами) /Режим доступу: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/1295-98-п , Постановою Кабінету Міністрів України «Про затвердження Порядку отримання бла¬годійних (добровільних) внесків і пожертв від юридичних та фізичних осіб бю¬джетними установами і закладами освіти, охорони здоров'я, соціального захисту, культури, науки, спорту та фізичного виховання для потреб їх фінансування» від 4 серпня 2000 р. № 1222 (із змінами) /Режим доступу: http://zakon1.rada.gov.ua/laws/show/1222-2000-п , Постановою Кабінету Міністрів України «Про затвердження Порядку складання, роз¬гляду, затвердження та основних вимог до виконання кошторисів бюджетних уста¬нов» від 28 лютого 2002 р. № 228 (із змінами) /Режим доступу: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/228-2002-п , Розпорядженням Кабінету Міністрів України «Про забезпечення цільового використан¬ня коштів бюджетними установами (закладами) соціально-культурної сфери» від 19 серпня 2009 р. № 1007-р (із змінами) /Режим доступу: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/1007-2009-р , Інструкцією з обліку коштів, розрахунків та інших активів бюджетних установ, затверджену Наказом Державного казначейства України 26.12.2003 N 242/Режим доступу: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/z0106-04 . Використання благодійної допомоги у грошовому вигляді можливе при співпраці з благодійними фондами, або за підтримки Рад при бібліотеці. Також, звертаємо Вашу увагу, на процеси облаштування благодійної скриньки та її інформаційного супроводження; забезпечення її безпеки; юридичні аспекти інкасації; внесення коштів на рахунок. Для правильного оформлення благодійної допомоги керівник бібліотеки має дотримуватися вимог нормативно-правових актів, уміти використовувати різні шляхи залучення додаткових джерел фінансування. Звичайно, це не так просто, адже у штатних розписах більшості бібліотек відсутні штатні одиниці бухгалтерів, які займалися б фінансовими питаннями, зокрема й отриманням та оформленням благодійної допомоги, а контролюючі органи проводять лише документальні перевірки.
Питання №2370 larisa 22/04/2012 × 22:39
Бібліотек-ювілярів 2012 не буде на сайті?
Відповідь. При визначенні ювілейних дат ми керуємось Указом Президента України «Про впорядкування відзначення пам'ятних дат і ювілеїв» від 02.12.1995 № 1116/95 /Режим доступу: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/1116/95 Пропонуємо переглянути розділ сайту: Бібліотеки-ювіляри /Режим доступу: http://profy.nplu.org/articles.php?lng=uk&pg=546 .
Питання №2368 KinderLibrary 21/04/2012 × 10:05
Купил ребенку книгу -
Книга сшита из ткани, на каждой странице нарисовано животное и рассказ про него.

У книги есть ISBN: 9781848171749

Вот ссылка на книжный магазин где она продается за рубежом - [www.amazon.co.uk]

У книги нет ни заглавия, ни автора. Как на нее делать описание в ИРБИСе/другой АБИС например в детской библиотеке если поле "Заглавие" обязательное? Как будет выглядеть ее библиографическое описание?
Якщо на книзі не зазначено ні автора, ні назви, то бібліографічний опис складається на основі її дослідження. У цьому випадку назва пишеться в квадратних дужках. Бібліограф має право скласти назву на основі дослідження книги, тобто, - від себе. Зав. сектору Л. Сосова.
Питання №2367 OLGA 20/04/2012 × 21:14
Добрий вечір!Скажіть, будь ласка, як може поетапно бути проатестований бібліотекар ПТНЗ?
Відповідь. Етапи чітко визначені Законом України "Про професійний розвиток працівників" (від 12.01.2012 № 4312-VI) /Режим доступу: http://zakon2.rada.gov.ua) та Положенням про проведення атестації працівників підприємств, установ, організацій та закладів галузі культури , затверджене Наказом Міністерства культури і туризму України 16.07.2007 N 44 (із змінами) /Режим доступу: http://zakon1.rada.gov.ua/laws/show/z1023-07
Питання №2366 valentina 20/04/2012 × 21:06
Підкажіть, будь ласка, як правильно індексувати ціну книг 1990-1997років випуску(це період коли книги коштували тисячі та міліони).Потрібно списати книги за ці роки, та наша бухгалтер незнає як , а в інтернеті є інструкції тільки Росії.Дуже потрібно.Спасибі
Відповідь. Індексація балансової вартості основних фондів підприємств, організацій та установ України проводилась у чотири етапи – у 1992, 1993, 1995 та 1996 роках. Ця процедура регламентувалась Постановами Кабміну( окремі – вже втратили чинність), Порядком проведення індексації балансової вартості основних фондів підприємств, організацій та установ за станом на 1 квітня 1996 року (крім об'єктів житлового фонду), затверджений наказом Мінстату, Мінекономіки, Мінфіну, Фонду державного майна України від 23 травня 1996 року N 148/64/103/563 /Режим доступу: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/z0255-96, Інструкцією з бухгалтерського обліку необоротних активів бюджетних установ (затверджену Наказом Державного казначейства України 17.07.2000 N 64 /Режим доступу: http://zakon1.rada.gov.ua/laws/show/z0459-00 ), Листом Державного казначейства України "Про проведення індексації необоротних активів" від 17.05.2005 N 07-04/950-4121 /Режим доступу: http://uazakon.com/document/fpart46/idx46908.htm. Рекомендовані індекси відображались в Інвентарній картці групового обліку основних засобів в бюджетних установах типової форми №03-9, які веде бухгалтерія установи. З 1997 року платникам податку надано право щороку самостійно застосовувати індексацію балансової вартості груп основних фондів та нематеріальних активів залежно від рівня інфляції. Індексують необоротні активи, у т.ч. бібліотечні фонди, коли коефіцієнт індексації перевищив одиницю. Пропонуємо додатково ознайомитись з юридичною консультацією вченого секретаря НПБУ Н.І. Розколупи в журналі "Бібліотечна планета" . – 2008. - № 4 , статтею "До проблем обліку бібліотечних фондів" у "Бібліотечній планеті" . – 2006. - № 2 (електронні версії розміщені на сайті) та з методичними рекомендаціями "Формування, індексація та збереження бібліотечних фондів" на сайті Запорізької ОУНБ: http://www.zounb.zp.ua/content/resourses/formuvannia/Zberegennia_Bib_Fondiv.htm
Питання №2365 valentina 20/04/2012 × 15:55
Шановні колеги! Існують нормативи ІФЛА по кількості надходжень назв газет, журналів і примірників книг у рік  з розрахунку на 1000 жителів . Чи існують такі вітчизняні нормативи?
Відповідь. Постанова Кабінету Міністрів України «Про затвердження Програми поповнення бібліотечних фондів на період до 2005 року» від 1 липня 2002р. № 900 /Режим доступу: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/900-2002-п регламентував забезпечення бібліотек мінімумом періодичних видань
Питання №2364 OLGA 19/04/2012 × 23:07
Добрий вечір!Допоможіть вирішити слідуюче питання: на посаді бібліотекаря ПТУ я працюю з 1994 року з оплатою праці по 8 т.р. Неодноразово зверталась до дирекції про атестацію,але мені було відмовлено,мотивуючи тим, що ПТУ не належить до культури, а тому і не керується нормативними документами Мін.Культури та туризму.В 2009р. закінчила пед. інститут (спеціаліст), до того мала середньо-спеціальну освіту.В травні 2011р.була проатестована "Відповідає займаній посаді"без підняття тарифного розряду.Було рекомендовано пройти курси підвищення кваліфікації.(Я рахую це безпідставно,тому що не пройшло ще 3роки,з часу закінчення інституту). В 2012р.-пройшла курси підвищення кваліфікації і в березні 2012р.була проатестована атестаційною комісією одноголосно з присвоєнням II категорії 10 розряду(врахували грамоти , дипломи за I,II,III місця на обласному рівні та II місце в Україні серед бібліотек ПТУ).Коли прийшла підписувати атестаційний лист, секретар  комісії повідомила, що мені можна дати тільки 9 т.р.,тому що в нас є посада бібліотекаря,а не має посади бібліотекаря II категорії.                                                          Поясніть, будь- ласка,чи законно поступили зі мною в 2011р.і в 2012р.? Дуже дякую!
Відповідь. Ми не маємо повноважень давати оцінку щодо законності рішень керівництва. Проте привертають увагу : періодичність проведення атестацій (2011 , 2012рр.), що є порушенням Положення про проведення атестації працівників підприємств, установ, організацій та закладів галузі культури, затверджене Наказом Міністерства культури і туризму України 16.07.2007 N 44 (із змінами)); незрозуміло, чому саме атестаційна комісія присвоює ІІ категорію та розряд, адже вона має право тільки давати оцінку та рекомендацію щодо підвищення категорії (див. п.2 ст.13 Закону України «Про професійний розвиток працівників» ( від 12.01.2012 № 4312-VI). Рекомендуємо звернутись до розділу «Правовий захист» на офіційному сайті Профспілки працівників освіти і науки України /Режим доступу: http://www.pon.org.ua/pravovy-zahyst
Питання №2363 Tatiana 19/04/2012 × 13:10
Доброго дня!
У Постанові № 1271 згадуються лише ксерокопіювання Та продукування тексту. Як бути з такими популярними видами платних послуг як набір тексту оператором, збереження інформації та робота зі зйомними носіями, сканування текстів, навчальні консультації по оволодінню навичками роботи з комп"ютером та Інтернетом?
Відповідь. Дійсно, Перелік платних послуг, які можуть надаватися закладами культури, заснованими на державній та комунальній формі власності, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 грудня 2011 р. N 1271 скоротився. Проте, навчальні консультації можна оформити як навчання на курсах (див.п. 2 Переліку)і т.п. Прискоренню змін до Переліку будуть сприяти масові запити бібліотекарів України на сайти: Інтернет-приймальні міністру культури України /Режим доступу: http://mincult.kmu.gov.ua/mincult/uk/publish/article/247930;jsessionid=D7215B716AFEAD5B1D8DA376F542EA3D ; Зворотний зв'язок Міністерства фінансів України /Режим доступу: http://www.minfin.gov.ua/control/uk/feedback/sendmessage ; Зворотний зв'язок Міністерства економічного розвитку і торгівлі України /Режим доступу: http://www.me.gov.ua/control/uk/feedback
Питання №2362 Alla 18/04/2012 × 21:23
Вітаю! Працюю у бібліотеці навчального закладу 24 роки, наповненість школи 31 клас, тобто 1.5 штатні одиниці. У цьому навчальному році без попередження та моєї письмової згоди тарифіковано на 0.75 як завідувача, решту віддано бібліотекарю. Маю повну матеріальну відповідальність, як можу нести відповідальність, коли залишаю робоче місце у 14.00 а до 16.30 працює бібілотекар?
Під час атестації підтвердили ІІ категорію, відмовлено у підвищенні через брак вищої освіти (маю освіту - училище культури, ІІІ курс Харківської державної академіі культури)
Відповідь. 1). Типові штатні нормативи ЗНЗ, затверджені наказом Міністерства освіти і науки України від 6 грудня 2010 року №1205 запрацюють з 1 вересня 2012 року (при кількості 30 та більше класів передбачено посаду зав. бібліотеки та 1 бібліотекаря). 2). Про зміну істотних умов праці — систем та розмірів оплати праці, пільг, режиму роботи, встановлення або скасування неповного робочого часу, суміщення професій, зміну розрядів і найменування посад тощо — працівник має бути повідомлений не пізніше ніж за два місяці. 3). Зміст договору про повну матеріальну відповідальність не може визначатися на розсуд сторін. Сторони при укладенні договору зобов’язані використовувати Типовий договір про повну матеріальну відповідальність, що міститься у додатку 2 до Переліку посад і робіт №447/24 /Режим доступу: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/v0447400-77 . Одним із обов’язків роботодавця, про який має бути зазначено у тексті договору про повну відповідальність, є обов’язок ознайомити працівника, з яким укладено такий договір, з чинним законодавством щодо матеріальної відповідальності працівників за шкоду, завдану бібліотеки, а також з інструкціями, нормативами та правилами збереження, приймання, обробки фондів. Передача цінностей працівникові має бути оформлена документально і засвідчена підписом працівника. 4). Бакалавр - освітньо-кваліфікаційний рівень вищої освіти особи, яка на основі повної загальної середньої освіти здобула базову вищу освіту. Освітньо-професійна програма підготовки бакалавра реалізується вищими навчальними закладами II - IV рівнів акредитації (у т.ч. і училищем культури). Пропонуємо узгодити питання, в першу чергу, з головою профспілки ЗНЗ.
Питання №2361 olga 18/04/2012 × 13:33
Доброго дня! У мене запитання щодо списання бібліотечних фондів. Ознайомилась із запитаннями 2251,2339, 2344. Хочу уточнити: як бути при передачі бібліотечного фонду (зміні матеріально відповідальної особи), якщо виявлена недостача. Наперед вдячна.
Відповідь. При зміні матеріально відповідальної особи здійснюється інвентаризація необоротних активів, які перебувають на зберіганні, відповідно до Інструкції з інвентаризації матеріальних цінностей, розрахунків та інших статей балансу бюджетних установ, затвердженої наказом Головного управління Державного казначейства України від 30.10.98 N 90 ( z0728-98 ) і зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 16.11.98 за N 728/3168 (із змінами). За результатами інвентаризації складається акт приймання-здавання, який затверджується керівником установи. При виявленні нестач та втрат, що сталися з вини матеріально-відповідальної особи, з якою було складено договір про повну матеріальну відповідальність (доведено , що збиток завдано порушеннями під час приймання, обліку або збереження документів) , такі втрати визнаються як втрати за рахунок матеріально-відповідальної особи. Недостача бібліотечного фонду повинна відшкодовуватись відповідно до вимог законодавства, а саме Кодексу законів про працю України. З означеного питання в інформаційних базах наявний лист Головного контрольно-ревізійного управління України від 11.03.2009 р. N 02-14/234 /Режим доступу: http://zakon.nau.ua/doc/?uid=1041.33571.0 . Додатково рекомендуємо ознайомитись з юридичною консультацію вченого секретаря НПБУ Н.І. Розколупи щодо матеріальної відповідальності бібліотечних працівників (Бібліотечна планета. - 2008. - №4).
Питання №2360 Tetyana 18/04/2012 × 12:17
Доброго дня! Відповідно до Постанови КМУ від 12 грудня 2011 р. N 1271  до Переліку входить : надання послуг з фотокопіювання.... (ФОТОКОПІЮВАННЯ — відтворювання фотографічним способом копій з графічних і текстових оригіналів; спосіб копіювання документів.) Сканування може бути фотокопіюванням? Тому як у наших користувачів послуга сканування документів є популярною. Дякую
Відповідь. Змушені констатувати, що згідно з Постановою КМУ від 12 грудня 2011 р. N 1271 сканування не входить до переліку платних послуг, які може надавати бібліотека. Процеси фотокопіювання, репродукування не передбачають перетворення зображень з паперових (плівкових та ін.) типів носіїв у різні формати електронних зображень.
Питання №2359 milena 18/04/2012 × 12:06
Добрый день! Сколько индивидуальных рекомендательных списков должен составить  библиотекарь юношеской кафедры районной библиотеки при  нагрузке в 750 читателей
Відповідь. Питання не в тім, скільки їх повинен зробити бібліотекар, аби задовольнити перевіряючого, а у тому, скільки їх потрібно робити на прохання реальних читачів. Варто звернути ще і увагу на те, що саме і скільки можете рекомендувати нових документів, щоб ця робота не стала профанацією, а мала певний сенс. При плануванні роботи на поточний рік маєте прораховувати норми часу на всі процеси, в т.ч. інформаційно-бібліографічні (згідно з "Типовими нормами часу на основні процеси бібліотечної роботи", затверджені Наказом Міністерства культури і туризму України 29.12.2008 N 1631/0/16-08). Бюджет робочого часу закріплюється в індивідуальному плані, який є основним документом , що підтверджує робоче навантаження. Дбайливо прорахуйте всі процеси і самостійно визначте, скільки індивідуальних рекомендаційних списків можна виконати за рік.
Питання №2358 Oksana 18/04/2012 × 10:57

Скажите, пожалуйста, сколько хранится читательский формуляр в сельской библиотеке?

Відповідь. Сільська бібліотек повинна мати витяг з «Номенклатури справ сільради із зазначенням терміну зберігання документів», яка розробляється у відповідності до «Переліку типових документів, що утворюються в діяльності органів державної влади та місцевого самоврядування, інших підприємств, установ та організацій, із зазначенням термінів зберігання документів» / Назва Переліку в редакції Наказу Держкомархіву N 52 ( z0306-08 ) від 25.03.2008р. / Режим доступу: http://zakon.rada.gov.ua/cgi-bin/laws/main.cgi?page=1&nreg=z0576-98 Згідно П.897 Переліку строк зберігання формулярів читачів - 3 роки.
Питання №2357 olena 18/04/2012 × 08:58

Добрый день! Ответте пожалуйста, на какой период в вашей библиотеке выдаётся "тимчасовий читацький квиток" и заносятся ли данные о читателе в ЕРК? Спасибо.

Відповідь. Пропонуємо ознайомитись з Правилами користування Державним закладом «Національна парламентська бібліотека України», затверджених наказом від 21.02.2012 р. №8 на сайті НПБУ /Режим доступу: http://nplu.org/ua/about/new_rule_2006.htm
Питання №2355 Larisa 17/04/2012 × 11:17
Доброго дня! Скажіть,  будь ласка, в якому документі можна знайти інформацію про відміну платних послуг в бібліотеці?
Відповідь. Документу про відміну платних послуг у бібліотеках не існує. Був змінений перелік платних послуг. Пропонуємо ознайомитись з діючим переліком платних послуг, які можуть надаватися закладами культури, заснованими на державній та комунальній формі власності, що затверджений Постановою КМУ від 12 грудня 2011 р. N 1271 /Режим доступу: http://profy.nplu.org/articles.php?lng=uk&pg=82
Питання №2354 irina 17/04/2012 × 11:15

Добрый день! Прошу разъяснить следующее. При получении и оприходовании литературы библиотека заносит в КСУ и Инвентарную книгу ту  цену и сумму, которая обозначена поставщиом, учитывая и КОПЕЙКИ. Бухгалтерии оприходует литературу, уже не считая эти. копейки. Таким образом, уже сейчас очевидно разночтение этих сумм..  Как же проводить сверку, а тем более  будущее списание- по получении Инструкции?

Відповідь. Згідно п. 1.20. Інструкції з бухгалтерського обліку необоротних активів бюджетних установ, затвердженої Наказом Державного казначейства України від 17.07.2000 N 64 (із змінами): «Облік необоротних активів ведеться в повних гривнях, без копійок. Сума копійок, сплачених за придбання необоротних активів, відноситься на видатки установи». В каталогах, інвентарних книгах отримані документи будуть мати свою первісну вартість (з копійками), але загальна вартість бібліотечного фонду в Книзі сумарного обліку БФ бібліотеки та в груповій картці обліку в бухгалтерії повинні співпадати. Механізм сумарного обліку БФ необхідно було узгодити з бухгалтерією ще в жовтні 2010 р. (на виконання Наказу Державного казначейства України від 02.09.2010 N 312/Режим доступу: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/z0838-10 )
Питання №2353 Lubov 17/04/2012 × 11:10
Де можна дізнатись , чи правда , що з лютого 2012 року введена повна заборона на списання книг в бібліотеках?
Відповідь. Згідно з Наказом Міністерства фінансів України від 14. 10. 2011 № 1297 втратив чинність наказ Державного казначейства України від 29.11.2010 N 447 "Про затвердження Типової інструкції про порядок списання майна бюджетних установ", зареєстрований у Міністерстві юстиції України 04.01.2011 за N 3/18741 /Режим доступу: http://zakon.rada.gov.ua/cgi-bin/laws/main.cgi?nreg=z1251-11&p=1321340667145750.
Питання №2352 nazar 16/04/2012 × 15:08
На каком основании можно списывать библиотечный фонд профсоюзной библиотеки? Каких нормативных актов должны придерживаться  при передаче фондов профсоюзной библиотеки в ЧАО?
Відповідь. Передачу майна регламентує "ПОЛОЖЕННЯ про порядок відчуження (списання, передачі, перерозподілу, обміну, реалізації тощо) основних фондів (засобів) ФПУ та підприємств, установ, організацій, заснованих на власності ФПУ», затверджене постановою Ради ФПУ від 22.09.1999 N Р-4-3 (зі змінами) /Режим доступу: http://zakon.nau.ua/doc/?uid=1041.5594.0
Питання №2351 nazar 16/04/2012 × 14:31
Профсоюзная библиотека ЧАО (общий книжный фонд 100 тыс экз), обслуживающая население города и имеющая универсальный фонд и квалифицированных сотрудников (все с высшим образованием и почти 30-летним стажем работы), не может больше содержаться профкомом предприятия. Сейчас руководством ЧАО разрабатывается новая структура, в которую вольется библиотека, перестав носить статус профсоюзной.Ее объединяют с НТБ предприятия. Под реструктуризацией подразумевается : выселение центральной профсоюзной библиотеки из Дворца культуры, где она размещалась в специально построенном для нее помещении последние 45 лет, и перемещение в промышленную зону; ликвидация филиалов и слияние всех  в одну библиотеку;  значительное сокращение фондов по принципу - сколько поместится в новое маленькое помещение; ликвидация детского отделения (свыше 17 тыс экз книг) как такового; максимальное сокращение штата сотрудников. Городской Совет не желает брать на содержание старейшую библиотеку города.Профком не может больше ее содержать, а новый владелец не оставляет иллюзий на перспективу ее развития и дальнейшего существования .
         Насколько правомерна подобная реструктуризация, ущемляющая интересы читателей города и особенно детей? Кто в этой ситуации может помочь сохранить ценные фонды нашей библиотеки, ее профессиональный коллектив, защитить интересы читателей (около 10 тыс. человек)?! Какие правовые документы защищают интересы таких библиотек как наша?
         Имеет ли право профком при передаче книжного фонда в ЧАО оставить у себя инвентарные книги?
Відповідь. Наскільки ми зрозуміли, відбувається реорганізація профспілкової бібліотеки. При цьому змінюються її функції: з публічної, яка мала універсальний фонд і обслуговувала всіх бажаючих, створюється спеціальна бібліотека у складі НТБ , яка має обслуговувати тільки працівників ЧАО. Зрозуміло, що відповідно змінюється склад фондів, у т.ч. і кількісно. Захистити її мали самі працівники заводу, які є жителями міста. Проте, щоб читачі не втратили можливість користуватись «цінними фондами», то можливо варто передати певну їх частину до публічних бібліотек міста. Книги, які будуть передані до НТБ, мають бути оприбутковані згідно акту прийому-передачі, представлені у каталозі за новими інвентарними номерами. Таким чином, інвентарні книги профспілкової бібліотеки, згідно п. 869 "Переліку типових документів, що створюються в діяльності органів державної влади та місцевого самоврядування, інших установ, організацій і підприємств, із зазначенням термінів зберігання документів" зберігаються лише до ліквідації бібліотеки (Режим доступу: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/z0576-98/page5 . Щодо правових аспектів реорганізації, то передача у володіння та користування юридичним та фізичним особам, відчуження об’єктів власності Профспілки, її організаційних ланок може мати місце лише на умовах і в порядку, визначених рішеннями відповідних керівних виборних профспілкових органів. Майно Профспілки без її згоди може бути відчуженим лише на підставі судового рішення. Питання, пов'язані з розірванням трудового договору з ініціативи власника або уповноваженого ним органу, вирішуються відповідно до положень Кодексу законів про працю України. Пропонуємо ознайомитись з роз’ясненнями Міністерства юстиції України «Гарантії працівників у разі ліквідації або реорганізації підприємства, установи, організації» від 25.01.2011 р. /Режим доступу: http://document.ua/garantiyi-pracivnikiv-u-razi-likvidaciyi-abo-reorganizaciyi--doc44552.html . Пропонуємо також обов’язково звернутись до Професійної спілки працівників культури України /Режим доступу: http://www.fpsu.org.ua/index.php?option=com_contact&view=contact&id=1&Itemid=13&lang=uk
Питання №2350 Sergey 14/04/2012 × 01:15
http://antibotan.com
Доброго дня! Допоможіть будь ласка мені знайти (для написання курсового проекту) матеріал  на тему: Організаційно-технічні засоби захисту інформації.
Відповідь Ваше запитання не входить у формат нашої професійної довідки. Пропонуємо особисто скористатись можливостями довідково-бібліографічного апарату будь-якої бібліотеки (Вашого учбового закладу, публічної).
Питання №2349 Larisa 13/04/2012 × 10:54
Чи мають право бібліотеки надавати платні послуги і які саме
Відповідь. Мають право, згідно Постанови КМУ «Про затвердження переліку платних послуг, які можуть надаватися закладами культури, заснованими на державній та комунальній формі власності» від 12 грудня 2011 р. N 1271 /Режим доступу: http://profy.nplu.org/articles.php?lng=uk&pg=82
Питання №2348 Marina 13/04/2012 × 10:32
Доброго дня!  Прошу дати відповідь на таке запитання: як проводиться реєстрація та облік дисертаційних робіт у фонді бібліотеки вузу, правила користування дисертаціями, термін зберігання.  Дякую.
Відповідь. Порядок державної реєстрації та обліку відкритих науково-дослідних, дослідно-конструкторських робіт і дисертацій , затверджено Наказом Міністерства освіти і науки України 27.10.2008 N 977 /Режим доступу: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/z0312-09 . Додатково пропонуємо звернутись до НБУ ім. В.І.Вернадського /Режим доступу: http://www.nbuv.gov.ua/new/ та методичного відділу наукової бібліотеки ім. М. Максимовича Київського національного університету ім. Т. Г. Шевченка, який здійснює загальне методичне керівництво бібліотеками вищих навчальних закладів ІІІ та IV рівнів акредитації всіх систем та відомств /Режим доступу: http://www.library.univ.kiev.ua/ukr/about/metod.php3
Питання №2347 _gali 12/04/2012 × 14:43
Чи може сільський бібліотекар отримувати повну ставку, якщо кількість читачів у нього менша, ніж це вимагають "Типові норми..." через те, що в селі нема такої кількості жителів..
Відповідь. Типові норми часу на основні процеси бібліотечної роботи не визначають обов’язкової кількості читачів і книговидач на одного бібліотекаря, а допомагають обґрунтувати витрати бюджету робочого часу на виконання планових завдань. Якщо розрахунки загальних трудовитрат на виконання основних і допоміжних робіт доводять Вашу завантаженість (можливо і перевантаженість), то Ви маєте право отримувати повну ставку.
Питання №2346 Natali 12/04/2012 × 12:41
Чи може бібліотекар ЗОНЗ (закінчила училище культури) зі стажем 18 років отримати ІІ чи І категорію.
Відповідь. Кваліфікаційні вимоги до: бібліотекаря 1-ї категорії - повна або базова вища освіта відповідного напряму підготовки (спеціаліст або бакалавр, молодший спеціаліст) та підвищення кваліфікації. Стаж роботи за професією бібліотекаря 2-ї категорії для спеціаліста не менше 1 року,бакалавра, молодшого спеціаліста - не менше 2 років; бібліотекаря 2-ї категорії - повна або базова вища освіта відповідного напряму підготовки (спеціаліст або бакалавр, молодший спеціаліст) та підвищення кваліфікації. Для спеціаліста – без вимог до стажу роботи; бакалавра, молодшого спеціаліста - стаж роботи за професією бібліотекаря не менше 1 року (згідно "Довідника кваліфікаційних характеристик працівників". Вип. 81 "Культура та мистецтво", затвердженого наказом Міністерства культури і мистецтв України від 14.04.2000 р. N 168). Також, береться до уваги оцінка Атестаційної комісії щодо професійної кваліфікації і ділових якостей працівника «…на основі об’єктивних, обґрунтованих критеріїв, виходячи з результатів його роботи» / згідно п.1.2. Положення про проведення атестації працівників підприємств,установ, організацій та закладів галузі культури | Наказ N 38 від 13.09.2010 /Режим доступу: http://profy.nplu.org/articles.php?lng=uk&pg=83ю
Питання №2344 Mischa 12/04/2012 × 11:25
Доброго дня ! скажіть будь ласка, на основі яких документів можна списати зниклі книжки із бібліотеки, або як ще можна вирішити цю ситуацію?
Відповідь. Яким чином зникли книжки – виявлені в результаті інвентаризації як нестача, втрачені користувачами або абонентами , при поштових пересилках, пограбуванні ? Якщо книги втрачені користувачами, то в цьому випадку списання здійснюється шляхом заміни документів або їх грошовим еквівалентом (акти складаються за загальними правилами на підставі Зошиту обліку документів, прийнятих від користувачів замість втрачених). Акти на списання бібліотечних фондів, які виявлені в результаті інвентаризації як недостача, а також коли конкретні винуватці не встановлені (втрати від нерозкритих крадіжок тощо) складаються лише після висновків комісії з інвентаризації і після ретельної перевірки дійсної відсутності винних осіб і вжиття потрібних заходів задля недопущення фактів втрат у подальшому. Зникнення при пересилках, пограбуваннях потребують актів та додатків до них (відповідні довідки адресної служби або інші підтверджуючи документи). Стосовно матеріальної відповідальності бібліотечних працівників Див. юридичну консультацію вченого секретаря НПБУ Н. Розколупи в журналі "Бібліотечна планета" в № 4 за 2008 (електронна версія розміщена на сайті). Також, додатково див. відповіді на питання № 1184, 1440, 1581.
Питання №2343 nataliya 12/04/2012 × 10:36
Шановні  колеги  хочу   доповнити  питання №2340.  з  2003  року  заробітну  плату  здійснювала   сільська   рада. фонд  комплектував  ЦБС.
Відповідь. Враховуючи викладені факти, мусимо констатувати, що децентралізація відбулась у 2003 році де-факто. Очевидно, що гол. бухгалтер при нарахуванні заробітної плати бібліотечним працівникам діяв згідно наданих йому нормативних документів. У разі наявності заперечень (зауважень) щодо змісту акта ревізії головний бухгалтер чи інші особи підписують його із застереженням. Ваша ситуація потребує саме юридично-правової консультації ( юрист на місці ознайомиться з пакетом первинних документів, на відповідність їх правомірності, законності стосовно децентралізації та висновків КРУ).
Питання №2342 Ludmila 11/04/2012 × 16:08
Доброго дня!  Підскажіть, будь ласка, до якої  професійної групи згідно кваліфікаційних характеристик професій належать посади: бібліотекар, бібліотекар I категорії, головний бібліотекар, провідний бібліотекар, зав. відділом, зав. сектором. Дякую.
Відповідь. Бібліотекар, бібліотекар I категорії, провідний бібліотекар - до Професіоналів, зав. відділу, зав. сектором - Керівники, згідно "Довіднику кваліфікаційних характеристик працівників" (Вип. 81. "Культура та мистецтво", затвердженого наказом МКМ України N 168 від 14.04.2000 р.)
Питання №2341 halina 11/04/2012 × 13:32
Добрый день, уважаемые коллеги! Я работаю заведующей сельской библиотекой на полную ставку, но показатели работы библиотеки по читателям и книговыдаче  за 2011г. не соответствуют Временным типовым нормативам ЦБС Министерства культуры СССР (приказ №53 от 29 января 1979г.) - 500 читателей и 10000 книговыдач в год.  При библиотеке также работает бесплатный Интернет-центр для читателей, который как бы является дополнительной нагрузкой для меня. Правомочно ли решение сельского совета  перевести  меня на неполную тарифную ставку в связи с невыполнением основных показателей работы?
Відповідь. На сьогоднішній день питання розмірів тарифних розрядів і коефіцієнтів з оплати праці бібліотечних працівників регламентують Постанова КМУ «Про оплату праці працівників на основі Єдиної тарифної сітки розрядів і коефіцієнтів з оплати праці працівників установ, закладів та організацій окремих галузей бюджетної сфери» від 30 серпня 2002 р. № 1298 /Режим доступу: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/1298-2002-п та наказ Міністерства культури і туризму України «Про впорядкування умов оплати праці працівників культури на основі Єдиної тарифної сітки» від 18.10.2005 N 745 (із змінами). Згідно «Схеми тарифних розрядів посад керівних працівників бібліотек, централізованих бібліотечних систем» сільська рада має не переводити Вас на неповну тарифну ставку, а дотриматись п.1 (Наказу № 745, Таблиця №4), який зазначає: «Посадові оклади керівників установ з обсягом роботи нижче показників IV групи встановлюються на 10 відсотків нижче посадових окладів, передбачених для аналогічних працівників IV групи» /Режим доступу: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/z1285-05/page3 Дозволимо нагадати, що з 1 січня 2012 року набрав чинності п.2 ст. 29 Закону України «Про культуру» (№ 2778–VI ): «Працівникам у сфері культури, які працюють у державних і комунальних закладах культури, держава забезпечує роботу на повну тарифну ставку» /Режим доступу: http://www.president.gov.ua/documents/12852.html
StartПопередні10 previous pages [ 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 ] 10 next pagesНаступніEnd

Актуальна інформація

Вітаємо шановних відвідувачів на сайті, який супроводжує науково-методичний відділ Національної бібліотеки України імені Ярослава Мудрого (НБУ ім. Ярослава Мудрого). Наш відділ є науково-методичним та інформаційно-консультативним центром для публічних бібліотек України, а також співпрацює з бібліотеками різних типів і форм власності.

Пам'ятайте, що наповнення цього сайту - наша спільна робота. Якщо Ви маєте матеріали, що можуть зацікавити бібліотечну спільноту, або бажаєте підняти актуальну тему - чекаємо Ваших пропозицій на адресу method@nplu.org.

Шановні колеги! Якщо у вас змінилися реквізити (адреса, e-mail, URL, телефон тощо) надішліть повідомлення для відповідних коректив на сторінці сайту „Бібліотеки України”.


Вітаємо
For Librarians
Библиотекарю
Пошук



Голосування
Причини стримування інвестування роботодавцями коштів у професійне навчання бібліотечних працівників:
 
відсутність коштів
небажання інвестувати кошти в навчання працівників
необхідність економити кошти в умовах військового стану
недостатня зацікавленість працівників у підвищенні свого професійного рівня
Результати