Бібліотечному фахівцю

Користування бібліотечними послугами є добровільним і здійснюється на умовах і у порядку, передбачених правилами бібліотеки.
Розділи сайту

Закрити 1. Офіційна інформація

Закрити 2. Бібліотеки України

Закрити 3. Національні бібліотеки

Закрити 4. Сторінка дослідника

Закрити 5. Методисти рекомендують

Закрити 6. Статистична аналітика

Закрити 7. Бібліотечна планета

Закрити 8. Бібліолоція

Закрити 9. Бібліографи презентують

Мастрід

Закрити Інновації/проекти

Закрити Бібліотечний простір

Закрити ЕСМаР

Закрити Лауреати конкурсу

Закрити Нагороди і звання

Нове на сайті

Виставлено:

[30.06.2025]

БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА № 2 (108) 2025

[15.05.2025]

Список нових надходжень до сектору організації професійної самоосвіти науково-методичного відділу в Травні 2025 року

[21.04.2025]

Список нових надходжень до сектору організації професійної самоосвіти науково-методичного відділу в I кварталі 2025 року

[25.12.2024]

БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА № 4 (106) 2024

[29.11.2024]

Умови редакційної передплати журналу «Бібліотечна планета» на 2025 рік.

Для цього необхідно

[24.06.2024]

БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА № 2 (104) 2024

[22.12.2023]

БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА № 4 (102) 2023

[03.10.2023]

БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА № 3 (101) 2023

[18.09.2023]

Список статей з зарубіжної фахової періодики за III квартал 2023 року

[05.07.2023]

БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА № 2 (100) 2023

[19.06.2023]

Список статей з зарубіжної фахової періодики за II квартал 2023 року

[20.05.2023]

Список нових надходжень до сектору організації професійної самоосвіти науково-методичного відділу

[06.05.2023]

Список нових надходжень до сектору організації професійної самоосвіти науково-методичного відділу в травні 2023 року

[05.04.2023]

БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА № 1 (99) 2023

[16.03.2023]

Список нових надходжень до сектору організації професійної самоосвіти науково-методичного відділу в березні 2023 року

[16.03.2023]

Список статей з зарубіжної фахової періодики за 4 квартал 2022 року

[27.02.2023]

Список нових надходжень до сектору організації професійної самоосвіти науково-методичного відділу в лютому 2023 року

[17.01.2023]

БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА № 4 (98) 2022

[23.12.2022]

Список нових надходжень до сектору організації професійної самоосвіти науково-методичного відділу в грудні 2022 року

[21.12.2022]

Список статей з зарубіжної фахової періодики за 4 квартал 2022 року

[18.11.2022]

Список нових надходжень до сектору організації професійної самоосвіти науково-методичного відділу в листопаді 2022 року

[04.11.2022]

Список статей з зарубіжної фахової періодики 3 квартал 2022 рр.

[05.10.2022]

Умови редакційної передплати журналу «Бібліотечна планета» на 2023 рік.

Для цього необхідно

[04.10.2022]

БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА № 3 (97) 2022

[10.09.2022]

Список нових надходжень до сектору організації професійної самоосвіти науково-методичного відділу в вересні 2022 року

[03.08.2022]

Список нових надходжень до сектору організації професійної самоосвіти науково-методичного відділу в першому півріччі 2022 року

[11.07.2022]

БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА № 2 (96) 2022

[29.06.2022]

БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА № 1 (95) 2022

[23.12.2021]

БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА № 4 (94) 2021

[16.12.2021]

Список нових надходжень до сектору організації професійної самоосвіти науково-методичного відділу в грудні 2021 року

[06.12.2021]

РЕДАКЦІЙНА ПЕРЕДПЛАТА ЖУРНАЛУ «БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА» НА 2022 РІК

[01.12.2021]

Список нових надходжень до сектору організації професійної самоосвіти науково-методичного відділу в листопаді 2021 року

[20.10.2021]

Список нових надходжень до сектору організації професійної самоосвіти науково-методичного відділу в жовтні 2021 року

[27.09.2021]

БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА № 3 (93) 2021

[01.09.2021]

Список нових надходжень до сектору організації професійної самоосвіти науково-методичного відділу в серпні 2021 року

[06.07.2021]

«Перелік стандартів з довідково-інформаційної, бібліотечної, видавничої справи і суміжних галузей» / (чинні в Україні станом на 01.07.2021 р.)

[30.06.2021]

Список нових надходжень до сектору організації професійної самоосвіти науково-методичного відділу в червні 2021 року

[23.06.2021]

БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА № 2 (92) 2021

[31.05.2021]

Список нових надходжень до сектору організації професійної самоосвіти науково-методичного відділу в травні 2021 року

[07.05.2021]

XІІІ Всеукраїнська науково-практична конференція «Бібліотека і книга в контексті часу»

[29.03.2021]

БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА № 1 (91) 2021

Інформація від майстра
Відвідувачі

   відвідувачі

   відвідувач online


Page Rank Check
Запитання-відповіді


В цьому розділі можна поставити фахові питання. Для цього необхідно скористатися браузером Mozilla Firefox або ел. скринькою НМВ: method@nplu.org
Питання, що стосуються роботи ЕСМаР, надсилайте на ecmap@nplu.org
Шановні колеги, перш ніж поставити питання, пропонуємо скористатись Пошуком, чи не знаходиться вже готова відповідь у базі "Запитання-відповіді". Пошук здійснюється за ключовими словами.
P.S.: Увага! З метою надання більш чітких відповідей, просимо в питаннях конкретизувати регіон, вид Вашої бібліотеки за призначенням (публічна, спеціальна, спеціалізована) та за значенням (обласна, міська, районна, селищна, сільська).
P.P.S.: Питання "де знайти в електронному вигляді, в інтернеті, в бібліотеці" вважаються тролінгом і видаляються.

Питання №2691 olga 30/07/2012 × 10:17
http://biblio-child.dp.ua
Шановні колеги! Питання стосуються атестації.
1.Згідно "Положення про проведення атестації працівників..." атестації підлягають головний бухгалтер і його заступник, які працюють в штаті бібліотеки. Поясніть, будь ласка, чи може атестаційна комісія нашої обласної бібліотеки атестувати цю категорію фахівців, чи існує інша процедура.
2.Чи буде до кінця поточного року прийняте до дії "Положення про проведення атестаціїї працівників бібліотек України", проект якого міститься на сайті Міністерства культури? Можливо, у вас є які-небудь відомості стосовно його долі.
Згідно з «Положенням про проведення атестації» , затвердженим Міністерством культури гол. бухгалтери підлягають атестації. На сайті http://www.vobu.com.ua/ukr/answer_to_questions/answer/156 є більш детальна інформація. Нам невідома доля проекту «Положення…», хоча знаємо, що зауваження приймались лише до 19 січня 2012 року. У той же час, у 2012 р. набув чинності новий Закон України "Про професійний розвиток працівників" (Режим доступу: http://zakon2.rada.gov.ua), де також прописані питання проведення атестації. Очевидно, відбуваються певні узгодження.
Питання №2690 Mike 29/07/2012 × 15:34
Шановні колеги! Підкажіть,  будь ласка,  назву регламентуючого документа згідно з яким визначається кількість посад інженерів з обслуговування комп’ютерної техніки, інженерів – програмістів у відділі інформаційних технологій. Дякую ! www
Такі документи нам не відомі. Пропонуємо ознайомитись з проектом структури та примірними штатними нормативами комунальних бібліотек на офіційному сайті Міністерства культури України, на сторінці «Нормативно-правові акти», лінк «Проекти» - «Громадське обговорення» /Режим доступу: http://mincult.kmu.gov.ua/mincult/uk/publish/article/250005.
Питання №2689 innessa 28/07/2012 × 14:56
скажите пожалуйста, брошюры списываются отдельным актом или вместе с книгами
Згідно з пунктом 4.9 «Інструкції з обліку документів, що знаходяться в бібліотечних фондах» (Режим доступу: http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/z0530-07) , «Індивідуальний облік книг і брошур здійснюється шляхом присвоєння кожному примірнику інвентарного номера». Відповідно, якщо облік книг и брошур ведеться однаково, то й списання теж.
Питання №2688 Galina 27/07/2012 × 15:12
Доброго дня! Прошу внести ясність, чи існують особливі правила для наукової обробки документів, зокрема книг для дошкільного та молодшого шкільного віку? І, підкажіть, чи можуть такі книги в сільській бібліотеці бути без шифрів, а просто стояти  за тематичними роздільниками? Дякую!
Нам невідомі особливості наукової обробки документів для певної вікової категорії, проте стверджуємо, що всі книги, які надійшли до бібліотеки, мають бути бібліографічно та технічно опрацьовані: визначено і проставлено шифр документу (тобто визначено галузь знань, до якої він відноситься), проставлено авторський знак. Книга має бути описана згідно з правилами бібліографічного опису та внесена до алфавітного та систематичного каталогів. Тільки після цього вона може бути виставлена у фонд бібліотеки.
Питання №2687 nataliya 27/07/2012 × 11:35
www.youtube.com/my_videos?feature=mhee
Добрий  день  шановні  колеги,  самостійні  сільські  бібліотеки  підпорядковані  сільським  радам,  штатний  розпис  затверджує  голова  сільської  ради,  скажіть  будь  ласка   чи  обов"язково  погоджувати  штатний  розпис  з  районним  відділом  культури,  після  того  як  його  затвердив  голова сільської  ради?
Відповідь. Якщо установчим актом закріплено, що засновником самостійної сільської бібліотеки виступає сільська рада – штатний розпис затверджує голова сільської ради. Районний відділ культури має право на отримання статистичної, тематичної інформації стосовно діяльності самостійних сільських бібліотек в районі.
Це питання врегульовано Постановою Кабінету Міністрів України від 28 лютого 2002 р. № 228 "Про затвердження Порядку складання, розгляду, затвердження та основних вимог до виконання кошторисів бюджетних установ" (Режим доступу: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/228-2002-%D0%BF).
Питання №2686 Tanya 26/07/2012 × 23:12
Куда относятся книги по биоэтике по таблицам библиотечной классификации?
Відповідь. ББК для масових бібліотек: 87.75 – Біоетика, для наукових бібліотек: Ю751.5 – Біоетика.
Гол. бібліотекар ВК - Логвінова В.М.
Питання №2685 miha 26/07/2012 × 20:25
Здравствуйте! Наш отдел переименовывают, причем, в названии меняется только одно слово, все остальное: штатное расписание остается такое же, должности не меняются, обязанности тоже. Вопрос: зачем сотрудникам писать заявления о переводе в точно такой же отдел и на ту же должность с такой же зарплатой и обязанностями? Или в чем-то подвох и начальство что-то умалчивает?
Відповідь. Протягом року роботодавець має право у будь-який час внести зміни до штатного розпису, зокрема в разі структурних змін (перейменування наявних структурних підрозділів). Якщо просто змінюється назва структурного підрозділу (без зміни завдань і функцій, без зміни істотних умов праці працівників цього підрозділу ), то це не потребує заяв від працівників. У випадку перейменування (зміни назви) структурного підрозділу кадрова служба на підставі наказу директора вносить записи про зміни в трудові книжки. Пропонуємо ознайомитись з текстом наказу та переконатись, що він не призводить до зміни істотних умов праці.
Питання №2684 ANNA 26/07/2012 × 17:39
Нам не відомі санітарно-гігієнічні норми щодо користування книгами та підручниками. Згаданий Вами Наказ Міністерства охорони здоров'я України 18.01.2007 N 13 не має відношення до роботи бібліотек. Належна підтримка санiтарно-гiгiєнiчного стану повітря приміщень, обладнання та документів, знепилювання бібліотечних фондів регулярно здійснюється в санітарні дні та години, що чітко визначено в Типових правилах користування бібліотекою, правилами внутрішнього трудового розпорядку та закріплено в посадових інструкціях працівників бібліотек.
Як на нашу думку, то «палочка Коха туберкулёза » може зберігатися не тільки в книгах, а в багатьох предметах , що використовуються в приміщеннях громадського призначення. Тому так важливо дотримуватись індивідуальних правил гігієни, мити руки до та після користування бібліотечними книгами.
Питання №2683 natacha 26/07/2012 × 14:16
Может ли   библиотекарь уйти на  пенсию  по выслуге лет?
Посади бібліотекрів публічних бібліотек не включені до «Переліку закладів і установ освіти, охорони здоров'я та соціального захисту і посад, робота на яких дає право на пенсію за вислугу років», затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 4 листопада 1993 р. N 909 /Режим доступу: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/909-93-п , відповідно вони не мають право на оформлення пенсії за вислугу років. Додатково див. відповідь на питання № 2648, 1748, 1673.
Питання №2682 natacha 26/07/2012 × 11:06
Доброго дня. Скажіть, будь ласка, як передати книги з однієї сільської бібліотеки-філіалу до іншої сільської бібліотеки- філіалу, що входять в однуЦБС ? Які форми актів?
Відповідь. Ви здійснюєте внутрісистемну передачу бібліотечного фонду. Передача матеріальних цінностей від одної матеріальновідповідальної особи (МВО) до іншої в межах однієї ЦБС відбувається згідно з актом прийому-передачі, що складається в 3-х примірниках (разом з описом документів), який підписують обидві МВО (та, хто передає та та, хто отримує) та бухгалтер, який веде облік основних засобів. Зміст актів має повністю відповідати документам, що передаються. Отримані та вилучені (як передача) документи піддаються інвентарному та сумарному обліку. Звіт про надходження до бібліотеки та вибуття з іншої бібліотеки подається до бухгалтерії у звичайному режимі. Додатково див. відповідь на питання № 1398.
Питання №2681 Olga 26/07/2012 × 07:17
Добрый день! Подскажите пожалуйста в какой отдел ББК зашифровать книгу: Д.Гая и В.Снегитрева Вторжение.Неизвестные страницы необъявленной войны. Эта книга о неизвестных сторонах войны в Афганистане с 1978г. по 1989г.
Відповідь. За таблицями ББК для наукових бібліотек: Т3(5Афг)63-68 Афганська війна (1979-1989 р.р.) – Історія + Ц35 (5Афг)632.02 Афганська війна (1979-1989р.р.) –Воєнна історія.
За таблицями ББК для масових бібліотек: 63.3(5Афг)63-6 Афганська війна (1979-1989 р.р.) – Історія

Гол. Бібліотекар ВК – Різніченко С.О.
Питання №2680 Anzhelika 25/07/2012 × 18:38
Який повинен бути тарифний розряд і оклад директора обласної наукової медичної бібліотеки (яка не відноситься до централізованої бібліотечної системи)? Бібліотека відноситься до 2 групи бібліотек за оплатою праці.
Відповідь. На нашу думку рівень кваліфікації має дозволити директору обласної наукової медичної бібліотеки визначити свій тарифний розряд згідно Наказу Міністерства культури і туризму України від 18.10.2005 № 745 "Про впорядкування умов оплати праці працівників культури на основі Єдиної тарифної сітки", зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 27.10.2005 за № 1285/11565 (із змінами і доповненнями) /Режим доступу: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/z1285-05
Питання №2679 elenka 25/07/2012 × 16:27
Доброго дня! Яка площа бібліотеки повинна бути, щоб прибиральниця могла працювати на повну ставку?
Відповідь. На сьогоднішній день відсутні галузеві нормативно-методичні розробки щодо розрахунку нормативної чисельності робітників, які обслуговують заклади культури (бібліотеки), затверджені Міністерством культури України. Тому, пропонуємо використати Норми прибирання службових приміщень передбачені збірником "Нормативи чисельності робітників , зайнятих обслуговуванням громадських будинків". Зазначені вище норми обслуговування встановлено на основі міжгалузевих нормативів часу на прибирання службових і культурно-побутових приміщень з урахуванням переліку робіт і періодичності їх виконання. Детально див. відповідь на питання 2651, 101. Звертаємо також Вашу увагу на Наказ Міністерства культури України «Про затвердження типових штатних нормативів клубних закладів, центрів народної творчості, парків культури та відпочинку та інших культурно-освітніх центрів і установ державної та комунальної форми власності сфери культури» (від 20 вересня 2011 року N 767/0/16-11) посада для прибирання службових приміщень вводиться з розрахунку 0,5 штатної одиниці на кожні 250 кв. м площі, що прибирається, але не менше однієї штатної одиниці на заклад /Режим доступу: http://mincult.kmu.gov.ua/mincult/uk/publish/article/253288 .
Питання №2678 natasha 24/07/2012 × 10:24
Відповідно до наказу МФУ від 12.03.2012 №333 за КЕКВ 1131 здійснюється придбання або передплата періодичних, довідкових, інформаційних видань, придбання та виготовлення підручників і книг. За вказаним кодом видатки на поповнення  бібліотечних фондів не здійснюється. До КЕКВ 2110 належать видатки на поповнення музейних та бібліотечних фондів, придбання та випуск підручників для бібліотечних фондів. Тобто передплата періодичних видаень здійснюється за КЕКВ 2110 і є предметом довгострокового користування, а відповідно до наказу Головного управління Державного казначейства України від 10.12.1999 №114 узяття на балансовий облік періодичних видань не передбачено. Періодичні видання є документами бібліотечного фонду, але не довгострокового користування, тому на субрахунку 112 "Бібліотечні фонди" не обліковуються. У зв'язку з цим потребує розяснення правильність застосування коду економічної класифікації видатків на передплату періодичних видань у бібліотеках. Дякую
Відповідь. Наше бачення визначеної проблеми викладено в статті ученого секретаря НПБУ Розколупи Н.І. «Рішення, небезпечне для бібліотек, або Нова інструкція щодо застосування класифікації видатків бюджету», опублікована в журналі Бібліотечна планета. – 2012. –№ 2. Електронна версія статті надіслана на Вашу ел. скриньку 25.07.12. о 14.30.
Питання №2677 Lidiy 24/07/2012 × 09:39
Бібліотеки міської централізованої бібліотечної системи працюють з одним вихідним днем: в суботу - 2 бібліотеки, в неділю - 5 бібліотек. Деякі працівники мають другий вихідний день в понеділок, деякі в п’ятницю. Графіки роботи складаються раз в рік або при змінах працівників. Відповідно не у всіх місяцях зберігається затверджена Міністерством соціальної політики місячна норма часу.
Складаючи такі графіки не можливо дотримуватись одночасно двох норм: 40-годинного робочого тижня та місячної норми часу. Це впливає на нарахування заробітної плати, якщо працівник працює не повний місяць. Порадьте вихід з даної ситуації.
Відповідь. Ми не розуміємо сенсу питання. Відповідно до статті 7 Закону України "Про колективні договори й угоди" № 3356-ХІІ від 01.07.1993 р. у колективному договорі встановлюються взаємні зобов’язання сторін щодо регуляції виробничих, трудових і соціально-економічних відносин, зокрема режиму роботи, тривалості робочого часу і відпочинку. Нормальна тривалість робочого часу працівників не може перевищувати 40 годин на тиждень. Для працівників установлюється п’ятиденний робочий тиждень з двома вихідними днями. Тому нам незрозуміло, яким чином працівник може «працювати не повний місяць»?
Питання №2676 Olga 23/07/2012 × 11:03
Уважаемые колеги, помогите пожалуйста. Вышли Методические рекомендации по бухгалтерскому учету библиотечных фондов // Баланс-бюджет. – 2009. - № 18. - С.21. В комментариях редакции уточнено, что в состав комиссии,которая определяет стоимость биб. фонда, поступающих без указания стоимости,включается бухгалтер и представитель учреждения вышестоящего уровня. Наша бухгалтерия  требует изменить форму акта на поступление.
Відповідь. Рекомендуємо бухгалтеру звернути увагу на п. 1.24 «Інструкції з бухгалтерського обліку необоротних активів бюджетних установ , затвердженої Наказом Державного казначейства України № 64 від 17.07.2000 р. (із змінами та доповненнями, станом на 02.10.2010) /Режим доступу: http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/z0459-00 .
Питання №2675 Tanya 22/07/2012 × 18:07
Помогите пожалуйста, куда шифровать за таблицами ББК для научных библиотек книги по психологии управления, заранее спасибо.
Відповідь. Ю 959.18 Соціальна психологія управління
Гол. бібліотекар ВК – Логвінова В.М.
Питання №2674 Valentyna 20/07/2012 × 18:44
Чи видавався українською мовою

ДСТУ 7.1:2006

«Бібліографічний запис,бібліографічний опис.

Загальні вимоги та правила складання»?

Відповідь. Офіційно ДСТУ ГОСТ 7.1: 2006 "Система стандартів з інформації, бібліотечної та видавничої справи. Бібліографічний запис. Бібліографічний опис. Загальні вимоги та правила складання» (надання чинності з 1 квітня 2008 р. згідно з Наказом Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики N 10 від 16.01.2008 ) українською мовою не видавався.
Питання №2673 Yuliya 20/07/2012 × 16:11

Шановні колеги! Будь ласка, надайте консультацію щодо систематизації книг. Який індекс ББК (для масових бібліотек) будуть мати книги з теорії національної економіки, наприклад: Національна економіка : навч. посіб. / за ред. А. Ф. Мельник. - К. : Знання, 2011. Дякуємо

Відповідь. Індекс ББК (для масових бібліотек) 65.01
Гол. бібліотекар – Руденко А.В.
Питання №2672 irina 20/07/2012 × 14:02

  Добрый день! Прошу Вас помочь разобраться в следующем. Согласно лицензионным условиям(пр.Минюста № 847 от 24.12.2003. в редакции № 1377 от 29.11.2011) книгоообеспеченность считается в соотношении  1:3 ( один учебник на 3 студента). Как это соотносится с приказом Минюста Украины № 26 от 19.01.2006 г. и приложение к нему - "Порядок забезпечення вищих навчальних закладів Міністерства освіти і науки  України навчально-методичною літературою" за подписью директора   НМ Центра высшего образования К. М.Левковского, в котором рекомендуется цикл-гуманитраных и соц-економических дисциплин считать 1 (кн.) :2 (ст.). Или этот порядок касается  обеспечения учебниками только за счет  заказа в МОН, культуры и спорта Украины и за счет средств министерства?

 С ув. Ирина

Відповідь. Проблема неузгодженості нормативно-правових актів, що регулюють одні і ті ж питання, а також розбіжності в правозастосуванні компетентними органами своїх повноважень отримало назву “правова колізія”, що в контексті розвитку українського законодавства викликає суттєві проблеми. Тлумачення зазначених Вами неузгодженостей мають надати в Міністерстві юстиції України /Режим доступу: http://www.minjust.gov.ua/0/481 , або в методичному відділі наукової бібліотеки ім. М. Максимовича Київського національного університету ім. Т. Г. Шевченка, яка здійснює загальне методичне керівництво бібліотеками вищих навчальних закладів ІІІ та IV рівнів акредитації всіх систем та відомств: http://www.library.univ.kiev.ua/ukr/about/metod.php3
Питання №2669 Oxana 19/07/2012 × 15:25
Нас  теж цікавить відповідь на Питання №2623. Будьте ласкаві, надайте доцільну відповідь, відповідно даному питанню.
Відповідь. Ми не знаємо, що значить «доцільна відповідь», тому даємо розгорнуту: при розрахунку показників навантаження бібліотеки керуються Додатком 7 до Наказу МКіТ України № 745 від 18.10.2005р, який визначає показники для віднесення до груп за оплатою праці керівних працівників бібліотек та централізованих бібліотечних систем. За кожною групою (з І по IV) закріплені середньорічні показники кількості користувачів та кількості видачі документів. Виконання таких показників обов’язкове, тому ці дані щорічно аналізуються і на цій підставі відбувається підтвердження групи оплати праці, при якому можливе підвищення або пониження. Прораховуючи обсяг роботи ЦБС за «Типовими нормами часу на основні процеси бібліотечної роботи»(затверджені Наказом МКіТ України 29.12.2008 № 1631/0/16-08) навантаження може бути 500, 600, 750, 900, 1000 користувачів на 1 бібліотекаря. Це залежить від обсягів роботи ЦБС, штатної чисельності колективу.
Питання №2668 Olga 19/07/2012 × 14:34
В какой инструкции можно увидеть форму акта на поступление? В инструкции 321/0/16-19 говорится, что в состав комиссии, которая определяет стоимость библиотечного фонда, поступающего без указания стоимости необходимо включать бухгалтера и представителя учреждения вышестоящего уровня. На поступление оформлять два акта, или достаточно расширить комиссию? А если книги поступили по накладной? Спасибо.
Нам не відомий документ із зазначеними ознаками:"321/016-19", який використовується в бібліотечній практиці. Для отримання відповіді просимо надати вихідні дані документу.
Питання №2667 Valya 19/07/2012 × 14:31
Доброго дня! Шановні колеги, підкажіть  будь ласка, як вирішити таке питання. Наша ЦРБ до 2006 року надавала платні послуги користувачам згідно переліку затвердженого наказом відділу культури і туризму. В 2006 році ЦРБ стала належати до об’єктів районної комунальної власності і перелік платних послуг був затверджений рішенням районної ради, а в подальшому зміни до переліку платних послуг – внесенням змін до регуляторного акту. Чи має право на даний час відділ культури і туризму видавати наказ про затвердження переліку платних послуг?
Відповідь. Відділ культури має право видати Наказ про впровадження платних послуг у бібліотеці , перелік яких відповідає Постанові Кабінету Міністрів України від 12 грудня 2011 р. N 1271 /Режим доступу: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/1271-2011-п
Питання №2666 Oxana 19/07/2012 × 14:19
Будьте ласкаві , надрукуйте постанови про переміщення бібліотек у приміщення з погіршеними умовами праці.
Чи можливо розмістити читальний зал у кабінеті,де багато років проводились ренгенологічні дослідження?
Дякуєм. Колектив районної бібліотеки
Відповідь. Зрозуміло, що Постанов з таким формулюванням не існує, а існує цілий ряд законодавчих документів, що стоять на захисті бібліотеки. Рішення щодо можливості розміщення бібліотеки в кабінеті рентгенології може надати місцева санiтарно-епiдемiологiчна служба після звернення Вашої профспілки.
Питання №2665 Valya 19/07/2012 × 13:37
Як вірно сформулювати наказ про передачу бібліот ечного фонду і кому,якщо працівник передає фонд фактично ще не призначеній на цю посаду людині?
Відповідь. У наказі зазначаються: причина (підстава) приймання-передачі;порядок та строки приймання-передачі;відповідальні особи, які здійснюють приймання-передачу;особи, відповідальні за своєчасність приймання-передачі. У разі коли керівник звільняється з і деякий час посада керівника залишається вакантною, справи, документи та майно передаються у вищевказаному порядку особі, на яку покладено виконання обов'язків керівника відповідно до норм законодавства, від якої в аналогічному порядку передаються справи, документи та майно призначеному керівникові.
Питання №2664 LENA 19/07/2012 × 10:51
Якої тривалості повинна бути моя відпустка, якщо я пропрацювала бібліотекарем 1 категорії один рік, до цього працювала техпрацівником в будинку культури?
Відповідь. Відповідно до Ст. 6 ЗУ "Про відпустки" щорічна основна відпустка надається працівникам тривалістю не менш як 24 календарних дні за відпрацьований робочий рік, який відлічується з дня укладення трудового договору. Колективний договір (якщо він прийнятий в Вашій установі) може передбачати прийняття додаткових днів до відпустки диференційовано до різних категорій працівників. Радимо ознайомитись зі статтею ученого секретаря НПБУ Н.І.Розколупи «Щорічні відпустки працівникам бібліотек (юридична консультація)» в журналі Бібліотечна планета. – 2011. - № 3. – С. 33-35 /Режим доступу: http://profy.nplu.org/articles.php?lng=uk&pg=2541 та відповідями на питання №№ 1589, 2049, 2153, 2433, 2458.
Питання №2663 Tetyana 19/07/2012 × 10:28
Прошу надіслати рекомендації стосовно проведення експертно - діагностичної оцінки діяльності сільської бібліотеки та зразок паспорта на каталог. Щиро дякую!
Відповідь. Рекомендації стосовно проведення експертно-діагностичної оцінки діяльності сільської бібліотеки-філії надіслано 19.07.12. о 14.30. Стосовно паспортів див. відповідь на питання № 2661.
Питання №2662 svetlana 18/07/2012 × 15:40
Здравствуйте уважаемые коллеги!Подскажите, пожалуйста, положена ли доплата за особые условия труда библиотекарю, работающему по совместительству?
Відповідь. Порядок роботи сумісників та оплата їх праці регламентується постановою Кабінету Міністрів України "Про роботу за сумісництвом працівників державних підприємств, установ і організацій" від 03.04.93 р. N 245 (зі змінами та доповненнями) /Режим доступу: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/245-93-п та Положенням про умови роботи за сумісництвом працівників державних підприємств, установ, організацій, затвердженим наказом Мінпраці, Мін'юсту і Мінфіну від 28.06.93 р. N 43 /Режим доступу: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/z0076-93 . Згідно роз’яснень у Листі Міністерства праці та соціальної політики України N 2377/0/14-09/13, 04.03.2009 : «…незалежно від того, який розмір заробітної плати та надбавки, доплати працівник одержує за основним місцем роботи, за виконання обов'язків по іншій посаді на умовах сумісництва йому установлюється оплата відповідно до цієї посади, якщо чинним законодавством не визначено заборони на виплату окремих видів надбавок, доплат. Наприклад, науковим працівникам, які працюють за сумісництвом, не виплачується надбавка за стаж наукової роботи, працівникам бібліотек, які працюють за сумісництвом, не виплачується доплата за вислугу років тощо.»
Питання №2661 ilona 18/07/2012 × 14:26
Доброго дня шановні колеги.Надішліть будь-ласка зразок паспорта на алфавітний,систематичний,обліковий каталог.Щиро дякую,
Відповідь. До кола завдань та обов’язків зав. бібліотек, зав. відділів, зав. секторів входить розробка документів локального змісту. Рекомендуємо ознайомитись з статтею Сукиасян Э.Р.Каталоги получили паспорта: что дальше?// Библиотека. – 2003. – № 7. – С.10-12 /Режим доступу: http://www.library.ru/1/kb/articles/article.php?a_uid=45 , Школа обучения основам библиотечной профессии: Занятие 6: Каталогизация [Текст] / МУК МЦБ; МБО; сост. М. А. Явруян; отв. за вып. А. О. Кешешян. – Чалтырь, 2010 /Режим доступу: http://chaltlib.ru/articles/Library/spetsialistu/ucheba/shkola_obuchenija_osnovam_bibliotechnojj_professii/zanjatie_6/
Питання №2660 MARIYA 17/07/2012 × 11:54
Вищу педагогічну освіту, зразка 1982року, відносять до категорії "спеціаліст" чи "магістр"?
Відповідь. Вам необхідно ознайомитись з Положенням про освітньо-кваліфікаційні рівні (ступеневу освіту), затверджене Постановою Кабінету Міністрів України від 20 січня 1998 р. N 65 /Режим доступу: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/65-98-п та Положенням про організацію навчального процесу у вищих навчальних закладах, затверджене наказом Міністерства освіти України від 2 червня 1993 р. N 161 /Режим доступу: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/z0173-93 . Додатково див. відповіді на питання №№ 1295, 1349, 2646.
Питання №2659 Innessa 16/07/2012 × 19:23
до вопроса 2656, а как же быть в журнале "Бюджетная бухгалтерия " от 12 марта 2012 года напечатан акт и Опись там отдел отсутствует
Відповідь. Бібліотечні фахівці чітко розмежовують інвентарний, сумарний обліки бібліотечного фонду з бухгалтерським. До обліку бібліотечного фонду висуваються такі вимоги: повнота та достовірність облікової інформації; своєчасне відображення в облікових документах кожного факту надходження і вибуття документів з фонду; узгодженість засобів і форм обліку. Формою сумарного обліку є Книга сумарного обліку бібліотечного фонду, формою ведення індивідуального обліку є Інвентарна книга, каталог, описи тощо. Це документи сурової звітності в яких передбачено облік БФ за змістом (в Сумарній книзі здійснюється за рішенням бібліотеки), а також рік видання документу (Інвентарна книга, каталог). Наголошуємо - бухгалтерія веде лише груповий облік згідно п. 1.21 «Інструкції з бухгалтерського обліку необоротних активів бюджетних установ».
Питання №2658 Toma 16/07/2012 × 17:58
Добрий день! Уточніть будь-ласка, якщо спілкування з користувачем відбувається в режимі он-лайн через бібліотечний веб-сайт, яким чином реєстрація користувача має відношення до Закону України "Про захист персональних даних" ?
Відповідь. Дійсно, на веб-сайтах варто передбачити реєстрацію користувачів які звернулись до послуг (віртуальна довідка, резервування документів тощо). Якщо при заповненні анкети користувача можна ідентифікувати (вказано ПІБ, адресу, спеціальність, рік народження, телефон, ІР), то сукупність таких даних формує базу даних, яка потребує реєстрації (згідно другого абзацу статті 2 ЗУ «Про захист персональних даних»). Тому, слід передбачити поле, де відвідувач (користувач) має заявити про свою згоду або незгоду на обробку його персональних даних (див. абзац п’ятий ст. 2 вищезгадуваного Закону). Звертаємо Вашу увагу на он-лайн реєстрацію користувачів при виконанні віртуальної довідки на сайтах Національної бібліотеки України для дітей, Кіровоградської ОУНБ імені Д.І.Чижевського, яка не уможливлює ідентифікацію користувача, але в той же час дозволяє його обліковувати та враховувати в формі звітності N 6-НК.
Питання №2657 Tetyana 16/07/2012 × 14:13
Просимо надіслати приммірний план роботи ЦБС. Дякуємо
Відповідь. План роботи має реалізовувати завдання, функції, місію саме Вашої бібліотеки. Він повинен орієнтуватись на інформаційні, освітні, соціокультурні потреби як користувачів бібліотеки так і мешканців Вашої громади. Пропонуємо на нашому сайті, на сторінці «Взаємодія», лінк «Планування» ознайомитись з рекомендаціями та зразками планово-звітньої документації бібліотек України /Режим доступу: http://profy.nplu.org/articles.php?lng=uk&pg=1395
Питання №2656 innessa 16/07/2012 × 12:47
списание литературы осуществляется в двух экземплярах на основании Описи и общих списков книг, скажите в Описи отсутствует графа распределения по отделам, как нам быть
Відповідь. Вилучення документів оформлюється Актом та описом до акту. В Описі обов’язковими елементами є інвентарний номер, прізвище автора та назва документа, шифр, рік видання, ціна. В іншому випадку Ви будете позбавлені можливості якісно вилучати картки на списані видання з каталогів та заповнювати Книгу сумарного обліку бібліотечного фонду бібліотеки.
Питання №2655 Maria 16/07/2012 × 11:47
Шановні колеги!
Підкажіть, будь-ласка, де можна знайти статистичну інформацію про загальну кількість бібліотек України усіх відомств за різні роки (а саме сучасний стан, 1989-1990 рр. та 70-ті рр.), та окремо по регіонах. Зокрема цікавить Харків та Харківська область. У статистичних збірниках Держкомстату України дається тільки інформація про кількість бібліотек сфери впливу Міністерства культури. Інформація дуже важлива для написання наукової роботи. Будемо щиро вдячні за будь-яку допомогу! 
Відповідь. Статистичні дані щодо кількості бібліотек усіх відомств Ви можете знайти на сторінках щорічного збірника НПБУ «Бібліотечна Україна в цифрах» лише з 1999 року. Показники за часів УРСР надавались до Міністерства культури 1 раз на 10 років. Можливо за письмовим запитом до архівів Управління бухгалтерського обліку та фінансової звітності, Департаменту формування державної політики у сфері культури, мистецтв та освіти Міністерства культури України Вам допоможуть /Режим доступу: http://mincult.kmu.gov.ua/mincult/uk/publish/article/91191
Питання №2654 tatiyana 16/07/2012 × 07:53
Добрый день ! Подскажите, пожалуйста,  какой будет правильный шифр книги Георгиев " Чудесные поделки из спичек" 37 или 85.125 ? Заранее спасибо за ответ
Відповідь. Книга «Чудесные поделки из спичек» за таблицями ББК для масових бібліотек буде мати індекс 37.27
Гол. бібліотекар – Коваль Т.П.
Питання №2653 anastasiya 15/07/2012 × 16:52
Доброго дня! Скажіть, будь ласка, на основі яких документів списати фізично зношені книги (Типова інструкція про порядок списання призупинена). Дякую.
Відповідь. Ми неодноразово надавали відповідь на подібне питання, тому пропонуємо ознайомитись з відповідями за №№ 2251, 2339, 2568, 2643.
Питання №2651 olena 13/07/2012 × 10:08
ДОБРОГО ДНЯ.ПІДСКАЖІТЬ ЯКІ НОРМИ ПЛОЩІ ПОВИННІ БУТИ НА СТАВКУ У ТЕХПРАЦІВНИКА
Відповідь: Норми прибирання службових приміщень розміщені у збірнику "Нормативи чисельності робітників, зайнятих обслуговуванням громадських будинків". Згідно з цими нормами, прибиральник службових приміщень виконує сухе і вологе підмітання і миє підлогу. Також протирає (миє) стіни, віконні рами і шибки та виконує інші роботи, перелік яких обговорюється при прийнятті на роботу. Норми обслуговування на зміну (йдеться про квадратні метри) залежить від коефіцієнта заставленості приміщення. Коефіцієнт заставленості це відношення площі у квадратних метрах, що займають предмети, розміщені в приміщеннях певного призначення, до всієї площі цього приміщення й типу приміщення. Так, норма обслуговування на прибиральника службових приміщень на зміну за коефіцієнта заставленості до 0,2 становить 560 м. кв., від 0,21 до 0,40 - 480 м. кв., від 0,41 до 0,60 - 400 м. кв., понад 0,60 - 320 м кв. Норма обслуговування вестибюлів, коридорів за коефіцієнта заставленості до 0,20 становить 1110 м. кв, а від 0,21 до 0,40 - 960 м. кв. Норма обслуговування сходів за коефіцієнта заставленості до 0,20 становить 730 м. кв. Норма обслуговування туалету жіночого на зміну становить 200 м. кв., а чоловічого - 185 м. кв., душової кімнати - 300м.кв. Під час розрахунку норм обслуговування туалетів беруть таку кількість санітарно - технічного обладнання: для жіночих туалетів - три унітази і дві раковини, для чоловічих туалетів - три унітази, три пісюари і дві раковини. У разі збільшення кількості обладнання на одне найменування норма обслуговування множиться на коефіцієнт 0,98; у разі зменшення кількості обладнання на одне найменування норма обслуговування множиться на коефіцієнт 1,02. Тут не враховано роботи з очищення килимів, килимових доріжок та м’яких меблів, оскільки періодичність їх прибирання встановлюється на місцях у відповідності до місцевих організаційно-технічних умов. Для прибирання за допомогою порохотяга діють такі норми часу: один квадратний метр килима чи доріжки — 0,36 хвилини, на одне м’яке крісло — 0,68 та на м’який диван — 0,75 хвилини. На основі цих норм часу та з врахуванням періодичності, що встановлюється на місцях, визначаються й витрати часу на зазначені роботи, а відповідно - норми обслуговування. Додатково див. на сайті сторінку «Консультації», лінк «Штатний розклад» /Режим доступу: http://profy.nplu.org/faq.php?lng=uk&pg=&id=1
Питання №2650 innessa 13/07/2012 × 09:45
оформлення дарованих книжок бібліотеці
Відповідь. Існують певні правила. Пропонуємо ознайомитись з відповідями на питання №№ 2382, 2043, 1790.
Питання №2649 innessa 13/07/2012 × 09:33
в чому різниця опису та загальних списків книг при складанні Акта на вилучення літератури
Відповідь. Суттєвої різниці немає. Згідно українського юридичного термінологічного словнику опис документів — виклад відомостей про склад і зміст документів. В більшості офіційних інструкцій, регламентуючих облік та вилучення документів з бібліотек, використовується термін «опис».
Питання №2648 Tina 12/07/2012 × 15:04
http://berezne.lib.rv/ua

Бібліотекар пішла по льготній пенсії (25 р.бібліотечного стажу).Через 7 років прийнята на роботу  бібліотекарем у  публічно-шкільну бібліотеку. Чи можна цій людині працювати знову ж бібліотекарем?

Отримувати за вислугу років.

Відповідь. Пенсію за вислугу років регулюють законодавчі документи: Закон України «Про пенсійне забезпечення» від 05.11.1991 № 1788-XII (із змінами) / Режим доступу: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show?nreg=1788-12&find=3&text=%E1%B3%E1%EB%B3%EE%F2%E5%EA%E0%F0&x=4&y=6 та Перелік закладів і установ освіти, охорони здоров'я та соціального захисту і посад, робота на яких дає право на пенсію за вислугу років, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 04.11.1993 р. N 909 /Режим доступу: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show?nreg=909-93-%EF&find=1&text=%E1%B3%E1%EB%B3%EE%F2%E5%EA%E0%F0&x=6&y=7 . Разом з цим, доцільно відмітити те, що пенсія за вислугу років призначається за умови звільнення з роботи, яка дає право на даний вид пенсії. У разі зарахування після призначення пенсії за вислугу років на роботу, яка дає право на цей вид пенсії, виплата пенсії припиняється і поновлюється з дня, що слідує за днем звільнення з роботи. При цьому, особі не відмовляють у вже призначеній у встановленому порядку пенсії за вислугу років, а лише припиняють її виплату на період праці за спеціальністю. Якщо особа залишає місце роботи за спеціальністю, виплата вже призначеної пенсії за вислугу років поновлюється. Ваш запит потребує консультації у фахівців з юридичних питань.
Питання №2647 viktoria 11/07/2012 × 11:48
http://berezne.libr.rv.ua/kids/index.html

Доброго дня!  Надішліть будь ласка примірне положення  про  централізовану систему публічно-шкільних бібліотек

Відповідь. Офіційного типового положення про централізовану систему публічно-шкільних бібліотек не існує. Пропонуємо ознайомитесь з «Модельним стандартом діяльності публічної (публічно-шкільної) бібліотеки Рівненської області» (затверджений Головою Президії Рівненського обласного відділення Української Бібліотечної Асоціації ) на офіційному сайті Рівненської державної обласної бібліотеки //сторінка «Архівні матеріали»: http://libr.rv.ua/index.php?name=Files
Питання №2646 valentina 11/07/2012 × 10:58
Працівниця  в  2012 році   закінчила  університет   культури  і  отримала  кваліфікацію  бібліотекаря-бібліографа, книгознавця   з правом  викладацької  діяльності..  Чи  дає  право  її   диплом  магістра   вважати  диплом  про  закінчення   інституту культури  в 1995 році  іншої  працівниці    вищим  за  значимістю, тому що саме через це вона  претендує  на  вищу  посаду. Стаж роботи в бібліотеці  в них  майже  однаковий.
Відповідь. Чинним законодавством встановлено, що обидва дипломи мають рівень повної вищої освіти. Різниця в тому, що „спеціаліст” не планує проводити науково-дослідну діяльність в обраній професійній сфері, викладати у вищій школі (див. Наказ Міносвіти від 02.06.1993 року №161 та Постанову Кабінету Міністрів України від 20 січня 1998 року №65). Таким чином, зазіхання працівника-«магістра» щодо отримання вищої посади не мають юридичного підґрунтя. Зважаючи на те, що кожна з працівниць має майже однаковий стаж роботи в бібліотеці, при призначенні (переведенні) на посаду варто, у першу чергу, взяти до уваги якість професійного та загальнокультурного рівня працівника, його вміння на практиці реалізовувати знання, креативно мислити, співіснувати в колективі.
Питання №2645 Rumianceva_Iryna 11/07/2012 × 09:04
Доброго дня шановні фахівці!Підкажіть будь-ласка, скільки класів повинно навчатися у школі для того щоб бібілотекар мав повну ставку. Раніше було необхідно, щоб у школі було сформовано 14 класів. Є інформація, що тепер потрібно лише 11 класів, централізована бухгалтерія це знає, але з метою економії бюджету їм заборонили надавати відповідну інформацію. Потрібно надати їм нормативний акт, відпоідно до якого вони зобов"язані нараховувати платню. Підкажіть будь-ласка, що це за документ, а ще краще дайте посилання де його можна знайти.
Дякую. 
З повагою Румянцева І.Г.
Відповідь. З 1 вересня 2012 року запрацюють Типові штатні нормативи загальноосвітніх навчальних закладів, затверджені наказом Міністерства освіти і науки України від 6 грудня 2010р. № 1205 /Режим доступу: http://document.ua/pro-zatverdzhennja-tipovih-shtatnih-normativiv-zagalnoosvitn-doc42657.html . Звертаємо Вашу увагу, що Українським Інститутом нормативної інформації впроваджено інноваційну розробку «Шкільна електронна бібліотека» - «Шкільний бібліотечний центр» (ШБІЦ – бібліотечна робота), призначений для оперативного доведення до відома методистів обласних і районних навчально-методичних відділів (кабінетів) та шкільних бібліотекарів актуальних інформаційних матеріалів (див. ст. Морєва, О. Нормативні засади функціонування бібліотеки загальноосвітнього закладу // ШБІЦ. - 2012. - № 1. – С. 9-14 ) /Режим доступу: www.libcenter.com
Питання №2644 irina 11/07/2012 × 08:09

Добрый день, уважаемые коллеги!Прошу Вас  дать разъяснение по оформлению (оценка, акты, оприходование и т.д) обменного фонда. На что ссылаться, если есть какие-либо устанавливающие докумены и т.д. С уважением - Ирина 

Відповідь. Основним документом, який визначає порядок обміну, перерозподілу і розповсюдження документів через систему обмінних фондів бібліотек є Інструкція про організацію та порядок обміну, перерозподілу і розповсюдження документів серед бібліотек України через систему обмінних фондів, затверджена Наказом Міністерства культури і мистецтв України 23.03.2005 N 152 /Режим доступу: http://profy.nplu.org/articles.php?lng=uk&pg=85 , також радимо ознайомитись з Методичними рекомендаціями з бухгалтерського обліку бібліотечних фондів, затверджених наказом Міністерства культури і туризму України від 27 березня 2008 р. N 321/0/16/-08 /Режим доступу: http://search.ligazakon.ua/l_doc2.nsf/link1/MUS7440.html та Листом Міністерства фінансів України від 16.11.2009 N 31-34000-30-5/31019 /Режим доступу: http://news.yurist-online.com/laws/9531/
Питання №2643 Galina 11/07/2012 × 07:47
Добрий день.Підкажіть, будь ласка, якщо в наслідок аварійного стану приміщення, книжковий фонд прийшов у непридатність (фізично зношений, вражений грибками), на підставі яких законодавчих документів можна провести списання при наявності рішення сесії сільської ради про списання?
Відповідь. «Вилучення з бібліотечних фондів документів, у тому числі ветхих, тих, що втратили актуальність, наукову та виробничу цінність або які мають дефект, дублетних здійснюється у порядку, визначеному спеціально уповноваженим центральним органом виконавчої влади у сфері культури. Вилучення документів з бібліотечних фондів за ідеологічними чи політичними ознаками забороняється» (ст.18 ЗУ «Про бібліотеки і бібліотечну справу»). Крім дозволу на списання майна від місцевого органу виконавчої влади, бажано мати документи, що підтверджують аварійний стан приміщення (або акт про псування цінностей, акт після стихійного лиха (залиття) - згідно Інструкції з інвентаризації матеріальних цінностей, розрахунків та інших статей балансу бюджетних установ, затвердженої Наказом Головного управління Державного казначейства України 30.10.98 N 90). Пропонуємо скористатись типовою формою ОЗ-5 (бюджет) "Акт про списання з балансу бюджетних установ і організацій вилученої з бібліотеки літератури" визначеною Інструкцією зі складання типових форм з обліку та списання основних засобів, що належать установам і організаціям, які утримуються за рахунок державного або місцевих бюджетів (затверджена наказом Головного управління Державного казначейства України та Державного комітету статистики України 02.12.97 р. N 125/70 /Режим доступу: http://zakon1.rada.gov.ua/laws/show/z0612-97/ed20101002 .
Питання №2642 Lidiy 10/07/2012 × 14:08
http://m.mail.ru
Доброго дня! Міська централізована бібліотечна система запроваджує платні послуги згідно Постанови КМУ. Чи достатньо для запровадження їх наступного переліку документів: положення про платні послуги, затвердженого директором, наказу директора про введення платних послуг, переліку тарифів на платні послуги? Чи обов’язково тарифи мають погоджуватись міською радою? Яким чином потрібно розробити калькуляцію?
Відповідь. В першу чергу необхідно мати Наказ засновника бібліотеки про введення платних послуг. Додатково див. відповіді на питання №№2120, 1667, 1643, 1055.
Питання №2641 okcana 10/07/2012 × 10:54
Добрый день! Помогите пожайлуста. Для подключения Wi-Fi в библиотеке "Укртелеком" просит письмо в котором будет указан закон, приказ, распоряжение Министерства культуры от установлении Wi-Fi в библиотеке. Подскажите, пожайлуста, на что можно сослаться.
Відповідь. В обов’язки бібліотек як інформаційних центрів входить надання відвідувачам інформаційно-комунікативних послуг (див. Закони України «Про Національну програму інформатизації», «Про Основні засади розвитку інформаційного суспільства в Україні на 2007-2015 роки»). Ст. 21 Закону України «Про бібліотеки і бібліотечну справу» передбачає, що : «Громадяни України незалежно від статі, віку, національності, освіти, соціального походження, політичних та релігійних переконань, місця проживання мають право на бібліотечне обслуговування, яке може бути у формі: дистанційного обслуговування засобами телекомунікації». Прохання "Укртелекому" дивує, воно безпідставне, неправомірне. Не існує жодного документу, який би обмежував підключення Wi-Fi в бібліотеці. Можливо, варто змінити провайдера.
Питання №2640 ALLA 09/07/2012 × 14:39
Як вірно зробити бібліографічні описи офіційних документів ( Указів Президента України, постанов  Кабінету Міністрів, Верховної Ради України) для каталогів? Дякую!
Бібліографічні описи офіційних документів починаються з заголовку опису. У записах офіційних документів, опублікованих від імені глави держави, першою ланкою заголовка вказують назву юрисдикції, другою - титул. Визначальні ознаки можуть містити рік (роки) перебування на посаді та ім'я особи у прямій формі: Україна. Президент (2010 - ; В. Ф. Янукович). Заголовок з назвою органу законодавчої та виконавчої влади є складним і може утворюватися з двох і більше ланок. Першою ланкою наводять назву юрисдикції, на яку поширюються владні повноваження органу влади: назву країни, міста чи іншого адміністративно-територіального утворення. Її наводять в офіційній формі, без скорочення слів. У другій і наступних ланках вказують назву органу влади. Вищий орган законодавчої влади України, Верховна Рада, наводять у заголовку після нази юрисдикції. У визначальних ознаках, за потребою, вказують рік (роки) скликання: Україна. Верховна Рада (2007 - ). Назву органу виконавчої влади, Кабінет Міністрів, у заголовку вказують після назви юрисдикції: Україна. Кабінет Міністрів. Сосова Л. П., зав. сектору формування електронного каталогу відділу каталогізації.
Питання №2639 lydmila 09/07/2012 × 13:45
1.В шкільній бібілотеці проведена інвентаризація підручників та виявлено нестачу фонду  по вині  шкільного бібліотекаря , які наші надалі повинні бути  законні дії.
2.Як законно можна об"єднати шкільну та сільську бібілотеки в одну, тому що в шкільну бібліотеку на 10 % працювати  немає бажаючих?
Відповідь. 1. Комісія має отримати письмові пояснення від бібліотекаря, відповідального за використання та збереження бібліотечного фонду стосовно причин виникнення нестачі та скласти протокол (акт) згідно Інструкції з інвентаризації матеріальних цінностей, розрахунків та інших статей балансу бюджетних установ, затвердженої Наказом Головного управління Державного казначейства України 30.10.98 N 90 /Режим доступу: http://zakon1.rada.gov.ua/laws/show/z0728-98 . Нестача відшкодовується відповідно до вимог законодавства, а саме: КЗпП України (ст.ст. 127, 130,136), «Порядку визначення розміру збитків від розкрадання, нестачі, знищення (псування) матеріальних цінностей» (затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 22 січня 1996 р. N 116 /Режим доступу: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/116-96-п . Додатково радимо ознайомитись з Листом Головного контрольно-ревізійного управління України «Щодо визначення розміру збитків від нестачі бібліотечних фондів» за № 02-14/234 від 11.03.2009, юридичною консультацією ученого секретаря НПБУ Н.І. Розколупи в журналі "Бібліотечна планета". – 2008. - № 4 (електронна версія розміщена на сайті). 2. Ст. 59 Господарського кодексу України передбачено, що припинення діяльності суб'єкта господарювання здійснюється шляхом його реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або ліквідації - за рішенням власника (власників) чи уповноважених ним органів, за рішенням інших осіб - засновників суб'єкта господарювання чи їх правонаступників, а у випадках, передбачених законами, - за рішенням суду.
StartПопередні10 previous pages [ 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 ] 10 next pagesНаступніEnd

Актуальна інформація

Вітаємо шановних відвідувачів на сайті, який супроводжує науково-методичний відділ Національної бібліотеки України імені Ярослава Мудрого (НБУ ім. Ярослава Мудрого). Наш відділ є науково-методичним та інформаційно-консультативним центром для публічних бібліотек України, а також співпрацює з бібліотеками різних типів і форм власності.

Пам'ятайте, що наповнення цього сайту - наша спільна робота. Якщо Ви маєте матеріали, що можуть зацікавити бібліотечну спільноту, або бажаєте підняти актуальну тему - чекаємо Ваших пропозицій на адресу method@nplu.org.

Шановні колеги! Якщо у вас змінилися реквізити (адреса, e-mail, URL, телефон тощо) надішліть повідомлення для відповідних коректив на сторінці сайту „Бібліотеки України”.


Вітаємо
For Librarians
Библиотекарю
Пошук



Голосування
Причини стримування інвестування роботодавцями коштів у професійне навчання бібліотечних працівників:
 
відсутність коштів
небажання інвестувати кошти в навчання працівників
необхідність економити кошти в умовах військового стану
недостатня зацікавленість працівників у підвищенні свого професійного рівня
Результати