Розділи сайту
Мастрід
Нове на сайті
Інформація від майстра
Відвідувачі
 |
Запитання-відповіді
Питання №2745 |
Natali
22/08/2012 × 19:57 | Добрий вечір! На Вашу думку, як захистити при скороченні штату молодих професіоналів, а не лише ветеранів та дітей війни?
Відповідь. Згідно зі ст. 42 Кодексу законів про працю України при скороченні чисельності чи штату працівників у зв'язку із змінами в організації виробництва і праці переважне право на залишення на роботі надається працівникам з більш високою кваліфікацією і продуктивністю праці. Роботодавцем робиться порівняльний аналіз продуктивності праці і кваліфікації працівників, у процесі якого, як правило, враховуються такі обставини: наявність відповідної освіти, післядипломної освіти, документів про підвищення кваліфікації, відсутність дисциплінарних стягнень, наявність заохочень за успіхи у роботі, отримання премій за виконання особливо важливих робіт, відсутність прогулів, тривалого перебування на лікарняних листках, зауважень з боку адміністрації щодо строків і якості виконуваних завдань, обсяги виконуваних робіт тощо. Додатково пропонуємо ознайомитись з роз’ясненнями, наведені в Листі Міністерства соціальної політики України «Про переважне право на залишення на роботі» (від 21.05.2012 р. N 80/06/187-12) /Режим доступу: http://kadrovik.ua/taxonomy/term/19. |
Питання №2744 |
Lika
22/08/2012 × 19:45 | будь-ласка підкажіть, в яких документах можна знайти про вимоги до експлуатації вогнегасників у бібліотеці? Дякую.
Відповідь. Пропонуємо ознайомитись з Правилами експлуатації вогнегасників, затвердженими наказом МНС від 02.04.2004р. № 152 /режим до ступу: http://zakon1.rada.gov.ua/laws/show/z0555-04 |
Питання №2742 |
liza 22/08/2012 × 14:26 | Дякую за відповідь, але виявилось у нас КЗпП не працює"Кодекс законів про працю України" діє на всій території нашої держави. Для законного вирішення Вашого питання пропонуємо підключити профспілкову організацію та скористатися безкоштовними послугами юристів громадських приймалень. |
Питання №2741 |
ludmila 21/08/2012 × 15:48 | Доброго дня! Буду дуже вдячна за відповідь на запитання: Чи можна оформити в районній бібліотеці одну людину на посаду техпрацівника на 1.5 ставки з надбавкою, коли у штаті передбачено 1.75 ?
Відповідь. У п.3 наказу МКіТ України «Про впорядкування умов оплати праці працівників культури на основі Єдиної тарифної сітки» від 18.10.2005 N 745 чітко вказано, що надбавки та доплати можуть встановлюватися в межах фонду заробітної плати, затвердженого в кошторисах. Граничний розмір надбавок для одного працівника не повинен перевищувати 50 % посадового окладу. Нам не зрозуміло, на яких умовах Ви пропонуєте техпрацівнику працювати: у порядку сумісництва чи суміщення? Тому, звертаємо Вашу увагу на частину 1 статті 105 Кодексу законів про працю України; п. 2 Постанови КМ України від 3 квітня 1993 р. N 245 "Про роботу за сумісництвом працівників державних підприємств, установ, організацій", Лист Міністерства праці та соціальної політики України від 04.03.2009 за N 2377/0/14-09/13 /Режим доступу: http://pravo.levonevsky.org/bazaua09/pismo/sbor00/text00714.htm . |
Питання №2740 |
Anastasia 21/08/2012 × 13:45 | Здравствуйте! Нужна консультация. Существует ли сейчас утверждённая Министерством образования или культуры Украины программа библиотечных кружков?!Если есть, то где их можно прочитать или приобрести?! Заранее спасибо!Офіційні програми бібліотечних гуртків відсутні. Проте, працівники публічних бібліотек самостійно розробляють тематику занять і використовують її під час занять, гуртків, уроків, тощо. |
Питання №2739 |
Olga 21/08/2012 × 13:44 | Добрий день! Які документи необхідно оформити після проведення часткової інвентаризації книжкового фонду (20 відсоткової) в бібліотеках?
Відповідь. Завданнями інвентаризації бібліотечного фонду є: виявлення фактичної наявності документів; перевірка дотримання умов обліку та порядку збереження БФ; установлення лишку або нестачі. Матеріально-відповідальна особа повинна дати письмове пояснення якщо виявлені нестачі чи надлишки. На основі цих пояснень і представлених матеріалів, комісія встановлює характер і причини виявлених нестач, втрат, надлишків. Висновки, пропозиції і рішення інвентаризаційної комісії оформляються спеціальним протоколом, що заповнюється після закінчення інвентаризації. Оформлюється Акт за результатами інвентаризації, який підписують усі члени інвентаризаційної комісії. Примірник затвердженого Акту з висновками комісії здають в бухгалтерію для перевірки, виявлення і відображення в обліку результатів інвентаризації. |
Питання №2738 |
Juliya 21/08/2012 × 10:58 | Доброго дня! Скажіть, будь ласка, як правильно визначати шифр ББК 83.3 та 84.4 книгам авторів, що відносяться до окремих народів Росії, наприклад: Ходжер Григорій, Нанайський письменник. І так само, республіки в складі Росії, наприклад: Башкірія, Кабардино-Балкарія, Чувашия і т.д. Наперед дякую.
Відповідь. Література окремих народів Росії (як художня, так і літературознавство) матиме за ББК відповідні індекси:
1. Ходжер Г. 84.4 Рос=Нан, 83.34Рос=Нан
2. Башкирія: 84.4Рос=Баш , 83.34Рос=Баш
3. Кабардино-Балкарія: 84.4Рос=Каб , 83.34Рос=Каб
4. Чувашія: 84.4Рос=Чув , 83.34Рос=Чув тощо.
Пропонуємо ознайомитись з Доповненнями і виправленнями до ББК. Таблиці для масових бібліотек. Рекомендації. – К.,1992 та «ББК. Рабочие таблицы для массовых библиотек. – М., 1997.
|
Питання №2736 |
liza 20/08/2012 × 12:07 | Добрий день. Я вже ставила питання щодо звільнення за власним бажанням. Заяву в мене так і не приймають. Тепер уже і людина, що підміняла мене на час декрету, знайшла роботу і мені нема кому здати фонд. Як мені звільнитися по догляду за дітьми до 14 років?
Відповідь. Працівник має право розірвати трудовий договір, укладений на невизначений строк, попередивши про це власника або уповноважений ним орган письмово за два тижні Фактом попередження являється письмова заява працівника в якій зазначається дата звільнення та причина звільнення "власне бажання" або іншу поважну причину. Якщо роботодавець відмовляється прийняти заяву, працівник може відправити її поштою. При цьому днем подання заяви на звільнення буде вважатися дата реєстрації листа в журналі вхідної кореспонденції установи. Можливе звільнення працівника до виповнення двотижневого терміну у строки які просить працівник з поважних причин, а саме по догляду за дитиною до досягнення нею чотирнадцятирічного віку або дитиною-інвалідом (див. ст. 38 КЗпП України /Режим доступу: http://zakon1.rada.gov.ua/laws/show/322-08/page2 . Вагомість причини звільнення працівник повинен довести адміністрації документально. Якщо роботодавець не видає наказ і не бажає звільняти працівника з роботи, останній може звернутися з вимогою про дострокове припинення трудового договору до органу, що займається розглядом трудових суперечок. |
Питання №2735 |
Kristina
18/08/2012 × 10:37 | тут же - к вопросу 2734, а то забыла я дописать... = Скажите... 3) для установки телефон-точки "для "основних засобів" діє мораторій" аж до 2014 года... Так ли это?.. Почему нельзя?..
Відповідь. Про мораторій на отримання телекомунікаційних послуг в бібліотеках нам невідомо. Кожна публічна бібліотека в поточному році використовує бюджетні кошти згідно затвердженого кошторису. |
Питання №2734 |
Kristina
18/08/2012 × 10:17 | Извините, но у нас добавочный вопрос к вопросу 2729. Вы так и не сказали, а какими техническими нормами следует руководствоваться о наличии радиоточек, и телефон-точек (как и самих аппаратов) тоже?.. Ибо у нас, как я уже было писала, - в 3-х залах - по радиорезетке, то сколько тогда телефонных резеток должно быть? тоже 3?.. Ибо если мы хотим установить телефон, то это будет составляться проэктно-техническая документация (значит нужно будет рассчитать и средства, и ставить на баланс)... А мы не знаем даже технических документов... А к тому же: вот у нас 3 радиорезетки, и к каждому - по радио (т.е., их тоже три), но из 3-х радио, увы, работают только - одно, то тогда насколько иные радиорезетки необходимы? может достаточно одной (а неработающие радио - списать?!); так же само если допустить и телефоны: 3 розетки нужно устанавливать иль одну? А тем более радио и телефон относятся к "УКРТЕЛЕКОМУ" Разъясните, пожалуйста...
Відповідь. Встановлюють загальний порядок надання та отримання телекомунікаційних послуг Закони України “Про телекомунікації”, “Про телебачення і радіомовлення”, “Про радіочастотний ресурс України”, “Про захист прав споживачів”, “Про захист персональних даних”, постанова КМУ «Про затвердження Правил надання та отримання телекомунікаційних послуг» від 11 квітня 2012 р. № 295, інші нормативно-правові акти. Бібліотека звертається до засновника (органів державної влади чи органів місцевого самоврядування) із письмовою заявою з проханням проведення телефонного зв’язку у зв’язку з виробничою необхідністю. Якщо бюджетними коштами передбачені видатки на телефонізацію бібліотеки (придбання телефонних апаратів, оплата послуг за телефонізацію установи, подальша оплата послуг телефонного зв'язку тощо) жодних перешкод у телефонізації бібліотеки не вбачаємо. Роботи, пов'язані з встановленням телефонів виконуються працівниками підприємств зв'язку у встановленому порядку в погоджений з абонентом термін. Встановлення телефонних розеток здійснюється в місцях, визначених абонентом (бібліотекою), за відповідності їх технічним нормам встановлення телефону. |
Питання №2733 |
Olga
17/08/2012 × 10:27 | Добрый день!Подскажите пожалуйста в какой отдел таблицы ББК для массовых библиотек зашифровать книгу: "Документы изобличают"(сборник документов о сотрудничестве украинских националистов со спецслужбами фашистской Германии). Большое спасибо. 63.3(4Укр)624 |
Питання №2732 |
Olena
16/08/2012 × 15:25 http://www.lodb.org.ua | Доброго дня! Будь ласка, підкажіть, як правильно засистематизувати ( по ББК) двомовний словник: Українсько-російський і російсько-український словник: сфера ділового і професійного спілкування. - К.: Вища шк., 2011. - 81.2Рос-4 або 81.2Ук-4 ? Дякую. Двомовні довідкові видання ділового і професійного спілкування збираються під індексами: 87.7я2 + 81.2Укр-4 + 81.2Рос-4. Гол. бібліотекар Логвінова В. М. |
Питання №2731 |
Evgenia
16/08/2012 × 14:01 | Шановні колеги! Підкажіть, будь ласка, чи підлягають електронні книги (рідери) інвентарному та сумарному обліку, чи все таки це – технічні засоби? Пристрій Kindle не підлягає інвентарному та сумарному обліку - видам обліку, притаманним документам - складовим бібліотечному фонду, адже він є пристроєм, а не одиницею бібліотечного фонду. Він (пристрій) підлягає лише бухгалтерському обліку в якості матеріальної цінності на кшталт комп'ютера, клавіатури, стола, стільця тощо. |
Питання №2730 |
Juliya 15/08/2012 × 15:49 | Доброго дня! Скажіть будь ласка, чи підлягають обліку у сумарній книзі, та запису до інвентарної книги бібліографічні покажчики, аналітико-бібліографічні бюлетні видані самою бібліотекою, або іншими бібліотеками? Та чи можемо ми визначати ціну таким виданням? Наперед дякую за відповідь. Бібліографічні покажчики, аналітико-бібліографічні бюлетні є об'єктами обліку бібліотечного фонду згідно з п. 3. 1. 1. "Інструкції з обліку документів, що знаходяться в бібліотечних фондах" (Режим доступу: http://zakon1.rada.gov.ua/laws/show/z0530-07). Механізм визначення ціни врегульований п. 1. 24 "Інструкції з бухгалтерського обліку необоротних активів бюджетних установ" (Режим доступу: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/z0459-00). Видання бібліотеки обов'язково передаються до відділу комплектування за актом, підготовленим структурою бібліотеки, відповідальною за випуск цих видань. |
Питання №2729 |
Kristina
15/08/2012 × 11:44 | Добрый день! У нас в публичной библиотеке нет телефонной сети, зато есть проводная (радиотрансляционная) сеть, причём работающая... Мы хотим отказаться об оплате за радио, и поставить телефон лучше... Но нам этого не разрешают делать, мотивируя: 1) что радиосеть - это необходимо по обязательным(!) нормам, согласно ОТ и ГО и от него нельзя отказываться и выключать; 2) сущ. технические нормы, где положено 3 радиоточки на 3 читальных зала и прочее... ; 3) для установки телефон-точки "для "основних засобів" діє мораторій" аж до 2014 года... Так ли это?.. Почему нельзя?.. Какие и где существуют эти нормы обязательные (в том числе и технические)?.. правда ли, что действует мораторий, что ничего нельзя закупать?.. И сколько тогда по техническим нормам нужно установить телефон-точек (и тел/аппаратов), если радиоточек (и радио) - тоже 3 в 3-х залах?.. Чем следует руководствоваться или как?.. Ждём ваших подробных разъяснений
Ваш запит стосується сфери цивільного захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій техногенного, природного та військового характеру.
Ці питання врегульовані низкою документів.
Радіоточки як і інші засоби зв’язку в бібліотеках виконують функцію оповіщення та інформування населення (див. ст. 7 Закону України «Про правові засади цивільного захисту» (Режим доступу: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/1859-15); ст. 8 Закону України «Про захист населення і територій від надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру» (Режим доступу: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/1809-14); ст. 5 Постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження Положення про порядок проведення евакуації населення у разі загрози або виникнення надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру» (Режим доступу: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/1432-2001-%D0%BF); ст. 5 Постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження Положення про організацію оповіщення і зв'язку у надзвичайних ситуаціях» (Режим доступу: http://zakon1.rada.gov.ua/laws/show/192-99-%D0%BF ). У ст. 17 зазначеної постанови зазначено, що «Оповіщення населення здійснюється дистанційно за допомогою електросирен, мережі радіомовлення всіх діапазонів частот і видів модуляції та телебачення…у запису мережею радіомовлення, яке означає "Увага всім!". Крім того, ст. 27 того ж документу зобов’язує «Усі місцеві органи виконавчої влади, підприємства, установи і організації незалежно від форми власності і господарювання… забезпечити всі виробничі, службові та адміністративні приміщення, а також приміщення навчальних і лікувальних закладів радіотрансляційними точками (радіоприймачами відповідного діапазону для районів, де немає проводового мовлення) для гарантованого приймання програм державного радіомовлення… Забороняється відключати радіотрансляційні точки та абонентські лінії, через які здійснюється запуск електросирен від мереж державного радіомовлення, демонтувати вуличні гучномовці без погодження з відповідними органами ЦО та НС». Тому, вважаємо, що радіоточки мають бути в усіх приміщеннях бібліотеки. Щодо третього пункту Вашого запитання, на нашу думку, - це може бути рішення Ваших місцевих органів влади.
|
Питання №2728 |
ANNA
15/08/2012 × 11:07 | Скажите, а нужны ли вообще будь-какие книги до 1975 года в публичной библиотке? кто ж ими пользуется? а тем более плюс ко всему исходя из ихнего санитарного состояния вцелом?.. Может их всё же стоит убрать, списать?.. от "греха" подальше... Может есть какие нормы от какого года должны находиться книги в публичной библиотеке?.. Как его лучше быть?.. Разъясните более подробно, пожалуйста... В Україні немає документів, які б регламентували обмеження термінів зберігання документів та обов’язкове їх вилучення після певного терміну їх використання в бібліотечних закладах. За кордоном вилучення документів у публічних бібліотеках становить 3-5% від загального фонду. Проте, ІФЛА (Міжнародна Федерація Бібліотечних Асоціацій та Установ) рекомендує щорічно списувати 8% бібліотечного фонду.
Не можна категорично стверджувати, що всі книги до 1975 року видання мають бути вилучені. При формуванні фондів слід враховувати багато чинників. Радимо переглянути матеріали, розміщені на нашому сайті, які допоможуть Вам прийняти виважене рішення щодо подальшої організації Вашого фонду:
1. Публічна бібліотека: місія : З досвіду різних країн. Погляд методиста.-К., 2004;
2. Формування бібліотечного фонду. Маркетинговий підхід: Примірна тематика семінарів працівників районних і міських бібліотек.- Вип. 1.- К., 2006: (Режим доступу: http://profy.nplu.org/download.php?lng=uk).
|
Питання №2727 |
zanna 14/08/2012 × 20:21 | Здравствуйте! Я работаю 10 лет зав. филиалом в "ЦБС для детей"., образование среднее-специальное, общий библиотечный стаж 25 лет. Вопрос: могу ли я перейти на должность ведущего библиотекаря или зав. сектором ? если да, то на основании какого документа. Спасибо. Насамперед, це залежить від наявності відповідної вакансії в штатному розписі та відповідності працівника вимогам, зазначеним у "Довіднику кваліфікаційних характеристик професій працівників. Випуск 81 "Культура та мистецтво"(Режим доступу: http://www.jobs.ua/ukr/dkhp/articles-2364/). |
Питання №2726 |
Galina 14/08/2012 × 12:42 | Скажіть, будь ласка, коли можна брати працівника на посаду тимчасово відсутнього працівника у звязку з пологами: з дня відкриття листка непрацездатності чи після закінчення листка непрацездатності до дня фактичного виходу на роботу останнього. Завчасно дякую за відповідь.Термін відсутності працівниці у зв'язку із пологами та відпусткою по догляду за дитиною слід розділити на 2 частини: 1) оформлення відсутності працівниці у зв'язку з вагітністю та пологами (термін відсутності зазвичай триває 126 календарних днів (70 днів до і 56 - після пологів) - оформляється на підставі відповідно заповненого листка непрацездатності. На цей час на посаду особи, яка знаходиться на лікарняному, можна прийняти іншого працівника як за тимчасовим трудовим договором, так і строковим трудовим договором (визначеним в главі 3 Кодексу Законів про працю України (Режим доступу: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/322-08/page?text=%E4%EE%E3%EB%FF%E4%F3); 2) оформлення відпустки по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку, яка надається з дня, в який працівниця повинна була вийти на роботу після відсутності у зв'язку з вагітністю та пологами (на наступний день після припинення дії листка тимчасової непрацездатності). На цей час на посаду працівниці, яка знаходиться у відпустці по догляду за дитиною, можна прийняти іншого працівника за строковим трудовим договором (визначеним в главі 3 КЗпП), про що робиться застереження в заяві працівника, трудовому договорі та наказі про прийняття на роботу. Тимчасовий трудовий договір виключаємо. Застережння полягає в тому, що працівник Х призначається на посаду на період відпустки для догляду за дитиною працівника Y до його виходу на роботу. |
Питання №2725 |
Lyubka 13/08/2012 × 11:16 | Я теж хочу, що ви надіслали методику проведення комплексної перевірки роботи ЦБС. Дякую.Див. відповідь на запит 2705. |
Питання №2724 |
Yuliya 13/08/2012 × 10:05 | Будь ласка, надайте консультацію з такого питання, як правильно написати індекс ББК художніх творів сучасних українських письменників 84(4Укр)6 чи 84.4Укр6? Дякуємо Використовується перший варіант - 84(4Укр)6.
Гол. бібліотекар В. М. Логвінова |
Питання №2723 |
ViVi 10/08/2012 × 15:02 | Добрий день. Як правильно написати довідку про наслідки комплексного вивчення діяльності бібліотеки? Див. відповідь на запит 2705. |
Питання №2722 |
Maya
10/08/2012 × 13:18 http://odessacmbsbaby.blogspot.com/ | Добрий день. Чи є в Україні затверджений "Кодекс професійної етики бібліотекаря"? 30 травня 1996 р. конференцією Української Бібліотечної Асоціації був затверджений "Кодекс етики бібліотекаря". Радимо принагідно ознайомитись із матеріалом "Проект кодексу етики для бібліотекарів ІФЛА", розміщеним на блозі «Творчість та інновації в українських бібліотеках» Посольства США в Україні (Режим доступу: http://libinnovate.wordpress.com/2011/11/29/) та новим дописом про Всесвітній конгрес бібліотекарів та інформаційних працівників та Генеральну конференцію та засідання асамблеї ІФЛА (Міжнародної федерації бібліотечних асоціацій та установ) «Сучасні бібліотеки – надихають, дивують, відкривають нові можливості», які проходять саме зараз у м. Гельсінкі (Фінляндія) і триватимуть до 16 серпня. Радою ІФЛА затверджений Міжнародний кодекс етики бібліотекаря та інформаційного працівника (Режим доступу: http://libinnovate.wordpress.com/). |
Питання №2721 |
natasha
09/08/2012 × 15:46 | Підскажіть, будь ласка, до якого законодавчого акту можна звернутися при відмові перевода працівника сільської бібліотеки на повну ставку? Дякую Перевести працівника на повну ставку можна лише за певних умов: відповідне фінансування, наявність цієї ставки у штатному розписі, достатній обсяг навантаження тощо. Також не зрозуміло, хто кому відмовив: працівник відмовляється переходити на повну ставку чи керівництво відмовило працівникові? У Вашому запиті недостатньо інйформації для надання відповіді у межах чинного законодавства. |
Питання №2720 |
SVITLANA 09/08/2012 × 14:51 | Спасибі за відповідь на моє питання № 2713 від 07.08.2012 р.Хотілося б уточнити, на який саме рахунок: бюджетний чи спецрахунок необхідно перераховувати кошти, отримані як пеню за несвоєчасне повернення книг до бібліотеки. Свого часу спецрахунок було відкрито для коштів, отриманих від надання додаткових платних коштів. Чи можна кошти, отримані у якості пені, використовувати на придбання нових книг? З повагою Г. С. В. Це питання в межах компетенції бухгалтерії та казначейства. Вони мають вирішити його самостійно. |
Питання №2719 |
viktoriya
09/08/2012 × 14:29 | Я працюю в Центральній районній бібліотеці на посаді провідного бібліотекаря. Дайте ,будь-ласка, відповідь. Чи потрібно писати заяву на отримання матеріальної допомоги на оздоровлення окремо від заяви на чергову відпустку , чи оздоровчі нараховуються разом з відпускними?Наперед вдячна. Матеріальна допомога на оздоровлення нараховується лише згідно з заявою працівника. Заяву про надання матеріальної допомоги на оздоровлення працівник може написати як одночасно із заявою про надання відпустки, так і окремо (на окремому аркуші). |
Питання №2718 |
Taniy
09/08/2012 × 13:18 | Добрый день! Подскажите, пожалуйста, в какие сроки должна проводиться инвентаризация основного фонда библиотеки объемом в 5 млн?
С уважением,
Татьяна Вимоги до проведення інвентаризації регулюють наступні документи: 1)"Інструкція по інвентаризації основних засобів, нематеріальних активів, товарно-матеріальних цінностей, грошових коштів і документів та розрахунків", згідно з якою "Проведення інвентаризації...бібліотечних фондів [відбувається] - за рішенням керівника підприємства один раз на п'ять років або
щорічно з охопленням інвентаризацією не менше 20 відсотків одиниць
бібліотечного фонду з обов'язковим завершенням розпочатої
інвентаризації цього майна в структурному підрозділі (у
матеріально відповідальної особи) протягом тридцяти днів" (Режим доступу: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/z0202-94). 2) "Інструкція з інвентаризації матеріальних цінностей, розрахунків та інших статей балансу бюджетних установ (із змінами)" (Режим доступу: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/z0728-98); 3)"Типовими нормами часу на основні процеси бібліотечної роботи" (Режим доступу: http://profy.nplu.org/articles.php?lng=uk&pg=83). Час на проведення інвентаризації Ви маєте розрахувати самостійно, виходячи із своїх можливостей: визначити обсяг кадрових ресурсів, які можуть бути задіяні в інвентаризації, та фонду, який їй підлягає. При цьому зауважимо, що інвентаризація може проводитися як традиційним способом, так і в автоматизованому режимі за допомогою сканера (за умови штрихкодування документів). |
Питання №2717 |
Lyudmila
09/08/2012 × 10:27 | Чи повернуть платні послуги бібліотекам України?Надання платних послуг в бібліотеках не відмінено жодним документом. Постанова N 1271 від 12 грудня 2011 р. "Про затвердження переліку платних послуг,
які можуть надаватися закладами культури, заснованими на державній та комунальній формі власності" (Режим доступу: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/1271-2011-%D0%BF) скасовує попередній документ - постанову Кабінету Міністрів України від 5 червня 1997 р. N 534 "Про затвердження Переліку платних послуг, які можуть надаватися
закладами культури і мистецтв, заснованими на державній та
комунальній формі власності" і регламентує новий "Перелік..." |
Питання №2716 |
Katerina
08/08/2012 × 11:15 | Де можна знайти методичні рекомендації по підготовці та оформленню книжкових виставок? Чи потрібно робити паспорт книжкової виставки у дитячій бібліотеці? Наперед вдячна за поради.
Книжкова (книжково-ілюстративна) виставка – базовий і найпопулярніший засіб розкриття фондів. Виставки можуть бути:
Хронологічні (поточні та ретроспективні);
Змістовні (тематичні: універсальні та галузеві);
Кількісні (великі, локальні, маленькі, одного документу (однієї книги, одного журналу, однієї статті тощо);
Адресні (стаціонарні, виїзні, пересувні, кільцеві);
Часові (регулярні, одноразові);
Жанрові(змішані, журнальні, серійні, аудіовізуальних матеріалів тощо);
Топографічні (що відбуваються у визначеному структурному підрозділі);
Організаційні (самостійні та ті, що є складовою частиною комплексних заходів);
Конструктивні (ординарні, планшети, розвали, вітрини);
За характером (краєзнавчі, галузеві, захолення та дозвілля; виставка – презентація власних бібліотечно-бібліографічних послуг, що надаються користувачам бібліотек; однієї книги, персоналій тощо).
Наводимо деякі загальні поради щодо оформлення виставок:
Назва виставки: влучність, цікавість, точність висловів, інтрига;
Сезонність;
Читацьке призначення;
Звернення;
Розділи виставки мають дотримуватися певній логіці : від загального до конкретного і навпаки;
Цитати;
Відсилка до розділів класифікаційної системи, де міститься додаткова література;
Бібліографія за темою виставки (якщо є) або цікаві пристатейні списки;
Кольорова гама має сприяти візуальному сприйняттю виставки;
Аксесуари (георгіївська стрічка – виставка до Дня Перемоги, штучні квіти – до 8-го березня, червоні серця – валентинки – до Дня Св. Валентина, указка, макет щоденника або класного журналу, дошка та крейда – до Дня знань – 1 вересня або до Дня вчителя тощо).
Нестандартність назв і принципів підбору літератури (Наприклад: виставка «Дует» (виставка творів письменників-сестер (Шарлотта та Емілія Бронте), братів (брати Вайнери, Стругацькі, брати Грімм) батьків і дітей, подружжя (Анн і Серж Голон, Тетяна та Сергій Дяченки), дуети письменників: І. Ільф та Є. Петров, Генрі Лайон Олді (О. С.Ладиженський та Д. Є Громов);
Авторство виставки.
Крім цього, щодо пошуку інформації з організації та оформлення книжкових виставок варто: а) звернутися за методичною допомогою у Вашу регіональну обласну універсальну накову бібліотеку; б) проаналізувати досвід колег, здійснивши пошук в інтернеті, скориставшися ключовими словами; в) а головне - зрозуміти, що виставкова робота, це індивідуальний або колективний творчий процес і будь-які рекомендації варті переосмислення та доопрацювання у відповідності із потребами Ваших користувачів та Вашими можливостями (наявність відповідних стелажів, відповідних бібліотевних фондів та площі бібліотечного приміщення). Пам'ятайте, що книжкова або книжково-ілюстративна виставка - це не прикраса приміщення, яка має бути довготривалою і незмінною. Це, насамперед, засіб підтримки зацікавленості у бібліотечних послугах наявних користувачів та шлях до залучення нових потенційних друзів бібліотеки. Із зразком паспорта виставки можна ознайомитися тут: http://ru.calameo.com/read/0008150120ae416b669b8.
Крім цього, деякі поради та рекомендації розміщені на нашому сайті: (Режим доступу: http://profy.nplu.org/articles.php?lng=uk&pg=615). |
Питання №2715 |
SILVIA
08/08/2012 × 07:58 | Доброго дня ! Підкажіть , будь ласка, законодавчу базу для встановлення санітарного дня в бібліотеці. Спасибі. Ми неодноразово відповідали на подібні запити. Зверніться, будь ласка, до відповідей на запитання 1035, 1351, 1959, 2046. |
Питання №2714 |
Irina
07/08/2012 × 17:39 | Доброго времени суток уважаемые коллеги)Проходит ли аттестацию библиотекарь, который прошел дистанционное обучение в Институте последипломного образования Национальной Академии Руководящих Кадров Культуры и Искусства (г. Киев)?заранее спасибоПісля підвищення кваліфікації працівник не підлягає атестації протягом 1-го року. Радимо переглянути п. 1. 4. «Положення про проведення атестації працівників підприємств, установ, організацій та закладів галузі культури» (Режим доступу: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/z1023-07). |
Питання №2713 |
SVITLANA 07/08/2012 × 11:41 | Як можна приходувати та використовувати пеню за несвоєчасно здані до бібліотеки книги? Г. С. В. Оприбуткування та використання пені в межах компетенції бухгалтерії, діяльність якої регламентується "Типовим положенням про бухгалтерську службу бюджетної установи" (Режим доступу: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/59-2011-%D0%BF), де зазначено, що "Бухгалтерська служба відповідно до покладених на неї
завдань...забезпечує...складення економічно обґрунтованих
калькуляцій собівартості послуг, ...бере участь у роботі з оформлення матеріалів щодо нестачі, крадіжки грошових коштів та майна, псування активів"... Не зважаючи на вищевикладене, наводимо фрагмент відповіді інтернет-приймальні Міністра культури України (питання та відповіді за лютий 2012 року): "Проте, на сьогодні відсутня процедура реалізації даної норми закону" (Режим доступу: http://mincult.kmu.gov.ua/mincult/uk/publish/article/272733). (Йдеться про статтю 20 Закону України "Про бібліотеки і бібліотечну справу", яка надає право бібліотекам самостійно "визначати види та розміри компенсації шкоди, заподіяної користувачами бібліотек, у тому числі пені за порушення термінів користування документами (Режим доступу: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/32/95-%D0%B2%D1%80).
|
Питання №2712 |
raisa
07/08/2012 × 07:28 | Доброго дня! Підскажіть будь ласка,як мені прийняти людину в бібліотеку де штатної одиниці немає , а підприємство спонсорський внесок внесли на заробітну плату бібліотекаря на село де бібліотеки немає .Населення в селі -240 .Дякую.Суть Вашого запиту не зрозуміла. Конкретизуйте чи уточніть питання. |
Питання №2711 |
ANNA
05/08/2012 × 13:39 | Скажите, имеют ли право (в т.ч. законно и на основании каких законов, актов и пр.) библиотеки записывать и обслуживать детей и взрослых, если же они из других городов, посёлков, - и ихняя регистрация (прописка) там, - а здесь они - временно (на каникулах или в гостях на период отпусков), и к тому же если они как из Украины, так и с других стран?.. - но все они хотят взять литературу на дом, на пляж и т.д... Как быть?.. А тем более ведь документ (праспорт, свидетельство) или же же денежный эквивалент - законодательно отменили и запретили - и мы не имеем право бртать взалог книги пусть даже документ... (а тем более сейчас будь-где документы запрещены брать и оставлять - это как личная неприкосновенная собственность, и даже, к примеру, предъявляя контролёру тр-та или дежурному инспектору, - нужно только из своих рук и никак не иначе!)... Разъясните, пожалуйста, что нужно делать и как его быть?.. С уваж, Згідно із статтею 19 Закону України «Про бібліотеки і бібліотечну справу» бібліотечні заклади «забезпечують реалізацію прав громадян на бібліотечне обслуговування, встановлених цим Законом» (Режим доступу: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/32/95-%D0%B2%D1%80) .У статті 20 зазначеного Закону регламентовані права бібліотек самостійно «визначати при наданні користувачам бібліотеки документів розмір коштів, що передаються бібліотеці як забезпечення виконання зобов'язань щодо повернення одержаних у бібліотеці документів, у випадках, передбачених правилами користування бібліотеками; визначати види та розміри компенсації шкоди, заподіяної користувачами бібліотек, у тому числі пені за порушення термінів користування документами». Жодних обмежень (реєстрація за місцем проживання (прописка), вік тощо) щодо користування бібліотеками не існує. Іноземці, які знаходяться в Україні на законних підставах, користуються. Див. «Типові правила користування бібліотеками в Україні» (Режим доступу: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/z0449-99). Проте, пункт 2.9. зазначеного документу розкриває особливості обслуговування осіб, що тимчасово проживають в зоні обслуговування бібліотеки: «Особи, які тимчасово проживають у зоні обслуговування бібліотечного закладу, мають право користуватися тільки його читальними залами або одержати документи додому у порядку, зазначеному в пункті 2.7 Типових правил. ( Пункт 2.9 із змінами, внесеними згідно з Наказом Мінкультури N 319 ( z0538-01 ) від 25.05.2001 )». Оскільки механізм застосування застави у бібліотеках не визначений, рекомендуємо вам книги із фондів бібліотеки під заставу не видавати.
|
Питання №2710 |
mota
04/08/2012 × 10:39 | здравствуйте. Работаю библиотекарем 24 года в лицее(бывшее
ПТУ), через год собиралась на пенсию по выслуге лет. Прочитала в газете, что по
новому законодательству принятому в Украине в 2011г. ,пенсия по выслуге лет не
положена ,так как библиотека лицея не является юридическим лицом.Так ли это? И
на основании какого документа.спасибо
Насамперед, зауважимо, що право на цей вид пенсії має не загальне коло громадян, як на пенсії за віком, а лише окремі категорії працівників, перелік яких установлено в статтях 52, 54 і 55 Закону України «Про пенсійне забезпечення» (Режим доступу: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/1788-12/page2), а також в інших спеціальних нормативних актах. Уважно перечитайте зазначений Закон – посада бібліотекаря відсутня. Якщо Ви маєте на увазі передостанній абзац ст. 52 та пункт е) статті 55, де зазначена категорія «працівники освіти», то тут мається на увазі лише педагогічний склад навчальних закладів. |
Питання №2708 |
Ludmila
03/08/2012 × 13:14 | Почему запретили списание книжного фонда. Скасування наказу Державного казначейства України від 29.11.2010 N 447 "Про затвердження Типової інструкції про порядок списання майна бюджетних установ" не заборонило списання книжкового фонду. Радимо переглянути відповіді за питання 2431, 2602, 2692, 2701. |
Питання №2707 |
lidia
03/08/2012 × 11:45 | Згідно із змінами в штатному розписі в ЦРБ вводиться зав.відділом.Підкажіть будь-ласка кому надати перевагу із двох працівників освіта вища бібліотечна 1191рр чи освіта вища бібліотечна магістра .Стаж роботи практично однаковий (22р 19р).Дякуємо.
Відповідь. Професійні вимоги визначаються рівнем освіти, кваліфікації, досвіду, достатнім для повного і якісного виконання робіт за посадою. Окрім цього береться до уваги рішення та рекомендації атестаційної комісії. За сучасних умов набувають значення: 1) пізнавальні властивості людини (вміння опрацьовувати інформацію, творчо мислити, планувати діяльність, уявляти собі роль як окремого відділу, так і місце бібліотеки в соціальному середовищі); 2) здатність працювати з людьми та з допомогою людей (як ставиться до працівників: як стимулює їх, допомагає їхній діяльності й координує її, подає приклад, як він спілкується та розв'язує конфлікти); 3) технічні навички (використання інформаційних технологій, обладнання, необхідних для виконання конкретних функцій). |
Питання №2706 |
innessa
03/08/2012 × 11:34 | что такое оптимизация библиотеки?
Відповідь. Оптиміза́ція (англ. optimisation, нім. Optimierung f) — процес надання будь-чому найвигідніших характеристик, співвідношень (наприклад, оптимізація виробничих процесів і виробництва). Задача оптимізації сформульована, якщо задані: критерій оптимальності; параметри, що варіюються, зміна яких дозволяє впливати на ефективність процесу; обмеження, пов'язані з економічними та конструктивними умовами та ін. Питання оптимізації бібліотечної мережі висвітлені в Постанові КМУ «Про мінімальні соціальні нормативи забезпечення населення публічними бібліотеками в Україні» від 30 травня 1997 р. N 510 /Режим доступу: http://zakon1.rada.gov.ua/laws/show/510-97-п . На виконання доручення Прем’єр-міністра України від 12 січня 2012 року № 1177/1/1-12 до листа Міністерства фінансів України від 10 січня 2012 року №31-05000-3-8/167 "Про забезпечення фінансовими ресурсами місцевих бюджетів" були розроблені та затверджені обласні (районі) дорожні карти з оптимізації мережі бюджетних установ, фінансування яких здійснюється за рахунок коштів місцевих бюджетів. Додатково пропонуємо ознайомитись із статтею уч. секретаря НПБУ Розколупи Н.І.«Правові аспекти реорганізації публічних бібліотек» у журналі Бібліотечна планета. – 2011. - № 2. – С.7-8. /Режим доступу: (Режим доступу: http://profy.nplu.org/articles.php?lng=uk&pg=2541 |
Питання №2705 |
Komendantova
03/08/2012 × 08:19 | Прошу надіслати методику проведення комплексної перевірки роботи ЦБС. Завчасно дякую Методика проведення комплексної перевірки роботи ЦБС апробована вже протягом 20-ти років. Звертайтесь до обласної універсальної наукової бібліотеки регіону. |
Питання №2704 |
lubov
03/08/2012 × 07:10 | В міській ЦБС з 2009 року формується електронний бібліотечний каталог нових надходжень. Є потреба поповнити ЕБК літературою, яка надійшла до 2009 року для переходу на автоматизовану систему обслуговування користувачів. Прошу консультацію: на який документ посилатися; правила формування ЕБК типу Ретро; норми витрат часу виконання для планування цієї роботи.Вимоги щодо введення ретрофонду в електронний каталог аналогічні обробці нових надходжень. Кожна бібліотека має самостійно визначитись щодо першочерговості обробки документів: за алфавітом, за галузями знань, у відповідності до тематики читацьких запитів та задокументувати процес. Норми витрат розробити з урахуванням «Типових норм часу на основні процеси бібліотечної роботи» (Режим доступу: http://profy.nplu.org/articles.php?lng=uk&pg=83), можливостей техніки та фахової підготовки спеціалістів.
Рекомендуємо познайомитись з досвідом колег, використавши ключові слова, наприклад: http://www.scandocs.ru/page.jsp?pk=node_1092300117484; www.uintei.kiev.ua/images/files/novosti/4/15-a.doc
|
Питання №2702 |
Oleg
02/08/2012 × 12:41 | Хто з бібліотечних працівників не повинен проходити атестацію?
Атестація проводиться через 3роки чи 5 років? Настійливо рекомендуємо ознайомитись з «Положенням про проведення атестації працівників підприємств, установ, організацій та закладів галузі культури » (Режим доступу: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/z1023-07). |
Питання №2701 |
Lubov 02/08/2012 × 11:34 | Чи можна списувати книги? Якщо ні, то який наказ чи розпорядження?
Чи можна списувати книги? Якщо ні, то який наказ чи розпорядження? Наказ Міністерства фінансів від 14.10.2011 N 1297 скасував «Типову інструкцію про порядок списання майна бюджетних установ». Але списання – надзвичайно важлива складова бібліотечної практики, без якої не може існувати жодна бібліотека. Списання майна здійснюється суб'єктом господарювання, на балансі якого воно перебуває, на підставі прийнятого суб'єктом управління рішення про надання дозволу на його списання. При наявності дозволу складається акт. Складений комісією акт про списання майна відображається в бухгалтерському обліку після його затвердження керівником бюджетної установи, яка утримується за рахунок коштів відповідного місцевого бюджету та погодження згідно із законодавством на пленарних засіданнях відповідної ради, уповноважених приймати рішення щодо управління цими об'єктами комунальної власності безпосередньо або шляхом передачі керівникам бюджетних установ відповідних повноважень в залежності від вартості за одиницю (комплект) матеріальних цінностей та причин списання" (Лист Державного казначейства України від 15.07.2011р. № 17-07/1700-10076 (Витяг) (Режим доступу: http://cct.com.ua/2011/15.07.2011_17-07_1700-10076.htm).
Див. також відповіді на питання 1763, 1995, 2251, 2561
|
Питання №2700 |
Olga
02/08/2012 × 09:49 | Шановні колеги!За яким документом крім Постанови КМУ від 1 липня 2002 року № 900"Про затвердження Програми поповнення бібліотечних фондів на період до 2005 року" можна зробити розрахунок забезпечення ЦБС мінімумом вітчизняної та зарубіжної книжкової продукції для бюджету 2013 року. Дякуємо. Такий документ нам не відомий. |
Питання №2699 |
Larisa
01/08/2012 × 16:15 | Доброго дня ! Чи можна списувати книги? Якщо ні, то що є причиною, який наказ чи розпорядження?
Відповідь. Згідно з Наказом Міністерства фінансів України від 14. 10. 2011 № 1297 втратив чинність наказ Державного казначейства України від 29.11.2010 N 447 "Про затвердження Типової інструкції про порядок списання майна бюджетних установ", зареєстрований у Міністерстві юстиції України 04.01.2011 за N 3/18741 Рeжим доступу: http://zakon.rada.gov.ua/cgi-bin/laws/main.cgi?nreg=z1251-11&p=1321340667145750. Додатково див. відповідь на питання № 2431, 2602, 2701. |
Питання №2698 |
veta 01/08/2012 × 14:55 | Добрий день! Будь ласка дайте відповідь на таке питання:
У зв"язку зі зміною структури обласної бібліотеки для юнацтва науково-методичний відділ був перейменовано на проблемно-аналітичний відділ, але функції залишилися ті ж самі. Чи є притаманною функція завідувача відіділу у розробці річних планів та звітів всієї бібліотеки і відділу теж при наявності зам.директора по менеджменту та проблемно-аналітичним питанням? Дякую. На нашу думку, методист має брати участь у розробці перспективних планів діяльності бібліотеки, бути добре обізнаним в новаційних процесах, що відбуваються в бібліотечній справі, розробляти плани підвищення професійної майстерності та реалізовувати їх. Тому не розуміємо, чому методичний відділ (попри всю його суперсучасну назву) не може брати участь в розробці (внесенні пропозицій) до річних планів та звітів бібліотеки спільно із заступником директора «по менеджменту та проблемно-аналітичним питанням».
|
Питання №2697 |
Roma 01/08/2012 × 13:52 | Дякую за попередню відповідь, але все одно я не отримала конкретної відповіді.Ось додаток із 745 наказу: В селі , де знаходиться бібліотека- 2500 жителів.Чи може в бібліотеці бути ІІІ-я група із 25 тисячами користувачів.Дякую б) централізовані бібліотечні системи та публічні бібліотеки:
------------------------------------------------------------------
| Групи за оплатою | Середньорічна |Середньорічна кількість |
| праці | кількість | видачі документів |
| | користувачів | (тис.прим.) |
| |бібліотек (тис.чол.)| |
|------------------+--------------------+------------------------|
|I |понад 75 |понад 1500 |
|II |від 50 до 75 |від 1050 до 1500 |
|III |від 25 до 50 |від 525 до 1050 |
|IV |від 10 до 25 |від 210 до 525 |
------------------------------------------------------------------
Відповідь. Після децентралізації оплата праці самостійної бібліотеки стає поза четвертої групи. Читайте уважно наказ, який визначає: «1. Посадові оклади керівників установ з обсягом роботи нижче показників IV групи встановлюються на 10 відсотків нижче посадових окладів, передбачених для аналогічних працівників IV групи. 2. У бібліотеках з обсягом роботи нижче показників, передбачених для бібліотек IV групи, які є структурними підрозділами установи, підприємства або організації, посадові оклади завідувачів установлюються на рівні посадових окладів бібліотекарів відповідної категорії, передбачених у табл. 1 додатка 3.» (Див.Таблиця 4 та Додаток 7 до наказу МКіТ України 18.10.2005 № 745 /Режим доступу: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/z1285-05/page3 ) |
Питання №2696 |
Ivan
31/07/2012 × 20:29 | Доброго дня! Прошу надати консультацію по такому питанню: людина закінчила в 1983 році технікум /технічна спеціальність/,але в даний час ще б мала бажання закінчити коледж культури і мистецтв /заочне відділення/.В приймальній комісії сказали,що незважаючи на набрані бали,можнапройти тільки на платне навчання,мотивуючи тим,що вже один раз мало місце навчання за державний кошт. Хоча, на мою думку, то був бюджетзовсім іншої держави - Радянського Союзу, а Україна була республікою.Дякую за відповідь. Ми не є фахівцями з юридичних питань. Проте, радимо звернутися до статті 4 Закону України «Про вищу освіту» (Режим доступу: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/2984-14 ). Можливо, Вам надають відповідь, базуючись саме на цій статті. |
Питання №2695 |
valentina 31/07/2012 × 12:04 | Подскажите, может ли библиотекарь работать по совместительству педагогом?Це залежить від того, наскільки він відповідає кваліфікаційним вимогам до педагога. |
Питання №2694 |
Roma 30/07/2012 × 14:35 | Доброго дня! Прошу надати консультацію з приводу встановлення груп по оплаті праці бібліотекарям.Суть в тім, що в районі пройшла реорганізація ЦБС, внаслідок чого утворено центральну районну бібліотеку та сільські, міські бібліотеки, які підпорядковані згідно статутів відповідним радам.При системі ЦБС всі бібліотечні філії були віднесені до ІІІ-ї групи оплати праці згідно з 745 наказом Мінкультури , так як кількість користувачів була більше 25 тисяч.На даний час ні одна із сільських бібліотек немає такої кількості користувачів. Чи правомірно , що відділом культури надалі наказом встановлюються розряди при атестації для цих бібліотек по ІІІ-й групі оплати праці, і яку реально групу і хто має встановити!Дякую за відповідь. Згідно з Наказом 745 «Віднесення бібліотек, централізованих бібліотечних систем до груп за оплатою праці керівних працівників (підтвердження, підвищення або пониження групи) провадиться щорічно вищим органом управління, у безпосередньому підпорядкуванні якого вони перебувають». Встановлення груп по оплаті праці відбувається згідно з додатком 7 Наказу 745 (Режим доступу: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/z1285-05/page4). Стосовно розряду сільського бібліотекаря, див. додаток 3 Наказу 745. |
Питання №2693 |
ELENA
30/07/2012 × 12:15 | Доброго дня! Зовсім випадково знайшла Ваш сайт. Про бібліотеки читаю давно і багато, але інформації, яка мене цікавить, не знаходжу. Прошу допомоги у Вас. Я головний бухгалтер сільської ради. У районі проходить реорганізація районної бібліотеки. Бібліотекарів, яких ми і раніше фінансували з сільського бюджету ( але відділ кадрів з трудовими книжками був у районі ), перевели до нас. Для того, щоб прийняти бібліотекаря на роботу, рішенням сесії сільської ради ми створили свою сільську бібліотеку, затвердили положення про неї, правила користування, штатний розпис. Але ж свого книжкового фонду у нас немає. Фактично, нам бібліотека і не потрібна без книжкового фонду. Книжковий фонд, який знаходився у користуванні нашої бібліотеки ( чи філії ), залишився там же, у тому ж приміщенні. Але виконати свою обіцянку передати частину книжкового фонду в оперативне управління нашій бібліотеці, районна бібліотека не поспішає. Більше всього, бояться, що після передачі частини фонду нам та іншим сільським радам, в них можуть пройти зміни в штатному розписі та в окладах. Але що робити нам? Чи є якийсь документ, що регламентує кількість примірників при створенні бібліотеки? Адже зараз наш бібліотекар без нижкового фонду, а бібліотеку ми повинні були створити відповідно до ст.12 розділу ІІІ Закону України " Про бібліотеки і бібліотечну справу " при наявності встановленого мінімуму бібліотечного фонду. Не хочеться, щоб рішення сільської ради було визнане незаконним і через це постраждали люди. Підкажіть, будь ласка, вихід. З повагою Олена.Радимо, в першу чергу, ознайомитися із статтею вченого секретаря НПБУ Н. І. Розколупи «Правові аспекти реорганізації публічних бібліотек» (Режим доступу: http://profy.nplu.org/file/lp-52.pdf). Практично процес децентралізації вже відбувся, але реорганізація ЦБС у вас відбувається не згідно з чинним законодавством. Адже питання передачі книжкового фонду, як і інших матеріальних цінностей вирішує не центральна районна бібліотека, а ліквідаційна комісія, яка створюється внаслідок рішення районної ради після погодження з Міністерством культури України. |
Питання №2692 |
inna
30/07/2012 × 10:40 | Підскажіть,будь ласка, де можна знайти правила складання бібліографічног покажчика за новим описом, мене цікавить чи треба в бібліографічному записі ставит загальне позначення матеріалу в квадратних дужках та ISBN-кий номер? Дивилась по сайтах бібліотек , хто як хоче так і пише. В ГОСТІ 7.1-2006 немає про біб. покажчик прикладу.Допоможіть зробити правильно покажчик. Рекомендуємо використати консультацію фахівців Книжкової палати України, розміщену на її сайті (Режим доступу: http://ukrbook.net/DSTU_pabl.htm), а також «Методичні рекомендації з впровадження ДСТУ ГОСТ 7.1:2006 «Бібліографічний запис, бібліографічний опис. Загальні вимоги та правила складання», підготовлені фахівцями наукової бібліотеки ЛНУ ім. І. Франка (Режим доступу: http://web.znu.edu.ua/NIS/docs/dstu_7_1-2006.pdf). |
Актуальна інформація
Вітаємо шановних відвідувачів на сайті, який супроводжує науково-методичний відділ Національної бібліотеки України імені Ярослава Мудрого (НБУ ім. Ярослава Мудрого). Наш відділ є науково-методичним та інформаційно-консультативним центром для публічних бібліотек України, а також співпрацює з бібліотеками різних типів і форм власності.
Пам'ятайте, що наповнення цього сайту - наша спільна робота. Якщо Ви маєте матеріали, що можуть зацікавити бібліотечну спільноту, або бажаєте підняти актуальну тему - чекаємо Ваших пропозицій на адресу method@nplu.org.
Шановні колеги! Якщо у вас змінилися реквізити (адреса, e-mail, URL, телефон тощо) надішліть повідомлення для відповідних коректив на сторінці сайту „Бібліотеки України”.
| Вітаємо
For Librarians
Библиотекарю
Пошук
Голосування
|