Розділи сайту
Мастрід
Нове на сайті
Інформація від майстра
Відвідувачі
|
Запитання-відповіді
Питання №2760 |
Tanya
03/09/2012 × 15:54 | Доброго дня ! Якими документами потрібно керуватись підчас передачі бібліотечного фонду і матеріальних цінностей при звільненні працівника.
Відповідь. Інвентаризація проводиться до звільнення матеріально-відповідальної особи. Протягом двотижневого строку необхідно вирішити питання прийняття-передання справ з-під звіту працівника, який звільняється на «день прийняття-передання справ» (див. п.1.9. Інструкції з інвентаризації матеріальних цінностей, розрахунків та інших статей балансу бюджетних установ (затверджена Наказом Головного управління Державного казначейства України 30.10.98 N 90 /Режим доступу: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/z0728-98 та п.3-в Інструкції по інвентаризації основних засобів, нематеріальних активів, товарно-матеріальних цінностей, грошових коштів і документів та розрахунків (затверджена наказом Міністерства фінансів України від 11 серпня 1994 р. N 69 /Режим доступу: http://zakon1.rada.gov.ua/laws/show/z0202-94 ). Керівник установи видає Наказ про організацію приймання-передачі справ, документів і майна та склад комісії. Головою комісії за результатами роботи складається Акт приймання-передачі справ, документів та майна бібліотеки. В акті приймання-передачі зазначаються такі дані: стан ведення поточного діловодства та збереження документів; наявність облікових регістрів; кількість переданих печаток, штампів (якщо є); опис матеріальних цінностей (меблі, комп’ютери тощо); бази даних (спеціалізовані програми, інтернет-ресурси (якщо є)) тощо. Зазначені відомості базуються на підтверджених документах роботи комісії (інвентаризаційних описах основних засобів та інших нематеріальних активів, актів, довідок), які є невід'ємною частиною акта приймання-передачі. Додатково ознайомтесь з відповідями на питання №№ 2404, 2399, 2217, 2193. |
Питання №2759 |
olena
03/09/2012 × 14:50 | Здравствуйте!Скажите пожалуйста, как списать недостачу которая была установлена при проверке библиотечного фонда.
Відповідь. Ми неодноразово надавали відповідь на подібні запити, тому пропонуємо ознайомитись з відповідями на питання №№ 1440, 1639, 2344, 2361, 2639 (ч.1), 2739. |
Питання №2758 |
lilya 03/09/2012 × 13:40 http://http://www.cbs.km.ua/? | Доброго Дня!Які нормативні документи мають бути у зав.відділу комплектування та обробки літератури.
Відповідь. Положення про відділ комплектування і обробки літератури; посадова інструкція; технологічні інструкції , що забезпечують: процеси індивідуального та сумарного обліку нових надходжень, систематизацію та технічну обробку літератури, організацію системи каталогів та картотек; перспективні та річні плани роботи, текстові та статистичні звіти. Звертаємо увагу, що зав. відділу комплектування та обробки літератури повинен знати чинне законодавство в галузі культури, бібліотечної діяльності; основи економіки, організації праці та управління; питання автоматизації бібліотечних процесів та ін. (див. Довідник кваліфікаційних характеристик професій працівників, затвердженого наказом Міністерства культури і мистецтв України від 14.04.2000 р. N 168, за погодженням з Міністерством праці та соціальної політики України) /Режим доступу: Бібліотека в правовому полі. – К., 2010 http://profy.nplu.org/download.php?lng=uk |
Питання №2757 |
alla
03/09/2012 × 11:27 | Будь ласка, дайте відповідь на питання, як правильно поставити на облік навчальні посібники, які надруковані в навчальному закладі, авторами є викладачі закладу, призначені для вивчення основних дисциплін.
Відповідь. Будь-ласка, уточніть: за які кошти і в якій редакції (Вашого навчального закладу, або поза його меж) були надруковані посібники ? |
Питання №2756 |
Sergij 01/09/2012 × 17:07 | Доброго дня! Підкажіть, будь ласка, якщо читальний зал видає літературу із фонду і з книгосховища, то хто має заповнювати формуляри тих документів, які замовляють читачі зі сховища: працівники читального залу чи архіву? Де можна дізнатися?
Відповідь. Процеси обслуговування користувачів бібліотеки, зокрема видача літератури з книгосховищ, регламентуються низкою документів: Положенням про відділ, посадовими інструкціями працівників, технологічними інструкціями з видачі документів, які розробляються на основі нормативно-правових документів, стандартів, тощо. Виникає зустрічне питання – яким чином Ви проводили облік всі ці роки? Читач оформив заявку – бібліотекар ч.з. передав до книгосховища – у книгосховищі зафіксували заявку, видали книгу – ч.з. зафіксував видачу документів в облікових формах, прийнятих у бібліотеці – читач отримав книгу. |
Питання №2755 |
Olga 01/09/2012 × 14:12 | Скажіть, будь ласка, чи є офиційні норми часу знаходження бібліотекаря на видачі і чи входить в обов'язки провідного бібліотекаря видача книжок.
Відповідь. Загальна спрямованість роботи, обов’язки, перелік основних видів робіт і їх зміст у провідного бібліотекаря чітко закріплені в Посадових інструкціях. Якщо провідний бібліотекар є працівником відділу обслуговування бібліотеки, то його річний план роботи повинен передбачати прорахунок норм часу на обслуговування користувачів, підготовку до видачі документів, при необхідності - обслуговування віддалених користувачів, соціокультурну діяльність тощо. |
Питання №2754 |
Inna
31/08/2012 × 14:08 | Шановні колеги! Чи може обласна бібліотека укладати угоди про співпрацю і міжнародний книгообмін з бібліотеками інших держав, якщо це не передбачено у Статуті закладу? Які нормативні акти регулюють такі відносини?
Відповідь. Необхідно звернутись з проханням до Засновника бібліотеки про внесення відповідних змін до Статуту. Міжнародне співробітництво в галузі бібліотечної справи закріплено ст.ст. 20, 31 Закону України «Про бібліотеки і бібліотечну справу» (від 27.01.1995 № 32/95-ВР , із змінами і доповненнями /Режим доступу: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/32/95-вр |
Питання №2753 |
Svitlana 30/08/2012 × 17:04 | Підкажіть будь ласка, на підставі яких ПАРАМЕТРІВ бібліотеці вузу надається статус наукової?
Відповідь. Питання надання бібліотеці статусу «наукової установи» регламентує Закон України «Про наукову і науково-технічну діяльність» ( 1977-12 ) (із змінами і доповненнями). Такий статус мають НБУ ім. В. І. Вернадського, Львівська національна наукова бібліотека ім. В. Стефаника, Державна науково-педагогічна бібліотека ім. В.Сухомлинського та Державна наукова сільськогосподарська бібліотека Національної академії аграрних наук України. А наукових бібліотек в Україні багато. Визначення "наукової бібліотеки" див. ГОСТ ДСТУ 2392-94 - Інформація та документація. Базові поняття. Терміни та визначення.- К., 1994.- С. 19. |
Питання №2752 |
Larisa
30/08/2012 × 08:52 | Добрий день, шановні колеги! Допоможіть, будь ласка, оцінити подаровану бібліотеці рідкісну книгу для оприбуткування - видання 1849 р.-В. Жуковский "Стихотворения" Т.1. 1802-1812. В Інструкції "Про порядок відбору рукописних книг, рідкісних і цінних видань з бібліотечних фондів до Державного реєстру національного надбання" не знайдено механізму оцінки рідкісних видань. Щиро дякуємо!
Звертаємо Вашу увагу на: п. 1. 24 Інструкції з бухгалтерського обліку необоротних активів бюджетних установ, де дуже детально описується механізм отримання та оприбуткування матеріальних цінностей, отриманих в дарунок (затверджена Наказом Державного казначейства України 17.07.2000 N 64) /Режим доступу: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/z0459-00, Методичнні рекомендації з бухгалтерського обліку бібліотечних фондів, затверджені Наказом Міністерства культури і туризму України 27.03.2008 N 321/0/16/-08 та Лист Міністерства фінансів України «Про надання зауважень (щодо Методичних рекомендацій з бухгалтерського обліку бібліотечних фондів)» за №31-34000-30-5/31019 від 16.11.2009 р. /Режим доступу: http://uapravo.net/akty/prawo-osnovni/akt5dfzu5d.htm. Додатково радимо перечитати статтю зав. відділу формування документних ресурсів НПБУ Перепелициної ,Г. М. Оцінювання документів, що надійшли до бібліотеки без визначеної вартості // Бібліотечна планета. – 2008.– №4. – 2008. /Режим доступу: http://profy.nplu.org/articles.php?lng=uk&pg=416. |
Питання №2751 |
Inna
29/08/2012 × 13:12 | Керівник бібліотеки отримує надбавку 50% згідно Постанови від 30.09.2009р. №1073 і надбавку 30% за складність, напруженість у роботі згідно постанови №745. Контролюючими органами цю надбавку знято, чи правомірні їхні дії.
Відповідь. Результати перевірок оформлюються у формі акта або довідки. В разі виявлення порушення законодавства вказуються в чому полягають порушення та якими нормами закону передбачено виявлені порушення із зазначенням конкретної статті, пункту, розділу тощо. При цьому, першими зазначаються документи, які по відношенню до інших мають вищу юридичну силу (див. п. 3.4.2. Методичних рекомендацій щодо здійснення інспектування органами Державної фінансової інспекції України, затверджених наказом Держфінінспекції України від 14.12.2011 № 90 /Режим доступу: http://document.ua/metodichni-rekomendaciyi-shodo-zdiisnennja-inspektuvannja-or-doc87927 . Який саме закон, наказ, інструкцію порушено при визначенні Вам розмірів надбавок? Нагадуємо, що у разі наявності заперечень (зауважень) щодо змісту акта ревізії керівник, головний бухгалтер чи інші особи підписують його із застереженням. Згідно ст.13 ЗУ «Про державну контрольно-ревізійну службу в Україні» (від 26.01.1993 № 2939-XII) дії або бездіяльність службових осіб державної контрольно-ревізійної служби можуть бути оскаржені в судовому або адміністративному порядку /Режим доступу: http://zakon1.rada.gov.ua/laws/show/2939-12. Скарги на дії службових осіб в районах, містах, районах у містах та службових осіб контрольно-ревізійних управлінь розглядаються і вирішуються начальниками цих управлінь. |
Питання №2750 |
lili
28/08/2012 × 19:56 | Уважно читаємо запитання-відповіді. Дякуємо. Просимо доповнити питання № 2747 роз'ясненням : Технічна обробка періодичних видань, що одержують бібліотеки ЦБС (взагалі) та ЦБ (зокрема).
Відповідь. Процеси обробки докладно висвітлені на сторінках фахових підручників видатних бібліотекознавців - Столярова Ю., Терешина В., Воронько. К., Дригайло В. та багатьох інших, конкретизовані в інструктивно-методичних рекомендаціях: «Техника роботы ЦБС» (М., 1978), «Организация работы ЦБС» (М.,1985). В Розділі ІІ. Таблиці 2 "Типових норм часу на основні процеси бібліотечної роботи" (затверджені Наказом Міністерства культури і туризму України 29.12.2008 N 1631/0/16-08 /Режим доступу: http://profy.nplu.org/articles.php?lng=uk&pg=83 ) визначені норми часу на основні процеси бібліотечної обробки та каталогізування документів. |
Питання №2749 |
Elena 28/08/2012 × 18:55 | Доброго дня! Підкажіть, будь ласка, який мінімальний книжковий фонд необхідний для створення сільської бібліотеки? Чи може бібліотека створюватись і існувати без книжкового фонду?
Відповідь. На сьогоднішній день в Україні діють лише нормативи по: забезпеченню населення публічними бібліотеками, розроблені Міністерством культури і мистецтв та погоджені з Міністерством фінансів, Міністерством економіки (див. Постанову КМУ про «Мінімальні соціальні нормативи забезпечення публічними бібліотеками в Україні» від 30 травня 1997 р. № 510 /Режим доступу: http://zakon1.rada.gov.ua/laws/show/510-97-п ; забезпеченню мінімумом періодичних видань (згідно Постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження Програми поповнення бібліотечних фондів на період до 2005 року» від 1 липня 2002р. № 900 /Режим доступу: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/900-2002-п ). Нормативів стосовно ресурсного забезпечення публічних бібліотек України не існує, але звертаємо увагу на статтю 1 Закону України «Про бібліотеки і бібліотечну справу»: «Бібліотека - інформаційний, культурний, освітній заклад (установа, організація) або структурний підрозділ, що має упорядкований фонд документів, доступ до інших джерел інформації та головним завданням якого є забезпечення інформаційних, науково-дослідних, освітніх, культурних та інших потреб користувачів бібліотеки». Відносно початкових спеціалізованих мистецьких навчальних закладів, які перебувають у сфері управління до Міністерства культури України в Рекомендаціях до складання їх штатних розписів зазначено, що посада бібліотекаря вводиться: «При наявності бібліотечного фонду з розрахунку 1 штатна одиниця на кожні 2 тис. екземплярів. До 2 тис. екземплярів вводиться посада з оплатою 0,5 ставки» див. Додаток до листа МКіТ України від 16.03.2004 №14-1770/17 Режим доступу: http://document.ua/rekomendaciyi-do-skladannja-shtatnih-rozpisiv-pochatkovih-sp-doc708.html . Можливо Вам буде цікаво ознайомитись з міжнародним досвідом розрахунків ресурсного забезпечення публічних бібліотек, а саме – «Руководство ИФЛА/ЮНЕСКО по развитию службы публичных библиотек» пропонує у новій бібліотеці створювати базовий книжковий фонд у розрахунку 1 книга – на 1 душу населення. |
Питання №2748 |
Yuliya
28/08/2012 × 11:53 | Доброго дня! Будь ласка, дайте роз'яснення чому в відповіді на питання № 2724 Ваші фіхівці рекомендують записувати індекс ББК 84(4Укр)6, використовуючи дужки для територіального ділення, а в відповіді на питання №2738 індекс ББК цього ж відділу без дужок - 84.4Рос. Дякуємо За таблицями ББК "Библиотечно-библиографическая классификация: Рабоч. табл. для мас. б-к." (М., 1997) використовуються дужки для територіального ділення; за "Доповненнями і виправленнями до ББК: Таблиці для масових б-к: Рекомендації" (К., 1992) - без дужок лише розділи 83.34/38 і 84.4Укр. |
Питання №2747 |
Olga 27/08/2012 × 10:22 http://sites.google.com/site/komplib/ | Доброго дня! Просимо надати консультацію , щодо шифрування періодичних видань в бібліотеці. Чи потрібно шифрувати газети і як саме?
Відповідь. Технічна обробка періодичних видань включає такі операції: штемпелювання, визначення авторського знаку, шифру, наклеювання кишеньки, аркушів терміну повернення документу, оправлення документів. Шифр визначає розміщення, розстановку періодичних видань, а також сприяє обліку книговидачі за змістом. Звертаємо Вашу увагу, що журнальні та газетні видання підлягають обліку в "Книзі сумарного обліку бібліотечного фонду", який передбачає розподіл документів за видами, змістом, мовами (див. п.5.5. "Інструкції з обліку документів, що знаходяться в бібліотечних фондах", затвердженої Наказом МКіТ України від 03.04.2007 № 22 (Режим доступу: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/z0530-07). |
Питання №2746 |
Alla 23/08/2012 × 14:00 | Доброго дня, шановні колеги! У нас в ЦБС повстало питання про оптимізацію, адміністрація посилаючись на Закон України про культуру Розділ УІ "Соціальні гарантії працівників у сфері культури" ст.29, п.2 - роботу на повну тарифну ставку, мають на увазі, що не повинно бути в штаті співробітників, які працюють на 0,5 ставки. Чи правильні їх дії?
Відповідь. Не слід плутати роботу на умовах неповного робочого часу з переведенням або переміщенням працівників з ініціативи роботодавця, які передбачають зміни умов трудового договору (див. ст. 32 КЗпП України). Неповний робочий день чи неповний робочий тиждень — різновиди неповного робочого часу, що є однією з форм організації системи робочого часу працівника, які, відповідно до ст. 56 КЗпП, можуть установлюватися лише за угодою між працівником і власником або уповноваженим ним органом при прийнятті на роботу. Прикладом роботи на умовах неповного робочого часу є робота на 0,5 або 0,25 ставки (посадового окладу), коли для працівника встановлюється відповідна пропорційна тривалість робочого дня або тижня. На осіб, прийнятих на роботу з режимом неповного робочого дня або неповного робочого тижня, повністю поширюється трудове законодавство. |
Питання №2745 |
Natali
22/08/2012 × 19:57 | Добрий вечір! На Вашу думку, як захистити при скороченні штату молодих професіоналів, а не лише ветеранів та дітей війни?
Відповідь. Згідно зі ст. 42 Кодексу законів про працю України при скороченні чисельності чи штату працівників у зв'язку із змінами в організації виробництва і праці переважне право на залишення на роботі надається працівникам з більш високою кваліфікацією і продуктивністю праці. Роботодавцем робиться порівняльний аналіз продуктивності праці і кваліфікації працівників, у процесі якого, як правило, враховуються такі обставини: наявність відповідної освіти, післядипломної освіти, документів про підвищення кваліфікації, відсутність дисциплінарних стягнень, наявність заохочень за успіхи у роботі, отримання премій за виконання особливо важливих робіт, відсутність прогулів, тривалого перебування на лікарняних листках, зауважень з боку адміністрації щодо строків і якості виконуваних завдань, обсяги виконуваних робіт тощо. Додатково пропонуємо ознайомитись з роз’ясненнями, наведені в Листі Міністерства соціальної політики України «Про переважне право на залишення на роботі» (від 21.05.2012 р. N 80/06/187-12) /Режим доступу: http://kadrovik.ua/taxonomy/term/19. |
Питання №2744 |
Lika
22/08/2012 × 19:45 | будь-ласка підкажіть, в яких документах можна знайти про вимоги до експлуатації вогнегасників у бібліотеці? Дякую.
Відповідь. Пропонуємо ознайомитись з Правилами експлуатації вогнегасників, затвердженими наказом МНС від 02.04.2004р. № 152 /режим до ступу: http://zakon1.rada.gov.ua/laws/show/z0555-04 |
Питання №2742 |
liza 22/08/2012 × 14:26 | Дякую за відповідь, але виявилось у нас КЗпП не працює"Кодекс законів про працю України" діє на всій території нашої держави. Для законного вирішення Вашого питання пропонуємо підключити профспілкову організацію та скористатися безкоштовними послугами юристів громадських приймалень. |
Питання №2741 |
ludmila 21/08/2012 × 15:48 | Доброго дня! Буду дуже вдячна за відповідь на запитання: Чи можна оформити в районній бібліотеці одну людину на посаду техпрацівника на 1.5 ставки з надбавкою, коли у штаті передбачено 1.75 ?
Відповідь. У п.3 наказу МКіТ України «Про впорядкування умов оплати праці працівників культури на основі Єдиної тарифної сітки» від 18.10.2005 N 745 чітко вказано, що надбавки та доплати можуть встановлюватися в межах фонду заробітної плати, затвердженого в кошторисах. Граничний розмір надбавок для одного працівника не повинен перевищувати 50 % посадового окладу. Нам не зрозуміло, на яких умовах Ви пропонуєте техпрацівнику працювати: у порядку сумісництва чи суміщення? Тому, звертаємо Вашу увагу на частину 1 статті 105 Кодексу законів про працю України; п. 2 Постанови КМ України від 3 квітня 1993 р. N 245 "Про роботу за сумісництвом працівників державних підприємств, установ, організацій", Лист Міністерства праці та соціальної політики України від 04.03.2009 за N 2377/0/14-09/13 /Режим доступу: http://pravo.levonevsky.org/bazaua09/pismo/sbor00/text00714.htm . |
Питання №2740 |
Anastasia 21/08/2012 × 13:45 | Здравствуйте! Нужна консультация. Существует ли сейчас утверждённая Министерством образования или культуры Украины программа библиотечных кружков?!Если есть, то где их можно прочитать или приобрести?! Заранее спасибо!Офіційні програми бібліотечних гуртків відсутні. Проте, працівники публічних бібліотек самостійно розробляють тематику занять і використовують її під час занять, гуртків, уроків, тощо. |
Питання №2739 |
Olga 21/08/2012 × 13:44 | Добрий день! Які документи необхідно оформити після проведення часткової інвентаризації книжкового фонду (20 відсоткової) в бібліотеках?
Відповідь. Завданнями інвентаризації бібліотечного фонду є: виявлення фактичної наявності документів; перевірка дотримання умов обліку та порядку збереження БФ; установлення лишку або нестачі. Матеріально-відповідальна особа повинна дати письмове пояснення якщо виявлені нестачі чи надлишки. На основі цих пояснень і представлених матеріалів, комісія встановлює характер і причини виявлених нестач, втрат, надлишків. Висновки, пропозиції і рішення інвентаризаційної комісії оформляються спеціальним протоколом, що заповнюється після закінчення інвентаризації. Оформлюється Акт за результатами інвентаризації, який підписують усі члени інвентаризаційної комісії. Примірник затвердженого Акту з висновками комісії здають в бухгалтерію для перевірки, виявлення і відображення в обліку результатів інвентаризації. |
Питання №2738 |
Juliya 21/08/2012 × 10:58 | Доброго дня! Скажіть, будь ласка, як правильно визначати шифр ББК 83.3 та 84.4 книгам авторів, що відносяться до окремих народів Росії, наприклад: Ходжер Григорій, Нанайський письменник. І так само, республіки в складі Росії, наприклад: Башкірія, Кабардино-Балкарія, Чувашия і т.д. Наперед дякую.
Відповідь. Література окремих народів Росії (як художня, так і літературознавство) матиме за ББК відповідні індекси:
1. Ходжер Г. 84.4 Рос=Нан, 83.34Рос=Нан
2. Башкирія: 84.4Рос=Баш , 83.34Рос=Баш
3. Кабардино-Балкарія: 84.4Рос=Каб , 83.34Рос=Каб
4. Чувашія: 84.4Рос=Чув , 83.34Рос=Чув тощо.
Пропонуємо ознайомитись з Доповненнями і виправленнями до ББК. Таблиці для масових бібліотек. Рекомендації. – К.,1992 та «ББК. Рабочие таблицы для массовых библиотек. – М., 1997.
|
Питання №2736 |
liza 20/08/2012 × 12:07 | Добрий день. Я вже ставила питання щодо звільнення за власним бажанням. Заяву в мене так і не приймають. Тепер уже і людина, що підміняла мене на час декрету, знайшла роботу і мені нема кому здати фонд. Як мені звільнитися по догляду за дітьми до 14 років?
Відповідь. Працівник має право розірвати трудовий договір, укладений на невизначений строк, попередивши про це власника або уповноважений ним орган письмово за два тижні Фактом попередження являється письмова заява працівника в якій зазначається дата звільнення та причина звільнення "власне бажання" або іншу поважну причину. Якщо роботодавець відмовляється прийняти заяву, працівник може відправити її поштою. При цьому днем подання заяви на звільнення буде вважатися дата реєстрації листа в журналі вхідної кореспонденції установи. Можливе звільнення працівника до виповнення двотижневого терміну у строки які просить працівник з поважних причин, а саме по догляду за дитиною до досягнення нею чотирнадцятирічного віку або дитиною-інвалідом (див. ст. 38 КЗпП України /Режим доступу: http://zakon1.rada.gov.ua/laws/show/322-08/page2 . Вагомість причини звільнення працівник повинен довести адміністрації документально. Якщо роботодавець не видає наказ і не бажає звільняти працівника з роботи, останній може звернутися з вимогою про дострокове припинення трудового договору до органу, що займається розглядом трудових суперечок. |
Питання №2735 |
Kristina
18/08/2012 × 10:37 | тут же - к вопросу 2734, а то забыла я дописать... = Скажите... 3) для установки телефон-точки "для "основних засобів" діє мораторій" аж до 2014 года... Так ли это?.. Почему нельзя?..
Відповідь. Про мораторій на отримання телекомунікаційних послуг в бібліотеках нам невідомо. Кожна публічна бібліотека в поточному році використовує бюджетні кошти згідно затвердженого кошторису. |
Питання №2734 |
Kristina
18/08/2012 × 10:17 | Извините, но у нас добавочный вопрос к вопросу 2729. Вы так и не сказали, а какими техническими нормами следует руководствоваться о наличии радиоточек, и телефон-точек (как и самих аппаратов) тоже?.. Ибо у нас, как я уже было писала, - в 3-х залах - по радиорезетке, то сколько тогда телефонных резеток должно быть? тоже 3?.. Ибо если мы хотим установить телефон, то это будет составляться проэктно-техническая документация (значит нужно будет рассчитать и средства, и ставить на баланс)... А мы не знаем даже технических документов... А к тому же: вот у нас 3 радиорезетки, и к каждому - по радио (т.е., их тоже три), но из 3-х радио, увы, работают только - одно, то тогда насколько иные радиорезетки необходимы? может достаточно одной (а неработающие радио - списать?!); так же само если допустить и телефоны: 3 розетки нужно устанавливать иль одну? А тем более радио и телефон относятся к "УКРТЕЛЕКОМУ" Разъясните, пожалуйста...
Відповідь. Встановлюють загальний порядок надання та отримання телекомунікаційних послуг Закони України “Про телекомунікації”, “Про телебачення і радіомовлення”, “Про радіочастотний ресурс України”, “Про захист прав споживачів”, “Про захист персональних даних”, постанова КМУ «Про затвердження Правил надання та отримання телекомунікаційних послуг» від 11 квітня 2012 р. № 295, інші нормативно-правові акти. Бібліотека звертається до засновника (органів державної влади чи органів місцевого самоврядування) із письмовою заявою з проханням проведення телефонного зв’язку у зв’язку з виробничою необхідністю. Якщо бюджетними коштами передбачені видатки на телефонізацію бібліотеки (придбання телефонних апаратів, оплата послуг за телефонізацію установи, подальша оплата послуг телефонного зв'язку тощо) жодних перешкод у телефонізації бібліотеки не вбачаємо. Роботи, пов'язані з встановленням телефонів виконуються працівниками підприємств зв'язку у встановленому порядку в погоджений з абонентом термін. Встановлення телефонних розеток здійснюється в місцях, визначених абонентом (бібліотекою), за відповідності їх технічним нормам встановлення телефону. |
Питання №2733 |
Olga
17/08/2012 × 10:27 | Добрый день!Подскажите пожалуйста в какой отдел таблицы ББК для массовых библиотек зашифровать книгу: "Документы изобличают"(сборник документов о сотрудничестве украинских националистов со спецслужбами фашистской Германии). Большое спасибо. 63.3(4Укр)624 |
Питання №2732 |
Olena
16/08/2012 × 15:25 http://www.lodb.org.ua | Доброго дня! Будь ласка, підкажіть, як правильно засистематизувати ( по ББК) двомовний словник: Українсько-російський і російсько-український словник: сфера ділового і професійного спілкування. - К.: Вища шк., 2011. - 81.2Рос-4 або 81.2Ук-4 ? Дякую. Двомовні довідкові видання ділового і професійного спілкування збираються під індексами: 87.7я2 + 81.2Укр-4 + 81.2Рос-4. Гол. бібліотекар Логвінова В. М. |
Питання №2731 |
Evgenia
16/08/2012 × 14:01 | Шановні колеги! Підкажіть, будь ласка, чи підлягають електронні книги (рідери) інвентарному та сумарному обліку, чи все таки це – технічні засоби? Пристрій Kindle не підлягає інвентарному та сумарному обліку - видам обліку, притаманним документам - складовим бібліотечному фонду, адже він є пристроєм, а не одиницею бібліотечного фонду. Він (пристрій) підлягає лише бухгалтерському обліку в якості матеріальної цінності на кшталт комп'ютера, клавіатури, стола, стільця тощо. |
Питання №2730 |
Juliya 15/08/2012 × 15:49 | Доброго дня! Скажіть будь ласка, чи підлягають обліку у сумарній книзі, та запису до інвентарної книги бібліографічні покажчики, аналітико-бібліографічні бюлетні видані самою бібліотекою, або іншими бібліотеками? Та чи можемо ми визначати ціну таким виданням? Наперед дякую за відповідь. Бібліографічні покажчики, аналітико-бібліографічні бюлетні є об'єктами обліку бібліотечного фонду згідно з п. 3. 1. 1. "Інструкції з обліку документів, що знаходяться в бібліотечних фондах" (Режим доступу: http://zakon1.rada.gov.ua/laws/show/z0530-07). Механізм визначення ціни врегульований п. 1. 24 "Інструкції з бухгалтерського обліку необоротних активів бюджетних установ" (Режим доступу: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/z0459-00). Видання бібліотеки обов'язково передаються до відділу комплектування за актом, підготовленим структурою бібліотеки, відповідальною за випуск цих видань. |
Питання №2729 |
Kristina
15/08/2012 × 11:44 | Добрый день! У нас в публичной библиотеке нет телефонной сети, зато есть проводная (радиотрансляционная) сеть, причём работающая... Мы хотим отказаться об оплате за радио, и поставить телефон лучше... Но нам этого не разрешают делать, мотивируя: 1) что радиосеть - это необходимо по обязательным(!) нормам, согласно ОТ и ГО и от него нельзя отказываться и выключать; 2) сущ. технические нормы, где положено 3 радиоточки на 3 читальных зала и прочее... ; 3) для установки телефон-точки "для "основних засобів" діє мораторій" аж до 2014 года... Так ли это?.. Почему нельзя?.. Какие и где существуют эти нормы обязательные (в том числе и технические)?.. правда ли, что действует мораторий, что ничего нельзя закупать?.. И сколько тогда по техническим нормам нужно установить телефон-точек (и тел/аппаратов), если радиоточек (и радио) - тоже 3 в 3-х залах?.. Чем следует руководствоваться или как?.. Ждём ваших подробных разъяснений
Ваш запит стосується сфери цивільного захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій техногенного, природного та військового характеру.
Ці питання врегульовані низкою документів.
Радіоточки як і інші засоби зв’язку в бібліотеках виконують функцію оповіщення та інформування населення (див. ст. 7 Закону України «Про правові засади цивільного захисту» (Режим доступу: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/1859-15); ст. 8 Закону України «Про захист населення і територій від надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру» (Режим доступу: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/1809-14); ст. 5 Постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження Положення про порядок проведення евакуації населення у разі загрози або виникнення надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру» (Режим доступу: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/1432-2001-%D0%BF); ст. 5 Постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження Положення про організацію оповіщення і зв'язку у надзвичайних ситуаціях» (Режим доступу: http://zakon1.rada.gov.ua/laws/show/192-99-%D0%BF ). У ст. 17 зазначеної постанови зазначено, що «Оповіщення населення здійснюється дистанційно за допомогою електросирен, мережі радіомовлення всіх діапазонів частот і видів модуляції та телебачення…у запису мережею радіомовлення, яке означає "Увага всім!". Крім того, ст. 27 того ж документу зобов’язує «Усі місцеві органи виконавчої влади, підприємства, установи і організації незалежно від форми власності і господарювання… забезпечити всі виробничі, службові та адміністративні приміщення, а також приміщення навчальних і лікувальних закладів радіотрансляційними точками (радіоприймачами відповідного діапазону для районів, де немає проводового мовлення) для гарантованого приймання програм державного радіомовлення… Забороняється відключати радіотрансляційні точки та абонентські лінії, через які здійснюється запуск електросирен від мереж державного радіомовлення, демонтувати вуличні гучномовці без погодження з відповідними органами ЦО та НС». Тому, вважаємо, що радіоточки мають бути в усіх приміщеннях бібліотеки. Щодо третього пункту Вашого запитання, на нашу думку, - це може бути рішення Ваших місцевих органів влади.
|
Питання №2728 |
ANNA
15/08/2012 × 11:07 | Скажите, а нужны ли вообще будь-какие книги до 1975 года в публичной библиотке? кто ж ими пользуется? а тем более плюс ко всему исходя из ихнего санитарного состояния вцелом?.. Может их всё же стоит убрать, списать?.. от "греха" подальше... Может есть какие нормы от какого года должны находиться книги в публичной библиотеке?.. Как его лучше быть?.. Разъясните более подробно, пожалуйста... В Україні немає документів, які б регламентували обмеження термінів зберігання документів та обов’язкове їх вилучення після певного терміну їх використання в бібліотечних закладах. За кордоном вилучення документів у публічних бібліотеках становить 3-5% від загального фонду. Проте, ІФЛА (Міжнародна Федерація Бібліотечних Асоціацій та Установ) рекомендує щорічно списувати 8% бібліотечного фонду.
Не можна категорично стверджувати, що всі книги до 1975 року видання мають бути вилучені. При формуванні фондів слід враховувати багато чинників. Радимо переглянути матеріали, розміщені на нашому сайті, які допоможуть Вам прийняти виважене рішення щодо подальшої організації Вашого фонду:
1. Публічна бібліотека: місія : З досвіду різних країн. Погляд методиста.-К., 2004;
2. Формування бібліотечного фонду. Маркетинговий підхід: Примірна тематика семінарів працівників районних і міських бібліотек.- Вип. 1.- К., 2006: (Режим доступу: http://profy.nplu.org/download.php?lng=uk).
|
Питання №2727 |
zanna 14/08/2012 × 20:21 | Здравствуйте! Я работаю 10 лет зав. филиалом в "ЦБС для детей"., образование среднее-специальное, общий библиотечный стаж 25 лет. Вопрос: могу ли я перейти на должность ведущего библиотекаря или зав. сектором ? если да, то на основании какого документа. Спасибо. Насамперед, це залежить від наявності відповідної вакансії в штатному розписі та відповідності працівника вимогам, зазначеним у "Довіднику кваліфікаційних характеристик професій працівників. Випуск 81 "Культура та мистецтво"(Режим доступу: http://www.jobs.ua/ukr/dkhp/articles-2364/). |
Питання №2726 |
Galina 14/08/2012 × 12:42 | Скажіть, будь ласка, коли можна брати працівника на посаду тимчасово відсутнього працівника у звязку з пологами: з дня відкриття листка непрацездатності чи після закінчення листка непрацездатності до дня фактичного виходу на роботу останнього. Завчасно дякую за відповідь.Термін відсутності працівниці у зв'язку із пологами та відпусткою по догляду за дитиною слід розділити на 2 частини: 1) оформлення відсутності працівниці у зв'язку з вагітністю та пологами (термін відсутності зазвичай триває 126 календарних днів (70 днів до і 56 - після пологів) - оформляється на підставі відповідно заповненого листка непрацездатності. На цей час на посаду особи, яка знаходиться на лікарняному, можна прийняти іншого працівника як за тимчасовим трудовим договором, так і строковим трудовим договором (визначеним в главі 3 Кодексу Законів про працю України (Режим доступу: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/322-08/page?text=%E4%EE%E3%EB%FF%E4%F3); 2) оформлення відпустки по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку, яка надається з дня, в який працівниця повинна була вийти на роботу після відсутності у зв'язку з вагітністю та пологами (на наступний день після припинення дії листка тимчасової непрацездатності). На цей час на посаду працівниці, яка знаходиться у відпустці по догляду за дитиною, можна прийняти іншого працівника за строковим трудовим договором (визначеним в главі 3 КЗпП), про що робиться застереження в заяві працівника, трудовому договорі та наказі про прийняття на роботу. Тимчасовий трудовий договір виключаємо. Застережння полягає в тому, що працівник Х призначається на посаду на період відпустки для догляду за дитиною працівника Y до його виходу на роботу. |
Питання №2725 |
Lyubka 13/08/2012 × 11:16 | Я теж хочу, що ви надіслали методику проведення комплексної перевірки роботи ЦБС. Дякую.Див. відповідь на запит 2705. |
Питання №2724 |
Yuliya 13/08/2012 × 10:05 | Будь ласка, надайте консультацію з такого питання, як правильно написати індекс ББК художніх творів сучасних українських письменників 84(4Укр)6 чи 84.4Укр6? Дякуємо Використовується перший варіант - 84(4Укр)6.
Гол. бібліотекар В. М. Логвінова |
Питання №2723 |
ViVi 10/08/2012 × 15:02 | Добрий день. Як правильно написати довідку про наслідки комплексного вивчення діяльності бібліотеки? Див. відповідь на запит 2705. |
Питання №2722 |
Maya
10/08/2012 × 13:18 http://odessacmbsbaby.blogspot.com/ | Добрий день. Чи є в Україні затверджений "Кодекс професійної етики бібліотекаря"? 30 травня 1996 р. конференцією Української Бібліотечної Асоціації був затверджений "Кодекс етики бібліотекаря". Радимо принагідно ознайомитись із матеріалом "Проект кодексу етики для бібліотекарів ІФЛА", розміщеним на блозі «Творчість та інновації в українських бібліотеках» Посольства США в Україні (Режим доступу: http://libinnovate.wordpress.com/2011/11/29/) та новим дописом про Всесвітній конгрес бібліотекарів та інформаційних працівників та Генеральну конференцію та засідання асамблеї ІФЛА (Міжнародної федерації бібліотечних асоціацій та установ) «Сучасні бібліотеки – надихають, дивують, відкривають нові можливості», які проходять саме зараз у м. Гельсінкі (Фінляндія) і триватимуть до 16 серпня. Радою ІФЛА затверджений Міжнародний кодекс етики бібліотекаря та інформаційного працівника (Режим доступу: http://libinnovate.wordpress.com/). |
Питання №2721 |
natasha
09/08/2012 × 15:46 | Підскажіть, будь ласка, до якого законодавчого акту можна звернутися при відмові перевода працівника сільської бібліотеки на повну ставку? Дякую Перевести працівника на повну ставку можна лише за певних умов: відповідне фінансування, наявність цієї ставки у штатному розписі, достатній обсяг навантаження тощо. Також не зрозуміло, хто кому відмовив: працівник відмовляється переходити на повну ставку чи керівництво відмовило працівникові? У Вашому запиті недостатньо інйформації для надання відповіді у межах чинного законодавства. |
Питання №2720 |
SVITLANA 09/08/2012 × 14:51 | Спасибі за відповідь на моє питання № 2713 від 07.08.2012 р.Хотілося б уточнити, на який саме рахунок: бюджетний чи спецрахунок необхідно перераховувати кошти, отримані як пеню за несвоєчасне повернення книг до бібліотеки. Свого часу спецрахунок було відкрито для коштів, отриманих від надання додаткових платних коштів. Чи можна кошти, отримані у якості пені, використовувати на придбання нових книг? З повагою Г. С. В. Це питання в межах компетенції бухгалтерії та казначейства. Вони мають вирішити його самостійно. |
Питання №2719 |
viktoriya
09/08/2012 × 14:29 | Я працюю в Центральній районній бібліотеці на посаді провідного бібліотекаря. Дайте ,будь-ласка, відповідь. Чи потрібно писати заяву на отримання матеріальної допомоги на оздоровлення окремо від заяви на чергову відпустку , чи оздоровчі нараховуються разом з відпускними?Наперед вдячна. Матеріальна допомога на оздоровлення нараховується лише згідно з заявою працівника. Заяву про надання матеріальної допомоги на оздоровлення працівник може написати як одночасно із заявою про надання відпустки, так і окремо (на окремому аркуші). |
Питання №2718 |
Taniy
09/08/2012 × 13:18 | Добрый день! Подскажите, пожалуйста, в какие сроки должна проводиться инвентаризация основного фонда библиотеки объемом в 5 млн?
С уважением,
Татьяна Вимоги до проведення інвентаризації регулюють наступні документи: 1)"Інструкція по інвентаризації основних засобів, нематеріальних активів, товарно-матеріальних цінностей, грошових коштів і документів та розрахунків", згідно з якою "Проведення інвентаризації...бібліотечних фондів [відбувається] - за рішенням керівника підприємства один раз на п'ять років або
щорічно з охопленням інвентаризацією не менше 20 відсотків одиниць
бібліотечного фонду з обов'язковим завершенням розпочатої
інвентаризації цього майна в структурному підрозділі (у
матеріально відповідальної особи) протягом тридцяти днів" (Режим доступу: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/z0202-94). 2) "Інструкція з інвентаризації матеріальних цінностей, розрахунків та інших статей балансу бюджетних установ (із змінами)" (Режим доступу: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/z0728-98); 3)"Типовими нормами часу на основні процеси бібліотечної роботи" (Режим доступу: http://profy.nplu.org/articles.php?lng=uk&pg=83). Час на проведення інвентаризації Ви маєте розрахувати самостійно, виходячи із своїх можливостей: визначити обсяг кадрових ресурсів, які можуть бути задіяні в інвентаризації, та фонду, який їй підлягає. При цьому зауважимо, що інвентаризація може проводитися як традиційним способом, так і в автоматизованому режимі за допомогою сканера (за умови штрихкодування документів). |
Питання №2717 |
Lyudmila
09/08/2012 × 10:27 | Чи повернуть платні послуги бібліотекам України?Надання платних послуг в бібліотеках не відмінено жодним документом. Постанова N 1271 від 12 грудня 2011 р. "Про затвердження переліку платних послуг,
які можуть надаватися закладами культури, заснованими на державній та комунальній формі власності" (Режим доступу: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/1271-2011-%D0%BF) скасовує попередній документ - постанову Кабінету Міністрів України від 5 червня 1997 р. N 534 "Про затвердження Переліку платних послуг, які можуть надаватися
закладами культури і мистецтв, заснованими на державній та
комунальній формі власності" і регламентує новий "Перелік..." |
Питання №2716 |
Katerina
08/08/2012 × 11:15 | Де можна знайти методичні рекомендації по підготовці та оформленню книжкових виставок? Чи потрібно робити паспорт книжкової виставки у дитячій бібліотеці? Наперед вдячна за поради.
Книжкова (книжково-ілюстративна) виставка – базовий і найпопулярніший засіб розкриття фондів. Виставки можуть бути:
Хронологічні (поточні та ретроспективні);
Змістовні (тематичні: універсальні та галузеві);
Кількісні (великі, локальні, маленькі, одного документу (однієї книги, одного журналу, однієї статті тощо);
Адресні (стаціонарні, виїзні, пересувні, кільцеві);
Часові (регулярні, одноразові);
Жанрові(змішані, журнальні, серійні, аудіовізуальних матеріалів тощо);
Топографічні (що відбуваються у визначеному структурному підрозділі);
Організаційні (самостійні та ті, що є складовою частиною комплексних заходів);
Конструктивні (ординарні, планшети, розвали, вітрини);
За характером (краєзнавчі, галузеві, захолення та дозвілля; виставка – презентація власних бібліотечно-бібліографічних послуг, що надаються користувачам бібліотек; однієї книги, персоналій тощо).
Наводимо деякі загальні поради щодо оформлення виставок:
Назва виставки: влучність, цікавість, точність висловів, інтрига;
Сезонність;
Читацьке призначення;
Звернення;
Розділи виставки мають дотримуватися певній логіці : від загального до конкретного і навпаки;
Цитати;
Відсилка до розділів класифікаційної системи, де міститься додаткова література;
Бібліографія за темою виставки (якщо є) або цікаві пристатейні списки;
Кольорова гама має сприяти візуальному сприйняттю виставки;
Аксесуари (георгіївська стрічка – виставка до Дня Перемоги, штучні квіти – до 8-го березня, червоні серця – валентинки – до Дня Св. Валентина, указка, макет щоденника або класного журналу, дошка та крейда – до Дня знань – 1 вересня або до Дня вчителя тощо).
Нестандартність назв і принципів підбору літератури (Наприклад: виставка «Дует» (виставка творів письменників-сестер (Шарлотта та Емілія Бронте), братів (брати Вайнери, Стругацькі, брати Грімм) батьків і дітей, подружжя (Анн і Серж Голон, Тетяна та Сергій Дяченки), дуети письменників: І. Ільф та Є. Петров, Генрі Лайон Олді (О. С.Ладиженський та Д. Є Громов);
Авторство виставки.
Крім цього, щодо пошуку інформації з організації та оформлення книжкових виставок варто: а) звернутися за методичною допомогою у Вашу регіональну обласну універсальну накову бібліотеку; б) проаналізувати досвід колег, здійснивши пошук в інтернеті, скориставшися ключовими словами; в) а головне - зрозуміти, що виставкова робота, це індивідуальний або колективний творчий процес і будь-які рекомендації варті переосмислення та доопрацювання у відповідності із потребами Ваших користувачів та Вашими можливостями (наявність відповідних стелажів, відповідних бібліотевних фондів та площі бібліотечного приміщення). Пам'ятайте, що книжкова або книжково-ілюстративна виставка - це не прикраса приміщення, яка має бути довготривалою і незмінною. Це, насамперед, засіб підтримки зацікавленості у бібліотечних послугах наявних користувачів та шлях до залучення нових потенційних друзів бібліотеки. Із зразком паспорта виставки можна ознайомитися тут: http://ru.calameo.com/read/0008150120ae416b669b8.
Крім цього, деякі поради та рекомендації розміщені на нашому сайті: (Режим доступу: http://profy.nplu.org/articles.php?lng=uk&pg=615). |
Питання №2715 |
SILVIA
08/08/2012 × 07:58 | Доброго дня ! Підкажіть , будь ласка, законодавчу базу для встановлення санітарного дня в бібліотеці. Спасибі. Ми неодноразово відповідали на подібні запити. Зверніться, будь ласка, до відповідей на запитання 1035, 1351, 1959, 2046. |
Питання №2714 |
Irina
07/08/2012 × 17:39 | Доброго времени суток уважаемые коллеги)Проходит ли аттестацию библиотекарь, который прошел дистанционное обучение в Институте последипломного образования Национальной Академии Руководящих Кадров Культуры и Искусства (г. Киев)?заранее спасибоПісля підвищення кваліфікації працівник не підлягає атестації протягом 1-го року. Радимо переглянути п. 1. 4. «Положення про проведення атестації працівників підприємств, установ, організацій та закладів галузі культури» (Режим доступу: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/z1023-07). |
Питання №2713 |
SVITLANA 07/08/2012 × 11:41 | Як можна приходувати та використовувати пеню за несвоєчасно здані до бібліотеки книги? Г. С. В. Оприбуткування та використання пені в межах компетенції бухгалтерії, діяльність якої регламентується "Типовим положенням про бухгалтерську службу бюджетної установи" (Режим доступу: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/59-2011-%D0%BF), де зазначено, що "Бухгалтерська служба відповідно до покладених на неї
завдань...забезпечує...складення економічно обґрунтованих
калькуляцій собівартості послуг, ...бере участь у роботі з оформлення матеріалів щодо нестачі, крадіжки грошових коштів та майна, псування активів"... Не зважаючи на вищевикладене, наводимо фрагмент відповіді інтернет-приймальні Міністра культури України (питання та відповіді за лютий 2012 року): "Проте, на сьогодні відсутня процедура реалізації даної норми закону" (Режим доступу: http://mincult.kmu.gov.ua/mincult/uk/publish/article/272733). (Йдеться про статтю 20 Закону України "Про бібліотеки і бібліотечну справу", яка надає право бібліотекам самостійно "визначати види та розміри компенсації шкоди, заподіяної користувачами бібліотек, у тому числі пені за порушення термінів користування документами (Режим доступу: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/32/95-%D0%B2%D1%80).
|
Питання №2712 |
raisa
07/08/2012 × 07:28 | Доброго дня! Підскажіть будь ласка,як мені прийняти людину в бібліотеку де штатної одиниці немає , а підприємство спонсорський внесок внесли на заробітну плату бібліотекаря на село де бібліотеки немає .Населення в селі -240 .Дякую.Суть Вашого запиту не зрозуміла. Конкретизуйте чи уточніть питання. |
Питання №2711 |
ANNA
05/08/2012 × 13:39 | Скажите, имеют ли право (в т.ч. законно и на основании каких законов, актов и пр.) библиотеки записывать и обслуживать детей и взрослых, если же они из других городов, посёлков, - и ихняя регистрация (прописка) там, - а здесь они - временно (на каникулах или в гостях на период отпусков), и к тому же если они как из Украины, так и с других стран?.. - но все они хотят взять литературу на дом, на пляж и т.д... Как быть?.. А тем более ведь документ (праспорт, свидетельство) или же же денежный эквивалент - законодательно отменили и запретили - и мы не имеем право бртать взалог книги пусть даже документ... (а тем более сейчас будь-где документы запрещены брать и оставлять - это как личная неприкосновенная собственность, и даже, к примеру, предъявляя контролёру тр-та или дежурному инспектору, - нужно только из своих рук и никак не иначе!)... Разъясните, пожалуйста, что нужно делать и как его быть?.. С уваж, Згідно із статтею 19 Закону України «Про бібліотеки і бібліотечну справу» бібліотечні заклади «забезпечують реалізацію прав громадян на бібліотечне обслуговування, встановлених цим Законом» (Режим доступу: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/32/95-%D0%B2%D1%80) .У статті 20 зазначеного Закону регламентовані права бібліотек самостійно «визначати при наданні користувачам бібліотеки документів розмір коштів, що передаються бібліотеці як забезпечення виконання зобов'язань щодо повернення одержаних у бібліотеці документів, у випадках, передбачених правилами користування бібліотеками; визначати види та розміри компенсації шкоди, заподіяної користувачами бібліотек, у тому числі пені за порушення термінів користування документами». Жодних обмежень (реєстрація за місцем проживання (прописка), вік тощо) щодо користування бібліотеками не існує. Іноземці, які знаходяться в Україні на законних підставах, користуються. Див. «Типові правила користування бібліотеками в Україні» (Режим доступу: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/z0449-99). Проте, пункт 2.9. зазначеного документу розкриває особливості обслуговування осіб, що тимчасово проживають в зоні обслуговування бібліотеки: «Особи, які тимчасово проживають у зоні обслуговування бібліотечного закладу, мають право користуватися тільки його читальними залами або одержати документи додому у порядку, зазначеному в пункті 2.7 Типових правил. ( Пункт 2.9 із змінами, внесеними згідно з Наказом Мінкультури N 319 ( z0538-01 ) від 25.05.2001 )». Оскільки механізм застосування застави у бібліотеках не визначений, рекомендуємо вам книги із фондів бібліотеки під заставу не видавати.
|
Питання №2710 |
mota
04/08/2012 × 10:39 | здравствуйте. Работаю библиотекарем 24 года в лицее(бывшее
ПТУ), через год собиралась на пенсию по выслуге лет. Прочитала в газете, что по
новому законодательству принятому в Украине в 2011г. ,пенсия по выслуге лет не
положена ,так как библиотека лицея не является юридическим лицом.Так ли это? И
на основании какого документа.спасибо
Насамперед, зауважимо, що право на цей вид пенсії має не загальне коло громадян, як на пенсії за віком, а лише окремі категорії працівників, перелік яких установлено в статтях 52, 54 і 55 Закону України «Про пенсійне забезпечення» (Режим доступу: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/1788-12/page2), а також в інших спеціальних нормативних актах. Уважно перечитайте зазначений Закон – посада бібліотекаря відсутня. Якщо Ви маєте на увазі передостанній абзац ст. 52 та пункт е) статті 55, де зазначена категорія «працівники освіти», то тут мається на увазі лише педагогічний склад навчальних закладів. |
Питання №2708 |
Ludmila
03/08/2012 × 13:14 | Почему запретили списание книжного фонда. Скасування наказу Державного казначейства України від 29.11.2010 N 447 "Про затвердження Типової інструкції про порядок списання майна бюджетних установ" не заборонило списання книжкового фонду. Радимо переглянути відповіді за питання 2431, 2602, 2692, 2701. |
Актуальна інформація
Вітаємо шановних відвідувачів на сайті, який супроводжує науково-методичний відділ Національної бібліотеки України імені Ярослава Мудрого (НБУ ім. Ярослава Мудрого). Наш відділ є науково-методичним та інформаційно-консультативним центром для публічних бібліотек України, а також співпрацює з бібліотеками різних типів і форм власності.
Пам'ятайте, що наповнення цього сайту - наша спільна робота. Якщо Ви маєте матеріали, що можуть зацікавити бібліотечну спільноту, або бажаєте підняти актуальну тему - чекаємо Ваших пропозицій на адресу method@nplu.org.
Шановні колеги! Якщо у вас змінилися реквізити (адреса, e-mail, URL, телефон тощо) надішліть повідомлення для відповідних коректив на сторінці сайту „Бібліотеки України”.
| Вітаємо
For Librarians
Библиотекарю
Пошук
Голосування
|