Розділи сайту
Мастрід
Нове на сайті
Інформація від майстра
Відвідувачі
|
Запитання-відповіді
Питання №2970 |
olga
12/11/2012 × 13:54 | В нас пройшла децентралізація бібліотечної системи. Районна бібліотека передала книжкові фонди сільських бібліотек на баланс місцевих Рад. Чи в цьому випадку може функціонувати відділ комплектування та обробки літератури,якщо ні, то яким чином має прводитися комплектування та обробка літератури для сільських бібліотек?Будем вдячні за відповідь.
Відповідь. Відділ комплектування та обробки літератури діє на забезпечення технологічних процесів саме районної бібліотеки. Процеси обліку бібліотечного фонду (сумарний та інвентарний), опрацювання творів друку та інших документів (каталогізація, технічна обробка) покладається на працівника самостійної сільської бібліотеки. |
Питання №2969 |
Olga
12/11/2012 × 09:01 | Доброго дня! Я пропрацювала в центральній міській бібліотеці три роки на посаді методиста. У 2012 році я закінчила Сумьку філію Київського національного університету культури і мистецтв, маю повну вищу освіту. На початку грудня працівники бібліотеки будуть атестуватися. Скажіть, будь - ласка, чи можуть мені присвоїти першу категорію? Чи можна мене атестувати без моєї приутності, якщо з 26 листопада я буду знаходитись на лікарняному (відпустка в зв'язку з вагітністю та пологами)? Заздалегідь Вам вдячна!
Відповідь. Дозволимо нагадати, що згідно з п.1.6 Положення про проведення атестації працівників підприємств, установ, організацій та закладів галузі культури (затверджено Наказом Міністерства культури і туризму України 16.07.2007 N 44 (із змінами)) атестації не підлягають: «Жінки, які перебувають у відпустці у зв'язку з вагітністю та пологами, а також інші особи, які перебувають у відпустці для догляду за дитиною, проходять атестацію не раніше ніж через рік після виходу на роботу.
|
Питання №2968 |
anas
12/11/2012 × 05:22 | Скажіть, будь ласка, чи беруться на балансовий облік методичні матеріали. Дякую.
Відповідь. Цінність методичних матеріалів може залежити від багатоаспектності призначення та використання, обсягу, термінів затребуваності, собівартості, поліграфічного виконання тощо. Тому, пропонуємо самовизначитись, згідно Інструкції з обліку документів, що знаходяться в бібліотечних фондах, затверджено Наказом Міністерства культури і туризму України 03.04.2007 N 22, а саме: п. 5.2 «Аркушеві видання, буклети, карткові видання, плакати, поштові картки підлягають обліку. Відомості про них заносяться до Книги сумарного обліку бібліотечного фонду (без зазначення ціни)», або п. 5.4 : «Аркушеві видання, буклети, карткові видання, плакати, поштові картки, придбані для забезпечення роботи бібліотеки, у т.ч. для її оформлення, до бібліотечного фонду не включаються та
не підлягають обліку» /Режим доступу: http://zakon1.rada.gov.ua/laws/show/z0530-07.
|
Питання №2967 |
Yulia 11/11/2012 × 17:31 | Доброго дня! В селищі проживає 2500 жителів, районна бібліотека є поза групою оплати праці, то яка структура (штат) має бути? Дякую!
Відповідь. Пропонуємо скористатись відповідями на питання № 2622, 2582, 2534, 2281, 2037. |
Питання №2966 |
tetjana
10/11/2012 × 12:08 | У зв'язку з зміною місця проживання я перевелася із сільської бібліотеки, де працювала на постійному місці в міську - на тимчасове місце. Чи зберігається попередня зарплата сільського бібліотекаря? 23 грудня мені виповниться 55 років, я хочу піти на пенсію . Чи матиму я право піти на пенсію розрахувавшись з роботи , а потім оформитись на 0,5 ставки ?
Відповідь. Яким чином на новому місці роботи повинна «зберігатися попередня зарплата сільського бібліотекаря»? До 1 січня 2015 року право дострокового виходу на пенсію за віком мають жінки, яким виповнилося 55 років, за наявності страхового стажу не менше 30 років та за умови звільнення з роботи. Якщо жінка, якій достроково призначено пенсію до досягнення віку, передбаченого новим законом, працевлаштувалася, виплата дострокової пенсії на час роботи припиняється (згідно Закону України «Про заходи щодо законодавчого забезпечення реформування пенсійної системи» від 08.07.2011 № 3668-VI /Режим доступу: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/3668-17 . |
Питання №2965 |
Alina
09/11/2012 × 19:00 | До запитання №2954: прийнята за сумісництвом відповідно до наказу із занесенням до трудової книжки.
Відповідь. Змушені констатувати, що п.5 «Порядку виплати доплати за вислугу років працівникам державних і комунальних бібліотек» (84-2005-п) не передбачено зарахування працівникам до стажу роботи для виплати доплати за вислугу років в державних і комунальних бібліотеках періоду роботи за сумісництвом на посадах, що передбачені у Переліку посад працівників державних і комунальних бібліотек, які провадять культурну, освітню, інформаційну, науково-дослідну, методичну діяльність. |
Питання №2964 |
Nata
09/11/2012 × 11:47 | Добрий день! Дайте будь ласка відповідь-- через скільки повинен проводитись переоблік у Фонді рідкісних і цінних видань? Дякую Вам
Відповідь. У підпункті 1.5.3 Інструкції з інвентаризації матеріальних цінностей, розрахунків та інших статей балансу бюджетних установ (затверджено Наказом Головного управління Державного казначейства України 30.10.98 N 90 (із змінами)) чітко визначено, що установи зобов'язані проводити інвентаризацію, а саме: «Бібліотечних фондів - за рішенням керівника установи один раз у п'ять років або протягом п'яти років з охопленням інвентаризацією щорічно не менше 20 відсотків одиниць бібліотечного фонду із обов'язковим завершенням розпочатої інвентаризації цього майна в структурному підрозділі (у матеріально відповідальної особи) протягом тридцяти днів)» /Режим доступу: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/z0728-98 .
Директор бібліотеки має затверджений перспективний графік переобліків бібліотечних фондів на п'ятиріччя (№п/п, назва структурного підрозділу (бібліотеки-філії), дата останньої перевірки, дата наступної перевірки (інвентаризації), відмітка про виконання). Перший примірник графіка залишається у директора, другий - передається до управління (відділу) культури для здійснення контролю.
|
Питання №2963 |
Natalia
09/11/2012 × 11:40 | Шановні колеги!Допоможіть нам, будь ласка, у вирішенні таких питань. Переглядаємо Правила користування бібліотекою. 1) Чи потрібно залишити пункти 2.7 і 2.9 Типових правил користування бібліотеками в Україні від 25.05.2001 №319 з огляду на наказ про скасування грошової застави в бібліотеках (наказ №62 від 8.08.2011)?2) Яким чином відобразити в Правилах Закон України "Про захист персональних даних"?Заздалегідь вдячні
Відповідь. Редагування правил користування бібліотекою обов’язкове. На сьогодні, бібліотеки не мають права отримувати грошову заставу за особливо цінні книги згідно Наказу Міністерства культури України від 08.08.2011 № 62, який відмінив дію Інструкції про порядок застосування в бібліотеках України грошової застави. Зі змінами в Правилах користування пропонуємо ознайомитись на офіційному сайті НПБУ, розділ = Про бібліотеку, лінк - Правила користування: http://nplu.org/ua/about/new_rule_2006.htm. |
Питання №2962 |
Eva 09/11/2012 × 10:51 | Доброго дня! Дякую Вам за професійну відповідь на попереднє питання з приводу ЗУ "Про захист персональних даних". Чи не могли б Ви ще надати документацію (положення про обробку ПД, накази, внесення змін до посадових інструкцій тощо), щодо впровадження ЗУ "Про захист персональних даних" у Вашій бібліотеці?
Відповідь. Супровідну документацію Ви маєте розробити самостійно, враховуючі свою організаційну структуру. В наказі (розпорядженні) про ведення бази персональних даних «Читач» («Користувач»), передбачається визначення бази, затвердження порядку обробки, призначення відповідальних за обробку та/або захист баз персональних даних від незаконного доступу до них. Працівники та посадові особи, які мають доступ до цих даних, надають зобов’язання щодо збереження інформації з обмеженим доступом за своїм підписом.
Мають бути внесені відповідні зміни до: Посадових інструкцій працівників, відповідальних за обробку персональних даних та/або їх захист від незаконної обробки і незаконного доступу до них, вносяться відповідні зміни в розділі «Завдання»(наприклад: «організовує виконання робіт щодо обліку персональних даних читачів у базі персональних даних «Читач» в частині функцій, покладених на відділ обслуговування читачів», «здійснює контроль за дотриманням працівниками відділу обслуговування читачів законодавства України з питань персональних даних та встановленого в бібліотеці порядку обробки персональних даних» тощо); Положення про відділ обслуговування читачів, відповідального за обробку персональних даних та їх захист (у розділи «Завдання», «Функції»); Правил користування бібліотекою (пропонуємо ознайомитись на сайті НПБУ, Розділ - Про бібліотеку, лінк- Правила користування http://nplu.org/ua/about/new_rule_2006.htm та на сайтах інших бібліотек, ЦБС). Додатково пропонуємо користуватись Довідковою інформацією для організацій на офіційному веб-сайті Державної служби України з питань захисту персональних даних /Режим доступу: http://zpd.gov.ua/dszpd/uk/publish/category/33733
|
Питання №2960 |
Helena
09/11/2012 × 10:04 | Добрый день! Скажите, пожалуйста, есть ли инструкция по списанию или на основании какого документа можно делать списание? Спасибо!
Відповідь. Ми неодноразово відповідали на подібні питання. Пропонуємо ознайомитись з відповідями на питання № 2251, 2431, 2599, 2701. |
Питання №2959 |
Svitlana
09/11/2012 × 08:38 http:// pnu - lib@ramler.ru | Доброго дня! Скажить, будь ласка, чи має права працівник бібліотеки, який досягнув пенсійного віку(стаж роботи понад 30 років) на отримання десяти мінімальних зарплат? Та чи має він права працювати і надалі на посаді зав.сетором? Дякую!
Відповідь. Зважаючи на те, що Постановою Кабінету Міністрів України від 23 листопада 2011 року № 1191/Режим доступу: http://zakon1.rada.gov.ua/laws/show/1191-2011-п , Постановою КМУ від 4 листопада 1993 р. N 909 про перелік закладів і установ освіти, охорони здоров'я та соціального захисту і посад, робота на яких дає право на пенсію за вислугу років, не передбачено публічних бібліотек, ці працівники не можуть скористатися правом на отримання одноразової грошової допомоги при виходi на пенсiю у розмiрi 10 призначених мiсячних пенсiй.
Працівник може отримувати пенсію та одночасно працювати в бібліотеці на посаді зав. сектору, якщо висновки чергової атестації - «Відповідає займаній посаді».
|
Питання №2958 |
Vera 08/11/2012 × 16:24 | Доброго дня!
Яким документом керуватись, щоб бібліотечний працівник сільської філії ЦБС залишився працювати на 0,5 посадового окладу? В селі проживає 400 жителів, в бібліотеці 200 читачів. В штатному розписі ЦБС передбачено 0,5 посадового окладу. Фінансів для переведення на повний посадовий оклад в бюджеті немає. Перевіряючі органи вимагають на виконання ст.29 Закону України "Про культуру" перевести на повну тарифну ставку. Дякую.
Відповідь. Врегулювати Ваше питання, з правової точки зору, допоможе опрацювання наступних нормативно - правових документів: Ст. 26 Закону України «Про бібліотеки і бібліотечну справу» від 27.01.1995 № 32/95-ВР (із змінами) /Режим доступу: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/32/95-вр, Ст. 64 Господарського кодексу України (підприємство самостійно визначає свою організаційну структуру, встановлює чисельність працівників і штатний розпис), п.3 – а Наказу МКіТ України від 18.10.2005 N 745 (із змінами) /Режим доступу: http://zakon1.rada.gov.ua/laws/show/z1285-05 , Лист Мінпраці та соцполітики України «Щодо штатного розпису» від 27.06.2007 р. № 162/06/187-07 /Режим доступу: http://ukraine.uapravo.net/data2008/base21/ukr21758.htm, ст. ст.50, 56 КЗпП України (про роботу на умовах неповного робочого часу), Постанова Кабінету Міністрів України «Про мінімальні соціальні нормативи забезпечення населення публічними бібліотеками в Україні» від 30.05.1997 № 510 /Режим доступу: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/510-97-п ,п.7 Заходів щодо економного та раціонального використання державних коштів, передбачених для утримання органів державної влади та інших державних органів, підприємств, установ та організацій, утворених у встановленому порядку органами, затверджено Постановою КМ України від 22 жовтня 2008 р. № 943(із змінами) /Режим доступу: http://zakon1.rada.gov.ua/laws/show/943-2008-п , розрахунок навантаження на працівника, згідно "Типових норм часу на основні процеси бібліотечної роботи" (затверджені Наказом Міністерства культури і туризму України 29.12.2008 N 1631/0/16-08).
|
Питання №2957 |
Tetyana
08/11/2012 × 13:28 | До питання № 2946 Із розділу 2 "Визначення" дослівно: "Выдача документа. Предоставление документа по запросу
пользователя библиотеки на абонементе, в читальном зале, через нестационарные
формы обслуживания или электронные информационные сети." Яким чином враховувати видачу через електронні інформаційні мережі, це може бути лише електронна розсилка документів, чи документ, той же ГОСТ, наприклад, який скачаний з Інтернету? Дякую
Відповідь. Правила обліку видачі документів та їх копій користувачам бібліотеки регламентує саме Розділ 10, а не Розділ 2 «Визначення» Міждержавного стандарту ГОСТ 7.20 - 2000 "Бібліотечна статистика". Включивши до обліку книговидачі «скачавший» з Інтернету документ Ви не лише порушуєте статті Законів України («Про інформацію», «Про захист інформації в інформаційно-телекомунікаційних системах», «Про авторське право і суміжні права» та ін.), але й заповнення форм державної звітності - № 6-НК.
|
Питання №2956 |
Zina
08/11/2012 × 13:15 | Добрый день! Где можно найти информацию о документе, который установил период планирования работы вузовской бибилиотеки? план работы на календарный год или план работы на учебный год. Спасибо
Відповідь. Вам необхідно переадресувати запит до Наукової бібліотеки ім.М.Максимовича Київського національного університету імені Тараса Шевченка,яка здійснює загальне методичне керівництво бібліотеками вищих навчальних закладів ІІІ та IV рівнів акредитації всіх систем та відомств /Режим доступу: http://www.library.univ.kiev.ua/ukr/cont/contact.php3
|
Питання №2955 |
olena
08/11/2012 × 12:55 | Доброго дня, колеги. Чи правомірно в дитячій бібліотеці видавати літратуру по шкільній програмі видавати під залог у 20 гривень згідо інструкції Міністерства культури і туризму України від 05 05 1999р. №274. Дякую.
Відповідь. Пропонуємо терміново ознайомитись з Наказом Міністерства культури України від 08.08.2011 N 62 /Режим доступу: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/z0979-11 ,згідно якого «Інструкція про порядок застосування в бібліотеках України грошової застави за особливо цінні книги та об'єкти користування» втратила чинність ще в серпні 2011 року. |
Питання №2954 |
Alina
08/11/2012 × 12:24 | Доброго дня! Підкажіть будь ласка якщо працівник пропрацював на посаді бібліотекаря на 0,5 ставки з 01.11.2002р. по 19.12.2007р. як на основній, та з 20.12.2007р. по 03.10.2011р. за сумсництвом, чи вважається дани стаж як 10 років, щоб клопотати про надбавку за вислугу років 20%? Зазадалегідь дякую за відповідь!
Відповідь. Будь-ласка, уточніть, який саме документ підтверджує наявність Вашого бібліотечного стажу за період з 20.12.2007р. по 03.10.2011р.?
|
Питання №2953 |
Oxana
08/11/2012 × 11:42 | Добрий день, шановні колеги! Дайте, будьте ласкаві, нрми часу з масовою роботою та з новою формою виставкової роботи. Дякую!
Відповідь. Норми часу на проведення соціокультурних заходів визначені в Розділі 7 Реклама бібліотеки та бібліотечних послуг «Типових норми часу на основні процеси бібліотечної роботи», затверджені Наказом Міністерства культури і туризму України 29.12.2008 N 1631/0/16-08 /Режим доступу: http://profy.nplu.org/articles.php?lng=uk&pg=83 |
Питання №2952 |
Zoryana
08/11/2012 × 11:02 | Доброго дня! Чи проходять переатестацію бібліотечні працівники ЦБС пенсійного віку.
Відповідь. Перелік посад (професій) працівників, які підлягають атестації визначено в Додатку 1 до Положення про проведення атестації працівників підприємств, установ, організацій та закладів галузі культури, затверджено наказом МКіТ України 16.07.2007 N 44 (із змінами) /Режим доступу: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/z1023-07 . Працівники, які не підлягають атестації визначені в п.1.4 вищезазначеного Положення. |
Питання №2951 |
Nadija 08/11/2012 × 09:37 | Добрий день. Бібліотека ВНЗ. Кожного року проходить інвентаризація бібліотеки (інвентаря). Прошу сказати, хто в бібліотеці несе повну матеріальну відповідальність за цей інвентар, а особливо за комп'ютери, які знаходяться у кожного працівника бібліотеки (прошу вказати згідно яких документів). Щиро вдячна приємного вам дня!
Відповідь. Роботодавець вправі притягнути працівника до матеріальної відповідальності, коли є юридичні факти (умови), вичерпний перелік яких містить стаття 130 КЗпП України. Радимо ознайомитися з Кодексом законів про працю України (із змінами), ст. 135-2 та 131, "Переліком робіт, при виконанні яких може запроваджуватись колективна (бригадна) матеріальна відповідальність (затверджений наказом Міністерства праці України № 43 від 12 травня 1996 p., із змінами і доповненнями). Крім того, про матеріальну відповідальність сказано у статті ученого секретаря НПБУ Розколупи Н.І. До проблем обліку бібліотечних фондів //Бібліотечна планета. – 2006. – № 2. – С. 11-14) // http://profy.nplu.org/!site/publication/lp-32.pdf, та в "Юридичній консультації" ((Бібліотечна планета. – 2008. – № 4. – С. 35-36) // http://profy.nplu.org/file/lp-42.pdf. Додатково див. відповідь на питання № 1440.
|
Питання №2950 |
ALIA
07/11/2012 × 21:44 | Доброго дня,працюю на декретній ставці (позаштатний працівник)на посаді старшого бібліотекаря9 розряд.Вивільнилось місце штатного бібліотекаря8 розряду. Запитання:чи маю я право перейти на посаду звільненого штатного працівника з9розрядом,та виконувати обовязки старшого бібліотекаря на 0.5 ставки з9 розрядом на час декретної відпустки.
Вирішення даного питання суто в компетенції керівництва Вашої бібліотеки. |
Питання №2948 |
Ludmila 07/11/2012 × 14:59 | Шановні колеги! Звертається до Вас працівник сільської бібліотеки-філії. У мене така проблема. Приміщення, у якому знаходиться бібліотека належить їй на праві оперативного управління, це кабінет у приміщенні клубу з окремим виходом, площею 63 кв.м. Голова сільської ради вирішила розмістити у цьому ж приміщенні працівника відділу соціального захисту населення. На аргументи, що існують інструкції щодо збереження книжкового фонду не реагує ні місцева влада, ні влада району. Підкажіть вихід з цієї складної ситуації.
Відповідь. Якщо Ваша бібліотека входить до складу ЦБС – голова сільради не має права в односторонньому порядку приймати подібне рішення, а мусить погодити його з начальником управління (відділу) культури райдержадміністрації. У разі наявності письмового погодження (розпорядження) директор ЦБС має правові підстави не притягати Вас до матеріальної відповідальності у разі недостачі бібліотечного фонду, або іншого майна бібліотеки під час проведення чергової інвентаризації.
|
Питання №2947 |
Nataliya 07/11/2012 × 14:43 | Добрий день, скажіть будь ласка яка потрібна мінімальна кількість бібліотечного фонду для сільських бібліотек для того щоб бібліотеку не закрили?
Відповідь. На сьогоднішній день правових актів, щодо визначення нормативів мінімального обсягу бібліотечних фондів - не існує. |
Питання №2946 |
Tetyana
07/11/2012 × 13:32 | Доброго дня, шановні, поясніть, будь ласка, відповідно до ГОСТу 7.20 - 2000 "Бібліотечна статистика" Облік видачі документів 1.Видача документа - надання документа за запитом користувача бібліотеки на
абонементі, у читальному залі через стаціонарні форми обслуговування або по
Інтернету. Що мається на увазі "по Інтернету"? Дякую
Відповідь. Облік видачі документів та їх копій регламентує Розділ 10 Міждержавного стандарту ГОСТ 7.20 - 2000 "Бібліотечна статистика". Просимо конкретизувати пункт Розділу 10 ГОСТ 7.20 - 2000, де йде мова саме про «надання документа за запитом користувача бібліотеки на абонементі, у читальному залі через стаціонарні форми обслуговування або по Інтернету»? |
Питання №2945 |
Svetlana
07/11/2012 × 10:49 | Доброго дня! Скажіть будь ласка, 1. хто повинен входити до складу ради при директорі централізованої бібліотечної системи; 2. яка процедура створення методичної ради, її склад, повноваження. Дякую.
Відповідь. Галузевими нормативно-правовими актами не визначено процедуру створення та формування Ради при директорові ЦБС. Створення Рад (при директорові, науково-методичної і таке інше) можливе при наявності повноважень на ці дії, які закріплено в Статуті (Положенні) ЦБС. Якщо такі повноваження делеговані директору, він має право створювати дорадчі органи, застосовуючи аналогію Положень про різні консультативно-дорадчі органи, які діють при органах виконавчої влади (інформація про засади діяльності, склад, плани та безпосередню діяльність громадських рад повинна розміщуватись на WEB-сторінках обласних, районних державних адміністрацій). |
Питання №2944 |
Ira 06/11/2012 × 18:59 http://mail.ru | Как правильно провести инвентаризацию книжного фонда. Сколько времени отводится на инвентаризацию книг, если учреждение(лицей) подлежит реорганизации. Если, библиотекарь написал заявление на уход,но инвентаризация книг не закончена, могут ли инвентаризацию проводить дальше без него.
Відповідь. 1. Інвентаризація бібліотечних фондів прораховується згідно Розділу3. Організація бібліотечного фонду "Типових норм часу на основні процеси бібліотечної роботи" (затверджені Наказом Міністерства культури і туризму України 29.12.2008 N 1631/0/16-08). 2. Працівник має право розірвати трудовий договір, укладений на невизначений строк, попередивши про це власника або уповноважений ним орган письмово за два тижні . Фактом попередження є письмова заява працівника в якій зазначається дата звільнення та причина звільнення "власне бажання" або інша поважна причина. Звільнення працівника до виповнення двотижневого терміну регулюється ст. 38 КЗпП України /Режим доступу: http://zakon1.rada.gov.ua/laws/show/322-08/page2 . 3. Дозволимо нагадати, що: «Інвентаризація може не проводитися у випадках передачі установ чи їх структурних підрозділів, а також будівель та споруд усередині одного міністерства, іншого центрального органу виконавчої влади (якщо інвентаризація була раніше проведена в терміни згідно з вимогами цієї Інструкції)»(п.1.9 Інструкції з інвентаризації матеріальних цінностей,розрахунків та інших статей балансу бюджетних установ, затверджена Наказом Головного управління Державного казначейства України 30.10.98 N 90 /Режим доступу: http://zakon1.rada.gov.ua/laws/show/z0728-98 ). Якщо інвентаризація раніше не проводилась, то. В установах, у яких унаслідок великого обсягу робіт проведення інвентаризації не може бути забезпечене однією комісією, утворюються також місцеві комісії, очолювані керівниками відповідних структурних підрозділів, на які покладається проведення інвентаризації в структурних підрозділах цих установ (згідно п.1.12. вищезазначеної Інструкції).
|
Питання №2943 |
mariya
06/11/2012 × 15:20 http://library.lp.edu.ua/ | Тарасенко, Н. В. (Ніна Вікторівна) Економічний аналіз [Текст] : навч. посіб. / Н. В. Тарасенко. - 3-тє вид., переробл. - Л. : Нов. Світ - 2000, 2011 - 344 с. Як зашифрувати по УДК цю книгу? .Дякую. Не маючи перед очима видання, дуже важко правильно визначити шифр УДК. Крім того, Національна парламентська бібліотека України класифікує документи за ББК. Пропонуємо звернути увагу на зворот титульної сторінки, де в лівому верхньому кутку має бути зазначений шифр УДК. На майбутнє рекомендуємо звертатися до електронних каталогів наукових бібліотек, наприклад, Львівської національної наукової бібліотеки ім. В. Стефаника (Режим доступу: http://aleph.lsl.lviv.ua:8991/F/?func=file&file_name=find-d), або до бібліотек вищих навчальних закладів, наприклад, Науково-технічної бібліотеки ім. Г. І. Денисенка НТУУ "КПІ" (Режим доступу: http://library.ntu-kpi.kiev.ua:8991/F/) або наукової бібліотеки Національного університету "Києво-Могилянська академія" (Режим доступу: http://www.library.ukma.kiev.ua/), які застосовують УДК для наукової обробки документів. |
Питання №2942 |
Olga
06/11/2012 × 13:33 | Шановні колеги!Яка норма часу необхідна для звірки бібліотечного фонду з раніше написаними талонами. В Типових нормах часу на основні процеси бібліотечної роботи від 29.12.2008р. така норма відсутня. Дякуємо.
Відповідь. Маєте два варіанти: 1. Використати схожі позиції в Типових нормах часу на основні процеси бібліотечної роботи. Наприклад, п.7 Розділу 3 Організація бібліотечного фонду: «Звірити контрольні талони з формами облікових документів: інвентарна книга, обліковий каталог, описи. Зробити відповідну позначку на талоні та у формі облікового документа. Один талон – 30 сек.», або п. 51. Розділу 2: «Редагування каталогу: перевірити правильність розстановки карток, виправити помилки. Внести в каталог доповнення і зміни (відміна, заміна, зміна, продовження терміну дії із зазначенням джерела). одна картка - 3 хв.». 2. Провести самостійне дослідження витрат часу (фотографія робочого часу і хронометраж) та застосовувати отриманий для виконання одиниці роботи результат.
|
Питання №2941 |
Alina
06/11/2012 × 12:24 | Доброго дня! Нам відомо, що в Російських бібліотеках, де є сайт бібліотеки, кількість відвідувачів сайту співвідносять 1 до 10 для того щоб зафіксувати кількість читачів. Як можна переводити відвідувачів сайту у читачі? На які документи можна посилатися? Заздалегідь вдячна за відповідь.Гарного Вам настрою!
Відповідь. Дякуємо за побажання.
На Ваш запит повідомляємо: 1.На сьогоднішній день публічні бібліотеки України здійснюють облік читачів згідно з Розділом 7 Міждержавного стандарту ГОСТ 7.20-2000 "Бібліотечна статистика". Правила обліку читачів, які звернулися до бібліотеки через електронні інформаційні мережі прописані в п.7.4, п.7.4.1 вищезгаданого стандарту. В той же час, статистичні звіти про роботу бібліотек складаються на підставі встановлених документів первинного обліку. В бібліотеках, що віднесені до сфери управління Міністерства культури України, облік роботи ведеться в відповідності до форми статистичної звітності № 6-НК. Згідно з п.5.2 «Інструкції щодо заповнення форми звіту N 6-НК» (затвердженої наказом МКіТ України від 05.12.2007р. № 75): «…вказується загальна кількість зареєстрованих користувачів (фізичних осіб) згідно з єдиною реєстраційною картотекою (ЄРК) на основі облікової документації, прийнятої в бібліотеці. У тому числі подається кількість зареєстрованих користувачів за віковою ознакою (графи 3-7).» П.5.3. «Інструкції …» передбачає облік кількості звернень на веб-сайт бібліотеки. Процес переведення відвідувачів сайту бібліотеки у статус читачів бібліотеки не передбачено діючими правовими актами.
2. Форма федерального статистичного спостереження Росії (6-НК) також не передбачає можливості «переведення відвідувачів сайту в читачів». В Інструкції до заповнення форми 6-НК чітко визначено, що Розділ ІІІ Число користувачів і відвідувань: «…заповнюється на підставі річних підсумкових даних відповідних розділів щоденників бібліотеки, формулярів та щоденників бібліотечних пунктів, формулярів зареєстрованих користувачів. Зареєстрованим користувачем вважається людина або організація, підприємство, установа, зареєстровані бібліотекою, щоб користуватися документами і послугами в бібліотеці чи поза нею».
|
Питання №2940 |
Andriy 06/11/2012 × 11:27 | Відповідно до наказу №1058 від 27.09.2012р. "Про затвердження Типової структури та Типових штатних нормативів бібліотек вищих навчальних закладів III-IV рівнів акредитації" у відділі ІТ та комп. забезпечення повинні такі посади: адміністратор системи, адміністратор бази даних, інженер з комп. систем. Питання таке - які розряди тарифної сітки відповідають переліченим посадам (із вказанням нормативних документів, де це зазначено)? Дякую
Відповідь. Згідно Положення про Науково-методичну бібліотечну комісію Міністерства освіти і науки України саме Наукова бібліотека ім.М.Максимовича Київського національного університету імені Тараса Шевченка здійснює загальне методичне керівництво бібліотеками вищих навчальних закладів ІІІ та IV рівнів акредитації всіх систем та відомств. Вам необхідно переадресувати свій запит: http://www.library.univ.kiev.ua/ukr/cont/contact.php3
|
Питання №2938 |
olga 06/11/2012 × 07:59 | У бібліотеці буде проводитися атестація. Чи повинні працівників бібліотеки ознайомити з переліком орієнтованих питань? Атестаційна комісія мотивує тим, що питатиме виключно по роботі і виконанню посадових обов"язків. Дякую.
Відповідь. Згідно п.2.2.«Положення про проведення атестації працівників підприємств, установ, організацій та закладів галузі культури», затвердженого Наказом МКіТ України 16.07.2007 N 44 (із змініми)): Строки, графік проведення атестації, перелік орієнтовних питань, що виносяться на атестацію, узгоджується з відповідним профспілковим органом і доводяться до відома працівників, які підлягають атестації, не пізніше ніж за місяць до її початку.Також,засідання атестаційної комісії передбачає ведення Протоколу,а в Порядку денному заповнюються графи «Запитання до працівника, який атестується» та «Відповіді на них» (див. Додаток 3 до Положення).
Результати атестації можуть бути оскаржені працівником, тому якісне заповнення протоколів позбавить членів комісії від зайвих непорозумінь.
|
Питання №2937 |
tetyana 05/11/2012 × 21:32 | 1. допоможіть будь-ласка скласти анотований список діяльності літературних об"єднань Київщини.2. Підкажіть будь-ласка, за якими критеріями можна визначити переваги і недоліки сайту певної бібліотеки?
Відповідь. 1.Наша довідка розрахована на допомогу в вирішенні фахових питань. Пропонуємо особисто скористатись можливостями довідково-бібліографічного апарату бібліотеки, консультацією бібліографа, Інтернетом, послугами Київської обласної бібліотеки для дітей (забезпечує проведення в життя державної та регіональної політики з питань бібліотечного та інформаційно- бібліографічного обслуговування дитячого та дорослого населення Київської області) /Режим доступу: http://child-library.kiev.ua/index.php?option=com_content&task=view&id=45&Itemid=1590 . 2. Оцінка якості сайту є поняттям досить суб'єктивним.Тому - при об'єктивній оцінці сайту, слід враховувати не тільки зовнішні фактори, але і такі критерії як: якісне інформативне наповнення сайту: чітке і повне розкриття теми; затребуваність тематики; єдиний стиль подачі матеріалу; зручність системної конструкції сайту; практичність і ефективність інтерфейсу; безпеку і т.д. Пропонуємо ознайомитись зі статтею Цуріної І. Як зробити веб-сайт публічної бібліотеки успішним? //Бібліотечна планета. – 2007. - №2. – С.34-36. /Режим доступу: http://profy.nplu.org/!site/files/700/lp-36.pdf , збіркою Публічна бібліотека: Веб-сайт: десять кроків до успіху. – К.: НПБ України, 2004. – 32с. , скористатись послугами бібліотечної служби "Віртуальна бібліографічна довідка"/Режим доступу: http://www.chl.kiev.ua/cgi-bin/sp/rule.php . |
Питання №2936 |
Anna
05/11/2012 × 14:36 | Дякую за відповідь №2933, якщо це так, то підкажіть чи розповсюджується на працівників такого відділу надбавка до зарплати у розмірі 50% ("тимошенковські")?
Відповідь. Доплата (згідно Постанови Кабінету Міністрів України від 30.09.2009 № 1073)встановлюється працівникам державних і комунальних бібліотек,які провадять культурну, освітню, інформаційну, науково-дослідну, методичну діяльність та займають посади, включені до переліку посад згідно з додатком до Порядку виплати доплати за вислугу років працівникам державних і комунальних бібліотек, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 22 січня 2005 р.N 84.надбавка за особливі умови роботи є обов'язковою виплатою і її розмір фіксований - 50 відсотків посадового окладу. Це означає, що надбавка за особливі умови роботи не може бути встановлена в іншому розмірі, наприклад, 20 чи 30 відсотків залежно від рішення керівника, а має встановлюватися чітко в розмірі 50 відсотків посадового окладу працівника.
|
Питання №2935 |
lilya
05/11/2012 × 13:21 | Доброго дня! Чи повина завідуюча бібліотекою-філєю відповідати за ведення алфавітного каталогу чи тільки контролювати процес редагування? А всі процеси з алфавітним каталогом може здійснювати інший працівник бібліотеки? Якщо завідуюча, то яким докуметом це підтверджується? Дякуємо!
Відповідь. Завдання та обов’язки працівників чітко прописані в посадових інструкціях. Пропонуємо перечитати. |
Питання №2934 |
Nata 05/11/2012 × 13:03 | Добрий день! Підкажіть будь ласка, якими нормативними документами потрібно користуватися при написанні "Положення про Фонд рідкісних та цінних видань" Зокрема мене цікавить--"Примірне положення про ФРЦФ", також, чому книги відбирати по 1947 рік ( це в межах нашого фонду). Але мені потрібно обгрунтувати чому. Дякую
Відповідь. В першу чергу Ви маєте уважно опрацювати «Інструкцію про порядок відбору рукописних книг, рідкісних і цінних видань з бібліотечних фондів до Державного реєстру національного культурного надбання», затверджену Наказом МКіМ України 20 листопада 2001 р. N 708/Режим доступу: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/z1027-01 , «Програму збереження бібліотечних та архівних фондів на 2000-2005 роки», затверджена постановою Кабінету Міністрів України від 15.09.99 р. № 1716, відповідь на питання №169.
|
Питання №2933 |
Iruna 05/11/2012 × 10:15 | Доброго дня!
Вже неодноразово на вашому сайті було питання про методику обстеження діяльності бібліотек. і якщо це можливо то надішліть для нашої бібліотеки
Відповідь. Звертаємо Вашу увагу на статтю гол. бібліотекаря НПБУ Лагути Л. В. Експертно-діагностичний аналіз діяльності бібліотеки //Бібліотечна планета. – 2012. - №3. – С.27-30 /Режим доступу: http://profy.nplu.org/articles.php?lng=uk&pg=3471 |
Питання №2932 |
Tanya
05/11/2012 × 09:04 | Доброго дня!Якими правовими документами керуватись під час інвентаризації бібліотечного фонду , ми керуємось згідно ст.10 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність України» чи це є вірно.
Відповідь. Працівникам бюджетних установ та організацій, які утримуються за рахунок коштів бюджетів усіх рівнів, для проведення інвентаризації слід керуватися Інструкцією з інвентаризації матеріальних цінностей, розрахунків та інших статей балансу бюджетних установ, затвердженою наказом Головного управління Державного казначейства України від 30.10.98 № 90 /Режим доступу: http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/z0728-98 |
Питання №2931 |
Anas 03/11/2012 × 17:21 | Скажіть, будь ласка. Згідно "Інструкції з обліку документів, що знаходяться в бібліотечних фондах" аркушеві видання, буклети... підлягають бліку без зазначення ціни. В книзі сумарного обліку бібліотечний фонд розподіляється за видами документів: книги, періодичні видання, аудіовізуальні та електронні видання. Куди віднести буклети? Дякую.
Відповідь.Буклети, згідно затвердженої форми Книги сумарного обліку бібліотечного фонду, відносяться до графи «Книги, брошури».
Пропонуємо розглянути можливість введення в Книгу сумарного обліку бібліотечного фонду додаткової графи «З них:аркушевих видань, буклетів,карткових видань,плакатів» після обліку "Книг,брошур". Передумовою цього рішення повинна стати розроблена та затверджена технологічна інструкція,яка регламентує: критерії відбору продукції, процеси обліку одиниць вищезазначених видів документів, каталогізацію, індивідуальний облік, терміни зберігання тощо.
|
Питання №2930 |
Anna 03/11/2012 × 11:22 | Буду вдячна за підказку! У відділі інформаційних технологій та комп.забезп. працюють два спеціалісти із вищою технічною освітою(інженер комп.техн.) і людина із середньою спец. освітою(бібліотечна),двома вищими освітами (одна з яких "Держ.служба", яка дає змогу обіймати керуючі посади) людина має 10 років бібліотечного стажу, добре орієнтується в комп.технол., має навички ведення сайту не один рік. Чи має право дана людина обіймати посаду зав.відділом і мати у своєму підпорядкуванні двох техн. спеціалістів? Чи грає роль її досвід та освіта, якщо мова йде про комп. відділ бібліотечної сфери а не заводу?
Відповідь. Кваліфікаційні вимоги до посади зав. відділу бібліотеки чітко визначені в «Довіднику кваліфікаційних характеристик професій працівників. Випуск 81 "Культура та мистецтво", затвердженого наказом Міністерства культури і мистецтв України 14.04.2000 р. N 168 за погодженням з Міністерством праці та соціальної політики України /Режим доступу: http://profy.nplu.org/file/500-legal-domen.pdf |
Питання №2929 |
olga 02/11/2012 × 23:27 | Доброго дня! Прошу дати роз'яснення яким чином розраховуються економічні показники, як-то вартість обслуговування 1 користувача, 1 книговидачі та на які ще статистичні показники розповсюджуються економічні розрахунки? 2.Як враховується книговидача при користуванні Інтернетом, адже можна врахувати сам факт , а не кількість використаних джерел ,отже ми втрачаємо книговидачу.3. Чи передбачається розумна редакція постанови про скорочення переліку платних послуг ,яка обмежує можливості розвитку при недостатньому бюджетному фінансуванні.
Відповідь. 1. Фінансові показники обчислюються наступним чином: Вартість обслуговування 1 користувача = суму витрачених коштів за рік (бюджетне та позабюджетне фінансування) ділять на кількість користувачів; Витрати на придбання документів в середньому на 1 жителя = суму витрачених коштів за рік на комплектування (бюджетне і позабюджетне фінансування) ділять на кількість жителів;Витрати на придбання документів в середньому на 1 користувача = суму витрачених коштів за рік на комплектування (бюджетне і позабюджетне фінансування) ділять на кількість користувачів за ЄРК; Вартість 1 відвідування бібліотеки = суму витрачених коштів за рік (бюджетне та позабюджетне фінансування) ділять на кількість відвідувань. Також, вичерпну інформацію отримаєте, проаналізувавши статистичні показники стосовно бібліотечних фондів (абсолютні та відносні величини), бібліотечних кадрів, бібліотечного обслуговування, довідково-бібліографічного та інформаційного обслуговування. 2. Книговидача при користуванні Інтернетом не враховується. Сподіваємось на нову редакцію форми 6-НК, яка надасть змогу враховувати видачу документів, розміщену у комп'ютерних мережах.
3. Було зазначено, що: «враховуючи відсутність у бібліотек можливості здійснювати оформлення електронних реєстраційних документів, Мінкультури України буде вживатися заходів щодо внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 12 грудня 2011 р. № 1271, в тому числі і з метою врегулювання порушеного питання. Сподіваємось, найближчим часом ситуацію буде врегульовано.»
|
Питання №2928 |
Mariya
02/11/2012 × 14:23 | Шановні Колеги! У бібліотеці не має нагрузки на працівника з комплектування фонду. У даний час вона працює на повну ставку. Чи можемо ми перевести її на 0,5 ставки і що для цього потрібно зробити.
Відповідь. Пропонуємо перечитати посадову інструкцію працівника з комплектування фонду та за потребою її відредагувати. Невже питання обробки документів, організації каталогів, обліку, зберігання та вивчення БФ, аналізу незадоволеного попиту та пошуку додаткових джерел фінансування, МБА, участі в переобліку БФ, розробці пропозицій з популяризації БФ, тощо не забезпечать навантаження? Зазначимо, що неповний робочий час встановлюється за згодою сторін трудового договору: працівник подає заяву (якщо за власним бажанням), а працедавець видає наказ. Також, необхідно оформити наказ про зміну штатного розпису, внести зміни в Табель обліку робочого часу. Якщо працівник не погоджується, його потрібно під розпис повідомити про зміну істотних умов праці за 2 місяці до самої зміни. |
Питання №2927 |
Valentyna 02/11/2012 × 10:42 | Доброго дня! Як правильно розмістити у фонді бібліотеки комбіноване видання, наприклад, "hi-Tech", "Компьютерная газета"(до цих періодичних видань додаються диски)? Диск має бути якимось чином прикріплений до друкованого видання, до якого він є додатком? Чи диски зберігаються окремо, наприклад, у шафі? В такому разі орієнтуватися можна по номеру видання і року (ця інформація є на диску). І ще один момент: як правильно внести комбіноване видання до сумарного обліку? Чи підлягають диски, які є додатками, запису в інвентар? Заздалегідь вдячна за відповідь.
Відповідь. Згідно п. 3.5 «Інструкції з обліку документів, що знаходяться в бібліотечних фондах»( затверджено Наказом МКіТ України 03.04.2007 N 22 /Режим доступу: http://zakon.nau.ua/doc/?code=z0530-07 ): «Додатки до друкованих документів (мапи, атласи, таблиці, покажчики до географічних назв, ноти, грамплатівки, плакати, оптичні диски і т.ін.), якщо вони не мають самостійного значення, окремо не обліковуються. Вони отримують інвентарний номер основного документа.» |
Питання №2926 |
zoya
01/11/2012 × 20:51 | Чи може складатися відділ у бібліотеці з двох працівників.Дякую .
Відповідь. Самостійний відділ утворюється з чисельністю не менш як 5-6 працівників». |
Питання №2925 |
svitlana
01/11/2012 × 15:56 | Підкажіть, будь ласка,чи мають право зняти категорію з працівників бібліотеки взв`язку зі зниженням показників? Від чого взагалі залежить категорія і кількість штатних працівників бібліотеки ВНЗ?
Відповідь. Кваліфікаційні вимоги чітко визначені в «Довіднику кваліфікаційних характеристик професій працівників. Випуск 81 "Культура та мистецтво", затвердженого наказом Міністерства культури і мистецтв України 14.04.2000 р. N 168. Штатні розписи вищих навчальних закладів III-IV рівнів акредитації формуються відповідно до «Типової структури бібліотек вищих навчальних закладів III-IV рівнів акредитації», затверджено Наказом Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України 27.09.2012 № 1058 /Режим доступу: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/z1729-12 |
Питання №2924 |
Iryna 01/11/2012 × 11:14 | У бібліотеці буде проведена атестація бібліотечних працівників. Завідувач відділу комплектування не має бібліотечної освіти, а має повну вищу освіту за спеціальністю "викладач фізичного виховання і спорту". Чи має право працювати на цій посаді працівник з такою освітою? Зауважу, що перейти на іншу посаду відмовляється.
Відповідь. Пропонуємо уважно ознайомитись з «Довідником кваліфікаційних характеристик професій працівників. Випуск 81 "Культура та мистецтво", затвердженого наказом Міністерства культури і мистецтв України 14.04.2000 р. N 168. |
Питання №2923 |
Marina
31/10/2012 × 15:25 | Подскажите, пожалуйста: В штатном расписании отдела комплектования ЦБС из трех единиц сокращены 2 единицы библиотекаря отдела комплектования. Остался 1 библиотекарь, как теперь будет называться отдел?
Відділ не може складатися з 1 працівника. |
Питання №2922 |
Skarlet
31/10/2012 × 12:50 | Доброго дня)як розрахувати витрати робочого часу працівника на роботу з сайтом бібліотеки?дякуємо)
Відповідь. Пропонуємо ознайомитись з відповіддю на питання № 1958, а також нагадати, що при розрахунку норм праці враховуються витрати робочого часу: підготовчо-заключні, оперативні, обслуговування робочого місця, на відпочинок, особисті потреби і нормовані перерви, що регламентувалися. |
Питання №2921 |
Natali 31/10/2012 × 11:16 | Добрый день! Подскажите, пожалуйста, как правильно списать неактуальные журналы и газеты (не имеющие инвентарные номера и не состоящие на балансе).Примечание: библиотека небюджетной организации (ООО).Заранее благодарна за ответ!
Відповідь. Рекомендуємо ознайомитись з відповідями на питання №№ 2747, 2643, 2516, 2453. |
Питання №2920 |
Vira 30/10/2012 × 22:36 | Уточнення. Постанова КМУ № 1073 /Працівникам бібліотек передбачена надбавки за особливі умови роботи у розмірі 50 відсотків посадового окладу .
Відповідь. Міській раді не делеговані повноваження відміняти Постанови КМ України . Згідно ЗУ "Про місцеве самоврядування в Україні" міські ради мають право скасовувати акти виконавчих органів ради, які не відповідають Конституції чи законам України. |
Питання №2919 |
Vira 30/10/2012 × 21:47 | Чи має право міська рада зняти надбавку з бібліотечних працівників 50%, згідно Постанови КМУ від 30 вересня 2009 р. №1062, у зв'язку з відсутністю чи економією кошті ву міському бюджеті. Мова йдеться про міську бібліотечну систему.
Відповідь. Постанова КМУ від 30 вересня 2009 р. №1062 передбачає обов’язкову виплати допомоги на оздоровлення під час щорічної відпустки у розмірі посадового окладу (ставка заробітної плати) та матеріальної допомоги для вирішення соціально-побутових питань за рішенням керівника бібліотеки у розмірі до одного посадового окладу (ставка заробітної плати) на рік. Можливо Ви мали на увазі обов’язкову надбавку за особливі умови роботи у розмірі 50 відсотків посадового окладу, згідно Постанови Кабінету Міністрів України від 30.09.2009 №1073 "Про підвищення заробітної плати працівникам бібліотек"?
|
Питання №2918 |
Ira 30/10/2012 × 19:15 | Здраствуйте. У бібліотеці-філії виникла така ситуація: провідний бібліотекар (виконуюча обов"язки завідуючої бібліотеки-філії) не вийшла з відпустки. Ключі від бібліотеки принесла якась жінка, яка повідомила, що бібліотекар (виконуюча обов"язки завідуючої бібліотеки-філії) виїхала за кордон і повертатися не буде. При перевірці книжкового фонду, комісією було виявлено нестачу книг 2009-2011 року випуску на суму близько 2 тисяч гривень. Провідний бібліотекар (виконуюча обов"язки завідуючої бібліотеки-філії) працювала в бібліотеці-філії сама і покрити цю нестачу нікому. Скажіть будь-ласка, чи підлягають такі книги списанню? А якщо ні, то що можна у цій ситуації зробити?
Відповідь. 1.Необхідно отримати документ, підтверджуючий відсутність працівника. Якщо працівник не з’являється на роботі протягом кількох днів або тижнів та не повідомляє про причину своєї відсутності, необхідно відправити на його домашню адресу лист з повідомленням про вручення, в якому вимагати відповідних пояснень (підтверджених відповідними доказами) у письмовій формі, (з встановленням оптимального строку для відповіді). У випадку відмови працівника дати пояснення з приводу відсутності на роботі складається відповідний акт, підписаний комісією, що складається не менше, ніж з трьох осіб. Факт відсутності працівника на робочому місці має бути відображений в табелі обліку робочого часу.
2.Згідно ст. 40 КЗпП трудовий договір, укладений на невизначений строк, а також строковий трудовий договір до закінчення строку його чинності можуть бути розірвані власником або уповноваженим ним органом у випадку прогулу (в тому числі відсутності на роботі більше трьох годин протягом 1.робочого дня) працівника без поважних причин (п.4).
3.Проведення інвентаризації є обов'язковим при встановленні фактів крадіжок або зловживань, псування цінностей (на день установлення таких фактів). Стосовно недостач і лишків інвентаризаційна комісія повинна одержати письмові пояснення осіб, відповідальних за використання та зберігання нематеріальних активів. Нестачі списуються за рахунок відповідальних осіб (згідно Інструкції з інвентаризації матеріальних цінностей, розрахунків та інших статей балансу бюджетних установ, затверджено Наказом Головного управління Державного казначейства України 30.10.98 N 90).
|
Актуальна інформація
Вітаємо шановних відвідувачів на сайті, який супроводжує науково-методичний відділ Національної бібліотеки України імені Ярослава Мудрого (НБУ ім. Ярослава Мудрого). Наш відділ є науково-методичним та інформаційно-консультативним центром для публічних бібліотек України, а також співпрацює з бібліотеками різних типів і форм власності.
Пам'ятайте, що наповнення цього сайту - наша спільна робота. Якщо Ви маєте матеріали, що можуть зацікавити бібліотечну спільноту, або бажаєте підняти актуальну тему - чекаємо Ваших пропозицій на адресу method@nplu.org.
Шановні колеги! Якщо у вас змінилися реквізити (адреса, e-mail, URL, телефон тощо) надішліть повідомлення для відповідних коректив на сторінці сайту „Бібліотеки України”.
| Вітаємо
For Librarians
Библиотекарю
Пошук
Голосування
|