Бібліотечному фахівцю

каталог – систематизований перелік документів б/ф із зазначенням місць їх зберігання, що ведеться на паперових картках або в електронній формі
Розділи сайту

Закрити 1. Офіційна інформація

Закрити 2. Бібліотеки України

Закрити 3. Національні бібліотеки

Закрити 4. Сторінка дослідника

Закрити 5. Методисти рекомендують

Закрити 6. Статистична аналітика

Закрити 7. Бібліотечна планета

Закрити 8. Бібліолоція

Закрити 9. Бібліографи презентують

Мастрід

Закрити Інновації/проекти

Закрити Бібліотечний простір

Закрити ЕСМаР

Закрити Лауреати конкурсу

Закрити Нагороди і звання

Нове на сайті

Виставлено:

[16.10.2025]

Список нових надходжень до сектору організації професійної самоосвіти науково-методичного відділу в Жовтні 2025 року

[30.06.2025]

БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА № 2 (108) 2025

[25.12.2024]

БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА № 4 (106) 2024

[29.11.2024]

Умови редакційної передплати журналу «Бібліотечна планета» на 2025 рік.

Для цього необхідно

[24.06.2024]

БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА № 2 (104) 2024

[22.12.2023]

БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА № 4 (102) 2023

[03.10.2023]

БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА № 3 (101) 2023

[18.09.2023]

Список статей з зарубіжної фахової періодики за III квартал 2023 року

[05.07.2023]

БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА № 2 (100) 2023

[19.06.2023]

Список статей з зарубіжної фахової періодики за II квартал 2023 року

[20.05.2023]

Список нових надходжень до сектору організації професійної самоосвіти науково-методичного відділу

[06.05.2023]

Список нових надходжень до сектору організації професійної самоосвіти науково-методичного відділу в травні 2023 року

[05.04.2023]

БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА № 1 (99) 2023

[16.03.2023]

Список нових надходжень до сектору організації професійної самоосвіти науково-методичного відділу в березні 2023 року

[16.03.2023]

Список статей з зарубіжної фахової періодики за 4 квартал 2022 року

[27.02.2023]

Список нових надходжень до сектору організації професійної самоосвіти науково-методичного відділу в лютому 2023 року

[17.01.2023]

БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА № 4 (98) 2022

[23.12.2022]

Список нових надходжень до сектору організації професійної самоосвіти науково-методичного відділу в грудні 2022 року

[21.12.2022]

Список статей з зарубіжної фахової періодики за 4 квартал 2022 року

[18.11.2022]

Список нових надходжень до сектору організації професійної самоосвіти науково-методичного відділу в листопаді 2022 року

[04.11.2022]

Список статей з зарубіжної фахової періодики 3 квартал 2022 рр.

[05.10.2022]

Умови редакційної передплати журналу «Бібліотечна планета» на 2023 рік.

Для цього необхідно

[04.10.2022]

БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА № 3 (97) 2022

[10.09.2022]

Список нових надходжень до сектору організації професійної самоосвіти науково-методичного відділу в вересні 2022 року

[03.08.2022]

Список нових надходжень до сектору організації професійної самоосвіти науково-методичного відділу в першому півріччі 2022 року

[11.07.2022]

БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА № 2 (96) 2022

[29.06.2022]

БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА № 1 (95) 2022

[23.12.2021]

БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА № 4 (94) 2021

[16.12.2021]

Список нових надходжень до сектору організації професійної самоосвіти науково-методичного відділу в грудні 2021 року

[06.12.2021]

РЕДАКЦІЙНА ПЕРЕДПЛАТА ЖУРНАЛУ «БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА» НА 2022 РІК

[01.12.2021]

Список нових надходжень до сектору організації професійної самоосвіти науково-методичного відділу в листопаді 2021 року

[20.10.2021]

Список нових надходжень до сектору організації професійної самоосвіти науково-методичного відділу в жовтні 2021 року

[27.09.2021]

БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА № 3 (93) 2021

[01.09.2021]

Список нових надходжень до сектору організації професійної самоосвіти науково-методичного відділу в серпні 2021 року

[06.07.2021]

«Перелік стандартів з довідково-інформаційної, бібліотечної, видавничої справи і суміжних галузей» / (чинні в Україні станом на 01.07.2021 р.)

[30.06.2021]

Список нових надходжень до сектору організації професійної самоосвіти науково-методичного відділу в червні 2021 року

[23.06.2021]

БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА № 2 (92) 2021

[31.05.2021]

Список нових надходжень до сектору організації професійної самоосвіти науково-методичного відділу в травні 2021 року

[07.05.2021]

XІІІ Всеукраїнська науково-практична конференція «Бібліотека і книга в контексті часу»

[29.03.2021]

БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА № 1 (91) 2021

Інформація від майстра
Відвідувачі

   відвідувачі

   відвідувач online


Page Rank Check
Запитання-відповіді


В цьому розділі можна поставити фахові питання. Для цього необхідно скористатися браузером Mozilla Firefox або ел. скринькою НМВ: method@nplu.org
Питання, що стосуються роботи ЕСМаР, надсилайте на ecmap@nplu.org
Шановні колеги, перш ніж поставити питання, пропонуємо скористатись Пошуком, чи не знаходиться вже готова відповідь у базі "Запитання-відповіді". Пошук здійснюється за ключовими словами.
P.S.: Увага! З метою надання більш чітких відповідей, просимо в питаннях конкретизувати регіон, вид Вашої бібліотеки за призначенням (публічна, спеціальна, спеціалізована) та за значенням (обласна, міська, районна, селищна, сільська).
P.P.S.: Питання "де знайти в електронному вигляді, в інтернеті, в бібліотеці" вважаються тролінгом і видаляються.

Питання №3118 Vera 13/12/2012 × 09:52
Добрый день! Возможно ли пользование стандартами, если они не вошли в ваш перечень стандартов по состоянию на 01.05.2012.? В частности  стандартом ГОСТ 7.23-96 Издания информационные. Спасибо за ответ.
Відповідь. ГОСТ 7.23-96 – міждержавний стандарт. Але, звертаємо Вашу увагу на те, що на сьогоднішній день ряд нормативних посилань, зазначених у ГОСТі 7.23-96 не є діючими. Наприклад, ГОСТ 7.1-84, ГОСТ 5773-90, ГОСТ 7.49-84, ГОСТ 7.9-95 (ИСО 214-76) та ін. – в Україні замінені.
Питання №3117 lyudmila 13/12/2012 × 08:49
Доброго дня! Норма тривалості робочого часу на 2013 рік становить 2002,0 годин. Підскажіть, будь ласка, який процент робочого часу повинен відніматися від цієї норми на лікарняні та непередбачувані роботи при розрахунку норм часу на  бібілотечні процеси.
Відповідь. З 2002,0 годин Ви маєте відрахувати: відпустки (щорічну основну та додаткові, у зв’язку з навчанням та ін., що передбачені законодавством та Колективним договором ); кількість днів тимчасової непрацездатності – від 2 до 5% (лікарняні) ; передбачити резерв робочого часу (в першу чергу, це стосується керівників структурних підрозділів) – 2-3%.

Додатково рекомендуємо ознайомитись з дописом «Бюджет робочого часу бібліотекаря на 2013 рік» на блозі Методична служба публічних бібліотек Києва /Режим доступу: http://olga-methodlibkyiv.blogspot.com/2012/11/2013.html
Питання №3116 lubov 13/12/2012 × 08:34
Просимо консультацію по шифруванню книги НПБ "Дати і події. Календар знамен. дат" . При пошуку знайдено шифр ББК - Т3(4УКР) я 25. Поясніть, будь-ласка, походження такої класифікації.
Відповідь. Т3 – Історія

(4УКР) – Україна

я25 – Календарі-довідники. Хроніки подій
Питання №3115 Konstantin 13/12/2012 × 08:16
http://library.mk.ua
Доброго дня!1) Чи підлягають атестації інженери, інженери програмісти і т.д.?2) Якщо людина прийшла на роботу, то через який час її потрібно атестувати?3) Якщо людина яка прийшла працювати в бібліотеку ще навчається (пішла навчатися) заочно, її потрібно атестувати після завершення навчання чи необхідно атестувати під час навчання?Наперед вдячні!
Відповідь. Категорії працівників, які не підлягають атестації чітко визначені в Ст. 12 Закону України «Про професійний розвиток працівників» (від 12.01.2012 № 4312-VI /Режим доступу: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/4312-17 та п.п. 1.4, 1.5, 1.6 Положення про проведення атестації працівників підприємств, установ, організацій та закладів галузі культури, затверджене наказом Міністерства культури і туризму України від 16 липня 2007 року № 44 (із змінами). Перелік посад (професій) працівників, які підлягають атестації наведено у Додатку 1 до Положення про проведення атестації працівників підприємств, установ, організацій та закладів галузі культури /Режим доступу: http://zakon1.rada.gov.ua/laws/show/z1023-07 .
Питання №3113 Liuba 12/12/2012 × 18:32
Добрий день! Підкажіть будь ласка, як атестуються працівники ббліотек, що не входять до складу ЦБС? Дякуємо.
Відповідь. Питання проведення атестації працівників регулюються Розділом ІІІ. Атестація працівників Закону України «Про професійний розвиток працівників» (від 12.01.2012 № 4312-VI /Режим доступу: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/4312-17 . Положення про проведення атестації працівників підприємств, установ, організацій та закладів галузі культури, затверджене наказом Міністерства культури і туризму України від 16 липня 2007 року № 44 та зареєстроване у Міністерстві юстиції України 3 вересня 2007 року за № 1023/14290, діє в частині, що не суперечить чинному законодавству.
Питання №3112 valentina 12/12/2012 × 16:16
Шановні колеги! Ми ознайомилися з проектом  примірного  штатного розпису  центральної районної бібліотеки ЦБС. А буде проект такого розпису для самостійних міських бібліотек (виведених із системи ЦБС) ?
Відповідь. Ваш запит суто в компетенції Міністерства культури України /Режим доступу: http://mincult.kmu.gov.ua/mincult/uk/reception/list .
Питання №3111 anna 12/12/2012 × 15:32
Добрый день! Скажите пожалуйста, какой тарификационный разряд нужно указывать совместителям? ( Образование высшее, но не библиотечное).Спасибо.
Відповідь. Порядок роботи сумісників та оплата їх праці регламентується постановою Кабінету Міністрів України "Про роботу за сумісництвом працівників державних підприємств, установ і організацій" від 03.04.93 р. N 245 (зі змінами та доповненнями) /Режим доступу: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/245-93-п та Положенням про умови роботи за сумісництвом працівників державних підприємств, установ, організацій, затвердженим наказом Мінпраці, Мін'юсту і Мінфіну від 28.06.93 р. N 43 /Режим доступу: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/z0076-93 . Згідно роз’яснень у Листі Міністерства праці та соціальної політики України N 2377/0/14-09/13, 04.03.2009 : "…незалежно від того, який розмір заробітної плати та надбавки, доплати працівник одержує за основним місцем роботи, за виконання обов'язків по іншій посаді на умовах сумісництва йому установлюється оплата відповідно до цієї посади, якщо чинним законодавством не визначено заборони на виплату окремих видів надбавок, доплат."
Питання №3110 olga 12/12/2012 × 14:19
Здраствуйте.Может  ли библиотека брать денежный залог за книгу.Спасибо.
Відповідь. Наказ МКУ від 08.08.2011 N 62 «Про визнання таким, що втратив чинність, наказу Міністерства культури і мистецтв України від 05.05.99 N 274» відмінив порядок застосування в бібліотеках України грошової застави за особливо цінні книги та об'єкти користування /Режим доступу: http://profy.nplu.org/articles.php?lng=uk&pg=83
Питання №3109 Irina 12/12/2012 × 14:07
http://svpu-profi.lg.ua
Ответьте, пожалуйста, как учитывать в суммарной книге сдвоенные номера журналов (например, № 11 - 12) как один экземпляр или два? Спасибо
Відповідь. Один примірник
Питання №3108 valentuna 12/12/2012 × 09:47
Добрий день. Я працюю методистом в ЦБС. Скажіть будласка які нормативні документи потрібні використолвувати в роботі.
Відповідь. Пропонуємо ознайомитись з низкою матеріалів, представлених на нашому сайті в розділі Матеріали /Режим доступу: http://profy.nplu.org/download.php?lng=uk .
Питання №3107 Tamara 12/12/2012 × 08:56

Подскажите пожалуйста, по рекомендации ИФЛА списание составляет 8% от фонда. Какой процент (из этих 8 %) составляет списание по следующим причинам:

- по ветхости,

- устаревшие по содержанию.     

Большое спасибо!

Відповідь.Такі рекомендації ІФЛА (стосовно розподілу між зношеними, застарілими) – нам не відомі. Пропонуємо ознайомитись з Листом Міністерства культури України від 30.08.2012р. №221 /7-5/53-12 /Режим доступу: http://document.ua/shodo-obliku-bibliotechnih-fondiv-doc111502.html , відповіддю на питання № 1347.
Питання №3106 Oksana 12/12/2012 × 08:11
Аспірант подав на перевірку список літератури, але на початку списку розташував офіційні документи. Наскільки відомо, список використаних джерел формується в алфавітному порядку прізвищ перших авторів або заголовків, отже офіційні документи мають увійти у цей список за алфавітом. Чи не так? Дякуємо

Радимо ознайомитись з публікацією в Бюлетені ВАК України. – 2011. – № 9-10. / Режим доступу: http://www.niss.gov.ua/public/File/aspirantura/vumogu_dusert.pdf (див. Вимоги до оформлення дисертацій та авторефератів дисертацій)
Питання №3105 lana 11/12/2012 × 20:47
Стосовно питання 3099. Фонд бібліотеки був переданий по договору , в якому вказано і кількість фонду, і його сума. Передано разом з інвентарними книгами, по яким ми і визначили відсутню літературу. Будь ласка дайте пораду чи можливо списати відсутню літературу і по якій причині, адже ми члени комісії по списанню і несем за це відповідальність
Відповідь. Якщо ми правильно зрозуміли, передача майна (бібліотечного фонду) здійснювалась згідно Договору. Просимо уточнити: перед підписанням Договору чи був проведений перерахунок кількісного складу фонду, що передавався; яка посадова особа підписувала Договір на отримання бібліотечного фонду; з балансу якої установи Ви отримали фонд (з балансу на баланс - одного бюджетного рівня) ?
Питання №3103 Svetlana 11/12/2012 × 14:33
Доброго дня, шановні колеги! У зведеному звіті за формою 6-НК розділ VI "Надходження та використання коштів" в графу 3 "На оплату праці" включається виключно зарплата чи зарплата плюс нарахування? Дякую.
Відповідь. Згідно п.9.3.Інструкції щодо заповнення форми звіту N 6-НК : «У графі 2 вказуються надходження із загального фонду,з них у графі 3 - на оплату праці». При заповненні звіту використовуються лише облікові документи, тому бухгалтер, який підписує звіт (див. п. 2.3. вищезазначеної Інструкції) зазначає кошти, отримані у відповідності з затвердженим в установленому порядку кошторису доходів та видатків бюджетної установи.
Питання №3102 olga 11/12/2012 × 09:10
добрий день. шановні колеги допоможіть. в 2012 році в бібліотеці відкрито Інтернет-центр. підкажіть як спланувати його роботу на наступний рік? Що і як розраховувати - користувачів, відвідування, заходи і т.п.? В "Типових нормах часу..." дано лише норми на обслуговування. А мене цікавить планування роботи.
Відповідь. В першу чергу, пропонуємо врахувати основні завдання та обов’язки, визначені Положенням про Інтернет-центр. Звертаємо Вашу увагу, що "Типові норми часу..." передбачають: обслуговування як реальних так і віддалених користувачів; надання довідково-бібліографічних послуг; організацію творчих, рекламних заходів, підготовку виставок; участь в соціологічно-маркетингових дослідженнях (локального характеру); роботу з організації праці та управління. Розрахунок норм тривалості робочого часу на 2013 рік при п'ятиденному робочому тижні з двома вихідними днями у суботу та неділю при однаковій тривалості часу роботи за день упродовж робочого тижня та відповідним зменшенням тривалості роботи напередодні святкових та неробочих днів визначено Листом «Про розрахунок норм тривалості робочого часу на 2013 рік» від 21.08.2012р. № 9050/0/14-12/13 Мінсоцполітики /Режим доступу: http://www.dtkt.com.ua/show/2cid09750.html
Питання №3100 Anna 10/12/2012 × 21:05
Шановні колеги будь ласка дайте відповідь на питання . Чи зберігається саме те робоче місце на якомо я зараз працююю на період декретної відпустки
Згідно з Законом України «Про відпустки» (Режим доступу: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/504/96-%D0%B2%D1%80), зокрема Розділом IV "Соціальні відпустки", за працівницею зберігається її посада, тобто її не можна звільнити або скоротити під час такої відпустки. Рекомендуємо також уважно ознайомитись з додатковою інформацією, розміщеною на юридичному порталі: http://femida.ua/suspilstvo/novina/full//pravo-na-dekretnu-vidpustku.html.
Питання №3099 lana 10/12/2012 × 20:59
Керівництво нашої бібліотеки прийняло книжковий фонд бібліотек, яку було ліквідовано. При передачі  перевірки фонду проведено не було.Договір передачі було підписано нашим керівництвом (завідуючою) та керівництвом ліквідованої  бібліотеки.
Зараз з`ясувалось, що багато літератури є відсутньою, в тому числі і енциклопедії. Нас як членів комісіїї цікавить чи можимо ми списати цей переданий нам фонд і чи несем ми повну матеріальну відповідальність за цей "подарований" фонд.
Якщо ми правильно Вас зрозуміли, передача бібліотечного фонду ліквідованої бібліотеки відбулася згідно із «Договором передачі». Ми не можемо робити висновки щодо повної матеріальної відповідальності, адже тільки de visu «Договору…» можна отримати інформацію щодо його юридичної правомірності. Незрозуміло, яким чином Ви виявили відсутність енциклопедій, зважаючи на те, що інвентаризації фонду не відбулося, а облікові документи ліквідованої бібліотеки мали бути передані в архів згідно з «Переліком типових документів, що утворюються в діяльності органів державної влади та місцевого самоврядування, інших підприємств, установ та організацій, із зазначенням строків зберігання документів» (Режим доступу: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/z0576-98).
Питання №3098 LARISA 10/12/2012 × 14:03
Шановні колеги. Просимо Вас відповісти нам на такі запитання:
1. В чому різниця між топографічним та систематичним каталогами. Дайте, будь-ласка, зразки написання карточок.
2. Вкажіть, де можна знайти зразки написання "Положення про фонди ЦБС"
3.Блок-схема "Шлях документа"                                          З повагою - колеги з м.Орджонікідзе
Шановні колеги! 1. Відчуйте різницю: Систематичний каталог (СК) - бібліотечний каталог, в якому бібліографічні записи розташовуються за галузями знань у відповідності до бібліотечно-бібліографічної класифікації (ББК). Топографічний каталог — це службовий каталог, в якому картки розміщені у відповідності до розташування документів у структурних підрозділах бібліотеки. (Більш детально - у будь-якому підручнику про бібліотечні каталоги). 2. Пропонуємо в якості зразка «Положення про фонд відділу абонемента Херсонської обласної універсальної бібліотеки ім. Олеся Гончара (Режим доступу: http://www.lib.kherson.ua/dose4_1_2.htm). 3. Блок-схема "Шлях документа" складається згідно зі структурою бібліотеки та від наявності відділів, які безпосередньо мають відношення до питання.
Питання №3097 Oksana 10/12/2012 × 13:16
Уточнення питання №3096.
 Як списувати літературу 1999 - 2005 років видання, яким чином потрібно здійснювати індексацію вартості таких видань та чим керуватись при проведенні індексації. Дякую.
Див. відповідь на питання 3096. Додатково ознайомтесь з методичними рекомендаціями «Формування, індексація та збереження бібліотечних фондів», розміщених за адресою: http://zounb.zp.ua/resourse/formuvannia/Index_Bib_Fondiv.htm
Питання №3096 Oksana 10/12/2012 × 12:56
http:///library.tup.km.ua/
Доброго дня! Підкажіть, будь ласка, де можна знайти точну таблицю індексації вартості книг 1992 - 2005 років видання при їх списанні. Дякую за відповідь.
Точна таблиця індексації бібліотечних фондів розміщена в таблиці № 4 «Порядок індексації балансової вартості основних фондів бібліотек (станом на 01.01.2005)» за адресою: http://www.zounb.zp.ua/resourse/formuvannia/all_tables.htm.
Питання №3095 olena 10/12/2012 × 11:16
 Шановні колеги!На підставі якого документу бібліотеки не зачиняються на фіксовану перерву. Таке питання цікавить нашу бухгалтерію та відповідь"Згідно затверджених правил внутрішнього розпорядку"і статті 66КЗпП їх не влаштовує.                 Дякую.
Постанова Кабінету Міністрів України №1073 від 30.09.09 визначала діяльність бібліотек як "особливі умови праці". Зважаючи на те, що робота бібліотек пов'язана з необхідністю обслуговування населення (магазини, підприємства побутового обслуговування, театри, музеї і інші), бібліотеки працюють в загальний вихідний день, їх робочий час не збігається з загальним робочим часом працюючого населення. Графік роботи бібліотеки, як і інших закладів культури , затверджується засновником на підставі тієї ж статті 66КЗпП. Цей нестандартний графік роботи допускається за погодженням із профспілковим комітетом (ст. 50 і 51 КЗпП2).
Питання №3094 Svitlana 10/12/2012 × 10:01
Доброго дня, шановні колеги! Підскажіть, будь ласка, за яким кодом ставляться на бухгалтерський облік електронні видання. Дякуємо за відповідь.
Облік електронних видань здійснюється згідно з пп. 5.1.3 та 6 ГОСТу 7.20-2000 "Библиотечная статистика" (Режим доступу: http://www.gostedu.ru/6883.html) та "Інструкцією з обліку документів, що знаходяться в бібліотечних фондах" (Режим доступу: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/z0530-07).
Питання №3093 Nazar 08/12/2012 × 09:46
Доброго дня! Скажіть будь ласка, яка вібстань  між стелажами  має бути в бібліотеці?
Нормативи щодо дотримання відстані між стелажами відображені в "Правилах техники безопасности в библиотеках" (див. Таблицю 8 "Требования к размещению оборудования" (Режим доступу: http://www.lib.kherson.ua/ukr-dose1-17.htm). Радимо також ознайомитися із публікацією "Пожежна безпека в приміщеннях шкільної бібліотеки" (див. Бібліотечна планета.- 2012.- № 2.- С.23) (Режим доступу: http://profy.nplu.org/file/lp-56.pdf).
Питання №3092 Tamara 07/12/2012 × 20:33
Доброго дня! Шановні колеги допоможіть будь-ласка розібратися в питанні що є довідкою в режимі запит-відповідь?Адже кожен відвідувач має певний запит,від найпростішого, чи є певна книга в бібліотеці, що ж і коли враховувати: весь день втратиться з таким обліком та і кількість виконаних таких запитів-відповідей перевищить кількість відвідувань в рази.Доцільно? Друге питання, хто може навести приклад виконання платної фактографічної чи уточнюючої бібліографічної довідки і за яку суму, якщо не секрет .Дякую.
Наведений Вами приклад - це, швидше за все, разова адресна довідка. (Див. «Справочник библиографа», Санкт-Петербург, 2002 р., або інший підручник з цього питання). Облік довідок (за їх типами ) ведеться у ІV частині "Щоденника обліку роботи структурного підрозділу бібліотеки". Стосовно довідки в режимі «запит-відповідь» рекомендуємо прочитати інформацію на сайті http://www.ukrreferat.com/index.php?referat=73721&pg=10, або знову ж таки підручник. Стосовно другого питання, на сайтах окремих ОУНБ (зокрема, Дніпропетровської) є інформація щодо переліку платних послуг з тарифами. Зробіть індивідуально пошук та перемовини.
Питання №3091 larisa 07/12/2012 × 20:30
Шановні колеги! Поясніть, будь ласка, що треба, від чого це залежить, щоб перевести бібліотекаря з одної категорії на другу.
Навіть при умові наявності вакансії бібліотекаря вищої категорії, рішення щодо переведення співробітника приймає адміністрація бібліотеки.
Питання №3090 Oliy 07/12/2012 × 18:52
Здраствуйте! Скажите,пожалуста, в 4 групе по оплате труда должность библигографа есть?
В бібліотеках з 4-ою групою по оплаті праці посада головного бібліографа відсутня. Див. "Схему тарифних розрядів посад керівних працівників бібліотек, централізованих бібліотечних систем" (Таблиця 4) Наказу Міністерства культури і туризму України № 745 від 18.10.2005 р. "Про впорядкування умов оплати праці працівників культури на основі Єдиної тарифної сітки" (Режим доступу: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/z1285-05/page3). Наявність посади просто бібліографа регламентується додатком 3 вищевказаної інструкції.
Питання №3089 Sergei 07/12/2012 × 14:59
чи мають право знімати завідування з бібліотекаря,в звязку з тим що бібліотекар працює на 0,5 ставки посадового окладу?
Це питання в компетенції адміністрації бібліотеки, адже зміна посади викликає зміни в посадовій інструкції. Обов’язки зав. бібліотекою і бібліотекаря дуже різняться згідно з "Довідником кваліфікаційних характеристик професій працівників. Випуск 81. Культура і мистецтво" (Режим доступу: http://www.jobs.ua/ukr/dkhp/vipusk-81/).
Питання №3088 SILVIA 07/12/2012 × 13:32

Доброго дня ! Шановні колеги , прошу допомогти знайти документ, в якому вказано, що при неможливості макулатуру здати, її можна спалити , склавши відповідний акт. Спасибі !

Відповідь. Див. відповідь на питання 3087.

Окремо зазначимо, що правила знищення документів шляхом спалення розглядаються в п. 4.5.10. Правил роботи архівних підрозділів органів державної влади, місцевого самоврядування, підприємств, установ і організацій (затверджені Наказом Державного комітету архівів України 16.03.2001 N 16).
Питання №3087 Nadiya 07/12/2012 × 10:58
Доброго дня! Чи можна спалити списану л-ру, якщо в районі нема ніякого заготівельного пункту вторинної сировини? (Колись, десь таке було). Чи все-таки обов'язково до "Акту про списання" додати квитанцію і довідку про здану макулатуру? Щиро дякую за відповідь.
Відповідь. Дійсно, п.5 "Типової інструкції про порядок списання матеріальних цінностей з балансу бюджетних установ" (Режим доступу:http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/z0787-01) чітко вказував шляхи списання з балансу бюджетних установ, у тому числі, ліквідації на підставі акту. Проте, сьогодні ця інструкція не чинна. І, відповідно, відсутня вимога щодо здачі списаних документів до пункту прийому вторинної сировини. Але, в той же час, залишається діючою «Інструкція зі складання типових форм з обліку та списання основних засобів, що належать установам і організаціям, які утримуються за рахунок державного або місцевих бюджетів» (затверджено наказом Головного управління Державного казначейства України та Державного комітету статистики України 02.12.97 р. N 125/70), згідно якої Типова форма № ОЗ-5(бюджет) передбачає: «Списання літератури з балансу установи проводиться і оформляється на підставі затвердженого розпорядником кредитів акта і квитанції про здачу її в макулатуру». Тому, вирішення даного питання потребує саме від бухгалтерії, або засновника бібліотеки знайти мотивоване пояснення щодо дозволу на списання бібліотечного фонду при відсутності заготівельного пункту вторинної сировини.
Питання №3086 Valentina 07/12/2012 × 09:41
Доброго дня. Підскажіть, будь ласка, згідно штатного розкладу в професіонально-технічному училище 1 ставка бібліотекаря. Бібліотекар йде на пенсію. Чи можна взяти на 0,5 ставки працівника, на час передачі бібліотеки при звільнені і на який термін?
На розсуд адміністрації.
Питання №3085 Galina 07/12/2012 × 09:34
http://cbsmkam-pod.ucoz.ua/
Доброго дня шановні колеги! Надайти будь ласка  консультацію, шодо правильності назви терміну "Зошит незадоволеного читацького попиту" чи  "Зошит незадоволеного читацького запиту" А також як вірно в планових показниках називати терміни "ЧИТАЧ" чи "КОРИСТУВАЧ" 
1. Документ, в якому фіксуються незадоволені читацькі запити називається "Зошит незадоволених читацьких запитів". 2. В бібліотечній практиці використовується термін "користувач бібліотеки" (Див. ст. 1 Закону України "Про бібліотеки і бібліотечну справу" (Режим доступу: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/32/95-%D0%B2%D1%80).
Питання №3084 lyudmila 07/12/2012 × 08:53
Підскажіть, будь ласка, якщо бібліотеки два комунальних заклади культури (районна та районна для дітей) але входять до однієї профспілкової організації, колективний договір складається на одну бібліотеку чи на дві?
Колективний договір укладається у кожному трудовому колективі.
Питання №3083 lyda 06/12/2012 × 18:22
Доброго дня !
Я провідний бібліотекар Первомайської міської ЦБС (Миколаївська обл.). Підскажіть будь ласка, де можна пройти курси підвищення кваліфікації з бібліотечної справи.
У Миколаївській області функціонують обласні курси підвищення кваліфікації. За роз'ясненнями звертайтеся до Миколаївської обласної універсальної наукової бібліотеки ім. О. Гмирьова - регіонального методичного центру Вашої області (Режим доступу: http://www.reglibrary.mk.ua/).
Питання №3081 Natasha 06/12/2012 × 15:03
К вопросу 3077. Извините, но я не поняла, что на данный момент библиотеки ждут новой редакции приказа Минфина Украины № 333 от 12.03.2012 и пользуются старой классификацией, т.е. кодом 1131?
Відповідь.Для отримання конкретної відповіді рекомендуємо звернутись на “Форум Міністерства фінансів України” : http://forum.minfin.gov.ua/ucp.php?mode=register
Питання №3079 wera 06/12/2012 × 10:28
http://58gbo
Який механізм використання бібліотеками для своїх потреб коштів від зданої літератури? Від нас авимагають, щоб ці кошти ми перераховували у фонд дерхави.
Відповідь. Кошти, отримані від здачі макулатури, зараховуються до доходів спеціального фонду кошторису закладу. Одержані від реалізації макулатури надходження належать до четвертої підгрупи першої групи власних надходжень бюджетних установ (п. 4 ст. 13 Бюджетного кодексу України від 08.07.2010 р. N 2456-VI) і у повному обсязі залишаються у розпорядженні закладу. Використовуються такі надходження на: ремонт, модернізацію чи придбання нових необоротних активів та матеріальних цінностей, покриття витрат, пов'язаних з організацією збирання і транспортування відходів і брухту на приймальні пункти; господарські потреби бюджетних установ, уключаючи оплату комунальних послуг і енергоносіїв. Як зазначено у п. 1.15 Методичних рекомендацій з бухгалтерського обліку бібліотечних фондів, затверджені наказом Мінкультури від 27.03.2008 р. N 321/0/16/-08, кошти від реалізації бібліотечних фондів залишаються в розпорядженні бібліотеки з правом подальшого використання на поповнення бібліотечного фонду.

Ураховуючи, що розпорядники бюджетних коштів беруть бюджетні зобов'язання та здійснюють платежі тільки в межах бюджетних асигнувань, установлених кошторисами, при надходженні незапланованих коштів виникає необхідність внести зміни до кошторису згідно з вимогами пп. 47 - 49 Порядку складання, розгляду, затвердження та основних вимог до виконання кошторисів бюджетних установ, затверджених постановою КМУ від 28.02.2002 р. N 228.
Питання №3078 Valentina 06/12/2012 × 09:50
Здравствуйте уважаемые коллеги.Помогите пожалуйста разобраться в следующем вопросе.Мы библиотека института, которая относительно удалена от библиотеки академии, отделом которой мы стали год назад (ранее были "самостоятельными"). Находимся в другом здании и обслуживаем другой контингент читателей. Можем мы приобрести статус филиала? Если, да, то как практически это сделать?Большое спасибо.
Відповідь. Бібліотека є навчальним, науковим, інформаційним та культурно-просвітницьким структурним підрозділом вищого навчального закладу. Структура та штатний розклад бібліотеки визначаються на основі типових положень, затверджуються ректором вузу за поданням директора бібліотеки (див. Наказ МОН № 155 від 30.04.1998 року «Про затвердження Типового положення про бібліотеку вищого закладу освіти Міністерства освіти України»).
Питання №3077 Natasha 06/12/2012 × 08:40
К вопросу № 3072. Согласно нового приказа Минфина Украины № 333 от 12.03.2012 вся периодика поступившая в библиотечный фонд учитывается по коду 2110, т.е. теперь бухгалтерия ставит периодику на баланс и учитывать все теперь надо с ценой. Бухгалтерию при сверке интересует сумма извещения и ставит сумму на баланс по факту оплаты, а я получу всю периодику только в следующем году.
Відповідь. Перелік документів, які підлягають балансовому обліку, визначається Планом рахунків бухгалтерського обліку бюджетних установ,затвердженого Наказом Головного управління Державного казначейства України від 10.12.99 N 114 . Додатково радимо ознайомитись з відповіддю на питання № 1769. Інструкція щодо застосування економічної класифікації видатків бюджету затверджена Наказом Міністерства фінансів України 12.03.2012 № 333 очікує на нову редакцію з 01.01.2013.
Питання №3076 anas 06/12/2012 × 06:06
Будь ласка, якщо в одній папці два зошити: зошит перший з окремими музичними творами і зошит другий з іншими музичними творами, окремими сторінками, скільки це примірників, один чи два? Дякую.
Відповідь. Згідно з Міждержавним стандартом ГОСТ 7.20 - 2000 "Бібліотечна статистика" кожна книга чи брошура, видана в одній папці, обліковується як окреме видання. В Вашому випадку це самостійні нотні видання, вони обліковуються як окремі примірники та назви (п.п. 4.1.2, 4.4.4).

Зав. ВФДР – Перепелицина Г.М.
Питання №3075 Natali 05/12/2012 × 23:40
Можете надати ынформацыю про Літопис нотних видань і Літопис рецензій?
Відповідь. Створення повного статистичного обліку, комплектування й зберігання всієї друкованої продукції — документальної пам’яті України - мета Книжкової палати України імені Івана Федорова. Літопис рецензій, Літопис нот - результат Ввдавничої діяльності Книжкової палати. Тому, ознайомитись з вищезазначеними державними бібліографічними покажчиками пропонуємо за адресою: http://www.ukrbook.net/
Питання №3074 Nina 05/12/2012 × 17:52
Доброго дня! Допоможіть, будь-ласка: Хто затверджує нову (чисту)інвентарну книгу, сумарну книгу (пронумеровану, прошнуровану) - це бібліотекар, бухгалтер, директор школи? Чи бухгалтер не підписує?Шкільна бібліотека відноситься до бухгалтерії Шевченківського районного управління освіти міста Києва. В яких офіційних документах це питання зазначається? Заздалегідь вдячна.
Відповідь. Пропонуємо перечитати власне Положення про бібліотеку загальноосвітнього навчального закладу, де чітко визначено загальне керівництво, структура, повноваження тощо. В більшості бібліотек загальноосвітніх навчальних закладів вищезазначені документи підписує директор.
Питання №3073 SVITLANA 05/12/2012 × 12:00
Підкажіть, будь ласка, ХТО повинен здійснювати переоцінку книжкового фонду у ШКІЛЬНІЙ  БІБЛІОТЕЦІ (по кожній книжці): бухгалтерія, бібліотекарі чи спільно????  Чим керуватися, якою інструкцією, якими документами? Бухгалтери відмовляються списувати книги, у ціні яких стоять копійки. Дякую!
Відповідь. Пропонуємо ознайомитись з відповідями на питання № 2880, 2256, 2230, а також в розділі сайту Консультації, лінк Бібліотечний фонд, відповідь Helen : http://profy.nplu.org/faq.php?lng=uk
Питання №3072 Natasha 05/12/2012 × 08:33
Подскажите, пожалуйста, библиотека ставит на учет периодические издания по факту получения на основании сводного акта поступлений периодики за год. После изменений в законодательстве периодика, поступившая в библиотечный фонд, ставится на баланс. Бухгалтерия извещение сразу после оплаты берет на баланс. Хотя мы еще не получили все оплаченные экземпляры. Как теперь избежать несоответствий. Пример: извещение на подписку первого полугодия 2013г. оплачено в ноябре 2012 года и поставлено на баланс библиотеки. Хотя периодика поступит вся только в 2013 году. При сверке за год с бухгалтерией в цифрах возникнут несоответствия. При проверках КРУ берется поступления за 2 года, опять возникнут несоответствия постановки на баланс денежных средств.
Відповідь. Радимо уважно перечитати Інструкцію з обліку документів, що знаходяться в бібліотечних фондах (затверджено Наказом МКіТ України від 03.04.2007 N 22). Згідно п.5.5, вищезазначеної Інструкції, записи в Книгу сумарного обліку бібліотечного фонду: «…про надходження газетних видань заносяться на підставі річного підсумкового акта приймання-здавання видань (без зазначення ціни). Записи про надходження журнальних видань заносяться щомісяця (без зазначення ціни)». Звірка надходжень до бібліотечного фонду з бухгалтерією здійснюється регулярно (щомісяця, щоквартально тощо).
Питання №3071 Filial 05/12/2012 × 06:29
Уважаемые коллеги! Ответьте, пожалуйста, в библиотеке-филиале на абонементе учет книговыдачи можно вести с помощью книжных формуляров (без записи во вкладыш).
Відповідь. Просимо роз’яснити значення – «без записи во вкладыш» ?
Питання №3069 Anna 04/12/2012 × 18:00
Добрый вечер, снова хочу вернуться к вопросу 3041:  в графах 2-5 ведь некуда отнести открытки
Відповідь. У графі 2 Ви сумуєте загальну кількість примірників усіх друкованих документів (книги, брошури, листівки, ноти,буклети, карткові видання тощо). У графі 3 Ви сумуєте періодичні видання, у графі 4 – аудіовізуальні, у графі 5 – електронні.
Питання №3068 Anna 04/12/2012 × 17:48
Подскажите, пожалуйста, куда согласно ББК закласифицировать:1. Посібник для соц. працівників щодо підготовки та соціального супроводу прийомних сімей та дитячих будинків сімейного типу.2. Національний звіт"Зведена 3 и 4 періодична національна доповідь про реалізацію Україною положень Конвенції ООН про права дитини"Спасибо.
Відповідь. За ББК для масових бібліотек:

60.56 Соціологія сім'ї

67.412.1 Права дітей – Міжнародно-правовий захист

Гол. бібліотекар – Ільченко В.П.
Питання №3067 Tamara 04/12/2012 × 16:03

Подскажите пожалуйста, можно ли объединить отдельные открытки в комплект, если это репродукции одного художника (для учета в КСУ).

Большое спасибо.

Відповідь. Згідно п.4.6.2 Міждержавного стандарту ГОСТ 7.20 - 2000 "Бібліотечна статистика": «Каждый лист серии изоизданий, не объединённый издательской папкой (обложкой, манжеткой, оберткой), учитывается как отдельный экземпляр и отдельное издание».

Відділ формування документних ресурсів
Питання №3066 lasha 04/12/2012 × 15:06
До питання №3060Якщо депонований рукопис існує на правах видання, то дисертація і автореферат дисертації – на правах рукопису.....Автореферат дисертації – наукове видання на правах рукопису у вигляді брошури, що містить складений автором реферат проведеного їм дослідження, що представляється на здобуття вченого ступеня. В авторефераті викладаються основні ідеї і висновки дисертації, розкривається особистий внесок автора в розробку проблеми, міра новизни, теоретична й практична значущість результатів наукового дослідження. В авторефераті наводяться відомості про апробацію і публікацію наукового дослідження, про структуру і обсяг дисертаційної роботи.Питання: автореферат дисертації- опублікований документ чи ні? У нових статтаблицях показників роботи бібліотек ВНЗ ІІІ-ІV рівня акредитації автореферат віднесений до неопублікованих документів.
Відповідь. Публічні бібліотеки України при заповненні форм державної статистичної звітності базуються на чинних в Україні міждержавних стандартів (ГОСТ) та ін. нормативно-правових документів. Нам не відома специфіка статистичного обліку в бібліотеках ВНЗ, тому рекомендуємо переадресувати запит до фахівців методичного відділу наукової бібліотеки ім. М. Максимовича Київського національного університету ім.Т.Г.Шевченка, яка здійснює загальне методичне керівництво бібліотеками вищих навчальних закладів ІІІ та IV рівнів акредитації всіх систем та відомств: http://www.library.univ.kiev.ua/ukr/about/metod.php3
Питання №3065 Olena 04/12/2012 × 14:19
Доброго дня !В який розділ ББК зашифрувати таку книгу  Пилипчук П.П. Начала нового физического мировоззрения. Дякую за відповідь.
Відповідь. За ББК для масових бібліотек:

22.65 Сонячна система + 22.632 Космологія

Відділ каталогізації
Питання №3064 Mariy 04/12/2012 × 13:42
Уважаемые коллеги! Просим ответить в соответствии с  каким документом устанавливаются вроки проверки библиотечных фондов. Спасибо!
Див. "Інструкцію по інвентаризації основних засобів, нематеріальних активів, товарно-матеріальних цінностей, грошових коштів і документів та розрахунків" (Режим доступу: http://zakon1.rada.gov.ua/laws/show/z0202-94).
Питання №3063 nataliya 04/12/2012 × 13:42
Добрий день шановні колеги,  це  правда  що з нового року    уряд  скасує  надбавку  до зарплати  50%    бібліотекарям?
У своїх відповідях ми керуємось тільки ОФІЦІЙНИМИ документами.
StartПопередні10 previous pages [ 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 ] 10 next pagesНаступніEnd

Актуальна інформація

Вітаємо шановних відвідувачів на сайті, який супроводжує науково-методичний відділ Національної бібліотеки України імені Ярослава Мудрого (НБУ ім. Ярослава Мудрого). Наш відділ є науково-методичним та інформаційно-консультативним центром для публічних бібліотек України, а також співпрацює з бібліотеками різних типів і форм власності.

Пам'ятайте, що наповнення цього сайту - наша спільна робота. Якщо Ви маєте матеріали, що можуть зацікавити бібліотечну спільноту, або бажаєте підняти актуальну тему - чекаємо Ваших пропозицій на адресу method@nplu.org.

Шановні колеги! Якщо у вас змінилися реквізити (адреса, e-mail, URL, телефон тощо) надішліть повідомлення для відповідних коректив на сторінці сайту „Бібліотеки України”.


Вітаємо
For Librarians
Библиотекарю
Пошук



Голосування
Причини стримування інвестування роботодавцями коштів у професійне навчання бібліотечних працівників:
 
відсутність коштів
небажання інвестувати кошти в навчання працівників
необхідність економити кошти в умовах військового стану
недостатня зацікавленість працівників у підвищенні свого професійного рівня
Результати