Розділи сайту
Мастрід
Нове на сайті
Інформація від майстра
Відвідувачі
 |
Запитання-відповіді
Питання №3154 |
Lenok 26/12/2012 × 10:46 | Доброго дня, пані та панове! Можливо, десь ця тема і обговорювалась на сайті, однак, ніяк не можу знайти. Запитання: Згідно чиного законодавства бібліотека може самостійно визначати види та розміри компенсації шкоди, заподіяної користувачами бібліотек, у тому числі пені за порушення термінів користування документами. Підкажіть, чи може пеня за порушення термінів користування документом перевищувати його вартість (і у скільки разів максимально, якщо ця межа регламентується нормативними актами). Дякую за відповідь. З повагою, ваша читачка.
Відповідь. Зарубіжний досвід свідчить, що пеня не повинна перевищувати вартість книги. В Інформаційному Листі Вищого господарського суду України від 27.02.2012 N 01-06/224/2012 зазначено, що : «…договірні правовідносини між платниками і одержувачами грошових коштів щодо відповідальності за несвоєчасне виконання грошових зобов'язань врегульовано Законом України "Про відповідальність за несвоєчасне виконання грошових зобов'язань" ( 543/96-ВР ). Отже, яким би способом не визначався в договорі розмір пені, він не може перевищувати той розмір, який установлено законом як граничний, тобто за прострочення платежу за договором може бути стягнуто лише пеню, сума якої не перевищує ту, що обчислена на підставі подвійної облікової ставки Національного
банку України (постанови від 24.10.2011 N 25/187, від 07.11.2011 N 5002-2/5109-2010) /Режим доступу: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/v_224600-12 .
Можливо варто в Положенні передбачити відповідні обмеження для нарахування пені (можливість застосовувати строк давності для її нарахування -6місяців, 1 рік), оскільки в самому ЦК України передбачається, що в законодавстві може бути встановлено особливості регулювання господарських відносин.
|
Питання №3153 |
Larysa
26/12/2012 × 10:21 | Скільки бібліотечного стажу потрібно мати пенсіонерові, який працював у сільській місцевості, щоб користуватись соціальними пільгами, передбаченими Законом "Про бібліотеки і бібліотечну справу", ст. 30? Чи має на них право пенсіонер, який працював у сільській бібліотеці з 1966 по 1968 рік?
Відповідь. Відповідно до частини другої статті 30 Закону України “Про бібліотеки і бібліотечну справу” працівникам бібліотек, які працюють у селах і селищах, а також пенсіонерам, які раніше працювали у бібліотеках цих населених пунктів і проживають у них, держава відповідно до законодавства забезпечує безоплатне користування житлом з опаленням і освітленням у межах встановлених норм.
Стаж - не менше трьох років і на момент виходу на пенсію працювали на посадах бібліотекарів.
|
Питання №3152 |
tetayna
26/12/2012 × 08:44 | Добрый день хотелось бы получить профессиональную консультацию по поводу редкого и ценного фонда. Где можно найти четкую градацию, что именно считается редким и ценным фондом. Правда ли, что это те издания, которые вошли в реестр.
Відповідь надіслано на ел. скриньку. |
Питання №3150 |
Olga
25/12/2012 × 13:55 | Шановні колеги! На якій мові оформити полочні роздільники розділу 84.4РОС- російська література. Дякуємо.
Відповідь. Державною мовою. |
Питання №3149 |
Tamara 25/12/2012 × 10:47 | Доброго дня! Що таке об'єкти та форми первинного обліку роботи бібліотеки. І де докладно можна знайти цей матеріал? Дякую.
Відповідь. Об'єкти - послуги, що виробляються в процесі провадження діяльності; майно бібліотеки; особовий склад. Рекомендуємо ознайомитись з: ЗУ «Про державну статистику» (від 17.09.1992 № 2614-XII, із змінами /Режим доступу: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/2614-12), Наказ МКіТ України «Про затвердження форм звітності N 6-НК "Звіт про діяльність державних, публічних бібліотек, централізованих бібліотечних систем (ЦБС), що віднесені до сфери управління Міністерства культури і туризму України", N 80-а-рвк "Зведена звітність, державних, публічних та інших бібліотек" та Інструкцій щодо їх заповнення (05.12.2007 N 75, /Режим доступу: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/z1385-07 . Форми первинного обліку - читацькі формуляри (читацький квиток), Щоденник обліку роботи бібліотеки, Книга сумарного обліку, Зошит видань, одержаних від читачів замість загублених тощо. Регламентуючі документи: ГОСТ 7.20 - 2000 "Бібліотечна статистика", Наказ Держкомстата України, Міністерства України у справах науки і технологій «Про затвердження типових форм первинного обліку науково-інформаційної діяльності та Інструкції про порядок їх використання і застосування» (N 272/219 від 07.08.98)/Режим доступу: http://base.mirt.com.ua/cat.php?id=818 , Наказ Держкомстата України «Про затвердження типових форм первинної облікової документації зі статистики праці»(05.12.2008 N 489/Режим доступу: http://zakon.nau.ua/doc/?uid=1157.103.0 та ін.
Звертаємо Вашу увагу, що перелік документів первинного обліку (який враховує вимоги статистичної звітності форми 6-нк) закріплено в Номенклатурі справ, яка є обов'язковим для кожної установи інформаційним довідником, який складається для створення єдиної системи формування справ, забезпечення їх обліку, швидкого пошуку документів за змістом і видом та їх відбору для внесення до складу Національного архівного фонду (згідно ЗУ «Про Національний архівний фонд та архівні установи» від 24.12.1993 № 3814-XII, із змінами /Режим доступу: http://zakon1.rada.gov.ua/laws/show/3814-12 ).
|
Питання №3148 |
svitlana
25/12/2012 × 08:45 | Доброго дня шановні колеги! З наступаючими Вас святами. Всього найкращого та здійснення всіх мрій. Хочу отримати відповідь на таке питання: людина відпрацювала бібліотекарем 9 років, потім 6 років не за фахом. Тепер знову працює бібліотекарем. Чи додається попередній стаж в бібліотеці для нарахування доплати за вислугу років, чи відлік має бути з початком роботи після перерви?
Відповідь. Загальний бібліотечний стаж нараховується шляхом підсумовування всього періоду роботи в бібліотеках будь-яких систем і відомств. Основним документом для встановлення доплати за вислугу років – це трудова книжка /п. 4. постанови Кабінету Міністрів України "Про затвердження Порядку виплати доплати за вислугу років працівникам державних і комунальних бібліотек у роботи" від 22 січня 2005 р. N 84 /Режим доступу: http://profy.nplu.org/articles.php?lng=uk&pg=82 |
Питання №3147 |
Svetlana 24/12/2012 × 18:33 | Доброго дня! Працюю бібліотекарем НВК № 4 м. Хмельницького. Температура у приміщенні в опалювальний період нижче норми (від +8 до +15 градусів). Директор школи вимагає від нас, бібліотекарів(а нас двоє)відпрацьовувати повний робочий день. Але в таких умовах це дуже важко (я інвалід 3 групи загального захворювання), і ніякі прохання про зменшення тривалості робочого часу чи почергове перебування у бібліотеці, не діють. Що мені робити, яким чином вплинути на керівника, щоб він забезпечив нормальні умови праці?
Відповідь. Температурний режим і у літній, і у зимній період регламентується згідно санітарним нормам мікроклімату виробничих приміщень ДСН 3.3.6.042-99, затвердженими постановою МОЗ N 42 від 01.12.99 /Режим доступу: http://zakon.nau.ua/doc/?uid=1039.2192.0 .
Керівники навчальних закладів несуть персональну відповідальність за дотримання санітарних норм, температурного режиму, безпечного функціонування навчальних закладів, згідно ст. 168 КЗпП України, ст. 271 Кримінального кодексу України, ЗУ «Про охорону праці» (від 14.10.92 р. № 2694-XII (із змінами) /Режим доступу: http://zakon1.rada.gov.ua/laws/show/2694-12 , Наказу МОН України «Про роботу навчальних закладів в умовах низьких температур» від 27 січня 2012 року N 81 /Режим доступу: http://zakon.nau.ua/doc/?uid=1038.3516.0 .
Пропонуємо разом з первинною профспілковою організацією узгодити дане питання з адміністрацією школи або з управлінням освіти міськадміністрації.
|
Питання №3146 |
Svetlana
24/12/2012 × 15:09 library-sumy.com | Допоможіть будь-ласка визначити норми часу на процесі Інтернет-центру: підтримка сайту та розміщення інформації на сайту, проведення семінарів-тренінгів, створення вебліографічних покажчиків, створення мультімедійних презентацій, підготовка та проведення віртуальних подорожей, виставок тощо.
Відповідь. Всі ці процеси можна переосмислити в форматі „Типових норм часу на основні процеси бібліотечної роботи” (Режим доступу: http://profy.nplu.org/articles.php?lng=uk&pg=83). Наприклад , проведення семінарів-тренінгів – див. розділ 6.2 Науково-методична робота п. 29, 30 Підготовка тренінгу, майстер-класу ; , створення вебліографічних покажчиків – див. Розділ 6.3 Науково-бібліографічна робота, п. 8 Складання бібліографічного запису (опису, анотації) реферату або розділ 5.2. Довідково-бібліографічні послуги, п.12 Знайти бібліографічні записи за умовами запиту в базах даних (в т.ч. ЕК); створення мультімедійних презентацій – див. розділ 6.2 Науково-методична робота, п.30 Підготовка мультимедійної презентації; розміщення інформації на сайту – див. розділ 8.3 Допоміжно-технічна робота тощо.
Звертаємо Вашу увагу, що бібліотекам надається право розробляти та впроваджувати в установленому порядку власні норми часу, якщо вони відповідають більш високій продуктивності праці, або зміст технологічного процесу має підвищену складність та більшу деталізацію, визначені цими Типовими нормами. Фотографія робочого дня, дозволить Вам виявляти процеси, що відбуваються під час робочого дня, заміряти їх і на основі отриманих даних оптимізувати для працівників Інтернет-центру.
своєрідний і ефективний інструмент тайм-менеджменту.
|
Питання №3145 |
lili
24/12/2012 × 11:32 | Доброго дня! Вітаю Вас із новорічними святами!!! Таке питання: централізована бібліотечна система, сектор організації і використання єдиного фонду та МБА. Кому підпорядковується цей сектор - зав. відділу комплектування та обробки літератури чи безпосередньо директору ЦБС. Якими документами це підтверджується? Дякую!
Відповідь. Всі структурні підрозділи центральної районної бібліотеки (відділи, сектори) зазначені в її Положенні (Статуті), що затверджується засновником ЦБС. Директор ЦБС затверджує положення про структурні підрозділи та посадові інструкції працівників.
|
Питання №3144 |
Lara 24/12/2012 × 09:46 | Доброго дня! Зорієнтуйте, будь ласка на списання періодичних видань в шкільних бібліотеках за умови обмеженої кількості цих видань! дякуємо за відповідь!
Відповідь. В залежності від способу отримання (передплата чи обов’язковий примірник), значимості періодичного видання, наявних умов для збереження визначається термін його зберігання у бібліотеці. Він може бути постійним, довготривалим або тимчасовим, і залежить від статусу бібліотеки, її місії, функцій, які на неї можуть бути покладені. На основі оцінки документу за його цільовим призначенням, змістом, інформаційною цінністю бібліотеки самостійно визначають терміни його зберігання. |
Питання №3143 |
Ivanka 22/12/2012 × 15:21 | Доброго дня! Підкажіть, будь-ласка, чи систематизуються в Україні документи за новим розділом Середніх таблиць ББК "78 Библиотечная, библиографическая и научно-информационная деятельность". Дякую.
Відповідь. Окремі бібліотеки використовують. |
Питання №3142 |
galinka 21/12/2012 × 14:50 | Списання книг призупинити. Скажіть, будь ласка, чи можна списувати періодику?
Списання книг призупинити. Скажіть, будь ласка, чи можна списувати періодику?
Відповідь. При наявності дозволу (погодження) засновника бібліотеки.
|
Питання №3141 |
Natalia 21/12/2012 × 12:26 | Шановні колеги! З якого віку користувач має право надавати згоду на обробку своїх персональних даних? Якщо користувачеві 14-15 років (до отримання паспорта), чи потрібна згода батьків або опікунів?
Відповідь. Сімейним та Цивільним кодексами України передбачено деяку самостійність (цивільну дієздатність) дітей, але не у разі здійснення правочину. Згідно зі статтею 242 Цивільного кодексу України батьки (усиновлювачі) є законними представниками своїх малолітніх та неповнолітніх дітей. Отже, батьки (усиновлювачі) або піклувальники мають право надати згоду на обробку персональних даних їхньої дитини, а також власних персональних даних. |
Питання №3140 |
Eva 21/12/2012 × 09:35 | Згідно з п.1 ст.11 ЗУ "Про захист персональних даних": Підставою для обробки персональних даних є згода суб’єкта персональних даних на обробку його персональних даних АБО дозвіл на обробку персональних даних, наданий володільцю персональних даних відповідно до закону виключно для здійснення його повноважень.... У ЗУ "Про бібліотеки і бібліотечну справу" стст. 19,20,23 та пп. 3.1,3.5,3.6 п.3 та 4 Типових правил користування бібліотеками в Україні надається дозвіл на обробку персональних даних.Питання: Чи потрібно отримувати згоду користувача-суб’єкта персональних даних на обробку його персональних даних під час реєстрації, якщо вже є інша підстава, згідно ЗУ "Про бібліотеки і бібліотечну справу"?
Відповідь. Згідно зі статтею 2 Закону України «Про захист персональних даних» від 1 червня 2010 року №2297-VI згодою суб'єкта персональних даних є будь-яке документоване, зокрема письмове, добровільне волевиявлення фізичної особи про надання дозволу на обробку його персональних даних відповідно до сформульованої мети їх обробки. Отже, згода на обробку персональних даних повинна даватися відповідно до сформульованої мети їх обробки. |
Питання №3139 |
larisa
20/12/2012 × 22:43 | Дякую за вичерпну і зрозумілу відповідь щодо запасів, що не належать бібліотеці.А ми, такі наївні ,гадали, що література,яка надійшла згідно програми закупівлі для публічних бібліотек і вже занесена до облікових документів ОНБ у відділах комплектування то вже є частиною бібліотечного фонду.Проблема в тому, що книжки проходять процес обробки,а вже потім розподіляються у відділи б-ки, що потребує певних затрат часу, і відомо, якими об'ємами відбувається надходження,яке ще продовжується і на сьогодні.Звісно, що вся кількість не встигне надійти до відділів-фондоутимувачів.Виникає колізія: в цілому ОНБ отримала більшу кількість, ніж сумарно по відділах б-ки ( частина ще залишається у відділах каталогізування)Це така деталізація,щоб було над чим подумати,як би "уїсти" невігласа,з примітивними запитаннями, оскільки видно, що для відповідаючого важливіше запропонувати порозмірковувати про щоденну працю і зробити вигляд,що нікому не відомі листи-розпорядження впродовж року (після укладених планів роботи на рік) про відзначення різноманітних дат.Вибачте і дякую.
Відповідь. Змушені констатувати, що Ваші неодноразові питання (№ № 3128,3129) не мають не тільки жодних «колізій», а й сенсу. Можливо, проблема полягає в тому, що ми не розуміємо, в якій структурі Ви працюєте? Нам, наприклад, «ОНБ» не відома,а фахівці ОУНБ мають достатньо великий досвід сумарного обліку бібліотечного фонду за результатами року. Якщо Ви дійсно працівник відділу комплектування, то незрозуміло, чому Ви облікували документи, що «надійшли згідно програми закупівлі для публічних бібліотек»? Якщо ж Ви отримали документи суто для Вашої бібліотеки, то дані «Книги сумарного обліку бібліотечного фонду бібліотеки» (а не окремого структурного підрозділу) повинні співпадати з даними кореспонденції рахунків бухгалтерського обліку бібліотечних фондів,а питання внутрішніх технологічних процесів, пов’язаних з опрацюванням документів та передачею їх в інші структурні підрозділи, не є предметом розгляду для контролюючих органів. Ця діяльність зазвичай регламентується внутрішньобібліотечними документами на кшталт «Положення про шлях документу в бібліотеці_________», «Інструкції про шлях документу в бібліотеці_______», які містять деталізований, покроковий опис всіх процесів, які відбуваються з документами під час їх перебування в бібліотечному фонді з моменту замовлення, відображення у інвентарному та сумарному обліку до моменту вилучення (списання).
Якщо Ви працівник відділу обслуговування, то повинні бути обізнаною з різноманітними малими формами популяризації документів (тематична полиця, тематичний перегляд, презентація розділу СКС, презентація інформ-досьє тощо), які дозволяють оперативно і з незначними витратами робочого часу виконати додаткове , позапланове доручення керівництва. До речі, так працюють всі публічні бібліотеки України протягом дуже до-о-о-о-о-вгого часу. Вміння працівників реагувати на позапланові завдання дозволяє керівникам підтримувати своїх фахівців шляхом надання доплат за складність, напруженість у роботі в межах фінансування; за ненормований робочий час передбачити додаткові дні до щорічної відпустки (згідно з колективним договором).
|
Питання №3138 |
Alla 20/12/2012 × 17:41 | Добрий день. Прошу дати відповідь на запитання: у комунальному закладі звільнився бібліотекар 18.12.12, а перед звільненням 17.12.12р.написав заяву на виплату матеріальної допомоги для вирішення соціально-побутових питань. Виплату допомоги проведено після звільнення (по причині листування з вищим розпорядником коштів, який повинен дати згоду на цю виплату - це передбачено положенням КЗ). Чи порушили ми закон, та чи несе роботодавець відповідальність за несвоєчасний розрахунок з працівником по ст.117 КЗпП.
Відповідь. Ваше питання потребує юридичної консультації. Пропонуємо скористатись безкоштовною правовою допомогою на веб-порталі ФПУ /Режим доступу: http://www.fpsu.org.ua/index.php?option=com_contact&view=contact&id=1&Itemid=13&lang=uk |
Питання №3137 |
lyudmila
20/12/2012 × 13:34 | Доброго дня, колеги! Складаємо річний план на 2013 рік. Маємо у своїй бібліотеці Пункт доступу громадян. Підкажіть в який розділ планування внести роботу з пунктом доступу. Наперед вдячна!
Відповідь. Залежить від кількості фахівців, структурних підрозділів бібліотеки. Для невеликої публічної бібліотеки пропонуємо віднести цю діяльність до розділу «Інформаційно – бібліографічне обслуговування користувачів» . |
Питання №3136 |
Gosha 20/12/2012 × 11:40 | Добрый день, коллеги! Подскажите, пожалуйста, какую структуру и штатное расписание должна иметь областная универсальная научная библиотека?
Відповідь. Пропонуємо ознайомитись з наказом Міністерства культури України «Про затвердження примірної структури та примірних штатних розписів комунальних бібліотек» від 22.08.2012 р. № 900 /Режим доступу: http://mincult.kmu.gov.ua/mincult/uk/publish/article/298225 . |
Питання №3135 |
Larisa
18/12/2012 × 15:41 | Дуже будемо Вам вдячні, якщо Ви зможете нам допомогти. Чи можна створити при бібліотеці читацький клуб з добровільними членськими внесками, які будуть використовуватись для поповнення бібліотечних фондів? Якщо так, то як юридично правильно оформити документи?
Відповідь. Пропонуємо ознайомитись з відповіддю на питання № 2043. Але, з 01.01.2013р. набирає чинність низка національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку,статей Податкового кодексу України, що змусить по-новому визначати методологічні засади формування в бухгалтерському обліку та розкриття у фінансовій звітності інформації про основні засоби,інші необоротні матеріальні активи тощо. |
Питання №3134 |
anas
18/12/2012 × 04:50 | Доброго дня! Допоможіть у вирішенні такого питання. Сладено акти на списання книг, затверджено директором бібліотеки, подано розпоряднику коштів для отримання погодження на списання. Закінчується рік, а погодження ми не отримали. Що робити в такому випадку. Дякую.
Відповідь. Призупинити списання . |
Питання №3133 |
raisa
17/12/2012 × 15:36 | Я працюю на посаді заступника директора ЦБС з питань обслуговування дітей ( виховую сина інваліда з дитинства 1 група та чоловік інвалід 2 групи). При складанні графіка відпусток і я і директор ЦБС записались на липень місяць, бухгалтер не дає на це згоди. Чи може хтось інший виконувати обов'язки директора ЦБС на період відпустки.? Дякую.
Відповідь. Пропонуємо розглянути іншу кандидатуру, яка за своїми посадовими обов’язками уповноважена виконувати усі або частину обов’язків керівника бібліотеки у разі тимчасової відсутності останнього. |
Питання №3132 |
tanay 17/12/2012 × 10:01 | Працюю зав. бібліотекою в ВПУ. Завжди була відпустка 28 днів і + 7 ДНІВ ДОДАТКОВИХ. З приходом нового юриста стало 24+7. Яка ж на справді моя відпустка. Працюю з 1998 року.
Відповідь. Згідно ст. 6 Закону України «Про відпустки» (від 15.11.96 р. за № 504 (із змінами): «Щорічна основна відпустка надається працівникам тривалістю не менш як 24 календарних дні за відпрацьований робочий рік, який відлічується з дня укладення трудового договору». Існує додаткова відпустка за особливий характер праці (згідно зі ст. 8 ЗУ "Про відпустки"), яка надається: «… працівникам з ненормованим робочим днем — тривалістю до 7 календарних днів згідно із списками посад, робіт та професій, визначених колективним договором». Колективний договір (якщо він прийнятий в Вашій установі) може передбачати прийняття додаткових днів до відпустки диференційовано до різних категорій працівників. Додатково див. відповіді на питання № 1401, 1399. |
Питання №3130 |
Tatka 16/12/2012 × 13:22 | Будь ласка хто має
ДСТУ 3719-1-98 ?????????????????
Відповідь. Читальні зали НПБУ (м.Київ, вул. Набережно-Хрещатицька, 1) |
Питання №3129 |
larisa
15/12/2012 × 23:46 | В продовження запитання 3128 :як звітувати обласним бібліотекам про надходження, коли велика частина нових книг надійшла зараз до відділів комплектування і не всі встигають пройти відповідну обробку та надійти у відділи бібліотеки.В цілому ОНБ відзвітує про надходження,але буде розходження із звітами відділів,оскільки значна частина ще не надійде до їх фондів,і як це пояснити перевіряючим, скажімо з КРУ?Питання 2- чи відомі в Україні факти заснування відомими письменниками чи може іншими меценатами фондів на зразок фонду Л.Улицької "Хороша книга" чи Задорнова М.,які створюють позитивну атмосферу для розвитку читання і демонструють рівень цивілізованого сприяння бібліотекам,а не лише незрозумілих листів про проведення заходів до дат посеред року, коли всі плани складаються наприкінці попереднього?
Відповідь. 1. Для обліку виробничих запасів, що не належать бібліотеці Планом рахунків передбачено використання позабалансового рахунку 02 „Активи на відповідальному зберіганні”. Дані рішення приймаються разом з Вашою бухгалтерією. 2. Нам невідомі Фонди українських письменників, що створюють «позитивну атмосферу для розвитку читання і демонструють рівень цивілізованого сприяння бібліотек». Програми мікрогрантів для підтримки громадських ініціатив, що слугують інтересам суспільства передбачено Міжнародним фондом "Відродження" (МФВ), Президентським фондом Леоніда Кучми «Україна», міжнародним благодійним фондом «Відкрий Україну» (Open Ukraine) та ін. Також, на нашу думку, любов до читання формується не на заходах «до дат посеред року», а в першу чергу, щоденною індивідуальною роботою бібліотекаря, який читає, знається на літературі та вміє зацікавити книгою, читанням інших. |
Питання №3128 |
Yuliya 14/12/2012 × 12:05 | Будь ласка, надайте консультацію з такого питання, в статистичну річну звітність бібліотеки включати кількість тільки тих журналів, які фактично надійшли до бібліотеки, чи і ті примірники журналів, які передплачені на поточний рік, але надійдуть наступного року? Дякуємо
Відповідь. При заповненні форми N 6-НК використовуються дані з облікових документів бібліотеки. Нагадуємо, що журнальні та газетні видання підлягають обліку в Книзі сумарного обліку бібліотечного фонду. Записи про надходження журнальних видань заносяться до Книги щомісяця згідно актів, що складаються на основі картотеки реєстрації (обліку) періодичних видань (згідно п.5.5, п.5.6 «Інструкції з обліку документів, що знаходяться в бібліотечних фондах»). |
Питання №3127 |
lubov
14/12/2012 × 09:52 | Пожалуйста, сообщите есть ли нормативы на макулатуру (вес) при списании библиотечного фонда для Централизованных библиотечных систем.
Відповідь. Скільки списали – стільки й здали до спеціалізованих підприємств, які займаються збором та переробкою вторинної сировини. |
Питання №3126 |
Ludmila
14/12/2012 × 09:29 http://mediclibr.ucoz.ru | Добрый день, коллеги! Подскажите, пожалуйста, какую структуру и штатное расписание должна иметь областная научная медицинская библиотека?
Відповідь. Вам допоможе організаційно-методичний центр мережі медичних бібліотек - Національна наукова медична бібліотека України, офіційний e-mail бібліотеки: medlib@library.gov.ua |
Питання №3125 |
Svitlana 14/12/2012 × 09:15 | За який часовий проміжок (наприклад: газети-за останні 2 роки, журнали - за останні 5 років) можна використовувати літературу під час підготовлення бібліографічного покажчика. Якими документами це регламентується?
Відповідь Дозволимо нагадати, що бібліографічний покажчик відображає книги, статті та інші матеріали, що розкривають вузьку, конкретну тему (проблему), або широку, багатоаспектну - навіть галузь знання. Визначення виду покажчика: за змістом (універсальні, галузеві, тематичні, країнознавчі, краєзнавчі, персональні); за часом видання (поточні, ретроспективні, перспективні, кумулятивні (об'єднуючі матеріал раніше вийшли випусків)); по повноті відбору (реєстраційні, вибіркові, сигнальні, анотовані); за способом групування матеріалу (алфавітні, предметні, словникові, систематичні, хронологічні) найде відображення в його плані-проспекті, що регламентує його хронологію, обсяг тощо. Радимо перечитати фахові підручники:
Швецова-Водка Г.М. Загальне бібліографознавство: навч. посіб. для студ. ін- тів культури / Г.М. Швецова-Водка / РДІК. – Рівне, 1995. – 183 с. ;
Моргенштерн И.Г. Общее библиографоведение : учеб. пособие для студентов по специальности «Библиотечно-информационная деятельность». – СПб. : Профессия, 2006. – 208 с. – (Библиотека) та ін.
|
Питання №3124 |
antonina
14/12/2012 × 06:57 | Доброго дня! Скажіть. будь ласка, яка тривалість відпустки завідуючої сільською бібліотекою?
Відповідь. Відповідно до Ст. 6 ЗУ "Про відпустки" щорічна основна відпустка надається працівникам тривалістю не менш як 24 календарних дні за відпрацьований робочий рік, який відлічується з дня укладення трудового договору. Додатково див. відповіді на питання 2433, 2049. |
Питання №3123 |
Natali 13/12/2012 × 20:00 | Добрый день, коллеги. Подскажите плжайлуста как правильно расчитать и записать нормативы времени в план.
Відповідь. Вам необхідно опрацювати Типові норми часу на основні процеси бібліотечної роботи, затверджені Наказом МКіТ України 29.12.2008р. №1631/0/16-08. Додатково радимо перечитати статтю Миколенко Р.Планування бюджету робочого часу бібліотеки //Бібліотечна планета. – 2007. - №4 /Режим доступу: http://profy.nplu.org/articles.php?lng=uk&pg=78 . |
Питання №3122 |
Tamara
13/12/2012 × 15:34 http://cbsmkam-pod.ucoz.ua/ | Добрий день шановні колеги ! Буду вдячна за надання схеми - методики складання тематичних (інформаційних) папок .З Новим Роком ! Дякую !
Відповідь. Форматом нашої довідки не передбачено надання саме схем-методик. Тому рекомендуємо ознайомитись з: Справочником библиографа [Текст] / А.Н.Ванеев, В.А.Минкина . - СПб. : Профессия, 2002. - 527,[1] с. - (Сер. "Библиотека"). - Предм. указат.: с.441-511.
Якщо у Вас виникнуть труднощі в розшуку даного видання, пропонуємо скористатися фаховим фондом методичного відділу Вашої регіональної обласної універсальної бібліотеки.
|
Питання №3121 |
Larysa 13/12/2012 × 12:21 | Доброго дня!
Скажіть будь ласка, де можна отримати інформацію щодо грандів для бібліотек ВНЗ на 2013 р.
Відповідь. В методичному відділі наукової бібліотеки ім. М. Максимовича Київського національного університету ім.Т.Г.Шевченка, яка здійснює загальне методичне керівництво бібліотеками вищих навчальних закладів ІІІ та IV рівнів акредитації всіх систем та відомств: http://www.library.univ.kiev.ua/ukr/about/metod.php3
|
Питання №3120 |
Konstantin
13/12/2012 × 11:16 http://library.mk.ua | До питання №3115, прошу висловити позицію з приводу п.п. 1.4 Положення про проведення атестації працівників підприємств, установ, організацій та закладів галузі культури каже що не атестуються "працівники, які працюють на посаді менше одного року після підвищення кваліфікації".Але коли працівник знаходиться безпосередньо на стадії "підвищення кваліфікації", тобто навчається чи потрібно його атестувати.Бо виходить протиріччя, за день до отримання диплому (сертифікату) ми людину атестуємо, а через день/місяць/рік вона отримує документ і не атестується.
Відповідь. Повсякденна діяльність змушує нас констатувати наявність прогалин у низці нормативно-правових документів. Тому пропонуємо надіслати дану пропозицію до Інтернет-приймальні Міністерства культури України /Режим доступу: http://mincult.kmu.gov.ua/mincult/uk/reception/list . На сьогодні, щоб запобігти конфліктності ситуації, пропонуємо скористатись Ст. 12 ЗУ «Про професійний розвиток працівників», яка дозволяє розширити список категорії працівників Вашої бібліотеки, які не будуть підлягати атестації. |
Питання №3119 |
Natali
13/12/2012 × 10:03 | В якому році була створена централізована бібліотечна система?
Відповідь. Яка? |
Питання №3118 |
Vera 13/12/2012 × 09:52 | Добрый день! Возможно ли пользование стандартами, если они не вошли в ваш перечень стандартов по состоянию на 01.05.2012.? В частности стандартом ГОСТ 7.23-96 Издания информационные. Спасибо за ответ.
Відповідь. ГОСТ 7.23-96 – міждержавний стандарт. Але, звертаємо Вашу увагу на те, що на сьогоднішній день ряд нормативних посилань, зазначених у ГОСТі 7.23-96 не є діючими. Наприклад, ГОСТ 7.1-84, ГОСТ 5773-90, ГОСТ 7.49-84, ГОСТ 7.9-95 (ИСО 214-76) та ін. – в Україні замінені. |
Питання №3117 |
lyudmila
13/12/2012 × 08:49 | Доброго дня! Норма тривалості робочого часу на 2013 рік становить 2002,0 годин. Підскажіть, будь ласка, який процент робочого часу повинен відніматися від цієї норми на лікарняні та непередбачувані роботи при розрахунку норм часу на бібілотечні процеси.
Відповідь. З 2002,0 годин Ви маєте відрахувати: відпустки (щорічну основну та додаткові, у зв’язку з навчанням та ін., що передбачені законодавством та Колективним договором ); кількість днів тимчасової непрацездатності – від 2 до 5% (лікарняні) ; передбачити резерв робочого часу (в першу чергу, це стосується керівників структурних підрозділів) – 2-3%. Додатково рекомендуємо ознайомитись з дописом «Бюджет робочого часу бібліотекаря на 2013 рік» на блозі Методична служба публічних бібліотек Києва /Режим доступу: http://olga-methodlibkyiv.blogspot.com/2012/11/2013.html |
Питання №3116 |
lubov
13/12/2012 × 08:34 | Просимо консультацію по шифруванню книги НПБ "Дати і події. Календар знамен. дат" . При пошуку знайдено шифр ББК - Т3(4УКР) я 25. Поясніть, будь-ласка, походження такої класифікації.
Відповідь. Т3 – Історія
(4УКР) – Україна
я25 – Календарі-довідники. Хроніки подій
|
Питання №3115 |
Konstantin
13/12/2012 × 08:16 http://library.mk.ua | Доброго дня!1) Чи підлягають атестації інженери, інженери програмісти і т.д.?2) Якщо людина прийшла на роботу, то через який час її потрібно атестувати?3) Якщо людина яка прийшла працювати в бібліотеку ще навчається (пішла навчатися) заочно, її потрібно атестувати після завершення навчання чи необхідно атестувати під час навчання?Наперед вдячні!
Відповідь. Категорії працівників, які не підлягають атестації чітко визначені в Ст. 12 Закону України «Про професійний розвиток працівників» (від 12.01.2012 № 4312-VI /Режим доступу: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/4312-17 та п.п. 1.4, 1.5, 1.6 Положення про проведення атестації працівників підприємств, установ, організацій та закладів галузі культури, затверджене наказом Міністерства культури і туризму України від 16 липня 2007 року № 44 (із змінами). Перелік посад (професій) працівників, які підлягають атестації наведено у Додатку 1 до Положення про проведення атестації працівників підприємств, установ, організацій та закладів галузі культури /Режим доступу: http://zakon1.rada.gov.ua/laws/show/z1023-07 . |
Питання №3113 |
Liuba
12/12/2012 × 18:32 | Добрий день! Підкажіть будь ласка, як атестуються працівники ббліотек, що не входять до складу ЦБС? Дякуємо.
Відповідь. Питання проведення атестації працівників регулюються Розділом ІІІ. Атестація працівників Закону України «Про професійний розвиток працівників» (від 12.01.2012 № 4312-VI /Режим доступу: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/4312-17 . Положення про проведення атестації працівників підприємств, установ, організацій та закладів галузі культури, затверджене наказом Міністерства культури і туризму України від 16 липня 2007 року № 44 та зареєстроване у Міністерстві юстиції України 3 вересня 2007 року за № 1023/14290, діє в частині, що не суперечить чинному законодавству. |
Питання №3112 |
valentina
12/12/2012 × 16:16 | Шановні колеги! Ми ознайомилися з проектом примірного штатного розпису центральної районної бібліотеки ЦБС. А буде проект такого розпису для самостійних міських бібліотек (виведених із системи ЦБС) ?
Відповідь. Ваш запит суто в компетенції Міністерства культури України /Режим доступу: http://mincult.kmu.gov.ua/mincult/uk/reception/list . |
Питання №3111 |
anna 12/12/2012 × 15:32 | Добрый день! Скажите пожалуйста, какой тарификационный разряд нужно указывать совместителям? ( Образование высшее, но не библиотечное).Спасибо.
Відповідь. Порядок роботи сумісників та оплата їх праці регламентується постановою Кабінету Міністрів України "Про роботу за сумісництвом працівників державних підприємств, установ і організацій" від 03.04.93 р. N 245 (зі змінами та доповненнями) /Режим доступу: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/245-93-п та Положенням про умови роботи за сумісництвом працівників державних підприємств, установ, організацій, затвердженим наказом Мінпраці, Мін'юсту і Мінфіну від 28.06.93 р. N 43 /Режим доступу: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/z0076-93 . Згідно роз’яснень у Листі Міністерства праці та соціальної політики України N 2377/0/14-09/13, 04.03.2009 : "…незалежно від того, який розмір заробітної плати та надбавки, доплати працівник одержує за основним місцем роботи, за виконання обов'язків по іншій посаді на умовах сумісництва йому установлюється оплата відповідно до цієї посади, якщо чинним законодавством не визначено заборони на виплату окремих видів надбавок, доплат." |
Питання №3110 |
olga
12/12/2012 × 14:19 | Здраствуйте.Может ли библиотека брать денежный залог за книгу.Спасибо.
Відповідь. Наказ МКУ від 08.08.2011 N 62 «Про визнання таким, що втратив чинність, наказу Міністерства культури і мистецтв України від 05.05.99 N 274» відмінив порядок застосування в бібліотеках України грошової застави за особливо цінні книги та об'єкти користування /Режим доступу: http://profy.nplu.org/articles.php?lng=uk&pg=83
|
Питання №3109 |
Irina
12/12/2012 × 14:07 http://svpu-profi.lg.ua | Ответьте, пожалуйста, как учитывать в суммарной книге сдвоенные номера журналов (например, № 11 - 12) как один экземпляр или два? Спасибо
Відповідь. Один примірник
|
Питання №3108 |
valentuna 12/12/2012 × 09:47 | Добрий день. Я працюю методистом в ЦБС. Скажіть будласка які нормативні документи потрібні використолвувати в роботі.
Відповідь. Пропонуємо ознайомитись з низкою матеріалів, представлених на нашому сайті в розділі Матеріали /Режим доступу: http://profy.nplu.org/download.php?lng=uk . |
Питання №3107 |
Tamara
12/12/2012 × 08:56 | Подскажите пожалуйста, по рекомендации ИФЛА списание составляет 8% от фонда. Какой процент (из этих 8 %) составляет списание по следующим причинам:
- по ветхости,
- устаревшие по содержанию.
Большое спасибо!
Відповідь.Такі рекомендації ІФЛА (стосовно розподілу між зношеними, застарілими) – нам не відомі. Пропонуємо ознайомитись з Листом Міністерства культури України від 30.08.2012р. №221 /7-5/53-12 /Режим доступу: http://document.ua/shodo-obliku-bibliotechnih-fondiv-doc111502.html , відповіддю на питання № 1347. |
Питання №3106 |
Oksana 12/12/2012 × 08:11 | Аспірант подав на перевірку список літератури, але на початку списку розташував офіційні документи. Наскільки відомо, список використаних джерел формується в алфавітному порядку прізвищ перших авторів або заголовків, отже офіційні документи мають увійти у цей список за алфавітом. Чи не так? Дякуємо
Радимо ознайомитись з публікацією в Бюлетені ВАК України. – 2011. – № 9-10. / Режим доступу: http://www.niss.gov.ua/public/File/aspirantura/vumogu_dusert.pdf
(див. Вимоги до оформлення дисертацій та авторефератів дисертацій)
|
Питання №3105 |
lana
11/12/2012 × 20:47 | Стосовно питання 3099. Фонд бібліотеки був переданий по договору , в якому вказано і кількість фонду, і його сума. Передано разом з інвентарними книгами, по яким ми і визначили відсутню літературу. Будь ласка дайте пораду чи можливо списати відсутню літературу і по якій причині, адже ми члени комісії по списанню і несем за це відповідальність
Відповідь. Якщо ми правильно зрозуміли, передача майна (бібліотечного фонду) здійснювалась згідно Договору. Просимо уточнити: перед підписанням Договору чи був проведений перерахунок кількісного складу фонду, що передавався; яка посадова особа підписувала Договір на отримання бібліотечного фонду; з балансу якої установи Ви отримали фонд (з балансу на баланс - одного бюджетного рівня) ? |
Питання №3103 |
Svetlana
11/12/2012 × 14:33 | Доброго дня, шановні колеги! У зведеному звіті за формою 6-НК розділ VI "Надходження та використання коштів" в графу 3 "На оплату праці" включається виключно зарплата чи зарплата плюс нарахування? Дякую.
Відповідь. Згідно п.9.3.Інструкції щодо заповнення форми звіту N 6-НК : «У графі 2 вказуються надходження із загального фонду,з них у графі 3 - на оплату праці». При заповненні звіту використовуються лише облікові документи, тому бухгалтер, який підписує звіт (див. п. 2.3. вищезазначеної Інструкції) зазначає кошти, отримані у відповідності з затвердженим в установленому порядку кошторису доходів та видатків бюджетної установи. |
Питання №3102 |
olga
11/12/2012 × 09:10 | добрий день. шановні колеги допоможіть. в 2012 році в бібліотеці відкрито Інтернет-центр. підкажіть як спланувати його роботу на наступний рік? Що і як розраховувати - користувачів, відвідування, заходи і т.п.? В "Типових нормах часу..." дано лише норми на обслуговування. А мене цікавить планування роботи.
Відповідь. В першу чергу, пропонуємо врахувати основні завдання та обов’язки, визначені Положенням про Інтернет-центр. Звертаємо Вашу увагу, що "Типові норми часу..." передбачають: обслуговування як реальних так і віддалених користувачів; надання довідково-бібліографічних послуг; організацію творчих, рекламних заходів, підготовку виставок; участь в соціологічно-маркетингових дослідженнях (локального характеру); роботу з організації праці та управління.
Розрахунок норм тривалості робочого часу на 2013 рік при п'ятиденному робочому тижні з двома вихідними днями у суботу та неділю при однаковій тривалості часу роботи за день упродовж робочого тижня та відповідним зменшенням тривалості роботи напередодні святкових та неробочих днів визначено Листом «Про розрахунок норм тривалості робочого часу на 2013 рік» від 21.08.2012р. № 9050/0/14-12/13 Мінсоцполітики /Режим доступу: http://www.dtkt.com.ua/show/2cid09750.html
|
Питання №3100 |
Anna 10/12/2012 × 21:05 | Шановні колеги будь ласка дайте відповідь на питання . Чи зберігається саме те робоче місце на якомо я зараз працююю на період декретної відпустки Згідно з Законом України «Про відпустки» (Режим доступу: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/504/96-%D0%B2%D1%80), зокрема Розділом IV "Соціальні відпустки", за працівницею зберігається її посада, тобто її не можна звільнити або скоротити під час такої відпустки. Рекомендуємо також уважно ознайомитись з додатковою інформацією, розміщеною на юридичному порталі: http://femida.ua/suspilstvo/novina/full//pravo-na-dekretnu-vidpustku.html. |
Актуальна інформація
Вітаємо шановних відвідувачів на сайті, який супроводжує науково-методичний відділ Національної бібліотеки України імені Ярослава Мудрого (НБУ ім. Ярослава Мудрого). Наш відділ є науково-методичним та інформаційно-консультативним центром для публічних бібліотек України, а також співпрацює з бібліотеками різних типів і форм власності.
Пам'ятайте, що наповнення цього сайту - наша спільна робота. Якщо Ви маєте матеріали, що можуть зацікавити бібліотечну спільноту, або бажаєте підняти актуальну тему - чекаємо Ваших пропозицій на адресу method@nplu.org.
Шановні колеги! Якщо у вас змінилися реквізити (адреса, e-mail, URL, телефон тощо) надішліть повідомлення для відповідних коректив на сторінці сайту „Бібліотеки України”.
| Вітаємо
For Librarians
Библиотекарю
Пошук
Голосування
|