Бібліотечному фахівцю

стелаж – конструкція (пристрій) для зберігання книжок та інших матеріальних цінностей
Розділи сайту

Закрити 1. Офіційна інформація

Закрити 2. Бібліотеки України

Закрити 3. Національні бібліотеки

Закрити 4. Сторінка дослідника

Закрити 5. Методисти рекомендують

Закрити 6. Статистична аналітика

Закрити 7. Бібліотечна планета

Закрити 8. Бібліолоція

Закрити 9. Бібліографи презентують

Мастрід

Закрити Інновації/проекти

Закрити Бібліотечний простір

Закрити ЕСМаР

Закрити Лауреати конкурсу

Закрити Нагороди і звання

Нове на сайті

Виставлено:

[15.05.2025]

Список нових надходжень до сектору організації професійної самоосвіти науково-методичного відділу в Травні 2025 року

[21.04.2025]

Список нових надходжень до сектору організації професійної самоосвіти науково-методичного відділу в I кварталі 2025 року

[25.12.2024]

БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА № 4 (106) 2024

[29.11.2024]

Умови редакційної передплати журналу «Бібліотечна планета» на 2025 рік.

Для цього необхідно

[24.06.2024]

БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА № 2 (104) 2024

[22.12.2023]

БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА № 4 (102) 2023

[03.10.2023]

БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА № 3 (101) 2023

[18.09.2023]

Список статей з зарубіжної фахової періодики за III квартал 2023 року

[05.07.2023]

БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА № 2 (100) 2023

[19.06.2023]

Список статей з зарубіжної фахової періодики за II квартал 2023 року

[20.05.2023]

Список нових надходжень до сектору організації професійної самоосвіти науково-методичного відділу

[06.05.2023]

Список нових надходжень до сектору організації професійної самоосвіти науково-методичного відділу в травні 2023 року

[05.04.2023]

БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА № 1 (99) 2023

[16.03.2023]

Список нових надходжень до сектору організації професійної самоосвіти науково-методичного відділу в березні 2023 року

[16.03.2023]

Список статей з зарубіжної фахової періодики за 4 квартал 2022 року

[27.02.2023]

Список нових надходжень до сектору організації професійної самоосвіти науково-методичного відділу в лютому 2023 року

[17.01.2023]

БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА № 4 (98) 2022

[23.12.2022]

Список нових надходжень до сектору організації професійної самоосвіти науково-методичного відділу в грудні 2022 року

[21.12.2022]

Список статей з зарубіжної фахової періодики за 4 квартал 2022 року

[18.11.2022]

Список нових надходжень до сектору організації професійної самоосвіти науково-методичного відділу в листопаді 2022 року

[04.11.2022]

Список статей з зарубіжної фахової періодики 3 квартал 2022 рр.

[05.10.2022]

Умови редакційної передплати журналу «Бібліотечна планета» на 2023 рік.

Для цього необхідно

[04.10.2022]

БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА № 3 (97) 2022

[10.09.2022]

Список нових надходжень до сектору організації професійної самоосвіти науково-методичного відділу в вересні 2022 року

[03.08.2022]

Список нових надходжень до сектору організації професійної самоосвіти науково-методичного відділу в першому півріччі 2022 року

[11.07.2022]

БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА № 2 (96) 2022

[29.06.2022]

БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА № 1 (95) 2022

[23.12.2021]

БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА № 4 (94) 2021

[16.12.2021]

Список нових надходжень до сектору організації професійної самоосвіти науково-методичного відділу в грудні 2021 року

[06.12.2021]

РЕДАКЦІЙНА ПЕРЕДПЛАТА ЖУРНАЛУ «БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА» НА 2022 РІК

[01.12.2021]

Список нових надходжень до сектору організації професійної самоосвіти науково-методичного відділу в листопаді 2021 року

[20.10.2021]

Список нових надходжень до сектору організації професійної самоосвіти науково-методичного відділу в жовтні 2021 року

[27.09.2021]

БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА № 3 (93) 2021

[01.09.2021]

Список нових надходжень до сектору організації професійної самоосвіти науково-методичного відділу в серпні 2021 року

[06.07.2021]

«Перелік стандартів з довідково-інформаційної, бібліотечної, видавничої справи і суміжних галузей» / (чинні в Україні станом на 01.07.2021 р.)

[30.06.2021]

Список нових надходжень до сектору організації професійної самоосвіти науково-методичного відділу в червні 2021 року

[23.06.2021]

БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА № 2 (92) 2021

[31.05.2021]

Список нових надходжень до сектору організації професійної самоосвіти науково-методичного відділу в травні 2021 року

[07.05.2021]

XІІІ Всеукраїнська науково-практична конференція «Бібліотека і книга в контексті часу»

[29.03.2021]

БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА № 1 (91) 2021

Інформація від майстра
Відвідувачі

   відвідувачі

   відвідувач online


Page Rank Check
Запитання-відповіді


В цьому розділі можна поставити фахові питання. Для цього необхідно скористатися браузером Mozilla Firefox або ел. скринькою НМВ: method@nplu.org
Питання, що стосуються роботи ЕСМаР, надсилайте на ecmap@nplu.org
Шановні колеги, перш ніж поставити питання, пропонуємо скористатись Пошуком, чи не знаходиться вже готова відповідь у базі "Запитання-відповіді". Пошук здійснюється за ключовими словами.
P.S.: Увага! З метою надання більш чітких відповідей, просимо в питаннях конкретизувати регіон, вид Вашої бібліотеки за призначенням (публічна, спеціальна, спеціалізована) та за значенням (обласна, міська, районна, селищна, сільська).
P.P.S.: Питання "де знайти в електронному вигляді, в інтернеті, в бібліотеці" вважаються тролінгом і видаляються.

Питання №3207 viktoriya 16/01/2013 × 09:33
Доброго дня, шановні колеги. Скажіть будь ласка, чи є обов'язковим для працівників районної бібліотеки розробка та написання індивідуального плану роботи на рік із зазначенням норм часу на всі бібліотечні процеси роботи. Кожен відділ в свою чергу подає план роботи на рік директору окремо.Наперед вдячна за пояснення.
Так, дійсно кожний працівник самостійно розробляє індивідуальний план роботи відповідно до «Типових норм часу на основні процеси бібліотечної роботи» (Режим доступу: http://www.nbuv.gov.ua/law/08_norm.pdf), посадових обов’язків, відображених у посадовій інструкції та плану роботи відділу (сектору).
Питання №3206 Irina 15/01/2013 × 18:21
Чи може шкільний бібліотекар бути одночасно класним керівником?
Відповідь. Згідно з пунктом 2.2 наказу Міністерства освіти і науки України «Про затвердження Положення про класного керівника навчального закладу системи загальної середньої освіти» від 6 вересня 2000 р. № 434 (зі змінами)/Режим доступу: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/z0659-00 обов’язки класного керівника покладаються директором навчального закладу на педагогічного працівника за його згодою. Такі обов’язки може виконувати педагогічний працівник навчального закладу системи загальної середньої освіти, який має педагогічну освіту або відповідну професійну освіту та професійно-педагогічну підготовку, здійснює педагогічну діяльність, фізичний та психічний стан здоров’я якого дозволяє виконувати ці обов’язки.
Питання №3205 Larisa 15/01/2013 × 09:46
Підкажіть,будь ласка,чи дозволено списувати літературу на даний час.А якщо списувати не можна,то на підставі якого документа?
Відповідь. Списання майна здійснюється суб'єктом господарювання, на балансі якого воно перебуває, на підставі прийнятого суб'єктом управління рішення про надання згоди на його списання. Дозвіл надається на списання «…повністю амортизованих основних фондів (засобів), інших необоротних матеріальних активів суб'єкта господарювання, первісна (переоцінена) вартість яких становить менш як 10 тис. гривень» (згідно Порядку списання об'єктів державної власності , затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 8 листопада 2007 р. N 1314 (із змінами)) /Режим доступу: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/1314-2007-п . Додатково див. відповідь на питання № 3204,2701,2251.
Питання №3204 Lena 14/01/2013 × 18:42
Может ли библиотека руководствоваться
 Постановлением Кабмина Украины от26.12.2012 г. №1199 об изменениях к Порядку списания объектов государственной собственности и списывать литературу по ветхости? Спасибо
Відповідь. Списання майна здійснюється суб'єктом господарювання, на балансі якого воно перебуває, на підставі прийнятого суб'єктом управління рішення про надання згоди на його списання. Роз’яснення стосовно застосування Порядку списання об'єктів державної власності, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 8 листопада 2007 р. N 1314, бюджетними установами було надано Фондом державного майна у Листі «Щодо списання державного майна» від 06.03.2008 N 10-24-3206 /Режим доступу: http://zakon.nau.ua/doc/?uid=1009.7051.0 .

Постанова КМУ від 26 грудня 2012 р. N 1199 визначила суму списання повністю амортизованих основних фондів (засобів), інших необоротних матеріальних активів, яке відбувається з дозволу керівника.
Питання №3203 Elena 14/01/2013 × 15:38
Подскажите пожалуйста, какими документами регламентируется деятельность нестационарных форм библиотечного обслуживания? (пункт библиотечного обслуживания) Спасибо!
Для роботи бібліотечного пункту необхідні наступні документи: 1. Угода між бібліотекою та місцевою владою щодо відкриття бібліотечного пункту (визначить зобов'язання щодо оплати комунальних послуг, орендної плати тощо). 2. «Положення про бібліотечний пункт», яке бібліотека розробляє самостійно. Його основні розділи мають включати: загальні положення; основні цілі та завдання; зміст роботи ( в т.ч., відбір постійного фонду та фонду, який періодично змінюється – один раз на місяць, квартал, півріччя); організаційна структура, керівництво (містить режим роботи); права; обов'язки. 3. Внесення змін у посадову інструкцію працівника бібліотечного пункту. 4. «Щоденник роботи бібліотечного пункту___________бібліотеки».
Питання №3202 nata 14/01/2013 × 14:21
Мою дитину записали у бібліотеку як і інших дітей масово класом, при цьому мене не поставили до відома про нарахування пені за невчасно повернуті книги. Питання на основі чого з мене стягують пеню, якщо я не ознайомлювалася з правилами бібліотеки і нічого не підписувала.Чи мав право бібліотекар нараховувати пеню  та посилатися на те, що він усно попереджав малолітню дитину (дитина записана з першого класу зараз 3 клас).Як вийти з ситуації?
Бібліотекар виявив фахову некомпетентність. Підпис на читацькому формулярі дитини ставить хтось із батьків, або один з опікунів. Цей підпис свідчить про те, що батьки або опікуни ознайомлені з «Правилами користування бібліотекою» та зобов’язуються їх дотримуватися. Див. п. 3.1. «Типових правил користування бібліотеками в Україні» (Режим доступу: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/z0449-99). Запропонуйте бібліотекарю дочекатися досягнення дитиною повноліття, і, відповідно, платоспроможності для відшкодування пені.
Питання №3201 Lesya 14/01/2013 × 11:29
Доброго дня! Дайте будь-ласка пораду в такому питанні.Я працюю в  міський бібліотеці для дітей , яка знаходиться в одному приміщенні з міською бібліотекою для дорослих. Бібліотеки є не входять до мережі ЦБС. Як правильно розподілити одержану літературу  з обласної бібліотеки між двома  бібліотеками, які документи необхідно підготувати і як правильно записати  в сумарній книзі. Традиційно ми робимо так :   бібліотека для дорослих   актом  і накладною передає  частину книг ( дитячої літератури ) для бібліотеки для дітей. По  своїй сумарній книзі бібліотека для дорослих в частині 1 записує загальну кількість одержаної літератури, а в частині 2 - ту кількість, яку передала для дитячої бібліотекиi Чи така практика  роботи є правильноюБуду вдячна за детальну відповідь
Відповідь. Практика обліку документів у дорослій бібліотеці суперечлива і викликає низку запитань.

Книги для поповнення фондів публічних бібліотек, надіслані з обласної бібліотеки, централізована бухгалтерія має поставити на позабалансові рахунки (на позабалансових рахунках обліковують активи та зобов’язання, які не належать підприємству або визнання яких на звітну дату неможливе). Після розподілу та обліку в бухгалтерії кожна бібліотека отримує свій комплект книг, який повинна провести по сумарному та індивідуальному обліку.
Питання №3200 Olga 14/01/2013 × 09:02
Шановні колеги! Вітаємо Вас з Новорічними святами. Щастя та здоров'я бажаємо Вам в Новому році.Як правильно писати роздільники в російсько-українському каталозі российский писатель чи русский писатель.   Дякуємо.
Відповідь. Основним документом, що регламентує функціонування каталогів і картотек бібліотеки є «Положення про систему каталогів картотек», в якому визначені всі питання організації і ведення каталогів, в т.ч. і мова ведення каталогів. В той же час, звертаємо Вашу увагу, що в «Российских правилах каталогизации", Ч.1(Режим доступу: http://consensus.eunnet.net/docs/public/rrc1_5.pdf) мовою каталогізації, як правило, є державна мова бібліографуючої установи, якою і здійснюється внутрішнє та зовнішнє оформлення каталогів. Зав. сектору – Рубіна Л.І.
Питання №3199 VIRA 11/01/2013 × 23:50
Доброго вечора шановні колеги! Допоможіть розібратися з наступними питаннями. 1.Чим відрізняється відділ центральної бібліотеки від сектора? 2.Чи є різниця в оплаті праці завідувача відділу і завідувача сектора? 3.Коли доцільніше створити відділ, а коли сектор? 4.У нашій міській ЦБС - ІІІ група оплати праці і є 8 філій. Які відділи повинні бути обов'язкові? Можливо у відділі можуть бути сектори? 5.Скільки потрібно філій, щоб існувала ЦБС? Чи може ЦБС складатися тільки з двох бібліотек - центральної і дитячої 6. У нас можливо інші філії перейдуть у підрозділи однієї з бібліотек і чи не втратить ЦБС при цьому статус системи, як юридичної особи? Буду вдячна за відповідь!
Відповідь. 1. Відділ - структурний підрозділ, що утворюється для виконання завдань за одним напрямом (функцією) діяльності. Відрізняється обсягом робіт,повноваженнями, чисельністю, навантаженням тощо. Відділ може включати сектори.

2. Тарифні розряди посад керівних працівників бібліотек, централізованих бібліотечних систем визначені в Додатку 2 до наказу Міністерства культури і туризму України 18.10.2005 N 745.

3. Залежить від особливостей, можливостей ЦБС, бюджетних асигнувань, виділених для утримання відповідної ЦБС. Самостійний сектор - структурний підрозділ, що утворюється для виконання завдань за окремим напрямом діяльності, функції якого неможливо поєднати з функціями інших структурних підрозділів, з чисельністю не менш як 2 працівники.

4. Наявність відділів, їх якісний склад та чисельність визначаються напрямком діяльності та обсягами робіт (послуг), що виконуються. Керівник і головний бухгалтер мають обґрунтувати необхідність введення структурних підрозділів, погодити з відповідним відділом (управлінням) культури та фінансовим управлінням можливість їх фінансування. Пропонуємо ознайомитись з Положенням про централізовану бібліотечну систему (затверджено Наказом Міністерства культури і мистецтв України від 20.11.2001 р. N 709 , /Режим доступу: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/z1034-01 та з Наказом Міністерства культури України «Про затвердження примірної структури та примірних штатних розписів комунальних бібліотек» від 22.08.2012 р.№ 900 /Режим доступу: http://mincult.kmu.gov.ua/mincult/uk/publish/article/298225 .

5. ЦБС об'єднує бібліотеки за адміністративно-територіальним принципом у єдине структурно-цілісне утворення для найбільш ефективного використання бібліотечних ресурсів району або міста. До складу ЦБС входить центральна районна (міська) бібліотека, районна (міська) бібліотека для дітей та бібліотеки, що розташовані в межах адміністративного району (міста) на правах філій. ЦБС з однією філією нам не відомі.

6. Статус як юридичних осіб публічного права визначається центральним органом виконавчої влади.
Питання №3198 svitlana 11/01/2013 × 21:53
Добрый день! Прошу вас дать ответ на такой вопрос:  я работаю на 0.75 ставки в городском филиале. Стаж работы 19лет,заканчиваю обучение в  училище по специальности, на бюджете. Меня предупредили о дополнительной нагрузке 0.25 ставки в другом поселке. Меня это не устраивает. О повышении зарплаты я не прошу и не прошу переводить на 1 ставку.  Грозятся через 2 месяца меня уволить по статье, если я не приступлю к работе в селе. В городском филиале плановые показатели за 2012 год выполнены на 1.25ставки, но приняли пенсионера без опыта и образования. Могут ли меня оставить без работы?
Відповідь. Ваш запит потребує суто юридичної консультації стосовно змiн iстотних умов працi. Також, пропонуємо звернутись до місцевого (обласного) комітету профспілки працівників культури, або до ЦК профспілки працівників культури України/Режим доступу:http://www.fpsu.org.ua/index.php?option=com_contact&view=contact&id=1&Itemid=13&lang=uk .
Питання №3197 nadegda 11/01/2013 × 13:42
Подскажите, пожалуйста, что относится к аудиовизуальным материалам.
Відповідь. Нажаль, ГОСТ 7.69-95 (ИСО 5127-11-87) «Система стандартов по информации, библиотечному и издательскому делу. Аудиовизуальные документы. Основные термины и определения» в Україні не було ратифіковано. Тому, згідно діючої в Україні нормативно-правової бази: «Аудіовізуальний твір - твір, що фіксується на певному матеріальному носії (кіноплівці, магнітній плівці чи магнітному диску, диску для лазерних систем зчитування тощо)у вигляді серії послідовних кадрів (зображень) чи аналогових або дискретних сигналів, які відображають (закодовують) рухомі зображення (як із звуковим супроводом, так і без нього),і сприйняття якого є можливим виключно за допомогою того чи іншого виду екрана (кіноекрана, телевізійного екрана тощо), на якому рухомі зображення візуально відображаються за допомогою певних технічних засобів. Видами аудіовізуального твору є кінофільми, телефільми, відеофільми, діафільми, слайдофільми тощо, які можуть бути ігровими, анімаційними (мультиплікаційними), неігровими чи іншими» (від 3.03.2000 № 1587-III , із змінами)) /Режим доступу: http://zakon1.rada.gov.ua/laws/show/1587-14 Інструкція з обліку документів, що знаходяться в бібліотечних фондах (затверджена Наказом МКіТ України від 03.04.2007 N 22) включає до переліку аудіовізуальних документів –кіно-, відео-, фото-, фотодокументи /Режим доступу: http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/z0530-07 .
Питання №3196 Tatyana 11/01/2013 × 13:02
Добрий день. Потребуємо Вашої допомоги. Працюємо в програмі "Ірбіс". Описуємо 5-ти томник. Три перші томи мають спільну назву видавництва "Новий світ", а два інші - "Каравела". Роки видання різні у всіх п'яти томах, а місто - одне. Тому відомості про видавництво потрібно записувати в закладці "МН. общ." (змінивши назву видавництва в загальній частині опису 4 та 5 томів) чи в закладці "Осн. БО" для кожного тому окремо? Дякуємо.
Відповідь. При описі багаторівневих документів всі зміни даних у наступних томах (випусках, номерах) відзначають як правило, в описах другого й наступного рівнів, за потребою зміни можуть бути відзначені в області приміток опису першого рівня. Якщо у наступних томах (випусках, номерах) відомості істотно змінилися, то може бути складний новий багаторівневий опис замість складеного раніше.

У Вашому випадку зміну видавництва потрібно записувати в відповідному полі окремих томів, з можливою приміткою в загальному описі. Гол. бібліотекар – Хасанова О.М.
Питання №3195 Anna 11/01/2013 × 10:49
Кто должен входить в комиссию по оценке литературы, полученной в дар, обязательно ли должен быть членом комиссии председатель профкома? Спасибо
Відповідь. Голова профспілки може бути членом комісії, створеною щорічним наказом керівника установи, за умови, що окрім виконання громадських обов’язків він є фахівцем з фондових питань, а саме: обізнаний з чинними законодавчими та нормативно-правовими документами України в галузі оціночної діяльності, обліку необоротних активів бюджетних установ, оприбуткування отриманих безоплатно матеріальних цінностей; володіє інформацією стосовно ринкових вільних цін на документи; виконує роботи щодо процесів комплектування та зберігання БФ тощо.
Питання №3194 maria 11/01/2013 × 10:41
Добрий день. Я займаю посаду завідуючої сільським філіалом. Чи може впливати  на мою посаду кількість користувачів, якщо моя бібліотека-філіал обслуговує меньше 500 користувачів. Дякую.
Відповідь. Ставка залежить не від кількості мешканців, а від навантаження на працівника. Додатково див. відповідь на питання № 3188.
Питання №3193 nadegda 11/01/2013 × 08:16
Подскажите, пожалуйста, сколько лет хранятся читательские формуляры после перерегистрации ?
Відповідь. Пропонуємо ознайомитись з відповіддю на питання № 3171.
Питання №3192 LINA 11/01/2013 × 08:06
скажите пожалуйста, есть ли такое постановление, положение, дабі библиотечные фонды (и залы) в простых публичных библиотеках (может и всего ЦБС) были открыты для общего доступа читателей; ибо на абонементе книг не хватает в библиотеках, зато в читальных залах - их очень много да и выбор больше; но люди просят из читального зала домой брать, а книги закреплены за читальным залом; мы были б все только рады, чтоб и книги и из читального зала массово себе домой забирали; во-первых читальные залы уже давно не в моде и ими мало кто пользуються, во-вторых чего книги будут в фондах и читального зала лежать да пылиться - пусть берут; а в третих - увеличилась бы и книговыдача и посещаемость, которая сейчас сильно упала... Может всё же есть такое распоряжение, постановление для всех публичных библиотек - мы былиб такому только рады... Разъясните, с уваж
Відповідь. 1. Забезпечення вільного доступу користувачів до бібліотечного фонду – головна мета діяльності будь-якої публічної бібліотеки. Внутрішній перерозподіл БФ між структурними підрозділами має проходити постійно. Але, дозволимо нагадати, що найбільш цінні документи, в т.ч. ті, що мають статус рідкісних, малотиражні та видання, які присутні у фонді бібліотеки в обмеженій кількості, у більшості випадків, - в 1 примірнику, мають видаватися користувачам тільки в читальній залі. Бібліотека має дотримуватися основних принципів збереження фондів і дуже ретельно підходити до визначення терміну видачі кожного конкретного видання. 2. З структурними перетвореннями, підвищенням якості сервісних бібліотечних послуг пропонуємо ознайомитись на сторінці нашого сайту «Бібліотечний простір» /Режим доступу: http://profy.nplu.org/articles.php?lng=uk&pg=1980, на блозі «Методична служба публічних бібліотек Києва» / Режим доступу: http://olga-methodlibkyiv.blogspot.com/2012/03/blog-post_11.html . В Україні одними з перших принцип вільного доступу почали запроваджувати працівники Луганської ОУНБ /Режим доступу: http://www.library.lg.ua , Запорізької ОУНБ /Режим доступу: http://www.zounb.zp.ua та в багатьох інших. Впроваджуйте!
Питання №3191 Anna 11/01/2013 × 07:58
Подскажите, пожалуйста, должна ли быть стандартная форма акта на списание литературы или мы можем пользоваться своей формой, в ней указаны все необходимые данные.Спасибо
Відповідь. Пропонуємо ознайомитись з Положенням (Порядком) списання майна спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст Вашого району (міста, селища). Даний документ врегульовує питання затвердження Актів на списання. В більшості випадків Акти на списання, складені за встановленими нормативно-правовими актами, типовими формами, затверджуються керівником суб’єкта господарювання (директором бібліотеки) та засвідчуються печаткою суб’єкта господарювання.
Питання №3190 nadegda 11/01/2013 × 07:51
Добрый день. Подскажите, пожалуйста,  кто должен утверждать  акты на поступеление литературы и списания   в отделе комплектования  (начальник управления культуры или директор ЦБС).  Какой должен быть состав комисии.
Відповідь. Акти затверджує керівник, якому делеговані дані повноваження. Якщо ЦБС має статусу юридичної особи, то зазвичай акти затверджує директор ЦБС. Наказом директора ЦБС створюється постійнодіюча комісія у складі: директора або його заступника (голова комісії);працівника бухгалтерії; керівників відповідного профілю структурних підрозділів ЦБС (зав. відділами комплектування, зав. від. обслуговування, гол. бібліотекарів цих відділів, окремі зав. філіями тощо). Наказ про створення постійно діючої комісії поновлюється щороку або за потреби.
Питання №3189 Svitlana 11/01/2013 × 07:48
http://http://kotovsk-crb.ucoz.ua/
Шановні колеги! Підскажіть, будь ласка, при заповненні форми 6-НК враховуються лише відвідування веб-сайту бібліотеки? Справа в тому, що чотири бібліотеки нашої ЦБС не мають власних сайтів, а мають лише блоги. Чи можна враховувати при звітності  відвідування блогів? Дякуємо за відповідь.
Відповідь. Можливо при: наявності затвердженого положення; закріпленні обов’язків в посадовій інструкції спеціаліста, який веде блог; виконанні запланованих завдань щодо підтримки блогу; відображення видів діяльності в облікових формах.
Питання №3188 Anjela 10/01/2013 × 23:55
Доброго дня! Дайте будь-ласка відповідь на таке запитання: Скільки повинонно проживати жителів щоб бібліотекар працювала на повну ставку? І чи можна робити виїздні пункти в сусіднє село де бібліотекар не взмозі обслуговувати велику кількість жителів?
Відповідь. 1.Ставка залежить не від кількості мешканців, а від навантаження на бібліотекаря. Переведення на повну ставку може відбутися лише за умови виконання відповідного навантаження. При розрахунку навантаження необхідно керуватись Типовими нормами часу на основні процеси бібліотечної роботи, затверджені наказом МКіТ України від 29.12.2008 №1631/0/16-08 /Режим доступу: http://profy.nplu.org/articles.php?lng=uk&pg=83 , які передбачають всі напрями діяльності (поповнення бібліотечного фонду; бібліотечну обробку та каталогізування документів; організацію БФ; надання послуг користувачам; надання довідково-бібліографічних послуг; соціокультурна діяльність, реклама бібліотеки та бібліотечних послуг; робота з організації праці та управління тощо). Визначення навантаження вирішує питання щодо зайнятості бібліотекарів (режим нормального робочого часу, неповний робочий час, неповний робочий тиждень). 2. Громадяни України мають право на бібліотечне обслуговування, яке може бути у формі бібліотечних пунктів, пересувних бібліотек тощо (згідно ст. 21 ЗУ «Про бібліотеки і бібліотечну справу»). Організація та розміщення внестаціонарних бібліотечних форм здійснюється за погодженням органів місцевого самоврядування, рішенням дирекції бібліотеки з дотримання нормативно-правових процедур.
Питання №3187 inna 10/01/2013 × 14:20
Скажіть будь-ласка чи є певні стандарти по оформленню масових заходів? Дякую
Відповідь. Паспорт масового заходу – є складовою частиною бібліотечної статистики. Форма має передбачати інформацію про дату,форму, місце проведення, кількість відвідувачів заходу та виданих документів, відповідальних за захід, його учасників тощо. Зразок Паспорта публікувався в методичному виданні НПБУ «Соціокультурна діяльність» серії «Публічна бібліотека».
Питання №3186 valentina 10/01/2013 × 14:08
Шановні друзі! Де можна  взяти примірну схему плану роботи ЦБС.Дякую.
Відповідь. На сайті «Бібліотечному фахівцю», розділ «Взаємодія», лінк - Планування /Режим доступу: http://profy.nplu.org/articles.php?lng=uk&pg=70
Питання №3185 Svitlana 10/01/2013 × 08:44
http://kotovsk-crb.ucoz.ua
Шановні колеги, підскажіть будь ласка, як враховувати при звітності (6НК) кількість звернень на вебсайт бібліотеки? Чи можемо ми використовувати статистику відвідувань сайту? Яка позиція враховується: "посетители" или " просмотры"?Дякуємо за відповідь. Світлана.
Відповідь. Згідно п.5.3. Інструкції щодо заповнення форми звіту № 6-НК: « У графі 8 вказується всього кількість відвідувань бібліотеки за рік у тому числі у графі 9 – кількість звернень на веб-сайт бібліотеки» (надаються на підставі показників лічильника). Облік зареєстрованих користувачів, що звернулись до бібліотеки через електронні інформаційні мережі та облік переглянутих сторінок, електронних копій - не передбачено .
Питання №3184 GALINA 09/01/2013 × 21:56
Уважаемые коллеги! Скажите, пожалуйста, какой продолжительности отпуск должен быть у заведующего отдела библиотеки высшего учебного заведения, работающего на 0,9 ставки. Огромное спасибо.
Відповідь. Згідно із ч. 1 ст. 6 Закону України «Про відпустки» (від 15.11.1996 № 504/96-ВР( із змінами): « Щорічна основна відпустка надається працівникам тривалістю не менш як 24 календарних дні за відпрацьований робочий рік, який відлічується з дня укладення трудового договору» /Режим доступу: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/504/96-вр.

Конкретна тривалість щорічної додаткової відпустки за особливий характер праці встановлюється колективним чи трудовим договором залежно від часу зайнятості працівника в цих умовах. Додатково пропонуємо ознайомитись зі статтею ученого секретаря НПБУ Н.І. Розколупи «Щорічні відпустки працівникам бібліотек: (Юридична консультація» // Бібліотечна планета. – 2011. - № 3 (Режим доступу: http://profy.nplu.org/articles.php?lng=uk&pg=2541).
Питання №3183 olena 09/01/2013 × 14:41
Шановні колеги!    В „Зведенні річних звітів про діяльність бібліотек сфери управління Міністерства культури і туризму України” (таблиця 8.) „Персонал бібліотеки”, незрозуміло, куди відносити „Кількість бібліотечних працівників з середньою спеціальною освітою”. Поясніть, будь – ласка.
Відповідь. Бібліотечні працівники з середньою спеціальною освітою - це кількість працівників бібліотеки, які мають базову вищу (середню спеціальну) освіту (закінчили училища, коледжі, технікуми).
Питання №3182 Mariua 09/01/2013 × 11:02
Як вірно розрахувати директору ЦБС ліміт каси платних послуг бібліотек комунального закладу культури "Мар"їнська ЦБС"? Порядок розрахування? С повагою директор ЦБС
Відповідь. Порядок визначення строків здавання готівкової виручки (готівки) та розрахунку ліміту каси визначено в Главі 5 «Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні», затвердженого Постановою Правління Національного банку України 15.12.2004 N 637 (із змінами) /Режим доступу: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/z0040-05/page2 .

Провести розрахунок середньоденного надходження готівки до каси, враховуючи місцеві умови (режим і специфіку роботи ЦБС, віддаленість від банку, обсягу касових оборотів,наявність домовленості з банком тощо) Вам разом з головним бухгалтером допоможе консультація в територіальному органі казначейства України (згідно п.5.7 вищезазначеного Положення) та Державній податковій інспекції.
Питання №3181 ulia 09/01/2013 × 10:51
Допоможіть в такому питанні. В 2012 році передплату періодичних видань на 2013 рік, на сільську бібліотеку, бюджетні установи проводили через бюджет розвитку спеціального фонду сільського бюджету. Як правильно оприбуткувати газети та журнали і які бухгалтерські проводки?
Відповідь. Бухгалтерський облік здійснюється в відповідності до «Інструкції з бухгалтерського обліку необоротних активів бюджетних установ» (затверджено Наказом Державного казначейства України від 17.07.2000 N 64 /Режим доступу: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/z0459-00 ), «Інструкції про кореспонденцію субрахунків бухгалтерського обліку для відображення основних господарських операцій бюджетних установ» (затверджено Наказом Державного казначейства України 10.07.2000 N 61) /Режим доступу: http://zakon1.rada.gov.ua/laws/show/z0497-00 . Додатково пропонуємо ознайомитись зі статтею ученого секретаря НПБУ Розколупи Н.І. «Рішення, небезпечне для бібліотек, або Нова інструкція щодо застосування класифікації видатків бюджету», опублікована в журналі Бібліотечна планета. – 2012. –№ 2. Електронна версія статті : http://profy.nplu.org/file/lp-56.pdf

Питання обліку періодичних видань в бібліотеці регламентують – «Інструкція з обліку документів, що знаходяться в бібліотечних фондах» (затверджена Наказом МКіТ України 03.04.2007 N 22) /Режим доступу: http://zakon1.rada.gov.ua/laws/show/z0530-07 , міждержавний стандарт 7.20-2000 „Бібліотечна статистика”.
Питання №3180 Irina 09/01/2013 × 09:15
Доброго дня. Дайте будь-ласка розяснення в такій ситуації. Я працюю бібліотекарем в районній бібліотеці на тимчасовому місці. (основний працівник знаходиться в декретній відпустці). На час прийому на роботу я мала середню освіту. За час роботи я закінчила училище і тепер маю спеціальну бібліотечну освіту. Основний працівник пішла у другу декретну відпустку і я продовжую працювати на її місці. Чи маю я право на підвищення розряду по оплаті праці (зараз у мене 9 розряд) так як  маю освіту. Бухгалтерія відмовляє у цьому мотивуючи що я працюю на тимчасовому місці.
Відповідь. Нагадуємо, що Ви уклали трудовий договір на певний строк і саме на посаду, визначену штатним розписом. Підвищення розряду передбачає збільшення фонду заробітної плати та внесення змін до штатного розпису.
Питання №3179 IRINA 09/01/2013 × 08:55
День добрій, я мама школьника, и у меня тоже дополнение к вопросу 3175 - у нас такой же график работі в библиотеке, когда я привожу сына в библиотеку работать с книгой... можете мне разъяснить по-проще= как должно быть?, ибо мне никто толком не может разъяснить, даже сами библиотекари, ибо раньше пусть даже год назад, независимо, если и припадал на их выходной день или санитарный, то и последующие дни они все равно работали... и второе - при наличии более 3-х человек в штате (самих библиотекарей) - почему-то существует у  них обед в библиотеке?! я понимаю, что 8-часовой рабочий день, а к тому же если библиотека работает с 11 до 20 часов, но если один сотрудник идет на час на обед, то при этом один должен подменять другого - тем более 3 человека вместе работают(!), а потом и другие сменяются... Зачем им все вместе идти на обед, и при этом выгонять посетителей? где такое видано или прописано?! (А график работі библиотеки, за исключением обеда, нас удовлетворяет). Ведь  взаимозаменяемость существует и она должна быть! Разъясните более подробно, пожалуйста! С уважением,
Відповідь. Згідно зі ст. 30 пп. б-4 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» (Режим доступу: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/280/97-вр/page2 ) виконавчим органам сільських, селищних, міських рад делеговані повноваження: «… встановлення зручного для населення режиму роботи розташованих на відповідній території підприємств, установ та організацій сфери обслуговування незалежно від форм власності».

Час початку і закінчення перерви встановлюється «Правилами внутрішнього трудового розпорядку бібліотеки». Нам не зрозуміло, як може бібліотека закриватися на обідню перерву в той час, коли учні закінчують заняття? Викладена ситуація є винятковою на теренах України! Створення найкомфортніших умов користувачам – головна мета будь-якої бібліотеки , як закладу культури – з одного боку. А з іншого боку – «Читач понад усе!» - гасло справжнього бібліотечного фахівця, функціональні обов’язки якого передбачають «особливі умови праці».
Питання №3178 olena 08/01/2013 × 19:30
Шановні колеги будь ласка дайте відповідь на питання . В 2013 році я піду в декретну відпустку, чи можу я перед нею взяти щорічну відпустку.
Відповідь Ст. 10 ЗУ «Про відпустки» від 15.11.1996 № 504/96-ВР (із змінами)) /Режим доступу: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/504/96-вр чітко визначає: «Щорічні відпустки повної тривалості до настання шестимісячного терміну безперервної роботи у перший рік роботи на даному підприємстві за бажанням працівника надаються:

1) жінкам перед відпусткою у зв'язку з вагітністю та пологами або після неї, а також жінкам, які мають двох і більше дітей віком до 15 років або дитину-інваліда»
Питання №3177 Kateryna 08/01/2013 × 13:52
Добрий день,
У мене таке питання: підкажіть будь ласка, скільки років потрібно зберігати у фонді бібліотеки офіційні періодичні видання "Голос України" та "Урядовий кур'єр" дуже вам  дякую за відповідь.
Відповідь. Термін зберігання періодичних видань визначається бібліотекою самостійно (постійний, довготривалий або короткотривалий). Це залежить від статусу бібліотеки, її місії, функцій; від профілю, специфіки комплектування; кодів економічної класифікації, за якими придбана періодика; ефективності використання документів; технічних умов зберігання тощо. Терміни короткочасного зберігання затверджуються рішенням методичної ради або ради при директорові. Зазвичай в невеликих бібліотеках-філіях термін зберігання газет – від 3 до 5-ти років.
Питання №3176 Irina 07/01/2013 × 11:37
У нас на работе такая ситуация:
В штатном расписании школьной библиотеки в сентябре месяце по новому распоряжению Министерства Образования в школах где есть 25 классов и больше добавляется 0,5 ставки библиотекаря.0,5 ставки то дали, но вот уже 4месяца работу выполняю я одна на 1,5 ставки, а платят 1 ставку и говорят, что если мне дадут эти 0,5 ставки то я потеряю в зарплате . Я конечно в это не верю и очень надеюсь, что вы дадите мне нужную консультацию. Спасибо.
Відповідь. Пропонуємо отримати роз’яснення в бухгалтерії стосовно умов сумісництва та суміщення викладених в Листі Міністерства освіти і науки України «Щодо роз'яснення до постанови Кабінету Міністрів України від 30.09.2009 N 1073» від 11.12.2009 р. N 1/9-876 /Режим доступу: http://document.ua/shodo-rozjasnennja-do-postanovi-kabinetu-ministriv-ukrayini--doc9880.html та Листі Міністерства праці та соцполітикм України від 16.03.2010 р. N 278/13/84-10 /Режим доступу: http://document.ua/shodo-oplati-praci-pracivnikiv-derzhavnih-ta-komunalnih-bibl-doc22480.html .
Питання №3175 YURA 06/01/2013 × 13:50
Скажите, у нас в библиотеке лишь только  один день в неделю выходной - понедельник, а если в наш выходной или санитарный день выпадает государственный праздник - то как мы должны тогда работать? какие у нас дни выходные? как правильно? и как правильно табелировать?
Відповідь. Згідно з ч. 1 ст. 52 КЗпП для працівників установлюється п’ятиденний робочий тиждень із двома вихідними днями. При п’ятиденному робочому тижні тривалість щоденної роботи (зміни) визначається правилами внутрішнього трудового розпорядку. Якщо святковий або неробочий день, визначений ст. 73 КЗпП України , збігається з вихідним днем, то вихідний день переноситься на наступний після святкового або неробочого день. Пропонуємо ознайомитись з розпорядженням КМ України «Про перенесення робочих днів у 2013 році» від 19 грудня 2012 р. N 1043-р /Режим доступу: http://search.ligazakon.ua/l_doc2.nsf/link1/KR121043.html та Листом Міністерства соціальної політики України «Про розрахунок норми тривалості робочого часу на 2013 рік» від 21.08.2012 р. N 9050/0/14-12/13 /Режим доступу: http://document.ua/pro-rozrahunok-normi-trivalosti-robochogo-chasu-na-2013-rik-doc111351.html .
Питання №3174 VIRA 03/01/2013 × 22:53
З Новим роком та наступаючими Різдвяними святами.Дуже прошу поясніть, будь-ласка, чи враховується до книговидачі ( до звіту про використання документів інформації) використання інтернет-ресурсів і зокрема роздрук віднайдених в інтернеті потрібних документів.Дуже вдячна.
Відповідь. Дякуємо! На Ваш запит повідомляємо, що на сьогоднішній день питання обліку книговидачі регламентує п. 10.2 ГОСТу 7.20-2000 «Система стандартов по информации, библиотечному и издательскому делу. Библиотечная статистика» (введений за наказом Держстандарту України № 181 від 26.03.02 р.): "Учет выдачи документов проводится по числу выданных экземпляров, зарегистрированных в формуляре читателя, листке читательского требования, бланке-заказе по МБА, книжном формуляре или другой документации, принятой в библиотеке и органе НТИ, а также в электронной БД".
Питання №3173 Oxana 03/01/2013 × 16:37
Я работаю в сельской библиотеке, с 02.01.2013 года все библиотеки нашего района вошли в ЦБС, кроме моей - сельский совет не отдал библиотеку в систему - теперь государственное комплектование моей библиотеки  прекращается или нет ?
Відповідь. Шлях розповсюдження видань, випущених за програмою «Українська книга» визначено «Порядком реалізації бюджетної програми «Випуск книжкової продукції за програмою «Українська книга», затвердженого Наказом Державного комітету телебачення і радіомовлення України 28.11.2012 № 313 /Режим доступу: http://zakon1.rada.gov.ua/laws/show/z2087-12#n16 .
Питання №3172 OLENA 03/01/2013 × 13:19

 Дайте будь ласка відповідь. Який розряд може бути встановлено "завідуючиі шкільною бібліотекою" з навантаженням - 11 класів, яка тільки прийшла на роботу, має вищу педагогичну освіту і добуває другу вищу освіту-бібліотечну.

Відповідь. Оплата праці бібліотечних працівників (у тому числі й тих, які працюють у навчальних закладах) здійснюються за нормативними документами: Постановою КМУ «Про оплату праці працівників на основі Єдиної тарифної сітки розрядів і коефіцієнтів з оплати праці працівників установ, закладів та організацій окремих галузей бюджетної сфери» від 30 серпня 2002 р. № 1298 ( див. додаток 2, розділ V )/Режим доступу: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/1298-2002-п/page2 , Наказом Міністерства культури і туризму України від 18.10.2005 р. N 745 "Про впорядкування умов оплати праці працівників культури на основі Єдиної тарифної сітки" (додатки 2, 3) /Режим доступу: http://zakon1.rada.gov.ua/laws/show/z1285-05/page3 . Додатково радимо ознайомитись з Листом Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 24.10.2011 р. N 1/12-5765 , у якому означено порядок оплати праці та встановлення розряду працівникам бібліотеки загальноосвітнього навчального закладу, які мають вищу освіту.
Питання №3171 Olga 03/01/2013 × 10:41
Как списать читательские формуляры, которые хранятся в библиотеке уже больше 5 лет. Может быть есть форма или инструкция?
Відповідь. ЦБС повинна мати затверджену управлінням (відділом) культури райдержадміністрації «Номенклатуру справ у ЦБС із зазначенням терміну зберігання документів», яка розробляється у відповідності до Переліку типових документів, що створюються під час діяльності органів державної влади та місцевого самоврядування, інших установ, підприємств та організацій, із зазначенням строків зберігання документів, затвердженого Наказом Міністерства юстиції України від 12.04.2012 № 578/5 /Режим доступу: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/z0571-12 . Перелік типових документів (вступив у дію з 01.01.2013 року) визначає термін збереження формулярів читачів - Доки не мине потреба. Відмітка “Доки не мине потреба” означає, що документи мають лише тривале практичне значення. Строк їх зберігання визначається самими організаціями, але не може бути меншим одного року. Обчислення строків зберігання документів проводиться з 01 січня року, який іде за роком завершення їх діловодством.

Склад і строки зберігання документів, що створюються в організаціях певної галузі або сфері діяльності, визначаються відомчими (галузевими) переліками документів зі строками їх зберігання, які затверджуються відповідними органами державної влади, центральними органами та установами за погодженням з Державною архівною службою України. Для виділення документів для знищення на підприємстві створюється і затверджується керівником спеціальна експертна комісія у складі керівників діловодної служби і архівного підрозділу підприємства, фахівців відповідної державної архівної установи. Комісія проводить попередню експертизу цінності документів, здійснює відбір документів для знищення, про що складається відповідний акт.
Питання №3170 Larisa 02/01/2013 × 13:09
Просимо роз`яснити послідовність прийняття та оцінки документів, подарованих читачами. Надати зразок "Інструкції з оцінки документів, що надійшли до бібліотеки без визначеної вартості"
Відповідь. Облік бібліотечних фондів здійснюється згідно з: Інструкцією з обліку документів, що знаходяться в бібліотечних фондах, затвердженою наказом МКТ України від 03.04.2007 р. N 22 Режим доступу: http://zakon1.rada.gov.ua/laws/show/z0530-07 ; Методичними рекомендаціями з бухгалтерського обліку бібліотечних фондів (затверджено Наказом Міністерства культури і туризму України 27.03.2008 N 321/0/16/-08 (із змінами)) /Режим доступу: http://zakon.nau.ua/doc/?code=v0321655-08.

Активи, отримані безоплатно у вигляді безповоротної допомоги, дарунка, приймаються комісією, створеною наказом керівника установи (на початку року), до складу якої обов'язково входить працівник бухгалтерії (згідно Інструкції з бухгалтерського обліку необоротних активів бюджетних установ, затверджена Наказом Державного казначейства України 17.07.2000 N 64.

Додатково радимо ознайомитись зі статтею зав. відділу формування документних ресурсів НПБУ Перепелициної ,Г. М. Оцінювання документів, що надійшли до бібліотеки без визначеної вартості // Бібліотечна планета. – 2008.– №4. – С.28-29 /Режим доступу: http://profy.nplu.org/articles.php?lng=uk&pg=416.
Питання №3169 Lara 02/01/2013 × 10:23
Доброго дня! Мене направляють на курси підвищення кваліфікації до Гадяцького училища культури. Мене нещодавно звільнили від проходження атестації, бо я вийшла з декретної відпустки по догляду за дитиною до з-х років (вийшла на роботу, зараз дочці 2 роки 4 місяці). Освіта - культосвітнє училище. Чи звільняюся я від проходження курсів?
Відповідь. Згідно ЗУ «Про професійний розвиток працівників» (від 12.01.2012 № 4312-VI): «…основними напрямами діяльності роботодавців у сфері професійного розвитку працівників є забезпечення підвищення кваліфікації працівників безпосередньо у роботодавця або в навчальних закладах, як правило, не рідше ніж один раз на п’ять років» /Режим доступу: http://zakon1.rada.gov.ua/laws/show/4312-17
Питання №3167 Valentina 30/12/2012 × 13:55
Згідно наказу Міністерства культури України «Про затвердження примірної структури та примірних штатних розписів комунальних бібліотек» від 22.08.2012 р. № 900 у "Примірній структурі обласної універсальної наукової бібліотеки" для всіх категорій бібліотек у відділі документів іноземними мовами  передбачено посаду завідувача відділу. Чи може завідувачем відділу бути головний бібліотекар, адже посадові інструкції завідувача відділу і головного бібліотекаря - дві великі різниці? Чи можливі в цьому випадку зміни в структурі бібліотеки?
Відповідь. Кваліфікаційні вимоги до зав. відділу визначені в «Довіднику кваліфікаційних характеристик працівників» (Вип. 81. "Культура та мистецтво", затвердженого наказом МКМ України N 168 від 14.04.2000 р.). Структура бібліотеки визначається відповідними наказами директора бібліотеки за погодженням її засновника.
Питання №3166 Elena 29/12/2012 × 15:32
http://profy.nplu.org/postguest.php?lng=ukhttp://
Здравствуйте! Сколько нужно читателей на одну штатную единицу библиотекаря в детских библиотеках
Відповідь. При розрахунку показників навантаження бібліотеки керуються Додатком 7 до Наказу МКіТ України № 745 від 18.10.2005р, який визначає показники для віднесення до груп за оплатою праці керівних працівників бібліотек та централізованих бібліотечних систем. За кожною групою (з І по IV) закріплені середньорічні показники кількості користувачів та кількості видачі документів. Виконання таких показників обов’язкове, тому ці дані щорічно аналізуються і на цій підставі відбувається підтвердження групи оплати праці, при якому можливе підвищення або пониження. Прораховуючи обсяг роботи ЦБС за «Типовими нормами часу на основні процеси бібліотечної роботи»(затверджені Наказом МКіТ України 29.12.2008 № 1631/0/16-08) навантаження може бути 500, 600, 750, 900, 1000 користувачів на 1 бібліотекаря. Це залежить від обсягів роботи ЦБС, штатної чисельності колективу. Додатково див. відповіді на питання № 2319, 2897.
Питання №3165 Alona 28/12/2012 × 22:05
Скажіть , будь-ласка, які документи потрібні,y щоб оформитись на посаду бібліотекаря у бібліотеці -філіалі? Дякую!
Відповідь. Диплом про відповідну освіту + пакет традиційних документів.
Питання №3164 Natali 28/12/2012 × 08:44
В данний час в бібліотеках прибиральниці працюють із розрахунку 300 кв.м. прибираємої площі на 1 посаду.Скажіть, будь ласка,  в останній час не було змін, а саме, збільшення прибираємої площі  на 1 посаду. Дякую.
Відповідь. На даний момент - змін не було, але звертаємо Вашу увагу на відповідь № 2788.
Питання №3163 Viktoria 28/12/2012 × 08:15
Доброго дня! У мене питання стосовно заповнення таблиці статистичних показників роботи бібліотеки ВНЗ. До якого виду документів віднести методичні рекомендації, пункт 3.1. Буду вдячна за допомогу.
Відповідь. Jблік документів за видами, що знаходяться в бібліотечних фондах публічних бібліотек України, здійснюється на основі "Інструкції з обліку документів, що знаходяться в бібліотечних фондах" (затверджена Наказом МКіТ України 03.04.2007 N 22) та ГОСТу 7.20-2000 "Бібліотечна статистика". Пропонуємо звернутись до розробників «Таблиці основних статистичних показників роботи бібліотеки ВНЗ III-IV рівнів акредитації та методика її заповнення» На нашу думку – до неопублікованих документів.
Питання №3162 Tanya 27/12/2012 × 13:30
-        Доброго дня! Прошу допомогти розібратися з призначенням відповідальних осіб за захист персональних даних, що використовуються при роботі з оформленням читацьких формулярів. У нас 49 бібліотек та 78   бібліотечних працівників, при записі до бібліотеки бібліотекар вводить  паспортні дані користувача .Запитання: потрібно у всіх 72 бібліотекаря брати письмові зобов'язання щодо недопущення розголошення персональних даних, які їм було довірено або які стали відомі у зв'язку з виконанням професійних обов'язків?.
Відповідь. Володілець бази персональних даних визначає відповідальну особу, на яку, відповідно до її службових, професійних обов’язків покладено організацію роботи, пов’язану із захистом персональних даних при її обробці, або структурний підрозділ, який відповідно до його прав та обов’язків на підставі положення про нього здійснює вищезазначену роботу. Зміни до положень про структурні підрозділи та посадових інструкцій, мають торкнутися тих працівників, які безпосередньо проводять обробку персональних даних та їх захист .
Питання №3161 biblioteka 27/12/2012 × 10:38
Згідно кваліфікаційних вимог Бібліограф: базова вища освіта відповідного напряму підготовки (бакалавр, молодший спеціаліст) без вимог до стажуроботи. Чи може бути бібліографом людина без стажу роботи, з вищою технічною освітою, що навчається у коледжі культури на бібліотечному відділенні. Зарахування на навчання 1 вересня 2012 р. Період навчання 1 рік і 10 місяців.
Відповідь. Бібліографом без категорії – може.
Питання №3160 Natali 27/12/2012 × 10:08

Відповідно до типових штатів централізованих систем культурно-освітніх закладів, затверджених наказом Міністерства культури СРСР від 29 січня 1979 року №53 і діючих до теперішнього часу , в центральній міській бібліотеці ( обслуговує від 25 тис.до 50 тис. читачів) значиться посада старшого методиста у складі відділу методичної  та бібліографічної роботи.

В місті Суми  ЦБС обслуговує понад 75 тис.читачів і в штатному розписі передбачена посада провідного методиста по роботі з дітьми. Враховуючи великий обсяг роботи (18філій) , стаж роботи (понад 20 років) атестаційна комісія запропонувала перевести провідного методиста на посаду головного. Скажіть, будь ласка, можливе таке переведення і на підставі яких документів? 

Відповідь. Введення (заміна)посади на гол. методиста передбачає зміни в штатному розписі. Якщо до штатного розпису вносяться зміни, то їх має бути затверджено в тому ж порядку, в якому затверджується власне штатний розпис. Штатний розпис затверджуються керівником відповідної вищестоящої установи (управління культури міськадміністрації) в межах затвердженого фонду заробітної плати. І лише після того, як вищим за рівнем органом буде затверджено зміни до штатного розпису, керівник установи видає наказ про внесення змін до штатного розпису, що має відображати обґрунтування внесення змін і містити їх формулювання.
Питання №3159 Anna 26/12/2012 × 22:33
Добрий вечір! Наша бібліотека надає послуги з ксерокопіювання необхідної літератури і за цю послугу користувачі бібліотеки сплачують відповідну суму. Після проведення операції з розрахунку, працівник бібліотеки надає користувачеві квитанцію (чек), застосовуючи касовий апарат (реєстратор розрахункових операцій). Враховуючи зміни у чинному законодавстві України, в мене виникло запитання, що полягає у наступному: у зв'язку із запровадженням електронної контрольної стрічки з 1.01.2013 року, що передбачено вимогами статті 3 Закону України від 06.07.1995 №265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» зі змінами та доповненнями, відповідно до якої суб’єкти господарювання, які використовують РРО, надають по дротових або бездротових каналах зв’язку до органів державної податкової служби електронні копії розрахункових документів і фіскальних звітних чеків, які містяться на контрольній стрічці в пам’яті РРО або в пам’яті модемів, які до них приєднані.Чи можна надавати послугу з ксерокопіювання необхідної літератури без застосування реєстратора розрахункових операцій? Чи можна взагалі прибрати цей касовий апарат? Якими документами при цьому користуватися!Буду вдячна за допомогу!
Відповідь. Перевірки касової дисципліни здійснюються органами Державної податкової адміністрації. Рекомендуємо переадресувати запит до міської податкової інспекції, щоб отримати вичерпну відповідь .
Питання №3156 Gosha 26/12/2012 × 12:42
Чи повинна обласна універсальна наукова бібліотека мати касовий апарат? І якими НПА це регулюється?
Відповідь. Бажано. Вичерпну відповідь пропонуємо отримати від податкової інспекції свого міста.
Питання №3155 Natasha 26/12/2012 × 10:49
Доброго дня, шановні колеги! Допоможіть мені з приводу такого питання. Я бібліограф і при щорічному складанні свого плану, визначала норми робочого часу орієнтуючись на таблицю "Типових норм часу на основні процеси бібліотечної роботи", але після того як наша бібліотека виграла грант і тепер ми маємо комп'тери програми "Бібліоміст", я суміщаю свою посаду і виконую обов'язки координатора пункту публічного доступу до Інтернет. Відтепер з'явилися нові форми роботи і обов'язки. Наприклад я займаюся наповненням блогу бібліотеки про її діяльність, як визначити правильно норму часу на такий вид діяльності? Нова форма роботи "Використання Інтернет у роботі з читачами при проведенні масових заходів" віртуальні відеоперегляди, екскурсії тощо. Як розрахувати норми часу на цей вид роботи? Дякую за можливість отримати від вас кваліфіковану відповідь.
Відповідь. Пропонуємо ознайомитись з відповіддю на питання № 3146.
StartПопередні10 previous pages [ 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 ] 10 next pagesНаступніEnd

Актуальна інформація

Вітаємо шановних відвідувачів на сайті, який супроводжує науково-методичний відділ Національної бібліотеки України імені Ярослава Мудрого (НБУ ім. Ярослава Мудрого). Наш відділ є науково-методичним та інформаційно-консультативним центром для публічних бібліотек України, а також співпрацює з бібліотеками різних типів і форм власності.

Пам'ятайте, що наповнення цього сайту - наша спільна робота. Якщо Ви маєте матеріали, що можуть зацікавити бібліотечну спільноту, або бажаєте підняти актуальну тему - чекаємо Ваших пропозицій на адресу method@nplu.org.

Шановні колеги! Якщо у вас змінилися реквізити (адреса, e-mail, URL, телефон тощо) надішліть повідомлення для відповідних коректив на сторінці сайту „Бібліотеки України”.


Вітаємо
For Librarians
Библиотекарю
Пошук



Голосування
Причини стримування інвестування роботодавцями коштів у професійне навчання бібліотечних працівників:
 
відсутність коштів
небажання інвестувати кошти в навчання працівників
необхідність економити кошти в умовах військового стану
недостатня зацікавленість працівників у підвищенні свого професійного рівня
Результати