Розділи сайту
Мастрід
Нове на сайті
Інформація від майстра
Відвідувачі
|
Запитання-відповіді
Питання №7478 |
Valja 22/12/2020 × 12:53 | Вельмишановні юристи, допоможіть розібратися в нестандартній ситуації.
Внаслідок реорганізації в минулому році районну ЦБС (юридичну особу)
рішенням сесії районної ради не ліквідували, а приєднали до відділу
освіти, а мене, директора, звільнили. Начальник відділу освіти, як
правонаступник, іншого керівника над бібліотеками не призначив, вперто
відмовляється вносити зміни стосовно керівника ЦБС у реєстраційних документах ( податковій службі, в статистичному управлінні і т.д.), чекаючи, що бібліотеки передадуть в громади і аж тоді відбудеться ліквідація ЦБС автоматично. Тому сьогодні я, працюючи в зовсім іншій
установі, зареєстрована скрізь директором ЦБС. Мої звернення в районну раду, райдержадміністрацію нічого не дали, обійшлися усним зауваженням начальнику відділу освіти, проте він ніяких дій і далі не робить. Що робити мені, чи несу ще відповідальність за щось, адже повноважень ніяких вже не маю, ?
Відповідь. НМВ НБУ ім. Ярослава Мудрого не є юридичною службою. Рекомендуємо переадресувати запит саме до юристів, адже вирішення Вашого питання вимагає ознайомлення, в першу чергу, з першоджерелами (наказами, положеннями, записами в трудовій книжці і т.п.). |
Питання №7477 |
Olena 22/12/2020 × 10:51 | Доброго дня.Зараз йде реорганізація. Всі бібліотеки переходять на баланс громад "ОТГ". Запитання. Які мають бути штатні одиниці для обслуговування комп'ютерної техніки в бібліотеках громади? І яка кількість штатних одиниць таких працівників?У нас наприклад в громаді є бібліотека з 7 комп'ютерами, та 6 принтерами. Ще є три бібліотеки-філії в яких є по одному ПК. В бібліотеці встановлена АБІС, яку також потрібно обслуговувати. Чи є якісь нормативи, законодавчі акти? Дякую.
Відповідь. Будь-яке підприємство самостійно визначає свою організаційну структуру, встановлює чисельність працівників, штатний розпис (ч. 3 ст. 64 Господарського кодексу України). Чисельність працівників формується у відповідності до цілей, завдань, зазначених у Статуті/Положенні бібліотеки. Формування структури та штатного розпису бібліотеки здійснюється з урахуванням кількості її користувачів, видачі документів, кількості бібліотечних послуг, відвідувань (у т.ч., – веб-сайту та соціокультурних заходів), рівня впровадження інформаційних технологій та у межах затвердженого фонду заробітної плати. Також, Посадовий і чисельний склад визначається на основі розрахунків навантаження на працівників, згідно «Типових норм часу на основні процеси бібліотечної роботи» (затверджено Наказом Міністерства культури і туризму України 29.12.2008 N 1631/0/16-08) . |
Питання №7476 |
Nadija 18/12/2020 × 08:59 | Добрий день. Підкажіть будь ласка, як правильно прописати назву бібліотеки в Статуті: "Публічна бібліотека міської ради" чи "Центральна публічна бібліотека міської ради"? Взагалі поняття "центральна публічна" правильне чи ні? І стосовно філій: обов'язково вказувати "сільська філія" чи просто "філія"? Чи відіграє це якусь роль? Дякую.
Відповідь. 1. Пропонуємо слово «Центральна» прибрати, залишивши Публічна бібліотека або Центральна бібліотека. Можете вказувати, що це «сільська» філія, а можете і не вказувати.
2. Звертаємо увагу, що найменування ПБ та її філій здійснюється відповідно до законодавства (звертаємо увагу і на Наказ Мінюста «Про затвердження Вимог до написання найменування юридичної особи, її відокремленого підрозділу, громадського формування, що не має статусу юридичної особи, крім організації профспілки до законодавства» від 05.03.2012 № 368/5 /Режим доступу: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0367-12#Text ). Найменування філій в установчому документі (Статуті/Положенні) повинно вказувати на приналежність до ПБ, у складі якої вони діють, а також їх місце знаходження (адресу).
3. Якщо ПБ буде мати статус юрособи, то необхідно вказати, що філії ПБ не є юридичною особою і діють на підставі положень, затверджених в установленому порядку.
|
Питання №7475 |
Zoya 17/12/2020 × 11:19 | Доброго дня, бібліотека центральна, публічна, підкажіть будь ласка терміни зберігання актів списання літератури.
Відповідь. Акти списання книг - 10 р. , Акти списання періодичних видань - 3 роки.
Дозволимо нагадати, що кожна установа має Перелік обов’язкових облікових документів із зазначенням терміну їх зберігання, який визначається Номенклатурою справ. Формується Номенклатура справ відповідно до Переліку типових документів , що створюються під час діяльності державних органів та органів місцевого самоврядування, інших установ, підприємств та організацій, із зазначенням строків зберігання документів (затверджено Наказом Міністерства юстиції України 12.04.2012 № 578/5, вступив у дію з 01.01.2013 року /Режим доступу: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0571-12#Text ). Бібліотеки визначають строки зберігання власних документів відповідно до Розділу 7.6. Організація роботи відомчої бібліотеки, довідково-інформаційного фонду вищезазначеного Переліку.
|
Питання №7474 |
Orysya
16/12/2020 × 10:57 | Як вести облік сканованих газет, за номером газети, чи за сторінкою?
Відповідь. Просимо уточнити щодо сканованих газет: Вас цікавить облік під час здійснення платної послуги чи видачу отсканованої статті із газети користувачу? Облік передплачених газет здійснюється у відповідності до «ІНСТРУКЦІЇ з обліку документів, що знаходяться в бібліотечних фондах» (затверджено Наказ МКТ від 03.04.2007 N 22). |
Питання №7473 |
Orysya 16/12/2020 × 10:46 | Шаноні колеги!Підкажіть чи є нові "Типові норми часу на основні процеси бібліотечної роботи", крім 2008 року. Дякую.
Відповідь. Ні, немає. Звертаємо Вашу увагу на те, що бібліотекам надається право розробляти та впроваджувати в установленому порядку власні норми часу, якщо вони відповідають більш високій продуктивності праці, або зміст технологічного процесу має підвищену складність та більшу деталізацію, визначені Типовими нормами (див. п. 1.6. ТИПОВИХ НОРМ часу на основні процеси бібліотечної роботи, затверджені Наказом МКіТ від 29.12.2008 N 1631/0/16-08 /Режим доступу: https://zakon.rada.gov.ua/rada/show/v1631655-08#Text ). |
Питання №7472 |
Lyudmyla
16/12/2020 × 10:30 | Добрий день! Згідно постанови Кабінету Міністрів України від 2 грудня 2020 р. № 1198 " Про внесення змін до постанов Кабінету Міністрів України від 4 грудня 2019 р. № 1070 і від 22 липня 2020 р. № 641" “15-1.
Заборонити на період дії карантину здійснення розпорядниками
(одержувачами) бюджетних коштів попередньої оплати товарів, робіт і
послуг, що закуповуються за бюджетні кошти, а Державній казначейській
службі здійснення відповідних платежів, крім випадків, коли предметом
закупівлі є товари, роботи і послуги, необхідні для здійснення заходів,
спрямованих на запобігання виникненню та поширенню, локалізацію та
ліквідацію спалахів, епідемій та пандемій гострої респіраторної хвороби
COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2...(Офіційний вісник України, 2020 р., №
31, ст. 1074, ст. 1077, № 42, ст. 1361), а також для виконання бюджетних
програм, коди програмної класифікації видатків та кредитування
державного бюджету яких відповідають кодам функціональної класифікації
видатків та кредитування бюджету 0710-0763 згідно із законом про
Державний бюджет України на відповідний бюджетний період.”. Як існуватимуть бібліотеки без періодичних видань, підписка яких на 2021 відмінена? Які дії в даному випадку головних бібліотек України?
Відповідь. Провідні бібліотеки України, ГО УБА долучились до вирішення цього питання тиждень тому. А Ваша бібліотека? Пропонуємо такожі здійснити відповідні кроки. Звертаємо увагу на рекомендації, які були запропоновані бібліотечній спільноті у пості «Законодавчі новації грудня» від 09.12.2020р. на блозі «Публічна бібліотека ОТГ» /Режим доступу https://oth.nlu.org.ua/?p=4444 . |
Питання №7471 |
Elena
15/12/2020 × 10:36 | Доброго дня! При децентралізації усі сільські бібліотеки передані на баланс селищної ради, а потім в оперативне управління відділу культури. В зв’язку з недостатнім фінансуванням органи місцевого самоврядування хочуть об’єднати сільські клуби і бібліотеки і створити дозвіллєві об’єкти де працює 1 людина ( здебільшого це клубний працівник, а бібліотекар підпадає під скорочення). Підкажіть будь ласка, як відображати роботу бібліотек в таких об’єктах, чи залишається бібліотека в мережі чи її ліквідовують як одиницю, як звітувати за такий об’єкт?
Відповідь. Допоки бібліотека функціонує як бібліотека, вона відповідно звітує як бібліотека і залишається у базовій мережі. Якщо бібліотека стає структурним підрозділом іншого закладу культури, показники її діяльності відображаються у звіті відповідного закладу культури, у даному випадку - клубу ( Звіт за формою № 7-НК (річна) «Звіт про діяльність клубного закладу»). |
Питання №7470 |
Elena
15/12/2020 × 09:52 | Підкажіть будь ласка хто затверджує акти на списання літератури, директор чи начальник відділу культури, якщо публічна бібліотека є юридичною особою?
Відповідь. Якщо бібліотека має реальний статус юрособи (власні рахунки бібліотеки в казначействі/державному банку, директор підписує договори, бібліотека самостійно здійснює закупівлі і т.п.) – акти затверджує директор. Також, без погодження із суб'єктом управління – за рішенням керівника установи можна списувати повністю амортизовані ОЗ, інші НМА, первісна (переоцінена) вартість яких становить менш як 50 тис. грн. |
Питання №7469 |
12/12/2020 × 09:44 https://www.erpsysteme.fr/depannage-electricitien | Прошу уточнити щодо бібліотечних заходів в режимі онлайн Їх враховувати в межах бібліотеки чи за межами бібліотеки? Дякую.
Відповідь. В реаліях сьогодення, враховуючи положення діючих інструкцій, радимо обліковувати як заходи поза межами бібліотеки. Сподіваємось, що в наступному році статистичну звітність буде осучаснено.
|
Питання №7468 |
Natalia 11/12/2020 × 11:15 http://library.kr.ua | Шановні колеги! Який відсоток неоригінальності тексту статей, доповідей, методичних та аналітичних матеріалів, що пропонуються авторами до публікації, є допустимим?
Відповідь. Відсотки не унормовані. Керуйтесь ст. 21 ЗУ «Про авторське право і суміжні права» (Редакція від 14.10.2020 /Режим доступу: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/3792-12#Text ) . |
Питання №7467 |
Marya
11/12/2020 × 08:30 | Шановні колеги! Незабаром кінець року і звітність бібліотек, а до неї є ряд питань. Як у формі 6-НК в адресній частині вказувати новий район який створений чи район який ще був у 2020 році? Хто підписує форму 6-НК сільській бібліотеці, якщо сільський голова здав свої повноваження і вже не працює і печать здано на ліквідацію. Бібліотеки ще не передані до селищної ради ОТГ?
Відповідь. 17 липня 2020 року Верховна Рада України прийняла Постанову № 3650 «Про утворення та ліквідацію районів». Згідно з документом, тепер в Україні 136 районів.
Постанова ВРУ «Про утворення та ліквідацію районів» набрала чинності з дня, наступного за днем її опублікування.
Реорганізація районів розпочалася з грудня 2020 року, після того, як набув чинності закон про розмежування повноважень і ресурсів між районами та громадами.
На сайті Верховної Ради України подано Алфавітний довідник районів відповідно до нових даних, але у тестовому режимі http://static.rada.gov.ua/zakon/new/NEWSAIT/ADM/zmist.html .
Вам доцільно уточнити інформацію щодо подання звітності у ОМС. Можливо для уникнення непорозумінь, варто зазначати нову і стару назву району.
Якщо сільський голова здав повноваження, то має бути призначений староста, або виконуючий його обов’язки. Сподіваємося що це питання владнається до 20 січня (термін подачі) .
|
Питання №7466 |
Svitlana
10/12/2020 × 15:38 http://libsumy.com | Доброго дня, шановні колеги! Ми вже зверталися до Вас за роз'ясненнями щодо приєднання сільських бібліотек.З 01.01.2021 р. до комунальної власності Сумської міської ОТГ мають перейти окремі сільські бібліотеки. На даний час рішення про передачу майна бібліотек до міської ОТГ ще не має..З 01.01 працівникам цих бібліотек необхідно буде платити зарплату тощо. Чи можуть вони бути окремими бібліотеками поки не буде рішення сесії. Чи не нарушаємо ми Закон, якщо вони будуть окремими бібліотеками.Друге питання.В листопаді 2021 року в нашій Сумській ЦБС буде змінено директора. Закінчується контракт і прийде новий директор. В цей час ми можемо змінити Статут, назву бібліотеки з ЦБС на Публічну, нова регистрація.Чи нам необхідно все це зробити згідно Закону в січні або лютому місяці, приєднавши сільські бібліотеки.А може є така можливість просто Наказом відділу культури приєднати сільські бібліотеки до нашої ЦБС. Будь ласка надайте нам ще раз роз'яснення як нам краще це зробити.
Відповідь. Активізуйте комунікацію з представниками ОМС. Підключайте своїх стейкхолдерів, рикладіть максимум зусиль, щоб сільські бібліотеки стали комунальною власністю громади у цьому році. Поцікавтесь, чи підписано Акт прийому-передачі. Якщо підписано, то негайно редагуйте Статут/Положення (змінюйте назву ЦБС на ПБ, включайте до переліку філій нові філії). Не очікуйте на листопад 2021 року, адже не змінивши назву ЦБС ризикуєте у наступному році залишитись без заробітної плати (казначейство може заморозити рахунки). Бажано все встигнути зробити до прийняття місцевого бюджета .
Сільські філії не можуть мати статус самостійних до того часу, поки не підписано Акт прийому-передачі.
|
Питання №7465 |
Elena
10/12/2020 × 14:23 | Шановні колеги! Надайте будь ласка консультацю по такому питанню: чи можна приймати на баланс міської ЦБС книги подаровані читачами російських видавництв.? Відділ комплектування
Відповідь. Відповідне рішення приймаєте самостійно. У той же час, пропонуємо перевіритит на наявність книг, не рекомендованих до ввезення в Україну. Перелік книжкових видань, зміст яких спрямований на ліквідацію незалежності України, пропаганду насильства, розпалювання міжетнічної, расової, релігійної ворожнечі, вчинення терористичних актів, посягання на права і свободи людинине формує Державний комітет телебачення і радіомовлення України /Режим доступу: http://comin.kmu.gov.ua/control/publish/article/system?art_id=142344&cat_id=142342 . |
Питання №7464 |
Svitlana
08/12/2020 × 13:24 http://http://citylib.kr.ua/ | Доброго дня!У формулі розрахунку книгозабезпеченості яке брати число зареєстрованих читачів - за єдиною картотекою або всього (по всіх відділах бібліотеки)?Дякую.
Відповідь. За ЄРК. |
Питання №7463 |
IVAN
08/12/2020 × 13:13 bibliograf_kostopil@ukr.net | Доброго дня! Дайте будь-ласка відповідь на питання : у разі ліквідації ЦБС і створення міської замість районної бібліотеки, чи можуть бути створені філії міської бібліотеки у селі, у зв’язку з тим, що до міста приєдналися сільські ради? Дякую!
Відповідь. Якщо це одна громада, то так, до міської бібліотеки можуть бути включені відокремлені структурні підрозділи – філії (у т.ч. сільські філії). Враховуючи зміни до ст. 89 Видатки, що здійснюються з бюджетів сіл, селищ та міст Бюджетного кодексу України, які вступають в дію з 01.01.2020 року, під час підготовки нової редакції Статуту /Положення Вам необхідно змінити назву «ЦБС» на міську Публічну бібліотеку. |
Питання №7462 |
oksana 08/12/2020 × 09:48 | Доброго дня! У зв'язку з карантином дуже часто з'являються прохання читачів відсканувати чи сфотографувати сторінку з газети чи книги і відправитїм на вайбер, телеграм, електронну пошту тощо. Скажіть, будь ласка, як обліковувати таку послугу? Адже це той самий читач і та сама книговидача, тільки без особистої присутності читача. Дякую
Відповідь. Звертаємо увагу, що допускається без згоди автора або іншої особи, яка має авторське право, саме репрографічне відтворення статті та інших невеликих за обсягом творів чи уривків з письмових творів. 2). Обліковувати відповідно до п.11 ГОСТу 7.20 – 2000. |
Питання №7461 |
Lyubov
03/12/2020 × 11:00 | Добрий день! Віддаленому користувачеві виконано бібліографічну довідку (адресно-бібліографічну, тематичну). Бібліотека не має свого сайту і список сфотографовано й передано через Вайбер. Чи вважається така довідка віртуальною? Дякую.
Відповідь. Внесіть відповідні зміни до Положення щодо обліку в бібліотеці (або прийміть окреме методрішення) та враховуйте, як віртуальну довідку. Нагадуємо, що користувачі не будуть рахуватись, як віддалені.
|
Питання №7460 |
Valentina 03/12/2020 × 09:49 http://shatsk.at.ua/. | Доброго дня!Чи необхідно селищній раді погоджувати з Міністерством культури рішення щодо перетворення філії на бібліотечний пункт? ( доповнення до питання 7459). Дякую!
Відповідь. Перетворення філії у пунк видачі – це не ліквідація бібліотеки. Місцева влада вибудовує бібліотечну мережу у відповідності до «ДЕРЖАВНИХ СОЦІАЛЬНИХ НОРМАТИВІВ забезпечення населення публічними бібліотеками в Україні» (затверджено Постановою КМУ від 6 лютого 2019 р. № 72 /Режим доступу: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/72-2019-%D0%BF#Text ). У той же час, відповідно до п.56 «ПОЛОЖЕННЯ про Міністерство культури та інформаційної політики України» (затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 16 жовтня 2019 р. № 885 /Режим доступу: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/885-2019-%D0%BF#top ) МКІП: погоджує рішення органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування стосовно реорганізації та ліквідації бібліотек, що перебувають у державній та комунальній власності (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/885-2019-%D0%BF#top ). Зазвичай Міністерство погоджує подібні рішення. |
Питання №7459 |
Valentina 02/12/2020 × 10:52 http://shatsk.at.ua/. | Доброго дня!Уточнення до питання7458: сільська бібліотека на даний час є відокремленим структурним підрозділом-філією ЦБС, але на розгляді питання про перепрофілювання її у бібліотечний пункт.
Відповідь. 1. У разі відсутності у ЦБС статусу юридичної особи зміною її внутрішньої (організаційної) структури має займатися засновник – місцева рада. Це зумовлено тим, що відповідно до п. 30 ст. 26 Закону про місцеве самоврядування прийняття рішень про створення, ліквідацію, реорганізацію та перепрофілювання підприємств, установ та організацій комунальної власності відповідної територіальної громади є виключною компетенцією сільських, селищних, міських рад. На сесії приймається рішення щодо перетворення філії на бібліотечний пункт (Б.п.). Важливо заздалегідь визначити приналежність Б.п. до ЦБ або певної філії ЦБС. Після рішення сесії необхідно внести зміни до Статуту/Положення (нова редакція), адже буде зменшено кількість філій в ЦБС. Під час перетворення відбувається передача майна від одної особи до іншої на основі передавального акту. Також, перетворення філії в Б.п. означає і зміну істотних умов праці для працівника: змінюється система та розміри оплати праці (пункт видачі працює менше 40 годин на тиждень), встановлюється неповний робочий час, визначається новий режим роботи (Б. п. повинен бути доступним для населення не менше 16 годин на тиждень), нова посадова інструкція. Діяльність Б. п. регламентується відповідним Положенням.
2. Дозволимо нагадати, що з 01.01.2021 року вступають в силу зміни до Бюджетного кодексу, а саме до ст. 89. Видатки, що здійснюються з бюджетів сіл, селищ та міст. У пункті 5 зазначеної статті слова "районні (міські) бібліотеки або централізовані бібліотеки районної (міської) централізованої бібліотечної системи" замінено словами "сільські, селищні, міські бібліотеки". Тому необхідно прибрати назву «ЦБС» в установчих документах. Змінити саме назву організації (ЦБС на міську (сільську, селищну) ПБ територіальної громади). У Статуті/Положенні надати перелік наявних відокремлених підрозділів – філій.
|
Питання №7458 |
Valentina 01/12/2020 × 15:47 http://shatck.at.ua/. | Доброго дня1Поясніть, будь ласка, яким чином відбувається перепрофілювання сільської бібліотеки у бібліотечний пункт видачі і які є варіанти вирішення даного питання? Дякую!
Відповідь. Будь ласка , уточніть: сільська бібліотека була самостійною чи відокремленим структурним підрозділом – філією певної структури (ЦБС, ПБ ОТГ)? |
Питання №7457 |
Valentina 01/12/2020 × 09:27 http://shatsk.at.ua/. | Доброго дня!Яка процедура закриття сільських бібліотек в ОТГ з населенням до 500 чоловік і чим повинен при цьому керуватися даний орган місцевого самоврядування? Дякую!
Відповідь. Це є винятковою компетенцією сільських, селищних, міських рад (п. 30 ст. 26 Закону «Про місцеве самоврядування в Україні» , ст. 15 ЗУ «Про бібліотеки і бібліотечну справу»). Можливо варто розглянути варіант перепрофілювання сільської бібліотеки у бібліотечний пункт видачі? Відповідно до п.5 Державних соціальних нормативів забезпечення населення публічними бібліотеками в Україні (затверджено Постановою КМУ від 6 лютого 2019 р. № 72 /Режим доступу: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/72-2019-%D0%BF#Text ): у населених пунктах чи житлових масивах, де публічні бібліотеки відсутні, бібліотечне обслуговування населення здійснюється за допомогою нестаціонарних форм (бібліотечний пункт, пересувна бібліотека тощо). |
Питання №7456 |
Tania
30/11/2020 × 13:29 | Доброго дня! Прошу консультацію за наступним питанням. Шкільна бібліотека, працюють 2 бібліотекаря. Завідувачка зараз на довготривалому лікарняному (онкологія). Я переведена наказом директора школи на посаду завідувачки бібліотеки та мені дали навантаження 1,5 ставки (1 ставку як завідувачці та 0,5 ставки як бібліотекарю) на період її довготривалої хвороби . Але у грудні місяці 2020 року завідувачка, яка хворіє, візьме тарифну відпустку. Після відпустки знов піде на лікарняний. Питання: Чи буде ще актуальним наказ про моє переведення та навантаження 1,5 ставки на час, коли завідувачка, яка хворіє, знов піде на лікарняний після відпустки? Заздалегідь дякую
Відповідь. Законодавством про працю не передбачено можливостi продовження виконання керiвником пiдприємства посадових обов’язкiв у перiод вiдпустки, тимчасової непрацездатностi. Дане питання маєте вирішувати із керівником школи. |
Питання №7455 |
Tetiana
27/11/2020 × 08:50 | Доброго дня. Підкажіть, будь-ласка, чи є якісь норми скільки назв газет та журналівна рік повинна передплачувати сільська публічна бібліотека.Наперед дякую.
Відповідь. Пропонуємо ознайомитись із п. 11 Державних соціальних нормативів забезпечення населення публічними бібліотеками в Україні (затверджено Постановою КМУ від 6 лютого 2019 р. № 72 /Режим доступу: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/72-2019-%D0%BF#Text ) . Також важливо враховувати кількість жителів зони обслуговування. Відповідно до стандартів ІФЛА з оновлення бібліотечних фондів оптимальний обсяг фонду періодичних видань - 10 назв на 1,0 тис. жителів. |
Питання №7454 |
Tatyana
26/11/2020 × 08:44 | Доброго ранку, шановні колеги! Районна ЦБС, готуємось до зміни власника ( були у власності районної ради - передають у власність ОТГ). Питання як передавати бібліотечний фонд? Чи так як по бухгалтерії- сумарно кількість і сума, чи потрібно писати списки окремо на кожну бібліотеку?Дякую
Відповідь. Процес передачі передбачає інвентаризацію основних засобів, нематеріальних активів, запасів, грошових коштів і документів, розрахунків з перевіркою їх фактичної наявності та документального підтвердження. Проведення інвентаризації здійснюється силами зазначеної комісії у присутності матеріально відповідальних осіб (МВО). При проведенні інвентаризації бібліотечних фондів оформлюють групові інвентаризаційні описи (вказується кількість примірників і вартісна ціна бібліотечного фонду). Остання визначає правильність підрахунків, проставляє кількісні та цінові показники у відповідних рядках і врешті решт порівнює дані бухгалтерського обліку з даними щодо фактичної наявності. Інвентаризаційні описи (акти інвентаризації) повинні бути підписані всіма членами комісії та МВО. |
Питання №7453 |
Lujbov
24/11/2020 × 14:07 | Доброго дня, шановні колеги! Підкажіть, будь ласка, при планування роботи відділу бібліотеки на рік (у відділі працює 4 чоловіки), скільки часу можна планувати на самоосвіту, позапланову роботу та особисті потреби (і як їх вказати). Дякую.
Відповідь. Єдиних відсотків не існує. Бажано проаналізувати використання фонду робочого часу за минулі роки Так, в окремих бібліотеках планують: на самоосвіту та підвищення кваліфікації - від 3 до 7 %; резерв робочого часу (в першу чергу, це стосується керівників структурних підрозділів) – 2-3%; показники кількості днів тимчасової непрацездатності – від 2 до 5% (лікарняні); невиробничі витрати (господарська робота) - 5 - 7%; |
Питання №7452 |
natali
20/11/2020 × 13:47 | Доброго дня! Підкажіть будь-ласка чи є якісь зміни щодо звітності бібліотек?
Відповідь. На даний момент зміни відсутні. Очікуємо у наступному році.
|
Питання №7451 |
Alexsandra 11/11/2020 × 13:28 | Дуже прошу роз’яснити, на якій підставі директор бібліотеки вимагає надати результат ПЛР-тесту для виходу після захворювання на роботу. Адже я надала лікарняний, де вказано, що можна приступити до роботи. Дякую!
Відповідь. Вимога керівника бібліотеки – безпідставна і суперечить законодавству. Саме сімейний лікар визначає, як закрити «лікарняний». |
Питання №7450 |
Maria 08/11/2020 × 20:58 | Прошу роз'яснити різницю між дистанційнною роботою і роботою в умовах "реального часу". Яка суттєва різниця? Дякую.
Відповідь. 1. Відповідно до статті 60 КЗпП України дистанційна (надомна) робота - це така форма організації праці, коли робота виконується працівником за місцем його проживання чи в іншому місці за його вибором, у тому числі за допомогою інформаційно-комунікаційних технологій, але поза приміщенням роботодавця. При дистанційній (надомній) роботі працівники розподіляють робочий час на свій розсуд, на них не поширюються правила внутрішнього трудового розпорядку, якщо інше не передбачено у трудовому договорі. Загальна тривалість робочого часу не може перевищувати норм, передбачених статтями 50 і 51 КЗпП України. Працівник отримує обсяг (план) роботи (наприклад, на місяць) і наприкінці місяця має звітувати. Виконання дистанційної (надомної) роботи не тягне за собою будь-яких обмежень обсягу трудових прав працівників, оплата праці здійснюється в повному обсязі та в строки, визначені діючим трудовим договором.
2. На час дії карантину КМУ рекомендував центральним і місцевим органам виконавчої влади, іншим державним органам, органам місцевого самоврядування, підприємствам, установам, організаціям забезпечити, зокрема, позмінну роботу працівників та/або за можливості – віддалену роботу в режимі реального часу через Інтернет (див. п. 10 постанови КМУ від 13 жовтня 2020 р. № 956 /Режим доступу: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/956-2020-%D0%BF#Text ). Працівник дотримується режиму роботи, визначеного правилами внутрішнього трудового розпорядку бібліотеки.
3. Звертаємо Вашу увагу, що у ВР підтримано за основу у першому читанні проєкт закону № 4051 "Про внесення змін до деяких законодавчих актів щодо удосконалення правового регулювання дистанційної роботи". Слідкуйте за прийняттям вищезазначеного закону, адже вищезазначеним документом пропонується внести зміни до Кодексу законів про працю України та Закону України «Про охорону праці», що дасть змогу захистити права працівників. Додатково врегульовуються питання надомної, дистанційної роботи та роботи за гнучким графіком, що особливо актуально в умовах пандемії.
|
Питання №7449 |
Sofia 04/11/2020 × 08:36 | Доброго дня! Підкажіть будь ласка яка норма списання літератури у бібліотеці за рік. При переході в ОТГ бібліотекаря змушують з 16 тисяч фонду залишити 3 тисячі. Всю літературу видання до 2000 року сказали списати.
Відповідь. Жодних українських нормативно-правових актів, що врегульовують зазначену вимогу – не існує. Відповідно до нормативних показників, рекомендованих Міжнародною федерацією бібліотечних асоціацій та установ (IFLA), обсяг фонду - 2-3 прим. на душу населення, але не менше 2,5 тис. прим. У зарубіжних країнах вилучення документів у публічних бібліотеках становить 3-5% від загального фонду, а за рекомендаціями ІФЛА має складати навіть до 8% (підкреслюємо: не від обсягу надходжень, а від загального фонду). |
Питання №7448 |
Tania
30/10/2020 × 08:28 | Доброго дня! Підкажіть, будь ласка, при яких умовах директор школи може повисити шкільному бібліотекарю тарифний розряд? Частіше всього це можливо після успішного проходження атестації. А при яких підставах це можливо зробити, якщо у бібліотекаря після проходження атестації залишилась така сама категорія, як і була? Наявна категорія дозволяє підвищити розряд. Заздалегідь дякую
Відповідь. Якщо фонд оплати праці передбачає відповідні кошти, то саме директор установи має право здійснювати збільшення тарифного або кваліфікаційного розрядів працівнику.
|
Питання №7447 |
Svitlana
29/10/2020 × 14:33 http://libsumy.com | Доброго дня! Роз'ясніть будь ласка щодо роботи гардеробників влітку. Чи можна на гардеробника покласти обов'язки ( наприклад роботу з боржниками бібліотеки, прибирати територію, доглядати квіти тощо) та зафіксувати це в його Посадовій інструкції. Нас перевіряє КРУ, якщо є можливість надіслати Типову посадову інструкцію гардеробника.
Відповідь. Списком сезонних робіт і сезонних галузей, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 28.03.97 р. N 278 /Режим доступу: http://zakon1.rada.gov.ua/laws/show/278-97-п, не передбачено роботи і посади гардеробника. Отже, посада гардеробника в бюджетній установі не є сезонною. Протягом осінньо-зимового періоду такі працівники, коли в них є потреба, виконують свої безпосередні обов'язки, а влітку та міжсезонний період (за винятком відпустки) згідно зі статтями 33 та 34 Кодексу законів про працю України (із змінами) можуть виконувати іншу роботу та доручення керівника установи відповідно до потреб бібліотеки. Все це необхідно передбачити в робочій інструкції гардеробника. Інформацію щодо складання робочої інструкції на гардеробника (його завдання, обовязуи, кваліфікаційні вимоги) знайдете у Розділі 2 Випуску 1. "Професії працівників, що є загальними для всіх видів економічної діяльності" Довідника кваліфікаційних рактеристик професій працівників (затверджено Наказом Міністерства праці та соціальної політики України від 29.12.2004 N 336 /Режим доступу: https://zakon.rada.gov.ua/rada/show/v0336203-04?find=1&text=%D0%B3%D0%B0%D1%80%D0%B4%D0%B5%D1%80%D0%BE%D0%B1%D0%BD%D0%B8%D0%BA#Text ).
|
Питання №7446 |
Olga
29/10/2020 × 08:36 | Дякуємо за оперативну відповідь. |
Питання №7445 |
Olga
28/10/2020 × 13:51 | До питання 7444: мова йде про бібліотеку-філію.
Відповідь. Бібліотека-філія, що ліквідується мала на балансі основні засоби — це матеріальні активи, які забезпечували її діяльність у наданні послуг. Відповідно до пп. 6 та 7 «Положення про інвентаризацію активів та зобов’язань» (затверджено Наказом Міністерства фінансів України від 02.09.2014 № 879) проведення інвентаризації у разі припинення установи є обов’язковим. Після інвентаризації основних засобів може здійснюватися безоплатна передача майна (БФ може передаватись повністю або певна його частина), його продаж, списання. Безоплатне отримання (передача) можуть відбуватися за різними сценаріями шляхом перерозподілу: — між бюджетними установами, які підвідомчі одному суб’єкту управління; — між бюджетними установами, що підвідомчі різним суб’єктам управління. Рішення щодо передачі-отримання майна приймає його власник (або суб’єкт управління, якому делеговані певні повноваження щодо управління майном). Передача оформляється актом приймання-передачі справ, документів та майна бібліотеки (форма АКТу приймання-передачі основних засобів затверджена Наказом Міністерства фінансів України від 13.09.2016 за № 818), який підписується головою і членами комісії та затверджується органом, який створив комісію. |
Питання №7444 |
Olga
28/10/2020 × 10:25 | Доброго дня! Шановні колеги, підкажіть, будь ласка, чи обов'язково робити переобліки при ліквідації окремих структурних підрозділів ЦБС? Дякуємо
Відповідь. Про який саме структурний підрозділ йде мова (бібліотеку-філію, пункт видачі, відділ, сектор, читальну залу…)? Просимо уточнити.
|
Питання №7443 |
natali
27/10/2020 × 15:47 | Доброго дня! Чи є якісь норми часу для обласних, районних бібліотек на прийняття та перевірку звітів від бібліотек області та районів та перевірку звітів ЕСМаР?
Відповідь. Не існує окремих норм часу для обласних, районних бібліотек. Для розрахунку маєте скористатись «Типовими нормами часу на основні процеси бібліотечної роботи» (затверджено Наказом Міністерства культури і туризму України | №1631/0/16-08 від 29.12.08р., а саме Розділом 6.2. Науково-методична робота, п. Аналіз статистичних даних.
Звертаємо увагу, що бібліотекам надається право розробляти та впроваджувати в установленому порядку власні норми часу, якщо вони відповідають більш високій продуктивності праці, або зміст технологічного процесу має підвищену складність та більшу деталізацію, визначені цими Типовими нормами.
|
Питання №7442 |
Tania 23/10/2020 × 13:23 | Доброго дня! Шкільна бібліотека. Працюють завідувачка та бібліотекар.
Зараз завідувачка на довготривалому лікарняному (онкологія).Мене наказом переведено завідувачкою бібліотекою на період довготривалої хвороби. Прошу роз'яснити таке питання: чи маю я отримувати доплату за завідування бібліотекою в розмірі 5–15 % посадового окладу на період заміщення ?
Відповідь. Якщо Вам оформили тимчасове заступництво (тимчасове заступництво - виконання службових обов’язків за більш відповідальною посадою тимчасово відсутнього працівника, коли це пов’язане з розпорядчими функціями, працівником, який працює в тій же установі, організації), то на цей період Ви звільняєтесь від виконання своєї роботи, обумовленої трудовим договором. Тимчасовому заступнику виплачується доплата у розмірі різниці між його фактичним посадовим окладом і посадовим окладом працівника, якого він заміщує.
Якщо покладено виконання обов’язків тимчасово відсутнього працівника – це інший варіант виплат. Пропонуємо ознайомитись із ст. 105 КЗпП України, п. 2 постанови Ради Міністрів СРСР «Про порядок та умови суміщення професій (посад)» від 04.12.81 р. № 1145 /Режим доступу: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/v1145400-81#Text , а також п. 3 у Листі Мінсоцполітики від 27.01.2015 р. N 73/13/84-15 /Режим доступу: https://www.profiwins.com.ua/uk/letters-and-orders/ministry-of-labor-and-social-policy/6852-73.html . /blockquote>
|
Питання №7441 |
olena 22/10/2020 × 19:28 | Вітаю! Підкажіть,будь ласка, хто пише наказ на виплату матеріальної допомоги на соціально- побутові потреби заступнику директора ЦБС?
Відповідь. Директор ЦБС.
Лише директору ЦБС допомога для вирішення соціально-побутових питань надається за погодженням із засновником бібліотеки (див. п.3. Постанови КМУ «Про затвердження Порядку виплати доплати за вислугу років працівникам державних і комунальних бібліотек від 22 січня 2005 р. N 84 /Режим доступу: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/84-2005-%D0%BF#Text ).
|
Питання №7440 |
Olga
12/10/2020 × 20:10 | Шановні колеги. Чи маю я право, як провідний методист ЦБС, з базовою вищою спеціальною освітою, та стажем роботи 25 років на 11 розряд. начальник відділу культури сказав, що потрібна вища освіта.
Відповідь. Кваліфікаційні вимоги до посади провідного методиста унормовано "Довідником кваліфікаційних характеристик професій працівників. Випуск 81 Культура та мистецтво" (затверджено наказом Міністерства культури і мистецтв України 14.04.2000 р. N 168 ): повна або базова вища освіта відповідного напряму підготовки (спеціаліст або бакалавр) та підвищення кваліфікації. Стаж роботи за професією методиста 1-ї категорії для спеціаліста не менше 1 року, бакалавра - не менше 3 років. Також, у Довіднику кваліфікаційних характеристик професій працівників Вип. 1 (затверджено Наказом Міністерства праці та соціальної політики України 29.12.2004 N 336) зазначено: особи, які не мають відповідної освіти або стажу роботи, встановлених кваліфікаційними вимогами, але мають достатній практичний досвід та успішно виконують у повному обсязі покладені на них завдання та обов'язки, можуть бути, як виняток, залишені на займаній посаді або призначені на відповідні посади за рекомендацією атестаційної комісії. |
Питання №7439 |
Natalia 08/10/2020 × 09:23 http://library.ck.ua | Шановні колеги! 1. Чи правомірні дії начальника управління культури щодо слухання звіту про роботу науково методичного відділу ОУНБ за 2019-2020 рр. якщо за Положенням відділ підпорядковується та звітує дирекції ОУНБ .На вимогу управління культури наш директор місяць тому звітувала про роботу бібліотеки за останні 3 роки (в тому числі і про роботу НМВ ).Більше того на вимогу начальника управління, НМВ у письмовому вигляді писали звіт про свою роботу по заданим питанням на 11 друкованих аркушах.Це все відбувається протягом одного місяця. 2.Чи має право начальник примушувати працівників бібліотек області систематично в неробочий час приймати участь в заходах он лайн (Наприклад: презентаціях книг, обговореннях та ін).3. Чи має право той самий начальник надсилати смс повідомлення із завданнями в любий час доби?
Відповідь. 1. Дане питання маєте узгодити із директором Вашої бібліотеки. Окрім цього, необхідно бути обізнаним із Статутом Вашої бібліотеки і посадовою інструкцією начальника управління культури . Що Вам заважає надіслати повторно звіт, який Ви вже на 11 аркушах підготували? Можливо ці дії пов’язані із визначенням групи на оплату праці на наступний рік? Адже бібліотеки у поточному році, в умовах карантинних обмежень будуть мати недовиконання певних показників. Відповідно до Наказу Мінкультури за № 745 вищі органи управління можуть переводити підвідомчі бібліотеки, централізовані бібліотечні системи, віднесені до II-IV груп за оплатою праці керівних працівників, при досягненні високих показників за основними напрямками роботи, а також здійсненні методичного керівництва на одну групу вище порівняно з установленою за показниками без виділення на цю мету додаткових асигнувань на їх утримання. 2. Згідно зі статтею 107 КЗпП робота у святковий і неробочий день оплачується у подвійному розмірі, зокрема, працівникам, праця яких оплачується за годинними або денними ставками,
- у розмірі подвійної годинної або денної ставки; працівникам, які одержують місячний оклад - у розмірі одинарної годинної або денної ставки зверх окладу, якщо робота у святковий і неробочий день проводилася у межах місячної норми робочого часу, і в розмірі подвійної годинної або денної ставки зверх окладу, якщо робота проводилася понад місячну норму (див. Лист Мінекономрозвитку від 31.08.2020р. № 3511-06/53106-07).
У Розділі VIII , Гл. 2. ЗУ «Про державну службу» (редакція від 23.07.2020 ) передбачено засади дисциплінарної відповідальності державного службовця.
|
Питання №7438 |
Olexsandr
06/10/2020 × 15:29 | Чи можна прирівнювати посаду завідувача бібліотекою ЗЗСО до кваліфікаційної категорії "провідний бібліотекар" та встановити 12 тарифний розряд?Дякую!
Відповідь. Не можна. Посаду «зав. бібліотеки» віднесено до професійної групи "Керівники", а провідного бібліотекаря – до професійної групи "Професіонали". "Довідник кваліфікаційних характеристик професій працівників. Випуск 81 Культура та мистецтво"( затверджений наказом Міністерства культури і мистецтв України 14.04.2000 р. N 168 – є нормативним документом, обов'язковим з питань управління персоналом на підприємствах, в установах і організаціях усіх форм власності та видів економічної діяльності. Тарифний розряд посади визначається у відповідності до Наказу Мінкультури за № 745 від 18.10.2005р. (із змінами). |
Питання №7437 |
Olexsandr
06/10/2020 × 14:50 | Доброго дня!Прошу допомоги!!!Підскажіть будь ласка процедуру (алгоритм) встановлення категорії "провідний бібліотекар" та 12 тарифного розряду завідувачу бібліотекою закладу загальної середньої освіти.Дуже дякую!!!!
Відповідь. Встановлюєте відповідно до Наказу Мінкультури за № 745 від 18.10.2005р. (із змінами). Провідний бібліотекар це самостійна посада і категорій не має. Категорії передбачено для бібліотекарів – І категорія, ІІ категорія або без категорії. Звертаємо Вашу увагу, що для встановлення тарифного розряду необхідно врахувати групу оплати праці (див. Додаток 7 до наказу Міністерства культури і туризму України18.10.2005 № 745 /режим доступу: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z1285-05#Text |
Питання №7436 |
Tania
06/10/2020 × 08:28 | Доброго дня! Які кваліфікаційні вимоги для зайняття посади провідного бібліотекаря є обов'язковими? Чи можна зайняти цю посаду, маючі тільки вищу педагогічну освіту та не маючі бібліотечної? Працюю бібліотекарем в колегіумі, бібліотечний стаж 13 років, 1 категорія. Заздалегідь дякую
Відповідь. Кваліфікаційні вимоги визначено у "Довіднику кваліфікаційних характеристик професій працівників. Випуск 81 Культура та мистецтво"( затверджений наказом Міністерства культури і мистецтв України 14.04.2000 р. N 168 /Режим доступу: https://zakon.rada.gov.ua/rada/show/v0168280-00#Text : Провідний бібліотекар: повна або базова вища освіта відповідного напряму підготовки (спеціаліст або бакалавр) та підвищення кваліфікації. Стаж роботи за професією бібліотекаря 1-ї категорії для спеціаліста не менше 1 року, бакалавра - не менше 3 років. У той же час, у Довіднику кваліфікаційних характеристик професій працівників Вип. 1 (затверджено Наказом Міністерства праці та соціальної політики України 29.12.2004 N 336) зазначено: особи, які не мають відповідної освіти або стажу роботи, встановлених кваліфікаційними вимогами, але мають достатній практичний досвід та успішно виконують у повному обсязі покладені на них завдання та обов'язки, можуть бути, як виняток, залишені на займаній посаді або призначені на відповідні посади за рекомендацією атестаційної комісії. |
Питання №7435 |
Valentuna
01/10/2020 × 14:17 | Скажіть, будь-ласка, чи може бути у завідувача бібліотеки технікуму вища категорія? Якщо ні, то яка?
Відповідь. Посада зав. бібліотеки (у т.ч. навчального закладу) не передбачає категорії . Ця посада має тарифний розряд, який визначається відповідно до Наказу Мінкультури за № 745 від 18.10.2005 /Режим доступу: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z1285-05#Text .
Пропонуємо ознайомитись із Додатком 2 «СХЕМА тарифних розрядів посад керівних працівників бібліотек, централізованих бібліотечних систем», Таблиця 4 та Додатком 7 «ПОКАЗНИКИ для віднесення до груп за оплатою праці керівних працівників бібліотек та централізованих бібліотечних систем» до Наказу Мінкультури за № 745.
|
Питання №7434 |
Tania
25/09/2020 × 14:43 | Доповнення до питання № 7433Дякую вам за роз*яснення питання №7425 |
Питання №7433 |
Tania
25/09/2020 × 14:26 | Доброго дня! Дякую вам за роз*яснення № . Завдяки вам вдалося добитися нарахування хоча б 1,5 ставки. Тепер постало інше питання : при розрахунку заробітної плати за 1,5 ставки як нараховуються надбавки за особливі умови роботи та за вислугу років? На загальну суму зарплати чи ні? Заздалегідь дякую. ( Мені нарахували тільки на частину від півставки)
Відповідь. За Вашою основною посадою, як бібліотекар, Ви маєте отримувати: 1) надбавку за особливі умови роботи у граничному розмірі 50 % посадового окладу (постанова КМУ «Про підвищення заробітної плати працівникам бібліотек» від 30.09.2009 р. № 1073) . Керівник установ визначає конкретний розмір (у межах 50 %) надбавки за особливі умови роботи в межах фонду оплати праці. Також, Постановою № 1073 не встановлено обмежень щодо виплати надбавки за особливі умови роботи бібліотекарям, які працюють за сумісництвом;
2) доплату за вислугу років (Постанова КМУ «Про затвердження Порядку виплати доплати за вислугу років працівникам державних і комунальних бібліотек» від 22 січня 2005 р. N 84). Працівникам бібліотек, які працюють за сумісництвом, не встановлюється доплата за вислугу років. Про це говорить п. 5 вищезгаданого Порядку № 84.
|
Питання №7432 |
Lubov
16/09/2020 × 08:59 http://https://umanska.jimdofree.com/ | Доброго дня! Звертаємося з проханням надати роз'яснення, щодо подальшої долі районних бібліотек (комунальних закладів районної ради) та їх книжкових фондів в умовах децентралізації там, де залишилися райони. Чи існуватиме в районі, до складу якого входить 14 ОТГ, районна бібліотека (чи залишиться тільки методичний центр)? Чи є примірні штатні розписи таких закладів?
Відповідь. 1. Основою розбудови культури буде саме громада. Із завершенням формування органів місцевої влади (після виборів 26 жовтня) значна частина інфраструктури, яка призначена для надання послуг у сфері культури (у т.ч. РБ), перейдуть у власність громади. Найближчі два місяці очікується прийняття законодавчих змін, які регулюватимуть передачу об’єктів громадам. В’ячеслав Негода, заступник міністра розвитку громад і територій України, наголосив про створення переліку об’єктів, які мають перейти у комунальну власність громад. Також будуть об’єкти, які стосуватимуться інтересів не однієї громади, а великих територій. У таких випадках, за словами заступника міністра, громади мають пріоритетне право вирішити, як будуть використовуватись ці об’єкти. Зокрема, згідно з законодавством про співробітництво, громади можуть прийняти рішення про спільне фінансування певних об’єктів та управління ними.
Тобто, у разі не погодження співфінансування районних бібліотек громадами, стає малоймовірним існування районних бібліотек у новоутворених районах. Бюджети новоутворених районів будуть обмеженими. Більш реалістичний шлях - районні бібліотеки увійдуть до складу певної ОТГ. Місце РБ у громаді буде вирішуватись індивідуально (РБ може стати філією міської системи, стати філією в уже діючій бібліотечній мережі селищної/сільської ОТГ, стати провідною бібліотекою в ОТГ і т.п.). Створення районних методичних центрів – можливе. Але питання: чи встигнуть це зробити до кінця року і закласти відповідні кошти у бюджет на наступний рік?
2. У разі ліквідації РБ її БФ може бути переданий до бібліотек ОТГ новоутвореного району. Примірних штатних розписів не існує, вони формуються індивідуально, з врахуванням місцевих потреб і можливостей.
3. Додатково звертаємо Вашу увагу на пост «Роздуми методиста після втамування професійної спраги» від 11 вересня 2020р. на нашому блозі «ПБ ОТГ» /Режим доступу: https://oth.nlu.org.ua/?p=4132
|
Питання №7431 |
Lina
11/09/2020 × 14:51 | наша бібліотекарка знаходиться у відпустці по догляду за дитиною до виповнення дитині 3хроків. На її місце тимчасово примйнято іншого прпцівнимка.Тепер ця бібліотекар теж народила і йде у відпустку по догляду за дитиною до 3хроків. Скажіть будь ласка а відпустку їй надавати до дати виходу основного працівника з відпустки?.Адже у основного працівника відпустка закінчується через 2 роки .То мабудь період відпустки тимчасового працівника не може бути більший ніж період відпустки основного працівника.
Відповідь. Дане питання поза межами компетенції методичної служби . Можемо лише зазначити, що згідно із ч. 3 ст. 184 КЗпП звільнити після закінчення строкового трудового договору вагітних жінок і жінок, які мають дітей віком до 3 років (до 6 років), одиноких матерів при наявності дитини віком до 14 років або дитини з інвалідністю роботодавець може тільки за умови обов'язкового працевлаштування цих осіб. |
Питання №7430 |
svitlana
09/09/2020 × 10:38 | Доброго дня! Підкажіть будь-ласка чи може бути відділ ЦБ, який складається з 3 працівників без посади завідувача?
Відповідь. Уточніть: посада зав. відділу відсутня чи вакантна? Даний відділ зазначений у штатному розписі? |
Питання №7429 |
natali 03/09/2020 × 11:20 | Добрий день! я працюю бібліотекарем 20 років, маю бібліотечну освіту,закінчую педагогічний університет, бібліотекар І категорії. У школі 20 класів. Скажіть, як мені повинні нараховувати зарплату? Чи є оздоровчі?
Відповідь. Укладення трудового договору оформлюється наказом про прийняття на роботу. Після реєстрації наказу, з ним ознайомлюють працівника під підпис. У даному наказі зазначають посаду і розмір посадового окладу. Розмір окладу формується відповідно до Наказу МКУ «Про впорядкування умов оплати праці працівників культури на основі Єдиної тарифної сітки2 від 18.10.2005 № 745 /Режим доступу: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z1285-05#Text |
Актуальна інформація
Вітаємо шановних відвідувачів на сайті, який супроводжує науково-методичний відділ Національної бібліотеки України імені Ярослава Мудрого (НБУ ім. Ярослава Мудрого). Наш відділ є науково-методичним та інформаційно-консультативним центром для публічних бібліотек України, а також співпрацює з бібліотеками різних типів і форм власності.
Пам'ятайте, що наповнення цього сайту - наша спільна робота. Якщо Ви маєте матеріали, що можуть зацікавити бібліотечну спільноту, або бажаєте підняти актуальну тему - чекаємо Ваших пропозицій на адресу method@nplu.org.
Шановні колеги! Якщо у вас змінилися реквізити (адреса, e-mail, URL, телефон тощо) надішліть повідомлення для відповідних коректив на сторінці сайту „Бібліотеки України”.
| Вітаємо
For Librarians
Библиотекарю
Пошук
Голосування
|