Бібліотечному фахівцю

Бібліотечний фонд - сукупність документально-інформаційних ресурсів (книг, документів, рукописів, аудіовізуальних матеріалів, інших носіїв інформації)
Розділи сайту

Закрити 1. Офіційна інформація

Закрити 2. Бібліотеки України

Закрити 3. Національні бібліотеки

Закрити 4. Сторінка дослідника

Закрити 5. Методисти рекомендують

Закрити 6. Статистична аналітика

Закрити 7. Бібліотечна планета

Закрити 8. Бібліолоція

Закрити 9. Бібліографи презентують

Мастрід

Закрити Інновації/проекти

Закрити Бібліотечний простір

Закрити ЕСМаР

Закрити Лауреати конкурсу

Закрити Нагороди і звання

Нове на сайті

Виставлено:

[29.11.2024]

Умови редакційної передплати журналу «Бібліотечна планета» на 2025 рік.

Для цього необхідно

[05.07.2024]

Список нових надходжень до сектору організації професійної самоосвіти науково-методичного відділу в липні 2024 року

[24.06.2024]

БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА № 2 (104) 2024

[22.12.2023]

БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА № 4 (102) 2023

[03.10.2023]

БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА № 3 (101) 2023

[18.09.2023]

Список статей з зарубіжної фахової періодики за III квартал 2023 року

[05.07.2023]

БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА № 2 (100) 2023

[19.06.2023]

Список статей з зарубіжної фахової періодики за II квартал 2023 року

[20.05.2023]

Список нових надходжень до сектору організації професійної самоосвіти науково-методичного відділу

[06.05.2023]

Список нових надходжень до сектору організації професійної самоосвіти науково-методичного відділу в травні 2023 року

[05.04.2023]

БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА № 1 (99) 2023

[16.03.2023]

Список нових надходжень до сектору організації професійної самоосвіти науково-методичного відділу в березні 2023 року

[16.03.2023]

Список статей з зарубіжної фахової періодики за 4 квартал 2022 року

[27.02.2023]

Список нових надходжень до сектору організації професійної самоосвіти науково-методичного відділу в лютому 2023 року

[17.01.2023]

БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА № 4 (98) 2022

[23.12.2022]

Список нових надходжень до сектору організації професійної самоосвіти науково-методичного відділу в грудні 2022 року

[21.12.2022]

Список статей з зарубіжної фахової періодики за 4 квартал 2022 року

[18.11.2022]

Список нових надходжень до сектору організації професійної самоосвіти науково-методичного відділу в листопаді 2022 року

[04.11.2022]

Список статей з зарубіжної фахової періодики 3 квартал 2022 рр.

[05.10.2022]

Умови редакційної передплати журналу «Бібліотечна планета» на 2023 рік.

Для цього необхідно

[04.10.2022]

БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА № 3 (97) 2022

[10.09.2022]

Список нових надходжень до сектору організації професійної самоосвіти науково-методичного відділу в вересні 2022 року

[03.08.2022]

Список нових надходжень до сектору організації професійної самоосвіти науково-методичного відділу в першому півріччі 2022 року

[11.07.2022]

БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА № 2 (96) 2022

[29.06.2022]

БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА № 1 (95) 2022

[23.12.2021]

БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА № 4 (94) 2021

[16.12.2021]

Список нових надходжень до сектору організації професійної самоосвіти науково-методичного відділу в грудні 2021 року

[06.12.2021]

РЕДАКЦІЙНА ПЕРЕДПЛАТА ЖУРНАЛУ «БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА» НА 2022 РІК

[01.12.2021]

Список нових надходжень до сектору організації професійної самоосвіти науково-методичного відділу в листопаді 2021 року

[20.10.2021]

Список нових надходжень до сектору організації професійної самоосвіти науково-методичного відділу в жовтні 2021 року

[27.09.2021]

БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА № 3 (93) 2021

[01.09.2021]

Список нових надходжень до сектору організації професійної самоосвіти науково-методичного відділу в серпні 2021 року

[06.07.2021]

«Перелік стандартів з довідково-інформаційної, бібліотечної, видавничої справи і суміжних галузей» / (чинні в Україні станом на 01.07.2021 р.)

[30.06.2021]

Список нових надходжень до сектору організації професійної самоосвіти науково-методичного відділу в червні 2021 року

[23.06.2021]

БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА № 2 (92) 2021

[31.05.2021]

Список нових надходжень до сектору організації професійної самоосвіти науково-методичного відділу в травні 2021 року

[07.05.2021]

XІІІ Всеукраїнська науково-практична конференція «Бібліотека і книга в контексті часу»

[29.03.2021]

БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА № 1 (91) 2021

[22.12.2020]

БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА № 4 (90) 2020

[02.10.2020]

БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА № 3 (89) 2020

[22.06.2020]

БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА № 2 (88) 2020

[22.06.2020]

БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА № 1 (87) 2020

[29.01.2020]

Методична служба: індикатор та імпульс інноваційної культури в умовах децентралізації.

[29.01.2020]

Сучасна публічна бібліотека від А до Я.

[29.01.2020]

Сучасна публічна бібліотека: виклики, можливості, досягнення: С 89 матеріали VIІ Всеукр. шк. методиста, 7–11 жовтня 2019 р.

[16.12.2019]

БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА № 4 (86) 2019

[18.09.2019]

БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА № 3 (85) 2019

[16.05.2019]

Інформаційно-аналітичний бюлетень: СОЦІОЛОГІЧНІ ДОСЛІДЖЕННЯ В БІБЛІОТЕКАХ (Випуск 50) [.pdf]

Огляд НДР за 2010-2015 рр. [.pdf]

[27.03.2019]

Бібліотечна планета, номер 1 за 2019 рік

[22.12.2018]

Бібліотечна планета, номер 4 за 2018 рік

[27.11.2018]

Семінар «Актуальні питання охорони книжкових пам’яток».

[04.10.2018]

Бібліотечна планета, номер 3 за 2018 рік

[14.03.2018]

До відома авторів журналу

Інформація від майстра
Відвідувачі

   відвідувачі

   відвідувач online


Page Rank Check
Запитання-відповіді


В цьому розділі можна поставити фахові питання. Для цього необхідно скористатися браузером Mozilla Firefox або ел. скринькою НМВ: method@nplu.org
Питання, що стосуються роботи ЕСМаР, надсилайте на ecmap@nplu.org
Шановні колеги, перш ніж поставити питання, пропонуємо скористатись Пошуком, чи не знаходиться вже готова відповідь у базі "Запитання-відповіді". Пошук здійснюється за ключовими словами.
P.S.: Увага! З метою надання більш чітких відповідей, просимо в питаннях конкретизувати регіон, вид Вашої бібліотеки за призначенням (публічна, спеціальна, спеціалізована) та за значенням (обласна, міська, районна, селищна, сільська).
P.P.S.: Питання "де знайти в електронному вигляді, в інтернеті, в бібліотеці" вважаються тролінгом і видаляються.

Питання №3456 Luda 11/03/2013 × 14:08
Добрий день. Скажіть будь ласка скільки років зберігаються газети і журнали (крім регіональних) в міській публічній бібліотеці. Дякую.
Відповідь. Термін зберігання періодичних видань визначається бібліотекою самостійно (постійний, довготривалий або короткотривалий). Це залежить від статусу бібліотеки, її місії, функцій; від профілю, специфіки комплектування; кодів економічної класифікації, за якими придбана періодика; ефективності використання документів; технічних умов зберігання тощо. Терміни короткочасного зберігання затверджуються рішенням методичної ради або ради при директорові. Зазвичай в невеликих бібліотеках-філіях термін зберігання газет – до 3 років, журналів - до 5-ти років. Додатково див. відповідь на питання № 605.
Питання №3455 Bogdana 11/03/2013 × 11:40
Доброго дня! Мені 51 рік, у мене 33 роки бібліотечного стажу. Чи маю я право на мінімальну пенсію в 55 р.? Дякую.
Відповідь. Пропонуємо ознайомитись з Розділом III Пенсії за віком у солідарній системі Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» від 09.07.2003 № 1058-IV /Режим доступу: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/1058-15/page .
Питання №3454 inna 11/03/2013 × 11:19
Добрий день. Вишліть, будь ласка, зразок акта на списання читацьких формулярів та щоденників роботи. Дякуємо.
Відповідь. Дозволимо нагадати, що строки зберігання документів зазначаються в номенклатурі справ Вашої ЦБС. Рекомендуємо ознайомитись з Розділом 4.5. «Порядок проведення експертизи цінності документів та оформлення її результатів» та Додатком 7 Правил роботи архівних підрозділів органів державної влади, місцевого самоврядування, підприємств, установ і організацій (затверджено Наказом Державного комітету архівів України 16.03.2001 N 16 /Режим доступу: http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/z0407-01/page.
Питання №3453 mariya 11/03/2013 × 08:54
працюю на посаді завідувача бібліотеки  загальноосвітньої школи 10 років.Попередньо не атестувалася. Курси підвищення кваліфікації бібліотекарів пройшла у листопаді 2012 року. Коли і на яку кваліфікаційну категорію мене можуть атестувати?Якими нормативними документами  керуватися при атестації?
Відповідь. Згідно П.1.4.«Положення про проведення атестації працівників підприємства, установ, організацій та закладів галузі культури», затверджене наказом Міністерства культури і туризму України від 16.07.2007 р. № 44 /Режим доступу: http://zakon0.rada.gov.ua/laws/show/z1023-07 атестації не підлягають: - працівники, які працюють на посаді менше одного року після підвищення кваліфікації. Атестаційна комісія приймає рішення про відповідність або невідповідність працівника займаній посаді або виконуваній роботі. У разі прийняття рішення про відповідність працівника займаній посаді або виконуваній роботі комісія може рекомендувати роботодавцеві зарахувати його до кадрового резерву, присвоїти чергову категорію, встановити надбавку до заробітної плати або збільшити її розмір, організувати стажування на більш високій посаді (див. Ст. 13 ЗУ "Про професійний розвиток працівників" від 12.01.2012 № 4312-VI) /Режим доступу: http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/4312-17.
Питання №3452 Larisa 10/03/2013 × 19:47
Доброго вечора шановні фахівці!У нашій школі 12 класів. З 1 січня мене перевели на повну ставку. Але пройшло два місяці і мене знову переводять на півставки  з метою економії бюджету ( наказом райдержадміністрації) чи є ці дії правомірними?   Підкажіть будь-ласка, як мені відстояти своє право працювати на повну ставку, до кого звертатися і на які документи посилатися при вирішенні цього питання?
Відповідь. Згідно Типових штатних нормативів загальноосвітніх навчальних закладів (затверджено Наказом Міністерства освіти і науки України 06.12.2010 № 1205) посада зав. бібліотеки вводиться у школах, що мають 11 і більше класів, а посада бібліотекаря - при кількості 30 і більше класів. Додатково пропонуємо проконсультуватись в Київській міській організації Профспілки працівників освіти і науки України /Режим доступу: http://profspilka.kiev.ua/soc-zahust/yurydychni-konsultacii/.
Питання №3451 LILYA 10/03/2013 × 16:45
Скажите: 1) правда, что снято ограничение на выдачу книг читателям; иначе говоря можно и 20 и 30 книг выдать в меру разумного, конечно?; 2) правда, то что запрещены залоги за книги?; 3) можно ли выдавать уже книги из читальных залов, ибо многие библиотеки так делают, ввиду того, что не хватает книг на абонементе, а также с целью привлечения внимания читателей, ибо даже сами читальные залы в нынешнее время уже не актуальны, и есть ли сейчас приказ об объединении стола выдачи, читального залов и общих фондов, для удобства выдачи всей в наличии лит-ры в библиотеке (кстати, в основном это касается обысных простых публичных библиотек); 4) можем ли мы списать книги заместь утеренных, или, по желанию самого читателя, если он вправе заменить на более-менее равнозначной книгой, заместь утеренной... 5) можно ли записывать человека в  библиотеку, если он из другого населенного пункта, но в пределах одной области; если он из другой области... ? Разъясните нам как можно по подробнее... С уважением,
Відповідь. Форматом нашої довідки не передбачено розгорнутих консультацій, тому коротко по суті запитань: 1). Термін користування документами бібліотечного фонду визначено в п. 2.4. Типових правил користування бібліотеками в Україні, затверджено Наказом МКіМ України 05.05.99 N 275 /Режим доступу: http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/z0449-99 . 2). Наказ Міністерства культури України «Про визнання таким, що втратив чинність, наказу Міністерства культури і мистецтв України від 05.05.99 N 274» від 08.08.2011 N 62 відмінив дію Інструкції про порядок застосування в бібліотеках України грошової застави за особливо цінні книги та об'єкти користування /Режим доступу: http://profy.nplu.org/articles.php?lng=uk&pg=83 . 3). Модифікація публічної бібліотеки передбачає зміну внутрішнього простору, структурні перетворення, підвищення якості сервісних бібліотечних послуг, забезпечення вільного доступу до своїх ресурсів. Пропонуємо ознайомитись з досвідом Луганської ОУНБ : Соцков, О. Новый взгляд на новую библиотеку //Бібліотечний форум. – 2011. - №2. – С.21-23. 4). Ви маєте право здійснювати заміну втрачених (пошкоджених) документів згідно ст. 23 ЗУ «Про бібліотеки і бібліотечну справу» від 27.01.1995 № 32/95-ВР /Режим доступу: http://zakon1.rada.gov.ua/laws/show/32/95-вр та п.п. 3.5, 3.6 Типових правил користування бібліотеками в Україні (див. питання 1). 5). ЗУ «Про бібліотеки і бібліотечну справа» надає право кожному громадянину України: «… незалежно від статі, віку, національності, освіти, соціального походження, політичних та релігійних переконань, місця проживання, а також підприємства, установи, організації мають право на бібліотечне обслуговування на території України, яке може бути у формі: абонемента (у тому числі міжбібліотечного), системи читальних залів, дистанційного обслуговування засобами телекомунікації, бібліотечних пунктів, пересувних бібліотек.» (див. п. 2.1). Але, згідно п. 2.9. Типових правил користування бібліотеками в Україні: « Особи, які тимчасово проживають у зоні обслуговування бібліотечного закладу, мають право користуватися тільки його читальними залами…».

Додатково, пропонуємо перечитати правила користування Вашою бібліотекою. Якщо Правила відсутні, пропонуємо їх розробити та затвердити.
Питання №3450 Nina 10/03/2013 × 12:10
http://yunilibr.rv.ua
Вітаю, колеги!Моє  запитання:-куди доречніше зашифрувати статті по темі "посткросинг"?
Щиро вдячна за відповідь.
Відповідь. За таблицями для мсових бібліотек: 76.19 Поштівки. Колекціонування

Зав. сектору – Ляшенко Л.Б.
Питання №3449 Irina 07/03/2013 × 09:11
Добрый день. С наступающим праздником, уважаемые коллеги! У меня такой вопрос. Ликвидирована техническая  библиотека на шахте (фонд списан). Для городской библиотеки часть фонда представляет интерес.  Шахта готова ее передать, мы готовы принять. Какие документы нужно оформить для передачи.
Відповідь. Пропонуємо скористатись Інструкцією з бухгалтерського обліку необоротних активів бюджетних установ (затверджено Наказом Державного казначейства України 17.07.2000 N 64 , із змінами) /Режим доступу: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/z0459-00
Питання №3448 raisa 06/03/2013 × 14:45
Спасибо за вашу работу ,за ответы с праздником весны.
А женщинам желаю---
Пусть все будет в жизни вашей хорошо.
Пусть весна подарит счастье и веселье,
И Судьба все лучшее вам преподнесет.
Мы желаем солнца, радости, удачи,
И любви хорошей, яркой и большой,
И пускай не нами жизни путь означен,
Но мечты все точно сбудутся весной
Відповідь. Дуже Вам вдячні. Зі святом!
Питання №3447 Elena 06/03/2013 × 13:05

Доброго дня шановні колеги та з наступаючим вас святом! У нашого начальника  ВКТ РДА постало питання, чи правомочна сільська рада підписувати табель робочого часу бібліотекаря в умовах централізації? І надішліть, будь ласка, акт на списання читацьких формулярів. Дякую.

Відповідь. Ні, адже бібліотека входить до складу ЦБС , але громада може контролювати дотримання графіку режиму роботи бібліотеки. Також, дозволимо нагадати, що строки зберігання документів зазначаються в номенклатурі справ Вашої ЦБС. Рекомендуємо ознайомитись з Розділом 4.5. «Порядок проведення експертизи цінності документів та оформлення її результатів» і Додатком 7 Правил роботи архівних підрозділів органів державної влади, місцевого самоврядування, підприємств, установ і організацій (затверджено Наказом Державного комітету архівів України 16.03.2001 N 16 /Режим доступу: http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/z0407-01/page.
Питання №3446 Oxana 06/03/2013 × 11:47
Доброго дня, шановні колеги !
Допоможіть розібратись з таким питанням: яка кількість читачів, відвідування та книговидача, повинні бути у бібліотекаря читального залу районної бібліотеки.
Дякую.
Відповідь. Залежить від групи оплати праці бібліотеки. Навантаження розраховується на бібліотекаря відповідно „Типових норм часу на основні процеси бібліотечної роботи”, затверджено наказом МКіТ України від 29.12. 2008 №1631/0/16-08 /Режим доступу: http://profy.nplu.org/articles.php?lng=uk&pg=83 згідно Посадової інструкції.
Питання №3445 Nina 06/03/2013 × 10:39
Доброго дня! Шановні колеги, вітаю Вас зі святом 8 Березня!Підкажіть, будь-ласка, чи дозволяється списання бібліотечних фондів, які виявленні в результаті інвентаризації як недостача, а також коли конкретні винуватці не встановлені.Буду вдячна за відповідь.
Відповідь. Якщо винну в нестачі основних засобів особу не встановлено або вона відома, але в утриманні з неї суми нанесеного установі збитку відмовлено судом, а так само в тому випадку, коли в нестачі винна адміністрація установи, то списання виявленої нестачі здійснюється за рахунок установи. Додатково пропонуємо ознайомитись з Порядком визначення розміру збитків від розкрадання, нестачі, знищення (псування) матеріальних цінностей, затверджено Постановою Кабінету Міністрів України від 22 січня 1996 р. N 116 /Режим доступу: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/116-96-п .
Питання №3444 nadegda 06/03/2013 × 10:11
Добрый день. С праздником дорогие коллеги ! Подскажите, пожалуйста, как правильно записать в инвентарной книге издание  Мирослава Скорика "Камерно-інструментальні твори" у двох зошитах. Если мы его получили как один экзампляр. Присваивать инвентарный номер каждой тетради ? Тогда экземплярность небудет совпадать с накладной.
Відповідь. Кожен зошит повинен обліковуватися окремо з присвоєнням кожному примірнику інвентарного номеру (п.4.9 Інструкції з обліку документів, що знаходяться в бібліотечних фондах, затверджено Наказом МКіТ України 03.04.2007 N 22 /Режим доступу: http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/z0530-07. На накладній можна зробити відповідну примітку.

Зав. ВФДР - Перепелицина Г.М.
Питання №3443 Irina 06/03/2013 × 08:41
Скажите, пожалуйста, какое правописание и произношение  слова "репозиторий"?.  Часто  упоминается  "репазитарий.
Відповідь. Пропонуємо ознайомитись із статтею Бакуменко, Л. Г. Поняття інституціональний репозитарій: Термінологічний підхід : [Електронний документ]. — Режим доступу: http://archive.nbuv.gov.ua/portal/soc_gum/vkhdak/2011_34/V34-3-11.pdf
Питання №3442 Lesya 06/03/2013 × 08:07
Від яких показників залежить повний робочий день працівника (кількість користувачів), і якою нормативною базою користуватись?
Відповідь. Обсяг завдань визначає Ваш річний (щоквартальний, щомісячний) план роботи, який затверджує керівник бібліотеки, а також Посадова інструкція. Нагадуємо про обов’язкове дотримання „Типових норм часу на основні процеси бібліотечної роботи”, затверджено наказом МКіТ України від 29.12. 2008 №1631/0/16-08 /Режим доступу: http://profy.nplu.org/articles.php?lng=uk&pg=83 .
Питання №3441 alisa 06/03/2013 × 07:48
Я працюю бібліотекарем в шкільній бібліотеці девятийрік. з 1 вересня 2012 року поступила в коледж культури і мистецтв . Одну сесію в листопаді я провчилась. Мені оплатили 20 днів навчання, а тепер їду на весняну сесію, а мені сказали що повністю не оплотять, томущо мені повинно оплочуватись лише 30 днів на рік. Скільки по закону надається оплочуваних днів відпустки на навчання? Якими законами керуватися? Дякую.
Відповідь. Необхідно керуватись Ст. 15 Відпустка у зв'язку з навчанням у вищих навчальних закладах, навчальних закладах післядипломної освіти та аспірантурі Закону України «Про відпустки» (від 15.11.1996 № 504/96-ВР, із змінами) /Режим доступу: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/504/96-вр .
Питання №3440 Svetlana 05/03/2013 × 21:51
Доброго вечора. Підкажіть будь-ласка, чи обов'язково мають видаватися читачам контрольні листи, якщо облік книговидачі, запису до бібліотеки, відвідування і взагалі обслуговування читачів ведеться за допомогою програмного забезпечення ІРБІС?
Будемо вдячні за відповідь!
Відповідь. Пропонуємо уважно перечитати п.10.2 Міждержавного стандарту ГОСТ 7.20 - 2000 "Бібліотечна статистика".
Питання №3439 Nadya 05/03/2013 × 14:01
Доброго дня.Скажіть будь-ласка:чи має право займати посаду завідуючої бібліотеки людина з вищою педагогічною чи вищою технічною освітою.Дякую за співпрацю.
Відповідь. Кваліфікаційні вимоги до посади зав. бібліотеки визначено в «Довіднику кваліфікаційних характеристик професій працівників. Випуск 81 "Культура та мистецтво", затверджено наказом Міністерства культури і мистецтв України від 14.04.2000 р. N 168 (див. розділ сайту «Матеріали», лінк «Довідкові видання» – «Бібліотеки в правовому полі»: http://profy.nplu.org/download.php?lng=uk ).

Також, відповідно до п. 11 Загальних положень Довідника кваліфікаційних характеристик професій працівників, затверджено наказом Міністерства праці та соціальної політики України від 29.12.2004 р. N 336, особи, які не мають відповідної освіти або стажу роботи, установлених кваліфікаційними вимогами, але мають достатній практичний досвід та успішно виконують у повному обсязі покладені на них завдання та обов'язки, можуть бути, як виняток, залишені на займаній посаді або призначені на відповідні посади за рекомендацією атестаційної комісії.
Питання №3438 Ljydmula 04/03/2013 × 20:13
Доброго вечора, шановні колеги! Підкажіть, будь-ласка, що має бути відображено на печатці установи: у нас затверджено районною радою Статут ЦБС, свідоцтво про реєстрацію - на ЦБС, а печатка нині на ЦРБ
Відповідь. Печатки з відповідним описом можуть бути виготовлені тільки в тому разі, якщо вони передбачені в статуті чи положенні закладу, затвердженого відповідним центральним органом виконавчої влади, місцевою державною адміністрацією або органом місцевого самоврядування.

На печатках ЦБС зазвичай зазначається повне найменуванням організації, підпорядкування, ідентифікаційний код згідно з ЄДРПОУ.

Для виготовлення печатки необхідно звернутися до спеціалізованого підприємства, що надає ці послуги. Там вас додатково проконсультують що треба робити та куди звернутися. Звертаємо увагу, що облік, зберігання і використання печаток, штампів і бланків визначено в п.п.64-73 Інструкції про порядок обліку, зберігання і використання документів, справ, видань та інших матеріальних носіїв інформації, які містять службову інформацію, затверджено Постановою Кабінету Міністрів України від 27 листопада 1998 р. N 1893 (із змінами) /Режим доступу: http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/1893-98-п.
Питання №3437 Svitlana 04/03/2013 × 16:15
http://www.library.lg.ua
Чи має бібліотека право вести облік видачі електронних копій документів, доступ до яких сплачено бібліотекою (повнотекстові бази періодичних видань, база дисертацій тощо). І якщо так, то на які норми і положення найкраще посилатися при веденні цієї статистики.
Відповідь. Досі питання книговидачі документів віддаленого доступу не вирішено. Тому, пропонуємо максимально використати позиції п.10.2 Міждержавного стандарту ГОСТ 7.20 - 2000 "Бібліотечна статистика".
Питання №3436 Olena 04/03/2013 × 15:38
Доброго дня! Просимо роз'яснити питання, чим користуватися при організації чергової атестації фахівців бібліотеки. Згідно Закону України "Про професійний розвиток працівників" інформація про проведення атестації доводиться до відома працівників не пізніше ніж за два місяці до її проведення (розділ ІІІ, стання 11, п. 4).  Одночасно в "Положенні про проведення атестації працівників підприємств, установ, організацій та закладів галузі культури" зазаначено: "Строки, графік.....  доводяться до відома працівників, які підлягають атестаціїї, не пізніше ніж за місяць до її початку" (п.2.2). Так само є розбіжності у визначенні осіб, що не підлягають атестації. Просимо дати пояснення, яким документом слід користуватися при складанні наказу про атестацію
Відповідь. У випадку суперечності норм підзаконного акта нормам закону слід застосовувати норми закону, оскільки він має вищу юридичну силу.
Питання №3435 svitlana 04/03/2013 × 12:33
Доброго дня шановні колеги! З першим весняним святом!. Дякую за вичерпні консультації. Прошу допомоги у вирішенні такого питання: який порядок передачі частини майна ЦБС(книжковий фонд, обладнання) на баланс сільської ради.
Відповідь. Питання передачі книжкового фонду, як і інших матеріальних цінностей вирішує не бібліотека, а ліквідаційна комісія, яка створюється внаслідок рішення районної ради після погодження з Міністерством культури України. Додатково радимо ознайомитись зі статтею ученого секретаря ДЗ НПБУ Розколупи Н. І. Правові аспекти реорганізації публічних бібліотек // Бібліотечна планета. – 2011. - № 2. – С.7-8. /Режим доступу: http://profy.nplu.org/articles.php?lng=uk&pg=1643.
Питання №3434 Ludmila 04/03/2013 × 12:14
Працюю пров.методистом в ЦБС, яка відноситься до ІV групи по оплаті праці. Стаж роботи - 32р., освіта  - повна вища спеціальна, зауважень по виконанню обов'язків не маю, лише подяки. Зарплату отримую по 11 розряду. Чи можуть мені під час атестації встановити 12розряд чи це буде перевищувати ліміт бюджетних асигнувань? Дякую.
Відповідь. Дозволимо нагадати, що атестаційна комісія не визначає тарифний розряд, а лише надає оцінку професійній кваліфікації і діловим якостям, вносить рекомендації керівництву щодо заохочення окремих працівників за досягнуті успіхи в роботі (див. п.п. 4.6, п. 4.10 "Положення про проведення атестації працівників підприємств, установ, організацій та закладів галузі культури" (затверджено Наказом Міністерства культури і туризму України 16.07.2007 N 44 (із змінами))/Режим доступу: http://profy.nplu.org/file/official/o_att.htm)). Керівник установи забезпечує ретельний розгляд підсумків атестації з метою перевірки відповідності порядку її проведення, обґрунтованості прийнятих атестаційними комісіями рекомендацій, можливості й доцільності їх реалізації з дотриманням штатної дисципліни і в межах затвердженого фонду заробітної плати.
Питання №3433 Tetyana 04/03/2013 × 12:04
Доброго дня! Підкажіть, чи проводиться доплата до зарплати працівнику, який має орден "За заслуги" ІІІ ст. Дякую.
Відповідь. Наказом МКіТ України «Про впорядкування умов оплати праці працівників культури на основі Єдиної тарифної сітки» (від 18.10.2005 N 745) не передбачено доплат за орден "За заслуги".
Питання №3432 raisa 04/03/2013 × 10:09
Доброго дня! За яким документом визначається термін зберігання періодичних видань.
Відповідь. Періодичні видання в бібліотеці списуються на підставі закінчення строку зберігання. Термін зберігання періодичних видань визначається бібліотекою самостійно, враховуючи профіль, специфіку комплектування, актуальність, цінність, ефективність використання видання, технічні умови зберігання тощо. Також бібліотека вирішує щодо зберігання обов'язкового примірника періодичних видань (при наявності). Рішення затверджується рішенням методичної ради або ради при директорові.

Нагадуємо, що сьогодні терміни зберігання регламентуються КЕКом (кодом економічної класифікації: за яким кодом придбана періодика – 1131 (короткотривале зберігання), чи 2110 (довготривале, аналогічне обліку книжкового фонду). Відповідальність щодо розподілу періодичних видань на "бібліотечний фонд" та "небібліотечний фонд" покладається виключно на розпорядника бюджетних коштів (див. Лист Державної Казначейської служби України від 23.01.2012 р. N 17-08/206-1123 /Режим доступу: http://zakon.nau.ua/doc/?uid=1041.48893.0 ).
Питання №3431 Irina 04/03/2013 × 09:54
Библиотека Севастопольского экономико-гуманитарного института  Таврического национального университета имени В.И.Вернадского сердечно поздравляет милых тружениц Научной библиотеки с  Международным Женским Днем! Ваш трудовой коллектив отмечается  высочайшим уровнем профессионализма и является уникальным примером работы команды компетентных и целеустремленных специалистов. Желаем новых свершений, стабильного благополучия во всем, крепкого здоровья и исполнения всего намеченного как в профессиональной, так и в личной жизни. Ваша работа по оказанию помощи библиотекам Украины - неоценима! Спасибо!
Відповідь. Шановні колеги! Вдячні Вам за добрі слова, розуміння, підтримку. Взаємно бажаємо щоб наша професія була завжди потрібна людям.
Питання №3430 svitlana 04/03/2013 × 08:30
Надішліть будь ласка,  зразок акту на списання читацьких формулярів та щоденників роботи бібліотеки. Щиро вдячна.
Відповідь. Ознайомтесь з відповідями на питання № 3424, 3171
Питання №3429 Nataliya 02/03/2013 × 11:14
Чи потрібно в бібліотеках-філіях вести картотеки книг,які отримані  із  державних програм ?
Відповідь. Вищезазначені книги проходять індивідуальний та сумарний облік, навіщо перевантажувати працівників дублюванням роботи?
Питання №3428 irina 01/03/2013 × 14:52
http://10.0.0.1/
Добрый день! Спасибо за ваш сайт и за вашу работу. Ответьте, пожалуйста на такой вопрос: "Зависит ли количество списания книг от их покупки". Спасибо за ответ.
Відповідь. Нам не відомі НПА , які б регламентували залежність між кількістю списаних документів з кількістю нових надходжень.
Питання №3427 Svetlana 01/03/2013 × 08:26

Доброго дня, шановні колеги! В межах бібліотечної системи відбувається передача всіх матеріальних цінностей бібліотеки (в тому числі фонд) від одного працівника до іншого, але з різних бібліотек. Питання: передача повинна бути здійснена через комісію, чи може бути від працівника  працівнику за згодою.

Відповідь. Лише через наказ керівництва шляхом складання акту прийому-передачі, який підписують всі члени комісії (обов'язково при участі головного (старшого) бухгалтера).
Питання №3425 Nina 28/02/2013 × 14:35
Як правильно, за якою причиною, списати тома В.І. Леніна, які надійшли до 1979 року?
Відповідь. Дозволимо нагадати, що згідно Статті 18. Облік, зберігання та використання документів ЗУ «Про бібліотеки і бібліотечну справу»: «Вилучення з бібліотечних фондів документів, у тому числі ветхих, тих, що втратили актуальність, наукову та виробничу цінність або які мають дефект, дублетних здійснюється у порядку, визначеному центральним органом виконавчої влади…».
Питання №3424 Nadiy 28/02/2013 × 13:43
Надішліть будь-ласка зразок акту на списання читацьких формулярів , щоденників роботи бібліотеки .
Відповідь. Нагадаємо, що строки зберігання документів зазначаються в номенклатурі справ Вашої ЦБС. Рекомендуємо ознайомитись з Розділом 4.5. «Порядок проведення експертизи цінності документів та оформлення її результатів» і Додатком 7 Правил роботи архівних підрозділів органів державної влади, місцевого самоврядування, підприємств, установ і організацій (затверджено Наказом Державного комітету архівів України 16.03.2001 N 16 /Режим доступу: http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/z0407-01/page.
Питання №3423 fatma 28/02/2013 × 12:55
Добрый день. Я работаю библиотекарем Научной библиотеки Бахчисарайского историко-культурного заповедника и в своей работе столкнулась с такой проблемой как каталогизация фонда. Наша библиотека имеет узкую специализацию: археология, история, этнография Крыма, поэтому идёт очень дробное деление разделов. Система ББК наши запросы не удовлетворяет (а фонд, к сожалению, зашифрован ББК), хотела бы перевести на УДК, но все мои попытки найти УДК в полном объёме пока не увенчались успехом. Не могли бы вы мне  помочь? С уважением, Горбунова Фатма.
З приводу придбання УДК звертайтесь в Книжкову палату України (Режим доступу: http://www.ukrbook.net/).
Питання №3422 Lesia 28/02/2013 × 12:13
Шановні колеги!Підкажіть, будь ласка, в якому вигляді відображати інтереси читачів у формулярі користувача ?Дякуємо
Відповідь. На сьогоднішній день ми не бачимо доцільності відображати інтереси користувачів у формулярах, але якщо у Вас є така потреба, можете скористатися Замітками бібліотекаря на останній сторінці формуляра.
Питання №3421 Oksana 28/02/2013 × 11:23
Доброго  дня!  Де  взяти інформацію, правила  користування краєзнавчою  картотекою  та  систематичною  картотекою  статей.Дякую.
Відповідь. Рекламно-інформаційні буклети, пам’ятки, плакати стосовно правил користування системою картотек бібліотек Ви маєте розробити самостійно на основі «Положення про систему каталогів та картотек бібліотеки», Паспортів до картотек. Можливо варто перечитати Положення про краєзнавчу роботу бібліотек системи Міністерства культури і мистецтв України , затверджене Наказом Міністерства культури і мистецтв України № 314 від 11.06.96р. та фахові посібниками, які висвітлюють організацію і ведення ДБА бібліотеки .
Питання №3420 Eva 28/02/2013 × 09:20
Підкажіть чи обов'язково зараз вказувати організаційно-правову форму у найменуванні бібліотек? І на основі яких НПА?
Відповідь. Найменування установи - повинне відповідати найменуванню, зазначеному в положенні (статуті) про неї. Розміщення інформаційних вивісок здійснюється до законів України "Про рекламу", "Про місцеве самоврядування в Україні", "Про регулювання містобудівної діяльності", «Типових правил розміщення зовнішньої реклами» (затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2003 р. № 2067 /Режим роботи: http://zakon1.rada.gov.ua/laws/show/2067-2003-п/paran17#n17. Зазвичай на місцевому рівні органами місцевого самоврядування затверджується Порядок, який узгоджує і регулює розміщення інформаційних вивісок установ.
Питання №3419 Victoriya 27/02/2013 × 20:28
Шановні колеги! Підкажіть, як вірно оформити "Книгу даріннь" для бібліотеки, якими документами для цього користуються?.Буду дуже вдячна.
Відповідь. Просимо уточнити , що Ви маєте на увазі під оформленням "Книги даріннь" ? У відповідності з ч. 4 ст. 13 Бюджетного кодексу України благодійні внески, гранти та дарунки є власними надходженнями бюджетних установ, які спрямовуються на організацію основної діяльності бюджетних установ. Головне, щоб отримані благодійні внески, гранти, дарунки, майно і т. д. були оприбутковані (взяті на баланс) і використовувались за призначенням. Додатково пропонуємо ознайомитись з відповіддю на питання № 2991, 2988, 2043.
Питання №3418 nina 27/02/2013 × 18:55
Доброго вечора. Допоможіть, будь ласка , у такому питанні. Працюю в сільській бібліотеці на пів ставки. Приміщення бібліотеки займає дві кімнати. Одна з нах _ прохідна. Керівництво сільської ради вірішило  виділити частину приміщення бібліотеки для обладнання кабінету соціального працівника ( така помада вводиться для допомоги малозабезпеченим  родинам)  Даний працівник буде працювати повний робочий день. Чи можливо таке вирішення цієі проблеми.  А як же тоді бути з фондом бібліотеки, який фактично половину робочого дня залишиться без нагляду. Чи правомірні діі голови сільськоі ради. Дякую.
Відповідь. У частинах 1 і 2 ст. 130 КЗпП України акцентується увага на протиправності діяння працівника, його дії або бездіяльності. Працівник зобов’язаний дбайливо ставитись до майна бібліотеки і вживати заходів до запобігання шкоди. Згідно Ст. 18 ЗУ «Про бібліотеки і бібліотечну справу»: Власник (засновник) бібліотеки зобов'язаний забезпечувати належні матеріально-технічні умови для зберігання та використання бібліотечних фондів /Режим доступу: http://zakon1.rada.gov.ua/laws/show/32/95-вр.

Пропонуємо офіційно подати доповідну на ім’я голови сільради , що за даних обставин бібліотекаря позбавлено можливості сприяти повному збереженню дорученого йому майна (в першу чергу – бібліотечного фонду).
Питання №3417 Viktoriya 27/02/2013 × 15:52
http://cbs.rv.ua
До 2013 року ми передплачували періодику за КЕКВ 1131 "Предмети, матеріали, обладнання та інвентар".
В журналі "Бюджетна бухгалтерія" від 18 лютого 2013 р. № 7 надано роз'яснення  фахівців Державної казначенйської служби України про те, що видатки на пердплату періодичних видань усі бюдженті устонови (тобто ті, для яких такі видання не є бібліотечними фондами) здійснюють за КЕКВ 2210 "Предмети, матеріали, обладнання, інвентар", а бібліотеки - за КЕКВ 3110 "Придбання обладнання і предметів довгострокового користування".
За яким КЕКВ здійснювати передплату періодичних видань для бібліотек та які нормативні документи це врегульовують?
Дякую.
Відповідь. Пропонуємо ознайомитись з Листами Держказначейства України від 23.01.2012 р. N 17-08/206-1123 /Режим доступу: http://document.ua/shodo-vidobrazhennja-u-finansovii-ta-byudzhetnii-zvitnosti-d-doc93630.html і від 14.09.2011 N 17-08/278-1569 /Режим доступу: http://zakon.nau.ua/doc/?uid=1041.45696.0 . Додатково див. відповідь на питання № 2478.
Питання №3416 Larisa 27/02/2013 × 13:32
Доброго дня, шановні колеги! Скільки років зберігаються  акти на списання літератури у відділі комплектування районної бібліотеки та яким документом  це регламентується?
10 років. Це регламентується «Переліком типових документів, що створюються під час діяльності органів державної влади та місцевого самоврядування, інших установ, підприємств та організацій, із зазначенням строків зберігання документів» (Режим доступу: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/z0571-12). Проте, зауважимо, що попереднім «Переліком….» регламентувалося довічне зберігання цих документів, що, з нашого погляду, є більш доцільним.
Питання №3415 tamara 27/02/2013 × 09:09
Яка повинна бути відпустка для працівників бібліотек, що прийшли в бібліотеку до 1997року -28 чи 24 календарних днів.
Див. відповідь на питання 1399.
Питання №3414 lubov 26/02/2013 × 19:42
Після уточнення, які документи віднести до рідкісних та цінних видань, виникло питання: чи робиться позначка на документі, карточках та книжковому формулярі, наприклад: рідкісні - РК, цінні - ЦК; чи може бути така позначка частиною інвентарного номеру "№ 1000-РК". На основі чого здійснюється кількістний облік рідкісної та цінної літератури, чи достатньо тільки картотеки.
Це залежить від обсягу фонду рідкісних та цінних видань, умов його зберігання. Тому кожна книгозбірня, яка має фонд рідкісних та цінних книг, має самостійно прийняти рішення щодо зазначених питань і зафіксувати їх в "Зошиті методичних рішень".
Питання №3413 Victoria 26/02/2013 × 18:11
Шановні колеги! Підкажіть, будь ласка, якіх років видання книги приймаються на заміну?
Завідуюча бібліотекой наполягає на тому, щоб брали книги з 1970 року видання.Я відмовилася, бо вважаю, що бібліотека повинна комплектуватись новими книгами за останні роки видання.
Кто повинен займатися заміною літератури у бібліотеці, де штат п'ять осіб? Завідуюча бібліотекой(провідний бібліотекар) або бібліотекар?
Заміна книг, загублених читачами відбувається відповідно до «Типових правил користування бібліотеками в Україні» (Режим доступу: http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/z0449-99) : «3. 5. Користувач, який втратив або пошкодив документ з фонду бібліотеки, а також одержаний через МБА, внутрішньосистемний книгообмін за домовленістю з бібліотекою-фондоутримувачем, повинен замінити його аналогічним чи документом, визнаним рівноцінним, або відшкодувати його ринкову вартість. Розмір відшкодування визначається бібліотекою». При дотриманні всіх цих правил все ж таки вважаємо, що згода на прийняття книги на заміну загубленої, головним чином, залежить від того, чи буде вона користуватися попитом. На практиці процес заміни загублених книг починає працівник абонементу. Проте, його рішення узгоджується з директором (завідувачем) бібліотеки, який відповідає за належне документальне оформлення.
Питання №3412 Lyudmila 26/02/2013 × 14:24
Доброго дня, шановні колеги! Підскажіть, будь ласка, на які документи треба спиратися, щоб скласти Положення про каталоги та картотеки бібліотеки, так як діюче Положення застаріло.
Відповідь. Пропонуємо ознайомитись з Положенням про каталоги і картотеки, розроблене обласним (міським) методичним центром Вашого регіону. Додатково див. відповідь на питання 2592, 2564, 2550, 2390.
Питання №3411 Valentina 26/02/2013 × 14:09
     Стаття 29. Оплата і стимулювання праці працівників
   у сфері культури
...а також на матеріальну допомогу для вирішення
соціально-побутових питань ... у порядку, що встановлюються Кабінетом Міністрів України.  Тобто НЕ НА РОЗГЛЯД ДИРЕКЦІЇ У МЕЖАХ ФІНАНСУВАННЯ, а у
порядку, що встановлюються Кабінетом Міністрів України???!!!
На розгляд дирекції у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.
Питання №3410 tamara 26/02/2013 × 13:28
Чи існують якісь регламентуючі документи щодо  санітарно-гігієнічних умов збереження книжкових фондів. Дякуємо
Пропонуємо ознайомитися з: «Правилами охорони праці для працівників бібліотек» (Режим доступу: http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/z0041-13); ГОСТом 7.50-90 СИБИД. Консервация документов: Общие требования. - Замість ГОСТ 7.50-84; введ. 01.01.91. - 12 с.; Інструктивно-методичними рекомендаціями «Санітарно-гігієнічна обробка документів, каталогів та засобів їх зберігання в Національній бібліотеці України імені В.І. Вернадського» (Режим доступу: http://irbis-nbuv.gov.ua/E_LIB/00000034.pdf).
Питання №3409 oksana 26/02/2013 × 12:06
Зразок акту на списання читацьких формулярів , щоденників роботи сільської бібліотеки .
Зразок акту надіслано електронною поштою.
Питання №3408 Zhanna 26/02/2013 × 11:06
Підкажіть будь-ласка, як правильно вести щоденник роботи сільської бібліотеки (облік дорослих читачів, юнацтва і відвідування(за розділами і по групах, вікових категоріях).Дякую.
Згідно з ГОСТом 7.20-2000 (Режим доступу: http://www.library.ru/1/doc/docs/7_20-2000.pdf) облік користувачів (п. 7.1.1), відвідування (п. 8.3), книговидача (п. 10.3) ведеться окремо кожним структурним підрозділом бібліотеки. Якщо в сільській бібліотеці відсутні структурні підрозділи (абонемент, читальний зал), там ведеться один, загальний щоденник, графи якого дозволяють вести облік користувачів за віком, відвідування, книговидачі. Нагадуємо, що статистичні дані щодо обліку роботи збираються виключно відповідно до форми державної статистичної звітності 6-нк.
Питання №3407 Ludmila 26/02/2013 × 10:16
Доброго дня! Підкажіть, будь ласка, чи відноситься кома, яка ставиться після прізвища перед ініціалами автора в бібліографічному описі до факультативного елементу. Дякую.
Факультативними або обов’язковими можуть бути лише елементи бібліографічного опису. Кома належить до розділових знаків. Радимо ознайомитися з «Методичними рекомендаціями з впровадження ДСТУ ГОСТ 7.1 : 2006 «Бібліографічний запис, бібліографічний опис. Загальні вимоги та правила складання» (Режим доступу: http://nlibrary-rdgu.rv.ua/pdf/metod.pdf).
Питання №3406 Mariya 26/02/2013 × 09:19
Чи можна використовувати кошти від надання платних послуг бібліотек-філій централізованого комунального закладу культури для ремонту приміщення централізовано.
Відповідь.Власні надходження бюджетних установ використовуються згідно зі ст. 13, п.4 Бюджетного кодексу України (від 08.07.2010 № 2456-VI, із змінами) (Режим доступу: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/2456а-17/paran10#n10). Розподіл надходжень із спеціального фонду здійснюється з дотриманням «Порядку складання, розгляду, затвердження та основних вимог до виконання кошторисів бюджетних установ» (затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 28 лютого 2002 р. № 228) (Режим доступу: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/228-2002-п/page).
StartПопередні10 previous pages [ 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 ] 10 next pagesНаступніEnd

Актуальна інформація

Вітаємо шановних відвідувачів на сайті, який супроводжує науково-методичний відділ Національної бібліотеки України імені Ярослава Мудрого (НБУ ім. Ярослава Мудрого). Наш відділ є науково-методичним та інформаційно-консультативним центром для публічних бібліотек України, а також співпрацює з бібліотеками різних типів і форм власності.

Пам'ятайте, що наповнення цього сайту - наша спільна робота. Якщо Ви маєте матеріали, що можуть зацікавити бібліотечну спільноту, або бажаєте підняти актуальну тему - чекаємо Ваших пропозицій на адресу method@nplu.org.

Шановні колеги! Якщо у вас змінилися реквізити (адреса, e-mail, URL, телефон тощо) надішліть повідомлення для відповідних коректив на сторінці сайту „Бібліотеки України”.


Вітаємо
For Librarians
Библиотекарю
Пошук



Голосування
Причини стримування інвестування роботодавцями коштів у професійне навчання бібліотечних працівників:
 
відсутність коштів
небажання інвестувати кошти в навчання працівників
необхідність економити кошти в умовах військового стану
недостатня зацікавленість працівників у підвищенні свого професійного рівня
Результати