Розділи сайту
Мастрід
Нове на сайті
Інформація від майстра
Відвідувачі
 |
Запитання-відповіді
Питання №3524 |
nataliya 28/03/2013 × 10:17 | Шановні колеги будь ласка дайте відповідь на питання чи повинна я писати в декларації про доходів заробітну плату з налогами, чи чистий прибуток (отриману на руки)?
Відповідь. Якщо декларант має певні сумніви щодо правильності визначення ним розміру сукупного доходу, йому слід звернутися до бухгалтерії за місцем основної роботи і одержати такі відомості в довідці (або через консультацію). |
Питання №3523 |
Iruna 28/03/2013 × 09:06 | Шановні колеги! Підкажіть будь-ласка як скласти акт на списання літератури, якщо немає можливості здати макулатуру. Дякую.
Відповідь. Якщо немає пункту прийому вторинної сировини, який приймає ці документи, рекомендуємо самостійно провести утилізацію в присутності комісії по списанню, про що скласти відповідний акт. Форма додаткового акту узгоджується з Вашою бухгалтерією. |
Питання №3522 |
WIRA 28/03/2013 × 07:31 http://lonpb.com.ua | Працівники бібліотек, які працюють за сумісництвом, не мають права на отримання доплати за вислугу років. А чи мають право отримувати надбавку за особливі умови? Дякую.
Відповідь. Пропонуємо ознайомитись з роз’ясненнями, які надано в Листі МОН України «Щодо роз'яснення до постанови Кабінету Міністрів України від 30.09.2009 N 1073» від 11.12.2009 р. N 1/9-876 /Режим доступу: http://document.ua/shodo-rozjasnennja-do-postanovi-kabinetu-ministriv-ukrayini--doc9880.html |
Питання №3521 |
Larisa
27/03/2013 × 13:11 | Будь ласка зорієнтуйте ! Я шкільний бібліотекар, маю навантаження 21 клас, працюю одна. Чи є я завідувач бібліотеки, і чи маю право на доплату?
Відповідь. Згідно Типових штатних нормативів загальноосвітніх навчальних закладів (затверджено Наказом Міністерства освіти і науки України 06.12.2010 № 1205 /Режим доступу: http://osvita.ua/legislation/Ser_osv/12914/ ) посада зав. бібліотеки вводиться у школах, що мають 11 і більше класів. |
Питання №3520 |
Marina
27/03/2013 × 11:57 | Як підвищити кваліфікаційну категорію завідуючої бібліотеки під час атестації?
Відповідь. Атестаційна комісія не уповноважена вносити зміни до схеми тарифних розрядів працівників установ, організацій і закладів культури. Керівникам бюджетних установ, закладів та організацій надано право в межах фонду заробітної плати, затвердженого в кошторисах доходів і видатків, установлювати працівникам цих установ, закладів та організацій конкретні розміри посадових окладів та доплат і надбавок до них. |
Питання №3518 |
Oksana
27/03/2013 × 08:17 | Добрий день! Підкажіть будь ласка, якщо в бібліотеці коледжу ведеться електронний каталог чи потрібно паралельно вести абетковий каталог, систематичний каталог?
Відповідь. Проаналізувавши пошукові можливості та сервісні функції Вашого ЕК маєте прийняти рішення самостійно. Додатково пропонуємо ознайомитись із статтями: Сукиасян, Э. Карточные или электронные? / Эдуард Сукиасян // Библиотека. - 2010. - № 1. - С. 14; Скоробогатов В. М., Сукиасян Э. Р.Каталоги карточный и электронный: общее и особенное // Научные и технические библиотеки. - 2005. - № 12 /Режим доступу: http://intranet.gpntb.ru/subscribe/?journal=ntb&year=2005&num=12&art=2. |
Питання №3517 |
Elena
26/03/2013 × 20:17 | Будь ласка, підкажіть: 1. Чи можливе у ЦБС злиття відділу комплектування та обробки документів з відділом використання єдиного фонду, який має у своїй структурі сектор патентних документів, що обслуговує користувачів? Якщо це можливо, яку назву матиме тоді такий відділ? 2. Де правильно ставити наголос у слові "маркетинг"? ДЯКУЮ!
Відповідь. Згідно п.1.5. Положення про централізовану бібліотечну систему (затверджено Наказом Міністерства культури і мистецтв України 20.11.2001 р. N 709) центральна бібліотека ЦБС є головною бібліотекою району (міста). Вона має відповідні відділи, формує, зберігає і організує єдиний фонд документів, визначає його структуру та здійснює розподіл між бібліотеками-філіями та відділами центральної бібліотеки, організовує його циркуляцію і використання . Рішення про здійснення об’єднання, поділу чи відокремлення структурних підрозділів має бути належним чином обґрунтоване. Гранична чисельність та фонд оплати праці працівників структурного підрозділу має відповідати кошторису та штатному розпису. Розроблено нове положення про новоутворений відділ, внесені зміни до Положення про ЦБС, посадові інструкції працівників. З назвою відділу допоможе ознайомлення з Примірною структурою та примірними штатними розписами комунальних бібліотек (затверджено Наказом Міністерства культури України 22 серпня 2012 № 900 /Режим доступу: http://mincult.kmu.gov.ua/mincult/uk/publish/article/298225.
2. "Маркетинг"- наголос на перший склад (див. орфографічні словники укр. мови та словники іншомовних слів).
|
Питання №3516 |
barushsvka
26/03/2013 × 15:41 | Як розробити правила внутрішнього розпорядку ЦБС
Відповідь. Оскільки на сьогодні типові правила внутрішнього розпорядку ЦБС не затверджено, для розроблення Правил можна скористатися прикладом Правил (Додаток 1), розробленим відповідно до Типових правил внутрішнього трудового розпорядку для робітників та службовців підприємств, установ, організацій, затверджених постановою Державного комітету СРСР з праці та соціальних питань від 20 липня 1984 р. № 213 (застосовуються на підставі постанови Верховної Ради України «Про порядок тимчасової дії на території України окремих актів законодавства Союзу РСР» від 12 вересня 1991 р. № 1545-ХІІ /Режим доступу: http://hrliga.com/index.php?module=norm_base&op=view&id=132 ), з урахуванням чинного трудового законодавства України. Зазначений документ розробляється власником або уповноваженим ним органом (за погодженням з профспілковим комітетом, а якщо його немає — з представниками, вільно обраними на загальних зборах найманих працівників) з урахуванням вимог чинного законодавства. Додатково див. відповідь на питання № 2629. |
Питання №3515 |
svitlana 26/03/2013 × 13:08 | Чи повинна районна бібліотека після децентралізації:-Робити поточну перевірку фондів сільських бібліотек?-Вести аналіз фондів сільських бібліотек?-У якому вигляді приймати звіт від сільських бібліотек про надходження або списання літератури, дла подальшого звіту перед обласною бібліотекою?-Як вести облік літератури отриманої від обласної бібліотеки і переданої до сільських бібліотек?
Відповідь. Після децентралізації ЦБС районна бібліотека виконує функції та завдання, які передбачено її новим Положенням (або Статутом). |
Питання №3514 |
Tatiana
26/03/2013 × 12:30 | Добрый день! В библиотеку вуза поступают по объязательной рассылке авторефераты диссертаций соискателей. Как взять на учёт авторефераты?
Відповідь. Згідно ГОСТ 7.60-2003 «Межгосударственный стандарт. Система стандартов по информации, библиотечному и издательскому делу. Издания. Основные виды. Термины и определения» - автореферат диссертации – научное издание в виде брошюры, содержащее составленный автором реферат проведенного им исследования, представляемого на соискание ученой степени.
Будь-який документ, який надходить до бібліотеки повинен бути оприбутковано у відповідності до «Інструкції з обліку документів, що знаходяться бібліотечних фондах» (затверджено Наказом Міністерства культури і туризму України 03.04.2007 N 22 /Режим доступу:http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/z0530-07). Нагадаємо, що основними одиницями обліку всіх видів документів, які включені до бібліотечного фонду (крім газет),є назва і примірник.
|
Питання №3513 |
Tatiana
26/03/2013 × 10:54 | Чи потрібно заповнювати декларацію про доходи за 2012рік завідувачу сільської бібліотеки(децентралізованої), який отримує зарплатню з бюджету сільської ради?Зазделегідь вдячна за відповідь.
Відповідь. Лише в тому випадку, якщо Положенням про бібліотеку та посадовою інструкцією Ви уповноважені на виконання організаційно-розпорядчих чи адміністративно-господарських обов'язків (див. Ст. 4 п.3 ЗУ «Про засади запобігання і протидії корупції», редакція від 12.08.2012 /Режим доступу: http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/3206-17/paran133#n133 ). |
Питання №3512 |
Nadiya 26/03/2013 × 10:28 | Добый день.На сайте министерства культуры размещен приказ № 1089 от 03.10.2012 г. Про втрату чинності наказу Міністерства культури і туризму Українивід 27.03.2008 № 321/0/16-08. На других информационніх сайтах нигде его нет.Ответьте, пожалуйста, вступил ли он в действие?
Відповідь. Наказ діючий. Згідно п. 5- е) «Положення про державну реєстрацію нормативно-правових актів міністерств, інших органів виконавчої влади» (затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 28 грудня 1992 р. № 731 /Режим доступу: http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/731-92-п#n34 на державну реєстрацію не подаються акти рекомендаційного, роз'яснювального та інформаційного характеру (методичні рекомендації, роз'яснення, у тому числі податкові, тощо). |
Питання №3511 |
olena 26/03/2013 × 09:03 | Як описати статтю з сайту для бібліографічного списку ?
Відповідь. Бібліографічний опис електронних ресурсів містить зони та елементи, аналогічні складовим опису друкованих видань. Різниця полягає в загальному позначенні матеріалу та в зазначенні системних вимог або режиму доступу у зоні приміток.
Аналітичний опис електронних ресурсів віддаленого доступу, тобто статті з електронного журналу, порталу, сторінки сайта тощо, має дві частини, розділені двома скісними рисками //. Перша – опис частини електронного ресурсу. Друга – опис електронного ресурсу, де розміщено частину.
Частину електронного ресурсу віддаленого доступу не описують як цілісний електронний ресурс. Опис цілісного електронного ресурсу використовується тільки як опис ідентифікувального документу. Опис ідентифікувального документа передбачає зазначення назви головної сторінки сайта і відомостей, розміщених на цій сторінці.
В описі статей із документів, що мають друкований аналог, наявність електронної версії варто зазначати в примітках. , наприклад:
Женченко М. Бібліографічний опис електронних ресурсів: загальні вимоги / М. Женченко // Вісн. Кн. палати. – 2011 – №4. – С.15–18. — Відомості доступні також з Інтернету: http://archive.nbuv.gov.ua/portal/soc_gum/vkp/2011_4/st5.pdf.
Для окремого опису матеріалу з сайту бібліографічний опис доповнюють інформацією про загальне позначення матеріалу [Електронний ресурс], а опис ідентифікувального документа — відомостями про режим доступу, дату звернення до електронної версії та джерело назви, наприклад:
Мірошник О. Л. Поняття "толерантність" у сучасному науковому дискурсі [Електронний ресурс] // Освіта Донбасу. — 2009. — № 2. — С. 5—10. — Режим доступу: http://almamater. luguniv.edu.ua/magazines/osvita-donbas/osvita22009.pdf (дата звернення: 15.09.10). — Назва з екрана.
Не можна наводити адресу ідентифікувального документу замість адреси частини цього документу. Наприклад, не можна наводити адресу сайту, на якому розміщено статтю, замість повної адреси самої цієї статті.
Приклади:
Тихомирова И. И. Мотивация чтения: стимулы, мотивы, потребности [Электронный ресурс] // Школьная библиотека : официальный сайт Всероссийской школьной библиотечной ассоциации. — Текст. дан. — М., 2001— . — Режим дос-тупа: http://schoollibrary.ioso.ru/index.php?news_id=86 (дата обращения: 15.09.10). — Загл. с экрана.
Чернышева Л. В. Кризис детского чтения — общемировая тенденция [Электронный ресурс] // Школа: день за днем. Педагогический альманах : официальный сайт Центрально-го филиала городского центра развития образования г. Новосибирска. — Текст. дан. — Новосибирск, 2006 — . — Режим доступа: http://www.den-za-dnem.ru/page.php?article=198 (дата обращения: 15.09.10). — Загл. с экрана.
Зав. відділу - В. О. Кононенко
|
Питання №3510 |
iina
26/03/2013 × 08:29 | Добрый день! Согласно действующему законодательству хотим провести инвентаризацию 20 % единиц хранения библиотечного фонда . Вопрос.Каким образом это лучше сделать и как оформить акт? Ведь в акте невозможно указать отсутствующую на момент проверки литературу-это, как думается, можно сделать только по окончательному завершению инвентаризации. Есть какая-то форма акта? Есть какое-либо другое разрешение проблемы инвентаризации 20% библиотечного фонда?Заранее благодарна за помощь.
Відповідь. Основна мета перевірки бібліотечних фондів – встановлення фактичної наявності документів у фонді (книг, рукописів, періодичних, продовжуваних видань, інших видів документів на паперових та електронних носіях), зафіксованих в обліковій документації, а також виявлення недоліків в організації обліку бібліотечних фондів, установлення заборгованості користувачів, забезпечення належного порядку в організації, розміщенні фонду, його збереженні. Тому, в наказі керівника бібліотеки зазначаються причини, структурний підрозділ бібліотеки (при перевірці 20 % БФ), термін перевірки (початок та закінчення робіт), спосіб її проведення, порядок відображення її результатів в обліку, вказується склад комісії та її голова. Акт складається за Типовою формою N ОЗ-5 (бюджет) (затверджено Наказом Головного управління Державного казначейства України та Державного комітету статистики України від 02.12.97 р. N 125/70). В акті маєте зазначити про відсутність нестачі.
Рекомендуємо ознайомитись з: Порядком організації перевірки фонду Херсонської обласної універсальної наукової бібліотеки ім. Олеся Гончара /Режим доступу:http://www.lib.kherson.ua/dose4_1_5.htm , методичним посібником Перевірка бібліотечних фондів : методичні рекомендації / Нац. акад. пед. наук України, Держ. наук.-пед. б-ка України ім. В. О. Сухомлинського ; [упоряд. А. М. Доркену ; наук. ред. І. Г. Лобановська ; рецензенти: Л. В. Савенкова, Т. Ф. Букшина ; літ. ред.: С. М. Зозуля, І. П. Білоцерківець]. – К., 2012. – 28 с. – (Серія „На допомогу професійній самоосвіті працівників освітянських бібліотек” ; Випуск 11).
|
Питання №3509 |
Nina 25/03/2013 × 13:43 | Добрый день! Проконсультируйте, пожалуйста по такому вопросу: в нашей библиотеке (городская историческая библиотека) отдел Краеведение шифруется в таком виде 26.891-Б - Природа Донбасса, 26.891-Т История Донбасса, 26.891-Ш -Литературная жизнь. Донбасс в художественной литературе и так далее, используя буквенные обозначения.В ситематическом каталоге также используются эти же разделители с буквенными обозначениями. Правильно ли это?
Відповідь. Ваш запит потребує уточнення. Нам не зовсім зрозуміло, за якими саме таблицями Ви працюєте? Пропонуємо переадресувати запит до Національної історичної бібліотеки України /Режим доступу: http://www.nibu.kiev.ua/index.php?option=com_contact&task=view&contact_id=1&Itemid=1569 |
Питання №3508 |
eva 25/03/2013 × 12:12 | У бібліографічних покажчиках кожний окремий запис роблять з абзацу, скажіть будь ласка, є точне правило, як саме виділятється перше слово? Яким шрифтом та інтервалом набираєтья покажчик? Де знайти методичні рекомендації до складання біб. покажчика?
Відповідь. 1) Цитата: У бібліографічних покажчиках кожний окремий запис роблять з абзацу. Відповідь: Текст має ділитися на пропорційні, логічні, внутрішньо завершені частини, тобто розділи, підрозділи, пункти, параграфи, абзаци, де легко встановити причинно-наслідкові зв’язки. Бібліографічні записи включають багато знаків, наділених як технічними так і граматичними функціями. Для оптимізації сприймання бібліографічного списку кожен запис починається з нового рядка.
2) Цитата: скажіть будь ласка, є точне правило, як саме виділяється перше слово? Ваші питання відносяться до художнього та художньо-технічного редагування. Друкована продукція може бути різноманітна за формою, змістом, зовнішнім виглядом, обсягом, характером інформації, структурою, та призначенням видань. Точного правила, як виділяти перші слова абзаців, літер, цифр тощо не існує.
3) Цитата: Яким шрифтом та інтервалом набирається покажчик? Якщо йдеться про створення рукопису, тоді варто вивчити вимоги до рукописів в тій установі, куди має бути переданий рукопис покажчика. Так, наприклад, вимоги щодо підготовки рукописів статей для публікації у Віснику Чернігівського державного технологічного університету відповідно до інформації, розміщеної на сторінці Університету (режим доступу: http://www.stu.cn.ua/media/files/a76ebd9000f2eaa69a5195e2c65cbaa3.pdf) включають шрифт Times New Roman, кегель 12, одинарний інтервал. Відступ першого рядка абзацу – 0,63. Інші видавництва мають інші вимоги.
Поліграфічне оформлення самого видання здійснюється за ДСТУ 3018–95 «Видання. Поліграфічне виконання. Терміни та визначення» та за ДСТУ 4861:2007 «Видання. Вихідні відомості» Останній доступний в світовій мережі: http://library.donntu.edu.ua/vam_avtory/D4861-2007.pdf. Бібліографічні описи створюються за ДСТУ ГОСТ 7.1:2006 «Бібліографічний запис. Бібліографічний опис».
3) Цитата: Де знайти методичні рекомендації до складання біб. покажчика?
СПРАВОЧНИК БИБЛИОГРАФА / Науч. ред.: А. Н. Ванеев, В. А, Минкина. – 3-е изд., перераб. и доп. – СПб, 2006. – 592 с.
БАБИЧ В.С. Методика складання рекомендаційних бібліографічних посібників з суспільних наук / В.С. Бабич; КДУКіМ; НПБУ. – К.,1998. – 22 с.
ФЕДОТОВА О.О. Науково-методичні рекомендації з питань підготовки ретроспективних бібліографічних покажчиків спецфонду Книжкової палати України / О.О. Федотова, П.М. Сенько; Кн. палата України. – К., 2000. – 32 с.
ШВЕЦОВА-ВОДКА Г. М. Методика бібліографування: Метод. рек. на допомогу виконанню контрол. роботи з курсу “Організація і методика бібліогр. роботи в б-ці” / Г.М. Швецова-Водка, Ж.В. Бабенко; РДІК. – 2-ге вид., перероб. і допов. – Рівне, 1997. – 16 с.
Загалом, є покажчики матеріалів з цієї тематики, зокрема, кожні п’ять років виходить Бібліографознавство України, наук.-допом. бібліогр. покажчик (Нац. парлам. б-ка України, Харк. держ. наук. б-ка ім. В. Г. Короленка; Уклад.: Л. В. Глазунова, Т. М. Заморіна) В Інтернеті на сайті НПБУ (profy.nplu.org/!site/publication/bibliographoznavstvo.doc ).
Зав. відділу - В. О. Кононенко
|
Питання №3507 |
Marina 25/03/2013 × 11:48 | Доброго дня! Скажіть будь-ласка, чи присвоюється бібліотекарю ІІ категорія, якщо він займає посаду "Завідувач бібліотеки". Якщо ні, то на якій підставі?
Відповідь. Завідувач бібліотеки і бібліотекар ІІ категорії – дві різні посади. Кваліфікаційна категорія не зберігаються за працівником, який переходить працювати на посаду, на якій не передбачено присвоєння кваліфікаційних категорій, зокрема на посаду керівника (зав. бібліотеки).Кваліфікаційні вимоги, зокрема до бібліотекарів, наведені в Довіднику кваліфікаційних характеристик професій працівників (Випуск 81. Культура та мистецтво), затвердженому наказом Мінкультури і мистецтв України від 14.04.2000 р. № 168. |
Питання №3506 |
Natalia 25/03/2013 × 10:13 http://ounb.sumy.ua | Доброго дня! Проконсультуйте, будь ласка, чи може Управління майном обласної ради перевести керівника обласної бібліотеки на контрактну основу? Дякую.
Відповідь. Питання непросте і потребує консультації у юриста, але радимо ознайомитись зі: Ст.21, Ст. 32 Кодексу законів про працю України; Ст. 21 Особливості трудових відносин та працевлаштування в закладах культури ЗУ «Про культуру» (від 14.12.2010 № 2778-VI /Режим доступу: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/2778-17 ); Рішенням Конституційного суду України у справі за конституційним зверненням Київської міської ради професійних спілок щодо офіційного тлумачення частини третьої статті 21 Кодексу законів про працю України (справа про тлумачення терміну "законодавство") (від 09.07.1998 № 12-рп/98 /Режим доступу: http://zakon0.rada.gov.ua/laws/show/v012p710-98 ); Ст. 36, Ст.39 п.5, 6 ЗУ «Про місцеві державні адміністрації» (від 09.04.1999 № 586-XIV /Режим доступу: http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/586-14/page?text=%EF%F0%E8%E7%ED%E0%F7%E5%ED%ED%FF+%EF%EE%F1%E0%E4%F3 ; Постановою Пленуму Верховного Суду України «Про практику розгляду судами трудових спорів» від 6 листопада 1992 року № 9 /Режим доступу: http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/v0009700-92.
|
Питання №3505 |
Eva 25/03/2013 × 09:23 | До Питання №3499: Скажіть, хто конкретно у Вас заповнює цю Декларацію?
Відповідь. Альтернативним способом уникнення непорозумінь з питання щодо порядку заповнення та надання антикорупційної декларації стане звернення за телефоном Вами особисто або через уповноважену особу до органу державної податкової служби. |
Питання №3503 |
Irina 22/03/2013 × 17:14 | Чи затверджується річний план роботи методиста з бібліотечних фондів шкільних підручників відділу освіти і ким (завідувачем методичного кабінету чи начальником відділу освіти)
Відповідь. План методиста з бібліотечних фондів є складовою частиною річного плану роботи методичного кабінету управління освіти. План роботи методичного кабінету затверджує начальник відділу освіти. Додатково пропонуємо проконсультуватись з фахівцями методичного відділу Державної науково-педагогічної бібліотеки України імені В. О. Сухомлинського, яка здійснює організацію науково-методичного забезпечення діяльності мережі освітянських бібліотек Міністерства освіти і науки України та Академії педагогічних наук України /Режим доступу: http://www.library.edu-ua.net/about_library/. |
Питання №3502 |
Tatiana
22/03/2013 × 14:03 | Шановні колеги! Відомча підпорядкованість децентралізованої комунальної сільської бібліотеки?
Відповідь. Згідно ст. 12 ЗУ «Про бібліотеки і бібліотечну справу: «Бібліотеки можуть створюватися на основі усіх форм власності, передбачених законами України. Засновниками бібліотек можуть бути органи державної влади, органи місцевого самоврядування, самоврядні організації, фізичні та юридичні особи, у тому числі іноземні, в порядку, передбаченому законом.»
Засновником (балансоутримувачем) децентралізованої сільської бібліотеки зазвичай стає сільська рада. Сільський, селищний голова є головною посадовою особою територіальної громади.
|
Питання №3501 |
olga
22/03/2013 × 10:07 | Шановні колеги, будь ласка, дайте відповідь на питання: на підставі якої інструкції проводиться інвентаризація бібліотечних фондів. Дякую.
Відповідь. Інструкція з інвентаризації матеріальних цінностей, розрахунків та інших статей балансу бюджетних установ, затвердженою наказом Головного управління Державного казначейства України від 30.10.98 № 90 /Режим доступу: http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/z0728-98 . Додатково див. відповіді на питання № 3470,2964,2718. |
Питання №3500 |
Elena
22/03/2013 × 10:02 | Подскажите , пожалуйста, классификационные индексы по таблицам ББК для массовых библиотек книг: 1 Как стать самым умным.3000 упражнений для развития умственных способностей. 2 Історія церкви в Україні. Спасибо.
Відповідь. 1). 88.3 Загальна психологія (пам'ять, мислення, сенсорні процеси)
Гол. бібліотекар – Логвінова В.М.
2). Історія церкви в Україні – за самою назвою неможливо поставити індекс ББК, тому що це може бути історія християнських церков або історія церков інших релігій, або може бути архітектура церков! Необхідно додати короткий зміст або анотацію книги.
Гол. бібліотекар – Різніченко С.О.
|
Питання №3499 |
Eva 22/03/2013 × 09:52 | До Питання №3494: а з яких відділів головні бібліотекарі, провідні бібліотекарі, завідуючі секторами повинні заповнювати Декларацію?
Відповідь.З відділів, що виконують організаційно-розпорядчі або адміністративно-господарські функції. Під адміністративно-господарськими обов'язками розуміються обов'язки по управлінню або розпорядженню державним, колективним чи приватним майном (установлення порядку його зберігання, переробки, реалізації забезпечення контролю за цими операціями тощо). Такі повноваження в тому чи іншому обсязі є у начальників планово-господарських, постачальних, фінансових відділів і служб, завідуючих складами, магазинами, майстернями, ательє, їх заступників, керівників відділів підприємств, відомчих ревізорів та контролерів тощо. |
Питання №3498 |
Lyudmila 22/03/2013 × 09:37 | Доброго дня, шановні колеги! Де можна ознайомитись з приблизною номенклатурою справ ЦБС (згідно з новим переліком типових документів та строків їх зберігання, що вийшов у квітні 2012 року) - ми працюємо зараз з цим документом, але виникає багато питань щодо строків зберігання. Чи є можливість побачити зразок?
Відповідь. Примірна номенклатура справ ЦБС відсутня,тому її розробляють індивідуально на основі Примірної номенклатури справ апарату районної державної адміністрації.
Звертаємо увагу, що номенклатура справ розробляється на основі аналізу діяльності ЦБС в цілому і кожного її структурного підрозділу. При цьому використовуються положення про ЦБС та її структурних підрозділів, штатний розпис, номенклатури та описи справ за минулі роки, список кореспондентів, обліково-реєстраційні журнали та картотеки, класифікатори, а також враховуються завдання ЦБС на рік, на який складається номенклатура.
Згідно п.1.7.Переліку типових документів, що створюються під час діяльності органів державної влади та місцевого самоврядування, інших установ, підприємств та організацій… (затверджено Наказом Міністерства юстиції України від 12 квітня 2012 року № 578/5): Строки зберігання документів, визначені в цьому Переліку, є мінімальними, їх не можна скорочувати. Продовження в організаціях строків зберігання документів, передбачених цим Переліком, допускається у випадках, якщо ця потреба спричинена специфічними особливостями роботи конкретної організації.
|
Питання №3497 |
Olga
22/03/2013 × 09:04 | Шановні колеги! Роз'ясніть будь ласка Постанову КМ України від 26 грудня 2012 р.№ 119 Про внесення змін до Порядку списання об’єктів державної
власності абзац п'ятий п.5 - яку кількість і на яку суму книг може списати кожна бібліотека-філія протягом року? І хто повинен давати дозвіл на списання, Директор ЦБС чи Управління культури. Дякуємо.
Відповідь. Дозвіл на списання майна надає суб'єкт управління (місцевий орган виконавчої влади, що є розпорядником бюджетних коштів). Начальник управління (відділу) культури, згідно делегованих йому повноважень, надає дозвіл (погодження) на списання майна бібліотеки, керуючись «Положенням про порядок списання майна, яке належить до комунальної власності територіальної громади …». В даному Положенні чітко визначені порядок списання майна, процедура отримання дозволу на списання майна, зазначаються причини та обсяг його списання тощо. Директор ЦБС затверджує акти на списання (згідно посадової інструкції).
У поточному році кількість списання та сума списання - індивідуальні для кожної бібліотеки-філії ЦБС, рішення приймається на місцях.
Додатково див. відповіді на питання №3243, 3204, 2701.
|
Питання №3496 |
Irina 21/03/2013 × 13:56 http://https://sites.google.com/site/svitlovodskamiskabiblioteka/ | Доброго дня! Фахівці, які навчаються заочно чи повинні атестуватися?
Відповідь. Згідно п.2 ст. 11 ЗУ «Про професійний розвиток працівників» (Редакція від 01.01.2013 /Режим доступу: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/4312-17 ): категорії працівників, які підлягають атестації, та періодичність її проведення визначаються колективним договором. Пропонуємо не включати фахівців, які навчаються заочно, до переліку працівників які підлягають атестації. |
Питання №3495 |
olga
21/03/2013 × 10:15 | Шановні колеги напишіть будь ласка яка інструкція регулює просування документів по бібліотеці, який документ супроводжує передачу фонду у відділ обслуговування!
Відповідь. Порядок обліку документів, що знаходяться в бібліотечних фондах, який здійснюють уповноважені структурні підрозділи бібліотеки регулює Інструкція з обліку документів, що знаходяться в бібліотечних фондах (затверджено Наказом МКТ України 03.04.2007 N 22 /Режим доступу: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/z0530-07 ). Додатково маєте право розробити і затвердити на нараді при директорові технологічну інструкцію "Шлях документа в бібліотеці", де Ви конкретизуєте процеси: прийому, обробки та каталогізації, обліку отриманих документів (сумарного і індивідуального), розподілу їх по відділах тощо. Норми часу на дані процеси визначені вТаблиці1 і Таблиці 2 «Типових норм часу на основні процеси бібліотечної роботи», затверджені Наказом Міністерства культури і туризму України | №1631/0/16-08 від 29.12.08 Режим доступу: http://profy.nplu.org/articles.php?lng=uk&pg=83. |
Питання №3494 |
Eva 21/03/2013 × 09:31 | Чи повинні за повнювати Декларацію головні бібліотекарі, провідні бібліотекарі, завідуючі секторами?
Відповідь. Якщо вони працюють в відділі обслуговування, інформаційно-бібліографічному, ВКіО – ні. |
Питання №3493 |
Eva 20/03/2013 × 11:54 | Доброго дня! 1) Перелічіть будь-ласка всі посади, які повинні подавати Декларацію про майно, доходи.... у обласній науковій бібліотеці. 2) Як довго повинна зберігатися ця Декларація у відділі кадрів?
Відповідь. Див. відповіді на питання № 3490,3473, 2268. |
Питання №3492 |
nataliya 20/03/2013 × 11:38 | Добрий день шановні колеги, в умовах децентралізації сільським бібліотекам зарплату оплачує сільська рада. Будь ласка дайте відповідь на такі питання: відомча підпорядкованість сільських бібліотек, та форма власності сільської бібліотеки? сільські бібліотеки поза групою оплати праці. фінансування здійснює сільська рада.
Відповідь. Право управління майном комунальної власності від імені територіальної громади селища здійснює селищна рада. Засновником (власником) децентралізованої сільської бібліотеки стає сільська Рада. Сільська рада має розробити і затвердити Положення про комунальну установу - сільську бібліотеку, провести реєстрацію установи в установленому порядку, призначити керівника бібліотеки. Згідно ст. 12 ЗУ «Про бібліотеку і бібліотечну справу»: у статуті (положенні) бібліотеки визначаються її статус,форма власності, джерела фінансування, вид і профіль діяльності.
Такі бібліотеки поза групою за оплатою праці. Згідно Наказу МКіТ України «Про впорядкування умов оплати праці працівників культури на основі Єдиної тарифної сітки» від 18.10.2005 N 745 /Режим доступу: http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/z1285-05/page) посадові оклади керівників установ з обсягом роботи нижче показників IV групи встановлюються на 10 відсотків нижче посадових окладів, передбачених для аналогічних працівників IV групи.
|
Питання №3491 |
nadegda
20/03/2013 × 10:43 | Добрый день ! Отдел комплектования получил книгу Лины Костенко "Річка Геракліта" с одноименным диском. Знаем , что инвентарный номер присваивается один и тот же и книге и диску. Надо ли учитывать этот диск отдельно в суммарной книге ?
Відповідь. Ні. Згідно п.3.7 Міждержавного стандарту ГОСТ 7.20 - 2000 "Бібліотечна статистика" диск є додатком до книги і окремо не обліковується. |
Питання №3490 |
Eva 20/03/2013 × 10:05 | Чи потрібно ще заповнювати Декларацію про майно, доходи, витрати і зобов'язання фінансового характеру?
Відповідь. Потрібно. Декларації зберігаються в особових справах у кадрових підрозділах за місцем основної роботи (див. Лист Міністерства юстиції України «Вимоги щодо декларування майна, доходів, витрат і зобов'язань фінансового характеру та оприлюднення декларацій» від 05.12.2012 № б/н /Режим доступу: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/n0036323-12 . Термін зберігання має бути визначено Номенклатурою справ (зазвичай - Після заміни новими). |
Питання №3489 |
elena 20/03/2013 × 09:11 | Подскажите классификационный индекс по таблицам ББК для массовых библиотек книги "Метрологія, стандартизация, управління якістю і сертификація". Спасибо.
Відповідь. Індекс ББК для масових бібліотек: 65.290-80 Управління якістю; 30.10 Метрологія; 30ц Стандартизація
Гол. бібліотекар – Руденко А.В., гол. бібліотекар – Коваль Т.П.
|
Питання №3488 |
tanya
19/03/2013 × 17:25 http:// cbsmkam-pod.ucoz.ua | Доброго дня шановні колеги! Будь-ласка, дайте роз'яснення щодо елементів проведення форуму. Та, чим відрізняється форум від конференції? Щиро дякую!
Відповідь. Форум – широкі представницькі збори – з’їзд, конференція, конгрес. Конференція - збори, нарада представників держав, наукових, громадських, навчальних та інших організацій для обговорення певних питань /Джерело: Словник іншомовних слів / Уклад. С. М. Морозов, Л. М. Шкарапута. - Київ: Наукова думка, 2000.- 680 с. - (Словники України).
Формами організації форуму - є симпозіуми, з’їзди, конференції, круглі столи, семінари тощо. Тобто, форум має більш широке представництво ніж конференція.
|
Питання №3487 |
Anna 19/03/2013 × 17:01 | Привидите, пожалуйста образец разрешения на списание литературы. Наше руководство готово дать нам разрешение на списание, но никто не знает каким оно должно быть. Спасибо
Відповідь. Керуючись Законами України "Про місцеве самоврядування в Україні", "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні", постановами Кабінету Міністрів України від 08.11.2007 № 1314 "Про затвердження Порядку списання об’єктів державної власності" та від 06.06.2007 № 803 "Про затвердження Порядку відчуження об’єктів державної власності" та з метою встановлення єдиних вимог до списання майна, що є комунальною власністю територіальної громади міська рада (районна) зазвичай затверджує Положення про порядок списання майна, яке належить до комунальної власності територіальної громади. Згідно даного положення органом управління, якому підпорядковується ЦБС оформлюється дозвіл.
Рекомендуємо ознайомитись з даними положеннями, скориставшись ресурсами Інтернету за ключовими словами.
|
Питання №3486 |
Olga 19/03/2013 × 14:29 | Добрый день ! Подскажите, пожалуйста: руководителю библиотеки вуза 4 уровня аккредитации - научная пенсия назначается при названии должности "Заведующий библиотекой", или " только при названии должности "Директор библиотеки" ? Если "Директор", то засчитываются ли предыдущие годы стажа при наличии записи в трудовой книжке как "Заведующий" ? Спасибо.
Відповідь. Посади наукових (науково-педагогічних) працівників підприємств, установ, організацій, вищих навчальних закладів ІІІ — ІV рівнів акредитації, перебування на яких дає право на призначення пенсії та виплату грошової допомоги у разі виходу на пенсію згідно зі ст. 24 Закону про наукову діяльність, наведено в Переліку № 257 (затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 4 березня 2004 р. N 257 /Режим доступу: http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/257-2004-п ). Пунктом 2 цього Переліку передбачено відповідні посади науково-педагогічних працівників у вищих навчальних закладах ІІІ — ІV рівнів акредитації чи в наукових підрозділах у їхньому складі. |
Питання №3485 |
Nataliy
19/03/2013 × 11:48 | Добрый день!! У меня несколько вопросов. 1. Я недавно возглавляю ОКиО ЦБС, наш отдел является отделом ЦГБ и находится в другом здании, а суть
вопроса такова : должны ли отделы ЦГБ вести индивидуальный учет в виде инвентарных книг, раньше когда наш отдел находился в одном здании ЦГБ, велись единые инвентарные книги, когда же ОКиО переехал в другое здание, то отделы ЦГБ также не ведут свои инвентарные книги, нужно ли им вести свои инвентарные книги??? 2. В прошлом году у нас произошла децентрализации ЦБС, поселковые библиотеки были переданы в коммун. фонд. территориальным громадам, библиотечные фонды передали, как быть с учетными каталогами, исключать из них переданные филиалы или нет? 3. Наш бухгалтер по прежнему не дает разрешение на списание, утверждая что документов на возможность списания нет, на каком основании можно списывать и можно ли списывать вообще на данный момент?Спасибо
Відповідь.1) Просимо уточнити – мова йде про відділ комплектування і обробки ЦБС чи ЦМБ ? Індивідуальний облік книг і брошур здійснюють відділи комплектування та відділи-фондоутримувачі (бібліотеки-філії ЦБС); 2) Обліковий каталог, у випадку децентралізації, Ви маєте законсервувати або продовжувати з ним роботу лише на фонд окремої районної бібліотеки; 3) Дозвіл на списання бібліотечних фондів надає не бухгалтер,а засновник бібліотеки. Додатково див. відповіді на питання № 3243, 2979, 2863, 2643. |
Питання №3484 |
Irina 19/03/2013 × 10:24 | Спираючись на наказ Міністерства культури №900 від 22.08.12 р. "Про затвердження примірної структури та примірних штатних розписів комунальних бібліотек", можна зробити висновок, що в структурі, яка була запропонована даним відомством, не враховано ЦБС для дітей, які вже існують на сьогодні ( з 1974 року). Просимо порекомендувати законодавчу базу, яка може обгрунтувати існування сомостійної ЦБС для дітей в сучасних умовах. Чи має право міська влада, керуєчись цим документом, об'єднати в одну структуру дві існуючі у місті системи - дитячу та дорослу?
Відповідь. 1) Звертаємо Вашу увагу на Проект Примірної структури та примірних штатних розписів централізованої бібліотечної системи, який розміщено на офіційному веб-сайті Міністерства культури України (розділ Нормативно-правові акти, лінк Проекти - «Громадське обговорення»). Надсилайте свої пропозицій та зауваження /Режим доступу: http://mincult.kmu.gov.ua/mincult/uk/publish/article/321912. Стосовно визначення законодавчої бази, яка може обґрунтувати існування самостійної ЦБС для дітей в сучасних умовах, Вам необхідно скористатись віртуальною довідкою Національної бібліотеки України для дітей /Режим доступу: http://www.chl.kiev.ua/Default.aspx?id=3873; 2)З метою формування оптимальної мережі бюджетних установ, з урахуванням обсягів фінансових ресурсів місцевих бюджетів місцева влада, згідно своїх повноважень (згідно ЗУ «Про місцеве самоврядування в Україні»,ЗУ «Про місцеві державні адміністрації» ), має можливість підготувати, внести на розгляд міським радам певні пропозиції та реалізувати заходи щодо реорганізації бібліотечної мережі. |
Питання №3483 |
tamara
18/03/2013 × 15:13 | Як знайти через інтернет інформацію про нові книжкові видання всіх українських видавництв
Відповідь. Пропонуємо ознайомитись на нашому сайті з Додатком 5 Видавництва, що видають сучасну українську літературу та мають веб-сайт або Інтернет-сторінку: лінк Матеріали - Примірна тематика семінарів працівників районних і міських бібліотек - Сучасна українська література /Режим доступу: http://profy.nplu.org/download.php?lng=uk |
Питання №3482 |
Olga
18/03/2013 × 14:08 | Скажіть будь, ласка де і на яких умовах можна пройти курси по підвищенню кваліфікаціі для робітників бібліотек?
Відповідь. Пропонуємо звернутись до головного методичного центру Вашого регіону – ОУНБ, а також в Інститут післядипломної освіти Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв. Адреса: 01015, м. Київ, вул. Лаврська 9, корпус 7,тел./факс: (044) 280-34-04 |
Питання №3481 |
Julia
18/03/2013 × 13:31 | Добрий день! Дайте,будь ласка, відповідь на запитання:1)Чи потрібно бібліотекарям здавати іспити з охорони праці , і чи має право інженер з охорони праці влаштовувати такі іспити кожні 4-5 місяців? 2)Дайте ,будь ласка ,перелік, яких лікарів потрібно проходити на щорічному медогляді бібліотекарю ЦБС для дорослих?
Відповідь. 1) Пропонуємо ознайомитись з Розділом 6. Організація проведення інструктажів з питань охорони праці Типового положення про порядок проведення навчання і перевірки знань з питань охорони праці (НПАОП 0.00-4.12-05),затверджено Наказом Державного комітету України з нагляду за охороною праці від 26.01.2005 N 15 /Режим доступу: http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/z0231-05 та з Правилами охорони праці для працівників бібліотек, затверджено Наказом МНС України 12.12.2012 № 1398 /Режим доступу: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/z0041-13 .
2) Проведення медичних оглядів працівників бібліотек здійснюється відповідно до вимог Порядку проведення медичних оглядів працівників певних категорій, затвердженого наказом Міністерства охорони здоров’я України від 21 травня 2007 року № 246, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 23 липня 2007 року за № 846/14113 /Режим доступу: http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/z0846-07 .
|
Питання №3480 |
Tamara
18/03/2013 × 13:04 | Доброго дня
шановні колеги! Прошу відповісти на моє питання:
Відповідно до п.п
«б» п. 28 Інструкції № 102, керівні та педагогічні працівники ліцею гімназій мають
право на 10% підвищення посадових окладів
за роботу в цих закладах. Я працюю завідуючий бібліотеки міського ліцею з 2006
року і підвищення за роботу в ліцеї не
отримую. Повинні мені зробити
перерахунок і за роки роботи .
Відповідь. Дозволимо нагадати, що посада зав. бібліотеки не відноситься до категорії педагогічних працівників. Посадові оклади працівникам шкільних бібліотек установлюються відповідно до умов оплати праці, визначених нормативно-правовими актами Міністерства культури і мистецтв України. Додатково пропонуємо звернутись на сторінку "Оплата праці" офіційного сайту Профспілки працівників освіти і науки України /Режим доступу: http://pon.org.ua/socialny-zahyst/oplata-praci/429-pro-doplatu-za-zaviduvanya- bibliotekoyu.html |
Питання №3479 |
marianna 18/03/2013 × 10:12 | Доброго дня підскажіть будь-ласка : як бліковувати періодичні видання?Дякую.
Відповідь. Порядок обліку періодичних видань регламентує п.5.5 "Інструкції з обліку документів, що знаходяться в бібліотечних фондах", затверджено Наказом Міністерства культури і туризму України 03.04.2007 N 22 /Режим доступу: http://profy.nplu.org/ file/official/i_oblik.htm . Додатково пропонуємо ознайомитись з відповідями на питання №№ 3432, 3181, 2747, 2678, 2516. |
Питання №3478 |
Olesya 18/03/2013 × 09:40 | Доброго дня! Підкажіть , будь -ласка, де можна замовити або придбати інвентарну книгу.Буду вдячна, якщо вкажете конкретний перелік видавництв або магазинів
Відповідь. Пропонуємо: "Видавництво Ліра-К", замовлення приймають за тел. (044) 247-93-37, 228-81-12, факс: 450-91-96. e-mail: lira-k@ukr.net; прайс-лист „Библиотечная техника ” в журналі „Бібліотечний форум України”:www. idea.com.ua , т.: + 38 (062)381-09-32; ТОВ „Таксон”: http://www.taxon.kiev.ua/cgi-bin/p.cgi?a=tlist&g=5&lng=ua та ін. |
Питання №3477 |
olga 18/03/2013 × 07:35 | Чи має право голова районної державної адміністрації вимагати складання щомісячних планів роботи селищної, сільських бібліотек-філій та надання щомісячного звіту про їх виконання голові районної державної адміністрації? Чи має право голова районної державної адміністрації вимагати від працівників районної бібліотеки (від директора до прибиральниці) щоденного звіту про виконану роботу. Чи має право вимагати від працівників районної центральної бібліотеки голова районної державної адміністрації проводити заходи на селі, до речі, в усіх селах є бібліотеки і працівники, які ці заходи проводять. Додамо: бібліотечна система одна з кращих в області, всі заходи, які проводяться зафотографовані, розміщені на блогах. Зате голова не звертає на це уваги, говорить "я вам що хочеш можу написати".
Відповідь.1).Згідно ст. 28 ЗУ «Про місцеві державні адміністрації» (редакція від 01.01.2013) державна адміністрація має право одержувати відповідну статистичну інформацію. В той же час, голови місцевих державних адміністрацій здійснюють функції, які передбачені Конституцією та законами України, актами Президента України, Кабінету Міністрів України,органів виконавчої влади вищого рівня (ст.39).
2). Згідно Розділу 9. Робота з організації праці та управління «Типових норм часу на основні процеси бібліотечної роботи» (затверджено Наказом МКТ України від29.12.2008 N 1631/0/16-08) передбачено складання лише квартальних та річних індивідуальних звітів і планів. Центральна бібліотека, як організаційно-методичний центр для бібліотек-філій своєї ЦБС, має планувати заходи, які будуть проведені на базі інших бібліотек-філій.
3). Недопущення конфлікту інтересів, а саме суперечності між особистими інтересами та службовими повноваженнями, уможливить дотримання бібліотекарями - Кодексу етики бібліотекаря /Режим доступу: http://ula.org.ua/index.php ; держслужбовцями - Загальних правил поведінки державного службовця (затверджено Наказом Головного управління державної служби України 04.08.2010 N 214) /Режим доступу: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/z1089-10.
|
Питання №3476 |
Kateryna 16/03/2013 × 18:31 | Я закончила культ-просвет училище в 1981г. специальность библиотекарь-библиограф. Затем закончила курсы повышения квалификации в 1984г. Сейчас работаю заведующей отделом в библиотеке института 4-го уровня аккредитации. Может-ли мое образование приравниваться к высшему (со стажем работы в библиотеке 35 лет и имея среднеспециальное образование?)
Відповідь. Пропонуємо ознайомитись з Постановою КМУ «Про затвердження Положення про освітньо-кваліфікаційні рівні (ступеневу освіту)» від 20 січня 1998 р. N 65 /Режим доступу: http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/65-98-п . Освітньо-кваліфікаційний рівень «молодший спеціаліст» або «бакалавр» не прирівнюється до спеціаліста або магістра. |
Питання №3475 |
vsilevskiy_oleksandr
15/03/2013 × 23:07 | Доброго вечора, потрібна допомога в написанні курсової роботи підкажіть будь ласка, як правильніше відповісти на такі питання, "1.Порядок запису користувачів, оформлення та ведення читацьких формулярів, їх зберігання" "2.Система перереєстрації читачів" 
Відповідь. Є низка нормативно-правових документів, що регламентує ведення, обліку, заповнення читацьких формулярів: Розділ 7 Міждержавного стандарту ГОСТ 7.20 - 2000 "Бібліотечна статистика"; Закон України «Про захист персональних даних» (від 1 червня 2010 року №2297-VI, із змінами) ; Типові правила користування бібліотеками в Україні, затверджено Наказом МКіТ України від 05.05.99 N 275 (див. п.3.1 ст. 3); Розділ ІІ. Інструкції щодо заповнення форми звіту N 6-НК /Режим доступу: http://mincult.kmu.gov.ua/mincult/uk/doccatalog/list?currDir=183878 ; «Номенклатура справ ЦБС із зазначенням терміну зберігання документів».
Для набуття практичного досвіду настійно рекомендуємо звернутись до найближчої за місцем проживання публічної бібліотеки, щоб на практиці ознайомитись з правилами оформлення, ведення, зберігання формулярів.
|
Питання №3473 |
Elena
15/03/2013 × 11:06 | Доброго дня! Підкажіть, будь ласка, чи повинен директор ЦБС заповнювати декларацію?
Відповідь. Згідно з наказом Міністерства фінансів України від 07.11.2011 № 1395 «Про затвердження форми податкової декларації про майновий стан і доходи" та "Інструкції щодо заповнення податкової декларації про майновий стан і доходи» не бібліотечні фахівці, а лише керівники адміністративно-господарських та організаційно-розпорядчих відділів (завідувачі мат.-технічного відділу, відділу постачання, відділу кадрів, гол. бухгалтер та ін.) декларують доходи. Пропонуємо також перечитати ст. 4 п.3 Закону України «Про засади запобігання і протидії корупції» від 07.04.11р. № 3206 (Режим доступу: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/3206-17/page). |
Питання №3472 |
Ksenija
14/03/2013 × 13:20 | Здравствуйте, коллеги! Подскажите, пожалуйста, какой авторский знак будет у книги: Отец Вадим, Матушка Фотиния. Ответы православного священника и народной целительницы на церковные и житейские вопросы. Заранее спасибо
Відповідь. Авторський знак буде В12. (див. Хавкина, Л. Б. Авторские таблицы: Двузначные [Текст] / Л. Б. Хавкина. - 24-е изд. - М. : Книга, 1986. - 21 с.) |
Актуальна інформація
Вітаємо шановних відвідувачів на сайті, який супроводжує науково-методичний відділ Національної бібліотеки України імені Ярослава Мудрого (НБУ ім. Ярослава Мудрого). Наш відділ є науково-методичним та інформаційно-консультативним центром для публічних бібліотек України, а також співпрацює з бібліотеками різних типів і форм власності.
Пам'ятайте, що наповнення цього сайту - наша спільна робота. Якщо Ви маєте матеріали, що можуть зацікавити бібліотечну спільноту, або бажаєте підняти актуальну тему - чекаємо Ваших пропозицій на адресу method@nplu.org.
Шановні колеги! Якщо у вас змінилися реквізити (адреса, e-mail, URL, телефон тощо) надішліть повідомлення для відповідних коректив на сторінці сайту „Бібліотеки України”.
| Вітаємо
For Librarians
Библиотекарю
Пошук
Голосування
|