Розділи сайту
Мастрід
Нове на сайті
Інформація від майстра
Відвідувачі
|
Запитання-відповіді
Питання №3564 |
Ludmila
08/04/2013 × 14:01 | Чи здійснюється виплата на оздоровлення бібліотекарю медичної бібліотеки при районній лікарні?
Відповідь.Відповідно до статті 6 Закону «Про бібліотеки і бібліотечну справу»,за призначенням бібліотеки поділяються на публічні (загальнодоступні); спеціальні (академій наук, науково-дослідних інститутів, навчальних закладів, підприємств, установ, організацій); спеціалізовані (для дітей, юнацтва, осіб з фізичними вадами). Відповідно до постанови Кабінету Міністрів від 22.01.2005 року № 84 «Про затвердження Порядку виплати доплати за вислугу років працівникам державних і комунальних бібліотек» (зі змінами) працівники державних і комунальних бібліотек, зазначені у переліку посад, затвердженому цією постановою, мають право на виплату допомоги на оздоровлення під час щорічної відпустки у розмірі посадового окладу (ставки заробітної плати) у межах фонду оплати праці працівників бібліотек, затвердженого на відповідний рік. |
Питання №3563 |
oksana 08/04/2013 × 08:45 | Шановні колеги! На якій підставі мають право мені, завідувачу відділу пропонувати іншу, нижчу за посадовими обов'язками посаду, а саме бібліотекаря, мотивуючи відсутністю виробничого навантаження завідувача відділу за оплатою праці, а також відсутності у підпорядкуванні працівників.. Дякую.
Відповідь. Будь-який структурний підрозділ утворюється для виконання завдань за окремим напрямом діяльності, функції якого неможливо поєднати з функціями інших структурних підрозділів бібліотеки, з чисельністю не менш як 3-5 працівників. У разі недоцільності утворення у складі бібліотеки відділу, для виконання окремих функцій вводяться посади відповідних спеціалістів.
Можливість звільнення працівника за ініціативою власника чи уповноваженого ним органу у зв'язку із змінами в організації виробництва і праці, в тому числі ліквідації, реорганізації, банкрутства або перепрофілювання підприємства, установи, організації, скорочення, чисельності або штату працівників передбачена п.1 частини першої статті 40 КЗпП України. Одночасно з попередженням про звільнення у зв’язку зі змінами в організації виробництва i праці власник або уповноважений ним орган пропонує працівнику іншу роботу на тому самому підприємстві, в установі, організації.
|
Питання №3562 |
eva 07/04/2013 × 15:07 | Дякую зав.відділу В.О.Кононенко за відповідь на питання №3508. І маю до Вас ще одне питання, скажіть будь ласка, як правильно присвоїти індекси ББК періодичним журналам, що надходять до читального залу? Чи є десь це вже розписано, так як багато з них викликають сумніви?
Відповідь. Пропонуємо фахівцям відділу обробки, бібліографу спільно проаналізувати наявні періодичні видання (цільове призначення,внутрішню структуру, тематику, стиль викладу інформації, тощо) та скласти єдиний алфавітно-предметний список, який визначить їх класифікаційні індекси. |
Питання №3561 |
Tatyana
06/04/2013 × 17:59 | Доброго дня! До питання 3549. Так чим керуватись для проведення атестації бібліотечних працівників чи "Положенням про проведення атестації працівників підприємств, установ, організацій та закладів культури " від 16.07.2007 зі змінами від 03.03.2008 та від 13.09.2010 чи ЗУ "Про професійний розвиток працівників". Адже зміни, які потрібно внести до положення про проведення атестації працівників культури згідно цього Закону ще тільки обговорюються на сайті МК України?
Відповідь. У випадку суперечності норм підзаконного акта нормам закону слід застосовувати норми закону,оскільки він має вищу юридичну силу. Також, при неузгодженості між нормативно-правовими актами застосовується акт, виданий пізніше, навіть якщо прийнятий раніше акт не втратив своєї чинності. Тому, Вам необхідно користуватися ЗУ "Про професійний розвиток працівників" (Режим доступу: http://zakon2.rada.gov.ua), а також тими пунктами «Положення про проведення атестації працівників підприємств, установ, організацій та закладів галузі культури», які не входять в суперечність до Закону. |
Питання №3560 |
Irina
05/04/2013 × 15:02 | Добрий день! Підскажіть будь-ласка, чи укладається з працівниками бібліотеки договір про колективну матеріальну відповідальність, якщо так то на підставі якого документа? Дякую.
Відповідь. Сфера застосування договорів про колективну (бригадну) відповідальність вичерпно визначається відповідним Переліком робіт, при виконанні яких може запроваджуватися колективна (бригадна) матеріальна відповідальність (затверджено наказом Мінпраці України від 12.05.96 N 43) /Режим доступу: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/z0286-96.Додатково пропонуємо ознайомитись з юридичною консультацією ученого секретаря НПБУ Н.І. Розколупи стосовно матеріальної відповідальності бібліотечних працівників в журналі "Бібліотечна планета" . – 2008. - № 4 (електронна версія розміщена на сайті). |
Питання №3559 |
svetlana
05/04/2013 × 14:17 | Уважаемые коллеги! Просим вас ответить на следующие вопросы:
1. При инвентаризации библиотечного фонда, библиотекарь за недостачу журналов должен платить? Если, да, обоснуйте, пожалуйста, согласно Закона.
2. Какой срок хранения газет в библиотеках - филиалах на селе? 3. Библиотекари на селе, сейчас пользуются льготами? Спасибо.
Відповідь. 1. Бібліотекар несе відповідальність, якщо він є матеріально-відповідальною особою, що підтверджено його підписом. Згідно зі ст. 138 КЗпП для того, щоб покласти на працівника матеріальну відповідальність за шкоду, власник або уповноважений ним орган зобов'язаний довести, що шкоду завдано порушенням покладених на працівника трудових обов'язків. Пропонуємо ознайомитись з юридичною консультацією ученого секретаря НПБУ Н.І. Розколупи стосовно матеріальної відповідальності бібліотечних працівників в журналі "Бібліотечна планета". – 2008. - № 4 (електронна версія розміщена на сайті).
2. Термін зберігання періодичних видань визначається бібліотекою самостійно (постійний, довготривалий або короткотривалий). Це залежить від статусу бібліотеки, її місії, функцій; від профілю, специфіки комплектування; кодів економічної класифікації, за якими придбана періодика; ефективності використання документів; технічних умов зберігання тощо. Терміни короткочасного зберігання затверджуються рішенням методичної ради або ради при директорові. Зазвичай в невеликих бібліотеках-філіях термін зберігання газет – до 3 років, журналів - до 5-ти років.
3. Нам не зовсім зрозуміло, які саме пільги Вас цікавлять ? Враховуючи неточність запиту, рекомендуємо ознайомитись з пільгами, передбачені на житлово-комунальні послуги на 2013 рік згідно Бюджетного Кодексу України для бібліотекарів (див. п. 12 Таблиці) на офіційному сайті комунального підприємства "Головний інформаційно - обчислювальний центр" (КП ГІОЦ) /Режим доступу: http://www.gioc-kmda.kiev.ua/main/law/priveleges/.
|
Питання №3558 |
galina 05/04/2013 × 13:15 http:http://www.bibl-chernom.crimea.ua/ | Обязательно ли заполнение согласия на сбор и обработку персональныхданных для пользователей районных библиотек, если в библиотеке нет электронной базы данных читателей? Можно ли записывать человека в библиотеку, если он не желает давать свои персональные данные?
Відповідь. «База персональних даних - іменована сукупність упорядкованих персональних даних в електронній формі та/або у формі картотек персональних даних» (згідно ст. 2 ЗУ «Про захист персональних даних» від 01.06.2010 № 2297-VI, із змінами /Режим доступу http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/2297-17. Для заповнення читацького формуляру використовуються дані документа, що посвідчує особу (див. п.3.1. Типових правил користування бібліотеками в Україні, затверджено Наказом Міністерства культури і мистецтв України 05.05.99 N 275 /Режим доступу: http://zakon0.rada.gov.ua/laws/show/z0449-99). Бібліотека здійснює обробку персональних даних користувачів. Обробка персональних даних здійснюється лише за згодою суб'єкта персональних даних. Відмова надавати свої дані має бути вмотивована (див. Ст. 2 п.5 Закону України "Про захист персональних даних"). |
Питання №3556 |
Olena 05/04/2013 × 10:26 | Доброго дня! Чи має право інспектор перевіряти накази про прийняття на роботу та табелі робочого часу?
Відповідь. Інспектор при проведенні перевірки має право вимагати документи, які підтверджують факти дотримання або порушення вимог законодавства з питань праці. Пропонуємо ознайомитись з Листом Державної інспекції України з питань праці від 16.10.2012 р. N 4014/21/01/01-12 /Режим доступу: http://www.profiwins.com.ua/uk/letters-and-orders/git/3332-4014.html . |
Питання №3555 |
marina
04/04/2013 × 23:36 | Вопрос связан с такой проблемой: литература в библиотеки поступает,преимущетвенно ,художественная- по программе "Украинская книга", отраслевой литературы крайне мало, производственных предприятий нет, преобладает сфера обслуживания. Как в такой ситуации определять количественные критерии справочно-информационного обслуживания, органзации обслуживания абонентов информации, когда абонентам нечего предложить. Спасибо.
Відповідь. Питання суто риторичне. Нагадаємо, що ІБО сприяє забезпеченню запитів не лише працівників підприємств. Маєте можливість значно збільшити коло абонентів індивідуального та групового інформування за рахунок працівників органів місцевого самоврядування та структурних підрозділів райдержадміністрації, сфери обслуговування, працівників приватних підприємств та індивідуальних потреб користувачів бібліотеки (освітніх, дозвіллєвих, тощо). Інформаційні огляди, прес-релізи, рекомендаційні бібліографічні списки зазвичай передбачають не лише перелік книг, а й ретельне опрацювання періодичних видань, інформаційних ресурсів Інтернету (вебліографія) тощо.
P.S. «У кожному рисовому зернятку краплина поту». |
Питання №3554 |
WIRA
04/04/2013 × 15:25 | Шановні колеги! Суть питання: бібліотекар працює на 0,5 ставки. Чи можна йому виплачувати матеріальну допомогу на оздоровлення та матеріальну допомогу для вирішення соціально-побутових питань в розмірі повного посадового окладу? Дякую.
Відповідь. Нарахування допомоги здійснюється пропорційно діючого окладу працівника - 0,5 ставки. Додатково Пропонуємо ознайомитись з Листом Міністерства праці та соціальної політики України від 21.08.2009 р. N 506/13/84-09 "Щодо нарахування матеріальної допомоги для оздоровлення" / Режим доступу: http://search.ligazakon.ua/l_doc2.nsf/link1/FIN49483.html .
|
Питання №3553 |
olena
04/04/2013 × 12:21 | Доброго дня ! Який індекс призначити таким книгам : 1. Калевала: Карельский эпос .2. Калевала:Карело - финский эпос. Дякую за допомогу.
Відповідь. Всі книги матимуть індекс: 83.2(4Рос=Карел)
Зав. сектору – Ляшенко Л.Б.
|
Питання №3551 |
tatiyana
04/04/2013 × 10:21 | добрый день ! Ответьве, пожалуйста, на такой вопрос : в 67 отделе как выделяется Украина в отделе 67.9(4УКР)301 или 67.301 (4УКР)
Відповідь. 67.9(4Укр)301
Гол. бібліотекар – Ільченко В.П.
|
Питання №3549 |
ania
03/04/2013 × 15:34 | Доброго дня!Під час проведення атестації деяких бібліотечних працівників ЦБС перевели на вищу категорію і розряд. Скажіть будь-ласка, має бути наказ по ЦБС чи по відділу культури?
Дякуємо.
Відповідь. Дозволимо нагадати, що атестаційна комісія приймає рішення про відповідність або невідповідність працівника займаній посаді або виконуваній роботі та може рекомендувати роботодавцеві зарахувати його до кадрового резерву, присвоїти чергову категорію, встановити надбавку до заробітної плати або збільшити її розмір, організувати стажування на більш високій посаді або направити на підвищення кваліфікації з метою просування по роботі (згідно Ст. 13 ЗУ «Про професійний розвиток працівників» від 12.01.2012 № 4312-VI). Матеріали атестації передаються директору ЦБС для прийняття рішення. За результатами атестації директор видає наказ у строк не пізніше двох місяців з дня її проведення. |
Питання №3548 |
Viktorija
03/04/2013 × 12:59 | повтор вопроса 3534
Відповідь. У попередні роки лише для внутрішньої роботи відділ каталогізації займався питаннями авторитетного контролю . У журналі «Бібліотечна планета» (з 2003 по 2010р.р.) у рубриці «Колонка каталогізатора» розміщувався матеріал з проблем систематизації, предметизації, бібліографічного опису, авторитетного контролю. |
Питання №3547 |
Zoryana 03/04/2013 × 11:20 | Доброго дня! Скільки років потрібно зберігати формуляри читачів?Дякую.
Відповідь. Відповідно до Переліку типових документів, що створюються під час діяльності органів державної влади та місцевого самоврядування, інших установ, підприємств та організацій, із зазначенням строків зберігання документів (затверджено Наказом Міністерства юстиції України 12.04.2012 № 578/5, із змінами , внесеними згідно з Наказом Міністерства юстиції № 400/5 від 07.03.2013 /Режим доступу: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/z0571-12#n14 ) формуляри зберігаються - доки не мине потреба ( див. Розділ 7.6. Ор¬га¬ні¬за¬ція роботи відомчої бібліотеки, довідково-інформаційного фонду). |
Питання №3546 |
lena
03/04/2013 × 09:39 | Добрый день! Подскажите, надо ли оценивать издания, полученные из-за рубежа как благотворительная помощь? Если да, то, каким образом?
Відповідь. Оцінювати необхідно. Облік основних засобів та інших необоротних активів, отриманих установою як гуманітарна допомога, необхідно вести згідно з Законом України "Про гуманітарну допомогу"( від 22.10.1999 № 1192-XIV, із змінами)/Режим доступу: http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/1192-14, Інструкцією про кореспонденцію субрахунків бухгалтерського обліку для відображення основних господарських операцій бюджетних установ (затверджено Наказом Державного казначейства України 10.07.2000 N 61 /Режим доступу: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/z0497-00 ), також звертаємо увагу на Порядок передачі дарунків, одержаних як подарунки державі, Автономній Республіці Крим, територіальній громаді, державним або комунальним установам чи організаціям (затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 16 листопада 2011 р. N 1195 /Режим доступу: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/1195-2011-п). |
Питання №3544 |
Olga 02/04/2013 × 14:17 | Шановні колеги! В бібліотеці середньорічна кількість користувачів-2361, средньорічна кількість книговидач складає 162 021. На якитй нормативний документ слід оператися з приводу структури і штату бібліотеки. Дякую!
Відповідь. Зіставлення показників кількості користувачів і книговидачі дозволив зробити припущення, що Ви працівник освітянської бібліотеки. Тому можемо порадити ознайомитись з Типовою структурою бібліотек вищих навчальних закладів III-IV рівнів акредитації, затверджено Наказом Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України 27.09.2012 № 1058 /Режим доступу: http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/z1729-12#n17 або з Типовими штатними нормативами загальноосвітніх навчальних закладів», затверджено Наказом МОН від 06.12.2010 N 1205 /Режим доступу: http://zakon1.rada.gov.ua/laws/show/z1308-10 ).
|
Питання №3543 |
Lubov 01/04/2013 × 17:40 | Доброго дня! Я працюю в середній загальноосвітній школі-колегіумі бібліотекарем 32 роки. Школа працює в 2 зміни, налічує 60 вчителів, 32 класи, 936 учнів. Згідно наказу Міністерства освіти та науки України № 1205 від 06.12.2010 року за новими штатними нормативами у нашій школі повиннно бути 2 ставки бібліотекарів, а у нас працює 2 бібліотекаря на 1,5 ставки. Міський відділ освіти відмовляє в 2 ставках спираючись на п.3 наказу № 1205 "з метою економного і раціонального використання коштів та не допускаючи збільшення чисельності працівників у школі". Чи маю я право працювати повний робочий день з оплатою 1 ставка бібліотекаря?
Відповідь. Згідно п.3 Наказу МОН України «Про затвердження Типових штатних нормативів загальноосвітніх навчальних закладів» від 06.12.2010 N 1205 /Режим доступу: http://zakon1.rada.gov.ua/laws/show/z1308-10 ):«… з метою економного і раціонального використання коштів та відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 22.10.2008 N 943 ( 943-2008-п ) "Про економію бюджетних коштів, передбачених для утримання органів державної влади та інших державних органів" не допускати збільшення чисельності працівників у закладах, що склалась на 01.09.2012. У разі виробничої необхідності за рахунок спеціального фонду навчальними закладами можуть бути введені додаткові посади. Рекомендуємо звернутися на сайт ЦК профспілки працівників освіти: http://www.pon.org.ua/. |
Питання №3542 |
olena
01/04/2013 × 13:45 | Добрий день! Підкажіть, будь ласка, як списати діафільми?
Відповідь. Списання книг, аудіовізуальних документів, періодичних видань відбувається за єдиними правилами. Додатково див. відповіді на питання №№ 3497, 3423, 3378. |
Питання №3541 |
valentina
01/04/2013 × 13:22 | Шановні колеги! Чи існують офіційні нормативи щодо термінів зберігання матеріалів по соціокультурній і бібліографічній роботі бібліотеки (сценарії масових заходів, бібліографічні огляди літератури і т.п.)?
Відповідь. Номенклатура справ – це систематизований список найменувань справ (папок, тек) із зазначеним терміном зберігання. Номенклатура справ є обов'язковим для кожної установи інформаційним довідником. Цей Перелік включає типові документи, що створюються під час документування однотипних (загальних для всіх) управлінських функцій, виконуваних ЦБС, а також документацію, що створюється в результаті її виробничої та науково-технічної діяльності. Строк зберігання документів по соціокультурній і бібліографічній роботі визначається ЦБС, але не може бути меншим одного року.
|
Питання №3540 |
olena
01/04/2013 × 13:19 | Доброго дня!Прошу надати консультацію. До якого територіального ділення відноситься письменник Воронин А.Н. ? Дякую за допомогу.
Відповідь. В нашій бібліотеці ми визначили його як російського письменника.
Зав. сектору - Ляшенко Л.Б.
|
Питання №3539 |
Moni 01/04/2013 × 10:29 | Доброго дня! Чи можна вже списувати літературу. А якщо ні, то які нормативні документи не дозволяють це робити. Ми маємо багато застарілої літератури, що не списали до настання Незалежності України. Зараз розформовуємо пункти видачі, де теж є багато накопиченої застарілої літератури. Порадьте, будь ласка, як правильно і грамотно зробити.
Відповідь. Ми неодноразово надавали відповідь на дане питання. Пропонуємо ознайомитись з відповідями на питання №№ 3497, 3243, 3087, 2701, 2568, 2643. |
Питання №3538 |
Marina 01/04/2013 × 09:33 | Добрий день! Керівництво міської ЦБС вимагає від кожного працівника бібліотек завести зошит обліку роботи, виконаної протягом робочого дня. Скажіть, будь-ласка, чи правомірні такі вимоги?
Відповідь. Облік робочого часу є необхідною умовою ефективного використання працівниками робочого часу, дотримання роботодавцем і працівниками нормативів робочого часу та організації оплати праці працівників. Здебільшого облік проводиться з метою одержання вихідних даних для розробки (чи перевірки) нормативів часу, виявлення втрат робочого часу з різних причин та розробки організаційно-технічних заходів із вдосконалення використання робочого часу. |
Питання №3537 |
kateryna
30/03/2013 × 15:41 | В библиотеке института 4-го уровня акредетации может работат человек с высшим педагогическим образованием на должности главного библиотекаря и на должности ведущего библиотекаря? Так или нет? Или это на усмотрение директора библиотеки?.
Для бібліотекарів навчальних закладів вищу педагогічну освіту можна зараховувати як освіту, яка відповідає вимогам роботи в бібліотеці (див. роз’яснення в Листі МОН «Щодо оплати праці та встановлення розряду працівникам бібліотеки загальноосвітнього навчального закладу» від 24.10.2011 р. N 1/12-5765 /Режим доступу: http://document.ua/shodo-oplati-praci-ta-vstanovlennja-rozrjadu-pracivnikam-bib-doc77029.html . Вимоги до стажу роботи за професією головного або провідного бібліотекаря чітко визначено в «Довіднику кваліфікаційних характеристик професій працівників. Випуск 81 "Культура та мистецтво", затвердженого наказом Міністерства культури і мистецтв України 14.04.2000 р. N 168. |
Питання №3536 |
olena 29/03/2013 × 13:51 | Добрий день! Скажіть, будь ласка, в сільській бібліотеці треба Положення про каталоги та картотеки, Інструкція про користування каталогами та картотеками та паспорти ? Дякую.
Відповідь. Одним з організаційних документів ЦБС - є Положення про її систему каталогів і картотек. В ЦРБ має бути розроблена єдина для ЦБС форма паспорта та методичні вказівки щодо заповнення граф паспорта. Додатково див. відповідь на питання № 2564,2417. |
Питання №3535 |
innesa
29/03/2013 × 12:59 | объяснити пожалуйста. у нас закрываются библиотеки, как правильно нам списасть и перераспределить фонды в другие библиотеки.
Відповідь. Відповідно до п. 1 ст. 60 ГКУ процедура ліквідації здійснюється ліквідаційною комісією, яка створюється власником майна суб’єкта господарювання чи його представниками (органами), або іншим органом, визначеним законодавством. До ліквідаційної комісії переходять повноваження щодо управління справами державної бюджетної установи. Під час ліквідації установи обов’язковим є проведення інвентаризації всіх активів і зобов’язань. Відповідно до п. 5 ст. 60 ГКУ ліквідаційній комісії необхідно оцінити наявне майно суб’єкта господарювання, який ліквідується. У разі ліквідації неприбуткової установи (усі бюджетні установи є неприбутковими) її активи повинні бути передані іншій неприбутковій організації відповідного виду або зараховані до доходу бюджету. Безоплатна передача ТМЦ з балансу на баланс дозволяється тільки на одному бюджетному рівні. Підставою для передачі матеріальних цінностей з балансу на баланс установ, які належать до сфери управління одного й того самого центрального органу виконавчої влади або іншого головного розпорядника бюджетних коштів, є рішення головного розпорядника бюджетних коштів. Тобто установи, до яких будуть передані матеріальні цінності установи, що ліквідується, визначаються головним розпорядником бюджетних коштів. |
Питання №3534 |
Viktorija
29/03/2013 × 10:49 | Здравствуйте, уважаемые коллеги! Ваша библиотека занимается авторитетным файлом на национальном уровне. У нас программа UniLib разработчика из Харькова. Есть ли возможность позаимствовать эту базу в нашу библиотеку? Заведующая отделом информационных технологий и компьютерного обеспечения библиотеки Донецкого национального медицинского университета им. М. Горького Сочилина Виктория Виталиевна |
Питання №3533 |
oksana
29/03/2013 × 10:01 | Шановні колеги! Я маю вищу освіту за спеціальністю "Історія" маю науковий ступінь. Працюю методистом ЦБС. Цікавить чи можна закінчити курси перекваліфікації на бібліотекаря, чи існують інститути післядипломної освіти. Дякую
Відповідь. Пропонуємо звернутись до головного методичного центру Вашого регіону – ОУНБ, а також в Інститут післядипломної освіти Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв. Адреса: 01015, м. Київ, вул. Лаврська 9, корпус 7,тел./факс: (044) 280-34-04.
|
Питання №3532 |
oksana
29/03/2013 × 09:54 | Доброго дня, шановні колеги! Підкажіть будь-ласка за якими правилами проводиться опис офіційних матеріалів, документів кабінету міністрів. Дякую.
Відповідь. Згідно ДСТУ ГОСТ 7.1:2006 "Система стандартів з інформації, бібліотечної та видавничої справи. Бібліографічний запис. Бібліографічний опис. Загальні вимоги та правила складання". |
Питання №3531 |
iina
29/03/2013 × 08:21 | Добрый день! В дополнение к вопросу 3510. Благодарим за помощь..Внимательно и еще раз прочитали Инструкцию по инвентаризации книжного фонда и изменение к ней . Вопрос. Наш фонд (согласно записи в КСУ) около 20 тыс. ед хранения. Можем ли мы инвентаризировать такой небольшой фонд с условием инвентаризации 20% ед с обязательным завершением в течение месяца?. Закрыть библиотеку на полную инвентаризацию пока не предоставляется возможным. На следующий год мы планируем провести полную инвентаризацию (оставшиеся 80% ) с использованием в работе контрольных талонов. В выводах комиссии мы укажем это обязательное условие. Заранее благодарны за ответ
Відповідь. Ви можете провести інвентаризацію згідно вищезазначеного плану. Дозволимо нагадати, що є обов’язковим розроблене "Методичне рішення про переоблік бібліотечного фонду бібліотеки…", затверджене директором (керівником) установи. Розрахунок часу на процеси інвентаризації прораховуються відповідно до " Типових норм часу на основні процеси бібліотечної роботи" (Наказ МКТ від 29.12.2008р. за №1631/0/ 16-08 http://profy.nplu.org/articles.php?lng=uk&pg=83) . Зазвичай закриття бібліотеки відбувається у період обліку книг з читацьких формулярів на абонементі, термін закриття – від одного до двох тижнів. |
Питання №3530 |
Natalia 28/03/2013 × 20:50 | Скільки потрібно обслуговувати читачів, щоб бути зав.філіалом ?
Відповідь. Дозволимо нагадати, що посаду зав. бібліотеки-філіалу може займати особа, яка має повну або базову вищу освіту відповідного напряму підготовки (спеціаліст, бакалавр або молодший спеціаліст), післядипломну освіту в галузі управління, бібліотечний стаж роботи для бакалавра або молодшого спеціаліста не менше 1 року (у сільській місцевості – без вимог до стажу роботи) (див. «Довідник кваліфікаційних характеристик професій працівників. Випуск 81 "Культура та мистецтво", затверджений наказом Міністерства культури і мистецтв України від 14.04.2000 р. N 168 (див. розділ сайту «Матеріали», лінк «Довідкові видання» – «Бібліотеки в правовому полі»: http://profy.nplu.org/download.php?lng=uk ). При віднесенні ЦБС до категорії враховуються загальна кількість користувачів і кількість видачі документів за системою у цілому, включаючи показники філій. Пропонуємо ознайомитись з проектом «Примірних штатних розписів централізованої бібліотечної системи» на сайті Міністерства культури України /Режим доступу: http://mincult.kmu.gov.ua/mincult/uk/publish/article/321912 та „Типовими нормами часу на основні процеси бібліотечної роботи”: Режим доступу: http://zakon.nau.ua/doc/?uid=1041.32885.0 . Додатково див. відповідь на питання № 2586. |
Питання №3529 |
WIRA
28/03/2013 × 16:52 | Шановні колеги! Прошу відповісти на запитання: чи повинні проходити медичний огляд бібліотечні працівники та інші працівники бібліотек і оформляти медичні книжки, на підставі якого нормативного документу? Дякую.
Відповідь. Рекомендуємо детально ознайомитись з Постановою КМ України "Про затвердження переліку професій, виробництв та організацій, працівники яких підлягають обов'язковим профілактичним медичним оглядам, порядку проведення цих оглядів та видачі особистих медичних книжок" № 559 від 23.05.2001р. (див. Розділ 21); Ст. 17 Закону України "Про охорону праці" (від 14.10.1992 № 2694-XII /Режим доступу: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/2694-12) та з Правилами проведення обов'язкових профілактичних медичних оглядів працівників окремих професій, виробництв та організацій, діяльність яких пов'язана з обслуговуванням населення і може призвести до поширення інфекційних хвороб (затверджено Наказом МОЗ України від 23.07.2002 № 280 http://www.moz.gov.ua/ua/portal/dn_20020723_280.html ). |
Питання №3528 |
oksana
28/03/2013 × 14:03 | Будьте ласкаві повідомте де можна пройти курси пекваліфікації на бібліотекаря.
Відповідь. Просимо уточнити – Вас цікавлять курси підвищення кваліфікації чи отримання фахової освіти (бібліотечної)? |
Питання №3527 |
Nadiya
28/03/2013 × 14:00 | Отримавши відповідь на Питання № 3512 від 26.03.2013р. прояснення не відбулося. Нас цікавить, чи є діючим саме наказ № 1089 від 03.10.2012р?Дуже чекаємо на відповідь.
Відповідь. Наказ діючий. |
Питання №3525 |
Olena 28/03/2013 × 11:59 | Добрий день! Скажіть, будь ласка, в паспорт абеткового каталога включати обсяг основних карток чи ще кількість допоміжних?
Відповідь. Включати загальну кількість карток ( основні і допоміжні). |
Питання №3524 |
nataliya 28/03/2013 × 10:17 | Шановні колеги будь ласка дайте відповідь на питання чи повинна я писати в декларації про доходів заробітну плату з налогами, чи чистий прибуток (отриману на руки)?
Відповідь. Якщо декларант має певні сумніви щодо правильності визначення ним розміру сукупного доходу, йому слід звернутися до бухгалтерії за місцем основної роботи і одержати такі відомості в довідці (або через консультацію). |
Питання №3523 |
Iruna 28/03/2013 × 09:06 | Шановні колеги! Підкажіть будь-ласка як скласти акт на списання літератури, якщо немає можливості здати макулатуру. Дякую.
Відповідь. Якщо немає пункту прийому вторинної сировини, який приймає ці документи, рекомендуємо самостійно провести утилізацію в присутності комісії по списанню, про що скласти відповідний акт. Форма додаткового акту узгоджується з Вашою бухгалтерією. |
Питання №3522 |
WIRA 28/03/2013 × 07:31 http://lonpb.com.ua | Працівники бібліотек, які працюють за сумісництвом, не мають права на отримання доплати за вислугу років. А чи мають право отримувати надбавку за особливі умови? Дякую.
Відповідь. Пропонуємо ознайомитись з роз’ясненнями, які надано в Листі МОН України «Щодо роз'яснення до постанови Кабінету Міністрів України від 30.09.2009 N 1073» від 11.12.2009 р. N 1/9-876 /Режим доступу: http://document.ua/shodo-rozjasnennja-do-postanovi-kabinetu-ministriv-ukrayini--doc9880.html |
Питання №3521 |
Larisa
27/03/2013 × 13:11 | Будь ласка зорієнтуйте ! Я шкільний бібліотекар, маю навантаження 21 клас, працюю одна. Чи є я завідувач бібліотеки, і чи маю право на доплату?
Відповідь. Згідно Типових штатних нормативів загальноосвітніх навчальних закладів (затверджено Наказом Міністерства освіти і науки України 06.12.2010 № 1205 /Режим доступу: http://osvita.ua/legislation/Ser_osv/12914/ ) посада зав. бібліотеки вводиться у школах, що мають 11 і більше класів. |
Питання №3520 |
Marina
27/03/2013 × 11:57 | Як підвищити кваліфікаційну категорію завідуючої бібліотеки під час атестації?
Відповідь. Атестаційна комісія не уповноважена вносити зміни до схеми тарифних розрядів працівників установ, організацій і закладів культури. Керівникам бюджетних установ, закладів та організацій надано право в межах фонду заробітної плати, затвердженого в кошторисах доходів і видатків, установлювати працівникам цих установ, закладів та організацій конкретні розміри посадових окладів та доплат і надбавок до них. |
Питання №3518 |
Oksana
27/03/2013 × 08:17 | Добрий день! Підкажіть будь ласка, якщо в бібліотеці коледжу ведеться електронний каталог чи потрібно паралельно вести абетковий каталог, систематичний каталог?
Відповідь. Проаналізувавши пошукові можливості та сервісні функції Вашого ЕК маєте прийняти рішення самостійно. Додатково пропонуємо ознайомитись із статтями: Сукиасян, Э. Карточные или электронные? / Эдуард Сукиасян // Библиотека. - 2010. - № 1. - С. 14; Скоробогатов В. М., Сукиасян Э. Р.Каталоги карточный и электронный: общее и особенное // Научные и технические библиотеки. - 2005. - № 12 /Режим доступу: http://intranet.gpntb.ru/subscribe/?journal=ntb&year=2005&num=12&art=2. |
Питання №3517 |
Elena
26/03/2013 × 20:17 | Будь ласка, підкажіть: 1. Чи можливе у ЦБС злиття відділу комплектування та обробки документів з відділом використання єдиного фонду, який має у своїй структурі сектор патентних документів, що обслуговує користувачів? Якщо це можливо, яку назву матиме тоді такий відділ? 2. Де правильно ставити наголос у слові "маркетинг"? ДЯКУЮ!
Відповідь. Згідно п.1.5. Положення про централізовану бібліотечну систему (затверджено Наказом Міністерства культури і мистецтв України 20.11.2001 р. N 709) центральна бібліотека ЦБС є головною бібліотекою району (міста). Вона має відповідні відділи, формує, зберігає і організує єдиний фонд документів, визначає його структуру та здійснює розподіл між бібліотеками-філіями та відділами центральної бібліотеки, організовує його циркуляцію і використання . Рішення про здійснення об’єднання, поділу чи відокремлення структурних підрозділів має бути належним чином обґрунтоване. Гранична чисельність та фонд оплати праці працівників структурного підрозділу має відповідати кошторису та штатному розпису. Розроблено нове положення про новоутворений відділ, внесені зміни до Положення про ЦБС, посадові інструкції працівників. З назвою відділу допоможе ознайомлення з Примірною структурою та примірними штатними розписами комунальних бібліотек (затверджено Наказом Міністерства культури України 22 серпня 2012 № 900 /Режим доступу: http://mincult.kmu.gov.ua/mincult/uk/publish/article/298225.
2. "Маркетинг"- наголос на перший склад (див. орфографічні словники укр. мови та словники іншомовних слів).
|
Питання №3516 |
barushsvka
26/03/2013 × 15:41 | Як розробити правила внутрішнього розпорядку ЦБС
Відповідь. Оскільки на сьогодні типові правила внутрішнього розпорядку ЦБС не затверджено, для розроблення Правил можна скористатися прикладом Правил (Додаток 1), розробленим відповідно до Типових правил внутрішнього трудового розпорядку для робітників та службовців підприємств, установ, організацій, затверджених постановою Державного комітету СРСР з праці та соціальних питань від 20 липня 1984 р. № 213 (застосовуються на підставі постанови Верховної Ради України «Про порядок тимчасової дії на території України окремих актів законодавства Союзу РСР» від 12 вересня 1991 р. № 1545-ХІІ /Режим доступу: http://hrliga.com/index.php?module=norm_base&op=view&id=132 ), з урахуванням чинного трудового законодавства України. Зазначений документ розробляється власником або уповноваженим ним органом (за погодженням з профспілковим комітетом, а якщо його немає — з представниками, вільно обраними на загальних зборах найманих працівників) з урахуванням вимог чинного законодавства. Додатково див. відповідь на питання № 2629. |
Питання №3515 |
svitlana 26/03/2013 × 13:08 | Чи повинна районна бібліотека після децентралізації:-Робити поточну перевірку фондів сільських бібліотек?-Вести аналіз фондів сільських бібліотек?-У якому вигляді приймати звіт від сільських бібліотек про надходження або списання літератури, дла подальшого звіту перед обласною бібліотекою?-Як вести облік літератури отриманої від обласної бібліотеки і переданої до сільських бібліотек?
Відповідь. Після децентралізації ЦБС районна бібліотека виконує функції та завдання, які передбачено її новим Положенням (або Статутом). |
Питання №3514 |
Tatiana
26/03/2013 × 12:30 | Добрый день! В библиотеку вуза поступают по объязательной рассылке авторефераты диссертаций соискателей. Как взять на учёт авторефераты?
Відповідь. Згідно ГОСТ 7.60-2003 «Межгосударственный стандарт. Система стандартов по информации, библиотечному и издательскому делу. Издания. Основные виды. Термины и определения» - автореферат диссертации – научное издание в виде брошюры, содержащее составленный автором реферат проведенного им исследования, представляемого на соискание ученой степени.
Будь-який документ, який надходить до бібліотеки повинен бути оприбутковано у відповідності до «Інструкції з обліку документів, що знаходяться бібліотечних фондах» (затверджено Наказом Міністерства культури і туризму України 03.04.2007 N 22 /Режим доступу:http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/z0530-07). Нагадаємо, що основними одиницями обліку всіх видів документів, які включені до бібліотечного фонду (крім газет),є назва і примірник.
|
Питання №3513 |
Tatiana
26/03/2013 × 10:54 | Чи потрібно заповнювати декларацію про доходи за 2012рік завідувачу сільської бібліотеки(децентралізованої), який отримує зарплатню з бюджету сільської ради?Зазделегідь вдячна за відповідь.
Відповідь. Лише в тому випадку, якщо Положенням про бібліотеку та посадовою інструкцією Ви уповноважені на виконання організаційно-розпорядчих чи адміністративно-господарських обов'язків (див. Ст. 4 п.3 ЗУ «Про засади запобігання і протидії корупції», редакція від 12.08.2012 /Режим доступу: http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/3206-17/paran133#n133 ). |
Питання №3512 |
Nadiya 26/03/2013 × 10:28 | Добый день.На сайте министерства культуры размещен приказ № 1089 от 03.10.2012 г. Про втрату чинності наказу Міністерства культури і туризму Українивід 27.03.2008 № 321/0/16-08. На других информационніх сайтах нигде его нет.Ответьте, пожалуйста, вступил ли он в действие?
Відповідь. Наказ діючий. Згідно п. 5- е) «Положення про державну реєстрацію нормативно-правових актів міністерств, інших органів виконавчої влади» (затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 28 грудня 1992 р. № 731 /Режим доступу: http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/731-92-п#n34 на державну реєстрацію не подаються акти рекомендаційного, роз'яснювального та інформаційного характеру (методичні рекомендації, роз'яснення, у тому числі податкові, тощо). |
Питання №3511 |
olena 26/03/2013 × 09:03 | Як описати статтю з сайту для бібліографічного списку ?
Відповідь. Бібліографічний опис електронних ресурсів містить зони та елементи, аналогічні складовим опису друкованих видань. Різниця полягає в загальному позначенні матеріалу та в зазначенні системних вимог або режиму доступу у зоні приміток.
Аналітичний опис електронних ресурсів віддаленого доступу, тобто статті з електронного журналу, порталу, сторінки сайта тощо, має дві частини, розділені двома скісними рисками //. Перша – опис частини електронного ресурсу. Друга – опис електронного ресурсу, де розміщено частину.
Частину електронного ресурсу віддаленого доступу не описують як цілісний електронний ресурс. Опис цілісного електронного ресурсу використовується тільки як опис ідентифікувального документу. Опис ідентифікувального документа передбачає зазначення назви головної сторінки сайта і відомостей, розміщених на цій сторінці.
В описі статей із документів, що мають друкований аналог, наявність електронної версії варто зазначати в примітках. , наприклад:
Женченко М. Бібліографічний опис електронних ресурсів: загальні вимоги / М. Женченко // Вісн. Кн. палати. – 2011 – №4. – С.15–18. — Відомості доступні також з Інтернету: http://archive.nbuv.gov.ua/portal/soc_gum/vkp/2011_4/st5.pdf.
Для окремого опису матеріалу з сайту бібліографічний опис доповнюють інформацією про загальне позначення матеріалу [Електронний ресурс], а опис ідентифікувального документа — відомостями про режим доступу, дату звернення до електронної версії та джерело назви, наприклад:
Мірошник О. Л. Поняття "толерантність" у сучасному науковому дискурсі [Електронний ресурс] // Освіта Донбасу. — 2009. — № 2. — С. 5—10. — Режим доступу: http://almamater. luguniv.edu.ua/magazines/osvita-donbas/osvita22009.pdf (дата звернення: 15.09.10). — Назва з екрана.
Не можна наводити адресу ідентифікувального документу замість адреси частини цього документу. Наприклад, не можна наводити адресу сайту, на якому розміщено статтю, замість повної адреси самої цієї статті.
Приклади:
Тихомирова И. И. Мотивация чтения: стимулы, мотивы, потребности [Электронный ресурс] // Школьная библиотека : официальный сайт Всероссийской школьной библиотечной ассоциации. — Текст. дан. — М., 2001— . — Режим дос-тупа: http://schoollibrary.ioso.ru/index.php?news_id=86 (дата обращения: 15.09.10). — Загл. с экрана.
Чернышева Л. В. Кризис детского чтения — общемировая тенденция [Электронный ресурс] // Школа: день за днем. Педагогический альманах : официальный сайт Центрально-го филиала городского центра развития образования г. Новосибирска. — Текст. дан. — Новосибирск, 2006 — . — Режим доступа: http://www.den-za-dnem.ru/page.php?article=198 (дата обращения: 15.09.10). — Загл. с экрана.
Зав. відділу - В. О. Кононенко
|
Питання №3510 |
iina
26/03/2013 × 08:29 | Добрый день! Согласно действующему законодательству хотим провести инвентаризацию 20 % единиц хранения библиотечного фонда . Вопрос.Каким образом это лучше сделать и как оформить акт? Ведь в акте невозможно указать отсутствующую на момент проверки литературу-это, как думается, можно сделать только по окончательному завершению инвентаризации. Есть какая-то форма акта? Есть какое-либо другое разрешение проблемы инвентаризации 20% библиотечного фонда?Заранее благодарна за помощь.
Відповідь. Основна мета перевірки бібліотечних фондів – встановлення фактичної наявності документів у фонді (книг, рукописів, періодичних, продовжуваних видань, інших видів документів на паперових та електронних носіях), зафіксованих в обліковій документації, а також виявлення недоліків в організації обліку бібліотечних фондів, установлення заборгованості користувачів, забезпечення належного порядку в організації, розміщенні фонду, його збереженні. Тому, в наказі керівника бібліотеки зазначаються причини, структурний підрозділ бібліотеки (при перевірці 20 % БФ), термін перевірки (початок та закінчення робіт), спосіб її проведення, порядок відображення її результатів в обліку, вказується склад комісії та її голова. Акт складається за Типовою формою N ОЗ-5 (бюджет) (затверджено Наказом Головного управління Державного казначейства України та Державного комітету статистики України від 02.12.97 р. N 125/70). В акті маєте зазначити про відсутність нестачі.
Рекомендуємо ознайомитись з: Порядком організації перевірки фонду Херсонської обласної універсальної наукової бібліотеки ім. Олеся Гончара /Режим доступу:http://www.lib.kherson.ua/dose4_1_5.htm , методичним посібником Перевірка бібліотечних фондів : методичні рекомендації / Нац. акад. пед. наук України, Держ. наук.-пед. б-ка України ім. В. О. Сухомлинського ; [упоряд. А. М. Доркену ; наук. ред. І. Г. Лобановська ; рецензенти: Л. В. Савенкова, Т. Ф. Букшина ; літ. ред.: С. М. Зозуля, І. П. Білоцерківець]. – К., 2012. – 28 с. – (Серія „На допомогу професійній самоосвіті працівників освітянських бібліотек” ; Випуск 11).
|
Питання №3509 |
Nina 25/03/2013 × 13:43 | Добрый день! Проконсультируйте, пожалуйста по такому вопросу: в нашей библиотеке (городская историческая библиотека) отдел Краеведение шифруется в таком виде 26.891-Б - Природа Донбасса, 26.891-Т История Донбасса, 26.891-Ш -Литературная жизнь. Донбасс в художественной литературе и так далее, используя буквенные обозначения.В ситематическом каталоге также используются эти же разделители с буквенными обозначениями. Правильно ли это?
Відповідь. Ваш запит потребує уточнення. Нам не зовсім зрозуміло, за якими саме таблицями Ви працюєте? Пропонуємо переадресувати запит до Національної історичної бібліотеки України /Режим доступу: http://www.nibu.kiev.ua/index.php?option=com_contact&task=view&contact_id=1&Itemid=1569 |
Актуальна інформація
Вітаємо шановних відвідувачів на сайті, який супроводжує науково-методичний відділ Національної бібліотеки України імені Ярослава Мудрого (НБУ ім. Ярослава Мудрого). Наш відділ є науково-методичним та інформаційно-консультативним центром для публічних бібліотек України, а також співпрацює з бібліотеками різних типів і форм власності.
Пам'ятайте, що наповнення цього сайту - наша спільна робота. Якщо Ви маєте матеріали, що можуть зацікавити бібліотечну спільноту, або бажаєте підняти актуальну тему - чекаємо Ваших пропозицій на адресу method@nplu.org.
Шановні колеги! Якщо у вас змінилися реквізити (адреса, e-mail, URL, телефон тощо) надішліть повідомлення для відповідних коректив на сторінці сайту „Бібліотеки України”.
| Вітаємо
For Librarians
Библиотекарю
Пошук
Голосування
|