Розділи сайту
Мастрід
Нове на сайті
Інформація від майстра
Відвідувачі
 |
Запитання-відповіді
Питання №3633 |
kateryna
30/04/2013 × 12:46 | Доброго дня. У вищому навчальному закладі - бібліотеці- повинна пройти атестація. Хто входить до складу комісіі, і хто комісію назначає.? дякуємо.
Відповідь. Згідно п.5 Ст.11 ЗУ «Про професійний розвиток працівників» (від 12.01.2012 № 4312-VI, із змінами / Режим доступу: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/4312-17): « Атестаційна комісія формується з висококваліфікованих фахівців та представника виборного органу первинної профспілкової організації». Атестацію працівників проводять роботодавці (див. п.1 Ст.11 вищезазначеного закону). |
Питання №3632 |
Yuliya 30/04/2013 × 10:42 | Здравствуйте! Я работаю в библиотеке музея, которую посещают в основном наши сотрудники. Должна ли я вести дневник работы библиотеки? Существует ли специальный дневник для такой библиотеки? Подскажите, пожалуйста, какие формы отчётности являются обязательными для научной библиотеки музея? Заранее благодарю.
Відповідь. Прийняття рішення щодо ведення Щоденника обліку роботи бібліотеки музею – суто внутрішнє, яке приймається згідно розпорядчої документації (положення про бібліотеку музею, посадової інструкції бібліотекаря тощо). Нам не відома затверджена форма щоденнику роботи бібліотеки музею. Для бібліотек, що віднесені до сфери управління Міністерства культури і туризму України є обов’язковими щорічні звіти за формами N 6-НК, N 80-а-рвк (затверджено наказом МКТ України від 05.12.2007 N 75).
Згідно щорічного звіту про діяльність музею (форма державного статистичного спостереження N 8-нк) бібліотека звітує про кількісний склад бібліотечного фонду.Облiк, зберiгання i використання бiблiотечного фонду, проведення заходiв, спрямованих на його збереження регламентують: Інструкція з обліку документів, що знаходяться в бібліотечних фондах (затверджено Наказом МКТ України 03.04.2007 N 22 /Режим доступу: http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/z0530-07, Інструкція з інвентаризації матеріальних цінностей, розрахунків та інших статей балансу бюджетних установ (затверджено Наказом Головного управління Державного казначейства України 30.10.98 N 90 /Режим доступу: http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/z0728-98 ).
|
Питання №3631 |
ania
29/04/2013 × 14:20 | Доброго дня Ми знаємо що для списання літератури потрібен дозвіл керівника відділу культури Напишіть будьласка зразок листа звернення до керівника відділу культури на списання з літератури з фондів бібліотек - філіалів.
Дякую.
Питання №3631 ania 29/04/2013 × 14:20
Доброго дня! Ми знаємо що для списання літератури потрібен дозвіл керівника відділу культури Напишіть будьласка зразок листа звернення до керівника відділу культури на списання з літератури з фондів бібліотек - філіалів. Дякую.
Відповідь. Звертаємо Вашу увагу, що не начальник управління культури, а органи місцевого самоврядування уповноважені приймати рішення (видавати дозвіл) на списання майна, що є комунальною власністю. Рішення про передачу повноважень щодо управління майном, яке перебуває в комунальній власності територіальної громади, визначення меж цих повноважень та умов їх здійснення приймаються виключно на пленарних засіданнях відповідної ради. На сьогоднішній день більшість органів місцевого самоврядування в Україні прийняли відповідні документи зі списання комунального майна («Положення про порядок списання майна спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст…» тощо),в яких, зокрема, визначено процедуру затвердження актів про списання комунального майна.
При цьому органи, уповноважені управляти комунальним майном, мають право делегувати повноваження щодо управління об'єктами комунальної власності безпосередньо або шляхом передачі керівникам підпорядкованих бюджетних установ відповідних повноважень.
Із метою отримання згоди на списання майна суб'єкт господарювання подає суб'єкту управління перелік документів. Такий перелік наводиться в положенні (порядку) списання майна, затвердженому відповідним органом місцевого самоврядування.
Тому рекомендуємо Вам дізнатися повну інформацію про те, які документи потрібно зібрати для отримання дозволу на списання бібліотечного фонду.
Звернення про списання майна, підписане керівником бюджетної установи пишеться в довільній формі (викладається суть порушеного питання та прохання).
Рішення про надання або відмову у наданні згоди на списання майна приймається відповідним суб'єктом управління протягом 30 днів із дати надходження зазначених вище документів. Рішення про надання згоди на списання майна оформляється у формі розпорядчого документа, а про відмову у наданні такої згоди - у формі листа.
|
Питання №3630 |
oksana
29/04/2013 × 14:08 | Доброго дня, шановні колеги, підкажіть де можна отримати освіту бібліотекаря, регіон Південної України.
Відповідь. Кримський університет культури, мистецтв і туризму (м. Сімферополь, вул. Київська, 39), Мелітопольське училище культури (м. Мелітополь, пр. Богдана Хмельницького,41), Миколаївський коледж культури і мистецтв (м. Миколаїв, вул. Фалєєвська, 5), Миколаївська філія КНУКіМ (м. Миколаїв, вул. Декабристів,17), Одеське училище мистецтв і культури ім. К.Ф.Данькевича (м. Одеса, вул. Дворянська, 32 // http://oumk.od.ua/?page_id=5), Херсонське училище культури ( м.Херсон, вул. Декабристів, 20). |
Питання №3629 |
Ludmila
29/04/2013 × 11:17 | Доброго дня! Скажіть, будь ласка, чи ставиться пробіл між буквою і числовим значенням в авторському знакові, яким документом це регламентується? Дякую.
Відповідь. В авторському знаку буква нічим не відокремлюється від числа. Виняток становлять лише букви З, І, О, Ч, схожі з цифрами три, один, нуль, чотири; між цими буквами і числом ставиться маленька риска для того, щоб не прийняти авторський знак за тризначне число. Наприклад, О-77, І-30, 3-23, Ч-15, а не О 77, І ЗО, 3 23, Ч 15.
Пропонуємо перечитати правила користування авторськими таблицями: Хавкина, Л.Б. Таблица авторских знаков двоичных : практическое пособие для библиотекарей / Любовь Хавкина,; Ред. Ю.Н.Столяров. - 25-е изд. - М. : Либерея, 1992. - 23 с.
|
Питання №3628 |
oksana
29/04/2013 × 09:26 | Доброго дня шановні колеги. Підкажіть будь-ласка як вести бібліотграфічний опис публікацій із газет. А також на який документ можна посилатися для того, щоб провести списання застарілої літератури. Дякую
1. Аналітичний бібліографічний опис статей з газет і журналів оформлюється згідно з ДСТУ ГОСТ 7.1:2006 « Система стандартів з інформації, бібліотечної та видавничої справи. Бібліографічний запис. Бібліографічний опис. Загальні вимоги та правила складання».
2. «Вилучення з бібліотечних фондів документів, у тому числі ветхих, тих, що втратили актуальність, наукову та виробничу цінність або які мають дефект, дублетних здійснюється у порядку, визначеному спеціально уповноваженим центральним органом виконавчої влади у сфері культури. Вилучення документів з бібліотечних фондів за ідеологічними чи політичними ознаками забороняється» (ст.18 ЗУ «Про бібліотеки і бібліотечну справу»). Дозвіл на списання майна надає суб'єкт управління (місцевий орган виконавчої влади, що є розпорядником бюджетних коштів).
Списання майна здійснюється суб'єктом господарювання, на балансі якого воно перебуває, на підставі прийнятого суб'єктом управління рішення про надання згоди на його списання. Роз’яснення стосовно застосування Порядку списання об'єктів державної власності, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 8 листопада 2007 р. N 1314, бюджетними установами було надано Фондом державного майна у Листі «Щодо списання державного майна» від 06.03.2008 N 10-24-3206 /Режим доступу: http://zakon.nau.ua/doc/?uid=1009.7051.0 .
Додатково див. відповіді на питання №№ 3343, 2701, 2251.
|
Питання №3627 |
Oksana
28/04/2013 × 13:34 | Вибачте за невірно вказано прізвище в 3621. Величезна подяка, головному бібліографу науково-бібліографічного відділу - Л. Ю. Рогальчук за розгорнутий відповідь на питання № 3590. |
Питання №3626 |
Olga 26/04/2013 × 10:47 | Добрый день. Я работаю в научной библиотеке одного из НИИ НАНУ в должности инженера 1 категории. Должностные обязанности: ведение электронного каталога и обслуживание читателей. Образование: высшее педагогическое и окончен 1 курс училища культуры. Подскажите, пожалуйста, могут ли меня перевести на должность библиотекаря и на основании каких документов, положений?
Відповідь. У Листі МОН України «Щодо оплати праці та встановлення розряду працівникам бібліотеки загальноосвітнього навчального закладу» від 24.10.2011 р. N 1/12-5765 надано роз’яснення: «…для бібліотекарів навчальних закладів вищу педагогічну освіту можна зараховувати як освіту, яка відповідає вимогам». Одночасно варто наголосити, що в п. 11 Загальних положень Довідника кваліфікаційних характеристик професій працівників (наказ Міністерства праці та соціальної політики України від 29 грудня 2004 року № 336) зазначено наступне: особи, які не мають відповідної освіти або стажу роботи, встановлених кваліфікаційними вимогами, але мають достатній практичний досвід та успішно виконують у повному обсязі покладені на них завдання та обов'язки, можуть бути, як виняток, залишені на займаній посаді або призначені на відповідні посади за рекомендацією атестаційної комісії. |
Питання №3625 |
olga 26/04/2013 × 09:40 | Уважаемые коллеги, подскажите как нужно учитывать обращение пользователей по поводу классификации статьи для журнала. Спасибо!
Відповідь. Пропонуємо враховувати як уточнюючу довідку. |
Питання №3624 |
Elena 25/04/2013 × 20:22 | Будь ласка, дайте консультацію з таких питань: 1. Чи допускаються на роздільниках систематичного каталогу скорочення слів у формулюванні ділень, такі як : укр., літ-ра, ст. (століття) тощо. 2. Чи допускаються на роздільниках систематичного каталогу переноси слів у формулюванні ділень. 3. У відділі СК є всього дві картки: одна з індексом 41.3, інша - з індексом 42.3. Де правильно розставити ці картки, адже роздільник 41/42 за правилами є неробочим.
Відповідь. 1. Найменуванняділень не скорочуються (століття скорочують – «ст.»). 2. Бажано переноси слів не робити, але при необхідності можливо. 3. В цілому література з загального та спеціального рослинництва збирається під індексом 41. Зав. сектору – Ляшенко Л.Б., пр. бібліотекар – Бабина Л.Ф. |
Питання №3623 |
Sytnyk
25/04/2013 × 11:39 | Сколько хранятся читательские формуляры и на основании какого документа?
Відповідь. Згідно Переліку типових документів , що створюються під час діяльності державних органів та органів місцевого самоврядування, інших установ, підприємств та організацій, із зазначенням строків зберігання документів (затверджено Наказом Міністерства юстиції України 12.04.2012 № 578/5, вступив у дію з 01.01.2013 року) термін збереження формулярів читачів - Доки не мине потреба. Відмітка “Доки не мине потреба” означає, що документи мають лише тривале практичне значення. Строк їх зберігання визначається самими організаціями, але не може бути меншим одного року. Обчислення строків зберігання документів проводиться з 01 січня року, який іде за роком завершення їх діловодством.
Дозволимо нагадати, що ЦБС повинна мати затверджену управлінням (відділом) культури райдержадміністрації «Номенклатуру справ у ЦБС із зазначенням терміну зберігання документів».
|
Питання №3622 |
TetyanaVolodumurivna
25/04/2013 × 10:30 | Добрий день, шановні колеги! У питанні 3590 Ви зазначили, що перед знаком двокрапка пробіл ставити не потрібно. Хотілося б знати на основі якої норми ГОСТу це визначено. Тому що в ДСТУ ГОСТ 7.1-2003 у пункті 4.7.5 чітко зазначено: "До і після кожного приписаного знака залишають проміжок в один друкарський знак, за винятком коми і крапки". Це питання давно нас турбує, хотілося б нарешті визначитися. Заздалегідь дякуємо. З повагою - Тетяна.
Відповідь. В питанні 3590 йшлося про граматичні розділові знаки в бібліографічному описі. А в ДСТУ ГОСТ 7.1-2003 пункт 4.7.5 йдеться про знаки приписаної пунктуації: «До і після кожного приписаного знака залишають проміжок в один друкарський знак, за винятком коми і крапки».
В бібліографічному описі (п. 4.7) пунктуація має дві функції:
- звичайних граматичних розділових знаків;
- приписаних знаків.
Приписані розділові знаки – умовні, призначені для розпізнавання зон та елементів БО. А всередині елементів зберігається пунктуація, притаманна нормам мови, якою складено бібліографічний опис. (п. 4.7.10).
П. 4.7.5 визначає: щоб розрізняти знаки приписаної та граматичної пунктуації використовують пробіли в один друкований знак до та після приписного знаку. Тобто перед знаком граматичної пунктуації пробіл ставити не потрібно.
Шановна пані Тетяна. У відповіді на питання 3590 ми зазначили, що перед знаком двокрапка пробіл ставити не потрібно, якщо це знак граматичної пунктуації.
Підготувала головний бібліограф науково-бібліографічного відділу - Л. Ю. Рогальчук
|
Питання №3621 |
Oksana
25/04/2013 × 10:16 http://unalib.ks.ua/ | Величезна подяка, Л. Ю. Ковальчук за розгорнуту відповідь на питання № 3590.
Відповідь. Дякуємо! |
Питання №3620 |
Reshat
24/04/2013 × 16:05 | Добрий
день, шановні колеги! Я. пенсіонерка, призначена на посаду
завідуючої бібліотекою на час відпустки по догляду за дитиною основного працівника. Працюю 1,5 року. Чи повинна я проходити переатестацію?
Відповідь. Так, повинні. Категорії працівників, які не підлягають атестації визначено в Ст.12 ЗУ «Про професійний розвиток працівників» від 01.01.2013, 5067-17 /Режим доступу: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/4312-17. Також, пропонуємо перечитати Ваш колективний договір, який може установлюватися інші категорії працівників, які не підлягають атестації. |
Питання №3618 |
Anna 24/04/2013 × 11:21 | Подскажите, пожалуйста, для списания журналов, у которых истёк срок хранения, тоже должно быть разрешение на списание? Спасибо
Відповідь. Так, дозвіл на списання будь-якого майна надає суб'єкт управління. |
Питання №3617 |
valeria 24/04/2013 × 09:51 | Добрый день! Подскажите, пожалуйста, считается ли мое образование высшим специальным, если в 1988 году я окончила институт по технической специальности, а в 2002 окончила колледж культуры и искусств? Работаю в библиотеке вуза. Имею ли я право занимать руководящую должность?
Відповідь. «Бібліотечний працівник, який не має повної вищої освіти відповідного напряму підготовки, але має достатній практичний досвід та успішно виконує покладені на нього завдання та обов'язки, за рекомендаціями атестаційної комісії може не тільки бути визнаний як такий, що відповідає займаній посаді, а й набути права обійняти посаду за більш високою категорією» (див. Лист МОН України «Щодо оплати праці та встановлення розряду працівникам бібліотеки загальноосвітнього навчального закладу» від 24.10.2011 р. N 1/12-5765).
|
Питання №3616 |
Larysa
24/04/2013 × 09:33 | Добрий день! Яким документом треба користуватися при призначенні матеріально відповідальної особи в вузівській бібілотеці?
Відповідь. Матеріальна відповідальність бібліотечних працівників регламентується Кодексом законів про працю України : Глава 9 „Гарантії при покладенні на працівників матеріальної відповідальності за шкоду, заподіяну підприємству, установі, організації” (статті 130-138), Переліком посад і робіт, котрі заміщуються чи виконуються працівниками, з якими підприємством, установою, організацією можуть укладатися письмові договори про повну матеріальну відповідальність за незабезпечення збереження цінностей, переданих їм на схов, обробку, продаж (відпуск), перевезення або застосування в процесі виробництва, затверджений постановою Держкомпраці СРСР і Секретаріату ВЦРПС від 28 грудня 1977 року № 447/24 /Режим доступу: http://zakon.nau.ua/doc/?uid=1076.385.0, Кримінальним кодексом України (ст.367). Додатково радимо ознайомитись з юридичною консультацією ученого секретаря НПБУ Н.І. Розколупи в журналі "Бібліотечна планета" . – 2008. - № 4 (електронна версія розміщена на сайті), відповідями на питання №№ 3388,1440. |
Питання №3615 |
oksana 23/04/2013 × 13:08 | акт на дарственную литературу
Відповідь. Необоротні активи, отримані безоплатно у вигляді безповоротної допомоги приймаються згідно Інструкції з бухгалтерського обліку необоротних активів бюджетних установ», затвердженій наказом Державного казначейства України від 17.07.2000 N 64 (див. п. 1.24) /Режим доступу: http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/z0459-00. Додатково див. відповіді на питання № 2252, 1774. |
Питання №3614 |
Alla 23/04/2013 × 12:53 | Добрий день, шановні колеги! У нас виникло непорозуміння в перегляді колективного договору, яке стосується тривалості обідньої перерви. На даний час вона складає 30 хв., але бібліотеки не закриваються для відвідувачів (плаваючий графік обіду). Чи є документ який підтверджує та дозволяє саме 30 хв. обідньої перерви? Дякуємо.
Відповідь. Відповідно до ст.66 КЗпП України перерва для відпочинку і харчування надається тривалістю не більше 2 годин. Перерва повинна надаватись, як правило, через 4 години після початку роботи.Час початку і закінчення перерви встановлюється правилами внутрішнього трудового розпорядку бібліотеки. Додатково можете ознайомитись з Науково-практичним коментарем до ст. 66 Кодексу КЗпПУ /Режим доступу: http://apelyacia.org.ua/content/stattya-66-pererva-dlya-vidpochinku-i-harchuvannya . |
Питання №3613 |
Luda
23/04/2013 × 10:06 | Добрий день, шановні колеги. Підкажіть будь ласка де можнга ознайомитися з типовими нормами часу і їхнім розрахунками для проведення масових заходів в бібліотеці. Дякую
Відповідь. Пропонуємо опрацювати Розділ 7. Реклама бібліотеки та бібліотечних послуг. Таблиця 15 "Типових норм часу на основні процеси бібліотечної роботи" (затверджено Наказом Міністерства культури і туризму України 29.12.2008 N 1631/0/16-08) /Режим доступу на нашому сайті: розділ Матеріали – лінк Довідкові видання - Бібліотека в правовому полі : http://profy.nplu.org/file/500-legal-domen.pdf |
Питання №3612 |
Klava 23/04/2013 × 10:02 | Читач загубив 2 книги минулих років видання, загальна вартість яких - 0,60 грн. Взамін загубленої книги читач приніс книгу останніх років видання, вартість якої - 40 грн. Чи не порушено нами вимоги Типових правил користування бібліотеками (п. 3.5), оскільки замість 2 книг бібліотекарь прийняв 1?
Відповідь. Пропонуємо дотримуватись п.3.5 Типових правил користування бібліотеками в Україні. Користувач здійснює заміну кожного примірника документа, загубленого ним на аналогічний чи документ, визнаний бібліотекою рівноцінним. |
Питання №3611 |
Klava 23/04/2013 × 09:58 | Як правильно обліковувати витрати бібліотеки на передплату періодичних видань?. Чи можна списати такі витрати на фактичні видатки в періоді оплати?
Відповідь. Визначення поточних або капітальних видатків - суто в компетенції Вашої бухгалтерії. |
Питання №3610 |
oksana 22/04/2013 × 20:29 | Ответьте, пожалуйста, какого года издания ББК действуют по Украине?
Відповідь. 1999 года . Додатково див. відповіді на питання № 2782,3014. |
Питання №3608 |
tatiyana
19/04/2013 × 13:38 | Ответьте, пожалуйста, литература по профоринтации собирается в каком отделе?
Відповідь. Профорієнтація школярів: 74.200.52
психологічний аспект: 88.4
Гол. бібліотекар - Логінова В.М.
|
Питання №3607 |
tatiyana
19/04/2013 × 13:17 | Дайте,пожалуйста, ответы на такие вопросы:1. Не будет ли считаться ошибкой ,если в фонде полочные разделители на худож. литературу написаны просто "русская", "английская". Или лучше как в ББК "Произведения литературы..."?2. Паспорта на каталоги, АПУ к сист. каталогу в детских библиотеках - филиалах должны быть? Спасибо за ответ !
Відповідь. Як ми зрозуміли, Ви працівник бібліотеки для дітей, тому, щоб уникнути розбіжностей пропонуємо звернутись до методичного відділу Національної бібліотеки України для дітей /Режим доступу: http://www.chl.kiev.ua/Default.aspx?id=3873 . |
Питання №3606 |
Olga
19/04/2013 × 11:03 | Шановні колеги! В нашій ЦБС діють єдині правила користування для всіх бібліотек-філій та відділів центральної бібліотеки. Чи потрібно розробляти окремо для кожної бібліотеки-філії та відділи центральної бібліотеки правила користування бібліотекою. Дякуємо.
Відповідь. Ні, не потрібно. Централізована бібліотечна система - об'єднання бібліотек в єдине структурно-цілісне утворення. Єдині правила користування бібліотеками мають враховувати статус, цільове призначення,склад користувачів, спеціалізацію бібліотечних фондів ЦБС. |
Питання №3605 |
VALENTINA 19/04/2013 × 10:53 | В попередніх ваших консультаціях було сказано, що Тимчасові типові штати централізованих бібліотечних систем не дійсні (відповідь на питання №1838). В інших ситуаціях радили користуватись Господарським кодексом.. А якими нормами керуватись при написанні наказу на переведення завідувача сільської бібліотеки-філії (більше 500 читачів) на посаду бібліотекаря цієї ж бібліотеки в зв'язку з зменшенням кількості відвідувачів?
Відповідь. Кількість відвідувачів не впливає на посаду. Для розрахунків навантаження існують «Типові норми часу на основні процеси бібліотечної роботи» (наказ МКТ України від 29.12. 2008 №1631/0/16-08 /Режим доступу: http://profy.nplu.org/articles.php?lng=uk&pg=83. Дозволимо нагадати, що посада зав. бібліотеки віднесена до категорії керівників. Посадові обов’язки бібліотекаря як професіонала) передбачають лише виконання робіт щодо забезпечення бібліотечних процесів відповідно до профілю та технології однієї із виробничих ділянок.Також, п.1 постанови Кабінету Міністрів України «Мінімальні соціальні нормативи забезпечення населення публічними бібліотеками в Україні» від 30 травня 1997 р. N 510 передбачено,що у населених пунктах з кількістю жителів від 500 чоловік до 3 тис. чоловік повинна діяти як мінімум одна загальнодоступна бібліотека на території сільської (селищної) ради. |
Питання №3604 |
Ludmila
19/04/2013 × 09:46 | Добрий день!В "Проекті примірної структури та примірних штатних розписів централізованої бібліотечної системи" Міністерства культури не вказані юнацькі відділи. Поясніть будь-ласка, де вони будуть представлені в структурі бібліотеки.Дякую за відповідь.
Відповідь. Згідно п.1.1 Наказу Міністерства культури України «Про затвердження примірної структури та примірних штатних розписів комунальних бібліотек» від 22.08.2012 р. № 900: «У разі необхідності та з метою забезпечення належного рівня діяльності бібліотек їх керівникам надається право змінювати назви структурних підрозділів, здійснювати корегування їх кількості, у тому числі,– додатково вводити відділи, сектори тощо. При цьому необхідно враховувати, що кількість штатних одиниць не може бути меншою:у відділі – трьох штатних одиниць, у секторі – двох штатних одиниць. Допускається збереження структури та штатів бібліотек, затверджених до набрання чинності цього наказу» /Режим доступу: http://mincult.kmu.gov.ua/mincult/uk/publish/article/298225 . |
Питання №3603 |
Anna 18/04/2013 × 19:07 | Подскажите, пожалуйста, куда правильно отнести книгу "Законодавство України про туризм та готельну справу" согласно ББК. Спасибо
Відповідь. 67.9(4УКР)301 + 65.9(4УКР)43
Гол. бібліотекар – Ільченко В.П.
|
Питання №3602 |
zizi 18/04/2013 × 17:22 | Уважаемые коллеги! Сельсовет хочет за свои средства
пополнить фонд публичной библиотеки. Она, после децентрализации, находится в его подчинении. Для проведения оплаты, бухгалтерии сельсовета необходимо указать
пятизначный код, согласно Классификатору годового плана закупок. Не подскажите этот код?
Відповідь. Див. Державний класифікатор продукції та послуг 016:2010 (v457a609-10), затвердженого наказом Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики від 11 жовтня 2010 року N 457. Код буде залежити від виду документів, які Ви передбачаєте придбати. |
Питання №3601 |
Dilera 18/04/2013 × 15:14 | Добрый день, уважаемые коллеги! -Наша библиотека имеет статус юридического лица; -Относится к категории вне группы по оплате труда; -Объем работы ниже показателей 4 группы; -Зав библиотекой имеет оклад на 10% ниже должностных окладов аналогичных работников 4 группы; -Согласно штатному расписанию в библиотеке 2 специалиста и зав.библиотекой. Вопрос: Какая должна быть нагрузка на специалиста? Должна ли быть нагрузка на Зав. библиотекой ? Если ДА, то какая? Cпасибо.
Відповідь. Посадові обов’язки зав. бібліотеки передбачають роботу щодо обслуговування користувачів. Навантаження прораховується згідно «Типових норм часу на основні процеси бібліотечної роботи», затверджені наказом МКТ України від 29.12. 2008 №1631/0/16-08 /Режим доступу: http://profy.nplu.org/articles.php?lng=uk&pg=83 . У поточному році прорахунок навантаження на штат працівників самостійної бібліотеки здійснюється згідно «Типових норм часу на основні процеси бібліотечної роботи», затверджені наказом МКТ України від 29.12. 2008 №1631/0/16-08 /Режим доступу: http://profy.nplu.org/articles.php?lng=uk&pg=83. Типові норми часу передбачають всі напрями діяльності бібліотеки (поповнення бібліотечного фонду; бібліотечну обробку та каталогізування документів; організацію БФ; надання послуг користувачам; надання довідково-бібліографічних послуг; реклама бібліотеки та бібліотечних послуг; робота з організації праці та управління тощо). |
Питання №3600 |
Lena
18/04/2013 × 11:35 | Добрий день! У мене таке запитання: чи облікуються збірники
та посібники ПСП ІІ, отримані поштою. Заздалегідь вдячна.
Відповідь. Так, обліковують, згідно Інструкції з обліку документів, що знаходяться в бібліотечних фондах (затверджено Наказом Міністерства культури і туризму України 03.04.2007 N 22)/Режим доступу: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/z0530-07. |
Питання №3599 |
olena 18/04/2013 × 09:59 | Планується закриття міської бібліотеки філіалу. Фонд бібліотеки передають до міської центральної бібліотеки разом з посадою бібліотекаря. Як документально вірно оформити закриття бібліотеки. Чи потрібно рішення міської ради чи тіки наказ відділу культури, а як потім звітуватися перед управлянням культури. Чи діє мараторій на закриття бібліотек в міській місцевості.
Відповідь. Виключення закладів культури з базової мережі здійснюється за погодженням з Мінкультури згідно з переліком закладів культури, поданим місцевою держадміністрацією та затвердженим органом місцевого самоврядування або поданим центральним органом виконавчої влади, із зазначенням причин та обґрунтуванням необхідності такого виключення. Після погодження з Міністерством культури України,орган, який прийняв рішення про ліквідацію суб’єкта господарювання, встановлює порядок та визначає строки проведення ліквідації. |
Питання №3598 |
kateryna
17/04/2013 × 17:28 | Добрый день! Подскажите, пожалуйста. должны ли заполнять Декларацию - зав. отделом обслуживания, зав. отделом комплектования, ведущий и главный библиотекари? Да или нет?
Відповідь. Ні.
|
Питання №3597 |
Mariya
17/04/2013 × 13:49 | Доброго дня! У мене таке запитання : Згідно нової інструкції з діловодства, всі накази, які видає директор ЦБС повинні реєструватися окремо ( з основної діяльності, з основного складу, адміністративно-господарської діяльності, накази про відрядження), то скільки книг реєстрації наказів має вести директор, щоб відповідати вимогам - 3, 5 і де про це можна докладно дізнатися (які накази до яких видів відносяться,тощо) ?
Відповідь. В установах визначається сукупність документів, передбачених номенклатурою справ, необхідних і достатніх для документування інформації про їх діяльність. Типова інструкція з діловодства у центральних органах виконавчої влади, Раді міністрів Автономної Республіки Крим, місцевих органах виконавчої влади передбачено (затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 30 листопада 2011 р. N 1242) передбачає реєстрацію наказів з: основних питань діяльності установи; кадрових питань (особового складу); адміністративно-господарських питань; журнал реєстрації відряджень.
Пропонуємо питання документування управлінської інформації і роботи з документами узгодити із службою діловодства Вашого органу виконавчої влади та ознайомитись з: Розпорядча діяльність підприємства: види наказів і підстави їх видання [Електронний ресурс] . - http://undiasd.archives.gov.ua/doc/zmi/SR_%2001_2012.pdf . – Назва з екрану; Загорецька, О. Оформлення наказів з адміністративно-господарських питань [Електронний ресурс] . – Режим доступу: http://undiasd.archives.gov.ua/doc/zmi/Kad%20№11.pdf . - Назва з екрану.
|
Питання №3596 |
Olena
17/04/2013 × 11:13 | Доброго дня! Який закон або постанова надає право на отримання працівникам міських бібліотек матеріальної допомоги?
Відповідь. Згідно Ст.30 Закону України «Про бібліотеки і бібліотечну справу» (від 27.01.1995 № 32/95-ВР, із змінами /Режим доступу: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/32/95-вр,постанови КМ України від 30 вересня 2009р. N 1062 «Про доповнення постанови Кабінету Міністрів України від 22 січня 2005 р. N 84» /Режим доступу: http://zakon1.rada.gov.ua/cgi-bin/laws/main.cgi?nreg=1062-2009-%EF працівникам державних і комунальних бібліотек, зазначеним у переліку посад, виплачується:
допомога на оздоровлення під час щорічної відпустки у розмірі посадового окладу (ставка заробітної плати);
матеріальна допомога для вирішення соціально-побутових питань за рішенням керівника бібліотеки у розмірі до одного посадового окладу (ставка заробітної плати) на рік.
|
Питання №3595 |
galuna
17/04/2013 × 09:09 | Доброго дня! Звертаюся до Вас з питанням: завідувач бібліотеки за освітою бібліотекар (середня спеціальна освіта, Львівське державне училище культури і мистецтв,1998),19 років стажу, нагороджена неодноразово міськими та обласними грамотами відділу освіти та управління освіти за сумлінну працю, творчий підхід, високу результативність роботи, проатестована на відповідність займаній посаді, оплата проводиться за 10 розрядом. Чи можна оплату праці за рекомендацією атестаційної комісії (лист МОНУ №1/2-5765 від 24.10.2011) директором школи внести зміни в штатному розписі за 11 розрядом?Дякую.
Відповідь. Оцінка діяльності працівника, що пройшов атестацію, і прийняті щодо нього рекомендації атестаційної комісії заносяться до атестаційного листа встановленої форми. Матеріали атестації передаються керівнику установи для прийняття рішення. Керівникам бюджетних установ, закладів та організацій надано право в межах фонду заробітної плати, затвердженого в кошторисах доходів і видатків, установлювати працівникам цих установ, закладів та організацій конкретні розміри посадових окладів та доплат і надбавок до них.
|
Питання №3594 |
Konstantin 16/04/2013 × 10:57 http://library.mk.ua | Доброго дня!1. Відповідно до "ПЕРЕЛІКу типових документів, що створюються під час діяльності органів державної влади ... із зазначенням строків зберігання документів" використовуються терміни "Формуляри читачів" та "
Картотеки формулярів читачів" з різними термінами зберігання. Поясніть будь-ласка ці терміни.
2. Якщо обслуговування здійснюється з використанням виключно безпаперових технологій, то які поля є обов'язковими для збереження. Проблема виникає тому, що відомості про отриману літературу в такій системі ІРБІС64 є обмеженими за обсягом, і не можуть вмістити (для певних користувачів) відомості за 3-и роки.Можливо доцільно створювати архівні копії за 201n-рік, але чи можливо вважати таку архівну копію бази даних "формулярами користувачів"?
Відповідь.1.Для публічних бібліотек "Картотека формулярів читачів" - визначає єдину реєстраційну картотеку (ЄРК). 2. Ви маєте передбачити поля, які відповідатимуть вимогам державної статистичної звітності (форма звіту № 6-НК). Особливості WEB-ІРБІС - включати настройку пошукових форм, додавання і видалення пошукових полів, настройку їх атрибутів, включення статичних словників, тощо. Пропонуємо ознайомитись з напрацюваннями колег Житомирської обласної універсальної наукової бібліотеки /Режим доступу: http://www.lib.zt.ua/node/820 , з «Школою ІРБІС» Рівненської обласної універсальної наукової бібліотеки /Режим доступу: http://libr.rv.ua/index.php?name=Contact . |
Питання №3593 |
lilya
16/04/2013 × 10:01 | Добрий день! Підскажіть який поставити авторський знак на книги, якщо із цієї серії 14 книг. Обласні бібліотеки ставлять на РОН. Книги бажано розставити у фонді та каталогах разом. Для публічної бібліотеки. Приклад опису однієї книги: Гуманист: образование, грамотность и культура : пер. с англ. / авт. ст. Л. Рон Хаббард. - Qlostrup, Denmark : New-era Publication International, 2012. - 160 с.: фото, портр. - (Л. Рон Хаббард). - (Гуманист). - Предм. указ.: с. 149-159. - ISBN 978-87-649-3761-9 (в пер.): 40.00 грн. На обкл. та тит. арк.: товарн. знак б-ки Л. Рона Хаббарда "РОН" та факс. підпис авт.
Відповідь. Авторський знак являє собою код прізвища автора, або, за його відсутності, першого слова назви книги (або іншого документа).
У Вашому прикладі опису авторський знак буде: Г94.
Але можливо Ви будете починати бібліографічний опис книги з назви: РОН. Гуманист : образование, грамотность и культура …, в такому випадку авторський знак буде: Р71.
|
Питання №3592 |
Mariya
16/04/2013 × 08:42 | Будь ласка, дайте відповідь на питання : Чи зараховується під час доплати за вислугу років бібліотечному працівнику навчання у коледжі культури (стаціонарно) ?
Відповідь. Згідно з Порядком виплати доплати за вислугу років працівникам державних і комунальних бібліотек, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 22 січня 2005 р.N 84, документом для визначення стажу роботи,який дає право на одержання доплати за вислугу років, є трудова книжка,що відповідно до законодавства підтверджує наявність стажу роботи. Порядком не передбачено нарахування бібліотечного стажу особам, які навчаються у ВНЗ, коледжах, тощо. |
Питання №3591 |
Tatyana 16/04/2013 × 07:45 | Добрый день! Помогите разрешить проблему. Я имею высшее техническое образование и специальное среднее (училище культуры, библиотекарь-библиограф, диплом с отличием),7 лет проработала в массовой библиотеке, 2 раза проходила аттестацию, мне были присвоены сначала 9-й разряд, а затем специалист II категории. Год назад я перешла работать в библиотеку техникума. При трудоустройстве оказалось, что мне могут дать лишь 8-й разряд. Через год я прошла 2-х недельные курсы повышения квалификации.После этого перед начальством я поставила вопрос о повышении мне разряда, т.е.возврате мне моей 9-й категории. Но мне ответили, что техникум не располагает такой возможностью. Правомерно ли такое принудительное понижение разряда и куда обращаться дальше?
Відповідь. Посадові оклади бібліотекарів навчальних закладів установлюються відповідно до наказів Міністерства культури і туризму України «Про впорядкування умов оплати праці працівників культури на основі Єдиної тарифної сітки» від 18 жовтня 2005 р. № 745 та «Про внесення змін до наказу Міністерства культури і туризму України від 18 жовтня 2005 р. № 745» від 11.10.2007 № 67. Вирішення питань, пов’язаних із встановленням посадових окладів працівникам, виходячи із схем тарифних розрядів, в межах затвердженого фонду заробітної плати знаходиться в компетенції керівників бюджетних установ, закладів та організацій (п.7 Наказу № 745).
|
Питання №3590 |
Oksana 15/04/2013 × 16:01 | Добрий день! Підкажіть будь ласка в яких випадках в бібліографічному описі ставиться двокрапка в зоні відомостях про відповідальність, наприклад, при перерахуванні перекладачів, редакторів, художників, фотографів.
Відповідь. Відповідно до ДСТУ ГОСТ 7.1:2006, пункту 4.7, пунктуація в бібліографічному описі виконує дві функції: звичайних граматичних розділових знаків та приписаних знаків, тобто умовних розділових знаків, призначених для розпізнавання зон та елементів бібліографічного опису.
Пунктом 4.7.10. визначено, що всередині зон та елементів зберігається пунктуація, притаманна нормам мови, якою складено бібліографічний опис. Якщо елемент складається з кількох слів або фраз, то їх наводять з усіма знаками пунктуації, наведеними в документі. Якщо знаки граматичної пунктуації відсутні, їх наводять у відповідності до конкретних вимог бібліографічного опису та правил граматики.
В граматиці розділовий знак «двокрапка» відділяє одну частину речення від іншої та ставиться, зокрема, після узагальнюючого слова або словосполучення, що вказує на перелік. Наприклад: «Для зони заголовку та відомостей про відповідальність приписаними джерелами є: титульна сторінка – для книг,перша та остання шпальти – для газет».
Таким чином, в бібліографічному описі, якщо в приписаних джерелах не зазначено інше, за потреби записати одне за одним прізвища редакторів, або прізвища перекладачів, або прізвища художників тощо, відповідно до українського правопису після узагальнюючого слова або словосполучення ставиться знак двокрапка. Перед двокрапкою пробіл не ставиться, після – пробіл в один друкований знак.
В ДСТУ ГОСТ 7.1:2006 є багато прикладів, де застосовано двокрапку як знак граматичної пунктуації:
п. 5.2.6.4: / [авт.-сост. Г. Н. Корченкин ; фот.: А. Федоров, А. Проваторов, А. Пашук ; авт. текста А. Ярошко ; худож. А. Семенов ; редакторы: Т. Корченкина, Я. Солдаткина]
п. 5.2.6.9: / худож.-мультипликаторы: С. Захарова [и др.]
/ редкол.: Т. Н. Васина (отв. ред.) [и др.].
Підготувала головний бібліограф науково-бібліографічного відділу - Л. Ю. Рогальчук
|
Питання №3589 |
Nina
15/04/2013 × 15:13 | Добрий день! Підскажіть будь ласка, чи облікуються збірники та посібники ПСП ІІ? Дякую.
Відповідь. Просимо уточнити, яким саме шляхом Ви отримали для бібліотеки збірники та посібники ПСП ІІ . |
Питання №3588 |
tatiana
15/04/2013 × 12:19 | Подскажите, пожалуйста. Была проведена внутренняя проверка фонда читального зала вузовской библиотеки. Имеет ли право директор библиотеки утвердить акт проведенной проверки и сколько человек должно входить в состав комиссии.?
Відповідь. Для проведення інвентаризаційної роботи в установі за розпорядчим документом керівника створюється постійно діюча інвентаризаційна комісія, яку очолює керівник підприємства або його заступник. До її складу включаються керівники структурних підрозділів, а також головний бухгалтер. Звертаємо увагу, що наказ про інвентаризацію бібліотечного фонду та склад комісії надається на передодні проведення інвентаризації.Інвентаризаційна комісія у п'ятиденний термін після закінчення інвентаризації передає матеріали інвентаризації на затвердження керівнику установи. |
Питання №3586 |
anna 13/04/2013 × 20:09 | Подскажите, пожалуйста, в инвентарной книге цены указывать с копейками или без? Спасибо
Відповідь. Так, вказуються з копійками. Як відомо, бібліотека веде два види обліку: інвентарний та сумарний, де книги записуються за цінами згідно супроводжуючого документу. При цьому фахівці керуються «Інструкцією з обліку документів, що знаходяться в бібліотечних фондах», затвердженою наказом МКТ України від 03.04.2007р. N 22 (z0530-07). У таблицях, додатках до цієї Інструкції,сума стоїть у грн. і копійках, тому і дані щодо отриманої партії будуть відповідні. |
Питання №3585 |
Mariya 13/04/2013 × 11:29 | Доброго дня! У мене таке запитання : як обчислити стаж роботи бібліотечного працівника для доплати за вислугу років, якщо з 1997 року по 2002 рік він працював на 0,5 ставки, а з 2002 по 2012 р. на повну. Скільки років в цьому випадку буде його бібліотечний стаж ?
Відповідь. Основним документом для встановлення доплати за вислугу років – це трудова книжка /п.4. постанови Кабінету Міністрів України "Про затвердження Порядку виплати доплати за вислугу років працівникам державних і комунальних бібліотек у роботи" від 22 січня 2005 р. N 84 /Режим доступу: http://zakon1.rada.gov.ua/laws/show/84-2005-п.Загальний бібліотечний стаж нараховується шляхом підсумовування всього періоду роботи у бібліотеках (а не розмір посадового окладу). |
Питання №3584 |
Oksana 12/04/2013 × 20:51 | Доброго вечора!За яких умов можна переписувати інвентарні книги? Мова йде про шкільні бібліотеки. Заздалегідь вдячна, Оксана
Відповідь. При встановленні фактів крадіжок або зловживань, псування цінностей (на день установлення таких фактів); після пожежі або стихійного лиха (повені, землетрусів та ін.); у випадку ліквідації установи; згідно з розпорядженням судових та слідчих органів; при передачі майна установи в оренду; при передачі підприємств, установ, організацій або їх структурних підрозділів із одного підпорядкування в інше (на встановлену дату передачі).
Так, якщо встановлено факти нестачі, псування інвентарних книг, то бібліотека здійснює їх розшук. У разі негативного результату розшуку керівник установи (директор школи): затверджує акт про нестачу документів, призначає службове розслідування, видає наказ про притягнення до відповідальності осіб, винних у втраті документів і т.д.
|
Питання №3583 |
Nina
12/04/2013 × 19:11 | Добрый день!Подскажите, пожалуйста как правильно зашифровать по ББК, следующие книги:-Симонов К.М. Солдатские мемуары:документальные сценарии-Панасенко Т.М. Олександр Довженко-Влади М. Владимир, или Прерванный полетНеобходимо ли отображать их в нескольких отделах. Спасибо. |
Питання №3582 |
Alla 12/04/2013 × 18:59 | Подскажите, пожалуйста, имею ребенка-инвалида до 18 лет, правда ли, что я могу быть освобождена от плановой аттестации, повлияет ли это как-то на мой разряд? Спасибо
Відповідь. Ст. 12 ЗУ «Про професійний розвиток працівників» (№ 5067-VI,із змінами від 05.07.2012 /Режим доступу: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/4312-17) визначає категорії працівників, які не підлягають атестації, в т.ч.: «…особи, які здійснюють догляд за дитиною віком до трьох років або дитиною-інвалідом, інвалідом дитинства». Це не має вплинути на розмір Вашого тарифного розряду. |
Питання №3581 |
Nata
12/04/2013 × 13:40 | Скажите пожалуйста, какой срок хранения периодических изданий в публичных библиотеках полученных в дар от читателей?
Відповідь. Термін зберігання періодичних видань визначається бібліотекою самостійно, враховуючи профіль, специфіку комплектування, актуальність, цінність, ефективність використання видання, технічні умови зберігання тощо.
Звертаємо Вашу увагу,що будь-яке майно,отримане в дарунок, підлягає оприбуткуванню та відображенню в бухгалтерському обліку.
|
Актуальна інформація
Вітаємо шановних відвідувачів на сайті, який супроводжує науково-методичний відділ Національної бібліотеки України імені Ярослава Мудрого (НБУ ім. Ярослава Мудрого). Наш відділ є науково-методичним та інформаційно-консультативним центром для публічних бібліотек України, а також співпрацює з бібліотеками різних типів і форм власності.
Пам'ятайте, що наповнення цього сайту - наша спільна робота. Якщо Ви маєте матеріали, що можуть зацікавити бібліотечну спільноту, або бажаєте підняти актуальну тему - чекаємо Ваших пропозицій на адресу method@nplu.org.
Шановні колеги! Якщо у вас змінилися реквізити (адреса, e-mail, URL, телефон тощо) надішліть повідомлення для відповідних коректив на сторінці сайту „Бібліотеки України”.
| Вітаємо
For Librarians
Библиотекарю
Пошук
Голосування
|