Бібліотечному фахівцю

читальний зал – спеціально облаштоване приміщення, обладнане робочими столами для користувачів і призначене для роботи користувачів з документами б/ф
Розділи сайту

Закрити 1. Офіційна інформація

Закрити 2. Бібліотеки України

Закрити 3. Національні бібліотеки

Закрити 4. Сторінка дослідника

Закрити 5. Методисти рекомендують

Закрити 6. Статистична аналітика

Закрити 7. Бібліотечна планета

Закрити 8. Бібліолоція

Закрити 9. Бібліографи презентують

Мастрід

Закрити Інновації/проекти

Закрити Бібліотечний простір

Закрити ЕСМаР

Закрити Лауреати конкурсу

Закрити Нагороди і звання

Нове на сайті

Виставлено:

[15.05.2025]

Список нових надходжень до сектору організації професійної самоосвіти науково-методичного відділу в Травні 2025 року

[21.04.2025]

Список нових надходжень до сектору організації професійної самоосвіти науково-методичного відділу в I кварталі 2025 року

[25.12.2024]

БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА № 4 (106) 2024

[29.11.2024]

Умови редакційної передплати журналу «Бібліотечна планета» на 2025 рік.

Для цього необхідно

[24.06.2024]

БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА № 2 (104) 2024

[22.12.2023]

БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА № 4 (102) 2023

[03.10.2023]

БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА № 3 (101) 2023

[18.09.2023]

Список статей з зарубіжної фахової періодики за III квартал 2023 року

[05.07.2023]

БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА № 2 (100) 2023

[19.06.2023]

Список статей з зарубіжної фахової періодики за II квартал 2023 року

[20.05.2023]

Список нових надходжень до сектору організації професійної самоосвіти науково-методичного відділу

[06.05.2023]

Список нових надходжень до сектору організації професійної самоосвіти науково-методичного відділу в травні 2023 року

[05.04.2023]

БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА № 1 (99) 2023

[16.03.2023]

Список нових надходжень до сектору організації професійної самоосвіти науково-методичного відділу в березні 2023 року

[16.03.2023]

Список статей з зарубіжної фахової періодики за 4 квартал 2022 року

[27.02.2023]

Список нових надходжень до сектору організації професійної самоосвіти науково-методичного відділу в лютому 2023 року

[17.01.2023]

БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА № 4 (98) 2022

[23.12.2022]

Список нових надходжень до сектору організації професійної самоосвіти науково-методичного відділу в грудні 2022 року

[21.12.2022]

Список статей з зарубіжної фахової періодики за 4 квартал 2022 року

[18.11.2022]

Список нових надходжень до сектору організації професійної самоосвіти науково-методичного відділу в листопаді 2022 року

[04.11.2022]

Список статей з зарубіжної фахової періодики 3 квартал 2022 рр.

[05.10.2022]

Умови редакційної передплати журналу «Бібліотечна планета» на 2023 рік.

Для цього необхідно

[04.10.2022]

БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА № 3 (97) 2022

[10.09.2022]

Список нових надходжень до сектору організації професійної самоосвіти науково-методичного відділу в вересні 2022 року

[03.08.2022]

Список нових надходжень до сектору організації професійної самоосвіти науково-методичного відділу в першому півріччі 2022 року

[11.07.2022]

БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА № 2 (96) 2022

[29.06.2022]

БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА № 1 (95) 2022

[23.12.2021]

БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА № 4 (94) 2021

[16.12.2021]

Список нових надходжень до сектору організації професійної самоосвіти науково-методичного відділу в грудні 2021 року

[06.12.2021]

РЕДАКЦІЙНА ПЕРЕДПЛАТА ЖУРНАЛУ «БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА» НА 2022 РІК

[01.12.2021]

Список нових надходжень до сектору організації професійної самоосвіти науково-методичного відділу в листопаді 2021 року

[20.10.2021]

Список нових надходжень до сектору організації професійної самоосвіти науково-методичного відділу в жовтні 2021 року

[27.09.2021]

БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА № 3 (93) 2021

[01.09.2021]

Список нових надходжень до сектору організації професійної самоосвіти науково-методичного відділу в серпні 2021 року

[06.07.2021]

«Перелік стандартів з довідково-інформаційної, бібліотечної, видавничої справи і суміжних галузей» / (чинні в Україні станом на 01.07.2021 р.)

[30.06.2021]

Список нових надходжень до сектору організації професійної самоосвіти науково-методичного відділу в червні 2021 року

[23.06.2021]

БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА № 2 (92) 2021

[31.05.2021]

Список нових надходжень до сектору організації професійної самоосвіти науково-методичного відділу в травні 2021 року

[07.05.2021]

XІІІ Всеукраїнська науково-практична конференція «Бібліотека і книга в контексті часу»

[29.03.2021]

БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА № 1 (91) 2021

Інформація від майстра
Відвідувачі

   відвідувачі

   відвідувач online


Page Rank Check
Запитання-відповіді


В цьому розділі можна поставити фахові питання. Для цього необхідно скористатися браузером Mozilla Firefox або ел. скринькою НМВ: method@nplu.org
Питання, що стосуються роботи ЕСМаР, надсилайте на ecmap@nplu.org
Шановні колеги, перш ніж поставити питання, пропонуємо скористатись Пошуком, чи не знаходиться вже готова відповідь у базі "Запитання-відповіді". Пошук здійснюється за ключовими словами.
P.S.: Увага! З метою надання більш чітких відповідей, просимо в питаннях конкретизувати регіон, вид Вашої бібліотеки за призначенням (публічна, спеціальна, спеціалізована) та за значенням (обласна, міська, районна, селищна, сільська).
P.P.S.: Питання "де знайти в електронному вигляді, в інтернеті, в бібліотеці" вважаються тролінгом і видаляються.

Питання №4098 Inna 25/10/2013 × 08:42
Доброго ранку! Допоможіть, будь-ласка скласти бібліографічний опис джерела, який необхідно включити до біобібліографічного покажчика. Автор, про якого складається покажчик, надав посилання на джерело (де він є співавтором), яке було використано в іншому виданні. Приклад: Скляр Г.Г. Економічні умови і протиріччя розвитку споживчої кооперації в перехідній економіці: монографія. -Полтава: РВВ ПУСКУ, 2008.-279 с.     (С.260. - На цій стор. знаходиться посилання). Дякую!
Відповідь. На жаль, в електронних каталогах великих київських бібліотек не відображено даних про видання, яке Ви зазначили як приклад. Можливо, справа не в самому бібліографічному описі. Питання - як саме подати відомості про джерело, в якому було використано творчий або науковий доробок діяча. Таке видання описують за вимогами ДСТУ 7.1:2006, в зоні приміток записують, на яких сторінках є посилання на джерело, автором якого є діяч. Цей бібліографічний опис потім розміщують в відповідних розділах посібника: «Використання творчого (наукового) доробку», «Праці діяча (ініціали та прізвище) в творах інших авторів (науковців)» тощо. Головний бібліограф науково-бібліографічного відділу - Л. Ю. Рогальчук
Питання №4097 Ivanna 24/10/2013 × 13:24
Який термін зберігання актів на вибуття літератури з фондів бібліотек?
Відповідь.Згідно ПЕРЕЛІКУ типових документів, що створюються під час діяльності державних органів та органів місцевого самоврядування,інших установ, підприємств та організацій, із зазначенням строків зберігання документів (затверджено Наказом Міністерства юстиції України 12.04.2012 № 578/5 /Режим доступу: http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/z0571-12) термін зберігання Актів – 10 років, актів списання періодичних видань - 3 р., Акти, списки літератури, одержаної за книгообміном - 5 р.

Додатково див. відповіді №№ 3741, 3726.
Питання №4096 Svetlana 24/10/2013 × 11:49
Доброго дня! Шановні колеги, дайте, будь ласка, відповідь на наступне запитання: у нашій ЦБС є бібліотеки-філії де працює один працівник. У цих бібліотеках введені посади бібліотекаря 1-ї або 2-ї категорії. При цьому працівники виконують обов'язки зав. філією. Чи є законні підстави для того, щоб у цих бібліотеках ввести посаду завідувача бібліотеки-філії. Якщо є, то вкажіть, будь ласка, яким документом керуватися.
Дякую.
Відповідь. Важко надати відповідь не володіючи інформацією в повному обсязі (площа бібліотек; розрахунки навантаження; коло обов’язків вищезазначених працівників, які затверджені посадовими інструкціями і т.п.). Тому, можемо констатувати, що показники, які містить штатний розпис, а саме: чисельність і професійно-кваліфікаційний склад працівників, розмір посадового окладу і тарифної ставки (окладу), а також розмір надбавки (доплати), якщо це передбачено положенням про оплату праці, діють у певному періоді. Зазвичай оптимальним періодом є календарний рік.

Можливо, розглянувши обґрунтовані пропозиції директора, щодо доцільності внесення змін, пов’язані із змінами в організації виробництва і праці ЦБС, розпорядники бюджетних коштів погодять профінансувати ці зміни в наступному році.
Питання №4095 Tamara 24/10/2013 × 11:46

Добрый день!

Подскажите пожалуйста, буклеты, открытки в форме 6НК учитываются в графе №1 (общий фонд), а еще в какой графе №2 (книги)  или №3 (периодические издания, газ. подшивки)?

Спасибо

Відповідь. Відомості до 6-нк заносяться згідно даних Вашої Книги сумарного обліку бібліотечного фонду. Аркушеві видання,буклети,карткові видання,плакати, поштові картки підлягають обліку згідно Розділу 5. Інструкції з обліку документів, що знаходяться в бібліотечних фондах, затверджено Наказом МКТ України 03.04.2007 N 22 /Режим доступу: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/z0530-07.
Питання №4094 ltena 24/10/2013 × 11:26
чи правомочно заключення договору з райрадою контракту про роботу
Відповідь. Уточніть,Ви працюєте в бібліотеці (і на якій посаді)чи лише працевлаштовуєтесь?
Питання №4093 natalia 23/10/2013 × 23:23
Працюю у професійно-технічному навчальному закладі, маю вищу педагогічну освіту, 25 років педагогічного стажу на посаді викладача, вищу кваліфікаційну категорію. Після виходу на пенсію за вислугу років, переведена на посаду завідувача бібліотеки (раніше цієї посади у нашому навчальному закладі не було, а працював лише бібліотекар II категорії, який працює і зараз). Прошу пояснити, яка кваліфікаційна категорія встановлюється завідувачу бібліотеки, як правильно її оформити, якщо атестації ще не було. Чи враховується мій педагогічний стаж при нарахуванні доплати за вислугу років? Дякую!
Відповідь. Педагогічний стаж немає ніякого відношення до бібліотечного стажу.Також, кваліфікаційні вимоги до посади зав. бібліотеки передбачають наявність: Повної вищої освіти відповідного напряму підготовки (магістр, спеціаліст). Післядипломну освіту в галузі управління. Стаж бібліотечної роботи за професіями керівників нижчого рівня: для магістра - не менше 1 року, спеціаліста - не менше 3 років (згідно «Довідника кваліфікаційних характеристик професій працівників. Випуск 81 "Культура та мистецтво", затверджений наказом Міністерства культури і мистецтв України від 14.04.2000 р. N 168 (див. розділ сайту «Матеріали», лінк «Довідкові видання» – «Бібліотеки в правовому полі»: http://profy.nplu.org/download.php?lng=uk ).
Питання №4092 alisa 23/10/2013 × 14:09
Доброго дня,пан Бібліотекар!Підкажіть, будь ласка, як краще зашифрувати Камасутру?Віднести до медицини, філософії чи етики?Очікуємо на вашу термінову відповідь,шановний пане Бібліотекарю!
Відповідь.Режим доступу до блоґа про бібліотечну справу та інформаційні технології «Пан бібліотекар»: http://panbibliotekar.blogspot.com/
Питання №4091 Nadiya 23/10/2013 × 13:19
Дайте відповідь на таке питання : я працює в маленькому селі бібліотекарем, краєзнавчу картотеку маю вести по своєму селу чи по всій сільській раді, в яку входить крім мого села ще декілька сіл? Дякую.
Відповідь.Якщо Ви єдина бібліотека на сільську територіальну громаду - розписуєте весь краєзнавчий матеріал.
Питання №4090 Olena 23/10/2013 × 10:23
Допоможіть, будь ласка, надати індекс ББК книзі: Гагаузы в мире и мир гагаузов. Якими джерелами керуватись на теперішній час, визначаючи типові ділення? Дякую! e
Відповідь.1) Індекс за ББК для масових бібліотек буде виглядати: 63.5(3) Народи зарубіжних країн

(див. ББК: Рабоч. табл. для мас. б-ек. – Москва: Либерея, 1999. – 688с.)

2) Індекс за ББК для масових бібліотек: 63.521(=631.5) Етнологія гагаузів

(див. Библиотечно-библиографическая классификация: Средние таблицы. Практическое пособие /Рос. гос. б-ка, Рос. нац. б-ка, Б-ка Рос. акад. наук.– М.: Издательство «Либерия», 2001. Вып. 1 60/63 с/т Социальные науки в целом. Обществознание. История. Исторические науки. – 320с. )

3) Для визначення типових ділень користуйтесь додатковим випуском середніх таблиць ББК – Таблиці типових ділень загального призначення.

(див. Библиотечно-библиографическая классификация:Средние таблицы: Практическое пособие /Рос. гос. б-ка, Рос. нац. б-ка, Б-ка Рос. акад. наук. – М.: Издательство «Либерия»», 2002. Доп. вып.: Таблицы типовых делений общего применения. – 256 с.)

Гол. бібліотекар ВК – Різніченко С.О.

P.S. У разі відсутності вищезазначеного випуску ТТД необхідно відслідковувати зміни на політичній карті світу і за потребою вносити відповідні зміни. Наприклад, федеративна держава Югославія припинила існування після відокремлення окремих держав - Словенії, Хорватії, Боснії і Герцеговини, Македонії, Чорногорії, Сербії; розділ Чехословаччини привів до утворення Че́ської та Словацької Республік.
Питання №4089 Irina 22/10/2013 × 17:59
Доброго дня! Підкажіть,будь ласка,які книжкові виставки є обов' язковими  і постійнодіючими на відділі абонементу.Цікавить  чи виставка на тему екології є обов'язковою. І
Відповідь. Сучасна к/в - найбільш дійовий інструмент розкриття БФ, можливість вивчення його відповідності читацьким уподобанням і запитам і як результат - стимуляція читання. Тому, саме на абонементі, к/в мають бути затребуваними; ефективними; носити нетрадиційний підхід в їх організації і презентації; оперативними; за термінами функціонування – короткотерміновими.

«Обовязкові» к/в мають бути передбачено річним планом роботи бібліотеки (в т.ч. на виконання постанов КМУ, доручення МК України або місцевої адміністрації до відзначення пам’ятних дат і ювілеїв, що мають суспільно-політичне,історичне або культурне значення).

Серед постійнодіючих ми можемо виділити виставки з краєзнавчої тематики, які постійно редагуються, поновлюються і т.п.

Наявність виставок з екологічної тематики (які в свою чергу оновлююся за проблематикою, переліком документів, оформленням і т.п.)може бути виправдане спеціалізацією Вашої бібліотеки.

Рекомендуємо ознайомитись з матеріалом «Виставкова робота» на нашому сайті (розділ Взаємодія, лінк Бібліотечний простір /Режим доступу: http://profy.nplu.org/articles.php?lng=uk&pg=615 такнигою Зборовская Н.В. Выставочная деятельность публичных библиотек /Н.В. Збаровская. - СПб.: Профессия, 2004. - 224 с. - (Библиотека).
Питання №4088 Alla 22/10/2013 × 15:46
Доброго дня! Я працюю у обласній бібліотеці, у 2013 році у нас атестація, а у 2011 році я була у Києві на курсах підвищеггя кваліфікації, чи потрібно мені проходити атестацію?
Відповідь.Категорії працівників, які не підлягають атестації визначено Ст.12 ЗУ «Про професійний розвиток працівників» (від 12.01.2012 № 4312-VI, із змінами /Режим доступу: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/4312-17) та п.1.4. «Положення про проведення атестації працівників підприємств, установ, організацій та закладів галузі культури» (затверджено Наказом МКТ України 16.07.2007 N 44, із змінами /Режим доступу: http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/z1023-07 ). Працівників, які пройшли курси підвищення кваліфікації, не включено до переліку працівників, не підлягаючих атестації. В той же час, законом чи колективним договором можуть установлюватися інші категорії працівників, які не підлягають атестації (див. Ст. 12 вищезазначеного ЗУ, П. 1.4 вищезазначеного Положення).
Питання №4087 Iruna 22/10/2013 × 15:39

Доброго дня,шановні колеги!Спасибі вам за консультації, роз'яснення, які ви надаєте.

У нашій ЦБС має відбутися чергова атестація.Просимо надати роз'яснення, повині ми  розробити власне Положення про атестацію у нашій ЦБС,чи достатньо у наказі  про атестацію бібліотечних працівників посилатися на Положення про атестацію Міністерства культури України? 

Відповідь. Атестація бібліотечних працівників регулюється нормативними документами: ЗУ «Про професійний розвиток працівників» (від 12.01.2012 № 4312-VI, із змінами /Режим доступу: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/4312-17 ) і «Положенням про проведення атестації працівників підприємств, установ, організацій та закладів галузі культури» ( затверджено Наказом МКТ України 16.07.2007 N 44, із змінами /Режим доступу: http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/z1023-07 ).

Згідно п.4 Ст.11 ЗУ «Про професійний розвиток працівників»: Атестація проводиться за рішенням роботодавця, яким затверджуються положення про проведення атестації, склад атестаційної комісії, графік проведення атестації. Інформація про проведення атестації доводиться до відома працівників не пізніше ніж за два місяці до її проведення.

Висновок – необхідно розробити Положення про атестацію працівників Вашої ЦБС. Звертаємо Вашу увагу і на те, що категорії працівників, які підлягають атестації, та періодичність її проведення визначаються колективним договором (п.2 ст. 11 ЗУ), законом чи колективним договором можуть установлюватися інші категорії працівників, які не підлягають атестації (Ст. 12 вищезазначеного ЗУ).
Питання №4085 olga 21/10/2013 × 12:54
Шановні колеги, просимо дати роз'яснення, чи має право директор бібліотеки і його заступники на додаткову відпустку тривалістю до 7 календарних днів за ненормований робочий день, якщо ця відпустка закладена в колективний договір бібліотеки.
Відповідь. Мають право. Оскільки п. 2 ст. 8 Закону про відпустки передбачено, що додаткова відпустка за ненормований робочий день надається до 7 календарних днів, то в колективному договорі , який є локальним нормативно-правовим документом для підприємств, установ та організацій, слід передбачити перелік посад (видів робіт або професій) з зазначенням кожної конкретної тривалості додаткової відпустки.

Звертаємо Вашу увагу, що на додаткову відпустку мають право не лише директор бібліотеки і його заступники, але й інші фахівці і працівники бібліотеки.
Питання №4084 Tatjana 21/10/2013 × 12:03
http://cbs-en.ucoz.ru
Шановні колеги! Прошу надати консультацію, щодо передачі літератури з обмінного фонду бібліотеці до дитячих будинків, геріатричних пасіонатів.Які документи необхідні для передачи літератури у ці заклади?Дякую.
Відповідь. Порядок організації, обміну, перерозподілу і розповсюдження документів серед бібліотек України через систему обмінних фондів визначено «Інструкцією про організацію та порядок обміну, перерозподілу і розповсюдження документів серед бібліотек України через систему обмінних фондів» (затверджено Наказом Міністерства культури і мистецтв України 23.03.2005 N 152 /Режим доступу: http://zakon1.rada.gov.ua/laws/show/z0347-05 ). У відповідності до вищезазначеної Інструкції бібліотека може розробити власну інструкцію про організацію та порядок роботи з обмінним фондом, де буде передбачено технологію відбору і передачі документів з обмінного фонду.

Наприклад: відбір та передача документів з обмінного фонду здійснюється на основі офіційного листа установи-замовника з урахуванням профілю та потреб даної установи,і письмового дозволу засновника бібліотеки; на документи, що передаються з обмінного фонду, складається акт, до якого додається список переданих документів в алфавітному (хронологічному і т.п.) порядку; документи передаються представникові установи-одержувача на підставі офіційного доручення на їхнє отримання. Номер та дата видачі доручення вказуються в акті; один примірник акта й списку передається установі-одержувачу і є приймальним документом; другий - разом із дорученням і списком передається в бухгалтерію бібліотеки, його копія залишається у бібліотеці, що передала документи.
Питання №4083 nadegda 21/10/2013 × 11:57
Добрый день. Подскажите, пожалуйста, в какой отдел отнести книгу Н. Муравлевой  "Искусство украшения тела: татуировка, пирсинг, скатификация". Спасибо.
Відповідь. За таблицями ББК для масових бібліотек книга буде мати індекс: 38.937; за таблицями ББК для наукових бібліотек: Н937.5

Гол. бібліотекар ВК – Коваль Т.П.

Питання №4082 IRINA 21/10/2013 × 11:05
Шановні колеги, дякую Вам за попередні відповіді! Знову звертаюсь до вас по допомогу: працюю в коледжі, в структурі бібліотеки є абонемент і читальний зал. Періодика з читального залу видається викладачам додому, студентам на уроки. У звязку з цим наступні питання:1.Чи можно видавати періодику за межі залу.2. Як замінити зниклу на парі газету (Наприклад Урядовий Кур'єр 2013 № 57)3. Як оформити заміну загубленого викладачем журналу (Наприклад Медицинская сестра №2/2012 - ціна  номера 140 грн. Загублений журнал 20.09.2013, Читач пропонує   Медицинскую сестру але номер 4/2013 ціна 158 грн.). -Чи потрібно списувати загублене видання з балансу бібліотеки й бухгалтерії, - Чи робиться відмітка у журналі обліку видань  прийнятих від читачів взамін загублених. - На які нормативні документи можно посилатись. Заздалегідь вдячна.!
Відповідь. Відповідно до абз. 2 ст. 19, абз. 7 ст. 20, абз. 3 ст.23 ЗУ «Про бібліотеки і бібліотечну справу» (від 27.01.1995 № 32/95-ВР, із змінами /Режим доступу:http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/32/95-%D0%B2%D1%80)та п. 3.5. «Типових правил користування бібліотеками в Україні» (від 22.06.2001, підстава z0538-01 /Режим доступу: http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/z0449-99 ), користувачі бібліотеки несуть матеріальну, адміністративну або кримінальну відповідальність за нанесення шкоди бібліотечним фондам згідно з чинним законодавством України.

1.Пропонуємо розглянути можливість передачі вищезазначених журналів на абонемент, адже згідно п.3.4. «Типових правил користування бібліотеками в Україні»: Кожний документ, виданий на абонементі, фіксується в читацькому формулярі і підтверджується підписом користувача.

2.Один з варіантів відновити номер газети (журналу) – надати копію втраченого видання; замінити втрачене видання іншим аналогічним чи документом, визнаним рівноцінним, або відшкодувати його ринкову вартість.

3.Оформити заміну журналу в «Зошиті обліку видань одержаних від читачів замість загублених» (пронумерований, прошнурований, затверджений печаткою керівника). Читач своїм підписом у Зошиті підтверджує здійснення заміни загубленого документа на аналогічний або рівноцінний. На основі заповнених граф у «Зошиті …» складаються відповідні акти (про вибуття і надходження документів).

Після затвердження актів робиться запис у Книзі сумарного обліку бібліотечного фонду, відмітки в картотеці реєстрації (обліку) періодичних видань (згідно п.5.5, п.5.6 «Інструкції з обліку документів, що знаходяться в бібліотечних фондах»).

Додатково див. відповіді на питання №№ 2983, 2846).
Питання №4080 mariya 18/10/2013 × 18:47
Будь ласка, дайте відповідь на такі питання :Чи може зав. відділом обслуговування районної ЦРБ працювати на 0,75 ставки?Що входить у поняття "зміна істотних умов праці" конкретно для ЦРБ, або при яких обставинахправомірним буде переведення частини працівників ЦРБ на 0,75 ставки? 
Відповідь. Установлення або скасування неповного робочого часу для всього підприємства або окремих структурних підрозділів або окремої категорії працівників є правом власника та може реалізовуватися при введенні змін в організацію виробництва і праці (див. частину третю ст. 32 КЗпП України, П.10 постанови Пленуму Верховного Суду України «Про практику розгляду судами трудових спорів» від 6 листопада 1992 року № 9). При змінах в організації виробництва і праці власник пови¬нен додержуватися порядку, який передбачає наявність документів, якими чітко фіксуються певні дії (накази, попередження працівника, письмові заяви та ін.).
Питання №4079 Liliya 18/10/2013 × 14:24
Уважаемые коллеги, просим Вас разъяснить механизм гарантии возврата дорогих библиотечных изданий, выданных пользователям. Если можно, конкретный пример. Заранее благодарим за ответ.
Відповідь. Ми знаходимося в тому ж правовому полі, як і Ви. Наказ Міністерства культури України від 08.08.2011 N 62 відмінив дію Інструкції про порядок застосування в бібліотеках України грошової застави за особливо цінні книги та об'єкти користування. На сьогоднішній день гарантом повернення бібліотечних документів слугує – свідомість користувачів, видача цінних підручників у ч/з, профілактична робота, використання дистанційних каналів зв'язку, позов до суду.

Додатково пропонуємо переадресувати запит до Міністерства культури України /режим доступу: http://mincult.kmu.gov.ua/mincult/uk/publish/category/270892.
Питання №4078 Natalya 17/10/2013 × 14:09
Доброго дня! Чи повинні бути прошнуровані плани роботи бібліотеки-філії ? Дякую.
Відповідь. Вперше чуємо, що окрім Інвентарних книг, Книги сумарного обліку, Зошиту видань, одержаних від читачів замість загублених необхідно прошнуровувати й план роботи бібліотеки-філії, який згідно ПЕРЕЛІКУ типових документів, що створюються під час діяльності органів державної влади та місцевого самоврядування, інших установ, підприємств та організацій, із зазначенням строків зберігання документів (затверджено Наказом Міністерства юстиції України 12.04.2012 № 578/5) має зберігатися – 5 років.
Питання №4077 zinaida 17/10/2013 × 09:29
Доброо дня! При які кількості класів надається додатково 0.5 ставки ббіліотекаря в ЗОШ 1-111 ступенів?
Відповідь. Пропонуємо ознайомитись з Типовими штатними нормативами загальноосвітніх навчальних закладів (затверджено Наказ Міністерства освіти і науки України 06.12.2010 № 1205, /Режим доступу: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/z1308-10 ).
Питання №4076 lib 16/10/2013 × 16:23
Чи можна уточнити відповідь на запитання 4074? Чи правильно ми зрозуміли? Короткочасні виставки: перегляди та поличні не потребують ведення паспорту, а стелажні з розділами та цитатами потребують ведення паспорту?
Відповідь. Правильно зрозуміли. Так, адже саме комплексна бібліотечна виставка потребує оформлення паспорту.Організація значної кількості виставок навіть на стелажах (з розділами, цитатами, зверненням) у бібліотекарів-професіоналів доведена до автоматизму. За рік один бібліотекар спроможній підготувати 10-11 таких виставок (до 50 документів =1 вист. =30 год.). Можливо, час, передбачений на оформлення паспортів таких виставок, доцільно витратити на підготовку нового перегляду, презентацію, прем’єру видання і т.п., для максимального задовольнити багатоаспектних запитів користувачів, а перевіряючих задовольнить фото виставки або список використаних документів ?
Питання №4074 Marina 15/10/2013 × 20:05
Здравствуйте,скажите,пожалуйста,нужно ли составлять паспорт на книжную выставку или достаточно записи в дневнике.Спасибо.
Відповідь. На нашу думку, враховуючи багатоаспектну класифікацію к/в, полочні виставки, перегляди (без звернення, цитат, розділів, бібліографічного супровіду, додаткових аксесуарів і т.п.), мінімального відображення кількісного і видового складу документів, з коротким терміном функціонування - не потребують оформлення паспорту. В той же час, будь-яка книжкова виставка передбачає облік її ефективності (в картотеці, окремому зошиті і т.п.)та фіксації в Щоденнику роботи структурного підрозділу бібліотеки.
Питання №4073 Tetyana 15/10/2013 × 16:05
Доброго дня! Підкажіть, будь ласка, чи є суттєвим зауваження,  що читацький формуляр повинен заповнювати лише користувач, а не бібліотекар. Дякую.
Відповідь. Зустрічне питання – на який документ посилаються, вимагаючи аби сам читач заповнюва читацький формуляр?
Питання №4072 Svitlana 15/10/2013 × 11:58
http://lib.pu.if.ua
Скажіть, будь ласка, на яких підставах бібліотека може оцифровувати наявне в бібліотеці паперове видання і надавати користувачам саме його електронну версію (без права копіювання / з правом копіювання) в локальній мережі бібліотеки (в тому числі й через Wi-Fi для читання студентами на гаджетах в гуртожитку, наприклад).
Відповідь. Формат нашої довідки не дозволяє надати вичерпну відповідь стосовно оцифрування бібліотечного фонду. Рекомендуємо ознайомитись з досвідом Наукової бібліотеки прикарпатського національного університету ім. Василя Стефаника /Режим доступу: http://lib.pu.if.ua/, а також опрацювати питання, пов'язані з авторським правом і суміжними правами, які в Україні регулюються рядом нормативно-правових актів, зокрема, Законом «Про авторське право і суміжні права», міжнародними конвенціями, угодами та договорами (Бернська конвенція про охорону літературних і художніх творів, Всесвітня конвенція про авторське право, Договір ВОІВ по авторському праву).
Питання №4071 mariya 15/10/2013 × 11:56
Коли можна вводити в штат районної бібліотеки одиницю ? Чи є законним переведення працюючих пенсіонерів на 6-годинний робочий день і за рахунок економії зарплати введення штатної одиниці ?
Відповідь. Затверджений штатний розпис врегульовує та забезпечує права працівників на працю, захист від незаконного звільнення та оплату праці. Вищезазначений шлях щодо переведення працівників-пенсіонерів на 6-годинний робочий день вступає в протиріччя з законодавством про працю. Зміна істотних умов праці працівників – шлях, який потребує дотримання певних законодавчих процедур.

При внесенні змін до штатного розпису керівник бібліотеки має обґрунтувати необхідність введення тієї чи іншої штатної одиниці, погодити з відповідним відділом (управлінням) культури та фінансовим управлінням можливість її фінансування.
Питання №4070 Tetyana 15/10/2013 × 08:23
Шановні колеги! Підкажіть, будь ласка, де можна знайти питання на атестацію бібліотечних працівників? За можливості, надішліть на електронну  пошту. krasnogradskaya@yandex.ru                 &nb sp;  Щиро  дякуємо!
Відповідь. Перелік питань Ви розробляєте самостійно, з урахуванням ситуації на місцях. З досвіду можемо сказати, що перелік питань готують методисти, які потім доповнюються членами комісії, узгоджуються з відповідним профспілковим органом і доводяться до відома працівників, які підлягають атестації, не пізніше ніж за два місяця до її початку. Лист надіслано 15.10.13. об 11.30.
Питання №4069 Lasha 14/10/2013 × 14:26
Згідно пункту 3.2  Положення про проведення аттестації... (наказ МКіТУ№ 44 від 16.07.2007, зі змінами) головою атестаційної комісії є керівник бібліотеки, а членами комісії можуть буди "керівні працівники". У той же час згідно пункту 3.4. "Безпосередній керівник працівника, який підлягає аттестації, не може бути членом атестаційної коміссії". Якщо в структурі бібліотеки окрім директора є заступник директора, зав. відділів, зав. секторів та бібліотекарі різних категорій, то яким чином сформувати комісію?
Відповідь.Членами комісії можуть бути заступники директора, зав. відділами, методисти, які пройшли атестацію, а також спеціаліст управління (відділу)культури, висококваліфіковані спеціалісти з інших бібліотек.
Питання №4068 Svitlana 14/10/2013 × 10:44
Доброго дня!У 2013 році   у нашій бібліотеці буде проходити атестація. Скажіть будь ласка через який період  повині проходити атестацію працівники  які проходили курси підвищення кваліфікації навіть ті  хто проходив  курси  у 2013 році
Відповідь.Ст.12 ЗУ «Про професійний розвиток працівників» (від 12.01.2012 № 4312-VI, із змінами), п.п. 1.4. – 1.7. «Положення про проведення атестації працівників підприємств, установ, організацій та закладів галузі культури» (затверджено Наказом МКТ України 16.07.2007 N 44, із змінами) чітко визначають категорії працівників,які атестації не підлягають. Працівників, які пройшли в поточному році курси з підвищення кваліфікації до вищезазначеного переліку не включено. В той же час, працівники мають подати до атестаційної комісії документи, що засвідчують зростання їх фахового і кваліфікаційного рівня.
Питання №4066 anna 11/10/2013 × 16:31
Добрый день! Подскажите, пожалуйста, как правильно зашифровать книгу: Почепцов Г.Г. Коммуникативные технологии двадцатого века.
Відповідь. За таблицями ББК для масових бібліотек:

60.56 Соціологія сфер суспільного життя (Соціальна комунікація)

Гол. бібліотекар ВК – Різніченко С.
Питання №4065 Polina 11/10/2013 × 13:09
Доброго дня!
У нашій бібліотеці, крім офіційного сайту,  існує сайт, створений працівниками одного з відділів на безкоштовному хостингу. Крім того, є декілька сторінок у соціальних мережах та канали на відеохостингах. Підкажіть, будь ласка, чи можна враховувати відвідуваність цих сервісів при заповненні форми 6 - НК, якщо так,  який документ може бути підставою для цього?
Дякуємо!
Відповідь. В графі 9 форми N 6-НК фіксується кількість звернень на веб-сайт бібліотеки, але не вказано, що це може бути лише один веб-сайт. В той же час, при заповненні форми N 6-НК використовуються дані, отримані всіма структурними підрозділами бібліотеки протягом року згідно з обліковими документами (див. п.2.1 Інструкції щодо заповнення форми звіту N 6-НК "Звіт про діяльність державних, публічних бібліотек,централізованих бібліотечних систем (ЦБС),що віднесені до сфери управління Міністерства культури і туризму України", затверджено Наказом Міністерства культури і туризму України 05.12.2007 N 75/Режим доступу: http://zakon0.rada.gov.ua/laws/show/z1385-07).

На нашу думку, якщо діяльність щодо інформаційних ресурсів та інших інформаційних послуг через мережу Інтернет передбачені Статутом (Положенням) бібліотеки, положенням про відповідний структурний підрозділ, посадовими інструкціями окремих працівників, планом роботи бібліотеки та її звітами, положенням (інструкцією або порядком інформаційного наповнення та технічного забезпечення і т.п.) про веб-сайт, блог, наявністю сервісу збору статистики, відповідає обліку згідно п.8.2 Міждержавного стандарту ГОСТ 7.20-2000 «Бібліотечна статистика» Ви можете включати показники відвідуваності веб-сайту, блогу бібліотеки до звітності N 6-НК(річної). Облік відвідувань сторінок у соціальних мережах та каналів на відеохостингах не передбачено.
Питання №4064 Marina 11/10/2013 × 11:11
Скільки років зберігається відібрана література на депозитарне зберігання в бібліотеках-фондоутримувачах після відіслання карток в бібліотеки-депозитарії. Якими інструктивними матеріалами можна користуватися щодо депозитарію?
Відповідь. Діяльність бібліотек-депозитаріїв різних систем і відомств регулюється Положенням про систему депозитарного зберігання бібліотечних фондів України (затверджено наказом Міністерства культури і мистецтв України від 02.12.1996 р. N 570 /Режим доступу: http://zakon0.rada.gov.ua/laws/show/z0031-97 ).
Питання №4063 Olga 11/10/2013 × 10:36
Доброго дня! Я працюю в державній бібліотеці у відділі іноземної літератури. За освітою я вчитель німецької та англійської мови. Чи маю я право на доплату за знання та використання іноземних мов?
Відповідь. Дійсно, п.2.3-в Наказу МКТ України «Про впорядкування умов оплати праці працівників культури на основі Єдиної тарифної сітки» (від 18.10.2005 N 745, із змінами, /Режим доступу: http://zakon1.rada.gov.ua/laws/show/z1285-05 ) передбачена надбавка за знання та використання в роботі іноземної мови, але в той же час чітко визначено, що: «Надбавка не встановлюється працівникам, для яких вимогами для зайняття посади передбачено знання іноземної мови, що підтверджено відповідним документом».
Питання №4062 irina 11/10/2013 × 08:10
Добрый день! Подскажите пожалуйста, можно ли университетской библиотеке просмотреть фонды зарубежных библиотек?
Спасибо.
Відповідь. Розгублені, що дане питання є проблемою для колег з університетської бібліотеки. Можемо лише порадити скористатись списком Електронних каталогів найбільших зарубіжних бібліотек на сайті Одеської національної наукової бібліотеки ім. М.Горького /Режим доступу: http://odnb.odessa.ua/view_post.php?id=324 та поспілкуватись з фахівцями методичного відділу наукової бібліотеки ім. М. Максимовича Київського національного університету ім.Т.Г.Шевченка.
Питання №4060 Victoria 10/10/2013 × 20:05
Уважаемые коллеги, дайте ссылку на документ, который утверждает Типовые штатные нормативы для техникумов.
Відповідь.Типові штатні нормативи професійно-технічних навчальних закладів затверджено наказом Міністерства освіти і науки України 06.12.2010 N 1204 (із змінами) /Режим доступу: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/z0114-11 ); Типову структуру бібліотек вищих навчальних закладів III-IV рівнів акредитації затверджено наказом Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України 27.09.2012 № 1058 /Режим доступу: http://zakon0.rada.gov.ua/laws/show/z1729-12 .
Питання №4059 Inna 10/10/2013 × 15:46
Доброго дня! Підскажіть, будь-ласка, при складанні квартального звіту відділу бібліотеки у Розділі "Довідково-інформаційне обслуговування" необхідно вказати: кількість абонентів ВРІ та кількість абонентів ДОК. Яку саме кількість необхідно вказувати: кількість зареєстрованих абонентів всього чи кількість обслуговуванних абонентів за даний період? Дякую!
Відповідь. Публічні бібліотеки звітують як за поточний квартал наростаючим підсумком з початку року, так і за поточний квартал. Якщо Ви звітуєте лише за поточний квартал то й показники мають бути лише за один квартал.
Питання №4058 Natasha 10/10/2013 × 14:45
http://www.ounb.sumy.ua/
Доброго дня! Підкажіть будьласка, в яких випадках потрібно брати списану літературу на бухоблік в кілограмах?
Відповідь. Про такий вид обліку чуємо вперше. Можливо бухгалтерія мала на увазі облік маку¬латури. З приводи макулатури повідомляємо, що: реалізація макулатури — це операція, пов'язана із передачею права власності на неї іншому власни¬ку в обмін на еквівалентну суму коштів; кошти, отримані від здачі макулатури, зараховуються до доходів спеціального фонду кошторису закладу. Одержані від реалізації макулатури надходження належать до четвертої підгрупи першої групи власних надходжень бюджетних установ (п. 4 ст. 13 Бюджетного кодексу України від 08.07.2010 р. N 2456-VI). Додатково див. відповіді на питання № 3355, 2995, також, питання, що стосуються обліку маку¬латури, висвітлювались спеціалістом контрольно-ревізійної служби у статті «Облік макулатури» (див. «Бюджетна бухгалтерія», 2009, № 1-2).
Питання №4057 svitlana 10/10/2013 × 14:09
Доброго дня! Я щиро вдячна вам за попередні такі вичерпні відповіді! А ще хочу отримати відповідь на таке: в ході передачі книжкового фонду на баланс сільських рад виявилось, що  сума фонду загальна,  тільки по ЦБС, а в розрізі кожної окремої бібліотеки немає. Тому прошу роз'яснити, яка методика  визначення суми книжкових фондів для кожної окремої бібліотеки існує.У фінансовому управлінні сказали розробити методику самостійно, але на які інструкції посилатись, ніхто не знає.  Можливо, у когось є вже досвід в цьому питанні? Хоча я вважаю має бути якась єдина методика, а не кому як заманеться. Заздалегідь вдячна. Відповідь прошу надіслати на e-mail: andre-chuk@ukr.net
Відповідь. Лист надіслано 11.10.13. о 15.40
Питання №4056 Vera 10/10/2013 × 13:02
Доброго дня, шановні колеги!     Будь ласка, підкажіть нам, чи повинні   всі працівники бібліотеки писати заяви про звільнення при переведенні бібліотеки з однієї групи по оплаті праці в іншу ( з ІІІ групи на ІУ)  а потім  по новому адміністрація проведе набір співробітників на роботу?  Чи може такий   процес перевеведення називатись реогранізацією бібліотеки?  Дякую.
Відповідь. Статтею 59 Господарського кодексу України передбачено, що припинення діяльності суб’єкта господарювання здійснюється шляхом його реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або ліквідації - за рішенням власника (власників) чи уповноважених ним органів, за рішенням інших осіб - засновників суб’єкта господарювання чи їх правонаступників, а у випадках, передбачених законами, - за рішенням суду.

При змінах в організації виробництва і праці власник або уповноважений ним орган повинен додержуватися певних процедур, серед яких передбачено видання наказів.

Пропонуємо уважно ознайомитись з наказом про внесення змін в організацію виробництва і праці, в якому розкривається зміст цих змін – ліквідація або реорганізація, або лише зміна істотних умов праці ( системи та розміри оплати праці) і відповідно до вимог частини третьої статті 22 Закону України «Про професійні спілки, їх права та гарантії діяльності» урегулювати питання разом з первинною профспілковою організацією.

Також, звертаємо увагу на наказ, яким уповноважують відділ кадрів або інший відділ, на який покладено здійснення функції відділу кадрів провести необхідні заходи в зв’язку зі звільненням працівників (не пізніше ніж за два місяці до їх проведення), включаючи ознайомлення працівників з наказом під розпис та вручення письмового повідомлення про звільнення.

Відділ кадрів повинен підготувати письмове повідомлення про можливе звільнення працівників та за два місяці до запланованого вивільнення персонально (під розпис) ознайомити кожного працівника з наказом про внесення змін в організацію виробництва і праці та вручити письмове повідомлення. Одночасно з попередженням пропонується працівникові іншу роботу на тому ж підприємстві, в установі, організації. Протягом двох місяців від дати попередження від працівників, істотні умови праці яких зміняться, доцільно отримати письмову заяву про згоду продовжувати роботу після зміни істотних умов праці або відмову від цього (див. роз’яснення Міністерства юстиції України від 25.01.2011р. «Гарантії працівників у разі ліквідації або реорганізації підприємства, установи, організації « /Режим доступу: http://www.minjust.gov.ua/33577 ).
Питання №4055 Mariy 10/10/2013 × 12:49
http://mar_library@ukrpost.ua
Доброго дня!  Нормативно-правовий акт, який дозволяє прийняття  тимчасово на  роботу на час відсутності основного працівника ( посада  опадювача), який знаходиться на лікарняному. Постійний комірник перебуває на лікарняному уже 2 місяці, попереду у нього ще тривале лікування і чергова відпустка. 3 місяці бібліотека  іще не буде опалюватись. В бібліотеці власна опалювальна система і є в штатному розписі посада опалювача. Як бути? Дуже вдячні.
Відповідь. Пропонуємо опрацювати ч. 2 ст. 23, п. 2 ст. 36 КЗпП України, Указ Президії Верховної Ради СРСР від 24.09.74 р. N 311-IX "Про умови праці тимчасових робітників і службовців" (із змінами)/Режим доступу: http://zakon0.rada.gov.ua/laws/show/v0311400-74 , Лист Мінсоцполітики України від 26.01.2008 N 30/13/84-08 « Про оплату праці». Звертаємо увагу, що не потрібно використовувати термін "тимчасовий", а зазначити в наказі "за строковим трудовим договором з хх.хх.ххххх на час хвороби ХХХХХХХ..." Про прийняття на тимчасову роботу працівник повинен бути попереджений при укладенні тимчасового трудового договору. Звільнити "строковика" ви маєте напередодні виходу на роботу основного працівника. В трудову книжку запис про прийом вносите стандартний, без зазначення строковості трудового договору, а запис про звільнення - у відповідності до наказу про звільнення (за п. 2 ст. 36 КЗпП - у зв'язку із закінченням строку трудового договору).
Питання №4054 raisa 10/10/2013 × 09:59
Доброго дня!Будь ласка, допоможіть  уточнити таке питання пенсіонер пропрацював 22 роки,але  на пенсію пішов з іншої установи ,чи має вона право на пільгу по Закону України "Про бібліотеки та бібліотечну справу""...пенсіонери, які раніше працювали у
бібліотеках у цих населених пунктах і проживають у них..".Дякую.,
Відповідь. Враховуючи специфіку питання пропонуємо переадресувати запит до юридичної служби, або офіційного веб-сайту Професійної спілки працівників культури України /Режим доступу: http://www.fpsu.org.ua/pro-fpu/chlenski-organizatsiji/vseukrajinski-galuzevi-profspilki/178-profesijna-spilka-pratsivnikiv-kulturi-ukrajini .
Питання №4053 Valentyna 10/10/2013 × 09:15
Добрий день! Відповідно до ДСТУ 3017-95 Видання. Основні види. Терміни та визначення ПРОСПЕКТ - це "довідкове та (чи) рекламне видання систематизованого переліку послуг, предметів чи опису однієї речі, що призначені для випуску, продажу чи показу, а також видання з описом діяльності підприємства, організації чи установи". Питання: до якого виду видань за матеріальною конструкцією можна віднести проспект?  Чи проспект може бути і книжковим виданням, і аркушевим, і буклетом, і журнальним чи газетним виданням? Дякую.
Відповідь. Проспект – це один з видів неперіодичного видання (ДСТУ 3017-95, п.12). За інформаційною ознакою проспект (п.12.36) – довідкове та (чи) рекламне видання систематизованого переліку послуг, предметів чи опису однієї речі, що призначені для випуску, продажу чи показу, а також видання з описом діяльності підприємства, організації чи установи.

При чому, в Стандарті не дано вказівок, на матеріальну конструкцію проспекту, як, наприклад, в п. 12.1 для монографій – наукове книжкове видання пов¬ного дослідження однієї пробле¬ми. Тому, за матеріальною конструкцією та за обсягом проспект може належати до книжкових видань, бути аркушевим виданням чи буклетом тощо.

Журнали і газети – це періодичні видання, чия матеріальна конструкція підпорядковується специфіці даних періодичних видань.

Р. S. Якщо можна, виділіть слова "неперіодичний" та "періодичний" та підкресліть слово "книжкове".

Головний бібліограф науково-бібліографічного відділу - Лідія Рогальчук
Питання №4052 svitlana 10/10/2013 × 07:12
Добрий день! Прошу уточнення до питання 4030. Клопотання має бути на чиє ім'я: голови районної ради чи директора бібліотеки? Дякую.
Відповідь. Вирішення питання щодо безоплатної передачі комунального майна здійснюється виключно на пленарних засіданнях відповідної ради. Тому клопотання має бути до голови районної ради.
Питання №4051 nadegda 09/10/2013 × 13:55
  Добрый день. Подскажите, пожалуйста, как правильно зашифровать книгу :     Шахразада           Грезы Маруфа-башмачника / худож. А.Печенежский,             Ю. Печенежская. - Х.: Книжный Клуб "Клуб Семейного Досуга";     Белгород : ООО "Книжный клуб "Клуб семейного досуга", 2010.-     320 с.: ил. - (Арабские ночи).         Спасибо.
Відповідь. У фондах нашої бібліотеки такої книги немає, але Ви можете звернутися до електронного каталогу Російської державної бібліотеки /Режим доступу: http://www.rsl.ru/ru/s97/s339/ . У фондах РДБ є 18 книг, які за ББК для масових бібліотек мають індекс: 84(4РОС=РОС)6-44.

Зав. сектору систематизації та предметизації – Ляшенко Л.Б.
Питання №4050 svitlana 09/10/2013 × 08:06
Доброго дня шановні колеги! Прошу відповіді на питання:  у разі децентралізації як самостійні сільські комунальні бібліотеки звітують перед обласним управлінням культури (форма 6НК), обласними бібліотеками? Заздалегідь  вдячна за відповідь.
Відповідь. В першу чергу Ви звітуєте перед своїм новим засновником (головою сільради),який передає затверджену річну звітність 6-нк відділу культури і туризму районної державної адміністрації (згідно п.4 Наказу МКТ України «Про затвердження форм звітності N 6-НК "Звіт про діяльність державних, публічних бібліотек, централізованих бібліотечних систем (ЦБС), що віднесені до сфери управління Міністерства культури і туризму України", N 80-а-рвк "Зведена звітність, державних, публічних та інших бібліотек" та Інструкцій щодо їх заповнення» 05.12.2007 N 75 /Режим доступу: http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/z1385-07 ).
Питання №4049 Andriy 08/10/2013 × 20:53
http://I.UA
Потрібна  консультація: чи необхідно  вносити на баланс бібліотеки такі речі,.як вазони,вазочки,акваріум(були придбані за влсний кошт бібліотекарів,чи просто принесені з дому,для покращення інтерєру бібліотеки???).         І ще одне запитання:бібліотека  училища культури-1-11 рівня акредитації, звідки ми повинні отримувати безкоштовно підручники для студентів ? хто нас повинен комплектувати???    дякую.
Відповідь. 1. Маєте прийняти самостійно рішення: які предмети оформлюєте як особисті речі здані на відповідальне зберігання, а які подарувати бібліотеці та оприбуткувати (див. п. 1.23 Інструкції з інвентаризації матеріальних цінностей,розрахунків та інших статей балансу бюджетних установ, затверджено Наказом Головного управління Державного казначейства України 30.10.98 N 90 /Режим доступу: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/z0728-98/page ).

2).Згідно Положення про мережу освітянських бібліотек Міністерства освіти і науки України та Академії педагогічних наук України (затверджено Наказом Міністерства освіти і науки України та Академії педагогічних наук України 30.05.2003 N 334/31, /Режим доступу: http://zakon.nau.ua/doc/?uid=1038.312.0) фінансування освітянських бібліотек здійснюється відповідно коштів державного та місцевих бюджетів України. Фонди бібліотек навчальних закладів формуються за рахунок асигнувань на утримання навчального закладу відповідно до кошторису, бюджетних коштів та коштів органів місцевого самоврядування. Додаткове фінансування бібліотек може здійснюватися також за рахунок позабюджетних коштів, благодійних внесків, надходжень від надання платних послуг тощо. Нагадаємо, що джерела комплектування БФ: видавництва та книготорговельні фірми, книжкові магазини, обмінні фонди, дарунки, передплата періодичних видань.
Питання №4048 Tanya 08/10/2013 × 16:07
Доброго дня!В с.А  вчитель працює (основне місце роботи)не більше як 240годин на рік, прийнятий в с.Б бібліотекарем на 0.5 ставки, трудову книжку не представив. Він приймається  бібліотекарем по сумісництву, чи просто ,у наказі не зазначати сумісництво? У переліку робіт,які  не є сумісниками та у положенні нічого не сказано за представлення трудової книжки.
Відповідь. При оформленні трудових відносин з працівником, який працює за сумісництвом, слід керуватися Положенням про умови роботи за сумісництвом працівників державних підприємств, установ і організацій, затвердженим наказом Мінпраці, Мін’юсту, Мінфіну від 28.06.93р. № 43 (пункт 9)та Інструкцією про порядок ведення трудових книжок працівників, затвердженої наказом Мінпраці, Мін’юсту, Мінсоцзахисту від 29.07.93р. № 58 (пункт 2.14). Зазначені нормативні документи передбачають, що запис у трудову книжку відомостей щодо роботи за сумісництвом проводиться за бажанням працівника власником або уповноваженим ним органом тільки за місцем основної роботи окремим рядком. З працівником, який оформляється на роботу за сумісництвом, необхідно укласти у встановленому порядку трудовий договір (працівник подає заяву про прийняття на роботу за сумісництвом, підприємство видає наказ тощо). Як і при прийнятті на основне місце роботи, працівник, який влаштовується на роботу за сумісництвом, повинен пред'явити паспорт. Враховуючи те, що з працівником-сумісником укладається окремий трудовий договір, то облік робочого часу (педагогічного навантаження) та нарахування заробітної плати має здійснюватися по кожному з трудових договорів окремо.
Питання №4047 zoya 08/10/2013 × 15:43
Скажіть будь-ласка за якими причинами можна оформити списання бібліотечних фондів .І як потрібно писати пояснювальну записку при нестачі під час проведення переобліку?
Відповідь. Причини списання БФ прописані в ст. 18 ЗУ «Про бібліотеки і бібліотечну справу» (від 27.01.95 р. N 32/95-ВР, із змінами), п.9.1 Положення з бухгалтерського обліку необоротних активів бюджетних установ (затверджено Наказом Міністерства фінансів України 26.06.2013 № 611 /Режим доступу: http://zakon1.rada.gov.ua/laws/show/z1214-13/page4 ), п.3.5 «Типових правил користування бібліотеками в Україні»(затверджено Наказом МКТ України 05.05.99 N 275, із змінами /Режим доступу: http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/z0449-99 ). Перевірка та оформлення результатів інвентаризації, порядок регулювання інвентаризаційних різниць прописані в розділах 16, 17 Інструкції з інвентаризації матеріальних цінностей, розрахунків та інших статей балансу бюджетних установ (затверджено Наказом Головного управління Державного казначейства України 30.10.98 N 90 /Режим доступу: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/z0728-98/page ). Додатково пропонуємо ознайомитись із статтею ученого секретаря НПБУ Н. Розколупи "До проблем обліку бібліотечних фондів" (Бібліотечна планета. – 2006. – № 2. – С. 11-14) // http://profy.nplu.org/!site/publication/lp-32.pdf та з "Юридичною консультацією" ((Бібліотечна планета. – 2008. – № 4. – С. 35-36) // http://profy.nplu.org/file/lp-42.pdf, відповідями на питання № 3388, 2978.
Питання №4046 tatiyna 08/10/2013 × 12:50
Доброго дня шановні колеги! Підскажіть якими законодавчими актами потрібно керуватись для проведення  атестації директора ЦБС? Дякую.
Відповідь. ЗУ «Про професійний розвиток працівників» (від 12.01.2012 № 4312-VI, із змінами) та Положення про проведення атестації працівників підприємств, установ, організацій та закладів галузі культури, затвердженого наказом Міністерства культури і туризму України від 16.07.2007 р. № 44 (із змінами).
Питання №4044 inna 08/10/2013 × 10:24
Добрий день .Підкажіть будь ласка , чи є єдиний шаблон щодо оформлення в паперовому вигляді бібліотечних уроків та Днів краєзнавства?
Відповідь. В ЦБС (або самостійній бібліотеці) має бути єдиний шаблон Паспорта масового заходу, а в довільній формі Ви можете оформлювати іншу супровідну документацію (план підготовки, сценарій, конспект і т.п.).
Питання №4043 Tamara 07/10/2013 × 16:14
http://www.cbs/rv/ua
Чи потрібно при складанні акту про списання літератури вказувати належність кожної книжки до певної галузі знань( згідно з ББК ) чи просто достатньо позначки  худ. або гал. ?
Відповідь. Дійсно, згідно «Інструкції з обліку документів, що знаходяться в бібліотечних фондах» (затверджено Наказом МКТ України 03.04.2007 № 22) в Книзі сумарного обліку бібліотечного фонду розподіл документів за змістом здійснюється за рішенням бібліотеки. Але, виникають зустрічні питання: Яким чином бібліотека без постійного моніторингу галузевого складу БФ зможе якісно задовольняти інформаційні , культурні та освітні потреби користувачів ? Яким чином Ви зможете прорахувати коефіцієнти використання, укомплектованості та відповідності галузевого складу БФ бібліотеки?

Тому логічно в Книзі сумарного обліку бібліотечного фонду вести облік за галузями знань і в Актах на вилучення документів вказувати індекси книг, періодики і т.п. саме за ББК.
StartПопередні10 previous pages [ 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 ] 10 next pagesНаступніEnd

Актуальна інформація

Вітаємо шановних відвідувачів на сайті, який супроводжує науково-методичний відділ Національної бібліотеки України імені Ярослава Мудрого (НБУ ім. Ярослава Мудрого). Наш відділ є науково-методичним та інформаційно-консультативним центром для публічних бібліотек України, а також співпрацює з бібліотеками різних типів і форм власності.

Пам'ятайте, що наповнення цього сайту - наша спільна робота. Якщо Ви маєте матеріали, що можуть зацікавити бібліотечну спільноту, або бажаєте підняти актуальну тему - чекаємо Ваших пропозицій на адресу method@nplu.org.

Шановні колеги! Якщо у вас змінилися реквізити (адреса, e-mail, URL, телефон тощо) надішліть повідомлення для відповідних коректив на сторінці сайту „Бібліотеки України”.


Вітаємо
For Librarians
Библиотекарю
Пошук



Голосування
Причини стримування інвестування роботодавцями коштів у професійне навчання бібліотечних працівників:
 
відсутність коштів
небажання інвестувати кошти в навчання працівників
необхідність економити кошти в умовах військового стану
недостатня зацікавленість працівників у підвищенні свого професійного рівня
Результати