Розділи сайту
Мастрід
Нове на сайті
Інформація від майстра
Відвідувачі
|
Запитання-відповіді
Питання №4073 |
Tetyana 15/10/2013 × 16:05 | Доброго дня! Підкажіть, будь ласка, чи є суттєвим зауваження, що читацький формуляр повинен заповнювати лише користувач, а не бібліотекар. Дякую.
Відповідь. Зустрічне питання – на який документ посилаються, вимагаючи аби сам читач заповнюва читацький формуляр? |
Питання №4072 |
Svitlana 15/10/2013 × 11:58 http://lib.pu.if.ua | Скажіть, будь ласка, на яких підставах бібліотека може оцифровувати наявне в бібліотеці паперове видання і надавати користувачам саме його електронну версію (без права копіювання / з правом копіювання) в локальній мережі бібліотеки (в тому числі й через Wi-Fi для читання студентами на гаджетах в гуртожитку, наприклад).
Відповідь. Формат нашої довідки не дозволяє надати вичерпну відповідь стосовно оцифрування бібліотечного фонду. Рекомендуємо ознайомитись з досвідом Наукової бібліотеки прикарпатського національного університету ім. Василя Стефаника /Режим доступу: http://lib.pu.if.ua/, а також опрацювати питання, пов'язані з авторським правом і суміжними правами, які в Україні регулюються рядом нормативно-правових актів, зокрема, Законом «Про авторське право і суміжні права», міжнародними конвенціями, угодами та договорами (Бернська конвенція про охорону
літературних і художніх творів, Всесвітня конвенція про авторське право, Договір ВОІВ по авторському праву).
|
Питання №4071 |
mariya 15/10/2013 × 11:56 | Коли можна вводити в штат районної бібліотеки одиницю ? Чи є законним переведення працюючих пенсіонерів на 6-годинний робочий день і за рахунок економії зарплати введення штатної одиниці ?
Відповідь. Затверджений штатний розпис врегульовує та забезпечує права працівників на працю, захист від незаконного звільнення та оплату праці. Вищезазначений шлях щодо переведення працівників-пенсіонерів на 6-годинний робочий день вступає в протиріччя з законодавством про працю. Зміна істотних умов праці працівників – шлях, який потребує дотримання певних законодавчих процедур.
При внесенні змін до штатного розпису керівник бібліотеки має обґрунтувати необхідність введення тієї чи іншої штатної одиниці, погодити з відповідним відділом (управлінням) культури та фінансовим управлінням можливість її фінансування.
|
Питання №4070 |
Tetyana
15/10/2013 × 08:23 | Шановні колеги! Підкажіть, будь ласка, де можна знайти питання на атестацію бібліотечних працівників? За можливості, надішліть на електронну пошту. krasnogradskaya@yandex.ru &nb sp; Щиро дякуємо!
Відповідь. Перелік питань Ви розробляєте самостійно, з урахуванням ситуації на місцях. З досвіду можемо сказати, що перелік питань готують методисти, які потім доповнюються членами комісії, узгоджуються з відповідним профспілковим органом і доводяться до відома працівників, які підлягають атестації, не пізніше ніж за два місяця до її початку.
Лист надіслано 15.10.13. об 11.30.
|
Питання №4069 |
Lasha 14/10/2013 × 14:26 | Згідно пункту 3.2 Положення про проведення аттестації... (наказ МКіТУ№ 44 від 16.07.2007, зі змінами) головою атестаційної комісії є керівник бібліотеки, а членами комісії можуть буди "керівні працівники". У той же час згідно пункту 3.4. "Безпосередній керівник працівника, який підлягає аттестації, не може бути членом атестаційної коміссії". Якщо в структурі бібліотеки окрім директора є заступник директора, зав. відділів, зав. секторів та бібліотекарі різних категорій, то яким чином сформувати комісію?
Відповідь.Членами комісії можуть бути заступники директора, зав. відділами, методисти, які пройшли атестацію, а також спеціаліст управління (відділу)культури, висококваліфіковані спеціалісти з інших бібліотек. |
Питання №4068 |
Svitlana
14/10/2013 × 10:44 | Доброго дня!У 2013 році у нашій бібліотеці буде проходити атестація. Скажіть будь ласка через який період повині проходити атестацію працівники які проходили курси підвищення кваліфікації навіть ті хто проходив курси у 2013 році
Відповідь.Ст.12 ЗУ «Про професійний розвиток працівників» (від 12.01.2012 № 4312-VI, із змінами), п.п. 1.4. – 1.7. «Положення про проведення атестації працівників підприємств, установ, організацій та закладів галузі культури» (затверджено Наказом МКТ України 16.07.2007 N 44, із змінами) чітко визначають категорії працівників,які атестації не підлягають. Працівників, які пройшли в поточному році курси з підвищення кваліфікації до вищезазначеного переліку не включено. В той же час, працівники мають подати до атестаційної комісії документи, що засвідчують зростання їх фахового і кваліфікаційного рівня.
|
Питання №4066 |
anna
11/10/2013 × 16:31 | Добрый день! Подскажите, пожалуйста, как правильно зашифровать книгу: Почепцов Г.Г. Коммуникативные технологии двадцатого века.
Відповідь. За таблицями ББК для масових бібліотек:
60.56 Соціологія сфер суспільного життя (Соціальна комунікація)
Гол. бібліотекар ВК – Різніченко С.
|
Питання №4065 |
Polina 11/10/2013 × 13:09 | Доброго дня! У нашій бібліотеці, крім офіційного сайту, існує сайт, створений працівниками одного з відділів на безкоштовному хостингу. Крім того, є декілька сторінок у соціальних мережах та канали на відеохостингах. Підкажіть, будь ласка, чи можна враховувати відвідуваність цих сервісів при заповненні форми 6 - НК, якщо так, який документ може бути підставою для цього? Дякуємо!
Відповідь. В графі 9 форми N 6-НК фіксується кількість звернень на веб-сайт бібліотеки, але не вказано, що це може бути лише один веб-сайт. В той же час, при заповненні форми N 6-НК використовуються дані, отримані всіма структурними підрозділами бібліотеки протягом року згідно з обліковими документами (див. п.2.1 Інструкції щодо заповнення форми звіту N 6-НК "Звіт про діяльність державних, публічних бібліотек,централізованих бібліотечних систем (ЦБС),що віднесені до сфери управління Міністерства культури і туризму України", затверджено Наказом Міністерства культури і туризму України 05.12.2007 N 75/Режим доступу: http://zakon0.rada.gov.ua/laws/show/z1385-07).
На нашу думку, якщо діяльність щодо інформаційних ресурсів та інших інформаційних послуг через мережу Інтернет передбачені Статутом (Положенням) бібліотеки, положенням про відповідний структурний підрозділ, посадовими інструкціями окремих працівників, планом роботи бібліотеки та її звітами, положенням (інструкцією або порядком інформаційного наповнення та технічного забезпечення і т.п.) про веб-сайт, блог, наявністю сервісу збору статистики, відповідає обліку згідно п.8.2 Міждержавного стандарту ГОСТ 7.20-2000 «Бібліотечна статистика» Ви можете включати показники відвідуваності веб-сайту, блогу бібліотеки до звітності N 6-НК(річної). Облік відвідувань сторінок у соціальних мережах та каналів на відеохостингах не передбачено.
|
Питання №4064 |
Marina 11/10/2013 × 11:11 | Скільки років зберігається відібрана література
на депозитарне зберігання в бібліотеках-фондоутримувачах після
відіслання карток в бібліотеки-депозитарії. Якими інструктивними
матеріалами можна користуватися щодо депозитарію?
Відповідь. Діяльність бібліотек-депозитаріїв різних систем і відомств регулюється Положенням про систему депозитарного зберігання бібліотечних фондів України (затверджено наказом Міністерства культури і мистецтв України від 02.12.1996 р. N 570 /Режим доступу: http://zakon0.rada.gov.ua/laws/show/z0031-97 ).
|
Питання №4063 |
Olga
11/10/2013 × 10:36 | Доброго дня! Я працюю в державній бібліотеці у відділі іноземної літератури. За освітою я вчитель німецької та англійської мови. Чи маю я право на доплату за знання та використання іноземних мов?
Відповідь. Дійсно, п.2.3-в Наказу МКТ України «Про впорядкування умов оплати праці працівників культури на основі Єдиної тарифної сітки» (від 18.10.2005 N 745, із змінами, /Режим доступу: http://zakon1.rada.gov.ua/laws/show/z1285-05 ) передбачена надбавка за знання та використання в роботі іноземної мови, але в той же час чітко визначено, що: «Надбавка не встановлюється працівникам, для яких вимогами для зайняття посади передбачено знання іноземної мови, що підтверджено відповідним документом».
|
Питання №4062 |
irina
11/10/2013 × 08:10 | Добрый день! Подскажите пожалуйста, можно ли университетской библиотеке просмотреть фонды зарубежных библиотек? Спасибо.
Відповідь. Розгублені, що дане питання є проблемою для колег з університетської бібліотеки. Можемо лише порадити скористатись списком Електронних каталогів найбільших зарубіжних бібліотек на сайті Одеської національної наукової бібліотеки ім. М.Горького /Режим доступу: http://odnb.odessa.ua/view_post.php?id=324 та поспілкуватись з фахівцями методичного відділу наукової бібліотеки ім. М. Максимовича Київського національного університету ім.Т.Г.Шевченка. |
Питання №4060 |
Victoria
10/10/2013 × 20:05 | Уважаемые коллеги, дайте ссылку на документ, который утверждает Типовые штатные нормативы для техникумов.
Відповідь.Типові штатні нормативи професійно-технічних навчальних закладів затверджено наказом Міністерства освіти і науки України 06.12.2010 N 1204 (із змінами) /Режим доступу: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/z0114-11 ); Типову структуру бібліотек вищих навчальних закладів III-IV рівнів акредитації затверджено наказом Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України 27.09.2012 № 1058 /Режим доступу: http://zakon0.rada.gov.ua/laws/show/z1729-12 . |
Питання №4059 |
Inna 10/10/2013 × 15:46 | Доброго дня! Підскажіть, будь-ласка, при складанні квартального звіту відділу бібліотеки у Розділі "Довідково-інформаційне обслуговування" необхідно вказати: кількість абонентів ВРІ та кількість абонентів ДОК. Яку саме кількість необхідно вказувати: кількість зареєстрованих абонентів всього чи кількість обслуговуванних абонентів за даний період? Дякую!
Відповідь. Публічні бібліотеки звітують як за поточний квартал наростаючим підсумком з початку року, так і за поточний квартал. Якщо Ви звітуєте лише за поточний квартал то й показники мають бути лише за один квартал. |
Питання №4058 |
Natasha 10/10/2013 × 14:45 http://www.ounb.sumy.ua/ | Доброго дня! Підкажіть будьласка, в яких випадках потрібно брати списану літературу на бухоблік в кілограмах?
Відповідь. Про такий вид обліку чуємо вперше. Можливо бухгалтерія мала на увазі облік маку¬латури. З приводи макулатури повідомляємо, що: реалізація макулатури — це операція, пов'язана із передачею права власності на неї іншому власни¬ку в обмін на еквівалентну суму коштів; кошти, отримані від здачі макулатури, зараховуються до доходів спеціального фонду кошторису закладу. Одержані від реалізації макулатури надходження належать до четвертої підгрупи першої групи власних надходжень бюджетних установ (п. 4 ст. 13 Бюджетного кодексу України від 08.07.2010 р. N 2456-VI). Додатково див. відповіді на питання № 3355, 2995, також, питання, що стосуються обліку маку¬латури, висвітлювались спеціалістом контрольно-ревізійної служби у статті «Облік макулатури» (див. «Бюджетна бухгалтерія», 2009, № 1-2). |
Питання №4057 |
svitlana
10/10/2013 × 14:09 | Доброго дня! Я щиро вдячна вам за попередні такі вичерпні відповіді! А ще хочу отримати відповідь на таке: в ході передачі книжкового фонду на баланс сільських рад виявилось, що сума фонду загальна, тільки по ЦБС, а в розрізі кожної окремої бібліотеки немає. Тому прошу роз'яснити, яка методика визначення суми книжкових фондів для кожної окремої бібліотеки існує.У фінансовому управлінні сказали розробити методику самостійно, але на які інструкції посилатись, ніхто не знає. Можливо, у когось є вже досвід в цьому питанні? Хоча я вважаю має бути якась єдина методика, а не кому як заманеться. Заздалегідь вдячна. Відповідь прошу надіслати на e-mail: andre-chuk@ukr.net
Відповідь. Лист надіслано 11.10.13. о 15.40 |
Питання №4056 |
Vera
10/10/2013 × 13:02 | Доброго дня, шановні колеги! Будь ласка, підкажіть нам, чи повинні всі працівники бібліотеки писати заяви про звільнення при переведенні бібліотеки з однієї групи по оплаті праці в іншу ( з ІІІ групи на ІУ) а потім по новому адміністрація проведе набір співробітників на роботу? Чи може такий процес перевеведення називатись реогранізацією бібліотеки? Дякую.
Відповідь. Статтею 59 Господарського кодексу України передбачено, що припинення діяльності суб’єкта господарювання здійснюється шляхом його реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або ліквідації - за рішенням власника (власників) чи уповноважених ним органів, за рішенням інших осіб - засновників суб’єкта господарювання чи їх правонаступників, а у випадках, передбачених законами, - за рішенням суду.
При змінах в організації виробництва і праці власник або уповноважений ним орган повинен додержуватися певних процедур, серед яких передбачено видання наказів.
Пропонуємо уважно ознайомитись з наказом про внесення змін в організацію виробництва і праці, в якому розкривається зміст цих змін – ліквідація або реорганізація, або лише зміна істотних умов праці ( системи та розміри оплати праці) і відповідно до вимог частини третьої статті 22 Закону України «Про професійні спілки, їх права та гарантії діяльності» урегулювати питання разом з первинною профспілковою організацією.
Також, звертаємо увагу на наказ, яким уповноважують відділ кадрів або інший відділ, на який покладено здійснення функції відділу кадрів провести необхідні заходи в зв’язку зі звільненням працівників (не пізніше ніж за два місяці до їх проведення), включаючи ознайомлення працівників з наказом під розпис та вручення письмового повідомлення про звільнення.
Відділ кадрів повинен підготувати письмове повідомлення про можливе звільнення працівників та за два місяці до запланованого вивільнення персонально (під розпис) ознайомити кожного працівника з наказом про внесення змін в організацію виробництва і праці та вручити письмове повідомлення. Одночасно з попередженням пропонується працівникові іншу роботу на тому ж підприємстві, в установі, організації. Протягом двох місяців від дати попередження від працівників, істотні умови праці яких зміняться, доцільно отримати письмову заяву про згоду продовжувати роботу після зміни істотних умов праці або відмову від цього (див. роз’яснення Міністерства юстиції України від 25.01.2011р. «Гарантії працівників у разі ліквідації або реорганізації підприємства, установи, організації « /Режим доступу: http://www.minjust.gov.ua/33577 ).
|
Питання №4055 |
Mariy
10/10/2013 × 12:49 http://mar_library@ukrpost.ua | Доброго дня! Нормативно-правовий акт, який дозволяє прийняття тимчасово на роботу на час відсутності основного працівника ( посада опадювача), який знаходиться на лікарняному. Постійний комірник перебуває на лікарняному уже 2 місяці, попереду у нього ще тривале лікування і чергова відпустка. 3 місяці бібліотека іще не буде опалюватись. В бібліотеці власна опалювальна система і є в штатному розписі посада опалювача. Як бути? Дуже вдячні.
Відповідь. Пропонуємо опрацювати ч. 2 ст. 23, п. 2 ст. 36 КЗпП України, Указ Президії Верховної Ради СРСР від 24.09.74 р. N 311-IX "Про умови праці тимчасових робітників і службовців" (із змінами)/Режим доступу: http://zakon0.rada.gov.ua/laws/show/v0311400-74 , Лист Мінсоцполітики України від 26.01.2008 N 30/13/84-08 « Про оплату праці».
Звертаємо увагу, що не потрібно використовувати термін "тимчасовий", а зазначити в наказі "за строковим трудовим договором з хх.хх.ххххх на час хвороби ХХХХХХХ..." Про прийняття на тимчасову роботу працівник повинен бути попереджений при укладенні тимчасового трудового договору. Звільнити "строковика" ви маєте напередодні виходу на роботу основного працівника. В трудову книжку запис про прийом вносите стандартний, без зазначення строковості трудового договору, а запис про звільнення - у відповідності до наказу про звільнення (за п. 2 ст. 36 КЗпП - у зв'язку із закінченням строку трудового договору).
|
Питання №4054 |
raisa
10/10/2013 × 09:59 | Доброго дня!Будь ласка, допоможіть уточнити таке питання пенсіонер пропрацював 22 роки,але на пенсію пішов з іншої установи ,чи має вона право на пільгу по Закону України "Про бібліотеки та бібліотечну справу""...пенсіонери, які раніше працювали у бібліотеках у цих населених пунктах і проживають у них..".Дякую.,
Відповідь. Враховуючи специфіку питання пропонуємо переадресувати запит до юридичної служби, або офіційного веб-сайту Професійної спілки працівників культури України /Режим доступу: http://www.fpsu.org.ua/pro-fpu/chlenski-organizatsiji/vseukrajinski-galuzevi-profspilki/178-profesijna-spilka-pratsivnikiv-kulturi-ukrajini . |
Питання №4053 |
Valentyna
10/10/2013 × 09:15 | Добрий день! Відповідно до ДСТУ 3017-95 Видання. Основні види. Терміни та визначення ПРОСПЕКТ - це "довідкове та (чи) рекламне
видання систематизованого переліку послуг, предметів чи опису однієї речі, що призначені для випуску, продажу чи показу, а також видання з описом діяльності підприємства, організації чи установи". Питання: до якого виду видань за матеріальною конструкцією можна віднести проспект? Чи проспект може бути і книжковим виданням, і аркушевим, і буклетом, і журнальним чи газетним виданням? Дякую.
Відповідь. Проспект – це один з видів неперіодичного видання (ДСТУ 3017-95, п.12). За інформаційною ознакою проспект (п.12.36) – довідкове та (чи) рекламне видання систематизованого переліку послуг, предметів чи опису однієї речі, що призначені для випуску, продажу чи показу, а також видання з описом діяльності підприємства, організації чи установи.
При чому, в Стандарті не дано вказівок, на матеріальну конструкцію проспекту, як, наприклад, в п. 12.1 для монографій – наукове книжкове видання пов¬ного дослідження однієї пробле¬ми. Тому, за матеріальною конструкцією та за обсягом проспект може належати до книжкових видань, бути аркушевим виданням чи буклетом тощо.
Журнали і газети – це періодичні видання, чия матеріальна конструкція підпорядковується специфіці даних періодичних видань.
Р. S. Якщо можна, виділіть слова "неперіодичний" та "періодичний" та підкресліть слово "книжкове".
Головний бібліограф науково-бібліографічного відділу - Лідія Рогальчук
|
Питання №4052 |
svitlana
10/10/2013 × 07:12 | Добрий день! Прошу уточнення до питання 4030. Клопотання має бути на чиє ім'я: голови районної ради чи директора бібліотеки? Дякую.
Відповідь. Вирішення питання щодо безоплатної передачі комунального майна здійснюється виключно на пленарних засіданнях відповідної ради. Тому клопотання має бути до голови районної ради. |
Питання №4051 |
nadegda
09/10/2013 × 13:55 | Добрый день. Подскажите, пожалуйста, как правильно зашифровать книгу : Шахразада Грезы Маруфа-башмачника / худож. А.Печенежский, Ю. Печенежская. - Х.: Книжный Клуб "Клуб Семейного Досуга"; Белгород : ООО "Книжный клуб "Клуб семейного досуга", 2010.- 320 с.: ил. - (Арабские ночи). Спасибо.
Відповідь. У фондах нашої бібліотеки такої книги немає, але Ви можете звернутися до електронного каталогу Російської державної бібліотеки /Режим доступу: http://www.rsl.ru/ru/s97/s339/ . У фондах РДБ є 18 книг, які за ББК для масових бібліотек мають індекс: 84(4РОС=РОС)6-44.
Зав. сектору систематизації та предметизації – Ляшенко Л.Б.
|
Питання №4050 |
svitlana
09/10/2013 × 08:06 | Доброго дня шановні колеги! Прошу відповіді на питання: у разі децентралізації як самостійні сільські комунальні бібліотеки звітують перед обласним управлінням культури (форма 6НК), обласними бібліотеками? Заздалегідь вдячна за відповідь.
Відповідь. В першу чергу Ви звітуєте перед своїм новим засновником (головою сільради),який передає затверджену річну звітність 6-нк відділу культури і туризму районної державної адміністрації (згідно п.4 Наказу МКТ України «Про затвердження форм звітності N 6-НК "Звіт про діяльність державних, публічних бібліотек, централізованих бібліотечних систем (ЦБС), що віднесені до сфери управління Міністерства культури і туризму України", N 80-а-рвк "Зведена звітність, державних, публічних та інших бібліотек" та Інструкцій щодо їх заповнення» 05.12.2007 N 75 /Режим доступу: http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/z1385-07 ). |
Питання №4049 |
Andriy 08/10/2013 × 20:53 http://I.UA | Потрібна консультація: чи необхідно вносити на баланс бібліотеки такі речі,.як вазони,вазочки,акваріум(були придбані за влсний кошт бібліотекарів,чи просто принесені з дому,для покращення інтерєру бібліотеки???). І ще одне запитання:бібліотека училища культури-1-11 рівня акредитації, звідки ми повинні отримувати безкоштовно підручники для студентів ? хто нас повинен комплектувати??? дякую.
Відповідь. 1. Маєте прийняти самостійно рішення: які предмети оформлюєте як особисті речі здані на відповідальне зберігання, а які подарувати бібліотеці та оприбуткувати (див. п. 1.23 Інструкції з інвентаризації матеріальних цінностей,розрахунків та інших статей балансу бюджетних установ, затверджено Наказом Головного управління Державного казначейства України 30.10.98 N 90 /Режим доступу: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/z0728-98/page ).
2).Згідно Положення про мережу освітянських бібліотек Міністерства освіти і науки України та Академії педагогічних наук України (затверджено Наказом Міністерства освіти і науки України та Академії педагогічних наук України 30.05.2003 N 334/31, /Режим доступу: http://zakon.nau.ua/doc/?uid=1038.312.0) фінансування освітянських бібліотек здійснюється відповідно коштів державного та місцевих бюджетів України. Фонди бібліотек навчальних закладів формуються за рахунок асигнувань на утримання навчального закладу відповідно до кошторису, бюджетних коштів та коштів органів місцевого самоврядування. Додаткове фінансування бібліотек може здійснюватися також за рахунок позабюджетних коштів, благодійних внесків, надходжень від надання платних послуг тощо. Нагадаємо, що джерела комплектування БФ: видавництва та книготорговельні фірми, книжкові магазини, обмінні фонди, дарунки, передплата періодичних видань.
|
Питання №4048 |
Tanya
08/10/2013 × 16:07 | Доброго
дня!В с.А вчитель працює (основне місце
роботи)не більше як 240годин на рік, прийнятий в с.Б бібліотекарем на 0.5 ставки, трудову книжку не представив. Він приймається бібліотекарем по сумісництву, чи просто ,у наказі не зазначати сумісництво? У переліку робіт,які не є сумісниками та у положенні нічого не сказано за представлення трудової книжки.
Відповідь. При оформленні трудових відносин з працівником, який працює за сумісництвом, слід керуватися Положенням про умови роботи за сумісництвом працівників державних підприємств, установ і організацій, затвердженим наказом Мінпраці, Мін’юсту, Мінфіну від 28.06.93р. № 43 (пункт 9)та Інструкцією про порядок ведення трудових книжок працівників, затвердженої наказом Мінпраці, Мін’юсту, Мінсоцзахисту від 29.07.93р. № 58 (пункт 2.14). Зазначені нормативні документи передбачають, що запис у трудову книжку відомостей щодо роботи за сумісництвом проводиться за бажанням працівника власником або уповноваженим ним органом тільки за місцем основної роботи окремим рядком. З працівником, який оформляється на роботу за сумісництвом, необхідно укласти у встановленому порядку трудовий договір (працівник подає заяву про прийняття на роботу за сумісництвом, підприємство видає наказ тощо). Як і при прийнятті на основне місце роботи, працівник, який влаштовується на роботу за сумісництвом, повинен пред'явити паспорт. Враховуючи те, що з працівником-сумісником укладається окремий трудовий договір, то облік робочого часу (педагогічного навантаження) та нарахування заробітної плати має здійснюватися по кожному з трудових договорів окремо. |
Питання №4047 |
zoya
08/10/2013 × 15:43 | Скажіть будь-ласка за якими причинами можна оформити списання бібліотечних фондів .І як потрібно писати пояснювальну записку при нестачі під час проведення переобліку?
Відповідь. Причини списання БФ прописані в ст. 18 ЗУ «Про бібліотеки і бібліотечну справу» (від 27.01.95 р. N 32/95-ВР, із змінами), п.9.1 Положення з бухгалтерського обліку необоротних активів бюджетних установ (затверджено Наказом Міністерства фінансів України 26.06.2013 № 611 /Режим доступу: http://zakon1.rada.gov.ua/laws/show/z1214-13/page4 ), п.3.5 «Типових правил користування бібліотеками в Україні»(затверджено Наказом МКТ України 05.05.99 N 275, із змінами /Режим доступу: http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/z0449-99 ). Перевірка та оформлення результатів інвентаризації, порядок регулювання інвентаризаційних різниць прописані в розділах 16, 17 Інструкції з інвентаризації матеріальних цінностей, розрахунків та інших статей балансу бюджетних установ (затверджено Наказом Головного управління Державного казначейства України 30.10.98 N 90 /Режим доступу: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/z0728-98/page ). Додатково пропонуємо ознайомитись із статтею ученого секретаря НПБУ Н. Розколупи "До проблем обліку бібліотечних фондів" (Бібліотечна планета. – 2006. – № 2. – С. 11-14) // http://profy.nplu.org/!site/publication/lp-32.pdf та з "Юридичною консультацією" ((Бібліотечна планета. – 2008. – № 4. – С. 35-36) // http://profy.nplu.org/file/lp-42.pdf, відповідями на питання № 3388, 2978. |
Питання №4046 |
tatiyna 08/10/2013 × 12:50 | Доброго дня шановні колеги! Підскажіть якими законодавчими актами потрібно керуватись для проведення атестації директора ЦБС? Дякую.
Відповідь. ЗУ «Про професійний розвиток працівників» (від 12.01.2012 № 4312-VI, із змінами) та Положення про проведення атестації працівників підприємств, установ, організацій та закладів галузі культури, затвердженого наказом Міністерства культури і туризму України від 16.07.2007 р. № 44 (із змінами). |
Питання №4044 |
inna
08/10/2013 × 10:24 | Добрий день .Підкажіть будь ласка , чи є єдиний шаблон щодо оформлення в паперовому вигляді бібліотечних уроків та Днів краєзнавства?
Відповідь. В ЦБС (або самостійній бібліотеці) має бути єдиний шаблон Паспорта масового заходу, а в довільній формі Ви можете оформлювати іншу супровідну документацію (план підготовки, сценарій, конспект і т.п.). |
Питання №4043 |
Tamara
07/10/2013 × 16:14 http://www.cbs/rv/ua | Чи потрібно при складанні акту про списання літератури вказувати належність кожної книжки до певної галузі знань( згідно з ББК ) чи просто достатньо позначки худ. або гал. ?
Відповідь. Дійсно, згідно «Інструкції з обліку документів, що знаходяться в бібліотечних фондах» (затверджено Наказом МКТ України 03.04.2007 № 22) в Книзі сумарного обліку бібліотечного фонду розподіл документів за змістом здійснюється за рішенням бібліотеки. Але, виникають зустрічні питання: Яким чином бібліотека без постійного моніторингу галузевого складу БФ зможе якісно задовольняти інформаційні , культурні та освітні потреби користувачів ? Яким чином Ви зможете прорахувати коефіцієнти використання, укомплектованості та відповідності галузевого складу БФ бібліотеки?
Тому логічно в Книзі сумарного обліку бібліотечного фонду вести облік за галузями знань і в Актах на вилучення документів вказувати індекси книг, періодики і т.п. саме за ББК.
|
Питання №4042 |
Valya
07/10/2013 × 16:07 | Як і відповідно чого облікуються особисті речі які знаходяться в бібліотечних установах району?Дякую за відповідь.
Відповідь. На те, що слід інвентаризувати особисті речі працівників, указує наступне:
а) особисті речі треба обліковувати на позабалансовому рахунку 02 «Активи на відповідному зберіганні» на підставі укладених договорів ( див. Лист Держказначейства України від 26.04.2007 N 3.4-10/1084);
б) пункт 14.1 Інструкції з інвентаризації матеріальних цінностей, розрахунків та інших статей балансу бюджетних установ (затверджено Наказом Головного управління Державного казначейства України 30.10.98 N 90 /Режим доступу: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/z0728-98/page ) зобов’язує проводити інвентаризацію й матцінностей, прийнятих на відповідальне зберігання. На цінності, які не належать установі, але знаходяться в її розпорядженні, складають окремі описи, розподіляючи їх на: орендовані, прийняті на відповідальне зберігання тощо ( п.1.19 Інструкції № 90);
в) оформлення договірних відносин між працівником та установою прописано в Гл. 66 Цивільного кодексу України (див. ст.ст. 936, 937, 944, 950, 953 /Режим доступу: http://zakon1.rada.gov.ua/laws/show/435-15/page15 ).
|
Питання №4041 |
Dariia 07/10/2013 × 12:21 | Добрий день!Скажіть, будь ласка, з якого року та на підставі яких документів обласні бібліотеки почали випускати календарі знаменних та пам"ятних дат?
Відповідь. Пропонуємо опрацювати підручник Кушнаренко, Н. М. Бібліотечне краєзнавство : підручник / Н.М. Кушнаренко. - Київ:Знання, 2007. - 502 с.: іл., табл., портр. - (Вища освіта XXI століття). Звертаємо Вашу увагу на сторінки 426-427, 430-433.
На сьогоднішній день складання календарів знаменних дат залишається складовою частиною краєзнавчої роботи обласних бібліотек. Про таку діяльність, зокрема, сказано в Положенні про краєзнавчу роботу бібліотек системи Міністерства культури і мистецтв України : наказ Міністерства культури і мистецтв України № 314 від 11.06.96 р. (див. «Додаток : Примірний розподіл функцій бібліотек області по формуванню системи краєзнавчих бібліографічних посібників», п. 4., 5).
|
Питання №4039 |
Nataliya 07/10/2013 × 09:57 | Скажіть, будь-ласка, яким нормативним документом регламентується атестація бібліотекарів ВНЗ І-ІІ р.а. Дякую.
Відповідь. Робота бібліотекарів навчальних закладів регламентується низкою законодавчих і нормативно-правових актів щодо двох галузей - освіти та культури. Це зумовлено тим, що за характером своєї діяльності бібліотекарі навчальних закладів є працівниками культури, а за відомчою належністю - працівниками освіти.
Згідно зі статтею 6 Закону України "Про бібліотеки і бібліотечну справу" від 27.01.1995 p. № 32/95-ВР бібліотеки навчальних закладів віднесено за призначенням до спеціальних бібліотек, а самі бібліотекарі відповідно до положення статті 2 ЗУ «Про культуру» (від 14.12.2010 №2778-VI, із змінами) належать до працівників культури.
Атестація бібліотечних працівників здійснюється відповідно до ЗУ «Про професійний розвиток працівників» (від 12.01.2012 № 4312-VI, із змінами) та Положення про проведення атестації працівників підприємств, установ, організацій та закладів галузі культури, затвердженого наказом Міністерства культури і туризму України від 16.07.2007 р. № 44 (із змінами).
|
Питання №4038 |
Irina 05/10/2013 × 23:49 | Знову звертаюсь по допомогу. Бібліотекар коледжу. При списанні літератури маю індексувати ціни. У спадок від попередника отримала клаптик паперу з цифрами - індекси. Що за цифри, звідки вони, їх достовірність - невідомо. Бухгалтерія нічим допомогти не може, у них "інша система".Дуже прошу прояснити ситуаціюю Заздалегідь вдячна!
Відповідь. Звертаємо Вашу увагу, що бухгалтерія не може залишатись осторонь даного питання. Бухгалтерська служба веде бухгалтерський облік, встановлює обґрунтовані вимоги до порядку оформлення і подання структурними підрозділами бюджетної установи первинних документів для їх відображення в бухгалтерському обліку, а також здійснює методичне керівництво та контроль за дотриманням вимог законодавства з питань ведення бухгалтерського обліку, складення фінансової та бюджетної звітності (згідно Типового положення про бухгалтерську службу бюджетної установи, затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 26 січня 2011 р. N 59). Стосовно процедури індексації документів – див. відповідь на питання №2256. |
Питання №4037 |
Natali 05/10/2013 × 19:51 | Уважаемые коллеги! Подскажите, пожалуйста, журналы, которым присваиваются инвентарные номера, как учитыватся в книге суммарного учета: в графе брошюры или журналы? Заранее благодарна.
Відповідь. Згідно «Інструкції з обліку документів, що знаходяться в бібліотечних фондах» (затверджено Наказом МКТ України 03.04.2007 N 22 /Режим доступу: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/z0530-07) у Книзі сумарного обліку бібліотечного фонду документи за видовим складом обліковуються в трьох графах: 1 – книги і брошури (разом), 2 – газети і журнали, 3 – аудіовізуальні та електронні видання. Даною Інструкцією передбачено, що лише книгам і брошурам присвоюється інвентарний номер (див. п. 4.9.). |
Питання №4035 |
Victoria
04/10/2013 × 15:09 | Уважаемые коллеги! Прошу Вашей консультации. В помещении библиотеки температура 11 градусов. Можно ли требовать от руководства сокращенный рабочий день? Используют ли обогревательные приборы? Прошу ссылки на документы.
Відповідь. Сподіваємось, що на сьогоднішній день опалювальний сезон у Вашому регіоні вже розпочався,а по суті Вашого запиту, повідомляємо:1). Статтею 56 Кодексу законів про працю України передбачено, що за угодою між працівником і власником або уповноваженим ним органом може встановлюватись як при прийнятті на роботу, так і згодом неповний робочий день або неповний робочий тиждень. Оплата праці в цих випадках провадиться пропорційно відпрацьованому часу.
2).Згідно з НАПБ А.01.001-2004 «Правила пожежної безпеки в Україні» (див. розділ 5.1)/Режим доступу: http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/z1410-04/page2 , електроустановки (можливість їх застосування, монтаж, налагодження та експлуатація) повинні відповідати вимогам чинних Правил улаштування електроустановок, Правил технічної експлуатації електроустановок споживачів (ПТЕ)/Режим доступу: http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/z1143-06 , Правил техніки безпеки під час експлуатації електроустановок споживачів (ПТБ)/Режим доступу: http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/z0093-98 , ДНАОП 0.00-1.32-01 «Правила будови електроустановок. Електрообладнання спеціальних установок» /Режим доступу: http://zakon.nau.ua/doc/?code=v0272203-01 та інших нормативних документів.
|
Питання №4032 |
Nina 03/10/2013 × 18:03 | Добрый день! 1.Как правильно поставить авторский знак на фамилию Стаднюк, если 77-СССР, 78-Стар.Пользуемся двухзначными авторскими таблицами Хавкиной Л.Б. 2. Как правильно поставить авторский знак на книгу Вампиры:фантаст. роман барона Олшерви из семейной хроники графов Дракула-Карди.Спасибо.
Відповідь. 1). Якщо в таблицях на яку-небудь букву немає складу, який збігався б з початком прізвища чи заголовка, авторський знак дається за найближчим передуючим складом. Але, якщо прізвище автора збігається з персональним авторським знаком (К.Маркс, В.Ленін, КПСС, СССР і т.п.), то у таких випадках присвоюється авторський знак з додатком цифри 0. Отже, прізвище «Стаднюк» має авт. знак С760.
Рекомендуємо Вам користуватися виданням: Хавкіна Л.Б. Авторські таблиці (двозначні): для рос. і укр.мов. – Х.,1954 (п.4, п. 5).
2). Книзі «Вампиры: фантаст. роман барона…» присвоюється авторський знак О-55, так як Олшеврі вважається автором цього фантастичного роману.
Зав. сектору ВК – Рубіна Л.І.
|
Питання №4031 |
Oksana 03/10/2013 × 13:31 | Добрий день. Скажіть будь-ласа. які зарплати отримують бібліотекарі науково-дослідних інститутів та Парламентської бібліотеки в м. Києві ?
Відповідь.Отримують у відповідності до Наказу Міністерства культури і туризму України «Про впорядкування умов оплати праці працівників культури на основі Єдиної тарифної сітки» від 18.10.2005 N 745, із змінами /Режим доступу: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/z1285-05). |
Питання №4030 |
svitlana
03/10/2013 × 10:10 | Доброго дня, шановні колеги! Прошу відповіді на питання: чи може бути підставою для передачі частини книжкового фонду центральної районної бібліотеки сільським бібліотекам клопотання голів сільських рад. І якою має бути законна підстава? Дякую.
Відповідь. Крім клопотання від голів сільських рад має бути рішення райради про безоплатну передачу майна районної комунальної власності сільській раді (в відповідності до ст.ст. 43, 60 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» від 21.05.1997 № 280/97-ВР, із змінами; постанови Кабінету Міністрів України № 1314 від 8.11.2007 року «Про затвердження Порядку списання об’єктів державної власності»). |
Питання №4029 |
olga
02/10/2013 × 14:59 | Добрый день! подскажите пожалуйста как оформить страницы в аналитическом описании, если статья начинается на второй странице обложки журнала или заканчивается на третьей страницы обложки. Спасибо!
Відповідь. Відповідно до пункту 7.4.1. ДСТУ ГОСТ 7.1:2006 Бібліографічний запис. Бібліографічний опис. Загальні вимоги та правила складання: «…якщо складова частина документу надрукована на ненумерованих сторінках, в аналітичному описі їх номери зазначають в квадратних дужках». Наприклад:
С. [2]–4.
С. 20–[21].
Пункт 7.4.1.1: якщо пагінацій декілька, їх відокремлюють одна від одної комою: Наприклад: С. [2], 5–7.
Головний бібліограф науково-бібліографічного відділу Л. Ю. Рогальчук
|
Питання №4028 |
olga
02/10/2013 × 14:52 | Працивник районнои библиотеки мае вищу педагогичну освиту, чи потрибно закинчувати наш фаховий навчальний заклад, для того, щоб при атестации можна було пидвищувати категории. Чи можливо циеи освити достатньо. Дякую,
Відповідь. У відповідності до п.11. Довідника кваліфікаційних характеристик професій працівників ВИПУСК 1 Професії працівників, що є загальними для всіх видів економічної діяльності (затверджено Наказом Міністерства праці та соціальної політики України29.12.2004 N 336 /Режим доступу: http://search.ligazakon.ua/l_doc2.nsf/link1/FIN11827.html):« Особи, які не мають відповідної освіти або стажу роботи, встановлених кваліфікаційними вимогами, але мають достатній практичний досвід та успішно виконують у повному обсязі покладені на них завдання та обов'язки, можуть бути, як виняток, залишені на займаній посаді або призначені на відповідні посади за рекомендацією атестаційної комісії (якщо інше не передбачено актами, що мають вищу юридичну силу)». |
Питання №4027 |
Elena 02/10/2013 × 11:53 | Добрый день! Говорят, что с 1 января 2014 года библиотекарям снимут 50% доплаты. Правда ли это?
Відповідь. Ми не зосереджуємо увагу на чутках, кулуарних плітках. |
Питання №4026 |
nataliy
02/10/2013 × 09:45 | Доброго дня! У мене таке питання: чи треба міській цбс положення по наданню платних послуг? Якщо так, то де можна подивитись як його скласти?
Відповідь.Керівник закладу, за погодженням з органом, у підпорядкуванні якого перебуває бібліотека, затверджує перелік платних послуг відповідно до Переліку платних послуг, які можуть надаватися закладами культури заснованими на державній та комунальній формі власності (Постанова КМУ від 12 грудня 2011 р. N 1271). Виконком міської (районної) ради затверджує загальне Положення про платні послуги, що надаються всіма структурними підрозділами відділу культури.
Маєте можливість знайти зразки Положенням про платні послуги в бібліотеці в Інтернеті, використавши ключові слова.
|
Питання №4025 |
larisaosa 02/10/2013 × 07:47 | Большое спасибо! За ответ на вопрос № 4020. Вы делаете большое дело, для таких как я безграмотных. Если можно то ответьте пожалуйста еще на один вопрос: Если библиотекарям доплачивают за вредность, (моему мужу за вредность на роботе молоко по талонам безплатно дают, почему нам не положено) Вопрос :как это отражается на расчете пенсии. Раньше (в других структурах это назвалось "горячая сетка" и они раньше других уходили на пенсию).
Відповідь. З якого дива працівникам публічних бібліотек України мають встановлювати пільги і компенсації за шкідливі та важкі умови праці? |
Питання №4023 |
Tetjana
01/10/2013 × 14:48 | Добрий день! Підкажіть ,чи потрібен бібліотекам санітарний день,(нас інформують "ВЕРХИ",що це пережиток минулого)які реально існуючі норми та інструкції діють зараз,до яких можна апелювати,в цьому питанні.
Відповідь. Див. відповіді на питання №№ 3971, 3292. |
Питання №4022 |
Olena
30/09/2013 × 18:56 | Добрий день!.Дайте, будь ласкка, відповідь на таке питання. Закінчила педагогічний університет. Працюю завідуючою шкільної бібліотеки по 8 розряду і навчаюсь в інституті на бібліотечному відділені. Хотіла б атестуватись. На час регістрації на атестацію немає 1 року стажу роботи, а на час атестації буде вже рік. Чи можу я атестуватися?
Відповідь. Пропонуємо написати заяву щодо включення Вас до Переліку працівників,які підлягають атестації та узгодити з виборним органом первинної профспілкової організації. |
Питання №4020 |
Larisaosa 30/09/2013 × 13:49 | Здравствуйте! Скажите пожалуйста должен ли библиотекарь проходить сан минимум, кто это оплачивает? Большое спасибо.
Відповідь. Рекомендуємо детально ознайомитись з Переліком професій, виробництв та організацій, працівники яких підлягають обов'язковим профілактичним медичним оглядам (п.21 Заклади культури (театри, цирки, клуби, будинки культури тощо /Режим доступу: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/559-2001-п#n11 ), затвердженим Постановою КМ України "Про затвердження переліку професій, виробництв та організацій, працівники яких підлягають обов'язковим профілактичним медичним оглядам, порядку проведення цих оглядів та видачі особистих медичних книжок" №559 від 23.05.2001р. (із змінами) та наказом Міністерства охорони здоров’я від 23.07.2001р. №280 «Щодо організації проведення обов’язкових профілактичних медичних оглядів працівників окремих професій, виробництв і організацій, діяльність яких пов’язана з обслуговуванням населення і може призвести до поширення інфекційних хвороб» (звернути увагу на п.1).
Ст.17 ЗУ "Про охорону праці" (від 14.10.1992 № 2694-XII, із змінами) передбачено, що роботодавець зобов'язаний за свої кошти забезпечити фінансування та організувати проведення попереднього (під час прийняття на роботу) і періодичних (протягом трудової діяльності) медичних оглядів працівників /Режим доступу: http://zakon1.rada.gov.ua/laws/show/2694-12 .
|
Питання №4019 |
irena 30/09/2013 × 13:28 | Добрый день всех с профессиональным праздником!Библиотека ВУЗа выписывает с 2002 года издание бюлетень "Офіційний вісник України".Подскажите склько хранить его и можно ли списать года:2002 - 2008гг. Спасибо.
Відповідь. Періодичні видання в бібліотеці списуються на підставі закінчення строку зберігання. Термін зберігання періодичних видань визначається бібліотекою самостійно, враховуючи профіль, специфіку комплектування, актуальність, цінність, ефективність використання видання, технічні умови зберігання тощо. Також бібліотека вирішує щодо зберігання обов'язкового примірника періодичних видань (при наявності). Рішення затверджується рішенням методичної ради або ради при директорові. |
Питання №4018 |
Nina
29/09/2013 × 19:16 | Уважаемые коллеги поздравляем Вас с днем библиотекаря!!! Всего Вам наилучшего!!! Спасибо за Вашу помощь!!!
Відповідь. Щиро дякуємо !!! |
Питання №4017 |
Kateruna
29/09/2013 × 17:37 | Доброго дня! Я - бібліотекар школи. Я повинна підписати Договір про матеріальну відповідальність, але інвентаризація не була проведена! Чи несу я відповідальність за книжки, які були втрачені (але вони числяться на бібліотеці) до того як я підписала договір? Також фонд не був переданий від одного бібліотекаря - іншому. Немає на це документа.
Відповідь. У нас виникли сумніви щодо правомірності підписання бібліотекарем Договору про матеріальну відповідальність без організації своєчасної, якісної і повної передачі справ, документів та майна утвореною комісією із складанням акта приймання-передачі. Пропонуємо ознайомитись із юридичною консультацією ученого секретаря НПБУ Н. І. Розколупи в журналі Бібліотечна планета. - 2008. - № 4. - С. 35-36, де висвітлені деякі аспекти матеріальної відповідальності бібліотекарів (Режим доступу: http://profy.nplu.org/file/lp-42.pdf), а також з відповідями на питання № 4016, 2302. |
Питання №4016 |
ani
29/09/2013 × 14:56 | Доброго дня! Підкажіть, будь ласка, які документи потрібно вказати в наказі про передачу книжкового фонду у зв"язку із зміною працівників сільської бібліотеки.
Дякую!
Відповідь. У наказі зазначаються: причина (підстава) приймання-передачі; порядок та строки приймання-передачі; відповідальні особи, які здійснюють приймання-передачу; особи, відповідальні за своєчасність приймання-передачі. Ми наголошуємо на акті приймання-передачі. В акті приймання-передачі справ, документів та майна обов'язково зазначається наявність документів первинного обліку, серед яких – Книга сумарного обліку, Інвентарні книги, Зошит видань, одержаних від читачів замість загублених і т.п. (згідно номенклатури справ). Додатково див. відповідь на питання № 2302. |
Питання №4014 |
Irina 27/09/2013 × 18:53 | Шановні колеги! Вітаю з наступаючим професійним святом! Успіхів Вам і творчої наснаги! Допоможіть у такому питанні: яка кількість бібліотекарів має бути на книжковий фонд 300 тис.прим. Бібліотека Вузу, підрозділ - абонемент. Дякую.
Відповідь. дякуємо за привітання. З приводу Вашого запиту повідомляємо, що штатні нормативи бібліотек вищих навчальних закладів III-IV рівнів акредитації мають відповідати Типовій структурі та Типовим штатним нормативам бібліотек вищих навчальних закладів III-IV рівнів акредитації (затверджено Наказом Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України 27.09.2012 № 1058 /Режим доступу: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/z1729-12 . Розрахувати навантаження на бібліотекарів абонементу Вам допоможуть Типові норми часу на основні процеси бібліотечної роботи (затверджено Наказом МКіТ України 29.12.2008 № 1631/0/16-08 /Режим доступу: http://profy.nplu.org/articles.php?lng=uk&pg=83 . |
Актуальна інформація
Вітаємо шановних відвідувачів на сайті, який супроводжує науково-методичний відділ Національної бібліотеки України імені Ярослава Мудрого (НБУ ім. Ярослава Мудрого). Наш відділ є науково-методичним та інформаційно-консультативним центром для публічних бібліотек України, а також співпрацює з бібліотеками різних типів і форм власності.
Пам'ятайте, що наповнення цього сайту - наша спільна робота. Якщо Ви маєте матеріали, що можуть зацікавити бібліотечну спільноту, або бажаєте підняти актуальну тему - чекаємо Ваших пропозицій на адресу method@nplu.org.
Шановні колеги! Якщо у вас змінилися реквізити (адреса, e-mail, URL, телефон тощо) надішліть повідомлення для відповідних коректив на сторінці сайту „Бібліотеки України”.
| Вітаємо
For Librarians
Библиотекарю
Пошук
Голосування
|