Бібліотечному фахівцю

Бібліотечний фонд (б/ф) - сукупність документально-інформаційних ресурсів
Розділи сайту

Закрити 1. Офіційна інформація

Закрити 2. Бібліотеки України

Закрити 3. Національні бібліотеки

Закрити 4. Сторінка дослідника

Закрити 5. Методисти рекомендують

Закрити 6. Статистична аналітика

Закрити 7. Бібліотечна планета

Закрити 8. Бібліолоція

Закрити 9. Бібліографи презентують

Мастрід

Закрити Інновації/проекти

Закрити Бібліотечний простір

Закрити ЕСМаР

Закрити Лауреати конкурсу

Закрити Нагороди і звання

Нове на сайті

Виставлено:

[29.11.2024]

Умови редакційної передплати журналу «Бібліотечна планета» на 2025 рік.

Для цього необхідно

[05.07.2024]

Список нових надходжень до сектору організації професійної самоосвіти науково-методичного відділу в липні 2024 року

[24.06.2024]

БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА № 2 (104) 2024

[22.12.2023]

БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА № 4 (102) 2023

[03.10.2023]

БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА № 3 (101) 2023

[18.09.2023]

Список статей з зарубіжної фахової періодики за III квартал 2023 року

[05.07.2023]

БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА № 2 (100) 2023

[19.06.2023]

Список статей з зарубіжної фахової періодики за II квартал 2023 року

[20.05.2023]

Список нових надходжень до сектору організації професійної самоосвіти науково-методичного відділу

[06.05.2023]

Список нових надходжень до сектору організації професійної самоосвіти науково-методичного відділу в травні 2023 року

[05.04.2023]

БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА № 1 (99) 2023

[16.03.2023]

Список нових надходжень до сектору організації професійної самоосвіти науково-методичного відділу в березні 2023 року

[16.03.2023]

Список статей з зарубіжної фахової періодики за 4 квартал 2022 року

[27.02.2023]

Список нових надходжень до сектору організації професійної самоосвіти науково-методичного відділу в лютому 2023 року

[17.01.2023]

БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА № 4 (98) 2022

[23.12.2022]

Список нових надходжень до сектору організації професійної самоосвіти науково-методичного відділу в грудні 2022 року

[21.12.2022]

Список статей з зарубіжної фахової періодики за 4 квартал 2022 року

[18.11.2022]

Список нових надходжень до сектору організації професійної самоосвіти науково-методичного відділу в листопаді 2022 року

[04.11.2022]

Список статей з зарубіжної фахової періодики 3 квартал 2022 рр.

[05.10.2022]

Умови редакційної передплати журналу «Бібліотечна планета» на 2023 рік.

Для цього необхідно

[04.10.2022]

БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА № 3 (97) 2022

[10.09.2022]

Список нових надходжень до сектору організації професійної самоосвіти науково-методичного відділу в вересні 2022 року

[03.08.2022]

Список нових надходжень до сектору організації професійної самоосвіти науково-методичного відділу в першому півріччі 2022 року

[11.07.2022]

БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА № 2 (96) 2022

[29.06.2022]

БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА № 1 (95) 2022

[23.12.2021]

БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА № 4 (94) 2021

[16.12.2021]

Список нових надходжень до сектору організації професійної самоосвіти науково-методичного відділу в грудні 2021 року

[06.12.2021]

РЕДАКЦІЙНА ПЕРЕДПЛАТА ЖУРНАЛУ «БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА» НА 2022 РІК

[01.12.2021]

Список нових надходжень до сектору організації професійної самоосвіти науково-методичного відділу в листопаді 2021 року

[20.10.2021]

Список нових надходжень до сектору організації професійної самоосвіти науково-методичного відділу в жовтні 2021 року

[27.09.2021]

БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА № 3 (93) 2021

[01.09.2021]

Список нових надходжень до сектору організації професійної самоосвіти науково-методичного відділу в серпні 2021 року

[06.07.2021]

«Перелік стандартів з довідково-інформаційної, бібліотечної, видавничої справи і суміжних галузей» / (чинні в Україні станом на 01.07.2021 р.)

[30.06.2021]

Список нових надходжень до сектору організації професійної самоосвіти науково-методичного відділу в червні 2021 року

[23.06.2021]

БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА № 2 (92) 2021

[31.05.2021]

Список нових надходжень до сектору організації професійної самоосвіти науково-методичного відділу в травні 2021 року

[07.05.2021]

XІІІ Всеукраїнська науково-практична конференція «Бібліотека і книга в контексті часу»

[29.03.2021]

БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА № 1 (91) 2021

[22.12.2020]

БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА № 4 (90) 2020

[02.10.2020]

БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА № 3 (89) 2020

[22.06.2020]

БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА № 2 (88) 2020

[22.06.2020]

БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА № 1 (87) 2020

[29.01.2020]

Методична служба: індикатор та імпульс інноваційної культури в умовах децентралізації.

[29.01.2020]

Сучасна публічна бібліотека від А до Я.

[29.01.2020]

Сучасна публічна бібліотека: виклики, можливості, досягнення: С 89 матеріали VIІ Всеукр. шк. методиста, 7–11 жовтня 2019 р.

[16.12.2019]

БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА № 4 (86) 2019

[18.09.2019]

БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА № 3 (85) 2019

[16.05.2019]

Інформаційно-аналітичний бюлетень: СОЦІОЛОГІЧНІ ДОСЛІДЖЕННЯ В БІБЛІОТЕКАХ (Випуск 50) [.pdf]

Огляд НДР за 2010-2015 рр. [.pdf]

[27.03.2019]

Бібліотечна планета, номер 1 за 2019 рік

[22.12.2018]

Бібліотечна планета, номер 4 за 2018 рік

[27.11.2018]

Семінар «Актуальні питання охорони книжкових пам’яток».

[04.10.2018]

Бібліотечна планета, номер 3 за 2018 рік

[14.03.2018]

До відома авторів журналу

Інформація від майстра
Відвідувачі

   відвідувачі

   відвідувач online


Page Rank Check
Запитання-відповіді


В цьому розділі можна поставити фахові питання. Для цього необхідно скористатися браузером Mozilla Firefox або ел. скринькою НМВ: method@nplu.org
Питання, що стосуються роботи ЕСМаР, надсилайте на ecmap@nplu.org
Шановні колеги, перш ніж поставити питання, пропонуємо скористатись Пошуком, чи не знаходиться вже готова відповідь у базі "Запитання-відповіді". Пошук здійснюється за ключовими словами.
P.S.: Увага! З метою надання більш чітких відповідей, просимо в питаннях конкретизувати регіон, вид Вашої бібліотеки за призначенням (публічна, спеціальна, спеціалізована) та за значенням (обласна, міська, районна, селищна, сільська).
P.P.S.: Питання "де знайти в електронному вигляді, в інтернеті, в бібліотеці" вважаються тролінгом і видаляються.

Питання №4183 larisa 19/11/2013 × 14:41
Підкажіть,будь-ласка,чи має право бібліотека самостійно утилізувати макулатуру на списану літературу,якщо в населеному пункті немає пункту прийому вторсировини?Якщо можна,то на підставі якого документу?
Відповідь. Відсутність в населеному пункті заготівельного пункту вторинної сировини, потребує саме від бухгалтерії, або засновника бібліотеки прийняття вмотивованого рішення щодо оформлення процедури знищення списаного бібліотечного фонду. Один із варіантів - самостійна утилізація в присутності членів комісії (в т.ч. бухгалтера) по списанню, про що складається відповідний акт .
Питання №4182 Larisa 19/11/2013 × 13:18
Добрый день, коллеги! Подскажите пожалуйста: Я, библиотекарь  сельского филиала, имею 8 тарифный разряд. Закончила заочно училище культуры по специальности, но мне не повысили разряд. Директор сказал только после аттестации.Она будет через 3  года.Как быть?
Відповідь. Саме керівникам бюджетних установ, закладів та організацій надано право в межах фонду заробітної плати, затвердженого в кошторисах доходів і видатків, установлювати працівникам конкретні розміри посадових окладів та доплат і надбавок до них. Згідно Ст.13 ЗУ «Про професійний розвиток працівників» від 12.01.2012 № 4312-VI /Режим доступу: http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/4312-17 атестаційна комісія приймає рішення про відповідність або невідповідність працівника займаній посаді або виконуваній роботі. Тому, підвищення тарифного розряду має відбуватись в межах затвердженого центральними та місцевими органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування фонду заробітної плати та мати обґрунтування для наказу (копія диплому, підтвердження сумлінної праці працівника).
Питання №4181 Galina 19/11/2013 × 13:09
Стоит вопрос о децентрализации библиотечной системы. Районная библиотека обслуживает 3200 читателей. Скажите, пожалуйста, как регулировать штат районной библиотеки если децентрализация все же состоится? Какими документами руководствоваться? Финансовое управление просит дать расчеты.Их интересует только штат райбиблиотеки.
Відповідь. Під необхідною чисельністю працівників бібліотеки розуміється чисельність, яка дозволяє ефективно та якісно виконувати завдання та функції, прописані в її уставному документі (Статуті або Положенні). При розрахунках навантаження необхідно керуватись Типовими нормами часу на основні процеси бібліотечної роботи, затверджені наказом МКіТ України від 29.12.2008 №1631/0/16-08 /Режим доступу: http://profy.nplu.org/articles.php?lng=uk&pg=83 ), які передбачають всі напрями діяльності бібліотеки (надання інформаційних і бібліотечних послуг населенню; організацію БФ; бібліотечну обробку та каталогізування документів; роботу з організації праці та управління тощо). Визначення навантаження вирішує питання щодо зайнятості бібліотекарів (режим нормального робочого часу, неповний робочий час, неповний робочий тиждень). Дозволимо нагадати, що з 1 січня 2013 року вступила в дію ст.29 п.2 Закону України «Про культуру» (від 14.12.2010 № 2778-VI), яка передбачає: «Працівникам у сфері культури, які працюють у державних і комунальних закладах культури, держава забезпечує: роботу на повну тарифну ставку» /Режим доступу: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/2778-17. Додатково див. відповіді на питання №№ 3166, 2777.
Питання №4180 Marjana 19/11/2013 × 12:44
Доброго дня, підкажіть, будь ласка, яким чином повинні включатися  бібліотеки ЦБС до "Переліку закладів культури базової мережі" - як ЦБС (одна позиція) чи кожна бібліотека окремо (центральна, дитяча, філії)?
Відповідь. Офіційну відповідь Ви можете отримати лише від Міністерства культури України /Режим доступу: http://mincult.kmu.gov.ua/mincult/uk/reception/form?receptionId=53782 , або за телефоном:(о44)234-15-61.
Питання №4179 Nina 18/11/2013 × 14:38
Уважаемые коллеги, подскажите где можно найти методику проведения комплексной проверки работы библиотеки и   форму паспорта для алфавитного и систематического каталогов. Нужен ли паспорт для систематической картотеки статей и краеведческого каталога? Спасибо.
Відповідь.1).Основні питання, що є предметом експертно-діагностичного аналізу діяльності публічних бібліотеки, викладено на шпальтах журналу Бібліотечна планета. – 2012. - №3. – С.27-30 /Режим доступу: http://profy.nplu.org/file/lp-57.pdf . 2). Дозволимо нагадати, що на всі каталоги і картотеки бібліотеки, за винятком тематичних, робочих та методичних картотек, складаються паспорти, що закріплено і «Положенням про систему каталогів і картотек ЦБС …». Додатково див. відповіді на питання № 3676, 2417. Лист надіслано 19.11.2013 о 14.20.
Питання №4178 Ludmula 18/11/2013 × 12:27
Добрий день, будь-ласка піскажіть який термін зберігання актів на вилучену літературу у філіалі та відділу комплектування
Відповідь. Кожна ЦБС повинна мати номенклатуру справ - систематизований перелік назв справ, що формуються в її діловодстві, із зазначенням строків зберігання цих справ. Номенклатура справ ЦБС формується на підставі «Переліку типових документів, що створюються під час діяльності державних органів та органів місцевого самоврядування, інших установ, підприємств та організацій, із зазначенням строків зберігання документів», затверджено Наказом Міністерства юстиції України 12.04.2012 № 578/5 /Режим доступу: http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/z0571-12 . Згідно вищезазначеного Переліку термін зберігання: актів списання книг – 10 років; актів списання періодичних видань – 3 роки (див. Розділ 7.6. Ор¬га¬ні¬за¬ція роботи відомчої бібліотеки, довідково-інформаційного фонду).
Питання №4177 Nina 18/11/2013 × 11:13
Уважаемые коллеги, помогите разобраться: литература о Довженко (рассматривает все стороны жизни и деятельности)- это 83 отдел или 85? А  литература о его  деятельности в кино - в 85 отдел,литература - в 83 отдел ? Или все собрать в одном отделе-83 и сделать отсылки в 85 отдел(или наоборот -основной 85 и отсылки в 83). То же касается и Шукшина, и Высоцкого (например: книга М.Влади-84 отдел -необходимо ли делать отсылку в 85?), Симонова (документальные сценарии-85 или 84 отделы), или певец Скрябин выпустил книгу-"Я, Победа и Берлин"-84 отдел- нужно ли делать отсылку в 85 отдел? Не хочется распыляться, но и упустить то же. Возможно,один раз определиться и сделать запись  в Картотеке метод.решений? Спасибо.
Відповідь. Багатоаспектність відображення бібліотечних фондів досягається включенням до СК к не тільки основних, але і додаткових описів, аналітичного розпису. Рекомендуємо перечитати фахові підручники : Карачинська Е. Т. Бібліотечні каталоги: Навч. посібник / Е. Т. Карачинська, В. К. Удалова. - X.: Основа, 1992. - 160 с.; Воронько, К. Л. Організація бібліотечних фондів і каталогів: Підручник /К.Л.Воронько.- М.: Книга.- 1981.- 326 с.; Каталоги и картотеки централизованной библиотечной системи: Практ. пособие.- М.: Книга, 1985.-128 с. та ін.
Питання №4176 nataliy 18/11/2013 × 10:02
доповнення до питання № 4168. Чи повинні залучатись до атестаційної комісії фахівці інших закладів? Наприклад, для атеатації художника - фахівця з художньої школи і т. ін.. Або ми можемо атестувати цю категорію комісією, до складу якої входять тільки бібліотечні працівники?
Відповідь. Атестаційна комісія приймає рішення про відповідність або невідповідність працівника займаній посаді або виконуваній роботі. На нашу думку бібліотечні працівники, які увійшли до складу атестаційної комісії, спроможні прийняти рішення про відповідність працівника (художника) займаній посаді або виконуваній роботі проаналізувавши його: художньо-оздоблювальні роботи (виготовлення плакатів, проспектів, об’яв, оформлення виставок, тематичних зон…), рекомендації щодо організації внутрішнього простору бібліотек з урахуванням їх зонування (можливо і стосовно озеленення та благоустрою територій окремих бібліотек), оволодіння програмами Adobe photoshop, Corel draw і т.п.
Питання №4174 Nina 16/11/2013 × 17:34
Уважаемые коллеги, подскажите пожалуйста может ли библиотекарь (2 высших образования   -  инженер-металлург и инженер-экономист), 11 лет библиотечного стажа перейти на точку зав. отделом (информационно-библиографического отдела или отдела обслуживания). Спасибо.
Відповідь.Кваліфікаційні вимоги до посади зав. відділу чітко прописано в нормативному документі - «Довіднику кваліфікаційних характеристик професій працівників. Випуск 81 "Культура та мистецтво", затверджений наказом Міністерства культури і мистецтв України від 14.04.2000 р. N 168 (див. розділ сайту «Матеріали», лінк «Довідкові видання» – «Бібліотеки в правовому полі»: http://profy.nplu.org/download.php?lng=uk ). Прийняття рішення – суто в компетенції директора бібліотеки.
Питання №4173 Natali 15/11/2013 × 20:56
Уважаемые коллеги! Прошу ответить на мой вопрос. В библиотеке запись пользователей и учет статистики ведется в АБИС. Обслуживание на абонементе и в читальных залах ведется с фиксацией книговыдачи в читательских формул ярах. Но выдачу электронных копий документов осуществляют библиотекари в интернет центре и библиографическом отделе. Каким образом необходимо вести учет читателей и выдачу документов в этих структурных подразделениях? Выполнен ныне справки учитываются в "тетради учета выполненных справок". На библиотекарей этих отделов распространяется норма нагрузки по обслуженному читателю?
Відповідь. Одними з головних завдань, що визначають успішну роботу будь-якої бібліотеки упродовж року, є: формування і розрахунок обсягів навантаження на працівників, його розподіл між структурними підрозділами бібліотеки. Планування навантаження здійснюється в відповідності до посадових інструкцій та "Типових норм часу на основні процеси бібліотечної роботи", затверджені Наказом Міністерства культури і туризму України 29.12.2008 N 1631/0/16-08 /Режим доступу: http://profy.nplu.org/articles.php?lng=uk&pg=83 .

Облік користувачів і видачі документів здійснюється в відповідності до Міждержавного стандарту ГОСТ 7.20-2000 Бібліотечна статистика.
Питання №4172 Svitlana 14/11/2013 × 15:30
Доброго дня, шановні колеги! Будь ласка, надайте відповідь на таке питання. Користувач публічної бібліотеки два рази за тиждень завітав до бібліотеки, але  не взяв книг додому ( в звязку з їхноью відсутністю в фонді ). На підставі  якої інструкції бібліотекар повинен враховувати відвідування тільки один раз, а не двічі?
Відповідь. Офіційної інструкції не існує, але облік відвідувань та звернень врегульовано П.8.1 Міждержавного стандарту ГОСТ 7.20-2000 Бібліотечна статистика: одиницею обліку відві¬дувань є одне відвідування, заре¬єстроване в документації або БД, прийнятих у бібліотеці або органі НТІ. Проте, на нашу думку, повторне відвідування користувачем бібліотеки в жодному випадку не може бути з нульовим результатом.

Саме кваліфікований, ерудований співробітник відділу обслуговування в процесі прямого і опосередкованого спілкування з одним або декількома читачами одночасно, має враховувати особистісні особливості кожного відвідувача (запропонує відвідувачам аналогічні документи, можливості ВСО або МБА, акцентує увагу на цікавій статті, новому перегляді, виставці і т.п.), що забезпечить відповідну привабливість і репутацію Вашої бібліотеки
Питання №4171 Irina 14/11/2013 × 07:31
Добрий день! Допоможіть будь ласка, чи повинні бібліотечні працівники проходити атестацію через три роки? Чи може термін бути більшим? Заздалегідь дякуємо за відповідь.
Відповідь. Необов’язково. Згідно Ст. 11 ЗУ "Про професійний розвиток працівників" (від 12.01.2012 № 4312-VI): «Атестація працівників проводиться не частіше ніж один раз на три роки». Тобто, періодичність її проведення може бути - один раз у 3 – 4 - 5 і т.п. років. Категорії працівників, які підлягають атестації, та періодичність її проведення визначаються колективним договором.
Питання №4170 Victoriya 13/11/2013 × 19:37
Уважаемые коллеги! Как недавно пришедший работник, я столкнулась с многими проблемами. В нашей библиотеке проходил переучет(последний был давно), в результате которого были выявлены книги без номеров  "б/н", и т.н. литература брошюрного фонда(под номерами). Почему к этому брошюрному фонду попала литература, которая имеет более 48 страниц не понятно.Переучет проходил по инвентарным книгам, которые отражали книжные издания.Что делать с т.н. брошюрным фондом, который непонятно где и как фиксировался? Взять на баланс и записать в инв. книгу? Что делать с "б/н" книгами? Помогите советом.
Відповідь.1. Книги без інвентарних номерів, які реально потрібні Вашій бібліотеці, потребують негайного оприбуткування (див. п.1.5, 3.3, 13,5 Інструкції з інвентаризації матеріальних цінностей, розрахунків та інших статей балансу бюджетних установ, затверджено Наказом Головного управління Державного казначейства України 30.10.98 N 90 /режим доступу: http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/z0728-98/page2 ).

2. Інвентаризацію брошурного фонду провести за допомогою контрольних талонів( вказати шифр, прізвище автора, двох перших слів назви, місце та рік видання). Талони розставити за алфавітом.Провести звірку контрольних талонів із службовим алфавітним каталогом. Відносно обліку брошур ми надавали неодноразову відповідь. Пропонуємо ознайомитись з питаннями №№ 4149, 3988, 2453, 2407.
Питання №4169 Victoriya 13/11/2013 × 14:26
добрий день!підскажіть будь-ласка чи має право на пільгу користування житлово-комунальними послугами та безоплатним користуванням житлом, шкільний бібліотекар, який проживає у сільській місцевості?Чим це регламентується?дякую
Відповідь. Щоб уникнути непорозумінь пропонуємо переадресувати запит до: управління (відділу) праці та соціального захисту населення Вашої РДА та Профспілки працівників освіти і науки України /Режим доступу: http://pon.org.ua/links .
Питання №4168 nataliy 13/11/2013 × 10:58
Доброго дня! Чи повинні проходити атестацію художник, інженер, технік, які працюють в бібліотеці; якщо так, то яким чином їх атестувати?
Відповідь. Згідно Ст. 11 ЗУ "Про професійний розвиток працівників" (від 12.01.2012 № 4312-VI): «Категорії працівників, які підлягають атестації, та періодичність її проведення визначаються колективним договором».

Оцінка професійних і ділових якостей та організаторських здібностей зазначених Вами працівників атестаційною комісією традиційно ґрунтується на характеристиках, повідомленнях керівників структурних підрозділів, запитаннях до самих працівників, які проходять атестацію, і їх відповідей. Наголошуємо на диференціації вимог, що висуваються до певних категорій працівників.
Питання №4167 lilya 13/11/2013 × 09:48
Доброго дня!
Шановні колеги, допоможіть в такому питанні:
міська централізована бібліотечна система оформила передплату періодичних видань на 2014 рік з бюджету розвитку міста. Рахунок стоїть на зобов'язенні в казначейсті. Кошти ще не передплачені по рахунку. Наша бухгалтерія (централізована закладів культури міста) вимагає вже поставити на облік цю передплату на 2014 рік, як книги ( бібліотечний фонд????) Інструкцію з обліку документів №22 від 03.04. 2007 року вже показували. Вони кажуть, що ми зробили передплату, як капітальні видатки ( поповнення бібліотечних фондів), то і ставити на облік потрібно, як бібліотечний фонд.Як нам вийти з цього положення?
Дякую!
Відповідь. Бюджетні установи в разі здійснення передплати періодичних видань можуть передбачити в договорах про закупівлю таких послуг попередню оплату на строк не більше одного року в межах кошторисних призначень на ці цілі (пп. 3 п. 1 постанови Кабінету Міністрів України від 09.10.2006 № 1404). Зауважимо: для того щоб у договорі передбачити умови попередньої оплати за товари чи послуги, установа повинна отримати від головного розпорядника бюджетних коштів належним чином оформлене рішення (п. 1 вищезгаданої постанови).

Отже, якщо бюджетна установа отримала таке рішення й умову щодо попередньої оплати передбачено у відповідному договорі, то така установа здійснює передплату періодичних видань шляхом попередньої оплати. Відповідно до Інструкції щодо застосування економічної класифікації видатків бюджету, затвердженої наказом Міністерства фінансів України 12.03.2012 №333 зазначені видатки здійснюються за КЕКВ 2210 «Предмети, матеріали, обладнання та інвентар ».

Витрати, пов’язанні із придбанням періодичних видань, на підставі отриманих підтвердних документів списуються на фактичні видатки установи. Роз’яснення щодо порядку оплати та списання видатків у разі передплати періодичних видань надано в листі Держказначейства від 10.12.2007 № 3.4-04/2539-16709.
Питання №4166 compl 13/11/2013 × 09:43
Будьте добры, подскажите, как заменить недопоставленные периодические издания, если издание закрыто. Существует ли механизм возврата денежных средств или это только замена журналов или газет?С уважением, отдел комплектования КРУ ДБ им. В. Н. Орлова.
Відповідь. Існують. Дані обставини прописують у Договорі між бібліотекою і відповідним агентством. Наприклад: «Агентство у випадку невиходу видань з вини редакції, видавця, видавництва після закінчення передплатного періоду повертає гроші Передплатнику одразу після їх повернення Агентству редакцією, видавцем, видавництвом».
Питання №4165 marina 13/11/2013 × 09:35
Будь ласка, підкажіть, який підрозділ  (відділ) ЦБС відповідає за розробку форми договору закупівлі періодичних видань та книжок. Юриста у закладі немає.
Відповідь. Зазвичай - відділ організації і використання бібліотечних фондів (див. посадові інструкції) в співпраці із спеціалістами управління (відділу) культури і бухгалтерії.Звертаємо увагу, що юридичний відділ є обов’язковим структурним підрозділом апарату РДА. Обов’язками юрвідділу передбачено і надання методичної допомоги виконавчим комітетам сільських та селищної рад, участь у навчанні державних службовців та посадових осіб органів місцевого самоврядування.
Питання №4164 Sveta 13/11/2013 × 08:38
Доброго дня. При сільській раді функціонують дві самостійні бібліотеки. Чи правильно буде, якщо табель обліку робочого часу буде заповнювати один із керівників бібліотечного закладу не тільки на свій колектив, а й на працівників іншої самостійної бібліотеки, яка знаходиться в сусідньому селі?
Відповідь. Табель обліку використання робочого часу належить до первинної облікової документації для визначення кількісного складу працівників. Згідно роз’яснень Міністерства праці та соціальної політики України (див. Лист від 13.05.2010 р. N 140/13/116-10 / Режим доступу: http://www.profiwins.com.ua/uk/letters-and-orders/ministry-of-labor-and-social-policy/724-140.html)табель обліку використання робочого часу для підприємств з невеликою чисельністю також є обов'язковим. Тому, кожна бібліотека має самостійно вести Табель обліку використання робочого часу.
Питання №4163 Ludmila 13/11/2013 × 08:28
Добрий день!Прошу пояснити чи існують санітарні норми роботи Інтернет-центру. В бібліотеці Інтернет-центр працює без вихідного дня, без перерви на обід. Чи допустимо це?Дякую. 
Відповідь. Окремих нормативно-правових актів щодо санітарних норм саме бібліотечних Інтернет-центрів не існує, але звертаємо увагу на: наказ Міністерства надзвичайних ситуацій України «Про затвердження Правил охорони праці для працівників бібліотек» від 12.12.2012 №1398 (Режим доступу: http://zakon1.rada.gov.ua/laws/show/z0041-13 ); Правила охорони праці під час експлуатації електронно-обчислювальних машин (затверджено наказом Державного комітету України з промислової безпеки, охорони праці та гірничого нагляду 26.03.2010 N 65 /Режим доступу: http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/z0293-10 ); ст. 66 КЗпП України щодо перерви для відпочинку і харчування працівників.
Питання №4162 TetyanaVolodumurivna 12/11/2013 × 10:11
Доброго дня! Наша обласна бібліотека для юнацтва не має відділу Обмінно-резервний фонд. Чи маємо ми право передавати іншим бібліотекам області передану нам управлінням культури літературу. Дякую.
Відповідь. Див. відповідь на питання № 3912.
Питання №4161 Svitlana 11/11/2013 × 15:56
З 2005 року працюю бібліотекарем в технічному коледжі. Маю вищу технічну освіту. Чи маю я право працювати в бібліотеці без бібліотечної освіти. Чи є якість нормативні документи?
Відповідь. Можемо порекомендувати наступні документи: Лист МОН України «Щодо оплати праці та встановлення розряду працівникам бібліотеки загальноосвітнього навчального закладу» від 24.10.2011 р. N 1/12-5765 /Режим доступу: http://document.ua/shodo-oplati-praci-ta-vstanovlennja-rozrjadu-pracivnikam-bib-doc77029.html ) : «…бібліотечний працівник, який не має повної вищої освіти відповідного напряму підготовки, але має достатній практичний досвід та успішно виконує покладені на нього завдання та обов'язки, за рекомендаціями атестаційної комісії може не тільки бути визнаний як такий, що відповідає займаній посаді, а й набути права обійняти посаду за більш високою категорією»;

П. 11 Загальних положень Довідника кваліфікаційних характеристик професій працівників (наказ Міністерства праці та соціальної політики України від 29 грудня 2004 року № 336), в якому зазначено: особи, які не мають відповідної освіти або стажу роботи, встановлених кваліфікаційними вимогами, але мають достатній практичний досвід та успішно виконують у повному обсязі покладені на них завдання та обов'язки, можуть бути, як виняток, залишені на займаній посаді або призначені на відповідні посади за рекомендацією атестаційної комісії. Остаточне рішення приймає керівництво Вашого закладу.
Питання №4160 inna 11/11/2013 × 14:33
Добрий день!  Питання: чи можливо  до  міської  бібліотеки приєднати міський краєзнавчий музей і  на основіяких законодавчих актів?
Відповідь. Можливо, але краєзнавчий музей має стати структурним підрозділом саме БІБЛІОТЕКИ.

Відповідно до ст. 106 ЦК України злиття, приєднання, поділ та перетворення юридичної особи здійснюються за рішенням її учасників або органу юридичної особи, уповноваженого на це установчими документами.

Пропонуємо ознайомитись з досвідом роботи музеїв у структурі бібліотек: Донецька ОУНБ ім. Н.К.Крупської - Літературно-художній музей Т.Г. Шевченка /Режим доступу: http://www.library.donetsk.ua/ ; досвідом бібліотек Хмельниччини /Режим доступу: http://www.ounb.km.ua/biblio/index.php?kom=3. Також, звертаємо Вашу увагу, що на шпальтах Бібліотечної планети. – 2013. - №4 буде опубліковано статтю к.і.н., гол. бібліотекаря НПБУ В Соколова «Музеї книги в бібліотеках України».
Питання №4159 larisaosa 11/11/2013 × 09:35
Здравствуйте! Скажите пожалуйста должен ли школьный библитекарь, находится в  школе в свой методический день, если в этот день не предусмотрено никаких мероприятий с его участием. Что значит методический день библиотекаря?Большое спасибо, за ответ.
Відповідь. Вичерпну відповідь Ви можете отримати в завідувача районного методичного кабінету. Ми можемо зазначити, що в плані роботи бібліотекарів публічної бібліотеки на рік (квартал) та в статистичному звіті згідно з нормативами часу на основні види роботи відображені і заходи, що проводяться за межами бібліотеки і які передбачають підвищення теоретичної і практичної підготовки та удосконалення професійної майстерності бібліотекарів. Дані заходи проводять методичні центри (районні, міські, регіональні). Упродовж методичного дня бібліотечні фахівці займаються оволодінням конкретними бібліотечними технологіями, їх адаптацією до своїх умов; вивченням передового досвіду; ознайомленням із новинками фахової літератури, методичних рекомендацій; отриманням консультацій тощо.
Питання №4158 Nata 10/11/2013 × 17:26
Доброго дня! Скажіть,будь ласка,що мається на увазі,коли кажуть БАЗОВА ВИЩА ОСВІТА? Якщо є середня спеціальна(училище культури 1981р),то це вважається вищою зараз?
Відповідь.Пропонуємо ознайомитись з Постановою КМУ від 20 січня 1998 р. N 65 «Про затвердження Положення про освітньо-кваліфікаційні рівні (ступеневу освіту)» /Режим доступу: http://zakon1.rada.gov.ua/laws/show/65-98-п .
Питання №4157 Nata 10/11/2013 × 17:10
Доброго дня! Скажіть,будь ласка,яку освіту і стаж роботи треба мати,щоб обійняти посаду зав.відділом комплектування центральної міської бібліотеки?
Відповідь. Ознайомтесь з «Довідником кваліфікаційних характеристик професій працівників. Випуск 81 "Культура та мистецтво", затверджений наказом Міністерства культури і мистецтв України від 14.04.2000 р. N 168 (див. розділ сайту «Матеріали», лінк «Довідкові видання» – «Бібліотеки в правовому полі»: http://profy.nplu.org/download.php?lng=uk ).
Питання №4156 Julia 09/11/2013 × 20:43
Доброго дня! Допоможіть мені описати Закон України "Про бібліотеки та бібліотечну справу", "Про наукову-технічну інформацію", "Про обовязковий примірник. Буду вдячна.
Відповідь. Стандартом ДСТУ ГОСТ 7. 1: 2006. Система стандартів з інформації, бібліотечної та видавничої справи. Бібліографічний запис. Бібліографічний опис. Загальні вимоги та правила складання" унормовано загальні вимоги та правила складання бібліографічних описів документів, їхніх частин та груп документів (книг, нот, мап, електронних ресурсів, статей з газет, журналів тощо). Пропонуємо ознайомитись з прикладами аналітичного опису в Методичних рекомендаціях з впровадження ДСТУ ГОСТ 7.1:2006, підготовлених Науковою бібліотекою Львівського національного університету імені Івана Франка /Режим доступу: http://web.znu.edu.ua/NIS/docs/dstu_7_1-2006.pdf. Додатково див. відповідь на питання № 3511.
Питання №4155 marina 08/11/2013 × 20:37
Здравствуйте! Скажите, пожалуйста, имеет ли право школьный библиотекарь самостоятельно определять, устарела или нет какая-либо методическая литература (в частности, издательства Москва:"Просвещение"). Может, необходимы рекомендации вышестоящих органов? Или же мы должны списывать такие книги только по ветхости? Вопрос возник в связи с недавними проверками школ и библиотек по поводу использования учебной и метод. литературы.
Відповідь. Зрозуміло, що особливість шкільної бібліотеки полягає в тому, що вона підпорядковується як заклад культури Міністерству культури, а як структурний підрозділ закладу освіти – МОНмолодьспорт, тому має керуватись у своїй діяльності законодавством обох міністерств. Але, щоденна діяльність бібліотекаря (публічної або шкільної бібліотеки) передбачає покращення якісного складу фонду: його постійне вивчення та своєчасне виявлення мало використовуваної, застарілої за змістом, зношеної літератури, а також оперативне вилучення таких документів. Вищезазначені обов’язки прописані в посадовій інструкції бібліотекаря будь-якої кваліфікації (див. «Довідник кваліфікаційних характеристик професій працівників. Випуск 81 "Культура та мистецтво", затвердженого наказом Міністерства культури і мистецтв України 14.04.2000 р. N 168). Норми часу на дані процеси визначені в Розділі 3. Організація бібліотечного фонду «Типових норм часу на основні процеси бібліотечної роботи», затверджені Наказом Міністерства культури і туризму України від 29.12.08 №1631/0/16-08 /Режим доступу: http://profy.nplu.org/articles.php?lng=uk&pg=83 .

Для отримання відповідних рекомендацій з приводу перевірок шкільних бібліотек, пов’язаних з посиленням контролю за використанням у навчальних закладах друкованої продукції шкільного асортименту (Лист МОН № 1/9-639 від 16.09.13 року), пропонуємо надіслати запити до редакції журналу «ШБІЦ. Бібліотечна робота» / Реквізити редакції:поштова адреса:03680, м. Київ, вул. Горького 172, кімн. 720, тел./факс:(044) 528-28-60; e-mail: red@libcenter.com.
Питання №4154 Sasha 08/11/2013 × 20:22
Доброго дня. Працюю завідуючою міською дитячою бібліотекою-філією в селищі міського типу на повну ставку. Обслуговую 755 користувачів-читачів. Чи може директор ЦБС  наказом, чи якимсь іншим способом мене зобовязати взяти на себе обслуговування пункту видачі літератури у сусідньому селі, при закритті там сільської бібліотеки за недостатньою кількістю населення. Відстань від бібліотеки до сусіднього села 13 км без транспортного сполучення.
Відповідь.Зрозуміло бажання директора ЦБС забезпечити населення сусіднього села бібліотечними послугами. Але, в той же час, нам не зрозуміло, яким чином буде забезпечено безперебійну діяльність стаціонарної бібліотеки і яким чином бібліотекарю подолати шлях без транспортного сполучення? Можливо буде доцільним розглянути варіанти: проаналізувавши штатний розпис ЦБС, директор знайде можливість працевлаштувати на пункт видачі на неповний робочий час мешканця села, в якому відсутня стац. бібліотека; вирішити з органами місцевої влади або місцевого самоврядування питання щодо транспортного забезпечення…
Питання №4153 Kosty 08/11/2013 × 13:23
как определить соотношение количество месть в читальном зале количество студентов
Відповідь. Враховуючи специфіку діяльності освітянських бібліотек пропонуємо переадресувати запит до фахівців методичного відділу наукової бібліотеки ім. М. Максимовича Київського національного університету ім.Т.Г.Шевченка,яка здійснює загальне методичне керівництво бібліотеками вищих навчальних закладів ІІІ та IV рівнів акредитації всіх систем та відомств: http://www.library.univ.kiev.ua/ukr/about/metod.php3. Зі свого боку звертаємо увагу на ДБН В.2.2-9-2009 "Громадські будинки та споруди. Основні положення". Також, пропонуємо провести аналіз статистичних показників відвідуваності читального залу за останні 3-5 років ( особливо в сесійний період), експрес-спостереження. Отримані результати порівняти з наявною кількістю студентів та прийняти відповідне рішення стосовно забезпечення посадочних місць у ч/з.
Питання №4152 natali 08/11/2013 × 10:19
Шановні колеги,  у мене питання стосовно обрахування стажу роботи. Свого часу я пропрацювала понад 5 років методистом в професійно-технічному закладі, зараз працюю методистом в центральній районній бібліотеці, Чи враховується цей стаж до бібілотечного?
Відповідь.Буде враховуватись, якщо в трудовій книжці зазначено, що Ви працювали методистом у бібліотеці професійно-технічного закладу.
Питання №4151 Irina 08/11/2013 × 09:57
Доброго дня! Підкажіть, будь-ласка, як правильно скласти бібліографічний опис джерел, якщо вони розміщенні в одній книзі. Тобто автор написав три розділи в книзі, які мають власну назву та на які потрібно скласти б.гр.опис. Дякую!
Відповідь.Письмова консультація надіслана 18.11.2013р. о 15.35.
Питання №4149 Nina 07/11/2013 × 18:53
Добрый день! У нас в библиотеке осталось большое количество брошюр-б/н (их отмечали в отдельной книге "Брошюры" в получаемом количестве/например 30 шт./-в то время было несколько библиотек, сейчас осталась одна). 1. Необходимо ли  завести новую книгу "Брошюры" с б/н или присвоить им инвентарные номера? 2.Как правильно  их списывать?
Відповідь. Після введення в дію Інструкції з обліку документів, що знаходяться в бібліотечних фондах, затвердженою Наказом Міністерства культури і туризму України 03.04.2007 N 22 /Режим доступу: http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/z0530-07 всі брошури (без зазначення ціни) та книги були взяті на загальний сумарний облік. Єдині статистичні дані були надані до бухгалтерії та зафіксовані в «Книзі сумарного обліку бібліотечного фонду бібліотеки» (див. гр.7 Ч.1. Книги сумарного обліку…).

На сьогоднішній день списання книг і брошур оформлюється єдиним актом. В актах на списання документів, що не зараховані до балансу бібліотеки і не мають інвентарних номерів, загальна вартість документів та їх вартість у описах до акту не вказується. Складені комісією акти про списання майна відображаються в бухгалтерському обліку після їх затвердження керівником бюджетної установи.
Питання №4148 Lyudmula 07/11/2013 × 14:32
Шановні колеги, допоможіть, будь ласка, дізнатись, який вірш Т. Шевченко продовжив писати після деякої перерви.
Щиро дякую!
Відповідь. Дозволимо нагадати, що наша довідка розрахована на допомогу в вирішенні фахових питань. Враховуючи специфіку Вашого питання пропонуємо самостійно відвідати будь-яку місцеву публічну бібліотеку, або переадресувати запит до офіційного сайту Інституту літератури ім. Т.Г.Шевченка, Відділу шевченкознавства /Режим доступу: http://www.ilnan.gov.ua/shevch.htm .
Питання №4147 tatiyana 07/11/2013 × 14:03
Добрый день !  Помогите разобраться : автор Джессика Симон - какая страна. Получили в дар книгу Джессика Симон " Шестая блондинка" год - 2008, издательство "Панорама". В книге стоит индекс 84.4 и все. Смотрели в интернете - там представлены книги, а биография отсутствует.
Відповідь. У фондах нашої бібліотеки цієї авторки немає, але в електронному каталозі Російської державної бібліотеки (http://www.rsl.ru/ru/s97/s339/) є запис на цю книгу, де індекс ББК: Ш6(7США)6- 44 .
Питання №4146 Tatiana 07/11/2013 × 13:40
Добрый день. Подскажите пожалуйста . В вузовской библиотеке при списании литературы по ветхости к акту прилагаем квитанцию о сдаче макулатуры.  Необходимо ли прилагать квитанцию при списании периодических изданий , если периодика на балансе бухгалтерии не стоит. По какой форме составлять  акт ?
Відповідь. Будь-який акт на вилучення документів із бібліотечного фонду потребує наявності квитанції про здачу їх в макулатуру.
Питання №4145 liubienchuk 06/11/2013 × 19:28
добрий вечір.я працюю у шкільні бібліотеці на цілі ставці. який у мене має бути по закону рем дня?чи є у мене обідня перерва?
Відповідь. Законодавством не встановлено єдиної норми тривалості робочого часу на рік. Ця норма може бути різною залежно від того, який робочий тиждень установлений для Вашої бібліотеки, яка тривалість щоденної роботи, коли встановлені вихідні дні. Тривалості робочого часу на рік визначається з дотриманням вимог статей 50 — 53,67 і 73 КЗпП. Відповідно до ст. 66 КЗпП України перерва для відпочинку і харчування обов’язкова. Пропонуємо ознайомитись з текстом Колективного договору школи.
Питання №4144 Olena 06/11/2013 × 16:22
Підкажіть будь ласка:У вузівській бібліотеці запущено АБІС  "ІРБІС-64" .  Виникає питання припинення роздруковування карток для вливання у подальшому  в  абетковий, предметний та систематичний каталоги. Чи є документ, який дозволяє припинення наповнення паперового каталогу не зважаючи на нові технології та за яких умов?Дякую!
Відповідь. Ще з часів започаткування перших електронних каталогів у 60-х рр. ХХ ст. в бібліотеках усього світу почались дискусії про доцільність ведення традиційних карткових каталогів одночасно з електронними. На сьогоднішній день відмовитись від традиційних каталогів можуть лише ті бібліотеки, які мають власні потужні автоматизовані системи та матеріальні можливості для здійснення повної ретроспективної конверсії і підтримання необхідної кількості страхових копій електронного каталогу. Рішення стосовно припинення наповнення друкованого каталогу приймає кожна бібліотека самостійно, що має бути відображено в відповідних внутрішніх документах (наказ, Положення про систему каталогів і картотек бібліотеки і т.п.).
Питання №4143 olga 06/11/2013 × 15:23
Підкажіть, будь ласка, чи може бути у відділі інноваційних технологій та електронних ресурсів посада "спеціаліст з електронних ресурсів", і чи може бути взагалі в бібліотеці посада "спеціаліст з ..."? Дякую.
Відповідь. Професійні назви робіт визначаються Класифікатором професій ДК 003:2010, затверджено наказом Держспоживстандарту України від 28 липня 2010 року № 327 з наданням чинності з 01 листопада 2010 року. Зазначені Вами посади ми не знайшли в Класифікаторі. Додатково див. відповідь на питання № 2896.
Питання №4141 Konstantin 06/11/2013 × 14:25
http://library.mk.ua
У відповіді на питання №4082 ви радите:Оформити заміну журналу в «Зошиті обліку видань одержаних від читачів замість загублених» (пронумерований, прошнурований, затверджений печаткою керівника). ... На основі заповнених граф у «Зошиті …» складаються відповідні акти (про вибуття і надходження документів).Поділіться будь ласка формати зошита і відповідного акту. На сьогодні ми маємо зошити ще радянських часів, і жодної типової форми "відповідного акту".
Відповідь. Форма «Зошиту …» не змінилась. Окремі бібліотеки ввели в Зошит додаткові графи, які відповідають окремим розділам Книги сумарного обліку БФ. Акти складаються згідно:"Інструкції з обліку документів, що знаходяться в бібліотечних фондах" (Режим доступу: http://zakon1.rada.gov.ua/cgi-bin/laws/main.cgi?nreg=z0530-07) та Інструкція зі складання типових форм з обліку та списання основних засобів, що належать установам і організаціям (затверджено наказом Головного управління Державного казначейства України та Державного комітету статистики України 02.12.97 р. N 125/70 /Режим доступу: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/z0612-97 ). Нагадуємо, що оформлення заміни передбачає наявність: загального акту (дублює «Зошит …»), акту на оприбуткування отриманих видань, акту на вилучення загублених видань.
Питання №4140 Valentina 06/11/2013 × 13:32
Добрый день,уважаемые коллеги! Просим   проконсультировать по вопросу: кто должен принимать, увольнять и  составлять приказы  на отпуск зам. директора по работе с детьми- директор ЦБС или управление культуры и туризма?Согласно Постановления №745 приказы о  премировании издает  управление культуры.   Заранее благодарим.
Відповідь. Якщо ЦБС має статус юридичної особи директор діє на засадах єдиноначальності і у межах своєї компетенції видає відповідні накази.

Пропонуємо перечитати посадову інструкцію директора ЦБС з метою уточнення делегованих йому повноважень.
Питання №4139 Walentina 06/11/2013 × 10:45
Добрий день! Дайте відповідб на питання: яка норма студентів(кількість) на одного бібліотекаря в бібліотеці вищого навчального закладу 1-2 рівня акредитації.В якій нормативно-правовій базі можна знайти відповідь на це питання? Дякую за відповідь.
Відповідь. Згідно Типових штатних нормативів професійно-технічних навчальних закладів (затверджено Наказом МОН України 06.12.2010 N 1204) передбачено: 1 бібліотекар - при контингенті до 600 (включно) учнів; 2 бібліотекарі - При контингенті понад 600 учнів. Також, пропонуємо ознайомитись з Листом МОН України «Щодо штатних нормативів вищих навчальних закладів I - II рівнів акредитації» від 04.10.2011 N 1/11-9213.
Питання №4138 Mariua 06/11/2013 × 09:58
Доброго дня, шановні колеги!  В нас виникло питання щодо структури міських бібліотек: в нашій бібліотечній ситсемі діє  міська центральна бібліотека, яка обслуговує тільки доросле населення, 2 бібліотеки-філії для дітей, 2 бібліотеки-філії для дорослих з дитячим відділенням, 1 - для дорослих з юнацьким абонементом, 3 бібліотеки-філії для дорослих. Наше запитання: Чи ми маємо право залишати таку структуру чи бібліотеки для дорослих мають обслуговувати і дітей, так само як і центральна бібліотека? Якщо так, чи потрібно їм вести дитячі щоденники роботи і як планувати показник користувачів?  Дякуємо за співпрацю та завжди професійні відповіді.
Відповідь. У відповідності до Конституції України, Закону України "Про бібліотеки і бібліотечну справу" публічна бібліотека – загальнодоступна установа, яка надає бібліотечні послуги всім громадянам незалежно від віку, статі, національності, освіти, соціального стану, політичних та релігійних переконань. Тому, бібліотеки для дорослих мають обов’язково обслуговувати дітей, підлітків, юнацтво разом з їх батьками, сестрами, братами, дідусями і т.п. Створювати окремі структурні підрозділи та вводити «дитячі щоденники роботи» – не потрібно. І-ою частиною Щоденника роботи бібліотеки, ЄРК передбачено облік користувачів за віком. Плануєте діяльність у відповідності до "Типових норм часу на основні процеси бібліотечної роботи" , затверджені Наказом Міністерства культури і туризму України 29.12.2008 N 1631/0/16-08 /Режим доступу: http://profy.nplu.org/articles.php?lng=uk&pg=83 .
Питання №4137 Anjelika 05/11/2013 × 17:18
Доброго вечора.у мене таке питання: чий орган видає журнал "Шкільна бібліотека" і  який рік заснування цього періодичного видання?
Відповідь. Контактна інформація: гол. редактор журналу "Шкільна бібліотека" - Тел.:(044) 332-46-91 ; E-mail: osvita-shb@ukr.net .
Питання №4136 Konstantin 05/11/2013 × 14:43
http://library.mk.ua
Уточнення до попереднього питання. Мається на увазі що диски з аудіокнигами та учбовими програмами прийняти до фонду бібліотеки.
Відповідь. Див. відповідь № 4135.
Питання №4135 Konstantin 05/11/2013 × 14:41
http://library.mk.ua
Прошу надати поради щодо списання компакт-дисків які перебувають на балансі бібліотеки.Наперед вдячні!
Відповідь. Порядок списання аудіовізуальних видань, книг, брошур – однаковий. Ви можете аудіовізуальні матеріали включати до акту вилучення друкованих документів (якщо причина списання – єдина),окремо зазначивши не лише загальну суму списаних документів, але й суму списання аудіовізуальних матеріалів (цього потребує облік у «Книзі сумарного обліку бібліотечного фонду бібліотеки»). Також, за погодженням з бухгалтерією, Ви можете скласти окремий акт на списання саме аудіовізуальних видань. В акт можуть включатися АВД різного виду, але списуються з однієї причини.
Питання №4134 Olena 05/11/2013 × 14:07
Отримуємо багато друкованих документів із додатками CD. Підкажіть, будь ласка, чи записується під час технічної обробки інвентарний номер документа  також і на самому СD?

Дякую!
Відповідь.Згідно п.3.5. Інструкції з обліку документів, що знаходяться в бібліотечних фондах (затверджено Наказом МКТ України від 03.04.2007 N 22 /Режим доступу: http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/z0530-07) CD, як додаток, отримує інвентарний номер основного документа.
Питання №4133 Olena 05/11/2013 × 13:57
Підкажіть, будь ласка, класифікаційний індекс за таблицями ББК для масових бібліотек книжок

1. Николаева, Тамара Ивановна    Театральная площадь. - М. : Издательство Центрполиграф, 2010.

2.  Махотин, Сергей Анатольевич   Прогулки по лесу. - М. : Белый город.

Дякую!
Відповідь. 1. Класифікаційний індекс за таблицями ББК для масових бібліотек: 85.113(2РОС) Історія архітектури Росії дореволюційного періоду

2. Класифікаційний індекс за таблицями ББК для масових бібліотек: 28я9 Біологія – Популярні видання

Зав. сектору ВК – Ляшенко Л.Б., гол. бібліотекар – Коваль Т.Ф.
Питання №4132 zoya 05/11/2013 × 13:10
Доброго дня . Скажіть будь-ласка як в систематичному каталозі відображається Твори літератури окремих країн за країнами чи алфавітом якщо фонд розставлеий за алфавітом.Дякую за відповідь.
Відповідь.Різні класифікаційні системи є осередком організації СК. В бібліотечній практиці публічних бібліотек України основні поділи , підрозділи, комплекси рубрик СК будуються за схемою Бібліотечно-бібліографічна класифікації (ББК).
Питання №4131 Tetyana 05/11/2013 × 12:25
Як правильно  вести облік оприбуткування   та списання необоротних активів без копійок , а саме на субрахунках : 112,113  ?
Відповідь. Пропонуємо опрацювати Положення з бухгалтерського обліку необоротних активів бюджетних установ, затверджене наказом Мінфіну України від 26.06.2013р. № 611/Режим доступу: http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/z1214-13/page4 .
StartПопередні10 previous pages [ 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 ] 10 next pagesНаступніEnd

Актуальна інформація

Вітаємо шановних відвідувачів на сайті, який супроводжує науково-методичний відділ Національної бібліотеки України імені Ярослава Мудрого (НБУ ім. Ярослава Мудрого). Наш відділ є науково-методичним та інформаційно-консультативним центром для публічних бібліотек України, а також співпрацює з бібліотеками різних типів і форм власності.

Пам'ятайте, що наповнення цього сайту - наша спільна робота. Якщо Ви маєте матеріали, що можуть зацікавити бібліотечну спільноту, або бажаєте підняти актуальну тему - чекаємо Ваших пропозицій на адресу method@nplu.org.

Шановні колеги! Якщо у вас змінилися реквізити (адреса, e-mail, URL, телефон тощо) надішліть повідомлення для відповідних коректив на сторінці сайту „Бібліотеки України”.


Вітаємо
For Librarians
Библиотекарю
Пошук



Голосування
Причини стримування інвестування роботодавцями коштів у професійне навчання бібліотечних працівників:
 
відсутність коштів
небажання інвестувати кошти в навчання працівників
необхідність економити кошти в умовах військового стану
недостатня зацікавленість працівників у підвищенні свого професійного рівня
Результати