Розділи сайту
Мастрід
Нове на сайті
Інформація від майстра
Відвідувачі
 |
Запитання-відповіді
Питання №4211 |
veronika 25/11/2013 × 22:31 | Доброго дня! До бібліотеки надійшов комплект із 9 дисків в коробці під загальною назвою "Аудіоантологія української поезії". Кожен окремий диск в індивідуальній упаковці та має свою назву. Як правильно оприбуткувати ці диски? Як 1 примірник чи 9 примірників аудіовізуальних матеріалів? Буду вдячна за допомогу.
Відповідь. Одиницями обліку електронних видань є екземпляр і назва. Екземпляром для електронних видань є дискета й оптичний диск (СО-КОМ і мультимедіа), тому обліковуєте 9 примірників (див. п. 6.3, п.5.1.3. Міждержавного стандарту ГОСТ 7.20 - 2000 "Бібліотечна статистика"). |
Питання №4210 |
svetlana
25/11/2013 × 16:54 | Я була завідувачкою бібліотеки-філії міської ЦБС. Мала 13 розряд - пройшла в цьому році атестацію. Перейшла працювати до шкільної бібліотеки. По якому розряду мені повинні нараховувати заробітну плату? Яку категорію бібліотекаря я мала маючи 13 розряд?
Відповідь. Посадові оклади працівників бібліотек навчальних закладів відрізняються від посадових окладів зав. бібліотек-філій. Пропонуємо ознайомитись з Листом МОН України «Щодо тарифних розрядів працівників бібліотек навчальних закладів» № 1/9-414 від 19.06.09 року /Режим доступу: http://osvita.ua/legislation/other/4170/ . |
Питання №4209 |
Sveta 25/11/2013 × 10:54 | Доброго дня, підкажіть будь ласка чи можна списувати літературу за 2000- 2006 роки? Дякую.
Відповідь. Ви можете списати документи, склавши відповідно до законодавства акти на списання майна, якщо:
суб'єктом управління (місцевим органом виконавчої влади, що є розпорядником бюджетних коштів) надано дозвіл на списання майна;
постійнодіюча комісія зі списання провела обстеження вищезазначених документів, підтвердила їх непридатність і установила конкретну причину списання.
|
Питання №4208 |
rybak 24/11/2013 × 15:02 | Здраствуйте! прошу надати мені відповідь по такому запитанню: який розмір посадового окладу редактора бібліотек та які надбавки діють на цю посаду? (на основі якого законодавчого акту це регулюється?).
Відповідь. Тарифні розряди бібліотечних працівників визначено в Додатках до наказу Міністерства культури і туризму України від 18.10.2005 № 745 "Про впорядкування умов оплати праці працівників культури на основі Єдиної тарифної сітки", зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 27.10.2005 за № 1285/11565 (із змінами) /Режим доступу: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/z1285-05/page3 . Надбавки та доплати регулюють: п.2 Наказу № 745, Постанова КМ "Про підвищення заробітної плати працівникам бібліотек" від 30.09.09 № 1073 /Режим доступу: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/1073-2009-п , Постанова Кабінету Міністрів України «Про затвердження Порядку виплати доплати за вислугу» від 22.05.2005 р. № 84 /Режим доступу: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/84-2005-п . |
Питання №4203 |
nina 22/11/2013 × 14:49 | Добрий день! При центральній міській бібліотеці планується відкриття відділу краєзнавства. Підкажіть, будь ласка, як має правильно звучати назва, можливо існують нові сучасні варіанти. Дякую.
Відповідь. В даному питанні пропонуємо не експериментувати з назвою, а скористатись переліком структурних підрозділів комунальних бібліотек, наданого в Додатку 1 до наказу Міністерства культури України22 серпня 2012 р. № 900 /Режим доступу: http://mincult.kmu.gov.ua/mincult/uk/publish/article/298225
|
Питання №4202 |
Oksana 22/11/2013 × 14:08 | Доброго дня. Підкажіть будь ласка, який відсоток літератури від загального фонду можна вилучити з бібліотеки, при теперішніх мінімальних надходженнях нової. Вилучаємо 5-8%. Дякую за відповідь.
Відповідь. Державних нормативів щодо відсотку щорічного вилучення документів з бібліотечного фонду не існує.
У зарубіжних країнах вилучення документів у публічних бібліотеках становить 3 - 5% від загального фонду, а за рекомендаціями ІФЛА має складати навіть до 8% (підкреслюємо: не від обсягу надходжень, а від загального фонду).
Забезпечення організованого вилучення документів передбачаються річними планами бібліотеки. До уваги береться аналіз таких показників як обертаність, читаність, книгозабезпеченість та фізичний стан документа.
|
Питання №4201 |
Marina
22/11/2013 × 11:06 | Здравствуйте, Скажите, пожалуйста, может ли библиотека принять в фонд и выдавать пользователям книги на электронных носителях (диски), содержащие литературные произведения, ставшие общественным достоянием (напр., В.Шекспир, Ромео и Джульетта), скачанные из интернета?
Спасибо.
Відповідь. Що стосується конкретно твору Шекспіра, В. Ромео і Джульєтта – так, якщо цей твір буде надано мовою оригіналу. Якщо твір надано в перекладі з англійської мови необхідно врахувати, що переклад у визначенні ЗУ «Про авторське право і суміжні права» (від 23.12.1993 № 3792-XII, із змінами) є похідним твором (визначення термінів див. у ст.1 вищезазначеного закону) та охороняється авторським правом. Переклад твору переходить в суспільне надбання через 70 років після смерті перекладача, якщо майнові права авторів та інших осібне не перейшли у спадщину (див. ст.ст. 20, 28, 29 ЗУ № 3792-XII). |
Питання №4200 |
Luba
22/11/2013 × 09:51 | Доброго дня ще раз!Уточнюю своє запитання .Скажіть,будь ласка, як здійснювати оплату 2 бібліотечним працівникам одночасно (який здає і приймає книжковий фонд), якщо в штатному розписі передбачено лише 1 штатну одиницю бібліотекаря.А получається, що потрібно оплачувати двом працівникам одночасно.Як вийти з положення, щоб одного працівника прийняти,не звільнивши пока (на час передачі )іншого?Як правильно прийняти одного на посаду і звільнити іншого,при цьому, щоб вони зробили передачу книжкового фонду (один здав, інший прийняв)?Бібліотеки наші районні ,публічні.А в даному випадку мова йде про передачу фонду сільської бібліотеки-філіалу. Наперед вдячні за відповідь.
Відповідь. Можемо запропонувати варіант: справи передаються й акт приймання-передачі оформляється з кимось з працівників ЦБС (наприклад, заступником директора з адм.-господ. питань), який потім передасть їх новопризначеному бібліотекарю. Додатково див. відповіді на питання №№ 2814, 2760, 2302. |
Питання №4199 |
Luba
22/11/2013 × 09:23 | Скажіть,будь ласка, як здійснювати оплату 2 бібліотечним працівникам одночасно (який здає і приймає книжковий фонд), якщо в штатному розписі передбачено лише 1 штатну одиницю бібліотекаря.В даному випадку мова йде про передачу фонду сільської бібліотеки.
Відповідь. Див. відповідь на питання № 4200. |
Питання №4198 |
Irina
22/11/2013 × 09:09 | Доброго дня! Підкажіть, будь-ласка, при складанні біобібліографічного покажчика у розділі «Іменний покажчик», які є варіанти розміщення прізвищ, якщо один і той же автор на українській, російській та англійській мові? Дякую!
Відповідь. Якщо у довіднику наводиться кілька імен (псевдонімів, криптонімів) однієї особи, то всі відомості про неї зосереджуються під одним іменем, решта імен подаються у відповідних місцях покажчика в алфавітному порядку з посиланням на основне ім’я.
Якщо у тексті згадуються імена однієї особи кириличним та латинським алфавітом, латинське ім’я подається у відповідному місці покажчика з посиланням на кириличне ім’я.
Приклад:
Стефаник Юрій (псевд.: Клиновий Юрій, Гаморак Юрій)
Гаморак Юрій див. Стефаник Юрій
Клиновий Юрій див. Стефаник Юрій
Казимира Богдан (Kazymyra Bohdan)
Kazymyra Bohdan див. Казимира Богдан
За наявності в покажчику різних осіб з одним і тим самим прізвищем і одними й тими ж ініціалами, імена (у разі необхідності й по батькові) цих осіб подаються повністю.
Приклад:
Іваненко Іван Петрович
Іваненко Іван Пилипович
До іменного покажчика включають імена всіх осіб, які згадуються в основному тексті довідника (у т.ч. в примітках, посиланнях) з посиланнями на відповідну сторінку. Іменні рубрики в покажчику розташовують в алфавітному порядку. Спочатку подають імена, наведені кириличним алфавітом, потім – латинським.
Виконавець – НБВ
|
Питання №4197 |
Natals 21/11/2013 × 19:15 | Хочу уточнить информацию по поступлению литературы от областных библиотек городским ЦБС. В накладных на полученную литературу цена книги стоит с копейками. А почему, если с октября 2010г. фонды должны быть без копеек. Я думаю, что областные библиотеки тоже должны копейки у себя убирать . Прошу разобрать ситуацию по отражению такой литературы в бух.учете и учете в библиотеке. Я просмотрела некоторые статьи (31/08/2009) на этом сайте и в полном недоумении. Работаю бухгалтером в гор. ЦБС недавно. Принесли акт на списание литературы, а там опять все с копейками и вдобавок с 2003 года биб.фонды не индексировались. Как мне правильно все это отразить по бух.учету. Когда индексируются фонды? Спрашивать негде. Помогите!!!!
Відповідь. Ми можемо надати відповідь лише з позицій бібліотечного фахівця, але не бухгалтерської служби, яка має свою методологію. 1. Бібліотечні фахівці чітко розмежовують сумарний і індивідуальний облік БФ, який здійснюється в відповідності до Інструкції з обліку документів, що знаходяться в бібліотечних фондах (затверджено Наказом Міністерства культури і туризму України 03.04.2007 N 22). Бухгалтерія веде лише груповий облік, який донедавна ґрунтувався на вимогах «Інструкції з бухгалтерського обліку необоротних активів бюджетних установ» (від 17.07.2000 N 64), а сьогодні в відповідності до Наказу Мінфіну України
«Про затвердження деяких нормативно-правових актів з бухгалтерського обліку бюджетних установ» 26.06.2013 № 611 /Режим доступу: http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/z1214-13 .
На субрахунку 112 "Бібліотечні фонди" обліковуються бібліотечні фонди, незалежно від вартості окремих примірників книг. Придбані бібліотечні фонди обліковуються за первісною вартістю з урахуванням сум, сплачених постачальникам, або вартості інших форм погашення заборгованості без урахування непрямих податків, інших витрат, пов'язаних з придбанням. Облік необоротних активів ведеться в повних гривнях, без копійок. Сума копійок, сплачених за придбання необоротних активів, відноситься на видатки установи.
В бібліотечних каталогах, інвентарних книгах отримані документи будуть мати свою первісну вартість (з копійками). В списках до актів на вилучення документів ціна видань буде з копійками, але загальна сума акта – без копійок. Ще в 2010 році (на виконання Наказу Державного казначейства України від 02.09.2010 N 312) бібліотеки і бухгалтерії провели узгодження загальної вартості БФ, відобразивши це в Книзі сумарного обліку БФ та в груповій картці обліку в бухгалтерії.
2. Нагадаємо, що індексація балансової вартості основних фондів підприємств, організацій та установ України проводилась у чотири етапи – у 1992, 1993, 1995 та 1996 роках. З 1997 року платникам податку надано право щороку самостійно застосовувати індексацію балансової вартості груп основних фондів та нематеріальних активів залежно від рівня інфляції. Індексують необоротні активи, у т.ч. бібліотечні фонди, коли коефіцієнт індексації перевищив одиницю. На сьогоднішній день відповідно до п. 7.3 Положення № 611, індексація первісної (переоціненої) вартості груп необоротних активів може проводитися за самостійним рішенням керівника установи.
|
Питання №4195 |
natali 21/11/2013 × 11:16 | Яка кількість великих масових заходів в т. ч. клубів, літературних вечорів, круглих вечорів має планувати на рік Центральна бібліотека району? Дякуємо за відповідь?
Відповідь. Затверджених нормативів щодо кількості масових заходів на рік - не існує. Кількість заходів залежить від реальних ресурсів і можливостей бібліотеки (штату бібліотечних працівників, площі бібліотеки, кількості посадочних місць і т.п.). Кожна бібліотека, враховуючи свої стратегічні та поточні цілі і завдання, розраховує осяг масових заходів відповідно до Розділу 7. Реклама бібліотеки та бібліотечних послуг "Типових норм часу на основні процеси бібліотечної роботи" (затверджені Наказом Міністерства культури і туризму України 29.12.2008 N 1631/0/16-08 /Режим доступу: http://profy.nplu.org/articles.php?lng=uk&pg=83 . |
Питання №4194 |
Yula 21/11/2013 × 09:36 | Подскажите пожалуйста ответ на вопрос. У нас проведена инвентаризация фонда библиотеки (всех ее подразделений, недостачи не выявлено). Поскольку директор библиотеки не является материально ответственным лицом (прийдя на эту должность он не подписывал договор о материальной ответственности, материальная ответственность не была оговорена в приказе о назначении), он уверяет, что после инвентаризации необходимо переподписать договора о материальной ответственности с работниками библиотеки, которые непосредственно работают с литературой, отвечают за ее хранение, осуществляют ее выдачу и прием. И еще мотивирует тем, что в должностных инструкциях (в обязанностях) у нас указана полная материальная ответственность за доверенный фонд и при поступлении на работу были подписаны договора о полной материальной ответственности. Мы договора переподписывать не хотим, считаем, что именно директор библиотеки должен быть материально ответственным за фонд всех подразделений библиотеки. Спасибо.
Відповідь. Згідно "Довідника кваліфікаційних характеристик професій працівників. Випуск 81 Культура та мистецтво" (затверджений наказом Міністерства культури і мистецтв України 14.04.2000 р. N 168 за погодженням з Міністерством праці та соціальної політики України) директор (завідувач) бібліотеки: «Забезпечує ефективне виконання і зберігання закріпленого за бібліотекою (ЦБС) майна». Додатково пропонуємо ознайомитись із статтею ученого секретаря НПБУ Н. Розколупи "До проблем обліку бібліотечних фондів" (Бібліотечна планета. – 2006. – № 2. – С. 11-14) // http://profy.nplu.org/!site/publication/lp-32.pdf, та з "Юридичною консультацією" ((Бібліотечна планета. – 2008. – № 4. – С. 35-36) // http://profy.nplu.org/file/lp-42.pdf, відповідями на питання №3731, 3388, 2978. |
Питання №4193 |
oksana 21/11/2013 × 09:04 | Доброго дня. Шановні колеги виникло запитання. Центральна бібліотека ліквідовує відділ технячної книги до кінця 2013 року, з 2014р. січня створюється віддділ краєзнавства. Літературу з технічного відібрали собі інші відділи ЦБ,. чи можна складати акти на передачу книг та на списання за причинами з січня 2014р, чи потрібно провести всі акти навилучення, та на надходження до відділів ЦБ груднем 2013р. Дякую за відповідь.
Відповідь. Як ми зрозуміли, у Вас відбувається процес перерозподілу БФ між структурними підрозділами бібліотеки. Внутрішня передача здійснюється на підставі оформлення актів. Саме на підставі складених актів (в т.ч. і описів до них) здійснюються зміни в формах індивідуального обліку БФ (в каталогах). Здійснення структурної перебудови передбачає видання відповідного наказу (а також відповідних змін в установчому документі бібліотеки – Статуті або Положенні). В наказі зазначається термін проведення структурної перебудови. Саме в зазначений термін мають бути складено акти на передачу або вилучення. |
Питання №4192 |
lilya
21/11/2013 × 08:20 | Уточнення до питання 4184 Централізована міська бібліотечна система (публічні бібліотеки) БФ
розтавлен згідно ББК, внутрі розділу за абеткою. Каталоги організовано за українсько-російською абеткою. Картки іноземних видань перекладались на українську мову (автор чи назва) і розставлялись строго за абеткою в обліковому та абетковому каталогах. В нас їх не багато близько 100. Але як здійснювати пошук? Можливо картки іноземних видань розставити в кінці каталогу за абеткою країни (роздільники і абетка країни) і не
перекладати?
Дякую!
Відповідь. Авторський знак визначають за першим елементом бібліографічного запису (автора чи назви видання). Документам іноземною мовіою також присвоюють авторський знак, але мовою видання, на якій формується і бібліографічний запис. Розстановка карток в традиційному абетковому каталозі передбачає варіанти:
1)попередньо транслітерувати б/ф записи на картках і розставити їх за зведеною укр.-рос. абеткою;
2)ведення окремого абеткового каталогу документів іноземними мовами, що забезпечує швидкий і якісний пошук цих видань.
Відповідне методичне рішення, яке приймається методрадою, має бути відображене в «Положенні про систему каталогів і картотек бібліотеки», а також в картотеці метод. рішень.
При визначенні авт. знаків рекомендуємо користуватись виданням: ХАВКИНА, Л.Б. Эластичные таблицы авторских знаков для кириллицы и латиницы: Практическое пособие для библиотекарей.— 7-е изд., испр. / Под ред. проф. Ю. Н Столярова. — М.: ТОО «Либерея», 1993. — 176 с. /Режим доступу: http://lib.sportedu.ru/HAVkina1.idc
Зав. сектору ВК – Рубіна Л.І.
|
Питання №4191 |
Tatiana
20/11/2013 × 21:49 | Добрый день, коллеги. Наша библиотека до 2010 года входила в состав Ялтинской централизованной библиотечной системы (ЯЦБС им.Чехова). Затем произошла децентрализация всех библиотек по Большой Ялте, т.е библиотеки стали (коммунальной) собственностью города.Так получилось и с нашей Алупкинской библиотекой. Теперь мы полностью подчиняемся исполнительному комитету города.У нас уже появился свой устав, наша библиотека является юридическим лицом. При этом методисты той библиотечной системы ( в которую раньше входила наша библиотека), постоянно указывают нам на то, что мы должны им ежемесячно отчитываться, сдавать годовые планы, приезжают проверять работу библиотекарей и т.д. Но если возникает какая-то проблема или вопрос касающийся работы библиотекарей,они отвечают коротко: Вы нам не подчиняетесь.Решайте все на местном уровне. Очень прошу ответить на мой вопрос. Правомерны ли действия методистов Ялтинской библиотеки?
Відповідь. По-перше, перепрошуємо за затримку, а по-друге, не маючи змоги безпосередньо ознайомитись з установчим документом бібліотеки, рекомендуємо Вам самостійно перечитати Статут (Положення) бібліотеки. В розділах установчого документу чітко визначено хто є Власником/Засновником комунального закладу. Звертаємо увагу, що саме в Статуті (Положенні) прописуються права Органу управління бібліотекою (саме йому бібліотека і звітує).
Також, пропонуємо написати офіційного Листа до керівництва ялтинської бібліотеки з проханням роз'яснити причини Вашої підзвітності і підконтрольності іншому комунальному закладу.
P.S. Увага! Ваша бібліотека має звітувати щорічно перед своїм Засновником щодо групи за оплатою праці (показники за основними напрямками роботи, в першу чергу - середньорічна кількість користувачів бібліотеки і середньорічна кількість видачі документів), що підтверджує і навантаження бібліотекарів у відповідності до Типових норм часу на основні процеси бібліотечної роботи, затверджені Наказом Міністерства культури і туризму України від 29.12.2008 р. №1631/0/16-08 /Режим доступу: http://profy.nplu.org/articles.php?lng=uk&pg=83. В свою чергу Засновник, в обов’язковому порядку, передає дані показники вищим і контролюючим органам в затверджені терміни.
|
Питання №4189 |
Lida
20/11/2013 × 16:34 | Добрий вечір! Допоможіть, будь-ласка, зясувати, як правильно записати до трудової книжки посаду прибиральниці бібліотеки? Дякую.
Відповідь. Зауважимо, що Національний класифікатор України ДК 003:2010 «Класифікатор професій» (КП) не містить професійної назви «прибиральниця». Натомість КП передбачає такі професійні назви робіт:
Прибиральник виробничих приміщень (код за КП 9132)
Прибиральник службових приміщень (код за КП 9132).
|
Питання №4188 |
Svetlana 20/11/2013 × 12:07 | Добрый день! Как правильно
определить язык издания при постановке на суммарный учет документа, если:титульный лист составлен на английском языке, место издания - Москва(наанглийском языке), комментарии на русском языке, язык основного текста-английский?
Відповідь. Видання на іноземній мові. |
Питання №4187 |
Lyudmula
20/11/2013 × 11:24 | Мій бібліотечний стаж на 01.12.2013 буде становити 20 років. З якого числа можна провести перерахування зарплати?
Відповідь. З 01 січня 2014 року. |
Питання №4186 |
lyuda
20/11/2013 × 11:17 | бібліотечні норми перевірки книжкового фонду за один день
Відповідь.Шановна колего! На несформульоване питання ми надаємо відповідь: розрахуйте норми в відповідності до Ч.3. Організація бібліотечного фонду. Інвентаризація бібліотечного фонду «Типових норм часу на основні процеси бібліотечної роботи», затверджені наказом МКТ України від 29.12.2008 №1631/0/16-08 /Режим доступу: http://profy.nplu.org/articles.php?lng=uk&pg=83 . |
Питання №4185 |
Svitlana
20/11/2013 × 10:28 | Доброго дня! Повертаємось до питання №1472 щодо повторного відвідування користувачами бібліотеки. Кваліфікований, ерудований спеціаліст абонементу ( який пройшов атестацію, користується повагою у керівництва, в колективі, та серед користувачів) запропонував користувачеві і послуги ВСО, МБА, і інші документи, витративши на обслуговування цього користувача близько 20 хвилин. На нашу думку результат був не нульовим. Чому бібліотекар не має підстав врахувати цьому користувачеві відвідування, адже робочий час був витрачений.
Відповідь. У Вашому випадку результат дійсно був не нульовим (а на 5+), тому нам не зрозуміло, що саме обмежує провести облік відвідування? Мова йшла про випадки, коли в формулярі 3-4-5… «пустих» відвідувань і тоді доречно постають питання до: професіоналізму працівників обслуговування; спроможності бібліотеки надавати якісні інформаційні та бібліотечні послуги; затребуваності бібліотеки в громаді і т.п. |
Питання №4184 |
lilya
20/11/2013 × 08:19 | Доброго дня! Якою мовою ставити літери при шифруванні іноземних видань, який ставити авторський знак (мовою видання чи українською мовою).
Наприклад: 84.7СПО/У62 Walker,
Carolyn. (автор Уолкер К.)
Або 84.7(US)/W19Дякую!
Відповідь. Просимо уточнити: БФ Вашої бібліотеки організовано за мовною ознакою? шифруєте видання для відділу (бібліотеки) іноземної літератури?
|
Питання №4183 |
larisa
19/11/2013 × 14:41 | Підкажіть,будь-ласка,чи має право бібліотека самостійно утилізувати макулатуру на списану літературу,якщо в населеному пункті немає пункту прийому вторсировини?Якщо можна,то на підставі якого документу?
Відповідь. Відсутність в населеному пункті заготівельного пункту вторинної сировини, потребує саме від бухгалтерії, або засновника бібліотеки прийняття вмотивованого рішення щодо оформлення процедури знищення списаного бібліотечного фонду. Один із варіантів - самостійна утилізація в присутності членів комісії (в т.ч. бухгалтера) по списанню, про що складається відповідний акт . |
Питання №4182 |
Larisa 19/11/2013 × 13:18 | Добрый день, коллеги! Подскажите пожалуйста: Я, библиотекарь сельского филиала, имею 8 тарифный разряд. Закончила заочно училище культуры по специальности, но мне не повысили разряд. Директор сказал только после аттестации.Она будет через 3 года.Как быть?
Відповідь. Саме керівникам бюджетних установ, закладів та організацій надано право в межах фонду заробітної плати, затвердженого в кошторисах доходів і видатків, установлювати працівникам конкретні розміри посадових окладів та доплат і надбавок до них. Згідно Ст.13 ЗУ «Про професійний розвиток працівників» від 12.01.2012 № 4312-VI /Режим доступу: http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/4312-17 атестаційна комісія приймає рішення про відповідність або невідповідність працівника займаній посаді або виконуваній роботі.
Тому, підвищення тарифного розряду має відбуватись в межах затвердженого центральними та місцевими органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування фонду заробітної плати та мати обґрунтування для наказу (копія диплому, підтвердження сумлінної праці працівника).
|
Питання №4181 |
Galina 19/11/2013 × 13:09 | Стоит вопрос о децентрализации библиотечной системы. Районная библиотека обслуживает 3200 читателей. Скажите, пожалуйста, как регулировать штат районной библиотеки если децентрализация все же состоится? Какими документами руководствоваться? Финансовое управление просит дать расчеты.Их интересует только штат райбиблиотеки.
Відповідь. Під необхідною чисельністю працівників бібліотеки розуміється чисельність, яка дозволяє ефективно та якісно виконувати завдання та функції, прописані в її уставному документі (Статуті або Положенні). При розрахунках навантаження необхідно керуватись Типовими нормами часу на основні процеси бібліотечної роботи, затверджені наказом МКіТ України від 29.12.2008 №1631/0/16-08 /Режим доступу: http://profy.nplu.org/articles.php?lng=uk&pg=83 ), які передбачають всі напрями діяльності бібліотеки (надання інформаційних і бібліотечних послуг населенню; організацію БФ; бібліотечну обробку та каталогізування документів; роботу з організації праці та управління тощо). Визначення навантаження вирішує питання щодо зайнятості бібліотекарів (режим нормального робочого часу, неповний робочий час, неповний робочий тиждень). Дозволимо нагадати, що з 1 січня 2013 року вступила в дію ст.29 п.2 Закону України «Про культуру» (від 14.12.2010 № 2778-VI), яка передбачає: «Працівникам у сфері культури, які працюють у державних і комунальних закладах культури, держава забезпечує: роботу на повну тарифну ставку» /Режим доступу: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/2778-17. Додатково див. відповіді на питання №№ 3166, 2777. |
Питання №4180 |
Marjana 19/11/2013 × 12:44 | Доброго дня, підкажіть, будь ласка, яким чином повинні включатися бібліотеки ЦБС до "Переліку закладів культури базової мережі" - як ЦБС (одна позиція) чи кожна бібліотека окремо (центральна, дитяча, філії)?
Відповідь. Офіційну відповідь Ви можете отримати лише від Міністерства культури України /Режим доступу: http://mincult.kmu.gov.ua/mincult/uk/reception/form?receptionId=53782 , або за телефоном:(о44)234-15-61. |
Питання №4179 |
Nina
18/11/2013 × 14:38 | Уважаемые коллеги, подскажите где можно найти методику проведения комплексной проверки работы библиотеки и форму паспорта для алфавитного и систематического каталогов. Нужен ли паспорт для систематической картотеки статей и краеведческого каталога? Спасибо.
Відповідь.1).Основні питання, що є предметом експертно-діагностичного аналізу діяльності публічних бібліотеки, викладено на шпальтах журналу Бібліотечна планета. – 2012. - №3. – С.27-30 /Режим доступу: http://profy.nplu.org/file/lp-57.pdf . 2). Дозволимо нагадати, що на всі каталоги і картотеки бібліотеки, за винятком тематичних, робочих та методичних картотек, складаються паспорти, що закріплено і «Положенням про систему каталогів і картотек ЦБС …». Додатково див. відповіді на питання № 3676, 2417. Лист надіслано 19.11.2013 о 14.20. |
Питання №4178 |
Ludmula
18/11/2013 × 12:27 | Добрий день, будь-ласка піскажіть який термін зберігання актів на вилучену літературу у філіалі та відділу комплектування
Відповідь. Кожна ЦБС повинна мати номенклатуру справ - систематизований перелік назв справ, що формуються в її діловодстві, із зазначенням строків зберігання цих справ. Номенклатура справ ЦБС формується на підставі «Переліку типових документів, що створюються під час діяльності державних органів та органів місцевого самоврядування, інших установ, підприємств та організацій, із зазначенням строків зберігання документів», затверджено Наказом Міністерства юстиції України 12.04.2012 № 578/5 /Режим доступу: http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/z0571-12 . Згідно вищезазначеного Переліку термін зберігання: актів списання книг – 10 років; актів списання періодичних видань – 3 роки (див. Розділ 7.6. Ор¬га¬ні¬за¬ція роботи відомчої бібліотеки, довідково-інформаційного фонду). |
Питання №4177 |
Nina
18/11/2013 × 11:13 | Уважаемые коллеги, помогите разобраться: литература о Довженко (рассматривает все стороны жизни и деятельности)- это 83 отдел или 85? А литература о его деятельности в кино - в 85 отдел,литература - в 83 отдел ? Или все собрать в одном отделе-83 и сделать отсылки в 85 отдел(или наоборот -основной 85 и отсылки в 83). То же касается и Шукшина, и Высоцкого (например: книга М.Влади-84 отдел -необходимо ли делать отсылку в 85?), Симонова (документальные сценарии-85 или 84 отделы), или певец Скрябин выпустил книгу-"Я, Победа и Берлин"-84 отдел- нужно ли делать отсылку в 85 отдел? Не хочется распыляться, но и упустить то же. Возможно,один раз определиться и сделать запись в Картотеке метод.решений? Спасибо.
Відповідь. Багатоаспектність відображення бібліотечних фондів досягається включенням до СК к не тільки основних, але і додаткових описів, аналітичного розпису. Рекомендуємо перечитати фахові підручники : Карачинська Е. Т. Бібліотечні каталоги: Навч. посібник / Е. Т. Карачинська, В. К. Удалова. - X.: Основа, 1992. - 160 с.; Воронько, К. Л. Організація бібліотечних фондів і каталогів: Підручник /К.Л.Воронько.- М.: Книга.- 1981.- 326 с.; Каталоги и картотеки централизованной библиотечной системи: Практ. пособие.- М.: Книга, 1985.-128 с. та ін. |
Питання №4176 |
nataliy
18/11/2013 × 10:02 | доповнення до питання № 4168. Чи повинні залучатись до атестаційної комісії фахівці інших закладів? Наприклад, для атеатації художника - фахівця з художньої школи і т. ін.. Або ми можемо атестувати цю категорію комісією, до складу якої входять тільки бібліотечні працівники?
Відповідь. Атестаційна комісія приймає рішення про відповідність або невідповідність працівника займаній посаді або виконуваній роботі. На нашу думку бібліотечні працівники, які увійшли до складу атестаційної комісії, спроможні прийняти рішення про відповідність працівника (художника) займаній посаді або виконуваній роботі проаналізувавши його: художньо-оздоблювальні роботи (виготовлення плакатів, проспектів, об’яв, оформлення виставок, тематичних зон…), рекомендації щодо організації внутрішнього простору бібліотек з урахуванням їх зонування (можливо і стосовно озеленення та благоустрою територій окремих бібліотек), оволодіння програмами Adobe photoshop, Corel draw і т.п. |
Питання №4174 |
Nina
16/11/2013 × 17:34 | Уважаемые коллеги, подскажите пожалуйста может ли библиотекарь (2 высших образования - инженер-металлург и инженер-экономист), 11 лет библиотечного стажа перейти на точку зав. отделом (информационно-библиографического отдела или отдела обслуживания). Спасибо.
Відповідь.Кваліфікаційні вимоги до посади зав. відділу чітко прописано в нормативному документі - «Довіднику кваліфікаційних характеристик професій працівників. Випуск 81 "Культура та мистецтво", затверджений наказом Міністерства культури і мистецтв України від 14.04.2000 р. N 168 (див. розділ сайту «Матеріали», лінк «Довідкові видання» – «Бібліотеки в правовому полі»: http://profy.nplu.org/download.php?lng=uk ). Прийняття рішення – суто в компетенції директора бібліотеки. |
Питання №4173 |
Natali 15/11/2013 × 20:56 | Уважаемые коллеги! Прошу ответить на мой вопрос. В библиотеке запись пользователей и учет статистики ведется в АБИС. Обслуживание на абонементе и в читальных залах ведется с фиксацией книговыдачи в читательских формул ярах. Но выдачу электронных копий документов осуществляют библиотекари в интернет центре и библиографическом отделе. Каким образом необходимо вести учет читателей и выдачу документов в этих структурных подразделениях? Выполнен ныне справки учитываются в "тетради учета выполненных справок". На библиотекарей этих отделов распространяется норма нагрузки по обслуженному читателю?
Відповідь. Одними з головних завдань, що визначають успішну роботу будь-якої бібліотеки упродовж року, є: формування і розрахунок обсягів навантаження на працівників, його розподіл між структурними підрозділами бібліотеки. Планування навантаження здійснюється в відповідності до посадових інструкцій та "Типових норм часу на основні процеси бібліотечної роботи", затверджені Наказом Міністерства культури і туризму України 29.12.2008 N 1631/0/16-08 /Режим доступу: http://profy.nplu.org/articles.php?lng=uk&pg=83 .
Облік користувачів і видачі документів здійснюється в відповідності до Міждержавного стандарту ГОСТ 7.20-2000 Бібліотечна статистика.
|
Питання №4172 |
Svitlana
14/11/2013 × 15:30 | Доброго дня, шановні колеги! Будь ласка, надайте відповідь на таке питання. Користувач публічної бібліотеки два рази за тиждень завітав до бібліотеки, але не взяв книг додому ( в звязку з їхноью відсутністю в фонді ). На підставі якої інструкції бібліотекар повинен враховувати відвідування тільки один раз, а не двічі?
Відповідь. Офіційної інструкції не існує, але облік відвідувань та звернень врегульовано П.8.1 Міждержавного стандарту ГОСТ 7.20-2000 Бібліотечна статистика: одиницею обліку відві¬дувань є одне відвідування, заре¬єстроване в документації або БД, прийнятих у бібліотеці або органі НТІ.
Проте, на нашу думку, повторне відвідування користувачем бібліотеки в жодному випадку не може бути з нульовим результатом.
Саме кваліфікований, ерудований співробітник відділу обслуговування в процесі прямого і опосередкованого спілкування з одним або декількома читачами одночасно, має враховувати особистісні особливості кожного відвідувача (запропонує відвідувачам аналогічні документи, можливості ВСО або МБА, акцентує увагу на цікавій статті, новому перегляді, виставці і т.п.), що забезпечить відповідну привабливість і репутацію Вашої бібліотеки
|
Питання №4171 |
Irina 14/11/2013 × 07:31 | Добрий день! Допоможіть будь ласка, чи повинні бібліотечні працівники проходити атестацію через три роки? Чи може термін бути більшим? Заздалегідь дякуємо за відповідь.
Відповідь. Необов’язково. Згідно Ст. 11 ЗУ "Про професійний розвиток працівників" (від 12.01.2012 № 4312-VI): «Атестація працівників проводиться не частіше ніж один раз на три роки». Тобто, періодичність її проведення може бути - один раз у 3 – 4 - 5 і т.п. років. Категорії працівників, які підлягають атестації, та періодичність її проведення визначаються колективним договором. |
Питання №4170 |
Victoriya
13/11/2013 × 19:37 | Уважаемые коллеги! Как недавно пришедший работник, я столкнулась с многими проблемами. В нашей библиотеке проходил переучет(последний был давно), в результате которого были выявлены книги без номеров "б/н", и т.н. литература брошюрного фонда(под номерами). Почему к этому брошюрному фонду попала литература, которая имеет более 48 страниц не понятно.Переучет проходил по инвентарным книгам, которые отражали книжные издания.Что делать с т.н. брошюрным фондом, который непонятно где и как фиксировался? Взять на баланс и записать в инв. книгу? Что делать с "б/н" книгами? Помогите советом.
Відповідь.1. Книги без інвентарних номерів, які реально потрібні Вашій бібліотеці, потребують негайного оприбуткування (див. п.1.5, 3.3, 13,5 Інструкції з інвентаризації матеріальних цінностей, розрахунків та інших статей балансу бюджетних установ, затверджено Наказом Головного управління Державного казначейства України 30.10.98 N 90 /режим доступу: http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/z0728-98/page2 ). 2. Інвентаризацію брошурного фонду провести за допомогою контрольних талонів( вказати шифр, прізвище автора, двох перших слів назви, місце та рік видання). Талони розставити за алфавітом.Провести звірку контрольних талонів із службовим алфавітним каталогом. Відносно обліку брошур ми надавали неодноразову відповідь. Пропонуємо ознайомитись з питаннями №№ 4149, 3988, 2453, 2407.
|
Питання №4169 |
Victoriya 13/11/2013 × 14:26 | добрий день!підскажіть будь-ласка чи має право на пільгу користування житлово-комунальними послугами та безоплатним користуванням житлом, шкільний бібліотекар, який проживає у сільській місцевості?Чим це регламентується?дякую
Відповідь. Щоб уникнути непорозумінь пропонуємо переадресувати запит до: управління (відділу) праці та соціального захисту населення Вашої РДА та Профспілки працівників освіти і науки України /Режим доступу: http://pon.org.ua/links .
|
Питання №4168 |
nataliy
13/11/2013 × 10:58 | Доброго дня! Чи повинні проходити атестацію художник, інженер, технік, які працюють в бібліотеці; якщо так, то яким чином їх атестувати?
Відповідь. Згідно Ст. 11 ЗУ "Про професійний розвиток працівників" (від 12.01.2012 № 4312-VI): «Категорії працівників, які підлягають атестації, та періодичність її проведення визначаються колективним договором».
Оцінка професійних і ділових якостей та організаторських здібностей зазначених Вами працівників атестаційною комісією традиційно ґрунтується на характеристиках, повідомленнях керівників структурних підрозділів, запитаннях до самих працівників, які проходять атестацію, і їх відповідей. Наголошуємо на диференціації вимог, що висуваються до певних категорій працівників.
|
Питання №4167 |
lilya
13/11/2013 × 09:48 | Доброго дня! Шановні колеги, допоможіть в такому питанні: міська централізована бібліотечна система оформила передплату періодичних видань на 2014 рік з бюджету розвитку міста. Рахунок стоїть на зобов'язенні в казначейсті. Кошти ще не передплачені по рахунку. Наша бухгалтерія (централізована закладів культури міста) вимагає вже поставити на облік цю передплату на 2014 рік, як книги ( бібліотечний фонд????) Інструкцію з обліку документів №22 від 03.04. 2007 року вже показували. Вони кажуть, що ми зробили передплату, як капітальні видатки ( поповнення бібліотечних фондів), то і ставити на облік потрібно, як бібліотечний фонд.Як нам вийти з цього положення? Дякую!
Відповідь. Бюджетні установи в разі здійснення передплати періодичних видань можуть передбачити в договорах про закупівлю таких послуг попередню оплату на строк не більше одного року в межах кошторисних призначень на ці цілі (пп. 3 п. 1 постанови Кабінету Міністрів України від 09.10.2006 № 1404). Зауважимо: для того щоб у договорі передбачити умови попередньої оплати за товари чи послуги, установа повинна отримати від головного розпорядника бюджетних коштів належним чином оформлене рішення (п. 1 вищезгаданої постанови).
Отже, якщо бюджетна установа отримала таке рішення й умову щодо попередньої оплати передбачено у відповідному договорі, то така установа здійснює передплату періодичних видань шляхом попередньої оплати. Відповідно до Інструкції щодо застосування економічної класифікації видатків бюджету, затвердженої наказом Міністерства фінансів України 12.03.2012 №333 зазначені видатки здійснюються за КЕКВ 2210 «Предмети, матеріали, обладнання та інвентар ».
Витрати, пов’язанні із придбанням періодичних видань, на підставі отриманих підтвердних документів списуються на фактичні видатки установи. Роз’яснення щодо порядку оплати та списання видатків у разі передплати періодичних видань надано в листі Держказначейства від 10.12.2007 № 3.4-04/2539-16709.
|
Питання №4166 |
compl 13/11/2013 × 09:43 | Будьте добры, подскажите, как заменить недопоставленные периодические издания, если издание закрыто. Существует ли механизм возврата денежных средств или это только замена журналов или газет?С уважением, отдел комплектования КРУ ДБ им. В. Н. Орлова.
Відповідь. Існують. Дані обставини прописують у Договорі між бібліотекою і відповідним агентством. Наприклад: «Агентство у випадку невиходу видань з вини редакції, видавця, видавництва після закінчення передплатного періоду повертає гроші Передплатнику одразу після їх повернення Агентству редакцією, видавцем, видавництвом». |
Питання №4165 |
marina
13/11/2013 × 09:35 | Будь ласка, підкажіть, який підрозділ (відділ) ЦБС відповідає за розробку форми договору закупівлі періодичних видань та книжок. Юриста у закладі немає.
Відповідь. Зазвичай - відділ організації і використання бібліотечних фондів (див. посадові інструкції) в співпраці із спеціалістами управління (відділу) культури і бухгалтерії.Звертаємо увагу, що юридичний відділ є обов’язковим структурним підрозділом апарату РДА. Обов’язками юрвідділу передбачено і надання методичної допомоги виконавчим комітетам сільських та селищної рад, участь у навчанні державних службовців та посадових осіб органів місцевого самоврядування. |
Питання №4164 |
Sveta
13/11/2013 × 08:38 | Доброго дня. При сільській раді функціонують дві самостійні бібліотеки. Чи правильно буде, якщо табель обліку робочого часу буде заповнювати один із керівників бібліотечного закладу не тільки на свій колектив, а й на працівників іншої самостійної бібліотеки, яка знаходиться в сусідньому селі?
Відповідь. Табель обліку використання робочого часу належить до первинної облікової документації для визначення кількісного складу працівників. Згідно роз’яснень Міністерства праці та соціальної політики України (див. Лист від 13.05.2010 р. N 140/13/116-10 / Режим доступу: http://www.profiwins.com.ua/uk/letters-and-orders/ministry-of-labor-and-social-policy/724-140.html)табель обліку використання робочого часу для підприємств з невеликою чисельністю також є обов'язковим. Тому, кожна бібліотека має самостійно вести Табель обліку використання робочого часу. |
Питання №4163 |
Ludmila 13/11/2013 × 08:28 | Добрий день!Прошу пояснити чи існують санітарні норми роботи Інтернет-центру. В бібліотеці Інтернет-центр працює без вихідного дня, без перерви на обід. Чи допустимо це?Дякую.
Відповідь. Окремих нормативно-правових актів щодо санітарних норм саме бібліотечних Інтернет-центрів не існує, але звертаємо увагу на: наказ Міністерства надзвичайних ситуацій України «Про затвердження Правил охорони праці для працівників бібліотек» від 12.12.2012 №1398 (Режим доступу: http://zakon1.rada.gov.ua/laws/show/z0041-13 ); Правила охорони праці під час експлуатації електронно-обчислювальних машин (затверджено наказом Державного комітету України з промислової безпеки, охорони праці та гірничого нагляду 26.03.2010 N 65 /Режим доступу: http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/z0293-10 ); ст. 66 КЗпП України щодо перерви для відпочинку і харчування працівників. |
Питання №4162 |
TetyanaVolodumurivna 12/11/2013 × 10:11 | Доброго дня! Наша обласна бібліотека для юнацтва не має відділу Обмінно-резервний фонд. Чи маємо ми право передавати іншим бібліотекам області передану нам управлінням культури літературу. Дякую.
Відповідь. Див. відповідь на питання № 3912.
|
Питання №4161 |
Svitlana
11/11/2013 × 15:56 | З 2005 року працюю бібліотекарем в технічному коледжі. Маю вищу технічну освіту. Чи маю я право працювати в бібліотеці без бібліотечної освіти. Чи є якість нормативні документи?
Відповідь. Можемо порекомендувати наступні документи: Лист МОН України «Щодо оплати праці та встановлення розряду працівникам бібліотеки загальноосвітнього навчального закладу» від 24.10.2011 р. N 1/12-5765 /Режим доступу: http://document.ua/shodo-oplati-praci-ta-vstanovlennja-rozrjadu-pracivnikam-bib-doc77029.html ) : «…бібліотечний працівник, який не має повної вищої освіти відповідного напряму підготовки, але має достатній практичний досвід та успішно виконує покладені на нього завдання та обов'язки, за рекомендаціями атестаційної комісії може не тільки бути визнаний як такий, що відповідає займаній посаді, а й набути права обійняти посаду за більш високою категорією»;
П. 11 Загальних положень Довідника кваліфікаційних характеристик професій працівників (наказ Міністерства праці та соціальної політики України від 29 грудня 2004 року № 336), в якому зазначено: особи, які не мають відповідної освіти або стажу роботи, встановлених кваліфікаційними вимогами, але мають достатній практичний досвід та успішно виконують у повному обсязі покладені на них завдання та обов'язки, можуть бути, як виняток, залишені на займаній посаді або призначені на відповідні посади за рекомендацією атестаційної комісії. Остаточне рішення приймає керівництво Вашого закладу.
|
Питання №4160 |
inna
11/11/2013 × 14:33 | Добрий день! Питання: чи можливо до міської бібліотеки приєднати міський краєзнавчий музей і на основіяких законодавчих актів?
Відповідь. Можливо, але краєзнавчий музей має стати структурним підрозділом саме БІБЛІОТЕКИ.
Відповідно до ст. 106 ЦК України злиття, приєднання, поділ та перетворення юридичної особи здійснюються за рішенням її учасників або органу юридичної особи, уповноваженого на це установчими документами.
Пропонуємо ознайомитись з досвідом роботи музеїв у структурі бібліотек: Донецька ОУНБ ім. Н.К.Крупської - Літературно-художній музей Т.Г. Шевченка /Режим доступу: http://www.library.donetsk.ua/ ; досвідом бібліотек Хмельниччини /Режим доступу: http://www.ounb.km.ua/biblio/index.php?kom=3.
Також, звертаємо Вашу увагу, що на шпальтах Бібліотечної планети. – 2013. - №4 буде опубліковано статтю к.і.н., гол. бібліотекаря НПБУ В Соколова «Музеї книги в бібліотеках України».
|
Питання №4159 |
larisaosa
11/11/2013 × 09:35 | Здравствуйте! Скажите пожалуйста должен ли школьный библитекарь, находится в школе в свой методический день, если в этот день не предусмотрено никаких мероприятий с его участием. Что значит методический день библиотекаря?Большое спасибо, за ответ.
Відповідь. Вичерпну відповідь Ви можете отримати в завідувача районного методичного кабінету. Ми можемо зазначити, що в плані роботи бібліотекарів публічної бібліотеки на рік (квартал) та в статистичному звіті згідно з нормативами часу на основні види роботи відображені і заходи, що проводяться за межами бібліотеки і які передбачають підвищення теоретичної і практичної підготовки та удосконалення професійної майстерності бібліотекарів. Дані заходи проводять методичні центри (районні, міські, регіональні). Упродовж методичного дня бібліотечні фахівці займаються оволодінням конкретними бібліотечними технологіями, їх адаптацією до своїх умов; вивченням передового досвіду; ознайомленням із новинками фахової літератури, методичних рекомендацій; отриманням консультацій тощо. |
Питання №4158 |
Nata 10/11/2013 × 17:26 | Доброго дня! Скажіть,будь ласка,що мається на увазі,коли кажуть БАЗОВА ВИЩА ОСВІТА? Якщо є середня спеціальна(училище культури 1981р),то це вважається вищою зараз?
Відповідь.Пропонуємо ознайомитись з Постановою КМУ від 20 січня 1998 р. N 65 «Про затвердження Положення про освітньо-кваліфікаційні рівні (ступеневу освіту)» /Режим доступу: http://zakon1.rada.gov.ua/laws/show/65-98-п . |
Питання №4157 |
Nata 10/11/2013 × 17:10 | Доброго дня! Скажіть,будь ласка,яку освіту і стаж роботи треба мати,щоб обійняти посаду зав.відділом комплектування центральної міської бібліотеки?
Відповідь. Ознайомтесь з «Довідником кваліфікаційних характеристик професій працівників. Випуск 81 "Культура та мистецтво", затверджений наказом Міністерства культури і мистецтв України від 14.04.2000 р. N 168 (див. розділ сайту «Матеріали», лінк «Довідкові видання» – «Бібліотеки в правовому полі»: http://profy.nplu.org/download.php?lng=uk ). |
Питання №4156 |
Julia
09/11/2013 × 20:43 | Доброго дня! Допоможіть мені описати Закон України "Про бібліотеки та бібліотечну справу", "Про наукову-технічну інформацію", "Про обовязковий примірник. Буду вдячна.
Відповідь. Стандартом ДСТУ ГОСТ 7. 1: 2006. Система стандартів з інформації, бібліотечної та видавничої справи. Бібліографічний запис. Бібліографічний опис. Загальні вимоги та правила складання" унормовано загальні вимоги та правила складання бібліографічних описів документів, їхніх частин та груп документів (книг, нот, мап, електронних ресурсів, статей з газет, журналів тощо). Пропонуємо ознайомитись з прикладами аналітичного опису в Методичних рекомендаціях з впровадження ДСТУ ГОСТ 7.1:2006, підготовлених Науковою бібліотекою Львівського національного університету імені Івана Франка /Режим доступу: http://web.znu.edu.ua/NIS/docs/dstu_7_1-2006.pdf. Додатково див. відповідь на питання № 3511. |
Питання №4155 |
marina 08/11/2013 × 20:37 | Здравствуйте! Скажите, пожалуйста, имеет ли право школьный библиотекарь самостоятельно определять, устарела или нет какая-либо методическая литература (в частности, издательства Москва:"Просвещение"). Может, необходимы рекомендации вышестоящих органов? Или же мы должны списывать такие книги только по ветхости? Вопрос возник в связи с недавними проверками школ и библиотек по поводу использования учебной и метод. литературы.
Відповідь. Зрозуміло, що особливість шкільної бібліотеки полягає в тому, що вона підпорядковується як заклад культури Міністерству культури, а як структурний підрозділ закладу освіти – МОНмолодьспорт, тому має керуватись у своїй діяльності законодавством обох міністерств. Але, щоденна діяльність бібліотекаря (публічної або шкільної бібліотеки) передбачає покращення якісного складу фонду: його постійне вивчення та своєчасне виявлення мало використовуваної, застарілої за змістом, зношеної літератури, а також оперативне вилучення таких документів. Вищезазначені обов’язки прописані в посадовій інструкції бібліотекаря будь-якої кваліфікації (див. «Довідник кваліфікаційних характеристик професій працівників. Випуск 81 "Культура та мистецтво", затвердженого наказом Міністерства культури і мистецтв України 14.04.2000 р. N 168). Норми часу на дані процеси визначені в Розділі 3. Організація бібліотечного фонду «Типових норм часу на основні процеси бібліотечної роботи», затверджені Наказом Міністерства культури і туризму України від 29.12.08 №1631/0/16-08 /Режим доступу: http://profy.nplu.org/articles.php?lng=uk&pg=83 .
Для отримання відповідних рекомендацій з приводу перевірок шкільних бібліотек, пов’язаних з посиленням контролю за використанням у навчальних закладах друкованої продукції шкільного асортименту (Лист МОН № 1/9-639 від 16.09.13 року), пропонуємо надіслати запити до редакції журналу «ШБІЦ. Бібліотечна робота» / Реквізити редакції:поштова адреса:03680, м. Київ, вул. Горького 172, кімн. 720, тел./факс:(044) 528-28-60; e-mail: red@libcenter.com.
|
Актуальна інформація
Вітаємо шановних відвідувачів на сайті, який супроводжує науково-методичний відділ Національної бібліотеки України імені Ярослава Мудрого (НБУ ім. Ярослава Мудрого). Наш відділ є науково-методичним та інформаційно-консультативним центром для публічних бібліотек України, а також співпрацює з бібліотеками різних типів і форм власності.
Пам'ятайте, що наповнення цього сайту - наша спільна робота. Якщо Ви маєте матеріали, що можуть зацікавити бібліотечну спільноту, або бажаєте підняти актуальну тему - чекаємо Ваших пропозицій на адресу method@nplu.org.
Шановні колеги! Якщо у вас змінилися реквізити (адреса, e-mail, URL, телефон тощо) надішліть повідомлення для відповідних коректив на сторінці сайту „Бібліотеки України”.
| Вітаємо
For Librarians
Библиотекарю
Пошук
Голосування
|