Розділи сайту
Мастрід
Нове на сайті
Інформація від майстра
Відвідувачі
|
Запитання-відповіді
Питання №4352 |
nataliya
11/01/2014 × 08:54 | Добрий день шановні колеги, будь ласка дайте відповідь на запитання: скільки надається метрів прилеглої тереторії для прибирання сільським бібліотекам?
Відповідь. Затвердження Правил благоустрою території населеного пункту належить до компетенції сільських, селищних і міських рад (див. п. 44 ч.1 ст.26 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні"). Правила різних населених пунктів мають індивідуальний характер, але обов'язково мають відображати вимоги статті 34 Закону України "Про благоустрій населених пунктів" (затверджено від 06.09.2005 № 2807-IV, із змінами /Режим доступу:http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/2807-15 ). Правила мають передбачати розміри меж прилеглої до підприємства, установи та організації території у числовому значенні. Пропонуємо ознайомитись з текстом Правил, затверджених у Вашому населеному пункті. Орган місцевого самоврядування забезпечує вільний доступ населення до затверджених Правил. |
Питання №4351 |
Svitlana
10/01/2014 × 13:59 | Доброго дня! Я бібліотекар у школі. І з несподіваним зменшенням заробітної плати, У меня важливе питання! Чи залежить ставка бібліотекаря від зміни кількості класів у школі?? Якщо відбувається, то яким чинном ? Дякую
Відповідь. Від кількості класів залежить кількість штатних працівників бібліотеки (див. Типові штатні нормативи загальноосвітніх навчальних закладів, затверджено Наказом Міністерства освіти і науки України 06.12.2010 № 1205 ).
Вирішення питань, пов’язаних із встановленням посадових окладів працівникам, виходячи із схем тарифних розрядів, в межах затвердженого фонду заробітної плати знаходиться в компетенції керівників бюджетних установ, закладів та організацій (див. накази Міністерства культури і туризму України «Про впорядкування умов оплати праці працівників культури на основі Єдиної тарифної сітки» від 18 жовтня 2005 р. № 745 та «Про внесення змін до наказу Міністерства культури і туризму України від 18 жовтня 2005 р. № 745» від 11.10.2007 № 67 п.7 Наказу № 745).
|
Питання №4350 |
iruna
10/01/2014 × 11:17 | Доброго дня! Працюю бібліотекарем 9 розряду районної бібліотеки для дітей з 2006року. Маю вищу освіту/ в 2007році Українську академію друкарства/. В 2010 році пройшла курси підвищення кваліфікації Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв.Чи можуть мені присвоїти 10розряд під час атестації. Дякую
Відповідь. Згідно ЗУ «Про професійний розвиток працівників» (від 12.01.2012 № 4312-VI /Режим доступу: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/4312-17 ), «Положення про проведення атестації працівників підприємств, установ, організацій та закладів галузі культури» (затверджено Наказом МКіТ України 16.07.2007 N 44 , із змінами /Режим доступу: http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/z1023-07 ) атестаційна комісія приймає рішення про відповідність або невідповідність працівника займаній посаді або виконуваній роботі і може лише рекомендувати роботодавцеві зарахувати його до кадрового резерву, присвоїти чергову категорію, організувати стажування на більш високій посаді тощо.
Рішення щодо підвищення тарифного розряду приймає роботодавець. Кошти на підвищення мають бути передбачені фондом заробітної плати.
|
Питання №4349 |
ira
09/01/2014 × 22:48 | Доброго дня! Працівники наших бібліотек-філій працюють за п"тиденним робочим тижнем. Вихідні дні мають понеділок, вівторок. Ці вихідні не зовсім задовільняють користувачів учнів і інші категорії. Це ускладнує надання методичної та практичної допомоги бібліотекам-філіям. Чи можемо ми перевести бібліотеки-філії на шестидениий робочий тиждень з одним вихідним днем-це субота? Чи потрібно для цього просити згоди від засновника, чи ми можемо провести це наказом по відділу культури? Підкажіть як правильно зробити.
Відповідь. Пропозиція має сенс. Режим робочого часу установлюється правилами внутрішнього трудового розпорядку (локальним нормативним актом, який відповідно до ст. 142 КЗпП затверджується трудовим колективом за поданням роботодавця і виборного органу первинної профспілкової організації (профспілкового представника). Нагадуємо, що 40-годинна гранична норма робочого часу повинна дотримуватися при 5 і 6-денному робочому тижні. |
Питання №4348 |
Olena 09/01/2014 × 17:15 | Деякі ЦБС області використовують у роботі ДСТУ 7157:2010 "Інформація та документація. Видання електронні. Основні види та вихідні відомості." Але сфера застосування цього стандарту "видавнича справа, суб’єкти видавничої справи, що випускають і розповсюджують електронні видання". Просимо Вас дати відповідь, чи доцільно працювати з ним бібліотекам, маючи ДСТУ ГОСТ 7.1:2006 "Система стандартів з інформатизації, бібліотечної та видавничої справи. бібліографічний запис. Бібліографічний опис. Загальні вимоги та правила складання."
Відповідь. Бібліографічний опис електронного видання наводять згідно з ДСТУ ГОСТ 7.1:2006 "Система стандартів з інформації, бібліотечної та видавничої справи. Бібліографічний запис. Бібліографічний опис. Загальні вимоги та правила складання" (див. п. 5.2.1.5 ДСТУ 7157:2010 ). |
Питання №4347 |
Natali
09/01/2014 × 12:45 | Добрий день! Всіх зі святами! Скажіть, будь ласка, як що оплата праці бібліотечних працівників централізованої бібліотечної системи проводилась по І групі оплати праці, але по результатам роботи за 2013 рік не виконані показники по читачам, а відвідувачі і книговидачі перевиконані, то коли необхідно міняти групу по оплаті праці, по результатам роботи за 3 попередніх роки (2011,2012,2013) чи з 01.01.2014 року? Буду дуже вдячна за роз'яснення.
Відповідь. Можливо мали місце об’єктивні причини невиконання показника по кількості користувачів. Тому, на поточний рік (2014) вищий орган управління, у безпосередньому підпорядкуванні якого перебуває ЦБС, може підтвердити І гр. за оплатою праці. Наказ № 745 визначає, що середньорічна кількість користувачів бібліотек і середньорічна видача документів у бібліотеках та централізованих бібліотечних системах визначаються, виходячи з числа користувачів і видачі документів за звітністю в середньому за останні три роки. |
Питання №4346 |
Svetlana
09/01/2014 × 09:49 | Допоможіть будьласка визначити
правові аспекти зберігання бібліотечного фонду.
Відповідь. Просимо уточнити: Ви фахівець бібліотечної галузі, початківець без фахової освіти або студент?, а також конкретизувати запит стосовно «правових аспектів зберігання бібліотечного фонду». |
Питання №4345 |
Ania
09/01/2014 × 09:31 | Доброго дня. Як правильно складати графік відпусток?Як правильно написати наказ на графік відпусток?
Дякуємо.
Відповідь. На сьогоднішній день законодавством України не передбачено типової/примірної чи уніфікованої форми графіка відпусток, тому роботодавець може самостійно розробити форму такого документа. Зазвичай графік може містити наступні реквізити: №, П.І.Б. працівника, посаду, вид відпустки, кількість календарних днів відпустки, дату надання відпустки (місяць, першу чи другу половину місяця і т.п.). За потреби графік відпусток можна розширити. Складений графік затверджується роботодавцем і погоджується з виборним органом первинної профспілкової організації (див. ч. 10 ст. 10 ЗУ "Про відпустки", ч.4 ст. 79 КЗпП України). Інформаційний простір (зокрема, Інтернет) містить безліч зразків наказу про затвердження графіка відпусток працівників, якими Ви можете скористатися.
|
Питання №4344 |
raisa
08/01/2014 × 15:18 | Доброго дня! Вітаю Вас зі святами ,бажаю творчого натхнення, терпіння, здоров'я та кохання . Який розрахунок оплати праці для прибиральниці службових приміщень при 254 кв.м .в бібліотеці?Дякую.
Відповідь. Дякуємо! На сьогоднішній день Ви можете скористатись Додатком 2до наказу Міністерства культури України 22.08.2012 N 900 «Примірні штатні розписи комунальних бібліотек. Примірні штатні розписи обласної універсальної наукової бібліотеки», де зазначено, що посади прибиральників службових приміщень вводяться в штати бібліотек із розрахунку 0,5 штатної одиниці на кожні 250 м2 площі, що прибирається, але не менше 1 посади на бібліотеку. За наявності другої зміни додатково вводиться штатна одиниця з розрахунку 0,5 штатної одиниці на 250 м2 площі, що використовується протягом цієї зміни або провести розрахунки в відповідності до збірника “Нормативи чисельності робітників, зайнятих обслуговуванням громадських будинків”/Режим доступу: http://zakon.nau.ua/doc/?uid=1064.457.0 . |
Питання №4343 |
Irina 08/01/2014 × 15:03 | Шановні колеги, прошу пояснити методику введення в план роботи бібліотекаря методичного дня: хто має право, періодичність, супровідні документи, звітність. Заздалегідь вдячна.
Відповідь. В публічних бібліотеках методичний день передбачено в планах роботи методичних відділів. Норми часу на проведення методичного дня для бібліотечних працівників визначені в Розділі 6.2. Науково-методична робота Типових норм часу на основні процеси бібліотечної роботи, затверджені Наказом Міністерства культури і туризму України від 29.12.2008 р. №1631/0/16-08 /Режим доступу: http://profy.nplu.org/articles.php?lng=uk&pg=83 |
Питання №4342 |
Ksenia 08/01/2014 × 10:26 | Здравствуйте, коллеги. Надеюсь на вашу помощь в таком вопросе: мы в библиотеке по просьбам читателей с этого года предлагаем абонентам системы ИРИ рассылку списков на электронную почту (в том числе и интернет-источников по их теме). Как отразить это в формулярах? Просто как посещение? И не будет ли нарушением, если в таком случае в формуляре не будет подписи абонента? Заранее спасибо за ответ.
Відповідь. Облік абонентів системи ВРІ в автоматизованому режимі здійснюватися відповідно до Розділу 7 Облік користувачів бібліотек і органів НТІ (див. п.7.3, п.7.3.1, п. 7.4, п.7.4.1) Міждержавного стандарту ГОСТ 7.20 - 2000 "Бібліотечна статистика". Облік відвідувань здійснюється відповідно до Розділу 8, книговидача – відповідно до Розділу 10 вищезазначеного стандарту.
|
Питання №4341 |
Tatyna
07/01/2014 × 19:55 | З Новим роком і Різдвом Христовим. Дякую Вам за відповідь на питання №4322, але дозволю собі невеликий коментар. У відповідь на Ваше зауваження "По-перше, враховуючи наявність вищезазначеної книги в Вашому БФ, ми не
зовсім зрозуміли необхідність оприбуткування додаткового примірника.", відзначимо, що багато бібліотек не відмовляються від художньої літератури підвищенного попиту, якого б року видання вона не була і в якій кількості. Про те, що ціна примірника в інвентарній книзі не проіндексована, зрозуміло. Проіндексувати книгу комісія з питань списання та оприбуткування матеріальних цінностей може. Але питання було про конкретну ситуацію. У нас в бібліотеці працює молода команда, багато нюансів доводиться пізнавати у ході роботи. Дуже шкода, що на конкретне питання ми не отримали більш конкретної відповіді.
Відповідь. Шановна пані Tatyna! На майбутнє пропонуємо в питанні приділяти увагу деталям: «Читач подарував нам книгу 1993 р.в. У нашому фонді є така сама книга» - де уточнення, що додатковий примірник даної книги дозволить задовольнити потреби Ваших користувачів? Якщо «проіндексувати книгу комісія з питань списання та оприбуткування матеріальних цінностей може», то чому Вас здивувала ціна в 3000? Також, дозволимо нагадати, що для управління бібліотекою потрібні професійні знання, соціальний досвід і технологічна дисципліна. Пропонуємо поєднати креативність, незаангажованість молодої команди з досвідом старшого покоління професіоналів. |
Питання №4340 |
Bibliotekar 05/01/2014 × 07:27 | Режим роботи шкільної бібліотеки встановлено директором школи. Бібліотека повинна обслуговувати користувачів. За штатним розкладом працює одна бібліотекар. 1.Хто повинен збирати підписи актів перерозподілу підручників між школами району, відносити до бухгалтерії (на це бібліотекарем витрачається пів робочого дня-бібліотека закрита). 2. Як можна одночасно бібліотекарю чергувати на перерві в коридорі та обслуговувати користувачів у бібліотеці? 3. Фахові періодичні видання відсутні, потрібен методичний день для відвідування центральних бібліотек. Хто повинен його установити?
Відповідь. 1,2. Пропонуємо виконувати професійні обов’язки, які чітко прописані в Вашій Посадовій інструкції.
3. Відповідно до ЗУ «Про бібліотеки і бібліотечну справу» (Ст. 24), ЗУ «Про професійний розвиток працівників" керівник закладу має створювати умови для творчого зростання, постійного підвищення освітнього та кваліфікаційного рівня, удосконалення майстерності бібліотечних працівників. Впровадження методичного дня, упродовж якого бібліотечний працівник займається самоосвітою, необхідно передбачити в Колективному договорі, щорічному плані роботи. Наголошуємо: методичний день — це робочий день працівника!
|
Питання №4339 |
Yevlampiya 05/01/2014 × 06:29 http://libkrivschool69.ucoz.ru | 1.Згідно попередніх законодавчих документів особам з вищою не бібліотечною освітою дозволяється працювати бібліотекарем. Набуто ними немалий досвід. В разі зміни вимог, де 49-ти річна бібліотекарка з 15-ти річним бібліотечним стажем повинна придбати диплом бібліотечного фахівця?! Можливо є дистанційний курс? А сенс? 2. Читач загубив книжку, її списали, оформили заміну, потім він знайшов її та повернув бібліотеці. Книга потрібна, як її повернути у фонд?
Відповідь. 1. На сьогоднішній день дані вимоги не стоять перед бібліотечними працівниками, які не мають фахової освіти. Бажано пройти курси з підвищення кваліфікації (наприклад, при Національній академії керівних кадрів культури і мистецтв /Режим доступу: http://nakkkim.edu.ua/academy/про-академію ); та атестацію. 2. Книга вже списана. Якщо потрібна – поставте на облік (буде мати новий інвентарний номер). |
Питання №4338 |
Nataliya 04/01/2014 × 02:59 | Доброго дня!Працюю методистом ЦБС, освiта вища КНУКIМ, стаж бiблiотечноi роботи 10 рокiв.Отримую з/п за 10 розр. Чи вiрно поставлено менi розряд?Дякую.
Відповідь. Пропонуємо ознайомитись із Додатком 3 до наказу Міністерства культури і туризму України 18.10.2005 № 745 (в редакції наказу Міністерства культури і туризму України від 11.10.2007 № 67) СХЕМА тарифних розрядів посад (професій) професіоналів, фахівців, керівників інших структурних підрозділів, технічних службовців і робітників культури, Таблиця 1/Режим доступу: http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/z1203-07/page3 .
|
Питання №4337 |
Nika 03/01/2014 × 11:10 | Добрый день, подскажите имею ли я право получить бесплатное образование по специальности библиотекаря в Харьковской государственной академии культуры или в Харьковском училище культуры? У меня есть высшее экономическое образование(училась на бюджете), работаю библиотекарем.
Відповідь.Нажаль,професію бібліотекаря не включено до «Переліку професій, спеціальностей та напрямів підвищення кваліфікації, для навчання за якими може бути виданий ваучер для підтримання конкурентоспроможності осіб на ринку праці»(затверджено Постановою КМ України від 20 березня 2013 р. № 207/Режим доступу: http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/207-2013-п). Тому, відповідно до Ст.4 ЗУ „Про вищу освіту” конкретизує: "Громадяни України мають право безоплатно здобувати вищу освіту в державних і комунальних вищих навчальних закладах... якщо певний освітньо-кваліфікаційний рівень громадянин здобуває вперше". Тобто, це унеможливлює безкоштовне здобуття другої вищої освіти.
|
Питання №4336 |
Olena 03/01/2014 × 10:32 | Добрий день! Бажаємо вам у новому році здоров'я, наснаги,
життєвих успіхів, хороших досягнень і благополуччя. В бібліотеці вирішили грунтовно описувати зміст всіх збірників, що надходять. Чи доцільно вести цю інформацію паралельно на паперових носіях (картках),
якщо ми формуємо електронний каталог, при допомозі якого швидше і якісніше можна знайти потрібну інформацію? Куди потрібно розставляти роздруковані картки з аналітичними описами (систематичний каталог, окрему систематичну
картотеку, чи систематичну картотеку статей з періодики)? Якщо в каталог - то як в такому разі в подальшому списати всі картки, якщо в багатьох збірниках у змісті від 50 до 100 статей, причому з різними індексами? В підручниках сказано, що аналітичні описи статей включають до систематичного каталогу тільки як виняток.
Відповідь. Дякуємо! В той же час, ми не зовсім зрозуміли Вашу ситуацію. Адже, до ЕК Ви мали описувати збірники. Зазвичай збірники розписуються в СКС. Інформація в СКС відзначається новизною, актуальністю і конкретністю тематики. Картки в СКС зберігаються до тієї пори, поки статті актуальні і на них існують запити користувачів.
Електронний каталог включає бібліографічні записи на всі види документів, в т.ч. на періодичні видання та статті, видані різними мовами, на різних носіях інформації та за різні хронологічні періоди. Пошук в електронному каталозі дозволяє ввести за різними ознаками: прізвищем автора, назвою видання, ключовими словами, роком видання та іншими ознаками.
На сьогоднішній день відмовитись від традиційних каталогів можуть лише ті бібліотеки, які мають власні потужні автоматизовані системи та матеріальні можливості для здійснення повної ретроспективної конверсії і підтримання необхідної кількості страхових копій електронного каталогу. Рішення стосовно припинення наповнення друкованого каталогу приймає кожна бібліотека самостійно, що має бути відображено в відповідних внутрішніх документах (наказ, Положення про систему каталогів і картотек бібліотеки і т.п.).
|
Питання №4335 |
anjnjmj 03/01/2014 × 00:35 | Як боротися із бібліотечним працівником (ще й пенсіонером), який систематично невиконує, без поважних причин, своїх обов’язків, покладених на нього трудовим договором. Зокрема, відмовляється обслуговувати користувачів бібліотеки - мотивуючи це тим, що він не знає комп'ютера. Не обслуговує користувачів (а також хамить їм), які виписали "дрібним шрифтом" книги з каталогу. Не дортимується правил внутрішнього розпорядку. Зокрема ходить на роботу не 8 годин, а 5-6 год, та щей за самовільно встановленим графіком. Постійно відлучається на 2-3 години "в магазин", "на базар", "до лікаря". Керівництво "боїться" приймати міри до даного працівника.
Відповідь. Дозволимо нагадати, що конкретні функції та обов’язки, права та відповідальність працівника визначає його Посадова інструкція, яку працівник підписує і отримує на руки один примірник.
Застосування дисциплінарних стягнень за порушення трудової дисципліни прописано в Ст. 147 КЗпП України, а також розглянуті в Листі Мінсоцполітики України «Про заходи стягнення за порушення трудової дисципліни» від 24.05.2012 р. N 81/06/187-12. Дисциплінарні стягнення застосовуються органом, якому надано право прийняття на роботу (обрання, затвердження і призначення на посаду) даного працівника. Додатково пропонуємо ознайомитись із консультацією гол. спеціаліста відділу з питань праці Департаменту соціального, трудового та гуманітарного законодавства Семенко, Л.Л. Органи, що розглядають індивідуальні трудові спори [Електронний ресурс] //Міністерство юстиції України. – Режим доступу : http://www.minjust.gov.ua/30207. – Заголовок з екрану.
|
Питання №4334 |
maria
02/01/2014 × 19:50 | я завідувач шкільної бібліотеки. Школа в нас велика (1500 учнів), тому дві ставки, одна ставка бібліотекаря+ ставкка завідувача. Підписуючи наказ про відпустки директор школи дала мені всього 24 календарні дні, мотивуючи це тим що бібліотекар має право по закону 24 дні + 7 додаткових, а завідувач тільки 24 дні. Згідно "переліку професій і посад ..." право на додаткові 7 днів має тільки бібліотекар, а завідувач ні.(за словами директора школи). Я з нею не згідна, я ж першу чергу за професією бібліотекар, а за посадою завідувач. Ніякі аргументи директора неи влаштовують.
Відповідь. Відповідно до Типових штатних нормативів загальноосвітніх навчальних закладів (затверджено Наказом Міністерства освіти і науки України 06.12.2010 № 1205 ) посада зав. бібліотеки вводиться у школах, що мають 11 і більше класів, посада бібліотекаря - при кількості 30 і більше класів.
Відповідно до пункту 5.2.6. Положення про бібліотеку загальноосвітнього навчального закладу, затвердженого наказом Міністерства освіти України від 14.05.99р. № 139 ( в редакції наказу Міносвіти України від 04.08.99р. № 277) бібліотечні працівники цих навчальних закладів мають право на щорічну відпустку тривалістю 24 календарних дні за відпрацьований рік та додаткову відпустку до 7 календарних днів за колективним договором. Також Додатком № 1 до Галузевої угоди між Міністерством освіти і науки України та ЦК профспілки працівників освіти і науки України на 2011-2015 роки (Режим доступу: http://pon.org.ua/ugoda/667-galuzeva-ugoda-mizh-ministerstvom-osviti-i-nauki.html ) визначено перелік посад працівників з ненормованим робочим днем, яким може надаватися додаткова відпустка. До цього переліку включено і посаду бібліотекаря. Загальна тривалість щорічної відпустки бібліотечних працівників не може перевищувати 31 календарного дня (24 календарних дні основної відпустки і 7 днів додаткової).
|
Питання №4333 |
mariya
02/01/2014 × 15:12 | Доброго дня! З Новим роком! У мене питання. У бібліотеці -філії звільнено працівника. При передачі виявилося недостача фонду. Як можна списати цей фонд якщо Типова інструкція про списання матеріальних цінностей не діє а іншої немає. Якщо можна списати .то хто має завіритит такий акт.
Відповідь. На сьогоднішній день більшість органів місцевого самоврядування в Україні прийняли відповідні документи зі списання комунального майна (наприклад, це може бути «Положення про порядок списання майна спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст…» тощо), в яких, зокрема, визначено процедуру затвердження актів про списання комунального майна. Певному керівникові (начальнику управління культури або директору ЦБС) можуть бути делеговані повноваження щодо затвердження актів. Додатково пропонуємо ознайомитись із відповідями на питання №№ 3965, 3631, 2808. |
Питання №4332 |
Valentina 29/12/2013 × 19:17 | Доброго дня, шановні. З наступаючими святами! Прошу дати відповідь на таке запитання: в районній бібліотеці (децентралізована система) працівникам не платять за категорії і в усіх бібліотекарів однаковий розряд - 9( крім директора), хоч стаж роботи в усіх уже більше 20 років. В наступному 2014 році буде проводитися атестація. Тому у мене питання - чи правомірно не встановлювати і не платити за категорії та не підвищувати розряди ?
Відповідь. Категорії і тарифні розряди – різні речі. Наявні посади відповідають затвердженому штатному розпису. Категорії присвоюються в відповідності до Довідника кваліфікаційних характеристик професій працівників. Випуск 81 "Культура та мистецтво" (затвердженим Наказом Міністерства культури і мистецтв України 14.04.2000 N 168), тарифні розряди визначаються в відповідності до наказу Міністерства культури і туризму України від 18.10.2005 № 745 "Про впорядкування умов оплати праці працівників культури на основі Єдиної тарифної сітки", зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 27.10.2005 за № 1285/11565 (із змінами) /Режим доступу: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/z1285-05/page3 . Дотримання вищезазначених документів – обов’язкове. |
Питання №4331 |
Natalka
29/12/2013 × 14:31 | подскажите, пожалуйста, ГОСТы для электронный книги и фотодокумента
Відповідь. Див. розділ сайту Офіційна інформація, лінк – Стандарти /Режим доступу: http://profy.nplu.org/articles.php?lng=uk&pg=84 . |
Питання №4330 |
Inna
28/12/2013 × 18:15 | Ответьте, пожалуйста, могу ли я, школьный библиотекарь с высшим образованием ( КГИК, библиотекарь - библиограф) +среднее медицинское образование преподавать предмет «Основы здоровья»? Опыт педагогический имеется – 10 лет преподавание "Защиты Отечества". Нагрузка библиотекаря 0,75 ставки.
Відповідь. Питання суто в компетенції керівництва Вашого закладу. |
Питання №4329 |
Polina
27/12/2013 × 17:53 | Когда наконец-то отменят надбавку 50% библиотекарям? Пора проверить этих специалисток, занимающихся припиской посетителей и мероприятиями "на бумаге". Экономия для бюджета будет существенной! С наступающим, пусть мечты сбываются!
Відповідь. Дозволимо нагадати, що встановлення надбавок, оцінювання діяльності окремих спеціалістів бібліотечної галузі – поза межами компетенції науково-методичного відділу НПБУ. Ефективність і якість роботи бібліотечних працівників оцінюють засновник конкретної публічної бібліотеки та громада, яка утримує бібліотеку.
Також вітаємо із наступаючими святами і бажаємо робити акценти на позитивних сторонах, шукати й пропонувати шляхи до бездоганних дій.
|
Питання №4328 |
nina
27/12/2013 × 14:53 | Как правильно проходит процедура реорганизации отдела культуры, если ЦБС хочет зарегистрироваться как юридическая особа . Кто является основателем ЦБС в районе ?(Районный Совет отказывается быть основателем). Пишут ли работники ЦБС заявления на увольнение или можно переводом?
Відповідь. Для того, щоб з’ясувати хто засновник ЦБС пропонуємо перечитати Положення про ЦБС. Також, радимо ознайомитись із роз’ясненнями Мінюсту України «Гарантії працівників у разі ліквідації або реорганізації підприємства, установи, організації» від 25.01.2011 /Режим доступу: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/n0017323-11 . |
Питання №4327 |
lena 27/12/2013 × 10:34 | Скажіть , будь ласка в яких випадках профкомітет бібіліотеки не дає згоду на проведення реорганізації? У нас така ситуація, заступника директора по роботі з дітьми/ вона має вищу освіту, кваліфікований спеціаліст, має авторитет в колективі/ переводять на дитячий абонемент, і вона мусить виконувати обовязки зав дитячим філіалом, а заступником директора РБ беруть іншу людину у звязку з реорганізацією дитячої бібліотеки. Дії не мотивують, адже виходить працівника понижають на посаді?
Відповідь. Закон України «Про професійні спілки, їх права та гарантії діяльності» (від 15 вересня 1999 р. № 1045-XIV) передбачає, якщо роботодавець планує звільнення працівників з причин економічного, технологічного, структурного чи аналогічного характеру або у зв’язку з ліквідацією, реорганізацією, зміною форми власності підприємства, він повинен завчасно, не пізніше як за три місяці до намічуваних звільнень надати профспілкам інформацію щодо цих заходів. Закон про профспілки вимагає лише попередити профспілку, а не отримати її згоду. Додатково профспілковому комітету пропонуємо ознайомитись із роз’ясненнями Мінюсту України «Гарантії працівників у разі ліквідації або реорганізації підприємства, установи, організації» від 25.01.2011 /Режим доступу: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/n0017323-11 .
Якщо працівник погодився на переведення на іншу посаду він підписує нову посадову інструкцію, де визначено коло його нових обов’язків.
|
Питання №4326 |
Eva
27/12/2013 × 09:58 | Доброго дня!Прокоментуйте, будь-ласка, наказ Мінкультури "Про затвердження Методики розрахунку вартості надання послуг у сфері культури" від 28.11.2013р. №1222. Як його практично реалізувати в обласній бібліотеці? Дякуємо!
Відповідь. Нажаль, ми не можемо прокоментувати вищезазначений наказ. Рекомендуємо звернутись за поясненнями до розробника даного документа. |
Питання №4325 |
lida
26/12/2013 × 21:28 | Доброго дня!Бібліотечні показники. Як їх вирахувати (середнє відвідування, книгозабезпеченість , обертаність, читаність, % охоплення бібліотечним обслуговуванням). Гарно дякую!
Відповідь.Звертаємо Вашу увагу на фахові підручники, наприклад: Васильченко М. П. Бiблiотечнi фонди : навчальний посiбник / М. П. Васильченко, Н. М. Кушнаренко, В. А. Мiльман. – Харкiв : Основа, 1993. – 150 с.; Эйдемиллер И. В. Стратегия формирования фондов публичных библиотек: маркетинговый подход /И. В. Эйдемиллер ; Рос. нац. б-ка. – С.-Петербург, 1995. – 124 с.; Столяров, Ю.Н. Библиотечный фонд : [Учеб. для библ. фак. ин-тов культуры, ун-тов и пед. вузов] / Ю. Н. Столяров. - М. : Кн. палата, 1991. - 270,[1] с. : ил. І т.п. Лист надіслано 30.12.2013 о 12.20. |
Питання №4324 |
Svetlana 26/12/2013 × 12:08 | Доброго дня, шановні колеги. Підкажіть будь ласка, чи треба на кожен рік заводити нову сумарну книгу?
Відповідь. Не треба. Книга сумарного обліку БФ ведеться із року в рік. Лише після її заповнення відкриваєте нову. Також, дозволимо нагадати, що відповідно до п.781 ПЕРЕЛІКУ типових документів, що створюються під час діяльності органів державної влади та місцевого самоврядування, інших установ, підприємств та організацій,із зазначенням строків зберігання документів (затверджено Наказом Міністерства юстиції України 12.04.2012 № 578/5) термін зберігання всіх Книг сумарно¬го обліку - до ліквідації бібліотеки. |
Питання №4323 |
Katrin
24/12/2013 × 19:23 | Я работаю в ВУзе 4-го уровня аккредитации, 32 года. из них 18 - директором библиотеки. В 2014 г. я выхожу на пенсию, могу ли я оформить научную пенсию, если работ научных нет.- Спасибо-
Відповідь. Пропонуємо ознайомитись із Переліком посад наукових (науково-педагогічних) працівників підприємств, установ, організацій, вищих навчальних закладів ІІІ—ІV рівнів акредитації (затверджено постановою Кабінету Міністрів № 257/Режим доступу: http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/257-2004-п та ЗУ «Про наукову і науково-технічну діяльність» (затверджено 13.12.1991 № 1977-XII, із змінами, /Режим Доступу: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/1977-12?nreg=1977-12&find=1&text=%ED%E0%F3%EA%EE%E2%E0+%EF%E5%ED%F1%B3%FF&x=0&y=0 ). |
Питання №4322 |
Tatyna
24/12/2013 × 11:23 | Доброго дня. Читач подарував нам книгу 1993 р.в. У нашому фонді є така сама книга. За інвентарною книгою її ціна 3000. За якою ціною записувати її в акт подарованих видань, та в інвентарну книгу. Дякую.
Відповідь. По-перше, враховуючи наявність вищезазначеної книги в Вашому БФ, ми не зовсім зрозуміли необхідність оприбуткування додаткового примірника. По-друге, зазначена ціна (3000) – не проіндексована. Після індексації книга має іншу ціну. Оприбуткувати книгу має комісія з питань списання та оприбуткування матеріальних цінностей |
Питання №4321 |
natasha 24/12/2013 × 09:20 | Доброго дня! Шановні колеги, підкажіть будь-ласка існуючі норми площі для прибиральниць в міських бібліотеках філіях і ЦБ. Дякую!
Відповідь. Див. відповідь на питання № 2788. |
Питання №4320 |
Ksenija 24/12/2013 × 09:00 | Доброго дня. Чи може бібліотека платно (або взамін на матеріальні речі, книги, меблі і т. д.) рекламувати приватне підприємство без угоди, укладати таку угоду.
Відповідь. Не може. Розміщення внутрішньої реклами погоджується з власником місця її розташування або уповноваженою ним особою. Під погодженням слід розуміти письмовий або усний дозвіл власника на розміщення внутрішньої реклами (таке погодження може мати форму угоди між власником і розповсюджувачем реклами). Звертаємо Вашу увагу на Ст.26 ЗУ «Про рекламу» (від 03.07.1996 №270/96-ВР, із змінами). |
Питання №4319 |
oksana
23/12/2013 × 15:20 | доброго дня.дайте юридичну оцінку слів одного сільського голови, який відзначив, що якщо в бібліотеці не має 7 тисяч примірників книг, то бібліотекаря бібліотеки - філії слід перевести на 0,75 ставки.щиро дякую. до побачення.
Відповідь. Шкода, що сільський голова оцінює діяльність бібліотеки лише за кількістю бібліотечного фонду. Якщо Ви бібліотека-філія, пропонуємо отримати юридичну оцінку на висловлювання сільського голови від методичного відділу ЦРБ. |
Питання №4318 |
Moni
23/12/2013 × 13:13 | Доброго дня!Які документи потрібно підготувати, щоб створити бібліотечний пункт і, щоб його ліквідувати. Чи можна розприділити літературу по інших бібліотеках-філіях, де вона потрібна. Чи ми змушені об"єднати книги пункту видачі із тим фондом бібліотеки , до якої відноситься пункт видачі. Фонд пункту видачі сформований не із фонду цетральної бібліотеки-філії. Дякую.
Відповідь. Бібліотечний пункт (БП) - територіально відокремлений підрозділ стаціонарної бібліотеки, де працює її штатний працівник. Діяльність БП регламентує «Положення про бібліотечний пункт». Бібліотечний фонд БП належить певній бібліотеці-філії, тому його перерозподіл між іншими бібліотеками-філіями - неможливий.
|
Питання №4315 |
svitlana
23/12/2013 × 07:17 | Доброго дня! Вітання з новорічними святами! Ви найкращі! такими і залишайтесь. Питання:1.Районна бібліотека - комунальний заклад. В секторі культури - одна особа - головний спеціаліст. Хто повинен підписати наказ про встановлення групи по оплаті, точніше поза групою. Яким має бути текст наказу (зразок)?2. Яка мотивація в наказі зміни групи по оплаті праці та зниження розряду бібліотекаря з 11 на 10. Чим керуватися згідно чинного законодавства? Чи це взагалі правомірно знижувати бібліотекарям розряд?3. На підставі чого встановлюється посада директора бібліотеки а коли завідувача бібліотеки? Відповідь прошу на e-mail: andre-chuk@ukr.net. Дякую.
Відповідь. Дякуємо!
1.Віднесення бібліотек, централізованих бібліотечних систем до груп за оплатою праці керівних працівників (підтвердження, підвищення або пониження групи) проводиться щорічно вищим органом управління, у безпосередньому підпорядкуванні якого вони перебувають. Наказ видає заступник голови районної державної адміністрації, або зав. відділу, або зав. сектору культури (той, кому делеговані дані повноваження). Підґрунтям для наказу є показники діяльності бібліотеки – середньорічна кількість користувачів (тис.чол.), середньорічна кількість видачі документів (тис. прим.)/див. Додаток 7до Наказу ИКТ України від 18.10.2005 №745).
2. Мотивація змін: процеси реорганізації, не виконання показників - загальної кількості користувачів і кількості видачі документів, які визначають групу за оплатою праці бібліотеки. Відповідній посаді – відповідає відповідний тарифний розряд, який залежить від групи за оплатою праці бібліотеки. Тарифні розряди бібліотечних працівників визначено в Додатку 3 до наказу Міністерства культури і туризму України 18.10.2005 N 745 /Режим доступу: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/z1285-05/page3). Звертаємо увагу, що наказ складається з двох взаємозалежних частин — констатуючої і розпорядчої. У констатуючій частині наказу зазначають цілі і завдання приписуваних дій та причини видання наказу (чому відбувається зміна розрядів - «На підставі...», «Відповідно до...», «Згідно з...» і т.п. ).
3. Положення про бібліотеку врегульовує питання стосовно її керівництва. Зазвичай, якщо самостійна бібліотека має статус юрособи і діяльність керівника передбачає більш широке коло повноважень - призначають директора.
|
Питання №4314 |
nevolina
22/12/2013 × 14:57 | Уважаемые коллеги!Просим Вас разъяснить,насколько правомерно и целесообразно принятие и постановка на инвентарный учет в библиотеку таких видов документов как"Отчет о работе...",стоимость которых варьируется от 8000 до 50 000 грн за экземпляр."Отчет о работе..." подразумевает описание работы,выполненной по договорной тематике.Существуют ли документы,предусматривающие либо исключающие постановку на инвентарный учет подобные виды документов.С уважением,заведующая библиотекой Неволина Н.В
Відповідь. Публічні бібліотеки України чітко дотримуються «Інструкції з обліку документів, що знаходяться в бібліотечних фондах» (затверджено Наказом МКТ України 03.04.2007 N 22 /Режим доступу: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/z0530-07). Вищезазначені звіти в фондах ПБ – відсутні.
Проте, для нас залишилось незрозумілим: вид бібліотеки (технічна?, структурний підрозділ НДІ тощо); з якого дива Ви маєте брати на облік документи, які мають зберігатися в архівах ? хто проводив оцінку вищезазначенихзвітів?
|
Питання №4313 |
Elena
21/12/2013 × 23:37 | Підкажіть, будь ласка, чи є обов"язковою умовою атестація у наступному випадку: провідний бібліограф бібліотеки ВНЗ ІІІ-го рівня акредитації отримала вищу освіту і хоче підвищення свого тарифного розряду з 9-го до 11-го? Якими нормативними документами слід керуватися в цій ситуації?
Відповідь. Атестація проводиться не частіше ніж один раз на три роки (див. Ст.11 ЗУ «Про професійний розвиток працівників» (від 12.01.2012 № 4312-VI, із змінами); п.2.1. «Положення про проведення атестації працівників підприємств, установ, організацій та закладів галузі культури» ( затверджено Наказом МКТ України 16.07.2007 N 44, із змінами /Режим доступу: http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/z1023-07 ).
Також, підвищення тарифного розряду має бути передбачено фондом оплати праці ВНЗ, запланований відповідно до кошторису ВНЗ для використання при розрахунках по заробітній платі з працівниками.
|
Питання №4312 |
remenabila 20/12/2013 × 17:26 http://toncreditconso.wordpress.com | Будь ласка, підскажіть де знайти зразок щоденника роботи для дитячих бібліотек. Дякую.
Відповідь. Див. відповідь на питання № 4279. |
Питання №4310 |
Olga
20/12/2013 × 13:07 | Доброго дня, шановні колеги. Підкажіть будь ласка якими нормативними документами визначається термін дії контракту керівника бібліотеки підпорядкування МОЗУ.
Відповідь. Визначати чи не визначати конкретний строк трудового контракту – надається на розсуд сторін трудового договору. Однак Положення про порядок укладання контракту з керівником підприємства, що є у державній власності, при найманні на роботу, затверджене постановою Кабінету Міністрів України від19.03.93р. № 203, зі змінами та доповненнями (Режим доступу: http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/203-93-%D0%BF), встановлює мінімальний і максимальний строк його дії – від одного до п'яти років. |
Питання №4309 |
Anatolij 20/12/2013 × 12:28 | Доброго дня. Скажіть будь-ласка, в районі працює централізована система публічно-шкільних бібліотек, яка відповідно до затвердженого статуту підпорядкована відділу культури і туризму районної державної адміністрації. До її складу входить центральна районна бібліоетека, центральна районна бібліотека для дітей, а також сільські філіали. На розгляд сесії районної ради виноситься питання про затвердження мережі закладів культури районного рівня. В довідці ми зазначаємо лише центральну районну бібліотеку (філіали не вказуємо, вірніше пишемо так - з філіалами, не вказуючи кількість). Це правильно? якщо ні - то як зробити правильно? І ще одне. В Законі "Про культуру" сказано, що існуючі заклади культури автоматично включаються до базової мережі. То чи взагалі потрібно затверджувати мережу на сесіях районної та сільських рад? дякую.
Влучне питання, але вичерпну відповідь Ви отримаєте лише від Міністерства культури України, надіславши офіційний запит. |
Питання №4308 |
Anna
20/12/2013 × 10:40 | Здравствуйте, Вы написали, что отправили ответ на наш вопрос, мы ничего не получили. Пожалуйста, если можно ещё раз отправьте ответ на вопрос №4280. Спасибо
Відповідь. Переслане 20.12.2013. о 16.25. |
Питання №4307 |
svetlana
19/12/2013 × 18:49 | Добрий день, шановні колеги! Я знову хочу попросити вашої допомоги. Повертаючись до Запитання 4214 і 4225, прошу дати конкретну відповідь на запитання: я 14 років пропрацювала завідувачкою масової бібліотеки (8 років сільської та 6 років міської) перейшла працювати до шкільної бібліотеки. в міському профсоюзі освіти та юрист міського відділу освіти наголошують, що працюючи завідувачкою я немала ніякої категорії бібліотекаря. Директор школи хоче поставити мені 1 категорію і 11 розряд, але головний бухгалтер вважає, що це незаконо, бо ніде немає запису, що я маю 1 категорію. Як мені дальше поступити? Маю атестаційний лист, що підтверджує 13 розряд завідувачки. Його не враховують. Допоможіть будь ласка. Я втрачаю майже 500 гривень.
Відповідь. Звертаємо увагу на Довідник кваліфікаційних характеристик професій працівників (випуск 81. Культура і мистецтво. Розділ «Бібліотеки, централізовані бібліотечні системи»), затверджений наказом Міністерства культури і мистецтв України від 14 квітня 2000 року № 168 /Режим доступу: http://zakon.nau.ua/doc/?uid=1152.747.0 ; п. 4 а постанови Кабінету Міністрів України від 30 серпня 2002 року № 1298 «Про оплату праці працівників на основі Єдиної тарифної сітки розрядів і коефіцієнтів з оплати праці працівників установ, закладів та організацій окремих галузей бюджетної сфери» /Режим доступу: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/1298-2002-п; п.3 Наказу МКТ України «Про впорядкування умов оплати праці працівників культури на основі Єдиної тарифної сітки» від 18.10.2005р. № 745 /Режим доступу: http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/z1285-05 ).
Детальніше - в надісланому Листі від 20.12.2013р.
|
Питання №4306 |
Katerina 19/12/2013 × 18:39 | Добрий вечір! Скажіть будь-ласка , коли буде заробітна плата за грудень в Рівненькому районі бібліотекарям? Адже не було і авансу.
Відповідь. Співчуваємо, але вирішення проблеми поза межами нашої компетенції. |
Питання №4305 |
irina
19/12/2013 × 11:39 | Що робити, якщо під час інвентаризації фондів шкільної бібліотеки виявлена недостача (література украдена учнями)?
Відповідь. Просимо уточнити, на чому ґрунтується Ваше ствердження, що саме учні школи винні в розкраданні бібліотечного фонду? |
Питання №4304 |
valentina
18/12/2013 × 11:49 | Шановні колеги! Чи існує офіційна форма акту на прийом до фонду міської бібліотеки літератури, одержаної з обласної бібліотеки за державною програмою "Українська книга"?
Відповідь. Не існує. |
Питання №4303 |
Yuliya 17/12/2013 × 15:55 | Шановні колеги! Будь ласка, надайте консультацію, з питання систематизації за ББК : література з фінансового моніторингу в банках відноситься до розділу "Економіка" чи "Право". Наприклад книги: Єгоричева, С. Б. Організація фінансового моніторингу в банках : навч. посібник. - К., 2014; Фінансовий моніторинг в банку : навч. посібник. - Суми, 2008. Дякуємо
Відповідь. Література з фінансового моніторингу в банках відноситься до:
1)розділу «Економіка. Банківський контроль». Індекс ББК для масових бібліотек: 65.262.1 Кредитна система.
Індекс ББК для наукових бібліотек: У262.8 Банківський контроль;
2)розділу «Юридичні науки. Кримінальне право». Індекс ББК для масових бібліотек: 67.308 Кримінальне право. Індекс ББК для наукових бібліотек: Х308.16 Запобігання та протидія легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом.
Гол. бібліотекар ВК – Руденко А., гол. бібліотекар ВК – Ільченко В.
|
Питання №4302 |
Oleh 17/12/2013 × 15:52 | Прохання роз'яснити формулювання одиниці обліку (одна сторінка) - в Типових нормах часу на основні процеси бібліотечної роботи (29.12.2008) у розділі 2. Бібліотечна обробка та каталогізування документів у п. 66,67,68. Зокрема п. 68 Редагування бібліографічного запису ЕК. Внесення змін. - 1 сторінка - 3 хв.
Відповідь. Наказом МКТ України від 29.12.2008р. № 1631/0/16 затверджені Типові норми часу на основні процеси бібліотечної роботи.
В розділі 1. Загальна частина вказано, що бібліотекам надається право розробляти та впроваджувати в установленому порядку власні норми. НПБУ розробила свої власні норми часу на основні процеси роботи у відділі каталогізації. Відповідно до цих норм часу редагування бібліографічного запису ЕК у НПБУ здійснюється не сторінками, а записом. Редагування одного запису в ЕК – 2 хв. Технологічні процеси, які зазначені у пунктах 66 і 67, у НПБУ не проводяться.
Зав. відділу наукової організації бібліотечних процесів – Миколенко Р.І.
|
Питання №4301 |
olena
17/12/2013 × 14:36 | Чи ма.ть право на доплату на оздоровлення технічні працівники бібліотеки.Дякую.
Відповідь.Технічні працівники бібліотеки можуть претендувати на матеріальну допомогу, в тому числі на оздоровлення, в сумі не більше, ніж один посадовий оклад на рік (див. підпункт «б» пункту 4 постанови КМУ від 30.08.2002 №1298 «Про оплату праці працівників на основі Єдиної тарифної сітки розрядів і коефіцієнтів з оплати праці установ, закладів та організацій окремих галузей бюджетної сфери» (із змінами і доповненнями). Також, виплата допомоги на оздоровлення має бути передбачена положеннями про оплату праці найманих працівників (колективним договором, галузевою угодою тощо), прийнятими згідно з нормами трудового законодавства. Зазначена виплата проводиться в межах затвердженого фонду оплати праці. |
Питання №4300 |
viktoria 17/12/2013 × 11:19 | Хто повинен затверджувати річний план роботи районної бібліотеки, (яка є юридичною особою) завідувач бібілотеки чи начальник районного відділу культури?
Відповідь. Посадова особа, якій делеговані дані повноваження (див. посадову інструкцію).
|
Актуальна інформація
Вітаємо шановних відвідувачів на сайті, який супроводжує науково-методичний відділ Національної бібліотеки України імені Ярослава Мудрого (НБУ ім. Ярослава Мудрого). Наш відділ є науково-методичним та інформаційно-консультативним центром для публічних бібліотек України, а також співпрацює з бібліотеками різних типів і форм власності.
Пам'ятайте, що наповнення цього сайту - наша спільна робота. Якщо Ви маєте матеріали, що можуть зацікавити бібліотечну спільноту, або бажаєте підняти актуальну тему - чекаємо Ваших пропозицій на адресу method@nplu.org.
Шановні колеги! Якщо у вас змінилися реквізити (адреса, e-mail, URL, телефон тощо) надішліть повідомлення для відповідних коректив на сторінці сайту „Бібліотеки України”.
| Вітаємо
For Librarians
Библиотекарю
Пошук
Голосування
|