Розділи сайту
Мастрід
Нове на сайті
Інформація від майстра
Відвідувачі
|
Запитання-відповіді
Питання №7581 |
Svitlana 16/07/2021 × 14:48 http://https://idundcz.dsns.gov.ua/ | Добрий день.Чи можливе постійне перебування робочого місця редакційно- видавничого відділу (3 працівники) у приміщенні бібліотеки?Дякую.
Відповідь. Може, якщо редакційно- видавничий відділ є структурним підрозділом Вашої бібліотеки. |
Питання №7580 |
Lidiya
14/07/2021 × 08:03 | Добрий день. Підкажіть, будь ласка, при формуванні комісії з проведення конкурсного добору на посаду директора публ. бібліотеки потрібні члени від громадської організації у сфері культури. Якщо в нас не зареєстрована така організація. Чи дозволяється проведення конкурсу без цих членів? Чи можуть бути членами комісії представники від міської ради?. В нас міська територіальна громада. Якщо буде 3 представника від трудового колективу закладів культури, 3 представника від відділу освіти та 3 працівника від органу управління ? Чи можно в склад комісії включати депутатів , які відповідають за сектор культури в громаді?
Відповідь. Не дозволяється. Відповідно до ст. 21-3. конкурсна комісія складається з дев’яти членів. Депутати не мають права входити до складу конкурсної комісії. Представники засобів масової інформації та громадськості мають право бути присутніми на засіданнях конкурсної комісії під час проведення співбесіди з кандидатами, під час якої публічно презентуються запропоновані проекти програм розвитку закладу культури на один і п’ять років.
Серед членів комісії мають бути представники від трудового колективу (3 особи), громадських організацій відповідного функціонального спрямування (3 особи) та органу управління (3 особи).
Конкурсна комісія може вважатися повноважною у разі затвердження в її складі не менше шести осіб. Але серед її членів все одно мають бути представники від вищезазначених груп.
У разі проведення конкурсу без представників громадських організацій його результати можуть бути визнані недійсними.
Здається дивним, що в міській ТГ неможливо знайти членів професійної спілки працівників культури, творчих спілок, об’єднань, асоціацій (наприклад від УБА) у сфері культури.
|
Питання №7579 |
Olena 08/07/2021 × 07:29 http://libsumy.com | Добрий день шановні колеги. До нашої бібліотечної системи додалися три сільські бібліотеки. Відділ культури вимагає брати на баланс фонди цих бібліотек, але самі бібліотеки ще не перейшли у підпорядквання міста. Часу щоб це зробити нам дали 1.5 тижні, Перевірити в такий термін таку кількість не можливо. фонди в цілому становлять 16 тисяч прим., література переважно 57-60 років, нової зовсім мало. Чи можемо ми, щоб не брати старі видання на баланс, кількісно за актом списати зношену та не профільну, а що залишиться вже поставити на облік у систему, а після такої процедури вже птсати індикатори і планувати перевірки? Дякую.
Відповідь. Можете. Відбирайте найновішу літературу і саме її беріть на облік. |
Питання №7578 |
Irina 07/07/2021 × 09:11 http://library.ck.ua | Доброго дня! Підкажіть чи беруться до уваги при нарахуванні відпускних такі показники як "вислуга років"та надбавка відповідно Постанови№1073? Дякую
Відповідь. Виплати, які включаються при розрахунку відпускних:
- основна заробітна плата;
- доплати і надбавки;
- виробничі премії;
- допомога у зв'язку з тимчасовою непрацездатністю;
- винагорода за підсумками річної роботи ;
- виплати за час, протягом якого працівнику зберігається середній заробіток (за час попередньої щорічної відпустки, виконання державних і громадських обов'язків, службового відрядження тощо).
|
Питання №7577 |
olena
06/07/2021 × 10:33 | Прошу надати інформацію, чи має право бібліотекар закладу вищої
освіти зі стажем роботи 30 років право на одноразову допомогу в розмірі 10 пенсій при виході на пенсію за віком.
Якщо так, то чи повинен він звільнятися з роботи чи
ні?_____________________________________________________________________________
Відповідь. Відповідно до п. 7-- 1 Прикінцевих положень Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" особам, які на день досягнення пенсійного віку, передбаченого статтею 26 цього Закону, працювали в закладах та установах державної або комунальної форми власності на посадах, робота на яких дає право на призначення пенсії за вислугу років відповідно до пунктів "е"-"ж" статті 55 Закону України "Про пенсійне забезпечення", і мають страховий стаж (для чоловіків - 35 років, для жінок - 30 років) на таких посадах, а також якщо вони до цього не отримували будь-яку пенсію, при призначенні пенсії за віком виплачується грошова допомога, яка не підлягає оподаткуванню, у розмірі їх десяти місячних пенсій станом на день її призначення.
Постановою КМУ від 04.11.1993 № 909 затверджено перелік закладів і установ освіти, охорони здоров'я та соціального захисту і посад, робота на яких дає право на пенсію за вислугу років.
Виплата вказаної грошової допомоги здійснюється органами Пенсійного фонду України одноразово у розмірі десяти місячних пенсій за рахунок коштів Державного бюджету України одночасно з першою виплатою пенсії, яка призначена до виплати (постанова МУ від 23.11.2011 № 1191).
Умова звільнення для отримання цієї грошової допомоги вказаними номативно-правовими актами не передбачена.
|
Питання №7576 |
Svitlana
06/07/2021 × 08:40 https://idundcz.dsns.gov.ua/ | Добрий день.У закладі - посада завідувач бібліотеки. Хто може виконувати обов'язки завідувача бібліотеки на час його відпустки? У Положенні ще не визначено особу, яка може це робити. Дякую
Відповідь. Перегляньте посадові інструкції інших працівників бібліотеки. Якщо дане питання не врегульовано і в посадових інструкціях, то існують наступні варіанти заміни тимчасово відсутніх працівників:
тимчасове переведення працівника на посаду відсутнього (не дуже зручно, бо роботу переведеного працівника теж має хтось виконувати);
тимчасове покладання обов’язків відсутнього працівника на іншого працівника.
Виконання обов’язків тимчасово відсутнього працівника встановлюється лише за згодою працівника, на якого такі обов’язки покладено. На підставі заяви або повідомлення із згодою працівника видається наказ про виконання обов’язків тимчасово відсутнього працівника з встановленням конкретного розміру доплати за додаткову роботу.
Про обмеження: доплата за виконання обов’язків тимчасово відсутніх працівників не встановлюється керівникам бюджетних установ, закладів та організацій, їх заступникам, керівникам структурних підрозділів цих установ, закладів та організацій, їх заступникам (п.п. «а» п.п. 3 п. 3 постанови № 1298 «Про оплату праці працівників на основі Єдиної тарифної сітки розрядів і коефіцієнтів з оплати праці працівників установ, закладів та організацій окремих галузей бюджетної сфери»). Також, позбавлені такої доплати і працівники, якщо обов’язки щодо заміни тимчасово відсутніх працівників покладені на них посадовою інструкцією.
|
Питання №7575 |
Катерина
05/07/2021 × 16:56 | Чи може бібліотекар вимагати надати йому 15-денну відпустку за власний рахунок, яку він не використав у минулому році? Дякую.
Відповідь. Ні, не може. Законом про відпустки не передбачено можливість перенесення невикористаних днів відпустки без збереження зарплати на наступні роки.
|
Питання №7574 |
Olena
05/07/2021 × 14:00 | Доброго дня шановні колеги. Турбує питання: від коли бібліотеки працюють в карантинних умовах суттєво знизились показники. Дуже важко зараз набрати читачів, відвідування та зробити відповідно книговидачу. Чи можуть зняти за невиконання планових показників категорію у бібліотеки?Дякую.
Відповідь. На жаль, можуть. Звертаємо увагу, що відповідно до Наказу МКУ «Про впорядкування умов оплати праці працівників культури на основі Єдиної тарифної сітки» (затверджено від 18.10.2005 № 745) : середньорічна кількість користувачів бібліотек і середньорічна кількість видачі документів у бібліотеках та централізованих бібліотечних системах визначаються, виходячи з числа користувачів і видачі документів за звітністю в середньому за останні три роки. |
Питання №7573 |
Lidiya
02/07/2021 × 11:31 | Добрий день. Цікавить питання : директор публічної бібліотеки звільняється достроково . Буде оголошено конкурс для обрання нового директора. Хто повинен прийняти на себе обов'язки т. в. обов'язки директора, якщо всі працівники бібліотеки попередженні про скорочення, в зв'язку з оптимізацією бібліотеки. Який алгоритм звільнення та чи потрібно проводити інвентаризацію бібліотечних фондів.
Відповідь. У разі коли директор ПБ звільняється і деякий час посада залишається вакантною, справи, документи та майно передаються у порядку особі, на яку буде покладено виконання обов'язків директора. Рішення про призначення тимчасово виконуючого обов’язки керівника бібліотеки може приймати як місцева рада, так і відповідний сільський, селищний чи міський голова.
Роботодавець директора ПБ видає Наказ про організацію приймання-передачі справ, документів, майна та склад відповідної комісії.
Головою комісії за результатами роботи складається Акт приймання-передачі справ, документів та майна бібліотеки. В акті приймання-передачі справ, документів та майна обов'язково зазначаються такі дані: стан ведення поточного діловодства та збереження документів; кількість переданих печаток, штампів; опис матеріальних цінностей та іншого майна; бази даних (спеціалізовані програми, інтернет-ресурси тощо). Зазначені відомості базуються на підтвердних документах роботи комісії (інвентаризаційних описах основних засобів та інших нематеріальних активів, номенклатури справ, актів, довідок), які є невід'ємною частиною акту приймання-передачі.
У перший день роботи новий директор приймає матеріальні цінності від тимчасово призначеного працівника.
Додатково пропонуємо ознайомитись з «Юридичною консультацією» ученого секретаря НПБУ Н. І. Розколупи (Бібліотечна планета.- 2008.-№4.-С.35-36) /Режим доступу: http://profy.nlu.org.ua/articles.php?lng=uk&pg=416 ).
|
Питання №7572 |
Natalia
29/06/2021 × 16:30 | Доброго дня. Потребую Вашої консультації. 1. Працюю зав.бібліотекою в Заваллівській бібліотеці-філії №10 Гайворонської ЦБС 40 років. На сьогодніщній день проходить децентралізалія і на базі Заваллівської бібліотеки-філії №10 створюють КЗ "Публічна бібліотека" Заваллівської селищної ради. Подавала документи на конкурс на посаду директора. Конкурсна комісія затвердила мою особу на посаду директора КЗ "ПБ".Згідно з положенням про проведення конкурсу переможця призначають не пізніше 2-х місяців після дня оголошення конкурсу (12.05.2021 р оголошений конкурс) і має бути укладено контракт між директором та селищним головою (згідно рішення право делегували селищному голові.) Чи повинні мене звільняти з посади завідуюючої для того щоб підписати контракт чи можливе укладення по переводу?
2. Відпустку за відпрацьований 2020 рік я не відбула, оздоровчих не отримала. Хочу забрати відпустку, проте кадровик пояснив, що відпустку я забрати не можу, тому що часу перед укладанням контракту немає, потрібно було брати раніше (ніхто не підказав). Порадив лише 1 варіант: щоб не втратити оздоровчих, можна оформити відпустку на 1 день перед звільненням (за невикористану відпустку виплатять розрахункові, а відпустку можна оформити лише як за власний рахунок на 14 днів. Чи є це правомірним?
Відповідь. Відповідь надіслано на Вашу ел. скриньку. |
Питання №7571 |
Julia 24/06/2021 × 09:45 | Чи передбачає закон України "Про обов'язковий примірник документів" надання електронної версії періодичного видання?
Відповідь. Доставляння обов’язкового примірника документів регулюється крім ЗУ «Про обов'язковий примірник документів» постановою КМУ «Про порядок доставляння обов'язкових примірників документів» (від 10 травня 2002 р. № 608, із змінами /Режим доступу: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/608-2002-%D0%BF#Text ), в якій зазначено що під поняттям "усі видання" слід розуміти обов'язкові примірники всіх видів видань: текстових, нотних, картографічних, образотворчих, електронних, крім видань для сліпих, виготовлених шрифтом Брайля, збільшеним шрифтом для слабозорих, способом теплографіки, видань нормативно-правових актів у сфері стандартизації, метрології та сертифікації (див. Примітку). |
Питання №7570 |
Поліна 18/06/2021 × 16:39 | Мене переводять на іншу філію без мого погодження. Чи правомірні такі дії директора Центральної бібліотеки? Дякую.
Відповідь. Відповідно до законодавства переміщення в інший структурний підрозділ (якщо філія є структурним підрозділом ЦБ) за умови збереження попередньої трудової функції не є переведенням на іншу роботу і не потребує згоди працівника. Частиною 2 статті 32 КЗпП передбачено, що не вважається переведенням на іншу роботу і не потребує згоди працівника переміщення його на тому ж підприємстві, в установі, організації на інше робоче місце без змін найменування посади та функцій. Переміщення працівника оформляється шляхом видання наказу чи розпорядження.
|
Питання №7569 |
Svitlana 15/06/2021 × 17:01 https://www.facebook.com/%D0%A0%D0%BE%D0%B6%D0%B8%D1%89%D0%B5%D0%BD%D1%81%D1%8C% | Техпрацівниця бібліотеки працює на повний оклад і йде у відпустку. Скажіть, будь ласка, як їй виплачується допомога на оздоровлення - зі ставки чи з 0,5 ? Дякую.
Відповідь. Допомога на оздоровлення під час щорічної відпустки виплачується у розмірі повного посадового окладу (повної ставки). Рішення про надання щорічної відпустки і про надання матеріальної допомоги оформлюють наказами роботодавця. |
Питання №7568 |
Tamara
10/06/2021 × 18:01 | Добрий день. Чи може завідувач шкільної бібліотеки в тому ж закладі ще мати педагогічне навантаження 8 годин та класне керівництво. Графік роботи бібліотеки з 8:00 до 17:15, а уроки та кл керівництво з 14:20 до 20:00 (друга зміна)
Відповідь. Відповідно до Постанови КМУ «Про оплату праці працівників на основі Єдиної тарифної сітки розрядів і коефіцієнтів з оплати праці працівників установ, закладів та організацій окремих галузей бюджетної сфери» (див. редакцію від 18.03.2021 /Режим доступу: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1298-2002-%D0%BF#Text ) доплата за суміщення професій (посад) не встановлюються керівникам бюджетних установ, закладів та організацій, їх заступникам, керівникам структурних підрозділів цих установ, закладів та організацій, їх заступникам. У той же час, саме бібліотекарі навчальних закладів, як і інші непедагогічні працівники цих закладів (за умови наявності в них відповідної освіти), можуть вести викладацьку або гурткову роботу у цьому самому навчальному закладі. Згідно з п.91 Інструкції № 102 обсяг викладацької або гурткової роботи у цьому самому навчальному закладі може становити в середньому не більше ніж 2 години на день (12 годин на тиждень, 480 годин на рік, якщо працівники за основною посадою отримують повний посадовий оклад (ставку заробітної плати). Розмір надбавки за вислугу років (за виконання викладацької або гурткової роботи) визначається виходячи зі стажу педагогічної роботи, відповідно до обсягів навчального навантаження, встановленого при тарифікації чи відповідним наказом.
|
Питання №7567 |
Diana 10/06/2021 × 10:07 | До запитання №7566. Так, в нашому місті всі заклади культури окремі юридичні особи, з власними рахунками в казначействі, ведемо закупівлі в прозорро і т.ін. З минулого року виконком відмовився затверджувати тарифи своїм рішенням, і всі заклади уже два роки затверджують тарифи на свої послуги власними наказами, не тільки бібліотека, але й клуби, театр.
Відповідь. Виконконком правий, адже маючи статус юрособи заклади культури самостійно визначають калькуляційну одиницю за кожною платною послугою, щодо якої здійснюється розрахунок вартості (див. розділ ІІ. Визначення вартості платних послуг «ПОРЯДКУ визначення вартості та надання платних послуг закладами культури, заснованими на державній та комунальній формі власності», затверджено (затверджено Наказом Мінкультури України, Мінфінансів України, Міністерством економічного розвитку і торгівлі України 01.12.2015 № 1004/1113/1556). Усі розрахунки на платні послуги складають бухгалтер з керівником бібліотеки. Усі показники затверджуються наказом керівника бібліотеки. Розмір плати за надання платних послуг встановлюється бібліотекою щороку у національній валюті. |
Питання №7566 |
Diana
09/06/2021 × 15:17 | Доброго дня! Підкажіть будь ласка, юрист виконкому відмовляє в затвердженні тарифів на платні послуги бібліотек рішенням міської ради, стверджуючі, що згідно п. 3 порядку від 01.12.2015 за № 1004/1113/1556 керівник бібліотеки самостійно затверджує тарифи своїм наказом. Читаючи даний порядок, я так розумію, що керівник повинен тільки визначити перелік платних послуг, які можуть надаватися. На які нормативні акти законодавства можна посилатися, щоб зробити все правильно та уникнути порушення?
Відповідь. Просимо уточнити: чи має бібліотека реальний статус юридичної особи (власні рахунки в казначействі (або в державному банку), здійснювати закупівлі (у т.ч. через Prozorro), представляти інтереси бібліотеки в судах і т.п.) ? |
Питання №7565 |
Olena
04/06/2021 × 08:10 http://libsumy.com | Добрий ранок шановні колеги. Підкажіть будь ласка, чи можна рахувати в статистику два рази нового читача і відвідування, якщо нові читачі прийшли на масовий захід?
Відповідь. Ні, не можна. Під час проведення заходу Ви обліковуєте його відвідувачів. Якщо відвідувач виявив бажання стати користувачем бібліотеки (інша послуга) – оформлюєте йому реєстраційні документита та обліковуєте у щоденній статистиці один раз. |
Питання №7564 |
Nadia 03/06/2021 × 12:51 | Доброго дня! Підскажіть, будь ласка, якщо бібліотекар працює на неповну ставку, матеріальна допомога на оздоровлення йому виплачується згідно відпрацьованого часу, чи повна ставка? Дякую!
Відповідь. У випадках, коли працівник працює на умовах неповного робочого дня, оплата його праці, у тому числі виплата матеріальної допомоги на оздоровлення, повинна провадитись пропорційно відпрацьованому часу (тобто, з 0,5 ст. або 0,75 ст.). |
Питання №7563 |
katya
03/06/2021 × 10:29 | Доброго дня! Скажіть будь ласка чи потрібно при утворенні Публічної бібліотеки заводити нові інвентарні та сумарні книги обліку чи можливо можна продовжувати книги які залишилися від Центральної районної бібліотеки?
Відповідь. Інвентарні книги в ПБ залишаються діючими. Книгу сумарного обліку бібліотечного фонду бажано відкрити нову, адже її затверджує новий засновник ПБ. У нову книгу переносяться сумарні дані щодо загальної кількості бібліотечного фонду (провести уточнення з бухгалтерією). Всі Книги сумарного обліку зберігаються до ліквідації бібліотеки (див. Перелік типових документів, що створюються під час діяльності державних органів та органів місцевого самоврядування, інших установ, підприємств та організацій, із зазначенням строків зберігання документів (затверджено Наказом Міністерства юстиції України від 12.04.2012 № 578/5, із змінами)).
|
Питання №7562 |
mary 03/06/2021 × 09:24 | Доброго дня, стосовно відповіді на питання № 7554 ( про надання платних послуг) . Чи не будуть суперечить вимогам Антимонопольного комітету затвердження платних послуг міською владою?
http://www.drs.gov.ua/press-room/mistseva-vlada-ne-mozhe-vstanovlyuvaty-vartist-poslug-zakladiv-
Відповідь. 1. Ні, не будуть суперечити, якщо міська влада затвердила впровадження платних послуг відповідно до переліку, затвердженого Постановою КМУ «Про затвердження переліку платних послуг, які можуть надаватися державними і комунальними закладами культури, що не є орендою» (від 02 грудня 2020 р. № 1183 /Режим доступу: https://www.kmu.gov.ua/npas/pro-zatverdzhennya-pereliku-platnih-a1183 ). Порядок визначення вартості та надання платних послуг закладами культури, заснованими на державній та комунальній формі власності затверджено спільним наказом Мінфіну та Мінекономрозвитку від 01.12.2015 за № 1004/1113/1556. 2. Серед основних завдань реформи фінансування системи забезпечення населення культурними послугами є: створення моделей фінансування культурних послуг, які надаються державними і комунальними закладами культури. Моделі фінансування культурних послуг, які надаються державними і комунальними закладами культури, повинні базуватися на державних гарантіях цінової доступності та враховувати рівень платоспроможності отримувачів культурних послуг. Серед моделей передбачено впровадження послуг на умовах повної оплати - вартість послуги повністю оплачує отримувач культурної послуги. 3. Акцентуємо Вашу увагу на наступних моментах:
для впорядкування питань надання платних послуг закладами культури, заснованими на комунальній формі власності, ОМС доцільно розробити та прийняти Положення про надання платних послуг закладами культури, заснованими на комунальній формі власності. Документ розробляється на підставі вимог Порядку та затверджується рішенням ради;
Бібліотеки самостійно визначають перелік платних послуг (тобто, які послуги вони мають змогу надавати у розрахунку їх можливостей, матеріально-технічного забезпечення тощо). ОМС не мають права нав’язувати власний перелік;
Розрахунок вартості послуг здійснюють керівник ПБ, начальник відділу культури і бухгалтер. Це кропітка робота і потребує бухгалтерських та фінансових знань (передбачаються розрахунки на заробітну плата всього персоналу, який безпосередньо буде задіяний у наданні послуги, прибирання приміщень, світло, тепло і т.п.); Начальник відділу культури подає перелік платних послуг на узгодження та затвердження до ради, а також узгоджує відповідні розрахунки з фінансовим управлінням;
Наказ про платні послуги і їх вартість щороку оновлюється. Завданням працівників, безпосередньо пов’язаних з наданням платних послуг, має бути надання користувачам інформації про всі види платних послуг, які пропонують в бібліотеці.
|
Питання №7561 |
Ludmila
02/06/2021 × 09:09 | Доброго дня. До запитання7553.Від Цетралізованої системи відійшло 5 бібліотек - філій,створено свій КЗ і бухгалтерія мотивуючи тим,що показники зменшаться, при прийнятті в громаду змінили групу оплати праці( хоча перевели нас по переводу і обіцяно було зберегти всі виплати). Наказу не було.
Відповідь. Бухгалтерія перевищує повноваження. У Наказі МКУ чітко зазначено, що віднесення бібліотек, централізованих бібліотечних систем до груп за оплатою праці керівних працівників (підтвердження, підвищення або пониження групи) провадиться щорічно вищим органом управління, у безпосередньому підпорядкуванні якого вони перебувають. Також, при віднесенні централізованих бібліотечних систем до груп за оплатою праці враховуються загальна кількість користувачів бібліотек і кількість видачі документів за системою (бібліотекою) у цілому, включаючи показники філіалів. На чому ґрунтуються розрахунки бухгалтера ? |
Питання №7557 |
Юлія 29/05/2021 × 16:21 | Добрий день! Я працюю бібліотекарем у середній школі на 0.5 ставки, стаж 3 роки. Маю вищу педагогічну освіту. Чи маю я право на позачергову атестацію?
Відповідь. Наголошуємо, що позачергової або позапланової атестації не існує. Положенням про проведення атестації працівників підприємств, установ, організацій та закладів галузі культури (затверджено Наказом Міністерства культури і туризму України 16.07.2007 N 44, із змінами /Режим доступу: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z1023-07 ), визначено, що атестація проводиться не частіше ніж один раз на три роки. Тобто, атестація може проводитись не частіше ніж один раз на 3, 4, 5, 7 і т.п. роки. Термін проведення має бути прописано в Положенні про проведення атестації бібліотечних працівників Вашої установи.
|
Питання №7556 |
Інна 28/05/2021 × 19:46 | Добрий день! Підкажіть будь-ласка, чи можливо частину книжкового фонду сільської бібліотеки передати до шкільної бібліотеки ?
Відповідь. Так, можливо. Бюджетні установи можуть безоплатно передавати та отримувати майно шляхом прийняття відповідного рішення суб’єктом управління (власник бібліотеки або суб’єкт управління, якому делеговані певні повноваження щодо управління майном).
|
Питання №7555 |
Анна
27/05/2021 × 17:49 | Скільки годин має навчатися працівник питанням охорони праці і як часто? Дякую.
Відповідь. Відповідно до вимог статті 18 Закону України „Про охорону праці“ працівники під час прийняття на роботу і в процесі роботи повинні проходити за рахунок роботодавця інструктаж, навчання з питань охорони праці, з надання першої медичної допомоги потерпілим від нещасних випадків і правил поведінки у разі виникнення аварії. |
Питання №7554 |
Mary
27/05/2021 × 13:34 | Шановні колеги, підкажіть будь ласка: тарифи на платні послуги, які надаються бібліотеками ТГ хто повинен затверджувати? Виконавчий комітет міської ради чи досить наказу начальника відділу культури? Вдячні за відповідь.
Відповідь. Зазвичай Положення про платні послуги, їх перелік , прейскурант платних послуг, контроль за дотриманням цін і тарифів здійснює місцева рада.
Дозволимо нагадати, що Публічна бібліотека має самостійно визначити перелік платних послуг (тобто, які послуги вона має змогу надавати у розрахунку їх можливостей, матеріально-технічного забезпечення тощо). Бібліотека разом з органом управління (відділ культури) складає перелік платних послуг та подає на узгодження та затвердження до ради.
Відділ культури виносить проєкт рішення на сесію або виконавчий комітет.
Усі розрахунки на платні послуги складають бухгалтери з керівником бібліотеки разом з відділом культури.
Відділ культури узгоджує відповідні розрахунки з фінансовим управлінням.
|
Питання №7553 |
Ludmila
27/05/2021 × 09:53 | Доброго дня.Потребуємо допомоги. При передачі бібліотек з централізованої системи до громади бібліотекарям автоматично змінили групу оплати праці згідно планових показників.Чи правомірно це? На яку постанову чи статтю в законодавстві можна спертись, щоб довести неправомірність.
Відповідь. Відповідно до Додатку 7 Наказу Мінкультури «Про впорядкування умов оплати праці працівників культури на основі Єдиної тарифної сітки» (від 18.10.2005 № 745, із змінами /Режим доступу: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z1285-05#Text ): віднесення бібліотек, централізованих бібліотечних систем до груп за оплатою праці керівних працівників (підтвердження, підвищення або пониження групи) провадиться щорічно вищим органом управління, у безпосередньому підпорядкуванні якого вони перебувають. При віднесенні бібліотечних систем до груп за оплатою праці враховуються загальна кількість користувачів бібліотек і кількість видачі документів за системою (бібліотекою) у цілому, включаючи показники філіалів.
Нам незрозуміло, на підставі яких розрахунків/аргументів понижено групу за оплатою праці. Вас ознайомили із текстом наказу?
|
Питання №7552 |
Наталі 26/05/2021 × 12:51 | Питання №7552 Уточнення до питання 7551. Прошу пояснити чому бібліотекар, який працює на 0,5 ст. і має сумісництво, має брати одночасно відпустку і в бібліотеці і в іншій установі (прибиральниця на 0,5 ст. в музичній школі)? Дякую.
Відповідь. Законодавством передбачено, що відпустка на роботі за сумісництвом повинна надаватися одночасно з відпусткою за основним місцем роботи (див. п. 3 постанови КМУ «Про роботу за сумісництвом працівників державних підприємств, установ та організацій» від 03.04.93 р. № 245 /Режим доступу: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/245-93-%D0%BF#Text ). Ненадання суміснику щорічної відпустки одночасно з відпусткою за основним місцем роботи є порушенням вимог того ж п. 3 постанови № 245.
Оплата відпустки або виплата компенсації за невикористану відпустку провадиться сумісникам відповідно до чинного законодавства. Оплаті підлягає як щорічна відпустка, що надається за основним місцем роботи, так і щорічна відпустка, що надається за сумісництвом.
|
Питання №7551 |
Наталі 23/05/2021 × 22:26 | Після приєднання бібліотеки до нової громади більшість бібліотекарів було переведено на 0, 5 ст. Уточніть якої тривалості буде наша відпустка? Дякую.
Відповідь. Мінімальна тривалість щорічної основної відпустки становить 24 календарних дні . Працюючи на умовах неповного робочого часу працівник має право на щорічну основну відпустку повної тривалості (24 к.д.). Також, всі бібліотечні працівники мають право на отримання матеріальної допомоги на оздоровлення (див. Постанову КМУ «Про затвердження Порядку виплати доплати за вислугу років працівникам державних і комунальних бібліотек» від 22.01.2005 № 84). |
Питання №7550 |
ivanna 22/05/2021 × 09:31 http://bibliostor.cv.ua | Доброго дня! Підкажіть, будь ласка, чи має право член трудового колективу, який не є членом профспілкової організації установи на додаткові соціальні гарантії (додаткова відпустка за особливий характер праці, оплачуваний вихідний у день народження, преміювання), обумовлені колективним договором? Дякую.
Відповідь. Положення Колективного договору поширюються на всіх працівників підприємства, установи, організації незалежно від того, чи є вони членами професійної спілки, і є обов'язковими як для власника або уповноваженого ним органу, так і для працівників підприємства, установи, організації (Глава ІІ КЗпП України). |
Питання №7549 |
Nadia 21/05/2021 × 14:27 | Доброго дня! Допоможіть вирішити таке питання - після утворення громади до ЦБ приєднали сільські бібліотеки-філії, по переводу з 01.02.2021 р. Колишні сільські, селищні ради не виплатили бібліотекарям компенсацію за невикористану відпустку. Коли бібліотекарі сільських бібліотек мають право піти у відпустку? Дякую
Відповідь. 1. Якщо працівників приєднали до ЦБ територіальної громади, то компенсацію за невикористані дні щорічних відпусток мали перерахувати до тергромади. На це скеровує частина 3 статті 24 Закону України «Про відпустки» від 15.11.1996 № 504/96-ВР.
2. Якщо працівники повністю або частково не використали щорічні основну та додаткові відпустки і не отримали за них грошової компенсації , то до стажу роботи, що дає право на щорічні основну та додаткові відпустки, зараховується час, за який вони не використали ці відпустки за попереднім місцем роботи (ч. 3 ст. 9 Закону про відпустки).
|
Питання №7548 |
ANNA
20/05/2021 × 10:51 | Директор бібліотеки постійно призначає премію набагато меньшу,
ніж у інших працівників бібліотеки. Чи повинен директор видати наказ про
причини зменшення розміру виплати? Хто вправі контролювати
призначення надбавок та винагород?
Відповідь. Ні, директор не повинен видавати подібні накази. Нині питання преміювання на підприємствах, встановлюються у колективному договорі підприємства. Юридичною основою для цього є норми статті 15 Закону України «Про оплату праці» та статті 97 Кодексу законів про працю України. При цьому мають бути дотримані норми і гарантії, передбачені законодавством, генеральною та галузевими (регіональними) угодами.
Слід також взяти до уваги, що роботодавець ці питання зобов’язаний вирішувати разом з профспілкою. Згідно з п. 3 ч. 1 ст. 38 Закону України «Про професійні спілки, їх права та гарантії діяльності» виборний орган первинної профспілкової організації на підприємстві, в установі, організації разом з роботодавцем вирішує питання оплати праці, у тому числі й премій, винагород та інших заохочувальних і компенсаційних виплат.
Отже, всі питання щодо преміювання працівників підприємства вирішують самостійно, шляхом розробки Положення про преміювання. Положення про преміювання є складовою частиною діючої системи оплати праці на підприємстві і, як правило, затверджується як додаток до колективного договору. При цьому, як і колективний договір, зазначене Положення має бути узгоджене з профспілковим або іншим, уповноваженим на представництво трудовим колективом, органом, а за його відсутності – представниками працівників, обраними і уповноваженими трудовим колективом.
У Положенні про преміювання визначається коло працівників, на яких поширюється дія системи преміювання, показники, конкретні умови, розмір, терміни, а також порядок нарахування премій по кожній категорії працівників.
|
Питання №7547 |
Anna
29/04/2021 × 15:00 | Доброго дня, потрібна ваша консультація. КЗ " Публічна бібліотека" Чугуївської міської ради. При закритті бібліотеки, які потрібно оформлювати документи по списанню фонду. У 2020 році ми зробили перерозподіл літератури в інші філії. Залишилася засторіла література приблизно 6000 тисяч. Поясніть як ми повинні її зписувати зразу сформувавши списки, або за кілька років поступово. Можливо не потрібно списки, а достатньо акту? Дякую за допомогу.
Відповідь. Списувати як морально застарілу чи фізично зношене, непридатне для подальшого використання. Відповідно до п.4 «ПОРЯДКУ списання об'єктів державної власності» (затверджено Постановою КМУ від 8 листопада 2007 р. N 1314 , із змінами /Режим доступу: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1314-2007-%D0%BF#Text ) можете самостійно списувати на суму до 50 тис. грн. Якщо видання застарілі, то скоріш за все, Ви маєте вкластись у цю суму. |
Питання №7546 |
Olena 26/04/2021 × 10:25 | Добрий день! Спробую дати уточнення до питання 7544.Наша селищна рада направила лист до МКІП з метою отримати погодження на виключення 10 сільських бібліотек-філій з базової мережі, щоб перетворити їх у бібліотечні пункти.Окрім цього ТГ має намір перейменувати ЦБС у Публічну бібліотеку. Тож відповідь МКІП наступна: "МКІП погоджкє реорганізацію КЗ "...ЦБС" (з подальшими змінами у базовій мережі закладів культури) шляхом створення КЗ "...Публічна бібліотека", до складу якого будуть входити центральна бібліотека, дитяча бібліотека, 4 сільські бібліотеки-філії та 10 бібліотечних пуктів. Я хочу знати, чи потрібно ліквідовувати ЦБС, щоб провести ці зміни в нашій системі? Чи можливо достатньо редагувати Статут та затвердити новий з цими змінами. Дякую.
Відповідь. Ні, у Вашій ситуації відбувається не зміна найменування організації, а саме реорганізація ЦБС. Передбачено перетворення низки бібліотек у пункти видачі, а це потребує погодження з МКІП і виключення цих бібліотек з базової мережі. Відповідно проведених змін затверджується новий Статут (або Положення), штатний розпис. |
Питання №7545 |
Ella 24/04/2021 × 13:27 | Прошу уточнити: чи має право прибиральниця бібліотеки на додаткову доплату за збільшення використання дезінфекційних засобів в умовах карантину? Дякую.
Відповідь. Доплати працівникам за використання в роботі дезінфікувальних засобів, а також працівникам, які зайняті прибиранням туалетів, — у розмірі 10 відсотків посадового (місячного) окладу закріплено у п.п. «ґ» п.п. 3 п. 3 постанови КМУ від 30.08.2002 р. № 1298 «Про оплату праці працівників на основі Єдиної тарифної сітки розрядів і коефіцієнтів з оплати праці працівників установ, закладів та організацій окремих галузей бюджетної сфери». Якщо у штаті бібліотеки є працівник, який займається прибиранням туалетів і використовує у своїй роботі деззасоби, зокрема прибиральник службових (виробничих) приміщень, йому можна встановити лише одну доплату у розмірі 10 % посадового окладу. Для встановлення доплати в меншому/більшому розмірі немає підстав. |
Питання №7544 |
Olena 23/04/2021 × 09:24 | Просимо прокоментувати правомірність рішення селищної ради щодо нашої ЦБС. В березні ц.р. селищна рада отримала погодження МКІП на реорганізацію КЗ "...ЦБС" (з подальшими змінами у базовій мережі (перепрофілювання сільських бібліотек у бібліотечні пункти) шляхом створення КЗ "...Публічна бібліотека селищної ради" з відокремленими структурними підрозділами (філіями). Та всупереч листу МКІП про погодження саме реорганізації закладу, днями був підготовлений та виставлений на сайті ТГ проєкт рішення "Про припинення КЗ "... ЦБС" шляхом ліквідації. Наше питання: чи потрібна повна ліквідація ЦБС ( це позиція юристів ТГ) для того, щоб провести по ЦБС вищезазначені зміни (перейменувати ЦБС у Публічну бібліотеку, затвердити нову мережу та новий штатний розклад)? Чи достатньо провести реорганізацію закладу із збереженням правонаступництва та трудового договору з працівниками? Які є законні аргументи на нашу користь? Зазделегідь вдячні за роз'яснення.
Відповідь. Зміна найменування організації, її структури та штатного розпису не є реорганізацією, а тим більше - для цього не потрібна ліквідація. Такі дії вчиняються без погодження з МКІП.
Для того, щоби дати точну відповідь, необхідно ознайомитися з листом селищної ради на МКІП щодо погодження реорганізації, відповіддю МКІП на цей лист, проєктом рішення сесії селищної ради.
|
Питання №7543 |
Nadia 19/04/2021 × 08:10 | Доброго дня! Скажіть будь ласка, на підставі якої Постанови можна преміювати керівника бібліотеки, в межах фонду оплати праці. Дякую
Відповідь. Умови преміювання визначено у постанові Кабінету Міністрів України від 30.08.2002 р. N 1298 “Про оплату праці працівників на основі Єдиної тарифної сітки розрядів і коефіцієнтів з оплати праці працівників установ, закладів та організацій окремих галузей бюджетної сфери” (зі змінами), п.3 Наказу МКУ «Про впорядкування умов оплати праці працівників культури на основі Єдиної тарифної сітки « (від 18.10.2005 № 745). Так, преміювання керівників установ, закладів та організацій культури, установлення їм надбавок та доплат до посадових окладів, надання матеріальної допомоги здійснюються за рішенням органу вищого рівня у межах наявних коштів на оплату праці.
Конкретні умови і порядок преміювання працівників, розміри та види премій визначаються у положенні про преміювання відповідного закладу, установи. Положенням може бути передбачено преміювання, в тому числі з нагоди державних та професійних свят, ювілейних дат.
Положення про преміювання працівників затверджується керівником установи за погодженням з профспілковим комітетом, з дотриманням норм законодавства та передбачаючи стимулювання ефективного виконання завдань та функцій працівниками.
Розмір премії конкретного працівника залежить від особистого внеску в загальні результати роботи підрозділу, установи і граничними розмірами не обмежується. Преміювання працівників здійснюється в межах коштів на оплату праці.
|
Питання №7542 |
tania 08/04/2021 × 11:09 http://www.library.alexandriya.com/ | Доброго дня! Державний реєстратор відмовився реєструвати нову редакцію Статуту Публічної бібліотеки ОТГ замість міської ЦБС із-за відсутності чітких законодавчих норм про необхідність зміни назви комунального закладу. Ст. 89 Бюджетного кодексу України не є основою для цих змін. А основний фаховий ЗУ "Про бібліотеки та бібліотечну справу в Україні" не передбачає поки що ніяких замін ЦБС. Будь ласка, вкажіть перелік статей про необхідність зміни назви ЦБС на ПБ.
Відповідь. 1. Звертаємо увагу, що не ОТГ, а – територіальної громади (ТГ). 2. Заявлена причина відмови реєструвати Статут ПБ суперечить ст. 27 ЗУ «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань». Питання професіоналізму, фаховості конкретного реєстратора – поза межами компетенцій НМВ. 3. Вас ніхто не змушує змінювати назву ЦБС. Залишатись у такому єдиному структурно-цілісному утворенні як ЦБС можете до прийняття нової редакції ЗУ «Про бібліотеки і бібліотечну справу». Одним із завдань НМВ НБУ ім. Ярослава Мудрого – узагальнювати практику застосування законодавства в бібліотечній галузі та інформувати про це професійну спільноту. Кожний (бібліотека представники ОМС, місцева рада) робить вибір самостійно. 4. Якщо стаття 89 Бюджетного кодексу України, яка чітко визначає видатки на утримання конкретних установ не є визначальною, то який сенс у переліку статей з Господарського, Цивільного, Адміністративного кодексів, Положення про Державну казначейську службу України і т.п.? |
Питання №7541 |
VALENTINA
02/04/2021 × 13:01 http://lubny-bibl-malyka.edu.poltava.ua | Добридень, колеги! Проконсультуйте. В районі була Засульська ОТГ, в якій створено КЗ "Центральна сільська бібліотека" з філіями. Тепер Засульську ОТГ ліквідовано, а КЗ " Центральна сільська б-ка" передано до Управління культури нової громади- Лубенської міської. Прийнято рішення,є погодження з МКІП про реорганізацію цього комунального закладу шляхом приєднання до ПБ ім. В.Малика Лубенської міської ради..Чи потрібно , в який термін і хто повинен попереджувати працівників в такому випадку? (Чи голова ліккомісії, чи директор КЗ "ЦСБ", чи директор Публічної бібліотеки , адже працівники вже в новій громаді. Дякую
Відповідь. Можливість для звільнення працівників у разі реорганізації бібліотеки, допускається тільки за умови скорочення штату або чисельності працівників. Право визначити чисельність і штат працівників належить власникові або уповноваженому їм органу (наприклад, відділу культури). Відповідний наказ видає засновник або уповноважений їм орган. У наказі зазначається про внесення змін в організацію виробництва і праці, в якому розкривається зміст цих змін, а також про утворення комісії з проведення ліквідації або реорганізації, яким доручається здійснити заходи, пов’язані саме з ліквідацією або реорганізацією бібліотеки.
Директор ПБ здійснює заходи відповідно до наказу (ознайомлення кожного працівників з наказом під розпис та вручення письмового повідомлення).
Одночасно з попередженням пропонується працівникові іншу роботу на тому ж підприємстві, в установі, організації. Протягом двох місяців від дати попередження працівників, істотні умови праці яких зміняться, доцільно отримати письмову заяву про згоду продовжувати роботу після зміни істотних умов праці або відмову від цього.
P.S. Скорочення чисельності та скорочення штату — це різні поняття. Так, скорочення чисельності передбачає звільнення працівників, натомість скорочення штату — зменшення кількості або ліквідацію певних посад, спеціальностей, професій тощо.
|
Питання №7540 |
Alla 02/04/2021 × 10:20 | Добрий день. Будь ласка, поясніть чи правомірні дії органів місцевого самоврядування. Рада територіальної громади приймає на баланс ЦБС, перейменовує її на Публічну бібліотеку, затверджує структуру, в якій уже відсутня бібліотека для дітей. Окремого рішення ради щодо реорганізації бібліотеки для дітей не було. Підстава: дитяча бібліотека не є юридичною особою. В МКІП направлено запит на вилучення бібліотеки для дітей з базової мережі закладів культури
Відповідь. Лише після погодження МКІП місцева рада має право розпочати процес ліквідації/реорганізації бібліотеки для дітей. Відсутність статусу юрособи не є підставою для ліквідації бібліотеки. |
Питання №7539 |
Sofia
31/03/2021 × 16:09 | Доброго дня! У сформовану структуру Публічної бібліотеки було введено бібліотечний пункт. Просимо надати роз'яснення, щодо кількості годин роботи бібліотечного пункту та на кого покладаються обов'язки ведення роботи бібліотечного пункту?
Відповідь. Бібліотечний пункт має бути структурним підрозділом або ПБ або будь якої її філії. Відповідно до «Державних соціальних нормативів забезпечення населення публічними бібліотеками в Україні» (затверджено Постановою КМУ від 6 лютого 2019 р. № 72 /Режим доступу: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/72-2019-%D0%BF#Text ) : у населених пунктах чи житлових масивах, де публічні бібліотеки відсутні, бібліотечне обслуговування населення здійснюється за допомогою нестаціонарних форм (бібліотечний пункт, пересувна бібліотека тощо). Бібліотечний пункт повинен бути доступним для населення не менше 16 годин на тиждень (п. 6). Також, звертаємо Вашу увагу на ел. варіант видання «Організація нестаціонарного бібліотечного обслуговування населення: історія та сучасність» (див. на сайті Бібліотечному фахівцю, розділ – Публікації, лінк - Примірна тематика семінарів працівників районних і міських бібліотек /Режим доступу: http://profy.nlu.org.ua/file/400-nestatsionarne-obslug.pdf . |
Питання №7538 |
TaniaZ
31/03/2021 × 15:23 | Доброго дня!
У мене запитання стосовно додаткової оплачуваної відпустки. У колективному договорі йдеться про додаткову оплачувану відпустку для працівників культури. При цьому колдоговор підписано між керівництвом та профспілками. Якщо працівник не є членом профспіфлки, чи може він претендувати на цю додаткову відпустку?
Відповідь. Положення колективного договору поширюються на всіх працівників підприємства, установи, організації незалежно від того, чи є вони членами професійної спілки, і є обов'язковими як для власника або уповноваженого ним органу, так і для працівників підприємства, установи, організації (Глава ІІ КЗпП України). |
Питання №7537 |
Viktoria 31/03/2021 × 13:35 | Доброго дня, шановні колеги! Питання щодо майбутньої
звітності.
В 2021 році на базі
міської ЦБС, в складі якої – ЦМБ
та бібліотеки-філії, буде створена Публічна
бібліотека з відділами, секторами при цих відділах та відокремленими
структурними підрозділами (колишні бібліотеки-філії). Якщо за 2020 рік в звітах ЕСМаР, №6-НК та №80-а-рвк ми звітувалися
за 11 бібліотек (ЦМБ та 10 філій), то за яку кількість бібліотек ми будемо звітуватися за 2021 рік? Чи вірно ми розуміємо, що при створенні ПБ колишні бібліотеки-філії ЦБС втрачають свій
статус окремих бібліотек і стають чимось на кшталт відділів ПБ, які просто територіально відділені? З цього витікає наступне: замість звіту за 11 бібліотек в 2020 році, в 2021 році ми
звітуємося за 1 Публічну бібліотеку. Якщо так, то яким чином колишні бібліотеки-філії (майбутні відокремлені структурні підрозділи ПБ) залишаться в базовій мережі бібліотек (адже тепер вони не будуть подавати свої звіти в ЕСМаР, та й в інших звітах будуть подаватися відомості про результати діяльності однієї ПБ)?Дякую за відповідь!
Відповідь. Лише очікуємо на нову редакцію держзвітності за формами 6-НК, № 80-а-рвк. Після оприлюднення будемо мати нові інструкції та методичні рекомендації щодо їх заповнення. На сьогоднішній день ми не впевнені, що у звітах буде присутній облік саме адміністративних одиниць. |
Питання №7536 |
Galina 29/03/2021 × 06:05 | Добрий день. Який має бути режим роботи сільського бібліотекаря на 0,5 ставки? Чи можна щоб у громаді сільські бібліотеки працювали за різними графіками роботи? Дякую.
Відповідь. Нормальна тривалість робочого часу не може перевищувати 40 годин на тиждень. Це прямо прописано у ст. 50 КЗпП України. Ви маєте працювати – 20 годин на тиждень. Установлення режиму роботи — одне з першочергових завдань кожного роботодавця. Бібліотеки можуть працювати за різними графіками. Графік роботи фіксується в Правилах внутрішнього трудового розпорядку. |
Питання №7535 |
Nadia
24/03/2021 × 12:21 | Доброго дня! Скажіть будь ласка, який тарифний розряд можна поставити головному бухгалтеру Центральної бібліотеки ОТГ (Один район, одна громада). Дякую!
Відповідь. Звертаємо Вашу увагу на те, що посада «головний бухгалтер» передбачає наявність підлеглих працівників. Уведення до штатного розпису установи посади головного бухгалтера можливе у разі створення відповідного структурного підрозділу (відділу, сектору тощо; лист Мінсоцполітики від 13.11.17 р. № 21929/0/2-17/13). Підпунктом 1 пункту 2 наказу Міністерства культури і туризму від 18.10.05 р. № 745 «Про впорядкування умов оплати праці працівників культури на основі Єдиної тарифної сітки» зазначено, що посадові оклади головних бухгалтерів установлюють на 10 — 30 % нижче, ніж посадовий оклад відповідного керівника, визначений за схемами тарифних розрядів, затвердженими цим наказом.
У разі відсутність можливості утворення бухгалтерського структурного підрозділу в ряді установ бухоблік ведеться бухгалтерами. Тарифні розряди для бухгалтерів закладів культури окремо не визначено. Для них тарифні розряди визначають за посадами «провідні фахівці» та «фахівці» певної категорії відповідно до таблиці 2 додатку 3 до наказу № 745.
Кваліфікаційні вимоги до посад бухгалтерів та тарифні розряди: провідний бухгалтер (повна вища освіта відповідного напряму підготовки (магістр, спеціаліст), стаж роботи за професією бухгалтера І категорії не менше ніж 2 роки) - 10-й тарифний розряд; бухгалтер І категорії (повна або базова вища освіта відповідного напряму підготовки (магістр, спеціаліст або бакалавр): для магістра – без вимог до стажу роботи, для спеціаліста – стаж роботи за професією бухгалтера ii категорії не менше ніж 2 роки, для бакалавра – не менше ніж 3 роки) - 9-й тарифний розряд.
Преміювання бухгалтерів, установлення їм надбавок та доплат до посадових окладів, надання матеріальної допомоги здійснюється за рішенням керівника установи в межах наявних коштів на оплату праці.
|
Питання №7534 |
mary 24/03/2021 × 10:47 | Доброго дня, надайте будь ласка відповідь на питання : зав.шкільною бібліотекою має фахову середню спеціальну освіту , стаж бібліотечної роботи 13 років, бездоганні професійні якості. Чи можливо їй присвоїти 1 категорію і підвищити розряд? Наприклад, за результатами засідання атестаційної комісії . Дякую.
Відповідь. Атестаційна комісія не має права збільшувати (або зменшувати) кваліфікаційний розряд, це компетенція Вашого роботодавця (директора школи). Відповідно до примітки 2 до таблиці 4 додатка 2 до наказу Мінкультури «Про впорядкування умов оплати праці працівників культури на основі Єдиної тарифної сітки» від 18.10.2005 р. № 745 посадові оклади завідувачів бібліотек, які є структурними підрозділами установи, підприємства або організації (зокрема, шкільних бібліотек), установлюються на рівні посадових окладів бібліотекарів відповідної категорії, передбачених у таблиці 1 додатка 3 до вказаного наказу. При визначенні конкретного розміру доплати «за завідування бібліотекою» бібліотечним працівникам керівником навчального закладу має враховуватись розмір фонду підручників, з яким ведеться робота (див. Лист МОН від 29.08.2006 р. № 1/9-549).
Тарифний розрад має право збільшувати лише керівник школи за наявності коштів фонду оплати праці. |
Питання №7533 |
Orysya
17/03/2021 × 13:46 | Доброго дня. Маю на увазі,сканування, як одного з технологічних процесів в роботі працівника.
Відповідь. Маєте самостійно розробити документ, який визначав би Одиниці обліку електронних мережевих документів. Що стосується газет, то пропонуємо одиницею обліку електронної копії вважати не річний комплект, як це визначено для друкованих оригіналів, а номер газети. |
Питання №7532 |
Orysya
16/03/2021 × 14:30 | Як відображати облік сканованих газет в Паспорті? Рахувати сторінки чи цілий номер газети? Дякую.
Відповідь. Просимо уточнити: Ви маєте на увазі сканування, як одного з технологічних процесів в роботі працівника чи видачу сканкопії документу на запит користувача? |
Питання №7531 |
Orysya
16/03/2021 × 14:10 | Доброго дня, шановні колеги! Прошу дати відповідь,як ведеться облік сканованого документа,зокрема газети? Чи рахувати сторінку,чи весь номер газети? Як облікувати документ?
Відповідь. Здійснюйте облік за номером газети, вказуючи випуск і назву газети (див. п.4.2.2. та 4.2.3 ГОСТ 7.20-2000 Бібліотечна статистика). |
Питання №7530 |
mary 15/03/2021 × 15:08 | Доброго дня, шановні колеги. Дайте відповідь будь ласка : дійсно, що керівник закладу культури ( центральної бібліотеки) може брати участь у конкурсі на посаду , тільки два рази ? ( Тобто строком по 5 років кожний)
Відповідь. Порядок проведення конкурсу та вимоги до кандидатів на посаду керівника державної чи комунальної бібліотеки визначаються статтями 21.1 – 21.5 Закону України "Про культуру" /Режим доступу: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2778-17#Text . Обмежень щодо участі у конкурсі законом не передбачено. |
Питання №7529 |
IRINA
11/03/2021 × 13:09 | Шановні колеги!Підкажіть, яку причину списання вказувати в акті для списання літератури, виявленої під час інвентаризації як нестача (зниклі з невідомих причин)?
Відповідь. Законодавством не передбачено списання за причиною «з невідомих причин». Перечитайте уважно п.2 у відповіді на питання за № 7527. |
Актуальна інформація
Вітаємо шановних відвідувачів на сайті, який супроводжує науково-методичний відділ Національної бібліотеки України імені Ярослава Мудрого (НБУ ім. Ярослава Мудрого). Наш відділ є науково-методичним та інформаційно-консультативним центром для публічних бібліотек України, а також співпрацює з бібліотеками різних типів і форм власності.
Пам'ятайте, що наповнення цього сайту - наша спільна робота. Якщо Ви маєте матеріали, що можуть зацікавити бібліотечну спільноту, або бажаєте підняти актуальну тему - чекаємо Ваших пропозицій на адресу method@nplu.org.
Шановні колеги! Якщо у вас змінилися реквізити (адреса, e-mail, URL, телефон тощо) надішліть повідомлення для відповідних коректив на сторінці сайту „Бібліотеки України”.
| Вітаємо
For Librarians
Библиотекарю
Пошук
Голосування
|