Розділи сайту
Мастрід
Нове на сайті
Інформація від майстра
Відвідувачі
 |
Запитання-відповіді
Питання №4423 |
Natalya
18/02/2014 × 16:20 | Вітаю найкорисніший сайт України! Дякую за вичерпні відповіді! І знову звертаюся з питанням: скажіть, будь-ласка, чи існує в Україні якась програма для отримання другої безкоштовної вищої освіти для бібліотекарів? І друге питання: чи достатньо проходження курсів підвищення кваліфікації для бібліотекаря з вищою філологічною освітою, щоб прийняти посаду методиста ЦБС?.
Відповідь. Дякуємо!1). На сьогоднішній день в Україні вищезазначеної програми не існує. 2). Кваліфікаційні вимоги до посади методиста визначено «Довідником кваліфікаційних характеристик професій працівників. Випуск 81 "Культура та мистецтво", затвердженого наказом Міністерства культури і мистецтв України 14.04.2000 р. N 168 /Режим доступу: розділ сайту «Матеріали», лінк «Довідкові видання» – «Бібліотеки в правовому полі»: http://profy.nplu.org/download.php?lng=uk ). |
Питання №4422 |
nataliya 18/02/2014 × 10:12 |
Добрий день шановні колеги, будь ласка скажіть
чи має
завідуюча сільської бібліотеки право на отримання 10 посадових окладів при виході на пенсію?
Відповідь. Ваш запит поза межами нашої компетенції, тому пропонуємо його переадресувати до Професійної спілки працівників культури України /Режим доступу: http://www.fpsu.org.ua/pro-fpu/chlenski-organizatsiji/vseukrajinski-galuzevi-profspilki/178-profesijna-spilka-pratsivnikiv-kulturi-ukrajini або до місцевого Пенсійного фонду. |
Питання №4421 |
Svetlana
18/02/2014 × 10:01 | Доброго дня, шановні колеги! Допоможіть, будь ласка, у такому питанні: чим керуватися при розрахунку пені за несвоєчасне повернення книги? Дякую.
Відповідь. Офіційно не розроблено механізму її нарахування й стягнення. Додатково ознайомтесь з відповіддю на питання № 3461. |
Питання №4418 |
Anzela
17/02/2014 × 18:25 | Добрий день. Допоможіть будь -ласка розібратися з питанням. З 1986 року по 2007 я працювала бібліотекарем в районній бібліотеці. На момент звільнення за власним бажанням я мала 1 категорію і 11 розряд. Все це зафіксовано у трудовій книжці. Шість років я ніде не працювала. В 2013 році знову прийнята на роботу в районну бібліотеку на посаду методиста, тільки дали 2 категорію і 10 розряд. Моя освіта середня-спеціальна. Чи законно мені понизили категорію і розряд. Дайте будь ласка повну відповідь на моє питання. Дякую.
Відповідь. Ви працевлаштувались на ту посаду, яка була вакантною – методист ІІ категорії і це ніяким чином не може бути пов’язано з Вашою попередньою посадою і місцем роботи. |
Питання №4417 |
inna
17/02/2014 × 15:08 | почему библиотекарям заморозили аванс. возращаемся в 90
Відповідь.Пропонуємо ознайомитись із Законом України «Про компенсацію громадянам втрати частини доходів у зв'язку з порушенням строків їх виплати» (від 19.10.2000 № 2050-III / Режим доступу: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/2050-14 ), Ст. 34 Закону України "Про оплату праці" (в редакції від 11.08.2013 /Режим доступу: http://zakon1.rada.gov.ua/laws/show/108/95-вр , Ст. 175 Кримінального кодексу України (в редакції від 02.02.2014 /Режим доступу: http://zakon1.rada.gov.ua/laws/show/2341-14/page ). |
Питання №4416 |
Olena 17/02/2014 × 09:53 | Доброго дня, шановні колеги! Підкажіть, будь-ласка, де можна придбати Бібліографічний опис документів. Бібліографічні посилання : методичні рекомендації / [авт.-уклад. О.М. Збанацька] ; М-во культури України, Держ закл. "Нац. парлам. б-ка України". - К., 2012. - 226 с.
Відповідь. Тираж обмежено, пропонуємо зв’язатись з відділом каталогізації НПБУ: ZbanatskaO@i.ua |
Питання №4415 |
Natalya
16/02/2014 × 09:43 | Добрый день! Скажите пожалуйста, как учитывать в статистике показ видеороликов и фотографий на мероприятии для класса, которое проходит в читальном зале центральной городской библиотеки?
Відповідь. Пропонуємо опрацювати Розділ 13. Облік заходів Міждержавного стандарту ГОСТ 7.20 - 2000 "Бібліотечна статистика" та ознайомитись із відповідями на питання №№ 1882, 2847, 3263, 4195. |
Питання №4414 |
Marta
15/02/2014 × 21:05 | Доповнення до питання №4412. Наша бібліотека працює без вихідних, але мій особистий графік роботи: понеділок - пятниця з 08.00 - 17.00. Я відпрацювала 5 повних робочих днів і керівництво вимагає виходу на роботу в суботу без надання відгулу, посилаючись на те, що у нас ненормований робочий день. Дякую за відповідь.
Відповідь. Звертаємо Вашу увагу, що ми не фахівці права і не надаємо юридичних консультацій (до питання №4412). Можемо лише констатувати, що ненормований робочий день – це особливий режим робочого часу, який встановлюється для певної категорії працівників у разі неможливості нормування часу трудового процесу. У разі потреби ця категорія працівників виконує роботу понад нормальну тривалість робочого часу (ця робота не вважається надурочною). Міра праці у даному випадку визначається не тільки тривалістю робочого часу,а й колом обов'язків і обсягом виконаних робіт (навантаженням). Стаття 8 Закону «Про відпустки» від 15.11.96 р. № 504/96-ВР (зі змінами та доповненнями) встановлює працівникам з ненормованим робочим днем додаткову відпустку (до 7 календарних днів) саме за характер праці, а не лише за роботу понад встановлену норму робочого часу.
Нам не зовсім зрозуміло що означає «особистий графік роботи». В колективному договорі має бути визначено режим роботи бібліотеки, тривалість робочого часу i відпочинку. Порядок застосування підсумованого обліку робочого часу міститься у Методичних рекомендаціях щодо застосування підсумованого обліку робочого часу, затверджених наказом Міністерства праці та соціальної політики України від 19.04.2006 № 318.
|
Питання №4413 |
tetiana
15/02/2014 × 10:15 | Доброго дня! Колектив нашої бібліотеки дуже вдячний Вам, шановні колеги, за кваліфіковану, професійну допомогу. Щасти Вам!
Відповідь. Дякуємо за теплі слова І сподіваємось на подальшу співпрацю! |
Питання №4412 |
Marta 15/02/2014 × 08:19 | Доброго дня! Мені потрібна юридична консуьтація. Чи має право керівництво міської бібіотеки заставяти працівників виходити на роботу у вихідний день без будь-якої компенсації, посилаючись на те, що у колективному договорі вказано, що ми маємо ненормований робочий день. На юридичних сайтах ми знайшли розяснення. що у випадку виходу на роботу у вихідний день працівнику повинен надаватися відгул, або матеріальна компенсація у вигляді оплати по двійному тарифу. Підкажіть, як повинно бути по закону. Дякую!
Відповідь. Просимо уточнити офіційно затверджений графік роботи Вашої бібліотеки. |
Питання №4411 |
Elena 14/02/2014 × 19:31 | Добрий вечір. Підкажіть, будь ласка, де можна знайти зразки посадових інструкцій для працівників дитячо-юнацької бібліотеки міста: бібліотекар І кат, бібліотекар ІІ кат, зав. сектором масової роботи, завідуюча. Завчасно вдячна
Відповідь. Пропонуємо ознайомитись із відповіддю на питання № 4389. |
Питання №4410 |
Nadiy 14/02/2014 × 13:44 | Добрый день. Прошу ответить, может ли библиотекарь получать доплату за расширение зоны обслуживания, если это вакансия. И доплата на время поиска специалиста.
Відповідь. Види доплат працівникам (у т.ч. за розширення зони обслуговування або збільшення обсягу виконуваних робіт) врегульовані Наказом МКТ України «Про впорядкування умов оплати праці працівників культури на основі Єдиної тарифної сітки» від 18.10.2005 № 745/Режим доступу: http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/z1285-05 ).
Доплати за розширення зони обслуговування або збільшення обсягу виконуваних робіт не встановлюються керівникам бюджетних установ, закладів та організацій культури, їх заступникам, керівникам структурних підрозділів цих установ, закладів та організацій, їх заступникам. Розширення зони обслуговування (збільшення обсягу виконуваних робіт) припускає виконання додаткових функцій за однією і тією ж професією або посадою . Розмір доплати конкретному працівнику зазначається в наказі (розпорядженні) керівника про доручення йому виконання додаткових обов’язків у порядку розширення зони обслуговування (збільшення обсягу виконуваних робіт).
|
Питання №4409 |
Natali
14/02/2014 × 13:28 | Шановні колеги! Дякуємо за відповідь на питання № 4397.Проконсультуйте, будь ласка ,додатково: як брати на облік оптичні диски з методичними матеріалами викладачів нашого ВУЗу, і на який облік їх брати?
Відповідь. Дозволимо нагадати, що відповідно до Інструкції з обліку документів, що знаходяться в бібліотечних фондах (затверджено Наказом Міністерства культури і туризму України 03.04.2007 N 22) електронне видання - це електронний документ (група електронних документів), який пройшов редакційно-видавничу обробку, призначений для розповсюдження в незмінному вигляді та має вихідні дані. Аудіовізуальні документи, електронні видання передбачають індивідуальний і сумарний облік за правилами обліку книг (див. Розділ 6 вищезазначеної Інструкції та Розділ 6. ГОСТ 7.20-2000 Библиотечная статистика). |
Питання №4408 |
Galina
14/02/2014 × 10:13 | Дайте будь - ласка відповідь на таке запитання: чи вправі централізована бугалтерія відділу культури не виплатити доплату за вислугу років бібліотечним працівникам, опираючись на Постанову 2005 року № 84 в межах Фонду заробітної плати? І чи потрібен наказ начальника відділу культури для здійснення цієї виплати?
Відповідь. Будь-які виплати здійснюються на підставі розпорядчого документа - наказу роботодавця (начальника управління культури чи директора ЦБС, але не бухгалтерії).
Кількість штатних посад, посадовий оклад, надбавки і доплати затверджуються штатним розписом (див. у редакції наказу Міністерства фінансів України від 26.11.2012 № 1220). Бюджетним установам можуть виділятися бюджетні кошти на оплату праці (включаючи основну, додаткову заробітну плату, матеріальну допомогу) тільки за наявності затверджених кошторисів (відповідно до «Порядку складання, розгляду, затвердження та основні вимоги до виконання кошторисів бюджетних установ», затверджено Постанови КМУ від 28 лютого 2002 р. № 228). До кошторисів можуть включатися тільки видатки, передбачені законодавством. Доплату за вислугу років працівникам державних і комунальних бібліотек гарантовано державою (відповідно до Ст.30 ЗУ «Про бібліотеки і бібліотечну справу», Постанови Кабінету Міністрів України від 22 січня 2005 р. N 84)і вона має постійний характер. Відміна чи зменшення розміру надбавки може розцінюватися як погіршення умов оплати праці. Власник або уповноважений ним орган не має права в односторонньому порядку приймати рішення з питань оплати праці, що погіршують умови, встановлені законодавством, угодами, колективними договорами (ст. 97 КЗпП). Крім того, про нові або зміну чинних умов оплати праці в бік погіршення власник або уповноважений ним орган повинен повідомити працівника не пізніше як за два місяці до їх запровадження або зміни (ст. 103 КЗпП).
|
Питання №4407 |
Tanya
14/02/2014 × 10:05 | Доброго дня! Пояснення до питання 4394. У нас КЗ "централізована система публічно-шкільних бібліотек".Положення про стажування новопризначених працівників немає,пишеться наказ , розробляється та затверджується програма ,стажування проходить 1-3 дні без відриву від роботи.
Відповідь. Звертаємо Вашу увагу на те, що відповідно до ЗУ ” Про професійний розвиток працівників” (від 12.01.2012 № 4312-VI /Режим доступу: http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/4312-17 . стажування є видом формального професійного навчання працівників . Разом з тим формальне професійне навчання працівників - набуття працівниками професійних знань, умінь і навичок у навчальному закладі або безпосередньо у роботодавця відповідно до вимог державних стандартів освіти, за результатами якого видається документ про освіту встановленого зразка (див. Ст. 1. Визначення основних термінів ЗУ №№ 4312-VI). Пропонуємо змінити форму адаптації новопризначених працівників. |
Питання №4406 |
Tanya 14/02/2014 × 09:42 | Добрий день. Допоможіть будь -ласка розібратися з питанням в 2010 році пройшла децентралізація районної бібліотеки. Чи має право районна бібліотека проводити комплексну перевірку в сільській бібліотеці , якщо сільська бібліотека підпорядковується сільській раді. Якими нормативними документами це регламентується.
Відповідь. Чинними нормативно-правовими актами це не передбачено. |
Питання №4405 |
Olga_Gavryluk
13/02/2014 × 14:23 http://bibliosv.ucoz.ru | Добрий день. Допоможіть будь -ласка розібратися з питанням проходження медичного огляду бібліотекарями.Так, як в нормативних документах МОЗ бібліотекарі не згадуються, то певне нас відносять до організацій ,що обслуговують.Яка має бути періодичність огляду? Чи обов'язково раз у 5-ть років проходити огляд психіатра? Раніше медичний огляд проходили лише працівники районної бібліотеки, а вже третій рік поспіль медичний огляд проходять і працівники центральної районної бібліотеки та бібліотек-філій. І ще цікавить ,якщо огляд потрібно проходити щороку, то це має бути довідка чи висновок має бути записаний у медичну книжку? Дуже дякую за відповідь і якщо можна то відповідь відправте на наш e-mail.
Відповідь. Працівники закладів культури, що безпосередньо займаються обслуговуванням відвідувачів зазначені в П. 21. «Переліку професій, виробництв та організацій, працівники яких підлягають обов'язковим профілактичним медичним оглядам», (затверджено Постановою Кабінету Міністрів України від 23 травня 2001 р. № 559 із змінами /Режим доступу: http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/559-2001-п ). Періодичність проведення обов'язкових медичних оглядів, а також перелік необхідних обстежень, лікарів-спеціалістів, видів клінічних, лабораторних та інших досліджень затверджено наказом МОЗ від 23.07.2002 № 280 |Режим доступу: http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/z0640-02 . Проходження психіатру не передбачено. Для проведення обов'язкового медичного огляду роботодавець складає за узгодженням з відповідним головним державним санітарним лікарем список працівників, які мають пройти цей огляд. Ст.17 ЗУ "Про охорону праці" (від 14.10.1992 № 2694-XII, із змінами) передбачено, що роботодавець зобов'язаний за свої кошти забезпечити фінансування та організувати проведення попереднього (під час прийняття на роботу) і періодичних (протягом трудової діяльності) медичних оглядів працівників /Режим доступу: http://zakon1.rada.gov.ua/laws/show/2694-12 . /blockquote> |
Питання №4404 |
SILVIA
13/02/2014 × 13:45 | Невимовно рада, що ви знову з нами. Нехай більшиться число вилікуваних вами і фізично і духовно.
Відповідь. Прийміть нашу найщирішу подяку за підтримку.
|
Питання №4403 |
nataliya 13/02/2014 × 11:08 |
Добрий день
шановні колеги, будь ласка
дайте відповідь на запитання. Сільські бібліотеки підпорядковані
сільській раді (поза групою),
начальник відділу Культури
змушує нас підписувати
її накази(розпорядження). Чи правомірно
це? Чиї ми
повинні підписувати накази,
адміністрації сільської ради
чи начальника відділу Культури?
Відповідь. Найпростіший шлях – перечитати Положення про сільську бібліотеку, де чітко визначено: хто засновник бібліотеки; кому вона підпорядкована ; з якого бюджету фінансується.
Якщо бібліотека в своїй діяльності не підпорядкована відділу культури, то Ви маєте повне право отримати від нього роз’яснення стосовно здійснення повноважень керуючого впливу. |
Питання №4402 |
yulia
13/02/2014 × 09:41 | Доброго дня. У нас виникло питання по систематизації 12-ти томника Ернеста Ренана, де включено його праці з різних галузей знань. Допоможіть вірно визначити шифр ББК. Дякую.
Відповідь. Пропонуємо скористатись електронними каталогами бібліотек України (наприклад, національних, обласних універсальних наукових, бібліотек вишів). |
Питання №4401 |
Natalya
13/02/2014 × 09:14 | Добрий день! Скажіть, будь-ласка, чи може бібліотекар читального залу з вищою філологічною освітою отримувати доплату за суміщенням інженера-елктронника, якщо цю роботу він все-одно виконує?
Відповідь. Питання суміщення врегульовані Постановою Ради Міністрів СРСР від 4 грудня 1981 р. №1145 «Про порядок і умови суміщення професій (посад)» та Інструкцією по застосуванню цієї Постанови від 14.05.1982 №53-ВЛ, затвердженої Державним комітетом СРСР по праці і соціальних питаннях, Міністерством фінансів СРСР, Секретаріатом Всесоюзної Центральної ради професійних спілок. Відповідно до вищезазначених документів суміщення професій (посад) дозволяється, як правило, в межах тієї категорії персоналу, до якої відноситься цей працівник (робітники, інженерно-технічні працівники, службовці та інші). Тобто, суміщення професій (посад) допускається в тих випадках, коли працівник за своєю кваліфікацією може забезпечити якісне виконання як основної, так і суміщуваної (додаткової) роботи.
Змушені констатувати, що посада бібліотекаря (з філологічною освітою) не відповідає вимогам посади інженера-елктронщика.
|
Питання №4400 |
svitlana
12/02/2014 × 19:58 | Щирі вітання і раді, що Ви знову з нами і надаєте консультаційну допомогу! Прошу відповіді на такі питання: 1. У разі повної децентралізації, що робити з обліковим каталогом у районній бібліотеці - фонд сільських бібліотек переданий на баланс сільських рад, облік фонду ведеться там же, то фонд районної бібліотеки продовжувати вести в обліковому каталозі чи законсервувати і вести окремо сумарні та інвентарні книги? А облік у сільських бібліотеках: продовжувати чи завести нові книги обліку? 2. Якщо до фонду надходить книга, яка вже є у фонді, то який номер їй присвоїти новий чи той, який вже є?
Відповідь.Дякуємо! А тепер по суті питання: 1). Обліковий каталог можете законсервувати або продовжувати наповнення на БФ лише районної бібліотеки (внести відповідні зміни в “Положення про систему каталогів і картотек Бібліотеки ”). Відповідно до п. 4.10. Інструкції з обліку документів, що знаходяться в бібліотечних фондах бібліотека має право зберегти існуючий порядок індивідуального обліку. 2). Самостійні сільські бібліотеки розпочинають самостійний облік БФ (каталоги, Інвентарні книги, Книга сумарного обліку бібліотечного фонду бібліотеки, “Зошит обліку книг, прийнятих від читачів взамін загублених”, описи, накладні, акти і т.п.). Якщо є кошти – самостійні сільські бібліотеки можуть оформити нові Книгу сумарного обліку, “Зошит обліку книг …” , Інвентарну книгу. 3). Відповідно до п.4.9. Інструкції з обліку документів, що знаходяться в бібліотечних фондах (затверджено Наказом Міністерства культури і туризму України 03.04.2007 N 22 /Режим доступу: http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/z0530-07) : індивідуальний облік книг і брошур здійснюється шляхом присвоєння кожному примірнику інвентарного номера. |
Питання №4399 |
Olena 12/02/2014 × 14:13 http://lounb.org.ua | Доброго дня, шановні колеги! Вас турбують працівники ЛОУНБ. Скажіть, будь-ласка, чи маємо ми право замість Таблиць ББК (1980/1982 рр.) для систематизації документів користуватись тепер новими Таблицями ББК (2001/2012 рр.)?
Відповідь. Дозволимо нагадати, що 01 листопада 2000 р. бібліотеками - співавторами ББК: Російською державною бібліотекою (РДБ), Російською національною бібліотекою (РНБ) і Бібліотекою Російської академії наук (БАН) - було підписано Угоду, яка визначила авторські права РДБ, РНБ та БАН на ББК і відповідальність за подальший її розвиток. На сьогоднішні день ББК по праву вважається Національною класифікаційною системою Росії. В Україні немає офіційних документів, які б унормовували використання російських середніх таблиць ББК. Національна парламентська бібліотека України використовує їх в якості допоміжних таблиць згідно з методичним рішенням, прийнятим відділом каталогізації НПБУ. Ваша бібліотека може так само прийняти таке рішення і використовувати ці таблиці. |
Питання №4398 |
Polina
12/02/2014 × 14:10 | Доброго дня! Підкажіть, будь-ласка, як підраховується видача Електронних видань (мережевих локальних документів)? Дякую!
Відповідь. Звертаємо Вашу увагу що електронні видання і мережеві документи не є синонімами. Облік електронних видань здійснюється відповідно до Розділу 6 Міждержавного стандарту ГОСТ 7.20 - 2000 "Бібліотечна статистика"(введений за наказом Держстандарту України № 181 від 26.03.02 р.) /Режим доступу: http://gsnti-norms.ru/norms/common/doc.asp?2&/norms/stands/7_20.htm ). . Одиницями обліку електронних видань визначені примірник і назва , при цьому екземпляром для електронних видань є дискета і оптичний диск .
На сьогоднішній день чинних нормативно-правових документів, які б дозволяли здійснювати публічним бібліотекам облік мережевих документів не прийнято. У даній ситуації пропонуємо ознайомитись з досвідом освітянських бібліотек (наприклад, з досвідом наукової бібліотеки ХНУ, ЛНБ ім. В.Стефаника та ін.).
|
Питання №4397 |
Natali
12/02/2014 × 13:11 | Доброго дня, шановні колеги.Підкажіть будь-ласка, на який облік (сумарний чи індивідуальний) взяти оптичні диски, на яких записані методичні матеріали викладачів, а також, підручники які були скачані з інтернет сайтів.І як їх оцінювати.Дякую.
Відповідь.Ні на який облік! Колего, скачені на диски підручники з Інтернету – це піратство. Законодавством передбачена відповідальність за порушення авторських прав (наприклад, див. ст. 176 Кримінального кодексу України). Пропонуємо уважно опрацювати ЗУ «Про авторське право і суміжні права» (від 23.12.1993 № 3792-XII, із змінами; звертаємо увагу на ст.ст. 20-25)/Режим доступу: http://zakon1.rada.gov.ua/laws/show/3792-12, статтю ученого секретаря НПБУ Розколупи, Н.І. Правові аспекти надання бібліотеками послуг з електронної доставки документів. – Режим доступу: http://www.informatio.org.ua/DOCUMENTS/i2005/reports/Rozkolupa.pdf .- Назва з екрана; матеріали третьої науково-практичної конференції «Сучасні проблеми діяльності бібліотеки в умовах інформаційного суспільства», яка відбулась у вересні 2011 року в м. Львові /Режим доступу: http://ena.lp.edu.ua:8080/bitstream/ntb/10195/4/44_Проблема%20авторського%20права.pdf |
Питання №4396 |
Ira 12/02/2014 × 12:50 | Доброго дня. Підскажіть будь ласка де знайти положення про методичний відділ ЦБС
Відповідь.Типового положення про методичний відділ не існує. Процес його розробки є індивідуальним для кожної ЦБС. При цьому слід дотримуватись низки нормативно-правових документів (ЗУ «Про бібліотеки і бібліотечну справу», "Довідника кваліфікаційних характеристик професій працівників", Положення (Статуту)про ЦБС та ін.). Положення розробляється з урахуванням специфіки ЦБС. Загальна методика розробки положення про структурний підрозділ (службу) та зразки положень структурних підрозділів бібліотеки можна знайти в книгах (н.: кадри, діловодство) та в Інтернеті за ключовими словами. Також, пропонуємо уважно ознайомитись зі статтею Ярощук В. Організація методичної діяльності ОУНБ і ЦРБ на засадах менеджменту (див. на нашому сайті сторінку Матеріали, лінк Матеріали ІІІ Всеукраїнської школи методиста ), де дуже чітко визначені складові роботи методичного відділу. |
Питання №4395 |
Nadiya 12/02/2014 × 11:25 | Я працюю бібліотекарем 8 р. в коледжі 19 років. Маю середню спеціальну освіту, але не відповідного профілю. Маючи достатній практичний досвід роботи , можу я після чергової атестації претендувати на підвищення розряду ?
Відповідь. Відповідно до П. 11 Загальних положень Довідника кваліфікаційних характеристик професій працівників (наказ Міністерства праці та соціальної політики України від 29 грудня 2004 року № 336): особи, які не мають відповідної освіти або стажу роботи, встановлених кваліфікаційними вимогами, але мають достатній практичний досвід та успішно виконують у повному обсязі покладені на них завдання та обов'язки, можуть бути, як виняток, залишені на займаній посаді або призначені на відповідні посади за рекомендацією атестаційної комісії. Остаточне рішення приймає керівництво Вашого закладу. |
Питання №4394 |
Tanya
12/02/2014 × 09:41 | Доброго дня! При написанні наказу про стажування новопризначених бібліотечних працівників, ми регламентуємось нормативними документами про:
ЗУ «Про професійний розвиток працівників» від 12.01.2012р.№4312-VI ,Положення про професійне навчання кадрів на виробництві, затвердженого Наказом Мінпраці та Міносвіти від 26.03.2001р., до плану роботи методичного відділу Березнівської ЦРБ, можливо ще є документи ?
Відповідь. Просимо уточнити: 1)чи маєте Ви розроблене та затверджене Положення про порядок стажування ? 2) стажування працівників проводиться з відривом від основної роботи? 3) чи визначені наставники, які розробляють індивідуальні плани стажування з урахуванням теоретичної і методологічної підготовки молодих працівників? |
Питання №4393 |
duunda
12/02/2014 × 09:30 | Доброго дня. Яка посадова особа повинна вести облік роботи ( табелі ) працівників центральної районної бібліотеки - спеціаліст з кадрової роботи відділу культури чи директор ЦБС? Дякую.
Відповідь. Відповідає посадова особа, на яку дані обов’язки передбачено посадовою інструкцією. Зазвичай,якщо ЦБС має статус юрособи, табель обліку робочого часу працівників складає кадрова служба (при наявності), або бухгалтер (при наявності),або заступник директора ЦБС. |
Питання №4392 |
Anatolij 12/02/2014 × 09:08 | Доброго дня. Часто відвідую ваш сайт, зокрема перечитую запитання, які ставлять відвідувачі сайту, ваші відповіді. Відповіді завжди конкретні, грамотні. МОЛОДЦІ! Я працюю начальником відділу культури райдержадміністрації, тому доводиться вирішувати питання як клубних закладів, шкіл естетичного виховання, так і бібліотек. Впевнений, що якби так як ви ще працювало і наше рідне Міністерство культури, справи в культурі були б набагато кращі. А то складається таке враження що наше Міністерство культури не України, а лише міста Києва. Неодноразово звертався з офіційними листами до Міністерства - відповіді так і не отримав. А на цьому сайті - дуже оперативно працюють фахівці. Але ж відповідь на деякі питання може надати лише Міністерство культури.
Відповідь.Людей і державу зближують спільні клопоти й прагнення. Дякуємо за підтримку і сподіваємось на подальшу плідну співпрацю. |
Питання №4391 |
Yljana 11/02/2014 × 16:28 | Доброго дня шановні колеги! Підкажіть будь-ласка інформацію стосовно визначення що входить у фонд краєзнавчої літератури. Приклад: Селезінка Михайло. Художник. Народився на Івано-франківщині. Наразі мешкає у м. Львів. Видав книгу (не про Львів). Увага питання. Чи можна його книгу вносити у фонд краєзнавчої літератури (маю на увазі фонд львівської краєзнавчої літератури)? А також підкажіть будь-ласка якою літературою можна скористатись аби визначати такого штибу питання. Дякую заздалегідь!
Відповідь. Цілком природно, що головною ознакою є краєзнавчий зміст документа. В той же час, кожний «краєзнавчий документ» підлягає певній експертизі з метою визначення його краєзнавчої цінності не лише за змістом, але й за іншими, допоміжними ознаками. Дане рішення Ви маєте прийняти самостійно, визначивши зв'язок художника з містом та ступінь відповідності завданням, типу, виду, профілю Вашої бібліотеки, а також потребам Ваших користувачів. На краєзнавчу цінність документа впливає і його походження. Пріоритет будуть мати краєзнавчі документи, що були створені та видані саме у Львові.
Додатково звертаємо Вашу увагу на Положення про краєзнавчу роботу бібліотек системи Міністерства культури і мистецтв України, затверджене Наказом Міністерства культури і мистецтв України № 314 від 11.06.96 р. та на один із найкращих фахових підручників: Кушнаренко, Н. М. Бібліотечне краєзнавство : підручник / Н.М. Кушнаренко. - Київ: Знання, 2007. - 502 с.: іл., табл., портр. - (Вища освіта XXI століття).
|
Питання №4390 |
Inna
11/02/2014 × 14:49 |
Прошу Вас надати роз’яснення, яким офіційним документом Міністерства культури необхідно керуватись для складання та корегування штатів сільських бібліотек. Чи є на 01.01.2014 року нові типові штати для сільських бібліотек, чи ми на сьогодні так і користуємося тимчасовими типовими
штатами від 29.01.1979 року №53 Міністерства культури СССР, бо в наказі від 22.08.2012, №900 «Про затвердження примірної структури та примірних штатних розписів комунальних бібліотек» про сільські бібліотеки в цьому документі немає інформації, де її можна знайти і ознайомитись?
Відповідь. В даний час типових штатів, якими слід керуватися при складанні штатних розписів сільських бібліотек, не існує. На сьогоднішній день формування структури та штатних розписів бібліотек здійснюється з урахуванням кількості їх користувачів, видачі документів, відвідувань (у т.ч., – веб-сайту та соціокультурних заходів), рівня впровадження інформаційних технологій та у межах затвердженого фонду заробітної плати. Гранична штатна чисельність професіоналів та фахівців бібліотечної роботи бібліотек визначається з урахуванням Типових норм часу на основні процеси бібліотечної роботи, затверджених наказом Міністерства культури і туризму України від 29.12.2008 р. № 1631/0/16-08 /Режим доступу: розділ сайту «Офіційна інформація» - Накази - http://profy.nplu.org/articles.php?lng=uk&pg=83 ). Також, як зазначено в Наказі МКУ від 22.08.2012, №900: «Допускається збереження структури та штатів бібліотек, затверджених до набрання чинності цього наказу».
|
Питання №4389 |
Svitlana 11/02/2014 × 10:37 http://lib.pu.if.ua | Скажіть, буд ласка, де можна ознайомитися з вимогами щодо укладання посадових інструкцій для працівників вузівських
Відповідь. Вимоги до складання посадових інструкцій бібліотечних працівників публічних, спеціальних та спеціалізованих бібліотек – єдині. Посадові інструкції розробляються і затверджують на основі «Довідника кваліфікаційних характеристик професій працівників. Випуск 81 "Культура та мистецтво", затвердженого наказом Міністерства культури і мистецтв України 14.04.2000 р. N 168 /Режим доступу: розділ сайту «Матеріали», лінк «Довідкові видання» – «Бібліотеки в правовому полі»: http://profy.nplu.org/download.php?lng=uk ), Положення (Статуту) про бібліотеку, Положення про відповідний структурний підрозділ. Посадові інструкції складаються із Розділів: "Загальні положення", "Завдання та обов'язки", "Права", "Відповідальність", "Повинен знати", "Кваліфікаційні вимоги" та "Взаємовідносини (зв'язки) за посадою". Під час їх розроблення забезпечується єдиний підхід до побудови, структури і викладу змісту розділів. Додатково див. відповіді на питання № 3785, 3034. бібліотек. |
Питання №4388 |
Elena 10/02/2014 × 15:46 http://biblioteka-turgeneva.edu.kh.ua/ | Доброго дня! В нашій бібліотеці з 2005 року ведеться ЕК на нові надходження. Доступ до нього є у відділі обслуговування. Також поповнюються традиційні читацькі АК та СК. Чи можемо ми законсервувати читацькі традиційні каталоги, чи є з цього питання інструкції чи методичні рекомендації? Дякуємо.
Відповідь. Офіційні інструкції відсутні. При наявності в бібліотеці гарного електронного каталогу друковані каталоги зазвичай консервуються. Рішення стосовно припинення наповнення друкованих каталогів кожна бібліотека приймає самостійно, що має бути відображено в відповідних внутрішніх документах (наказ, Положення про систему каталогів і картотек бібліотеки і т.п.).
На нашу думку, відмовитись від традиційних каталогів можуть лише ті бібліотеки, які мають власні потужні автоматизовані системи та матеріальні можливості для здійснення повної ретроспективної конверсії та підтримувати необхідну кількість страхових копій електронного каталогу.
|
Питання №4387 |
Ksenia 10/02/2014 × 11:28 | Доброго дня, шановні колеги! Для всіх бібліотекарів України і для мене особливо період, коли не працював ваш сайт і ми були позбавлені вашого методичного керівництва, ваших порад, став справжньою трагедією. Я щаслива, що ви з нами! І відразу питання. Якщо провідний бібліотекар написав заяву про переведення на посаду завідувачки, адміністрація не заперечує, чи потрібно проводити позачергову атестацію і рекомендувати керівництву переведення на вищу посаду і відповідно підвищення тарифного розряду? Дуже дякую! Можливо, іноді ми і задаємо тут елементарні запитання, але не від своєї непрофесійності, а через безглузді вимоги управлінь і відділів культури, для яких відповідь від вас як головної бібліотеки України поки що, дякувати Богові, є незаперечною.
Відповідь. Дякуємо за щирі слова і сподіваємось, що наше подальше спілкування дозволить домогтися професійних багатообіцяючих результатів.
Стосовно запиту: атестацію проводити не потрібно, тим паче, що згідно змін до Положення про проведення атестації працівників підприємств, установ,організацій та закладів галузі культури (див. Наказ Міністерства культури України від 13.06.2013 N 517/Режим доступу: http://zakon1.rada.gov.ua/laws/show/z1120-13 ) "чергову атестацію " виключено. Головні вимоги щодо призначення на посаду завідувача: посада вакантна; відповідність працівника кваліфікаційним вимогам, прописаних у «Довіднику кваліфікаційних характеристик професій працівників. Випуск 81 "Культура та мистецтво", затвердженого наказом Міністерства культури і мистецтв України 14.04.2000 р. N 168 /Режим доступу: розділ сайту «Матеріали», лінк «Довідкові видання» – «Бібліотеки в правовому полі»: http://profy.nplu.org/download.php?lng=uk ).
|
Питання №4386 |
Tetyana 10/02/2014 × 09:19 http://dunbibliot.hol.es/ | Доброго дня! Підкажіть будь-ласка, що входить до переліку платних послуг в бібліотеках на 2014 рік.
Відповідь. Вичерпний перелік наведено в ”ПЕРЕЛІКУ платних послуг, які можуть надаватися закладами культури, заснованими на державній та комунальній формі власності ”, затверджено Постановою Кабінету Міністрів України від 12 грудня 2011 р. N 1271 ” |Режим доступу: http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/1271-2011-п |
Питання №4384 |
yulia
08/02/2014 × 09:08 | Доброго дня. Допоможіть, будь ласка. визначити шифр ББК книг: 1. Борейко В. Этика и менеджмент заповедного дела. 2. Борейко В. Этика и практика охраны биоразнообразия. Дякую.
Відповідь. 1) Ю751.4 – для наукових бібліотек; 87.5 – для масових бібліотек. 2) Ю751.5 - для наукових бібліотек; 87.5 – для масових бібліотек.
Також, звертаємо Вашу увагу, що вищезазначені та ін. книги представлено в електронному каталозі на сайті нашої бібліотеки, що допоможе Вам у майбутньому визначати шифр документів.
|
Питання №4381 |
nataliya 07/02/2014 × 14:51 | Шановні колеги, будь ласка дайте
відповідь на запитання.
1.На даний час які потрібно застосовувати штатні розписи для визначення їх структури і кількості посад(штатних одиниць) сільським
бібліотекам (по за групою) які підпорядковані сільським радам? 2. Хто повинен приймати
атестацію працівників сільських бібліотек(по за групою) бібліотеки підпорядковані сільським
радам?
Відповідь. 1. В даний час типових штатів, якими слід керуватися при складанні штатних розписів окремих сільських бібліотек не існує. В той же час, штатний розпис бібліотеки складається відповідно до її Положення (статуту), виходячи з цілей і предмету її діяльності. Формування структури та штатного розпису бібліотеки здійснюється з урахуванням кількості їх користувачів, видачі документів, відвідувань (у т.ч., – веб-сайту та соціокультурних заходів), рівня впровадження інформаційних технологій та у межах затвердженого фонду заробітної плати.
Посадовий і чисельний склад визначається на основі розрахунків навантаження на працівників, згідно «Типових норм часу на основні процеси бібліотечної роботи» (затверджено Наказом Міністерства культури і туризму України 29.12.2008 N 1631/0/16-08) |Режим доступу: http://profy.nplu.org/articles.php?lng=uk&pg=83 ), Національного класифікатора України - "Класифікатор професій" - ДК 003:2010, «Довідника кваліфікаційних характеристик професій працівників. Випуск 81 "Культура та мистецтво", затвердженого наказом Міністерства культури і мистецтв України 14.04.2000 р. N 168. За основу можна взяти попередній варіант штатного розпису.
2). Відповідно до Ст. 11 ЗУ ”Про професійний розвиток працівників”( від 12.01.2012 № 4312-VI, із змінами): ”Атестація проводиться за рішенням роботодавця, яким затверджуються положення про проведення атестації, склад атестаційної комісії, графік проведення атестації. Інформація про проведення атестації доводиться до відома працівників не пізніше ніж за два місяці до її проведення. Атестаційна комісія формується з висококваліфікованих фахівців та представника виборного органу первинної профспілкової організації.”
|
Питання №4380 |
Tetyana
07/02/2014 × 14:25 | Доброго дня! Чи виплачується компенсація за невикористану відпустку при звільненні працівника на підставі п.5 ст. 36 КЗпП України в зв'язку з переведенням працівника в іншу організацію. Дякую.
Відповідь. Відповідь на це питання дає ст. 24 ЗУ ”Про відпустки” (від 15.11.1996 № 504/96-ВР |Режим доступу: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/504/96-вр ). У ній наведено вичерпний перелік випадків, у яких виплачують компенсацію за невикористані дні щорічної основної та додаткової відпусток, а також додаткової відпустки працівникам, які мають дітей. Звертаємо увагу, що якщо працівник до звільнення пропрацював менше одного робочого року, з урахуванням періодів, що зараховуються до стажу роботи, що дає право на щорічні відпустки відповідно до статті 9 Закону № 504, грошова компенсація виплачується працівникові пропорційно відпрацьованому ним часу, зважаючи на загальну тривалість відпустки. |
Питання №4379 |
julia 17/01/2014 × 20:55 | Добрий день,який посадовиий оклад бібліотекаря 1 категорії нан України з січня 2014 р.
Відповідь. Пропонуємо отримати вичерпну відповідь безпосередньо у керівника Вашої бібліотеки. |
Питання №4378 |
irina 17/01/2014 × 15:12 | Я дуже часто звертаюсь за допомогою до вашого сайту - завжди отримувала змістовні відповіді - за що дуже Вам вдячна! Постійно переглядаю нові питання. У мене невеликий досвід роботи в цій сфері - тому цінна кожна відповідь. Але навіть мене - фахівця з невеликим досвідом - дивують питання деяких відвідувачів сайту!!! Дуже прикро читати про "картотеку реєстрації періодичних видань" . Усі ці питання у відкритому просторі!! - яке враження справляють вони на більш-досвідчених колег чи взагалі "ворогів" бібліотечної справи. Дивує інше: ми допомагаємо користувачам вчитися!!! - то чому не можно знайти елементарні речі з фахових питань у фаховій літературі??? Я згодна нелегкий час спонукає шукати підтримки у колег - але не треба захаращувати досить потужний професійний ресурс у "шпаргалку для студентів".Вибачте за різкий тон, Працівникам наснаги і терпіння. Дякуємо за Вашу нелегку працю!
Відповідь. Дякуємо! Цілком поділяємо Вашу точку зору! |
Питання №4377 |
Olena 17/01/2014 × 13:20 | Шановні колеги! Хоча маю 26-річний досвід роботи в бібліотеці і фахову освіту, час від часу переглядаю цю рубрику, де знаходжу багато корисної інформації.Низький уклін тим, хто її готує. Проте на очі потрапляє величезна кількість запитань, які свідчать про некомпетентність наших колег з ЕЛЕМЕНТАРНИХ питань: роботи з фондами, бібліотечного обліку, незнання нормативної документації та ін. Мені дуже болить КРИЧУЩА ПРОФЕСІЙНА БЕЗГРАМОТНІСТЬ українських бібліотечних працівників.Знаю, як важко розв,язується кадрове питання в нашій з вами галузі. Все менше людей, які мають спеціальну підготовку...Хочу побажати витримки і толерантності фахівцям "Парламентки", які готують відповіді.Багатьох питань за належної підготовки бібліотекарів не повинно бути, а вони інколи ще й повторюються!..Шановних колег закликаю: давайте більше займатись самоосвітою! Нині стільки доступної інформації, матеріалів, документів, інструкцій!Потрібно лише бажання, щоб навчитися бути БІБЛІОТЕКАРЕМ!
Відповідь. Дякуємо за підтримку і розуміння! |
Питання №4376 |
Ludmila
17/01/2014 × 10:54 | Чи залежить ставка бібліотечного працівника від навантаження по читачах та книговидачи
Відповідь. Від кількості користувачів і кількості видачі документів залежить група за оплатою праці (див. Наказ МКіТ України «Про впорядкування умов оплати праці працівників культури на основі Єдиної тарифної сітки» від 18.10.2005 N 745). Ставка залежить від навантаження на бібліотекаря, завдання і обов’язки якого передбачають не лише забезпечення певної кількості читачів і книговидачі. |
Питання №4375 |
Olena 17/01/2014 × 10:49 | Доброго дня! Скажіть, будь-ласка, чи існує примірна схема картотеки реєстрації періодичних видань, і якщо так, то де можна з нею ознайомитись?
Відповідь. Не існує. Наполегливо рекомендуємо ознайомитись із Розділом 5. Інструкції з обліку документів, що знаходяться в бібліотечних фондах (затверджено Наказом МКТ України 03.04.2007 N 22 |Режим доступу: http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/z0530-07) та пропозиціями в питаннях №№ 4377 і 4378. |
Питання №4374 |
mary 17/01/2014 × 09:56 | Доброго дня, шановні! В зв'язку з оптимізацією в ЦБС , наполягають скоротити посаду бібліотекаря комплектування ( відділу немає,бібліотекар в одній особі) мотивуючи це тим,що фонди мало поповнюються. На кого в такому разі покласти обов'язки по обробці літератури,переобліку бібліотечного фонду,тощо? Зазделегідь вдячна за відповідь.
Відповідь. При існуючій ЦБС важко уявити необхідність скорочення посади бібліотекаря комплектування. Посадові обов’язки працівників відділу комплектування передбачають і такі обов’язки, як процеси обліку (сумарний та інвентарний), організацію та зберігання бібліотечного фонду; організацію системи каталогів та картотек; рекомплектування тощо. Тому важко дати рекомендації стосовно передачі низки обов’язків на працівників, які мають свої завдання та обов’язки і прораховане навантаження. Можливо обґрунтоване пояснення засновнику ЦБС дозволить зберегти вищезазначену посаду. |
Питання №4373 |
natalka 17/01/2014 × 09:08 |
Добрий день шановні колеги! Знову до питання проведення санітарного дня. Санітарний день проводився 1 раз на місяць згідно з п. 5.129 "Правил техніки безпеки в бібліотеках", затверджених 01. 09. 1975 р., дію яких відміняє наказ № 1398 від 12.12.2012 року «Про затвердження Правил охорони праці для працівників бібліотек». Наскільки тепер правомірне проведення санітарного дня та на підставі яких документів його можна проводити?
Відповідь. На сьогоднішній день пропонуємо звернути увагу на витрати часу щодо проведення санітарно-гігієнічних заходів передбачених п.п.3.41, 3.43. "Типових норм часу на основні процеси бібліотечної роботи"/ Наказ МКіТ № 1631/0/16-8 від 29.12.2008 р. Також, санітарний день прописується і в «Правилах внутрішнього трудового розпорядку». |
Питання №4372 |
Katerina 16/01/2014 × 19:43 | скажіть коли бібліотекарям в Рівненському районі буде аванс?
Відповідь. Питання поза межами нашої компетенції. Сподіваємось, що наприкінці січня все владнається. |
Питання №4371 |
Oksana
16/01/2014 × 17:53 | Доброго дня! Скажіть, будь ласка, чи можна списувати літературу (вона зношується), і робити заміну книг загублених читачами. Дякую.
Відповідь. Пропонуємо ознайомитись з відповідями на питання №№ 3659, 3631, 3497, 3413, 2288. |
Питання №4370 |
Ludok
16/01/2014 × 11:42 | Доброго дня. З Нового року в нашій бібліотеці назначили нового завідувача. Підкажіть будьласка де можна найти форму передачі книжкового фонду. Дякуємо.
Відповідь. Інвентаризація проводиться до звільнення матеріально-відповідальної особи. Протягом двотижневого строку необхідно вирішити питання прийняття-передання справ з-під звіту працівника, який звільняється на «день прийняття-передання справ» (див. п.1.9. Інструкції з інвентаризації матеріальних цінностей, розрахунків та інших статей балансу бюджетних установ (затверджена Наказом Головного управління Державного казначейства України 30.10.98 N 90 /Режим доступу: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/z0728-98 та п.3-в Інструкції по інвентаризації основних засобів, нематеріальних активів, товарно-матеріальних цінностей, грошових коштів і документів та розрахунків (затверджена наказом Міністерства фінансів України від 11 серпня 1994 р. N 69 /Режим доступу: http://zakon1.rada.gov.ua/laws/show/z0202-94 ). Керівник установи видає Наказ про організацію приймання-передачі справ, документів і майна та склад комісії. Головою комісії за результатами роботи складається Акт приймання-передачі справ, документів та майна бібліотеки. В акті приймання-передачі зазначаються такі дані: стан ведення поточного діловодства та збереження документів; наявність облікових регістрів; кількість переданих печаток, штампів (якщо є); опис матеріальних цінностей (меблі, комп’ютери тощо); бази даних (спеціалізовані програми, інтернет-ресурси (якщо є)) тощо. Зазначені відомості базуються на підтверджених документах роботи комісії (інвентаризаційних описах основних засобів та інших нематеріальних активів, актів, довідок), які є невід'ємною частиною акта приймання-передачі. Додатково ознайомтесь з відповідями на питання №№ 2404, 2399, 2217, 2193. |
Питання №4369 |
oksana
15/01/2014 × 15:43 | Шановні колеги, підкажіть будь-ласка, я працюю методистом у Первомайській міськійї централізованій бібліотечній системі, разом із тим маю науковий ступінь (кандидат історичних наук). Чи повині бути доплати за науковий ступінь? Дякую.
Відповідь. Відповідно до п.2 Наказу МКТ України «Про впорядкування умов оплати праці працівників культури на основі Єдиної тарифної сітки» від 18.10.2005 N 745 /Режим доступу: http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/z1285-05 доплати за науковий ступінь (кандидатам наук - у граничному розмірі 15 відсотків посадового окладу) встановлюються працівникам, якщо їх діяльність за профілем збігається з наявним науковим ступенем. Відповідність наукового ступеня профілю діяльності працівника на займаній посаді визначається керівником установи, закладу або організації культури. |
Актуальна інформація
Вітаємо шановних відвідувачів на сайті, який супроводжує науково-методичний відділ Національної бібліотеки України імені Ярослава Мудрого (НБУ ім. Ярослава Мудрого). Наш відділ є науково-методичним та інформаційно-консультативним центром для публічних бібліотек України, а також співпрацює з бібліотеками різних типів і форм власності.
Пам'ятайте, що наповнення цього сайту - наша спільна робота. Якщо Ви маєте матеріали, що можуть зацікавити бібліотечну спільноту, або бажаєте підняти актуальну тему - чекаємо Ваших пропозицій на адресу method@nplu.org.
Шановні колеги! Якщо у вас змінилися реквізити (адреса, e-mail, URL, телефон тощо) надішліть повідомлення для відповідних коректив на сторінці сайту „Бібліотеки України”.
| Вітаємо
For Librarians
Библиотекарю
Пошук
Голосування
|