Розділи сайту
Мастрід
Нове на сайті
Інформація від майстра
Відвідувачі
|
Запитання-відповіді
Питання №4488 |
Ljudmyla 12/03/2014 × 14:38 | Дорогие коллеги, перечислите, пожалуйста, какие периодические издания по пищевой тематике получает ваша библиотека.
Відповідь. Пропонуємо переадресувати запит на загальну ВД НПБУ /Режим доступу: http://nplu.org/article.php?id=40 . |
Питання №4487 |
svet
12/03/2014 × 13:07 | Доброго дня !!! У мене до вас питання: бібліотечні документи,які по інструкції треба зберігати до повної ліквідації бібліотеки зберігаються в сейфі. Підскажіть будь ласка, в якому документі зазначено де зберігати ці документи.
Відповідь. Документація закладу зберігається у спеціально обладнаних шафах, на стаціонарних стелажах чи сейфах. Пропонуємо ознайомитись з п.п. 4.3 – 4.9. ”Положенням про умови зберігання архівних документів”, затверджено Наказом Державного комітету архівів України 15.01.2003 N 6 /Режим доступу: http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/z0089-03 та Типовим порядком обробки персональних даних, затверджено Наказом Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини 08.01.2014 № 1/02-14 /Режим доступу: http://zakon0.rada.gov.ua/laws/show/v1_02715-14 . |
Питання №4482 |
Galina 11/03/2014 × 14:13 | Доброго дня! Підскажіть, будь-ласка, чи існує норма щодо надходження нових видань на одного працівника відділу комплектування та обробки документів обласної бібліотеки для юнацтва.Дякую за відповідь.
Відповідь. Такі норми нам невідомі. Розрахунок обсягів навантаження здійснюється в відповідності до посадової інструкції, індивідуального плану роботи та Розділу 2 "Типових норм часу на основні процеси бібліотечної роботи", затверджені Наказом Міністерства культури і туризму України 29.12.2008 N 1631/0/16-08 /Режим доступу: http://profy.nplu.org/articles.php?lng=uk&pg=83 . |
Питання №4481 |
Ludok
11/03/2014 × 12:18 | Добрий день, колеги. Ми почали перестановку фонду, але я закінчила інститут у 1998 році, тому не знайома з старими ББК. Підкажіть, будь-ласка, де можна знайти старе індексування книг чи старе видання ББК.
Відповідь. На сьогодні публічними бібліотеками України використовується “Библиотечно-библиографическая классификация: Рабочие таблицы для массовых библиотек” (М.: Либерея, 1999), яке потребує модернізації у відповідності до сучасних реалій. Спробуйте замовити по ВСО або МБА. Додатково ознайомтесь із відповідями на питання №№ 4399, 3462, 2782. |
Питання №4480 |
nadegda
11/03/2014 × 11:00 | Добрий день, шановні колеги. Підскажіть, будьласка , в укр.-рос. алфавітному каталозі на роздільнику призвища російських письменників та іноземних авторів , як треба писати - російською мовою чи українською ?
Відповідь. Українською. Питання, пов’язані із організацією, веденням та редагуванням каталогів і картотек мають бути чітко прописані в Положенні про систему каталогів і картотек ЦБС (або окремої бібліотеки). |
Питання №4457 |
yulia
06/03/2014 × 08:25 | Доброго дня. Шановні колеги, допоможіть, будь ласка, у вирішенні такого питання. Якщо документ тимчасового зберігання, який не береться на баланс (наприклад, програми, методичні рекомендації, робочі зошити тощо) має більше 48 с., тоді при обліку зазначаємо вид документа книга чи брошура? Обгрунтуйте відповідь, тому що виникла проблема при обліку документів.
Відповідь. Облік БФ вимагає повноти, достовірності, своєчасного відображення кожного факту надходження і вибуття документів. Не існує такого поняття, як ” документ тимчасового зберігання, який не береться на баланс”. Тому, звертаємо Вашу увагу саме на Розділ 2 Інструкції з обліку документів, що знаходяться в бібліотечних фондах (затверджено Наказом Міністерства культури і туризму України від 03.04.2007 N 22 /Режим доступу: http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/z0530-07 ),який надає визначення термінів, в т.ч. брошури, аркушевого видання, буклету. Визначившись із видом документа Ви маєте здійснити відповідний облік. |
Питання №4456 |
Anna 06/03/2014 × 07:37 | Добрый день! Подскажите пожалуйста имеет ли право библиотека быть закрыта во время плановой проверки библиотечного фонда. Спасибо.
Відповідь. У наказі про інвентаризацію БФ вказуються: причини, терміни, методи проведення, склад комісії та її голова,період закриття бібліотеки для відвідувачів на період переобліку, термін подання результатів проведення переобліку, П.І.Б., посада особи, яка контролює виконання даного наказу. До наказу додатком додається "Методичне рішення про переоблік бібліотечного фонду бібліотеки…", затверджене директором (керівником) установи. Розрахунок часу в методичному рішенні розробляється відповідно до " Типових норм часу на основні процеси бібліотечної роботи" МКТ від 29.12.2008р. за №1631/0/ 16-08 http://profy.nplu.org/articles.php?lng=uk&pg=83 . |
Питання №4455 |
Valya
05/03/2014 × 15:07 | Доброго дня!Мене цікавить все-таки питання про взяття на облік бухгалтерією відділу культури матеріальних цінностей яких ми до бібліотеки не забрали із магазину бо рахунки знаходяться в казначействі і відповідно. не проплачені,проте бухгалтерія вже їх взяла на облік посилаючись на якусь інструкцію.І при проведенні інвентаризацій матеріальних ціннистей влючено їх до інвентаризаційних описів бібліотек.Чи правомірні дії працівників бухгалтерії?
Відповідь. У Вашій ситуації нам складно надати однозначну відповідь. По-перше, нам не відомі умови постачання товару та термін для оплати товарів, прописані в Договорі поставки. По-друге, незрозумілі обставини підписання документів про прийняття товару, який фактично не було отримано. По-третє, може мати місце кредиторська заборгованість. Пропонуємо вирішити ситуацію разом із начальником управління культури, гол. бухгалтером, казначейством і постачальником. |
Питання №4454 |
Tetiana
05/03/2014 × 09:57 | Чи мають право працівники правоохоронних органів вилучати формуляри з бібліотеки. І чи можуть працівники бібліотек надавати документи обліку їм для перевірки?Дякую за відповідь.
Відповідь. Вилучати оригінали документів працівники міліції можуть лише за рішенням суду (див. п. 24 ст. 11 Закону України «Про міліцію»). Як виняток, у невідкладних випадках огляд місця події може проводитися до порушення кримінальної справи згідно з ст. 190 Кримінального процесуального кодексу України . Вилучення документів фіксується у протоколі, який, згідно зі ст. 84 Кодексу, ведеться при провадженні слідчих дій. Копія протоколу з описом вилучених документів вручається керівникові бібліотеки, на якому проводилися слідчі дії (ст. ст. 188, 189 Кодексу). Якщо працівники міліції вимагають надати документи, попросіть їх подати письмовий запит. Якщо запиту немає, то у наданні документів чи оригіналів документів можна відмовити на законних підставах. |
Питання №4453 |
anas 04/03/2014 × 05:07 | Доброго дня, шановні колеги! Бібліотека видає різні рекомендаційні, інформаційні списки, дайджести. Чи потрібно їх брати на баланс бібліотеки? Гарно дякую.
Відповідь. До обліку бібліотечного фонду висуваються такі вимоги: повнота та достовірність облікової інформації; своєчасне відображення в облікових документах кожного факту надходження і вибуття документів з фонду; узгодженість засобів і форм обліку. Звертаємо увагу на Розділ. 5. Порядок обліку інших видань ”Інструкції з обліку документів, що знаходяться в бібліотечних фондах”,затверджено Наказом МКТ України від 03.04.2007 N 22 /Режим доступу: http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/z0530-07, п.3.7 . ПОЛОЖЕННЯ з бухгалтерського обліку необоротних активів бюджетних установ, затверджено Наказом Міністерства фінансів України від 26.06.2013 № 611/Режим доступу: http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/z1214-13/paran614#n614 . |
Питання №4452 |
valentina
03/03/2014 × 15:02 http:// odb.km.ua | Доброго дня, шановні колеги, поясніть будь ласка чи залишаеться платною послугою підготовка фактографічних, аналітичних, бібліографічних довідок,враховуюючи прийнятий державний стандарт на безоплатні послуги клубних та бібліотечних закладів . Дякую.
Відповідь. У Державному стандарті надання безоплатних послуг клубними та бібліотечними закладами культури державної та комунальної форм власності (затверджено Наказом Міністерства культури України 15.10.2013 № 983) слово ”довідка” відсутнє.
|
Питання №4451 |
Olga 03/03/2014 × 13:24 | Доброго дня! У нашому комунальному закладі проходить
перевірка КРУ. Наразі, працівники цієї установи вимагають надати їм Наказ, по ЦБС, яким передбачена виплата 50% надбавки за особливі умови праці згідно Постанови Кабміну від 30.09.2009
року №1073 „Про підвищення заробітної плати працівникам бібліотек”. Дуже прошу відповісти, чи дійсно наша бібліотека повинна мати такий наказ з необхідністю оформлення його кожного календарного року? Дякую!
Відповідь. Законодавством не передбачено видавати щорічно вищезгаданий наказ, але в штатному розписі (якій щорічно затверджується) такі надбавки (доплати) до посадових окладів передбачаються відповідно до Постанови КМУ №1073 від 30.09.2009. Також, Ви маєте повне право звернутись до працівників КРУ з проханням надати посилання на нормативно-правові акти, які врегульовують потребу в щорічному наказі керівника бібліотеки на Постанову КМУ. |
Питання №4450 |
Olga
03/03/2014 × 11:14 | Шановні колеги! Звертаємося до Вас з таким питанням. Наші користувачі масово невдоволені майже річною затримкою рахунків на книги, придбані за благодійні внески, у казначействі. Чи має право читацький актив бібліотеки збирати кошти серед користувачів і купувати на них книги (за готівку)? Як правильно це оформляти документально? Дякуємо.
Відповідь. Пропонуємо організувати безстрокову акцію ”ПОДАРУЙ бібліотеці книгу”. Регламентує процедуру прийняття дарунків ”Порядок передачі дарунків, одержаних як подарунки державі, Автономній Республіці Крим, територіальній громаді, державним або комунальним установам чи організаціям” (затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 16 листопада 2011 р. N 1195 || Режим доступу: http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/1195-2011-п ) |
Питання №4449 |
Karina 03/03/2014 × 09:40 | Доброго дня! Підскажіть будь-ласка як правильно заповняти паспорт масового заходу.
Відповідь.Бажано без помилок.
|
Питання №4448 |
svetlana
03/03/2014 × 08:15 | До питання 4438.Ні, нову техніку ми не використовували у своїй діяльності бо ситуація незрозуміла.
Відповідь. Якщо Ви не маєте гарантій щодо проплати в найближчий період - рекомендуємо здійснити повернення товару. |
Питання №4446 |
oleksandra 02/03/2014 × 13:08 | У кваліфікаційних вимогах до посад в бібліотеках від завідувача до бібліотекаря вказано: повна або базова освіта відповідного напряму підготовки. Прохання: 1.Вкажіть, будь ласка, перелік закладів відповідного напрямку підготовки по закінченню яких можна претендувати на роботу в бібліотеці.
2. Як прокоментувати наказ завідувача відділом культури про призначення на посаду заступника директора ЦБС особу із освітою "Соціальний працівник", без стажу бібліотечної роботи при наявності в ЦРБ та ЦДБ працівників з повною вищою освітою за напрямком підготовки "Бібліотекар-бібліограф" та стажем роботи більше 20 років?
Відповідь. 1. На нашому сайті в розділі Офіційна інформація, лінк – Контактна інформація /Режим доступу: http://profy.nplu.org/articles.php?lng=uk&pg=56 представлена інформація щодо навчальних закладів, що надають бібліотечну освіту.
2. Нам не зрозуміле навмисне ігнорування вимог ”Довідника кваліфікаційних характеристик професій працівників. Випуск 81 "Культура та мистецтво", затверджено наказом Міністерства культури і мистецтв України від 14.04.2000 р. N 168”. Також, не скасовано п.2.Ст.40 КЗпП України.
|
Питання №4445 |
Helen
28/02/2014 × 13:16 | Яка тривалість відпустки у завідуючої бібліотеки?
Відповідь. Згідно Ст. 75 Кодексу законів про працю України, ст.6 Закону України „Про відпустки” тривалість щорічної основної відпустки не може бути меншою 24 календарних днів за відпрацьований робочий рік з дня укладання трудового договору. Додатково пропонуємо ознайомтесь із статтею ученого секретаря НПБУ Розколупи, Н. Щорічна відпустка працівникам бібліотек (юридична консультація) //Бібліотечна планета. – 2011. - № 3 /Режим доступу: http://profy.nplu.org/articles.php?lng=uk&pg=2541 та відповідями на питання №№ 3727, 4085.
|
Питання №4444 |
Irina 27/02/2014 × 14:16 | Подскажите пожалуйста куда можно обратиться с жалобой?? Городское управление культуры назначило директором ЦБС человека не имеющего библиотечного образования и ни дня не работающего в этой сфере. При этом всех работников этой ЦБС после аттестации заставило учиться вплоть до увольнения, хотя у работников стаж работы больше 10, 20 лет.
Відповідь. До голови міської держадміністрації, але з обґрунтованими зауваженнями (див. «Довідник кваліфікаційних характеристик працівників" (Вип. 81. Культура та мистецтво, затвердженого наказом МКіМ України № 168 від 14.04.2000). |
Питання №4443 |
Ludmila 27/02/2014 × 14:10 | Добрый день! Подскажите пожалуйста, должны ли директора ЦБС и заведующие библиотек-филиалов подавать "Податкову декларацію про майновий стан і доходи"? Заранее спасибо!
Відповідь. Пропонуємо ознайомитись із відповідями на питання №№ 2285, 2389, 3473. |
Питання №4442 |
natalia
27/02/2014 × 10:41 | прошу підказати,яка документація,крім Статуту,свідоцтва про реєстацію повинна бути в районній бібліотеці (Положення і т.д.),тобто ті,які регламентують діяльнісь закладу
Відповідь. Пропонуємо ознайомитись із Розділом 7.6. «Переліку типових документів, що створюються під час діяльності органів державної влади та місцевого самоврядування, інших установ, підприємств та організацій, із зазначенням строків зберігання документів», затверджено Наказом Міністерства юстиції України від 12.04.2012 № 578/5 /Режим доступу: http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/z0571-12#n12, відповідями на питання № № 4178, 3726, 3251. |
Питання №4441 |
nataliya
27/02/2014 × 08:35 | Шановні колеги будь ласка дайте відповідь
на запитання.Хто розробляє положення про бібліотеку сільським бібліотекам(бібліотеки підпорядковані сільським радам)?
Відповідь. Голова сільради, зав. бібліотеки. |
Питання №4440 |
Nataliia 26/02/2014 × 13:15 http://vbpi.blogspot.com/ | Шановні колеги! Просимо дати роз'яснення щодо особливостей обліку документів бібліотечного фонду тимчасового зберігання, а саме: календарі, проекти документів, програми тощо. Чи збереглася на сьогодні норма про "невзяття" на баланс і не присвоєння інвентарних номерів подібним документам? Якщо "так", то в яких документах (бухгалтерських або бібліотечних) можна знайти цю норму (правило) як чинну?
Відповідь. Основними одиницями обліку всіх видів документів, які включені до бібліотечного фонду (крім газет), є назва і примірник. Пропонуємо перечитати Розділ 5. Порядок обліку інших видань ”Інструкції з обліку документів, що знаходяться в бібліотечних фондах ”, затверджено наказом МКТ від 03.04.2007 N 22 |Режим доступу: http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/z0530-07 . |
Питання №4439 |
olga 25/02/2014 × 14:20 | Підкажіть, будь-ласка, на підставі яких документів в бібліотеках України проводяться санітарні дні?
Відповідь.На сьогоднішній день витрати часу щодо проведення санітарно-гігієнічних заходів передбачено п.п.3.41, 3.43. "Типових норм часу на основні процеси бібліотечної роботи"/ Наказ МКіТ № 1631/0/16-8 від 29.12.2008 р. Також, санітарний день прописується в «Правилах внутрішнього трудового розпорядку бібліотеки». |
Питання №4438 |
svetlana 25/02/2014 × 11:18 | Доброго дня шановні колеги! Дякуємо за допомогу і за цінні поради, які Ви надаєте. Підскажіть, будь ласка, як правильно вчинити в наступній ситуації. У минулому 2013році придбали, так би мовити, у 2 заходи комп'ютерну техніку для бібліотек. Обидва рахунки казначейством ще й досі не проплачені, але матеріальні цінності вже на балансі. Техніку за першим рахунком нам віддали, а за другим - відмовляються бо немає проплати. Через місяць перевірка КРУ, а у нас виходить нестача матеріальних цінностей на кругленьку суму. Чи можливо оформити, наприклад, договір на зберігання цінностей з постачальником, чи може є інші варіанти? Може хтось теж зіткнувся з такою ситуацією? Допоможіть! Заздалегідь вдячні всім.
Відповідь.Просимо уточнити, Ви використовували нову техніку в виробничій діяльності? |
Питання №4437 |
Inna
25/02/2014 × 07:26 | Добрий день. Прошу вашого роз'яснення, якщо структура сільської бібліотеки для дорослих складається з кімнати для абонементу та кімнати для читального залу, фонд бібліотеки 10000 примірників, має кімнату де знаходяться 3 комп'ютери для користувачів де можна працювати в Інтернеті. Населення села 5000 чоловік. Скільки працівників повинна мати така бібліотека? Дякую.
Відповідь. Кількість працівників самостійної сільської бібліотеки залежить не від кількості мешканців, а від навантаження на бібліотекаря. При розрахунку навантаження необхідно керуватись Типовими нормами часу на основні процеси бібліотечної роботи, затверджені наказом МКіТ України від 29.12.2008 №1631/0/16-08 /Режим доступу: http://profy.nplu.org/articles.php?lng=uk&pg=83 , які передбачають всі напрями діяльності бібліотеки (поповнення бібліотечного фонду; бібліотечну обробку та каталогізування документів; організацію БФ; обслуговування користувачів; надання довідково-бібліографічних послуг; соціокультурна діяльність, реклама бібліотеки та бібліотечних послуг; робота з організації праці та управління тощо). Також, визначення навантаження вирішує питання щодо зайнятості бібліотекарів (режим нормального робочого часу, неповний робочий час, неповний робочий тиждень). |
Питання №4436 |
Nata 24/02/2014 × 23:08 | Три бібліотеки обєднали і створили в комунальне підприємство (юридична особа) засновником якого є міська рада. Підкажіть будь - ласка в яких документах повині регламентуватися відносини КП і відділу культури міста і на які документи зсилатися.
Відповідь.Пропонуємо звернути увагу на Положення (Статут) бібліотеки і Положення про відділ культури. Дані документи є нормативно-правовими актами, що регулюють діяльність організацій, установ, їх відносини з іншими організаціями та громадянами, права та обов'язки в певній сфері управління або господарської діяльності. |
Питання №4435 |
valentuna 24/02/2014 × 16:34 | Доброго дня! У мене виникла така ситуація. Бухгалтерія вимагає ціни на книги ставити без копійок, хоча у супровідних документах з копійками. Підкажіть, будь ласка, як правильно діяти в даній ситуації? Дякую за відповідь.
Відповідь. Бібліотечні фонди враховуються по вартості, вираженій в гривнях і копійках. Пропонуємо ознайомитись із відповідями на питання №№ 4197, 3708. |
Питання №4434 |
Lilija
21/02/2014 × 14:01 | Підкажіть, будь ласка, як виглядає бібліографічний опис приватних колекцій? І як позначити інвентарні номери таких видань?
Відповідь. Бібліографічний опис «виглядає» відповідно до ДСТУ ГОСТ 7.1:2006 "Система стандартів з інформації, бібліотечної та видавничої справи. Бібліографічний запис. Бібліографічний опис. Загальні вимоги та правила складання". Індивідуальний облік книг і брошур здійснюють відділи комплектування та відділи-фондоутримувачі. Інвентарні номери мають суцільну нумерацію. Інвентарні номери книг, які вибули чи ліквідовані, не повинні присвоюватись іншим документам бібліотечного фонду. Додатково на книги із приватної колекції можете додати позначку (див. Також, звертаємо увагу на п.4.11«Інструкції з обліку документів, що знаходяться в бібліотечних фондах» (затверджено Наказом МКТ України 03.04.2007 N 22 /Режим доступу: http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/z0530-07 ). |
Питання №4431 |
bjaka
20/02/2014 × 21:50 | Шановні, підкажіть останню нормативну документацію по проведенню аттестації в закладах культури.
Відповідь. Атестація бібліотечних працівників регулюється нормативними документами: ЗУ «Про професійний розвиток працівників» (від 12.01.2012 № 4312-VI, із змінами /Режим доступу: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/4312-17)і «Положенням про проведення атестації працівників підприємств, установ, організацій та закладів галузі культури» ( затверджено Наказом МКТ України 16.07.2007 N 44, із змінами /Режим доступу: http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/z1023-07). |
Питання №4430 |
Ksenia
20/02/2014 × 09:24 | Здравствуйте, уважаемые коллеги! Вопросы к вам не иссякают ) 1. Литературу и периодику мы списываем и сдаем в макулатуру в коомунальное предприятие "Вторресурсы", получая по безналу на свой счет деньги. А как списать и куда сдать пластинки, диафильмы, диапозитивы, аудиокассеты? 2. Учитывая, что денег на бибтехнику не выделяют, можем ли мы в каждом отделе вести электронный вариант дневника работы в Excel, а потом в конце года распечатать и прошить? И если да, можем ли мы создать дополнительные колонки и разделы (например, подсчет выданных с каждой выставки книг; весь учет по ИРИ)? Или существующая форма-бланк дневника утверждена стандартом и мы не имеем права ее менять? 3. Какой срок действия комиссий (1 календарный год или бессрочно, пока не изменится состав), например, по взятию на учет подаренных изданий, по списанию? Мы каждый год пишем новые приказы на их создание, при том что их составы остаются прежними. 4. По стандарту выдача копии документа тоже считается книговыдачей, но в каких случаях? Ведь если читатель взял журнал читать, мы записали ему книговыдачу, а потом он сделал ксерокопию статьи из него и мы снова запишем ему книговыдачу, это ведь будет задвоенный учет? Спасибо за терпение, понимание и помощь.
Відповідь.1. Необхідно звернутись до відповідних підприємств (фірм, пунктів), що мають ліцензію на знищення і утилізацію певних видів документів (товарів). Якщо вищезазначені підприємства відсутні в населеному пункті пропонуємо звернути увагу на Ст.20 ЗУ «Про відходи» (від 05.03.1998 № 187/98-ВР, із змінами /Режим доступу: http://zakon1.rada.gov.ua/laws/show/187/98-вр), яка визначає повноваження місцевих державних адміністрацій у сфері поводження з відходами.
2. Так, Щоденник маєте роздрукувати, прошити і відповідно до «ПЕРЕЛІКУ типових документів, що створюються під час діяльності державних органів та органів місцевого самоврядування, інших установ, підприємств та організацій,із зазначенням строків зберігання документів» (затверджено Наказом Міністерства юстиції України 12.04.2012 № 578/5 /Режим доступу: http://zakon1.rada.gov.ua/laws/show/z0571-12)зберігати 3 роки. Ви маєте право вводити додаткові графи в Щоденник роботи, але ці рішення мають відповідати єдиній обліковій політиці бібліотеки. Дозволимо нагадати, що облік масової роботи (в т.ч. ефективність книжкових виставок) здійснюється в ч.3 Щоденника роботи бібліотеки. Додатково пропонуємо переглянути П.2.1.Інструкції щодо заповнення форми звіту N 6-НК (затверджено Наказом Міністерства культури і туризму України 05.12.2007 N 75 /Режим доступу: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/z1385-07 ), відповіді на питання №№ 1869, 1882.
3.Наказ про створення постійнодіючої комісії поновлюється щорічно або за потребою (наприклад, відбулись зміни у персональному складі, зміни в посадах членів комісії тощо).
4. У Вашому випадку користувачу було видано примірник документа – журнал, який відповідно до п.9.1 ГОСТ 7.20—2000 «Бібліотечна статистика» і буде одиницею обліку. Його бажання зробити копію статті (статтей) - це вже надання платної послуги (див. п.24 Переліку платних послуг, які можуть надаватися закладами культури, заснованими на державній та комунальній формі власності (затверджено постановою КМУ від 12 грудня 2011 р. N 1271 /Режим доступу: http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/1271-2011-п ).
|
Питання №4428 |
Olena 19/02/2014 × 22:04 | Доброго дня! Потрібна відповідь на запитання 4240. Дякую
Відповідь. Шановна колего, просимо уточнити e - mail і зачекати декілька днів з пересилкою листа. |
Питання №4427 |
Lyubov
19/02/2014 × 14:44 | Если библиотека ведет электронный учет книговыдачи,читателей и кн.фонда,нужен ли бумажный вариант,если да/нет на какой документ ссылаться
Відповідь.Просимо уточнити,яка АБІС використовується в Вашій бібліотеці? |
Питання №4426 |
tetiana
19/02/2014 × 14:16 | Здравствуйте, коллеги! Помогите, пожалуйста, выйти из сложившейся ситуации. Библиотекарь центральной районной библиотеки, не имеет специального библиотечного образования ( по образованию бухгалтер). Стаж работы в библиотеке - 10 лет. В 2012 году прошла аттестацию и подтвердила квалификацию - библиотекарь 8 разряда. Учится отказывается. Вопрос? Может ли на ее место претендовать специалист с высшим библиотечным образованием? Как в этой ситуации поступить администрации библиотеки?. Заранее благодарна за ответ.
Відповідь.Нам не зовсім зрозуміло, чому адміністрація бібліотеки об’являє конкурс на посаду бібліотекаря, який є діючим працівником ЦРБ, має 10-річний стаж бібліотечної роботи і підтвердив свою відповідність займаній посаді під час атестації в 2012 р.? |
Питання №4425 |
RCBS 19/02/2014 × 13:52 | Добрий день, шановні колеги!Допоможіть будь ласка у такому питанні.Ми відділ обслуговування РЦБС у своїй структурі маємо дорослий абонемент, електронний читальний зал, читальний зал. Роз'ясніть будь ласка чи маємо ми право залучати до проведення масових заходів учнів 6-8 класів? Чи є для цього нормативні документи?
Відповідь. У відповідності до Конституції України, Закону України "Про бібліотеки і бібліотечну справу" публічна бібліотека – загальнодоступна установа, яка надає бібліотечні послуги всім громадянам незалежно від віку, статі, національності, освіти, соціального стану, політичних та релігійних переконань.
Бібліотеки для дорослих можуть обслуговувати дітей, якщо мають можливість забезпечити їх інформаційні,освітні,культурно-дозвіллєві потреби.
|
Питання №4424 |
natalya 19/02/2014 × 08:52 http://zinkivlibrary.at.ua | Доброго дня! Підкажіть, будь ласка, де можна знайти форму тарифікаційних спсиків для працівників бібліотеки і чи потрібна їх наявність взагалі, чи за норматинвною базою у бібліотеці потрібен лише штатний розпис працівників, якими нормативними документами це питання врегульовано?Дякую за допомогу!
Відповідь. Посадові оклади встановлюються керівниками на основі діючих кваліфікаційних вимог і тарифних розрядів. Регулюють: постанова Кабінету Міністрів України «Про оплату праці працівників на основі Єдиної тарифної сітки розрядів і коефіцієнтів з оплати праці працівників установ, закладів та організацій окремих галузей бюджетної сфери» від 30 серпня 2002 року № 1298, із змінами /Режим доступу: http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/1298-2002-п ), наказ Міністерства культури і туризму України від 18.10.2005 № 745 «Про впорядкування умов оплати праці працівників культури на основі Єдиної тарифної сітки» (із змінами, внесеними наказом Міністерства культури і туризму України від 11.10.2007 № 67 «Про внесення змін до наказу Міністерства культури і туризму України від 18.10.2005 № 745»).
Звертаємо увагу, що під час ревізії фінансово-господарської діяльності бюджетної установи здійснюється перевірка операцій з оплати праці і перевіряються, в т.ч. - штатний розпис, тарифікації. Відповідно до ч. 5 ст. 8 Закону про бухгалтерський облік, бюджетна установа, як і інші підприємства, повинна визначити свою облікову політику (див. розділ ІІ Національного положення (стандарту) бухгалтерського обліку в державному секторі 101 «Подання фінансової звітності», затвердженого наказом МФУ від 28.12.2009 р. № 1541; ч. 5 ст. 8 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» від 16.07.1999 № 996-XIV /Режим доступу: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/996-14) .
|
Питання №4423 |
Natalya
18/02/2014 × 16:20 | Вітаю найкорисніший сайт України! Дякую за вичерпні відповіді! І знову звертаюся з питанням: скажіть, будь-ласка, чи існує в Україні якась програма для отримання другої безкоштовної вищої освіти для бібліотекарів? І друге питання: чи достатньо проходження курсів підвищення кваліфікації для бібліотекаря з вищою філологічною освітою, щоб прийняти посаду методиста ЦБС?.
Відповідь. Дякуємо!1). На сьогоднішній день в Україні вищезазначеної програми не існує. 2). Кваліфікаційні вимоги до посади методиста визначено «Довідником кваліфікаційних характеристик професій працівників. Випуск 81 "Культура та мистецтво", затвердженого наказом Міністерства культури і мистецтв України 14.04.2000 р. N 168 /Режим доступу: розділ сайту «Матеріали», лінк «Довідкові видання» – «Бібліотеки в правовому полі»: http://profy.nplu.org/download.php?lng=uk ). |
Питання №4422 |
nataliya 18/02/2014 × 10:12 |
Добрий день шановні колеги, будь ласка скажіть
чи має
завідуюча сільської бібліотеки право на отримання 10 посадових окладів при виході на пенсію?
Відповідь. Ваш запит поза межами нашої компетенції, тому пропонуємо його переадресувати до Професійної спілки працівників культури України /Режим доступу: http://www.fpsu.org.ua/pro-fpu/chlenski-organizatsiji/vseukrajinski-galuzevi-profspilki/178-profesijna-spilka-pratsivnikiv-kulturi-ukrajini або до місцевого Пенсійного фонду. |
Питання №4421 |
Svetlana
18/02/2014 × 10:01 | Доброго дня, шановні колеги! Допоможіть, будь ласка, у такому питанні: чим керуватися при розрахунку пені за несвоєчасне повернення книги? Дякую.
Відповідь. Офіційно не розроблено механізму її нарахування й стягнення. Додатково ознайомтесь з відповіддю на питання № 3461. |
Питання №4418 |
Anzela
17/02/2014 × 18:25 | Добрий день. Допоможіть будь -ласка розібратися з питанням. З 1986 року по 2007 я працювала бібліотекарем в районній бібліотеці. На момент звільнення за власним бажанням я мала 1 категорію і 11 розряд. Все це зафіксовано у трудовій книжці. Шість років я ніде не працювала. В 2013 році знову прийнята на роботу в районну бібліотеку на посаду методиста, тільки дали 2 категорію і 10 розряд. Моя освіта середня-спеціальна. Чи законно мені понизили категорію і розряд. Дайте будь ласка повну відповідь на моє питання. Дякую.
Відповідь. Ви працевлаштувались на ту посаду, яка була вакантною – методист ІІ категорії і це ніяким чином не може бути пов’язано з Вашою попередньою посадою і місцем роботи. |
Питання №4417 |
inna
17/02/2014 × 15:08 | почему библиотекарям заморозили аванс. возращаемся в 90
Відповідь.Пропонуємо ознайомитись із Законом України «Про компенсацію громадянам втрати частини доходів у зв'язку з порушенням строків їх виплати» (від 19.10.2000 № 2050-III / Режим доступу: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/2050-14 ), Ст. 34 Закону України "Про оплату праці" (в редакції від 11.08.2013 /Режим доступу: http://zakon1.rada.gov.ua/laws/show/108/95-вр , Ст. 175 Кримінального кодексу України (в редакції від 02.02.2014 /Режим доступу: http://zakon1.rada.gov.ua/laws/show/2341-14/page ). |
Питання №4416 |
Olena 17/02/2014 × 09:53 | Доброго дня, шановні колеги! Підкажіть, будь-ласка, де можна придбати Бібліографічний опис документів. Бібліографічні посилання : методичні рекомендації / [авт.-уклад. О.М. Збанацька] ; М-во культури України, Держ закл. "Нац. парлам. б-ка України". - К., 2012. - 226 с.
Відповідь. Тираж обмежено, пропонуємо зв’язатись з відділом каталогізації НПБУ: ZbanatskaO@i.ua |
Питання №4415 |
Natalya
16/02/2014 × 09:43 | Добрый день! Скажите пожалуйста, как учитывать в статистике показ видеороликов и фотографий на мероприятии для класса, которое проходит в читальном зале центральной городской библиотеки?
Відповідь. Пропонуємо опрацювати Розділ 13. Облік заходів Міждержавного стандарту ГОСТ 7.20 - 2000 "Бібліотечна статистика" та ознайомитись із відповідями на питання №№ 1882, 2847, 3263, 4195. |
Питання №4414 |
Marta
15/02/2014 × 21:05 | Доповнення до питання №4412. Наша бібліотека працює без вихідних, але мій особистий графік роботи: понеділок - пятниця з 08.00 - 17.00. Я відпрацювала 5 повних робочих днів і керівництво вимагає виходу на роботу в суботу без надання відгулу, посилаючись на те, що у нас ненормований робочий день. Дякую за відповідь.
Відповідь. Звертаємо Вашу увагу, що ми не фахівці права і не надаємо юридичних консультацій (до питання №4412). Можемо лише констатувати, що ненормований робочий день – це особливий режим робочого часу, який встановлюється для певної категорії працівників у разі неможливості нормування часу трудового процесу. У разі потреби ця категорія працівників виконує роботу понад нормальну тривалість робочого часу (ця робота не вважається надурочною). Міра праці у даному випадку визначається не тільки тривалістю робочого часу,а й колом обов'язків і обсягом виконаних робіт (навантаженням). Стаття 8 Закону «Про відпустки» від 15.11.96 р. № 504/96-ВР (зі змінами та доповненнями) встановлює працівникам з ненормованим робочим днем додаткову відпустку (до 7 календарних днів) саме за характер праці, а не лише за роботу понад встановлену норму робочого часу.
Нам не зовсім зрозуміло що означає «особистий графік роботи». В колективному договорі має бути визначено режим роботи бібліотеки, тривалість робочого часу i відпочинку. Порядок застосування підсумованого обліку робочого часу міститься у Методичних рекомендаціях щодо застосування підсумованого обліку робочого часу, затверджених наказом Міністерства праці та соціальної політики України від 19.04.2006 № 318.
|
Питання №4413 |
tetiana
15/02/2014 × 10:15 | Доброго дня! Колектив нашої бібліотеки дуже вдячний Вам, шановні колеги, за кваліфіковану, професійну допомогу. Щасти Вам!
Відповідь. Дякуємо за теплі слова І сподіваємось на подальшу співпрацю! |
Питання №4412 |
Marta 15/02/2014 × 08:19 | Доброго дня! Мені потрібна юридична консуьтація. Чи має право керівництво міської бібіотеки заставяти працівників виходити на роботу у вихідний день без будь-якої компенсації, посилаючись на те, що у колективному договорі вказано, що ми маємо ненормований робочий день. На юридичних сайтах ми знайшли розяснення. що у випадку виходу на роботу у вихідний день працівнику повинен надаватися відгул, або матеріальна компенсація у вигляді оплати по двійному тарифу. Підкажіть, як повинно бути по закону. Дякую!
Відповідь. Просимо уточнити офіційно затверджений графік роботи Вашої бібліотеки. |
Питання №4411 |
Elena 14/02/2014 × 19:31 | Добрий вечір. Підкажіть, будь ласка, де можна знайти зразки посадових інструкцій для працівників дитячо-юнацької бібліотеки міста: бібліотекар І кат, бібліотекар ІІ кат, зав. сектором масової роботи, завідуюча. Завчасно вдячна
Відповідь. Пропонуємо ознайомитись із відповіддю на питання № 4389. |
Питання №4410 |
Nadiy 14/02/2014 × 13:44 | Добрый день. Прошу ответить, может ли библиотекарь получать доплату за расширение зоны обслуживания, если это вакансия. И доплата на время поиска специалиста.
Відповідь. Види доплат працівникам (у т.ч. за розширення зони обслуговування або збільшення обсягу виконуваних робіт) врегульовані Наказом МКТ України «Про впорядкування умов оплати праці працівників культури на основі Єдиної тарифної сітки» від 18.10.2005 № 745/Режим доступу: http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/z1285-05 ).
Доплати за розширення зони обслуговування або збільшення обсягу виконуваних робіт не встановлюються керівникам бюджетних установ, закладів та організацій культури, їх заступникам, керівникам структурних підрозділів цих установ, закладів та організацій, їх заступникам. Розширення зони обслуговування (збільшення обсягу виконуваних робіт) припускає виконання додаткових функцій за однією і тією ж професією або посадою . Розмір доплати конкретному працівнику зазначається в наказі (розпорядженні) керівника про доручення йому виконання додаткових обов’язків у порядку розширення зони обслуговування (збільшення обсягу виконуваних робіт).
|
Питання №4409 |
Natali
14/02/2014 × 13:28 | Шановні колеги! Дякуємо за відповідь на питання № 4397.Проконсультуйте, будь ласка ,додатково: як брати на облік оптичні диски з методичними матеріалами викладачів нашого ВУЗу, і на який облік їх брати?
Відповідь. Дозволимо нагадати, що відповідно до Інструкції з обліку документів, що знаходяться в бібліотечних фондах (затверджено Наказом Міністерства культури і туризму України 03.04.2007 N 22) електронне видання - це електронний документ (група електронних документів), який пройшов редакційно-видавничу обробку, призначений для розповсюдження в незмінному вигляді та має вихідні дані. Аудіовізуальні документи, електронні видання передбачають індивідуальний і сумарний облік за правилами обліку книг (див. Розділ 6 вищезазначеної Інструкції та Розділ 6. ГОСТ 7.20-2000 Библиотечная статистика). |
Питання №4408 |
Galina
14/02/2014 × 10:13 | Дайте будь - ласка відповідь на таке запитання: чи вправі централізована бугалтерія відділу культури не виплатити доплату за вислугу років бібліотечним працівникам, опираючись на Постанову 2005 року № 84 в межах Фонду заробітної плати? І чи потрібен наказ начальника відділу культури для здійснення цієї виплати?
Відповідь. Будь-які виплати здійснюються на підставі розпорядчого документа - наказу роботодавця (начальника управління культури чи директора ЦБС, але не бухгалтерії).
Кількість штатних посад, посадовий оклад, надбавки і доплати затверджуються штатним розписом (див. у редакції наказу Міністерства фінансів України від 26.11.2012 № 1220). Бюджетним установам можуть виділятися бюджетні кошти на оплату праці (включаючи основну, додаткову заробітну плату, матеріальну допомогу) тільки за наявності затверджених кошторисів (відповідно до «Порядку складання, розгляду, затвердження та основні вимоги до виконання кошторисів бюджетних установ», затверджено Постанови КМУ від 28 лютого 2002 р. № 228). До кошторисів можуть включатися тільки видатки, передбачені законодавством. Доплату за вислугу років працівникам державних і комунальних бібліотек гарантовано державою (відповідно до Ст.30 ЗУ «Про бібліотеки і бібліотечну справу», Постанови Кабінету Міністрів України від 22 січня 2005 р. N 84)і вона має постійний характер. Відміна чи зменшення розміру надбавки може розцінюватися як погіршення умов оплати праці. Власник або уповноважений ним орган не має права в односторонньому порядку приймати рішення з питань оплати праці, що погіршують умови, встановлені законодавством, угодами, колективними договорами (ст. 97 КЗпП). Крім того, про нові або зміну чинних умов оплати праці в бік погіршення власник або уповноважений ним орган повинен повідомити працівника не пізніше як за два місяці до їх запровадження або зміни (ст. 103 КЗпП).
|
Питання №4407 |
Tanya
14/02/2014 × 10:05 | Доброго дня! Пояснення до питання 4394. У нас КЗ "централізована система публічно-шкільних бібліотек".Положення про стажування новопризначених працівників немає,пишеться наказ , розробляється та затверджується програма ,стажування проходить 1-3 дні без відриву від роботи.
Відповідь. Звертаємо Вашу увагу на те, що відповідно до ЗУ ” Про професійний розвиток працівників” (від 12.01.2012 № 4312-VI /Режим доступу: http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/4312-17 . стажування є видом формального професійного навчання працівників . Разом з тим формальне професійне навчання працівників - набуття працівниками професійних знань, умінь і навичок у навчальному закладі або безпосередньо у роботодавця відповідно до вимог державних стандартів освіти, за результатами якого видається документ про освіту встановленого зразка (див. Ст. 1. Визначення основних термінів ЗУ №№ 4312-VI). Пропонуємо змінити форму адаптації новопризначених працівників. |
Актуальна інформація
Вітаємо шановних відвідувачів на сайті, який супроводжує науково-методичний відділ Національної бібліотеки України імені Ярослава Мудрого (НБУ ім. Ярослава Мудрого). Наш відділ є науково-методичним та інформаційно-консультативним центром для публічних бібліотек України, а також співпрацює з бібліотеками різних типів і форм власності.
Пам'ятайте, що наповнення цього сайту - наша спільна робота. Якщо Ви маєте матеріали, що можуть зацікавити бібліотечну спільноту, або бажаєте підняти актуальну тему - чекаємо Ваших пропозицій на адресу method@nplu.org.
Шановні колеги! Якщо у вас змінилися реквізити (адреса, e-mail, URL, телефон тощо) надішліть повідомлення для відповідних коректив на сторінці сайту „Бібліотеки України”.
| Вітаємо
For Librarians
Библиотекарю
Пошук
Голосування
|