Розділи сайту
Мастрід
Нове на сайті
Інформація від майстра
Відвідувачі
 |
Запитання-відповіді
Питання №4767 |
Tetjana
19/05/2014 × 11:57 | Чи є норма опрацювання нових надходжень літератури для бібліотекаря відділу комплектування (колись було 6 тис на особу),при тому,що поточне комплектування є довільне, немає чіткого державного фінансування. Комплектування відбувається за рахунок місцевих програм в галузі культури,спонсорів,меценатів,подарунків авторів,користувачів та організацій ,тому передбачити конкретну суму та кількість примірників ,які будуть подаровані ми не в змозі .Окрім того бібліотекар відділу комплектування веде електронний каталог нових надходжень,підкажіть скільки в день треба опрацювати книг в ел.каталозі для 1 працівника.
Відповідь. Ви маєте самостійно провести розрахунок навантаження, використовуючи Типові норми часу на основні процеси бібліотечної роботи, затверджені МКТ України від 29.12.2008 № 1631/0/16 /Режим доступу: Режим доступу: http://profy.nplu.org/articles.php?lng=uk&pg=83. Звертаємо увагу, що перед формуванням запису, документ проходить окремі операції (систематизація, предметизація, складання анотації тощо), на які дається окремо час (див. відповідні пункти Типових норм…). |
Питання №4753 |
Natalia
16/05/2014 × 14:38 | Чи має право бібліотекар районної бібліотеки для дітей право при виході на пенсіію за віком отримати 10 мінімальних зарплат
Відповідь. У Пенсійному фонді України працює контакт-центр, в якому за безкоштовним багатоканальним телефонним номером 0-800-503-753 громадяни можуть отримати відповіді на свої запитання. |
Питання №4752 |
Marina
16/05/2014 × 12:20 | Добрый день! Скажите, пожалуйста, ссылаясь на какие документы, решить такой вопрос: учебники на весь класс в начале учебного получает классный руководитель и несет за них ответственность? или каждый ученик класса получает учебники на формуляр и лично отвечает за свой комплект? кем разработаны и на основе каких документов "Рекомендації класному керівнику щодо збереження підручників в класі"? Где это все прописано конкретно, чтобы не возникали споры в школе, как именно выдавать учебники в школе? С уважением, школьный библиотекарь Марина.
Відповідь.Враховуючи специфіку діяльності освітянських бібліотек пропонуємо переадресувати запит до фахівців методичного відділу Державної науково-педагогічної бібліотеки України імені В. О.Сухомлинського, яка здійснює організацію науково-методичного забезпечення діяльності мережі освітянських бібліотек Міністерства освіти і науки України /Режим доступу: http://www.library.edu-ua.net/about_library/ |
Питання №4728 |
Nel 15/05/2014 × 13:55 | Доброго дня шановні колеги! Надайте, будь ласка, роз'яснення-яким користуватись документами для передплати періодичних видань у разі втрати чинності наказу Міністерства культури і туризму України від 27.03.2008 р. № 321/0/16-08 " Про затвердження методичних рекомендацій з бухгалтерського обліку бібліотечних фондів" (зі змінами та доповненнями) від 03.10.2012 р. №1089. Які сьогодні документи регламентують обмінний фонд? Дякую!
Відповідь. 1. Пропонуємо ознайомитись із Наказом Міністерства фінансів України ”Про затвердження деяких нормативно-правових актів з бухгалтерського обліку бюджетних установ” від 26.06.2013 № 611 /Режим доступу: http://zakon0.rada.gov.ua/laws/show/z1214-13; Положенням з бухгалтерського обліку необоротних активів бюджетних установ (затверджено Наказом Міністерства фінансів України 26.06.2013 № 611) /Режим доступу: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/z1214-13/paran614#n614. 2. ІНСТРУКЦІЯ про організацію та порядок обміну, перерозподілу і розповсюдження документів серед бібліотек України через систему обмінних фондів, затверджено Наказом Міністерства культури і мистецтв України 23.03.2005 N 152 http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/z0347-05 . |
Питання №4726 |
tatyana 15/05/2014 × 12:09 | Доброго дня! Як розрахувати час на проведення в сільській бібліотеці передачу-переоблік бібіліотечного фонду? Фонд складає 10000прим.Дякуємо!
Відповідь. Провести розрахунок допоможе Розділі 3. Таблиця 3 "Типових норм часу на основні процеси бібліотечної роботи" (затверджені Наказом Міністерства культури і туризму України 29.12.2008 N 1631/0/16-08) /Режим доступу: (Режим доступу: http://profy.nplu.org/articles.php?lng=uk&pg=83). |
Питання №4725 |
Anatoliy
15/05/2014 × 12:04 | Чи можна прийняти на посаду провідний бібліотекар людину, яка до цього працювала на посаді провідний бібліограф?
Відповідь. Можна, якщо освіта і стаж роботи претендента відповідають кваліфікаційним вимогам, які визначено в ”Довіднику кваліфікаційних характеристик професій працівників (випуск 81. Культура і мистецтво. Розділ «Бібліотеки, централізовані бібліотечні системи»), затверджений наказом Міністерства культури і мистецтв України № 168 від 14 квітня 2000 р. |
Питання №4723 |
Olga
15/05/2014 × 10:40 | Доброго дня Шановні ! Я закінчила культосвітнє училище на бібліотекаря, маю намір вступити до академії на заочне відділення, на який курс мене приймуть і скільки це буде коштувати?До побачення.
Відповідь. Просимо переадресувати запит до Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв /Режим доступу: http://nakkkim.edu.ua/academy/як-нас-знайти |
Питання №4722 |
Antonina
15/05/2014 × 09:13 | Я народилася 7 серпня 1960 року. Все своє життя працюю в сільській бібліотеці. Чи маю я право вийти на пенсію в 55 років? Нещодавно в інтернеті я знайшла інформацію, що деякі лазівки для жінокзалишилися. туда івідносяться і жінки які працюють в культурі.
Відповідь. У Пенсійному фонді України працює контакт-центр, в якому за безкоштовним багатоканальним телефонним номером 0-800-503-753 громадяни можуть отримати відповіді на свої запитання. |
Питання №4721 |
alla
15/05/2014 × 08:52 http://lib.if.ua | Доброго дня колеги! Підкажіть, будь ласка, де знайти текст ДСТУ 3582:2013 ,,Інформація та документація. Бібліографічний опис скорочення слів і словосполучень в укр. мові. Загальні вимоги та правила".
Відповідь.«Магазин стандартів» ДП«УкрНДНЦ» /Режим доступу: http://www.ukrndnc.org.ua/index.php?option=com_content&task=view&id=27 , Науково-інформаційний центр "ЛЕОНОРМ"/Режим доступу: http://www.leonorm.com.ua/p/ukr/prodleon.htm . |
Питання №4704 |
lena
14/05/2014 × 15:11 | Я працюю бібліотекарем на 0,25 ставки.Чи можу суміщати посаду завмузея на 0,25 ставки
Відповідь. При умові, що засновник музею допускає Вас до працевлаштування на посаду керівника музею. Також, в майбутньому, Ви маєте бути готові до обґрунтованої відповіді фінуправлінню. |
Питання №4702 |
Lyudmila 14/05/2014 × 12:55 | Шановні колеги! Допоможіть з'ясувати проблему. 1. В зв'язку з повною децентралізацією бібліотечної системи району, на чиєму балансі повинні перебувати бібліотечні фонди кожної сільської бібліотеки? 2. Чи несе директор центральної районної бібліотеки повну матеріальну відповідальність за збереження бібліотечного фонду та майна бібліотеки?
Дякую.
Відповідь.1.На балансі нового засновника самостійної сільської бібліотеки (сільської ради). 2. Пропонуємо ознайомитись із «Юридичною консультацією» ученого секретаря НПБУ Н. І.Розколупи на сторінках Бібліотечної планети. - 2008.- №4.- С. 35-36 (Режим доступу: http://profy.nplu.org/file/lp-42.pdf) де висвітлені деякі аспекти матеріальної відповідальності бібліотекарів. |
Питання №4701 |
Svitlana
14/05/2014 × 10:05 | Які навантаження мають бути на одного працівника бібліотеки в центральній районній бібліотеці, яка знаходиться в складі ЦБС
Відповідь. У 2014 р. при 40-годинному робочому тижні норма тривалості робочого часу = 2002 год. Провести розрахунки навантаження допоможуть «Типові норми часу на основні процеси бібліотечної роботи» (наказ МКТ України від 29.12. 2008 №1631/0/16-08 /Режим доступу: http://profy.nplu.org/articles.php?lng=uk&pg=83. |
Питання №4691 |
Globus
13/05/2014 × 14:51 | Доброго дня. Поясніть, будь ласка, для чого з нас вимагають розписуватися у відділі кадрів, що нас проінформували про скорочення надбавок (до граничних 50 % згідно фонду оплати праці ), якщо це є в офіційних документах, а про розмір надбавок не інформують? Наказу ніякого немає. Чи є така процедура і в інших бібліотеках? Наперед вдячні. (PS: вузівська наукова бібліотека).
Відповідь. В силу вимог ст. 103 КЗпП та ч. 2 ст. 29 Закону України «Про оплату праці» власник або уповноважений ним орган повинен повідомити працівника про запровадження нових або зміну діючих умов оплати праці у бік зменшення (погіршення) не пізніш як за два місяці до їх запровадження або зміни. Нові умови оплати праці можуть застосовуватися на підприємстві по спливу двох місяців, що обчислюються з моменту повідомлення працівника про їх запровадження. Також, пропонуємо ознайомитись із звернення ЦК Професійної спілки працівників культури України до Київського міського, обласного комітетам Профспілки працівників культури України від 10.04.14р. № 02-92, відповіддю на питання №4621. |
Питання №4690 |
Tetiana
13/05/2014 × 14:36 | Доброго дня колеги! Підскажіть , будь ласка:1. Чи потрібно у акті на вилучення брошур з фонду бібліотеки вказувати їх вартість? з 1979 року у бухгалтерії вівся тільки кількісний облік брошур, а в бібліотеці і сумарний?2 На підставі якого документу не вівся сумарний облік брошур у бухгалтерії?3.На підставі якого документу, при складанні актів на вилучення літератури з фондів, проводиться індексація вартості книг придбаних у 80- 90-х роках? У нас є таблиця, яку дала обласна бібліотека, по якій і працюємо, але бухгалтерія вимагає офіційний документ.
Відповідь.1. Якщо сучасна брошура має ціну – в акті її обліковують. До запровадження ”Інструкції з обліку документів, що знаходяться в бібліотечних фондах” (затверджено Наказом Міністерства культури і туризму України 03.04.2007 N 22) брошури не обліковувались на балансових рахунках. 2. На підставі відсутності ”Інструкції з обліку документів, що знаходяться в бібліотечних фондах”. 3. Ми неодноразово відповідали на питання щодо індексації балансової вартості БФ. Пропонуємо ознайомитись із відповідями на питання №№ 4197, 2880, 2366. |
Питання №4683 |
NATALIA 13/05/2014 × 08:04 | З квітня у всіх сільських бібліотекарів району зняли всі надбавки. Куди нам звернутися і чи маєм ми на це право?
Відповідь. Можете - в прокуратуру, суд щодо визнання незаконним недоплату заробітної плати та стягнення недоплаченої заробітної плати. Відповідно до п.3 ст. 247 КЗпП України, п. 3 ст. 38 Закону України «Про професійні спілки, їх права та гарантії діяльності» питання оплати праці, форм і систем оплати праці, умов запровадження та розмірів надбавок, доплат вирішуються виборним органом первинної профспілкової організації разом з власником або уповноваженим ним органом. |
Питання №4671 |
lybov
12/05/2014 × 15:09 | Чи можна списувати періодичні видання і на підставі яких документів?
Відповідь. Якщо маєте відповідний дозвіл на списання. Додатково див. відповіді на питання №№ 2516, 3631, 3713.
|
Питання №4670 |
Nadiy 12/05/2014 × 13:36 | Доброго дня,шановні колеги! Потрібна ваша консультація. Не вистачає фонду оплати праці.Щоб зберегти штат,вирішили працювати 2 місяця на 0,75. Як перевести працівників ЦБС на 0,75 згідно КЗоТу? Будемо вдячні за роз'яснення.
Відповідь. Прийняти виважене рішення необхідно в співпраці з первинною профспілковою організацією, додатково проконсультувавшись із юристом. |
Питання №4662 |
Oksana 10/05/2014 × 11:30 | Доброго дня. У 2014 р. проведено реорганізацію установи, внаслідок чого бібліотека для дітей втратила статус районної - тепер її назва "Дитяча бібліотека районної бібліотеки". Посада заступника директора з питань обслуговування дітей скорочена, натомість введена посада просто заступника у дорослій бібліотеці. На бібліотекаря відділу 1-4 кл. покладено обов"язки ще й завідуючої дитячої бібліотеки.Чи правомірна така реорганізація, як що в районі 40 сільських бібліотек, які обслуговують дітей?
Відповідь. Незважаючи на дивну назву ("Дитяча бібліотека районної бібліотеки") новоутвореної установи повинна мати певний штат працівників (в т.ч. і керівника). Відповідно до «Довідника кваліфікаційних характеристик професій працівників. Випуск 81 "Культура та мистецтво", затверджений наказом Міністерства культури і мистецтв України 14.04.2000 р. N 168, посаду бібліотекаря віднесено до категорії професіоналів. Функціональні обов'язки професіоналів (а саме бібліотекарів) не передбачають здійснення керівництва бібліотекою (див. вищезазначений Довідник і власну посадову інструкцію). |
Питання №4661 |
Galka
09/05/2014 × 14:39 | Доброго дня! Працюю в районній дитячій бібліотеці. В нас точно така сама ситуація, яка висвітлена у питанні №4638. При цьому посадові обов'язки в мене тільки для бібліотекаря абонементу 1-4 класів, заробітна плата також не відповідна зав.бібліотеки. Чи повинна я виконувати обов'язки зав.бібліотекою, коли не має відповідних посадових а тільки наказ? Дякую за відповідь.
Відповідь. Незрозуміло яким чином бібліотекар може виконувати обов’язки зав. бібліотеки. Адже, відповідно до «Довідника кваліфікаційних характеристик професій працівників. Випуск 81 "Культура та мистецтво", затверджений наказом Міністерства культури і мистецтв України 14.04.2000 р. N 168, зав. бібліотеки – це керівник, а бібліотекар – професіонал. У розділі «Кваліфікаційні вимоги» відповідно до певної посади або групи посад визначено вимоги до освітнього та освітньо-кваліфікаційного рівня бібліотечного працівника, вимоги до післядипломної підготовки, необхідні для виконання покладених на нього завдань та обов'язків, мінімальні вимоги до стажу. Також, Ваші функціональні обов'язки закріплено посадовою інструкцією. Роботодавець не вправі вимагати від працівника виконання роботи, не обумовленої трудовим договором (ст. 31 КЗпП). Виконання працівником обов'язків, не передбачених трудовим договором чи посадовою інструкцією, здебільшого може здійснюватися лише за його згодою. |
Питання №4660 |
Nina 09/05/2014 × 11:45 | Надбавки педагогам і бібліотекарям буде збережено
01.04.2014 | 12:06
Прес-служба Міністерства фінансів
Надбавки педагогічним працівникам і працівникам бібліотек, які були встановлені до цього
часу у розмірі до 20% і 50% відповідно, не скасовуються - зазначені виплати у
2014 році при внесенні змін до бюджету скорочені не були.
Працівникам державних і комунальних бібліотек, які провадять культурну, освітню, інформаційну, науково-дослідну, методичну діяльність, надбавка виплачуватиметься у розмірі до 50% посадового окладу (ставки заробітної плати).Кто распускает слухи зря?
Відповідь. Не зрозуміли суті запиту .
|
Питання №4659 |
marina
08/05/2014 × 13:48 | Чи справедливо поступає директор бібліотеки, якщо вимагає від працівника дорослого абонементу районної бібліотеки постійно проводити масові заходи, не враховуючи інші обов'язки: обслуговування читачів,бібліотечно - інформаційну робота, роботу з фондами, індівідуальне інформування, популяризація знань в місцевій пресі. Адже для абонементу, де працює одна людина не реально щотижня якісно підготувитись і провести масовий захід, навіть на інформаційну годину чи урок історії треба потратити 24год, на створення виставки - 7год. На зустріч з творчою людиною - 60год, плюс робота з боржниками, різні читацькі опитування, анкетування.. Зокрема мені треба створити сторінку у Вікіпедії, про бібліотеку- це завдання обласного методичного центру! Директор відкрито говоре:що то ви зі своєю Вікіпедією, будете писати її три місяці і що? - вона також не враховує що я попутно вчусь складати довідкову статтю по вимогам цього сайту! Створила і веду літературно - мистецький клуб і працюю над електронним каталогом робіт митців краю... Що мені робити?
Відповідь. Працівник бібліотеки повинен мати посадову інструкцію і затверджений річний план роботи. Прорахунок щорічного навантаження на бібліотечних працівника враховує норми, що встановлені ”Типовими нормами часу на основні процеси бібліотечної роботи” , затверджені Наказом Міністерства культури і туризму України від 29.12.2008 р. №1631/0/16-08 /Режим доступу: http://profy.nplu.org/articles.php?lng=uk&pg=83. Залучення працівників до роботи, не обумовленої трудовим договором або індивідуальним планом, може здійснюватися лише за їхньою згодою або у випадках, передбачених законом. |
Питання №4658 |
Helena
08/05/2014 × 13:43 | Здравствуйте, уважаемые коллеги. Мы бы хотели получить консультацию по вопросу процедуры ликвидации ведомственной библиотеки. Библиотека ведомственная. Часть ее фонда передана другим библиотекам. Оставшаяся часть подлежит списанию (ветхая/морально устаревшая)? Что дальше? Как правильно оформить ликвидацию? Если эти вопросы в вашей компетенции, то помогите, пожалуйста, дайте на них ответы. Заранее благодарны.
Відповідь. Всі питання вирішує ліквідаційна комісія, до якої переходять повноваження щодо управління даними справами. |
Питання №4657 |
Nelja 08/05/2014 × 13:08 | Сьогодні комітет Верховної Ради з питань освіти і науки повернув Уряду Законопроект № 4648 «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України (щодо удосконалення окремих положень соціальної політики)» на доопрацювання.Завдяки консолідованій позиції голови профільного комітету ВР Лілії Гриневич, депутатів ВР, МОНу та профспілкової спільноти урізання оплати праці освітянам не відбулося.Так, збережено у фіксованих розмірах доплати за класне керівництво, перевірку зошитів і завідування кабінетом.За наполяганням профспілкової сторони та соціальних партнерів (Профільний комітет ВР та МОН України), 23 квітня 2014 р. Кабінет Міністрів України прийняв постанову № 128, якою вніс зміни до заходів щодо економного та раціонального використання державних коштів, передбачених для утримання органів державної влади та інших державних органів, утворених органами державної влади підприємств, установ та організацій, які використовують кошти державного бюджету затверджених постановою КМУ від 1 березня 2014 р. № 65.Вказаними змінами вихователям, помічникам вихователів, учителям повернута доплата за виконання обов'язків тимчасово відсутніх працівників.Крім того надано право здійснення заповнення вакантних посад за умови забезпечення у повному обсязі у межах затвердженого фонду оплати праці усіх обов’язкових виплат із заробітної плати працівникам. Вчителів відстояли! А чому ніхто не відстоює бібліотекарів, які також вносять вагомий внесок в виховання і освіту. Чим займається профсоюз культури?
Відповідь. Звертаємо увагу на звернення ЦК Професійної спілки працівників культури України до Київського міського, обласного комітетам Профспілки працівників культури України від 10.04.14р. № 02-92. |
Питання №4656 |
igor
08/05/2014 × 11:42 | Доброго дня. Я працівник НТБ "Львівська Політехніка". Закінчив ЛНУ ім. І. Франка, факультет культури і мистецтв, кафедру бібліотекознавства і бібліотграфії, за напрямом книгознавства, бібліотекознавства і бібліотграфії. У звязку з прийнятям постанови 65 Про економію державних коштів та недопущення втрат бюджету, я підлягаю звільненню, оскільки в мене закінчується контракт. Щоб ви порадили???
Відповідь. У Додатку до постанови Кабінету Міністрів України від 1 березня 2014 р. № 65 ми не знайшли підтвердження, що управління бюджетними коштами в межах встановлених бюджетних повноважень має здійснюватись за рахунок скорочення штату. Але, зазвичай, контракт має строковий характер. |
Питання №4655 |
Nadiya 08/05/2014 × 09:14 | Працюю завідуючою сільським клубом на 0,5 ставки. Чи можу працювати за сумісництвом зав.музеєм на 0,25 ст. та бібліотекарем на 0,25 ставки в одному селі.
Відповідь. Оформлення трудових відносин з працівником, який працює за сумісництвом здійснюється на основі Положення про умови роботи за сумісництвом працівників державних підприємств, установ і організацій, затвердженим наказом Мінпраці, Мін’юсту, Мінфіну від 28.06.93р. № 43 та Інструкцією про порядок ведення трудових книжок працівників, затвердженої наказом Мінпраці, Мін’юсту, Мінсоцзахисту від 29.07.93р. № 58 (пункт 2.14) /Режим доступу: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/z0110-93 . Також , звертаємо увагу на Додаток до Положення про умови роботи за сумісництвом визначено перелік робіт, які не є сумісництвом /Режим доступу: http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/z0076-93 . |
Питання №4654 |
Alla 07/05/2014 × 14:24 http://www.prcb,org.ua | Чи повинен керівник погоджувати з керівником профспілки зменшення надбавки за особливі умови праці Дякую
Відповідь. Бажано. Пропонуємо ознайомитись із зверненням ЦК Професійної спілки працівників культури України до Київського міського, обласного комітетам Профспілки працівників культури України від 10.04.14р. № 02-92. |
Питання №4653 |
Natalie
07/05/2014 × 14:23 | Здравствуйте! Работаю библиотекарем в сельской библиотеке - филии районной централизованной библиотечной системы , имею беспрерывного библиотечного стажу работы - 35 лет.( с 2012 года ЦБС ликвидирована, создано комунальное учреждение, как юридическое лицо,) в феврале 2014 года мне исполнилось 55 лет, имею ли я право на назначение пенсии за выслугу лет с получением 10 окладов при увольнении с работы. Заранее благодарна!
Відповідь.Дане питання поза межами нашої компетенції. Пропонуємо ознайомитись із юридичною консультацією Білик І.О., гол. спеціаліста Департаменту соціального, трудового та гуманітарного законодавства Міністерства юстиції на офіційному веб –сайті Міністерства юстиції України /Режим доступу: http://www.minjust.gov.ua/32002 |
Питання №4652 |
Alla
07/05/2014 × 13:33 | Де можна ознайомитись або придбати видання "ДСТУ 3582:2013 ”Інформація та документація. Бібліографічний опис скорочення слів і словосполучень українською мовою. Загальні вимоги та правила " ?Наперед вдячні .
Відповідь. «Магазин стандартів» ДП«УкрНДНЦ» /Режим доступу: http://www.ukrndnc.org.ua/index.php?option=com_content&task=view&id=27 , Науково-інформаційний центр "ЛЕОНОРМ"/Режим доступу: http://www.leonorm.com.ua/p/ukr/prodleon.htm . |
Питання №4651 |
Irina 07/05/2014 × 13:01 | Доброго дня! Підкажіть, будь ласка, як правильно вказати в бібліографічному описі періодичного видання його номер, якщо в одному журналі вміщено №1-3. Через (/) або (-)?, так само в описі збірника, у якому вміщено випуски 23-24-25-26 (на титульному листі вказано через (-)? Дякую!
Відповідь. У ДСТУ 7.1-2006 «Бібліографічний запис. Бібліографічний опис. Загальні вимоги та правила складання» (текст стандарту рос. мовою) про здвоєні номери є тільки одне згадування – п. 7.5.1.1: … сдвоенный номер тома или выпуска приводят через косую черту. Приклад: № ¾
Подібний приклад є у пункті ДСТУ 6.3.3.3.2 «Область нумерации»: 2000, вып. ½
Таким чином, у Вашому випадку доцільно застосувати знак / . Правила наведення відомостей в зоні нумерації однакові для всіх періодичних видань (ДСТУ пп. 5.4.1.3 та 6.3.3.3.). Науково-бібліографічний відділ
|
Питання №4650 |
Valentuna
06/05/2014 × 21:03 | При описі книги, кількість сторінок пишеться на каталожній картці від другої вертикалі, чи продовжується після вихідних данних?
Відповідь. У виданнях – ДСТУ ГОСТ 7.51:2003 Система стандартiв з iнформацiї, бiблiотечної та видавничої справи. Картки для каталогiв i картотек. Каталогiзацiя у виданнi. Склад, структура даних та видавниче оформлення (ГОСТ 7.51-98, IDT)
Рекомендації щодо складання бібліографічного опису в картках для каталогів і картотек (у зв'язку з набуттям чинності ДСТУ ГОСТ 7.1:2006) / уклад. О. Б. Рудич. — К. : Кн. палата України, 2007. — 60 с.
– наведено ряд прикладів. Відомості про обсяг видання (фактична кількість сторінок) не відділяється від тексту бібліографічного опису. Іншими словами, у каталожній картці відомості зони фізичної характеристики наводяться без абзацу після вихідних даних.
З повагою, Л. Ю. Рогальчук, науково-бібліографічний відділ.
|
Питання №4649 |
Liza
05/05/2014 × 16:37 | Доброго дня! Дайте будь-ласка відповідь на таке питання: "Чи може шкільний бібліотекар одночасно ще й бути класним керівником в тій же школі? (Загальноосвітня середня школа) Дякую.
Відповідь. Обов'язки класного керівника покладаються на педагогічного працівника навчального закладу системи загальної середньої освіти, який має педагогічну освіту або відповідну професійну освіту та професійно-педагогічну підготовку, здійснює педагогічну діяльність,фізичний та психічний стан здоров'я якого дозволяє виконувати ці обов'язки (див. ”Положення про класного керівника навчального закладу системи загальної середньої освіти”, затверджено Наказом Міністерства освіти і науки України N 434 від 06.09.2000 /Режим доступу: http://zakon1.rada.gov.ua/laws/show/z0659-00. |
Питання №4648 |
Nataliya 05/05/2014 × 12:16 | Обласна науково-медична бібліотека, чи мають її співробітники право на наукову пенсію.
Відповідь. Пропонуємо переадресувати запит до Національної наукової медичної бібліотеки України/офіційний e-mail: medlib@library.gov.ua. |
Питання №4647 |
Diana 05/05/2014 × 11:05 | Доброго дня, чи можна документи з бібліотечного фонду відправляти для сканування (оцифрування) в спеціалізовану організацію (що знаходиться в тому ж населеному пункті або в іншому), які документи це регулюють. Дякую.
Відповідь.Традиційно: договір, акт прийому-передачи, опис до акту. |
Питання №4646 |
Olena 05/05/2014 × 10:54 | У відповіді на запитання №4638 наведено наказ Мінпраці, Мінфіну та Мінюсту від 28.06.93 року №43. Чи стосується він комунальної установи районної ради, яка фінансується з місцевого бюджету.
Відповідь.Якщо комунальна установа – бібліотека, звертаємо увагу на п. 2 - 4) Наказу МКТ України ” Про впорядкування умов оплати праці працівників культури на основі Єдиної тарифної сітки” 18.10.2005 N 745 /Режим доступу: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/z1285-05; п.2 – 3)Постанови КМУ «Про оплату праці працівників на основі Єдиної тарифної сітки розрядів і коефіцієнтів з оплати праці працівників установ, закладів та організацій окремих галузей бюджетної сфери» від 30 серпня 2002 р. N 1298 (із змінами) /Режим доступу: http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/1298-2002-п ; Лист Міністерства праці та соціальної політики від 25 березня 2010 року N 319/13/84-10 де чітко визначено, що доплати керівникам бюджетних установ, закладів та організацій, їх заступникам за виконання обов'язків тимчасово відсутніх працівників, за суміщення професій (посад) не встановлюються. |
Питання №4641 |
Globus 30/04/2014 × 11:40 | Доброго дня. Прочитали відповіді 4561 та 4567 і виникло наступне запитання: " Тоді як роз'яснити наступну постанову: КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ ПОСТАНОВА від 25 березня 2014 р. № 89
Київ Про внесення зміни до пункту 1 постанови Кабінету Міністрів України від 30 вересня 2009 р. № 1073
Кабінет Міністрів України постановляє:
Внести до пункту 1 постанови Кабінету Міністрів України від 30 вересня 2009 р. № 1073 “Про підвищення заробітної плати працівникам бібліотек” (Офіційний вісник України, 2009 р., № 79, ст. 2668) такі зміни:
слова “у розмірі” замінити словами “у граничному розмірі”;
доповнити пункт абзацом такого змісту:
“Конкретний розмір надбавки встановлюється керівником установи, закладу, організації у межах фонду оплати праці.”?". Дякуємо.
Відповідь.Звертаємо увагу, що відповіді на питання № 4561, 4567 надано до 03.04.2014р., тобто до набуття чинності Постанови КМУ від 25 березня 2014 р. № 89. Постанова КМУ набуває чинності через десять днів з дня офіційного оприлюднення, якщо інше не передбачено самими актами, але не раніше дня опублікування в офіційних виданнях.Вищезазначена Постанова КМУ офіційно була опублікована 11 квітня 2014 року на сторінках газети.Додатково пропонуємо ознайомитись із зверненням ЦК Професійної спілки працівників культури України до Київського міського, обласного комітетам Профспілки працівників культури України від 10.04.14р. № 02-92. |
Питання №4640 |
Tetyana
30/04/2014 × 10:13 http://www.droglibrary.com.ua | Напишіть, будь ласка, чи можливе суміщення та сумісництво бібліотечного сторожа з іншою посадою
Відповідь. Можливе.Пропонуємо ознайомитись із Листом Міністерства праці та соціальної політики України від 16.03.2010 р. N 278/13/84-10 та п.12 Додатку до постанови Кабінету Міністрів України від 1 березня 2014 р. № 65 /Режим доступу: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/65-2014-п . |
Питання №4639 |
Svetlana
30/04/2014 × 09:09 | Доброго дня! Скажіть, будь ласка, чи можу я бути членом виборчої комісії (25.05.2014 р.) якщо по графіку роботи неділя мій робочий день (Директор змушує мене відмовитися від учсті у виборах)
Відповідь. Частиною першою статті 119 Кодексу законів про працю України встановлено, що на час виконання державних або громадських обов'язків, якщо за чинним законодавством України ці обов'язки можуть здійснюватись у робочий час,працівникам гарантується збереження місця роботи (посади) і середнього заробітку.Слід пам'ятати, що в разі відмови у звільненні від виконання трудових (службових)обов'язків працівнику, залученому до роботи у виборчій комісії, до роботодавця можуть застосовуватися санкції, передбачені ст. 212(19)Кодексу України про адміністративні правопорушення /Режим доступу: http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/80731-10/page14 . |
Питання №4638 |
valentina
29/04/2014 × 15:51 http://odb.km.ua | Доброго дня! Чи правомірно поєднувати посаду завідуючої районної бібліотеки для дітей та обов"язки бібліотекаря відділу 1-4 класів. У районі пройшла децентралізація бібліотек. Посада заступника директора з питань обслуговування дітей скорочена. Введена посада просто заступника у дорослій бібліотеці. А завідуюча районною бібліотекою для дітей змушена виконувати обов"язки бібліотекаря відділу 1-4 класів. Дякую за відповідь.
Відповідь.Згідно Довідника кваліфікаційних характеристик професій працівників. Випуск 81 "Культура та мистецтво" посаду зав. бібліотеки віднесено до професійної групи «Керівники». У п.4 "Положення про умови роботи за сумісництвом працівників державних підприємств, установ і організацій"(затверджено Наказом Мінпраці України, Мінфіном та Мінюстом від 28.06.1993 N 43)зазначено, що "Керівники державних підприємств,установ,організацій, їхні заступники, керівники структурних підрозділів державних підприємств, установ, організацій (цехів, відділів, лабораторій тощо)та їхні заступники не мають права працювати за сумісництвом (за винятком наукової, викладацької, медичної і творчої діяльності)"/Режим доступу: http://zakon1.rada.gov.ua/laws/show/z0076-93. |
Питання №4637 |
Konstantin
29/04/2014 × 12:52 | 1. Копійки відкидаються з вартості кожного видання, чи з загальної суми в накладній. Яка вартість враховується для запису в Книгу інвентарного обліку.2. Яку вартість ставити на книгу, якщо в сумі по накладній вказано "в тому числі ПДВ".3. Згідно якого документу обліковується на балансі вартість періодичних видань.
Відповідь. Книги записуються за цінами згідно супроводжуючого документу. При цьому фахівці керуються «Інструкцією з обліку документів, що знаходяться в бібліотечних фондах», затвердженою наказом МКТ України від 03.04.2007 р. N 22. У таблицях, додатках до цієї Інструкції, сума стоїть у грн. і копійках, тому і внесені дані щодо отриманої партії будуть відповідні.
Додатково див. відповіді на питання №№4197, 4167,3708.
|
Питання №4636 |
Tatyana 29/04/2014 × 10:34 | Доброго дня, шановні колеги!Щиро вдячні за вашу правову та фахову допомогу.
На сьогодні дуже гостро стоїть питання про 50% надбавку за особливі умови праці бібліотечним працівникам.Я,як керівник система, опинилась у складній ситуації.Фінуправління вимагає скасувати 50% надбавку,мотивуючи відсутністю в повному обсязі фінансування ст1. Будь ласка, повідомте ця надбавка обов'язкова чи заохочувального плану? Не менш важливе питання - це розробка критеріїв за якими буде виплачуватися дана надбавка.Чи планує їх розробляти Національна парламентська бібліотека, Міністерство культури? Це дуже важливе питання.
Дякую
Відповідь. Надбавка за особливі умови роботи є обов’язковою виплатою,але змінено її розмір (замість фіксованих 50 % - у граничному розмірі 50 %). Розробка критеріїв за якими буде виплачуватися вищезазначена надбавка – поза межами компетенції НПБУ. На сьогоднішній день право визначати конкретний розмір надбавки надано керівнику установи у межах фонду оплати праці (див. Постанову КМУ від 25 березня 2014 р. № 89).
|
Питання №4635 |
lilya
29/04/2014 × 08:31 | Доброго дня! Шановні колеги, просимо допомогти у такому питанні:
при шифруванні книг вікових груп, чи обов'язково вказувати при індексі Мл. або Ср., якщо ми вказуємо в "сведениях о заглавии" для якої вікової категорії. Централізована міська бібліотечна система. Наприклад: Ср 84.4РОС6 Т53 Толстой, Олексій Миколайович. Золотий ключик, або Пригоди Буратіно : [казка для дітей серед. шк. віку] / ...... ББК Ср 84.4РОС6
Дякую!
Відповідь.Дане питання пропонуємо переадресувати на "Віртуальну довідку" Національної бібліотеки України для дітей /Режим доступу: http://www.chl.kiev.ua/Default.aspx?id=3873 . |
Питання №4634 |
oksana 28/04/2014 × 19:17 | Шановні коллеги! Будь ласка, дайте відповідь на питання № 4619. На Вашому сайті немає примітки, що ставити питання тільки українською мовою. Невже російська мова є привідом відмовити?
Відповідь. Вельми несподівана прив’язка до мови?! Затримка із відповіддю пов’язана із значним внутрішнім навантаженням на працівників відділу каталогізації. Див. відповідь на питання 4619. |
Питання №4633 |
Olga_Gavryluk
28/04/2014 × 13:39 | Підкажіть будь-ласка, як законодавчо правильно встановити п'ятидений робочий тиждень для сільських бібліотечних установ.
Відповідь.Пропонуємо ознайомитись із юридичною консультацією гол. спеціаліста відділу з питань праці Департаменту соціального, трудового та гуманітарного законодавства Семенко Л. Л. «Робочий час та його тривалість» на офіційному сайті Міністерства юстиції України /Режим доступу: http://www.minjust.gov.ua/8396 . |
Питання №4632 |
olqa
28/04/2014 × 13:39 | Шановні колеги! Де можливо взяти посадові обов’язки працівника Інтернет-центру публічної бібліотеки? Якщо можна пришліть на нашу пошту зразок.
Відповідь.Посадові інструкції розробляє самостійно керівник даного підрозділу, або керівник бібліотеки. Вимоги до змісту та порядку затвердження посадових інструкцій визначає пункт 6 Довідника кваліфікаційних характеристик професій працівників, затвердженого наказом Міністерства праці і соціальної політики України від 29.12.2004 року № 336/Режим доступу: http://search.ligazakon.ua/l_doc2.nsf/link1/FIN11827.html. Також, завдання та обов’язки, функції, права, відповідальність працівників мають відповідати «Довіднику кваліфікаційних характеристик професій працівників. Випуск 81 "Культура та мистецтво", затвердженого наказом Міністерства культури і мистецтв України 14.04.2000 р. N 168, «Положенню про Інтернет-центр». Додатково звертаємо Вашу увагу на збірник НПБУ «Інформатизація бібліотек» /Режим доступу: http://profy.nplu.org/download.php?lng=uk , відповіді на питання №№ 4367, 4281, 4163, 3102. |
Питання №4631 |
larisa
28/04/2014 × 13:00 | На посаді бібліотекаря технікума 2 категорії працюю 14 років, маю базову бібліотечну освіту, закінчила курси підвищення кваліфікації, атестувалась на відповідність посаді.Чи маю право підвищити категорію, згідно з Довідником кваліфікаійних характеристик, хто цим займається в учбовому закладі?
Відповідь. Відповідне рішення приймає керівник навчального закладу. |
Питання №4630 |
Natali
25/04/2014 × 14:38 | Добрий день! Будь ласка дайте відповідь на питання, чи дійсно з нас буде знято 50% надбавки,нас перевели бібліотекарем в сільську раду.По якому розряду нас повинні прийняти?
Відповідь.Якщо у Вас відбулась децентралізація і кожна філія стала самостійною бібліотекою тарифні розряди працівників визначаються відповідно до табл.1 додатка 3 Схеми тарифних розрядів посад (професій)професіоналів, фахівців, керівників інших структурних підрозділів, технічних службовців і робітників культури (затверджено Наказом Міністерства культури і туризму України 18.10.2005 N 745 /Режим доступу: http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/z1285-05/page3). Посадові оклади керівників установ з обсягом роботи нижче показників IV групи встановлюються на 10 відсотків нижче посадових окладів, передбачених для аналогічних працівників IV групи.
Надбавка за особливі умови роботи залишається обов'язковою виплатою, але Постановою КМУ №89 від 25 березня 2014р. надбавку за особливі умови роботи встановлено у граничному розмірі 50 відсотків посадового окладу (замість фіксованих 50%).Відповідно до наведених змін розмір надбавки встановлюється керівником установи, закладу, організації у межах фонду оплати праці.
|
Питання №4629 |
Lina 25/04/2014 × 13:39 | Доброго дня, шановні колеги. Поясніть будь-ласка, таке питання. Працюю в центральній районній бібліотеці, ІІІ група,10 розряд тарифної сітки, займаю посаду бібліотекаря ІІ категорії, зі стажем більше 30 років. Закінчила в 1988 році училище культури, в 2014 році закінчила Київський Національний університет культури, базова вища /бакалавр/. Мені відмовили при атестації дати бібліотекаря І категорії, мотивуючи тим, що освіта має бути повна вища /спеціаліст/. То, що стаж мій не береться до уваги? Я не маю займати керівні посади, то що не достатньо мого освітнього рівня?
Відповідь. По-перше, атестаційна комісія не має права присвоювати кваліфікаційні категорії (І, ІІ, провідний, головний). Згідно ЗУ «Про професійний розвиток працівників» (від 12.01.2012 № 4312-VI), «Положення про проведення атестації працівників підприємств, установ, організацій та закладів галузі культури»(затверджено Наказом МКіТ України 16.07.2007 N 44 (із змінами)) атестаційна комісія приймає рішення про відповідність або невідповідність працівника займаній посаді або виконуваній роботі і може лише вносити рекомендації керівництву щодо заохочення окремих працівників за досягнуті успіхи в роботі, уключення до кадрового резерву, направлення на підвищення кваліфікації з метою просування по роботі.Саме керівник вирішує питання про заохочення працівників, які успішно пройшли атестацію. По-друге, визиває подив непрофесійна аргументація членів атестаційної комісії. Адже, згідно «Довідника кваліфікаційних характеристик професій працівників. Випуск 81 "Культура та мистецтво"( затвердженого наказом Міністерства культури і мистецтв України 14.04.2000 р. N 168) який є нормативно-правовим документом, обов'язковим з питань управління персоналом, Ваша освіта (бакалавр)і стаж роботи відповідає кваліфікаційним вимогам посади бібліотекаря І категорії (див. розділ сайту «Матеріали», лінк «Довідкові видання» – «Бібліотеки в правовому полі»: http://profy.nplu.org/download.php?lng=uk ). |
Питання №4628 |
Liliya
25/04/2014 × 07:50 | Добрий день шановні колеги! Після децентралізації ЦБС деяких голів сільських Рад зацікавило питання, чи не велике приміщення займає бібліотека? Хоча приміщення належить їм. Підскажіть будь-ласка відповідь на таке питання: яка має бути площа бібліотеки, наприклад з 20-ти тис. книжковим фондом. Дякуємо.
Відповідь. Нормативів щодо площі бібліотек не існує. В той же час, пропонуємо уважно покроково опрацювати Правила охорони праці для працівників бібліотек (затверджено Наказом МНС України 12.12.2012 № 1398) і є обов’язковими для роботодавців /Режим доступу: http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/z0041-13 . |
Питання №4627 |
Vlada 24/04/2014 × 23:00 | Шановні колеги, чи може відділ культури вимагати ведення так званого журналу міграції працівників, тобто переміщення за межами закладу погодинно і, навіть, похвилинно ? Якщо "так", чи "ні", то якими документами це регламентовано ?
Відповідь. З метою дотримання працівниками правил внутрішнього трудового розпорядку, раціонального використання робочого часу та організації його обліку номенклатурою справ установи може бути передбачено ведення Журналу реєстрації місцевих відряджень. Відлучення працівників з робочого місця фіксується в журналі особистим підписом працівника про час, місце та мету відлучення. |
Питання №4626 |
Valya
24/04/2014 × 16:03 | Просимо надіслати на нашу електронну адресу зразок паспорта публічної бібліотекиюДякуємо.
Відповідь. Див. відповідь на питання № 4618.
|
Актуальна інформація
Вітаємо шановних відвідувачів на сайті, який супроводжує науково-методичний відділ Національної бібліотеки України імені Ярослава Мудрого (НБУ ім. Ярослава Мудрого). Наш відділ є науково-методичним та інформаційно-консультативним центром для публічних бібліотек України, а також співпрацює з бібліотеками різних типів і форм власності.
Пам'ятайте, що наповнення цього сайту - наша спільна робота. Якщо Ви маєте матеріали, що можуть зацікавити бібліотечну спільноту, або бажаєте підняти актуальну тему - чекаємо Ваших пропозицій на адресу method@nplu.org.
Шановні колеги! Якщо у вас змінилися реквізити (адреса, e-mail, URL, телефон тощо) надішліть повідомлення для відповідних коректив на сторінці сайту „Бібліотеки України”.
| Вітаємо
For Librarians
Библиотекарю
Пошук
Голосування
|