Розділи сайту
Мастрід
Нове на сайті
Інформація від майстра
Відвідувачі
 |
Запитання-відповіді
Питання №5063 |
Svetlana 24/10/2014 × 12:07 | Доброго дня. Дайте, будь ласка, відповідь на наступне питання: "Чи наявність Сертифікату про підвищення курсів є обов'язковою підставою для проходження внутрішньої атестації?". Наперед вдячна.
Відповідь. Наявність або відсутність ”сертифікату про підвищення курсів” не впливають на необхідність проходження атестації. Основним завданням атестації є оцінка професійної кваліфікації і ділових якостей працівника на основі об'єктивних, обґрунтованих критеріїв, виходячи з результатів його роботи, з метою визначення можливостей професійного і посадового росту (див. ” Положення про проведення атестації працівників підприємств, установ, організацій та закладів галузі культури, затверджено Наказом Міністерства культури і туризму України 16.07.2007 N 44, із змінами /Режим доступу: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/z1023-07 ). |
Питання №5062 |
svetlana
23/10/2014 × 14:22 | Доброго дня шановні колеги! В підпорядкувані сільської ради працює дві бібліотеки, які знаходяться в різних селах ( в одному селі маленька бібліотека в ній працює один працівник на 0,5 ставки , а в другому велика бібліотека де працюють два працівники по повній ставці). Бібліотекар, який працює на 0,5 ставки звільняється за власним бажанням, але передати бібліотеку нікому. Голова сільської ради змушує прийняти бібліотеку одного з працівників іншої бібліотеки з другого села, поки вони знайдуть нового працівника, але ж не можна гарантувати збереження майна, коли живеш і працюєш в іншому селі.Чи може голова сільської ради таке вимагати? Дякую!
Відповідь. Бібліотекар, який працює в іншому селі не має права нести відповідальність за збереження майна чужої установи. Голова сільради при звільненні бібліотекаря (на 0,5 ст.) мав видати наказ про організацію приймання-передачі справ, документів і майна. В підписанні акту приймання-передачі справ зацікавлений, насамперед, бухгалтер, який повинен був організувати цю процедуру. |
Питання №5061 |
Globus 23/10/2014 × 13:33 | Доброго дня! Скажіть будь-ласка де можна пройти підвищення кваліфікації з видачею відповідного документа по завершенні? Дякую!
Відповідь. Інститут післядипломної освіти Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв є правонаступником Інституту підвищення кваліфікації працівників культури (Адреса: 01015, м. Київ, вул. Лаврська 9, корпус 7,тел./факс:(044) 280-34-04)). Також, згідно ЗУ «Про професійний розвиток працівників» (від 12.01.2012 № 4312-VI): «…основними напрямами діяльності роботодавців у сфері професійного розвитку працівників є забезпечення підвищення кваліфікації працівників безпосередньо у роботодавця або в навчальних закладах, як правило, не рідше ніж один раз на п’ять років» /Режим доступу: http://zakon1.rada.gov.ua/laws/show/4312-17. |
Питання №5060 |
tatyana
22/10/2014 × 12:21 | Доброго дня шановні колеги! Наше місто набуло статусу міста обласного значення. У зв'язку з цим з районної централізованої бібліотечної системи відокремлюють 2 бібліотеки, які переходять на баланс міської ради. По акту будуть передані майно, будівлі інші матеріальні цінності. Як бути з людьми? Чи потрібно їх попереджувати за 2 місяці, які записи робити в трудових книжках, адже вони працювали у бібліотеках -філіях районної централізованої бібліотечної системи, а зараз будуть працювати у міських бібліотеках? Дякую.
Відповідь. Пропонуємо ознайомитись з Роз’ясненням Мінюсту ”Гарантії працівників у разі ліквідації або реорганізації підприємства, установи, організації” від 25.01.2011 /Режим доступу: http://zakon0.rada.gov.ua/laws/show/n0017323-11. |
Питання №5059 |
Janette
22/10/2014 × 11:00 | Доброго дня! Проконсультуйте, будь ласка, щодо кваліфікаційних вимог (освіта) для посад бібліотекаря, завідувача сектору, провідного бібліотекаря бібліотеки ВНЗ.
Відповідь. Вам необхідно ознайомитись з "Довідником кваліфікаційних характеристик професій працівників. Випуск 81 Культура та мистецтво," затвердженим наказом Міністерства культури і мистецтв України 14.04.2000 р. N 168 за погодженням з Міністерством праці та соціальної політики України (див. розділ сайту «Матеріали», лінк «Довідкові видання» – «Бібліотеки в правовому полі»: http://profy.nplu.org/download.php?lng=uk ). |
Питання №5058 |
ANUA 21/10/2014 × 16:29 | Доброго дня! Проконсультуйте з даного питання. З вересня призначена на посаду завідуючої бібліотеки ВНЗ, маю 9 тарифний розряд (вища біліотечна освіта, стаж роботи в даній бібліотеці 24 роки). Чи маю я право, в зв'язку з призначенням, на підвищення тарифного розряду? В березні призначена чергова атестація (пройшла курси підвищення кваліфікації) на який тарифний розряд я можу розраховувати?Якщо я є одинока мати, і бажаю пройти чергову атестацію (нарешті отримати відповідний тарифний розряд), які дії атестаційної комісії?
Відповідь. 1. Тарифний розряд зав. бібліотеки залежить від того, до якої групи за оплатою праці віднесено бібліотеку Вашого ВНЗ (див. Додаток 7 до наказу Міністерства культури і туризму України 18.10.2005 N 745 та Таблицю 4 додатка 2 до Наказу № 745 /Режим доступу: http://zakon0.rada.gov.ua/laws/show/z1285-05/page4 ).
Саме керівникам бюджетних установ, закладів та організацій надано право в межах фонду заробітної плати, затвердженого в кошторисах доходів і видатків, установлювати працівникам цих установ, закладів та організацій конкретні розміри посадових окладів та доплат і надбавок до них (див. п.7 і пояснення до таблиці 4 додатка 2 до Наказу № 745).
2. Акцентуємо, що атестаційна комісія не має права підвищувати (зменшувати) тарифний розряд. Відповідно до п. п.4.6. Положення про проведення атестації працівників підприємств, установ, організацій та закладів галузі культури (затверджено Наказом Міністерства культури і туризму України 16.07.2007 N 44, із змінами) атестаційна комісія надає лише оцінку професійній кваліфікації і діловим якостям працівника, а також вносить рекомендації керівництву щодо заохочення окремих працівників за досягнуті успіхи в роботі, уключення до кадрового резерву, направлення на підвищення кваліфікації з метою просування по роботі (див. п.4.9).
|
Питання №5057 |
Lesya
21/10/2014 × 16:12 | Наша міська бібліотека підпорядкована відділу культури та спорту виконкому міської ради. Завідувач відділом, а також заступник мера з гуманітарних питань постійно задіюють бібліотекарів для прибирання в міському парку та на вулицях міста, даючи при цьому усне розпорядження закрити на декілька годин бібліотеку. На наші вимоги, що бібліотека має працювати у встановлені робочі години нам заперечують, що ми маємо виконувати розпорядження керівництва, в противному випадку ми втратимо право на всі наші надбавки до зарплати.Чи правомірні дії нашого керівництва?
Відповідь. Вперше чуємо, що заступник мера з гуманітарних питань і відділ культури та спорту замість реалізації державної політики в галузі культури, туризму, спорту, соціального захисту працівників підприємств, установ та організацій у сфері культури і туризму забезпечують благоустрій міста за рахунок бібліотекарів. Цікаво, даний ”досвід” стосується всіх працівників бюджетної сфери (медиків, вчителів, вихователів і т.п.)? Тоді, можливо, працівники комунальної служби забезпечать безперебійну роботу бібліотек, поліклінік, дитячих садочків?
Дозволимо нагадати, що повноваженнями відділу культури Вашого міста не передбачено право на відміну надбавок і доплат бібліотечним працівникам, які були впроваджені відповідно до законів України і постанов КМУ. Також, за порушення законодавства про оплату праці винні посадові особи притягуються до дисциплінарної, матеріальної, адміністративної та кримінальної відповідальності.
|
Питання №5056 |
yjlia
21/10/2014 × 12:55 | Доброго дня, шановні колеги. У нас виникло спірне питання, щодо систематизації книги Бублейник Л. Вибрані праці.Людмила Бублейник доктор філологічних наук. У збірник увійшли статті, присвячені широкій мовній проблематиці, зокрема семантичним відносинам за ознакою внутрішньої форми в лексиці східнослов'янських мов, лексико-стилістичним відповідностям полької та української мов.
Відповідь: Ця книга є у фондах нашої Бібліотеки, присвячена вона дослідженню слов’янських мов, тому
за ББК для наукових бібліотек має індекс: Ш12=41я44 (де Ш12=41 Слов’янські мови; я44 - Збірники даного автора)
За ББК для масових бібліотек книга матиме індекс 81.2Сло.я44
Зав.сектору Ляшенко Л.Б. |
Питання №5055 |
lilya
21/10/2014 × 08:08 | Доброго дня! При складанні бібліографічного опису документів, ми користуємось діючим ДСТУ ГОСТом 7.1:2006., в т.ч. і скороченням слів. В цьому році прийнятий новий ДСТУ 3582:2013 Бібліографічний опис. Скорочення слів. В цих документах багато розбіжностей у скороченні слів. Наприклад: для старшого шкільного віку : для старш. шк. віку (7.1:2006) ; для ст. шк. віку (3582:2013). Допоможіть у вирішенні цього питання, як буде правильно? Яким скороченням слів користуватись у роботі? Міська централізована бібліотечна система, працюємо із міні-версією "ІРБІС". Дякую!
Відповідь. Введення в дію нового ДСТУ відміняє попередній ДСТУ. В даному разі, введення нового ДСТУ 3582-2013 змінює правила скорочень для ДСТУ ГОСТ 7.1:2006. Тож всі скорочення у бібліографічному описі нормуються за ДСТУ 3582-2013.
Гол. бібліотекар - Л. Ю. Рогальчук, науково-бібліографічний відділ
|
Питання №5048 |
Vera 17/10/2014 × 13:42 | Доброго дня! У мене на 2015 рік запланована перевірка фонду, який налічує 23000 тис. джерел, чи потрібно проводити перевірку за один раз всього фонду, чи можливо можна перевірити якусь його частину. Працює два бібліотекаря. І чи проводяться міроприємства у бібліотеці , згідно плану, під час перевірки фонду. Заздалегідь вам вдячна.
Відповідь. Відповідно до п.1.5 - 3) Інструкції з інвентаризації матеріальних цінностей, розрахунків та інших статей балансу бюджетних установ (затверджено Наказом Головного управління Державного казначейства України 30.10.98 N 90 /Режим доступу: http://zakon1.rada.gov.ua/laws/show/z0728-98 ): ” Установи зобов'язані проводити інвентаризацію: бібліотечних фондів - за рішенням керівника установи один раз у п'ять років або протягом п'яти років з охопленням інвентаризацією щорічно не менше 20 відсотків одиниць бібліотечного фонду із обов'язковим завершенням розпочатої інвентаризації цього майна в структурному підрозділі (у матеріально відповідальної особи) протягом тридцяти днів”. Розрахунок часу на процеси інвентаризації прораховуються відповідно до " Типових норм часу на основні процеси бібліотечної роботи" (Наказ МКТ від 29.12.2008р. за №1631/0/ 16-08 http://profy.nplu.org/articles.php?lng=uk&pg=83). Зазвичай закриття бібліотеки відбувається в період обліку книг з читацьких формулярів на абонементі, термін закриття – від одного до двох тижнів. |
Питання №5047 |
Olena
17/10/2014 × 13:33 | Скажіть, будь ласка, згідно стандарту 2014 р. "Бібліографічний опис. Скорочення слів і словосполучень українською мовою" в області вихідних даних потрібно писати повністю назви всіх міст, а не скорочувати місце видання як раніше – К., Х., О.? Вдячна за відповідь.
Відповідь. Відповідь. При складанні бібліографічних описів в зоні вихідних даних назви міст не скорочуються (ДСТУ 3582:2013). Назву міста Київ також наводимо повністю. Також, див. відповідь на питання № 4987.
Науково-бібліографічний відділ НПБУ. |
Питання №5046 |
zkfd 17/10/2014 × 10:21 | Будь ласка дайте відповідь на питання № 5042....дуууже чекаю
Відповідь. Див. відповідь на питання 5042. |
Питання №5044 |
Anatoliy
16/10/2014 × 14:18 | Дуже вдячний Вам за відповідь на запитання № 5038. Хотілося б знати, якщо я маю вищу педагогічну освіту, то по якому тарифному розряду мені буде нараховуватись заробітна плата - 8 чи 9?
Відповідь. Відповідно Додатку 3 до Наказу МКТ України 18.10.2005 N 745 тарифний розряд бібліотекаря 8 – 9 (”чи” відсутнє). Вирішення питань, пов’язаних із встановленням посадових окладів працівникам, виходячи із схем тарифних розрядів, в межах затвердженого фонду заробітної плати знаходиться в компетенції керівників бюджетних установ, закладів та організацій (п.7 Наказу № 745). |
Питання №5043 |
Lyubov
16/10/2014 × 11:31 |
Добридень! Поясніть, будь ласка, що є головними критеріями оцінки
діяльності бібліотеки? Щиро дякую.
Відповідь. Щоденна фізична присутність максимальної кількості користувачів різного соціально-вікового стану. |
Питання №5042 |
zkfd 16/10/2014 × 08:31 | Доброго вам дня! Маю в шкільній бібліотеці 0,5 ставки і 13 год. уроків, чи можуть ці години читатися тоді, коли в мене дні бібліотеки? Чи ці години тільки поза часом бібліотекаря, основна робота вчитель. Дякую.
Відповідь. Ви працюєте в межах різних професій і тому маєте виконувати роботу на посаді бібліотекаря у вільний від основної роботи час. Звертаємо увагу і на графіки роботи по кожній конкретній посаді. Коло завдань, обов’язків на посаді бібліотекаря прописується в посадовій інструкції. |
Питання №5041 |
Mariya 15/10/2014 × 13:01 | Старе Положення про ЦБС не відповідає вимогам сьогодення. Яка процедура затвердження нового Положення про ЦБС, хто його має розробляти і на підставі яких нормативних актів? С
Відповідь. Затверджує засновник ЦБС на сесії міськради (райради). Процес складання положення є індивідуальним для кожної ЦБС. Міністерством культури України спільно з Одеською національною науковою бібліотекою імені М. Горького розроблено проект Положення про централізовану бібліотечну систему, який розміщено на офіційному веб-сайті Міністерства культури України (розділ «Громадське обговорення») для отримання пропозицій та зауважень/Режим доступу: http://mincult.kmu.gov.ua/mincult/uk/publish/article/333546. |
Питання №5040 |
Valentina 14/10/2014 × 22:56 | Які на сьогоднішній день можуть бути методи роботи з боржниками, адже телефони відключено, кошти на поштові листівки не виділяють багато років?
Відповідь. Оголошення, звернення (розклеїти на зупинках, в поліклініках і т.п.), акції прощення боржників, поквартирний обхід, співпраця з керівництвом освітніх закладів, нагадування в електронному вигляді тощо. |
Питання №5039 |
tatian 14/10/2014 × 22:45 | Добрий день! Поясніть, будь ласка, якщо я пройшла курси підвищення кваліфікації навесні 2014 році, чи маю я проходити атестацію в 2014 році?
Відповідь. Наявність свідоцтва про проходження курсів підвищення кваліфікації не звільняє від проходження атестації. П.1.4. Положення про проведення атестації працівників підприємств, установ, організацій та закладів галузі культури (затверджено Наказом МКТ України від 16.07.2007 N 44, із змінами /Режим доступу: http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/z1023-07 ) визначає перелік працівників, які не підлягають атестації. В той же час, колективним договором можуть установлюватися інші категорії працівників, які не підлягають атестації.
|
Питання №5038 |
Anatoliy
14/10/2014 × 16:42 | Я працюю на посаді шкільного бібіліотекаря (0,5 ставки). Чи повинні мені доплачувати 50% за особливі умови праці? Дякую.
Відповідь. Робота на умовах неповного робочого часу не тягне за собою будь-яких обмежень трудових прав працівників. Оплата праці визначається за фактично відпрацьований час виходячи з передбачених умовами оплати праці складових (посадовий оклад, надбавки та доплати до нього тощо). Надбавка за особливі умови роботи є обов'язковою виплатою, але всановлюється у граничному розмірі 50 % Вашого посадового окладу (це може бути 50 %, 40 %, 30 % і.т.п.). |
Питання №5037 |
Alla 13/10/2014 × 22:58 | Доброго дня! Скажіть будь- ласка, хто повинен проводити атестацію для керівного складу ЦМБ ?
Відповідь. Атестація керівників закладів культури здійснюється органом управління відповідного рівня за наказом його керівника (див. п.1.2 Положення про проведення атестації працівників підприємств, установ, організацій та закладів галузі культури, затверджено Наказом МКТ України 16.07.2007 N 44, із змінами). |
Питання №5036 |
EasyFlirt 13/10/2014 × 22:46 http://www.afflight.fr/ | Super votre site, moi aussi je le trouve vraiment bien fait ! |
Питання №5035 |
Aleks
13/10/2014 × 20:58 | Доброго вечора! Прошу ще раз пояснити частину запитання № 5023. Чому колективний договір між адміністрацією та трудовим колективом не має ніякої юридичної сили? Невже цей договір взагалі не береться до уваги і права трудового колективу знехтувані? Чому керівник бюджетної установи трактується як "власник", який узаконену Кабміном надбавку в розмірі 50% за особливі умови роботи має право надавати на свій розсуд, адже умови роботи одинакові у всіх, а надбавки будуть роздаватися по принципу "хто краще віддячиться?". Дякую.
Відповідь. Звертаємо Вашу увагу на те, що керівник бюджетної установи не має повноважень на встановлення фонду оплати праці працівників і видатків на утримання установи, також він не затверджує штатний розпис. |
Питання №5034 |
Nina
13/10/2014 × 18:20 | Чи мають встановити працівнику доплату за додатковий облік військовозобов’язаних (в ЦБС 11 осіб)? Дякую.
Відповідь. Відповідно до п.14 Положення про військовий облік військовозобов'язаних і призовників (затверджено постановою КМУ від 9 червня 1994 р. N 377): ”За наявності на обліку в виконкомі місцевої Ради народних депутатів, на підприємствах, з установах, організаціях і навчальних закладах менше 500 військовозобов'язаних і призовників обов'язки щодо ведення військового обліку військовозобов'язаних і призовників та бронювання військовозобов'язаних за підприємствами,установами і організаціями покладаються на одного з працівників управління (відділу) кадрів виконкому місцевої Ради народних депутатів, підприємства, установи, організації, навчального закладу, якому встановлюється доплата у розмірі до 50 відсотків посадового окладу”. Рішення керівника підприємства оформляється наказом.
Встановлення доплати за ведення військового обліку не обмежує права працівника на отримання інших доплат та надбавок, пов’язаних з виконанням його основної роботи.
|
Питання №5033 |
Nata
13/10/2014 × 16:25 | Як створити віртуальну книжкову виставку?
Відповідь. Засобів безліч. Пропонуємо в Інтернеті за ключовим словом ”Інструкція”опрацювати наступні сервіси: Microsoft PowerPoint; сервіс Helloslide; сервіс Slideshare ; Prezi. com ; PhotoPeach.com; Calameo.com; Dipity.com.
|
Питання №5032 |
Irina
13/10/2014 × 10:08 | Будь ласка,уточніть: 1. редагування каталогів передбачає
лише заміну роздільників і правильність розстановки карток? 2.Скільки часу необхідно планувати бібліотекарю
читального залу на редагування каталогу?Дякую.
Відповідь. 1. Редагування може бути повне і вибіркове, планове і поточне, методичне і технічне. Поточне редагування проводиться паралельно з веденням каталогу і пов’язано з перевіркою правильності оформлення роздільників, правильністю розстановки карток і роздільників, переоформленням етикеток (ярликів). Повне редагування каталогу планують заздалегідь у зв’язку із перевиданням таблиць кваліфікації (для СК), або зміни мови каталогу (для АК).
Методичне редагування каталогу може бути повним і вибірковим. Повне метод редагування пов’язано з пересистематизацією усього СК (наприклад, при переводі СК на нові таблиці). Вибіркове методичне редагування, наприклад для СК,проводиться у зв’язку з виданням доповнень і змін, які потребують докорінної переробки змісту і структури СК.
2. Кількісний показник плануєте самостійно (проаналізуйте показники минулих років). Норми часу на редагування каталогів визначено в Розділі 2 Типових норм часу на основні процеси бібліотечної роботи, затверджені Наказом Міністерства культури і туризму України від 29.12.2008 р. №1631/0/16-08 /Режим доступу: http://profy.nplu.org/articles.php?lng=uk&pg=83.
|
Питання №5031 |
marina
10/10/2014 × 10:15 http://biblioyar.at.ua/ | Добрий день. В якому році відмінили посаду старшого бібліотекаря і ввели категорії бібліотечних працівників?
Відповідь. Після наказу Міністерства культури і мистецтв України від 02.09.1996 № 440 |Режим доступу: http://zakon0.rada.gov.ua/laws/show/z0146-97. Також див.«Довідник кваліфікаційних характеристик професій працівників. Випуск 81 "Культура та мистецтво" (затверджено наказом Міністерства культури і мистецтв України від 14.04.2000 р. N 168). |
Питання №5030 |
Svetlana
09/10/2014 × 12:01 | Доброго дня! Підкажіть будьласка яким керуватися документом, коли боржник бібліотеки не повертає книгу 3 роки. Чи можна ці книги списати і яким чином.
Відповідь. Причини списання прописані в Додатку 2 до п. 4. 4. «Інструкції з обліку документів, що знаходяться в бібліотечних фондах» (Режим доступу: http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/z0530-07). Списання бібліотечних фондів зараз може відбуватися з дозволу засновника із зазначенням причин списання. Крім того, див. відповіді на питання №№ 4865, 2765. |
Питання №5029 |
Vika 08/10/2014 × 22:48 | Ліквідується один із структурних підрозділів бібліотеки і 2-х працівників буде звільнено. Яким чином може допомогти профспілка?
Відповідь. Роботодавець не пізніше трьох місяців із часу прийняття рішення проводить консультації з профспілкою (див. ст 49-4 КЗпП України).
|
Питання №5028 |
olia 08/10/2014 × 16:39 | Доброго дня! Як правильно писати слово Закон з великої чи малої літери, бо у різних джерелах пишуть по різному. Дякую!
Відповідь. У документах державного значення, коли йдеться про конкретний закон, це слово починається з великої літери: Закон України “Про бібліотеки і бібліотечну справу”. Якщо ж воно не пов’язується з якимось конкретним законом або виступає в множині (керуємося чинним законом, за нашими законами), то пишеться з малої літери.
Наприклад, Закон Архімеда, закон Ньютона — загальні назви, що належать до термінів, а в такому разі, як радять мовознавці, з великої літери треба писати лише прізвище. |
Питання №5027 |
serrure 07/10/2014 × 17:49 | В яких бібліотеках України використовують ”мейкерспейс”?
Відповідь. Ми не відслідковували інформацію щодо руху мейкерів в публічних бібліотеках України. В той же час, цілком підтримуємо бібліотеки, які виділили простір для творчих майстерень і об’єднали ”людей-творців”. Пропонуємо скористатися ресурсами Інтернету, використавши ключові слова. |
Питання №5026 |
Oksana 07/10/2014 × 12:37 | Підкажіть будь-ласка, рівень кваліфікації бібліотечного працівника визначається лише Довідником кваліфікаційних характеристик чи існують інші документи, які можуть охарактеризувати працівника?
Відповідь. Так, Довідник є нормативним документом, обов'язковим з питань управління персоналом на підприємствах, в установах і організаціях усіх форм власності та видів економічної діяльності. В той же час: ” Червоні чорнила диплома з часом вицвітають”, тому доцільно звернути увагу на дані останньої атестації, обґрунтовану характеристику-відгук, наявність (відсутність) документального підтвердження фактів притягнення працівника до дисциплінарної відповідальності за останній рік (ст. 147, 148, 151КЗпП), а також наявність нагороджень за зразкове виконання службових обов’язків, високий професіоналізм тощо. |
Питання №5025 |
Liza
06/10/2014 × 21:27 | Допоможіть окреслити алгоритм проведення в бібліотеці ”круглого столу” і зрозуміти різницю між ”мозковим штурмом” і ”мозковою атакою”. Дуже дякую.
Відповідь. 1. ”Круглий стіл” – форма публічного обговорення тих чи інших питань, якій притаманні певний порядок і черговість висловлювань його учасників, а також рівні права і позиції всіх присутніх. Алгоритм: вибір теми – ретельний добір питань для обговорення – розробка сценарію, правил проведення – вибір зручного приміщення – встановлення дати і тривалості - запрошення учасників – підготовка роздаткових матеріалів – підготовка ведучого.
2. Синоніми до слова АТАКА (військ) напад, НАСТУП, наскок, наїзд, ШТУРМ перший удар; (на фортецю) ПРИСТУП; (психічна) затуманення, дезорієнтація.
”Мозковий штурм” – ефективний метод колективного обговорення, пошук рішень у процесі спільного висловлення думок. Цей принцип дає можливість за короткий час висловитись значній кількості слухачів, що є передумовою вироблення розумного рішення.
|
Питання №5024 |
Dina
06/10/2014 × 21:24 | Добрий ввечір! Прошу розяснити ситуацію. Звільняється зав. бібліотеки. На цю посаду знайдено вілповідного працівника. Коли зав. бібліотеки, який звільняється має передати матцінності новому зав. бібліотеки? Дякую.
Відповідь. Пропонуємо ознайомитись із Листом Мінсоцполітики від 24.07.2013р. № 8117/0/14-13/06 /Режим доступу: http://www.profiwins.com.ua/uk/letters-and-orders/ministry-of-labor-and-social-policy/4221-8117.html . |
Питання №5023 |
Aleks
06/10/2014 × 20:53 |
Доброго дня!
У 2013 р. виконавчим комітетом міськради зареєстровано
Колективний договір між адміністрацією та трудовим колективом на 2013 - 2015 рр., в розділі якого «Оплата праці» є
пункт: «Щомісячно виплачується надбавка за особливі умови роботи в розмірі 50 % посадового окладу, встановлена постановою Кабміну України від 30 вересня 2009 р. № 1073 «Про підвищення заробітної плати працівникам бібліотек». Зараз директор ЦБС вручила всім бібліотечним працівникам попередження такого змісту: «Відповідно
до частини 3 ст. 32 КЗ п П України та постанови Кабміну від 25.03. 2014 р. № 89 «Про внесення зміни до п1. постанови Кабміну від 30.09. 2009 р. № 1073». З 01.12.14р. змінюються істотні умови праці, а саме: виплата надбавки за особливі умови роботи буде проводитися в граничному розмірі 50 % посадового окладу. Конкретний розмір надбавки встановлюється директором у межах фонду оплати праці. Згідно зі ст. 32 КЗ п П працівник має право на свій розсуд погодитися зі зміною істотних умов праці або відмовитись від продовження роботи в нових умовах».
Чи мав право керівник вручати такі попередження, адже Колективний договір був складений і схвалений на зборах трудового колективу і зареєстрований виконавчим комітетом, керуючись всіма статтями Закону України «Про колективні договори і угоди», а також іншими правовими та нормативними документами. Чи це правомірно? Дякую.
Відповідь. Оплата праці працiвникiв установ i органiзацiй, що фінансуються з бюджету, здійснюється на пiдставi КЗпП, ЗУ "Про оплату праці", постановами КМ України та іншими нормативно-правовими актами у межах бюджетних асигнувань та позабюджетних доходів.
Дії Вашого керівника правомірні. При змінах в організації виробництва і праці власник має право без згоди працівника змінювати істотні умови праці, а саме: системи та розміри оплати праці, зменшувати надані пільги, змінювати режим роботи, встановлювати або скасовувати неповний робочий час, суміщення професій, змінювати розряди і найменування посад тощо (частина третя ст. 32 КЗпП України). Про зміну істотних умов праці працівник повинен бути повідомлений не пізніше ніж за два місяці.
|
Питання №5022 |
alla 03/10/2014 × 08:07 | Допоможіть, будь ласка, зашифрувати книги з розділу "Прикладна статистика". Дякую.
Відповідь. За таблицями ББК для масових бібліотек: література загального характеру збирається під індексом 60.6
Окремі прикладні статистики див. у відповідних підрозділах класифікації.
Наприклад: економічна статистика див. 65.051;
Демографічна статистика див. 60.7;
Статистика освіти див. 74.04 та ін.
Гол. бібліотекар ВК – Різніченко С.О.
|
Питання №5021 |
Inna 02/10/2014 × 18:14 | Скажіть, будь-ласка, хто формує штат районного методичного кабінету?
Відповідь.Див. відповідь на питання № 4879. |
Питання №5020 |
olena
02/10/2014 × 13:34 | Скажіть, будь ласка! Хто в школі повинен складати наказ при списання підручників та літератури: зав. шкільною бібліотекою, директор чи певна особа з відділу освіти? Дякую.
Відповідь. Просимо конкретизувати, що Ви мали на увазі під формулюванням ”повинен складати наказ”? |
Питання №5019 |
Dina 02/10/2014 × 12:50 | Підкажіть будь-ласка як списати стару печатку? Дякую.
Відповідь. Чинне законодавство передбачає вести спеціальний облік печаток. З цього питання радимо звернутися до Інструкції про порядок обліку, зберігання і використання документів, справ, видань та інших матеріальних носіїв інформації, які містять конфіденційну інформацію, що є власністю держави, затвердженої постановою КМУ від 27.11.98 р. № 1893 /Режим доступу: http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/1893-98-%D0%BF .
Цей документ визначає порядок обліку, зберігання, використання та знищення документів, справ, видань, магнітних та інших матеріальних носіїв інформації, які містять конфіденційну інформацію, що є власністю держави. У цій Інстуркції зазначено, що обов’язковому обліку підлягають печатки і штампи з повним найменуванням організації.
|
Питання №5018 |
Irina 02/10/2014 × 09:45 | Доброго дня! Хотілося б дізнатись, чи є розробки програми занять Школи куратора для районних бібліотек. Дякую.
Відповідь. Нам невідомі вищезазначені програми, але припускаємо, що на місцевому рівні вони розробляються. Пропонуємо скористатися ресурсами Інтернету, використавши ключові слова. |
Питання №5017 |
zina 02/10/2014 × 01:21 | Як бути ? Казначейство не проплачує навіть мізерну передплату бібліотеці.
Відповідь. Частиною 2 статті 123 Бюджетного Кодексу передбачено персональну відповідальність керівників органів Казначейства у разі вчинення ними порушення бюджетного законодавства та невиконання вимог щодо казначейського обслуговування державного і місцевих бюджетів, встановлених Кодексом (детальніше див. Лист Міністерства фінансів України ”Щодо застосування окремих положень бюджетного законодавства” від 23.04.2014 р. N 31-05/60-10-10/9401. |
Питання №5016 |
Kira 01/10/2014 × 22:41 | Будь ласка, надайте консультацію: як можна класифікувати бібліотечні інновації? Дякую.
Відповідь. Форматом нашої довідки не передбачено надання тексту лекції або доповіді. Тому, пропонуємо лише один із можливих варіантів:
організаційні – направлені на установку зовнішніх комунікацій бібліотеки, адаптацію в навколишньому середовищі, формування регіональної бібліотечної політики, зміну структури бібліотеки;
маркетингові - орієнтовані на розширення асортименту послуг, просування їх у суспільстві (громаді);
методико-технологічні - пов'язані з розробкою і використанням нових методик внутрішньої роботи бібліотеки, бібліотечних послуг, техніки і технологій;
управлінські - спрямовані на безперервну освіту співробітників бібліотеки, реалізацію творчого потенціалу кожного.
Додатково пропонуємо перечитати статті: Чуприна, Н.Т. Понятийно-терминологическое осмысление инновационной деятельности в условиях библиотеки //Науч. и техн. библиотеки. – 2003. - № 9. – С.4 – 16.
Карташов, Н.С. Инновационные процессы: общее и частное // Библиотека. – 1998. - № 3. – С.39-42.
|
Питання №5015 |
Polina 01/10/2014 × 01:40 | Доброго дня! Нажаль, не маю змоги ознайомитись з новими ДСТУ, в зв’язку з цим питання - визначення термінів: депозитарій і бібліотека-депозитарій. Дякую.
Відповідь. ДСТУ 7448:2013 (прийнято та надано чинності наказом Мінекономрозвитку України 29 листопада 2013 р. № 1423) містить визначення терміну ”бібліотека-депозитарій”: Бібліотека-депозитарій – бібліотека, яка забезпечує постійне зберігання бібліотечного фонду, сформованого з документів, що рідко використовуються і мають наукову та/або художню цінність (п. 4.3.14). |
Питання №5014 |
nadiya 30/09/2014 × 10:11 | Шановні колеги! Вибачте, у мене не питання, у мене - подяка Вам за Вашу роботу. Ваші "запитання-відповіді" - це по-суті випереджувальні довідки. Вдячні за ваш професіоналізм , витримку.
З святом Вас.
Відповідь. ДЯКУЄМО !!! |
Питання №5013 |
Elena 29/09/2014 × 16:37 | Шановні колеги! Щиро вітаємо Вас напередодні Дня бібліотекаря. Бажаємо терпіння, завзяття і наснаги у Вашій шляхетній справі допомоги бібліотекарям. Виникла проблема з прийомом та оприбуткуванням подарованої літератури.Читали постанову № 1195 від 16 листопада 2011 р. Наша бухгалтерія не дозволяє оприбутковувати подаровану літературу через те, що треба платити податок. Який алгоритм наших дій, щоби все зробити правильно? З вдячністю очікуємо на відповідь.
Відповідь. Дякуємо! Правові, організаційні, соціальні засади отримання, надання благодійної допомоги, грантів і дарунків визначено в Законах України "Про благодійну діяльність та благодійні організації"( від 05.07.2012 № 5073-VI, із змінами), "Про гуманітарну допомогу" (від 22.10.1999 № 1192-XIV, із змінами) та ”Порядком отримання благодійних (добровільних) внесків і пожертв від юридичних та фізичних осіб бюджетними установами і закладами освіти, охорони здоров'я, соціального захисту, культури, науки, спорту та фізичного виховання для потреб їх фінансування” (затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 4 серпня 2000 р. N 1222 , із змінами /Режим доступу: http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/1222-2000-%D0%BF ). Звертаємо увагу бухгалтера, що необоротні активи оприбутковують відповідно до вимог ”ПОЛОЖЕННЯ з бухгалтерського обліку необоротних активів бюджетних установ”, затвердженого Наказом Міністерства фінансів України 26.06.2013 № 6119, із змінами). Необоротні активи, отримані безоплатно у вигляді безповоротної допомоги, дарунка, приймаються комісією, створеною наказом керівника установи, до складу якої обов'язково входить працівник бухгалтерської служби та для нижчестоящих розпорядників бюджетних коштів - представники установи вищого рівня (детально – в розділі 6 Положення з бухгалтерського обліку необоротних активів…).
Комісія складає акт, в якому зазначаються найменування, кількість і вартість отриманих матеріальних цінностей. До акту додається опис подарованої літератури (див. розділ 6 Положення).
|
Питання №5012 |
lessya
29/09/2014 × 10:08 | Доброго дня! Підкажіть будь-ласка, я працюю в коледжі на посаді завідуючого бібліотекою 4 роки, диплом бакалавра отримала у 2013 р., а в 2014р отримую диплом магістра з видавничої справи. Коли я маю проходити атестацію? і які можливо ще курси підвищення кваліфікації пройти? Дякую.
Відповідь. 1. Атестація бібліотекарів навчальних закладів здійснюється відповідно до «Положення про проведення атестації працівників підприємства, установ, організацій та закладів галузі культури», затверджене наказом Міністерства культури і туризму України від 16.07.2007 р. № 44, із змінами. Категорії працівників,які підлягають атестації, та періодичність її проведення визначаються колективним договором (див. п.2.1 Положення). 2. За роз'ясненнями щодо курсів підвищення кваліфікації пропонуємо проконсультуватись в Державній науково-педагогічній бібліотеці України імені В. О. Сухомлинського, яка здійснює організацію науково-методичного забезпечення діяльності мережі освітянських бібліотек Міністерства освіти і науки України та Академії педагогічних наук України /Режим доступу: http://www.library.edu-ua.net/about_library/ . |
Питання №5011 |
Irina 29/09/2014 × 08:38 | З 1 вересня вступив в силу наказ "Про затвердження штатних нормативів закладів освіти І-ІІ рівня акредитації. Передбачено введення до штату посади Завідувач бібліотеки. До цього моменту працівник коледжу, який виконував функції завідувача отримував доплату за завідування бібліотекою. З 1 вересня її було скасовано - аргументуючи введенням посади "Завідувач бібліотеки". Чи правомірним є зняття доплати? Заздалегідь вдячна за відповідь!
Відповідь. Правомірно. Відповідно до Типових штатних нормативів вищих навчальних закладів І-ІІ рівнів акредитації (Наказ МОН України від 23 січня 2014 року № 60) з 1 вересня 2014 року передбачено введення до штату посади - ” Завідувач бібліотеки”. Згідно Довідника кваліфікаційних характеристик професій працівників. Випуск 81 "Культура та мистецтво" зав. бібліотеки віднесено до професійної групи «Керівники», а керівник не має права працювати за суміщенням. |
Питання №5009 |
Alla
27/09/2014 × 11:57 | Будь ласка,
надайте консультацію: чи мають право спеціаліста районного відділу культури без його згоди відправляти в відпустку за свій рахунок? Дякую.
Відповідь. До працівників районного відділу культури не застосовуються норми п.6-6 Прикінцевих положень Закону України про держбюджет 2014., так як вони не належать до центральних органів влади. Місцева державна адміністрація є місцевим органом виконавчої влади і входить до системи органів виконавчої влади (див. ст. 1 ЗУ ”Про місцеві державні адміністрації від 09.04.1999р. № 586-14, із змінами /Режим доступу: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/586-14 ) |
Питання №5008 |
Ira
27/09/2014 × 08:46 | Добрий ранок! Прошу роз’яснити: бібліотекарів вимагають
написати заяви про перехід на 0,75 ст.
Пояснюють це тим, що не вистачає грошей на оплату праці. В той же час, в ЦРБ 2 кімнати здано в оренду під офіси. Чи використовуються кошти від оренди на оплату праці бібліотекарям?
Відповідь. Якщо в бюджетній установі не забезпечено в повному обсязі фінансування витрат на заробітну плату за рахунок коштів, що надходять на здійснення основних повноважень (за рахунок загального фонду), погашення заборгованості з оплати праці, нарахування на заробітну плату всіх працівників установи може проводитися за рахунок власних надходжень установи, у тому числі надходжень від орендної плати з урахуванням норм ч. 8, 9 ст. 51 БК України. |
Питання №5007 |
l 26/09/2014 × 18:12 | Підкажіть, на сьогоднішній день який розмір мат допомоги для вирішення соціально-побутових питань? Одні отримали 50%, інші 75%, 30%. Це законно?
Відповідь. Працівникам державних і комунальних бібліотек виплачується матеріальна допомога для вирішення соціально-побутових питань за рішенням керівника бібліотеки у розмірі до одного посадового окладу (ставка заробітної плати) на рік. Звертаємо увагу, що право керівника самостійно визначати конкретні розміри доплат і надбавок обумовлені п.3 Наказу Міністерства культури і туризму України від 18.10.2005 р. № 745 «Про впорядкування умов оплати праці працівників культури на основі Єдиної тарифної сітки» /Режим доступу : http://profy.nplu.org/!site/official/o_opl-pr.htm . |
Питання №5006 |
Karina 25/09/2014 × 23:32 | Яким чином можна пiдняти розряд бiблiотекарю ( з 10 на 11), якщо працiвниця мати-одиначка? Адже згiдно останньоi редакцii Положення, дана категорiя жiнок атестацii не пiдлягають.
Відповідь. Підвищення працівнику тарифного розряду не пов’язано із проходженням атестації. Саме керівнику надано право установлювати працівникам конкретні розміри посадових окладів. Підвищення розряду передбачає наявність посади в штатному розписі та відповідність освітнього рівня працівника кваліфікаційним вимогам, закріплені в Довіднику кваліфікаційних характеристик професій працівників (випуск 81. Культура і мистецтво. Розділ «Бібліотеки, централізовані бібліотечні системи»), затверджений наказом Міністерства культури і мистецтв України № 168 від 14 квітня 2000 року. |
Актуальна інформація
Вітаємо шановних відвідувачів на сайті, який супроводжує науково-методичний відділ Національної бібліотеки України імені Ярослава Мудрого (НБУ ім. Ярослава Мудрого). Наш відділ є науково-методичним та інформаційно-консультативним центром для публічних бібліотек України, а також співпрацює з бібліотеками різних типів і форм власності.
Пам'ятайте, що наповнення цього сайту - наша спільна робота. Якщо Ви маєте матеріали, що можуть зацікавити бібліотечну спільноту, або бажаєте підняти актуальну тему - чекаємо Ваших пропозицій на адресу method@nplu.org.
Шановні колеги! Якщо у вас змінилися реквізити (адреса, e-mail, URL, телефон тощо) надішліть повідомлення для відповідних коректив на сторінці сайту „Бібліотеки України”.
| Вітаємо
For Librarians
Библиотекарю
Пошук
Голосування
|