Розділи сайту
Мастрід
Нове на сайті
Інформація від майстра
Відвідувачі
 |
Запитання-відповіді
| Питання №5152 |
ekaterina 05/12/2014 × 18:49 | Добрый вечер! Дайте ,пожалуйста, ответ на такой вопрос.Будучи библиотекарем 2 категории 9 разряда,окончив в этом году колледж культуры с отличием,была через 3 месяца ( 1 сентября) переведена на должность директора ЦБС с 9 разрядом и окладом 1435 грн.( поступив в университет культуры на третий курс с 1 сентября). Разряд не подняли до сих пор.Заведующие библиотек - филий имеют 11 разряд. Предыдущий директор имел образование (училище культуры) и 35 лет библиотечного стажа и 14 разряд.Начальник сектора культуры не хочет мне назначить 14 разряд. Имеет ли он право держать меня на должности директора с 9 разрядом?
Відповідь. 1). Посадовий оклад керівника ЦБС визначається відповідно до ”Схеми тарифних розрядів посад керівних працівників бібліотек, централізованих бібліотечних систем”, затверджені Наказом МКТ України від 18.10.2005 № 745 (із змінами)/Режим доступу: http://zakon1.rada.gov.ua/laws/show/z1285-05/page . Тарифний розряд директора ЦБС визначено в Таблиці 4. Відповідно, посадовий оклад (тарифна ставка) не може бути нижче, або вище від того, який передбачено вищезазначеним Наказом МКТ України. Також, звертаємо Вашу увагу на кваліфікаційні вимоги до посади директора ЦБС, які прописано в Довіднику кваліфікаційних характеристик професій працівників (випуск 81. Культура і мистецтво. Розділ «Бібліотеки, централізовані бібліотечні системи»), затверджений наказом Міністерства культури і мистецтв України № 168 від 14 квітня 2000 р. |
| Питання №5151 |
Natali
05/12/2014 × 14:17 | Доброго дня! Для написання курсової роботи мені потрібно як приклад навести дослідження в марктинговому руслі обласних універсальних наукових бібліотек України за останні роки. Підскажіть, будь ласка, де можу знайти такий матеріал. Буду дуже вдячна вам за допомогу.
Відповідь. Пропонуємо скористатись розділом нашого сайту ”Сторінка дослідника”, лінк ”Дослідницька діяльність ОУНБ” /Режим доступу: http://profy.nplu.org/articles.php?lng=uk&pg=201 .
|
| Питання №5150 |
Haluna
05/12/2014 × 10:21 | Дайте, будь-ласка, відповідь на запитання, які види допомоги мають бути виплачені бібліотекарю при звільненні.
Відповідь. Якщо у період роботи працівник не використав відпустку, її мають компенсувати при звільненні. |
| Питання №5149 |
Polina
05/12/2014 × 07:41 | Доброго ранку! Підкажіть, будь-ласка, як правильно скласти бібліографічний опис поточного випуску (№ 5) покажчика «Наукові праці викладачів…» якщо в одному випуску вміщено 2 частини. Перша частина : доповнення до вип.2, 4 / В. С. Шульга. Друга частина: наукові праці, виданні у 2013 р. / Н.Г. Бутько, П. Р. Рудь. Кожна частина має окрему нумерацію документів та іменний покажчик. Як у цьому випадку краще зробити зміст (загальний для двох частин?) та нумерацію сторінок (наскрізну?). Дякую!
Відповідь. Відповідь надіслано 15.12.2014р. о 13.30. |
| Питання №5148 |
Katerina 03/12/2014 × 20:52 | Добрий вечір! Скільки становить бюджет робочого часу для працівників бібліотеки в 2015 році. Дякую
Відповідь. Пропонуємо ознайомитись із Листом Міністерства соцполітики України від 09.09.2014 р. N 10196/0/14-14/13/ Режим доступу: http://www.nibu.factor.ua/ukr/info/N_rab_vrem/p-10196/ . |
| Питання №5147 |
Oksana
03/12/2014 × 13:58 | Доброго дня! Проконсультуйте, будь-ласка, з даного питання. В умовах децентралізаціїї ЦБС (2012 рік), як правильно провести передачу книжкових фондів на облік сільських, міських рад. Єдиний книжковий фонд на даний час облікується в районній бібліотеці. Дякуємо за відповідь.
Відповідь. Комісія з реорганізації ще в 2012 році повинна була скласти передавальний акт або розподільчий баланс. При передачі майна в документах мали зазначатись загальна вартість майна кожної бібліотеки-філії, в т.ч. і бібліотечного фонду (його вартість та кількісний вираз). ЦРБ повинна була передати вже самостійним бібліотекам документи обліку БФ (Книги сумарного обліку, інвентарні книги , інвентаризаційні описи майна, накладні тощо). Новоутворені самостійні сільські бібліотеки входять у підпорядкування сільських рад, які мали затвердити нові регламентуючі документи в діяльності бібліотек. Додатково пропонуємо перечитати статтю вченого секретаря НПБУ Розколупи Н.І. «Правові аспекти реорганізації публічних бібліотек» // Бібліотечна планета. – 2011. - № 2. – С.7-8. http://profy.nplu.org/articles.php?lng=uk&pg=1643 . На сьогоднішній день питання передачі-прийому бібліотечного фонду мають вирішувати засновники бібліотек (сільські, міська ради). |
| Питання №5146 |
Karina
02/12/2014 × 18:06 | Протягом року з ЦБС звiльнилося ряд працiвникiв - методисти, бiблiотекарi. Всi вони були "провiднi" i мали 12 розряд. Директор, приймаючи на iх мicце нових фахiвцiв присвоювала iм "мiнiмум -бiблiотекар 8 розряду, методист 8 розряду. Чи правильно це? Яким чином вносяться змiни в штатний розпис протягом року, якщо це потрiбно?
Відповідь. Протягом року роботодавець має право у будь-який час внести зміни до штатного розпису, зокрема: у зв’язку зі змінами в організації виробництва і праці, внаслідок чого змінюються розміри оплати праці, розряди, класи, назви професій, посад; за потреби ввести додатково певні посади (професії) чи, навпаки, вивести, виходячи з потреб установи, певну кількість штатних одиниць. Зазначимо, що кількість і періодичність змін до штатного розпису протягом року законодавством не обмежується, а будь-які зміни, що його стосуються, здійснюються лише на підставі наказу по установі. |
| Питання №5145 |
Olena 02/12/2014 × 16:32 http://vk.com. | Доброго вечора! Надайте мені список літератури з теми курсової роботи: "Роль бібліотек у формуванні здорового способу життя". Дякую!
Відповідь. Просимо переадресувати запит на ”Віртуальну довідку” на офіційному сайті НПБУ /Режим доступу: http://www.nplu.org/article.php?id=40 . |
| Питання №5144 |
Elena 02/12/2014 × 14:55 | Доброго дня,шановні колеги!Нас, бібліотечних працівників Донецької області, які працюють на звільнених теріторіях, хвилює питання :
ДОУНБ ім.Н.К.Крупської залишилась у м.Донецьку - попереду річні звіти.Кому міські та районі ЦБС будуть здавати річні звіти за 2014р.? Як нам бути. Хотілося би знати як вирішується це питання на рівні НПБ України. Вдячні за відповідь.
Відповідь. Шановні колеги! Звіт про діяльність (за формою 6-нк) бібліотеки централізованої бібліотечної системи - ЦРБ, бібліотеки, що не входять до складу ЦБС здають відділам (управлінням) культури районних державних адміністрацій; міські бібліотеки - управлінням культури міських держадміністрацій. Відділи культури районних і міських держадміністрацій надають зведену інформацію по району (місту) – управлінню культури області /Режим доступу: http://donoda.gov.ua/?lang=ua&sec=02&iface=ODA&cmd=details&args=id:596 ; Веб-сторінка: http://doncult.com ; E-mail: postmaster.kultoda@gmail.com ; nn.kultoda@gmail.com . Управління культури і туризму обласної державної адміністрації зведену інформацію по регіону – Міністерству культури України. |
| Питання №5143 |
Tatyana
02/12/2014 × 14:42 | Доброго дня! У 2005 році з приміщення підвалу бібліотеки було вкрадено залізо на загальну суму більше 3 тисяч грн. За цим фактом міліція порушила кримінальну справу, яка до цих пір не закрита. Чи може зараз директор провести списання вкраденого і як правильно це зробити? Дякую за допомогу.
Відповідь. Операції зі списання вкраденого майна в бухгалтерському обліку відображаються відповідно до п. 1.10 та 2.9, 2.19 Типової кореспонденції субрахунків бухгалтерського обліку для відображення операцій з активами, капіталом та зобов’язаннями бюджетних установ, затвердженої наказом Мінфіну від 26.06.13 р. № 611. Якщо винні особи не встановлені та справи знаходяться в органах дізнання чи судового слідства, вартість викраденого майна списується з балансу установи й зараховуються на позабалансовий рахунок до моменту встановлення винних осіб або до надання відповідної інформації від органів дізнання чи досудового слідства за цими справами. |
| Питання №5142 |
Kateruna 02/12/2014 × 11:35 | Добрий день! Бібліотека методичного кабінету управління освіти розташована в приміщенні школи. Заступник директора школи по господарчій частині вимагає залишити дублікат ключа від бібліотеки в секретаря. Не погоджуюсь. Як бути. Дякую за розуміння.
Відповідь. Дане питання в межах компетенції начальника відділу освіти і адміністрації школи. |
| Питання №5141 |
Viktoriya
02/12/2014 × 11:13 | Як правильно описати книгу авторами якої є Дяченки Марина та Сергій?
Відповідь. Опрацювавши ДСТУ ГОСТ 7.1: 2006 "Система стандартів з інформації, бібліотечної та видавничої справи. Бібліографічний запис. Бібліографічний опис. Загальні вимоги та правила складання» (надання чинності з 1 квітня 2008 р. згідно з Наказом Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики N 10 від 16.01.2008 ), Ви визначаєте необхідний набір елементів опису за встановленими правилами з використанням універсальних розділових знаків та з легкістю отримуєте бібліографічний опис книги Марини та Сергія Дяченків. |
| Питання №5140 |
Zanetta
02/12/2014 × 10:03 | Підкажіть будь ласка правила отримання для роботи дисертації у бібліотеці вишу. Чи існують загальні?
Відповідь. Загальних правил щодо отримання дисертацій в бібліотеці не існує. Пропонуємо ознайомитись з Правилами користування конкретної бібліотеки ВУЗу. |
| Питання №5139 |
Alla
27/11/2014 × 10:53 | Доброго дня! Бібліотека одержала видання на іноземній мові. Яким джерелом користуватись для визначення авторського знаку у шифрі книги? (вузівська бібліотека). Дякую.
Відповідь. У відділі документів іноземними мовами (ВДІМ)НПБУ застосовується форматна розстановка, тому, відповідно, авторський знак визначається автоматично за допомогою модуля "Каталогізація" АБІС MARC SQL лише для періодичних видань. Якщо у Вас немає подібних налаштувань, наразі Ви можете скористатися Таблицями для латиниці Л.Б. Хавкіної, виданими ще в 1932 році, адже прізвища латиницею не дуже змінилися.
Вживати транслітерацію вважаємо неправильним і недоцільним, адже виникає невідповідність: документ іноземною мовою (латиною), а авторський знак - кирилицею.
З огляду на досвід інших бібліотек, раджу зазначити на книзі авторський знак за Таблицями для латиниці та розмістити картки в картковому каталозі та документи в фонді після алфавітного кириличного ряду у відповідному розділі класифікації, який використовується в Вашій книгозбірні (УДК , ББК для масових бібліотек, для наукових бібліотек тощо).
Гол. бібліотекар ВДІМ – Юхневич Ю.
|
| Питання №5138 |
Juli 26/11/2014 × 09:36 | Добрий день! Бібліотека у нас публічна, центральна, при плануванні роботи сільських бібліотек-філій згідно норм тривалості
робочого часу на 2015 рік становить 2004,0 годин. При планувані роботи за "Типовими нормами часу на основні процеси бібліотечної роботи" виявилось, 1. якщо рахувати обслуговування користувачів за нормою часу на книговидачу, то загальна кількість годин необхідна на виконання бібліотечних процесів становить 3400 годин, а 2. якщо рахувати обслуговування користувачів за нормою часу відвідувань то ми вкладаємося в норму тривалості робочого часу на 2015 рік(2004 години). Питання: За основу розрахунку часу брати обслуговування користувачів за нормою часу на книговидачу чи обслуговування користувачів за нормою часу відвідувань? Дякую!
Відповідь. 1. Визначте комплексну норму часу і Ви оминете завищених результатів (3400 год.). Наприклад , комплексна норма обслуговування одного користувача-дорослого = 6 хв. Якщо в сільській-філії 1000 користувачів, то на рік процес обслуговування = 100 годинам, розстановка БФ (12000 на 1 бібліотекаря) =400 год. 2. Звертаємо увагу на п.1.6. Додатку 1 до Наказу МКТ України від 29.12.2008р. № 1631/0/16-08: ”Бібліотекам надається право розробляти та впроваджувати в установленому порядку власні норми часу, якщо вони відповідають більш високій продуктивності праці, або зміст технологічного процесу має підвищену складність та більшу деталізацію, визначені цими Типовими нормами”. Ви можете розробити окремі норми часу, створивши відповідну комісію, яка зробить заміри витрат часу на кожен процес, а далі затвердить відповідним наказом. |
| Питання №5137 |
Juliu
25/11/2014 × 13:54 | Доброго дня! У нас виникло таке питання, два працівника займають тимчасові посади (декретні місця). Одна з тимчасових працівників після працевлаштування написала заяву про переведення на постійне місце роботи при наявності постійного місця роботи, інша не писала. Так трапилося, що одна з декретних працівників не має бажання виходити з декретної відпустки та працювати далі - розраховується, бібліотекар яка працює на її місці( працівник , яка не писала заяву) зараз написала заяву про переведення її на постійне місце роботи. Кого першого адміністрація повинна перевести на постійне місце роби? Дякую!
Відповідь. Нам невідомі нормативні документи, які б дозволяли написання заяви на працевлаштування при відсутності вакансії. Роботодавець здійснює професійний добір беручи до уваги професійні якості особи. Співбесіди, вивчення документів тощо - все це засоби, які забезпечують роботодавцеві можливість відібрати необхідного для роботи працівника, бо мета усіх цих засобів єдина — перевірка відповідності працівника роботі, яка йому доручається.
|
| Питання №5136 |
Svitlana
24/11/2014 × 14:17 | В галузевому відділі бібліотеки ВУЗу, де працювало 4 бібліотекаря, один бібліотекар знаходиться в декретній відпустці, другого-скоротили. Чи правомірні дії директора бібліотеки, який зобов’язує виконувати безкоштовно навантажання відсутніх бібліотекарів 2-х бібліотекарів, які залишилися. Один із яких являється заввідділом. Які правові документи можна представити на захист бібліотекарів, що поки що залишилися працювати?
Відповідь. Діяльність Вашого відділу організовується згідно із річним планом роботи, який розробляється відповідно до Типових норм часу на основні процеси бібліотечної роботи ( затверджено МКТ України від 29.12.2008 № 1631/0/16 /Режим доступу: Режим доступу: http://profy.nplu.org/articles.php?lng=uk&pg=83). Ви фізично неспромозі виконувати річний обсяг обов’язків іншого працівника. |
| Питання №5135 |
IRINA
24/11/2014 × 13:28 | Доброго дня, прошу надіслати відповідь на питання 5118 на електронну адресу. І ще одне питання Згідно наказу Мінфіну від 02,09,2014 № 879 "Положення про інвентиризацію активів та зобовязань" передбачає інвентерізацію фондів щороку? Якщо фонд близько 55 тисяч?!
Відповідь. 1. До 01.01.2015 р. діє Інструкція з інвентаризації матеріальних цінностей,розрахунків та інших статей балансу бюджетних установ (затверджено Наказом Головного управління Державного казначейства України 30.10.98 N 90 /Режим доступу: http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/z0728-98 ), де в п. 1.5 чітко визначає, що бібліотеки проводять інвентаризацію БФ: «… один раз у п'ять років або протягом п'яти років з охопленням інвентаризацією щорічно не менше 20 відсотків одиниць бібліотечного фонду із обов'язковим завершенням розпочатої інвентаризації цього майна». Зазвичай, інвентаризація бібліотечного фонду проводиться у відповідності із затвердженим перспективним планом, який складається на п'ять і більше років. 2. Відповідь надіслано 25.11.2014р. о 12.15. 3.Також шоковані від необхідності проведення щорічної інвентаризації бібліотечних фондів з 01.01.2015 р. |
| Питання №5134 |
Natalia 24/11/2014 × 11:31 | Підкажіть, будь ласка чи має право завіряти річні плани завідуючих сільсьми бібліотеками директор районної бібліотеки в умовах децентралізації. І чи існують взагалі чіткі рекомендації по роботі районної бібліотеки та сільських бібліотек після проведення децентралізаці, якщо так, то наведіть їх. Дякую.
Відповідь. Право на створення, підписання, погодження, затвердження документів визначається актами законодавства, регламентом сільської ради і посадовими інструкціями. Директор РБ не може завіряти річні плани самостійних сільських бібліотек. В то й же час, можливо, він може їх погоджувати. Пропонуємо перечитати ПОЛОЖЕННЯ про Вашу бібліотеку, де прописуються питання щодо методичного керівництва Бібліотекою. |
| Питання №5133 |
Galina
24/11/2014 × 11:18 http://kotljarevka@blogspot.com | Шановні колегі!Згідно пункту 1 та підпункту 5) Постанови КМ Украіни №117 від 23.04.2014р. за бюджетні кошти можно оформити попередню оплату лише у разі закупівлі періодичних видань на строк не більше одного року.Держказначейство не пропускає передплату на періодичні видання на перше півріччя 2015 року,пояснює,що це потрібно робити в січні 2015 року.У зв"язку з тим,що не подається попереднє замовлення та в січні-лютому затримується фінансування,бібліотекі не будуть получати періодичні відання десь 2-3 місяці.Що робити?
Відповідь. Змушені констатувати, що казначейство діє в відповідності до п.2 Постанови КМУ №117 від 23.04.2014. Пропонуємо бібліотекам звернутись за роз’ясненнями до Міністерства фінансів /Режим доступу: http://www.minfin.gov.ua/control/publish/article/system?art_id=49524&cat_id=59002. |
| Питання №5132 |
Vera
24/11/2014 × 10:18 | Доброго дня! Скажіть, будь ласка, чи провомірні дії працівників методичного відділу, коли вони приходять з перевірками до філіалу бібліотеки, беруть формуляри читачів, дзвонять їм по телефону та ставлять запитання: чи є вони читачами цієї бібліотеки, чи відвідували вони її такого числа. Користувачів, щонайменше, це дивує, а є такі що обурюються. А як же закон про персональні дані, які надають саме цій біліотеці, а не всій системі? Дякую.
Відповідь. Якщо в ЦБС існує затверджений Порядок обробки персональних даних, то розпоряднику (директору або зав. бібліотеки) надано право обробляти ці дані від імені володільця. Умови використання персональних даних працівниками суб'єктів відносин (методистами), пов'язаних з персональними даними, відповідно до їхніх професійних обов'язків мають бути чітко визначені в вищезазначеному Порядку. Разом з тим, керівник ЦБС може доручити провести перевірку в філіях стану первинного обліку і статистичної звітності на достовірність та точність іншими методами. У разі виявлення приписок та інших перекручень первинних та статистичних даних існує адміністративна, кримінальна, дисциплінарна, матеріальна або цивільно-правова відповідальність. |
| Питання №5131 |
nora 21/11/2014 × 15:05 | Доброго дня, підкажіть, будь ласка, директор бібліотеки (має статус ЮО) самостійно приймав рішення щодо проведення переоцінки основних засобів, а тепер він позбавляється даного права?
Відповідь. Дійсно, з 01січня 2015 року відповідні дії директор має погоджувати з органом, уповноваженим управляти об’єктами державної (комунальної)власності.
|
| Питання №5130 |
anna
21/11/2014 × 14:05 | Шановні колеги! Допоможіть, будь-ласка. Основні документи, які на даний час регламентують списання літератури в бібліотеках України?
Відповідь. Стаття 18. Облік, зберігання та використання документів Закону України ”Про бібліотеки і бібліотечну справу” (від 27.01.1995 № 32/95-ВР, із змінами): ” Вилучення з бібліотечних фондів документів, у тому числі ветхих, тих, що втратили актуальність, наукову та виробничу цінність або які мають дефект, дублетних здійснюється у порядку, визначеному центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сферах культури та мистецтв. Вилучення документів з бібліотечних фондів за ідеологічними чи політичними ознаками забороняється”. Дозвіл на списання майна надає суб'єкт управління (місцевий орган виконавчої влади, що є розпорядником бюджетних коштів). Роз’яснення стосовно застосування Порядку списання об'єктів державної власності, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 8 листопада 2007 р. N 1314, бюджетними установами було надано Фондом державного майна у Листі «Щодо списання державного майна» від 06.03.2008 N 10-24-3206. Додатково див. відповіді на питання №№ 3343, 2701, 2251. |
| Питання №5129 |
olia 21/11/2014 × 13:53 https://vk.com. | Доброго дня! Надішліть будь-ласка список літератури по темі курсової роботи "Соціологічні дослідження українських бібліотек". Дякую!
Відповідь. Просимо переадресувати запит на ВД НПБУ /Режим доступу: http://www.nplu.org/article.php?id=40 . В той же час, звертаємо увагу на розділи :”Сторінка дослідника” та ”Статистична аналітика” на сайті ”Бібліотечному фахівцю”. |
| Питання №5128 |
Juli 21/11/2014 × 11:52 | Уточнение к Питання №5126 Juli 21/11/2014 × 08:59 Питання №5124 Juli 20/11/2014 × 15:05Работаю в ЦБ, занимаюсь планированием работы сельской библиотеки. В сельской библиотеке нет читального зала, но периодику выдают. Чем руководствоваться при рассчете норм времени согласно норм 1. Раздел 4.1
Обслуговування користувачів у читальному залі п. 8 - п. 11или2. Раздел 4.1 Обслуговування користувачів на абонементі п. 14 - п. 16
Відповідь. П. 16.
|
| Питання №5127 |
mariya 21/11/2014 × 09:46 | Доброго дня, підскажіть, будь ласка, де можна знайти терміни зберігання документів саме по бібліотечній справі та примірну номенклатуру справ. У "Переліку ..." не можу знайти. Дякую.
Відповідь. Терміни зберігання документів, що створюються в результаті діяльності бібліотек представлені в Розділі 7.6. Організація роботи відомчої бібліотеки, довідково-інформаційного фонду "Переліку ..." . Документація, пов’язана з управлінськими функціями – в Розділі І , прогнозуванням і плануванням – в Розділі ІІ і т.п. |
| Питання №5126 |
Juli 21/11/2014 × 08:59 | Хотелось бы уточнить "Питання №5124 Juli 20/11/2014 × 15:05 Добрый день!Подскажите пожалуйста существует ли норма времени на выдачу периодики/книг в читальном зале? P.S. в "Типових норм часу на основні процеси бібліотечної роботи" (затверджені Наказом Міністерства культури і туризму України 29.12.2008 N 1631/0/16-08) не нашли. Відповідь. Звертаємо увагу на пункти 8, 9, 10 Розділу 4.1 Обслуговування користувачів "Типових норм часу на основні процеси бібліотечної роботи"."т.к. в указанных пунктах речь идет о читальном зале, а если читального зала нет и это сельская библиотека. Каковы норма времени выдачи книг и норма времени выдачи периодики соответственно.Заранеее спасибо!
Відповідь. Будь-ласка, визначтесь, де саме Ви працюєте і які норми часу Вам необхідні. Заздалегідь вдячні за уважне опрацювання Розділу 4. Надання послуг користувачам "Типових норм часу на основні процеси бібліотечної роботи". |
| Питання №5125 |
Viktoriya 20/11/2014 × 16:20 | Поясніть будь-ласка, крім посадової унструкції, які ще інструкції існують у відділі обслуговування дитячої бібліотеки. Дякую.
Відповідь. В першу чергу пропонуємо ознайомитись із Номенклатурою справ Вашої бібліотеки (або ЦБС) і звернути увагу на ”Положення про відділ обслуговування”. |
| Питання №5124 |
Juli 20/11/2014 × 15:05 | Добрый день! Подскажите пожалуйста существует ли норма времени на выдачу периодики/книг в читальном зале?
P.S. в "Типових норм часу на основні процеси бібліотечної роботи" (затверджені Наказом Міністерства культури і туризму України 29.12.2008 N 1631/0/16-08) не нашли.
Відповідь. Звертаємо увагу на пункти 8, 9, 10 Розділу 4.1 Обслуговування користувачів "Типових норм часу на основні процеси бібліотечної роботи". |
| Питання №5123 |
Tanya
20/11/2014 × 14:39 | Доброго дня! Чи списуються томи Леніна українською мовою? Дякую.
Відповідь. Просимо уточнити ефективність видачі вищезазначених видань за останні 10 років. Додатково див. відповідь на питання № 5099. |
| Питання №5122 |
svitlana
20/11/2014 × 08:32 | Доброго дня, колеги! Прошу надіслати відповідь на питання 5118 на адресу andre-chuk@ukr.net. Зазадалегідь вдячна!
Відповідь надіслано 20.11.2014р. о 17.25. |
| Питання №5121 |
Ksenia 19/11/2014 × 13:35 | Доброго дня, мої колеги вже неодноразово обговорювали проблему щодо 50% надбавки. У мене 3 питання. По-перше, Положення про надбавки має бути одне для всіх видів надбавок чи для встановлення надбавки за особливі умови роботи (по постанові КМУ № 1073 зі змінами) має бути окреме положення? По-друге, що мається на увазі у постанові під "особливими умовами роботи" бібліотекарів? І чи логічно і законно, що розмір надбавки за особливі умови роботи буде не у всіх однаковий, а залежатиме, наприклад, від ефективності і якості роботи співробітника? По-третє, керівництву бібліотеки всі інші надбавки, премії тощо погоджувало або призначало управління культури, крім цих 50%, які нараховувалися автоматично. Тож тепер директор сам буде встановлювати розмір цієї надбавки і собі і заступникам, чи начальник управління культури має погоджувати наш наказ? встановлювати своїм наказом за нашим клопотанням? Дякую
Відповідь. 1.Законодавство не вимагає Положення про надбавки. Якщо Ви його розробили – це Ваше право. 2. Нормативно-правовими актами поняття "особливі умови роботи" не визначено. 3. Конкретний розмір надбавки встановлюється керівником установи, закладу, організації у межах фонду оплати праці. Розмір надбавки саме директору буде визначати управління культури . 4. Додатково пропонуємо ознайомитись з Листом ЦК Профспілки від 10.04.2014 р. № 02-92 та Листом ЦК Профспілки 23.04.14 р. № 02-99. |
| Питання №5120 |
Liza
18/11/2014 × 09:57 | Доброго дня.Скажіть будь ласка,прийшовши на роботу попередній робітник не зробив акти заміни та списання літератури ще з вересня.Зараз як вірно поступити,акти по номеру пішли попорядку.Як правильно зробити?
Відповідь. Не зовсім зрозуміли ситуацію щодо ”… попередній робітник не зробив акти заміни та списання літератури ще з вересня”. І що саме заважає Вам оформити акт до кінця поточного року? |
| Питання №5119 |
Svitlana
17/11/2014 × 15:34 | Доброго дня! Скажіть, будь ласка, чи може кандидат наук, маючи 100%навантаження викладача, обіймати 0, 5 ставки посади директора наукової бібліотеки ВУЗу 4 рівня.
Відповідь. Ні, не може. Директор бібліотеки – керівна посада. Відповідно до підпункту 3 пункту 3 постанови КМУ від 30.08.2002 № 1298 «Про оплату праці працівників на основі Єдиної тарифної сітки розрядів і коефіцієнтів оплати праці працівників установ, закладів та організацій окремих галузей бюджетної сфери» доплати за суміщення професій (посад) керівникам структурних підрозділів бюджетних установ не встановлюються. Згідно з пунктом 4 Положення про умови роботи за сумісництвом працівників державних підприємств, установ і організацій, затвердженого наказом Мінпраці, Мінюсту, Мінфіну від 28.06.1993 № 43, керівники структурних підрозділів не мають права працювати за сумісництвом. Також, дозволимо нагадати, посада директора бібліотеки вимагає наявності повної вищої освіти відповідного напряму підготовки (магістр, спеціаліст); післядипломної освіти в галузі управління; стаж бібліотечної роботи за професіями керівників нижчого рівня: для магістра — не менше 1 року, спеціаліста — не менше 3 років. |
| Питання №5118 |
Anzhela
17/11/2014 × 08:42 | Шановні колеги! Вкрай необхідні нормативні документи, які регламентують питання організації та ведення Єдиної реєстраційної картотеки читачів (користувачів). Чи існують типові документи: положення про ЄРК, затверджений порядок, інструкція (або методика) з ведення ЄРК тощо? Дякуємо всім, хто допоможе!
Відповідь надіслано 19.11.2014 о 16.20. |
| Питання №5117 |
stella 16/11/2014 × 06:30 | Який індекс ББК буде мати книга "Адміністративне процесуальне право". Дякуємо
Відповідь. За ББК для масових бібліотек: 67.401.
|
| Питання №5116 |
olga 15/11/2014 × 13:03 | Працівникам пропонують начебто ”добровільно” перейти з Приватбанку до Ощадбанку. Великого бажання працівники не виявляють. Чи можемо ми відмовитись? Дякую.
Відповідь. Закон України «Про оплату праці» (статті 24 і 25) вказує на право кожної особи самостійно розпоряджатися своєю зарплатою забороняє будь-кому заважати це право здійснювати. Таким чином, адміністрація при виборі банку для обслуговування зарплатних рахунків повинна максимально врахувати інтереси своїх працівників. І кримінальним злочином є не тільки порушення добровільності у виборі банку, а й передавання банківським установам персональних даних працівників без їхнього відома. Додатково пропонуємо ознайомитись з Роз’ясненням ”До питання про виплату заробітної плати та соціальних виплат через платіжні картки” Міністерства юстиції України від 17.05.2012 /Режим доступу: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/n0017323-12
|
| Питання №5115 |
Vika 15/11/2014 × 12:50 | Добрий ранок! Нам зменшили розмір авансу. Скажіть, будь ласка, це законно? Дякую.
Відповідь. Згідно із абзацом 3 статті 115 Кодексу законів про працю України розмір заробітної плати за першу половину місяця визначається колективним договором або нормативним актом роботодавця, погодженим з виборним органом первинної профспілкової організації чи іншим уповноваженим на представництво трудовим колективом органом (а в разі відсутності таких органів - представниками, обраними і уповноваженими трудовим колективом), але не менше оплати за фактично відпрацьований час з розрахунку тарифної ставки (посадового окладу) працівника.
|
| Питання №5111 |
Nadya 14/11/2014 × 12:39 | Будь-ласка, поясніть, що таке втрати робочого часу? Дякую.
Відповідь. Відпустка (щорічна, учбова, декретна, з причин тимчасової непрацездатності). Ці втрати як правило передбачаються у розмірі 2% від фонду робочого часу; втрати, пов’язані з переключенням бібліотекаря (в продовж робочого дня) з одного процесу на інший. Такі втрати становлять 1,5% робочого часу. Їх доцільно планувати у відділах, де працівники в продовж робочого дня виконують процеси різного характеру; чергування по бібліотеці (планується для керівників відділів, головних спеціалістів і завідуючих секторами); скорочений робочий день (для неповнолітніх працівників), додаткова відпустка працівникам (наприклад, матір, яка має двох і більше дітей віком до 15 років). |
| Питання №5110 |
Anna 14/11/2014 × 10:26 http://bibliosv.ucoz.ru/ | Доброго дня, підкажіть будь ласка, як правильно оформити стажування працівника бібліотеки, який тільки прийнятий на роботу.
Відповідь. Стажування - це придбання необхідних навичок з певної професії. Методична служба (або керівник бібліотеки) може визначити наставника, який буде діяти відповідно до розробленого індивідуального плану стажування з урахуванням теоретичної і методологічної підготовки новоприйнятого працівника.
|
| Питання №5109 |
Svetlana
13/11/2014 × 12:16 | Доброго дня! Шановні колеги допоможіть, буд ласка, у вирішені наступного питання. 1. Відповідно до Наказу Міністерства культури і туризму України від 29.12.2008р. № 1631/0/16-08 наша ЦБС нормує всю свою роботу. Але для бібліотек-філій деякі норми завищені. Чи може бібліотечна система розробляти норми годин для своїх бібліотек-філій самостійно. Якщо може, то ким вони мають бути затверджені. 2. Чим керуватися при нормуванні роботи відділу електронних ресурсів. Дякую.
Відповідь. 1. Звертаємо увагу на п.1.6. Додатку 1 до Наказу МКТ України від 29.12.2008р. № 1631/0/16-08: ”Бібліотекам надається право розробляти та впроваджувати в установленому порядку власні норми часу, якщо вони відповідають більш високій продуктивності праці, або зміст технологічного процесу має підвищену складність та більшу деталізацію, визначені цими Типовими нормами”. Ви можете розробити окремі норми часу, створивши відповідну комісію, яка зробить заміри витрат часу на кожен процес, а далі затвердить відповідним наказом. Додатково пропонуємо ознайомитись з посібником: Чернов В. І., Оленич Є. І. Нормування праці: Навч.-метод. посібник для самост. вивч. дисц. / За ред. Є. І. Оленич. — К.: КНЕУ, 2000. — 148 с. та досвідом Львівської національної наукової бібліотеки України ім. В. Стефаника e-mail: donsova-dasha@rambler.ru . 2. Нам не зовсім зрозуміло, що Ви мали на увазі під нормуванням роботи ”відділу електронних ресурсів”.
|
| Питання №5108 |
Svetlana
13/11/2014 × 08:54 | Уважаемые коллеги, здравствуйте! Проконсультируйте, пожалуйста, как оприходывать подаренные электронные книги? Спасибо.
Відповідь.Так само, як й інші дарунки. Додатково пропонуємо ознайомитись із відповідями на питання №№ 5013, 4450, 4131, 3326. |
| Питання №5107 |
tatyana
12/11/2014 × 10:19 | Доброго дня! Просимо фахової консультації. Бібліотекар публічної бібліотеки працює на 0,5 посадового окладу. З якого окладу(повного чи 0,5) нараховується допомога на оздоровлення при наданні щорічної відпустки? Дякуємо за термінову відповідь.
Відповідь. Розрахункова величина для нарахування матеріальної допомоги на оздоровлення обчислюється шляхом множення середньоденної заробітної плати на середньомісячне число робочих днів у розрахунковому періоді (тобто, з 0,5 ст.). Додатково пропонуємо ознайомитись з Листом Міністерства праці та соціальної політики України від 21.08.2009 р. N 506/13/84-09 "Щодо нарахування матеріальної допомоги для оздоровлення" / Режим доступу: http://search.ligazakon.ua/l_doc2.nsf/link1/FIN49483.html |
| Питання №5106 |
Nataliya
11/11/2014 × 15:11 | Доброго дня! Маю таке запитання. Працюю бібліотекарем ЦБС (за посадовою інструкцією - бібліотекар комплектування). Відділ комплектування відсутній. У мої обов'язки входить прийняття літератури, списання і т.п. Мене бентежить питання: чи маю я право, як простий бібліотекар, підписувати акти на вилучення літератури? Буду дуже вдячна за відповідь.
Відповідь. На початку року видається наказ щодо створення комісії із списання матеріальних цінностей. В наказі визначено голову і членів комісії. До її складу обов'язково входить працівник бухгалтерії. Саме комісія приймає обґрунтовані, виважені рішення, щодо причин вилучення документів БФ. Дане рішення має відповідати порядку списання майна, визначеному центральним органом виконавчої влади (засновника бібліотеки). Акти про списання затверджує керівник установи (якщо має дані повноваження), або засновник бібліотеки. Ваш особистий підпис лише підтверджує особу, яка оформила акт. |
| Питання №5105 |
natasha
11/11/2014 × 10:01 | Якою буде зарплатня бібліотекарів обласних бібліотек у 2015 році і чи збарігається 50% надбавка
Відповідь. Заробітна плата бібліотечних працівників Вашої обласної бібліотеки буде залежити від сформованого фонду оплати праці.
При визначенні розміру надбавки керівник враховує зміни до Постанови № 1073 від 30 вересня 2009 р. , внесені на підставі Постанови КМ N 89 від 25.03.2014 /Режим доступу: http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/1073-2009-%D0%BF .
|
| Питання №5104 |
larisa
11/11/2014 × 08:37 | Доброго дня.У нас комунальний закладу ЦСПШБ.
Заступник директора КЗ ЦСПШБ по роботі з дітьми має с/спец-фахову освіту та вищу не фахову (педагогічна). Чи прирівнюється вища педагогічна освіта до бібліотечної освіти. Хоча ,в сільських
ПШБ бібліотекарі ,які мають вищу педосвіту nbsp;перекваліфіковуються на фахову.
Відповідь. У Вашому випадку звертаємо увагу на Лист МОН України «Щодо оплати праці та встановлення розряду працівникам бібліотеки загальноосвітнього навчального закладу» від 24.10.2011 р. N 1/12-5765 в якому було зазначено, що бібліотечний працівник, який не має повної вищої освіти відповідного напряму підготовки, але має достатній практичний досвід та успішно виконує покладені на нього завдання та обов'язки, за рекомендаціями атестаційної комісії може не тільки бути визнаний як такий, що відповідає займаній посаді, а й набути права обійняти посаду за більш високою категорією. Також, відповідно до п. 11 Загальних положень Довідника кваліфікаційних характеристик професій працівників, затвердженого наказом Міністерства праці та соціальної політики України від 29.12.2004 р. №336, особи, які не мають відповідної освіти або стажу роботи, установлених кваліфікаційними вимогами, але мають достатній практичний досвід та успішно виконують у повному обсязі покладені на них завдання та обов'язки, можуть бути, як виняток, залишені на займаній посаді або призначені на відповідні посади за рекомендацією атестаційної комісії.
|
| Питання №5103 |
olga
11/11/2014 × 07:53 | Добрый день! Подскажите пожалуйста как решить нам два вопроса: 1. Принимаем работника без библиотечного образования на время декретного отпуска библиотекаря по решению аттестационной комиссии.Должна ли аттестационная комиссия дать рекомендацию о получении образования библиотекаря?
2. Если при поступлении на постоянную работу библиотекарь, имеющий 8 лет библиотечного стажа и образование журналиста, получил рекомендацию аттестационной комиссии о получении образования по специальности, но не выполнил в течении 2-х лет. Какие действия администрации?
Відповідь. 1. Пропонуємо уважніше перечитати п.3. та п.4.6. Положення про проведення атестації працівників підприємств, установ, організацій та закладів галузі культури (редакція від 30.07.2013р.), в яких чітко прописані повноваження та можливі рішення атестаційної комісії. 2. Атестаційна комісія не уповноважена на рекомендації щодо обов’язковості отримання працівником другої вищої освіти. Відповідно до ЗУ ”Про професійний розвиток працівників” (редакція від 01.01.2013 /Режим доступу: http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/4312-17 ) саме роботодавець за рахунок власних коштів та інших не заборонених законодавством джерел має забезпечити професійне навчання працівників. Також, неформальне професійне навчання працівників здійснюється за їх згодою безпосередньо у роботодавця згідно з рішенням роботодавця за рахунок його коштів з урахуванням потреб власної господарської чи іншої діяльності. |
| Питання №5102 |
Elena 10/11/2014 × 20:30 | Единицей учета посещений является одно посещение,
зарегистрированное в документации или БД, принятых в библиотеке. При автоматизированной книговыдаче посещение считается два раза, когда читатель берет книгу и когда сдает книгу, а как учитывать посещение в читальном зале библиотеки, где книговыдача не автоматизирована?
Відповідь. В читальному залі облік відвідувань має здійснюватися відповідно до п.8.1.ГОСТу 7.20-2000 "Бібліотечна статистика". В той же час, чи правильно ми зрозуміли, що Ви при автоматизований книговидачі здійснюєте облік відвідувань в 1 день 2 рази?
|
| Питання №5101 |
anna
10/11/2014 × 18:35 | Добрый день. В настоящее время я нахожусь в декретном отпуске, ребёнку два года. До этого я работала в отделе комплектования. Могу ли я заочно выйти на работу ( т.е. находится с ребёнком и работать на дому)
Відповідь. Відповідно до статті 179 КЗпП та статті 18 Закону України «Про відпустки» від 15.11.96 р. № 504/96-ВР за бажанням жінки в період її перебування у відпустці для догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку вона може працювати на умовах неповного робочого часу або вдома. При цьому за нею зберігається право на одержання допомоги по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку. Наскільки успішно роботу в відділі комплектування можна виконувати ”заочно” вирішує Ваш роботодавець. |
| Питання №5100 |
Lyudmila
10/11/2014 × 12:37 http://http://shbiblio.at.ua/ | Доброго дня! В нас вже давно не виплачують командировочних , тільки дорожні витрати. Але в цьому році мені ще з травня місяця на виплатили гроші навіть за дорожні витрати . Бухгалтер на моє запитання відповідає , що немає грошей. Але нам виплатили соціальну допомогу, а гроші за виїзди не дають. Скажіть , будь-ласка , чи маю я право вимагати виплати. Дякую.
Відповідь.ПОРЯДОК відшкодування витрат на проїзд пасажирським транспортом окремим категоріям працівників бюджетних установ та організацій у зв'язку з виконанням ними службових обов'язків затверджено Постановою Кабінету Міністрів України від 22 серпня 1997 р. N 922 /Режим доступу: http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/922-97-%D0%BF. |
Актуальна інформація
Вітаємо шановних відвідувачів на сайті, який супроводжує науково-методичний відділ Національної бібліотеки України імені Ярослава Мудрого (НБУ ім. Ярослава Мудрого). Наш відділ є науково-методичним та інформаційно-консультативним центром для публічних бібліотек України, а також співпрацює з бібліотеками різних типів і форм власності.
Пам'ятайте, що наповнення цього сайту - наша спільна робота. Якщо Ви маєте матеріали, що можуть зацікавити бібліотечну спільноту, або бажаєте підняти актуальну тему - чекаємо Ваших пропозицій на адресу method@nplu.org.
Шановні колеги! Якщо у вас змінилися реквізити (адреса, e-mail, URL, телефон тощо) надішліть повідомлення для відповідних коректив на сторінці сайту „Бібліотеки України”.
| Вітаємо
For Librarians
Библиотекарю
Пошук
Голосування
|