Розділи сайту
Мастрід
Нове на сайті
Інформація від майстра
Відвідувачі
 |
Запитання-відповіді
Питання №5167 |
ira
12/12/2014 × 14:43 | Доброго дня! В нас активні читачі вирішили створити громадську організацію " Любителі книг" при сільській бібліотеці. Голова сільської ради говорить, що громадська організація не має права бути при сільській бібліотеці ( зокрема збиратися на свої засідання в приміщені бібліотеки) мотивуючи тим, що бібліотека є державною установою. Ми не знаємо чи дійсно це так? Голова сільської ради дав уже третє на протязі двух тижнів розпорядження на перевірку роботи сільської бібліотеки, в останьому із них включив в склад комісії себе, як голову комісії, а членами комісії - головного бухгалтера та місцевого депутата.На наші запити, щодо підстав перевірок, відповіді не надаються. Чи правомірні дії сільського голови?
Відповідь. 1. Утворення, реєстрація, діяльність громадських об'єднань (ГО) в Україні врегульовано ЗУ ”Про громадські об'єднання” (від 22.03.2012 № 4572-VI, із змінами). Реєстрація громадської організації передбачає юридичну адресу. У Вашому випадку - це аж ніяк не адреса бібліотеки. Якщо легалізація ГО відбулась шляхом реєстрації, то лише тоді , відповідно до Ст. 25. Участь громадськості у бібліотечній справі ЗУ ”Про бібліотеки і бібліотечну справу”: громадяни та їх об'єднання мають право брати участь у фінансуванні програм розвитку бібліотечної справи, підтримці творчих починань у діяльності бібліотек, вирішенні соціальних і побутових проблем бібліотечних працівників. Це право реалізується шляхом створення читацьких рад бібліотек, благодійних організацій, розвитку спонсорства, меценатства, інших форм благодійництва. 2. Виконком сільської ради має право проводити певну роботу по здійсненню делегованих державою повноважень у галузі бюджету, в т.ч. у сфері культури. Ми не зовсім зрозуміли ситуацію щодо періодичності проведення перевірок сільської бібліотеки (”третя на протязі двух тижнів”),їх мети, адже за результатами проведених перевірок готуються аналітичні довідки та акти з зазначенням виявлених недоліків та рекомендаціями щодо їх усунення та недопущення їх у подальшій роботі. |
Питання №5166 |
Raisa 12/12/2014 × 10:02 | Яка форма підсумкового річного акту прийняття газет?
Відповідь. Питання обліку періодичних видань в бібліотеці регламентують – «Інструкція з обліку документів, що знаходяться в бібліотечних фондах» (затверджено Наказом МКіТ України 03.04.2007 N 22) /Режим доступу: http://zakon1.rada.gov.ua/laws/show/z0530-07 , міждержавний стандарт 7.20-2000 „Бібліотечна статистика”. Акти складаються на основі картотеки реєстрації (обліку) періодичних видань (згідно п.5.5, п.5.6 «Інструкції з обліку документів, що знаходяться в бібліотечних фондах»).В акті зазначають найменування та кількість отриманих річних комплектів газет. До акту додається опис (див. розділ 6 Положення). В таблиці Опису до акта необхідно передбачити графи: №п/п, назва річного комплекту, кількість, рік видання, відділ. |
Питання №5165 |
Polina
12/12/2014 × 07:42 | Доброго ранку! Допоможіть, будь-ласка, поставити УДК на статтю «Стандарти як основа документаційного менеджменту. Спеціальність «Соціальні комунікації». Дякую!
Відповідь. Національна парламентська бібліотека України класифікує документи за ББК. Рекомендуємо переадресувати запит до Книжкової палати України імені Івана Федорова (Режим доступу: http://www.ukrbook.net/), або до бібліотек вищих навчальних закладів, наприклад, Науково-технічної бібліотеки ім. Г. І. Денисенка НТУУ "КПІ" (Режим доступу: http://library.ntu-kpi.kiev.ua:8991/F/) або наукової бібліотеки Національного університету "Києво-Могилянська академія". |
Питання №5164 |
svetlana 11/12/2014 × 08:06 | Будьте добры, подскажите какие документы регламентируют смену штатного расписания. В нашей библиотеке (ВУЗа) 5 человек и все библиотекари, кроме заведующей. Нам надо одного библиотекаря перевести на должность библиографа по требованию руководства. В служебке надо указать статью на основании которой это возможно. Подскажите какую?
Відповідь. Зміни до штатного розпису проводяться за виробничою або іншою необхідністю, кількість та частота внесення змін чинним законодавством не обмежується. Посада бібліографа передбачає ефективне розв’язання завдань з організації виконання інформаційно-бібліографічної роботи. Це передбачено кваліфікаційними вимогами,які закріплено Довідником кваліфікаційних характеристик професій працівників (випуск 81. Культура і мистецтво. Розділ «Бібліотеки, централізовані бібліотечні системи»), затвердженим наказом Міністерства культури і мистецтв України № 168 від 14 квітня 2000 р.
|
Питання №5163 |
ljuda 10/12/2014 × 10:17 http://ukr.net | працюю в школі на 0.5 ставки. чи можу ще працювати в сільській бібліотеці на 0.75 ставки?
Відповідь. Можете, але не на керівній посаді. |
Питання №5162 |
natalia
10/12/2014 × 08:59 | На які закони України і підзаконні акти спиратися при реорганізації центральної районної бібліотеки (передача філій у сільські ради).Бібліотечну планету №2.2011р пропрацювала. Чи є ще щось нове у законодавстві саме про реорганізацію бібліотек (станомна 1.12.2014 року)?
Відповідь. 1). Згідно ст. 15 ЗУ «Про бібліотеки і бібліотечну справу» доцільність реорганізації та ліквідації бібліотек, що є у державній та комунальній власності, визначається відповідними органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування за погодженням із спеціально уповноваженим центральним органом виконавчої влади у сфері культури» – тобто із Міністерством культури України. Отже, будь-яке перетворення, реорганізація чи ліквідація будь - якої із бібліотек (чи то в місті, чи в сільській місцевості) повинна здійснюватися лише за погодженням з Міністерством культури. Подання про проведення реорганізації чи ліквідації бібліотек повинні надходити на адресу Мінкультури від органів місцевого самоврядування (засновників) до компетенції яких належить діяльність цих бібліотек. Подання повинні містити обґрунтування щодо доцільності прийняття такого рішення, інформацію про умови обслуговування населення бібліотечними послугами та щодо дотримання прав працівників бібліотек які реорганізуються чи ліквідовуються. /Джерело: сайт Міністерства культури України, лінк "Інтернет-питання": http://mincult.kmu.gov.ua/mincult/uk/publish/article/251749 2).2) Питання передачі бібліотечного фонду, як і інших матеріальних цінностей вирішує комісія з реорганізації, яка створюється внаслідок рішення районної ради після погодження з Міністерством культури України. Передача майна відбувається на підставі акту приймання- передачі.
|
Питання №5160 |
luda 09/12/2014 × 16:07 | Доброго дня! Будь ласка, дайте відповідь, чи може бібліотека брати благодійні внески, як правильно це оформити? Дуже дякую за відповідь!
Відповідь. У відповідності з ч. 4 ст. 13 Бюджетного кодексу України благодійні внески, гранти та дарунки є власними надходженнями бюджетних установ, які спрямовуються на організацію основної діяльності бюджетних установ. Відповідно до ст. 13 Кодексу власні надходження бюджетних установ отримуються додатково до коштів загального фонду бюджету і включається до спеціального фонду бюджету. Головне, щоб отримані благодійні внески, гранти, дарунки, майно і т. д. були оприбутковані (взяті на баланс) і використовувались за призначенням. Порядок отримання благодійних (добровільних) внесків і пожертв від юридичних та фізичних осіб бюджетними установами визначаються: Законом України ”Про благодійну діяльність та благодійні організації” від 05.07.2012 № 5073-VI/Режим доступу: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/5073-17 ; Порядком передачі дарунків, одержаних як подарунки державі, Автономній Республіці Крим, територіальній громаді, державним або комунальним установам чи організаціям», затверджений Постановою Кабінету Міністрів України від 16 листопада 2011 р. N 1195 /Режим доступу: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/1195-2011-п; Постановою Кабінету Міністрів України «Про затвердження Порядку отримання благодійних (добровільних) внесків і пожертв від юридичних та фізичних осіб бюджетними установами і закладами освіти, охорони здоров'я, соціального захисту, культури, науки, спорту та фізичного виховання для потреб їх фінансування» від 04.08.2000 N 1222 /Режим доступу: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/1222-2000-п ; згідно з Порядком, визначеним постановою Кабінету Міністрів України від 17.08.98 N 1295 ( 1295-98-п ) "Про затвердження Порядку розподілу товарів, отриманих як благодійна допомога, та контролю за цільовим розподілом благодійної допомоги у вигляді наданих послуг або виконаних робіт" /Режим доступу: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/1295-98-п ; Розділом VI. Бухгалтерський облік необоротних активів, отриманих як гуманітарна допомога, дарунок, безповоротна допомога ”ПОЛОЖЕННЯ з бухгалтерського обліку необоротних активів бюджетних установ” (затверджено Наказом Міністерства фінансів України 26.06.2013 № 611) /Режим доступу:http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/z1214-13/page4 ; Додаток 1 до Плану рахунків бухгалтерського обліку бюджетних установ (див. Клас 7. Доходи), затверджено Наказом Міністерства фінансів України 26.06.2013 № 611). |
Питання №5159 |
TATIANA
09/12/2014 × 14:51 | Доброго дня!
Просимо вказати теми Всеукраїнських соціологічних досліджень на 2015 рік, які проводитиме НПБ України.
Дякуємо.
Відповідь. 1). ”Книга. Бібліотека. Читання” (робоча назва). 2). Регіональні дослідження з історії ОУНБ та бібліотечної справи в регіоні для подання статей в УБЕ. |
Питання №5158 |
Valentyna
09/12/2014 × 11:57 | Добрий день! Скажіть, будь ласка, яким документом регламентується визначення авторського знаку для видань іноземними мовами? Наприклад, збірка оповідань має назву "A Twist in the Tale". Артикль не враховується, буде авторський знак Т 98. Які ще слова, крім артиклів, не враховуються? В якому документі про це можна прочитати? Дякую!
Відповідь. Якщо говорити про врахування артиклів при визначенні авторського знаку,то регламентуючим документом можна вважати правила організації і ведення абеткового каталогу. Звертаємо увагу на: инструктивно-методические указания / Междуведомственная каталогизационная комиссия при Государственной библиотеке СССР имени В. И. Ленина.- Москва, 1984 (див. гл. 1. Принципы организации и ведения алфавитного каталога, § 2, Общие правила расстановки, п. 4 : "Артикли в именительном падеже, являющиеся первым словом, при расстановке не учитываются…" (с. 10 зазначеного видання). Тут конкретно прописано, які артиклі яким чином слід враховувати чи ігнорувати.
Відділ документів іноземними мовами ВДІМ НПБУ.
|
Питання №5157 |
Svitlana 09/12/2014 × 09:11 | Добрий день! Наш вузівський репозитарій нещодавно отримав ISSN. Чи можна вважати розміщені в ньому статті науковців вишу електронними науковими публікаціями, якщо до цього вони не мали друкованого еквіваленту? Дякую
Відповідь. Враховуючи специфіку діяльності освітянських бібліотек пропонуємо переадресувати запит до фахівців методичного відділу НБ ім. М. Максимовича Київського національного університету ім.Т.Г.Шевченка, який здійснює загальне методичне керівництво бібліотеками вищих навчальних закладів ІІІ та IV рівнів акредитації всіх систем та відомств: http://www.library.univ.kiev.ua/ukr/about/metod.php3 .
|
Питання №5156 |
ekaterina 08/12/2014 × 17:43 | Як що моя освіта (див.пит.№5152)не відповідає кваліфікаційні вимоги до посади директора ЦБС, які прописано в Довіднику
кваліфікаційних характеристик професій працівників (випуск 81. Культура і мистецтво. Розділ «Бібліотеки, централізовані бібліотечні системи»), затверджений наказом Міністерства культури і мистецтв України № 168 від 14 квітня 2000 р.,але це як порушення ? Мене можуть звільнити чи я вже призначена ,навчаюсь і зауважень не буде?
Відповідь. Призначення на посаду відбувається відповідно до Вашої заяви і наказу роботодавця, в якому вказується посада, дата призначення, розмір посадового окладу. Бажаємо успіхів! |
Питання №5155 |
Liubov
08/12/2014 × 15:40 http://library.kr.ua | Доброго дня! Наказ Мінфіну від 02,09,2014 № 879 "Положення про інвентаризацію активів та зобов'язань" передбачає інвентаризацію
фондів щороку. Фонди ЦБС мають обсяг більше 100 тис. прим. і проводять переобліки відповідно до перспективного плану. Чи можуть сільські бібліотеки, які працюють в умовах децентралізації, проводити переобліки відповідно до перспективного плану як в ЦБС? Чи інвентаризація в них повинна відбуватися щорічно?
Відповідь. Відповідно до вищезазначеного ”Положення…” : ”Інвентаризація бібліотечних фондів за рішенням керівника підприємства за встановленим ним графіком може проводиться протягом року”. Рішення приймає керівник бібліотеки або її засновник (голова сільради). В свою чергу, ми сподіваємось на внесення конструктивних змін до Положення щодо проведення щорічної інвентаризації в бібліотеках з БФ менше 100 тис. од.
|
Питання №5154 |
olena
07/12/2014 × 13:37 | Здравствуйте. Я работаю школьным бибилотекарем при 8-часовом рабочем дне 5 дней в неделю. По приказу городского отдела образования возила школьников в санаторий на оздоровление в качестве воспитателя на 21 календарный день. Мой рабочий день в санатории начинался в 07.30 и заканчивался в 00.00 часов. На время нахождения в санатории моя зарплата сохранялась и, я надеюсь, выплатят командировочные. Отгулами мне отдают только отработанные субботы и воскресения. Меня интересует вопрос: имею ли я право требовать денежную компенсацию за переработанное в санатории время или, как альтернативу, забрать эти дни как отгулы?
Відповідь. Ми необізнані з умовами Вашого відрядження (розпорядженням керівника, строком відрядження, робочим графіком, умовами оплати), тому розібратись в Вашій ситуації мають керівник учбового закладу, бухгалтерія, голова профспілки. |
Питання №5153 |
ekaterina 05/12/2014 × 19:05 | Дополнение к вопросу № 5152. Я являюсь директором районной ЦБС (четвертая категория). Какой разряд у меня должен быть?Какой оклад?
Відповідь. При IV групі тарифний розряд директора ЦБС – 13. |
Питання №5152 |
ekaterina 05/12/2014 × 18:49 | Добрый вечер! Дайте ,пожалуйста, ответ на такой вопрос.Будучи библиотекарем 2 категории 9 разряда,окончив в этом году колледж культуры с отличием,была через 3 месяца ( 1 сентября) переведена на должность директора ЦБС с 9 разрядом и окладом 1435 грн.( поступив в университет культуры на третий курс с 1 сентября). Разряд не подняли до сих пор.Заведующие библиотек - филий имеют 11 разряд. Предыдущий директор имел образование (училище культуры) и 35 лет библиотечного стажа и 14 разряд.Начальник сектора культуры не хочет мне назначить 14 разряд. Имеет ли он право держать меня на должности директора с 9 разрядом?
Відповідь. 1). Посадовий оклад керівника ЦБС визначається відповідно до ”Схеми тарифних розрядів посад керівних працівників бібліотек, централізованих бібліотечних систем”, затверджені Наказом МКТ України від 18.10.2005 № 745 (із змінами)/Режим доступу: http://zakon1.rada.gov.ua/laws/show/z1285-05/page . Тарифний розряд директора ЦБС визначено в Таблиці 4. Відповідно, посадовий оклад (тарифна ставка) не може бути нижче, або вище від того, який передбачено вищезазначеним Наказом МКТ України. Також, звертаємо Вашу увагу на кваліфікаційні вимоги до посади директора ЦБС, які прописано в Довіднику кваліфікаційних характеристик професій працівників (випуск 81. Культура і мистецтво. Розділ «Бібліотеки, централізовані бібліотечні системи»), затверджений наказом Міністерства культури і мистецтв України № 168 від 14 квітня 2000 р. |
Питання №5151 |
Natali
05/12/2014 × 14:17 | Доброго дня! Для написання курсової роботи мені потрібно як приклад навести дослідження в марктинговому руслі обласних універсальних наукових бібліотек України за останні роки. Підскажіть, будь ласка, де можу знайти такий матеріал. Буду дуже вдячна вам за допомогу.
Відповідь. Пропонуємо скористатись розділом нашого сайту ”Сторінка дослідника”, лінк ”Дослідницька діяльність ОУНБ” /Режим доступу: http://profy.nplu.org/articles.php?lng=uk&pg=201 .
|
Питання №5150 |
Haluna
05/12/2014 × 10:21 | Дайте, будь-ласка, відповідь на запитання, які види допомоги мають бути виплачені бібліотекарю при звільненні.
Відповідь. Якщо у період роботи працівник не використав відпустку, її мають компенсувати при звільненні. |
Питання №5149 |
Polina
05/12/2014 × 07:41 | Доброго ранку! Підкажіть, будь-ласка, як правильно скласти бібліографічний опис поточного випуску (№ 5) покажчика «Наукові праці викладачів…» якщо в одному випуску вміщено 2 частини. Перша частина : доповнення до вип.2, 4 / В. С. Шульга. Друга частина: наукові праці, виданні у 2013 р. / Н.Г. Бутько, П. Р. Рудь. Кожна частина має окрему нумерацію документів та іменний покажчик. Як у цьому випадку краще зробити зміст (загальний для двох частин?) та нумерацію сторінок (наскрізну?). Дякую!
Відповідь. Відповідь надіслано 15.12.2014р. о 13.30. |
Питання №5148 |
Katerina 03/12/2014 × 20:52 | Добрий вечір! Скільки становить бюджет робочого часу для працівників бібліотеки в 2015 році. Дякую
Відповідь. Пропонуємо ознайомитись із Листом Міністерства соцполітики України від 09.09.2014 р. N 10196/0/14-14/13/ Режим доступу: http://www.nibu.factor.ua/ukr/info/N_rab_vrem/p-10196/ . |
Питання №5147 |
Oksana
03/12/2014 × 13:58 | Доброго дня! Проконсультуйте, будь-ласка, з даного питання. В умовах децентралізаціїї ЦБС (2012 рік), як правильно провести передачу книжкових фондів на облік сільських, міських рад. Єдиний книжковий фонд на даний час облікується в районній бібліотеці. Дякуємо за відповідь.
Відповідь. Комісія з реорганізації ще в 2012 році повинна була скласти передавальний акт або розподільчий баланс. При передачі майна в документах мали зазначатись загальна вартість майна кожної бібліотеки-філії, в т.ч. і бібліотечного фонду (його вартість та кількісний вираз). ЦРБ повинна була передати вже самостійним бібліотекам документи обліку БФ (Книги сумарного обліку, інвентарні книги , інвентаризаційні описи майна, накладні тощо). Новоутворені самостійні сільські бібліотеки входять у підпорядкування сільських рад, які мали затвердити нові регламентуючі документи в діяльності бібліотек. Додатково пропонуємо перечитати статтю вченого секретаря НПБУ Розколупи Н.І. «Правові аспекти реорганізації публічних бібліотек» // Бібліотечна планета. – 2011. - № 2. – С.7-8. http://profy.nplu.org/articles.php?lng=uk&pg=1643 . На сьогоднішній день питання передачі-прийому бібліотечного фонду мають вирішувати засновники бібліотек (сільські, міська ради). |
Питання №5146 |
Karina
02/12/2014 × 18:06 | Протягом року з ЦБС звiльнилося ряд працiвникiв - методисти, бiблiотекарi. Всi вони були "провiднi" i мали 12 розряд. Директор, приймаючи на iх мicце нових фахiвцiв присвоювала iм "мiнiмум -бiблiотекар 8 розряду, методист 8 розряду. Чи правильно це? Яким чином вносяться змiни в штатний розпис протягом року, якщо це потрiбно?
Відповідь. Протягом року роботодавець має право у будь-який час внести зміни до штатного розпису, зокрема: у зв’язку зі змінами в організації виробництва і праці, внаслідок чого змінюються розміри оплати праці, розряди, класи, назви професій, посад; за потреби ввести додатково певні посади (професії) чи, навпаки, вивести, виходячи з потреб установи, певну кількість штатних одиниць. Зазначимо, що кількість і періодичність змін до штатного розпису протягом року законодавством не обмежується, а будь-які зміни, що його стосуються, здійснюються лише на підставі наказу по установі. |
Питання №5145 |
Olena 02/12/2014 × 16:32 http://vk.com. | Доброго вечора! Надайте мені список літератури з теми курсової роботи: "Роль бібліотек у формуванні здорового способу життя". Дякую!
Відповідь. Просимо переадресувати запит на ”Віртуальну довідку” на офіційному сайті НПБУ /Режим доступу: http://www.nplu.org/article.php?id=40 . |
Питання №5144 |
Elena 02/12/2014 × 14:55 | Доброго дня,шановні колеги!Нас, бібліотечних працівників Донецької області, які працюють на звільнених теріторіях, хвилює питання :
ДОУНБ ім.Н.К.Крупської залишилась у м.Донецьку - попереду річні звіти.Кому міські та районі ЦБС будуть здавати річні звіти за 2014р.? Як нам бути. Хотілося би знати як вирішується це питання на рівні НПБ України. Вдячні за відповідь.
Відповідь. Шановні колеги! Звіт про діяльність (за формою 6-нк) бібліотеки централізованої бібліотечної системи - ЦРБ, бібліотеки, що не входять до складу ЦБС здають відділам (управлінням) культури районних державних адміністрацій; міські бібліотеки - управлінням культури міських держадміністрацій. Відділи культури районних і міських держадміністрацій надають зведену інформацію по району (місту) – управлінню культури області /Режим доступу: http://donoda.gov.ua/?lang=ua&sec=02&iface=ODA&cmd=details&args=id:596 ; Веб-сторінка: http://doncult.com ; E-mail: postmaster.kultoda@gmail.com ; nn.kultoda@gmail.com . Управління культури і туризму обласної державної адміністрації зведену інформацію по регіону – Міністерству культури України. |
Питання №5143 |
Tatyana
02/12/2014 × 14:42 | Доброго дня! У 2005 році з приміщення підвалу бібліотеки було вкрадено залізо на загальну суму більше 3 тисяч грн. За цим фактом міліція порушила кримінальну справу, яка до цих пір не закрита. Чи може зараз директор провести списання вкраденого і як правильно це зробити? Дякую за допомогу.
Відповідь. Операції зі списання вкраденого майна в бухгалтерському обліку відображаються відповідно до п. 1.10 та 2.9, 2.19 Типової кореспонденції субрахунків бухгалтерського обліку для відображення операцій з активами, капіталом та зобов’язаннями бюджетних установ, затвердженої наказом Мінфіну від 26.06.13 р. № 611. Якщо винні особи не встановлені та справи знаходяться в органах дізнання чи судового слідства, вартість викраденого майна списується з балансу установи й зараховуються на позабалансовий рахунок до моменту встановлення винних осіб або до надання відповідної інформації від органів дізнання чи досудового слідства за цими справами. |
Питання №5142 |
Kateruna 02/12/2014 × 11:35 | Добрий день! Бібліотека методичного кабінету управління освіти розташована в приміщенні школи. Заступник директора школи по господарчій частині вимагає залишити дублікат ключа від бібліотеки в секретаря. Не погоджуюсь. Як бути. Дякую за розуміння.
Відповідь. Дане питання в межах компетенції начальника відділу освіти і адміністрації школи. |
Питання №5141 |
Viktoriya
02/12/2014 × 11:13 | Як правильно описати книгу авторами якої є Дяченки Марина та Сергій?
Відповідь. Опрацювавши ДСТУ ГОСТ 7.1: 2006 "Система стандартів з інформації, бібліотечної та видавничої справи. Бібліографічний запис. Бібліографічний опис. Загальні вимоги та правила складання» (надання чинності з 1 квітня 2008 р. згідно з Наказом Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики N 10 від 16.01.2008 ), Ви визначаєте необхідний набір елементів опису за встановленими правилами з використанням універсальних розділових знаків та з легкістю отримуєте бібліографічний опис книги Марини та Сергія Дяченків. |
Питання №5140 |
Zanetta
02/12/2014 × 10:03 | Підкажіть будь ласка правила отримання для роботи дисертації у бібліотеці вишу. Чи існують загальні?
Відповідь. Загальних правил щодо отримання дисертацій в бібліотеці не існує. Пропонуємо ознайомитись з Правилами користування конкретної бібліотеки ВУЗу. |
Питання №5139 |
Alla
27/11/2014 × 10:53 | Доброго дня! Бібліотека одержала видання на іноземній мові. Яким джерелом користуватись для визначення авторського знаку у шифрі книги? (вузівська бібліотека). Дякую.
Відповідь. У відділі документів іноземними мовами (ВДІМ)НПБУ застосовується форматна розстановка, тому, відповідно, авторський знак визначається автоматично за допомогою модуля "Каталогізація" АБІС MARC SQL лише для періодичних видань. Якщо у Вас немає подібних налаштувань, наразі Ви можете скористатися Таблицями для латиниці Л.Б. Хавкіної, виданими ще в 1932 році, адже прізвища латиницею не дуже змінилися.
Вживати транслітерацію вважаємо неправильним і недоцільним, адже виникає невідповідність: документ іноземною мовою (латиною), а авторський знак - кирилицею.
З огляду на досвід інших бібліотек, раджу зазначити на книзі авторський знак за Таблицями для латиниці та розмістити картки в картковому каталозі та документи в фонді після алфавітного кириличного ряду у відповідному розділі класифікації, який використовується в Вашій книгозбірні (УДК , ББК для масових бібліотек, для наукових бібліотек тощо).
Гол. бібліотекар ВДІМ – Юхневич Ю.
|
Питання №5138 |
Juli 26/11/2014 × 09:36 | Добрий день! Бібліотека у нас публічна, центральна, при плануванні роботи сільських бібліотек-філій згідно норм тривалості
робочого часу на 2015 рік становить 2004,0 годин. При планувані роботи за "Типовими нормами часу на основні процеси бібліотечної роботи" виявилось, 1. якщо рахувати обслуговування користувачів за нормою часу на книговидачу, то загальна кількість годин необхідна на виконання бібліотечних процесів становить 3400 годин, а 2. якщо рахувати обслуговування користувачів за нормою часу відвідувань то ми вкладаємося в норму тривалості робочого часу на 2015 рік(2004 години). Питання: За основу розрахунку часу брати обслуговування користувачів за нормою часу на книговидачу чи обслуговування користувачів за нормою часу відвідувань? Дякую!
Відповідь. 1. Визначте комплексну норму часу і Ви оминете завищених результатів (3400 год.). Наприклад , комплексна норма обслуговування одного користувача-дорослого = 6 хв. Якщо в сільській-філії 1000 користувачів, то на рік процес обслуговування = 100 годинам, розстановка БФ (12000 на 1 бібліотекаря) =400 год. 2. Звертаємо увагу на п.1.6. Додатку 1 до Наказу МКТ України від 29.12.2008р. № 1631/0/16-08: ”Бібліотекам надається право розробляти та впроваджувати в установленому порядку власні норми часу, якщо вони відповідають більш високій продуктивності праці, або зміст технологічного процесу має підвищену складність та більшу деталізацію, визначені цими Типовими нормами”. Ви можете розробити окремі норми часу, створивши відповідну комісію, яка зробить заміри витрат часу на кожен процес, а далі затвердить відповідним наказом. |
Питання №5137 |
Juliu
25/11/2014 × 13:54 | Доброго дня! У нас виникло таке питання, два працівника займають тимчасові посади (декретні місця). Одна з тимчасових працівників після працевлаштування написала заяву про переведення на постійне місце роботи при наявності постійного місця роботи, інша не писала. Так трапилося, що одна з декретних працівників не має бажання виходити з декретної відпустки та працювати далі - розраховується, бібліотекар яка працює на її місці( працівник , яка не писала заяву) зараз написала заяву про переведення її на постійне місце роботи. Кого першого адміністрація повинна перевести на постійне місце роби? Дякую!
Відповідь. Нам невідомі нормативні документи, які б дозволяли написання заяви на працевлаштування при відсутності вакансії. Роботодавець здійснює професійний добір беручи до уваги професійні якості особи. Співбесіди, вивчення документів тощо - все це засоби, які забезпечують роботодавцеві можливість відібрати необхідного для роботи працівника, бо мета усіх цих засобів єдина — перевірка відповідності працівника роботі, яка йому доручається.
|
Питання №5136 |
Svitlana
24/11/2014 × 14:17 | В галузевому відділі бібліотеки ВУЗу, де працювало 4 бібліотекаря, один бібліотекар знаходиться в декретній відпустці, другого-скоротили. Чи правомірні дії директора бібліотеки, який зобов’язує виконувати безкоштовно навантажання відсутніх бібліотекарів 2-х бібліотекарів, які залишилися. Один із яких являється заввідділом. Які правові документи можна представити на захист бібліотекарів, що поки що залишилися працювати?
Відповідь. Діяльність Вашого відділу організовується згідно із річним планом роботи, який розробляється відповідно до Типових норм часу на основні процеси бібліотечної роботи ( затверджено МКТ України від 29.12.2008 № 1631/0/16 /Режим доступу: Режим доступу: http://profy.nplu.org/articles.php?lng=uk&pg=83). Ви фізично неспромозі виконувати річний обсяг обов’язків іншого працівника. |
Питання №5135 |
IRINA
24/11/2014 × 13:28 | Доброго дня, прошу надіслати відповідь на питання 5118 на електронну адресу. І ще одне питання Згідно наказу Мінфіну від 02,09,2014 № 879 "Положення про інвентиризацію активів та зобовязань" передбачає інвентерізацію фондів щороку? Якщо фонд близько 55 тисяч?!
Відповідь. 1. До 01.01.2015 р. діє Інструкція з інвентаризації матеріальних цінностей,розрахунків та інших статей балансу бюджетних установ (затверджено Наказом Головного управління Державного казначейства України 30.10.98 N 90 /Режим доступу: http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/z0728-98 ), де в п. 1.5 чітко визначає, що бібліотеки проводять інвентаризацію БФ: «… один раз у п'ять років або протягом п'яти років з охопленням інвентаризацією щорічно не менше 20 відсотків одиниць бібліотечного фонду із обов'язковим завершенням розпочатої інвентаризації цього майна». Зазвичай, інвентаризація бібліотечного фонду проводиться у відповідності із затвердженим перспективним планом, який складається на п'ять і більше років. 2. Відповідь надіслано 25.11.2014р. о 12.15. 3.Також шоковані від необхідності проведення щорічної інвентаризації бібліотечних фондів з 01.01.2015 р. |
Питання №5134 |
Natalia 24/11/2014 × 11:31 | Підкажіть, будь ласка чи має право завіряти річні плани завідуючих сільсьми бібліотеками директор районної бібліотеки в умовах децентралізації. І чи існують взагалі чіткі рекомендації по роботі районної бібліотеки та сільських бібліотек після проведення децентралізаці, якщо так, то наведіть їх. Дякую.
Відповідь. Право на створення, підписання, погодження, затвердження документів визначається актами законодавства, регламентом сільської ради і посадовими інструкціями. Директор РБ не може завіряти річні плани самостійних сільських бібліотек. В то й же час, можливо, він може їх погоджувати. Пропонуємо перечитати ПОЛОЖЕННЯ про Вашу бібліотеку, де прописуються питання щодо методичного керівництва Бібліотекою. |
Питання №5133 |
Galina
24/11/2014 × 11:18 http://kotljarevka@blogspot.com | Шановні колегі!Згідно пункту 1 та підпункту 5) Постанови КМ Украіни №117 від 23.04.2014р. за бюджетні кошти можно оформити попередню оплату лише у разі закупівлі періодичних видань на строк не більше одного року.Держказначейство не пропускає передплату на періодичні видання на перше півріччя 2015 року,пояснює,що це потрібно робити в січні 2015 року.У зв"язку з тим,що не подається попереднє замовлення та в січні-лютому затримується фінансування,бібліотекі не будуть получати періодичні відання десь 2-3 місяці.Що робити?
Відповідь. Змушені констатувати, що казначейство діє в відповідності до п.2 Постанови КМУ №117 від 23.04.2014. Пропонуємо бібліотекам звернутись за роз’ясненнями до Міністерства фінансів /Режим доступу: http://www.minfin.gov.ua/control/publish/article/system?art_id=49524&cat_id=59002. |
Питання №5132 |
Vera
24/11/2014 × 10:18 | Доброго дня! Скажіть, будь ласка, чи провомірні дії працівників методичного відділу, коли вони приходять з перевірками до філіалу бібліотеки, беруть формуляри читачів, дзвонять їм по телефону та ставлять запитання: чи є вони читачами цієї бібліотеки, чи відвідували вони її такого числа. Користувачів, щонайменше, це дивує, а є такі що обурюються. А як же закон про персональні дані, які надають саме цій біліотеці, а не всій системі? Дякую.
Відповідь. Якщо в ЦБС існує затверджений Порядок обробки персональних даних, то розпоряднику (директору або зав. бібліотеки) надано право обробляти ці дані від імені володільця. Умови використання персональних даних працівниками суб'єктів відносин (методистами), пов'язаних з персональними даними, відповідно до їхніх професійних обов'язків мають бути чітко визначені в вищезазначеному Порядку. Разом з тим, керівник ЦБС може доручити провести перевірку в філіях стану первинного обліку і статистичної звітності на достовірність та точність іншими методами. У разі виявлення приписок та інших перекручень первинних та статистичних даних існує адміністративна, кримінальна, дисциплінарна, матеріальна або цивільно-правова відповідальність. |
Питання №5131 |
nora 21/11/2014 × 15:05 | Доброго дня, підкажіть, будь ласка, директор бібліотеки (має статус ЮО) самостійно приймав рішення щодо проведення переоцінки основних засобів, а тепер він позбавляється даного права?
Відповідь. Дійсно, з 01січня 2015 року відповідні дії директор має погоджувати з органом, уповноваженим управляти об’єктами державної (комунальної)власності.
|
Питання №5130 |
anna
21/11/2014 × 14:05 | Шановні колеги! Допоможіть, будь-ласка. Основні документи, які на даний час регламентують списання літератури в бібліотеках України?
Відповідь. Стаття 18. Облік, зберігання та використання документів Закону України ”Про бібліотеки і бібліотечну справу” (від 27.01.1995 № 32/95-ВР, із змінами): ” Вилучення з бібліотечних фондів документів, у тому числі ветхих, тих, що втратили актуальність, наукову та виробничу цінність або які мають дефект, дублетних здійснюється у порядку, визначеному центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сферах культури та мистецтв. Вилучення документів з бібліотечних фондів за ідеологічними чи політичними ознаками забороняється”. Дозвіл на списання майна надає суб'єкт управління (місцевий орган виконавчої влади, що є розпорядником бюджетних коштів). Роз’яснення стосовно застосування Порядку списання об'єктів державної власності, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 8 листопада 2007 р. N 1314, бюджетними установами було надано Фондом державного майна у Листі «Щодо списання державного майна» від 06.03.2008 N 10-24-3206. Додатково див. відповіді на питання №№ 3343, 2701, 2251. |
Питання №5129 |
olia 21/11/2014 × 13:53 https://vk.com. | Доброго дня! Надішліть будь-ласка список літератури по темі курсової роботи "Соціологічні дослідження українських бібліотек". Дякую!
Відповідь. Просимо переадресувати запит на ВД НПБУ /Режим доступу: http://www.nplu.org/article.php?id=40 . В той же час, звертаємо увагу на розділи :”Сторінка дослідника” та ”Статистична аналітика” на сайті ”Бібліотечному фахівцю”. |
Питання №5128 |
Juli 21/11/2014 × 11:52 | Уточнение к Питання №5126 Juli 21/11/2014 × 08:59 Питання №5124 Juli 20/11/2014 × 15:05Работаю в ЦБ, занимаюсь планированием работы сельской библиотеки. В сельской библиотеке нет читального зала, но периодику выдают. Чем руководствоваться при рассчете норм времени согласно норм 1. Раздел 4.1
Обслуговування користувачів у читальному залі п. 8 - п. 11или2. Раздел 4.1 Обслуговування користувачів на абонементі п. 14 - п. 16
Відповідь. П. 16.
|
Питання №5127 |
mariya 21/11/2014 × 09:46 | Доброго дня, підскажіть, будь ласка, де можна знайти терміни зберігання документів саме по бібліотечній справі та примірну номенклатуру справ. У "Переліку ..." не можу знайти. Дякую.
Відповідь. Терміни зберігання документів, що створюються в результаті діяльності бібліотек представлені в Розділі 7.6. Організація роботи відомчої бібліотеки, довідково-інформаційного фонду "Переліку ..." . Документація, пов’язана з управлінськими функціями – в Розділі І , прогнозуванням і плануванням – в Розділі ІІ і т.п. |
Питання №5126 |
Juli 21/11/2014 × 08:59 | Хотелось бы уточнить "Питання №5124 Juli 20/11/2014 × 15:05 Добрый день!Подскажите пожалуйста существует ли норма времени на выдачу периодики/книг в читальном зале? P.S. в "Типових норм часу на основні процеси бібліотечної роботи" (затверджені Наказом Міністерства культури і туризму України 29.12.2008 N 1631/0/16-08) не нашли. Відповідь. Звертаємо увагу на пункти 8, 9, 10 Розділу 4.1 Обслуговування користувачів "Типових норм часу на основні процеси бібліотечної роботи"."т.к. в указанных пунктах речь идет о читальном зале, а если читального зала нет и это сельская библиотека. Каковы норма времени выдачи книг и норма времени выдачи периодики соответственно.Заранеее спасибо!
Відповідь. Будь-ласка, визначтесь, де саме Ви працюєте і які норми часу Вам необхідні. Заздалегідь вдячні за уважне опрацювання Розділу 4. Надання послуг користувачам "Типових норм часу на основні процеси бібліотечної роботи". |
Питання №5125 |
Viktoriya 20/11/2014 × 16:20 | Поясніть будь-ласка, крім посадової унструкції, які ще інструкції існують у відділі обслуговування дитячої бібліотеки. Дякую.
Відповідь. В першу чергу пропонуємо ознайомитись із Номенклатурою справ Вашої бібліотеки (або ЦБС) і звернути увагу на ”Положення про відділ обслуговування”. |
Питання №5124 |
Juli 20/11/2014 × 15:05 | Добрый день! Подскажите пожалуйста существует ли норма времени на выдачу периодики/книг в читальном зале?
P.S. в "Типових норм часу на основні процеси бібліотечної роботи" (затверджені Наказом Міністерства культури і туризму України 29.12.2008 N 1631/0/16-08) не нашли.
Відповідь. Звертаємо увагу на пункти 8, 9, 10 Розділу 4.1 Обслуговування користувачів "Типових норм часу на основні процеси бібліотечної роботи". |
Питання №5123 |
Tanya
20/11/2014 × 14:39 | Доброго дня! Чи списуються томи Леніна українською мовою? Дякую.
Відповідь. Просимо уточнити ефективність видачі вищезазначених видань за останні 10 років. Додатково див. відповідь на питання № 5099. |
Питання №5122 |
svitlana
20/11/2014 × 08:32 | Доброго дня, колеги! Прошу надіслати відповідь на питання 5118 на адресу andre-chuk@ukr.net. Зазадалегідь вдячна!
Відповідь надіслано 20.11.2014р. о 17.25. |
Питання №5121 |
Ksenia 19/11/2014 × 13:35 | Доброго дня, мої колеги вже неодноразово обговорювали проблему щодо 50% надбавки. У мене 3 питання. По-перше, Положення про надбавки має бути одне для всіх видів надбавок чи для встановлення надбавки за особливі умови роботи (по постанові КМУ № 1073 зі змінами) має бути окреме положення? По-друге, що мається на увазі у постанові під "особливими умовами роботи" бібліотекарів? І чи логічно і законно, що розмір надбавки за особливі умови роботи буде не у всіх однаковий, а залежатиме, наприклад, від ефективності і якості роботи співробітника? По-третє, керівництву бібліотеки всі інші надбавки, премії тощо погоджувало або призначало управління культури, крім цих 50%, які нараховувалися автоматично. Тож тепер директор сам буде встановлювати розмір цієї надбавки і собі і заступникам, чи начальник управління культури має погоджувати наш наказ? встановлювати своїм наказом за нашим клопотанням? Дякую
Відповідь. 1.Законодавство не вимагає Положення про надбавки. Якщо Ви його розробили – це Ваше право. 2. Нормативно-правовими актами поняття "особливі умови роботи" не визначено. 3. Конкретний розмір надбавки встановлюється керівником установи, закладу, організації у межах фонду оплати праці. Розмір надбавки саме директору буде визначати управління культури . 4. Додатково пропонуємо ознайомитись з Листом ЦК Профспілки від 10.04.2014 р. № 02-92 та Листом ЦК Профспілки 23.04.14 р. № 02-99. |
Питання №5120 |
Liza
18/11/2014 × 09:57 | Доброго дня.Скажіть будь ласка,прийшовши на роботу попередній робітник не зробив акти заміни та списання літератури ще з вересня.Зараз як вірно поступити,акти по номеру пішли попорядку.Як правильно зробити?
Відповідь. Не зовсім зрозуміли ситуацію щодо ”… попередній робітник не зробив акти заміни та списання літератури ще з вересня”. І що саме заважає Вам оформити акт до кінця поточного року? |
Питання №5119 |
Svitlana
17/11/2014 × 15:34 | Доброго дня! Скажіть, будь ласка, чи може кандидат наук, маючи 100%навантаження викладача, обіймати 0, 5 ставки посади директора наукової бібліотеки ВУЗу 4 рівня.
Відповідь. Ні, не може. Директор бібліотеки – керівна посада. Відповідно до підпункту 3 пункту 3 постанови КМУ від 30.08.2002 № 1298 «Про оплату праці працівників на основі Єдиної тарифної сітки розрядів і коефіцієнтів оплати праці працівників установ, закладів та організацій окремих галузей бюджетної сфери» доплати за суміщення професій (посад) керівникам структурних підрозділів бюджетних установ не встановлюються. Згідно з пунктом 4 Положення про умови роботи за сумісництвом працівників державних підприємств, установ і організацій, затвердженого наказом Мінпраці, Мінюсту, Мінфіну від 28.06.1993 № 43, керівники структурних підрозділів не мають права працювати за сумісництвом. Також, дозволимо нагадати, посада директора бібліотеки вимагає наявності повної вищої освіти відповідного напряму підготовки (магістр, спеціаліст); післядипломної освіти в галузі управління; стаж бібліотечної роботи за професіями керівників нижчого рівня: для магістра — не менше 1 року, спеціаліста — не менше 3 років. |
Питання №5118 |
Anzhela
17/11/2014 × 08:42 | Шановні колеги! Вкрай необхідні нормативні документи, які регламентують питання організації та ведення Єдиної реєстраційної картотеки читачів (користувачів). Чи існують типові документи: положення про ЄРК, затверджений порядок, інструкція (або методика) з ведення ЄРК тощо? Дякуємо всім, хто допоможе!
Відповідь надіслано 19.11.2014 о 16.20. |
Питання №5117 |
stella 16/11/2014 × 06:30 | Який індекс ББК буде мати книга "Адміністративне процесуальне право". Дякуємо
Відповідь. За ББК для масових бібліотек: 67.401.
|
Актуальна інформація
Вітаємо шановних відвідувачів на сайті, який супроводжує науково-методичний відділ Національної бібліотеки України імені Ярослава Мудрого (НБУ ім. Ярослава Мудрого). Наш відділ є науково-методичним та інформаційно-консультативним центром для публічних бібліотек України, а також співпрацює з бібліотеками різних типів і форм власності.
Пам'ятайте, що наповнення цього сайту - наша спільна робота. Якщо Ви маєте матеріали, що можуть зацікавити бібліотечну спільноту, або бажаєте підняти актуальну тему - чекаємо Ваших пропозицій на адресу method@nplu.org.
Шановні колеги! Якщо у вас змінилися реквізити (адреса, e-mail, URL, телефон тощо) надішліть повідомлення для відповідних коректив на сторінці сайту „Бібліотеки України”.
| Вітаємо
For Librarians
Библиотекарю
Пошук
Голосування
|