Розділи сайту
Мастрід
Нове на сайті
Інформація від майстра
Відвідувачі
|
Запитання-відповіді
Питання №5205 |
Svetlana
16/01/2015 × 19:52 | Шановні колеги! Проконсультуйте, будь ласка, по такому питанню: чи маємо ми, працівники центральної районної бібліотеки, право на отримання надбавки у граничному розмірі 50% та на грошову індексацію заробітної плати у 2015 році? Керівник повідомив, що ні надбавку, ні грошову індексацію ми ЗОВСІМ не будемо отримувати. Причина - немає коштів. Чи правомірно це, адже Постанови КМУ № 1073 та № 89 ніхто не відміняв. До речі, вже не один рік бібліотекарі працюють на 0,75% посадового окладу. Дякую.
Відповідь. 1). Діючою Постановою № 1073 працівникам державних і комунальних бібліотек встановлено надбавку за особливі умови роботи у граничному розмірі (10 %, 20%, 35 % і т.п., але не більше 50%). Конкретний розмір надбавки встановлюється керівником установи, закладу, організації у межах фонду оплати праці. Залишається діючою і Постанова КМУ «Про затвердження Порядку виплати доплати за вислугу років працівникам державних і комунальних бібліотек» від 22 січня 2005 р. N 84/Режим доступу: http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/84-2005-%D0%BF. 2). Виходячи з норм ст. 95 Кодексу законів про працю України та ЗУ «Про індексацію грошових доходів населення» від 03.07. 1991 року № 1282-XII /Режим доступу: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/1282-12 індексація є обов’язковою виплатою. Уразі перевищення індексом споживчих цін встановленого порогу (101%) роботодавці повинні індексувати зарплату працівникам. Бюджетні установи повинні нараховувати індексацію доходів громадян, навіть якщо в кошторисі не вистачає коштів на ці цілі.
|
Питання №5204 |
Alla 16/01/2015 × 15:38 |
Шановні колеги! Підкажіть, будь ласка,
на підставі якого документа треба платити за довідку про зарплату? Дякую.
Відповідь. Незалежно від форми власності підприємства та його підпорядкування всі довідки працівникам (і не працівникам) мають видаватися без стягнення плати за них, тобто безкоштовно (ст. 21 ЗУ «Про звернення громадян» від 02.10.1996 № 393/96-ВР, із змінами /Режим доступу: http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/393/96-%D0%B2%D1%80).
|
Питання №5203 |
Nika
16/01/2015 × 12:32 | Підкажіть, будь ласка, згідно якого документа бібліотека має право стягувати пеню за порушення термінів користування документом. На сайті Міністерства культури сказано, що "стягування пені по суті не являється платною послугою". Дякую.
Відповідь. В першу чергу - це ст.20 ЗУ «Про бібліотеки і бібліотечну справу» і п.3.9. «Типових правил користування бібліотеками в Україні» (затверджено Наказом Міністерства культури і мистецтв України 05.05.99 N 275).
Стягнення пені – це не платна послуга, а самостійна штрафна санкція. Відповідно до п.14.1.162. Податкового кодексу України пеня - сума коштів у вигляді відсотків, нарахованих на суми грошових зобов'язань, не сплачених у встановлені законодавством строки. Додатково пропонуємо ознайомитись із ст.549 Цивільного кодексу України /Режим доступу: http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/435-15 , ст. 230 Господарського кодексу України/Режим доступу: http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/436-15/page7 , п. 48, п.49 Інформаційного листа Вищого господарського суду України від 07.04.2008 N 01-8/211 «Про деякі питання практики застосування норм Цивільного та Господарського кодексів України»/Режим доступу: http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/v_211600-08/page .
|
Питання №5202 |
Katerina 15/01/2015 × 19:17 | Добрий вечір! Прошу пояснити: якщо бібліотекар працює за сумісництвом, як індексувати його зарплату?
Відповідь. Пропонуємо ознайомитись із Листом Мінсоцполітики України від 01.08.2014 р. N 8538/0/14-14/10 щодо індексації грошових доходів /Режим доступу: http://www.profiwins.com.ua/uk/letters-and-orders/ministry-of-labor-and-social-policy/5224-8538.html . |
Питання №5201 |
Valentina 15/01/2015 × 12:43 | Управління юстиції вимагає реєструвати в них наказ про надання платних послуг в бібліотеці., (це робили ми раніше років 10 тому, потім саме ж управління юстиції відмовило в реєстрації через певні зміни в їх діяльності).В Положенні про ЦБС відсутній запис про те, що ми- суб'єкти господарювання, бібліотека - не прибуткова установа, не орган державної влади. Керуємось наказом вищестоячого органу - відділу культури. Чи може є якісь зміни в нормативних документах ?
Відповідь. Пропонуємо ознайомитись з консультацією «Порядок державної реєстрації нормативно-правових актів», підготовленою Департаментом реєстрації та систематизації нормативних актів на офіційному веб-сайті Міністерства юстиції України /Режим доступу: http://www.minjust.gov.ua/9549#5 (див. розділ «Які акти підлягають державній реєстрації»). Також, відповідно до ПОЛОЖЕННЯ про районні, районні у містах, міські (міст обласного значення), міськрайонні, міжрайонні управління юстиції (затверджено Наказом Міністерства юстиції України 23.06.2011 № 1707/5 //Режим доступу: http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/z0760-11 ) управління юстиції має право одержувати в установленому законодавством порядку інформацію, документи і матеріали від державних органів та органів місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій усіх форм власності та їх посадових осіб. Саме управління культури має надати на перегляд управлінню юстиції пакет документів на впровадження платних послуг в ЦБС щодо їх відповідності Конституції та законодавству України. |
Питання №5200 |
Alla
14/01/2015 × 16:19 |
Добрий вечір,підкажіть, які нормативні документи регламентують можливість суміщення в бібліотеці? Дякую.
Відповідь. Нормативна база: ЗУ «Про оплату праці» від 24.03.1995р. №108/95-ВР /Режим доступу: http://zakon1.rada.gov.ua/laws/show/108/95-%D0%B2%D1%80 ; Постанова Ради Міністрів СРСР «Про порядок і умови суміщення професій (посад)» від 04.12.1981 р. №1145 /Режим доступу: http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/v053-400-82 ; Постанова Верховної Ради України «Про порядок тимчасової дії на території України окремих актів законодавства Союзу РСР» від 12.09. 1991р. № 1545- XII /Режим доступу: http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/1545-12 ; Постанова КМУ «Про умови і розміри оплати праці керівників підприємств, заснованих на державній, комунальній власності, та об'єднань державних підприємств» від 19 травня 1999 р. N 859 /Режим доступу: http://zakon0.rada.gov.ua/laws/show/859-99-%D0%BF ; Постанова Пленуму Верховного суду України від 24.12.1999 р. № 13/Режим доступу: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/v0013700-99 .
|
Питання №5199 |
Alla
14/01/2015 × 15:23 |
Уточніть будь-ласка, як в наказі правильно зазначити
інвентаризаційну комісію? Дякую.
Відповідь. Положенням про інвентаризацію активів та зобов’язань (затверджено Наказом Міністерства фінансів України 02.09.2014 № 879) змінено назви інвентаризаційних комісій: замість терміна «центральна інвентаризаційна комісія» використовується термін «інвентаризаційна комісія» , замість терміна «місцева інвентаризаційна комісія» - термін «робоча інвентаризаційна комісія». Оскільки голова і склад інвентаризаційних комісій (робочих інвентаризаційних комісій) затверджується наказом керівника бюджетної установи, то під час його видання на 2015 рік слід використати нову термінологію.
|
Питання №5197 |
Inna
09/01/2015 × 11:05 | Доброго дня, шановні колеги! Хотілось би уточнень з приводу запитання №5194. Це цікавить багатьох. Адже багато бібліотек створюють електронні бібліотеки, які користуються попитом. Реєструються користувачі, скачують електронні видання. А форма 6-НК передбачає лише звернення на веб-сайт. Міждержавний стандарт ГОСТ 7.20.2000 "Біблітечна статистика" п. 7.4 визначає , що одиницею обліку користувачів, що звертаються до бібліотеки або органу НТІ через електронні інформаційні мережі є код користувача (особи або організації), зафіксований на сервері бібліотеки...", а п. 8.2. , що "одиницею обліку звернень до електронної бібліотечно-інформаційної мережі є одне звернення на сервер бібліотеки або орган НТІ". То для форми 6-НК розділу ІІ графа 9 "кількість звернень на веб-сайт бібліотеки"користуватись п.7.4 чи п 8.2. ГОСТу?
Відповідь. На сьогоднішній день відповідно до Інструкції щодо заповнення форми звіту N 6-НК "Звіт про діяльність державних, публічних бібліотек, централізованих бібліотечних систем (ЦБС), що віднесені до сфери управління Міністерства культури і туризму України" (затверджено Наказом Міністерства культури і туризму України 05.12.2007 N 75 /Режим доступу: http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/z1385-07 ) у графі 9 вказується кількість відвідувань на веб-сайт бібліотеки (див. показники лічильника). Відповідно до ГОСТу 7.20-2000 - це п.8.2. |
Питання №5196 |
olena
06/01/2015 × 14:04 | Чи буде введено в 2015 році нову форму звіту 6-нк?
Відповідь. За 2014 рік звітуємо за формою звіту N 6-НК, затверджену Наказом Міністерства культури і туризму України 05.12.2007 N 75.
|
Питання №5195 |
Olena 05/01/2015 × 00:53 | Шановні бібліотечні фахівці-юристи, підкажіть будь ласка. В 2015 році є якісь зміни стосовно бібліотекарів-пенсіонерів? Чи буде ще скорочення взагалі? Дуже дякую.
Відповідь. 1) Нам невідомі законодавчі положення та адміністративні правила, які б уможливлювали дискримінацію працівників-пенсіонерів (в т.ч. бібліотекарів) в галузі праці та занять. 2). За певних обставин власник або уповноважений ним орган може (а інколи змушений) змінювати чисельність або штат працівників шляхом скорочення. І скористатись таким правом він може будь-коли, оскільки законодавство про працю не встановлює щодо цього жодних часових обмежень. |
Питання №5194 |
Natali 31/12/2014 × 10:25 | Добрый день, уважаемые коллеги! С наступающим Новым годом вас поздравляем. Здоровья, мира желаем вам. Ответьте, пожалуйста, на следующий вопрос. На блоге нашей библиотеки организован виртуальный читальный зал (ссылки на сайты периодических изданий). Пользователь блога проходит регистрацию, счетчик фиксирует скачивание информации. Вопрос: в учет основных показателей статданных библиотеки (пользователь, посещение, книговыдача) включается виртуальный пользователь, его обращение к виртуальному читальному залу и количество скаченной информации.
Відповідь. Якщо робота з підтримки блогу ведеться співробітниками певного підрозділу бібліотеки, в робочий час, відображена в положенні про відділ (бібліотеки), посадових інструкціях та планах роботи відділу (бібліотеки), тоді можна вести мову про включення показників відвідування блогу до загальних звітних показників бібліотеки. Далі пропонуємо діяти згідно з ГОСТом 7. 20 - 2000 "Библиотечная статистика" (Режим доступу: http://gsnti-norms.ru/norms/common/doc.asp?2&/norms/stands/7_20.htm). Так, у пункті 7.4.1 цього стандарту зазначено: "Учет общего числа пользователей, обращающихся в библиотеку или орган НТИ через электронные информационные сети, осуществляется по количеству неодинаковых кодов лиц и организаций, зарегистрированных на сервере библиотеки или органа НТИ." |
Питання №5193 |
ljudmila 31/12/2014 × 10:19 | Вітаю з різдвяно-новорічними святами, Шановні! Щастя, Любові, Миру, Добра! Якщо ваша ласка, підкажіть на які документи крім Закону "Про бібліотеки...", постанови №1271, 2011р. можна спиратися, готуючи Положення про платні послуги в міських бібліотеках. Дуже дякую.
Відповідь.ДЯКУЄМО!!!
Звертаємо увагу на Закон України «Про культуру», Податковий і Бюджетний (нова редакція відбудеться 25.01.2015р.) кодекси України, проект наказу Міністерства культури України, Міністерства фінансів України, Міністерства економічного розвитку і торгівлі України "Про затвердження Порядку визначення вартості та надання платних послуг закладами культури"на офіційному сайті МКУ /Режим доступу:
http://mincult.kmu.gov.ua/mincult/uk/publish/article/298281 .
|
Питання №5192 |
Olga
30/12/2014 × 19:54 | Доплаты не сохранятся, слава Богу! Примите поздравления, дорогие наши!
Відповідь. Вашими б устами та мед пити! Тому,бажаємо козі здоров'я, цапові розуму! |
Питання №5191 |
Lubov
30/12/2014 × 09:25 | Чи збережуться 50% доплити бібліотекарям у 2015 році?
Відповідь. На сьогоднішній день нам невідомі документи, які б відміняли дію Постанови КМУ . № 1073 від 30 вересня 2009 р. Відповідно до Постанови КМУ № 89 від 25 березня 2014 р. надбавку за особливі умови роботи встановлюється у граничному розмірі 50 відсотків посадового окладу. Конкретний розмір надбавки встановлюється керівником установи, закладу, організації у межах фонду оплати праці. |
Питання №5190 |
bobby 29/12/2014 × 16:00 | Добрий вечір! Прошу пояснити: бібліотеки дійсно позбавлені права на передплату?Дякую!
Відповідь. Ні, якщо передбачено кошти на передплату.
|
Питання №5189 |
Juli 29/12/2014 × 08:19 | Уточнение к Питання №5182 Juli 24/12/2014 × 15:17 Добрый день!Библиотека у нас публичная, центральная. У нас нет обменно-резервного фонда, в данный момент передаем книги в пределах ЦБС из ЦБ в филиал. При списании книг с ЦБ цену индексируем, какую цену указывать при передаче в филиал - проиндексированную или оценочную(рыночную).Заранее спасибо. Відповідь.Просимол уточнити: Ви передаєте до бібліотек-філіалів ЦБС саме списані книги ?В данный момент не списаны, но планируем с баланса ЦБ списать, а на баланс филиала поставить. В бухгалтерии стоимость книг по каждой библиотеке учитывается по отдельности.
Відповідь. В умовах діючої ЦБС, Ви маєте не списувати, а скласти приймання-передачі (внутрішнє переміщення). Акт складається постійно діючою комісією, утвореною розпорядчим документом установи, і затверджується керівником установи. Майно передається за первісною (відновлювальною) вартістю з урахуванням переоцінок (проіндексовані, але ніяк не ринкові). Бухгалтерія здійснює дії відповідно до Положення з бухгалтерського обліку запасів бюджетних установ (затверджено Наказом Міністерства фінансів України 14.11.2013 № 947. Увага ! Редакція вищезазначеного Положення відбудеться 01.01.2015 року). |
Питання №5188 |
Vera 28/12/2014 × 15:10 | Доброго дня,шановні колеги!Прийміть наші найщиріші вітання з Новим роком та Різдвом Христовим.Нехай ці свята – вісники оновлення, мрій і сподівань – принесуть Вам і Вашій родині добро, мир і достаток. Бажаю, щоб у новому році Ви зробили все те, про що так давно мріяли. Вірю, що у новому році Ви відчуєте турботу з боку колег, тепло друзів та близьких. Щастя Вам, міцного здоров’я, здійснення найзаповітніших бажань. З Новим Роком !Шановні колеги,доможіть, будь ласка, знайти ДСТУ7448:2013"Інформація і документація.Бібліотечно-інформаційна діяльність.Терміни та визначення понять".Дякуємо за допомогу.
Відповідь. ДЯКУЄМО ! Шановна пані Vera , пропонуємо ідентифікуватись. Також, звертаємо увагу, що умови видання та розповсюдження стандартів прописано в Ст. 16 ЗУ «Про стандартизацію» (№ 2408-III, в редакції від 02.12.2012). До Ваших послуг Книжкова палата України /Режим доступу: http://www.ukrbook.net/, «Магазин стандартів» ДП «УкрНДНЦ» /Режим доступу: http://www.ukrndnc.org.ua/index.php?option=com_content&task=view&id=27 , Науково-інформаційний центр "ЛЕОНОРМ"/Режим доступу: http://www.leonorm.com.ua/p/ukr/prodleon.htm, або замовити по МБА. |
Питання №5187 |
Lena
26/12/2014 × 13:13 | Добрий день, шановні колеги! Які документи регламентують навантаження на сільського бібліотекаря (500 читачів, 1000 книговидача). Дякую.
Відповідь. Вищезазначених нормативів не існує. При розрахунку навантаження необхідно керуватись Типовими нормами часу на основні процеси бібліотечної роботи, затверджені наказом МКіТ України від 29.12.2008 №1631/0/16-08 /Режим доступу: http://profy.nplu.org/articles.php?lng=uk&pg=83 , які передбачають всі напрями діяльності (поповнення бібліотечного фонду; бібліотечну обробку та каталогізування документів; організацію БФ; надання послуг користувачам; надання довідково-бібліографічних послуг; соціокультурну діяльність, рекламу бібліотеки та бібліотечних послуг; роботу з організації праці та управління тощо). Визначення навантаження вирішує питання щодо зайнятості бібліотекарів (режим нормального робочого часу, неповний робочий час, неповний робочий тиждень). |
Питання №5186 |
Lena
26/12/2014 × 12:55 | Шановні колеги! В звіті про
діяльність державних, публічних бібліотек, централізованих бібліотечних систем (ЦБС), що віднесені до сфери управління Міністерства культури і туризму України (форма 6-НК), не зрозуміло, куди відносити відвідування інтернет - центру бібліотеки?
Відповідь. Звіт за формою 6-НК (річна) не передбачає виокремлення даного показника. Тому, відповідно до п.5.3. Інструкції щодо заповнення форми звіту N 6-НК "Звіт про діяльність державних, публічних бібліотек, централізованих бібліотечних систем (ЦБС), що віднесені до сфери управління Міністерства культури і туризму України"(затверджено Наказом Міністерства культури і туризму України 05.12.2007 N 75),кількість відвідувань інтернет - центру бібліотеки пропонуємо включити до графи 8 звіту за формою 6 –нк . |
Питання №5185 |
Swetlana
25/12/2014 × 19:35 | Шановні колеги! Підкажіть, будь ласка, хто в центральній районній бібліотеці повинен вливати та вилучати каталожні картки в алфавітному та систематичному каталогах, які розміщені у відділі обслуговування: працівник абонементу, читальної зали чи відділу обробки та комплектування фондів.
Відповідь. Зазвичай працівники відділу обробки та комплектування фондів. Пропонуємо перечитати посадові інструкції працівників. |
Питання №5184 |
Lyudmila 25/12/2014 × 14:04 | Доброго дня, шановні колеги. Допоможіть, будь ласка, визначити шифр УДК та ББК до десертації на тему "Методика формування креативності студентів гуманітарно-педагогічного коледжу у процесі навчання образотворчого мистецтва" та друга тема "Формування креативності студентів гуманітарно-едагогічного коледжу в процесі навчання образотворчого мистецтва". Дуже вдячні за допомогу.
Відповідь. Визначення індексів УДК/ББК на замовлення слід вважати платною послугою згідно з «Переліком платних послуг, які можуть надаватися закладами культури, заснованими на державній та комунальній формі власності», затвердженим Постановою Кабінету Міністрів України № 1271 від 12.12. 2011 р. Пропонуємо переадресувати запит до Книжкової палати України імені Івана Федорова /Режим доступу: http://www.ukrbook.net/ . |
Питання №5183 |
lilya
25/12/2014 × 07:40 | Доброго дня! Допоможіть у такому питанні: книги-мініатюри (10x10) відносяться до рідкісних чи цінних видань? Дякую!
Відповідь. Вважається, що книги-мініатюри є одними з кращих зразків поліграфічного та художнього оформлення, тому їх варто віднести до цінних видань, хоча терміни ”рідкісна книга” та ”цінна книга” дуже схожі.
Відділ рідкісних і цінних книг.
|
Питання №5182 |
Juli 24/12/2014 × 15:17 | Добрый день! Библиотека у нас публичная, центральная. У нас нет обменно-резервного фонда, в данный момент передаем книги в пределах ЦБС из ЦБ в филиал. При списании книг с ЦБ цену индексируем, какую цену указывать при передаче в филиал - проиндексированную или оценочную(рыночную). Заранее спасибо.
Відповідь.Просимол уточнити: Ви передаєте до бібліотек-філіалів ЦБС саме списані книги ? |
Питання №5181 |
Irina
24/12/2014 × 14:14 |
Підкажіть,якщо вчитель за сумісництвом працює бібліотекарем, Він має проходити атестацію як бібліотекар? Дякую.
Відповідь. Відповідно до п.1.4. Положення про проведення атестації працівників підприємств, установ, організацій та закладів галузі культури (затверджено Наказом Міністерства культури туризму України від16.07.2007 N 44 (із змінами)) особи, які працюють за сумісництвом - атестації не підлягають.
|
Питання №5180 |
irina 24/12/2014 × 14:04 | Доброго дня! Підкажіть, будь ласка, де знайти додаткові таблиці до звіту. Дякую.
Відповідь. Будь-ласка, уточніть: про який звіт йде мова? |
Питання №5179 |
Tatiana 24/12/2014 × 10:42 | Доброго дня, шановні колеги!
Прошу Вашої консультації щодо нормування підготовки буктрейлеру. Дякую.
Відповідь. Звертаємо увагу на п.1.6. Додатку 1 до Наказу МКТ України від 29.12.2008р. № 1631/0/16-08: ”Бібліотекам надається право розробляти та впроваджувати в установленому порядку власні норми часу, якщо вони відповідають більш високій продуктивності праці, або зміст технологічного процесу має підвищену складність та більшу деталізацію, визначені цими Типовими нормами”. Ви можете розробити норми часу, створивши відповідну комісію, яка зробить заміри витрат часу на процеси із створення буктрейлера та затвердить їх відповідним наказом. |
Питання №5178 |
faina 22/12/2014 × 23:16 | Прошу роз’яснити ситуацію : Коли зав. бібліотеки, який звільняється має передати матцінності новому зав. бібліотеки? Дякую
Відповідь. Пропонуємо ознайомитись із Листом Мінсоцполітики від 24.07.2013р. № 8117/0/14-13/06 /Режим доступу: http://www.profiwins.com.ua/uk/letters-and-orders/ministry-of-labor-and-social-policy/4221-8117.html .
|
Питання №5177 |
Olena
22/12/2014 × 16:35 |
Добрий вечір! Прошу пояснити: під час проведення заходу в бібліотеці приймали участь абонемент і читальний зал. Паспорт оформлюється один. А як бути з обліком в Щоденниках роботи: запис має бути в Щоденнику лише читального зала, або і на абонементі також? Дякую!
Відповідь. Дійсно, Паспорт заходу оформлюється один, адже відповідно до Примітки 3 в Розділі 13 ГОСТ 7.20-2000 Бібліотечна статистика:” Захід, в організації та проведенні якого брало участь кілька структурних підрозділів, обліковується один раз”. Запис в Щоденниках роботи може бути в одному структурному підрозділі один ( на аб., або в ч/з), або в кожному структурному підрозділі, але з переліком тих форм роботи, за які безпосередньо відповідав аб. або ч/з. Запис в Щоденниках роботи здійснюється в відповідності до обліку, прийнятого в бібліотеці.
|
Питання №5176 |
Victoria
22/12/2014 × 07:39 | Чи потрібно завідувачу районної бібліотеки, яка є юридичною особою, погоджувати звільнення/прийом на роботу з начальником відділу культури району?
Відповідь. Будь-якій посадовій особі (в т.ч. зав. РБ) делеговані певні повноваження. Документальне закріплення представниць¬ких повноважень керівника РБ визначаються в cтaтyтi (чи положенні) РБ та його посадовою інструкцією. Пропонуємо перечитати вищезазначені документи. |
Питання №5175 |
nina 19/12/2014 × 15:41 | Підкажіть, який пакет документів потрібно зібрати працівнику культури, який живе і працює в сільські місцевості для оформлення пільг на оплату комунальних платежів.
Відповідь. Дане питання поза межами нашої компетенції. Пропонуємо ознайомитись із постановою КМУ ”Про встановлення державних соціальних стандартів у сфері житлово-комунального обслуговування” від 06.08.2014р. № 409 (в нові редакції)/Режим доступу: http://www.kmu.gov.ua/control/uk/cardnpd?docid=247581339 ) та консультацією ”Порядок надання населенню субсидій для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг” О.П. Кольчевської, гол. спеціаліста Департаменту соціального трудового та гуманітарного законодавства на офіційному сайті Міністерства юстиції України /Режим доступу: http://www.minjust.gov.ua/33343 . |
Питання №5174 |
Kateruna 19/12/2014 × 15:06 | Добрий вечір! Головний бухгалтер управління освіти всім роз'яснює, що ставка бібліотекаря залежить від кількості фонду. Знаю, що від кількості фонду залежить лише відкриття нової бібліотеки. Може, я щось пропустила з новинок нормативної бази. Поясніть, будь ласка. Дякую.
Відповідь. Вищезазначені пояснення гол. бухгалтера управління культури мають ґрунтуватись на діючих нормативно-правових показниках. Наскільки нам відомо, нормативна чисельність працівників загальноосвітніх навчальних закладів (в т.ч. бібліотеки) формується відповідно до Типових штатних нормативів загальноосвітніх навчальних закладів (затверджено Наказом Міністерства освіти і науки України від 06.12.2010 № 1205 /Режим доступу: http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/z1308-10 ). Відповідно до вищезазначених нормативів максимальна кількість бібліотечних працівників залежить від кількості класів у школі. Також, дозволимо нагадати, що гол. бухгалтер має право визначати оптимальну структуру та чисельність працівників лише бухгалтерської служби (див. Порядок проведення оцінки виконання головним бухгалтером бюджетної установи своїх повноважень (пункт 7) /Режим доступу: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/z0792-14 ). |
Питання №5173 |
lilya
19/12/2014 × 07:49 | Доброго дня!
Просимо надати консультацію:
– Новели Стефаника В. «Камінний хрест» віднести до української літератури ХІХ чи ХХ
століття, який шифр проставити – 84.4Укр1, чи 84.4Укр6 (за таблицями для
масових бібліотек). – Автор роману «Епік» – Костик Конор чи Конор Костик (авт. знак К72, чи К64)– Прізвище Де Костер Шарль, чи Костер де Шарль (авт. знак Д26, чи К72) Дякую!
Відповідь. 1). Стефаник Василь Семенович (1871 – 1936) – український письменник 20-го століття, тому за ББК для масових бібліотек його твори збираються під індексом 84.4 УКР6; 2). Костік, Конор – К 72; Де Костер, Шарль – Д 28
Зав. сектору ВК – Ляшенко Л.Б., зав. сектору ВК – Рубіна Л.І.
|
Питання №5172 |
Swetlana
18/12/2014 × 19:42 | Доброго вечора! Шановні колеги, сьогодні змушені пояснювати засновнику надбавку "за особливі умови праці", допоможіть будь-ласка!!!
Відповідь. Надбавка за особливі умови роботи у граничному розмірі 50 відсотків посадового окладу пояснюється дією постанови КМУ «Про підвищення заробітної плати працівникам бібліотек» від 30 вересня 2009 р. № 1073 /Режим доступу: http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/1073-2009-%D0%BF .
|
Питання №5169 |
yjlia
15/12/2014 × 14:16 | Доброго дня, шановні колеги. Допоможіть, будь ласка, визначити шифр ББК до книги "Соціальна політика." Зміст книги тісно переплітається з питаннями соціальної роботи.
Відповідь. За таблицями ББК для масових бібліотек:
60.56 Соціологія сфер суспільного життя (Соціальна політика → благоустрій → Соціологія економіки)
Щодо змісту книги, який ”переплітається тісно з питаннями соціальної роботи”, нічого конкретного сказати не можу, не тримаючи книги в руках.
Гол. бібліотекар ВК – Різніченко С.О.
|
Питання №5168 |
ira
15/12/2014 × 12:59 | Доброго дня! Я хочу дати розяснення щодо питання 5167. Річ у тім що дійсно на протязі двох тижнів за трьома розпорядженнями сільського голови в нашій бібліотеці були проведені безпідставні перевірки(вони не стосуються бюджетної галузі, не було ніяких скарг та нарікань з боку керівництва та населення на нашу роботу).В усіх трьох розпорядженнях написано одне й те саме:"скласти акт перевірки роботи бібліотеки згідно плану, кількість читачів, відвідувань, книговидачу станом на день перевірки".Із жодним актом перевірки ми не були ознайомлені і не знаємо про виявлення якихось недоліків та ніяких рекомендацій нам не надано.
Відповідь. При здійсненні наданих повноважень сільський, селищний, міський голова є підзвітним, підконтрольним і відповідальним перед територіальною громадою, відповідальним - перед відповідною радою, а з питань здійснення виконавчими органами ради повноважень органів виконавчої влади - також підконтрольним відповідним органам виконавчої влади. Додатково пропонуємо ознайомитись із ст. 5 ЗУ ”Про звернення громадян” від 02.10.1996 № 393/96-ВР /Режим доступу: http://zakon1.rada.gov.ua/laws/show/393/96-%D0%B2%D1%80. |
Питання №5167 |
ira
12/12/2014 × 14:43 | Доброго дня! В нас активні читачі вирішили створити громадську організацію " Любителі книг" при сільській бібліотеці. Голова сільської ради говорить, що громадська організація не має права бути при сільській бібліотеці ( зокрема збиратися на свої засідання в приміщені бібліотеки) мотивуючи тим, що бібліотека є державною установою. Ми не знаємо чи дійсно це так? Голова сільської ради дав уже третє на протязі двух тижнів розпорядження на перевірку роботи сільської бібліотеки, в останьому із них включив в склад комісії себе, як голову комісії, а членами комісії - головного бухгалтера та місцевого депутата.На наші запити, щодо підстав перевірок, відповіді не надаються. Чи правомірні дії сільського голови?
Відповідь. 1. Утворення, реєстрація, діяльність громадських об'єднань (ГО) в Україні врегульовано ЗУ ”Про громадські об'єднання” (від 22.03.2012 № 4572-VI, із змінами). Реєстрація громадської організації передбачає юридичну адресу. У Вашому випадку - це аж ніяк не адреса бібліотеки. Якщо легалізація ГО відбулась шляхом реєстрації, то лише тоді , відповідно до Ст. 25. Участь громадськості у бібліотечній справі ЗУ ”Про бібліотеки і бібліотечну справу”: громадяни та їх об'єднання мають право брати участь у фінансуванні програм розвитку бібліотечної справи, підтримці творчих починань у діяльності бібліотек, вирішенні соціальних і побутових проблем бібліотечних працівників. Це право реалізується шляхом створення читацьких рад бібліотек, благодійних організацій, розвитку спонсорства, меценатства, інших форм благодійництва. 2. Виконком сільської ради має право проводити певну роботу по здійсненню делегованих державою повноважень у галузі бюджету, в т.ч. у сфері культури. Ми не зовсім зрозуміли ситуацію щодо періодичності проведення перевірок сільської бібліотеки (”третя на протязі двух тижнів”),їх мети, адже за результатами проведених перевірок готуються аналітичні довідки та акти з зазначенням виявлених недоліків та рекомендаціями щодо їх усунення та недопущення їх у подальшій роботі. |
Питання №5166 |
Raisa 12/12/2014 × 10:02 | Яка форма підсумкового річного акту прийняття газет?
Відповідь. Питання обліку періодичних видань в бібліотеці регламентують – «Інструкція з обліку документів, що знаходяться в бібліотечних фондах» (затверджено Наказом МКіТ України 03.04.2007 N 22) /Режим доступу: http://zakon1.rada.gov.ua/laws/show/z0530-07 , міждержавний стандарт 7.20-2000 „Бібліотечна статистика”. Акти складаються на основі картотеки реєстрації (обліку) періодичних видань (згідно п.5.5, п.5.6 «Інструкції з обліку документів, що знаходяться в бібліотечних фондах»).В акті зазначають найменування та кількість отриманих річних комплектів газет. До акту додається опис (див. розділ 6 Положення). В таблиці Опису до акта необхідно передбачити графи: №п/п, назва річного комплекту, кількість, рік видання, відділ. |
Питання №5165 |
Polina
12/12/2014 × 07:42 | Доброго ранку! Допоможіть, будь-ласка, поставити УДК на статтю «Стандарти як основа документаційного менеджменту. Спеціальність «Соціальні комунікації». Дякую!
Відповідь. Національна парламентська бібліотека України класифікує документи за ББК. Рекомендуємо переадресувати запит до Книжкової палати України імені Івана Федорова (Режим доступу: http://www.ukrbook.net/), або до бібліотек вищих навчальних закладів, наприклад, Науково-технічної бібліотеки ім. Г. І. Денисенка НТУУ "КПІ" (Режим доступу: http://library.ntu-kpi.kiev.ua:8991/F/) або наукової бібліотеки Національного університету "Києво-Могилянська академія". |
Питання №5164 |
svetlana 11/12/2014 × 08:06 | Будьте добры, подскажите какие документы регламентируют смену штатного расписания. В нашей библиотеке (ВУЗа) 5 человек и все библиотекари, кроме заведующей. Нам надо одного библиотекаря перевести на должность библиографа по требованию руководства. В служебке надо указать статью на основании которой это возможно. Подскажите какую?
Відповідь. Зміни до штатного розпису проводяться за виробничою або іншою необхідністю, кількість та частота внесення змін чинним законодавством не обмежується. Посада бібліографа передбачає ефективне розв’язання завдань з організації виконання інформаційно-бібліографічної роботи. Це передбачено кваліфікаційними вимогами,які закріплено Довідником кваліфікаційних характеристик професій працівників (випуск 81. Культура і мистецтво. Розділ «Бібліотеки, централізовані бібліотечні системи»), затвердженим наказом Міністерства культури і мистецтв України № 168 від 14 квітня 2000 р.
|
Питання №5163 |
ljuda 10/12/2014 × 10:17 http://ukr.net | працюю в школі на 0.5 ставки. чи можу ще працювати в сільській бібліотеці на 0.75 ставки?
Відповідь. Можете, але не на керівній посаді. |
Питання №5162 |
natalia
10/12/2014 × 08:59 | На які закони України і підзаконні акти спиратися при реорганізації центральної районної бібліотеки (передача філій у сільські ради).Бібліотечну планету №2.2011р пропрацювала. Чи є ще щось нове у законодавстві саме про реорганізацію бібліотек (станомна 1.12.2014 року)?
Відповідь. 1). Згідно ст. 15 ЗУ «Про бібліотеки і бібліотечну справу» доцільність реорганізації та ліквідації бібліотек, що є у державній та комунальній власності, визначається відповідними органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування за погодженням із спеціально уповноваженим центральним органом виконавчої влади у сфері культури» – тобто із Міністерством культури України. Отже, будь-яке перетворення, реорганізація чи ліквідація будь - якої із бібліотек (чи то в місті, чи в сільській місцевості) повинна здійснюватися лише за погодженням з Міністерством культури. Подання про проведення реорганізації чи ліквідації бібліотек повинні надходити на адресу Мінкультури від органів місцевого самоврядування (засновників) до компетенції яких належить діяльність цих бібліотек. Подання повинні містити обґрунтування щодо доцільності прийняття такого рішення, інформацію про умови обслуговування населення бібліотечними послугами та щодо дотримання прав працівників бібліотек які реорганізуються чи ліквідовуються. /Джерело: сайт Міністерства культури України, лінк "Інтернет-питання": http://mincult.kmu.gov.ua/mincult/uk/publish/article/251749 2).2) Питання передачі бібліотечного фонду, як і інших матеріальних цінностей вирішує комісія з реорганізації, яка створюється внаслідок рішення районної ради після погодження з Міністерством культури України. Передача майна відбувається на підставі акту приймання- передачі.
|
Питання №5160 |
luda 09/12/2014 × 16:07 | Доброго дня! Будь ласка, дайте відповідь, чи може бібліотека брати благодійні внески, як правильно це оформити? Дуже дякую за відповідь!
Відповідь. У відповідності з ч. 4 ст. 13 Бюджетного кодексу України благодійні внески, гранти та дарунки є власними надходженнями бюджетних установ, які спрямовуються на організацію основної діяльності бюджетних установ. Відповідно до ст. 13 Кодексу власні надходження бюджетних установ отримуються додатково до коштів загального фонду бюджету і включається до спеціального фонду бюджету. Головне, щоб отримані благодійні внески, гранти, дарунки, майно і т. д. були оприбутковані (взяті на баланс) і використовувались за призначенням. Порядок отримання благодійних (добровільних) внесків і пожертв від юридичних та фізичних осіб бюджетними установами визначаються: Законом України ”Про благодійну діяльність та благодійні організації” від 05.07.2012 № 5073-VI/Режим доступу: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/5073-17 ; Порядком передачі дарунків, одержаних як подарунки державі, Автономній Республіці Крим, територіальній громаді, державним або комунальним установам чи організаціям», затверджений Постановою Кабінету Міністрів України від 16 листопада 2011 р. N 1195 /Режим доступу: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/1195-2011-п; Постановою Кабінету Міністрів України «Про затвердження Порядку отримання благодійних (добровільних) внесків і пожертв від юридичних та фізичних осіб бюджетними установами і закладами освіти, охорони здоров'я, соціального захисту, культури, науки, спорту та фізичного виховання для потреб їх фінансування» від 04.08.2000 N 1222 /Режим доступу: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/1222-2000-п ; згідно з Порядком, визначеним постановою Кабінету Міністрів України від 17.08.98 N 1295 ( 1295-98-п ) "Про затвердження Порядку розподілу товарів, отриманих як благодійна допомога, та контролю за цільовим розподілом благодійної допомоги у вигляді наданих послуг або виконаних робіт" /Режим доступу: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/1295-98-п ; Розділом VI. Бухгалтерський облік необоротних активів, отриманих як гуманітарна допомога, дарунок, безповоротна допомога ”ПОЛОЖЕННЯ з бухгалтерського обліку необоротних активів бюджетних установ” (затверджено Наказом Міністерства фінансів України 26.06.2013 № 611) /Режим доступу:http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/z1214-13/page4 ; Додаток 1 до Плану рахунків бухгалтерського обліку бюджетних установ (див. Клас 7. Доходи), затверджено Наказом Міністерства фінансів України 26.06.2013 № 611). |
Питання №5159 |
TATIANA
09/12/2014 × 14:51 | Доброго дня!
Просимо вказати теми Всеукраїнських соціологічних досліджень на 2015 рік, які проводитиме НПБ України.
Дякуємо.
Відповідь. 1). ”Книга. Бібліотека. Читання” (робоча назва). 2). Регіональні дослідження з історії ОУНБ та бібліотечної справи в регіоні для подання статей в УБЕ. |
Питання №5158 |
Valentyna
09/12/2014 × 11:57 | Добрий день! Скажіть, будь ласка, яким документом регламентується визначення авторського знаку для видань іноземними мовами? Наприклад, збірка оповідань має назву "A Twist in the Tale". Артикль не враховується, буде авторський знак Т 98. Які ще слова, крім артиклів, не враховуються? В якому документі про це можна прочитати? Дякую!
Відповідь. Якщо говорити про врахування артиклів при визначенні авторського знаку,то регламентуючим документом можна вважати правила організації і ведення абеткового каталогу. Звертаємо увагу на: инструктивно-методические указания / Междуведомственная каталогизационная комиссия при Государственной библиотеке СССР имени В. И. Ленина.- Москва, 1984 (див. гл. 1. Принципы организации и ведения алфавитного каталога, § 2, Общие правила расстановки, п. 4 : "Артикли в именительном падеже, являющиеся первым словом, при расстановке не учитываются…" (с. 10 зазначеного видання). Тут конкретно прописано, які артиклі яким чином слід враховувати чи ігнорувати.
Відділ документів іноземними мовами ВДІМ НПБУ.
|
Питання №5157 |
Svitlana 09/12/2014 × 09:11 | Добрий день! Наш вузівський репозитарій нещодавно отримав ISSN. Чи можна вважати розміщені в ньому статті науковців вишу електронними науковими публікаціями, якщо до цього вони не мали друкованого еквіваленту? Дякую
Відповідь. Враховуючи специфіку діяльності освітянських бібліотек пропонуємо переадресувати запит до фахівців методичного відділу НБ ім. М. Максимовича Київського національного університету ім.Т.Г.Шевченка, який здійснює загальне методичне керівництво бібліотеками вищих навчальних закладів ІІІ та IV рівнів акредитації всіх систем та відомств: http://www.library.univ.kiev.ua/ukr/about/metod.php3 .
|
Питання №5156 |
ekaterina 08/12/2014 × 17:43 | Як що моя освіта (див.пит.№5152)не відповідає кваліфікаційні вимоги до посади директора ЦБС, які прописано в Довіднику
кваліфікаційних характеристик професій працівників (випуск 81. Культура і мистецтво. Розділ «Бібліотеки, централізовані бібліотечні системи»), затверджений наказом Міністерства культури і мистецтв України № 168 від 14 квітня 2000 р.,але це як порушення ? Мене можуть звільнити чи я вже призначена ,навчаюсь і зауважень не буде?
Відповідь. Призначення на посаду відбувається відповідно до Вашої заяви і наказу роботодавця, в якому вказується посада, дата призначення, розмір посадового окладу. Бажаємо успіхів! |
Питання №5155 |
Liubov
08/12/2014 × 15:40 http://library.kr.ua | Доброго дня! Наказ Мінфіну від 02,09,2014 № 879 "Положення про інвентаризацію активів та зобов'язань" передбачає інвентаризацію
фондів щороку. Фонди ЦБС мають обсяг більше 100 тис. прим. і проводять переобліки відповідно до перспективного плану. Чи можуть сільські бібліотеки, які працюють в умовах децентралізації, проводити переобліки відповідно до перспективного плану як в ЦБС? Чи інвентаризація в них повинна відбуватися щорічно?
Відповідь. Відповідно до вищезазначеного ”Положення…” : ”Інвентаризація бібліотечних фондів за рішенням керівника підприємства за встановленим ним графіком може проводиться протягом року”. Рішення приймає керівник бібліотеки або її засновник (голова сільради). В свою чергу, ми сподіваємось на внесення конструктивних змін до Положення щодо проведення щорічної інвентаризації в бібліотеках з БФ менше 100 тис. од.
|
Питання №5154 |
olena
07/12/2014 × 13:37 | Здравствуйте. Я работаю школьным бибилотекарем при 8-часовом рабочем дне 5 дней в неделю. По приказу городского отдела образования возила школьников в санаторий на оздоровление в качестве воспитателя на 21 календарный день. Мой рабочий день в санатории начинался в 07.30 и заканчивался в 00.00 часов. На время нахождения в санатории моя зарплата сохранялась и, я надеюсь, выплатят командировочные. Отгулами мне отдают только отработанные субботы и воскресения. Меня интересует вопрос: имею ли я право требовать денежную компенсацию за переработанное в санатории время или, как альтернативу, забрать эти дни как отгулы?
Відповідь. Ми необізнані з умовами Вашого відрядження (розпорядженням керівника, строком відрядження, робочим графіком, умовами оплати), тому розібратись в Вашій ситуації мають керівник учбового закладу, бухгалтерія, голова профспілки. |
Питання №5153 |
ekaterina 05/12/2014 × 19:05 | Дополнение к вопросу № 5152. Я являюсь директором районной ЦБС (четвертая категория). Какой разряд у меня должен быть?Какой оклад?
Відповідь. При IV групі тарифний розряд директора ЦБС – 13. |
Питання №5152 |
ekaterina 05/12/2014 × 18:49 | Добрый вечер! Дайте ,пожалуйста, ответ на такой вопрос.Будучи библиотекарем 2 категории 9 разряда,окончив в этом году колледж культуры с отличием,была через 3 месяца ( 1 сентября) переведена на должность директора ЦБС с 9 разрядом и окладом 1435 грн.( поступив в университет культуры на третий курс с 1 сентября). Разряд не подняли до сих пор.Заведующие библиотек - филий имеют 11 разряд. Предыдущий директор имел образование (училище культуры) и 35 лет библиотечного стажа и 14 разряд.Начальник сектора культуры не хочет мне назначить 14 разряд. Имеет ли он право держать меня на должности директора с 9 разрядом?
Відповідь. 1). Посадовий оклад керівника ЦБС визначається відповідно до ”Схеми тарифних розрядів посад керівних працівників бібліотек, централізованих бібліотечних систем”, затверджені Наказом МКТ України від 18.10.2005 № 745 (із змінами)/Режим доступу: http://zakon1.rada.gov.ua/laws/show/z1285-05/page . Тарифний розряд директора ЦБС визначено в Таблиці 4. Відповідно, посадовий оклад (тарифна ставка) не може бути нижче, або вище від того, який передбачено вищезазначеним Наказом МКТ України. Також, звертаємо Вашу увагу на кваліфікаційні вимоги до посади директора ЦБС, які прописано в Довіднику кваліфікаційних характеристик професій працівників (випуск 81. Культура і мистецтво. Розділ «Бібліотеки, централізовані бібліотечні системи»), затверджений наказом Міністерства культури і мистецтв України № 168 від 14 квітня 2000 р. |
Актуальна інформація
Вітаємо шановних відвідувачів на сайті, який супроводжує науково-методичний відділ Національної бібліотеки України імені Ярослава Мудрого (НБУ ім. Ярослава Мудрого). Наш відділ є науково-методичним та інформаційно-консультативним центром для публічних бібліотек України, а також співпрацює з бібліотеками різних типів і форм власності.
Пам'ятайте, що наповнення цього сайту - наша спільна робота. Якщо Ви маєте матеріали, що можуть зацікавити бібліотечну спільноту, або бажаєте підняти актуальну тему - чекаємо Ваших пропозицій на адресу method@nplu.org.
Шановні колеги! Якщо у вас змінилися реквізити (адреса, e-mail, URL, телефон тощо) надішліть повідомлення для відповідних коректив на сторінці сайту „Бібліотеки України”.
| Вітаємо
For Librarians
Библиотекарю
Пошук
Голосування
|