Розділи сайту
Мастрід
Нове на сайті
Інформація від майстра
Відвідувачі
 |
Запитання-відповіді
Питання №5221 |
Lyudmila
22/01/2015 × 14:25 | Доброго дня. Шановні колеги у мене до Вас таке запитання. Я працювала в бібліотеці 13 років, в зв'язку з сімейними обставинами я 5 років не працювала. Тепер знову пішла працювати до бібліотеки. Яку доплату за стаж мені мають нараховувати? Дякую.
Відповідь. Нарахування надбавки за вислугу років відбувається шляхом підсумовування всіх років, відпрацьованих в бібліотеках (Див. п.п. 3, 4 Постанови КМУ № 84 від 22 січня 2005 р./Режим доступу: http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/84-2005-%D0%BF ). Поняття «перерваний стаж» зараз не існує. |
Питання №5219 |
Larisa 22/01/2015 × 10:33 | Добрий день ! Працюю в сільській бібліотеці,яка підзвітна сільській раді. В 2014 році я перебувала у плановій відпустці в квітні місяці, по плану на 2015 рік я знову запланувала щорічну відпустку знову на квітень місяць, але головний бугалтер заявила, що не дасть мені відпустку по плану ,а аж у червні місяці (мотивуючи, що у неї не вистачає коштів). Чи правомірні дії головного бугалтера не давати працівнику планову відпустку , заставляючи працювати більше року без відпустки. Дякую !
Відповідь. Згідно зі ст.10 ЗУ «Про відпустки» від 15.11.1996 р. № 504/96-ВР /Режим доступу: http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/504/96-%D0%B2%D1%80 черговість надання щорічних відпусток визначається графіком. Графік відпусток на наступний календарний рік складається як правило в листопаді-грудні попереднього року. Термін затвердження графіка має установлюватися правилами внутрішнього трудового розпорядку. Затверджується графік роботодавцем (але ніяк не гол. бухгалтером). Під час складання графіка потрібно враховувати як інтереси роботодавця, так і особисті інтереси працівника та можливості для його відпочинку. |
Питання №5218 |
Yra
22/01/2015 × 08:39 | До питання 5213 Доброго дня! Нас цікавить, як короткотермінова(час) так і річна оренда приміщення. Фінансування закладу здійснюється за рахунок коштів районного бюджету району. Маємо відокремлене майно на
праві оперативного управління
Відповідь. Оренда приміщень бібліотеки не має відношення до Постанови КМУ від 12 грудня 2011 р. N 1271 . Хто є балансоутримувачем, той і укладає договір оренди, визначає істотні умови договору оренди (як на короткотерміновий час, так і на рік). Пропонуємо ознайомитись із ЗУ «Про оренду державного та комунального майна» від 10.04.1992 № 2269-XII, із змінами /режим доступу: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/2269-12 . |
Питання №5217 |
iina
21/01/2015 × 14:07 | Спасибо конкретно специалисту Рогальчук Л. за ответ . Но я никоим образом не хотела обидеть сотрудниов библиотеки, задавая им вопрос (повторно) на украинском языке. Зачем же так резко писать мне о "набридлості"? Некорректно, думаю. Давайте жить в мире, друзья -библиотекари ! Нам ли делить и делиться? Хай вам щастить!!!! |
Питання №5216 |
iina
21/01/2015 × 10:02 | Доброшановні панове! Я задала своє питання 19 сїчня за №5209, але досить не маю на нього вїдповіді. Не думаю, що не отримала відповіді тому, що писала російською мовою? (це мова, на якої я думаю та розмовляю). З найкращими побажаннями до вас!...Чекаю роз"яснень до свого питання
Відповідь.Затримка із відповідями на окремі питання пов’язана з необхідністю консультацій в спеціалізованих структурних підрозділах НПБУ. «Роз’яснення до свого питання» див. за № 5209.
P.S. Не набридло виймати з шухляди та порушувати спекуляції щодо особистісної одномовності, двомовності,тримовності і т.п.?
|
Питання №5215 |
Olena 21/01/2015 × 03:00 | Прошу поясниеи: хто з 2015 року має фінансувати самостійну сільську бібліотеку - сільрада чи район ?!
Відповідь.На виконання Концепції реформування місцевого самоврядування та територіальної організації влади в Україні, затвердженої розпорядженням КМУ від 01.04.2014 №333-р, мінфіном розроблено нові підходи до побудови взаємовідносин державного бюджету з місцевими бюджетами на принципах децентралізації фінансів та зміцнення фінансової основи місцевого самоврядування, які базуються на кращому європейському досвіді. На основі нової моделі фінансового забезпечення місцевих бюджетів та міжбюджетних відносин внесено відповідні зміни до Бюджетного кодексу України. Пропонуємо ознайомитись із ст. ст. 87, 88, 103, 104, 108 БК /Режим доступу: http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/2456-17/page8. |
Питання №5214 |
Maryna
20/01/2015 × 10:44 | Добрий день, шановні колеги! Підкажіть будь-ласка, по якій причині можна списувати матеріали з'їздів ЦК КПРС, матеріали пленумів, конференцій. Дякую.
Відповідь. Пропонуємо ознайомитись із ст. 18 ЗУ «Про бібліотеки і бібліотечну справу» від 27.01.1995 № 32/95-ВР, із змінами /Режим доступу: http://zakon1.rada.gov.ua/laws/show/32/95-%D0%B2%D1%80 , Додатком 2 до п. 4. 4. «Інструкції з обліку документів, що знаходяться в бібліотечних фондах» /Режим доступу: http://zakon1.rada.gov.ua/laws/show/z0530-07, відповіддю на питання № 3497. |
Питання №5213 |
Yra 19/01/2015 × 15:16 | Доброго дня! Чи може надавати публічна бібліотека в оренду приміщення відповідно «Переліку платних послуг, які можуть надаватися закладами культури, заснованими на державній та комунальній формі власності» (ПКМУ «Про
затвердження переліку платних послуг, які можуть надаватися закладами культури,заснованими на державній та комунальній формі власності» №1271 від 12.12.2011року), а саме п.17 «Надання в оренду
приміщень театрів, концертних залів, цирків, культурно-освітніх закладів, музеїв і заповідників у разі, коли це не перешкоджає провадженню закладом діяльності у сфері культури», якщо в статуті
записано що заклад, в складі якого є ця бібліотека, створений Власником відповідно до Закону
України “Про бібліотеки і бібліотечну справу”.
А у цьому Законі термін вживається в такому значенні: бібліотека - інформаційний, культурний, освітній заклад (установа, організація) …». Дякую
Відповідь. Просимо уточнити: Вас цікавить надання нерухомого майна в користування (оренду) для проведення разових заходів на строк менше ніж на добу, річна оренда (суборенда)окремого приміщення та хто є балансоутримувачем бібліотеки? |
Питання №5212 |
svitlana
19/01/2015 × 14:30 | Доброго дня шановні колеги! Хочу отримати роз'яснення щодо переведення сільських бібліотек на фінансування з районного бюджету. Розмов щодо переведення точиться багато, але ніхто не може надати чіткого, у рамках закону, механізму передачі. В нашому випадку ЦБС децентралізована, у 2013 році передали все майно і фонди на баланси сільських рад, більшість сільських бібліотек - самостійні, деякі з них юридичні особи. Чекаю на вичерпну відповідь стосовно механізму передачі на електронну адресу: andre-chuk@ukr.net. Заздалегідь дякую!
Відповідь. ЗУ ««Про внесення змін до Бюджетного кодексу України щодо реформи міжбюджетних відносин» (від 28.12.2014 № 79-VIII / Режим доступу: http://zakon1.rada.gov.ua/laws/show/79-19/page) зазначено, що у місячний строк до Верховної Ради України мають надійти пропозиції щодо приведення законодавчих актів України у відповідність із цим Законом; забезпечити перегляд і скасування міністерствами та іншими центральними органами виконавчої влади їх нормативно-правових актів, що суперечать цьому Закону. Сподіваємось, що найближчим часом ситуація проясниться. В той же час, рекомендуємо переадресувати запит до Міністерства юстиції /Режим доступу: http://www.minjust.gov.ua/481 . |
Питання №5211 |
Yuliya 19/01/2015 × 11:42 | Будь ласка, допоможіть визначити індекс ББК (для масових бібліотек) для книг про державну виконавчу службу України. Дякуємо
Відповідь. За ББК для масових бібліотек: 67.9(4УКР)310 + 67.310
Гол. бібліотекар ВК – Ільченко В.П.
|
Питання №5210 |
Maryna
19/01/2015 × 11:15 | Добрий день, шановні колеги! З усіма святами Вас! Здоров'я, миру і добра. Скажіть будь-ласка, скільки часу зберігаються в бібліотеках акти на списання літератури. Дякую.
Відповідь. Дякуємо ! Відповідно до Розділу 7.6. Переліку типових документів, що створюються під час діяльності державних органів та органів місцевого самоврядування, інших установ, підприємств та організацій, із зазначенням строків зберігання документів (затв. Наказом Міністерства юстиції України 12.04.2012 № 578/5 //Режим доступу: http://zakon1.rada.gov.ua/laws/show/z0571-12) строк збе-рі¬ган¬ня до¬ку¬мен¬тів: Актів списання книг - 10 р.; Актів списання періодичних видань - 3 р.; Актів, списків літератури, одержаної за книгообміном - 5 р. |
Питання №5209 |
Irina
19/01/2015 × 07:15 | Добрый день, уважаемые коллеги! Крепкого вам всем здоровья, успехов, личного счастья в наступившем новом году! Прошу, по возможности, разъяснить следующую ситуацию. При описании списка литературы в конце научной статьи какой ГОСТ сейчас рекомендован? ГОСТ 7.1-2003, по которому мы работали последние годы? Или возможен ГОСТ Р 7.0.5-2008? Но насколько мы понимаем, он рекомендован для списка ССЫЛОК? Или вопрос об оформлении списка литературы остается открытым, т.е. на усмотрение вуза или автора работы? Заранее благодарна.
Відповідь. Доброго дня! Дякуємо за привітання. Бажаємо Вам теж щасливого Нового року. Оформлення наукової статті регулюється ДСТУ 7152:2010 «Інформація та документація. Видання. Оформлення публікацій у журналах і збірниках», чинний від 01.10.2010. У цьому ДСТУ 7152, п. 5.18.1. сказано: бібліографічний опис у пристатейних бібліографічних списках складають згідно з ДСТУ 7.1–2006.
Л. Рогальчук, науково-бібліографічний відділ НПБУ.
|
Питання №5208 |
Mikola
17/01/2015 × 21:28 | Відповідно внесених змін до Бюджетного кодексу фінансування сільських закладів культури, зокрема бібліотек (за умови децентралізації), передаєть-ся на сектор культури і туризму РДА, але трудові книжки працівників, книжкові фонди залишаються у сільських радах. Приміщення залишають-ся на балансі сільських рад, з якими сектор культури буде укладати догово-ри оренди, оплачуватиме опалення та електроносії. Жодного офіційного документа щодо порядку звільнення-прийому працівників, і т. п. немає, лише у рішенні сесії щодо ухвалення бюджетуна 2015 р. є пункт, яким розпорядником коштів визначено сектор культури і туризму. Не розумію, хто при цьому прийматиме і звільнятиме з роботи, попереджуватиме про переведення на ще менш скорочений режим роботи, надаватиме відпустки і т. п. Адже цим порушуються ряд законів України. Як провести передачу бібліотек, як і клубів, згідно вимог Бюджетного Кодексу з дотриманням чинного законодавства ? P. S. Цією зміною до Бюджетного кодексу культуру на селі нинішнього року знищать остаточно!
Відповідь. Аналіз змін до Бюджетного, Податкового кодексів залишають більше запитань, ніж відповідей. Для роз’яснень пропонуємо і Вам переадресувати запит до Міністерства юстиції України /Режим доступу: http://www.minjust.gov.ua/481 . |
Питання №5207 |
larisa
17/01/2015 × 12:37 | Добрий день! Я працюю в сільській бібліотеці 26 років, маю 30 % за вислугу років , останні 5 років працюю завідуючою .Наш головний бугалтер повідомила мене та бібліотекаря , що всі надбавки ( за вислугу та особливі умові праці ) нам знімають , так , як у бюджеті не має коштів і ми будемо працювати на мінімальну зарплатню. Чи правомірні дії головного бугалтера ? Дякую !
Відповідь. Зміна істотних умов праці без згоди працівника допускається тільки у випадках змін в організації виробництва та праці. Якщо ж такі зміни не вводяться, власник не має права змінити істотні умови праці. Частиною третьої статті 32 КЗпП на власника (голову сільради)покладені обов'язки попередити працівника за два місяці про наступні зміни в організації виробництва і праці, а також зміну істотних умов праці працівника. Тому, повідомлень гол. бухгалтера щодо зменшення Вашої оплати праці – недостатньо. В той же час, ще 27 вересня 2014 року Прем'єр-міністр України звернувся до керівників місцевих органів виконавчої влади щодо недопущення необґрунтованого зменшення стимулюючих виплат, надбавок і доплат, які встановлюються у граничному розмірі. |
Питання №5206 |
lida
17/01/2015 × 09:35 | Я працюю завідуючою КУ "Врублівська сільська бібліотека", маю вищу фахову освіту, 25 років стажу,фінансує сільська рада. В цьому році мене позбавили всіх надбавок, матеріальних допормог, належних мені за Законом України і ще мінус 0,25% посадового окладу. Чи законно це? Якщо я являюсь одинокою матірю.
Відповідь. Власник або уповноважений ним орган чи фізична особа не має права в односторонньому порядку приймати рішення з питань оплати праці, що погіршують умови, встановленi законодавством, угодами, колективними договорами (див. ст. 97 КЗпП України). Оплата праці працівників здійснюється в першочерговому порядку. Всі інші платежі здійснюються власником або уповноваженим ним органом після виконання зобов'язань щодо оплати праці.
В той же час, у ст. 103 КЗпП України встановлено, що про нові або зміну діючих умов оплати праці в бік погіршення власник або уповноважений ним орган повинен повідомити працівника не пізніш як за два місяці до їх запровадження або зміни. Внесення змін до посадових окладів, а тим паче в сторону зменшення, процес дуже складний, не популярний і вимагає дотримання багатьох норм законодавства. В іншому разі роботодавець наражається на затяжні численні індивідуальні (а може і колективні) трудові спори, аж до розгляду їх в судових органах.
Проводити скорочення видатків необхідно більш зважено і розсудливо. Впевнені, що економія в коштах, що дасть скорочення заробітної плати зав. бібліотеки, в масштабах селища незначна. Напевне в бюджеті сільради знайдеться стаття видатків, на якій можна зекономити більш значні кошти, аніж в оплаті зав. бібліотеки. Не варто економити на культурі і просвітницькій діяльності, адже наслідки можуть бути невтішними.
|
Питання №5205 |
Svetlana
16/01/2015 × 19:52 | Шановні колеги! Проконсультуйте, будь ласка, по такому питанню: чи маємо ми, працівники центральної районної бібліотеки, право на отримання надбавки у граничному розмірі 50% та на грошову індексацію заробітної плати у 2015 році? Керівник повідомив, що ні надбавку, ні грошову індексацію ми ЗОВСІМ не будемо отримувати. Причина - немає коштів. Чи правомірно це, адже Постанови КМУ № 1073 та № 89 ніхто не відміняв. До речі, вже не один рік бібліотекарі працюють на 0,75% посадового окладу. Дякую.
Відповідь. 1). Діючою Постановою № 1073 працівникам державних і комунальних бібліотек встановлено надбавку за особливі умови роботи у граничному розмірі (10 %, 20%, 35 % і т.п., але не більше 50%). Конкретний розмір надбавки встановлюється керівником установи, закладу, організації у межах фонду оплати праці. Залишається діючою і Постанова КМУ «Про затвердження Порядку виплати доплати за вислугу років працівникам державних і комунальних бібліотек» від 22 січня 2005 р. N 84/Режим доступу: http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/84-2005-%D0%BF. 2). Виходячи з норм ст. 95 Кодексу законів про працю України та ЗУ «Про індексацію грошових доходів населення» від 03.07. 1991 року № 1282-XII /Режим доступу: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/1282-12 індексація є обов’язковою виплатою. Уразі перевищення індексом споживчих цін встановленого порогу (101%) роботодавці повинні індексувати зарплату працівникам. Бюджетні установи повинні нараховувати індексацію доходів громадян, навіть якщо в кошторисі не вистачає коштів на ці цілі.
|
Питання №5204 |
Alla 16/01/2015 × 15:38 |
Шановні колеги! Підкажіть, будь ласка,
на підставі якого документа треба платити за довідку про зарплату? Дякую.
Відповідь. Незалежно від форми власності підприємства та його підпорядкування всі довідки працівникам (і не працівникам) мають видаватися без стягнення плати за них, тобто безкоштовно (ст. 21 ЗУ «Про звернення громадян» від 02.10.1996 № 393/96-ВР, із змінами /Режим доступу: http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/393/96-%D0%B2%D1%80).
|
Питання №5203 |
Nika
16/01/2015 × 12:32 | Підкажіть, будь ласка, згідно якого документа бібліотека має право стягувати пеню за порушення термінів користування документом. На сайті Міністерства культури сказано, що "стягування пені по суті не являється платною послугою". Дякую.
Відповідь. В першу чергу - це ст.20 ЗУ «Про бібліотеки і бібліотечну справу» і п.3.9. «Типових правил користування бібліотеками в Україні» (затверджено Наказом Міністерства культури і мистецтв України 05.05.99 N 275).
Стягнення пені – це не платна послуга, а самостійна штрафна санкція. Відповідно до п.14.1.162. Податкового кодексу України пеня - сума коштів у вигляді відсотків, нарахованих на суми грошових зобов'язань, не сплачених у встановлені законодавством строки. Додатково пропонуємо ознайомитись із ст.549 Цивільного кодексу України /Режим доступу: http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/435-15 , ст. 230 Господарського кодексу України/Режим доступу: http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/436-15/page7 , п. 48, п.49 Інформаційного листа Вищого господарського суду України від 07.04.2008 N 01-8/211 «Про деякі питання практики застосування норм Цивільного та Господарського кодексів України»/Режим доступу: http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/v_211600-08/page .
|
Питання №5202 |
Katerina 15/01/2015 × 19:17 | Добрий вечір! Прошу пояснити: якщо бібліотекар працює за сумісництвом, як індексувати його зарплату?
Відповідь. Пропонуємо ознайомитись із Листом Мінсоцполітики України від 01.08.2014 р. N 8538/0/14-14/10 щодо індексації грошових доходів /Режим доступу: http://www.profiwins.com.ua/uk/letters-and-orders/ministry-of-labor-and-social-policy/5224-8538.html . |
Питання №5201 |
Valentina 15/01/2015 × 12:43 | Управління юстиції вимагає реєструвати в них наказ про надання платних послуг в бібліотеці., (це робили ми раніше років 10 тому, потім саме ж управління юстиції відмовило в реєстрації через певні зміни в їх діяльності).В Положенні про ЦБС відсутній запис про те, що ми- суб'єкти господарювання, бібліотека - не прибуткова установа, не орган державної влади. Керуємось наказом вищестоячого органу - відділу культури. Чи може є якісь зміни в нормативних документах ?
Відповідь. Пропонуємо ознайомитись з консультацією «Порядок державної реєстрації нормативно-правових актів», підготовленою Департаментом реєстрації та систематизації нормативних актів на офіційному веб-сайті Міністерства юстиції України /Режим доступу: http://www.minjust.gov.ua/9549#5 (див. розділ «Які акти підлягають державній реєстрації»). Також, відповідно до ПОЛОЖЕННЯ про районні, районні у містах, міські (міст обласного значення), міськрайонні, міжрайонні управління юстиції (затверджено Наказом Міністерства юстиції України 23.06.2011 № 1707/5 //Режим доступу: http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/z0760-11 ) управління юстиції має право одержувати в установленому законодавством порядку інформацію, документи і матеріали від державних органів та органів місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій усіх форм власності та їх посадових осіб. Саме управління культури має надати на перегляд управлінню юстиції пакет документів на впровадження платних послуг в ЦБС щодо їх відповідності Конституції та законодавству України. |
Питання №5200 |
Alla
14/01/2015 × 16:19 |
Добрий вечір,підкажіть, які нормативні документи регламентують можливість суміщення в бібліотеці? Дякую.
Відповідь. Нормативна база: ЗУ «Про оплату праці» від 24.03.1995р. №108/95-ВР /Режим доступу: http://zakon1.rada.gov.ua/laws/show/108/95-%D0%B2%D1%80 ; Постанова Ради Міністрів СРСР «Про порядок і умови суміщення професій (посад)» від 04.12.1981 р. №1145 /Режим доступу: http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/v053-400-82 ; Постанова Верховної Ради України «Про порядок тимчасової дії на території України окремих актів законодавства Союзу РСР» від 12.09. 1991р. № 1545- XII /Режим доступу: http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/1545-12 ; Постанова КМУ «Про умови і розміри оплати праці керівників підприємств, заснованих на державній, комунальній власності, та об'єднань державних підприємств» від 19 травня 1999 р. N 859 /Режим доступу: http://zakon0.rada.gov.ua/laws/show/859-99-%D0%BF ; Постанова Пленуму Верховного суду України від 24.12.1999 р. № 13/Режим доступу: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/v0013700-99 .
|
Питання №5199 |
Alla
14/01/2015 × 15:23 |
Уточніть будь-ласка, як в наказі правильно зазначити
інвентаризаційну комісію? Дякую.
Відповідь. Положенням про інвентаризацію активів та зобов’язань (затверджено Наказом Міністерства фінансів України 02.09.2014 № 879) змінено назви інвентаризаційних комісій: замість терміна «центральна інвентаризаційна комісія» використовується термін «інвентаризаційна комісія» , замість терміна «місцева інвентаризаційна комісія» - термін «робоча інвентаризаційна комісія». Оскільки голова і склад інвентаризаційних комісій (робочих інвентаризаційних комісій) затверджується наказом керівника бюджетної установи, то під час його видання на 2015 рік слід використати нову термінологію.
|
Питання №5197 |
Inna
09/01/2015 × 11:05 | Доброго дня, шановні колеги! Хотілось би уточнень з приводу запитання №5194. Це цікавить багатьох. Адже багато бібліотек створюють електронні бібліотеки, які користуються попитом. Реєструються користувачі, скачують електронні видання. А форма 6-НК передбачає лише звернення на веб-сайт. Міждержавний стандарт ГОСТ 7.20.2000 "Біблітечна статистика" п. 7.4 визначає , що одиницею обліку користувачів, що звертаються до бібліотеки або органу НТІ через електронні інформаційні мережі є код користувача (особи або організації), зафіксований на сервері бібліотеки...", а п. 8.2. , що "одиницею обліку звернень до електронної бібліотечно-інформаційної мережі є одне звернення на сервер бібліотеки або орган НТІ". То для форми 6-НК розділу ІІ графа 9 "кількість звернень на веб-сайт бібліотеки"користуватись п.7.4 чи п 8.2. ГОСТу?
Відповідь. На сьогоднішній день відповідно до Інструкції щодо заповнення форми звіту N 6-НК "Звіт про діяльність державних, публічних бібліотек, централізованих бібліотечних систем (ЦБС), що віднесені до сфери управління Міністерства культури і туризму України" (затверджено Наказом Міністерства культури і туризму України 05.12.2007 N 75 /Режим доступу: http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/z1385-07 ) у графі 9 вказується кількість відвідувань на веб-сайт бібліотеки (див. показники лічильника). Відповідно до ГОСТу 7.20-2000 - це п.8.2. |
Питання №5196 |
olena
06/01/2015 × 14:04 | Чи буде введено в 2015 році нову форму звіту 6-нк?
Відповідь. За 2014 рік звітуємо за формою звіту N 6-НК, затверджену Наказом Міністерства культури і туризму України 05.12.2007 N 75.
|
Питання №5195 |
Olena 05/01/2015 × 00:53 | Шановні бібліотечні фахівці-юристи, підкажіть будь ласка. В 2015 році є якісь зміни стосовно бібліотекарів-пенсіонерів? Чи буде ще скорочення взагалі? Дуже дякую.
Відповідь. 1) Нам невідомі законодавчі положення та адміністративні правила, які б уможливлювали дискримінацію працівників-пенсіонерів (в т.ч. бібліотекарів) в галузі праці та занять. 2). За певних обставин власник або уповноважений ним орган може (а інколи змушений) змінювати чисельність або штат працівників шляхом скорочення. І скористатись таким правом він може будь-коли, оскільки законодавство про працю не встановлює щодо цього жодних часових обмежень. |
Питання №5194 |
Natali 31/12/2014 × 10:25 | Добрый день, уважаемые коллеги! С наступающим Новым годом вас поздравляем. Здоровья, мира желаем вам. Ответьте, пожалуйста, на следующий вопрос. На блоге нашей библиотеки организован виртуальный читальный зал (ссылки на сайты периодических изданий). Пользователь блога проходит регистрацию, счетчик фиксирует скачивание информации. Вопрос: в учет основных показателей статданных библиотеки (пользователь, посещение, книговыдача) включается виртуальный пользователь, его обращение к виртуальному читальному залу и количество скаченной информации.
Відповідь. Якщо робота з підтримки блогу ведеться співробітниками певного підрозділу бібліотеки, в робочий час, відображена в положенні про відділ (бібліотеки), посадових інструкціях та планах роботи відділу (бібліотеки), тоді можна вести мову про включення показників відвідування блогу до загальних звітних показників бібліотеки. Далі пропонуємо діяти згідно з ГОСТом 7. 20 - 2000 "Библиотечная статистика" (Режим доступу: http://gsnti-norms.ru/norms/common/doc.asp?2&/norms/stands/7_20.htm). Так, у пункті 7.4.1 цього стандарту зазначено: "Учет общего числа пользователей, обращающихся в библиотеку или орган НТИ через электронные информационные сети, осуществляется по количеству неодинаковых кодов лиц и организаций, зарегистрированных на сервере библиотеки или органа НТИ." |
Питання №5193 |
ljudmila 31/12/2014 × 10:19 | Вітаю з різдвяно-новорічними святами, Шановні! Щастя, Любові, Миру, Добра! Якщо ваша ласка, підкажіть на які документи крім Закону "Про бібліотеки...", постанови №1271, 2011р. можна спиратися, готуючи Положення про платні послуги в міських бібліотеках. Дуже дякую.
Відповідь.ДЯКУЄМО!!!
Звертаємо увагу на Закон України «Про культуру», Податковий і Бюджетний (нова редакція відбудеться 25.01.2015р.) кодекси України, проект наказу Міністерства культури України, Міністерства фінансів України, Міністерства економічного розвитку і торгівлі України "Про затвердження Порядку визначення вартості та надання платних послуг закладами культури"на офіційному сайті МКУ /Режим доступу:
http://mincult.kmu.gov.ua/mincult/uk/publish/article/298281 .
|
Питання №5192 |
Olga
30/12/2014 × 19:54 | Доплаты не сохранятся, слава Богу! Примите поздравления, дорогие наши!
Відповідь. Вашими б устами та мед пити! Тому,бажаємо козі здоров'я, цапові розуму! |
Питання №5191 |
Lubov
30/12/2014 × 09:25 | Чи збережуться 50% доплити бібліотекарям у 2015 році?
Відповідь. На сьогоднішній день нам невідомі документи, які б відміняли дію Постанови КМУ . № 1073 від 30 вересня 2009 р. Відповідно до Постанови КМУ № 89 від 25 березня 2014 р. надбавку за особливі умови роботи встановлюється у граничному розмірі 50 відсотків посадового окладу. Конкретний розмір надбавки встановлюється керівником установи, закладу, організації у межах фонду оплати праці. |
Питання №5190 |
bobby 29/12/2014 × 16:00 | Добрий вечір! Прошу пояснити: бібліотеки дійсно позбавлені права на передплату?Дякую!
Відповідь. Ні, якщо передбачено кошти на передплату.
|
Питання №5189 |
Juli 29/12/2014 × 08:19 | Уточнение к Питання №5182 Juli 24/12/2014 × 15:17 Добрый день!Библиотека у нас публичная, центральная. У нас нет обменно-резервного фонда, в данный момент передаем книги в пределах ЦБС из ЦБ в филиал. При списании книг с ЦБ цену индексируем, какую цену указывать при передаче в филиал - проиндексированную или оценочную(рыночную).Заранее спасибо. Відповідь.Просимол уточнити: Ви передаєте до бібліотек-філіалів ЦБС саме списані книги ?В данный момент не списаны, но планируем с баланса ЦБ списать, а на баланс филиала поставить. В бухгалтерии стоимость книг по каждой библиотеке учитывается по отдельности.
Відповідь. В умовах діючої ЦБС, Ви маєте не списувати, а скласти приймання-передачі (внутрішнє переміщення). Акт складається постійно діючою комісією, утвореною розпорядчим документом установи, і затверджується керівником установи. Майно передається за первісною (відновлювальною) вартістю з урахуванням переоцінок (проіндексовані, але ніяк не ринкові). Бухгалтерія здійснює дії відповідно до Положення з бухгалтерського обліку запасів бюджетних установ (затверджено Наказом Міністерства фінансів України 14.11.2013 № 947. Увага ! Редакція вищезазначеного Положення відбудеться 01.01.2015 року). |
Питання №5188 |
Vera 28/12/2014 × 15:10 | Доброго дня,шановні колеги!Прийміть наші найщиріші вітання з Новим роком та Різдвом Христовим.Нехай ці свята – вісники оновлення, мрій і сподівань – принесуть Вам і Вашій родині добро, мир і достаток. Бажаю, щоб у новому році Ви зробили все те, про що так давно мріяли. Вірю, що у новому році Ви відчуєте турботу з боку колег, тепло друзів та близьких. Щастя Вам, міцного здоров’я, здійснення найзаповітніших бажань. З Новим Роком !Шановні колеги,доможіть, будь ласка, знайти ДСТУ7448:2013"Інформація і документація.Бібліотечно-інформаційна діяльність.Терміни та визначення понять".Дякуємо за допомогу.
Відповідь. ДЯКУЄМО ! Шановна пані Vera , пропонуємо ідентифікуватись. Також, звертаємо увагу, що умови видання та розповсюдження стандартів прописано в Ст. 16 ЗУ «Про стандартизацію» (№ 2408-III, в редакції від 02.12.2012). До Ваших послуг Книжкова палата України /Режим доступу: http://www.ukrbook.net/, «Магазин стандартів» ДП «УкрНДНЦ» /Режим доступу: http://www.ukrndnc.org.ua/index.php?option=com_content&task=view&id=27 , Науково-інформаційний центр "ЛЕОНОРМ"/Режим доступу: http://www.leonorm.com.ua/p/ukr/prodleon.htm, або замовити по МБА. |
Питання №5187 |
Lena
26/12/2014 × 13:13 | Добрий день, шановні колеги! Які документи регламентують навантаження на сільського бібліотекаря (500 читачів, 1000 книговидача). Дякую.
Відповідь. Вищезазначених нормативів не існує. При розрахунку навантаження необхідно керуватись Типовими нормами часу на основні процеси бібліотечної роботи, затверджені наказом МКіТ України від 29.12.2008 №1631/0/16-08 /Режим доступу: http://profy.nplu.org/articles.php?lng=uk&pg=83 , які передбачають всі напрями діяльності (поповнення бібліотечного фонду; бібліотечну обробку та каталогізування документів; організацію БФ; надання послуг користувачам; надання довідково-бібліографічних послуг; соціокультурну діяльність, рекламу бібліотеки та бібліотечних послуг; роботу з організації праці та управління тощо). Визначення навантаження вирішує питання щодо зайнятості бібліотекарів (режим нормального робочого часу, неповний робочий час, неповний робочий тиждень). |
Питання №5186 |
Lena
26/12/2014 × 12:55 | Шановні колеги! В звіті про
діяльність державних, публічних бібліотек, централізованих бібліотечних систем (ЦБС), що віднесені до сфери управління Міністерства культури і туризму України (форма 6-НК), не зрозуміло, куди відносити відвідування інтернет - центру бібліотеки?
Відповідь. Звіт за формою 6-НК (річна) не передбачає виокремлення даного показника. Тому, відповідно до п.5.3. Інструкції щодо заповнення форми звіту N 6-НК "Звіт про діяльність державних, публічних бібліотек, централізованих бібліотечних систем (ЦБС), що віднесені до сфери управління Міністерства культури і туризму України"(затверджено Наказом Міністерства культури і туризму України 05.12.2007 N 75),кількість відвідувань інтернет - центру бібліотеки пропонуємо включити до графи 8 звіту за формою 6 –нк . |
Питання №5185 |
Swetlana
25/12/2014 × 19:35 | Шановні колеги! Підкажіть, будь ласка, хто в центральній районній бібліотеці повинен вливати та вилучати каталожні картки в алфавітному та систематичному каталогах, які розміщені у відділі обслуговування: працівник абонементу, читальної зали чи відділу обробки та комплектування фондів.
Відповідь. Зазвичай працівники відділу обробки та комплектування фондів. Пропонуємо перечитати посадові інструкції працівників. |
Питання №5184 |
Lyudmila 25/12/2014 × 14:04 | Доброго дня, шановні колеги. Допоможіть, будь ласка, визначити шифр УДК та ББК до десертації на тему "Методика формування креативності студентів гуманітарно-педагогічного коледжу у процесі навчання образотворчого мистецтва" та друга тема "Формування креативності студентів гуманітарно-едагогічного коледжу в процесі навчання образотворчого мистецтва". Дуже вдячні за допомогу.
Відповідь. Визначення індексів УДК/ББК на замовлення слід вважати платною послугою згідно з «Переліком платних послуг, які можуть надаватися закладами культури, заснованими на державній та комунальній формі власності», затвердженим Постановою Кабінету Міністрів України № 1271 від 12.12. 2011 р. Пропонуємо переадресувати запит до Книжкової палати України імені Івана Федорова /Режим доступу: http://www.ukrbook.net/ . |
Питання №5183 |
lilya
25/12/2014 × 07:40 | Доброго дня! Допоможіть у такому питанні: книги-мініатюри (10x10) відносяться до рідкісних чи цінних видань? Дякую!
Відповідь. Вважається, що книги-мініатюри є одними з кращих зразків поліграфічного та художнього оформлення, тому їх варто віднести до цінних видань, хоча терміни ”рідкісна книга” та ”цінна книга” дуже схожі.
Відділ рідкісних і цінних книг.
|
Питання №5182 |
Juli 24/12/2014 × 15:17 | Добрый день! Библиотека у нас публичная, центральная. У нас нет обменно-резервного фонда, в данный момент передаем книги в пределах ЦБС из ЦБ в филиал. При списании книг с ЦБ цену индексируем, какую цену указывать при передаче в филиал - проиндексированную или оценочную(рыночную). Заранее спасибо.
Відповідь.Просимол уточнити: Ви передаєте до бібліотек-філіалів ЦБС саме списані книги ? |
Питання №5181 |
Irina
24/12/2014 × 14:14 |
Підкажіть,якщо вчитель за сумісництвом працює бібліотекарем, Він має проходити атестацію як бібліотекар? Дякую.
Відповідь. Відповідно до п.1.4. Положення про проведення атестації працівників підприємств, установ, організацій та закладів галузі культури (затверджено Наказом Міністерства культури туризму України від16.07.2007 N 44 (із змінами)) особи, які працюють за сумісництвом - атестації не підлягають.
|
Питання №5180 |
irina 24/12/2014 × 14:04 | Доброго дня! Підкажіть, будь ласка, де знайти додаткові таблиці до звіту. Дякую.
Відповідь. Будь-ласка, уточніть: про який звіт йде мова? |
Питання №5179 |
Tatiana 24/12/2014 × 10:42 | Доброго дня, шановні колеги!
Прошу Вашої консультації щодо нормування підготовки буктрейлеру. Дякую.
Відповідь. Звертаємо увагу на п.1.6. Додатку 1 до Наказу МКТ України від 29.12.2008р. № 1631/0/16-08: ”Бібліотекам надається право розробляти та впроваджувати в установленому порядку власні норми часу, якщо вони відповідають більш високій продуктивності праці, або зміст технологічного процесу має підвищену складність та більшу деталізацію, визначені цими Типовими нормами”. Ви можете розробити норми часу, створивши відповідну комісію, яка зробить заміри витрат часу на процеси із створення буктрейлера та затвердить їх відповідним наказом. |
Питання №5178 |
faina 22/12/2014 × 23:16 | Прошу роз’яснити ситуацію : Коли зав. бібліотеки, який звільняється має передати матцінності новому зав. бібліотеки? Дякую
Відповідь. Пропонуємо ознайомитись із Листом Мінсоцполітики від 24.07.2013р. № 8117/0/14-13/06 /Режим доступу: http://www.profiwins.com.ua/uk/letters-and-orders/ministry-of-labor-and-social-policy/4221-8117.html .
|
Питання №5177 |
Olena
22/12/2014 × 16:35 |
Добрий вечір! Прошу пояснити: під час проведення заходу в бібліотеці приймали участь абонемент і читальний зал. Паспорт оформлюється один. А як бути з обліком в Щоденниках роботи: запис має бути в Щоденнику лише читального зала, або і на абонементі також? Дякую!
Відповідь. Дійсно, Паспорт заходу оформлюється один, адже відповідно до Примітки 3 в Розділі 13 ГОСТ 7.20-2000 Бібліотечна статистика:” Захід, в організації та проведенні якого брало участь кілька структурних підрозділів, обліковується один раз”. Запис в Щоденниках роботи може бути в одному структурному підрозділі один ( на аб., або в ч/з), або в кожному структурному підрозділі, але з переліком тих форм роботи, за які безпосередньо відповідав аб. або ч/з. Запис в Щоденниках роботи здійснюється в відповідності до обліку, прийнятого в бібліотеці.
|
Питання №5176 |
Victoria
22/12/2014 × 07:39 | Чи потрібно завідувачу районної бібліотеки, яка є юридичною особою, погоджувати звільнення/прийом на роботу з начальником відділу культури району?
Відповідь. Будь-якій посадовій особі (в т.ч. зав. РБ) делеговані певні повноваження. Документальне закріплення представниць¬ких повноважень керівника РБ визначаються в cтaтyтi (чи положенні) РБ та його посадовою інструкцією. Пропонуємо перечитати вищезазначені документи. |
Питання №5175 |
nina 19/12/2014 × 15:41 | Підкажіть, який пакет документів потрібно зібрати працівнику культури, який живе і працює в сільські місцевості для оформлення пільг на оплату комунальних платежів.
Відповідь. Дане питання поза межами нашої компетенції. Пропонуємо ознайомитись із постановою КМУ ”Про встановлення державних соціальних стандартів у сфері житлово-комунального обслуговування” від 06.08.2014р. № 409 (в нові редакції)/Режим доступу: http://www.kmu.gov.ua/control/uk/cardnpd?docid=247581339 ) та консультацією ”Порядок надання населенню субсидій для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг” О.П. Кольчевської, гол. спеціаліста Департаменту соціального трудового та гуманітарного законодавства на офіційному сайті Міністерства юстиції України /Режим доступу: http://www.minjust.gov.ua/33343 . |
Питання №5174 |
Kateruna 19/12/2014 × 15:06 | Добрий вечір! Головний бухгалтер управління освіти всім роз'яснює, що ставка бібліотекаря залежить від кількості фонду. Знаю, що від кількості фонду залежить лише відкриття нової бібліотеки. Може, я щось пропустила з новинок нормативної бази. Поясніть, будь ласка. Дякую.
Відповідь. Вищезазначені пояснення гол. бухгалтера управління культури мають ґрунтуватись на діючих нормативно-правових показниках. Наскільки нам відомо, нормативна чисельність працівників загальноосвітніх навчальних закладів (в т.ч. бібліотеки) формується відповідно до Типових штатних нормативів загальноосвітніх навчальних закладів (затверджено Наказом Міністерства освіти і науки України від 06.12.2010 № 1205 /Режим доступу: http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/z1308-10 ). Відповідно до вищезазначених нормативів максимальна кількість бібліотечних працівників залежить від кількості класів у школі. Також, дозволимо нагадати, що гол. бухгалтер має право визначати оптимальну структуру та чисельність працівників лише бухгалтерської служби (див. Порядок проведення оцінки виконання головним бухгалтером бюджетної установи своїх повноважень (пункт 7) /Режим доступу: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/z0792-14 ). |
Питання №5173 |
lilya
19/12/2014 × 07:49 | Доброго дня!
Просимо надати консультацію:
– Новели Стефаника В. «Камінний хрест» віднести до української літератури ХІХ чи ХХ
століття, який шифр проставити – 84.4Укр1, чи 84.4Укр6 (за таблицями для
масових бібліотек). – Автор роману «Епік» – Костик Конор чи Конор Костик (авт. знак К72, чи К64)– Прізвище Де Костер Шарль, чи Костер де Шарль (авт. знак Д26, чи К72) Дякую!
Відповідь. 1). Стефаник Василь Семенович (1871 – 1936) – український письменник 20-го століття, тому за ББК для масових бібліотек його твори збираються під індексом 84.4 УКР6; 2). Костік, Конор – К 72; Де Костер, Шарль – Д 28
Зав. сектору ВК – Ляшенко Л.Б., зав. сектору ВК – Рубіна Л.І.
|
Питання №5172 |
Swetlana
18/12/2014 × 19:42 | Доброго вечора! Шановні колеги, сьогодні змушені пояснювати засновнику надбавку "за особливі умови праці", допоможіть будь-ласка!!!
Відповідь. Надбавка за особливі умови роботи у граничному розмірі 50 відсотків посадового окладу пояснюється дією постанови КМУ «Про підвищення заробітної плати працівникам бібліотек» від 30 вересня 2009 р. № 1073 /Режим доступу: http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/1073-2009-%D0%BF .
|
Питання №5169 |
yjlia
15/12/2014 × 14:16 | Доброго дня, шановні колеги. Допоможіть, будь ласка, визначити шифр ББК до книги "Соціальна політика." Зміст книги тісно переплітається з питаннями соціальної роботи.
Відповідь. За таблицями ББК для масових бібліотек:
60.56 Соціологія сфер суспільного життя (Соціальна політика → благоустрій → Соціологія економіки)
Щодо змісту книги, який ”переплітається тісно з питаннями соціальної роботи”, нічого конкретного сказати не можу, не тримаючи книги в руках.
Гол. бібліотекар ВК – Різніченко С.О.
|
Питання №5168 |
ira
15/12/2014 × 12:59 | Доброго дня! Я хочу дати розяснення щодо питання 5167. Річ у тім що дійсно на протязі двох тижнів за трьома розпорядженнями сільського голови в нашій бібліотеці були проведені безпідставні перевірки(вони не стосуються бюджетної галузі, не було ніяких скарг та нарікань з боку керівництва та населення на нашу роботу).В усіх трьох розпорядженнях написано одне й те саме:"скласти акт перевірки роботи бібліотеки згідно плану, кількість читачів, відвідувань, книговидачу станом на день перевірки".Із жодним актом перевірки ми не були ознайомлені і не знаємо про виявлення якихось недоліків та ніяких рекомендацій нам не надано.
Відповідь. При здійсненні наданих повноважень сільський, селищний, міський голова є підзвітним, підконтрольним і відповідальним перед територіальною громадою, відповідальним - перед відповідною радою, а з питань здійснення виконавчими органами ради повноважень органів виконавчої влади - також підконтрольним відповідним органам виконавчої влади. Додатково пропонуємо ознайомитись із ст. 5 ЗУ ”Про звернення громадян” від 02.10.1996 № 393/96-ВР /Режим доступу: http://zakon1.rada.gov.ua/laws/show/393/96-%D0%B2%D1%80. |
Актуальна інформація
Вітаємо шановних відвідувачів на сайті, який супроводжує науково-методичний відділ Національної бібліотеки України імені Ярослава Мудрого (НБУ ім. Ярослава Мудрого). Наш відділ є науково-методичним та інформаційно-консультативним центром для публічних бібліотек України, а також співпрацює з бібліотеками різних типів і форм власності.
Пам'ятайте, що наповнення цього сайту - наша спільна робота. Якщо Ви маєте матеріали, що можуть зацікавити бібліотечну спільноту, або бажаєте підняти актуальну тему - чекаємо Ваших пропозицій на адресу method@nplu.org.
Шановні колеги! Якщо у вас змінилися реквізити (адреса, e-mail, URL, телефон тощо) надішліть повідомлення для відповідних коректив на сторінці сайту „Бібліотеки України”.
| Вітаємо
For Librarians
Библиотекарю
Пошук
Голосування
|