Розділи сайту
Мастрід
Нове на сайті
Інформація від майстра
Відвідувачі
|
Запитання-відповіді
Питання №5258 |
Lubov
09/02/2015 × 08:59 | Доброго дня! Підкажіть, будь-ласка, як правильно присвоїти інвентарний номер 20-ти примірникам однієї назви книги ?
Відповідь. В публічній бібліотеці відповідно до Інструкції з обліку документів, що знаходяться в бібліотечних фондах (затверджено Наказом МКТ України 03.04.2007 N 22/Режим доступу: http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/z0530-07 ) індивідуальний облік книг і брошур здійснюється шляхом присвоєння кожному примірнику інвентарного номера. |
Питання №5257 |
valentina
07/02/2015 × 13:47 | Добрий день.Я завідуюча сільською бібліотекою, хочу запитати чи має право сільська рада не підвищувати мені заробітну плату згідно листа-рекомендації. Мені дали рішення сесіі сільської ради, що в зв'язку з нестачею бюджетних кощтів, лист -рекомендацію центральної бібліотеки щодо підвищення заробітної плати зав.бібліотекою до уваги не брати. це рішення ще від 26.12.2012р.
Відповідь. Установлення та здійснення нарахування підвищень до посадового окладу (ставки), надбавки, доплати, допомоги, винагороди здійснюється Вашим роботодавцем в межах затвердженого фонду оплати праці. |
Питання №5256 |
larisa 06/02/2015 × 13:26 | Добрий день ! Прошу Вашої допомоги. Я працюю в сільській бібліотеці ( при сільській раді) зав. бібліотекою. На території нашої с/ ради , але в іншому селі працює ще одна бібліотека. Проблема полягає в тому, що створена комісія по списанню матаріальних цінностей і мене прзначили головою цієї комісії. Я не маю можливості прослідкувати скільки використовує провідний бібліотекар іншого села вугілля та дров , тому відмовляюсь підписувати акти на списання. В нашій бугалтерії не хочуть мені пояснювати механізми призначення та виходу з комісії. Як мені себе захистити ?.Дякую!
Відповідь. Ви маєте можливість ознайомитись із Положенням (Порядком)списання майна комунальної власності територіальних громад сіл Вашої сільської ради і діяти відповідно до вищезазначеного документа. Комісія діє як колегіальний орган. Бухгалтер обов’язково входить до комісії і має надавати фахову відповідь на будь-які питання щодо здійснення господарських операцій у первинних документах, збереження оброблених документів, регістрів і звітності протягом встановленого терміну. Зазвичай призначення членів комісії відбувається за їх погодженням. Для виходу із комісії достатньо власноруч написаної заяви з обґрунтуванням причин складання своїх повноважень як голови постійно діючої комісії . |
Питання №5255 |
Victoria 06/02/2015 × 09:11 | Які ви можете порадити безкоштовні програми для створення електронного каталогу районної бібліотеки. Дякую за відповідь.
Відповідь. Пропонуємо ознайомитись з дописом на офіційному сайті НБУ імені В.І.Вернадського «Безкоштовні АБІС – вільне відкрите програмне забезпечення /Режим доступу: http://www.nbuv.gov.ua/node/1336. |
Питання №5254 |
Victoriya 06/02/2015 × 07:57 http://library.diit.edu.ua/ | Добрий день! Підкажіть, будь-ласка, як правильно зробити бібліографічний опис свідоцтва про реєстрацію авторського права. У ДСТУ є приклади бібліографічного опису тільки авторських свідоцтв СССР та патентів. Наприклад, такий бібліографічний опис це правильно чи ні:
Свідоцтво про реєстрацію авторського права на твір № 42524 (Україна). Твір наукового характеру (монографія) «Научные основы создания пассажирских вагонов для скоростных перевозок» / В. І. Приходько, С. В. Мямлін. – № 42826 ; заявл. 28.12.11 ; зареєстр. 28.02.12. – 1 с.
Відповідь. Справа в тому, що відповідь не може бути однозначною. Рішення проблеми, що виникла у дописувача залежить від ряду факторів, які вимагають уточнюючих питань. З отриманої інформації можемо відповісти наступне:
1) Щоб зробити або відкоригувати бібліографічний опис, необхідно побачити документ de visu.
2) Бібліографічний опис може бути складений під заголовком (як у Вашому випадку) або під назвою, в залежності від того, для чого саме складається бібліографічний опис. Для бібліографічного покажчика, як правило, зручніше складати бібліографічний опис під назвою.
3) В заголовку бібліографічного опису, наведеному Вами, фігурує номер «Свідоцтва…» 42524, а в зоні специфічних відомостей – номер 42826.
Л.Рогальчук, науково-бібліографічний відділ
|
Питання №5253 |
Ludmila
05/02/2015 × 10:29 | Надішліть будь ласка зразок примірного плану комплексної перевірки сільської бібліотеки
Відповідь. Див. статтю: Лагута, Л. Експертно-діагностичний аналіз діяльності бібліотеки // Бібліотечна планета. – 2012. – № 3. – С. 27-30 (Режим доступу// http://profy.nplu.org/file/lp-57.pdf ).
|
Питання №5252 |
Victoriya 04/02/2015 × 08:14 http://library.diit.edu.ua/ | Добрий день! Чи потрібно включати до біобібліографічного покажчика свідоцтва про реєстрацію авторського права?
Відповідь. В нормативних та технічних документах не даються рекомендації щодо наповнення бібліографічних покажчиків, в тому числі біобібліографічних. Відповідно до свого профілю та потреб користувачів бібліографуюча установа сама обирає види та типи видань, що ввійдуть до покажчика, хронологічну глибину, обсяг біографічної інформації. Інформацію про те, які саме матеріали включені до покажчика, як правило наводять у вступній статті.
Наук.-бібліогр. відділ
|
Питання №5251 |
Maya 03/02/2015 × 17:27 | Цікавить питання- в коледжі бібліотеки була перевірка і представник гороно стверджує,що потрібно мати 2 сумарні книги та інвентарні. Щоб підручники і художню літ-ру записувати в різні книги так чи ні. Вдячна за роз'яснення.
Відповідь. Дійсно,однією із характерних особливостей формування бібліотечного фонду шкільної бібліотеки є те, що вона комплектує і веде два окремі фонди: художній (основний) і бібліотечний фонд підручників. Пропонуємо ознайомитись з Інструкцією про порядок комплектування та облік підручників і навчальних посібників у бібліотечних фондах загальноосвітніх, професійно-технічних навчальних закладів та вищих навчальних закладів І-ІІ рівнів акредитації (затверджено Наказом МОН України 02.12.2013 № 1686 /Режим доступу: http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/z2137-13#n14. |
Питання №5250 |
Janette
03/02/2015 × 11:37 | Допоможіть визначити яким регламентуючим документом користатись при розміщенні на сайті університету бібліографічних описів публікацій викладачів (підручники, монографії, наукові статті, матеріали конференціїй)
Відповідь. Враховуючи специфіку діяльності освітянських бібліотек пропонуємо переадресувати запит до фахівців методичного відділу Наукової бібліотеки ім. М. Максимовича Київського національного університету ім.Т.Г.Шевченка,яка здійснює загальне методичне керівництво бібліотеками вищих навчальних закладів ІІІ та IV рівнів акредитації всіх систем та відомств: http://www.library.univ.kiev.ua/ukr/about/metod.php3 |
Питання №5249 |
Yuliia
03/02/2015 × 10:15 | Доброго дня. Підкажіть, будь-ласка, сільські бібліотеки у січні 2015 року були передані на районний рівень фінансування і управління (раніше були у сільських радах). Як директор комунального закладу "Центральна районна бібліотека" може керувати ними в нових умовах ? Чи необхідно створювати ЦБС знову?
Відповідь. На сьогодні не існує однозначної відповіді. План заходів щодо реалізації Концепції реформування місцевого самоврядування та територіальної організації влади в Україні передбачає: прийняття змін до Конституції України, ЗУ “Про місцеве самоврядування в Україні”, “Про місцеві органи виконавчої влади”, “Про добровільне об’єднання територіальних громад” та ін.; розробку планів формування територій громад Автономної Республіки Крим, областей; розробку стандартів (нормативів) якості адміністративних, соціальних та інших послуг, що надаються населенню у відповідних сферах; проведення інформаційно-роз’яснювальної роботи з питань реформування місцевого самоврядування та територіальної організації влади. Очікуємо.
|
Питання №5248 |
tatiana 03/02/2015 × 09:25 | Підкажіть, будь ласка, вірний бібліографічний опис твору В.Білінського«Країна Моксель, або Московія», який друкувався в журналі "Київ" з 2008 року. Дякую.
Відповідь.З метою актуалізації фахово-особистісного потенціалу пропонуємо самостійно опрацювати ДСТУ ГОСТ 7.1: 2006 "Бібліографічний запис. Бібліографічний опис. Загальні вимоги та правила складання" та спробувати самостійно здійсните бібліографічний опис вищезазначеного документа .
|
Питання №5247 |
Valentina 02/02/2015 × 13:48 | Доброго дня! ЦБС має статус юридичної особи, засновником якої є районна рада. Розпорядником коштів є відділ культури і туризму, якому директор ЦБС функціонально підпорядкований та підзвітний. Запитання: Хто має право визначати конкретний розмір надбавки,які встановлені у граничних розмірах у межах фонду оплати праці, ? Якщо директор ЦБС , то чи вправі він вимагати відповідного листа від відділу культури , як розпорядника коштів? Буду дуже вдячна Вам за змістовну відповідь.
Відповідь. Постанова КМУ «Про підвищення заробітної плати працівникам бібліотек» від 30 вересня 2009 р. N 1073 (із змінами) визначає: конкретний розмір надбавки встановлюється керівником установи, закладу, організації у межах фонду оплати праці. |
Питання №5246 |
Svitlana
02/02/2015 × 13:21 | Доброго дня! Скажіть, чи діє ще "Інструкція з обліку документів, що знаходяться в бібліотечних фондах", затв. Наказом Мінкультури і туризму від 03.04.2007 № 22. Якщо вона втратила чинність, то якою Інтрукцією користуватися. Дякую!!!!
Відповідь. Інструкція не втратила чинності.
|
Питання №5245 |
Viktoriya 02/02/2015 × 12:27 | Доброго дня!!!
Я методист бібліотеки Вінницького національного аграрного університету. Дайте будь-ласка роз’яснення. У відповіді на
питання № 4823, ви даєте коментар щодо скорочення згідно нового ДСТУ 3582:2013 «Скорочення слів….» (Відповідь. Оскільки вимоги нових стандартів України мають бути згармонізованими з міжнародними стандартами, прийнято рішення назви міст у
вихідних даних не скорочувати.).
Що це за рішення, і де його можна знайти (який
офіційний документ, адже такого пояснення немає у самому ДСТУ 3582:2013). І ще одне запитання, якщо міста (місце
видання) в бібліографічному описі українською мовою не скорочуються, то як бути з скорочення міст в бібліографічному описі російською мовою? Чи скорочуються в такому випадку міста такі як Москва, Санкт Петербург , якщо в ГОСТі 7.12-93
«Библиографическая запись. Сокращшение слов на русском языке…» ці міста скорочуються до однієї букви? Дякую!!!
Відповідь. У п. 4 ДСТУ 3582:2013 сказано, що скорочувати слова до однієї початкової літери дозволено тільки для загальних (усталених) скорочень та окремих слів, поданих у додатку А. У таблиці додатку А у ДСТУ 3582:2013 не вказані скорочення назв міст. Таким чином, укладачами ДСТУ 3582:2013 було прийнято рішення географічні назви міст не скорочувати.
У другій частині питання Ви згадуєте ГОСТ 7.12-93. Цей ГОСТ втратив чинність на території РФ. Замість нього введено ГОСТ Р 7.0.12-2011 «Библиографическая запись. Сокращение слов и словосочетаний на русском языке». В ГОСТ Р 7.0.12-2011 у додатку А сказано, що назви міст Москва та Санкт-Петербург скорочуються М. та СПб. відповідно тільки у вихідних даних бібліографічного посилання.
Коли йдеться про скорочення слів у бібліографічному описі книг, що вийшли на території РФ, можна використати національний ГОСТ РФ, адже у міждержавному ГОСТ 7.11–2004 (ИСО 832:1994), прийнятому в Україні, зазначено (п. 1), що особливості скорочення слів та словосполучень для мов країн СНД регламентуються національними стандартами.
Л. Рогальчук, науково-бібліографічний відділ.
|
Питання №5244 |
Natalia 02/02/2015 × 10:20 rеshеtlib.at.ua | Доброго дня! Децентралізація бібліотечної системи була у 2003 році. З 01.01.2015 року бібліотеки перевели на районний бюджет. Трудові книжки, особові справи працівників сільських бібліотек у відділі культури. Це централізація, чи що? Чи правомірні будуть накази директора бібліотеки? Як вірно провести процес переводу сільських бібліотек?
Відповідь. Дійсно, на основі нової моделі фінансового забезпечення місцевих бюджетів та міжбюджетних відносин внесено відповідні зміни до Бюджетного та Податкового кодексів України. В той же час діючі нормативно-правові акти у сфері місцевого самоврядування вступили в певну неузгодженість з БК. Для того, щоб розв’язати ці суперечності очікується схвалення комплексної стратегії децентралізації, яка буде передбачати узгодження всіх відповідних законодавчих актів виходячи, насамперед, зі змін до Конституції України, що визначає основи системи влади. Очікуємо на зміни та відповідні роз’яснення.
|
Питання №5243 |
Marina
02/02/2015 × 08:46 | Добрий день. Який порядок прийняття на посаду працівників сільських - бібліотек філіалів? Чи обов'язкове подання кандидатури головою сільської Ради? Дякую
Відповідь. Якщо це самостійна сільська бібліотека – питання працевлаштування вирішує голова сільради, якщо це ЦБС – її директор. |
Питання №5242 |
Luda
31/01/2015 × 09:07 | Доброго дня! Підкажіть будь-ласка під яким індексом ББК стоїть дозвілля і чи правильно воно називається. Дякую.
Відповідь. Ви не уточнили які саме аспекти дозвіллєвої діяльності Вас цікавлять. Тому, за таблицями ББК для масових бібліотек наводимо лише окремі розділи: 65.497.7 Економіка дозвіллєвої діяльності:
77 Соціокультурна діяльність в сфері дозвілля;
60.56 Соціологія дозвілля.
Гол. бібліотекар – Руденко А., гол. бібліотекар – Логвинова В.
|
Питання №5241 |
Zoryana
30/01/2015 × 15:05 | Доброго дня! Просимо Вас дати нам відповідь : Скільки штатних одиниць методистів має бути в ЦБС ІІІ категорії при кількості 55 бібілотек?
Відповідь. Структура та примірні штатні розписи ЦБС не затверджено. Звертаємо Вашу увагу на п.1.3. «Примірної структури та примірні штатні розписи комунальних бібліотек» (затверджено Наказом Міністерства культури України від 22 серпня 2012 р. № 900 /Режим доступу: http://mincult.kmu.gov.ua/mincult/uk/publish/article/298225). |
Питання №5240 |
nina
30/01/2015 × 13:15 | Доброго дня! Допоможіть,будь-ласка,як провести розрахунок вартості платної послуги в бібліотеці (оформлення реєстраційних документів)? Дякую
Відповідь. Пропонуємо разом із бухгалтером скористатись Методикою розрахунку вартості надання послуг у сфері культури (затверджено Наказом Мінкультури України від 28.11.2013 № 1222/Режим доступу: http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/z2076-13#n13. Заклади культури повинні самостійно розрахувати вартість послуг на плановий рік. Перелік статей калькуляції і склад витрат, що входять до таких калькуляційних статей, кожний заклад культури встановлює самостійно та визначає їх у наказі про облікову політику закладу культури. Також, дозволимо нагадати, що відповідно до п.14 Постанови КМ України «Про затвердження переліку платних послуг, які можуть надаватися закладами культури, заснованими на державній та комунальній формі власності» від 12 грудня 2011 р. N 1271 /Режим доступу: http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/1271-2011-%D0%BF додаткові бібліотечні послуги передбачають надання послуг з оформлення саме електронних реєстраційних документів користувачів бібліотек.
|
Питання №5239 |
Galna 29/01/2015 × 17:52 | Прошу роз’яснити: як правильно внести зміни до посадових
інструкцій? Чи потрібен Наказ директора бібліотеки? Дякую.
Відповідь. Так, наказ потрібен.В наказі мають бути зазначені причини/обґрунтування внесення змін та доповнень до ПІ, перелік положень, що підлягають зміні/доповненню та розпорядження певній посадовій особі про підготовку у визначений строк проекту нової редакції ПІ з урахуванням зазначених змін/доповнень. |
Питання №5238 |
Natalia
29/01/2015 × 15:31 | Добрий день! У районній дитячій бібліотеці пішла на пенсію бібліотекар відділу обслуговування дошкільнят та учнів молодших класів з серпня 2014 року. До цього часу керівництво ЦБС не вирішує питання заміщення вакансії, мотивуючи складним фінансовим станом ЦБС (фінансування на 2015 рік лише на 7 місяців). Як довго може тривати така ситуація?
Відповідь. Можливо керівництво ЦБС діє відповідно до п. 15. Додатка до постанови Кабінету Міністрів України від 1 березня 2014 р. № 65 (із змінами) /Режим доступу: http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/65-2014-%D0%BF : здійснення заповнення вакантних посад за умови забезпечення у повному обсязі у межах затвердженого фонду оплати праці усіх обов’язкових виплат із заробітної плати працівникам. |
Питання №5237 |
Galina
29/01/2015 × 15:19 | Доброго дня! Просимо дати відповідь на запитання: чи має право директор ЦБС або начальник відділу культури РДА без попередження позбавити доплати за особливі умови праці, пояснюючи тим, що у районі культура профінансована лише на 8 місяців. Чи є відповідний Закон або постанова, яка дозволяє це робити у 2015 році?
Відповідь. Постанову КМУ від 30 вересня 2009 р. N 1073 ніхто не відміняв, змінено лише порядок виплати доплати за вислугу років працівникам державних і комунальних бібліотек - з фіксованого на граничний розмір 50 відсотків посадового окладу. В той же час, при змінах в організації виробництва і праці власник має право без згоди працівника змінювати істотні умови праці, а саме: системи та розміри оплати праці, зменшувати надані пільги, змінювати режим роботи, встановлювати або скасовувати неповний робочий час, суміщення професій, змінювати розряди і найменування посад тощо (частина третя ст. 32 КЗпП України). Про зміну істотних умов праці працівник повинен бути повідомлений не пізніше ніж за два місяці.
|
Питання №5236 |
olena
29/01/2015 × 15:08 | Доброго дня!Просимо надати консультацію : якими типовими нормами користуватись дитячим бібліотекам районного рівня?
Відповідь. Публічні бібліотеки України користуються Типовими нормами часу на основні процеси бібліотечної роботи (затверджено Наказом МКіТ України 29.12.2008 № 1631/0/16-08 /Режим доступу: http://profy.nplu.org/articles.php?lng=uk&pg=83
|
Питання №5235 |
Tetyana 29/01/2015 × 10:29 | Доброго дня! Скажіть,будь ласка, яким документом регламентується надання доплати завідуючим бібліотеками-філіями ЦБС за прибирання приміщення бібліотеки. Ставка прибиральниці в штаті не передбачена.
Відповідь. Доплат зав. бібліотек за прибирання приміщень бібліотек законодавством не передбачено. |
Питання №5234 |
Galuna 29/01/2015 × 10:05 | Добрий день! Будь ласка, допоможіть зашифрувати книгу по ББК Фурман А. В., Підгурська М. В. Історія соціальної роботи: навч. посіб. - Тернопіль, ТНЕУ, 2014 - 174 с.
Відповідь. За таблицями ББК для масових бібліотек: 65.272г Соціальна робота – Історія
За таблицями ББК для наукових бібліотек: С5*332.1-8г Соціальна робота – Історія
Гол. бібліотекар ВК – Різніченко С.О.
|
Питання №5233 |
metodust 28/01/2015 × 14:34 http://rcbs.zhovkva.lviv.in | Шановні колеги! Яка норма читачів і книговидачі в селищній бібліотеці на одного бібліотекаря?
Відповідь. Вищезазначених нормативів не існує. При розрахунку навантаження необхідно керуватись Типовими нормами часу на основні процеси бібліотечної роботи, затверджені наказом МКіТ України від 29.12.2008 №1631/0/16-08 /Режим доступу: http://profy.nplu.org/articles.php?lng=uk&pg=83 , які передбачають всі напрями діяльності (поповнення бібліотечного фонду; бібліотечну обробку та каталогізування документів; організацію БФ; надання послуг користувачам; надання довідково-бібліографічних послуг; соціокультурну діяльність, рекламу бібліотеки та бібліотечних послуг; роботу з організації праці та управління тощо). Визначення навантаження вирішує питання щодо зайнятості бібліотекарів (режим нормального робочого часу, неповний робочий час, неповний робочий тиждень). |
Питання №5232 |
alla
28/01/2015 × 09:27 | Підкажіть, будь ласка, чи вірно заіндексоване це видання?
65.052.9(4УКР)253.1 Облік у підгалузях будівництва : консп. лекцій. - Тернопіль: ТНЕУ , 2012, - 44с.
Відповідь. 65.052.9(4УКР)231.5 |
Питання №5231 |
Lida 27/01/2015 × 16:28 | Доброго вечора!. Скажіть будьте ласкаві,чи може голова сільської ради зменшити надбавку за особливі умови праці мотивуючи тим що недостатньо коштів виділено із районного бюджету,і який повинен бути документ про зменшення надбавки, розпорядження чи наказ директора ЦБС, так як у нас діє ЦБС всі кадрові питання веде директор ЦБС, а розпорядниками коштів є сільські ради ?Чи будуть передавати бібліотеки назад на баланси відділів культури? Дуже вдячна. Відповідь можна надіслати на пошту.
Відповідь. 1. Нам незрозуміло, яким чином у Вас діє ЦБС, адже розпорядниками коштів є сільські ради . Вочевидь процес децентралізації ЦБС Вас торкнувся. Тому, голова сільради має право визначати конкретний розмір надбавки у межах фонду оплати праці . Згідно з Постановою КМ України N 89 від 25.03.2014 фіксований розмір надбавки за особливі умови роботи змінено на граничний розмір 50 відсотків посадового окладу. 2. На основі нової моделі фінансового забезпечення місцевих бюджетів та міжбюджетних відносин внесено відповідні зміни до Бюджетного кодексу України. Відповідно до ст.89 БКУ (Режим доступу:http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/2456-17/page8 ) видатки на районні (міські) бібліотеки або централізовані бібліотеки районної (міської) ЦБС будуть здійснюватися з бюджетів міст республіканського Автономної Республіки Крим та обласного значення, районних бюджетів, бюджетів об’єднаних територіальних громад, що створюються згідно із законом та перспективним планом формування територій громад.
|
Питання №5230 |
Svitlana
27/01/2015 × 10:41 | Доброго дня! Ми вже понад 10 років працюємо по 8-9 розряду, маючи І категорію це правомірно? Стаж роботи більше 20 років, освіта вища.
Відповідь. Відповідно Додатку 3 до Наказу МКТ України від 18.10.2005 № 745 /Режим доступу: http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/z1285-05/page3 ) тарифний розряд бібліотекарів І категорії - 8-11. |
Питання №5229 |
Moni
26/01/2015 × 12:14 | Доброго дня! Як бути із індивідуальною та груповою інформацією в бібліотеках? Користувачі не дуже у захваті від такого інформування. Нові поступлення зовсім обмежені. Бібліотекарі мають теж зайвий облік роботи. Як правильно відмовитись від обліку таких бібліотечних процесів. Дякую!
Відповідь. Можемо констатувати, що відмовляючись від інформаційної складової, яка є найважливішою ланкою роботи будь-якої публічної бібліотеки, Ви перетворюєте бібліотеку на склад застарілої літератури.
Враховуючи час подання Вашого запиту (12.14.)на наш ресурс та технічні можливості альтернативні джерела інформації у Вашій бібліотеці існують. Тому запевняємо, що надання довідково-бібліографічної та інформаційної підтримки членам громади : працівникам органів місцевого самоврядування та структурних підрозділів райдержадміністрації, соціально незахищеним верствам населення, підприємцям (малого середнього бізнесу), учням, студентам,переселенцям, учасникам АТО і т.п. засвідчить необхідність існування Вашої бібліотеки.
|
Питання №5228 |
lidija
23/01/2015 × 14:32 | Добрий день. 22 січня 2015року у Врублівській сільській раді пройшла сесія по бюджетному фінансуванню на цей рік. В звязку з недостатністю фінансування на культуру сесія вирішила, щоб не скорочувати працівників клубного закладу(два з них не фахівці) зняти з завідуючої бібліотекоюь(фахівець з вищою освітою, 25 років стаж) 0.25% посадового окладу ( без згоди на це працівника). Допоможіть написати позовну заяву до суду.
Відповідь. Ми, як фахівці бібліотечної галузі, не є професіоналами із складання позовних заяв. Обставини, що стали причиною подання позову до суду, їх нюанси бувають різні. Тому перш за все необхідно отримати попередню консультацію у юристів. |
Питання №5227 |
Larisa
23/01/2015 × 12:37 | В Законі України "Про внесення змін та визнання такими , що втратили чинність, деяких законодавчих актів України" від 28.12.2014 № 76 у п.9 значиться " Керівникам органів виконавчої влади та інших державних органів... "роз'ясніть, будь ласка, посада директора ЦБС відноситься до даної категорії посад. Як що ні, то хто повинен приймати рішення "щодо скорочення чисельності працівників цих органів на 20 відсотків, надання працівникам відпусток без збереження заробітної плати, встановлення для працівників режиму роботи на умовах неповного робочого часу, зменшення або скасування стимулюючих виплат, зменшення надбавок і доплат, які встановлені у граничних розмірах..." (п.9.Закону України №76)
Дякую.
Відповідь. Директор ЦБС не є керівником органу виконавчої влади. Пропонуємо ознайомитись із Розділом ІІІ Інші центральні органи виконавчої влади Закону України «Про центральні органи виконавчої влади» (від 17.03.2011 № 3166-VI /Режим доступу: http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/3166-17 ).
Питання щодо скорочення чисельності працівників на 20 відсотків, надання відпусток без збереження заробітної плати, встановлення режиму роботи на умовах неповного робочого часу, зменшення або скасування стимулюючих виплат і т.п. в органах виконавчої влади та інших державних органів вирішують керівники органів виконавчої влади та інших державних органів.
|
Питання №5226 |
Victoria
23/01/2015 × 12:02 | Якщо повністю однакові книги поступають до бібліотеки в різних партіях чи потрібно присвоювати їм один і той самий інвентарний номер? Або вони обліковуються під різними інвентарними номерами?
Відповідь. Публічні бібліотеки відповідно п.4.9. Інструкції з обліку документів, що знаходяться в бібліотечних фондах (Наказ Міністерства культури і туризму України 03.04.2007 N 22 /Режим доступу: http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/z0530-07 ) індивідуальний облік книг і брошур здійснюють шляхом присвоєння кожному примірнику інвентарного номера. |
Питання №5225 |
maria
23/01/2015 × 11:16 | Доброго дня! Поясніть будь ласка, скільки часу зберігається посадовий оклад ІІІ групи оплати праці, якщо показники роботи за рік зменшились і відповідають IV групі. Дякуємо за відповідь!
Відповідь. Відповідно Додатку 8 до наказу Міністерства культури і туризму України 18.10.2005 N 745 /Режим доступу: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/z1285-05/page5 : віднесення бібліотек, централізованих бібліотечних систем до груп за оплатою праці керівних працівників (підтвердження, підвищення або пониження групи) провадиться щорічно вищим органом управління, у безпосередньому підпорядкуванні якого вони перебувають.При погіршенні роботи бібліотек, централізованих бібліотечних систем група за оплатою праці може знижуватись на одиницю. |
Питання №5223 |
Nadia 22/01/2015 × 21:59 | міські бібліотеки ЦБС переводять на 0.75 ставки. Я маю статус одинокої матері, чи маю я право не погодитись і працювати на повну ставку?
Відповідь.При змінах в організації виробництва і праці власник має право без згоди працівника змінювати істотні умови праці, а саме: системи та розміри оплати праці, зменшувати надані пільги, змінювати режим роботи, встановлювати або скасовувати неповний робочий час, суміщення професій, змінювати розряди і найменування посад тощо (частина третя ст. 32 КЗпП України). Про зміну істотних умов праці працівник повинен бути повідомлений не пізніше ніж за два місяці. Додатково див. на питання № 5207. |
Питання №5221 |
Lyudmila
22/01/2015 × 14:25 | Доброго дня. Шановні колеги у мене до Вас таке запитання. Я працювала в бібліотеці 13 років, в зв'язку з сімейними обставинами я 5 років не працювала. Тепер знову пішла працювати до бібліотеки. Яку доплату за стаж мені мають нараховувати? Дякую.
Відповідь. Нарахування надбавки за вислугу років відбувається шляхом підсумовування всіх років, відпрацьованих в бібліотеках (Див. п.п. 3, 4 Постанови КМУ № 84 від 22 січня 2005 р./Режим доступу: http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/84-2005-%D0%BF ). Поняття «перерваний стаж» зараз не існує. |
Питання №5219 |
Larisa 22/01/2015 × 10:33 | Добрий день ! Працюю в сільській бібліотеці,яка підзвітна сільській раді. В 2014 році я перебувала у плановій відпустці в квітні місяці, по плану на 2015 рік я знову запланувала щорічну відпустку знову на квітень місяць, але головний бугалтер заявила, що не дасть мені відпустку по плану ,а аж у червні місяці (мотивуючи, що у неї не вистачає коштів). Чи правомірні дії головного бугалтера не давати працівнику планову відпустку , заставляючи працювати більше року без відпустки. Дякую !
Відповідь. Згідно зі ст.10 ЗУ «Про відпустки» від 15.11.1996 р. № 504/96-ВР /Режим доступу: http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/504/96-%D0%B2%D1%80 черговість надання щорічних відпусток визначається графіком. Графік відпусток на наступний календарний рік складається як правило в листопаді-грудні попереднього року. Термін затвердження графіка має установлюватися правилами внутрішнього трудового розпорядку. Затверджується графік роботодавцем (але ніяк не гол. бухгалтером). Під час складання графіка потрібно враховувати як інтереси роботодавця, так і особисті інтереси працівника та можливості для його відпочинку. |
Питання №5218 |
Yra
22/01/2015 × 08:39 | До питання 5213 Доброго дня! Нас цікавить, як короткотермінова(час) так і річна оренда приміщення. Фінансування закладу здійснюється за рахунок коштів районного бюджету району. Маємо відокремлене майно на
праві оперативного управління
Відповідь. Оренда приміщень бібліотеки не має відношення до Постанови КМУ від 12 грудня 2011 р. N 1271 . Хто є балансоутримувачем, той і укладає договір оренди, визначає істотні умови договору оренди (як на короткотерміновий час, так і на рік). Пропонуємо ознайомитись із ЗУ «Про оренду державного та комунального майна» від 10.04.1992 № 2269-XII, із змінами /режим доступу: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/2269-12 . |
Питання №5217 |
iina
21/01/2015 × 14:07 | Спасибо конкретно специалисту Рогальчук Л. за ответ . Но я никоим образом не хотела обидеть сотрудниов библиотеки, задавая им вопрос (повторно) на украинском языке. Зачем же так резко писать мне о "набридлості"? Некорректно, думаю. Давайте жить в мире, друзья -библиотекари ! Нам ли делить и делиться? Хай вам щастить!!!! |
Питання №5216 |
iina
21/01/2015 × 10:02 | Доброшановні панове! Я задала своє питання 19 сїчня за №5209, але досить не маю на нього вїдповіді. Не думаю, що не отримала відповіді тому, що писала російською мовою? (це мова, на якої я думаю та розмовляю). З найкращими побажаннями до вас!...Чекаю роз"яснень до свого питання
Відповідь.Затримка із відповідями на окремі питання пов’язана з необхідністю консультацій в спеціалізованих структурних підрозділах НПБУ. «Роз’яснення до свого питання» див. за № 5209.
P.S. Не набридло виймати з шухляди та порушувати спекуляції щодо особистісної одномовності, двомовності,тримовності і т.п.?
|
Питання №5215 |
Olena 21/01/2015 × 03:00 | Прошу поясниеи: хто з 2015 року має фінансувати самостійну сільську бібліотеку - сільрада чи район ?!
Відповідь.На виконання Концепції реформування місцевого самоврядування та територіальної організації влади в Україні, затвердженої розпорядженням КМУ від 01.04.2014 №333-р, мінфіном розроблено нові підходи до побудови взаємовідносин державного бюджету з місцевими бюджетами на принципах децентралізації фінансів та зміцнення фінансової основи місцевого самоврядування, які базуються на кращому європейському досвіді. На основі нової моделі фінансового забезпечення місцевих бюджетів та міжбюджетних відносин внесено відповідні зміни до Бюджетного кодексу України. Пропонуємо ознайомитись із ст. ст. 87, 88, 103, 104, 108 БК /Режим доступу: http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/2456-17/page8. |
Питання №5214 |
Maryna
20/01/2015 × 10:44 | Добрий день, шановні колеги! Підкажіть будь-ласка, по якій причині можна списувати матеріали з'їздів ЦК КПРС, матеріали пленумів, конференцій. Дякую.
Відповідь. Пропонуємо ознайомитись із ст. 18 ЗУ «Про бібліотеки і бібліотечну справу» від 27.01.1995 № 32/95-ВР, із змінами /Режим доступу: http://zakon1.rada.gov.ua/laws/show/32/95-%D0%B2%D1%80 , Додатком 2 до п. 4. 4. «Інструкції з обліку документів, що знаходяться в бібліотечних фондах» /Режим доступу: http://zakon1.rada.gov.ua/laws/show/z0530-07, відповіддю на питання № 3497. |
Питання №5213 |
Yra 19/01/2015 × 15:16 | Доброго дня! Чи може надавати публічна бібліотека в оренду приміщення відповідно «Переліку платних послуг, які можуть надаватися закладами культури, заснованими на державній та комунальній формі власності» (ПКМУ «Про
затвердження переліку платних послуг, які можуть надаватися закладами культури,заснованими на державній та комунальній формі власності» №1271 від 12.12.2011року), а саме п.17 «Надання в оренду
приміщень театрів, концертних залів, цирків, культурно-освітніх закладів, музеїв і заповідників у разі, коли це не перешкоджає провадженню закладом діяльності у сфері культури», якщо в статуті
записано що заклад, в складі якого є ця бібліотека, створений Власником відповідно до Закону
України “Про бібліотеки і бібліотечну справу”.
А у цьому Законі термін вживається в такому значенні: бібліотека - інформаційний, культурний, освітній заклад (установа, організація) …». Дякую
Відповідь. Просимо уточнити: Вас цікавить надання нерухомого майна в користування (оренду) для проведення разових заходів на строк менше ніж на добу, річна оренда (суборенда)окремого приміщення та хто є балансоутримувачем бібліотеки? |
Питання №5212 |
svitlana
19/01/2015 × 14:30 | Доброго дня шановні колеги! Хочу отримати роз'яснення щодо переведення сільських бібліотек на фінансування з районного бюджету. Розмов щодо переведення точиться багато, але ніхто не може надати чіткого, у рамках закону, механізму передачі. В нашому випадку ЦБС децентралізована, у 2013 році передали все майно і фонди на баланси сільських рад, більшість сільських бібліотек - самостійні, деякі з них юридичні особи. Чекаю на вичерпну відповідь стосовно механізму передачі на електронну адресу: andre-chuk@ukr.net. Заздалегідь дякую!
Відповідь. ЗУ ««Про внесення змін до Бюджетного кодексу України щодо реформи міжбюджетних відносин» (від 28.12.2014 № 79-VIII / Режим доступу: http://zakon1.rada.gov.ua/laws/show/79-19/page) зазначено, що у місячний строк до Верховної Ради України мають надійти пропозиції щодо приведення законодавчих актів України у відповідність із цим Законом; забезпечити перегляд і скасування міністерствами та іншими центральними органами виконавчої влади їх нормативно-правових актів, що суперечать цьому Закону. Сподіваємось, що найближчим часом ситуація проясниться. В той же час, рекомендуємо переадресувати запит до Міністерства юстиції /Режим доступу: http://www.minjust.gov.ua/481 . |
Питання №5211 |
Yuliya 19/01/2015 × 11:42 | Будь ласка, допоможіть визначити індекс ББК (для масових бібліотек) для книг про державну виконавчу службу України. Дякуємо
Відповідь. За ББК для масових бібліотек: 67.9(4УКР)310 + 67.310
Гол. бібліотекар ВК – Ільченко В.П.
|
Питання №5210 |
Maryna
19/01/2015 × 11:15 | Добрий день, шановні колеги! З усіма святами Вас! Здоров'я, миру і добра. Скажіть будь-ласка, скільки часу зберігаються в бібліотеках акти на списання літератури. Дякую.
Відповідь. Дякуємо ! Відповідно до Розділу 7.6. Переліку типових документів, що створюються під час діяльності державних органів та органів місцевого самоврядування, інших установ, підприємств та організацій, із зазначенням строків зберігання документів (затв. Наказом Міністерства юстиції України 12.04.2012 № 578/5 //Режим доступу: http://zakon1.rada.gov.ua/laws/show/z0571-12) строк збе-рі¬ган¬ня до¬ку¬мен¬тів: Актів списання книг - 10 р.; Актів списання періодичних видань - 3 р.; Актів, списків літератури, одержаної за книгообміном - 5 р. |
Питання №5209 |
Irina
19/01/2015 × 07:15 | Добрый день, уважаемые коллеги! Крепкого вам всем здоровья, успехов, личного счастья в наступившем новом году! Прошу, по возможности, разъяснить следующую ситуацию. При описании списка литературы в конце научной статьи какой ГОСТ сейчас рекомендован? ГОСТ 7.1-2003, по которому мы работали последние годы? Или возможен ГОСТ Р 7.0.5-2008? Но насколько мы понимаем, он рекомендован для списка ССЫЛОК? Или вопрос об оформлении списка литературы остается открытым, т.е. на усмотрение вуза или автора работы? Заранее благодарна.
Відповідь. Доброго дня! Дякуємо за привітання. Бажаємо Вам теж щасливого Нового року. Оформлення наукової статті регулюється ДСТУ 7152:2010 «Інформація та документація. Видання. Оформлення публікацій у журналах і збірниках», чинний від 01.10.2010. У цьому ДСТУ 7152, п. 5.18.1. сказано: бібліографічний опис у пристатейних бібліографічних списках складають згідно з ДСТУ 7.1–2006.
Л. Рогальчук, науково-бібліографічний відділ НПБУ.
|
Питання №5208 |
Mikola
17/01/2015 × 21:28 | Відповідно внесених змін до Бюджетного кодексу фінансування сільських закладів культури, зокрема бібліотек (за умови децентралізації), передаєть-ся на сектор культури і туризму РДА, але трудові книжки працівників, книжкові фонди залишаються у сільських радах. Приміщення залишають-ся на балансі сільських рад, з якими сектор культури буде укладати догово-ри оренди, оплачуватиме опалення та електроносії. Жодного офіційного документа щодо порядку звільнення-прийому працівників, і т. п. немає, лише у рішенні сесії щодо ухвалення бюджетуна 2015 р. є пункт, яким розпорядником коштів визначено сектор культури і туризму. Не розумію, хто при цьому прийматиме і звільнятиме з роботи, попереджуватиме про переведення на ще менш скорочений режим роботи, надаватиме відпустки і т. п. Адже цим порушуються ряд законів України. Як провести передачу бібліотек, як і клубів, згідно вимог Бюджетного Кодексу з дотриманням чинного законодавства ? P. S. Цією зміною до Бюджетного кодексу культуру на селі нинішнього року знищать остаточно!
Відповідь. Аналіз змін до Бюджетного, Податкового кодексів залишають більше запитань, ніж відповідей. Для роз’яснень пропонуємо і Вам переадресувати запит до Міністерства юстиції України /Режим доступу: http://www.minjust.gov.ua/481 . |
Питання №5207 |
larisa
17/01/2015 × 12:37 | Добрий день! Я працюю в сільській бібліотеці 26 років, маю 30 % за вислугу років , останні 5 років працюю завідуючою .Наш головний бугалтер повідомила мене та бібліотекаря , що всі надбавки ( за вислугу та особливі умові праці ) нам знімають , так , як у бюджеті не має коштів і ми будемо працювати на мінімальну зарплатню. Чи правомірні дії головного бугалтера ? Дякую !
Відповідь. Зміна істотних умов праці без згоди працівника допускається тільки у випадках змін в організації виробництва та праці. Якщо ж такі зміни не вводяться, власник не має права змінити істотні умови праці. Частиною третьої статті 32 КЗпП на власника (голову сільради)покладені обов'язки попередити працівника за два місяці про наступні зміни в організації виробництва і праці, а також зміну істотних умов праці працівника. Тому, повідомлень гол. бухгалтера щодо зменшення Вашої оплати праці – недостатньо. В той же час, ще 27 вересня 2014 року Прем'єр-міністр України звернувся до керівників місцевих органів виконавчої влади щодо недопущення необґрунтованого зменшення стимулюючих виплат, надбавок і доплат, які встановлюються у граничному розмірі. |
Питання №5206 |
lida
17/01/2015 × 09:35 | Я працюю завідуючою КУ "Врублівська сільська бібліотека", маю вищу фахову освіту, 25 років стажу,фінансує сільська рада. В цьому році мене позбавили всіх надбавок, матеріальних допормог, належних мені за Законом України і ще мінус 0,25% посадового окладу. Чи законно це? Якщо я являюсь одинокою матірю.
Відповідь. Власник або уповноважений ним орган чи фізична особа не має права в односторонньому порядку приймати рішення з питань оплати праці, що погіршують умови, встановленi законодавством, угодами, колективними договорами (див. ст. 97 КЗпП України). Оплата праці працівників здійснюється в першочерговому порядку. Всі інші платежі здійснюються власником або уповноваженим ним органом після виконання зобов'язань щодо оплати праці.
В той же час, у ст. 103 КЗпП України встановлено, що про нові або зміну діючих умов оплати праці в бік погіршення власник або уповноважений ним орган повинен повідомити працівника не пізніш як за два місяці до їх запровадження або зміни. Внесення змін до посадових окладів, а тим паче в сторону зменшення, процес дуже складний, не популярний і вимагає дотримання багатьох норм законодавства. В іншому разі роботодавець наражається на затяжні численні індивідуальні (а може і колективні) трудові спори, аж до розгляду їх в судових органах.
Проводити скорочення видатків необхідно більш зважено і розсудливо. Впевнені, що економія в коштах, що дасть скорочення заробітної плати зав. бібліотеки, в масштабах селища незначна. Напевне в бюджеті сільради знайдеться стаття видатків, на якій можна зекономити більш значні кошти, аніж в оплаті зав. бібліотеки. Не варто економити на культурі і просвітницькій діяльності, адже наслідки можуть бути невтішними.
|
Актуальна інформація
Вітаємо шановних відвідувачів на сайті, який супроводжує науково-методичний відділ Національної бібліотеки України імені Ярослава Мудрого (НБУ ім. Ярослава Мудрого). Наш відділ є науково-методичним та інформаційно-консультативним центром для публічних бібліотек України, а також співпрацює з бібліотеками різних типів і форм власності.
Пам'ятайте, що наповнення цього сайту - наша спільна робота. Якщо Ви маєте матеріали, що можуть зацікавити бібліотечну спільноту, або бажаєте підняти актуальну тему - чекаємо Ваших пропозицій на адресу method@nplu.org.
Шановні колеги! Якщо у вас змінилися реквізити (адреса, e-mail, URL, телефон тощо) надішліть повідомлення для відповідних коректив на сторінці сайту „Бібліотеки України”.
| Вітаємо
For Librarians
Библиотекарю
Пошук
Голосування
|