Розділи сайту
Мастрід
Нове на сайті
Інформація від майстра
Відвідувачі
|
Запитання-відповіді
Питання №5567 |
Nataliya 12/08/2015 × 08:42 | Шановні колеги, будь ласка підскажіть як самостійним сільським бібліотекам перейти на норми часу? Хто повинен затверджувати норми часу? І де можна переглянути план роботи який написаний по нормах часу? Ми не можемо одразу з навантажень перейти на норми часу, мабуть для цього є якісь певні норми переходу.
Відповідь. Публічні, спеціальні та спеціалізовані бібліотеки України використовують «Типові норми часу на основні процеси бібліотечної роботи» (затверджено Наказом Міністерства культури і туризму України | №1631/0/16-08 від 29.12.08 /Режим доступу: http://udpu.org.ua/files/biblioteka/Zagdoc/Tupovinormushasy.pdf ) з 2010 року. Норм переходу апріорі не існує. Саме за допомогою Типових норм часу бібліотеки визначають штатну кількість працівників, здійснюють планування роботи. Нам незрозуміло, яким чином останні п’ять років Ви здійснювали планування роботи бібліотеки і де весь цей час перебувала методична служба?
Пропонуємо скористатися ресурсами Інтернету, використавши ключові слова. Звертаємо увагу і на такі ресурси, як: блог Рахівської ЦРБ / http://rakhivcrb.blogspot.com/2011/11/blog-post_25.html ; На блог Рахівської ЦРБ, матеріал від 25 листопада 2011 р. «На допомогу фахівцю: Планування та звітність сільської бібліотеки» /Режим доступу: http://rakhivcrb.blogspot.com/2011/11/blog-post_25.html ; сайт Волочиської ЦРБ - Меню: Структурні підрозділи , методичний відділ, лінк - План роботи методичного відділу на 2015р. /Режим доступу: http://vollibrary.ucoz.net/index/metodichnij_viddil/0-16 ; блог «Методична служба публічних бібліотек Києва», через пошук «Бюджет робочого часу бібліотекаря на 2013 рік» /Режим доступу: http://olga-methodlibkyiv.blogspot.com/search/label/%D1%80%D0%BE%D0%B1%D0%BE%D1%87%D0%B8%D0%B9%20%D1%87%D0%B0%D1%81
|
Питання №5566 |
Lubov
11/08/2015 × 14:37 | Чи можна для контролю за книгами підвищеного попиту проводити вибіркові перевірки фонду?
Відповідь. Можете, якщо вибіркова перевірка передбачена планом роботи бібліотеки. |
Питання №5565 |
Ocrb
11/08/2015 × 08:22 http://sites.google.com/site/olxlib | Вибачте, уточнюємо питання: чи правомірні вимоги централізованої бухгалтерії щодо переоцінки вартості бібліотечних фондів районної ЦБС у гривнях без копійок і хто пивинен її проводити: бухгалтерія чи бібліотека? До цього часу переоцінка вартості фонду щодо відкидання копійок бібліотечними працівниками не проводилася.
Відповідь. Пропонуємо ознайомитись із відповідями на питання №№ 4244, 4197, 3708. |
Питання №5564 |
Ocrb 10/08/2015 × 14:48 http://https://sites.google.com/site/olxlib | Дайте, будь ласка, відповідь на теке питання: чи правомірні вимоги централізованої бухгалтерії щодо переоцінки бібліотечних фондів районної ЦБС? Який порядок переоцінки фондів?
Відповідь. Прошу уточнити дату останньої переоцінки бібліотечного фонду.
|
Питання №5563 |
irina
10/08/2015 × 13:29 | Доброго дня. Підкажіть, будь-ласка, чи можуть
положення колдоговору поширюватися на бібліотекарів, які вийшли з профспілки? Дякую.
Відповідь. За своєю суттю колективний договір є двостороннім актом, який укладається між працівниками та роботодавцем. Його вважають основним внутрішнім законом підприємства, установи оскільки саме він регулює рівень оплати праці, питання зайнятості, охорони праці та здоров’я, додаткові соціальні пільги та гарантії на конкретному підприємстві. Правові засади розробки, укладення та виконання колективних договорів визначені Законом України «Про колективні договори і угоди» від 01.07.1993 р. № 3356-XII/Режим доступу: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/3356-12 .
Відповідно до частини першої ст. 9 Закону № 3356: положення колективного договору поширюються на всіх працівників підприємств незалежно від того, чи є вони членами профспілки, і є обов’язковими як для роботодавця, так і для працівників підприємства. Таку ж саму норму містить і ст. 18 КЗпП/Режим доступу: http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/322-08 .
|
Питання №5562 |
Svetlana 10/08/2015 × 09:02 | Нова форма звітності ЕСМаР досить зручна. Але це тільки для того бібліотекаря, який має доступ до мережі Інтернет або свій комп. у бібліотеці. Що робити бібліотекарям сільських бібліотек, які не мають уявлення, що таке Інтернет, мишка, клавіатура, системний блок і т.д. (в бібліотеці відсутнє опалення, світло)? В OF-LINE додатку розібралися та навчилися на семінарі, розїхалися додому і на цьому кінець. Що робити з такими бібліотекарями методистам районних бібліотек? Одна людина просто фізично цього зробити не зможе за всіх!!!! На роботодавців (сільських голів) надії не має, вони повністю підтримують своїх бібліотекарів, а таку форму звітності в умовах "ледь виживання" вважають "нісенітницею".Дякуємо!
Відповідь. ЕСМаР – форма подачі звіту бібліотеки. Перелік показників сформовано на основі даних, що передбачені формами державної статистичної звітності та у відповідності до послуг, які надають сучасні бібліотеки. Бібліотекар найменшої бібліотеки може самостійно заповнити дані своєї бібліотеки незалежно від місцезнаходження ПК (дім, сільська рада, школа, районна бібліотека…). Звичайно сільський голова має важливіші справи, ніж особисто заповнювати звіт бібліотеки.
У даній ситуації, очевидно, не спрацювали методисти районних бібліотек, якщо бібліотекарі ”не мають уявлення, що таке Інтернет, мишка, клавіатура, системний блок і т.д.”.
Для конкретних рекомендацій ідентифікуйте райони та область.
P.S. Цілий ряд областей вже підготували звіти УСІХ бібліотек регіону.
|
Питання №5561 |
Larisa
06/08/2015 × 16:02 | Прошу пояснити: чи можна списувати калькулятори, телефонні апарати без технічно висновку спеціалізованих організацій?
Відповідь. Оскільки згадані об’єкти (калькулятори, телефонні апарати ) не перебувають під наглядом державних інспекцій, то прийняти рішення про списання їх з балансу установа може самостійно.
Для встановлення факту непридатності необоротних активів до подальшого використання, неможливості або неефективності проведення їх відновлювального ремонту або використання іншим способом, а також для документального оформлення цих заходів за наказом керівника установи створюється комісія зі списання майна. Наказ про створення постійно діючої комісії видається щорічно або за необхідності. Як правило, повноваження з визначення непридатності матеріальних цінностей та встановлення неможливості або неефективності проведення їх відновлювального ремонту, а також оформлення необхідної документації надаються щорічній інвентаризаційній комісії. Склад та повноваження комісії зі списання визначені пп. 9 — 13 Порядку списання об'єктів державної власності (затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 8 листопада 2007 р. N 1314 /Режим доступу: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/1314-2007-%D0%BF ).
|
Питання №5560 |
Galina
05/08/2015 × 17:20 | Доброго дня. Підкажіть, будь-ласка, за якими показниками вводиться посада завідувача в сільській бібліотеці, так як примірна структура та примірні типові штатні розписи відсутні для цієї категорії бібліотек. Які офіційні документи слід використовувати у вирішенні даного питання. Дякую. Херсонська область
Відповідь. Якщо це самостійна сільська бібліотека, то дане питання вирішує її засновник - сільська рада. Якщо сільська бібліотека є філією ЦБС – засновник ЦБС (райрада), за відповідним поданням директора ЦБС. |
Питання №5559 |
Nataliya 05/08/2015 × 07:52 | Чи можна підвищити категорію та тарифний розряд бібліотекареві 2 категорії 9 тарифного розряду,який має бібліотечний стаж роботи -11 років і в цьому році отримав диплом спеціаліста,не чекаючи чергову атестацію?Дякую за відповідь.
Відповідь. Можете, якщо штатним розписом передбачено посаду бібліотекаря І категорії (або провідного) та маєте відповідний фонд оплати праці. |
Питання №5558 |
Tatyana 27/07/2015 × 12:03 | Доброго дня шановні колеги! Як стосується Закон ВР "Про засудження комуністичного та націонал-соціалістичного (нацистського) тоталітарних режимів в Україні та заборону пропаганди їхньої символіки" фондів наших бібліотек? Чи потрібно їх списувати і що, чи може зберігати в книгосховищах? Дякую.
Відповідь. Дозволимо нагадати, що ст. 18 ЗУ «Про бібліотеки і бібліотечну справу» (від 27.01.1995 № 32/95-ВР, із змінами) визначає: «Вилучення документів з бібліотечних фондів за ідеологічними чи політичними ознаками забороняється». Також, Ст. 4 п.3 ЗУ "Про засудження комуністичного та націонал-соціалістичного (нацистського) тоталітарних режимів в Україні та заборону пропаганди їхньої символіки" надає перелік випадків, на які не поширюються заборони, визначені вищезазначеним законом.
|
Питання №5557 |
Yuliya 27/07/2015 × 11:28 | Будь ласка, надайте консультацію з систематизації літератури, а саме, який індекс ББК (для масових бібліотек), будуть мати видання, присвячені питанням розвитку приватного права в Україні. Дякуємо
Відповідь. 67.9(4УКР)304
Гол.бібліотекар ВК – Ільченко В.П.
|
Питання №5556 |
inna 26/07/2015 × 20:14 | Подскажите, пожалуйста, как избавиться от 80летних работников,которые уже не могут выполнять свои обязанности,но на работу ходят.Просто сидят и все,перебирают бумажки на столе. Увольняться отказываются.Может,у вас были такие случаи
Відповідь. На нашу думку, обов’язки «перебирать бумажки на столе» навряд чи передбачені в посадовій інструкції працівника або в його індивідуальному річному плані роботи. Враховуючи принцип презумпції невинуватості, роботодавець має довести, що працівник не виконує свої посадові обов'язки. Факт невиконання чи неналежного виконання підлеглим трудових обов’язків підтверджується наявністю доповідних записок, актів, протоколів засідань профспілкового комітету і т.п. Також, має значення і рішення атестаційної комісії («не відповідає займаній посаді або виконуваній роботі»). Пропонуємо ознайомитись із п. 3 ст. 40 КЗпП /Режим доступу: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/322-08 та Постановою Пленуму Верховного Суду України «Про практику розгляду судами трудових спорів» від 6 листопада 1992 р. № 9 /Режим доступу: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/v0009700-92 . |
Питання №5555 |
Tatyana 24/07/2015 × 14:27 | Доброго дня! Допоможіть розібратись з новим ДСТУ 3582:2013 "Скорочення слів і словосполучень українською мовою". Пункт 4.3 має нову інформацію "Скорочення, прийняті для іменників, мають бути такими самими як для прикметників, так і для пасивних дієприкметників, утворених від спільногоо кореня" Як правильно скоротити слова перероблене, доповнене і інститутський. У нас виникли протиріччя. Дякуємо за допомогу.
Відповідь. Пункт 4.3 в ДСТУ 3582:2013 стосується скорочення іменників. Дослівно цей пункт в ДСТУ викладений так:
4.3 Іменники скорочують лише за наявності їх у додатку А.
Дозволено застосовувати загальноприйняті скорочення слів і словосполучень, які не внесено в додаток А.
Приклади […]
Скорочення, прийняті для іменників, мають бути такими самими як для прикметників, так і для пасивних дієприкметників, утворених від спільного кореня.
Приклади:
академічний – акад.
академія – акад.
видання – вид.
виданий – вид.
Іншими словами, якщо іменник є в додатку А, його скорочують відповідно до додатку А. Всі однокореневі з цим іменником прикметники та пасивні дієприкметники скорочуються теж за додатком А.
Наведені у п. 4.3 приклади це підтверджують. Слово «академічний», якщо його скорочувати за пунктом 4.4 ДСТУ 3582:2013 (методом відсікання частини слова) втратив би закінчення «-ічний», проте у прикладі п. 4.3 наводиться скорочення: академічний – акад.
За аналогією:
переробка – перероб.
перероблений, перероблене – перероб.
доповнення – допов.
доповнений, доповнене – допов.
Щодо скорочення слова «інститутський» – щоб уникнути різночитань це слово можна не скорочувати.
Л. Ю. Рогальчук, науково-бібліографічний відділ
|
Питання №5554 |
irina
23/07/2015 × 13:09 | Два села-одна с/рада. По поважній причині(1філія в аварійному стані) хочемо об'єднати 2 сільські бібліотеки-філії у одну. Штатні одиниці та люди не скорочуються, будуть працювати. Чи потрібний дозвіл від Міністерства культури України на об'єднання бібліотек чи це питання можна вирішити з органами місцевого самоврядування рішенням сесії районної ради? Дякую.
Відповідь. По факту – погодження від МКУ не відмінено. В реаліях сьогодення, а саме, відповідно до ЗУ „Про місцеве самоврядування в Україні”, ЗУ «Про добровільне об’єднання територіальних громад», робота бібліотек у сільській місцевості повністю залежить від діяльності органів місцевого самоврядування. |
Питання №5553 |
Tetyana
15/07/2015 × 13:03 | Доброго дня! Скажіть будь ласка, у розділі 81Мовознавство ББК для масових бібліотек, який індекс присвоюється кожній групі Індоєвропейських мов (81.40/59), а саме албанській, вірменській, балтським мовам, германським, арійським, італійським і т.д. У таблицях "Доповнення і виправлення до бібліотечно-бібліографічної класифікації" вказано лише 81.40/59 Індоєвропейські мови, і окремо виділено 81.41 Слов*янські мови. Як класифікувати, наприклад, англійську чи італійську?
Відповідь: У таблицях ББК для масових бібліотек.-М., 1999, під розділом 81.2 Окреме мовознавство. Мови світу є методичні вказівки, що література з окремих мов підрозділяється за абеткою мов. Українська мова виділяється на перше місце поза абеткою. Індекс утворюється шляхом приєднання до 81.2 початкових літер найменування мови. Скорочення найменувань мов виконується відповідно до скорочень, прийнятих у таблицях етнічних типових ділень. Наприклад:
81.2 Укр. Українська мова
81.2 Англ. Англійська мова
81.2 Ісп. Іспанська мова
Зав. сектору Л. Ляшенко |
Питання №5552 |
Maria
15/07/2015 × 12:15 | Шановні колеги! Готуємо до друку черговий бібліографічний покажчик, який стосується публікацій викладачів нашого вузу. За взірець взяли бібліографічний опис "Літопису журнальних статей: державний бібліографічний покажчик України" Книжкової палати України. Основою їхнього опису є: автор, назва статті, основний документ в якому вміщено статтю, рік виходу та номер, а також конкретика сторінок у виданні, іноземна мова резюме і бібліографія статті. Але ж ДСТУ Гост 7.1 : 2006 передбачає і відомості про редакційну колегію, відповідальність, видавництво, ISBN чи ISSN та не передбачає відомостей про мову резюме і бібліографії статті. Виникає неузгодженість, яку допоможе вирішити Ваша методична рекомендація. Щиро дякуємо!
Відповідь: Особливості роботи над бібліографічним посібником, відбір літератури та бібліографічна характеристика залежать від типу, виду, жанру бібліографічного посібника. Детальніше про це рекомендуємо почитати у виданні НПБУ:
Складання бібліографічних посібників : інформ.- метод. матеріали / М-во культури України, Нац. парлам. б-ка України; уклад. О. Галганова; наук. ред. В. Кононенко. – Київ, 2015. – 80 с.
Ця методичка є у вільному доступі на сайті НПБУ:
http://nplu.org/resourses/nashi_vydannya/Skladannya.pdf
«Літопис журнальних статей» та бібліографічний покажчик публікацій викладачів вишу – різні видання.
«Літопис…» складається з описів статей (з аналітичних описів) взятих з ряду конкретних періодичних видань. Наприклад, журнал має 10 статей. У «Літописі…» буде 10 описів. В кожному описі дублювати ISSN недоцільно. Загальну для всіх 10 описів інформацію про журнал подано окремо. Для цього Книжкова палата України формує спеціальний список журналів і збірників, матеріали з яких відібрано до «Літопису…».
Відомостей про редакційну колегію, відповідальність, видавництво в аналітичному описі журнальних статей дозволяється опустити, оскільки ці відомості не обов’язкові для ідентифікації документу (ДСТУ 7.1 –2006, пункт 7.3.9).
Щодо «конкретики сторінок у виданні», це обов’язковий елемент аналітичного бібліографічного опису. Регулюється ДСТУ 7.1 –2006 (пункт 7.4. Відомості про місце складової частини в документі).
Відомості про мову резюме та про бібліографічний покажчик до статті – це зона приміток. ДСТУ 7.1 – 2006, пункт 5.8.6: примітки загального характеру можуть інформувати про наявність бібліографічних списків, покажчиків та інших компонентів довідкового апарату, що належить до об’єкту бібліографічного опису.
Таким чином, бібліографічні описи в «Літописі…» відповідають ДСТУ 7.1. – 2006.
Що ж до конкретно вашого завдання – створити покажчик публікацій праць викладачів навчального закладу, то:
- всі бібліографічні описи мають відповідати ДСТУ 7.1 – 2006;
- треба зробити план-проспект бібліографічного посібника, в якому визначити критерії бібліографічного відбору; способи бібліографічної характеристики; скорочення слів і словосполучень згідно з нормами національних стандартів, а за потреби – визначення скорочень, які не передбачені національними стандартами та вводяться тільки для конкретного посібника; визначити вид анотацій до документів (довідкові чи рекомендаційні), тощо. («Складання бібліографічних посібників», стр. 10-11).
Варто заздалегідь продумати також допоміжні покажчики у виданні (наприклад, іменний покажчик, список періодичних видань, покажчик назв установ і організацій, список абревіатур і т. п.).
Якщо готується до друку ЧЕРГОВИЙ бібліографічний покажчик, то можливо всі нюанси вже передбачені і описані, структура розроблена, рішення щодо включення відомостей про бібліографічні покажчики в бібліографічні описи вже прийняте.
Л. Ю. Рогальчук, науково-бібліографічний відділ
|
Питання №5551 |
valentina 15/07/2015 × 10:47 | Кадастр природних ресурсів Який індекс ББК ? Дякуємо За таблицями ББК для масових бібліотек : 65.28 - Економіка
природокористування та
охорони навколишнього середовища
За таблицями ББК для наукових бібліотек : У28 - Економіка
природокористування та
охорони навколишнього середовища |
Питання №5550 |
Alla 14/07/2015 × 14:02 | Доброго дня, шановні колеги! Питання з приводу консультації О. М. Кордюкової "Бібліографічний опис електронних ресурсів". Підкажіть, будь ласка, як правильно визначити дату видання електронного ресурсу віддаленого доступу?
Відповідь: Щоб правильно визначити дату видання електронного ресурсу віддаленого доступу треба визначити, що саме є об’єктом бібліографічного опису:
- електронний ресурс віддаленого доступу, який продовжує публікуватися
(наповнюватися новою інформацією);
- частина електронного ресурсу віддаленого доступу;
- частина документу, що має друкований аналог.
На титульній сторінці сайту, часто внизу сторінки, поруч зі знаком © вказуються рік
створення та (через тире) рік, в якому відбулося останнє оновлення сайту. Наприклад:
2000–2015. У випадку, коли йдеться про опис ресурсу, який продовжуватиметься, тоді,
відповідно до ДСТУ 7.1-2006, п. 6.3.3.4.2, приводять рік створення сайту і тире, після
якого залишають інтервал.
Якщо йдеться про аналітичний бібліографічний опис, то у випадку наявності
друкованої копії (наприклад, журнал є у вільному доступі у pdf) буде доцільно дати опис
друкованого джерела, а в примітках зазначати наявність електронної версії, наприклад:
Бібліографічний опис електронних ресурсів: загальні вимоги / Марина Женченко // Вісник
Книжкової палати. – 2011. – № 4. – С. 15–18. – Відомості доступні також з Інтернету:
http://nbuv.gov.ua/j-pdf/vkp_2011_4_5.pdf.
Щодо окремих сторінок на сайті, якщо це авторитетна інформація, до неї часто дають
точну дату завантаження, наприклад: Остання зміна 12:52, 14 травня 2015.Дата створення:
22/08/2008 × 12:29.
Якщо бібліограф самостійно визначає дату публікації, ці відомості подають у квадратних
дужках, наприклад: До 200-ліття Т. Г. Шевченка [Електронний ресурс] // … . – Київ,
[2014].
Зав. сектором НБВ, Л. Ю. Рогальчук |
Питання №5549 |
Olena 14/07/2015 × 14:00 | Дуже прошу допомоги в індексації книги: Синєокий О. Фонографічна культура. Довідник рок-журналіста, рекорд-продюсера та колекціонера / О. Синєокий. – Київ : КНТ, 2014. – 343 с. В книзі пропонується терміносистема музичного рекордингу як складного соціально-комунікаційного явища.Як доповнення, подано спецкурс "юридична журналістика". Дуже вдячна за відповідь.Відповідь.За відсутності вказаної книги у фонді НПБУ та неможливістю її переглянути
де-візо, пропонуємо звернутись до електронного каталогу Наукової бібліотеки
Чернівецького національного університету ( e/cat.scilib.chnu.edu.ua), де є запис на цю
книгу з індексами: УДК 681.8 Звукозапис – Довідники, Довідники, ББК Ч 631.18 Музична журналістика – Довідники.
Зав. сектором Л. Ляшенко |
Питання №5548 |
Valentyna
14/07/2015 × 10:41 | Добрий день! Скажіть, будь ласка, чи можна складати однорівневий опис на незавершене продовжуване видання (наприклад, на окремий випуск вісника університету)?Відповідь. На незавершене продовжуване видання можна складати однорівневий
опис, якщо є окрема назва випуску (номера, тому). В основній назві вказують окрему
назву випуску (номер, том), а відомості про документ в цілому дають в області серії (див.
«Російські правила каталогізації, ч.1, розд.2.Б (http://www.nilc.ru/?p=met ) Приклад:
Проблеми вдосконалення господарського механізму: зб. ст. / (редкол. : І.П. Михасюк
(відп. ред.) та ін.) – Львів: Вища школа,1983.- 102с.- (Вісник Львівського університету;
вип.15)
Гол. б-р від. каталогізування О.С. Хасанова |
Питання №5547 |
Tatiana
14/07/2015 × 10:09 | Деякі бібліотеки системи були закриті до децентралізації, яка відбулася у 2010 році. Фонди сільських бібліотек передані на баланси відповідних сільських рад ще у 2003 році. Скільки років потрібно зберігати акти на списану літературу в центральній районній бібліотеці, як по сільських так і по ЦБ?
Відповідь. Див. Розділ 7.6. Організація роботи відомчої бібліотеки, довідково-інформаційного фонду в документі "Перелік типових документів, що створюються під час діяльності державних органів та органів місцевого самоврядування, інших установ, підприємств та організацій, із зазначенням строків зберігання документів" (затвердженого Наказом Міністерства юстиції України 12.04.2012 № 578/5, із змінами, внесеними Наказом Міністерства юстиції № 400/5 від 07.03.2013) /Режим доступу:
http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/z0571-12. |
Питання №5546 |
Olga 14/07/2015 × 09:11 | Доброго дня! Підскажіть будь ласка де можна знайти "Положення про систему каталогів, картотек і бази даних ЦБС".
Відповідь. Скористайтесь ключовими словами, напр.. «положення про систему каталогів і картотек» і здійсніть пошук в Інтернеті. Звичайно, ще можна використати підручники. |
Питання №5545 |
Nataliya 13/07/2015 × 15:25 | Шановні колеги завідуюча сільської самостійної бібліотеки має 12 розряд при перевірці КРУ рекомендує завідуючу перевести на 8 розряд чи законно це і на якій підставі?
Відповідь. Підставу переведення має обґрунтувати перевіряючий КРУ згідно Порядку проведення інспектування Державною фінансовою інспекцією, її територіальними органами (затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 20 квітня 2006 р. N 550 /Режим доступу: http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/550-2006-%D0%BF ). Розряд завідуючої бібліотеки згідно Наказу МК України №745 «Про впорядкування умов оплати праці працівників культури на основі Єдиної тарифної сітки» - 12. Проте є уточнення в підпункті 1 до таблиці 4 додатку №2. |
Питання №5544 |
Nataliya 13/07/2015 × 15:16 | Шановні колеги будь ласка скажіть який має бути розряд завідуючої сільською бібліотекою(самостійної)?.Відповідь. Див. Наказ МК України №745 «Про впорядкування умов оплати праці працівників культури на основі Єдиної тарифної сітки (http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/z1285-05/page), Таблицю 4 «Схема тарифних розрядів посад керівних працівників бібліотек, централізованих бібліотечних систем», підпункт 1. |
Питання №5543 |
Larisa
13/07/2015 × 13:22 | Добрий день ! До якого відділу таблиць ББК для дитячих бібліотек віднести книгу Хаткіна М. О. Веселі уроки безпеки для слухняних хлопчиків та дівчаток; І до якого відділу відносяться книги безпека життєдіяльності Відповідь. Відповідь. Ми не працюємо з таблицями ББК для дитячих бібліотек, тому рекомендуємо звертатись до електронного каталогу Національної бібліотеки для дітей. Книги з безпеки життєдіяльності для наукових бібліотек збираються за індексом Ц903; для масових бібліотек – 68.903. За ББК для наукових бібліотек вказана книга має індекс Ш88:Ц9я61*51 – Науково-популярна література для дітей з питань безпеки життєдіяльності. |
Питання №5542 |
Olga 12/07/2015 × 09:11 | Доброго дня.Прошу дати відповідь на запитання стосовно офіціиних положень щодо використання в роботі бібліотеки такої форми обслуговування як сімейний формуляр, так як органи КРУ, які перевіряють роботу нашої бібліотеки, не визнають таку форму обслуговування. З декількох зареєстрованих за сімейним формуляром читачів зараховують лише одного. Крім того, жодний інший вид бібліотечної роботи з читачами та фондом КРУ також не приймає до уваги.Таким чином, за підсумками перевірки органи КРУ зробили висновок про виконання нашою бібліотекою плану обслуговування читачів лише на 60%, вимагають вирахування частини заробітної плати за попередні роки, зменшують розряди працівників.Дайте більш детальне пояснення, як нам довести перевіряючим КРУ, що така форма обслуговування як сімейний формуляр використовується в бібліотеках України.Дякуємо за відповідь. Виноградівська сільська бібліотека для дорослих, Херсонська область
Відповідь. Згідно ст. 20 ЗУ «Про бібліотеки і бібліотечну справу « Бібліотеки в порядку, передбаченому їх статутами (положеннями), мають право самостійно: визначати зміст, напрями та форми своєї діяльності». Таким чином ще на початку 90-х років з’явились перші бібліотеки сімейного читання (БСЧ), або ж традиційні бібліотеки стали активними організаторами сімейного читання. При цьому бібліотеки почали використовувати таку форму роботи, як сімейний формуляр. Нормативною основою ведення «Сімейного формуляра», як одного з видів облікових документів організації обслуговування читачів , служить Міждержавний стандарт ГОСТ 7.20 – 2000 «Бібліотечна статистика», (П.7.1.1). Такий формуляр сприяє залученню до бібліотеки нових читачів — членів родини і відроджує одну із забутих форм обслуговування — книгоношення, коли один із членів сім'ї може обмінювати книги і забезпечувати читання інших. Для цього бібліотека має затвердити та користуватись Положенням про «Сімейний формуляр».
Зверніть увагу на наступні джерела:
Положення про «Сімейний формуляр» як обліковий документ організації обслуговування читачів у бібліотеці сімейного читання - філії № 18 Кіровоградської МЦБС http://citylib-kirovograd.com.ua/colleague/work/222-formular
Бібліотека як організатор сімейного читання. Методичні рекомендації http://zodub.uz.ua/vydav/download/faxovyj_bloknot_simejne_chytannja.pdf
http://lucl.kiev.ua/index.php?option=com_content&view=article&id=248:2012-01-25-09-45-39&catid=1:pagedir&Itemid=2
Сімейне читання в бібліотеці http://lib.kherson.ua/kalejd10_09-4.htm
та безліч інших за ключовими словами «Сімейний формуляр», у т.ч. наданими бібліотеками –методичними центрами України.
|
Питання №5536 |
Katerina 06/07/2015 × 08:53 | Обурені питанням Питання №5531
svitlana
04/07/2015 × 08:1. Чому головний бухгалтер керує так сильно бюджетними грошима. А чого сільський голова мовчить??? Нехай скорочення відбудеться у сільській раді. Жіночка-підприємець молодець. Прикро, що інші мовчать і не захищають бібліотеку і тим паче працівників....Дякуємо нашим правителям за те, що людей приходиться викидувати з роботи, або переводити на 0,5 чи 0,3 ставки при "офігенних" цінах на життя.... |
Питання №5535 |
Mila 06/07/2015 × 07:44 | До питання № 5531.
Коли прем'єр-міністру Великобританії Вінстону Черчіллю в роки Другої світової війни запропонували урізати витрати на освіту і культуру, він відмовився зі словами: "А для чого тоді ми воюємо? .." Невже прізвища окремих депутатів Козачелагерської сільської ради на чолі із гол. бухгалтером мають очолити список знищувачів культури в Херсонській області на дошці ганьби? Також, в розділі «Село сьогодні» на сайті села К. Лагері зазначено «ЯК МИ БУДЕМО ЖИТИ ЗАВТРА,ЗАЛЕЖІТЬ ВІД ТОГО, ЩО МИ ЗРОБИЛИ СЬОГОДНІ!!!». Велика різниця між тим що говорять і що роблять !
|
Питання №5531 |
svitlana
04/07/2015 × 08:11 | Доброго ранку ! Хочу розповісти , ні це вже
крик душі, як на сесії сільської ради вирішується доля сільської бібліотеки та бібліотекарів з порушенням мабуть всіх статей трудового законодавства, Закону України « Про місцеве самоврядування України». Ось можете переглянути відео сесії режим доступу: http://kl.org.ua/content/item/216 ( починати з 24 хв.) Пояснення до відео: на цю сесію, яка відбулась
25 червня не запросили працівників
бібліотеки( завідуючу бібліотеки та бібліотекаря) і про рішення сесії ми дізнались лиш 30 червня; це питання в регламенті роботи сесії було в різному; ніякого
попередження про скорочення ми не отримували, а ось пропозиція від головного бухгалтера щоб написати заяву про звільнення за власним бажанням була і неодноразова; у відпустки нас дійсно не відпускають; головний бухгалтер не
зачитала і не показала нам листа від голови райдержадміністрації і ми не знаємо правда чи ні те,що вона говорила, а також вона без нашого дозволу розголосила розмір наших заробітних плат ( Закон України «Про захист персональних даних»); протокол
бюджетної комісії ніхто в очі не бачив і нам його не надають; щодо Кринківської бібліотеки була пропозиція така: після звільнення попереднього бібліотекаря(хоч тут сама пішла) заставляли взяти на себе матеріальну відповідальність(бібліотека в іншому селі) , бібліотеку зачинити, а
головний бухгалтер довго-довго шукала б фахівця – це була б така економія коштів, звичайно ми не погодились на цю аферу і вони змушені були взяти людину на роботу. Подивившись відео сесії, в нас склалось таке враження, що кошти сільської ради, які є на вільному залишку, особисто належать головному бухгалтеру. Вона кому хоче дає, кому не хоче не дає. А як же виконання статті 77 Бюджетного кодексу України? Питання: чи входить в повноваження головного бухгалтера звільняти працівників бібліотеки? Чи входить в повноваження бюджетної
комісії прийняття рішення про скорочення працівників бюджетної сфери? Може ще якісь були порушення з боку керівників
сільської ради, які ми не помітили - ми ж не юристи. І наостанок, хотілось щоб це відео переглянули фахівці із
Міністерства фінансів України. Дякую!
Відповідь. 1. Питання звільнення працівників поза межами компетенції бухгалтерської служби. Можливо, буде доречним запропонувати гол. бухгалтеру для поглиблення власної професійної компетентності переглянути «Типове Положення про бухгалтерську службу бюджетної установи» (затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 26 січня 2011 р. N 59, зі змінами /Режим доступу: http://zakon1.rada.gov.ua/laws/show/59-2011-%D0%BF ) та «ПОРЯДОК проведення оцінки виконання головним бухгалтером бюджетної установи своїх повноважень» (затверджено Наказом Міністерства фінансів України 01.12.2011 № 1537 /Режим доступу: http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/z1460-11 ).
2.Частиною третьої статті 32 КЗпП на власника покладені обов'язки попередити працівника за два місяці про наступні зміни в організації виробництва і праці, а також зміну істотних умов праці працівника. Попередження – це письмова пропозиція працівникові продовжити роботу після того, як власник з дотриманням установленого двомісячного строку змінить істотні умови праці.
3. Відповідно до ЗУ «Про доступ до публічної інформації» Ви маєте право надати запит до районної ради щодо повноважень бюджетної комісії та щодо можливості ознайомлення з протоколами бюджетної комісії.
Додатково див. відгуки за №№5535, 5536.
|
Питання №5530 |
Lara 02/07/2015 × 13:24 | Уважаемые коллеги, нас интересует вопрос: какое максимальное количество книг и на какую максимальную сумму по ЦБС можно делать списание одним актом, чтобы не брать разрешение у городского отдела культуры.
Відповідь. Інструктивних документів, які б врегульовували максимальну кількість документів БФ в акті на списання – не існує. Списання майна в бюджетній установі здійснюється на підставі прийнятого суб’єктом управління рішення про надання згоди на його списання. “Списання повністю амортизованих основних фондів (засобів), інших необоротних матеріальних активів суб’єкта господарювання, первісна (переоцінена) вартість яких становить менш як 10 тис. гривень, здійснюється за рішенням керівника такого суб’єкта відповідно до цього Порядку (за винятком підприємств, щодо яких прийнято рішення про приватизацію)” (див. п.5 . Порядку списання об'єктів державної власності, затвердженого постановою КМУ від 8 листопада 2007 р. N 1314, /Режим доступу: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/1314-2007-%D0%BF ). |
Питання №5529 |
Maria 02/07/2015 × 09:22 | Шановні колеги! Просимо пояснити процесуальну процедуру присвоєння одному зі структурних підрозділів Наукової бібліотки назви видатної особи. У нашому випадку - це відділ угорської літератури (фонд близько 20 тисяч книг), пропонована назва - імені М.Берчені. Щиро дякуємо!
Відповідь. Нам невідомі нормативно-правові акти, які б уможливлювали офіційне присвоєння імен фізичних осіб, ювілейних та святкових дат, назв і дат історичних подій структурному підрозділу (відділу) бібліотеки. Пропонуємо ознайомитись із ЗУ «Про присвоєння юридичним особам та об’єктам права власності імен (псевдонімів) фізичних осіб, ювілейних та святкових дат, назв і дат історичних подій» (24.05.2012 № 4865-VI, із змінами /Режим доступу: http://zakon1.rada.gov.ua/laws/show/4865-17 ) та Постановою КМУ «Про затвердження Порядку проведення громадського обговорення під час розгляду питань про присвоєння юридичним особам та об’єктам права власності, які за ними закріплені, об’єктам права власності, які належать фізичним особам, імен (псевдонімів) фізичних осіб, ювілейних та святкових дат, назв і дат історичних подій» (від 24.10.2012 № 989 /Режим доступу: http://zakon1.rada.gov.ua/laws/show/989-2012-%D0%BF/paran9#n9 ). |
Питання №5528 |
tzuban
30/06/2015 × 05:23 | Доброго дня. Прошу відповісти Вас на запитання стосовно правомірності вимог ліквідаційної комісії щодо створення електронної бази фонду шкільної бібліотеки під час ліквідації школи, якщо бібліотека не була оснащена комп'ютерною технікою, а індексація прописана зі згоди РВО в інвентарних книгах на шпальтах від руки.
Відповідь. На нашу думку, під час ліквідації установи питання створення електронної бази фонду шкільної бібліотеки недоречне і несвоєчасне. Питання індексації БФ в компетенції Вашої бухгалтерії, яка відповідає за його груповий облік. Додатково пропонуємо переадресувати запит до фахівців методичного відділу Державної науково-педагогічної бібліотеки України імені В. О. Сухомлинського, який здійснює організацію науково-методичного забезпечення діяльності мережі освітянських бібліотек Міністерства освіти і науки України та Академії педагогічних наук України /Режим доступу: http://www.library.edu-ua.net/about_library/ |
Питання №5527 |
Rita 26/06/2015 × 17:49 | Прошу уточнити, бібліотекарю з ненормованим робочим днем додаткова відпустку надається до 7 днів чи фіксовано 7 днів кожному? Дякую.
Відповідь. працівникам з ненормованим робочим днем надається додаткова щорічна відпустка тривалістю до 7 календарних днів згідно із списками посад, робіт та професій, визначених колективним договором, угодою. Конкретна тривалість щорічної додаткової відпустки за особливий характер праці встановлюється колективним чи трудовим договором залежно від часу зайнятості працівника в цих умовах.
|
Питання №5526 |
inna
26/06/2015 × 10:12 | Доброго дня! Підкажіть будь-ласка, працевлашуванням та звільненням директора ЦБС займається начальник управління культури чи мер міста?
Відповідь. Саме та посадова особа, якій делеговані дані повноваження. Пропонуємо перечитати Положення про ЦБС та посадову інструкцію директора. |
Питання №5525 |
olga 26/06/2015 × 09:33 | Добрий день ! У мене дуже наболіле питання. У нас в районі працює КРУ , перевіряють сільські бібліотеки від А до Я : акти на списання літератури, каталоги, графіки роботи бібліотеки, штатні розклади, формуляри читачів перевіряють з особливою увагою ( погрожують, якщо бібліотекар не дасть формуляри на перевірку - підуть за адресами читачів ,щоб спитати , чи читають вони у бібліотеці.) , щоденники роботи , форму звітності 6Nk та ін. Чи в компетентності КРУ перевірка не фінансової частини роботи бібліотеки.
Відповідь. Вищезазначені Вами документи належать до первинних та вторинних документів обліку в діяльності бібліотек. Зі свого боку посадові особи контролюючого органу мають право проводити ревізію шляхом документальної перевірки, що передбачає контроль за установчими, фінансовими, бухгалтерськими (первинними і зведеними) документами, статистичною, фінансовою та бюджетною звітністю і т.п. Пропонуємо ознайомитись з Порядком проведення інспектування Державною фінансовою інспекцією, її територіальними органами (затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 20 квітня 2006 р. N 550 /Режим доступу: http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/550-2006-%D0%BF ). |
Питання №5524 |
Tetyana
25/06/2015 × 16:19 | Доброго дня! Скажіть, будь ласка, в якому розмірі в 2015 році збираються внески до регіональних відділеньУБА та чи повинні нам видати членські квитки, де відмічається сплата внесків? Дякую.
Відповідь. Пропонуємо переадресувати запит до відповідного регіонального відділення УБА. Знайти необхідне відділення допоможе перелік, представлений на офіційному сайті УБА /Режим доступу: http://ula.org.ua/ua/pro-uba/struktura/regionalni-viddilennya . |
Питання №5523 |
Nila 25/06/2015 × 16:10 | Доброго дня! Прошу відповісти на два питання: 1.Чи потрібно проводити індексацію БФ у 2015 році? 2. Хто має приймати рішення проведення переоцінки? Дякую.
Відповідь. 1.Проводити індексацію первісної (переоціненої) вартості груп необоротних активів у 2015 році потреби немає. 2. Рішення про проведення переоцінки приймає керівник установи, але воно має бути погоджене з органом, уповноваженим управляти об'єктами державної (комунальної) власності, якщо такий визначено.
|
Питання №5522 |
Ludmila 25/06/2015 × 11:59 http://storcbs@ukr.net | Добрый день! помогите составить отсылки к сайтам на тематических полках , а именно по экологии, по Евроинтеграции, краеведению, религии СПАСИБО!!!!
Відповідь. Маєте передбачити: звернення (наприклад, Шановні користувачі! Звертаємо вашу увагу на найкорисніші та найцікавіші, на нашу думку, сайти мережі Інтернет…, Пропонуємо вашій увазі…, Рекомендуємо скористатись…, Можливо вас зацікавлять…, Радимо скористатись… і т.п.); посилання на документ/сторінку сайту; зайвих символів в посиланнях. В той же час, для комфортності не буде зайвим роздрукувати інформаційні пам’ятки із вебліографією, якими користувачі зможуть скористатись у зручний для себе час. Пропонуємо ознайомитись із вебліографічними покажчиками Тернопільської ОУНБ /Режим доступу: http://www.library.te.ua/vydannya/webliograf/ .
|
Питання №5521 |
Denis 24/06/2015 × 22:10 | Добрий день! Я працюю бібліотекарем за сумісництвом. Прошу роз’яснити, а як це відображається в трудовій книжці? Дякую.
Відповідь. Робота за сумісництвом в трудовій книжці зазначається окремим рядком. Запис відомостей про роботу за сумісництвом проводиться за бажанням працівника власником або уповноваженим ним органом відповідно до Інструкції про порядок ведення трудових книжок на підприємствах, в установах і організаціях, затвердженої спільним наказом Міністерства праці України, Міністерства юстиції України, Міністерства соціального захисту населення України від 29.07.1993 № 58, яку зареєстровано в Міністерстві юстиції України 17.08.1993 за № 110 /Режим доступу: http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/z0110-93 .
|
Питання №5520 |
komplekt
24/06/2015 × 11:21 http://zounb.zp.ua | День добрий! Зараз ми займаємося вилученням з фонду бібліотеки фізично зношених грамплатівок (500 прим.). Виникло питання - що з ними робити далі. Здати їх як вторинну сировину ми не можемо, бо не приймають, а в акті про вибуття потрібно вказати номер квитанції, або акту за яким вони знищуються. Дякуємо!
Відповідь. Дане питання маєте узгодити із бухгалтерією. Відсутність в населеному пункті заготівельного пункту вторинної сировини потребує саме від бухгалтерії (або засновника бібліотеки) прийняття вмотивованого рішення щодо оформлення процедури утилізації. Варіанти: самостійна утилізація в присутності членів комісії (в т.ч. бухгалтера) по списанню, про що складається відповідний акт; знайти в Інтернеті установу, яка офіційно здійснює комплекс послуг з поводженням із відходами (наприклад, «Экологические Инвестиции» /Режим доступу: http://ekoinvest.com.ua/uslugi-utilizatsii). |
Питання №5519 |
Larisa
24/06/2015 × 08:48 | Добрий день! Чи затверджені нові типові штати централізованих бібліотечних систем для дітей. При планових показниках за рік : чит. 49800 відвід. 336000 книговид. 1014000 та 20 бібліотек- філіалів , скільки повинно бути в штаті системи головних і провідних бібліотекарів. Які документи це регламентують. Дякуємо
Відповідь. Типові штати централізованих бібліотечних систем для дітей не затверджено. При формуванні штатного розпису керівник ЦБС для дітей зобов’язаний враховувати видатки на оплату праці, затверджені в кошторисі, та вживати вичерпних заходів щодо приведення показників штатного розпису у відповідність до затвердженого фонду оплати праці та вимог постанови Кабінету Міністрів України від 28.02.2002 р. № 228. Кількість штатних одиниць ( в т.ч. головних і провідних бібліотекарів) формується з урахуванням групи за оплатою праці (Наказ МКТ України від 18.10.2005 № 745, із змінами), структури ЦБС (і бібліотек-філій), режиму роботи, площ та санітарного стану приміщень, планового обсягу робіт (послуг) на основі «Типових норм часу на основні процеси бібліотечної роботи» (наказ МКТ України від 29.12. 2008 №1631/0/16-08 /Режим доступу: http://profy.nplu.org/articles.php?lng=uk&pg=83. |
Питання №5518 |
Viktoria
23/06/2015 × 13:02 | Доброго, Вам, дня. Скажіть будь-ласка: я - фахівець і влаштовуюся на роботу відповідно до диплому - в школу бібліотекарем. Директор закладу зацікавлений в цьому, але начальник відділу освіти категорично не підтримує його. Чи правомірні такі дії начальника відділу освіти? На попередній роботі, в цій же структурі, мої робочі права ущемили і розрахунок був не дуже "красивим". Тепер же начальник відділу освіти говорить директору, що вона його не буде поважати. Хоча директор поважна людина і знає мене як фахівця понад 20 років.
Відповідь. Відповідно до Конституції України та ст. 22 Кодексу законів про працю України забороняється необґрунтована відмова в прийнятті на роботу, а також будь-яке пряме або непряме обмеження прав чи встановлення прямих або непрямих переваг під час укладення трудового договору залежно від походження, соціального і майнового стану, расової і національної належності, статі, мови, політичних поглядів, релігійних переконань, членства в професійній спілці або іншому об’єднанні громадян, роду і характеру занять, місця проживання. Безпідставна відмова у прийнятті на роботу може бути оскаржена до суду, а той, як зазначено у п. 6 Постанови Пленуму Верховного Суду України «Про практику розгляду судами трудових спорів» від 6 листопада 1992 р. № 9 при обґрунтованості позову зобов’яже роботодавця укласти трудовий договір з особою з дня їх звернення до роботодавця з приводу прийняття на роботу. |
Питання №5517 |
Nadiya 23/06/2015 × 10:39 | Чи має право дирекція цбс зняти допомогу на оздоровлення у зв’язку
з недостатнім фінансуванням?
Відповідь. Працівники бібліотек мають право на допомогу на оздоровлення при наданні щорічної відпустки у розмірі посадового окладу(cт.30 ЗУ «Про бібліотеки і бібліотечну справу»; Постанова КМ України від 30.09.2009 № 1062). Виплата допомоги на оздоровлення є обов'язковою і має плануватися у кошторисах на відповідний бюджетний рік .
|
Питання №5516 |
Nadija
23/06/2015 × 09:08 | Доброго дня! Скажіть будь ласка який термін зберігання читацьких формулярів для публічних бібліотек.
Відповідь. Згідно Переліку типових документів , що створюються під час діяльності державних органів та органів місцевого самоврядування, інших установ, підприємств та організацій, із зазначенням строків зберігання документів (затверджено Наказом Міністерства юстиції України 12.04.2012 № 578/5, вступив у дію з 01.01.2013 року) термін збереження формулярів читачів - Доки не мине потреба. Відмітка “Доки не мине потреба” означає, що документи мають лише тривале практичне значення. Строк їх зберігання визначається самими організаціями, але не може бути меншим одного року. |
Питання №5515 |
ludmyla 22/06/2015 × 12:39 | Доброго дня! Чи можливо в умовах децентралізації влади центральну районну бібліотеку, приміщення якої розташовано у місті, але знаходиться на балансі районної ради у комунальній власності, земля не приватизована (тобто належить міській раді) передати на баланс міської ради ? Яка процедура і чи потрібно звертатись до Міністерства культури?
Відповідь. Відповідно до ч. 6 ст. 60 закону "Про місцеве самоврядування в Україні" доцільність, порядок та умови відчуження об'єктів права комунальної власності визначаються відповідною радою.
Також,звертаємо Вашу увагу на те, що з метою реалізації положень Закону України «Про безоплатну правову допомогу» в частині надання безоплатної первинної правової допомоги Міністерством юстиції затверджено Порядок роботи громадської приймальні з надання безоплатної первинної правової допомоги (від 21.09.2011 року № 3047/5), яким визначено питання організації роботи правових громадських приймалень та порядок надання безоплатної первинної правової допомоги органами виконавчої влади Автономної Республіки Крим, територіальними органами центральних органів виконавчої влади, місцевими органами виконавчої влади. |
Питання №5514 |
Nataliya 22/06/2015 × 11:45 | Доброго дня! Скажіть, будь ласка, чи має право особа із вищою педагогічною освітою (вчитель української мови та літератури) працювати на посаді бібліотекаря у професійно-технічному навчальному закладі? Якщо так, то аби це довести, до яких нормативно-правових документів слід апелювати? Дуже дякую!
Відповідь. Кваліфікаційні вимоги до бібліотечних працівників визначено ”Довідником кваліфікаційних характеристик професій працівників” (випуск 81. Культура і мистецтво. Розділ «Бібліотеки, централізовані бібліотечні системи»), затверджений наказом Міністерства культури і мистецтв України № 168 від 14 квітня 2000 р. В той же час, відповідно до Довідника кваліфікаційних характеристик професій працівників. ВИПУСК 1(затверджено Наказом Міністерства праці та соціальної політики України 29.12.2004 N 336): особи, які не мають відповідної освіти або стажу роботи, встановлених кваліфікаційними вимогами, але мають достатній практичний досвід та успішно виконують у повному обсязі покладені на них завдання та обов'язки, можуть бути, як виняток, залишені на займаній посаді або призначені на відповідні посади за рекомендацією атестаційної комісії (якщо інше не передбачено актами, що мають вищу юридичну силу).
|
Питання №5513 |
Nadija
22/06/2015 × 11:14 | Доброго дня! Яка тривалість відпустки бібліотечного працівника? Бібліотекарі нашої бібліотеки отримують основну відпустку - 24 календарних днів та додаткову - 7 календарних днів. Централізована бухгалтерія з обслуговування установ культури говорить, що нам треба брати 28 календарних днів основної відпустки та 7 календарних днів додаткової відпустки
Відповідь. На сьогоднішній день, відповідно до частини першої статті 6 Закону України «Про відпустки» (№ 504/96-ВР, із змінами) щорічна основна відпустка надається працівникам тривалістю не менш як 24 календарних дні за відпрацьований робочий рік, який відлічується з дня укладення трудового договору.
28 календарних днів відпустки передбачено окремим категоріям, які зазначені у постанові Ради Міністрів СРСР від 21.04.49 р. № 1577 «Об отпусках работникам научно-исследовательских, учебных и культурно-просветительных учреждений». На працівників публічних бібліотек дія вищезазначеної постанови не розповсюджується.
|
Питання №5512 |
svitlana 22/06/2015 × 10:48 | Подскажите пожалуйста, будут ли выплачиваться оздоровительные в 2015г. в вузовских библиотеках?
Відповідь. Розміри допомоги для оздоровлення, матеріальної допомоги для вирішення соціально-побутових питань та оплата часу щорічної відпустки визначаються згідно з чинним законодавством без обмеження. |
Питання №5511 |
Larisa 21/06/2015 × 18:54 | Просимо пояснити: як саме керівництво бібліотеки має повідомити за 2 місяці працівників про скорочення?
Відповідь. Законодавством про працю не передбачена форма та спосіб повідомлення працівника про скорочення чисельності або штату працівників. Водночас у разі виникнення трудових спорів власник повинен мати докази, що працівника було повідомлено про відповідне скорочення за два місяці.
|
Питання №5510 |
Olga 21/06/2015 × 00:09 | Прийнято нового працівника . Як повідомляти фіскальну службу? Дякую.
Відповідь. Пропонуємо ознайомитись із Додатком до постанови Кабінету Міністрів України від 17 червня 2015 р. N 413 /Режим доступу: http://www.profiwins.com.ua/uk/letters-and-orders/cmu/5761-413.html .
|
Актуальна інформація
Вітаємо шановних відвідувачів на сайті, який супроводжує науково-методичний відділ Національної бібліотеки України імені Ярослава Мудрого (НБУ ім. Ярослава Мудрого). Наш відділ є науково-методичним та інформаційно-консультативним центром для публічних бібліотек України, а також співпрацює з бібліотеками різних типів і форм власності.
Пам'ятайте, що наповнення цього сайту - наша спільна робота. Якщо Ви маєте матеріали, що можуть зацікавити бібліотечну спільноту, або бажаєте підняти актуальну тему - чекаємо Ваших пропозицій на адресу method@nplu.org.
Шановні колеги! Якщо у вас змінилися реквізити (адреса, e-mail, URL, телефон тощо) надішліть повідомлення для відповідних коректив на сторінці сайту „Бібліотеки України”.
| Вітаємо
For Librarians
Библиотекарю
Пошук
Голосування
|