Бібліотечному фахівцю

Користувачі бібліотек зобов'язані дотримувати правил користування бібліотекою.
Розділи сайту

Закрити 1. Офіційна інформація

Закрити 2. Бібліотеки України

Закрити 3. Національні бібліотеки

Закрити 4. Сторінка дослідника

Закрити 5. Методисти рекомендують

Закрити 6. Статистична аналітика

Закрити 7. Бібліотечна планета

Закрити 8. Бібліолоція

Закрити 9. Бібліографи презентують

Мастрід

Закрити Інновації/проекти

Закрити Бібліотечний простір

Закрити ЕСМаР

Закрити Лауреати конкурсу

Закрити Нагороди і звання

Нове на сайті

Виставлено:

[29.11.2024]

Умови редакційної передплати журналу «Бібліотечна планета» на 2025 рік.

Для цього необхідно

[05.07.2024]

Список нових надходжень до сектору організації професійної самоосвіти науково-методичного відділу в липні 2024 року

[24.06.2024]

БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА № 2 (104) 2024

[22.12.2023]

БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА № 4 (102) 2023

[03.10.2023]

БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА № 3 (101) 2023

[18.09.2023]

Список статей з зарубіжної фахової періодики за III квартал 2023 року

[05.07.2023]

БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА № 2 (100) 2023

[19.06.2023]

Список статей з зарубіжної фахової періодики за II квартал 2023 року

[20.05.2023]

Список нових надходжень до сектору організації професійної самоосвіти науково-методичного відділу

[06.05.2023]

Список нових надходжень до сектору організації професійної самоосвіти науково-методичного відділу в травні 2023 року

[05.04.2023]

БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА № 1 (99) 2023

[16.03.2023]

Список нових надходжень до сектору організації професійної самоосвіти науково-методичного відділу в березні 2023 року

[16.03.2023]

Список статей з зарубіжної фахової періодики за 4 квартал 2022 року

[27.02.2023]

Список нових надходжень до сектору організації професійної самоосвіти науково-методичного відділу в лютому 2023 року

[17.01.2023]

БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА № 4 (98) 2022

[23.12.2022]

Список нових надходжень до сектору організації професійної самоосвіти науково-методичного відділу в грудні 2022 року

[21.12.2022]

Список статей з зарубіжної фахової періодики за 4 квартал 2022 року

[18.11.2022]

Список нових надходжень до сектору організації професійної самоосвіти науково-методичного відділу в листопаді 2022 року

[04.11.2022]

Список статей з зарубіжної фахової періодики 3 квартал 2022 рр.

[05.10.2022]

Умови редакційної передплати журналу «Бібліотечна планета» на 2023 рік.

Для цього необхідно

[04.10.2022]

БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА № 3 (97) 2022

[10.09.2022]

Список нових надходжень до сектору організації професійної самоосвіти науково-методичного відділу в вересні 2022 року

[03.08.2022]

Список нових надходжень до сектору організації професійної самоосвіти науково-методичного відділу в першому півріччі 2022 року

[11.07.2022]

БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА № 2 (96) 2022

[29.06.2022]

БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА № 1 (95) 2022

[23.12.2021]

БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА № 4 (94) 2021

[16.12.2021]

Список нових надходжень до сектору організації професійної самоосвіти науково-методичного відділу в грудні 2021 року

[06.12.2021]

РЕДАКЦІЙНА ПЕРЕДПЛАТА ЖУРНАЛУ «БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА» НА 2022 РІК

[01.12.2021]

Список нових надходжень до сектору організації професійної самоосвіти науково-методичного відділу в листопаді 2021 року

[20.10.2021]

Список нових надходжень до сектору організації професійної самоосвіти науково-методичного відділу в жовтні 2021 року

[27.09.2021]

БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА № 3 (93) 2021

[01.09.2021]

Список нових надходжень до сектору організації професійної самоосвіти науково-методичного відділу в серпні 2021 року

[06.07.2021]

«Перелік стандартів з довідково-інформаційної, бібліотечної, видавничої справи і суміжних галузей» / (чинні в Україні станом на 01.07.2021 р.)

[30.06.2021]

Список нових надходжень до сектору організації професійної самоосвіти науково-методичного відділу в червні 2021 року

[23.06.2021]

БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА № 2 (92) 2021

[31.05.2021]

Список нових надходжень до сектору організації професійної самоосвіти науково-методичного відділу в травні 2021 року

[07.05.2021]

XІІІ Всеукраїнська науково-практична конференція «Бібліотека і книга в контексті часу»

[29.03.2021]

БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА № 1 (91) 2021

[22.12.2020]

БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА № 4 (90) 2020

[02.10.2020]

БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА № 3 (89) 2020

[22.06.2020]

БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА № 2 (88) 2020

[22.06.2020]

БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА № 1 (87) 2020

[29.01.2020]

Методична служба: індикатор та імпульс інноваційної культури в умовах децентралізації.

[29.01.2020]

Сучасна публічна бібліотека від А до Я.

[29.01.2020]

Сучасна публічна бібліотека: виклики, можливості, досягнення: С 89 матеріали VIІ Всеукр. шк. методиста, 7–11 жовтня 2019 р.

[16.12.2019]

БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА № 4 (86) 2019

[18.09.2019]

БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА № 3 (85) 2019

[16.05.2019]

Інформаційно-аналітичний бюлетень: СОЦІОЛОГІЧНІ ДОСЛІДЖЕННЯ В БІБЛІОТЕКАХ (Випуск 50) [.pdf]

Огляд НДР за 2010-2015 рр. [.pdf]

[27.03.2019]

Бібліотечна планета, номер 1 за 2019 рік

[22.12.2018]

Бібліотечна планета, номер 4 за 2018 рік

[27.11.2018]

Семінар «Актуальні питання охорони книжкових пам’яток».

[04.10.2018]

Бібліотечна планета, номер 3 за 2018 рік

[14.03.2018]

До відома авторів журналу

Інформація від майстра
Відвідувачі

   відвідувачі

   відвідувач online


Page Rank Check
Запитання-відповіді


В цьому розділі можна поставити фахові питання. Для цього необхідно скористатися браузером Mozilla Firefox або ел. скринькою НМВ: method@nplu.org
Питання, що стосуються роботи ЕСМаР, надсилайте на ecmap@nplu.org
Шановні колеги, перш ніж поставити питання, пропонуємо скористатись Пошуком, чи не знаходиться вже готова відповідь у базі "Запитання-відповіді". Пошук здійснюється за ключовими словами.
P.S.: Увага! З метою надання більш чітких відповідей, просимо в питаннях конкретизувати регіон, вид Вашої бібліотеки за призначенням (публічна, спеціальна, спеціалізована) та за значенням (обласна, міська, районна, селищна, сільська).
P.P.S.: Питання "де знайти в електронному вигляді, в інтернеті, в бібліотеці" вважаються тролінгом і видаляються.

Питання №6079 Marina 09/05/2016 × 10:28
Доброго дня, шановні колеги! Підкажіть будь ласки, чи потрібно бібліотеці обліковувати рамки для фотографій, що використовуються для оздоблення читального залу? Бухгалтерія наполягає на обліку. Дякуємо.
Відповідь. Так, потрібно. Для того, щоб визначити, на якому рахунку треба обліковувати рамки необхідно мати таку інформацію: коли і за яким КЕКВ вони були придбані та, за якою вартістю.
Питання №6072 Tamara 04/05/2016 × 12:16
Доброго дня, шановні колеги. При роботі з відбором цінних і рідкісних книг, виникло питання: чи відносити до категорії цінних та рідкісних книг видання Віри Вовк Весняне дійство, Вінок троїстичний, Жіночі маски та інші. Обласна бібліотека наполягає на віднесенні цих видань до категорії цінних книг, лише через те, що видані вони в Женеві. Працівники обласної бібліотеки мають рацію? І ще питання : книга "Реабілітовані історією" - також цінна ? Дякую за допомогу.
Відповідь. Доброго дня, шановні колеги. На Ваш запит повідомляємо, що Ви повинні діяти згідно з профілем комплектування Вашого фонду рідкісних і цінних книг або іншим регламентуючим документом з цього питання. Якщо зазначений документ відсутній, приймайте самі методичне рішення щодо визначення критеріїв цінності цих видань для Вашої бібліотеки.

Додатково пропонуємо ознайомитись з Інструкцією про порядок відбору рукописних книг, рідкісних і цінних видань з бібліотечних фондів до Державного реєстру національного культурного надбання (затверджено Наказом Міністерства культури і мистецтв України 20 листопада 2001 р. N 708 /Режим доступу: http://zakon5.rada.gov.ua/laws/show/z1027-01 ).

З повагою, зав. відділу рідкісних і цінних книг Лазарєва О.В.
Питання №6069 elena 22/04/2016 × 10:46
Библиотеке подарили книги. Стали записывать - у всех библиотекарей чесотка и тошнота. Что нам делать? Спасибо.
Відповідь. Пропонуємо звернутись до місцевої Держсанепідслужби.
Питання №6068 Larysa 22/04/2016 × 09:48
http://vollibr.org.ua

Доброго дня, шановні колеги!

Підкажіть, будь ласка, як правильно здійснюється бібліографічний опис псевдонімів?

Наведіть, будь ласка, декілька прикладів.

Дякуємо!

Відповідь. Шановні колеги! Псевдонім – вигадане ім'я, вибране автором чи виконавцем для позначення свого авторства. Тобто це слово, а не документ. А бібліографічний опис складається на документ, частину документу або групу документів. Можливо, у вашому питанні йдеться про документ, створений особою, що взяла собі псевдонім, а не про сам псевдонім.

1) Відповідно до ДСТУ ГОСТ 7.1–2006 (Бібліографічний опис. Загальні вимоги та правила скла дання), у бібліографічному описі відомості про відповідальність записують так, як вони вказані у приписаному джерелі інформації ( 5.2.6.2). Наприклад:

До музи / Леся Українка . – Харків : Фоліо, 2013.

Лісова пісня : драма-феєрія в 3-х діях / Леся Українка ; художн. В. Мітченко. — Київ : Грамота, 2012.

Казка про правду та кривду : для мол. та серед. шк. віку / Панас Мирний ; [упоряд. та передм. Олени Лещенко]. – Київ : Школа, 2009.

2) Якщо для ідентифікації документу або для зручності користувачів каталогу чи бібліографічного посібника потрібно вказати справжнє ім’я особи, причетної до створення документу, або навпаки – її псевдонім, ці відомості у бібліографічному описі зазначаються у зоні приміток. Наприклад:

– Справжнє ім’я автора Петро Йосипович Панченко . 3) Бібліографічний опис – основна частина бібліографічного запису. Бібліографічний запис може включати заголовок. Заголовок бібліографічного запису розташований, зазвичай, перед бібліографічним описом і призначений для впорядкування і пошуку бібліографічних записів.

4) Якщо складається заголовок до бібліографічного запису, то, відповідно до ДСТУ ГОСТ 7.80:2007 (Бібліографічний запис. Заголовок. Загальні вимоги та правила складання) в якості імені особи наводять (п. 55):

- прізвище;

- прізвище та ініціали;

- прізвище з особистим іменем (іменами);

- прізвище з особистим іменем та по-батькові; - псевдонім;

- особисте ім’я;

- особисте ім’я з вказанням порядкового числівника;

- особисте ім’я та по батькові;

- особисте ім’я та прізвище;

- особисте ім’я та прізвисько;

- особисте ім’я з порядковим числівником і другим ім’ям, прізвищем або прізвиськом.

5) Псевдоніми, в тому числі колективні псевдоніми, приводять в заголовку бібліографічного запису за правилами, прийнятими для справжніх імен (п. 5.10).

Прутков, Козьма

Смотри в корень! / Козьма Прутков . — Харків : Фолио, 2009.

Олді, Генрі Лайон

Обитель героїв : [роман] / Генрі Лайон Олді. – Київ : Зелений пес, 2005.

6) У випадку, коли до бібліографічного посібника зібрано твори автора, що творив під кількома псевдонімами, криптонімами, доцільно сформувати єдиний заголовок бібліографічного запису, що складається з справжнього імені.

Наприклад:

Франко, Іван Якович

Сійте більше / Невідомий // Літ.-наук. вістник. – 1906. – Т.36.

Франко, Іван Якович

Доктор Бессервіссер : нарис / Не-Теофраст // Літ.-наук. вістник. – 1898. – Т. 1.

Науково-бібліографічний відділ, гол. бібліограф Лідія Рогальчук
Питання №6067 Oksana 21/04/2016 × 09:41
http://sites.google.com/site/manklib/
Доброго дня. Надайте будь-ласка консультацію щодо вилучення  літератури з фонду публічних бібліотеки згідно постанови "Про декомунізацію", та на які розділи книжкового фонду звернути особливу увагу. Дякуємо.
Відповідь. Уважно перечитайте п.3– 3) ст.4 ЗУ «Про засудження комуністичного та націонал-соціалістичного (нацистського) тоталітарних режимів в Україні та заборону пропаганди їхньої символіки» (від 09.04.2015 № 317-VIII) /Режим доступу: http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/317-19 .

Нам відомий лише один список книжкових видань антиукраїнського змісту. Цей список складено Держкомтелерадіо і заборонені до ввезення на митну територію України /Режим доступу: http://www.kmu.gov.ua/control/uk/publish/printable_article?art_id=248312350 .
Питання №6066 Vladimir 21/04/2016 × 08:54
Сколько дней составляет тарифный отпуск у библиотекарей ВУЗ ,если они после Закона 1996 года , переходили на другие должности ,в пределах своей библиотеки. Было 28 календарных  дней , а перевели на 24 календарных дня....
Відповідь. Якщо посади змінювались, то працівникам надається щорічна основна відпустка тривалістю не менш як 24 календарних дні за відпрацьований робочий рік (див. ст. 6 ЗУ «Про відпустки» від 15.11.1996 № 504/96-ВР , із змінами /Режим доступу: http://zakon0.rada.gov.ua/laws/show/504/96-%D0%B2%D1%80 ). Звертаємо Вашу увагу на існування додаткових відпусток (див. ст. 8 ЗУ № 504/96-ВР)
Питання №6065 VALENTINA 20/04/2016 × 13:04
Добрий день, шановні колеги! Чи правомірно  не допускати до конкурсу  людину пенсійного віку? І взагалі, чи мотивоване звільнення працівників пенсійного віку на сьогодні. Дякую
Відповідь. У п. 2 статті 21-1. ЗУ «Про культуру» (від 14.12.2010 № 2778-VI, із змінами) наведено вичерпний перелік осіб, які не можуть претендувати на посаду керівника державного чи комунального закладу культури. Обмеження щодо віку відсутні. Відповідно до ч. 2 ст. 11 Закону України «Про основні принципи соціального захисту ветеранів праці та інших громадян пенсійного віку в Україні» № 3721 -XII від 16.12.1993 р. відмова у прийнятті на роботу та звільнення працівника з ініціативи власника чи уповноваженого ним органу у зв'язку з досягненням пенсійного віку забороняється.
Питання №6064 Anatoliy 20/04/2016 × 10:57
Чи повинен шкільний бібліотекар заповнювати декларацію про доходи?
Відповідь. Відповідно ”Довідника кваліфікаційних характеристик професій працівників” (випуск 81. Культура і мистецтво. Розділ «Бібліотеки, централізовані бібліотечні системи»), затверджений наказом Міністерства культури і мистецтв України № 168 від 14 квітня 2000 р., завдання та обов’язки бібліотекаря не передбачають виконання організаційно-розпорядчих чи адміністративно-господарських обов’язків і заповнювати декларацію не потрібно. В той же час, пропонуємо перечитати посадову інструкцію. Додатково див. відповідь на питання № 6024.
Питання №6063 viktoria 15/04/2016 × 13:14
Доброго дня, ВАМ. Працюю у ЗНЗ з 2007 року - завідуючою бібліотеки. Оплата праці відбувається по 11 розряду. У 2014 році отримала диплом спеціаліста (КНУКіМ) і в цьому році хотіла ініціювати позачергову атестацію. Але виявляється оплата праці в мене має відбуватися по 12 розряду вже із 1 січня 2009 року (Наказ№745 " Про впорядкування умов оплати праці працівників культури на основі Єдиної тарифної сітки"). Директор  наказом по школі має призначити 12 розряд. Але бухгалтер сказала, що 10% за завідування бібліотекою - знімуться!! Чи так це є?
Відповідь. Стосовно позачергової атестації див. відповідь на питання № 6061. Щодо зняття 10% за завідування бібліотекою бухгалтер правий. У загальноосвітніх навчальних закладах, штатними розписами яких не передбачено посади бібліотекаря, педагогічним та іншим працівникам, які ведуть бібліотечну роботу та роботу з бібліотечним фондом підручників, установлюється доплата за завідування бібліотекою в розмірі 10 відсотків посадового окладу (ставки заробітної плати)/див. п.58 Інструкції про порядок обчислення заробітної плати, затвердженої наказом Міністерства освіти України від 15.04.93 № 102/Режим доступу: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/z0056-93/page3 .
Питання №6062 Lydmila 15/04/2016 × 12:24
http://library.dp.ua
Уважаемые коллеги, подскажите, пожалуйста, как учитываются в библиотечных фондах настольные игры (индивидуальный и суммарный учет).
Відповідь. Настільні ігри не відносяться до бібліотечного фонду (див. Інструкцію з обліку з обліку документів, що знаходяться в бібліотечних фондах), відповідно мають інший субрахунок. Дане питання пропонуємо зясувати із Вашою бухгалтерією.
Питання №6061 galina 13/04/2016 × 23:14
Добрий вечір!Допоможіть розібратися. Я працюю бібліотекарем в шкільній бібліотеці 5 років. В 2015 р. закінчила університет на спеціаліста. В серпні цього ж року здала документи в відділ кадрів. А в лютому 2016р. поцікавилася чому в мене мала зарплата. Бугалтер сказала, що потрібно щоб директор написав наказ стосовно того,що я маю повну вищу освіту. Але методист з районного метод кабінету сказала директору, що я повинна була до жовтня 2015р. подать заяву на позачергову атестацію, а так як я цього не зробила (бо я не знала всих тонкощів),я залишаюся на 8 розряді як і раніше.Чи правомірно це? Чому зразу після закінчення вузу я повинна здавать позачергову атестацію, щоб піднять розряд? А диплом з вищою освітою тоді для чого?
Відповідь. Методист з районного метод кабінету проявив свою не компетентність. Бібліотечні працівники проходять атестацію відповідно «Положення про проведення атестації працівників підприємств, установ, організацій та закладів галузі культури» ( затверджено Наказом МКТ України 16.07.2007 N 44, із змінами /Режим доступу: http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/z1023-07 ). Для бібліотечних працівників Положенням не передбачено проведення позачергової атестації. Атестація проводиться не частіше ніж один раз на три роки. Існує ще повторна атестація, яка проводиться не пізніше ніж через рік для працівників щодо яких було прийнято рішення про невідповідність займаній посаді або виконуваній роботі. Директор ЗОШ може видати наказ про присвоєння Вам вищої категорії, якщо фонд оплати праці має відповідні кошти.
Питання №6060 alla 13/04/2016 × 12:41
Колега забрала в минулому році частину чергової відпустки. В цьому році хоче невикористану відпустку за минулий рік компенсувати грошима.Чи правомірно це згідно чинного законодавства. Дякую за відповідь.
Відповідь. Пропонуємо ознайомитись із Листом Міністерства праці та соціальної політики України «Щодо грошової компенсації працівникам за невикористані дні щорічної та додаткової відпусток» від 24.06.2011 р. N 208/13/116-11 /Режим доступу: http://www.profiwins.com.ua/uk/letters-and-orders/ministry-of-labor-and-social-policy/2125-208.html.
Питання №6059 Tetiana 12/04/2016 × 14:19
Доброго дня, шановні колеги! Підкажіть, будь ласка, чи може бути прийнята на роботу , на посаду бібліотекаря ЦБ, людина яка має диплом Краснодарського університету культури, бібліотечного факультету. Дівчина громадянка України, реєстрація українська. Більше претендентів на посаду з фаховою освітою немає.
Дуже вдячна за вашу допомогу!
Відповідь. Кожний громадянин України має право на працю (див. ст.2, ст. 2¹ КЗпП). Але, відносно процедури визнання в Україні здобутих в іноземних вищих навчальних закладах ступенів вищої освіти є певні нюанси. Документи, видані особам, за підсумками навчання до початку 1992/1993 навчального року в освітніх установах держав колишнього СРСР не потребують процедури визнання. Документи, що містять інформацію про набуття їх власником певного освітнього чи освітньо-професійного ступеня, фахову спеціалізацію після 1993 року - потребують процедури визнання. Пропонуємо ознайомитись із Порядком визнання здобутих в іноземних вищих навчальних закладах ступенів вищої освіти (затверджено Наказом Міністерства освіти і науки України від 05.05.2015 № 504, Режим доступу: http://zakon0.rada.gov.ua/laws/show/z0614-15 ).
Питання №6058 Katerina 12/04/2016 × 11:27
Доброго дня!Я працюю 30 років в бібліотечній сфері. Мені 48 років. Закінчила в 1985 році бібліотечне відділення Одеського КПУ. В 2013 році    переведена директором ЦБС з посади завідуючої районної дитячої бібліотеки ( яку  скоротили), без контракту .На сьогодні заочно навчаюсь по фаховій спеціалізації в миколаївській філії КНУКіМ, закінчила 3 курс.Питання: Чи мають право розірвати зі мною  трудові відносини знідно ЗУ щодо впровадження контрактної форми роботи у сфері культури, якщо я заочно навчаюсь? Чи може взагалі призначатись такий конкурс в даному випадку? Якщо так, я приймаючи участь в конкурсі, маю якісь пільги ? А на період проведення його я виконую обов'язки директора? І  взагалі, чи не супереяить все це нормам  трудового національного законодавства?
Відповідь. Оскільки Прикінцеві положення Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо запровадження контрактної форми роботи у сфері культури та конкурсної процедури призначення керівників державних та комунальних закладів культури» не відповідають нормам Кодексу законів про працю України, рекомендуємо звертатися до Міністерства юстиції України та Міністерства соціальної політики України щодо надання роз’яснень із питань практичного застосування пунктів 2 – 5 розділу ІІ Прикінцевих положень вказаного Закону. Додатково див. відповідь на питання № 6027.
Питання №6057 lida 12/04/2016 × 09:51
Доброго дня!
Будь ласка, допоможіть розібратись в такій ситуації. Завідувач відділу  ЦРБ має надбавку  в розмірі 50% за особливі умови праці та ще одну надбавку в розмірі 50% за збільшення обсягу виконуваних робіт. Чи може працівник отримувати такі надбавки, а якщо так, то на які нормативні документи ссилатись.
Дякую!
Відповідь. Якщо Ваш фонд оплати праці, затверджений в загальному та спеціальному фондах бюджету, передбачає здійснення надбавок, доплат, допомог, винагород, премій, інших заохочувальних виплат працівникам – можете забезпечити ці виплати. Перелік надбавок наведено у Наказі МКТ України «Про впорядкування умов оплати праці працівників культури на основі Єдиної тарифної сітки» від 18.10.2005 N 745 /Режим доступу: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/z1285-05 . Також, звертаємо увагу на п.13-1 Постанови КМУ № 65 (від 01.03.2014, із змінами). У цьому пункті Кабінет Міністрів України рекомендував органам місцевого самоврядування затвердити протягом місяця заходи щодо економного та раціонального використання бюджетних коштів. Ви маєте уточнити: чи розробляли та затверджували ваші органи місцевого самоврядування вищезазначені заходи (в т.ч. і на який період).
Питання №6056 Olena 10/04/2016 × 17:39
Добрий день, підкажіть будь ласка що робити...Я живу в місті. В нас є  міська бібліотека. Працівників 15. З них  вищу освіту мають двоє чи троє. Одна зам.директора чи методист має вищу бібліотечну, зав.дитячим відділом вищу економічну та училище культури за фахом бібліотечного працівника та ніби вища , а може і спеціальна (точно не знаю) але педагогічна в самої директорки міської бібліотеки. Інші бібліотекарі мають спеціальну бібліотечну освіту, є бібліотекарі, які мають лише педагогічну спеціальну освіту (кількість осіб не відома мені), ще є бібліотекарі, які мають лише середню шкільну освіту. Стаж кожного бібліотекаря мені не відомий.  Я маю вищу бібліотечну освіту більше 17років стажу. До бібліотеки я хожу частенько (років 5) в пошуках роботи. Постійно не має вільних місць ( за словами директорки). Хоча вже звільнялася людина та на її місце взяли пенсіонера. Років три  мені директорка говорила особисто, як тільки звільниться місце,  то я ніби на першому місці на вакантне місце.  Якщо можна так висловитись. Я постійно приходила на протязі останніх років, місць не було...7 квітня цього року мені повідомили (чужі люди, не директор), що одне місце звільняється в читальному залі дорослого відділу, тобто вакансія бібілотекар-бібліограф. І знову ж таки говорять , що директор не має бажання мене брати... Як мені поступити?. Чи можу я вимагати цю вакансію законно?  Куди мені ще звернутись, де шукати правду...Мені дуже потрібна робота за фахом.         sДякую за відповідь
Відповідь. Трудовий договір укладає роботодавець. Якщо міська бібліотека має статус юридичної особи (ЮО) – роботодавцем є директор, якщо не має статусу ЮО - роботодавцем є відповідний орган виконавчої влади. Ви маєте право надіслати роботодавцю офіційний запит щодо наявності вакантної посади. Реалізація прав кожного на доступ до публічної інформації закріплено ЗУ «Про доступ до публічної інформації» (від 13.01.2011 № 2939-VI, із змінами) /Режим доступу: http://zakon0.rada.gov.ua/laws/show/2939-17. Ви визначитесь як діяти далі отримавши офіційну відповідь .
Питання №6055 Iren 10/04/2016 × 14:10
Доброго дня!
Дайте відповідь на болючі запитання:
1. Як правильно ставити на облік електронні диски, які створені відділами бібліотеки (презентації) або запозичені з мережі Інтернет, які наприклад стосуються краєзнавчої тематики (аудіокниги запозичені з Інтернету, фільми про населені пункти, про відомих діячів краю і т.п.)
2.Чи варто їх облікувати у сумарній книзі? Якщо облікувати, то як ставити ціну? Взагалі дуже незрозуміла ситуація. Можливо є якісь документи по цьому питанню.
Дякую!
Відповідь. Маємо два варіанти розвитку ситуації. 1). Відповідно п. 4.2.30 ДСТУ 7448:2013: електронний носій – матеріальний носій, який використовують для записування, зберігання та відтворення інформації, обробленої засобами комп’ютерної техніки. Якщо носії інформації (диски, флешки) бібліотека закупила за бюджетні кошти – то вони вже стоять на обліку (за кодом КЕКВ 2210). Тобто, якщо диски стоять на обліку як матеріальні носії, то у друге їх на облік не ставлять!

2). Відповідно Інструкції з обліку документів, що знаходяться в бібліотечних фондах (від 03.04.2007 № 22) електронне видання - електронний документ (група електронних документів), який пройшов редакційно-видавничу обробку, призначений для розповсюдження в незмінному вигляді та має вихідні дані. Облік аудіовізуальних документів та електронних видань прописано у розділі 6 вищезазначеної Інструкції. Організація роботи ЕБФ може передбачати відбір електронних версій публікацій співробітників та видань [назва установи]. В той же час нагадуємо про особисті немайнові та майнові права інтелектуальної власності (запозичення з мережі Інтернет аудіо книг, фільмів тощо). А якщо бути ще точнішим — об’єкти авторського права (ст. 433 ЦКУ, ст. 1, ч. 2 ст. 11, ст. 15 ЗУ «Про авторське право і суміжні права») . Як правильно оцінити новоутворений документ? Оцінку може провести комісія по оприбуткуванню (або інвентаризаційна комісія установи). Залучати до цього професійного оцінювача не обов’язково. Оцінка проводиться за справедливою вартістю.

Додатково пропонуємо ознайомитись із збірником: Робота з електронними ресурсами в медичних бібліотеках і бібліотеках вищих медичних (фармацевтичних) навчальних закладів [Електронний ресурс] : збірник регламентуючих документів / автори-укладачі: О.М. Бруй, Т.Б. Павленко ; Національна наукова медична бібліотека України, Харківський національний медичний університет, Секція працівників медичних бібліотек Української бібліотечної асоціації. Електронне видання. – Київ: УБА, 2015 – 1 оптичний диск /Режим доступу: http://www.library.gov.ua/images/files/E-res_2015_Med1.pdf .
Питання №6054 viktoria 08/04/2016 × 11:25
Доброго, Вам, дня! Працюю у ЗНЗ з 2007 року - завідуючою бібліотеки. Оплата праці  відбувалася згідно наступних розрядів: з 2007-2010 по 9 розряду; з 2011-2013 по 10 розряду; з 2013-2016 по 11 розряду. Відбулося 2 атестації - згідно яких піднімалися розряди. У 2014 році отримала диплом спеціаліста (КНУКіМ) і в цьому році хотіла ініціювати позачергову атестацію. Але виявляється оплата праці в мене має відбуватися по 12 розряду вже із 1 січня 2009 року (Наказ№745 " Про впорядкування умов оплати праці працівників культури на основі Єдиної тарифної сітки". Які мої дії будуть правильними?
Відповідь. Позачергової атестації не існує . Існує повторна атестація, яка проводиться не пізніше ніж через рік у разі прийняття рішення про невідповідність працівника займаній посаді або виконуваній роботі та рекомендації комісії щодо направлення працівника на навчання (див. п.2.1 Положення про проведення атестації працівників підприємств, установ, організацій та закладів галузі культури (затверджено Наказом МКТ України від 16.07.2007 № 44 / Режим доступу: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/z1023-07 ). Атестаційна комісія позбавлена права підвищувати або знижувати кваліфікаційний розряд. Це право належить лише керівнику закладу. Посадові оклади (тарифні ставки) бібліотечним працівникам визначають згідно наказу Мінкультури «Про впорядкування умов оплати праці працівників культури на основі Єдиної тарифної сітки» від 18.10.2005 р. № 745 з урахуванням встановленої кваліфікаційної категорії. Згідно з чинним законодавством України саме керівникам бюджетних установ, закладів та організацій в межах фонду заробітної плати, затвердженого в кошторисах надано право установлювати працівникам конкретні розміри посадових окладів та доплат і надбавок до них.
Питання №6053 ivanna 08/04/2016 × 10:38
Доброго дня, шановні колеги! Наша районна ЦБС має статус юридичної особи і в своїй структурі має бібліотеки-філії у селах району. Підкажіть, будь-ласка, хто має затверджувати і підписувати "Положення про бібліотеку-філію" - директор ЦБС чи сільський голова? Дякую.
Відповідь. Якщо директору делеговані дані повноваження, то він має право на затвердження вищезазначеного документа. Пропонуємо перечитати Статут ЦБС, в якому прописуються повноваження директора.
Питання №6052 Olena 06/04/2016 × 16:40
Доброго дня! Працюю бібліотекарем загальноосвітнього навчального закладу. В минулому 2014/2015 та  нинішньому 2015/2016 навчальному році не мала змоги пройти курсову підготовку при КОІППО за сімейними обставинами (догляд за тяжкохворою мамою), про що свідчить довідка з лікарні, яку я подавала. У березні 2016 року під час атестації, за рішенням  атестаційної комісії із ІІ категорії атестували до рівня спеціаліста, а на наступний рік попередили про звільнення. При цьому голова комісії посилається на Положення про атестацію педпрацівників. Через тиждень вже оголошує голова комісії, що це було невірне рішення й мені залишать ІІ категорію, але за умови проходження курсів до 26.08.2016р. У разі не проходження курсів мене звільнять вже з 01.09. 2016 року. Звісно, що заявки на проходження курсів я не подавала, то й мене не заявлено  при комплектуванні групи. Чи правомірні дії адміністрації, та як бути мені у цій ситуації? Дякую за допомогу.
Відповідь. Бібліотечні працівники (в т.ч. спеціальних бібліотек) проходять атестацію відповідно до ЗУ «Про професійний розвиток працівників» від 12.01.2012 № 4312-VI /Режим доступу: http://zakon0.rada.gov.ua/laws/show/4312-17 та Положення про проведення атестації працівників підприємств, установ, організацій та закладів галузі культури (затверджено Наказом МКТ України від 16.07.2007 № 44 / Режим доступу: http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/z1023-07). Атестаційна комісія не має права присвоювати категорію, вона лише приймає рішення про відповідність або невідповідність працівника займаній посаді або виконуваній роботі та може надавати певні рекомендації керівництву (щодо заохочення окремих працівників за досягнуті успіхи в роботі, уключення до кадрового резерву, направлення на підвищення кваліфікації з метою просування по роботі). Саме керівництво ЗОШ відповідає за організація професійного навчання працівників у роботодавця або в навчальних закладах, як правило, не рідше ніж один раз на п’ять років (див. ст. 4, ст.6 ЗУ №4312-VI).
Питання №6051 inna 06/04/2016 × 10:16
Шановні колеги! Керівництво управління культури вимагає від співробітників відділу комплектування і обробки міської ЦБС скласти списки книг для тендерної закупівлі по лотом, кожен лот - книги окремого видавництва. Чи не є це порушенням Закону Про державні закупівлі?
Дуже сподіваємось на вашу відповідь, адже це питання хвилює багато бібліотек.
Дякую!
Відповідь. Див. відповідь на питання № 6046.
Питання №6050 valentina 05/04/2016 × 15:15
Чи призначається зав.бібліотекою - філією, що входить до складу ЦБС, по контракту
Відповідь. Для нас однозначної відповіді не існує. Згідно п. 3 3У (від 28.01.2016 № 955-VIII): керівники державних та комунальних бібліотек, керівники централізованих бібліотечних систем призначаються на посаду шляхом укладення з ними контракту на п’ять років за результатами конкурсу. В той же час, відповідно Довідника кваліфікаційних характеристик професій працівників(випуск 81. Культура і мистецтво. Розділ «Бібліотеки, централізовані бібліотечні системи»), затверджений наказом Міністерства культури і мистецтв України № 168 від 14 квітня 2000 р., посаду зав. бібліотеки – філії віднесено до керівного складу. Пропонуємо ознайомитись із відповіддю на питання № 6027.
Питання №6049 Larisa 05/04/2016 × 13:10
Єдиний основний працівник сільської бібліотеки-філії знаходиться у відпустці у зв'язку з вагітністю та пологами з 08.02.2016 року по 12.06.2016 року.Чи можна призначити на цю посаду іншого працівника, враховуючи постанову КМУ від 01.03.2014 р. №65 "Про економію державних коштів та недопущення втрат бюджету", бо мова йде про закриття сільської бібліотеки на період декретної відпустко основного працівника (4 місяці)?
Відповідь. Можна призначити уклавши строковий трудовий договір. Строковий трудовий договір може бути укладеним на період знаходження у відпустці по вагітності і пологах основного працівника. Можете оформити працівника-сумісника (див. ст. 23 КЗпП). Робота за сумісництвом виконується у вільний від основної роботи час, тобто за межами нормальної тривалості робочого часу.

Не можна оформлювати суміщення. Додатково див. відповіді на питання № 5966, 5922.
Питання №6048 NatalYa 05/04/2016 × 10:47
Добрий день! Чи повинен бібліотекар (посада завідувач сектору або провідний бібліотекар) заповнювати декларацію про майно, доходи, витрати і зобов'язання фінансового характеру за 2016 рік
Відповідь. Пр. бібліотекар, бібліотекар – ні. Додатково пропонуємо ознайомитись із відповіддю на питання № 6024.
Питання №6047 olga 05/04/2016 × 07:42
Шановні колеги! Підкажіть, будь ласка, як вираховується процент динаміки поповнення бібліотечного  фонду в плановому періоді відповідно до фактичного показника попереднього періоду. Дякуємо.
Відповідь. Кількість нових надходжень за рік поділіть на бібліотечний фонд бібліотеки і помножте на 100 %. Отримаєте процент оновленості БФ за рік. Дозволимо нагадати і про стандарти ІФЛА: книгозабезпеченість одного жителя має становити 2-3 томи; з книгообертаності дорівнює 5; на 1 000 жителів має бути 250 нових видань щорічно, або 0,25 нового видання на одного жителя (не примірників, а саме видань). У такому разі оновлення книжкового фонду за 5 років повинно становити 40% від загального фонду публічної бібліотеки. Додатково пропонуємо перечитати: Вилегжаніна Т. Публічні бібліотеки України крізь призму міжнародних стандартів ІФЛА / Т.Вилегжаніна // Бібл. планета. - 2006. - №4. - С. 4-7; Терешин В. И. Полнота библиотечного фонда: теоретический аспект, пути реализации //НТБ. – 1984. - №6. – С.3-8 ; Столяров Ю.Н. Библиотечный фонд: Учебник. - М.: Кн. палата, 1991. -271 с. ; Шилов В.В. Об измерениях в учёте библиотечных фондов / В.В. Шилов // Науч. техн. информ. – Сер.1. – 2008. - №3. – С. 17-23.
Питання №6046 Elena 04/04/2016 × 15:13
Чи можна лоти на проведення тендеру складати за видавництвами? Не є це порушенням?
Відповідь. Відповідно до п. 2.1 Порядку визначення предмету закупівлі, затвердженого наказом Міністерства економіки України від 26.07.2010 № 921, замовник може визначити окремі частини предмета закупівлі (лоти) за показниками шостого - десятого знаків Державного класифікатора продукції та послуг ДК 016:2010, затвердженого наказом Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики від 11 жовтня 2010 року № 457, із зазначенням у дужках предмета закупівлі відповідно до показників шостої - восьмої цифр основного словника національного класифікатора України ДК 021:2015 “Єдиний закупівельний словник”, затвердженого наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 23 грудня 2015 року № 1749, а також за обсягом, номенклатурою та місцем поставки товарів, виконання робіт або надання послуг.

Учений секретар НПБУ - Розколупа Н.І.
Питання №6045 Nikа 02/04/2016 × 08:10
Доброго дня! Скажіть, будь-ласка, якщо необхідно здійснити певні зміни у посадовій інструкції, як це зробити правильно? Дякую.
Відповідь. Посадова інструкція - це обов'язковий кадровий документ. До посадових інструкцій може бути внесено зміни, доповнення лише на підставі наказу керівника підприємства, установи, організації за згодою працівника. У разі зміни назви підприємства, установи, організації, їх структурного підрозділу або посади до посадових інструкцій вносяться відповідні зміни.
Питання №6044 Olena 01/04/2016 × 10:34
Доброго дня. Працюю директором бібліотеки вузу IV рівня акредитації з жовтня 2014 року (1,5 роки). До того часу в бібліотеці майже рік не було директора, конкурсу на заміщення вакантної посади не оголошувалось, моя заява на прийняття цю посаду підписана без умов контракту. Зараз оголошується конкурс на заміщення вакантної посади директора бібліотеки (згідно Закону про вищу освіту). Чи правомірно це стосовно діючого директора? Який термін має пропрацювати директор бібліотеки для того, щоб був оголошений конкурс?
Відповідь. Враховуючи специфіку діяльності освітянських бібліотек пропонуємо переадресувати запит до фахівців методичного відділу Наукової бібліотеки ім. М. Максимовича Київського національного університету ім.Т.Г.Шевченка,яка здійснює загальне методичне керівництво бібліотеками вищих навчальних закладів ІІІ та IV рівнів акредитації всіх систем та відомств: http://www.library.univ.kiev.ua/ukr/about/metod.php3 та Профспілки працівників освіти і науки України /Режим доступу: http://www.pon.org.ua/contacts/3004-adresa-perebuvannya-ck-profspilki.html .
Питання №6043 Alla 01/04/2016 × 09:08
Доброго дня, колеги! В ЦБС виникла конфліктна ситуація. Директором установи було запропоновано зібрати колектив (32 бібліотекаря) і створити Комісію по трудовим спорам. Чи правомірно це робити не з початку року; чи повинно відображатися в Колдоговорі? Які повині бути регламентуючі документи для створення Комісії ( Наказ, Положення, тощо). Обов"язково бути членом профсоюзу, щоб входити до складу Комісії? Дякуємо.P.S. Просимо надіслати відповідь на e-mail.
Відповідь. Комісія по трудових спорах (КТС) є органом, що створюється і функціонує на підприємстві, в установі, організації та призначений розглядати індивідуальні трудові спори, які виникають між працівниками і роботодавцями або уповноваженими ними органами, з приводу порушення законних трудових прав та інтересів працівників. Правовою основою створення та функціонування КТС є норми Кодексу законів про працю України, закріплені статтями 221–230 Глави XV «Індивідуальні трудові спори» в редакції КЗпП від 24.02.2016 /Режим доступу: http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/322-08/page6 . Зазначені норми встановлюють порядок створення та організацію діяльності КТС, її компетенцію та процедуру розгляду індивідуальних трудових спорів, прийняття рішень, їх оскарження й виконання. Тому: 1) створювати Комісію по трудових спорах не з початку року - правомірно; так як законодавство не обмежує терміни; 2) Положення про комісію по трудових спорах може йти додатком до Колективного договору; 3) Правовою основою створення та функціонування КТС див. у ст. 223 – 230 КЗпП; 4) . Не обов’язково бути членом профспілки, щоб входити до КТС (див. ст. 223 КЗпП).
Питання №6042 Olga 31/03/2016 × 14:31
 Доброго дня шановні колеги! Підскажіть чи можливо при складанні Календаря знаменних і пам'ятних дат відійти від правил і при відборі персональних дат брати дату  меншу 50-ти років. При складанні Календаря... району ми включили до нього учасників АТО, яким в 2016 році виповнюється 25, 35, 40 років. Це шановані в нашому районні люди і керівництво району вважало, що їх дні народження як наших захисників мають бути висвітленні в Календарі. Текстову довідку ми написали про нашого земляка Героя України, загиблого в АТО. Вона вийшла на 6 сторінок (написана в формі спогадів батьків, дружини та дочки загиблого). Календар користується попитом. Чи не порушили ми правила складання (тобто персональні дати можна брати після 50 років і коротенька текстова довідка, а у нас вийшла завелика). 
Відповідь. Шановні колеги! Жорстких правил, що обмежують вибір дат для календарів знаменних дат, що готуються бібліотеками України, не існує.

Про те, що дати історичних подій, ювілеї підприємств, установ і організацій вперше відзначаються в 50-ту річницю, ювілеї та вшанування пам'яті видатних людей – у день 50-річчя з дня народження, – сказано в Указі Президента України «Про впорядкування відзначення пам'ятних дат і ювілеїв» від 2 грудня 1995 р. № 1116/95. Указ встановлює відзначення загальнодержавнихдат, які подаватимуться на затвердження до Кабінету Міністрів України.

Для бібліотек, що працюють у містах і селах держави та укладають свої календарі, у рекомендаціях стосовно краєзнавчої роботи, виданих Державною історичною бібліотекою України, сказано, що дата має бути «круглою», тобто 10-річчя, 50-річчя, 100-річчя знаменної події по відношенню до того року, на який складається «Календар...». Включають також дати присвячені 25-річчю (125, 225 тощо) та 75- річчю (175, 275 тощо).

Розмір статей, присвячених тій чи іншій події також не регламентується.

(Краєзнавча діяльність бібліотек : метод. посіб. / Держ. іст. б-ка України ; підгот.: В. П. Кисельова, З. Х. Мусіна, С. І. Смілянець. – Київ, 2002. – С. 103-116.)

Таким чином, при складанні «Календаря знаменних дат...» району ви не порушили жодних правил, включивши до переліку знаменних і пам’ятних дат дні народження учасників АТО, яким в 2016 р. виповнюється 25, 35, 40 років, а також підготували матеріали про своїх земляків.

Науково-бібліографічний відділ.
Питання №6041 Nina 29/03/2016 × 17:11
Добрый день. Подскажите, пожалуйста в какой отдел ББК отнести книгу ОШО.Тантрическое видение: тайна внутреннего опыта. Спасибо.
Відповідь. Індекс ББК 86.42 Езотеризм. Езотеричні знання (Герметизм. Тантризм)

Гол. б-р ВК - Різніченко С.О.
Питання №6040 Lana 29/03/2016 × 16:03
Доброго дня! Підкажіть будь-ласка, яка процедура передачі фонду з   ЦБС бібліотекам новостворених територіальних громад (якими документами оформлюється)? Дякую.
Відповідь. Комісія з реорганізації складає передавальний акт. Передавальний акт тісно пов'язаний з бухгалтерським обліком. В акті зазначається кількісний склад БФ та його і вартісне вираження загальною сумою. Акт має додатки. В Додатку наводиться перелік документів, що стосуються обліку БФ (Книга сумарного обліку , акти на вилучення і оприбуткування БФ по даній бібліотеці, інвентарні книги , інвентаризаційні описи майна, накладні тощо). Рада ОТГ, яка прийняла за актом передачі матеріальні цінності, повинна організувати їх бухгалтерський та оперативний облік відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку в державному секторі. Для групового обліку однотипних об’єктів основних засобів, які мають одне і те ж призначення, однакову технічну характеристику і вартість слід оформити Інвентарні картки групового обліку основних засобів в бюджетних установах типової форми № 03-9 (бюджет). У такій картці враховується і бібліотечний фонд.
Питання №6039 Galina 29/03/2016 × 14:47
Доброго дня. Підкажіть, будь-ласка, які виплати має отримати бібліотекар при скороченні штату. У нас ліквідують філію ЦБС. Дякую.
Відповідь. При скороченні штату у зв’язку з реорганізацією (див. п.1 ст. 40 КЗпП) гарантованими виплатами є: зарплата за відпрацьований час, компенсація за невикористану відпустку, вихідна допомога.
Питання №6038 ANNA 29/03/2016 × 08:23
Які документи регламентують діяльність обєднаних науково-методичних рад обласних бібліотек?
Відповідь. Положення про науково-методичну раду, Плани роботи, Звіти, Графіки засідань.
Питання №6037 Mila 28/03/2016 × 10:12
Доброго дня!
Скажіть, будь-ласка, якщо бібліотека не веде окремо облік видачі документів дітям до 15 років (працює одна людина на 0,5 ставки) на підставі чого треба заповнити відповідні розділи в електронному моніторингу? І у формі 6-НК, теж.
Відповідь. Розділи не заповнюєте (в електронному моніторингу ставите 0 (нуль)).
Питання №6036 Olena 28/03/2016 × 10:11
Чи потрібно списувати брошури через бухгалтерію?Адже свого часу ці видання не ставилися на облік через бухгалтерію в районній бібліотеці.
Відповідь. Потрібно списувати через бухгалтерію, тим паче, що у складі комісії по вилученню майна (в т.ч. БФ)наявність бухгалтера – обов’язкова. Нам не зрозуміло, а на якій підставі бухгалтерія не проводила звірку сумарного обліку БФ з бібліотекою? Адже, саме сумарний облік БФ дає загальні відомості про обсяг, склад фонду бібліотеки і зміни, які в ньому відбуваються. Кількісний і вартісний показники мають співпадати із записами у «Книзі сумарного обліку бібліотечного фонду» та груповій картці обліку у бухгалтерії.
Питання №6035 Evgenija 26/03/2016 × 13:05
Доброго дня, шановні колеги! Хто в бібліотеці є матеріально відповідальною особою в т.ч. за фонд?
Відповідь. Пропонуємо ознайомитись із Главою IX Гарантії при покладенні на працівників матеріальної відповідальності за шкоду, заподіяну підприємству, установі, організації КЗпП України /Режим доступу: http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/322-08/page4 .
Питання №6034 olga 25/03/2016 × 15:45
Доброго дня. Підкажіть, будь-ласка, який термін зберігання у фондах публічних бібліотек періодичних видань? На підставі яких регламентуючих документів списуються періодичні видання? Дякую.
Відповідь. Якщо бібліотека не є юридичною особою то під час списання БФ та іншого майна вона має користуватися відповідним ПОЛОЖЕННЯМ про порядок списання майна спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст області, яке розроблено і затверджено рішенням відповідної ради. Сьогодні терміни зберігання періодичних видань можуть визначатися і КЕКВ, за яким здійснюють витрати на передплату: 1)якщо періодичні видання передплачено для поповнення бібліотечного фонду — то витрати здійснюють за кодом 3110 «Придбання обладнання і предметів довгострокового користування»; 2)якщо періодичні видання передплачено з метою використання у поточній діяльності — то витрати здійснюють за кодом 2210 «Предмети, матеріали, обладнання та інвентар». Періодичні видання, які придбавають для отримання оперативної інформації і використовують у діяльності, у бухгалтерському обліку не оприбутковують як матеріальні цінності: витрати на їх придбання списують на фактичні видатки у місяці їх здійснення. Відповідальність щодо розподілу періодичних видань на "бібліотечний фонд" та "небібліотечний фонд" покладається виключно на розпорядника бюджетних коштів (див. Лист Державної Казначейської служби України від 23.01.2012 р. N 17-08/206-1123 /Режим доступу: http://zakon.nau.ua/doc/?uid=1041.48893.0 ).

Додатково див. відповідь на питання №№ 5855, 5827, 5210.
Питання №6033 Anastasia 25/03/2016 × 14:19
Здравствуйте! Я хочу высказаться в поддержку перехода на контракт директоров библиотек. Считаю себя перспективным молодым работником (ведущий библиотекарь)и хочу принять участие в конкурсе. Если нынешние директора чувствуют себя профессионалами, то им нечего бояться.  Некоторые из них достигли пенсионного возраста или же не хотят идти дальше в ногу со временем и осваивать новые технологии. В конце концов эта должность не должна даваться им пожизненно. Мы молодые библиотекари будем обращаться в вышестоящие организации для поддержки данного постановления. Спасибо.
Відповідь. Коментарі надіслано 29.03.16. о 10.35.
Питання №6032 Olena 25/03/2016 × 14:00
http://www.lib-krm.org
Шановні колеги! Повідомте, будь ласка, чи проходитимуть дистанційні курси з підвищення кваліфікації бібліотечних фаїхівців публічних бібліотек на базі Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв?
Для нас, бібліотекарів Донецької області, які не мають обласної бібліотеки, це дуже важливо. На сьогодні багато фахівців бібліотек потребують проходження таких курсів. Чекаємо і надіємося на позитивну відповідь. З повагою, колектив бібліотечних фахівців Донецької області.
Відповідь. Шановні колеги! Зв’язавшись з кафедрою інформаційних комунікацій та бібліотекознавства Інституту публічного управління та кадрової політики НАКККіМ отримали відповідь: для навчання на безкоштовній основі необхідно було у минулому році надати відповідну заявку. На основі заявок формується календарний план на рік, який затверджує Міністерство культури України. У поточному році пройти курси з підвищення кваліфікації можна лише на платній основі. Пропонуємо вже зараз надати заявку на курси (очно-заочні, дистанційні) з підвищення кваліфікації у 2017 році.
Питання №6031 Katerina 23/03/2016 × 14:38
Доброго дня! Скільки масових заходів може проводити на рік сільська бібліотека? Працює на 0,5 ставки. За типовими  нормами часу на основні процеси бібліотечної роботи не зовсім зрозуміло. Допоможіть будь-ласка!
Відповідь. У цілому на рік Ви маєте приблизно 1001 год. Відніміть час відпустки, резерв часу на виконання позапланових робіт, лікарняний і отримаєте «чисту» норму тривалості робочого часу на 2016 рік. Якщо у сільській бібліотеці 500 користувачів, то на рік процес обслуговування = 50 год., розстановка БФ (6000 на 1 бібліотекаря) =200 год. Далі, відповідно до річного плану роботи, який визначає основні напрями діяльності Вашої бібліотеки, маєте самостійно прорахувати (за допомогою норм) кількість робочого часу, необхідного для виконання запланованого обсягу робіт. Наприклад, на комплектування, організацію, популяризацію БФ Ви використовуєте – 20 % робочого часу, довідково-бібліографічні послуги - 10 %, соціокультурні послуги – 15 %, організаційно-управлінську роботу – 5 % і т.п. Розрахувати кількість масових заходів на рік Ви зможете після врахування вищезазначених моментів та за допомогою Розділу 7 Реклама бібліотеки та бібліотечних послуг „Типових норм часу на основні процеси бібліотечної роботи” (Режим доступу: http://profy.nplu.org/articles.php?lng=uk&pg=83).
Питання №6030 Alena 23/03/2016 × 12:56
Доброго дня .Прошу всю бібліотечну спільноту ,УБА вирішити питання про скасування контрактної форми роботи директорів бібліотек тому, що це ганебне та негативне явище в бібліотечній справі.
Відповідь. ПІДТРИМУЄМО !
Питання №6029 Natalia 23/03/2016 × 08:47
http://library.ck.ua
Шановні колеги! 
 

Чи не доцільно б було УБА вирішити питання щодо відповідності принятого законодавства про перехід на контрактну основу до КЗ про працю з Мінюстом та Мінсоцполітики, а не вирішувати питання окремо кожному працівнику галузі?
Відповідь. Вирішення вищезазначеного питання потребує консолідованості зусиль усієї бібліотечної громади України.
Питання №6028 Luyda 22/03/2016 × 08:23
Доброго дня! Скажіть будь-ласка чи підлягають черговій атестації у 2016 році бібліотечні працівники , які пройшли курси підвищення кваліфікації у 2015 році? Дякуємо за відповідь.
Відповідь. У переліку працівників, які не підлягають атестації вищезазначена категорія відсутня (див. ст. 12 ЗУ «Про професійний розвиток працівників» від 12.01.2012 № 4312-VI /Режим доступу: http://zakon5.rada.gov.ua/laws/show/4312-17 ). В той же час, законом чи колективним договором можуть установлюватися інші категорії працівників, які не підлягають атестації (Ст. 12 вищезазначеного ЗУ; п.1.4 ПОЛОЖЕННЯ про проведення атестації працівників підприємств, установ, організацій та закладів галузі культури, затверджено Наказом МКТ України від 16.07.2007 N 44).
Питання №6027 Lidja 21/03/2016 × 15:30
Доброго дня!Хочу запитати: на сьогодні я працюю майже 15 років директором ЦБС без контракту, а відповідно до нового закону мене що можуть звільнити згідно чого? Я розумію що тоді потрібно подавати документи на конкурс, а при звільнені  я втрачаю додаткову відпустку згідно колдоговору. Чи обов’язково звільняти ? Щось трохи незрозуміло адже це суперечить законодавству про працю, яка підстава для звільнення? Вибачте , може це запитання не до Вас ,але я така не одна в Україні?
Відповідь. Враховуючи, що Прикінцеві положення Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо запровадження контрактної форми роботи у сфері культури та конкурсної процедури призначення керівників державних та комунальних закладів культури» суперечать нормам як національного законодавства (Кодексу законів про працю України, рішенню Конституційного Суду України від 9 липня 1998 року № 12-рп/98, роз’ясненням Конституційного Суду України від 1 серпня 2013 р. № 22-14-17/1749, постанові Пленуму Верховного Суду України від 6 листопада 1992 р. «Про практику розгляду судами трудових спорів») так і нормам міжнародного права (Конвенції МОП № 158 про припинення трудових відносин з ініціативи роботодавця, Конвенції МОП № 117 про основні цілі та норми соціальної політики, Рекомендації МОП № 166 про припинення трудових відносин з ініціативи роботодавця, Директиві Ради 1999/70/ЄС від 28 червня 1999 року, Директиві Ради 1991/383/ЄЕС від 25 червня 1991 року) рекомендуємо обов’язково переадресувати запит до Міністерства юстиції України /Режим доступу: zvernenya@minjust.gov.ua ; /Режим доступу: http://www.mlsp.gov.ua/labour/control/uk/publish/article?art_id=152993&cat_id=152992 ; Міністерства культури /Режим доступу: http://mincult.kmu.gov.ua/control/uk/publish/article?art_id=244916570&cat_id=244910117 щодо надання роз’яснень із питань практичного застосування пунктів 2 – 5 розділу ІІ Прикінцевих положень вказаного Закону.
Питання №6026 Elena 21/03/2016 × 10:10
Доброго дня! Чи може завідувач дитячої бібліотеки працювати на даній посаді без вищої освіти і при цьому маючи 12 розряд?
Відповідь.Відповідно Довідника кваліфікаційних характеристик професій працівників(випуск 81. Культура і мистецтво. Розділ «Бібліотеки, централізовані бібліотечні системи»), затверджений наказом Міністерства культури і мистецтв України № 168 від 14 квітня 2000 р. зав. бібліотеки повинен мати повну вищу освіту відповідного напряму підготовки (магістр, спеціаліст), післядипломну освіту в галузі управління. Стаж бібліотечної роботи за професіями керівників нижчого рівня: для магістра - не менше 1 року, спеціаліста – не менше 3 років. Завідувач філіалу ЦБС: повну або базову вищу освіту відповідного напряму підготовки (спеціаліст, бакалавр або молодший спеціаліст). Післядипломну освіту в галузі управління. Для спеціалістів без вимог до стажу роботи; бакалавра або молодшого спеціаліста стаж бібліотечної роботи не менше 1 року (у сільській місцевості - без вимог до стажу роботи).
Питання №6025 Oxana 21/03/2016 × 09:47
Чи можна бібліотекарю працювати на 1.5 ставки - бібліотекар читального залу (1 ставка) і оператор компютерного набору (0,5ставки)?
Відповідь. Звертаємо Вашу увагу саме на п.13-1) Постанови КМУ № 65 (від 01.03.2014, із змінами). У цьому пункті Кабінет Міністрів України рекомендував органам місцевого самоврядування затвердити протягом місяця заходи щодо економного та раціонального використання бюджетних коштів. Ви маєте уточнити: чи розробляли та затверджували ваші органи місцевого самоврядування вищезазначені заходи (в т.ч. на який період). Якщо цими заходами було передбачено прийняття рішень щодо заборони внутрішнього сумісництва – Ви не отримуєте право оформити сумісництво, якщо вищезазначені рішення відсутні (або минув термін) – маєте право оформити сумісництво.
Питання №6024 Olga 21/03/2016 × 09:45
Добрый день! Подскажите, пожалуйста. Должен ли заполнять Декларацию - директор вузовской библиотеки? Спасибо.
Відповідь. Пропонуємо директору перечитати власну посадову інструкцію. Якщо посадовими обов’язками передбачено виконання організаційно-розпорядчих чи адміністративно-господарських обов’язків, то тоді необхідно заповнити Декларацію про майно, доходи, витрати і зобов'язання фінансового характеру. Додатково див. відповіді на питання № 6020, 5383, 4531.
Питання №6023 Olena 18/03/2016 × 21:16
Доброго дня. Допоможіть, будь ласка, розібратись. В бібліотеці ВНЗ IV рівня акредитації від 1995 року існує посада директора. Бібліотека за показниками нижче 4 рівня по оплаті праці (відповідно, оклад директора менший на 10%). Цього року в навч. закладі проводилась фінансова перевірка і було наголошено, що замість посади директора має бути посада завідувача (яка, в свою чергу, в бібліотеці, нижчої за 4 рівень по оплаті праці, перетворюється на бібліотекаря, причому не провідного - 12 розряд, а бібліотекаря І категорії - 11 розряд). Чи існують нормативні матеріали, які визначають в яких бібліотеках має бути директор, а в яких завідувач (мова про ВНЗ IV рівня акредитаці). Якими документами керується перевіряюча? Головний бухгалтер ВНЗ повідомила, що директора з 1 квітня переводять на завідуючого і необхідно буде виплачувати різницю за пропрацьований період
Відповідь. Враховуючи специфіку діяльності освітянських бібліотек пропонуємо переадресувати запит до фахівців методичного відділу Наукової бібліотеки ім. М. Максимовича Київського національного університету ім. Т.Г.Шевченка, яка здійснює загальне методичне керівництво бібліотеками вищих навчальних закладів ІІІ та IV рівнів акредитації всіх систем та відомств: http://www.library.univ.kiev.ua/ukr/about/metod.php3 .

Можемо зазначити, що варто звернути увагу на статут (положення) про Вашу бібліотеку (дату затвердження, функціональні обов’язки директора бібліотеки). Також, перевіряючі в обов’язковому порядку мають надавати посилання на нормативно-правові документи, які б обґрунтовували їх зауваження (заміна посади директора на посаду завідувача бібліотеки). Переведення директора на посаду зав. бібліотеки – це погіршення істотних умов праці, яке передбачає дотримання відповідних нормативних процедур. Правовим документом про таку зміну повинен бути наказ керівника Вашого ВНЗ про зміну істотних умов праці у зв'язку зі змінами в організації виробництва і праці. Працівники, істотні умови праці яких у зв'язку зі змінами в організації виробництва і праці підлягають зміні, персонально попереджуються про дату таких змін (не пізніше ніж за два місяці до змін). Повідомлення гол. бухгалтера щодо повернення різниці за відпрацьований період не обґрунтовано і ,на нашу думку, не зовсім законне.
Питання №6022 Anastasia 18/03/2016 × 13:21
Як заповнюються звіти 6-нк для бібліотек-філій - проставляються натуральні цифри чи тисячні? Зведені звіти - тисячні, округлюються. Виникла проблема - при заповненні електронного звіту (проставляються цифри без округлень) не збігаються зведені показники в базі і в зведеному звіті. В результаті може бути велика різниця. Пробачте, якщо питання здасться вам некоректним.
Відповідь. Бажано, щоб бібліотеки-філії і ЦБС у формі 6-нк вказували абсолютні показники. Тис. примірників з двома знаками після коми мають вказувати під час зведення 6-нк ОУНБ.

P.S. Питання коректне.
StartПопередні10 previous pages [ 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 ] 10 next pagesНаступніEnd

Актуальна інформація

Вітаємо шановних відвідувачів на сайті, який супроводжує науково-методичний відділ Національної бібліотеки України імені Ярослава Мудрого (НБУ ім. Ярослава Мудрого). Наш відділ є науково-методичним та інформаційно-консультативним центром для публічних бібліотек України, а також співпрацює з бібліотеками різних типів і форм власності.

Пам'ятайте, що наповнення цього сайту - наша спільна робота. Якщо Ви маєте матеріали, що можуть зацікавити бібліотечну спільноту, або бажаєте підняти актуальну тему - чекаємо Ваших пропозицій на адресу method@nplu.org.

Шановні колеги! Якщо у вас змінилися реквізити (адреса, e-mail, URL, телефон тощо) надішліть повідомлення для відповідних коректив на сторінці сайту „Бібліотеки України”.


Вітаємо
For Librarians
Библиотекарю
Пошук



Голосування
Причини стримування інвестування роботодавцями коштів у професійне навчання бібліотечних працівників:
 
відсутність коштів
небажання інвестувати кошти в навчання працівників
необхідність економити кошти в умовах військового стану
недостатня зацікавленість працівників у підвищенні свого професійного рівня
Результати