Розділи сайту
Мастрід
Нове на сайті
Інформація від майстра
Відвідувачі
|
Запитання-відповіді
Питання №6247 |
Anne
06/08/2016 × 19:30 | Чи маю я право брати грошову заставу з відвідувача за книгу, що не має прописки в місті, де знаходиться обласна бібліотека?
Відповідь:
Відповідно до ст. 20 Закону України «Про бібліотеки і бібліотечну справу» бібліотеки в порядку, передбаченому їх статутами (положеннями), мають право самостійно визначати при наданні користувачам бібліотеки документів розмір коштів, що передаються бібліотеці як забезпечення виконання зобов'язань щодо повернення одержаних у бібліотеці документів, у випадках, передбачених правилами користування бібліотеками.
Разом із тим наказ Міністерства культури і мистецтв України від 05.05.1999 № 274 «Про затвердження Інструкції про порядок застосування в бібліотеках України грошової застави за особливо цінні книги та об’єкти користування» втратив чинність.
Таким чином, на сьогоднішній день відсутній правовий механізм реалізації права бібліотек щодо визначення грошового забезпечення виконання зобов’язань користувачів.
|
Питання №6245 |
Olena 06/08/2016 × 12:13 | Доброго дня! В наказі Міністерства фінансів України від 02.09.2014 р. №879 в п.1.11 зазначено, що "інвентаризація бібліотечних фондів оформлюється груповими інвентаризаційними описами." Підкажіть, будь ласка, як правильно це зробити на практиці! Дякую.
Відповідь:
Відповідно до пункту 13 розділу ІІ Національного положення (стандарту) бухгалтерського обліку в державному секторі 121 «Основні засоби» (затверджений наказом Міністерства фінансів від 12.10.2010 № 1202) книги, посібники та інші видання, що входять до фонду бібліотек, обліковуються за груповим обліком.
Типова форма картки групового обліку основних засобів (форма № 03-9) затверджена спільним наказом Головного управління Державного казначейства України та Державного комітету статистики України від 02.12.1997 № 125/70: для обліку бібліотечних фондів відкривається одна картка; облік провадиться тільки в вартісному вираженні загальною сумою.
Відповідно до пункту 1.11 розділу ІІІ Положення про інвентаризацію активів та зобов’язань, затвердженого наказом Міністерства фінансів від 02.09.2014 № 879, інвентаризація бібліотечних фондів оформлюється груповими інвентаризаційними описами. В інвентаризаційному описі об’єктів, щодо яких ведеться груповий облік, наводяться об’єкти за найменуванням із зазначенням кількості цих об’єктів (пункт 1.2 розділу ІІІ вказаного Положення).
Типові форми для відображення бюджетними установами результатів інвентаризації затверджені наказом Міністерства фінансів України від 17.06.2015 № 572.
|
Питання №6244 |
Natalia 05/08/2016 × 15:34 | Доброго дня! Із липня
вступив у дію ДСТУ 8302:2015 ІНФОРМАЦІЯ ТА
ДОКУМЕНТАЦІЯ. БІБЛІОГРАФІЧНЕ ПОСИЛАННЯ.
ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ ТА ПРАВИЛА СКЛАДАННЯ.
За якими стандартами робити бібопис
книг у біблотеці, покажчиків нових
надходжень, списків рекомендованої
літератури?
Дякую.Відповідь:
Бібліографічний опис книг у бібліотеці здійснюється за ДСТУ ГОСТ 7.1-2003 ”Бібліографічний запис. Бібліографічний опис. Загальні вимоги та правила складання”, ДСТУ ГОСТ 7.80:2007 ”Бібліографічний запис. Заголовок” з використанням діючих стандартів зі скорочення слів, а також з урахуванням правил заповнення полів в АБІС.
ДСТУ 8302:2015 ”Бібліографічне посилання. Загальні положення та правила складання” поширюється на бібліографічні посилання, що є ”частиною довідкового апарата документа” і містить бібліографічні відомості про ”цитовані або згадувані в тексті документи на будь-яких носіях інформації”.
|
Питання №6243 |
Rita
05/08/2016 × 11:21 | Доброго дня! Дайте будь ласка відповідь на проблемне питання. Конкурсант маючи диплом молодшого спеціаліста, закінчила коледж культури і мистецтв (2014р.) подає документи на конкурс та мотивує свою освіту згідно Закону про освіту - вищою. В об'яві про конкурс в розділі вимоги зазначено : керівником комунального закладу культури може бути особа, яка має вищу освіту, стаж роботи.... прав конкурсант чи ні? Заздалегідь дякую за відповідь!
Відповідь: Відповідно статті 5 Закону України «Про вищу освіту» підготовка фахівців з вищою освітою здійснюється за відповідними освітньо-професійними, освітньо-науковими, науковими програмами на таких рівнях вищої освіти:
початковий рівень (короткий цикл) вищої освіти;
перший (бакалаврський) рівень;
другий (магістерський) рівень;
третій (освітньо-науковий) рівень;
науковий рівень.
Здобуття вищої освіти на кожному рівні вищої освіти передбачає успішне виконання особою відповідної освітньої (освітньо-професійної чи освітньо-наукової) або наукової програми, що є підставою для присудження відповідного ступеня вищої освіти:
1) молодший бакалавр;
2) бакалавр;
3) магістр;
4) доктор філософії;
5) доктор наук.
Також відповідно до підпункту 4 пункту 2 Розділу XV «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про вищу освіту» диплом про вищу освіту за освітньо-кваліфікаційним рівнем молодшого спеціаліста (початкова вища освіта) прирівнюється до диплома про вищу освіту за освітньо-професійним ступенем молодшого бакалавра.
Див. також відповідь на питання 6150
|
Питання №6242 |
GMariya 04/08/2016 × 11:45 | Чи може колектив працівників бібліотеки надати рекомендаційний лист директору бібліотеки на проходження конкурсної комісії з відбору на посаду директора?
Відповідь: Відповідно до ст.21-4 Закону України ”Про культуру”. Особа, яка бере участь у конкурсі, подає два рекомендаційні листи довільної форми. Законом не встановлено заборону трудовому колективу надавати рекомендаційні листи. |
Питання №6241 |
Tetyana 02/08/2016 × 08:50 |
Добрий день, шановні колеги! Просимо поради в організації процесу
обліку. Чи треба відмічати індивідуальну книговидачу при проведенні масових заходівна при книжковому формулярі або аркуші повернення.? Дякуємо за відповідь!
Відповідь. Пропонуємо ознайомитись з методичними рекомендаціями Технологічні аспекти обслуговування користувачів, які представлені на нашому сайті у розділі – Матеріали, лінк – Консультації //Режим доступу: http://profy.nplu.org/file/tech-aspect.pdf . Акцентуйте увагу на Таблицю 2 Облік користувачів, пункт 4 Облік творчих заходів. |
Питання №6240 |
Tetyana 01/08/2016 × 14:12 | Доброго дня, колеги! Звертаюся до вас з питанням, яке на сьогоднішній день хвилює чи не кожного керівника бібліотеки - чи є на сьогодні розроблені рекомендації по оцінюванню книг, які надходять до нашого фонду як дарунки читачів? ; на які нормативно-правові документи можна посилатися при складенні інструкціїї по оцінюванню подарованих книг?Щиро дякую за відповідь. З повагою, Тетяна.
Відповідь. Як і раніше, оцінити безоплатно отримані активи може комісія установи, яка здійснює їх приймання. Комісія формується за наказом керівника установи. При цьому обов’язковою умовою є залучення до її складу працівника бухгалтерської служби . Відповідно до Національного положення (СТАНДАРТ) бухгалтерського обліку в державному секторі 121 "Основні засоби" (затверджено Наказом Міністерства фінансів України від 12.10.2010 № 1202, із змінами //Режим доступу: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/z1017-10 ) первісною вартістю основних засобів (в т.ч. документів для БФ), отриманих безоплатно від фізичних та юридичних осіб (крім суб’єктів державного сектору), є їх справедлива вартість на дату отримання. У разі якщо відсутня достовірна інформація щодо первісної вартості основних засобів, первісна вартість визначається на рівні справедливої вартості на дату отримання, оцінка якої проводиться відповідно до законодавства.
Комісія може скористатись Інтернет-магазинами і переглянувши відповідні прайс-листи, каталоги книжкової продукції визначити справедливу вартість подарованих видань.
Методика оцінювання документів, що надійшли до бібліотеки без визначеної вартості розкрита у статті :
Перепелицина Г. Оцінювання документів, що надійшли до бібліотеки без визначеної вартості // http://profy.nplu.org/file/lp-42.pdf
|
Питання №6239 |
Tatiana
01/08/2016 × 08:47 | Доброго дня! Рішенням сесії я призначена директором новоствореної публічної бібліотеки ОТГ. Чи повинні зі мною укладати договір, якщо так - то на який термін. На сьогодні кількість населення громади менше 5 тисяч, але триває процес об`єднання і до кінця року кількість населення збільшиться.
Відповідь:
Відповідно до частини першої статті 21 Закону України «Про культуру» керівники державних та комунальних закладів культури призначаються на посаду шляхом укладення з ними контракту строком на п’ять років за результатами конкурсу.
Водночас пункт 5 Прикінцевих положень Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо запровадження контрактної форми роботи у сфері культури та конкурсної процедури призначення керівників державних та комунальних закладів культури» дозволяється не застосовувати конкурсну процедуру для призначення керівників закладів культури у територіальних громадах з населенням до 5 тисяч жителів.
Таким чином, з Вами укладається контракт на 5 років. Конкурсну процедуру у Вашому випадку відповідний орган місцевого самоврядування мав право не проводити.
>
|
Питання №6238 |
ludmila
29/07/2016 × 18:43 | до 6233 Після Вашого запитання зрозуміла, що не зовсім правильно сформулювали попередження, не посилались на КЗпП. Просто коротко роз"яснили зміст нового закону. На мою думку, тут один закон не зовсім відповідає іншому. Але у нашому випадку людина успішно пройшла конкурс. Виходить, що безстроковий трудовий договір у неї змінюється на контракт. З 01 серпня плануємо укласти контракт на 5 років. А як це у трудовій відобразити правильно? Допоможіть, будь ласка.
Відповідь:
Шановна пані ludmila, нам важко дати Вам пораду, оскільки ми не знайомилися з текстами попередження, наказу на звільнення, наказу про призначення тощо. Можна лише зробити висновок, що звільнення та призначення керівника закладу культури відбулося з порушенням норм трудового законодавства.
|
Питання №6237 |
Svitlana
29/07/2016 × 13:56 | Доброго дня! Директор ЦБС попереджений про звільнення під розпис за два місяці. Згідно якої статті його буде звільнено.
Дякую.
Відповідь. Саме роботодавець у Попередженні зазначає статтю КЗпП, відповідно якої здійснюється вивільнення працівника.
|
Питання №6236 |
Svitlana
29/07/2016 × 13:46 | Прошу надіслати на мою електронну адресу відповідь на питання №6156
Відповідь. Відповідь представлена на нашому сайті у розділі Консультації, лінк - Особливості трудових відносин /Режим доступу: http://profy.nplu.org/faq.php?lng=uk
|
Питання №6235 |
Olena 29/07/2016 × 11:41 | Доброго дня! У мене запитання щодо контрактної форми роботи. У проекті типової форми контракту з керівником державного та комунального закладу культури є такі пункти: п.4:. Керівник діє на засадах єдиноначальності. п.11. Керівник має право: - відкривати рахунки в банках, рахунки в органах Казначейства у порядку, встановленому законодавством; - користуватися правом розпорядження коштів закладу культури; - укладати договори та інші угоди; - укладати трудові договори з працівниками закладу культури, визначати їх функціональні обов’язки, застосовувати до них заходи заохочення та дисциплінарні стягнення відповідно до чинного законодавства.
Скажіть будь ласка, яким чином цей контракт має підписувати завідувач сільської бібліотеки-філії ЦБС - адже він не керівник бібліотеки, а керівник філії, тобто структурного підрозділу? І чи не значить це, що запровадження контрактної форми роботи взагалі не має стосуватися завідувачів сільськими бібліотеками-філіями?
Відповідь. Директора ЦБС призначає на посаду та звільняє з посади сільський (селищний, міський) голова відповідно до пункту десятого частини четвертої статті 42 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні». Завідувач бібліотеки-філії ЦБС не є керівником комунального закладу культури, а є керівником саме структурного підрозділу. |
Питання №6234 |
lesya
29/07/2016 × 10:33 | Доброго дня! Якими стандартами потрібно керуватися сьогодні при оформленні списку літератури? Буду вдячна за відповідь.
Відповідь. У бібліотеках, органах науково-технічної інформації, центрах державної бібліографії та в інших бібліографуючих організаціях використовується ДСТУ ГОСТ 7.1:2006 «Бібліографічний запис. Бібліографічний опис. Загальні вимоги та правила складання». |
Питання №6233 |
ludmila
29/07/2016 × 08:18 | до питання 6228: 1) орган місцевого самоврядування 2) бібліотека не є комунальним закладом, згідно Положення про управління, начальник призначає керівника. 3) ми попередили директора про те, що буде проведено конкурс, і за його результатами контракт буде укладено із переможцем у конкурсі. Наша директор була єдиною, хто подала заяву на конкурс, і вчора успішно цей конкурс пройшла. Питання: який запис робити у трудову?
Відповідь. Просимо уточнити ще один момент: чи попереджали Ви директора про можливе вивільнення за 2 місяця (і відповідно до якої статті КЗпП)? |
Питання №6232 |
Gelena
28/07/2016 × 13:33 | Шановні колеги! В мене запитання стосується актів на списання літератури (форма № 03-5 (бюджет). В описі на вилучення літератури до акта є графа "На підставі яких документів проведене вилучення". Підкажіть, що потрібно вказувати? Щиро дякую.
Відповідь. Вказуєте номер акту і дату.
|
Питання №6231 |
Nadya
27/07/2016 × 13:48 | Доброго дня. Підкажіть будь ласка Порядок віднесення документів до книжкових пам'ятників. Заздалегідь дякую.
Відповідь. Пропонуємо ознайомитись з «Інструкцією про порядок відбору рукописних книг, рідкісних і цінних видань з бібліотечних фондів до Державного реєстру національного культурного надбання» (затверджено Наказом Міністерства культури і мистецтв України 20 листопада 2001 р. N 708 /Режим доступу: http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/z1027-01 ), статтею Горбань Ю.І. Зберігання книжкових пам’яток у бібліотеках України /Режим доступу: http://www.stattionline.org.ua/obraz/33/2232-zberigannya-knizhkovix-pam-yatok-u-bibliotekax-ukra%D1%97ni.html , статтею Ковальчук Г. І. Книжкові пам’ятки в бібліотечних фондах: критерії відбору та визначення / Г. Ковальчук // Бібліотечна планета. – 2001. – № 2. – Додаток. – С. 1–5. |
Питання №6230 |
Oksana 27/07/2016 × 12:19 | Доброго дня . Надішліть будь-ласка відповідь на питання 6156 на мою електронну пошту . Буду дуже вдячна
Відповідь. Відповідь представлена на нашому сайті у розділі Консультації, лінк - Особливості трудових відносин /Режим доступу: http://profy.nplu.org/faq.php?lng=uk |
Питання №6229 |
valentina
27/07/2016 × 12:12 | Доброго дня! Шановні колеги, мене також хвилює ситуація викладена в питанні 6156. Будь-ласка надішліть мені також відповідь на мою електронну адресу. Щиро вдячна
Відповідь. Відповідь представлена на нашому сайті у розділі Консультації, лінк - Особливості трудових відносин /Режим доступу: http://profy.nplu.org/faq.php?lng=uk |
Питання №6228 |
ludmila
27/07/2016 × 11:49 | Доброго дня! У нас запитання подібне до 6156. Ситуація така: конкурс оголосили, подала заяву на участь у конкурсі 1 людина, яка зараз працює на посаді директора бібліотеки. Ми (управління культури і туризму) її завчасно попередили, що у випадку непроходження конкурсу трудовий договір із нею буде розірвано. Конкурс завтра. Якщо вона його успішно проходить (сподіваємось), то як правильно написати наказ і який запис зробити у трудовій? Буду дуже вдячна. Людмила.
Відповідь. Шановна пані Людмило! Для того щоб відповісти просимо звернути увагу на наступні моменти:
1)Ви представляєте управління культури держадміністрації чи виконавчого органу місцевого самоврядування?
2) чи є у Вас повноваження призначати та звільняти з посад керівників комунальних закладів культури?
3) на якій підставі Ви попередили директора бібліотеки про розірвання з ним трудового договору?
|
Питання №6227 |
Olena
26/07/2016 × 16:42 | Доброго дня! Шановні колеги, мене також хвилює ситуація викладена в питанні 6156. Будь-ласка надішліть мені також відповідь на мою електронну адресу. Щиро вдячна.
Відповідь.Лист відправлено 27.07.16р. о 15.35. |
Питання №6226 |
maria 26/07/2016 × 11:34 | Доброго дня! Шановні колеги, мене також хвилює ситуація викладена в
питанні 6156. Будь-ласка надішліть мені відповідь на мою
електронну адресу. Щиро вдячна.
Відповідь. Лист відправлено 26.07.16р. о 14.10. |
Питання №6225 |
Galina
26/07/2016 × 08:53 | До питання № 6223: чи потрібно вказувати в трудовій книжці, що працівника прийнято на роботу з випробувальним строком?
Відповідь. Ні, не потрібно. Умова про встановлення випробувального строку і його тривалість повинні бути обов’язково відображені в наказі про прийняття на роботу, з яким працівника ознайомлюють під підпис.
|
Питання №6224 |
Inna
25/07/2016 × 15:24 | Доброго дня! Шановні колеги, мене також хвилює ситуація викладена в питанні 6156. Будь-ласка надішліть мені також відповідь на мою електронну адресу. Щиро вдячна.
Відповідь. Лист надіслано 25.07.16р. о 16.38. |
Питання №6223 |
Olga 25/07/2016 × 07:51 | Прошу допомогти. Я молодий керівник бібліотеки. У мене дві вакансії в бібліотеці, але бажаючих працевлаштуватись набагато більше. Як можна використати можливість працевлаштування з випробуванням? Дуже дякую.
Відповідь. Ваш алгоритм дій на першому етапі: 1) перевіряєте відсутність заборони на встановлення випробування (відповідно до ЗУ «Про внесення змін до Кодексу законів про працю України щодо випробування при прийнятті на роботу» від 17.05.2016 № 1367-VIII /Режим доступу: http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/1367-19 , ст. 26 КЗпП); 2) визначаєте тривалість випробування (ст.. 27 КЗпП); 3) визначаєте спосіб фіксування згоди працівника на встановлення випробування (ст. 26 КЗпП. На майбутнє можна розробити трафаретну форму заяви і надавати її як зразок); 4) видаєте наказ про прийняття на роботу (у наказі має бути зазначена умова про випробування); 5)вноситься запис про прийняття на роботу до трудової книжки (відповідно до Інструкції про порядок ведення трудових книжок працівників, затверджену Наказом Мінпраці України, Мінюсту, Мінсоцзахисту від 29.07.93 N 58 /Режим доступу: http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/z0110-93 ).
Другий етап: 1) ознайомлюєте працівника з посадовою інструкцією, з правилами внутрішнього трудового розпорядку та колективним договором, визначаєте робоче місце, інструктуєте з технікою безпеки і протипожежної охорони; 2) щоб випробування не стало формальністю варто розробити певний план проходження випробування. Затвердженої форми плану не існує. Доречно зазначити в ньому перелік завдань на період випробування, строки їх виконання та яких результатів очкують від працівника (у плані робиться позначка про те, що працівник ознайомлений із планом).
|
Питання №6222 |
Valentyna
22/07/2016 × 15:41 | Доброго дня,надішліть будь-ласка відповідь на питання 6156 на мою електронну адресу. Буду дуже вдячна.
Відповідь. Лист надіслано 25.07.16р. об 11.10. |
Питання №6221 |
Julia 22/07/2016 × 10:14 | Доброго дня! Хочу запитати, чи може мій син працювати підсобним працівником ЦРБ, якщо я директор централізованої районної бібліотечної системи? Чи це не є порушенням Закону протидії корупції? Заздалегідь Вам вдячна. Буду чекати на відповідь на адресу електронної пошти.
Відповідь. Відповідь надіслано 25.07.16р. об 11.00. |
Питання №6220 |
Alina 21/07/2016 × 23:01 | Коли введені зміни щодо бібліографічних посилань ?
Відповідь. З 01 липня 2016 року, відповідно до наказу ДП «УкрНДНЦ» від 4 березня 2016 року за № 65, набуває чинності національний стандарт України: ДСТУ 8302:2015 Інформація та документація. Бібліографічне посилання. Загальні положення та правила складання (уведено вперше). Цей стандарт установлює основні види бібліографічних посилань, загальні положення щодо їхнього складу й структури, а також правила складання та розміщування в документах. Стандарт поширюється на бібліографічні посилання в опублікованих і неопублікованих документах незалежно від носія інформації.
|
Питання №6219 |
Mariya 21/07/2016 × 15:06 | Доброго дня,надішліть будь-ласка відповідь на питання 6156 на нашу адресу. Щиро дякую.
Відповідь. Лист надіслано 21.07.2016 о 16.13. |
Питання №6218 |
GMariya
21/07/2016 × 12:55 | Доброго дня! Мене теж цікавить відповідь на Питання 6156. Буду щиро вдячна, якщо надішлите мені даний лист на мою ел. пошту.
Відповідь. Лист надіслано 21.07.2016 о 16.15. |
Питання №6217 |
Natali 21/07/2016 × 09:58 | Прошу надіслати відповідь на запитання № 6156 на мою електронну адресу . Щиро дякую.
Відповідь. Лист надіслано 21.07.2016 о 16.12. |
Питання №6216 |
Vira 20/07/2016 × 13:14 | Шановні Колеги,чи розповсюджується дія закону України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо запровадження контрактної форми роботи у сфері культури та конкурсної процедури призначення керівників державних та комунальних закладів культури" на завідувачів бібліотек військових частин, будинків офіцерів (ці бібліотеки є підрозділами в даних структурах).Наперед вдячна.
Відповідь. Просимо переадресувати запит до Центрального будинку офіцерів Збройних Сил України, яка є науково-методичним центром для всіх бібліотек у Збройних Силах України.
На нашу думку –ні. Зазвичай, бібліотеки у Збройних Силах України є структурними підрозділами органів управління, з’єднань, військових частин, вищих військових навчальних закладів, військових навчальних підрозділів вищих навчальних закладів, установ і організацій Збройних Сил України. Згідно із Законом № 955-VIII від 28.01. керівники державних та комунальних бібліотек, керівники централізованих бібліотечних систем призначаються на посаду шляхом укладення з ними контракту на п’ять років за результатами конкурсу.
|
Питання №6215 |
Vlada
20/07/2016 × 13:05 | Доброго дня! Скажіть будь ласка, чи може бібліотечний працівник закінчивший коледж культури і мистецтв в 2014р. подавати документи на конкурс на посаду директора комунального закладу. Крім бібліотечної освіти більше нема ніякої освіти у конкурсанта.Заздалегідь вдячна!
Відповідь. Керівником державного чи комунального закладу культури може бути особа, яка має вищу освіту, стаж роботи у сфері культури не менше трьох років, володіє державною мовою та здатна за своїми діловими і моральними якостями, освітнім і професійним рівнем виконувати відповідні посадові обов’язки (див. ст. 21¹ ЗУ «Про культуру» в редакції від 25.02.2016 /Режим доступу/ http://zakon5.rada.gov.ua/laws/show/2778-17 ). |
Питання №6214 |
yuliya
20/07/2016 × 10:38 | Доброго дня. Прошу пояснити чи потрібен публічній бібліотеці Паспорт бібліотеки. Як що так , то де знайти положення про паспорт. Дякую
Відповідь. На виконання доручення Міністерства культури України від 29.07.2014 № 398/9-2/15-14 була проведена паспортизація публічних бібліотек. Паспортизацією було охоплено 15 974 публічні бібліотеки комунальної форми власності - обласні,міські, районні (районні в містах), сільські, селищні, в т. ч. централізовані бібліотечні системи, 22 регіонів України і м. Києва. Кожна публічна бібліотека заповнила Паспорт.
Пропонуємо переадресувати запит щодо Паспорта до структурного підрозділу у сфері культури районних держадміністрацій (виконкомів міських рад – для міст обласного значення). Також, пропонуємо ознайомитись із статтею генерального директора НПБУ Вилегжаніної Т.І. Реформування бібліотечної галузі - невідкладне завдання сьогодення //Бібліотечна планета. – 2015. - № 1. – С.4-6 /Режим доступу: http://profy.nplu.org/file/lp-67.pdf .
|
Питання №6213 |
Maria
19/07/2016 × 22:59 | Добрий вечір. Прошу пояснити чи є директор бібліотеки посадовою особою ? Дякую.
Відповідь. Пропонуємо ознайомитись із Листом Мін’юсту від 03.11.2006 №22-48-548 /Режим доступу: http://zakon5.rada.gov.ua/laws/show/v0548323-06 .
|
Питання №6212 |
Yilia
19/07/2016 × 10:49 | Яка загальна кількість бібліотечного фонду відповідає 2 групі по оплаті праці?
Відповідь. Кількість бібліотечного фонду не визначає групу за оплатою праці. Відповідно до Додатку 7 Наказу МКТ України «Про впорядкування умов оплати праці працівників культури на основі Єдиної тарифної сітки» (від 18.10.2005 № 745 /Режим доступу: http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/z1285-05 ) групу за оплатою праці бібліотеки визначає виконання відповідної кількості користувачів і відповідної кількості видачі документів. |
Питання №6211 |
natalya 19/07/2016 × 08:20 http://zinkivlibrary.at.ua | Доброго дня, шановні колеги! Працюю на посаді директора ЦБС 2 роки і ще не всі нюанси роботи зрозумілі. Прошу дати роз'яснення стосовно щорічних основних відпусток. У мене в системі 16 бібліотечних фахівців працюють на 0,5 ставки. По ЗУ "Про відпустки" вони мають право на 24 дні тарифної відпустки. В колдоговорі спеціалістам та керівникам закладів культури надається 4 дні додаткової відпустки за особливий характер праці. Отже загальна тривалість відпустки для бібліотекарів системи складає 28 календарних днів. Питання: ця норма стосується і тих, хто працює на 0,5 ставки, бо виник конфлікт з бухгалтерією сектору культури, працівники якої стверджують, що для таких працівників норма 24 календарні дні. Буду вдячна за відповідь з посиланням на нормативну базу.
Відповідь. Бухгалтерія має рацію. Працівники, які працюють на 0,5 ставки, права на щорічну додаткову відпустку за ненормований робочий день не мають. Пропонуємо ознайомитись із Листом Міністерства праці та соціальної політики України за N 010-430 від 07.05.2002 /Режим доступу: http://ukraine.uapravo.net/data/base44/ukr44640.htm . |
Питання №6210 |
Nadiya
19/07/2016 × 08:00 | Прошу пояснити, чи може бухгалтерія відділу культури змусити директора ЦБС підписати договір про повну матеріальну відповідальність за 2015 рік перед звільненням з посади директора? Щорічно кожен з працівників ЦБС підписується в книзі наказів про матеріальну відповідальність. То яка може бути повна матеріальна відповідальність директора, якщо кожен з працівників несе вже матеріальну відповідальність. Дякую.
Відповідь. Бухгалтерія не має права змушувати директора підписувати договір про повну матеріальну відповідальність за 2015 рік. По-перше, бухгалтерія не є роботодавцем директора ЦБС; по-друге, радимо ознайомитись із статтею ученого секретаря НПБУ Н. Розколупи «До проблеми обліку бібліотечних фондів» у 2-му номері журналу «Бібліотечна планета» за 2006 рік (Режим доступу: http://profy.nplu.org/!site/publication/lp-32.pdf ) та «Юридичною консультацією» Н. Розколупи (Бібліотечна планета.- 2008.-№4.- С. 35-36) (Режим доступу: http://profy.nplu.org/file/lp-42.pdf), де висвітлені окремі аспекти матеріальної відповідальності бібліотечних працівників. |
Питання №6208 |
ivanna
15/07/2016 × 13:50 | Доброго дня, шановні колеги! Підкажіть, будь ласка, як правильно здійснити передачу книжкового фонду, якщо працівник сільської філії виїхала за кордон, передавши заяву на звільнення через рідних. Чи створюється комісія з числа працівників ЦБС і новопризначеного працівника сільської філії? Хто має підписати акт про передачу-прийом книжкового фонду? Заздалегідь дякую за відповідь.
Відповідь. Так, створюється комісія( в комісію входить і бухгалтер). Документи та майно приймаються комісією за участю нового керівника за актом повної інвентаризації, проведеної в установленому законодавством порядку.
В акті приймання документів та майна обов'язково зазначаються такі дані: опис документів, що зберігаються (Положення про бібліотеку-філію, Книга сумарного обліку БФ, Інвентарні книги, “Зошит обліку книг, прийнятих від читачів взамін загублених”, описи, накладні, акти і т.п.); кількість переданих штампів; опис матеріальних цінностей та іншого майна (меблі, оргтехніка, інше майно); бази даних (спеціалізовані програми – за наявності). Акт прийому підписують члени комісії та новопризначений керівник бібліотеки-філії.
|
Питання №6207 |
Alina 15/07/2016 × 08:00 | Добрий ранок! Я працюю в бібліотеці 2 роки на умовах неповного робочого часу і так сталось, що я на лікарняному майже місяць. Як мені оплатять лікарняний? Дякую.
Відповідь. Оплаті підлягають усі календарні дні визначені листком непрацездатності, незважаючи на те, що на період тимчасової непрацездатності працівника припадають дні, які є для нього неробочими у зв'язку із встановленням неповного робочого часу.
|
Питання №6206 |
Vacy
13/07/2016 × 14:35 | Поясните, пожалуйста, чем отличается заголовок (Гост 7.80-2000) от заглавия (Гост 7.1-2003). Если возможно доступным языком. Заранее признателен.
Відповідь. Згідно ДСТУ ГОСТ 7.80:2007 (ГОСТ 7.80-2000) заголовок бібліографічного запису – це елемент бібліографічного запису, розташований перед бібліографічним описом. У п.4.10 ДСТУ наведено види заголовків. Найбільш поширеним заголовком є ім’я особи, наприклад: Бездрабко Валентина Василівна. Також у заголовку наводять назви організацій, установ, наприклад: Національна парламентська бібліотека України або Україна. Закони. Заголовок завжди розміщується над назвою документа. Мета заголовка – зібрати всі документи, що стосуються конкретної особи або органзації в одному місті каталога.
Заглавие (русский язык) або назва (українська мова) – це назва документа. Назва документа у бібліографічному записі розміщується під заголовком.
Більш детальну інформацію можна отримати на нашому сайті в Українській бібліотечній енциклопедії у статтях: ”Бібліографічний опис”, ”Бібліографічний запис”.
|
Питання №6205 |
Katerina
12/07/2016 × 23:56 | Прошу пояснити, відпустка за власний рахунок за сімейними обставинами надається лише на 15 днів, а чи може вона подовжитись на 20 днів? Мова йде про звичайного бібліотекаря, не пенсіонера, не інваліда. Дякую.
Відповідь. У випадках, передбачених ст. 25 Закону України "Про відпустки" (від 15.11.1996 № 504/96-ВР, із змінами), працівнику за його бажанням надається в обов'язковому порядку відпустка без збереження заробітної плати. Згідно зі ст. 26 Закону за сімейними обставинами та з інших причин працівнику може надаватися відпустка без збереження заробітної плати на термін, обумовлений угодою між працівником та власником або уповноваженим ним органом, але не більше 15 календарних днів на рік.
На час надання такої відпустки за працівником зберігається його місце роботи (посада), а час перебування в таких відпустках зараховується до стажу роботи, що дає право на щорічну основну відпустку (ст. 9 ЗУ № 504/96).
|
Питання №6204 |
Tatiana
12/07/2016 × 13:35 | Програма "Бібліоміст" завершила свою роботу в Україні. Поясніть, будь ласка, чи може бібліотека, яка має комп'ютери, отримані в результаті перемоги в Програмі, брати плату з користувачів за користування такими комп'ютерами.
Відповідь. Не може. Перелік платних послуг, які можуть надаватися закладами культури, заснованими на державній та комунальній формі власності, затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 12 грудня 2011 р. N 1271 /Режим доступу: http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/1271-2011-%D0%BF . |
Питання №6203 |
Maya 12/07/2016 × 07:52 | Добрый день! Бибилотека публичная, центральная в ЦБС. В связи с переходом на контракт(директора ЦБС предупредили за 2 месяца) отдел культуры заставляет делать проверку библиотечного фонда (40000 экз) за 1 месяц. Правомерны ли действия отдела культуры.
Відповідь. 1. Мінфін наказом від 02.09.2014 р. № 879 затвердив Положення про інвентаризацію активів та зобов’язань /Режим доступу: http://zakon0.rada.gov.ua/laws/show/z1365-14 . У п. 7 Положення наведено випадки, коли проведення інвентаризації є обов’язковим. У таких випадках строки проведення інвентаризації не можуть бути перевищені (змінені). Також у п. 10 Положення: інвентаризація бібліотечних фондів за рішенням керівника підприємства за встановленим ним графіком може проводиться протягом року. Інвентаризація книжкових пам’яток проводиться щороку. За наявності обсягу бібліотечних фондів від 100 до 500 тис. одиниць інвентаризація може проводитись протягом п’яти років з охопленням щорічно не менше 20 відсотків одиниць, а понад 500 тис. одиниць - протягом десяти років з охопленням щорічно не менше 10 відсотків одиниць. Також у п. 7 Положення наведено випадки, коли проведення інвентаризації є обов’язковим. У таких випадках строки проведення інвентаризації не можуть бути перевищені (змінені).
2.Відповідно до ст. 21 ЗУ «Про культуру» (від 14.12.2010 № 2778-VI, із змінами) директор ЦБС не переводиться на контракт, а призначається на посаду шляхом укладення з ним контракту строком на п’ять років за результатами конкурсу.
|
Питання №6202 |
marina 09/07/2016 × 12:00 http://www.zounb.zp.ua | Доброго дня, шановні колеги! При формуванні списку літератури до наукової роботи виникли деякі труднощі з описом архівних документів. Не могли б Ваші бібліографи нам допомогти? Чи використовуються "Правила описування архівних документів, ДСТУ 4331:2004" при складанні бібліографічного списку? Які розділові знаки використовуються після назви документа перед місцем його збереження? Для прикладу наводимо такий: Лист Міністерства культури України в Раду Міністрів УРСР від 05.07.1954 р. № 05-566. ЦДАВО України, ф. Р-2, оп. 8, од. зб. 11408, арк. 4-5. Чи підійти до опису, як до аналітичного, і поставити дві риски перед місцем збереження? Дякуємо! Бібліографи відділу наукової інформації та бібліографії Запоріз. ОУНБ.
Відповідь. Доброго дня, шановні колеги. Щодо вашого питання: «Чи використовуються "Правила описування архівних документів, ДСТУ 4331:2004" при складанні бібліографічного списку?».
У пункті 1.1 ДСТУ 4331:2004 визначено сферу застосування: «стандарт установлює загальні правила описування архівних документів у процесі укладання довідників і баз даних». Застосування стандарту обов’язкове для архівних установ (п. 1.3). Для складання списку літератури до наукової роботи ДСТУ 4331:2004 не рекомендований.
Для опису архівних документів при формуванні списків джерел до наукових робіт було розроблено «Правила оформлення посилань на архівні документи у дисертаціях» (Бюл. вищ. атестац. коміс. 2010. № 3. С. 17–20) та «Правила оформлення посилань на архівні документи у прикнижкових, прикінцевих, пристатейних списках джерел» (Там само. С. 20–22). «Правила…» розроблені спеціалістами Українського науково-дослідного інституту архівної справи та документознавства саме для оформлення списку використаних джерел в науковій роботі.
Щодо питання: «Чи підійти до опису, як до аналітичного, і поставити дві риски перед місцем збереження?» Знак «дві риски» відповідно до п. 7.1.10 ДСТУ ГОСТ 7.1–2006 ставиться перед відомостями про документ, в якому міститься складова частина. Елементу бібліографічного опису «місце збереження» не передбачено в ДСТУ ГОСТ 7.1–2006.
На сайті Державного архіву Івано-Франківської області у вільному доступі є методичний посібник:
Організація пошукової і дослідницької роботи в архівах : на прикладі Державного архіву Івано-Франківської області : науково-методичний посібник / Кобута С. Й., Соловка Л. М. – Івано-Франківськ, 2015. – 216 с. – Режим доступу в Інтернеті: http://daifo.if.gov.ua/pdf/search_man.pdf
У додатку 9 до посібника – правила оформлення посилань на архівні документи у наукових працях.
Л. Рогальчук, науково-бібліографічний відділ.
|
Питання №6201 |
klarissa
09/07/2016 × 07:01 | І ще одне запитання щодо контракту. Чи правомірне включення до категорії керівників завідувачів сільськими бібліотеками-філіями? Адже в законі ясно сказано, що контракт укладається на п’ять років, а "особа може обіймати посаду керівника державного чи комунального закладу культури не більше двох строків підряд". Відомо, що у сільських бібліотеках філіях зазвичай працює по одній людині, і перейти з посади завідувача на посаду бібліотекаря, якщо там передбачена лише посада завідувача, просто нікуди. Тобто, через десять років що - геть з бібліотеки?
Відповідь. Відповідно окремих статей ЗУ № 955 (від від 28.01.2016 ) – так, «геть з бібліотеки».
Враховуючи, що окремі статті вищезгаданого закону суперечать нормам як національного законодавства (Кодексу законів про працю України, рішенню Конституційного Суду України від 9 липня 1998 року № 12-рп/98, роз’ясненням Конституційного Суду України від 1 серпня 2013 р. № 22-14-17/1749, постанові Пленуму Верховного Суду України від 6 листопада 1992 р. «Про практику розгляду судами трудових спорів») так і нормам міжнародного права (Конвенції МОП № 158 про припинення трудових відносин з ініціативи роботодавця, Конвенції МОП № 117 про основні цілі та норми соціальної політики, Рекомендації МОП № 166 про припинення трудових відносин з ініціативи роботодавця, Директиві Ради 1999/70/ЄС від 28 червня 1999 року, Директиві Ради 1991/383/ЄЕС від 25 червня 1991 року) рекомендуємо обов’язково переадресувати запит до Міністерства юстиції України /Режим доступу: zvernenya@minjust.gov.ua ; /Режим доступу: http://www.mlsp.gov.ua/labour/control/uk/publish/article?art_id=152993&cat_id=152992 ; Міністерства культури /Режим доступу: http://mincult.kmu.gov.ua/control/uk/publish/article?art_id=244916570&cat_id=244910117 щодо надання роз’яснень із питань їх практичного застосування і майбутнього керівників бібліотек.
|
Питання №6200 |
klarissa
09/07/2016 × 06:39 | Доброго дня! У мене теж питання по контракту. На контракт нас переводять 23 серпня, тому людина, яка прийшла на роботу у лютому, не може отримати матеріальну допомогу на оздоровлення, адже їй надається лише 11 днів відпустки, а це не дає права на матеріалку. Є варіант отримати матеріалку, якщо піти у відпустку в кінці серпня, зробивши останній день відпустки, 23 серпня, днем звільнення. Підкажіть, будь ласка, чи реальний це варіант? Чи можна так зробити, якщо працівник звільняється не з власного бажання? І чи не позначиться це негативно на підписанні контракту? Нам обіцяли, що контракт ми підпишемо того ж дня, 23 серпня, але згодом виявилося, що податкова не дозволяє такого робити, і на роботу нас зможуть взяти лише 25 чи 26 серпня, бо 24 - вихідний день. Допоможіть, будь ласка, розібратися. Дякую.
Відповідь. 1. Нам не зовсім зрозуміла ситуація щодо «переведення на контракт». Відповідно п.1 ст. 21 ЗУ «Про культуру» (від 14.12.2010 № 2778-VI, із змінами) передбачається , що керівники комунальних закладів культури призначаються на посаду шляхом укладення з ними контракту строком на п’ять років за результатами конкурсу. Переведення працівників, прийнятих на умовах безстрокового трудового договору, на роботу за строковим трудовим договором, у тому числі на «контрактній основі», за законодавством може бути здійснене лише за наявності згоди працівника. 2. Дозволимо нагадати, що право працівника на щорічні основну та додаткові відпустки повної тривалості у перший рік роботи настає після закінчення шести місяців безперервної роботи на даному підприємстві. Відповідно до ст. 3 Закону "Про відпустки" на прохання працівника у разі його звільнення йому може бути надана невикористана відпустка із звільненням в останній день відпустки. Отже, працівник може одночасно з заявою про звільнення за власним бажанням подати заяву про надання йому невикористаної відпустки або її частини. Причому, в цьому випадку днем звільнення буде вважатися останній день відпустки. |
Питання №6199 |
natali
07/07/2016 × 15:06 | Доброго дня! Шановні колеги, підкажіть будь-ласка чи є правомірним переведення завідуючих бібліотек – філій міської ЦБС на контрактну форму роботи? Управління культури Департаменту культури і туризму видало наказ в якому зазначено: «Директору ЦБС попередити керівників бібліотек-філій про розірвання з ними безстрокових трудових договорів та протягом одного року з дня набрання чинності Законом №955 укласти з цими працівниками контракти строком від одного до трьох років без проведення конкурсу» і на кого працівники будуть подавати до суду на директора ЦБС чи на начальника департаменту? Дякую.
Відповідь. 1. Переведення працівників, прийнятих на умовах безстрокового трудового договору, на роботу за строковим трудовим договором, у тому числі на «контрактній основі», за законодавством може бути здійснене лише за наявності згоди працівника.
2.П.1 ст. 21 ЗУ «Про культуру» (від 14.12.2010 № 2778-VI, із змінами) передбачає , що керівники комунальних закладів культури призначаються на посаду шляхом укладення з ними контракту строком на п’ять років за результатами конкурсу.
3.Звертаємо Вашу увагу на те, що працівник може звернутись із заявою до Комісії по трудових спорах, якщо він особисто не зміг врегулювати спір з власником або уповноваженим ним органом. Комісія по трудових спорах створюється на підприємствах, в установах, організаціях, якщо на підприємстві, в установі, організації працює не менш як 15 чоловік. Якщо в установі працює менш як 15 чоловік, то комісія по трудових спорах не створюється, а працівник може звернутись за вирішенням спірного питання безпосередньо до суду. До суду подається заява на роботодавця.
Перший з них - звернутися до особи, яка порушила ваші права, з вимогою про відновлення вас на попередньому місці роботи. Для збільшення можливості реалізувати своє право у такий спосіб, необхідно пояснити працедавцеві незаконність свого звільнення і усі наслідки, витікаючі з такого звільнення.
|
Питання №6198 |
Nadiya
07/07/2016 × 09:32 | Прошу надіслати відповідь на запитання № 6156 на мою електронну адресу . Щиро дякую.
Відповідь. Лист надіслано 07.07.2016р. о 14.15. |
Питання №6197 |
Natali
06/07/2016 × 18:46 | Будь ласка, надішліть і мені такий самий лист (питання 6156) на мою електронну скриньку.Дуже буду Вам вдячна!
Відповідь. Лист надіслано 07.07.2016р. о 14.18. |
Питання №6196 |
Valya
06/07/2016 × 09:55 http://shatk.at.ua | Доброго дня!
В мене до Вас питання такого ж самого змісту як за № 6156. Будь ласка, надішліть мені такий самий лист на мою електронну скриньку. Дуже буду Вам вдячна!
Відповідь. Лист надіслано 06.07.2016р. о 16.55.
|
Актуальна інформація
Вітаємо шановних відвідувачів на сайті, який супроводжує науково-методичний відділ Національної бібліотеки України імені Ярослава Мудрого (НБУ ім. Ярослава Мудрого). Наш відділ є науково-методичним та інформаційно-консультативним центром для публічних бібліотек України, а також співпрацює з бібліотеками різних типів і форм власності.
Пам'ятайте, що наповнення цього сайту - наша спільна робота. Якщо Ви маєте матеріали, що можуть зацікавити бібліотечну спільноту, або бажаєте підняти актуальну тему - чекаємо Ваших пропозицій на адресу method@nplu.org.
Шановні колеги! Якщо у вас змінилися реквізити (адреса, e-mail, URL, телефон тощо) надішліть повідомлення для відповідних коректив на сторінці сайту „Бібліотеки України”.
| Вітаємо
For Librarians
Библиотекарю
Пошук
Голосування
|