Розділи сайту
Мастрід
Нове на сайті
Інформація від майстра
Відвідувачі
|
Запитання-відповіді
Питання №6309 |
Evgeniya
20/09/2016 × 10:57 | Дайте. будь ласка, відповідь на питання.Чи має право працівник. який працює на умовах неповного робочого тижня на додаткову відпустку за особливий характер праці - робота пов'язана з підвищеним нервово-емоційним та інтелектуальним навантаженням (Працівник працює за комп'ютером, але робоче місце не атестоване) ?
Відповідь. Працівники, яким неповний робочий час встановлено лише шляхом зменшення тривалості робочого тижня, користуються правом одержання додаткової відпустки за особливий характер роботи, а саме за роботу в умовах неповного робочого дня, виходячи з конкретного кола обов'язків та обсягу виконуваної ними роботи.
Щорічна додаткова відпустка за особливий характер праці надається окремим категоріям працівників, робота яких пов’язана з підвищеним нервово-емоційним та інтелектуальним навантаженням або виконується в особливих природних географічних і геологічних умовах та умовах підвищеного ризику для здоров’я, – тривалістю до 35 календарних днів за Списком виробництв, робіт, професій і посад, затверджуваним Кабінетом Міністрів України (Список виробництв, робіт, професій і посад працівників, робота яких пов’язана з підвищеним нервово-емоційним та інтелектуальним навантаженням або виконується в особливих природних географічних і геологічних умовах та умовах підвищеного ризику для здоров’я, що дає право на щорічну додаткову відпустку за особливий характер праці, затверджений додатком 2 ( див. Розділ XXII. Загальні професії за всіма галузями господарства) до постанови Кабінету Міністрів України від 17 листопада 1997 р. № 1290, із змінами /Режим доступу: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/1290-97-%D0%BF/page21?text=%E4%EE%E4%E0%F2%EE%EA ).
Конкретна тривалість щорічної додаткової відпустки за особливий характер праці встановлюється колективним чи трудовим договором залежно від часу зайнятості працівника в цих умовах.
|
Питання №6308 |
Tanya
19/09/2016 × 14:43 | Доброго дня! Якими нормотивно - правовими документами по культурі керуватись при написанні наказу про стажування новопризначених бібліотечних працівників.
Відповідь. Просимо уточнити: 1)чи маєте Ви розроблене та затверджене Положення про порядок стажування бібліотечних працівників? 2) стажування працівників проводиться з відривом від основної роботи? 3) чи визначені наставники, які розробляють індивідуальні плани стажування з урахуванням теоретичної і методологічної підготовки молодих працівників?
P.S. Ви мали на увазі саме стажування працівників чи прийом на роботу з випробувальним терміном?
|
Питання №6307 |
natai 19/09/2016 × 14:35 | Добрый день! Может ли коллектив ЦБС дать сотруднику рекомендацию на конкурс на вакансию директора ЦБС? И как быть, если несколько претендентов? Спасибо.
Відповідь. Колектив ЦБС самостійно вирішує кому із претендентів надати рекомендаційний лист. |
Питання №6305 |
Vitor 14/09/2016 × 14:17 | Добрий день, Я Віктор Ігорович, я з приводу матеріально допомоги на відпустку (Адміністратор БД) до вас обращлся за допомогою, ось я всі документи показав які ви мені дали, все чітко пояснив і мені сказали що матеріальної допомоги не буде, тому що не збираються закладати в бюджет гроші для виполоти мені матеріальної допомоги на відпустку, сказали якщо буде економія коштів тоді дадуть. Може треба еше документи показати?
Відповідь. Матдопомога на оздоровлення виплачується в межах фонду оплати праці. Якщо кошти у повному обсязі не передбачено, то виплатити її можна тільки за рахунок економії фонду оплати праці.Додатково маєте право проконсультуватись у юриста. |
Питання №6304 |
lady
14/09/2016 × 09:51 | Добрий день підкажіть, будь ласка, як спланувати та
організувати переведення паперового алфавітного, систематичного каталогу в електронну версію (електронний каталог)? Для початку процесу, який план основних дій (етапи)? Яке програмне забезпечення краще вибрати в співвідношенні ціни і якості, простоти заповнення рубрик, технічного обслуговування? Який
строк (час) розраховувати для запуску цього проекту?
Можу уточнити, що це бібліотека невеликого вузу! Нам пропонують ІРБІС 32 або 64, які ще можуть бути варіанти?
Чи Можете ви підказати де в Києві можна пройти курс
підвищення кваліфікації для бібліотекаря - бібліографа з ухилом освоєння ІРБІС в 2016 році (внз,організація, бібліотека проводять такі курси )?
З повагою Лана Львівна Ліскова
м. Ірпінь
Відповідь. Див. відповідь на питання № 6302.
|
Питання №6303 |
Andrii 14/09/2016 × 09:39 | Підкажіть, будь-ласка: якщо є бажання і можливість надати власну книгу для бібліотек, чи існує в Україні система (колектор тощо), за допомогою якої це можна зробити в Києві? Так, щоб привезти певну кількість (наприклад, по числу районних бібліотек України - скільки їх існує, більше 400-т?) і залишити, бо коштів на самостійну розсилку немає.
Відповідь. Колекторів не існує. У м. Києві пропонуємо звернутись до відділу комплектування та обліку бібліотечних фондів Публічної бібліотеки імені Лесі Українки міста Києва /див. http://lucl.kiev.ua/index.php/pro-biblioteku/pro-biblioteku-29/553-viddil-komplektuvannia-ta-obliku-bibliotechno-informatsiinykh-resursiv , який здійснює централізоване комплектування фондів 90 публічних бібліотек Києва. За інформацією по Україні пропонуємо звернутись до Відділу обмінного і резервного фондів НПБУ (тел. (044) 257-61-57; e-mail: orf@nplu.org, завідувач відділу – Кришевич Тетяна Вікторівна), скористатись розділом сайту Бібліотечному фахівцю, лінк Бібліотеки України /Режим доступу: http://profy.nplu.org/guestbk.php?lng=uk .
В Україні діє 448 районних бібліотек для дорослих. |
Питання №6302 |
lady
14/09/2016 × 09:38 | Добрий день у мене виникла кілька питань! Підкажіть,
будь ласка, які зараз на вересень 2016 року в Україні для бібліотек ВНЗ діють правила і стандарти бібліографічного опису (для алфавітного, систематичного та електронного каталогу)?
Де можна подивитися і скачати правила та стандарти бібліографічного опису для електронного каталогу (в ІРБІС 32, 64) в Україні - Київ діючі на вересень 2016 року і приклади? Відрізняються ці правила опису для різних програм ведення каталогах (програм автоматизованого опису)? Або стандарти і правила єдині, а різні програми опису? Чи Можете ви підказати де в Києві можна пройти курс підвищення кваліфікації для бібліотекаря - бібліографа з ухилом освоєння ІРБІС в 2016 році (внз,організація, бібліотека проводять такі курси )? З повагою Лана Львівна Ліскова м. Ірпінь Економічний коледж
Відповідь. 1. Для бібліотек України базовими для складання бібліографічного опису усіх видів документів є : ДСТУ ГОСТ 7.1:2006 СІБВС. Бібліографічний запис. Бібліографічний опис. Загальні вимоги та правила складання (ГОСТ 7.1-2003, IDT) (введення документа в дію з 01.07.2007); ДСТУ 3582:2013 Інформація та документація. Бібліографічний опис скорочення слів і словосполучень українською мовою. Загальні вимоги та правила (ISO 4:1984, NEQ; ISO 832:1994, NEQ); На заміну ДСТУ 3582-97; ДСТУ 7093:2009 СІБВС. Бібліографічний запис. Скорочення слів і словосполук, поданих іноземними європейськими мовами (ГОСТ 7.11-2004, MOD; ISO 832:1994, MOD) введення документа в дію з 01.04.2010). З переліком інших діючих стандартів можете ознайомитись на нашому сайті у розділі «Офіційна інформація, лінк – Стандарти /Режим доступу: http://profy.nplu.org/articles.php?lng=uk&pg=84 .
2. НПБУ не використовує ІПС «ІРБІС». Пропонуємо проконсультуватись з фахівцями методичного відділу наукової бібліотеки ім. М. Максимовича Київського національного університету ім.Т.Г.Шевченка, яка здійснює загальне методичне керівництво бібліотеками вищих навчальних закладів ІІІ та IV рівнів акредитації всіх систем та відомств: http://www.library.univ.kiev.ua/ukr/about/metod.php3 та ознайомитись з напрацюваннями колег Державної науково-технічної бібліотеки України /Режим доступу: http://www.gntb.gov.ua/ua/, Житомирської обласної універсальної наукової бібліотеки /Режим доступу: http://www.lib.zt.ua/node/820 , з «Школою ІРБІС» Рівненської обласної універсальної наукової бібліотеки /Режим доступу: http://libr.rv.ua/index.php?name=Contact .
Також, пропонуємо опрацювати видання: Ігнатюк, М. В. Методика заповнення полів в автоматизованій бібліотечній системі «ІРБІС»: методичні рекомендації і приклади / М. В. Ігнатюк. – Житомир:ЖОУНБ ім. О. Ольжича, 2009. – 50 с. : табл. – (Ресурси та послуги сучасної бібліотеки; вип. 5); ИРБИС 64. Примеры библиографических записей / Яросл. обл. универс. науч. б-ка им. Н.А. Некрасова, Отд. обраб. лит. и орг. кат. ; сост. : Ефимова А.А., Петялин А.Н. – Ч. 1. – Ярославль : ЯОУНБ, 2011. – 68 с.
|
Питання №6301 |
Oleg 13/09/2016 × 21:50 | Прошу уточнити, на підставі яких саме документів надається додаткова відпустка за роботу на комп’ютері в бібліотеці (ненормований робочий день мене не цікавить)? Дякую.
Відповідь. Може надаватися щорічна додаткова відпустка за особливий характер праці тривалістю до 4 календарних днів згідно з п. 58 підрозд. «Інші види виробництва» розділу XXII «Загальні професії за всіма галузями господарства Списку № 1290 (див. Постанову КМУ від 17.11.1997 № 1290, із змінами /Режим доступу: http://zakon5.rada.gov.ua/laws/show/1290-97-%D0%BF ).
|
Питання №6300 |
Oksana
13/09/2016 × 07:21 | Доброго дня! Підкажіть будь ласка, якщо сільська бібліотека є комунальною власністю громади, а не державною, чи можна керуватися Положенням про умови роботи за сумісництвом працівників державних підприємств, установ і організацій - завідувач ще працює на 0,25 ставки педагогом (керівник гурка від будинку дитячої та юналької творчості)?
Відповідь. Відповідно до частини другої статті 21 Кодексу законів про працю України працівник має право реалізувати свої здібності до продуктивної і творчої праці шляхом укладення трудового договору на одному або одночасно на декількох підприємствах, в установах, організаціях, якщо інше не передбачено законодавством, колективним договором або угодою сторін. Отже, дана норма дає право працівнику працювати за сумісництвом. Питання роботи за сумісництвом регулюються постановою Кабінету Міністрів України «Про роботу за сумісництвом працівників державних підприємств, установ і організацій» від 03 квітня 1993 року № 245 та Положенням про умови роботи за сумісництвом працівників державних підприємств, установ і організацій, затверджених наказом Міністерства праці, Міністерства юстиції та Міністерства фінансів України від 28 червня 1993 року № 43. Згідно з п. 4 вищезазначеного Положення керівники державних підприємств, установ, організацій, їхні заступники, керівники структурних підрозділів державних підприємств, установ, організацій (цехів, відділів, лабораторій тощо) та їхні заступники не мають права працювати за сумісництвом (за винятком наукової, викладацької, медичної і творчої діяльності). |
Питання №6299 |
Natali
12/09/2016 × 15:12 | Добрий день! В 2012 році бібліотеки нашої ЦБС передали на фінансування сільським радам. За ЦРБ залишилося комплектування, та на неї делеговані повноваження єдиної звітності та планування. Всі працівники ( в ЦРБ та на селі) продовжують отримувати зароб. плату по 4 групі.(10 тис. читачів, 200 000 кнниговидача) В 2016 році дві бібліотеки на селі, об'єднали в одну.. Тепер зароб. плату в цій новій бібліотеці зменшують на 10 % згідно наказу Мінкультури № 745 від 18.10.2005р. Чи можливо довести, що новостворена бібліотека буде продовжувати здавати звіти до ЦРБ, і загалом буде 10 тис. читачів та 200 000 книговидача(згідно Тимчасових штатів ЦБС від 29.01.1979 року). Дяккуємо.
Відповідь. Ми не можемо зрозуміти Вашої ситуації, адже у 2012 році відбулась децентралізація ЦБС і кожна філія стала самостійною бібліотекою. РБ мала знаходитись на фінансуванні райради, а самостійні сільські бібліотеки на фінансуванні сільрад. Відповідно до Наказу МКТ України за № 745 від 18.10.2005 Ви з 2013 року не могли мати IV групу за оплатою праці. |
Питання №6298 |
Vitor 12/09/2016 × 13:48 | Я працюю в ЦБС адміністратором бази даних вже 7 років. Я з приводу матеріальної допомоги на відпустку, я передав документи керівництву але вони сказали що постанова Кабінету міністрів України від 30 серпня 2002 року №1298 застаріла, а за новою №745 2005 http://zakon5.rada.gov.ua/laws/show/ru/745-2005-%D0%БФ не положено (скажіть чому? і як бути?
Відповідь. Постанова КМУ від 30.08.2002 № 1298 є діючою. Усі акти Уряду України обов'язкові до виконання в Україні. Накази, інструкції, положення тощо міністерств— це підзаконні нормативно-правові акти відомчого характеру, зміст яких не повинен суперечити законам України та нормативно-правовим актам Президента і Уряду України. |
Питання №6297 |
Angela 09/09/2016 × 13:17 | Шановні колеги!Дайте будь - ласка відповідь на запитання:Згідно Постанови КМУ наказ № 745, від 18. 10.2005 р П.2. можливо в штатному розписі бібліотечних працівників ЦБС залишити посаду заступника директора по роботі з дітьми чи необхідно перейменувати на завідувача бібліотеки.Завчасно дякую за відповідь.
Відповідь. Наказ МКТ України від 18.10.2005 № 745 не визначає кількість і назву посад у штатному розписі. Для організації своєї діяльності ЦБС самостійно визначає свою організаційну структуру, кількість працівників, посади, які вони займатимуть, а також належні їм оклади. З характеристикою посад Ви можете ознайомитись у Довіднику кваліфікаційних характеристик професій працівників (випуск 81. Культура і мистецтво. Розділ «Бібліотеки, централізовані бібліотечні системи»), затверджений наказом Міністерства культури і мистецтв України № 168 від 14 квітня 2000 р. |
Питання №6296 |
Tetiana 08/09/2016 × 16:01 | Добрий день! Підкажіть, будь ласка, хто повинен робити списання матеріальних цінностей ( фарба, цемент та інш.) , які були використані під час поточного ремонту в бібліотеці? Хто повинен розрахувати необхідну кількість стройматеріалів? У нас централізована бухгалтерія вимагає це робити бібліотекарів, хоча у нас є економіст. Дуже дякую.
Відповідь. Перший етап: наказом керівника Вашої ЦБС (або самостійної бібліотеки) створюється робоча комісія, яка оцінює технічний стан приміщення, визначає перелік ремонтних робіт та їх орієнтовану вартість. До складу комісії обов’язково включають відповідного заст. директора ЦБС з питань господарсько-технічного забезпечення (або зав. відділу) та бухгалтера. За результатами роботи комісія складає дефектний акт, де зазначає всю необхідну інформацію. Бухгалтерія здійснює оприбуткування фарби та ін. матеріалів). Другий етап: списання матеріалів для поточного ремонту можливе за наявності документального підтвердження їх використання. Таким документом є акт. Акт на списання матеріалів для поточного ремонту приміщення складається у довільній формі, базуючись на основних реквізитах форми № 3-2 (ці дані надає бухгалтерія!). |
Питання №6295 |
Olena 07/09/2016 × 23:50 | Доброго дня! Віднедавна працюю в бібліотеці закритого типу при міському музеї, загальна чисельність фонду, якої становить близько 24000 документів. Значну частину фонду становлять ціннні та рідкісні видання XIX - XX ст., та мають велику краєзнавчу цінність. Під час передачі фонду було виявлено чисельні помилки у ведені індивідуального обліку документів. Близько 600 документів мають невірні інвентарні номери, які не співпадають з назвою, приблизно така ж кількість документів взагалі відсутня, зустрічається велика кількість однакових книг під одним інвентарним номером, присутні також помилки в нумерації в івентарних книгах, тай самі книги дуже старі і вже розвалюються. Запитання: Чи можливо завести нові інвентарні книги, та надати нові інвентарні номери документам? На які офіційні документи при цьому можна посилатись?
Відповідь. Щоб надати відповідь на Ваш запит ми потребуємо низки уточнень, тому пропонуємо на адресу method@nplu.org надіслати адресу Вашої ел. скриньки або номер м/т. |
Питання №6294 |
Ludmila 06/09/2016 × 23:19 http://www.school-library.com.ua/ | Добрий день! Звертаються до вас шкільні бібліотекарі міста Борислава Львівської області.Днями нам повідомили про те, що з наших зарплат знімуть 30% (з 50% надбавки даної Юлією Тимошенко). Чи такі дії є правомірними, і чи є така постанова, наказ в галузі освіти щодо скорочення зарплат? Майже всі бібліотекарі мають 11 розряд, І - категорію та є переможницями конкурсів "Шкільний бібліотекар року". Дякуємо.
Відповідь. Змушені констатувати, що Постанова КМУ №89 від 25 березня 2014р змінила розмір надбавки і встановила її граничний розмір 50 % (замість фіксованих 50%). Конкретний розмір надбавки встановлюється керівником установи, закладу, організації у межах фонду оплати праці.
Але, відповідно ст. 103 КЗпП встановлено, що про нові або зміну діючих умов оплати праці в бік погіршення власник або уповноважений ним орган повинен повідомити працівника не пізніш як за два місяці до їх запровадження або зміни. Якщо попередження не було зроблено за 2 місяці, то працівник вправі подати до суду позов про стягнення моральної (немайнової) шкоди на підставі ст. 237-1 КЗпП.
|
Питання №6293 |
Eugenia
06/09/2016 × 10:38 | Шановні колеги, просимо проінформувати! В ЦБС відсутній ДК 003:2010. Але, нам стало відомо, що внесені зміни до назв окремих професій. Чи стосується це змін у назвах професій, які є в ЦРБ ?
Відповідь. Звертаємо увагу, що Мінекономрозвитку наказом від 10.08.2016 № 1328 затвердило Зміну № 5 до національного класифікатора України ДК 003:2010 «Класифікатор професій», затвердженого наказом Держспоживстандарту України «Про затвердження, внесення зміни та скасування нормативних документів» від 28.07.2010 № 327.
Левова частка змін професійних назв робіт обумовлена змінами у законодавчих та нормативних актах України.
Так, назву «фахівець з державних закупівель» змінено на — «фахівець з публічних закупівель», що є однією з умов для реалізації Закону № 922, введеного в дію з 01.04.2016 для центральних органів виконавчої влади та замовників, що здійснюють діяльність в окремих сферах господарювання та з 01.08.2016 — для всіх замовників.
Також назву «фахівець з протипожежної безпеки» змінено на — «фахівець з пожежної безпеки».
|
Питання №6292 |
Lydmila 05/09/2016 × 21:36 | Доброго дня. В умовах проведення реформи децентралізації у нашій новоутвореній ОТГ утворюється Централізована система публічно-шкільних бібліотек, яка загалом об"єднуватиме 20 сільських публічних бібліотек та 15 шкільних . У двох селах, з населенням 350 та 400 осіб досі працювало дві публічні бібліотеки проте необхідності їх функціонування у вище наведених населених пунктах немає. Підкажіть будь ласка чи має право міська рада прийняти на сесії рішення про закриття цих бібліотек та про передачу їх фондів у найближчі публічно-шкільні бібліотеки (знаходяться за 1,5 -2 км. від інших бібліотек ) та не звертатись за дозволом у Міністерство культури, як про це сказано у ЗУ "Про бібліотеки та бібліотечну справу". Порадьте, який алгоритм такої процедури. Наперед вдячні за консультацію.
Відповідь. Міська рада має право прийняти таке рішення. В той же час, виключення закладів культури з базової мережі здійснюється за погодженням з Мінкультури згідно з переліком закладів культури, поданим місцевою держадміністрацією та затвердженим органом місцевого самоврядування або поданим центральним органом виконавчої влади, із зазначенням причин та обґрунтуванням необхідності такого виключення. Після погодження з Міністерством культури України,орган, який прийняв рішення про ліквідацію суб’єкта господарювання, встановлює порядок та визначає строки проведення ліквідації. |
Питання №6291 |
OksanaT 02/09/2016 × 15:48 | Добрий день! Будь ласка, дайте консультацію з наступного питання. Працюю шкільним бібліотекарем на 0,5 ст. 3 дні на тиждень, маю пед.навантаження 9 год., та вчителем-сумісником в іншій школі на 9 год., 2 дні. На 15-16 рік все пройшло за п.91 Інструкції про оплату праці №102. В 16-17 не дозволяють сумісництво (зав.кадровим відділом), аргументуючи пройденою перевіркою КРУ і фінпорушеннями по моїй заробіній платі. Але висновок по заподіяну шкоду і суму ніхто мені не показує. Питання: 1. Маю я право на 0,5 ст.+9 год. і сумісництво 9 год.в різних навч.закладах? 2. Повинні були довести до мене суму порушення ? 3. Є нормативна база, яка регулює роботу бібліотекаря та його педагогічне навантаження по основній роботі та сумісництво? Наперед дуже вдячна за Вашу відповідь.
Відповідь. Маємо зазначити, що на бібліотечних працівників освітніх закладів розповсюджується дія нормативно-правових документів як Міністерства культури України так і МОН України і це має певну специфіку. Тому, для отримання фахової консультації, пропонуємо переадресувати запит до Державної науково-педагогічної бібліотека України імені В. О. Сухомлинського, яка здійснює організацію науково-методичного забезпечення діяльності мережі освітянських бібліотек Міністерства освіти і науки України та Академії педагогічних наук України /Режим доступу: http://dnpb.gov.ua/ua/%D0%B7%D0%B0%D0%BF%D0%B8%D1%82%D0%B0%D0%B9-%D0%B1%D1%96%D0%B1%D0%BB%D1%96%D0%BE%D1%82%D0%B5%D0%BA%D0%B0%D1%80%D1%8F/ .
|
Питання №6289 |
natasha 02/09/2016 × 10:02 | Як і куди подати заявку на участь у конкурсі на посаду директора центральної районної бібліотеки?
Відповідь. Відповідну інформацію отримаєте в оголошенні про проведення конкурсного добору на вакантну посаду директора ЦРБ. Оголошення про конкурс розміщується в офіційних друкованих виданнях відповідних органів державної влади та органів місцевого самоврядування (за наявності), на офіційному веб-сайті органу управління, на інформаційних сайтах, сайтах професійного спрямування, сайтах установ культури та може поширюватися в будь-який інший спосіб. |
Питання №6288 |
Кseniya 02/09/2016 × 01:39 | Яка робота не вважається робота за сумісництвом для бібліотекаря? Дякую.
Відповідь. Відповідно до вимог пункту 5 постанови КМУ від 3 квітня 1993 р. № 245 "Про роботу за сумісництвом працівників державних підприємств, установ і організацій", спільним наказом Мінпраці, Мін’юсту та Мінфіну України від 28.06.93 № 43 затверджено Положення про умови роботи засумісництвом працівників державних підприємств, установ і організацій. В додатку до Положення визначено Перелік робіт, що не вважаються сумісництвом. |
Питання №6287 |
Raisa
01/09/2016 × 17:16 | Якщо незалежна особа має намір взяти участь у конкурсі на посаду директора ЦБС то вона має намір представити стратегічний план розвитку. Зрозуміло, що стратегічний план можна написати, якщо володієш потрібною інформацію. ЦБ не горить бажанням надавати таку інформацію, то як бути людині, яка до цього не працювала в цій системі? Буду вдячна за відповідь.
Відповідь. По-перше, звертаємо Вашу увагу на ЗУ «Про доступ до публічної інформації» (у редакції від 01.05.2015р. /Режим доступу: http://zakon0.rada.gov.ua/laws/show/2939-17 ), ст.19 ЗУ «Про бібліотеки і бібліотечну справу» від 27.01.1995 № 32/95-ВР , із змінами /Режим доступу: http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/32/95-%D0%B2%D1%80 . По-друге, орган управління зобов’язаний оприлюднити на своєму офіційному веб-сайті умови праці, відомості про матеріально-технічну базу закладу культури, фінансову звітність за попередній бюджетний період закладу культури, на посаду керівника якого проводиться конкурс (п. 8, ст.21 ⁵ ЗУ «Про культуру» в редакції від 25.02.2016 /Режим доступу: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/2778-17). |
Питання №6286 |
Vitor 31/08/2016 × 14:34 | Добрий день, шановні колеги. Я працюю в ЦБС адміністратором бази даних вже 7 років. За 7 років мені не разу не давали матереальну допомогу на оздоровлення, та додаткові дні до відпустки, знайшов на вашому сайті, що мені положенно матеріальна допомога, я пішов до керівництва, але мені сказали що мене немає в коліктівном договори, і в носити не будуть ,
так як немає грошей в бюджети на матеріальну допомогу мені, таке враження, що я не людина - ( Чи законно те що мене не вносять в
коліктівний договір, і не дають додатково 4 дні до відпустки та
матеріальну допомогу
Відповідь. Працівникам, які працюють не менш як половину тривалості робочого дня на електронно-обчислювальних машинах, надано право на щорічну додаткову відпустку за особливий характер праці тривалістю до чотирьох календарних днів згідно з підрозділом “Інші види виробництв” розділу XXII “Загальні професії за всіма галузями господарства” Списку виробництв, робіт, професій і посад працівників, робота яких пов’язана з підвищеним нервово-емоційним та інтелектуальним навантаженням або виконується в особливих природних і геологічних умовах та умовах підвищеного ризику для здоров’я, що дає право на щорічну додаткову відпустку за особливий характер праці, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17.11.97 р. № 1290. Додатково можете ознайомитись із Листом Мінсоцполітики від 24.12.2013 р. № 152/13/82-13, де роз’яснюються окремі кілька питання щодо надання відпусток /Режим доступу: http://www.profiwins.com.ua/uk/letters-and-orders/ministry-of-labor-and-social-policy/4877-152.html
Також, звертаємо увагу, що дія Колективного договору (КД) має певний термін дії. Після закінчення строку дії колективний договір, угода продовжує діяти до того часу, поки сторони не укладуть новий або не переглянуть чинний, якщо інше не передбачено договором, угодою. Під час укладання нового КД внесіть свої пропозиції. На нашу думку колектив їх підтримає.
|
Питання №6285 |
valentina 30/08/2016 × 15:49 | Доброго дня, шановні
колеги! Працюю директором комунального закладу центральної районної бібліотеки,керівного стажу понад 10
років. На підставі Закону України № 955, відповідно до п. 9 ч. 1 ст. 36 КЗпПУ ,районна рада звільнила мене з посади. Детально вивчивши ваші відповіді,
надані колегам, зрозуміла, що підстав для припинення безстрокових трудових договорів на сьогодні немає. До того ж, рішенням сесії саме районна рада, а не орган управління оголошує конкурс на заміщення вакантної посади. Заяву на
участь у конкурсі вимагають подавати на ім’я голови районної ради, пакет документів також надається голові. Порадьте, як мені юридично вирішити ситуацію, яка на сьогодні склалася. Дякую..
Відповідь. Маєте два варіанти:1) питання, пов’язане з фактом поновлення на роботі, вирішується відповідно до рішення суду; 2) приймаєте участь у конкурсі на посаду керівника ЦРБ відповідно до ст.ст. 21 - 21⁵ ЗУ «Про культуру» (в редакції від 25.02.2016 /Режим доступу: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/2778-17 ). |
Питання №6284 |
Anna 29/08/2016 × 18:05 | Добрий день, пані та панове! Порадьте, будь ласка, чи
може бути класним керівником бібліотекар? Маю
педагогічний стаж 5 років. У минулому році працювала методистом та була класним керівником, а в цьому році перейшла на посаду бібліотекаря.
Спочатку дирекція заповняла, що класне керівництво залишиться, а зараз бухгалтерія відмовила...
Відповідь. Відповідно п.2.1. Положення про класного керівника навчального закладу системи загальної середньої освіти (затверджено Наказом МОН України від 06.09.2000 N 434 /Режим доступу: http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/z0659-00 ): обов'язки класного керівника покладаються на педагогічного працівника навчального закладу системи загальної середньої освіти, який має педагогічну освіту або відповідну професійну освіту та професійно-педагогічну підготовку, здійснює педагогічну діяльність, фізичний та психічний стан здоров'я якого дозволяє виконувати ці обов'язки. |
Питання №6283 |
Ivanna
29/08/2016 × 10:14 | Доброго дня. Дайте, будь ласка, фахову відповідь на питання: Чи правомірна бібліотека зробити судову мистецтвознавчу експертизу книг, вилучених на таможні під час перетину кордону? Пропонується, зокрема, визначити їх культурну, історичну цінність та встановити грошову вартість.
Відповідь. Пропонуємо ознайомитись із Переліком державних установ, закладів культури, інших організацій, яким надається право проведення державної експертизи культурних цінностей (в т.ч. експертизи рукописних та друкованих книг, періодичних видань), який затверджено Наказом МКУ «Про затвердження Переліку державних установ, закладів культури, інших організацій, яким надається право проведення державної експертизи культурних цінностей» від 11.09.2014 № 744 (див. у редакції від 25.03.2016 /Режим доступу: http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/z1168-14 ). |
Питання №6281 |
NATALI
25/08/2016 × 07:58 | Чи вважати керівником бібліотеки працівника, який працює на посаді не завідувача, а бібліотекаря, , але працює один. Якщо так, то на підставі яких законодавчих актів?
Відповідь. Посада бібліотекаря не є керівною посадою. Пропонуємо ознайомитись із Довідником кваліфікаційних характеристик професій працівників (випуск 81. Культура і мистецтво. Розділ «Бібліотеки, централізовані бібліотечні системи»), затверджений наказом Міністерства культури і мистецтв України № 168 від 14 квітня 2000 р. Роздiли Випуску спiввiдноснi з Роздiлами класифiкацiї професiй за Класифiкатором професiй ДК 003:2010, а саме: «Керiвники», «Професiонали» . Довiдник є нормативним документом, обов’язковим з питань управління персоналом на пiдприємствах, в установах i органiзацiях усiх форм власностi та видiв економiчної дiяльностi. |
Питання №6280 |
NATALI
25/08/2016 × 07:40 | Як правильно зазначати в контрактах посади завідуючих бібліотек філій та бібліотекарів І та ІІ категорії?
Відповідь: відповідно до штатного розпису
|
Питання №6278 |
Mariya
19/08/2016 × 13:47 | Доброго
дня!Підкажіть,будь ласка,які документи мають бути в бібліотеці коледжу і
які має затвердити директор.Дякую!
Відповідь. У публічних бібліотеках перелік обов’язкових облікових документів та термін їх зберігання визначаються Номенклатурою справ бібліотеки (або ЦБС). Якщо номенклатура справ відсутня, а це не припустимо, пропонуємо використати Розділ 7.6. Організація роботи відомчої бібліотеки, довідково-інформаційного фонду ”Переліку типових документів, що утворюються в діяльності органів державної влади та місцевого самоврядування, інших установ, організацій і підприємств, із зазначенням термінів зберігання документів” (затверджено Наказом Міністерства юстиції України від 12.04.2012 № 578/5, із змінами) /Режим доступу: http://zakon0.rada.gov.ua/laws/show/z0571-12 .
Щодо специфіки роботи бібліотек коледжу рекомендуємо звернутися до методичного центру освітянських бібліотек – державної науково-педагогічної бібліотеки України імені В. О. Сухомлинського http://dnpb.gov.ua
|
Питання №6277 |
Golovasela 18/08/2016 × 17:49 | Чи обов*язково переводити такого сільського бібліотекаря (населення до 5 тис., ЦБС відсутня) на контракт
Шановні бібліотекарі ! Хотілося би отримати конкретні відповіді на конкретні запитання без посилань на попередні запитання, Міністерсво юстиції тощо. Бажано в режимі "так" або "ні".1. Чи вважається сільський бібліотекар (населення до 5 тис., ЦБС розцентралізована) керівником, якщо він працює один, проте в трудовій запис не "зав. б-кою", а "бібліотекар"? 2. Чи обов*язково переводити такого бібліотекаря (населення до 5 тис., ЦБС відсутня) на контракт?3. Чи обов*язково переводити зав. сільською б-кою (населення до 5 тис., ЦБС відсутня) на контракт? 3. Чи повинні були його попередити за 2 місяці?4. Чи можно без попередження звільнити його 22 серпня та укласти контракт з 23 серпня?Дякую за відповіді.
Законом України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо запровадження контрактної форми роботи у сфері культури та конкурсної процедури призначення керівників державних та комунальних закладів культури" (далі – Закон 955) статтю 24 Закону України «Про бібліотеки і бібліотечну справу» доповнено двома новими частинами такого змісту:
"Керівники державних та комунальних бібліотек, керівники централізованих бібліотечних систем призначаються на посаду шляхом укладення з ними контракту на п’ять років за результатами конкурсу.
Порядок проведення конкурсу та вимоги до кандидатів на посаду керівника державної чи комунальної бібліотеки, централізованої бібліотечної системи визначаються статтями 21-1-21-5 Закону України "Про культуру".
Таким чином, положення щодо призначення на посаду шляхом укладення контракту за результатами конкурсу розповсюджується виключно на керівника бібліотеки, у тому числі централізованої бібліотечної системи (далі – ЦБС).
Керівник бібліотеки — особа, яка очолює бібліотеку і наділена повноваженнями приймати рішення щодо розпорядження виділеними їй матеріальними, фінансовими, трудовими ресурсами.
Як правило, назви посад керівників залежать від статусу бібліотек: національну бібліотеку очолює генеральний директор, державну, комунальну (у тому числі ЦБС) – директор, бібліотеку, яка не має статусу юридичної особи або є структурним підрозділом іншої організації (наприклад, закладу освіти) - завідувач (див. Довідник кваліфікаційних характеристик працівників. Випуск 81 «Культура та мистецтво», затверджений наказом Міністерства культури і мистецтв України від 14.04.2000 № 168).
Виходячи з вищенаведеного, можна зробити висновок, що дія Закону 955 розповсюджується на випадки призначення на посади генерального директора національної бібліотеки, директора державної чи комунальної бібліотеки , у тому числі ЦБС.
Текст Закону виписаний таким чином, що допускає різночитання і можна також зробити висновок і про його розповсюдження на випадки призначення завідувачів бібліотек, що не мають статусу юридичної особи або функціонують у складі інших організацій (закладу освіти, охорони здоров’я тощо).
Також необхідно враховувати, що відповідно до пункту 5 Перехідних положень Закону 955 конкурсна процедура може не застосовуватися для призначення керівників комунальних бібліотек у територіальних громадах з населенням до 5 тисяч жителів.
Пунктом 2 Прикінцевих положень Закону 955 визначено, що набрання чинності цим Законом є підставою для припинення безстрокового трудового договору з керівниками державних та комунальних закладів культури. Разом із тим, відповідно до п. 3 Прикінцевих положень Закону 955 визначено, що «органи управління державних та комунальних закладів культури протягом шести місяців з дня набрання чинності цим Законом зобов’язані розірвати безстрокові трудові договори з керівниками державних та комунальних закладів культури і провести конкурс на заміщення посад керівників таких закладів у порядку, визначеному цим Законом».
Трудовий договір припиняється тільки за наявності підстав для його припинення. Підставою припинення договору є юридичний факт або сукупність юридичних фактів, закріплених у законі та необхідних для припинення трудового договору.
Підстави припинення трудового договору закріплено у ст. 36 та інших статтях КЗпП України.
Припинення трудового договору є правомірним за одночасної наявності таких умов: 1) передбаченої законодавством підстави припинення трудового договору; 2) дотримання порядку звільнення; 3) юридичного факту припинення трудового договору (наказу чи розпорядження роботодавця, заяви працівника, відповідного документа особи, уповноваженої вимагати розірвання договору).
Розірвання трудового договору можливе:
- з ініціативи працівника (статті 38, 39 КЗпП України);
- з ініціативи роботодавця (статті 40,41 КЗпП України);
- з ініціативи осіб, які не є його стороною (третіх осіб) (пункти 3,7 ст. 36, ст. 45 КЗпП України та ін.,).
Таким чином, розірвати безстроковий трудовий договір відповідно до п. 9 ч. 1 ст. 36 КЗпПУ неможливо.
|
Питання №6276 |
Svitlana
18/08/2016 × 10:26 | графік роботи працівників складається
Добрий день! У звязку з переведенням працівників у режим неповної зайнятості,адміністрацією складено графік роботи працівників без погодженням із працівниками.Чи правомірні дії адміністрації?
Відповідь: В статті 21 Кодексу законів про працю (далі — КЗпП), в якій визначено поняття трудового договору, йдеться про те, що працівник зобов’язується виконувати роботу за трудовим договором і має дотримуватися трудового розпорядку.
Основним документом, що регулює трудовий розпорядок, є правила внутрішнього трудового розпорядку (далі — Правила), які регулюють права та обов’язки усіх учасників трудового процесу. Правила регламентують:
- трудовий розпорядок на підприємстві;
- порядок прийняття на роботу і звільнення працівників;
- основні права та обов’язки працівників і власника підприємства;
- застосування заохочень за успіхи в роботі та заходів стягнення за порушення трудової дисципліни.
Відповідно до статті 142 КЗпП Правила затверджуються трудовими колективами (зборами, конференцією) за поданням власника або уповноваженого ним органу і виборним органом первинної профспілкової організації (профспілковим представником) на основі типових правил. Ухвалене на зборах (конференції) рішення про затвердження Правил оформляється протоколом, який підписується головою та секретарем зборів (конференції) і скріплюється печаткою підприємства. Доповнення та зміни до Правил вносять у такому ж порядку.
Оскільки Правила є локальним нормативним документом, їх зміст має не тільки визначатися загальними нормами трудового законодавства, а й ураховувати специфіку діяльності підприємства, а також трудових відносин у відповідній сфері. Зміст Правил не повинен суперечити нормам інших локальних документів у межах підприємства, наприклад статутові, колективному договору, положенням про структурні підрозділи, посадовим інструкціям тощо.
Оскільки на сьогодні типові правила не затверджено, для розроблення Правил на конкретному підприємстві можна скористатися Типовими правилами внутрішнього трудового розпорядку для робітників та службовців підприємств, установ, організацій, затверджених постановою Державного комітету СРСР з праці та соціальних питань від 20 липня 1984 р. № 213 (застосовуються на підставі постанови Верховної Ради України «Про порядок тимчасової дії на території України окремих актів законодавства Союзу РСР» від 12 вересня 1991 р. № 1545-ХІІ), з урахуванням чинного трудового законодавства України.
|
Питання №6275 |
Lubov
18/08/2016 × 10:12 | Доброго дня!У районній бібліотеці з 01.08.2016 року проведено скорочення штатних одиниць в зв'язку з децентралізацією,тобто працівників бібліотеки переведено на 0,5 посадового окладу.Представники РДА,РР пояснюють,що в районному бюджеті не вистачає коштів на утримання працівників у режимі повної зайнятості. Міська ОТГне надає субвенцію на утримання закладів культури міста і відмовляється фінансувати нашу установу з бюджету ОТГ. Чи законні дії органів місцевого управління?Якщо ситуація не зміниться на краще,як розробляти навантаження працівників (план користувачів, книговидачі, масова робота та ін.). Чи повинне управління фінансів РДА надати документ про зменшення навантаження відповідно оплати праці працівників?
Відповідь: Відповідно до ст. 32 Кодексу законів про працю України у зв'язку із змінами в організації виробництва і праці допускається зміна істотних умов праці при продовженні роботи за тією ж спеціальністю, кваліфікацією чи посадою. Про зміну істотних умов праці - систем та розмірів оплати праці, пільг, режиму роботи, встановлення або скасування неповного робочого часу, суміщення професій, зміну розрядів і найменування посад та інших - працівник повинен бути повідомлений не пізніше ніж за два місяці.
Якщо колишні істотні умови праці не може бути збережено, а працівник не згоден на продовження роботи в нових умовах, то трудовий договір припиняється за п. 6 статті 36 цього Кодексу.
Планування роботи рекомендовано здійснювати відповідно до Типових норм часу на основні процеси бібліотечної роботи, затверджених Наказом Міністерства культури і туризму України № 1631/0/16-8 від 29.12.2008 р.
Щодо фінансового управління РДА – не зрозуміло, що Ви маєте на увазі.
|
Питання №6274 |
TETYANA 17/08/2016 × 17:35 | Добрий день! На посаду директора бібліотеки два претендента. Один претендент має вищу бібліотечну освіту і стаж роботи на посаді директора бібліотеки сімнадцять років та післядипломну освіту у галузі управління. Інший також з вищою бібліотечною освітою і стаж роботи на посаді директора бібліотеки один рік дев'ять місяців. Кому віддати перевагу. Щиро дякую.
Відповідь: Вимоги до керівника закладу культури визначенні статтею 211 Закону України «Про культуру». Також зверніть увагу на норми частин 9 – 11 статті 215 вказаного Закону.
|
Питання №6272 |
Olga
16/08/2016 × 07:50 | Уточнення до питання №6268, так до комунальної власності об’єднаної територіальної громади передано лише
1 бібліотеку, яка раніше була філією районної бібліотеки, а сама
районна бібліотека, яка лише знаходиться на території громади, залишилася у комунальній власності Дніпровського району, який не входить до складу об’єднаної громади.Відповідь: Відповідно до абзацу 2 пункту 1 Мінімальних соціальних нормативів забезпечення населення публічними бібліотеками, затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 30.05.1997 № 510, у населених пунктах з кількістю жителів від 500 до з тис. чоловік повинна діяти як мінімум одна загальнодоступна бібліотека на території сільської (селищної) ради.
Статтею 1 Закону України «Про бібліотеки і бібліотечну справу» бібліотеку визначено як інформаційний, культурний, освітній заклад (установа, організація) або структурний підрозділ, що має упорядкований фонд документів, доступ до інших джерел інформації та головним завданням якого є забезпечення інформаційних, науково-дослідних, освітніх, культурних та інших потреб користувачів бібліотеки.
Тобто, бібліотека може перебувати у складі підприємства, установи або організації (див. частину 3 статті 12 Закону України «Про бібліотеки і бібліотечну справу».
Орган місцевого самоврядування Вашої об’єднаної територіальної громади може прийняти рішення про приєднання бібліотеки до будинку культури на правах структурного підрозділу. Однак, при цьому необхідно враховувати, що доцільність реорганізації бібліотек (а у Вашому випадку буде саме реорганізація) відповідно до частини третьої статті 15 Закону України «Про бібліотеки і бібліотечну справу» визначається за погодженням із центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сферах культури та мистецтв, тобто, Міністерством культури України.
Також виключення бібліотеки із базової мережі закладів культури (якщо Ви погодите з Мінкультури реорганізацію бібліотеки шляхом приєднання до будинку культури, цю бібліотеку необхідно буде виключати з базової мережі закладів культури) можливе лише за погодженням із центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сферах культури та мистецтв, тобто, Міністерством культури України.
|
Питання №6271 |
Irina 15/08/2016 × 23:15 | Добрый день. Скажите какое должно быть образование у библиотекаря в селе. И защитывается ли многолетний стаж библиотекарем как замена отсутствующему спец. образованию. Куда жаловаться если наш библиотекарь без спец. образования и некомпетентен. Спасибо.Відповідь: Законодавство встановлює кваліфікаційні вимоги до конкретних посад не залежно від місцезнаходження організації (місто чи село).
Щоб дізнатися, які кваліфікаційні вимоги, встановлені до посади бібліотекаря, необхідно:
- знати назву посади бібліотекаря (бібліотекар, бібліотекар другої категорії, бібліотекар першої категорії, провідний бібліотекар, головний бібліотекар);
- звернутися до Випуску 81 Довідника кваліфікаційних характеристик професій працівників, затвердженого наказом Міністерства культури і мистецтв від 14.04.2000 № 168.
|
Питання №6269 |
Zoya 14/08/2016 × 20:23 | Добрий день! У мене таке питання. Прибиральниця будинку культури зі стажем роботи понад 4 роки, з вищою освітою, (сеціальність інженер-технолог), подала документи до конкурсної комісії на посаду директора бібліотеки. Чи відповідає вона кваліфікаційним вимогам, згідно Закону України від 28 січня 2016 року № 955-VIII? Чи треба брати до уваги ще які документи Мінкультури?Відповідь: Відповідно до статті 21-1 Закону України «Про культуру» керівником державного чи комунального закладу культури може бути особа, яка має вищу освіту, стаж роботи у сфері культури не менше трьох років, володіє державною мовою та здатна за своїми діловими і моральними якостями, освітнім і професійним рівнем виконувати відповідні посадові обов’язки.
Не може бути призначена на посаду керівника державного чи комунального закладу культури особа, яка:
- за рішенням суду визнана недієздатною або її дієздатність обмежена;
- має судимість за вчинення злочину, якщо така судимість не погашена або не знята в установленому законом порядку, або на яку протягом останнього року накладалося адміністративне стягнення за вчинення корупційного правопорушення;
- є близькою особою або членом сім’ї керівників органу, що відповідно до статутних документів здійснює управління державним чи комунальним закладом культури, а саме центрального органу виконавчої влади, органу влади Автономної Республіки Крим, місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування (далі - орган управління).
Також звертаємо увагу на те, що пунктом 4 частини 1 статті 1 Закону України «Про культуру» визначено, що діяльність у сфері культури (культурна діяльність) - творча, господарська, наукова, бібліотечна, інформаційна, музейна, освітня, культурно-дозвіллєва та розважальна діяльність, спрямована на створення, тиражування, розповсюдження, демонстрування, популяризацію, збереження і використання культурних благ та культурних цінностей для задоволення культурних потреб громадян. |
Питання №6268 |
Olga
12/08/2016 × 10:23 | Доброго дня! В мене є до Вас таке питання.
На території громади
(Cелище міського типу та Селище), з загальною кількістю населення приблизно
14 000 чол.,) є 2 бібліотеки, одна розташована у Селищі яка раніше
перебувала як Філія КЗ «Центральної Районної Бібліотеки» тепер
майно цієї бібліотеки є власністю Об'єднанної громади, а друга це КЗ «Центральної
районної бібліотеки» розташована на території Селища міського типу.
Якщо ми Об'єднанна громада відповідно до кількості
населення у Селищі (приблизно 1400 чол.) вважаемо доцільним, відповідно до Розділу ІV. Ст..12 Закона «Про бібліотеки і бібліотечну справу»
цитую «Бібліотека може не мати статус юридичної особи та перебувати у складі
підприємства, установи або організації», майно Філіі ввести до складу КЗ
« Будинка культури» цього ж Селища, працюючого за Статутом,
Що стосовно Селища міського типу
(населення якого приблизно 12 500 чол.) то на
його території знаходиться КЗ «Центральної районної бібліотеки» яка надає
послуги на території цього СМТ.
Роз’ясніть будь-ласка, чи дотримуємося ми норм Постанови від 30 травня 1997р.N 510 «Про мінімальні соціальні нормативи забезпечення населення публічними бібліотеками в Україні» цитую «У населених пунктах з кількістю жителів від 500 чоловік до 3 тис. чоловік повинна діяти як мінімум одна загальнодоступна бібліотека на території сільської (селищної) ради; у населених пунктах з числом жителів понад 3 тис. чоловік - одна бібліотека на 3 - 5 тис. чоловік.»
Дякую.
Відповідь: Уточніть, будь ласка, Ваше запитання: до комунальної власності об’єднаної територіальної громади передано лише 1 бібліотеку, яка раніше була філією районної бібліотеки, а сама районна бібліотека залишилася у спільній комунальній власності територіальних громад, які не ввійшли до складу об’єднаної громади?
|
Питання №6267 |
lyudmila 12/08/2016 × 08:59 | Доброго дня! Відповідно до Положення про інвентаризацію активів та зобов’язань, затвердженого наказом Міністерства фінансів від 02.09.2014 № 879,при наявності обсягу бібліотечних фондів від 100 до 500 тис. одиниць інвентаризація може проводитися протягом п'яти років з охопленням щорічно не менше 20 % одиниць. Якщо фонд бібліотеки налічує більше 36 тис.примірників,то потрібно інвентаризацію проводити кожен рік? ДякуюВідповідь: Відповідно до пункту 12 Порядку подання фінансової звітності, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 28.02.2000 № 419, перед складанням річної фінансової звітності обов'язкове проведення інвентаризації активів та зобов'язань.
Відповідно до пункту 10 розділу І Положення про інвентаризацію активів та зобов’язань, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 02.09.2014 № 879, інвентаризація необоротних активів перед складанням річної фінансової звітності проводиться в період трьох місяців до дати балансу.
Разом із тим, інвентаризація бібліотечних фондів (які є необоротними активами) за рішенням керівника підприємства за встановленим ним графіком може проводиться протягом року. Виключення щодо проведення щорічної інвентаризації бібліотечних фондів надається організаціям, які мають обсяги бібліотечних фондів від 100 тис. одиниць зберігання.
|
Питання №6265 |
Masha
11/08/2016 × 14:41 | Вот как раз аттестация и покажет, что компьютер они (пенсионеры) не знают, технологиями не владеют. Значит пора прощаться! |
Питання №6264 |
Lorin 11/08/2016 × 12:38 | Нас тоже волнует вопрос пенсионеров. На 9 работников 2 вменяемых. Остальные пенсионеры за 70. Компьютер изучать они не желают, книги носить им тяжело. "Пусть молодые". Новые формы работы осваивать не хотят. За счет стажа и высоких категорий у них неплохие зарплаты. Вот и сидят до 100 лет. Ничего не делая.Аттестация не повод для увольнения. Законодательство на их стороне. С удовольствием взяли бы на работу вчерашних студентов. Ребята владеют новыми технологиями, хотят работать. Но вакансии заняты. Замкнутый круг. Какой выход из этого положения?
Відповідь: Див. відповіді на запитання 6262 та 6263. |
Питання №6263 |
Masha
11/08/2016 × 10:24 | Для №6262. Это проблема всех библиотек. Проведите пенсионерам аттестацию и вопрос будет снят!
Відповідь: Відповідно до статті 13 Закону України «Про професійний розвиток працівників» щодо результатів атестації:
Атестаційна комісія приймає рішення про відповідність або невідповідність працівника займаній посаді або виконуваній роботі.
У разі прийняття рішення про невідповідність працівника займаній посаді або виконуваній роботі комісія може рекомендувати роботодавцеві перевести працівника за його згодою на іншу посаду чи роботу, що відповідає його професійному рівню, або направити на навчання з подальшою (не пізніше ніж через рік) повторною атестацією.
Рекомендації комісії з відповідним обґрунтуванням доводяться до відома працівника у письмовій формі.
У разі відмови працівника від переведення на іншу посаду чи роботу, що відповідає його кваліфікаційному рівню, або від професійного навчання за рахунок коштів роботодавця роботодавець за результатами атестації має право звільнити працівника відповідно до Кодексу законів про працю України.
Результати атестації можуть бути оскаржені працівником у порядку, встановленому законодавством. |
Питання №6262 |
Lorin 10/08/2016 × 14:53 | Добрий день. Скажіть будь ласка, чи можуть в районній бібліотеці працювати самі лише пенсіонери, в той час як люди з вищою освітою відповідного фаху не можуть працевлаштуватися? Директор ЦБС сама вже пенсіонер і відмову мотивує тим, що немає вакантних місць.Як бути? Одні отримують і пенсії і заробітні плати, а іншим немає за що годувати дітей. Де справедливість?
Відповідь: Просимо звернути увагу на наступні статті Кодексу законів про працю України:
Стаття 2-1. Рівність трудових прав громадян України
Забороняється будь-яка дискримінація у сфері праці, зокрема порушення принципу рівності прав і можливостей, пряме або непряме обмеження прав працівників залежно від раси, кольору шкіри, політичних, релігійних та інших переконань, статі, гендерної ідентичності, сексуальної орієнтації, етнічного, соціального та іноземного походження, віку, стану здоров’я, інвалідності, підозри чи наявності захворювання на ВІЛ/СНІД, сімейного та майнового стану, сімейних обов’язків, місця проживання, членства у професійній спілці чи іншому об’єднанні громадян, участі у страйку, звернення або наміру звернення до суду чи інших органів за захистом своїх прав або надання підтримки іншим працівникам у захисті їх прав, за мовними або іншими ознаками, не пов’язаними з характером роботи або умовами її виконання.
Стаття 21. Трудовий договір
Трудовий договір є угода між працівником і власником підприємства, установи, організації або уповноваженим ним органом чи фізичною особою, за якою працівник зобов'язується виконувати роботу, визначену цією угодою, з підляганням внутрішньому трудовому розпорядкові, а власник підприємства, установи, організації або уповноважений ним орган чи фізична особа зобов'язується виплачувати працівникові заробітну плату і забезпечувати умови праці, необхідні для виконання роботи, передбачені законодавством про працю, колективним договором і угодою сторін.
Стаття 147. Стягнення за порушення трудової дисципліни
За порушення трудової дисципліни до працівника може бути застосовано тільки один з таких заходів стягнення:
1) догана;
2) звільнення.
Стаття 40. Розірвання трудового договору з ініціативи власника або уповноваженого ним органу
Трудовий договір, укладений на невизначений строк, а також строковий трудовий договір до закінчення строку його чинності можуть бути розірвані власником або уповноваженим ним органом лише у випадках:
2) виявленої невідповідності працівника займаній посаді або виконуваній роботі внаслідок недостатньої кваліфікації або стану здоров'я, які перешкоджають продовженню даної роботи, а так само в разі відмови у наданні допуску до державної таємниці або скасування допуску до державної таємниці, якщо виконання покладених на нього обов'язків вимагає доступу до державної таємниці;
3) систематичного невиконання працівником без поважних причин обов'язків, покладених на нього трудовим договором або правилами внутрішнього трудового розпорядку, якщо до працівника раніше застосовувалися заходи дисциплінарного чи громадського стягнення. |
Питання №6259 |
OLGA 09/08/2016 × 16:08 | Доброго дня! Запитання стосовно Закону України від 28 січня 2016 року № 995-VIII "Стаття 21 1. Вимоги до керівника державного чи комунального закладу культури 1. Керівником державного чи комунального закладу культури може бути особа, яка має вищу освіту, стаж роботи у сфері культури не менше трьох років.....При розгляді кандидатур на посаду директора бібліотеки чи треба брати до уваги наказ Міністерства культури і мистецтв України від 14.04.2000 N 168? "Кваліфікаційні вимоги. Повна вища освіта відповідного напряму підготовки (магістр, спеціаліст). Післядипломна освіта в галузі управління. Стаж БІБЛІОТЕЧНОЇ роботи за професіями керівників нижчого рівня: для магістра - не менше 1 року, спеціаліста - не менше 3 років." Дякую.
Відповідь: Закон має вищу юридичну силу. |
Питання №6258 |
lyudmila
09/08/2016 × 15:12 | Шановні,колеги! Будь ласка, підкажітьнам, яким чином будуть комплектуватись бібліотеки підпорядковані створеним громадам? Чи можуть вони бути в складі ЦБС? Якщо ні - дії відділу комплектування в подальшій роботі з цими бібліотеками.
Відповідь:
Районна ЦБС – об’єкт спільної комунальної власності територіальних громад сіл, селищ, міст відповідного району. Бібліотеки, які згідно рішень відповідних органів місцевого самоврядування були передані в комунальну власність ОТГ, є власністю територіальних громад, що складають цю ОТГ.
Відповідно до абзацу три пункту 10 Перехідних та прикінцевих положень Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» районні ради за пропозиціями сільських, селищних, міських рад повинні приймати рішення про передачу до комунальної власності відповідних територіальних громад окремих об’єктів спільної власності територіальних громад, які знаходяться на їх території і задовольняють колективні потреби виключно цих територіальних громад. Таким чином, до комунальної власності ОТГ можуть бути передані філії ЦБС, що функціонують на території вказаної ОТГ.
Районна бібліотека відповідно до законодавства не може бути передана у комунальну власність однієї з ОТГ району(без відповідних рішень органів місцевого самоврядування інших ОТГ району), навіть якщо вона розміщена на її території, оскільки забезпечує потреби жителів усіх населених пунктів району.
Органи місцевого самоврядування ОТГ мають забезпечити в публічній бібліотеці процеси, які до цього централізовано здійснювалися у районній бібліотеці: комплектування та обробка бібліотечних фондів, методичне забезпечення, міжбібліотечний абонемент тощо.
Однак, орган місцевого самоврядування ОТГ може вирішити з районною радою питання щодо делегування ЦБС окремих повноважень бібліотек ОТГ (комплектування, каталогізування, методична допомога тощо). У такому разі питання оплати таких повноважень вирішується через механізм міжбюджетних трансфертів. |
Питання №6257 |
Alla
09/08/2016 × 11:25 | Шановні колеги! Дайте будь-ласка відповідь на таке запитання:чи може місцева влада проігнорувати закон від 28 січня 2016р. про конкурс на контракт для директорів культурних закладів, так як в нашому районі оголошення про конкурс в місцевих ЗМІ до цих пір немає. Дякуємо.
Відповідь:
Не знаючи ситуації з призначенням керівників закладів культури, що склалася у конкретному населеному пункті, не можна дати відповідь на Ваше запитання.
|
Питання №6256 |
Natali 09/08/2016 × 10:17 | Доброго дня ! Вже багато було питань та відповідей стосовно контракту , але на своє питання я не знайшла відповіді . Я завідуюча Центральною дитячою бібліотекою , яка являється філією ЦБС . Чи являюся я стосовно закону " керівником державного чи комунального закладу культури " , чи повинні зі мною заключати контракт ? Мене попередили наказом про моє звільнення через два місяці , тобто 24 серпня . Підстава про звільнення Закон України « Про внесення змін до деяких
законодавчих актів України щодо запровадження контрактної форми роботи у сфері
культури та конкурсної процедури призначення керівників державних та
комунальних закладів культури » . Чи повинні мені предоставити інше робоче місце , якщо зі мною не підпишуть контракт ?
Відповідь:
Відповідно до п. 5 ч. 1 ст. 1 Закону України «Про культуру» заклад культури - юридична особа, основною діяльністю якої є діяльність у сфері культури, або структурний підрозділ юридичної особи, функції якого полягають у провадженні діяльності у сфері культури.
Відповідно до законодавства дитяча бібліотека не є філією ЦБС. Хоча, можливо, вона визначена філіє Статутом Вашої ЦБС? Також відповідно до законодавства філія не структурний підрозділ організації, а відокремлений структурний підрозділ, що є суттєвою різницею.
Законодавство (див., наприклад, наказ Міністерства праці та соціальної політики від 20.12.2004 № 336 «Про затвердження Випуску 1 «Професії працівників, що є загальними для всіх видів економічної діяльності» Довідника кваліфікаційних характеристик професій працівників») не ототожнює керівника підприємства (установи, організації) та керівника структурного підрозділу підприємства (установи, організації).
Вичерпний перелік підстав для припинення трудового договору наведено у ст. 36 Кодексу законів про працю України.
Додатково дивіться матеріал у розділі ”Консультації” – Особливості трудових відносин http://profy.nplu.org/faq.php?lng=uk
|
Питання №6255 |
Lara 09/08/2016 × 09:36 | Добрий день! В нашому закладі прийняли до бібліотеки адміністратора баз даних бібліотеки. Керівник закладу вимагає створит базу даних . Ніхто з нас не знає, що там повинно бути? Це електронна копія інвентарних книг?Програми для бібліотек в нас нема. На всю бібліотеку 1 комп`ютер. Яку роботу повинен виконувати адміністратор баз даних бібліотеки? Де знайти таку інформацію?
Відповідь: Відповідно до ДСТУ 7448:2013. Інформація та документація. Бібліотечно-інформаційна діяльність. Терміни та визначення понять, База даних (БД) - сукупність взаємопов’язаних даних, організована відповідно до певних правил опису, зберігання та маніпулювання, подана у формі, придатній для автоматичного опрацювання, й призначена задовольняти інформаційні потреби користувачів інформації.
Для створення баз даних і маніпулювання ними використовують спеціальне програмне забезпечення, системи управління базами даних (СУБД). БД є основою автоматизованих бібліотечних систем.
Бази даних розрізняють за видами:
- бібліографічна база даних, що містить бібліографічну інформацію;
- фактографічна база даних, інформаційне наповнення якої складається з конкретних фактів і інформації про них;
- реферативна база даних, яка містить бібліографічні записи з рефератами або анотаціями;
- лексикографічна база даних, в якиій подані дані про лексичні одиниці певної лексикографічної моделі та її структуру;
- повнотекстова база даних, що містить повні тексти документів.
- Завдання та обов’язки адміністратора бази даних прописані у його посадовій інструкції.
|
Питання №6251 |
Olena
08/08/2016 × 19:00 | Добрий день, шановні колеги. Скажіть, будь ласка, чи є якісь методичні рекомендації для публічних бібліотек щодо Закону про декомунізацію. Чи маємо право списувати праці Леніна В.І., Матеріали зʼїздів інш.. Як правильно списати літературу цього напрямку. Заздалегідь вдячні.
Відповідь. Методрекомендації із вищезазначеної проблематики – відсутні. Списувати маєте право. Пропонуємо ознайомитись із відповідями на питання №№ 5853, 5350. |
Питання №6250 |
Tatiana 08/08/2016 × 13:50 http://artbiblio.ucoz.org/ | Здравствуйте, я работаю директором ЦБС. Буду уволена 8 августа в связи с проведением конкурса. Конкурс я прошла и буду вновь принята на эту должность по контракту. В июле месяце я взяла полный отпуск за период с 17.11.2015 по16.11.2016 года , т. е. часть отпуска я взяла наперед. Бухгалтерия настаивает, чтобы я вернула часть отпускных денег за отработанный период с 09.08.2016 по 16.11.2016 года. Я с этим не согласна. В ЦБС я проработала 25 лет, увольняюсь не по собственному желанию, а в связи с проведением конкурса. Кто из нас прав? На какие правовые документы ссылаться при решении и рассмотрении этого вопроса?
Віповідь: Надати компетентну відповідь на Ваше запитання без ознайомлення з наказом на звільнення не можна.
Разом із тим, відповідно до статті 22. Закону України ”Про відпустки”, у разі звільнення працівника до закінчення робочого року, за який він уже одержав відпустку повної тривалості, для покриття його заборгованості власник або уповноважений ним орган провадить відрахування із заробітної плати за дні відпустки, що були надані в рахунок невідпрацьованої частини робочого року.
|
Актуальна інформація
Вітаємо шановних відвідувачів на сайті, який супроводжує науково-методичний відділ Національної бібліотеки України імені Ярослава Мудрого (НБУ ім. Ярослава Мудрого). Наш відділ є науково-методичним та інформаційно-консультативним центром для публічних бібліотек України, а також співпрацює з бібліотеками різних типів і форм власності.
Пам'ятайте, що наповнення цього сайту - наша спільна робота. Якщо Ви маєте матеріали, що можуть зацікавити бібліотечну спільноту, або бажаєте підняти актуальну тему - чекаємо Ваших пропозицій на адресу method@nplu.org.
Шановні колеги! Якщо у вас змінилися реквізити (адреса, e-mail, URL, телефон тощо) надішліть повідомлення для відповідних коректив на сторінці сайту „Бібліотеки України”.
| Вітаємо
For Librarians
Библиотекарю
Пошук
Голосування
|