Розділи сайту
Мастрід
Нове на сайті
Інформація від майстра
Відвідувачі
 |
Запитання-відповіді
Питання №6433 |
Olena
26/12/2016 × 10:38 | Дуже прошу роз’яснити різницю між суміщенням і сумісництвом. Бібліотекар може працювати за суміщенням? Дякую.
Відповідь. Бібліотекар може працювати за суміщенням і сумісництвом. Найголовнішою відмінністю суміщення від сумісництва є час виконання роботи: за сумісництвом працівник виконує роботу у вільний від основної роботи час, а за суміщенням професій (посад) – у той самий проміжок робочого часу, що відведений для основної роботи.
|
Питання №6432 |
ANNA
26/12/2016 × 10:05 | Доброго дня! Шановні колеги. Перш ніж задавати запитання, будь ласка, перевірте на орфографію(питання 6430). Вибачте!!! Нам дуже соромно за наших колег.
Відповідь. Нам також прикро. |
Питання №6431 |
Ekaterina
23/12/2016 × 12:56 | Доброго дня! Скажіть, будьласка, чи на головного бібліографа є план по читачах, книговидачі, відвідуванності, якщо він працює з сайтом бібліотеки, яким користуються сотні тисяч віртуальних користувачів? Дякую.
Відповідь. Якщо посадова інструкція головного бібліографа розроблена відповідно до «Довідника кваліфікаційних характеристик професій працівників (випуск 81. Культура і мистецтво. Розділ «Бібліотеки, централізовані бібліотечні системи»), затверджений наказом Міністерства культури і мистецтв України № 168 від 14 квітня 2000 р. – навантаження по читачам та книговидачі має бути відсутнє.
|
Питання №6430 |
Victoriy 22/12/2016 × 21:11 | Здравствуйте, хотела у вас спросить такой вопрос. После принятия Бюджета 2017 и повышения минимальной заработанной платы до 3200 грн., мои сотрудники начали возмущаться, т.к. техперсонал и завидущей хозяйством будут на ровне с библиотекарям получать, хотя у техперсонала 1 трафный раздряд у завидущей хозяйством 7, подскажите есть ли тарифная сетка и где ее можно посмотреть ? и будет ли у всех заработная плата 3200 грн. Спасибо за ответ, вы всегда нам помогаете
Відповідь. Пропонуємо ознайомитись із Наказом МКТ України «Про впорядкування умов оплати праці працівників культури на основі Єдиної тарифної сітки» від 18.10.2005 N 745 /Режим доступу: http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/z1285-05/page та Додатком 3 до постанови Кабінету Міністрів України від 30 серпня 2002 р. № 1298 /Режим доступу: http://zakon5.rada.gov.ua/laws/show/1298-2002-%D0%BF/page3 . |
Питання №6429 |
Julie
22/12/2016 × 09:52 | Скільки потрібно годин або хвилин на 1 повідомлення на блог по нормах?
Відповідь. Залежить від обсягу інформації. Пропонуємо скористатись «Типовими нормами часу на основні процеси бібліотечної роботи» (затверджено Наказом Міністерства культури і туризму України | №1631/0/16-08 від 29.12.08 /Режим доступу: http://udpu.org.ua/files/biblioteka/Zagdoc/Tupovinormushasy.pdf ). Додатково див. відповідь на питання № 3146. |
Питання №6428 |
lilit
21/12/2016 × 08:52 | Доброго дня, шановні колеги!
Відомий колумбійський письменникГарсія Габріель Маркес раніше позіціонувався на автора Гарсіа Габріель Маркес. Зараз же ми за Державною програмою отримали книгу "Кохання під час холери" і в цьому виданні автор Маркес Габріель Гарсія. На яке прізвище орієнту-ватись в подальшому прикладі?
Відповідь. Гарсіа Маркес, Габріель. |
Питання №6427 |
TAMAPA 20/12/2016 × 11:26 | Добрый день, уважаемые коллеги! Помогите, пожалуйста, правильно зашифровать книгу следующего содержания: история среднего военного учебного заведения, которое существовало в Одессе в 30-40-е гг. XX века. Включены воспоминания выпускников и значительный объём архивных документов. Большое спасибо за ваш труд! С уважением. Тамара.
Відповідь. Відповідно до Вашого запиту за таблицями ББК для наукових бібліотек документи такого змісту збираються під індексом : Ц439.8г(4УКР-4ОДЕ-2Од) - Військові навчальні заклади - Історія - Одеса, місто (Україна) - 1930-1940рр.
У таблицях для масових бібліотек - 68.49(4УКР-4ОДЕ-2Од)3
Зав. відділу каталогізування - С.В.Білик
|
Питання №6426 |
Ira
19/12/2016 × 14:09 | Добрий день! Скажіть будь-ласка чи буде помилкою, якщо книги при списанні до 1990 року індексувати не кожний документ, а кількість, яка вказана в акті. Дякую.
Відповідь. Так, буде помилкою. Наказом Міністерства фінансів «Про затвердження типових форм з обліку та списання основних засобів суб’єктами державного сектору та порядку їх складання» від 13 вересня 2016 року № 818 затверджено форму Акту списання вилучених документів з бібліотечного фонду. Опис на вилучення документів з бібліотечного фонду передбачає графу «Вартість за одиницю», відповідно вказується саме проіндексована вартість. |
Питання №6425 |
Olena 15/12/2016 × 11:45 | Добрий день, скажіть будь ласка, чи належить оператору комп'ютерного набору, матеріальна допомога на оздоровлення і 4 дні до відпустки за роботу за комп'ютером? Якщо так то можете номер закону написати, так як мені чомусь не матеріальну допомогу не 4 дні до відпустки мені не дають Відповідь. Працівникам, які працюють не менш як половину тривалості робочого дня на електронно-обчислювальних машинах, надано право на щорічну додаткову відпустку за особливий характер праці тривалістю до чотирьох календарних днів згідно з підрозділом “Інші види виробництв” розділу XXII “Загальні професії за всіма галузями господарства” Списку виробництв, робіт, професій і посад працівників, робота яких пов’язана з підвищеним нервово-емоційним та інтелектуальним навантаженням або виконується в особливих природних і геологічних умовах та умовах підвищеного ризику для здоров’я, що дає право на щорічну додаткову відпустку за особливий характер праці, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17.11.97 р. № 1290. Додатково можете ознайомитись із Листом Мінсоцполітики від 24.12.2013 р. № 152/13/82-13, де роз’яснюються окремі кілька питання щодо надання відпусток /Режим доступу: http://www.profiwins.com.ua/...
Матеріальна допомога передбачена Ст. 30 ЗУ «Про бібліотеки і бібліотечну справу» (від 27.01.1995 № 32/95-ВР, із змінами), Колективним договором, проте допомога може бути надана лише в межах фонду заробітної плати, затвердженого в кошторисах доходів і видатків установи. Додатково див. відповіді на питання № 2430, 2476, 3977.
|
Питання №6424 |
Olga 15/12/2016 × 10:48 http://derachi-cbs.edu.kh.ua | Підскажить будь ласка,хто повинен складати рекомендаційні списки літератури-відділ обслуговання чи бібліограф центральної бібліотеки?Відповідь. Складати рекомендаційні списки літератури мають працівники згідно своїх посадових інструкцій, проте , на нашу думку, варто об’єднати зусилля: обслуговування знає запити і інтереси користувачів, а бібліограф грамотно складе список з анотаціями. |
Питання №6423 |
Olga 14/12/2016 × 14:02 http://biblio.co.ua/ | Шановні колеги! Повідомте будь ласка, яким чином бібліотека вузу може допомогти науковцю отримати DOI на публікацію? Відповідь. На жаль ми не маємо такого досвіду, тому пропонуємо проконсультуватись з фахівцями методичного відділу наукової бібліотеки ім. М. Максимовича Київського національного університету ім.Т.Г.Шевченка, яка здійснює загальне методичне керівництво бібліотеками вищих навчальних закладів ІІІ та IV рівнів акредитації всіх систем та відомств: http://www.library.univ.kiev.ua/ukr/about/metod.php3 |
Питання №6422 |
Olena 14/12/2016 × 13:46 | Доброго дня, шановні колеги! Останнім часом чую про необхідність переходу з січня 2017 р. на УДК з ББК (стосовно публічних б-к). Ось і у вас на сторінці є такі запитання (№№ 6787, 6346). Розтлумачте, будь ласка, наскількі актуальні такі чутки і чим вони спричинені? Відповідь. На цей час ми не маємо жодного офіційного документа щодо впровадження УДК замість ББК в практику публічних бібліотек, тому і не можемо тлумачити актуальні чутки. |
Питання №6421 |
TAMAPA 14/12/2016 × 10:17 | Добрый день, уважаемые коллеги! Подскажите, пожалуйста, как правильно зашифровать генеалогическое повествование, т.е. книгу, содержащую и архивную информацию, и воспоминания, и фотографии, посвящённые родословной. Книга написана в публицистическом стиле, но насыщена архивными документами. 63.214 или 84(4Укр=рос)6, или как-то иначе? Большое спасибо за помощь! С уважением. Тамара.Відповідь. Така література збирається під індексом 63.214 |
Питання №6419 |
Liliya
14/12/2016 × 08:27 | Доброго дня! Допоможіть вирішити таке питання: як правильно систематизувати художні твори письменників Австрії та Австралії? 84(4АВТ) - Австрія, 84(8АВС) - Австралія чи 84(4АВС), 84(8АВС)? Дякую! Гарного дня! Відповідь 84(4АВТ) - Австрія, 84(8АВС) - Австралія |
Питання №6417 |
Mariya
13/12/2016 × 14:00 | Доброго дня! Підкажіть, будь ласка, де в Києві
можна пройти курси з підвищення кваліфікації бібліотекарю коледжа, ми ВСП університета,може до них звернутися?Дякуємо!Відповідь: Інститут післядипломної освіти Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв є правонаступником Інституту підвищення кваліфікації працівників культури (Адреса: 01015, м. Київ, вул. Лаврська 9, корпус 7,тел./факс:(044) 280-34-04)) |
Питання №6416 |
sussana
13/12/2016 × 08:37 http://ounb.km.ua | Доброго дня, шановні колеги! Просимо Вашої допомоги у вирішенні питання: чи є потреба в визначенні другого галузевого шифру в художньому історичному творі+ 63.3(4УКР)61, або якщо твір про Чорнобиль у художній інтерпритації 84(4БЕЛ)6 +галузевий шифр "31.47".
З вдячністю та повагою.
Відповідь. За методикою систематизації другий галузевий індекс на художні твори , присвячені окремим темам, не потрібен. Зав. сектором відділу ВОК Ляшенко Л.Б. |
Питання №6415 |
Tatyana
12/12/2016 × 14:30 | Доброго дня! Підкажіть, чи вважаються електронними документами, виставлені на сайті бібліотеки, створені працівниками списки, покажчики, презентації і чи потрібно їх облікувати у сумарній книзі?
Відповідь. Див. відповідь на питання 6409, а також ГОСТ 7.20-2000, ”Інструкцію з обліку документів, що знаходяться в бібліотечних фондах”, затверджену Наказом міністерства культури і туризму України №22 від 03.04. 2007р., бо ми так і не зрозуміли, яким чином Ви хотіли обліковувати документи у сумарній книзі, не провівши їх через індивідуальний облік. |
Питання №6414 |
Tatyana
12/12/2016 × 12:13 http://lib-krm.org | Шановні колеги! Питання щодо заповнення форми звітності 6-НК. У ІІ розділі "Користувачі...." у графі 8 - загальна кількість відвідувань (включає в себе і звернення на веб - сайт і кількість відвідування масових заходів), а графи 9 та 10 - в тому числі? Щиро дякую. З повагою, Тетяна.Відповідь. Див. наказ МК від 05.12.2007р. №75. (Режим доступу http://zakon0.rada.gov.ua/laws/show/z1385-07). У графі 10 таблиці №ІІ форми 6-НК відсутня позначка «в тому числі». |
Питання №6413 |
Svitlana 08/12/2016 × 16:01 | Доброго дня! Підкажіть будь ласка, у системі ЕСМАР, розділ "Користувачі. Відвідування. Звернення" графа "Населення зони обслуговування", якщо звіт за 2016 рік то потрібно подавати цифру станом на 1 січня 2016 року чи станом на 31 грудня 2016 року? Дякую за допомогу! Відповідь. Не думаємо, що різниця у кількості жителів між цими двома датами більше допустимої статистичної похибки. |
Питання №6412 |
sussanna
07/12/2016 × 14:06 | Доброго дня, шановні колеги! Просимо Вашої допомоги у вирішенні питання: чи є потреба у визначенні другого галузевого шифру у художньому історичному творі + "63.3(4УКР)61",або якщо твір про Чорнобиль в художній інтерпритації - крім "84(4БЕЛ)6" добавити галузевий шифр "31.47"? З вдячністю та повагою SUSSANA. Відповідь. За методикою систематизації другий галузевий індекс на художні твори, присвячені окремим темам, не потрібен. |
Питання №6411 |
Slezka 07/12/2016 × 11:11 | Доброго дня, шановні колеги! З наближенням звітного періоду, просимо надати пояснення: кому, за якими формами і відповідно до яких розпорядчих документів повинні звітуватись бібліотеки, які увійшли до складу ОТГ, а також які залишились поза межами ОТГ. Особливо це стосується "Зведення річних звітів..." та ЕСМАР.Відповідь. Див. п.4.1 наказу МК від 05.12.2007р. №75. (Режим доступу http://zakon0.rada.gov.ua/laws/show/z1385-07) і бажано дотримуючись вказаних термінів подачі документів. |
Питання №6410 |
Olena 07/12/2016 × 09:51 http://indentkn.blogspot.com/ | Підкажіть, будь ласка, який індекс присвоїти виданням творів Альфреда Ґонґа, Пауля Целана, Іммануеля Вайсгласа. Дякую. Відповідь. Попри те, що ці автори є уродженцями м. Чернівці, вони писали свої твори німецькою мовою, хоча і жили у різних країнах Європи та США. Тому індекси наступні:
Твори Пауля Целана 84(4авт) ; Іммануеля Вайсгласа – 84(4рум); Альфред а Ґонґа - 84(0)9 –німецькомовна література(твори письменників, що проживають у різних країнах, але пишуть однією мовою). Зав. сектором відділу ВОК Ляшенко Л.Б.
|
Питання №6409 |
Lesya 03/12/2016 × 17:03 | Доброго дня. Допоможiть, пiдскажiть. Я директор ЦРБ а колега - директор музею i з нами на сьогоднiшнiй день контракт так i не заключили i процедура ще навiть не розпочиналася. Пiдскажiть, що буде , якщо так i не заключать контракт в цьому роцi???
Відповідь. Загальне керівництво бібліотеками та координацію їх роботи здійснює центральний орган виконавчої влади. Керівники державних та комунальних закладів культури призначаються на посаду шляхом укладення з ними контракту строком на п’ять років за результатами конкурсу. І саме орган управління здійснює організацію та проведення конкурсного добору. Якщо орган управління не здійснює відповідних заходів, Ви працюєте у звичайному режимі. |
Питання №6408 |
Alesija
03/12/2016 × 16:37 | Подскажите что делать. Я имею высшее библиотечное образование, стаж более 15 лет в библиотеках. В нашем городе не могу найти работу по образованию. Но знаю, что в библиотеке работают библиотекари, давно уже, не имея никакого образования вообще. Как только закончили школу так и работают в библиотеке. Лет 20 так точно. Можно как то по закону требовать место в библиотеке, хотя бы на пол ставки. Вопрос 6376 я читала, но там у человека экономическое образование и + аттестация была пройдена успешно. Здесь аттестации не было никогда, я интересовалась в самих библиотекарей и образование только средняя школа. Спасибо .
Відповідь. Питання працевлаштування бібліотечних працівників поза межами нашої компетенції .
|
Питання №6407 |
nataliya 02/12/2016 × 12:54 | Шановні колеги, будь ласка відправте мені на мою ел. пошту зразок плану підготовки заходу та проведення заходу. Дякую.
Відповідь. 1. План підготовки заходу маєте розробити самостійно, враховуючи потреби власної бібліотеки і колективу. Наприклад, План може передбачати графи як: № з/п; Назва процесу, операції; Відповідальний; Дата виконання.
2. Замість Плану проведення заходу оформлюється Паспорт масового (творчого) заходу. Додатково пропонуємо ознайомитись із методичними рекомендаціями методично-бібліографічного відділу Хмельницької міської централізованої бібліотечної системи «Вимоги часу – нові форми роботи» за посиланням: http://ru.calameo.com/read/0031951147f232b5c4d0d. |
Питання №6406 |
lilit 01/12/2016 × 11:54 | Доброго дня шановні колеги!
Чи є потреба у допису дублетної літератури в читацькі алфавітні каталоги? Чи достатньо запису у генеральному та електронному каталогах? Просимо дати відповідь на питання про актуальність застусування в роботі книги "Техника работы областной библиотеки":инструкция и методические указания.-М.:Книга,1970.-232 с.
З повагою та вдячністю LILIT.
Відповідь. Навіщо Вам продовжувати читацький алфавітний каталог, якщо створено ЕК? 2. Рекомендуємо звернутись до Положення про систему каталогів і картотек бібліотеки (або Положення про читацький алфавітний каталог). 3. Стосовно "Техники работы областной библиотеки":инструкция и методические указания : на нашу думку технологічні аспекти бібліотечної справи за останні 50 років значно змінилися, але окремі технологічні процеси здійснюються відповідно вищезазначеного профдовідника. |
Питання №6405 |
Maryna 01/12/2016 × 08:15 | Доброго дня! Підкажіть будь ласка, як правильно закласифікувати матеріал про волонтерство.
Відповідь : 60.5 Соціальна допомога. Соціальна робота. Волонтерство
Гол. б-р ВК - С.О.Різніченко
|
Питання №6404 |
LINA
30/11/2016 × 08:47 | Доброго дня! Чи правомірна вимога керівництва про те щоб міська бібліотека працювала без вихідного дня?
Відповідь. Правомірна, якщо цього потребує Ваша громада і штат бібліотеки дозволить це реалізувати. |
Питання №6403 |
Nadiya
29/11/2016 × 19:29 | Доброго дня! Відповідь на запитання № 6401 відправтена ел. пошту,
Відповідь надіслано 30.11.16 о 16.45. |
Питання №6402 |
inna
29/11/2016 × 08:50 | Шановні колеги! Підкажіть, будь ласка, вихід із ситуації, в яку ми потрапили. Керівництво місцевої влади пропонує (а радше вимагає) бібліотекам займатися книговидавничою та книготорговою діяльністю. Посилання на Закон України «Про бібліотеки і бібліотечну справу», Статут ЦБС, довідка про неприбутковість не є для них аргументами. То чи не зможете ви підказати, на які ще документи можна посилатися? Дякую.
Відповідь. Є ПЕРЕЛІК платних послуг, які можуть надаватися закладами культури, заснованими на державній та комунальній формі власності затверджено Постановою КМУ від 12.12.2011 № 1271 /Режим доступу: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/1271-2011-%D0%BF та ПОРЯДОК визначення вартості та надання платних послуг закладами культури, заснованими на державній та комунальній формі власності затверджено сумісним Наказом Міністерства культури України, Міністерства фінансів України, Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 01.12.2015 № 1004/1113/1556 /Режим доступу: http://www.vobu.com.ua/ukr/news/view/51073 . |
Питання №6401 |
Nadija
28/11/2016 × 13:35 | Доброго дня! Скажіть будь ласка до якого освітнього рівня відноситься молодший спеціаліст (училище культури), дякую.
Відповідь. Див. відповідь на питання № 6403. |
Питання №6400 |
Oksana
28/11/2016 × 13:04 | Чи необхідно ЦБС вносити зміни до Положення у зв’язку із змінами до Податкового кодексу по неприбутковим організаціям? Дякую.
Відповідь. Необхідно вносити, якщо Ваша ЦБС має статус юрособи та була включена місцевим органом державної податкової служби до Реєстру неприбуткових установ. Статут (Положення) – документ, який регламентує право здійснення діяльності будь-якої неприбуткової організації. Тому до 1 січня 2017 року всі вони повинні внести зміни в свої установчі документи, якщо це буде потрібно.
Звертаємо Вашу увагу: у випадку, коли зареєстрована неприбуткова організація буде виключена з Реєстру неприбуткових організацій та установ, то кошти будуть вважатися доходом та оподатковуватись на загальних підставах.
|
Питання №6399 |
Nadiya
28/11/2016 × 12:08 | Добрий день! Підкажіть, будь ласка!Чи маємо обліковувати диск, який отримали разом із журналом, який надходить за переплатою? Дякую.
Відповідь. Відповідно п.3.5 Інструкції з обліку документів, що знаходяться в бібліотечних фондах (затверджено Наказом МКТ України 03.04.2007 N 22 /Режим доступу: http://zakon0.rada.gov.ua/laws/show/z0530-07 ): додатки до друкованих документів (мапи, атласи, таблиці, покажчики до географічних назв, ноти, грамплатівки, плакати, оптичні диски і т.ін.), якщо вони не мають самостійного значення, окремо не обліковуються. |
Питання №6398 |
Lyubov
28/11/2016 × 11:36 | Добридень, шановні колеги! Зараз іде період планування на 2017 рік. В арсеналі бібліотекарів - величезна кількість нових форм роботи з читачами. Допоможіть, будь ласка: скільки часу варто планувати на створення буктрейлера чи певного інтерактивного ресурсу? Дякую щиро.
Відповідь. Дозволимо нагадати, що бібліотекам надається право розробляти та впроваджувати в установленому порядку власні норми часу на окремі технологічні процеси та більшу деталізацію інших. Враховуючи, що етапи створення буктрейлера передбачають: ознайомлення із зразками буктрейлерів, обрати книгу, створити сценарій, підібрати матеріали для відеоряду, підібрати матеріал для озвучення, обрати програму для створення буктрейлера, змонтувати та активно просувати пропонуємо скористатись окремими одиницями виміру на процеси та операції зазначені у розділах «6.2. Науково-методична робота», «6.3. Науково-бібліографічна робота», «7. Реклама бібліотеки та бібліотечних послуг», «8.3. Допоміжно-технічна робота». |
Питання №6393 |
Larisa
26/11/2016 × 10:45 | Доброго дня!Підкажіть, будь ласка,чи допустима така ситуація :коли дата акту на списану літературу не співпадає з датою на квитанції про здану макулатуру ?(Макулатура здана місяцем пізніше)Дякую
Відповідь. Допустимо, але бажано після затвердження актів дану процедуру не затягувати. Нагадуємо, що кошти, отримані від здачі макулатури, зараховуються до доходів спеціального фонду кошторису бібліотеки (ЦБС). |
Питання №6390 |
Ludmila 23/11/2016 × 12:26 | Доброго дня! Який порядок дій керівництва МЦБС при перепрофілюванні бібліотеки. У нас дитячу бібліотеку потрібно перепрофілювати на публічну, так як знаходиться у віддаленому мікрорайоні де кількість дітей останнім часом зменшилась. Заздалегідь дякуємо!
Відповідь. МЦБС має забезпечувати громадянам рівні права на бібліотечне обслуговування, незалежно від їх статі, віку, національності, освіти, соціального походження, політичних і релігійних переконань, місця проживання. Бібліотеки, які входять до складу ЦБС, здійснюють свою діяльність, виходячи з особистих, соціальних та інших потреб жителів свого регіону в інформації, спілкуванні, забезпеченні своїх громадянських прав.
Якщо МЦБС має статус юро особи, то повноваження директора на відповідні прописано у Статуті. Якщо МЦБС не має статусу юрособи дане питання маєте погодити із своїм засновником. Після погодження вносяться зміни в установчі документи МЦБС (в т.ч. Положення про бібліотеку-філію, запис в трудову книжку працівників бібліотеки-філії тощо).
|
Питання №6389 |
nataliya 23/11/2016 × 08:42 | Шановні колеги підскажіть, чи можуть "Типові норми часу на основні процеси
бібліотечної роботи" вважатись нормативним
актом, який врегульований законодавством України та замінити
постанову «Временные типовые штаты для Централизованных библиотечных систем Министерства культуры СССР" 1979 року, адже Згідно з Постановою
Верховної Ради України «Про порядок тимчасової дії на території України окремих актів законодавства Союзу
РСР» ця постанова 1979 року
діє «до прийняття відповідних актів законодавства України на території республіки застосовуються акти законодавства Союзу
РСР з питань, які не врегульовані законодавством
України,за умови, що вони
не суперечать Конституції і законам України».
Відповідь. Згаданий Вами НПА вступив у суперечність із низкою НПА незалежної України. Пропонуємо ознайомитись із відповіддю на питання № 6382 п.1. |
Питання №6388 |
Tetiana 23/11/2016 × 07:52 | Добрий день шановні колеги! У нашій ЦБС створене і працює обєднання любителів книги . Члени клубу, за свої кошти, купують книги і дарують їх бібліотеці. Ми їх оприбутковуємо як благодійну допомогу. Люди купують книги ті, які їм подобаються. Питання? Чи можу я прийняти в подарунок книги російський авторів Данила Корецького, Андрія Вороніна, Федора Волкова, Олександра Бушкова та ін. бо багатьом читачам їх книги подобаються? Дякую.
Відповідь. А). Пропонуємо ознайомитись із списком російських видань, заборонених до ввезення на митну територію України /Режим доступу: http://ukranews.com/ua/news/347663-povnyy-spysok-zaboronenykh-v-ukraini-rosiyskykh-knyg . Б). Відповідно ст. 20 ЗУ «Про бібліотеки і бібліотечну справу»: бібліотеки в порядку, передбаченому їх статутами (положеннями), мають право самостійно визначати джерела комплектування своїх фондів. С). Додатково пропонуємо прислухатись до свого «внутрішнього цензору».
|
Питання №6387 |
nataly 22/11/2016 × 18:57 | Шановні колеги, підкажіть, будь ласка! Університетська бібліотека використовує у роботі ББК, чи є офіційні документи щодо обов'язкового переходу на УДК? Дякую
Відповідь. На сьогоднішній день застосування бібліотеками відповідної класифікації (УДК) відбувається на добровільних засадах. Додатково рекомендуємо переадресувати запит до методичного відділу наукової бібліотеки ім. М. Максимовича Київського національного університету ім.Т.Г.Шевченка,яка здійснює загальне методичне керівництво бібліотеками вищих навчальних закладів ІІІ та IV рівнів акредитації всіх систем та відомств: http://www.library.univ.kiev.ua/ukr/about/metod.php3. |
Питання №6386 |
Vika 22/11/2016 × 16:07 | Як обліковувати додаткові платні послуги в Публічній бібліотеці, якщо немає касира? Дякую.
Відповідь. Якщо ПБ – є юридичною особою, це питання вирішує директор бібліотеки (або ЦБС) у відповідному наказі. Якщо ПБ не є юрособою – визначає орган відповідного структурного підрозділу місцевої адміністрації чи виконком відповідної ради.
|
Питання №6385 |
Nina
22/11/2016 × 15:33 | З 1.01.2017 декларації повинні подавати "посадові особи юридичних осіб публічного права". Допоможіть всім бібліотекарям України розібратися з цим терміном. Ще раз вивчили консультацію Н.Розколупи в статті "Бібліотека як юридична особа" в "Біб.планеті" за 2009 рік. І виходить , що наша районна ЦБС в складі відділу культури, яка обслуговується централізованою бухгалтерією відділу і діє на підставі Положення, не має статусу юридичної особи.
Правильно? Директор не укладає будь-яких договорів, не відкривала ніяких рахунків в банках, ЦБС не є "комунальний заклад". Цей статус "юридична особа" - у відділу культури РДА. Так само знайшли роз'яснення з Пленуму Верховного Суду України
від 26.04.2002 року № 5 «Про судову практику у справах про хабарництво» що не є службовою особою представник юридичної особи, який діє від її імені за довіреністю, виданою від її імені органом або особою,уповноваженою на це її установчими документами. Виходить, що і директори районних ЦБС і заступники до тих е-декларацій відношення не мають, якщо вони не окремі "комунальні заклади" зі своїми установчими документами.
Відповідь. Ваша ЦБС не має статусу юрособи публічного права. Враховуючи зміни до ЗУ «Про запобігання корупції» (редакція від 05.10.2016) з 01.01.2017 р. декларацію мають подавати посадові особи (керівник, заступники керівника, зав. структурними підрозділами) юридичних осіб публічного права, які наділені посадовими повноваженнями здійснювати організаційно-розпорядчі чи адміністративно-господарські функції.
|
Питання №6384 |
Mariy
22/11/2016 × 10:45 | Доброго дня! Будь-ласка дайте відповідь на таке запитання: яким має бути мінімальне забезпечення періодичними виданнями бібліотек районної централізованої бібліотечної системи.(У т.ч. за типами: районна, районна бібліотека для дітей, сільські, міські). А також забезпечення поповнення бібліотечних фондів мінімумом вітчизняної та зарубіжної книжкової продукції. Також за типами бібліотек. З повагою адміністрація ЦБС.
Відповідь. Пропонуємо скористатись Програмою поповнення бібліотечних фондів на період до 2005 року (затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 1 липня 2002 р. N 900 /Режим доступу: http://zakon0.rada.gov.ua/laws/show/900-2002-%D0%BF ), Руководство ИФЛА по работе публичных библиотек. - 2-е пересм. изд. / ИФЛА; РБА; сост. К. Кунц, Б.Габбин. - .Спб : Изд-во «Рос. нац. б-ка», 2011. - 183 с.- [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.ifla.org/files/assets/hq/publications/series/147-ru.pdf , Вилегжаніна Т. Поточне комплектування – один з важливих аспектів управління формуванням бібліотечного фонду / Т. Вилегжаніна // Бібл. планета. – 2007. - No4. – С.4-7, Бібліотечний фонд: поради методиста / Запорізька ОУНБ . - [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://zounb.zp.ua/sites/default/files/news/2015/05/Fondi_2015.pdf . |
Питання №6383 |
ANNA
21/11/2016 × 13:22 | Списання електронних видань (CD/DVD) не придатних для подальшого використання.
Відповідь. Нагадаємо, що вилучення з бібліотечних фондів документів (в т.ч. аудіовізуальних) здійснюється у порядку, визначеному спеціально уповноваженим центральним органом виконавчої влади у сфері культури.
Акти складаються постійно діючою комісією, призначеною наказом керівника установи, і затверджуються керівником установи (або органом виконавчої влади у сфері культури). В описах до актів надається вичерпна інформація щодо кількісних та якісних показників, що характеризують документи (інвентарний номер, найменування, рік видання, шифр, ціна, позначка про мову документа).
Порядок списання аудіовізуальних видань, книг, брошур – однаковий. Ви можете аудіовізуальні матеріали включати до акту вилучення друкованих документів (якщо причина списання – єдина), окремо зазначивши не лише загальну суму списаних документів, але й суму списання аудіовізуальних матеріалів (цього потребує облік у «Книзі сумарного обліку бібліотечного фонду бібліотеки»). Також, за погодженням з бухгалтерією, Ви можете скласти окремий акт на списання саме аудіовізуальних видань. В акт можуть включатися АВД різного виду, але списуються всі за одною ознакою (наприклад,зношені).
Знищення списаних платівок, СД, компактдисків та інших аудіовізуальних матеріалів відбувається за актом в присутності членів комісії
|
Питання №6382 |
Svitlana
21/11/2016 × 08:54 | Доброго дня!Потрібна Ваша допомога. В 2016 році в самостійній сільській бібліотеці пройшла перевірка КРУ. Інспектор КРУ попросила надати їй формуляри читачів за останні 5 років, мотивуючи це тим,що остання перевірка КРУ була проведена в 2011 році і ми зобов’язані були зберігати всі ці формуляри за ці роки. Ми зберігаємо формуляри згідно наказу Міністерства юстиції України 12.04.2012 №578/5, тобто поки не мине потреба, але не менше 1 року. Вона сказала, що її це не цікавить і що про строки зберігання формулярів ми повинні були вписати в Положення бібліотеки. І тому вона нарахувала велику недостачу в гривнях. Свої висновки інспектор КРУ зробила на підставі постанови « Временные типовые штаты для Централизованных библиотечных систем Министерства культуры СССР» 1979
року , але за цей час форми та методи роботи бібліотек змінились і вона взагалі не брала до уваги нашу масову роботу, говорячи, що це її не цікавить. Але як інспектор нарахувала цю недостачу для нас це загадка, адже формуляри ми так їй не змогли фізично надати ( за ці роки деякі наші користувачі виїхали, померли та
просто перестали відвідувати бібліотеку і не було потреби зберігати ці формуляри). Що нам в цій ситуації робити?
Відповідь. 1. Що означає «…нарахувала велику недостачу в гривнях»?. Якщо Акт ревізії у констатуючій частині має посилання на «Временные типовые штаты для Централизованных библиотечных систем Министерства культуры СССР» 1979 року, то це, щонайменше, некоректно. Вищезазначений документ увійшов у протиріччя із чинним українським законодавством, зокрема, тому, що згідно «Довідника кваліфікаційних характеристик професій працівників. Випуск 81. Культура і мистецтво» (Режим доступу: http://www.jobs.ua/ukr/dkhp/topic-61/ ) відсутні посади старших бібліотекаря, бібліографа, редактора та методиста; визначення тарифного розряду бібліотечного працівника, групи за оплатою праці (кількість читачів, обсяг книговидачі) здійснюється відповідно до наказу Міністерства культури і туризму України від 18.10.2005 N 745; штатна кількість працівників, планування роботи визначається відповідно до «Типових норм часу на основні процеси бібліотечної роботи» (затверджено Наказом МКТ України від 29.12.08 №1631/0/16-08) і т.п.
2. Склад і строки зберігання документів, що створюються в організаціях певної галузі або сфері діяльності, визначаються відомчими (галузевими) переліками документів зі строками їх зберігання, які затверджуються відповідними державними органами, центральними органами та установами за погодженням з Державною архівною службою України. Терміни зберігання облікових документів визначаються Номенклатурою справ Вашої бібліотеки (або ЦБС). Якщо номенклатура справ відсутня, пропонуємо використати Розділ 7.6. Організація роботи відомчої бібліотеки, довідково-інформаційного фонду ”Переліку типових документів, що утворюються в діяльності органів державної влади та місцевого самоврядування, інших установ, організацій і підприємств, із зазначенням термінів зберігання документів” (затверджено Наказом Міністерства юстиції України від 12.04.2012 № 578/5) /Режим доступу: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/z0571-12 .
3. Після отримання Акта керівник, головний бухгалтер та інші визначені працівники установи зобов’язані ознайомитися з актом ревізії та у разі погодження з викладеними у ньому фактами підписати отримані примірники такого акта. Але у разі наявності заперечень (зауважень) щодо змісту акта ревізії керівник, головний бухгалтер чи інші особи підписують його, а під підписами керівник об’єкта пише таку фразу: «Акт підписано із запереченнями». Зміст заперечень має бути ґрунтовним, із посиланням на діючі нормативно-правові акти законодавства, бажано з додаванням копій підтверджуючих документів, оскільки лише в такому випадку вони принесуть результат. Заперечення на кшталт «не згоден, тому що не згоден» не мають сенсу.
|
Питання №6381 |
Ljubov
21/11/2016 × 08:52 http://library.pl.ua | Доброго дня, шановні колеги! Прошу надати консультацію: при розрахунку робочого часу на рік, яким документом необхідно керуватися, що визначає який відсоток часу на одного працівника відводиться на тимчасову непрацездатність (лікарняні), підготовку робочого місця. особисті потреби та самоосвіту.
Відповідь. Офіційного документа не існує. Аналізуючи використання фонду робочого часу за минулі роки Ви маєте визначити вищезазначені відсотки самостійно. Так, в окремих бібліотеках: показники кількості днів тимчасової непрацездатності – від 2 до 5% (лікарняні); невиробничі витрати (господарська робота) - 5 - 7%; на самоосвіту та підвищення кваліфікації - від 5 до 7 %; на відпочинок і особисті потреби (0,2-1 %); резерв робочого часу (в першу чергу, це стосується керівників структурних підрозділів) – 2-7 %.
|
Питання №6380 |
svitlana
21/11/2016 × 08:41 | Доброго дня ! Завідуюча самостійної сільської бібліотеки має з 2010 року 12 (мінус 10%) тарифний розряд згідно наказу Міністерства культури і туризму України «Про впорядкування умов оплати праці працівників культури на основі Єдиної тарифної сітки». Їй поставив цей розряд роботодавець, яким є голова сільської ради, після реорганізації ЦБС . В 2012 році успішно пройшла атестацію, де було підтверджено, що завідуюча бібліотекою відповідає займаній посаді. В 2016 році була перевірка КРУ. За висновками КРУ завідуюча не мала права отримувати цей тарифний розряд, а мала право лише отримувати 9 тарифний розряд і тому нарахували виплачувати аж більше 27000 грн.(це порахували з 2011 року по 2016 рік) та пропонує зняти з неї завідування. Тепер в нашій бібліотеці буде два бібліотекаря з 9 тарифними розрядами. Інспектор КРУ пояснює це тим, що відповідно до Випуску 81 Довідника кваліфікаційних характеристик професій працівників "Культура та мистецтво", затвердженого наказом Міністерства культури і мистецтв України від 14.04.2000 року № 168 (далі - Випуск 81) - посада завідуючого бібліотеки на 12(мінус 10%) тарифний розряд може вводитися лише за умови, що бібліотека являється юридичною особою. Наша бібліотека не є юридичною особою, а підпорядковується сільській раді. Чи правомірне в цьому випадку рішення інспектора КРУ? І чи винна в цьому випадку завідуюча бібліотекою?
Відповідь.1. Відповідно ст. 12 до ЗУ «Про бібліотеки і бібліотечну справу» (від 27.01.1995 № 32/95-ВР, із змінами): бібліотека може не мати статусу юридичної особи та перебувати у складі підприємства, установи або організації. У Положенні про сільську бібліотеку (затверджене рішенням сесії сільської ради) є розділ Керівництво бібліотеки, який передбачає умови призначення і звільнення керівника бібліотеки.
Схеми тарифних розрядів посад керівних працівників бібліотек, централізованих бібліотечних систем визначаються відповідно до Додатку 2 (Таблиця 4) Наказу МКТ України від 18.10.2005 № 745 (із змінами). Посадові оклади керівників установ з обсягом роботи нижче показників IV групи встановлюються на 10 відсотків нижче посадових окладів, передбачених для аналогічних працівників IV групи. Тобто, Ваш 12 тарифний розряд (– 10%) визначено у відповідності до діючого Наказу № 745.
За допомогою Довідника кваліфікаційних характеристик професій працівників (випуск 81. Культура і мистецтво. Розділ «Бібліотеки, централізовані бібліотечні системи») визначається порядок застосування характеристик, присвоєння та підвищення розрядів, але не тарифних розрядів. Довідник є нормативним документом, обов'язковим з питань управління персоналом бібліотеки. Бібліотекар, який відповідно до Наказу №745 визначено 9 розряд, має зовсім інші функціональні обов’язки, якими не передбачено здійснення оперативного керівництва бібліотекою.
2. Виявлені допущені об'єктом контролю порушення законодавства, контроль за дотриманням якого віднесено до компетенції контролюючого органу, фіксуються в констатуючій частині акта ревізії з обов'язковим посиланням на норми законів чи інших нормативно-правових актів, які порушено, та зазначенням винних у їх допущенні осіб. У разі наявності заперечень (зауважень) щодо змісту акта ревізії керівник, головний бухгалтер чи інші особи підписують його із застереженням. Контролюючий орган аналізує правильність обґрунтувань, викладених у запереченнях (зауваженнях), і в строк не пізніше ніж 15 робочих днів після отримання заперечень (зауважень) дає на них письмовий висновок, який затверджується керівником контролюючого органу або його заступником (див. ПОРЯДОК проведення інспектування Державною фінансовою інспекцією, її територіальними органами (затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 20 квітня 2006 р. N 550 )).
|
Питання №6379 |
ivanna 20/11/2016 × 14:51 | Доброго дня, шановні колеги! У зв'язку зі змінами до Податкового кодексу України ми вносимо зміни до Статуту комунального закладу "Централізована бібліотечна система". Керівництво районної ради вносить свої поправки до Статуту, які вони вважають правильними. Наприклад, 1) штатний розпис ЦБС затверджує голова районної ради (у нашому варіанті - затвержує начальник відділу культури і погоджує голова районної ради); 2) у разі відсутності директора ЦБС його обов'язки виконує заступник директора по роботі з дітьми, який призначається начальником відділу культури (наш варіант - призначається директорм ЦБС за погодженням начальника відділу культури. У положенні про ЦБС вказано, що "завідувач дитячої бібліотеки є заступником директора по роботі з дітьми". Чи означає це, що під час відсутності директора має бути призначено саме завідувача районної дитячої бібліотеки виконувати обов'язки директора і хто саме повинен призначати?; 3) при директорі створено дорадчий орган - "рада при директорі", яка приймає участь у прийнятті важливих рішень щодо діяльності ЦБС. Чи потрібно розробити "Положення про раду при директорі", яким би вона керувалась, як цього вимагає від нас керівництво районної ради? Заздалегідь дякую за відповідь!
Відповідь. 1. Штатний розпис установ затверджується у порядку, визначеному відповідним міністерством, іншим центральним органом виконавчої влади (див. ПОРЯДОК складання, розгляду, затвердження та основні вимоги до виконання кошторисів бюджетних установ, затверджений Постановою КМУ від 28 лютого 2002 р. № 228 /Режим доступу: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/228-2002-%D0%BF ).
2.Посадові обов’язки директора ЦБС у період його відсутності (відпустка, лікарняний, відрядження тощо) виконує працівник, який за своїми посадовими обов’язками (див. посадову інструкцію) автоматично уповноважений виконувати усі або частину обов’язків директора.
3.Галузевими нормативно-правовими актами не визначено процедуру створення та формування Ради при директорові ЦБС. Створення Рад (при директорові, науково-методичної і таке інше) можливе при наявності повноважень на ці дії, які закріплено в Статуті (Положенні) ЦБС. Якщо такі повноваження делеговані директору, він має право створювати дорадчі органи. Процес розробки положення про Раду при директорові є індивідуальний для кожної ЦБС. При цьому слід дотримуватись чинного законодавства (ЗУ «Про бібліотеки і бібліотечну справу»,” Положення про бібліотеку”, "Довідника кваліфікаційних характеристик професій працівників" тощо). Положення, як правило, розробляється керівником з урахуванням можливостей , потужності, специфіки діяльності ЦБС. Пропонуємо ознайомитись із профвиданням «Бібліотечний менеджмент як головний чинник управління» (2014 рік) із серії “Бібліо-клас” науково-методичного відділу Закарпатської ОУНБ ім. Ф.Потушняка /Режим доступу: http://www.biblioteka.uz.ua/public/biblio_class/biblio_class.php .
|
Питання №6378 |
Vika
20/11/2016 × 13:53 / | Якщо бібліотекаря прийнято на умовах випробування, чи пишемо про це в трудовій книжці?
Відповідь.Запис у трудовій книжці про умови випробування під час прийняття на роботу працівника не робиться.
У трудовій книжці має бути проставлене те число, з якого розпочалися трудові відносини, тобто початок випробування. Отже, в трудовій книжці має бути зазначено фактичну дату прийняття на роботу.
Відповідно до п.2.4 Інструкції про порядок ведення трудових книжок працівників, затвердженої наказом Мінпраці, Мін'юсту, Мінсоцзахисту України від 29.07.93 р. №58 (зі змінами), зареєстрованим у Мін'юсті України 17.08.93 р. за №110, усі записи в трудовій книжці про прийняття на роботу, переведення на іншу постійну роботу або звільнення, а також про нагороди та заохочення вносяться власником або уповноваженим ним органом після видання наказу (розпорядження), але не пізніше від тижневого строку, а в разі звільнення – у день звільнення і мають точно відповідати тексту наказу (розпорядження).
|
Питання №6377 |
nataliya 19/11/2016 × 07:40 | Яке навантаження читачів на одного сільського бібліотекаря?
Відповідь. Вищезазначених нормативів не існує. При розрахунку навантаження необхідно керуватись Типовими нормами часу на основні процеси бібліотечної роботи, затверджені наказом МКТ України від 29.12.2008 №1631/0/16-08 /Режим доступу: http://profy.nplu.org/articles.php?lng=uk&pg=83 , які передбачають всі напрями діяльності (поповнення бібліотечного фонду; бібліотечну обробку та каталогізування документів; організацію БФ; надання послуг користувачам; надання довідково-бібліографічних послуг; соціокультурну діяльність, рекламу бібліотеки та бібліотечних послуг; роботу з організації праці та управління тощо). Визначення навантаження вирішує питання щодо зайнятості бібліотекарів (режим нормального робочого часу, неповний робочий час, неповний робочий тиждень). Додатково див. відповідь на питання №№ 4594, 5367, 6031. |
Питання №6376 |
Tetiana 18/11/2016 × 08:52 | Доброго дня! Потрібна Ваша допомога. В центральній районній бібліотеці бібліотекар не має спеціальної бібліотечної освіти ( вона за фахом бухгалтер). Стаж роботи в бібліотеці 10 років. Атестації працівників проходила успішно. Зараз на її місце претендує людина з бібліотечною освітою, мотивуючи тим, що не фахівець не має права працювати, і адміністрація повинна її звільнити а її взяти на цю посаду. Що робити? Дякую.
Відповідь. Звертаємо увагу на п.11 Загальних положень Довідника кваліфікаційних характеристик професій працівників, Випуск 1 (затверджено наказом Міністерства праці та соціальної політики України від 29 грудня 2004 року № 336 /Режим доступу: http://www.uazakon.com/big/text15/pg1.htm ), де зазначено: особи, які не мають відповідної освіти або стажу роботи, встановлених кваліфікаційними вимогами, але мають достатній практичний досвід та успішно виконують у повному обсязі покладені на них завдання та обов'язки, можуть бути, як виняток, залишені на займаній посаді або призначені на відповідні посади за рекомендацією атестаційної комісії (якщо інше не передбачено актами, що мають вищу юридичну силу). |
Актуальна інформація
Вітаємо шановних відвідувачів на сайті, який супроводжує науково-методичний відділ Національної бібліотеки України імені Ярослава Мудрого (НБУ ім. Ярослава Мудрого). Наш відділ є науково-методичним та інформаційно-консультативним центром для публічних бібліотек України, а також співпрацює з бібліотеками різних типів і форм власності.
Пам'ятайте, що наповнення цього сайту - наша спільна робота. Якщо Ви маєте матеріали, що можуть зацікавити бібліотечну спільноту, або бажаєте підняти актуальну тему - чекаємо Ваших пропозицій на адресу method@nplu.org.
Шановні колеги! Якщо у вас змінилися реквізити (адреса, e-mail, URL, телефон тощо) надішліть повідомлення для відповідних коректив на сторінці сайту „Бібліотеки України”.
| Вітаємо
For Librarians
Библиотекарю
Пошук
Голосування
|