Бібліотечному фахівцю

стелаж – конструкція (пристрій) для зберігання книжок та інших матеріальних цінностей
Розділи сайту

Закрити 1. Офіційна інформація

Закрити 2. Бібліотеки України

Закрити 3. Національні бібліотеки

Закрити 4. Сторінка дослідника

Закрити 5. Методисти рекомендують

Закрити 6. Статистична аналітика

Закрити 7. Бібліотечна планета

Закрити 8. Бібліолоція

Закрити 9. Бібліографи презентують

Мастрід

Закрити Інновації/проекти

Закрити Бібліотечний простір

Закрити ЕСМаР

Закрити Лауреати конкурсу

Закрити Нагороди і звання

Нове на сайті

Виставлено:

[25.12.2024]

БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА № 4 (106) 2024

[29.11.2024]

Умови редакційної передплати журналу «Бібліотечна планета» на 2025 рік.

Для цього необхідно

[05.07.2024]

Список нових надходжень до сектору організації професійної самоосвіти науково-методичного відділу в липні 2024 року

[24.06.2024]

БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА № 2 (104) 2024

[22.12.2023]

БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА № 4 (102) 2023

[03.10.2023]

БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА № 3 (101) 2023

[18.09.2023]

Список статей з зарубіжної фахової періодики за III квартал 2023 року

[05.07.2023]

БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА № 2 (100) 2023

[19.06.2023]

Список статей з зарубіжної фахової періодики за II квартал 2023 року

[20.05.2023]

Список нових надходжень до сектору організації професійної самоосвіти науково-методичного відділу

[06.05.2023]

Список нових надходжень до сектору організації професійної самоосвіти науково-методичного відділу в травні 2023 року

[05.04.2023]

БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА № 1 (99) 2023

[16.03.2023]

Список нових надходжень до сектору організації професійної самоосвіти науково-методичного відділу в березні 2023 року

[16.03.2023]

Список статей з зарубіжної фахової періодики за 4 квартал 2022 року

[27.02.2023]

Список нових надходжень до сектору організації професійної самоосвіти науково-методичного відділу в лютому 2023 року

[17.01.2023]

БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА № 4 (98) 2022

[23.12.2022]

Список нових надходжень до сектору організації професійної самоосвіти науково-методичного відділу в грудні 2022 року

[21.12.2022]

Список статей з зарубіжної фахової періодики за 4 квартал 2022 року

[18.11.2022]

Список нових надходжень до сектору організації професійної самоосвіти науково-методичного відділу в листопаді 2022 року

[04.11.2022]

Список статей з зарубіжної фахової періодики 3 квартал 2022 рр.

[05.10.2022]

Умови редакційної передплати журналу «Бібліотечна планета» на 2023 рік.

Для цього необхідно

[04.10.2022]

БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА № 3 (97) 2022

[10.09.2022]

Список нових надходжень до сектору організації професійної самоосвіти науково-методичного відділу в вересні 2022 року

[03.08.2022]

Список нових надходжень до сектору організації професійної самоосвіти науково-методичного відділу в першому півріччі 2022 року

[11.07.2022]

БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА № 2 (96) 2022

[29.06.2022]

БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА № 1 (95) 2022

[23.12.2021]

БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА № 4 (94) 2021

[16.12.2021]

Список нових надходжень до сектору організації професійної самоосвіти науково-методичного відділу в грудні 2021 року

[06.12.2021]

РЕДАКЦІЙНА ПЕРЕДПЛАТА ЖУРНАЛУ «БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА» НА 2022 РІК

[01.12.2021]

Список нових надходжень до сектору організації професійної самоосвіти науково-методичного відділу в листопаді 2021 року

[20.10.2021]

Список нових надходжень до сектору організації професійної самоосвіти науково-методичного відділу в жовтні 2021 року

[27.09.2021]

БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА № 3 (93) 2021

[01.09.2021]

Список нових надходжень до сектору організації професійної самоосвіти науково-методичного відділу в серпні 2021 року

[06.07.2021]

«Перелік стандартів з довідково-інформаційної, бібліотечної, видавничої справи і суміжних галузей» / (чинні в Україні станом на 01.07.2021 р.)

[30.06.2021]

Список нових надходжень до сектору організації професійної самоосвіти науково-методичного відділу в червні 2021 року

[23.06.2021]

БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА № 2 (92) 2021

[31.05.2021]

Список нових надходжень до сектору організації професійної самоосвіти науково-методичного відділу в травні 2021 року

[07.05.2021]

XІІІ Всеукраїнська науково-практична конференція «Бібліотека і книга в контексті часу»

[29.03.2021]

БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА № 1 (91) 2021

Інформація від майстра
Відвідувачі

   відвідувачі

   відвідувач online


Page Rank Check
Запитання-відповіді


В цьому розділі можна поставити фахові питання. Для цього необхідно скористатися браузером Mozilla Firefox або ел. скринькою НМВ: method@nplu.org
Питання, що стосуються роботи ЕСМаР, надсилайте на ecmap@nplu.org
Шановні колеги, перш ніж поставити питання, пропонуємо скористатись Пошуком, чи не знаходиться вже готова відповідь у базі "Запитання-відповіді". Пошук здійснюється за ключовими словами.
P.S.: Увага! З метою надання більш чітких відповідей, просимо в питаннях конкретизувати регіон, вид Вашої бібліотеки за призначенням (публічна, спеціальна, спеціалізована) та за значенням (обласна, міська, районна, селищна, сільська).
P.P.S.: Питання "де знайти в електронному вигляді, в інтернеті, в бібліотеці" вважаються тролінгом і видаляються.

Питання №6523 Tatiana 08/02/2017 × 08:27
Добрый день!Я устроилась на работу библиотекарем в учебное заведение. Оказалось, что из библиотеки исчезли инвентарные и суммарные книги. Ранее работавшая там библиотекарь на контакт не идет. Возможно, книги уничтожены. Как восстановить документы? Завести новые? По наличию книг на полках и на чит. формулярах. Как быть с ценой на книги? Не на всех она указана. В бухгалтерии нет многих накладных. Фонд очень большой и старый. По понятным причинам руководство не хочет афишировать беспорядки в библиотеке. Кто должен делать инвентаризацию? Обычно это делает одна библиотекарь, комиссия просто подписывает акты. Но у нас ситуация сложная. Могу ли я просить привлечь сюда бухгалтера?Подскажите, пожалуйста, как сделать правильно копии инвентарных и суммарных книг.
Відповідь. Ситуація – жах. Тому, в першу чергу, пропонуємо з’ясувати у бухгалтера, які дані занесено до картки ОЗ-3 щодо бібліотечного фонду.

По-друге, відповідно п. 7 Положення про інвентаризацію активів та зобов’язань (затверджено Наказом Міністерства фінансів України 02.09.2014 № 879): проведення інвентаризації є обов’язковим у разі зміни матеріально відповідальних осіб, а також у разі зміни керівника колективу (бригадира), вибуття з колективу (бригади) більше половини його членів або на вимогу хоча б одного члена колективу (бригади) при колективній (бригадній) матеріальній відповідальності (на день приймання-передачі справ) в обсязі активів, які знаходяться на відповідальному зберіганні. Керівник підприємства створює інвентаризаційну комісію з керівного складу учбового закладу, представників бухгалтерської служби та інших досвідчених працівників (див. Розділ II. Положення про інвентаризацію).
Питання №6522 Viktoria 07/02/2017 × 18:22
Доброго дня. Я працюю в місті Києві в шкільній бібліотеці. Прошу надати роз'яснення стосовно застосування вимог постанови       КМУ № 1298  від 30 серпня 2002 р"Про оплату праці працівників на основі Єдиної тарифної сітки розрядів і коефіцієнтів з оплати праці працівників установ, закладів та організацій окремих галузей бюджетної сфери" та постанови КМУ № 1073 від 30 вересня 2009 р "Про підвищення заробітної плати  працівникам бібліотек" в частині надбавки працівникам в розмірі до 50% посадового окладу за високі досягнення у праці, за виконання особливо важливої роботи, за складність, напруженість у роботі (КМУ № 1298) та 50% надбавки за особливі умови роботи (КМУ №1073).Питання полягає в застосуванні надбавок вище зазначеними постановами. Дані постанови доповнюють одна одну чи застосовуються окремо незалежно одна від одної.
Відповідь. Це різні Постанови, відповідно застосовуються «окремо незалежно одна від одної» .
Питання №6521 NINA 07/02/2017 × 09:27
При зміні кадрів у сільській бібліотеці, де працює одна людина на 0,5 ставки, перш за все необхідно передати фонд бібліотеки, для інвентаризації якого потрібен певен час, а уже потім оформити відповідний акт приймання-передачі. Як приймаюча підпише цей акт, якщо вона не може брати участь у інвентаризації фонду? Та і для складання актів прийняття-передачі справ, документів і майна бібліотеки потрібен хоча б день. Чи це все робиться знов-таки без участі людини, яка приймає?
Відповідь. Конкретну посаду може обіймати тільки один працівник з відповідним окладом. У зв'язку з цим, перш ніж прийняти на роботу нового працівника, слід звільнити працівника, який обіймав дану посаду раніше. У разі якщо мова йде про матеріально відповідальних осіб, порядок звільнення і прийому яких має свої особливості, необхідно пам'ятати, що при зміні таких працівників на день прийому-передачі справ проводиться інвентаризація.

У день звільнення (у день прийому-передачі справ) матеріально відповідальна особа повинна передати матеріальні цінності, за які несе відповідальність. При цьому складаються акти приймання-передачі матеріальних цінностей і з новим працівником укладається договір про повну матеріальну відповідальність.

Але оскільки це останній робочий день працівника, який звільняється, то нового працівника прийняти на роботу не можна через наведені вище причини. Правомірним буде тимчасове призначення працівника установи для виконання такої роботи з числа осіб у межах тієї ж категорії персоналу. При цьому видається відповідний наказ керівника і з таким працівником укладається договір про повну матеріальну відповідальність. У перший день роботи нова матеріально відповідальна особа приймає матеріальні цінності від тимчасово призначеного працівника.
Питання №6520 Tana 06/02/2017 × 20:39
Добрый вечер!.Уточните пожалуйста по вопросу 6505,понижение тарифного оклада в двукратном размере с целью экономии фонда зароботной платы относится к ст.32 п.3 либо же ст.103 КЗпП Украины и учитывается при этом действие ст.114 КЗпП? Какая статья будет указана в приказе ВУЗА,уведомляющая сотрудника не позже чем за два месяца об изменении оплаты труда в сторону ухудшения?.
Відповідь. Ми не можемо спрогнозувати, яка стаття НПА буде вказана у наказі керівника ВУЗу. Пропонуємо отримати юридичну консультацію у фахівця.
Питання №6519 Viktoriya 06/02/2017 × 15:27
http://zhernova
Добрий день! Звертається до Вас керівник ММО шкільних бібліотекарів міста. ..... Скажіть будь ласка, куди звертатися за справедливістю стосовно порушення законів про оплату праці? Керівництво держави запевняє нас про недопустимість переведенння бюджетників на півставки, а місцева влада чхати на це хоче, бо в бюжеті міста не вистачає коштів. Ось і хочуть зняти з бібліотекаря ( і так цього разу ображеного відсутністю уваги влади) або півставки, або доплати. Де шукати справедливість? ДЯКУЮ ЗА ВІДПОВІДЬ.
Відповідь. В першу чергу дотримуватись норм діючого законодавства, не погоджуватись на незаконні поступки, відстоювати свою позицію у правовому полі та співпрацювати із ЗМІ, профспілкою. Відповідно до статті 259 КЗпП України на профспілки та їх об’єднання покладено обов’язок щодо здійснення громадського контролю за додержанням законодавства про працю). Крім того, у разі порушення чинного законодавства, норм колективних договорів та трудових прав працівників можна звернутися на гарячу лінію до правових інспекторів праці апарату ФПУ за телефонами: (044) 528-70-67, (044) 528-70-74, (044) 528-70-75
Питання №6518 Valentina 06/02/2017 × 15:27
http://www.lutsk-crb.edukit.volyn.ua/
щиро вдячні вам за  титанічну роботу на цьому сайті, проте чи не змогли б  ваші  фахівці запропонувати  примірний зразок угоди про співпрацю з ОТГ?  В   Інтернеті   угоди  переважно комерційного характеру,  а як грамотно  її скласти та передбачити кошти за  надані методичні послуги (як радить офіс реформ)  не знаємо. Відомим Переліком  платних послуг   це не передбачено, а методичне забезпечення сільських бібліотек залишається актуальним  як ніколи. Була б дуже вдячна, якби надіслали зразок угоди на мою електронну адресу.
Відповідь. Ви не уточнили щодо об’єктів співпраці: ОТГ з ОТГ, район з ОТГ?

Умови надання субвенцій між місцевими бюджетами визначаються відповідним договором. Примірна форма договору про співробітництво визначається центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері розвитку місцевого самоврядування. Також, примірні форми договорів про співробітництво територіальних громад у формі делегування виконання окремих завдань, у формі спільного фінансування (утримання) підприємств, установ та організацій комунальної форми власності, у формі утворення спільного органу управління тощо затверджено Наказом Мінрегіону від 27.08.2014 № 233.
Питання №6517 Larysa 06/02/2017 × 12:53
Доброго дня. Шановні колеги підкажіть, будь ласка, які Інструкції і Положення про списання є на сьогоднішній день діючими. Дякую
Відповідь. При списанні майна (у т.ч. бібліотечного фонду) бібліотеки керуються порядками списання майна, затвердженими їх місцевими радами. Пропонуємо звернути увагу на НПА: ст. 18 ЗУ «Про бібліотеки і бібліотечну справу»; Постанова КМУ «Порядок списання об'єктів державної власності» від 08.11.2007 № 1314 /Режим доступу: http://zakon5.rada.gov.ua/laws/show/1314-2007-%D0%BF ); П.8 Порядку складання типових форм з обліку та списання основних засобів суб’єктами державного сектору(затверджено Наказом Мінфіну України від 13.09.2016 № 818 /Режим доступу: http://zakon5.rada.gov.ua/laws/show/z1336-16#n31 ); Положення про інвентаризацію активів та зобов’язань (затверджено Наказом Мінфіну України від 02.09.2014 № 879 /Режим доступу: http://zakon5.rada.gov.ua/laws/show/z1365-14 ).
Питання №6516 Ludmila 06/02/2017 × 11:00
Як списати твори Леніна в бібліотеці. Методичні чи практичні поради біліотекарю по списанню літератури партійної тематики
Відповідь. Списуйте. Причини списання бібліотечного фонду зазначені у с. 18 ЗУ «Про бібліотеки і бібліотечну справу» (від 27.01.1995 № 32/95-ВР, із змінами /Режим доступу: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/32/95-%D0%B2%D1%80 ). Методичних чи практичних порад щодо списання «літератури партійної тематики» апріорі існувати не може.
Питання №6515 ELECTRICIEN_BAGNOLET 04/02/2017 × 21:40
http://www.open-depannage-service.com/electricien-bagnolet/
Toutes mes félicitations d'avoir mis sur la toile ce site
Питання №6514 ALINA 03/02/2017 × 08:09
Порахуйте,будьласка,яка в мене повинна бути зарплата з вирахуванням всіх податків.Я бібліотекар1 кат.плюс отримую10%за стаж,плюс 35%доплати.
Відповідь. Питання в компетенції суто Вашого бухгалтера.
Питання №6513 Tetjana 02/02/2017 × 16:18
Доброго дня! До питання 6485. То для ліквідації бібліотеки тепер достатньо наказу відділу культури РДА?
Відповідь. Рішення приймає засновник бібліотеки.
Питання №6512 Valentina 02/02/2017 × 16:07
Ще раз про програму "Українська книга" і ОТГ.  Ви радили (в пит. №6500,6454)  щоб  бібліотеки ОТГ  напряму співпрацювали  з ОУНБ. Наприклад,  регіональна ОУНБ  з  відділом  комплектування, у штаті  якого 3 спеціалісти,  фізично не може робити той  обсяг роботи  по розподілу книг, який "звалився" на неї з утворенням ОТГ, тому що в області кількість бібліотек, що передані на бюджети ОТГ  постійно зростає. Районна  ЦБС  отримує партію книг в ОУНБ за дорученням, виданим відділом культури і  звітується перед ним за розподілені по філіях книги. Чи  може  районна ЦБС, отримавши  книги в ОУНБ, так само по дорученню з ОТГ віддавати книги на їхні бібліотеки, хоча це різні бюджети?  Наша бухгалтерія категорично проти. Може у Вас інша думка?
Відповідь. Готуємо офіційний запит до Держкомтелерадіо України.
Питання №6511 NINA 02/02/2017 × 14:43
http://schors-biblioteka.edukit.cn.ua
Доброго дня.
В сільській бібліотеці-філіалі в штаті якої 1 працівник, 
з 1.02.2017 року буде зміна кадрів і пердача бібліотечного фонду (6 тис. прим.документів).
Підкажіть будь ласка, протягом якого періоду під час приймання-предачі можуть працювати разом і отримувати зарплату бібліотекар, що здає фонд, та бібліотекар, що фонд приймає?
Дякуємо
З повагою, Сновська ЦБС
Відповідь. Проведення інвентаризації є обов’язковим у разі зміни матеріально відповідальних осіб, а також у разі зміни керівника колективу (бригадира), вибуття з колективу (бригади) більше половини його членів або на вимогу хоча б одного члена колективу (бригади) при колективній (бригадній) матеріальній відповідальності (на день приймання-передачі справ) (див. п.7 ПОЛОЖЕННЯ про інвентаризацію активів та зобов’язань, затверджено Наказом Мінфіну України від 02.09.2014 № 879). Керівник має видати Наказ про організацію приймання-передачі справ документів і майна. Затверджується склад комісії. Головою комісії за результатами роботи комісії складається Акт приймання-передачі справ, документів та майна бібліотеки. В акті приймання-передачі зазначаються такі дані: стан ведення поточного діловодства та збереження документів; наявність облікових регістрів; кількість переданих печаток, штампів (якщо є); опис матеріальних цінностей (меблі, комп’ютери тощо); бази даних (спеціалізовані програми, інтернет-ресурси (якщо є)) тощо. Зазначені відомості базуються на підтвердних документах роботи комісії (інвентаризаційних описах основних засобів та інших нематеріальних активів, актів, довідок), які є невід'ємною частиною акта приймання-передачі.

Працівник, який звільняється не може одночасно працювати із працівником, який працевлаштовується.
Питання №6510 Tanya 02/02/2017 × 12:52
Доброго дня! Прошу допомоги фахівців у  моєму питанні. Маю посаду: завідувач  бібліотеки ВНЗ І-ІІ рівнів акредитації ( стаж роботи в бібліотеці 27 років, вища бібліотечна освіта). Результати попередньої атестації у 2015 році: бібліотекар І категорії  зі встановленням 11 тарифного розряду. Будь –ласка, дайте роз’яснення, чи можу я в 2017 році пройти позачергову атестацію  на встановлення 12 тарифного розряду разом зі своїми працівниками, які претендують на  встановлення 11 розряду. Оскільки  тарифний розряд залежить від посади і кваліфікацію визначає керівник закладу, а також   «важливо дотриматись міжкваліфікаційного (міжпосадового) співвідношення», то чи можливе автоматичне  встановлення 12 тарифного розряду (за наказом керівника закладу).
Відповідь. Відповідно «Положення про проведення атестації працівників підприємств, установ, організацій та закладів галузі культури» )затверджено Наказом МКТ України від 16.07.2007 N 44 /Режим доступу: http://zakon5.rada.gov.ua/laws/show/z1023-07 ) позачергової атестації не передбачено. Також, повноваженнями атестаційної комісії не передбачено здійснювати підвищення тарифного розряду працівнику.

Не існує «автоматичного встановлення» тарифного розряду. Штатний розпис містить назви посад, чисельність персоналу, оклади за кожною посадою. Штатний розпис розробляють у межах затвердженого фонду заробітної плати. Право встановлювати тарифний розряд працівнику, який приймається на роботу або переходить з однієї посади на іншу, належить до повноважень власника або уповноваженого ним органу відповідно до посади і кваліфікації працівника.
Питання №6509 Olena 02/02/2017 × 08:30
http://www.lib-krm.org
Добрий день! Наше питання щодо платних послуг. Чи можна включити до переліку платних послуг по ЦСПБ таку - Роздрук кольорових сторінок з книжок, брошур, журналів, документів з фондів бібліотеки.  Ми виконуємо таку послугу за однією ціною із фотокопіюванням, репродукуванням, ксерокопіюванням. Але витрати на матеріали  для кольорового роздруку за ціною більші, ніж для чорно-білого друку. Чи можемо ми своїм рішенням ввести таку платну послугу? Адже у "Переліку платних послуг, які можуть надаватися закладами культури, заснованими на державній комунальній власності" така послуга відсутня.
Дякуємо за відповідь.
Відповідь. Так, Ви можете здійснювати кольоровий роздрук. У той же час, нагадуємо, що відповідно до Постанови Кабінету Міністрів від 12 грудня 2011 р. N 1271 вищезазначену послуга не включено до Переліку платних послуг, які можуть надаватися закладами культури, заснованими на державній та комунальній формі власності. Відповідно до ч.4 ст. 13 Бюджетного кодексу України власні надходження бюджетних установ отримуються додатково до коштів загального фонду бюджету і включаються до спеціального фонду бюджету. Але, кошти, отримані за кольоровий роздрук не можна буде використати на покриття витрат, пов'язаних з організацією та наданням послуг, що надаються бібліотекою згідно з її основною діяльністю. Кошти, отримані за кольоровий роздрук будуть перерозподілятись на інші потреби бюджетних установ (наприклад, оплату комунальних послуг, енергоносіїв тощо).
Питання №6508 ALLA 01/02/2017 × 16:30
Доброго дня !Дякую за відповідь №6504.Після фінансової перевірки в коледжі всім лаборантам і мені хто працює після 1996 року чи змінив посаду встановили відпустку 24 к.д. Мої колеги бібліотекарі отримують 28 к. д.Я вияснила на яких підставах мене перевели з28 к.д. на 24 к.д. До введення в дію Закону України «Про відпустки», тобто до 1 січня 1997 року, відповідно до діючої на той період постанови Ради Міністрів СРСР від 21.04.49 р. № 1577 «Об отпусках работникам научно-исследовательских, учебных и культурно-просветительных учреждений» директорам, їх заступникам з наукової роботи, завідуючим філіями, відділеннями, відділами, секторами, кабінетами и читацькими залами, головним і старшим бібліографам, головним та старшим бібліотекарям, бібліотекарям-перекладачам, бібліотекарям та бібліографам, бібліографам-редакторам, старшим редакторам, редакторам-спеціалістам і редакторам навчальних закладів усіх типів відпустка надавалася тривалістю 24 робочих дні.
З прийняттям Закону України «Про відпустки» всі види передбачуваних законом відпусток надаються у календарних днях.
Відповідно до п.2 постанови Верховної Ради України від 15.11.96 р. № 505 «Про порядок введення в дію Закону України "Про відпустки" з урахуванням змін, внесених Законом України від 2 листопада 2000 року N 2073 «Про внесення змін до Закону України "Про відпустки", за біліотечними працівниками зберігається на весь час їхньої роботи в даному навчальному закладі на тих же посадах відпустка тривалістю 28 календарних днів.
Таким чином, якщо працівник, починаючи з 1980 року і по даний час, працює на посаді бібліотекаря навчального закладу, йому має надаватися щорічна основна відпустка тривалістю 28 календарних днів .Так яка відпустка у мене?
Відповідь. Якщо Ви працюєте у коледжі з 1980 року на посаді бібліотекаря і за цей час не мали змін у категорії – за Вами зберігається відпустка більшої загальної тривалості (28 днів), ніж визначено відповідно до законів та інших нормативно-правових актів України (п. 2 Постанови ВР України Про порядок введення в дію Закону України "Про відпустки" від 15.11.1996 № 505/96-ВР).
Питання №6507 Zoya 01/02/2017 × 12:11
Добрый день!
Подскажите пожалуйста (библиотека публичная центральная) можно ли в дневнике работы библиотеки не вести учет выдачи литературы по отраслям, т.к. в отчетах подаем информацию за выдачу книг и периодики(журналы) и по языкам.
Заранее спасибо.
Відповідь. Так, можете, прийнявши відповідне методичне рішення.
Питання №6506 Olena 01/02/2017 × 09:21
Доброго дня. Допоможіть визначити індекс на видання: Гирич І.Б.Істричний путівник по Києву. Український Київ ХIХ - поч. ХХ ст.:культо-рологічний есей/ Ігор Гирич. - К.: Укр. пропілеї, 2016. - 710с. 26. 89(4УКР-2К)я2   чи    63.3(4УКР)я2. Дякую.
Відповідь. Індекс на це видання 63.3(4УКР)я2 .

Гол. бібліотекар ВК – Різніченко С.
Питання №6505 Tana 31/01/2017 × 19:53
Добрый вечер! Подскажите пожалуйста имеет ли право руководство ВУЗА требовать от сотрудников написать добровольно заявление на понижение зп с 11 разряда библиотекаря 1 кат. на 9 разряд,мотивируя,что данные рекомендации предложены проверяющими аудиторами.И какие нормы законодательной базы подтверждают вышеуказанные требования?
Відповідь. Тарифний розряд відповідає певній посаді. Відповідно Додатку 3 до Наказу МКТ України № 745 бібліотекар I категорії має 8-11 розряд. Конкретний розмір тарифного розряду визначено у штатному розписі і залежить від розрядів, які встановлено керівникам (зав. відділу, зав. сектору, гол. бібліотекарю), адже важливо дотриматись міжкваліфікаційного (міжпосадового) співвідношення. Зміна розряду у межах однієї посади (бібліотекаря I категорії) передбачає знижений розмір окладу (ставки), що підпадає під дію ч. 3 ст. 32 Кодексу законів про працю України. У зв’язку зі змінами в організації виробництва і праці допускається зміна істотних умов праці при продовженні роботи за тією ж спеціальністю, кваліфікацією чи посадою. Але, зміна істотних умов праці може бути визнана законною тільки в тому випадку, якщо буде доведена наявність змін в організації виробництва і праці.

Вищий спеціалізований суд України з розгляду цивільних і кримінальних справ у Листі від 27.09.2012 р. № 10-1389/0/4-12 уточнив: зміна істотних умов праці, зокрема зменшення заробітної плати, може бути визнана законною тільки в тому випадку, якщо буде доведена наявність змін в організації виробництва і праці, а не лише повідомлення працівника в установлений законом строк. Можливо затверджений фонд оплати праці не дозволяє у повному обсязі забезпечити виплату заробітної плати. Є інші шляхи економії і не лише за рахунок бібліотечних працівників.
Питання №6504 ALLA 31/01/2017 × 09:04
Доброго дня! У мене запитання: працюю в бібліотеці коледжу з 2010 року, до 2015 року відпустка складала 28 календарних днів .а з 2016 року встановили  відпустку 24 календарних днів.керуючись тим .що я працюю в бібліотеці після 1996 року.Чи це правомірно?
Відповідь. Відповідно ст. 6 ЗУ «Про відпустки» щорічна основна відпустка надається працівникам тривалістю не менш як 24 календарних дні за відпрацьований робочий рік, який відлічується з дня укладення трудового договору. Відповідно до ст.8 працівникам може надаватись додаткова відпустка за особливий характер праці. Конкретна тривалість щорічної додаткової відпустки за особливий характер праці встановлюється колективним чи трудовим договором залежно від часу зайнятості працівника в цих умовах.

Пропонуємо з’ясувати на якій підставі до 2015 року Вам надавали відпустку тривалістю 28 к.д. ЗУ «Про відпустку» прийнято у 1996 році.
Питання №6503 alla 31/01/2017 × 08:29
Уточнение к вопросу №6502. Работаю в библиотеке вуза.
Питання №6502 alla 31/01/2017 × 08:23
Здравствуйте, подскажите пожалуйста, приравнивается ли диплом филолога к диплому библиотекаря.?  У меня высшее филологическое образование.Работаю библиотекарем 1 категории, стаж 35 лет.  Имеет ли право руководство перевести с 11 разряда на 9, ссылаясь на то, что нет диплома библиотекаря?
Відповідь. Це різні дипломи. Але, зміна умов оплати праці фахівця в бік погіршення (переведення з 11 на 9 розряд) на підставі відсутності фахового диплому і при наявності 35-річного бібліотечного стажу (+ атестація, курси підвищення кваліфікації) - не відповідає статтям чинного КЗпП України.
Питання №6501 inna 30/01/2017 × 15:22
Доброго дня! Підкажіть будь ласка, площа бібліотеки налічує 450 кв. м., яку прибирає одна прибиральниця ( працює на 1,5 ставки згідно Штатного розкладу бібліотеки) під час перевірки зроблено зауваження, що змінились норми навантаження – площа прибирання 500 кв. на одного прибиральника. Підкажіть будь ласка, як називається цей документ і де з ним можна ознайомитись? І ще питання - якщо у разі переведення прибиральниці з 1,5 ставки на 1,0 ставки потрібно її попереджати за два місяці згідно КЗпП.
Відповідь. Відповідно до Міжгалузевих норм чисельності робітників, що обслуговують громадські будівлі, затверджених наказом Мінпраці від 11.05.2004 р. N 105, норма обслуговування технічної бібліотеки одним прибиральником службових приміщень при коефіцієнті заставляння 0,6 і більше становить 550,8 м2. У той же час, пропонуємо уважно проаналізувати Лист Мінсоцполітики від 27.02.2015 р. N 78/13/116-15. Ознайомившись із документами Ви прорахуєте навантаження і приймете відповідне рішення.
Питання №6500 ivanna 30/01/2017 × 12:28
Доброго дня! Дайте, будь-ласка, роз'яснення : бібліотеки, які були філіями ЦБС до моменту об'єднання населених пунктів у ОТГ отримували централізовано через відділ комплектування і обробки літератури ЦБС книги, отримані відповідно до Державних програм поповнення фондів. Наразі певна кількість бібліотек передана повністю з балансу ЦБС на баланси ОТГ. Яким чином ці бібліотеки мають отримувати літературу Державних програм, адже обласна бібліотека, яка отримує дану літературу працює лише з ЦБС, а ЦБС відповідно тільки зі своїми філіями. Зрештою, бібліотеки ОТГ залишаються без відповідного комплектування. Як бути в такій ситуації? Дякую.
Відповідь. 1. Бібліотеки ОТГ не залишаються «без відповідного комплектування». Відповідно п. 7.1. Розділу VII Порядку реалізації бюджетної програми «Випуск книжкової продукції за програмою «Українська книга» (затверджено Наказом Державного комітету телебачення і радіомовлення України 28.11.2012 № 313): книжкова продукція, випущена за державним замовленням, розповсюджується шляхом безоплатної передачі відповідно до розподілу, що здійснюється державним замовником з урахуванням результатів попереднього вивчення потреби у такій продукції, для поповнення фондів публічних бібліотек (загальнодоступних), у тому числі спеціалізованих (для дітей, юнацтва, осіб з фізичними вадами), спеціальних бібліотек (академій наук, науково-дослідних інститутів, навчальних закладів, музеїв, підприємств, установ, організацій), для забезпечення дипломатичних представництв України та українських громад за кордоном, культурно-просвітницьких товариств національних меншин та для задоволення інших загальнодержавних потреб. При цьому література, яка виходить мовами національних меншин України, передається бібліотекам товариств національних меншин України для задоволення культурно-освітніх потреб. У разі прийняття рішення про припинення юридичних осіб, визначених в абзаці першому пункту 7.1 цього розділу, шляхом ліквідації видання повертаються до Держкомтелерадіо.

У разі прийняття рішення про припинення юридичних осіб, визначених в абзаці першому пункту 7.1 цього розділу, шляхом реорганізації видання передаються до Держкомтелерадіо за умови, що правонаступник або правонаступники не заперечують проти такої передачі.

У випадку отримання Держкомтелерадіо видань, виданих за рахунок коштів державного бюджету, відповідно до цього Порядку Держкомтелерадіо передає їх юридичним особам, зазначеним в абзаці першому пункту 7.1 цього розділу.

2. Дане питання бібліотеки ОТГ мають узгодити з регіональною ОУНБ.
Питання №6499 Helena 30/01/2017 × 10:02
1.Чи мають право на отримання надбавки за особливі умови праці (до 50%) методист та бібліограф бібліотеки вищого навчального закладу?
2. Дайте будь ласка визначення поняття "єдиний читач" та "фактично обслугований" (для бібліотек вищих навчальних закладів)
Відповідь. 1. Відповідно додатку до Порядку виплати доплати за вислугу років працівникам державних і комунальних бібліотек, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 22 січня 2005 р. N 84 /Режим доступу: http://zakon5.rada.gov.ua/laws/show/84-2005-%D0%BF методист і бібліограф мають право отримувати надбавку за особливі умови роботи у граничному розмірі 50 відсотків посадового окладу.

2. Пропонуємо ознайомитись із Таблицею 2. Облік користувачів методичних рекомендацій «Технологічні аспекти обслуговування користувачів», представленими на нашому сайті у розділі Матеріали, лінк - Рекомендації /Режим доступу: http://profy.nplu.org/file/tech-aspect.pdf , або Розділом II. Користувачі, відвідування, звернення до бібліотеки ІНСТРУКЦІЇ щодо заповнення форми звіту N 6-НК "Звіт про діяльність державних, публічних бібліотек, централізованих бібліотечних систем (ЦБС), що віднесені до сфери управління Міністерства культури і туризму України" (затверджено Наказом МКТ України від 05.12.2007 N 75 /Режим доступу: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/z1385-07 ).
Питання №6498 Nadiya 28/01/2017 × 11:54
Доброго дня! Скажіть, будь ласка, якщо вихідні дня припадають на відрядження, чи повинна адміністрація надати їх працівникові в інші дні? І скільки зараз становлять щодобові виплати по відрядженню. Дякую.
Відповідь. Пропонуємо ознайомитись із п.п. 8 – 12 Інструкції про службові відрядження в межах України та за кордон (затверджено Наказом Міністерства фінансів України від 13.03.98 № 59 (із змінами) /Режим доступу: http://zakon0.rada.gov.ua/laws/show/z0218-98.
Питання №6497 Ivanкa 27/01/2017 × 20:02
Чи потрібно із зміною посадових окладів вносити зміни до Колективного договору ЦБС?
Відповідь. Так, потрібно. З 1 січня 2017 року МЗП не застосовується як розрахункова величина для визначення посадових окладів і зарплати працівників, а також інших виплат. Відповідні зміни внесено до ст. 96 КЗпП і ст. 6 ЗУ «Про оплату праці».
Питання №6496 Anatoliy 27/01/2017 × 17:09
Доброго вечора. До Нового року я  отримував заробітну плату по 8 тарифному розряду. Чи змінився мій тарифний розряд з 1 січня 2017 року, в зв’язку зпідвищенням мінімальної зарплати з 8-го на 10-й. Дякую.
Відповідь. Ваш 8 тарифний розряд залишається 8-им. З 1 січня 2017 року змінено розмір «базового» посадового окладу, який становить 1600 грн. Додатково див. відповідь на питання № 6475.
Питання №6495 Lyba 27/01/2017 × 14:07
Доброго дня!
Як записувати користувачів в бібліотеку, якщо в нових пластикових паспортах немає відмітки про прописку. Дякую.
Відповідь. Пропонуємо ознайомитись із відповіддю на питання № 6451.
Питання №6494 lesja 27/01/2017 × 13:19
Поясніть будь ласка, які бібліотеки відносяться до інших, згідно Наказу №745.
Відповідь. Див. відповідь на питання № 6492.
Питання №6493 Katerina 26/01/2017 × 23:23
Доброго дня! Допоможіть, будь ласка, розібратися в таких питаннях:

1. В липні 2015 року я звільнилась з посади бібліотекаря І категорії (9 розряд) ОУНБ (маю повну спеціальну вищу освіту (2009-2014) та бібліотечний стаж 18 років) і влаштувалась на посаду бібліотекаря загальної бібліотеки окремого факультету ВНЗ (за штатним розкладом - бібліотекар-фахівець) . Але, як виявилось, за 7-м тарифним розрядом, в вересні 2016 року мені було присвоєно 8-й розряд.

Питання:
  • Чи мав право роботодавець встановлювати розряд нижчий, ніж той, з яким я звільнилась?
  • Чи є в мене підстава вимагати 10 розряд та посаду, наприклад, провідного бібліотекаря?

2. Бібліотечний фонд бібліотеки ВНЗ - 15000 примірників + близько 2000 електронних видань + невеличкий фонд періодичних видань, зареєстровано 300 користувачів, середня денна відвідуваність - 20 кор., середня денна книговидача - 50 прим.+ електронні видання. Є комп'ютер з доступом в інтернет для користувачів та БФП.

Питання:
  • Чи є підстави для розширення штату хоча б на одну одиницю?
  • Чи можу я бути призначена на посаду завідуючої бібліотекою, якщо в мене немає підлеглих?

Дякую!
Відповідь. 1. ВНЗ має свій штатний розпис, який передбачає певні посади в бібліотеці. Розряд встановлюється у відповідності до наявних посад, зазначених у затвердженому штатному розписі. Отримати вищий розряд можливо при наявності відповідної вакантної посади.

2. Якщо Ви розрахуєте своє навантаження і зумієте довести, що бібліотека потребує збільшення штату – маєте право направити керівництву обґрунтовану пропозицію. Якщо штатним розписом передбачена посада зав. бібліотеки – Ви можете бути призначені на дану посаду, навіть без підлеглих.
Питання №6492 lesja 26/01/2017 × 15:43
Поясніть будь ласка, які бібліотеки відносяться до інших, згідно Наказу №475.
Відповідь. Пропонуємо ознайомитись із Додатком 7 до Наказу Міністерства культури і туризму України від 18.10.2005 N 745 /Режим доступу: http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/z1285-05/page5 та ЗУ «Про бібліотеки і бібліотечну справу» від 27.01.1995 № 32/95-ВР /Режим доступу: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/32/95-%D0%B2%D1%80 .
Питання №6491 Olena 26/01/2017 × 14:58
Розкажіть, будь ласка, які розряди та категорії встановлюються шкільним бібліотекарям. Хто їх встановлює? (Навчальний заклад?) Якому розряду відповідає яка категорія? Що робити, якщо розряд відомий (8-10), а категорію не встанавлювали? Наприклад. Працюю в шкільній бібліотеці 10 років. Закінчила ХДАК за фахом, магістр (2013-2014 н.р.). 9 розряд. До цього працювала вчителем російської мови та літератури (ІІ категорія). Через рік планується атестація. Якою буде розряд та категорія? Дякую.
Відповідь. 1. Тарифний розряд залежить від посади. Розміри тарифних розрядів і коефіцієнтів з оплати праці затверджено Наказом МКТ України за № 745 від 18.10.2005 (із змінами) /Режим доступу: http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/z1285-05 ). Кваліфікаційні вимоги до посад визначає Довідник кваліфікаційних характеристик професій працівників (випуск 81. Культура і мистецтво. Розділ «Бібліотеки, централізовані бібліотечні системи»), затверджений наказом Міністерства культури і мистецтв України № 168 від 14 квітня 2000 р.

2. Тарифний розряд, кваліфікацію визначає керівник закладу. Враховується і штатний розпис установи.

3. Атестаційна комісія не має повноважень підвищувати чи зменшувати кваліфікаційний розряд (див. п.4.6. ПОЛОЖЕННЯ про проведення атестації працівників підприємств, установ, організацій та закладів галузі культури, затверджено Наказом МКТ України 16.07.2007 N 44 /Режим доступу: http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/z1023-07 ).
Питання №6490 Janna 26/01/2017 × 14:12
Доброго дня! Скажіть будь ласка, якщо у шкільній бібліотеці 2 працівники - один з них має вищу професійнуосвіту, а другий середню професійну. Хто з них має право бути завідуючим? І за якими критеріями визначається завідуванян?
Дякую!
Відповідь. Відповідно до Довідника кваліфікаційних характеристик професій працівників (випуск 81. Культура і мистецтво. Розділ «Бібліотеки, централізовані бібліотечні системи»), затверджений наказом Міністерства культури і мистецтв України № 168 від 14 квітня 2000 р.
Питання №6489 Inna 26/01/2017 × 13:47

 Якщо назва книги: "Юрій Анатолійович Хоптяр", або "Петро Тронько - історик, краєзнавець", як визначити авторський знак? Справа в тому, що в "Авторських таблицях" Хавкіної за 1979 рік в п.10-му вказано, що авторський знак визначаться по прізвищу, а в наступних виданнях цей пункт відсутній.

Відповідь. Авторський знак складається з першої букви прізвища автора (або першої букви першого слова заголовка книги, якщо не зазначено автора) та числа, відповідного початковому складові цього прізвища чи заголовка. У Вашому випадку авторський знак визначаєте за прізвищами: Хоптяр і Тронько.
Питання №6488 galina 26/01/2017 × 13:41
Доброго дня! Підкажіть, будь- ласка,  скільки читачів і яка  книговидача і відвідування має бути у районній дитячій бібліотеці при четвертій групі оплати праці. Будемо дуже вдячні за відповідь.
Відповідь. Пропонуємо ознайомитись із Додатком 7 «ПОКАЗНИКИ для віднесення до груп за оплатою праці керівних працівників бібліотек та централізованих бібліотечних систем» до Наказу Міністерства культури і туризму України від 18.10.2005 N 745 /Режим доступу: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/z1285-05/page5 .
Питання №6487 galina 26/01/2017 × 10:06
Доброго дня! Ми перейшли на 4-ту групу оплати праці. Чи можна працівникам, які мають більше як 30 років стажу присвоїти 11 розряд, на посаді бібліотекаря ? Чи правомірно, що нам зняла начальник відділу культури  50%  надбавку і чи підлягає вона поверненню і чи фіксується вона в штатному розписі?
Відповідь. 1.Тарифний розряд залежить від посади, але не від стажу. 2. Постанову КМУ № 1073 від 30.09.2009 (із змінами) ніхто не відміняв. Розмір надбавки за особливі умови роботи встановлюється у граничному розмірі 50 відсотків посадового окладу. Це може бути і 50%, і 40%, і 25% і т.п.
Питання №6486 maria 26/01/2017 × 10:00
Доброго дня! Просимо дати відповідь на таке запитання: районна бібліотека перейшла з 3-ї групи оплати праці на 4-у. Згідно Наказу від 18.10.2005 № 745 "Про впорядкування умов оплати праці працівників культури на основі Єдиної тарифної сітки" з 1 січня 2009 року  відсутні розряди напроти графи - головні: бібліотекар, бібліограф, методист.
Поясніть, чи зберігаються ці посади при 4-ій групі оплати праці і за яким розрядом?

Щиро дякую за відповідь.
Відповідь. Посади головних: бібліотекаря, бібліографа, методиста не передбачено для бібліотек за IV групою оплати праці .
Питання №6485 Tetjana 25/01/2017 × 13:58
Доброго дня, шановні колеги! Скажіть, будь ласка, чи є підставою для реорганізації (з подальшою ліквідацією) районної бібліотеки наказ начальника відділу культури РДА. На сесії районної ради питання не розглядалося.
Відповідь. Це залежить від обсягів повноважень, які районна рада делегувала райдержадміністрації.
Питання №6484 Viktoria 24/01/2017 × 16:29
Доброго дня. Я працюю в шкільній бібліотеці на 1ставку зав. бібліотекою і 0,5 ставки бібліотекарем.  50% надбавку мені нараховують тільки на ставку зав. бібліотекою, а на 0,5 ставки бібліотекаря - ні.  Чи законно це?
Відповідь. Просимо уточнити, а яким чином оформлені Ваші трудові відносини? Ви отримуєте доплату: за виконання обов'язків тимчасово відсутнього працівника; за суміщення посад; за розширення зони обслуговування або збільшення обсягу виконуваних робіт? Дозволимо нагадати, що зазначені види доплат не встановлюються керівникам бюджетних установ, закладів та організацій культури, їх заступникам (див. п.4 Наказу МКТ України від 18.10.2005 N 745).
Питання №6483 Natalia 24/01/2017 × 11:42
Доброго дня! Розясніть, будь-ласка, чи може бібліотекар, працюючий на повну ставку (40 годин на тиждень), укладати короткорстроковий трудовий договір з громадською організацією на виконання робіт з отриманням винагороди (гонорар)?
Відповідь. Ми не можемо надати вичерпну відповідь, адже Ваш запит потребує уточнень. Так, сумісництво передбачає виконання працівником, крім основної, іншої регулярної оплачуваної роботи на умовах трудового договору у вільний від основної роботи час на тому ж або іншому підприємстві, в установі, організації або у громадянина (підприємця, приватної особи) за наймом. З працівником, який працює за сумісництвом, укладаються окремі трудові договори: за основною роботою і за сумісництвом. На відміну від сумісництва, додаткова робота у порядку суміщення професій (посад) провадиться працівниками за одним трудовим договором, на одному підприємстві, в установі, організації поряд з основною роботою і в межах установленої тривалості робочого дня.

Тому, звертаємо Вашу увагу на: Постанову Ради міністрів СРСР від 4 грудня 1981 р. №1145 «Про порядок і умови суміщення професій (посад)» /Режим доступу: http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/v1145400-81 , Наказ Мінпраці, Мін’юсту та Мінфіну № 43 від 28 червня 1993 р. /Режим доступу: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/z0076-93 , п.15 Постанови пленуму Верховного суду України від від 24.12.1999 № 13 /Режим доступу: http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/v0013700-99?nreg=v0013700-99&find=1&text=%F1%F3%EC%B3%F9%E5%ED%ED%FF&x=0&y=0.
Питання №6482 Roman 24/01/2017 × 10:37
  1. Чи потрібно на підручники ставити інвентарні номери? 2. Чи потрібно вести інвентарну і сумарну книгу на підручники та художню літературу? 3. Яка процедура списання старих підручників і якими документами оформити це списання? Будь-ласка, надайте інструкції, нормативно-правові акти, Закони України.
Відповідь. 1. Ні, не потрібно. Пропонуємо опрацювати «ІНСТРУКЦІЮ про порядок комплектування та облік підручників і навчальних посібників у бібліотечних фондах загальноосвітніх, професійно-технічних навчальних закладів та вищих навчальних закладів І-ІІ рівнів акредитації» (затверджено Наказом Міністерства освіти і науки України від 02.12.2013 № 1686 /Режим доступу: http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/z2137-13 ).

2. Ведуть дві Книги сумарного обліку (1 – на підручники, 2-гу – на фонд художньої літератури). Пропонуємо опрацювати «ІНСТРУКЦІЮ з обліку документів, що знаходяться в бібліотечних фондах» (затверджено Наказ Міністерства культури і туризму України від 03.04.2007 N 22 /Режим доступу: http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/z0530-07 ). Індивідуальний облік книг і брошур (художня література) здійснюється шляхом присвоєння кожному примірнику інвентарного номера. Формою ведення індивідуального обліку книг і брошур є Інвентарна книга.

3. Вилучення підручників здійснюється відповідно до Інструкції № 1686 від 02.12.2013 р. Форма АКТу списання вилучених документів з бібліотечного фонду затверджено Наказом Міністерства фінансів України від 13.09.2016 № 818 /Режим доступу: http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/z1336-16.

4. За додатковою інформацією пропонуємо звернутись до головного науково-методичного центру мережі освітянських бібліотек - Державної науково-педагогічної бібліотеки України імені В.О. Сухомлинського /Режим доступу: Телефон для довідок: (044) 467-22-14; Тел/факс: 440-35-48; E-mail: dnpb@i.ua
Питання №6481 natalia 24/01/2017 × 09:52
Згідно програми "Книговидання та книгорозповсюдження" за кошти  місцевого (районного) бюджету були випущені книги місцевого автора краєзнавчої тематики.  Скільки книг має отримати автор в особисте користування як автор? Або згідно якого положення чи закону йому  належить скількись екземплярів? Дякуємо!
Відповідь. Зазвичай за взаємною згодою сторін це прописується у розділі Права та обов'язки сторін відповідного письмового Договору, де обумовлюється кількість безплатних (авторських) примірників, які видавництво зобов'язане видати авторові (упоряднику, перекладачеві). У радянські часи така кількість була суворо регламентованою: авторові – 10 примірників (ця кількість була незмінною навіть у випадку, коли книгу писав колектив авторів, наприклад, з 12-15 осіб), перекладачу – 5, упоряднику – лише 2.
Питання №6480 Vita 24/01/2017 × 09:22
Чи обов'язково вилучати з фонду літературу видавництв Росії минулих років (до 2016 року)? Чи є перелік забороненої літератури? Якщо є - підкажіть посилання. Якщо треба списати - то згідно якої регламентуючої документації?
Відповідь. НАВІЩО з БФ вилучати літературу видавництв Росії минулих років?! Відповідно до пункту 3 частини третьої статті 4 Закону України «Про засудження комуністичного та націонал-соціалістичного (нацистського) тоталітарних режимів в Україні та заборону пропаганди їхньої символіки» вищезазначеного Закону заборона використання символіки комуністичного тоталітарного режиму не поширюється на випадки використання такої символіки «в експозиціях музеїв, тематичних виставках, Музейному фонді України, а також бібліотечних фондах на різних носіях інформації».

Вилучення з бібліотечних фондів конкретної бібліотеки будь-яких творів, а так само внесення творів до Державного реєстру національного культурного надбання, створення їх страхових копій тощо здійснюється виключно на загальних підставах, передбачених статтями 15-18 Закону України «Про бібліотеки і бібліотечну справу», у порядку, встановленому Міністерством культури України.

Звертаємо увагу на список російських видань, заборонених до ввезення на митну територію України /Режим доступу: http://ukranews.com/ua/news/347663-povnyy-spysok-zaboronenykh-v-ukraini-rosiyskykh-knyg .
Питання №6479 Ilona 24/01/2017 × 03:28
Поясніть, будь ласка, доплати бібліотекарям нараховують від 3200? Аванс отримала як і в минулому році. Дякуємо.
Відповідь. Ні. З 01.01. 2017 року виросли ставки єдиної тарифної сітки, які регулюють зарплати. Ставка першого тарифного розряду дорівнює прожитковому мінімуму – 1600 гривень. Від Єдиної тарифної сітки (ЄТС) встановлюється оклад. Чим вища кваліфікація – тим вищий коефіцієнт тарифної сітки, і, відповідно, вищий оклад. Від окладу нараховуються різноманітні надбавки, доплати. Додатково див. відповідь на питання № 6475.
Питання №6477 Elena 22/01/2017 × 13:39
Доброго дня!  Будь - ласка, роз'ясніть, директор ЦБС знаходиться на лікарняному, його тимчасово заміщує методист. Чи має він право звільнити працівника з роботи за власним бажанням.
Відповідь. Якщо установчими документами не обумовлено порядку призначення виконуючого обов’язки за посадою тимчасово відсутнього директора, відповідне рішення директор приймає особисто. Утім, покласти тимчасове виконання своїх обов’язків на іншого працівника(заступника, керівника структурного підрозділу тощо) директор може за таких умов: виконання обов’язків директора у разі його тимчасової відсутності передбачено посадовою інструкцією працівника;

працівник надав згоду на тимчасове виконання обов’язків директора.

Установчими документами підприємства (статутом, положенням) можуть установлюватися обмеження для працівника, який тимчасово виконує обов’язки директора. Інформацію про такі обмеження слід зазначити у тексті наказу про покладання обов’язків та делегування повноважень — із посиланням на відповідний пункт статуту (положення). Якщо таких обмежень статутом (положенням) не визначено, працівник, на якого покладені обов’язки директора, наділяється всіма його повноваженнями.
Питання №6475 lidija 21/01/2017 × 11:17
Доброго дня. Я працюю в сільській бібліотеці, маю вищу освіту, 26 років фахового стажу мала заробітню плату 3679 грн. Чому з нового року я буду отримувати таку саму зарплату? Коли мінімальна - 3200 і по ідеї до неї повинні доплюсовуватись надбавка за вислугу років, категорія спеціаліста. Поясніть, будь ласка. Дуже дякую.
Відповідь. Звертаємо увагу, що з 01.01 2017 року не застосовується мінімальна заробітна плата (3200 грн.) як розрахункова величина при побудові схеми посадового окладу. Із 01.01.2017 посадові оклади (тарифні ставки) працівників установ, закладів та організацій окремих галузей бюджетної сфери розраховуються виходячи з посадового окладу (тарифної ставки) працівника 1 тарифного розряду, визначеного у розмірі прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого на 1 січня календарного року, який у 2017 році становить 1 600 гривень. Наприклад, Ви маєте 12-ий тарифний розряд (1600 грн. х 2,12 = 3392 грн.). На підставі діючого законодавства Ви отримуєте доплату за вислугу років (30% від посадового окладу від 3392= 1017,60 грн.) та доплату за особливі умови праці ( до 50-ти %, наприклад 30 % - 1017,60 грн.). Сумарно, місячна заробітна плата становитиме: 3392 + 1017,60 + 1017,60 = 5427,20 гривень. У відповідності до приклада можете зробити власні розрахунки.
Питання №6474 maria 21/01/2017 × 10:54
Доброго дня! У мене виникло запитання такого характеру: у бібліотеці-філії ЦБС працює людина по сумісництву на час декретної відпустки основного працівника з 1 червня 2016 року. Право на відпустку вона має і хоче скористатись цим правом, але після відпустки людина планує звільнитись. Питання: скільки днів відпустки їй надається і який розмір оздоровчих їй повинні нарахувати? Дякую за відповідь.
Відповідь. Якщо працівник працює за сумісництвом, відповідно, він має основне місце роботи. Як правило, відпустка на підприємстві, де працівник працює за сумісництвом, надається в той самий час, коли працівник йде у відпустку за основним місцем роботи. Але, згідно з чинним законодавством, сумісник може по-різному брати свої щорічні відпустки за обома місцями праці. Тривалість відпустки за сумісництвом така сама, як і тривалість відпустки за основним місцем роботи, і не може бути меншою за 24 календарні дні за відпрацьований робочий рік, який відлічується з дня укладення трудового договору за сумісництвом. Відповідно до ст. 19 Закону України від 24.03.95 р. №108/95-ВР «Про оплату праці», працівники-сумісники отримують зарплату за фактично виконану роботу. Тому виплата відпускних розраховується виходячи із фактичного сумарного заробітку за розрахунковий період і фактично відпрацьованого часу. Порядок розрахунку відпускних або компенсації за невикористану відпустку для таких працівників такий самий, як і порядок розрахунку відпускних тим працівникам, для яких це місце роботи є основним.
Питання №6473 Iruna 20/01/2017 × 16:17
шкільний бібліотекар стаж 22роки освіта культурно-освітнє училище -бібліотечний спеціаліст курси підвищення кваліфікації 2016 рік  на яку категорію я можу претендувати?
Відповідь. Пропонуємо ознайомитись із Довідником кваліфікаційних характеристик професій працівників (випуск 81. Культура і мистецтво. Розділ «Бібліотеки, централізовані бібліотечні системи»), затверджений наказом Міністерства культури і мистецтв України № 168 від 14 квітня 2000 р. /Режим доступу: http://profy.nplu.org/file/500-legal-domen.pdf та Наказом МКТ України «Про впорядкування умов оплати праці працівників культури на основі Єдиної тарифної сітки» від 18.10.2005 № 745 (із змінами) /Режим доступу: http://zakon5.rada.gov.ua/laws/show/z1285-05 (див. Додаток 2, Таблицю 4 та Додаток 3 Таблицю 1).
Питання №6472 yana 20/01/2017 × 14:16
Добрий день!
До Вас звертаються шкільні бібліотекарі Сарненського району Рівненської області. Скажіть, будь ласка, чи правомірно поступила районна рада, яка на позачерговій сесії 20.01.17 прийняла рішення зняти 50% посадового окладу за особливі умови роботи (включаючи і січень місяць), а з березня місяця примусово відправляють у відпустку за свій рахунок на 14 днів.( дні розбивають:3дні в березні, 3 дні в квітні, і 8 днів червень-липень)
Відповідь. 1. На нашу думку - не правомірно, адже районна рада не має повноважень відміняти дію постанов КМУ. Відповідно Постанови КМУ від 30.09.2009 № 1073 (із змінами) бібліотечним працівникам встановлюється надбавка за особливі умови роботи у граничному розмірі 50 відсотків посадового окладу.

2. Відпустка без збереження заробітної плати за згодою сторін (ст. 26 Закону України «Про відпустки» від 15.11.1996 № 504/96-ВР /Режим доступу: http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/504/96-%D0%B2%D1%80/page2 ) надаються лише за бажанням працівника, а не з ініціативи роботодавця. Тобто примусове відправлення працівників у відпустки без збереження заробітної плати є грубим порушенням законодавства про працю, за що роботодавця в установленому порядку має бути притягнено до відповідальності.
StartПопередні10 previous pages [ 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 ] 10 next pagesНаступніEnd

Актуальна інформація

Вітаємо шановних відвідувачів на сайті, який супроводжує науково-методичний відділ Національної бібліотеки України імені Ярослава Мудрого (НБУ ім. Ярослава Мудрого). Наш відділ є науково-методичним та інформаційно-консультативним центром для публічних бібліотек України, а також співпрацює з бібліотеками різних типів і форм власності.

Пам'ятайте, що наповнення цього сайту - наша спільна робота. Якщо Ви маєте матеріали, що можуть зацікавити бібліотечну спільноту, або бажаєте підняти актуальну тему - чекаємо Ваших пропозицій на адресу method@nplu.org.

Шановні колеги! Якщо у вас змінилися реквізити (адреса, e-mail, URL, телефон тощо) надішліть повідомлення для відповідних коректив на сторінці сайту „Бібліотеки України”.


Вітаємо
For Librarians
Библиотекарю
Пошук



Голосування
Причини стримування інвестування роботодавцями коштів у професійне навчання бібліотечних працівників:
 
відсутність коштів
небажання інвестувати кошти в навчання працівників
необхідність економити кошти в умовах військового стану
недостатня зацікавленість працівників у підвищенні свого професійного рівня
Результати