Бібліотечному фахівцю

читальний зал – спеціально облаштоване приміщення, обладнане робочими столами для користувачів і призначене для роботи користувачів з документами б/ф
Розділи сайту

Закрити 1. Офіційна інформація

Закрити 2. Бібліотеки України

Закрити 3. Національні бібліотеки

Закрити 4. Сторінка дослідника

Закрити 5. Методисти рекомендують

Закрити 6. Статистична аналітика

Закрити 7. Бібліотечна планета

Закрити 8. Бібліолоція

Закрити 9. Бібліографи презентують

Мастрід

Закрити Інновації/проекти

Закрити Бібліотечний простір

Закрити ЕСМаР

Закрити Лауреати конкурсу

Закрити Нагороди і звання

Нове на сайті

Виставлено:

[25.12.2024]

БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА № 4 (106) 2024

[29.11.2024]

Умови редакційної передплати журналу «Бібліотечна планета» на 2025 рік.

Для цього необхідно

[05.07.2024]

Список нових надходжень до сектору організації професійної самоосвіти науково-методичного відділу в липні 2024 року

[24.06.2024]

БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА № 2 (104) 2024

[22.12.2023]

БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА № 4 (102) 2023

[03.10.2023]

БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА № 3 (101) 2023

[18.09.2023]

Список статей з зарубіжної фахової періодики за III квартал 2023 року

[05.07.2023]

БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА № 2 (100) 2023

[19.06.2023]

Список статей з зарубіжної фахової періодики за II квартал 2023 року

[20.05.2023]

Список нових надходжень до сектору організації професійної самоосвіти науково-методичного відділу

[06.05.2023]

Список нових надходжень до сектору організації професійної самоосвіти науково-методичного відділу в травні 2023 року

[05.04.2023]

БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА № 1 (99) 2023

[16.03.2023]

Список нових надходжень до сектору організації професійної самоосвіти науково-методичного відділу в березні 2023 року

[16.03.2023]

Список статей з зарубіжної фахової періодики за 4 квартал 2022 року

[27.02.2023]

Список нових надходжень до сектору організації професійної самоосвіти науково-методичного відділу в лютому 2023 року

[17.01.2023]

БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА № 4 (98) 2022

[23.12.2022]

Список нових надходжень до сектору організації професійної самоосвіти науково-методичного відділу в грудні 2022 року

[21.12.2022]

Список статей з зарубіжної фахової періодики за 4 квартал 2022 року

[18.11.2022]

Список нових надходжень до сектору організації професійної самоосвіти науково-методичного відділу в листопаді 2022 року

[04.11.2022]

Список статей з зарубіжної фахової періодики 3 квартал 2022 рр.

[05.10.2022]

Умови редакційної передплати журналу «Бібліотечна планета» на 2023 рік.

Для цього необхідно

[04.10.2022]

БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА № 3 (97) 2022

[10.09.2022]

Список нових надходжень до сектору організації професійної самоосвіти науково-методичного відділу в вересні 2022 року

[03.08.2022]

Список нових надходжень до сектору організації професійної самоосвіти науково-методичного відділу в першому півріччі 2022 року

[11.07.2022]

БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА № 2 (96) 2022

[29.06.2022]

БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА № 1 (95) 2022

[23.12.2021]

БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА № 4 (94) 2021

[16.12.2021]

Список нових надходжень до сектору організації професійної самоосвіти науково-методичного відділу в грудні 2021 року

[06.12.2021]

РЕДАКЦІЙНА ПЕРЕДПЛАТА ЖУРНАЛУ «БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА» НА 2022 РІК

[01.12.2021]

Список нових надходжень до сектору організації професійної самоосвіти науково-методичного відділу в листопаді 2021 року

[20.10.2021]

Список нових надходжень до сектору організації професійної самоосвіти науково-методичного відділу в жовтні 2021 року

[27.09.2021]

БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА № 3 (93) 2021

[01.09.2021]

Список нових надходжень до сектору організації професійної самоосвіти науково-методичного відділу в серпні 2021 року

[06.07.2021]

«Перелік стандартів з довідково-інформаційної, бібліотечної, видавничої справи і суміжних галузей» / (чинні в Україні станом на 01.07.2021 р.)

[30.06.2021]

Список нових надходжень до сектору організації професійної самоосвіти науково-методичного відділу в червні 2021 року

[23.06.2021]

БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА № 2 (92) 2021

[31.05.2021]

Список нових надходжень до сектору організації професійної самоосвіти науково-методичного відділу в травні 2021 року

[07.05.2021]

XІІІ Всеукраїнська науково-практична конференція «Бібліотека і книга в контексті часу»

[29.03.2021]

БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА № 1 (91) 2021

Інформація від майстра
Відвідувачі

   відвідувачі

   відвідувач online


Page Rank Check
Запитання-відповіді


В цьому розділі можна поставити фахові питання. Для цього необхідно скористатися браузером Mozilla Firefox або ел. скринькою НМВ: method@nplu.org
Питання, що стосуються роботи ЕСМаР, надсилайте на ecmap@nplu.org
Шановні колеги, перш ніж поставити питання, пропонуємо скористатись Пошуком, чи не знаходиться вже готова відповідь у базі "Запитання-відповіді". Пошук здійснюється за ключовими словами.
P.S.: Увага! З метою надання більш чітких відповідей, просимо в питаннях конкретизувати регіон, вид Вашої бібліотеки за призначенням (публічна, спеціальна, спеціалізована) та за значенням (обласна, міська, районна, селищна, сільська).
P.P.S.: Питання "де знайти в електронному вигляді, в інтернеті, в бібліотеці" вважаються тролінгом і видаляються.

Питання №6623 luda 30/03/2017 × 16:40
Доброго дня! Шановні колеги, прочитавши відповідь на запитання 6617не зрозуміло,як сьогодні зберегти діючу ЦБС і чи це можливо, від реорганізації,при тому, коли  ОТГ приймає рішення про передачу окремих бібліотек-філій ЦБС із спільної комунальної власності сіл району у комунальну власність ОТГ? Дякую.
Відповідь. Якщо райрада прийняла рішення про передачу бібліотек-філій, а радою об’єднаної територіальної громади проголосовано рішення щодо прийняття цих бібліотеки-філії (майнових комплексів) – ЦБС буде реорганізовано. Інколи збереження ЦБС відбувається, коли межі одного району повністю співпадають з межами однієї ОТГ (один район – одна громада).
Питання №6622 viktoriya 30/03/2017 × 09:13
Добрий день.  Дайте, будь ласка, конкретну відповідь на хвилююче питання. Маю дві вищі освіти - бібліотечну та педагогічну, і працюючи в шкільній бібліотеці ще маю 4 часи викладання факультативу в цьому ж закладі. Чи повинна я відпрацьовувати ці часи понад свій робочий час, чи вони й так входять в нього? Дякую за відповідь.
Відповідь. За сумісництвом працівник виконує роботу у вільний від основної роботи час, а за суміщенням професій (посад) – у той самий проміжок робочого часу, що відведений для основної роботи.
Питання №6621 Antonina 30/03/2017 × 00:30
Я перебуває у відпустці по догляду за дитиною до 3 років. Бібліотека має перейти до ОТГ. Можна вийти з відпустки на неповний день?

Відповідь. Якщо жінка перебуває у відпустці по догляду за дитиною до 3 років і отримує матеріальну допомогу на дитину, їй дозволяється працювати на умовах неповного робочого дня / тижня з відповідною зарплатою. Також вагітна жінка може просити встановити гнучкий робочий графік без зменшення кількості робочих годин, а молода мама за домовленістю з роботодавцем під час декретної відпустки може працювати дистанційно. Жінці з дитиною до 1,5 років дозволено годувати малюка під час робочого дня (кожні 3 години - перерва від 30 хвилин в залежності від кількості дітей).
Питання №6620 Elena 29/03/2017 × 17:36
Прошу надати відповідь на питання: Чи повинен директор школи вказувати кваліфікаційну категорію бібліотекаря,якщо він працює на посаді бібліотекар (стаж 33 роки і в попередньому атестаційному листі було зазначено провідний бібліотекар) і в яких документах ( трудова книжка, атестаційний лист,наказ). В атестаційному листі не пишуть провідний бібліотекар,а тільки відповідає займаній посаді. Дякую
Відповідь. Є штатний розпис школи, в якому зазначаються структурні підрозділи, посадові оклади працівників, а також надбавки та доплати до цих окладів. Саме директор школи визначає конкретний розмір посадового окладу бібліотечного працівника з урахуванням кваліфікаційного рівня спеціаліста в межах фонду оплати праці, згідно зі схемами посадових окладів, затвердженими наказом Міністерства культури і мистецтв України від 18.10.2005 N 745 «Про впорядкування умов оплати праці працівників культури на основі Єдиної тарифної сітки» (зі змінами та доповненнями). У заяві на працевлаштування Ви мали вказати посаду, а також у наказі про прийняття на роботу зазначається Ваша посада. У трудовій книжці здійснюється запис про найменування посади, на яку Вас прийнято.
Питання №6619 Ilona 29/03/2017 × 17:14
Чи може бути заступник у завідувача відділу обслуговування міської бібліотеки?
Відповідь. Міська бібліотека (як і інше підприємство, установа, організація)самостійно визначає свою організаційну структуру, встановлює чисельність працівників і штатний розпис (п.3 ст. 64 Господарського кодексу України). Так, у невиробничій сфері для ефективного управління передбачають 1-го заступника на кожні 10-15 працівників відділу.
Питання №6618 vitrier_cachan 29/03/2017 × 14:41
http://www.vitrier-conseils.com/vitrier-cachan/
Super site, j'adore !
Питання №6617 Anna 28/03/2017 × 11:02
Доброго дня! Шановні колеги! Ви не відповіли на запитання 6607. У нас в районі зберіглася ЦБС. Всі бібліотеки району   перебувають на балансі відділу культури райдержадміністрації, зарплату бібліотекарі отримують також через відділ культури. Чому   не може бути ЦБС, підстави для реорганізації ЦБС???
Дякую.
Відповідь. Відповідь на питання № 6607 надано. Там розглядалась ситуація відсутності ЦБС. Якщо у Вашій ЦБС трудові книжки працівників (у т.ч. із сільських філій) знаходяться у РЦБ (або районному відділі культури), заробітну плату отримують із районного бюджету (у т.ч. працівники сільських бібліотек-філій ЦБС) – ЦБС є діючою.
Питання №6616 Roman 27/03/2017 × 13:54
Як бібліотеці набути наукового статусу?
Відповідь. Наукова-дослідна (науково-технічна) установа (наукова установа) – це юридична особа незалежно від форми власності, створена в установленому законодавством порядку, для якої наукова або науково-технічна діяльність є основною і становить понад 70 % загального річного обсягу виконаних робіт (див. ЗУ «Про наукову і науково-технічну діяльність» від 26.11.2015 № 848-VIII /Режим доступу: http://zakon5.rada.gov.ua/laws/show/848-19 ).
Питання №6615 Olga 27/03/2017 × 11:02
http://lib.ber.te.ua
Доброго дня!
Публічна центральна районна бібліотека ім. Т.Г. Шевченка м. Бережани, Тернопільська обл.
Із створенням громад (до речі жодна ще не зареєстрована в нашому регіоні) в м. Бережани влада почала всілякими маніпуляціями розвалювати бібліотечну систему. Реорганізацією це не називали - без погодження Міністерства будь-які дії чинили, спиралися на рішення сесії районної ради, яка постановила перенести 2 районні бібліотеки (дитячу і дорослу) у с. Жуків...На даний час вже знайшли в місті приміщення, підремонтували його і 16 березня 2 районні бібліотеки без книжкових фондів (книжковий фонд залишився у так званій новоствореній комунальній міській бібліотеці ім. Б. Лепкого) перевезли туди, а влада "поділилася" у соціальних мережах радістю - відбулося відкриття районної бібліотеки...Якої? Хто і коли давав дозвіл на її закриття?
І ще одне запитання не дає спокою: (до речі, на нього у нас ніхто не може дати відповідь) - хіба мав право начальник райвідділу культури В. Коковін звільнити з посади молодого ерудованого директора з 20-річним стажем роботи та певним досвідом на бібліотечній ниві, помінявши його на пенсіонера-педагога Булу Б.В., який у свій час "добив до ручки" Бережанську ЗОШ №2, за що був звільнений, але зараз призначений на посаду директора Бережанської районної бібліотеки, а колишній її директор А.Л. Заруцька звільнена з роботи повністю.
Хочемо запитати - в кого шукати захисту і розуміння? Суд виніс рішення повернути Заруцьку А.Л. на робоче місце, але, після касації, яку подала влада - рішення стало протилежне...Приміщення, в якому раніше розміщалися із своїми книжковими фондами 2 районні бібліотеки, районна влада не зберегла і віддала його мерії міста, не громаді, а мерії. Будь-ласка, дайте нам пораду, як далі діяти? Змиритися? Але де ж це бачено, щоби 2 людини-пенсіонери, без стажу і досвіду бібліотечної справи (директор районної бібліотеки та директор новоствореної міської бібліотеки були людьми пенсійного віку) і займали керівні посади, а людина з 2-ма вищими освітами та 20-річним досвідом роботи стояла на базарі, тому що так "постаралася" влада, щоби в такий спосіб розвалити централізовану бібліотечну систему, віддати приміщення бібліотеки мерії міста, а на даний час у 3-х кімнатках знову "відкрити" районну бібліотеку - ОДНУ замість двох, які функціонували раніше. Всі книжкові фонди 2-х районних бібліотек передані новоствореній міській комунальній бібліотеці ім. Б. Лепкого. Якщо можна, дайте відповідь ще на цей емейл. Наперед вдячні Вам.
Відповідь.Ситуація для нас заплутана. Дійсно, місцева рада має всі повноваження щодо реорганізації бібліотек, але такі дії мають відбуватись у правовому полі. Нам невідомі першоджерела, а саме рішення райради щодо реорганізації бібліотек, рішення щодо створення комісії з інвентаризації, наявність Акту приймання-передачі основних засобів (у т.ч. БФ), рішення конкурсної комісії щодо призначення керівника міської бібліотеки і т.п. Саме тому ми не можемо надати однозначну відповідь.

Рекомендуємо не відступати і не здаватися, набратися терпіння і пройти всі судові інстанції. Впевнені, що остаточні судові рішення будуть на Вашу користь.
Питання №6614 tamara 27/03/2017 × 08:59
Уважаемые коллеги! Помогите, пожалуйста, зашифровать по УДК книгу по генеалогии (включает историю рода, воспоминания, архивные документы, родословные таблицы  и т.д.). Большое спасибо за помощь!
Відповідь. Кабінет Міністрів України постановив, що відповідальною за методичне забезпечення впровадження Універсальної десяткової класифікації є державна наукова установа “Книжкова палата України імені Івана Федорова”.
Питання №6613 Anna 24/03/2017 × 13:12
Доброго дня! Будьте ласкаві, дайте пораду  :
1. Де можна дізнатися кваліфікаційні вимоги до посад бібліотекарів ВНЗ?
2. Чи потрібно, в кінці року, на кожного працівника складати звіт проробленої за рік ним роботи?
3. Чи можливо  бібліотекаря з  15 річним стажем перевести на бібліотекаря I категорії без рекомендацій атестаційної комісії?
Відповідь. 1.Пропонуємо ознайомитись із Довідником кваліфікаційних характеристик професій працівників (випуск 81. Культура і мистецтво. Розділ «Бібліотеки, централізовані бібліотечні системи»), затверджений наказом Міністерства культури і мистецтв України № 168 від 14 квітня 2000 р.

2. Так, це Ваш індивідуальний звіт роботи за рік.

3. Атестаційна комісія не впливає на умови зміни істотних умов праці в установі. Дане питання регулюється КЗпП України, а саме ч. 3 ст. 32 КЗпП.
Питання №6612 tamara 23/03/2017 × 21:23
Працюю бібліотекарем в загальноосвітній школі  (27 класів), чи маю право одночасно на дві доплати  - 15 %  за завідування бібліотекою   та 15 % за роботу з врахуванням фонду шкільних підручників ?
Відповідь. На доплату за завідування бібліотекою права не маєте.
Питання №6611 INNA 23/03/2017 × 15:31
Доброго дня! Розясніть будьласка. З 2016 року працюю  бібліотекарем абонементу в ВНЗ І-ІІ рівня акредитації, здобула  другу вищу фахову освіту в 2016 році. На разі  маю 8 тарифний розряд. Чи маю право на отримання 9 тарифного розряду без проходження атестації? Яким документом це передбачено? Дякую.
Відповідь. Див. відповідь на питання 6599.
Питання №6610 Raisa 23/03/2017 × 13:57
http://bib-trost.blogspot.com/
Шановні колеги!  Сподіваємось на вашу допомогу! Чи має право директор КЗ "ЦРБ" не надати книгу наказів на прохання профспілки для ознайомлення з наказами по бібліотеці? Чи має право підпису документів директор комунального закладу звільнений сесією районної ради на час проходження конкурсу, але призначений на цей час в.о. директора бібліотеки?
Відповідь.1. Організації профспілок має діяти відповідно до ЗУ «Про професійні спілки, їх права та гарантії» (редакція від 01.01.2016 р. /Режим доступу: http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/1045-14 ). 2. В.о. директора бібліотеки працює в межах, розпорядчого акту засновника КЗ "ЦРБ" (райрада).
Питання №6609 Ludmila_ 23/03/2017 × 11:45
Я працюю в шкільній бібліотеці, отримую заробітню плату по 12 тарифному розряду. З якого посадового окладу мені повинні розраховувати з лютого 2017, якщо в грудні 2016 мені розраховували з 2830.00 посадового окладу, з січня 2017 - 3392.00.
Відповідь. Функціональними обов’язками науково-методичного відділу не передбачено здійснення перерахунків посадових окладів. Дане питання у компетенції Вашого керівника і бухгалтерської служби.
Питання №6608 Ludmila 23/03/2017 × 07:44
Добрий день, шановні колеги. Підкажіть як правильно списати бюст Леніна, стільці, старі шафи?
Відповідь. Відповідно до Положення про надходження, рух та вибуття основних засобів, яке діє у Вашій установі. Форми Актів списання затверджено Наказом Міністерства фінансів України від 13.09.2016 № 818 /Режим доступу: http://zakon0.rada.gov.ua/laws/show/z1336-16 .
Питання №6607 ekaterina 21/03/2017 × 21:02
http:// www.myklibsystem.tk/
Доброго вечора! Проглянувши «МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ З ОРГАНІЗАЦІЇ МЕРЕЖІ ПУБЛІЧНИХ БІБЛІОТЕК у ОБ'ЄДНАНИХ ТЕРИТОРІАЛЬНИХ ГРОМАДАХ» на сайті Міністерства культури україни у розділі ІІ. «Варіанти організації мережі публічних бібліотек в ОТГ» я помітила цікавий запис «У разі,якщо в районі ЦБС відсутня, орган  місцевого самоврядування ОТГ на базі публічних бібліотек, що функціонують на її території, утворює публічну бібліотеку з філіями».Дайте,будь – ласка, пояснення в яких випадках ЦБС при наявності бібліотек у сільській місцевості може не бути. Заздалегідь дякую. 
Відповідь. Шановна колего! Маємо констатувати, що ЦБС в Україні залишилися у меншості районів. Сільські бібліотеки перебувають у комунальній власності відповідних громад (майно бібліотек перебуває на балансі сільських рад, бібліотекарі отримують зарплату у сільських радах). При цьому районна бібліотека перебуває у спільній комунальній власності територіальних громад сіл, селищ, міст відповідного району (майно бібліотеки перебуває на балансі відділу культури райдержадміністрації, зарплату бібліотекарі отримують також через відділ культури).

Заступник ген. директора - Наталя Розколупа
Питання №6606 Inna 21/03/2017 × 15:28
Доброго дня ! Підкажіть механізм передачі бібліотечних фондів з ЦБС до ОТГ, а також надішліть зразки актів. Дякуємо.
Відповідь. Пропонуємо ознайомитись із відповідними рекомендаціями на блозі «Публічна бібліотека об’єднаної територіальної громади» Національної бібліотеки України імені Ярослава Мудрого: http://oth.nplu.org/ .
Питання №6605 MGryb 21/03/2017 × 10:04
Мене цікавить теж питання: "Чи директор районної  бібліотеки для  дорослих зобов"язаний  подавати електронну  декларацію?"
Відповідь. Див. відповідь на питання №6586.
Питання №6604 Nadija 21/03/2017 × 09:53
Доброго дня! Скажіть будь ласка, чи повинен директор центральної районної бібліотеки подавати Е- декларацію. Дякую
Відповідь. Див. відповідь на питання №6586.
Питання №6603 Irina 21/03/2017 × 01:26
Дуже часто бібліотекарі працюють в умовах ненормованого робочого дня. Чи проводиться оплата цього часу? Дуже дякую.
Відповідь. Оплата таких годин провадиться згідно з окладом (тарифною ставкою) працівника, пропорційно до відпрацьованого часу. Водночас діють 2 правила:

у разі потреби ця категорія працівників виконує роботу понад нормальну тривалість робочого часу (така робота не вважається надурочною, а отже — не підлягає подвійній оплаті);

роботодавець не має права систематично залучати працівників, які працюють за таким режимом, до роботи понад установлену тривалість робочого часу, а кількість годин перепрацьованого часу при такій роботі визначається в колективному договорі.
Питання №6602 Lidja 20/03/2017 × 19:20
Доброго вечора! Прошу допомогти розібратися в такому питанні: у нас створилася у грудні ОТГ до якої увішли 35 б-к ЦБС, на сьогодні йде процес прийняття у штат ОТГ працівників галузі культури і нам пропонують звільнити людей потім призначити з  випробувальним терміном. Чи правомірні дії керівника ОТГ якщо це є зміна власника,ліквідації не було, чи можна призначати працівника який пропрацював у галузі 30 років, має вищу фахову освіту з випробувальним терміном.Дуже буду вдячна, можна відповідь надіслати на пошту.

Відповідь. Відповідно до ст. 36 Кодексу законів про працю України (КЗпПУ) зміна підпорядкованості підприємства, установи, організації не припиняє дії трудового договору. У разі зміни власника підприємства, а також у разі його реорганізації (злиття, приєднання, поділу, виділення, перетворення) дія трудового договору працівника продовжується. Припинення трудового договору з ініціативи власника або уповноваженого ним органу можливе лише у разі скорочення чисельності або штату працівників (пункт 1 частини першої статті 40 КЗпПУ).

Пунктом 1 частини першої статті 40 КЗпПУ регламентується, що трудовий договір може бути розірваний власником або уповноваженим ним органом у разі змін в організації виробництва і праці, в тому числі ліквідації, реорганізації, банкрутства або перепрофілювання підприємства, установи, організації, скорочення чисельності або штату працівників. При цьому звільнення допускається, якщо неможливо перевести працівника за його згодою на іншу роботу.

При цьому відповідно до ст. 492 КЗпПУ про наступне вивільнення працівників персонально попереджають не пізніше ніж за два місяці. Одночасно з попередженням про звільнення у зв’язку із змінами в організації виробництва і праці власник або уповноважений ним орган пропонує працівникові іншу роботу на тому самому підприємстві, в установі, організації. При відсутності роботи за відповідною професією чи спеціальністю, а також у разі відмови працівника від переведення на іншу роботу на тому самому підприємстві, в установі, організації працівник, на власний розсуд, звертається за допомогою до державної служби зайнятості або працевлаштовується самостійно. У разі якщо вивільнення є масовим відповідно до статті 48 Закону України “Про зайнятість населення”, власник або уповноважений ним орган доводить до відома державної служби зайнятості про заплановане вивільнення працівників.
Питання №6601 svetlana 20/03/2017 × 17:13
Доброго дня! Скажіть будь-ласка, за скільки днів та в якій формі повинні попередити про переатестацію (офіційно по філіям не було в письмовому вигляді наказу, просто в центральній бібліотеці видали запитання і завдання). І якщо у мене в цей час відпустка і я їду з міста, коли і де можна здати переатестацію. Дякую.
Відповідь. Поняття «переатестація» у НПА – відсутнє. Відповідно до Положення про атестацію працівників підприємств, установ, організацій та закладів галузі культури (затверджено Наказом МКТ України від 16.07.2007 N 44) перелік орієнтовних питань, що виносяться на атестацію, узгоджується з відповідним профспілковим органом і доводяться до відома працівників, які підлягають атестації, не пізніше ніж за два місяці до її початку. Існує повторна атестація, яка проводиться не пізніше ніж через рік у разі прийняття рішення про невідповідність працівника займаній посаді або виконуваній роботі та рекомендації комісії щодо направлення працівника на навчання.

Якщо під час атестації працівники у відпустці – у наказі зазначається окремий день проходження атестації.
Питання №6600 natalia 20/03/2017 × 15:08
http://library.ck.ua
Шановні колеги! В методичних рекомендаціях щодо  роботи бібліотек не прослідковується вирішення питання їх звітності.  Хоч в перших рекомендаціях Розколупи Н.І. було прописано що ОУНБ залишаються основними методичними центрами,а в рекомендаціях, що є на сайті МінІстерства про цей напрямок нічого не йдеться. Так як щодо звітності цих закладів буде вирішено питання?
Відповідь. Нових НПА, які б урегульовували це питанні - не існує, тому необхідно діяти у відповідності до норм діючого законодавства. Зокрема, згідно зі статтею 18 Закону України “Про державну статистику” респонденти зобов’язані безкоштовно у повному обсязі, за формою, передбаченою звітно-статистичною документацією, у визначені терміни подавати органам державної статистики достовірну статистичну інформацію і дані бухгалтерського обліку.

Повідомляємо, що за ст. 186.3 Кодексу України про адміністративні правопорушення, неподання органам державної статистики даних для проведення державних статистичних спостережень або подання їх недостовірними, не в повному обсязі, не за формою, передбаченою звітно-статистичною документацією, чи із запізненням; незабезпечення належного стану первинного обліку; порушення порядку ведення Єдиного державного реєстру підприємств і організацій України – тягне за собою накладення штрафу на посадових осіб та громадян – суб’єктів підприємницької діяльності – від десяти до п’ятнадцяти неоподаткованих мінімумів доходів громадян.
Питання №6599 Svitlana 17/03/2017 × 18:26
Доброго дня! З 2012 року працюю шкільним бібліотекарем, здобула повну вищу освіту в 2016 році. Чи маю право на отримання 9 тарифного розряду без проходження атестації? Яким документом це передбачено? Дякую.
Відповідь. Посадові оклади бібліотекарів навчальних закладів установлюються відповідно до наказу Міністерства культури і туризму України «Про впорядкування умов оплати праці працівників культури на основі Єдиної тарифної сітки» від 18 жовтня 2005 р. № 745 (із змінами). Вирішення питань, пов’язаних із встановленням посадових окладів працівникам, виходячи із схем тарифних розрядів, в межах затвердженого фонду заробітної плати знаходиться в компетенції керівника школи (п.7 Наказу № 745).

Атестаційна комісія не має повноважень щодо підвищення тарифного розряду.
Питання №6598 svitlana 16/03/2017 × 15:16
Доброго дня! 1.Підкажіть будь-ласка чи обов’язково працівникам  сільської бібліотеки треба створювати комісію та складати акт про знищення формулярів користувачів, якщо користувач не відвідує бібліотеку протягом більш ніж рік і не винен в бібліотеку літературу.  Чи будуть правомірні дії працівників бібліотеки якщо формуляри були знищені без складання акту? На які нормативні документи треба опиратись? 2.До сільської бібліотеки прийшли працівники сільської ради з розпорядженням голови сільської ради про створення комісії з проведення інвентаризації «Щоденників роботи бібліотеки» та документів по обліку діяльності бібліотеки за період з 2011р. по 2016 р. без вказання мети інвентаризації та причин та серед членів комісії не було жодного фахівця з бібліотечної справи.  Я працюю майже 30 років у сільській бібліотеці і це вперше в моїй практиці. Що таке « інвентаризація «Щоденника роботи» та документів обліку діяльності бібліотеки»? Які нормативні документи регламентують таку перевірку? Дякую. 1.
Відповідь. Документи, за якими закінчився термін зберігання, передбачений Переліком типових документів, що створюються в діяльності органів державної влади та місцевого самоврядування, інших установ, організацій і підприємств, із зазначенням термінів зберігання документів, можуть бути знищені. Так, термін збереження формулярів читачів - Доки не мине потреба. Відмітка “Доки не мине потреба” означає, що документи мають лише тривале практичне значення. Строк їх зберігання визначається самими організаціями, але не може бути меншим одного року. Термін збереження Щоденників роботи бібліотеки – 3 роки, картотеки формулярів читачів (ЄРК) - 3 р. після перереєстрації читачів і повернення книг, Актів списання періодичних видань - 3 роки і т.п. Обчислення строків зберігання документів проводиться з 01 січня року, який іде за роком завершення їх діловодством. Під час знищення документів, строк зберігання яких закінчився, необхідно, дотримуватись вимог, передбачених законодавством, а саме: ПРАВИЛ організації діловодства та архівного зберігання документів у державних органах, органах місцевого самоврядування, на підприємствах, в установах і організаціях (затверджено Наказом Мінюстиції України від 18.06.2015 № 1000/5 /Режим доступу: http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/z0736-15 .

2.В бібліотеці створюється велика кількість документів, які регламентують її діяльність : плани, звіти, формуляри, Щоденники роботи бібліотеки, накладні, акти тощо. Перелік обов’язкових облікових документів та термін їх зберігання визначаються Номенклатурою справ. Номенклатура справ забезпечує оперативний пошук, облік та зберігання документів, підготовку до їх архівного зберігання та подальшого використання на практиці. За вилучення для знищення тих документів, практичне значення яких вичерпалося, а строк зберігання — закінчився, відповідальний, у Вашій ситуації, засновник бібліотеки.
Питання №6597 Larisa 16/03/2017 × 14:37
http://josefina200864@maui.ru
В библиотеку поступила книга об истории  города Тирасполя. В Википедии указано,что это столица непризнанной Приднестровской Молдавской республики(ПМР). Как зашифровать данную книгу ? : 63.3(4МОЛ) или 63.3(4ПМР)
Відповідь. На дану книгу пропонуємо індекс 63.3(4МОЛ5)

Різніченко С.О., гол. б-р ВК.
Питання №6596 Julija 16/03/2017 × 12:48
Доброго дня, шановні колеги! На жаль, на даний час як  в країні, так і в нашій ВУЗівській  бібліотеці складні часи. Відбувається скорочення. При розгляді кандидатів на скорочення керівник враховує кількість перебування на лікарняних, та чи було запізнення з неповажних причин..Але керівник підрозділу лікарняні листи віддає до відділу кадрів  не всіх, вибірково ( за власним бажанням). Як можна це проконтролювати і кому можна поскаржитись? Адже, перебування в цей час на лікарняних не вигідно і самому працівнику (втрачається не мало заробітної плати). А рівноправ'я до підлеглих порушено.Так як і контролювання дисципліни. В листопаді місяці, на час декретної відпустки, директором бібліотеки було взято на ставку студентку денної форми навчання. на посаду інженера комп'ютерних технологій. Ця колега на роботі майже не з'являється (1, 2 дні на неділю). Директор не вживає проти цього жодних мір, прикриваючи її. Звісно, всі колеги обурені. Як поступити в цій ситуації? Куди можна звернутися, крім начальника відділу кадрів?
Відповідь. Розірвання трудового договору з ініціативи власника або уповноваженого ним органу має здійснюватись у відповідності ст.40 КЗпП України. Інші питання не входять до нашої компетенції.
Питання №6595 Irina 16/03/2017 × 11:58
Доброго дня, шановні колеги. Я директор міської ЦБС (юридична особа), головним розпорядником бюджетних коштів є відділ культури, фінансування здійснюється через централізовану бухгалтерію. Сьогодні дізналась про те, що нібито мені та іншим керівникам закладів культури нашого міста потрібно заповнювати електронні декларації згідно із ст.1 ЗУ "Про запобігання корупції" та розділу VІІ "Фінансовий контроль" цього ж закону. Але, ніяких роз'яснень і пояснень від керівництва відділу культури ми не отримали. Всі директори хвилюються, оскільки сама форма електронної декларації складна і не зрозуміла, часу на заповнення мало (до кінця березня), а штраф за не вчасно подачу (або не подачу) перевищує 13 тис.грн. Допоможіть,  будь ласка, вияснити чи потрібно мені подавати електронну декларацію згідно законодавства? Дякую!
Відповідь. Пропоную ознайомитись із відповіддю на питання № 6586 .
Питання №6594 Inna 16/03/2017 × 11:03
Доброго дня!Доповнення до питання 6585.Періодичні видання ми передплачуємо за КЕКВ 3110.
Відповідь. Періодичні видання, придбані за КЕКВ 3110, слід оприбутковувати на баланс. Таку періодику необхідно обліковувати у складі бібліотечного фонду на субрахунках 1112 (1122) «Бібліотечні фонди». Саме бухгалтерія має роз’яснити, яким чином Ви маєте здійснити індивідуальний облік періодичних видань, не вступаючи у протиріччя з Розділом 5 Інструкції з обліку документів, що знаходяться в бібліотечних фондах (від 03.04.2007 № 22).
Питання №6593 Tatiana 15/03/2017 × 20:10
Доброго дня, шановні колеги! На даний час, в ВУЗі відбувається 2 скорочення > чисельності штату працівників та бібліотеки в цілому. На скорочення керівником підрозділу були подані різні посади працівників, але бібліотекарів 2 категорії жодного разу це не стосувалось. Хоча ці посади займають працівники без спеціальної освіти та з меншим стажем. Поясніть, на яких підставах визначають які  саме посади потрібно скоротити? В наказі про попередження на звільнення була > включена і я. На дану посаду мене було прийнято у вересні 2012 року з > середньою фаховою освітою. Працюючи на даній посаді здобула вищу > педагогічну освіту - чи прирівнюється сукупність цих освіт спеціальній вищій? За весь цей період не було проведено жодної атестації > для підняття категорії. Хоча було надання категорій працівникам, які > мають більш менший стаж, та не мають фахової освіти. Я самотня. Це єдиний > мій дохід. За час роботи були такі заохочення: грошові премії, дошка > пошани, листи подяки, грамоти. Не було жодних доган. Як мені пояснив > керівник підрозділу, що скорочується саме посада бібліотекар яку я і займаю, та що я не маю переваг на залишення. Керівник пояснює, що переваги має інший співробітник цієї категорії так як у неї стажу 18 років, стягнень не було в обох, грамоти - також в обох. Але інший співробітник не був занесений на дошку пошани, і спеціальну освіту молодшого спеціаліста здобула вже працюючи в 2013 р. Прошу вас дати відповідь на моє запитання! Безмено вдячна за розуміння.
Відповідь. 1. На підставі змін, які передбачаються в штатному розписі, визначаються конкретні працівники, які підлягають звільненню. При визначені працівників, які підлягають звільненню, необхідно враховувати переважне право на залишення на роботі, яке надається працівникам із більш високою кваліфікацією й продуктивністю праці. Законодавством не передбачені критерії й порядок визначення робітників із більш високою кваліфікацією й продуктивністю праці. Як такі критерії можна використовувати наступні показники: освіта; підвищення кваліфікації; виконання норм виробітку; наявність заохочень за успіхи в роботі й відсутність дисциплінарних стягнень. При рівних умовах продуктивності праці й кваліфікації перевага в залишенні на роботі надається категоріям працівників, зазначених у ст. 42 КЗпП.

2. Акцентуємо, що атестаційна комісія не має права підвищувати (зменшувати) тарифний розряд. Відповідно до п. п.4.6. Положення про проведення атестації працівників підприємств, установ, організацій та закладів галузі культури (затверджено Наказом Міністерства культури і туризму України 16.07.2007 N 44, із змінами, /Режим доступу: http://profy.nplu.org/guestbk.php?lng=uk&pg=6377 ) атестаційна комісія надає лише оцінку професійній кваліфікації і діловим якостям працівника, а також вносить рекомендації керівництву щодо заохочення окремих працівників за досягнуті успіхи в роботі, уключення до кадрового резерву, направлення на підвищення кваліфікації з метою просування по роботі (див. п.4.9).
Питання №6592 Ksenia 15/03/2017 × 14:54
Доброго дня, колеги. Сподіваюсь на вашу допомогу. У попередні роки у нас, серед інших, були такі платні послуги як сканування частини тексту документів з фонду бібліотеки, запис на флешку та інші носії, друк документів чорно-білий і кольоровий (документів користувачів з флешки або набраних на бібліотечному комп'ютері). Чи можна такі послуги надавати зараз, адже як я розумію це не репродукування? І чи обов'язковий до виконання в кожній бібліотеці пункт щодо пільговиків (дошкільнята, учні, студенти, пенсіонери, інваліди) з Порядку визначення вартості і надання платних послуг... чи кожна бібліотека самостійно визначає пільгову категорію (наприклад, інваліди, учасники бойових дій, тимчасово переміщені особи, діти з багатодітних родин та сироти)?  можуть надавати платні послуги на пільгових умовах, передбачених законодавством (дітям дошкільного віку,учням, студентам, пенсіонерам, інвалідам).
Відповідь. 1. Бібліотеки, що перебувають у сфері управління Міністерства культури України, підрозділів культури місцевих державних адміністрацій (виконкомів міських рад), можуть надавати платні послуги, визначені постановою Кабінету Міністрів України від 12.12. 2011 р. № 12712. П.24 визначено, що бібліотеки мають право здійснювати саме: фотокопіювання,репродукування, ксерокопіювання, мікрофільмування, мікрокопіювання з книжок, брошур, газет, журналів, документів з фондів бібліотек.

2. У «Порядку визначення вартості та надання платних послуг закладами культури, заснованими на державній та комунальній формі власності» зазначено, що заклади культури можуть надавати платні послуги на пільгових умовах, передбачених законодавством (дітям дошкільного віку, учням, студентам, пенсіонерам, інвалідам). Рішення за бібліотекою.
Питання №6591 Maryna 15/03/2017 × 14:02
Шановні колеги! Розтлумачте таке питання з обліку фондів. Якщо ми отримали 10 примірників одного видання, як правильно це зафіксувати на картці облікового каталогу (туди фізично не вміщуються всі інвентарні номери та кількість екземплярів)?
Відповідь. У разі, якщо запис не вміщується на каталожній картці, на ній робиться відмітка ”див. наст. картку” і додається ще одна картка (можна прикріпити).

Зав. ВФДР Перепелицина Г.М.
Питання №6590 Tamila 15/03/2017 × 12:42
http://btrost.blogspot.com/
Доброго дня ! Прошу надіслати відповідь на питання № 6356 на нашу ел.пошту!
Відповідь. Лист надіслано 15.03.2017р. о 16.55.
Питання №6589 Galina 15/03/2017 × 11:17
Доброго дня! Працюю в університетській бібліотеці і з квітня всім працівникам бібліотеки знімають добавку у розмірі 50 відсотків. При тому, що кошти залишаються  в університеті та розприділяються на інші виплати. Чи правомірними є дії керівництва університету?
Відповідь. Неправомірні, адже Постанову КМУ від 30 вересня 2009 р. N 1073 – не відмінено. Дозволимо нагадати, що з 01.01.2015 року до роботодавців за порушення трудового законодавства інспектори з праці можуть застосовувати не лише тільки адміністративні санкції, але й фінансові санкції.
Питання №6588 Raisa 14/03/2017 × 22:47
Доброго дня. Роз’ясніть будь ласка. Чи обов’язкова згода особи на випробувальний термін під час прийняття на роботу в бібліотеку? Дякую.
Відповідь. Випробування працівника не може бути призначене роботодавцем в односторонньому порядку. Випробування під час прийняття на роботу з випробувальним терміном передбачене ст. 26 КЗпП, за ч.1 якої під час укладання трудового договору може бути обумовлене угодою сторін випробування з метою перевірки відповідності працівника роботі, яка йому доручається. Ця умова має бути зазначена у наказі (розпорядженні) про прийняття на роботу, з яким працівника ознайомлюють під підпис.

У період випробування на працівника поширюється законодавство про працю. Факт випробування не тягне за собою ніяких обмежень у трудових правах, крім відсутності гарантії щодо подальшого продовження роботи після закінчення випробувального терміну.
Питання №6587 Inna 14/03/2017 × 12:02
Доброго Дня. Розясніть будьласка. Я працюю в бібліотеці навчального закладу. І тут ніколи не проходила атестація бібліотечних працівників. Чи можна працювати без атестації? І хто за це відповідає?Буду дуже вдячна
Відповідь.Роботодавці можуть проводити атестацію працівників (див. п.1. ст.11 «Про професійний розвиток працівників» (від 12.01.2012 № 4312-VI). Також, п.3. ЗУ П.3 ст. 11 вищезазначеного закону зазначає, що атестація працівників проводиться не частіше ніж один раз на три роки. Атестація проводиться за рішенням роботодавця, яким затверджуються положення про проведення атестації, склад атестаційної комісії, графік проведення атестації. Порядок проведення атестації бібліотекарів навчальних закладів здійснюється у відповідності до «ПОЛОЖЕННЯ про проведення атестації працівників підприємств, установ, організацій та закладів галузі культури» (затверджено Наказом МКТ України від 16.07.2007 N 44 /Режим доступу: http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/z1023-07 ).
Питання №6586 Svitlana 14/03/2017 × 09:59
Доброго дня! Уточнення до запитання 6574: Доброго дня! Шановні колеги, поясніть будь ласка, чи повинні працівники міської бібліотечної системи, а саме: директор, заступник, завідувач філії, завідувач відділу заповнювати декларацію про доходи у паперовому вигляді?
Уточнення:

ДЕКЛАРАЦІЯ
про майно, доходи, витрати і зобов’язання фінансового характеру
(Додаток
до Закону України "Про засади запобігання і протидії корупції" від
7 квітня 2011 року № 3206VІ ). Дякуємо!
Відповідь. Від 01.09.2016 року Закон України "Про засади запобігання і протидії корупції" втратив чинність. Замість нього керуються ЗУ «Про запобігання корупції» (у редакції від 12.03.2017). Відповідно п.5 ст. 45 дія цього Закону не поширюється на посадових осіб закладів, установ та організацій, які здійснюють основну діяльність у сфері … культури, мистецтв, відновлення та збереження національної пам’яті, фізичної культури, спорту, національно-патріотичного виховання.
Питання №6585 Inna 13/03/2017 × 09:18
Доброго дня!Скажіть будь-ласка, чи сумарно періодичні видання беруться на облік із зазначенням ціни? 
Відповідь. Ви маєте уточнити за яким КЕКВ оплачували періодичні видання. Від цього чинника залежить подальший їх облік.
Питання №6584 ekaterina 12/03/2017 × 07:58
http://www.myklibsystem.tk/
Доброе утро!Подскажите,пожалуйста, где можно ознакомиться с четко определенной  структурой ЦБС в законодательном поле?  Я нашла только определение  в «Организации  работы ЦБС » за 1985 год. Является ли обязательным наличие в структуре ЦБС центральной районной библиотеки и библиотеки для детей и где это закреплено законом? Заранее благодарна.
Відповідь. Законодавством України не передбачено типового або примірного положення про структуру ЦБС. Це питання у компетенції органу управління ЦБС. Разом з тим, звертаємо Вашу увагу на визначення ЦБС у ст.1 «Про бібліотеки і бібліотечну справу» та з Положення про централізовану бібліотечну систему (затверджено Наказом МКіМ України від 20.11.2001 р. N 709 ), але тої частини, яка не суперечить діючим НПА.
Питання №6583 Olga 09/03/2017 × 23:19
Бібліотека була філією районної ЦБС. Зараз бібліотека стала в ОТГ. Мені з ЦБС запропонували звільнитись. Чи правомірні дії начальника управління культури? І ще питання, яку заробітну плату мені будуть нараховувати в ОТГ? Дякую.
Відповідь. У разі зміни власника підприємства, а також у разі його реорганізації (злиття, приєднання, поділу, виділення, перетворення) дія трудового договору працівників ЦБС продовжується.

Припинення трудового договору з ініціативи власника або уповноваженого ним органу можливе лише у разі скорочення чисельності або штату працівників (пункт 1 частини першої статті 40 КЗпП України).

Трудові книжки працівників передаються за актом приймання-передачі. Записи про прийняття на роботу, переведення на іншу постійну роботи вносяться власником або уповноваженим ним органом після видання наказу (розпорядження).

Питання механізму нарахування і виплати заробітної плати, надбавки за особливі умови роботи, доплати за вислугу років, премії працівникам закладів культури не змінюються у зв’язку з тим, що вказані заклади будуть відноситись до власності об’єднаних територіальних громад. Зазначені питання регулюватимуться тими самими діючими нормативно-правовими актами.
Питання №6582 ekaterina 09/03/2017 × 19:53
http://www.myklibsystem.tk/
Добрый вечер! У нас в районе проходит децентрализация быстрым темпом.По причине отсутствия денег в районном бюджете (созданы 4 ОТГ и  10 сельских советов, что не вошли в ОТГ ) райгосадминистрация приняла решение про ликвидацию двух библиотек: центральной районной и районной для детей с предупреждением за два месяца.При этом остается директор ЦБС и ведущий библиотекарь 10 разряда, в обязанности им  вносят всю работу , которую выполняли 8 человек штата, помещение закрывают и книговыдачи не будет. Решение про ликвидацию  на сессию не вынесено, с системы в Министерстве не сняты( письма  не направлялись), только есть приказ отдела культуры о ликвидации и предупреждении.Вопрос: может ли существовать ЦБС (не есть юр. лицом, распорядитель - РГА, засновник-  РС) без двух центральных библиотек , достаточно ли для ликвидации приказа, как раздавать фонд на другие библиотеки системы(надо ли на ОТГ), имущество, комисии нет, осталось всем  работать одну неделю, а потом двух оставшихся  человек переселяют в др. помещение.Охраны нет- директор мат. ответственный. Статут ЦБС  заверен только  начальником отдела культуры как и Положення , что есть нарушением, кто мы - юр. лицо или КЗ? И еще, не подскажете основываясь на какие документы, приказы или решения в 1979 году при централизации сельские  библиотеки стали библиотеками - филиалами ЦБС  и какой статус теперь имеют? Заранее благодарна.
Відповідь. 1.Нам не зрозуміло, яким чином райрада делегувала повноваження РДА щодо здійснення ліквідації (реорганізації )ЦБС ? Статут має затверджувати засновник.

2.Отримання погодження Міністерства культури України на реорганізацію ЦБС (стаття 15 Закону України «Про бібліотеки і бібліотечну справу») та на виключення її з базової мережі закладів культури (частина перша статті 22 Закону України «Про культуру» - обов’язкове.

3.Ліквідація + реорганізація бібліотек = рішення сесії ради. У разі ліквідації державних та комунальних підприємств, установ, організацій, у складі яких перебувають бібліотеки, бібліотечні фонди та майно, необхідне для діяльності бібліотеки, передаються до бібліотек, що є у державній та комунальній власності, згідно з рішенням відповідних органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування. Без проведення реорганізації передати частину майна, прав та обов’язків ЦБС до створюваної публічної бібліотеки ОТГ можна відповідно до статті 109 Цивільного кодексу України за розподільчим балансом як виділ.
Питання №6581 Nina 07/03/2017 × 09:13
http://www.yunilibr.rv.ua
Добрий день!
Як правильно зашифрувати статті про небезпечні групи в соцмережах ("Синій кит" та подібні), в яких дітей доводять до самогубства?
Відповідь. Пропонуємо збирати таку літературу під індексом 88.53с - Психологія соціального спілкування, вплив, взаємовплив, технічні засоби

Логвінова В.М., гол.б-р ВК
Питання №6580 Olena 04/03/2017 × 17:25
Будь ласка! Надайте консультацію. Я шкільний бібліотекар,працюю в загальноосвітній санаторній школі- інтернаті 33 роки. Освіта: культурно-освітнє училище за спеціальністю "Бібліотечна справа". За результатами атестації з 2007 року встановлена кваліфікаційна категорія провідний бібліотекар. В 2012 році підтверджено кваліфікацію і встановлено 11 таріфний розряд. У цьому році знову атестація,але мені повідомили,що моя освіта не достатня для цієї кваліфікації. Чи мають право зняти з мене кваліфікацію до бібліотекаря І категорії,хоча за результатами атестації не маю зауважень, відповідаю займаній посаді?
Відповідь. Діє такий нормативно-правовий акт, як «Довідник кваліфікаційних характеристик професій працівників (випуск 81. Культура і мистецтво. Розділ «Бібліотеки, централізовані бібліотечні системи»), затверджений наказом Міністерства культури і мистецтв України № 168 від 14 квітня 2000 р. Довідник визначає кваліфікаційні вимоги до посад. Вимоги до провідного бібліотекаря наступні: повна або базова вища освіта відповідного напряму підготовки (спеціаліст або бакалавр) та підвищення кваліфікації. Стаж роботи за професією бібліотекаря 1-ї категорії для спеціаліста не менше 1 року, бакалавра – не менше 3 років.
Питання №6579 Tatiana 03/03/2017 × 21:31
Доброго дня! Я директор публічної бібліотеки ОТГ. Сьогодні отримали заробітну плату за лютий і неприємний сюрприз  - зняли % надбавки за особливі умови праці. Мені залишили 20%, а всім - ! бібліотекарям   -0%. На скільки я пам`ятаю у постанові сказано, що розмір надбавки встановлюється керівником установи, закладу, організації у межах фонду оплати праці. У мене на руках штатний роспис з  тарифікацією. підписані і  затверджені начальником відділу культури 1.01.2017р. Чи правомірні  дії бухгалтерії які без мого відома змінили розміри надбавки? Прочитавши вашу відповідь  на  питання № 6313, вже хвилююсь - мене не посадятьk?
Відповідь. Вас – не посадять. Дії бухгалтера виходять за межі наданих їй прав чи повноважень (див. ст.365 Перевищення влади або службових повноважень Кримінального кодексу).

Відповідно п.3 Наказу МКТ України від 18.10.2005 № 745 саме керівникам місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, при яких створені централізовані бухгалтерії, керівникам бюджетних установ, закладів та організацій культури в межах фонду заробітної плати, затвердженого в кошторисах надано право: а) установлювати працівникам цих установ, закладів та організацій конкретні розміри посадових окладів та доплат і надбавок до них.

Якщо фонд оплати праці на 2017 рік передбачає кошти на вищезазначену надбавку, а штатний розпис затверджено, то завдання бухгалтера - здійснити правильність і повноту нарахувань.
Питання №6578 Yuliya 03/03/2017 × 16:03

Шановні колеги! Будь ласка, надайте консультацію з таких питань: 1. Який індекс ББК (для масових бібліотек) буде мати книга: Розвитологія : підручник / М. О. Клименко [та ін.]. - Херсон : Олді-плюс, 2015. Аннотація: У підручнику викладено матеріали, які стосуються розвитку соціо-економіко-екологічних систем. 2. Який авторський знак буде мати книга: HR-менеджмент у публічному управлінні : навч. посіб. / О. М. Руденко [та ін.] - Київ, 2016. Дякуємо

Відповідь. 1. За таблицями ББК для масових бібліотек пропоную поставити індекс 60.56 Соціологія сфер суспільного життя Різніченко С.О., гол. б-р ВК

2.Бібліографічні записи, в яких є іноземні слова або словосполучення проходять транскрибування (запис слів за допомогою транскрипції). HR вимовляється як "ейч ар". Відповідно до авторських знаків ви визначаєте за складом "ей"

Рубіна Л.І., зав.сектору ВК
Питання №6577 Polina 03/03/2017 × 02:51
Які зміни з’явились у законодавстві стосовно рамкових угод? Дякую.
Відповідь. Пропонуємо перечитати п.21 ч. 1 ст.1, ст. 13 ЗУ «Про публічні закупівлі» (від 25.12.2015 № 922-VIII). На даний час Мінекономрозвитку розробляє відповідні НПА, якими будуть визначені особливості укладання і виконання рамкових угод.
Питання №6576 diana 02/03/2017 × 15:08
Добрий день! Будь ласка, дайте відповідь на такі питання.
 В колективній угоді прописано "...вважати відповідно до Указу Президента України   30 вересня - Всеукр. день бібліотек і 9 листопада - Всеукр. день працівників культури СВЯТКОВИМИ ВИХІДНИМИ  днями. Чи має право  роботодавець неоплачувати ці дні? Чи вважаються бібліотекарі працівниками культури і чи мають   право на вихідний день 9 листопада?

Дякуємо.
Відповідь. Питання державного і договірного регулювання оплати праці встановлено Кодексом законів про працю України та Законом України «Про оплату праці».

Відповідно до ст.98 Кодексу законів про працю України оплата праці працівників установ і організацій, що фінансуються з бюджету, здійснюється на підставі законів та інших нормативно-правових актів України, генеральної, галузевих, регіональних угод, колективних договорів, у межах бюджетних асигнувань та позабюджетних доходів.

Статтею 8 Закону України «Про оплату праці» встановлено, що держава здійснює регулювання оплати праці працівників підприємств усіх форм власності шляхом встановлення розміру мінімальної заробітної плати та інших державних норм і гарантій, встановлення умов і розмірів оплати праці керівників підприємств, заснованих на державній, комунальній власності, працівників підприємств, установ та організацій, що фінансуються чи дотуються з бюджету, а також шляхом оподаткування доходів працівників. Умови розміру оплати праці працівників установ та організацій, що фінансуються з бюджету, визначаються Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до ст. 13 цього ж Закону оплата праці працівників установ і організацій, що фінансуються з бюджету, здійснюється на підставі актів Кабінету Міністрів України в межах бюджетних асигнувань.

Кабінет Міністрів України встановив умови і розміри оплати праці працівників бюджетної сфери постановою від 30.08.2002 № 1298 (із наступними змінами).

Таким чином, якщо організація, у якій Ви працюєте, фінансується за рахунок коштів державного або місцевого бюджету, встановлення у колективному договорі додаткових вихідних чи святкових днів, а тим більше їх оплата, суперечить законодавству.

Водночас така ситуація можлива в організаціях приватної форми власності, де застосовується договірна система оплати праці.
Питання №6575 Margo 02/03/2017 × 06:42
Доброго ранку! Звертаюсь до вас вдруге. Прошу допоможіть! Я бібліотекар сільської школи-інтернату. Працюю 4 роки і вперше зіткнулась з таким питанням - чи можлива заміна бібліотекаря під час його відсутності чи хвороби? Та чи прописується це у посадовій інструкції і яким чином? Направте будь-ласка на який документ( закон) потрібно звирнути увагу!
Відповідь. Заміна можлива. Пропонуємо ознайомитись із відповіддю на питання № 6572.
Питання №6574 Svitlana 01/03/2017 × 14:27
Доброго дня! Шановні колеги, поясніть будь ласка, чи повинні працівники міської бібліотечної системи, а саме: директор, заступник, завідувач філії, завідувач відділу заповнювати декларацію про доходи у паперовому вигляді? Дякуємо!
Відповідь. Просимо уточнити: яка саме декларація мається на увазі, адже законодавство України передбачає кілька різних декларацій про доходи.
StartПопередні10 previous pages [ 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 ] 10 next pagesНаступніEnd

Актуальна інформація

Вітаємо шановних відвідувачів на сайті, який супроводжує науково-методичний відділ Національної бібліотеки України імені Ярослава Мудрого (НБУ ім. Ярослава Мудрого). Наш відділ є науково-методичним та інформаційно-консультативним центром для публічних бібліотек України, а також співпрацює з бібліотеками різних типів і форм власності.

Пам'ятайте, що наповнення цього сайту - наша спільна робота. Якщо Ви маєте матеріали, що можуть зацікавити бібліотечну спільноту, або бажаєте підняти актуальну тему - чекаємо Ваших пропозицій на адресу method@nplu.org.

Шановні колеги! Якщо у вас змінилися реквізити (адреса, e-mail, URL, телефон тощо) надішліть повідомлення для відповідних коректив на сторінці сайту „Бібліотеки України”.


Вітаємо
For Librarians
Библиотекарю
Пошук



Голосування
Причини стримування інвестування роботодавцями коштів у професійне навчання бібліотечних працівників:
 
відсутність коштів
небажання інвестувати кошти в навчання працівників
необхідність економити кошти в умовах військового стану
недостатня зацікавленість працівників у підвищенні свого професійного рівня
Результати