Розділи сайту
Мастрід
Нове на сайті
Інформація від майстра
Відвідувачі
 |
Запитання-відповіді
Питання №6638 |
ivanna 11/04/2017 × 09:31 | Доброго дня, шановні колеги! Передусім, щиросердечно вітаю з наступними Великодніми святами і бажаю всім Божого благословіння та миру! У мене запитання стосовно додаткової відпустки за особливий характер праці: чи має право бібліотекар у сільській місцевості на таку відпустку, якщо йому встановлено два вихідних дні - неділя, понеділок? Дякую!
Відповідь. Дякуємо за привітання!
1.Бібліотечним працівникам, як працівникам з ненормованим робочим днем, надається додаткова щорічна відпустка тривалістю до 7 календарних днів згідно із списками посад, робіт та професій, визначених колективним договором, угодою. Конкретна тривалість щорічної додаткової відпустки за особливий характер праці встановлюється колективним чи трудовим договором залежно від часу зайнятості працівника в цих умовах.
Додатково пропонуємо ознайомитись із Листом Мінсоцполітики України від 27.01.2011 р. N 14/13/116-11 /Режим доступу: http://www.profiwins.com.ua/uk/letters-and-orders/ministry-of-labor-and-social-policy/2025-116.html .
|
Питання №6637 |
olena
10/04/2017 × 08:51 http://www.lib-krm.org | Добрий день! Будь ласка, повідомте, чи існують методичні вказівки щодо техніки ведення обліку та обслуговування користувачів колективного абонементу та групового формуляру? Дякуємо за відповідь.
Відповідь. Просимо уточнити: Ви мали на увазі обслуговування населення нестаціонарними формами бібліотечного обслуговування чи можливість застосування сімейного абонементу?
|
Питання №6636 |
Tatyana
08/04/2017 × 17:40 | Будьласка, надайте роз'яснення поняття "Надбавка, за особливi умнови працi", та що в це входить?
Відповідь. У тексті Постанови КМУ № 1073 від 30.09.2009 р. "Про підвищення заробітної плати бібліотечним працівникам" дійсно написано "надбавка за особливі умови роботи". Хоча нормативно-правовими актами поняття "особливі умови роботи" не визначено, проте згідно вищезазначеної Постанови працівники державних і комунальних бібліотек, які провадять культурну, освітню, інформаційну, науково-дослідну, методичну діяльність та займають посади, включені до переліку посад згідно з додатком до Порядку виплати доплати за вислугу років працівникам державних і комунальних бібліотек, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 22 січня 2005 р. № 84, встановлена надбавка за особливі умови роботи в граничному розмірі 50 % посадового окладу. |
Питання №6635 |
Tatiana
06/04/2017 × 20:41 | Доброго дня! Наша бібліотека - центральна бібліотека ОТГ, маємо 6 філій. Колектив -10 бібліотекарів, профспілки немає. Яким чином, з ким і як правильно нам заключити колдоговір?
Відповідь. Звертаємо увагу на Ст.3 ЗУ «Про колективні договори і угоди» (від 01.07.1993 № 3356-XII, із змінами) /Режим доступу: http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/3356-12 , де зазначено: колективний договір укладається між роботодавцем з однієї сторони і одним або кількома профспілковими органами, а у разі відсутності таких органів - представниками працівників, обраними і уповноваженими трудовим колективом з іншої сторони. Звертаємо увагу і на ст.11 КЗпП України (редакція від 07.01.2017): колективний договір укладається на підприємствах, в установах, організаціях незалежно від форм власності і господарювання, які використовують найману працю і мають права юридичної особи.
|
Питання №6634 |
Liliya 06/04/2017 × 16:01 | Доброго дня! Будь ласка, напишіть, упродовж якого часу повинен бібліотекар проводити роботу з користувачем, котрий заборгував книги бібліотеці? Дякую за відповідь.
Відповідь. Пропонуємо переглянути розділ 4.2. Підготовка до видачі документів Типових норм часу на основні процеси бібліотечної роботи (затверджено Наказом МКТ України від 29.12.2008 №1631/0/16-8 /Режим доступу: http://profy.nplu.org/file/500-legal-domen.pdf . |
Питання №6633 |
Vita 05/04/2017 × 08:44 | Де шкільний бібліотекар може отримати свідоцтво, яке ліцензійоване про підвищення кваліфікації? Дякую.
Відповідь. В Інституті публічного управління та кадрової політики Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв, який є правонаступником Інституту підвищення кваліфікації працівників культури, створеного 1970 р. /Режим доступу: http://nakkkim.edu.ua/instituti/institut-publichnogo-upravlinnya-ta-kadrovoji-politiki .
Інститут має ліцензійне право на підвищення кваліфікації державних службовців V-VII категорій посад і спеціалістів за галузями знань; керівників державних підприємств, установ і організацій та керівників і спеціалістів культурно-мистецької сфери та здійснює науково-методичне забезпечення системи післядипломної освіти фахівців галузі культури та мистецтва, науково-дослідну роботу з проблем розвитку галузі та післядипломної освіти; культурно-освітню та просвітницьку діяльність.
Плануючи свою роботу на календарний рік, Інститут орієнтується на виконання державного замовлення з підвищення кваліфікації керівних кадрів і спеціалістів установ, підприємств і організацій галузі культури державної та комунальної форм власності.
|
Питання №6632 |
Polina 04/04/2017 × 18:55 | Чи може бібліотекар працювати неповний робочий час, чи це може бути лише за бажанням керівника.
Відповідь. Неповний робочий час може бути оформлено як з ініціативи працівника, так і з ініціативи роботодавця.
Якщо неповний робочий час установлюється з ініціативи працівника, то він подає роботодавцю відповідну заяву. Якщо заперечення у роботодавця відсутні, він на підставі цієї заяви видає наказ про встановлення неповного робочого часу .
|
Питання №6631 |
NATALI
04/04/2017 × 09:01 | Доброго дня! Скажіть, будь-ласка, з переходом бібліотек на УДК , чи потрібно в центральній районній бібліотеці переводити систематичну картотеку статей, краєзнавчий каталог на УДК?
Відповідь. Рішення маєте прийняти самостійно (перевести або відкрити новий ряд або …). |
Питання №6630 |
Olena 03/04/2017 × 13:59 | Коли відбудеться цей захід (день, час та місце проведення),"Використання нормативної та регламентуючої документації в роботі бібліотек. Нові стандарти з бібліотечної справи – наук.-прак. семінар, ННМБУ"?
Відповідь. Пропонуємо переадресувати запит до ННМБУ: Тел. +38 (044) 234-51-97; e-mail: medlib@library.gov.ua |
Питання №6629 |
Anatoliy
02/04/2017 × 15:54 | Доброго дня! Чи повинен бібліотекар, депутат сільської ради, (термін каденції закінчився 28 серпня 2016 року) подавати е-декларацію відповідно до прийнятого законопроекту №6172? Дякую.
Відповідь. Дане питання у компетенції НАЗК. |
Питання №6628 |
Larisa
31/03/2017 × 11:47 http://josefina200864@maui.ru | Відповідно до Календарного плану підвищення кваліфікації на 2017 рік від Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв отримали запрошення на проблемне навчання 24.04-28.04 з питання впровадження УДК. Працівникам бібліотек, які направляються на навчання потрібно прибути з робочоми матеріалами(контрольними роботами). Що мається на увазі ? Що має буди в ціх контрольних роботах: питання, які виникли в процесі ознайомлення з УДК чи щось інше ?
Відповідь. Пропонуємо переадресувати запит до Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв є правонаступником Інституту підвищення кваліфікації працівників культури (Адреса: 01015, м. Київ, вул. Лаврська 9, корпус 7,тел./факс:(044) 280-34-04)) . |
Питання №6627 |
Larisa
31/03/2017 × 11:36 http://josefina200864@maui.ru | В зв'язку з впровадження УДК: Чи є вже перехідні таблиці з ББК на УДК, як було при переході з УДК на ББК ?
Відповідь. Кабінет Міністрів України постановив, що відповідальною за методичне забезпечення впровадження Універсальної десяткової класифікації є державна наукова установа “Книжкова палата України імені Івана Федорова”. |
Питання №6626 |
Irina
31/03/2017 × 11:06 | чи має право сільська рада розірвати договір оренди з бібліотекою і виселити працівників бібліотеки в інше нерівноцінне приміщення?
Відповідь. Пропонуємо ознайомитись із ст. 14 ЗУ «Про бібліотеки і бібліотечну справу» від 27.01.1995 № 32/95-ВР /Режим доступу: http://zakon5.rada.gov.ua/laws/show/32/95-%D0%B2%D1%80 . |
Питання №6625 |
anna 31/03/2017 × 10:49 | Додрого дня! я працюю в центральній бібліотеці для дітей, підкажіть чи потрібно картки з краєзнавчої картотеки (які стосуються краю) дублювати ще й в систематичну картотеку.
Відповідь.Пропонуємо переадресувати запит до НБУ для дітей/Режим доступу: http://www.chl.kiev.ua/Default.aspx?id=3873 |
Питання №6624 |
Tatyana
30/03/2017 × 21:04 | Днепр, библиотека ВНЗ 1,2 уровня аккредитации с 1-го марта доплата за особые условия работы снята. Профинансирована ли она в полном объеме на период 2017 года? Не произвол ли это руководства? Педагогам сняли только 3%.
Відповідь. Постанову КМУ за N 1073 від 30 вересня 2009 р. (із змінами))- ніхто не відміняв. Під час формування фонду оплати праці на 2017 рік керівництво Вашого ВНЗ мало передбачити допалати, надбавки, гарантійні і компенсаційні виплати, передбачені чинним законодавством України.
Також звертаємо увагу, що змінювати істотні умови праці роботодавець може лише за наявності змін в організації виробництва та праці. Пунктом 10 Постанови Пленуму Верховного Суду України від 06.11.1992 № 9 «Про практику розгляду судами трудових спорів» визначено, зокрема, що зміною в організації виробництва і праці визнається раціоналізація робочих місць, введення нових форм організації праці, у тому числі перехід на бригадну або на індивідуальну форму, впровадження передових методів, технологій тощо.
|
Питання №6623 |
luda 30/03/2017 × 16:40 | Доброго дня! Шановні колеги, прочитавши відповідь на запитання 6617не зрозуміло,як сьогодні зберегти діючу ЦБС і чи це можливо, від реорганізації,при тому, коли ОТГ приймає рішення про передачу окремих бібліотек-філій ЦБС із спільної комунальної власності сіл району у комунальну власність ОТГ? Дякую.
Відповідь. Якщо райрада прийняла рішення про передачу бібліотек-філій, а радою об’єднаної територіальної громади проголосовано рішення щодо прийняття цих бібліотеки-філії (майнових комплексів) – ЦБС буде реорганізовано. Інколи збереження ЦБС відбувається, коли межі одного району повністю співпадають з межами однієї ОТГ (один район – одна громада). |
Питання №6622 |
viktoriya 30/03/2017 × 09:13 | Добрий день. Дайте, будь ласка, конкретну відповідь на хвилююче питання. Маю дві вищі освіти - бібліотечну та педагогічну, і працюючи в шкільній бібліотеці ще маю 4 часи викладання факультативу в цьому ж закладі. Чи повинна я відпрацьовувати ці часи понад свій робочий час, чи вони й так входять в нього? Дякую за відповідь.
Відповідь. За сумісництвом працівник виконує роботу у вільний від основної роботи час, а за суміщенням професій (посад) – у той самий проміжок робочого часу, що відведений для основної роботи. |
Питання №6621 |
Antonina
30/03/2017 × 00:30 | Я перебуває у відпустці по догляду за дитиною до 3 років. Бібліотека має перейти до ОТГ. Можна вийти з відпустки на неповний день?
Відповідь. Якщо жінка перебуває у відпустці по догляду за дитиною до 3 років і отримує матеріальну допомогу на дитину, їй дозволяється працювати на умовах неповного робочого дня / тижня з відповідною зарплатою. Також вагітна жінка може просити встановити гнучкий робочий графік без зменшення кількості робочих годин, а молода мама за домовленістю з роботодавцем під час декретної відпустки може працювати дистанційно. Жінці з дитиною до 1,5 років дозволено годувати малюка під час робочого дня (кожні 3 години - перерва від 30 хвилин в залежності від кількості дітей).
|
Питання №6620 |
Elena
29/03/2017 × 17:36 | Прошу надати відповідь на питання: Чи повинен директор школи вказувати кваліфікаційну категорію бібліотекаря,якщо він працює на посаді бібліотекар (стаж 33 роки і в попередньому атестаційному листі було зазначено провідний бібліотекар) і в яких документах ( трудова книжка, атестаційний лист,наказ). В атестаційному листі не пишуть провідний бібліотекар,а тільки відповідає займаній посаді. Дякую
Відповідь. Є штатний розпис школи, в якому зазначаються структурні підрозділи, посадові оклади працівників, а також надбавки та доплати до цих окладів. Саме директор школи визначає конкретний розмір посадового окладу бібліотечного працівника з урахуванням кваліфікаційного рівня спеціаліста в межах фонду оплати праці, згідно зі схемами посадових окладів, затвердженими наказом Міністерства культури і мистецтв України від 18.10.2005 N 745 «Про впорядкування умов оплати праці працівників культури на основі Єдиної тарифної сітки» (зі змінами та доповненнями). У заяві на працевлаштування Ви мали вказати посаду, а також у наказі про прийняття на роботу зазначається Ваша посада. У трудовій книжці здійснюється запис про найменування посади, на яку Вас прийнято. |
Питання №6619 |
Ilona
29/03/2017 × 17:14 | Чи може бути заступник у завідувача відділу обслуговування міської бібліотеки?
Відповідь. Міська бібліотека (як і інше підприємство, установа, організація)самостійно визначає свою організаційну структуру, встановлює чисельність працівників і штатний розпис (п.3 ст. 64 Господарського кодексу України).
Так, у невиробничій сфері для ефективного управління передбачають 1-го заступника на кожні 10-15 працівників відділу.
|
Питання №6617 |
Anna
28/03/2017 × 11:02 | Доброго дня! Шановні колеги! Ви не відповіли на запитання 6607. У нас в районі зберіглася ЦБС. Всі бібліотеки району перебувають на балансі відділу культури райдержадміністрації,
зарплату бібліотекарі отримують також через відділ культури. Чому не може бути ЦБС, підстави для реорганізації ЦБС??? Дякую.
Відповідь. Відповідь на питання № 6607 надано. Там розглядалась ситуація відсутності ЦБС. Якщо у Вашій ЦБС трудові книжки працівників (у т.ч. із сільських філій) знаходяться у РЦБ (або районному відділі культури), заробітну плату отримують із районного бюджету (у т.ч. працівники сільських бібліотек-філій ЦБС) – ЦБС є діючою. |
Питання №6616 |
Roman 27/03/2017 × 13:54 | Як бібліотеці набути наукового статусу?
Відповідь. Наукова-дослідна (науково-технічна) установа (наукова установа) – це юридична особа незалежно від форми власності, створена в установленому законодавством порядку, для якої наукова або науково-технічна діяльність є основною і становить понад 70 % загального річного обсягу виконаних робіт (див. ЗУ «Про наукову і науково-технічну діяльність» від 26.11.2015 № 848-VIII /Режим доступу: http://zakon5.rada.gov.ua/laws/show/848-19 ). |
Питання №6615 |
Olga 27/03/2017 × 11:02 http://lib.ber.te.ua | Доброго дня! Публічна центральна районна бібліотека ім. Т.Г. Шевченка м. Бережани, Тернопільська обл. Із створенням громад (до речі жодна ще не зареєстрована в нашому регіоні) в м. Бережани влада почала всілякими маніпуляціями розвалювати бібліотечну систему. Реорганізацією це не називали - без погодження Міністерства будь-які дії чинили, спиралися на рішення сесії районної ради, яка постановила перенести 2 районні бібліотеки (дитячу і дорослу) у с. Жуків...На даний час вже знайшли в місті приміщення, підремонтували його і 16 березня 2 районні бібліотеки без книжкових фондів (книжковий фонд залишився у так званій новоствореній комунальній міській бібліотеці ім. Б. Лепкого) перевезли туди, а влада "поділилася" у соціальних мережах радістю - відбулося відкриття районної бібліотеки...Якої? Хто і коли давав дозвіл на її закриття? І ще одне запитання не дає спокою: (до речі, на нього у нас ніхто не може дати відповідь) - хіба мав право начальник райвідділу культури В. Коковін звільнити з посади молодого ерудованого директора з 20-річним стажем роботи та певним досвідом на бібліотечній ниві, помінявши його на пенсіонера-педагога Булу Б.В., який у свій час "добив до ручки" Бережанську ЗОШ №2, за що був звільнений, але зараз призначений на посаду директора Бережанської районної бібліотеки, а колишній її директор А.Л. Заруцька звільнена з роботи повністю. Хочемо запитати - в кого шукати захисту і розуміння? Суд виніс рішення повернути Заруцьку А.Л. на робоче місце, але, після касації, яку подала влада - рішення стало протилежне...Приміщення, в якому раніше розміщалися із своїми книжковими фондами 2 районні бібліотеки, районна влада не зберегла і віддала його мерії міста, не громаді, а мерії. Будь-ласка, дайте нам пораду, як далі діяти? Змиритися? Але де ж це бачено, щоби 2 людини-пенсіонери, без стажу і досвіду бібліотечної справи (директор районної бібліотеки та директор новоствореної міської бібліотеки були людьми пенсійного віку) і займали керівні посади, а людина з 2-ма вищими освітами та 20-річним досвідом роботи стояла на базарі, тому що так "постаралася" влада, щоби в такий спосіб розвалити централізовану бібліотечну систему, віддати приміщення бібліотеки мерії міста, а на даний час у 3-х кімнатках знову "відкрити" районну бібліотеку - ОДНУ замість двох, які функціонували раніше. Всі книжкові фонди 2-х районних бібліотек передані новоствореній міській комунальній бібліотеці ім. Б. Лепкого. Якщо можна, дайте відповідь ще на цей емейл. Наперед вдячні Вам.
Відповідь.Ситуація для нас заплутана. Дійсно, місцева рада має всі повноваження щодо реорганізації бібліотек, але такі дії мають відбуватись у правовому полі. Нам невідомі першоджерела, а саме рішення райради щодо реорганізації бібліотек, рішення щодо створення комісії з інвентаризації, наявність Акту приймання-передачі основних засобів (у т.ч. БФ), рішення конкурсної комісії щодо призначення керівника міської бібліотеки і т.п. Саме тому ми не можемо надати однозначну відповідь.
Рекомендуємо не відступати і не здаватися, набратися терпіння і пройти всі судові інстанції. Впевнені, що остаточні судові рішення будуть на Вашу користь. |
Питання №6614 |
tamara
27/03/2017 × 08:59 | Уважаемые коллеги! Помогите, пожалуйста, зашифровать по УДК книгу по генеалогии (включает историю рода, воспоминания, архивные документы, родословные таблицы и т.д.). Большое спасибо за помощь!
Відповідь. Кабінет Міністрів України постановив, що відповідальною за методичне забезпечення впровадження Універсальної десяткової класифікації є державна наукова установа “Книжкова палата України імені Івана Федорова”.
|
Питання №6613 |
Anna 24/03/2017 × 13:12 | Доброго дня! Будьте ласкаві, дайте пораду : 1. Де можна дізнатися кваліфікаційні вимоги до посад бібліотекарів ВНЗ? 2. Чи потрібно, в кінці року, на кожного працівника складати звіт проробленої за рік ним роботи? 3. Чи можливо бібліотекаря з 15 річним стажем перевести на бібліотекаря I категорії без рекомендацій атестаційної комісії?
Відповідь. 1.Пропонуємо ознайомитись із Довідником кваліфікаційних характеристик професій працівників (випуск 81. Культура і мистецтво. Розділ «Бібліотеки, централізовані бібліотечні системи»), затверджений наказом Міністерства культури і мистецтв України № 168 від 14 квітня 2000 р.
2. Так, це Ваш індивідуальний звіт роботи за рік.
3. Атестаційна комісія не впливає на умови зміни істотних умов праці в установі. Дане питання регулюється КЗпП України, а саме ч. 3 ст. 32 КЗпП.
|
Питання №6612 |
tamara
23/03/2017 × 21:23 | Працюю бібліотекарем в загальноосвітній школі (27 класів), чи маю право одночасно на дві доплати - 15 % за завідування бібліотекою та 15 % за роботу з врахуванням фонду шкільних підручників ?
Відповідь. На доплату за завідування бібліотекою права не маєте. |
Питання №6611 |
INNA 23/03/2017 × 15:31 | Доброго дня! Розясніть будьласка. З 2016 року працюю бібліотекарем абонементу в ВНЗ І-ІІ рівня акредитації, здобула другу вищу фахову освіту в 2016 році. На разі маю 8 тарифний розряд. Чи маю право на отримання 9 тарифного розряду без проходження атестації? Яким документом це передбачено? Дякую.
Відповідь. Див. відповідь на питання 6599. |
Питання №6610 |
Raisa
23/03/2017 × 13:57 http://bib-trost.blogspot.com/ | Шановні колеги! Сподіваємось на вашу допомогу!
Чи має право директор КЗ "ЦРБ" не надати
книгу наказів на прохання профспілки для ознайомлення з наказами по бібліотеці? Чи має право підпису документів
директор комунального закладу звільнений сесією районної ради на час
проходження конкурсу, але призначений на цей час в.о. директора бібліотеки?
Відповідь.1. Організації профспілок має діяти відповідно до ЗУ «Про професійні спілки, їх права та гарантії» (редакція від 01.01.2016 р. /Режим доступу: http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/1045-14 ). 2. В.о. директора бібліотеки працює в межах, розпорядчого акту засновника КЗ "ЦРБ" (райрада).
|
Питання №6609 |
Ludmila_ 23/03/2017 × 11:45 | Я працюю в шкільній бібліотеці, отримую заробітню плату по 12 тарифному розряду. З якого посадового окладу мені повинні розраховувати з лютого 2017, якщо в грудні 2016 мені розраховували з 2830.00 посадового окладу, з січня 2017 - 3392.00.
Відповідь. Функціональними обов’язками науково-методичного відділу не передбачено здійснення перерахунків посадових окладів. Дане питання у компетенції Вашого керівника і бухгалтерської служби. |
Питання №6608 |
Ludmila
23/03/2017 × 07:44 | Добрий день, шановні колеги. Підкажіть як правильно списати бюст Леніна, стільці, старі шафи?
Відповідь. Відповідно до Положення про надходження, рух та вибуття основних засобів, яке діє у Вашій установі. Форми Актів списання затверджено Наказом Міністерства фінансів України від 13.09.2016 № 818 /Режим доступу: http://zakon0.rada.gov.ua/laws/show/z1336-16 . |
Питання №6607 |
ekaterina
21/03/2017 × 21:02 http:// www.myklibsystem.tk/ | Доброго вечора! Проглянувши «МЕТОДИЧНІ
РЕКОМЕНДАЦІЇ З ОРГАНІЗАЦІЇ МЕРЕЖІ ПУБЛІЧНИХ БІБЛІОТЕК у ОБ'ЄДНАНИХ
ТЕРИТОРІАЛЬНИХ ГРОМАДАХ» на сайті Міністерства культури україни у розділі ІІ. «Варіанти організації мережі публічних бібліотек в ОТГ» я помітила цікавий запис «У разі,якщо в районі ЦБС відсутня, орган місцевого самоврядування ОТГ на базі публічних бібліотек, що функціонують на її території, утворює публічну бібліотеку з філіями».Дайте,будь – ласка, пояснення в яких випадках ЦБС при наявності бібліотек у сільській місцевості може не бути. Заздалегідь дякую.
Відповідь. Шановна колего! Маємо констатувати, що ЦБС в Україні залишилися у меншості районів. Сільські бібліотеки перебувають у комунальній власності відповідних громад (майно бібліотек перебуває на балансі сільських рад, бібліотекарі отримують зарплату у сільських радах). При цьому районна бібліотека перебуває у спільній комунальній власності територіальних громад сіл, селищ, міст відповідного району (майно бібліотеки перебуває на балансі відділу культури райдержадміністрації, зарплату бібліотекарі отримують також через відділ культури).
Заступник ген. директора - Наталя Розколупа
|
Питання №6606 |
Inna 21/03/2017 × 15:28 | Доброго дня ! Підкажіть механізм передачі бібліотечних фондів з ЦБС до ОТГ, а також надішліть зразки актів. Дякуємо.
Відповідь. Пропонуємо ознайомитись із відповідними рекомендаціями на блозі «Публічна бібліотека об’єднаної територіальної громади» Національної бібліотеки України імені Ярослава Мудрого: http://oth.nplu.org/ . |
Питання №6605 |
MGryb
21/03/2017 × 10:04 | Мене цікавить теж питання: "Чи директор районної бібліотеки для дорослих зобов"язаний подавати електронну декларацію?"
Відповідь. Див. відповідь на питання №6586. |
Питання №6604 |
Nadija
21/03/2017 × 09:53 | Доброго дня! Скажіть будь ласка, чи повинен директор центральної районної бібліотеки подавати Е- декларацію. Дякую
Відповідь. Див. відповідь на питання №6586. |
Питання №6603 |
Irina 21/03/2017 × 01:26 | Дуже часто бібліотекарі працюють в умовах ненормованого робочого дня. Чи проводиться оплата цього часу? Дуже дякую.
Відповідь. Оплата таких годин провадиться згідно з окладом (тарифною ставкою) працівника, пропорційно до відпрацьованого часу. Водночас діють 2 правила:
у разі потреби ця категорія працівників виконує роботу понад нормальну тривалість робочого часу (така робота не вважається надурочною, а отже — не підлягає подвійній оплаті);
роботодавець не має права систематично залучати працівників, які працюють за таким режимом, до роботи понад установлену тривалість робочого часу, а кількість годин перепрацьованого часу при такій роботі визначається в колективному договорі.
|
Питання №6602 |
Lidja
20/03/2017 × 19:20 | Доброго вечора! Прошу допомогти розібратися в такому питанні: у нас створилася у грудні ОТГ до якої увішли 35 б-к ЦБС, на сьогодні йде процес прийняття у штат ОТГ працівників галузі культури і нам пропонують звільнити людей потім призначити з випробувальним терміном. Чи правомірні дії керівника ОТГ якщо це є зміна власника,ліквідації не було, чи можна призначати працівника який пропрацював у галузі 30 років, має вищу фахову освіту з випробувальним терміном.Дуже буду вдячна, можна відповідь надіслати на пошту.
Відповідь. Відповідно до ст. 36 Кодексу законів про працю України (КЗпПУ) зміна підпорядкованості підприємства, установи, організації не припиняє дії трудового договору. У разі зміни власника підприємства, а також у разі його реорганізації (злиття, приєднання, поділу, виділення, перетворення) дія трудового договору працівника продовжується. Припинення трудового договору з ініціативи власника або уповноваженого ним органу можливе лише у разі скорочення чисельності або штату працівників (пункт 1 частини першої статті 40 КЗпПУ).
Пунктом 1 частини першої статті 40 КЗпПУ регламентується, що трудовий договір може бути розірваний власником або уповноваженим ним органом у разі змін в організації виробництва і праці, в тому числі ліквідації, реорганізації, банкрутства або перепрофілювання підприємства, установи, організації, скорочення чисельності або штату працівників. При цьому звільнення допускається, якщо неможливо перевести працівника за його згодою на іншу роботу.
При цьому відповідно до ст. 492 КЗпПУ про наступне вивільнення працівників персонально попереджають не пізніше ніж за два місяці. Одночасно з попередженням про звільнення у зв’язку із змінами в організації виробництва і праці власник або уповноважений ним орган пропонує працівникові іншу роботу на тому самому підприємстві, в установі, організації. При відсутності роботи за відповідною професією чи спеціальністю, а також у разі відмови працівника від переведення на іншу роботу на тому самому підприємстві, в установі, організації працівник, на власний розсуд, звертається за допомогою до державної служби зайнятості або працевлаштовується самостійно. У разі якщо вивільнення є масовим відповідно до статті 48 Закону України “Про зайнятість населення”, власник або уповноважений ним орган доводить до відома державної служби зайнятості про заплановане вивільнення працівників.
|
Питання №6601 |
svetlana 20/03/2017 × 17:13 | Доброго дня! Скажіть будь-ласка, за скільки днів та в якій формі повинні попередити про переатестацію (офіційно по філіям не було в письмовому вигляді наказу, просто в центральній бібліотеці видали запитання і завдання). І якщо у мене в цей час відпустка і я їду з міста, коли і де можна здати переатестацію. Дякую.
Відповідь. Поняття «переатестація» у НПА – відсутнє. Відповідно до Положення про атестацію працівників підприємств, установ, організацій та закладів галузі культури (затверджено Наказом МКТ України від 16.07.2007 N 44) перелік орієнтовних питань, що виносяться на атестацію, узгоджується з відповідним профспілковим органом і доводяться до відома працівників, які підлягають атестації, не пізніше ніж за два місяці до її початку. Існує повторна атестація, яка проводиться не пізніше ніж через рік у разі прийняття рішення про невідповідність працівника займаній посаді або виконуваній роботі та рекомендації комісії щодо направлення працівника на навчання.
Якщо під час атестації працівники у відпустці – у наказі зазначається окремий день проходження атестації.
|
Питання №6600 |
natalia
20/03/2017 × 15:08 http://library.ck.ua | Шановні колеги! В методичних рекомендаціях щодо роботи бібліотек не прослідковується вирішення питання їх звітності. Хоч в перших рекомендаціях Розколупи Н.І. було прописано що ОУНБ залишаються основними методичними центрами,а в рекомендаціях, що є на сайті МінІстерства про цей напрямок нічого не йдеться. Так як щодо звітності цих закладів буде вирішено питання?
Відповідь. Нових НПА, які б урегульовували це питанні - не існує, тому необхідно діяти у відповідності до норм діючого законодавства.
Зокрема, згідно зі статтею 18 Закону України “Про державну статистику” респонденти зобов’язані безкоштовно у повному обсязі, за формою, передбаченою звітно-статистичною документацією, у визначені терміни подавати органам державної статистики достовірну статистичну інформацію і дані бухгалтерського обліку.
Повідомляємо, що за ст. 186.3 Кодексу України про адміністративні правопорушення, неподання органам державної статистики даних для проведення державних статистичних спостережень або подання їх недостовірними, не в повному обсязі, не за формою, передбаченою звітно-статистичною документацією, чи із запізненням; незабезпечення належного стану первинного обліку; порушення порядку ведення Єдиного державного реєстру підприємств і організацій України – тягне за собою накладення штрафу на посадових осіб та громадян – суб’єктів підприємницької діяльності – від десяти до п’ятнадцяти неоподаткованих мінімумів доходів громадян.
|
Питання №6599 |
Svitlana 17/03/2017 × 18:26 | Доброго дня! З 2012 року працюю шкільним бібліотекарем, здобула повну вищу освіту в 2016 році. Чи маю право на отримання 9 тарифного розряду без проходження атестації? Яким документом це передбачено? Дякую.
Відповідь. Посадові оклади бібліотекарів навчальних закладів установлюються відповідно до наказу Міністерства культури і туризму України «Про впорядкування умов оплати праці працівників культури на основі Єдиної тарифної сітки» від 18 жовтня 2005 р. № 745 (із змінами). Вирішення питань, пов’язаних із встановленням посадових окладів працівникам, виходячи із схем тарифних розрядів, в межах затвердженого фонду заробітної плати знаходиться в компетенції керівника школи (п.7 Наказу № 745). Атестаційна комісія не має повноважень щодо підвищення тарифного розряду. |
Питання №6598 |
svitlana
16/03/2017 × 15:16 | Доброго дня!
1.Підкажіть будь-ласка чи обов’язково працівникам сільської бібліотеки треба створювати комісію та складати акт про знищення формулярів користувачів, якщо користувач не відвідує бібліотеку протягом більш ніж рік і не винен в бібліотеку літературу. Чи будуть правомірні дії працівників бібліотеки якщо формуляри були знищені без складання акту? На які нормативні
документи треба опиратись?
2.До сільської бібліотеки прийшли працівники сільської ради з розпорядженням голови сільської ради про створення комісії з проведення інвентаризації «Щоденників роботи бібліотеки» та документів по обліку діяльності бібліотеки за період з
2011р. по 2016 р. без вказання мети інвентаризації та причин та серед членів комісії не було жодного фахівця з бібліотечної справи. Я працюю майже 30 років у сільській бібліотеці
і це вперше в моїй практиці. Що таке « інвентаризація «Щоденника роботи» та документів обліку діяльності бібліотеки»? Які нормативні документи регламентують таку перевірку? Дякую.
1. Відповідь. Документи, за якими закінчився термін зберігання, передбачений Переліком типових документів, що створюються в діяльності органів державної влади та місцевого самоврядування, інших установ, організацій і підприємств, із зазначенням термінів зберігання документів, можуть бути знищені. Так, термін збереження формулярів читачів - Доки не мине потреба. Відмітка “Доки не мине потреба” означає, що документи мають лише тривале практичне значення. Строк їх зберігання визначається самими організаціями, але не може бути меншим одного року. Термін збереження Щоденників роботи бібліотеки – 3 роки, картотеки формулярів читачів (ЄРК) - 3 р. після перереєстрації читачів і повернення книг, Актів списання періодичних видань - 3 роки і т.п. Обчислення строків зберігання документів проводиться з 01 січня року, який іде за роком завершення їх діловодством.
Під час знищення документів, строк зберігання яких закінчився, необхідно, дотримуватись вимог, передбачених законодавством, а саме: ПРАВИЛ організації діловодства та архівного зберігання документів у державних органах, органах місцевого самоврядування, на підприємствах, в установах і організаціях (затверджено Наказом Мінюстиції України від 18.06.2015 № 1000/5 /Режим доступу: http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/z0736-15 .
2.В бібліотеці створюється велика кількість документів, які регламентують її діяльність : плани, звіти, формуляри, Щоденники роботи бібліотеки, накладні, акти тощо. Перелік обов’язкових облікових документів та термін їх зберігання визначаються Номенклатурою справ. Номенклатура справ забезпечує оперативний пошук, облік та зберігання документів, підготовку до їх архівного зберігання та подальшого використання на практиці. За вилучення для знищення тих документів, практичне значення яких вичерпалося, а строк зберігання — закінчився, відповідальний, у Вашій ситуації, засновник бібліотеки.
|
Питання №6597 |
Larisa
16/03/2017 × 14:37 http://josefina200864@maui.ru | В библиотеку поступила книга об истории города Тирасполя. В Википедии указано,что это столица непризнанной Приднестровской Молдавской республики(ПМР). Как зашифровать данную книгу ? : 63.3(4МОЛ) или 63.3(4ПМР)
Відповідь. На дану книгу пропонуємо індекс 63.3(4МОЛ5)
Різніченко С.О., гол. б-р ВК.
|
Питання №6596 |
Julija 16/03/2017 × 12:48 | Доброго дня, шановні колеги! На жаль, на даний час як в країні, так і в нашій ВУЗівській бібліотеці складні часи. Відбувається скорочення. При розгляді кандидатів на скорочення керівник враховує кількість перебування на лікарняних, та чи було запізнення з неповажних причин..Але керівник підрозділу лікарняні листи віддає до відділу кадрів не всіх, вибірково ( за власним бажанням). Як можна це проконтролювати і кому можна поскаржитись? Адже, перебування в цей час на лікарняних не вигідно і самому працівнику (втрачається не мало заробітної плати). А рівноправ'я до підлеглих порушено.Так як і контролювання дисципліни. В листопаді місяці, на час декретної відпустки, директором бібліотеки було взято на ставку студентку денної форми навчання. на посаду інженера комп'ютерних технологій. Ця колега на роботі майже не з'являється (1, 2 дні на неділю). Директор не вживає проти цього жодних мір, прикриваючи її. Звісно, всі колеги обурені. Як поступити в цій ситуації? Куди можна звернутися, крім начальника відділу кадрів?
Відповідь. Розірвання трудового договору з ініціативи власника або уповноваженого ним органу має здійснюватись у відповідності ст.40 КЗпП України.
Інші питання не входять до нашої компетенції.
|
Питання №6595 |
Irina 16/03/2017 × 11:58 | Доброго дня, шановні колеги. Я директор міської ЦБС (юридична особа), головним розпорядником бюджетних коштів є відділ культури, фінансування здійснюється через централізовану бухгалтерію. Сьогодні дізналась про те, що нібито мені та іншим керівникам закладів культури нашого міста потрібно заповнювати електронні декларації згідно із ст.1 ЗУ "Про запобігання корупції" та розділу VІІ "Фінансовий контроль" цього ж закону. Але, ніяких роз'яснень і пояснень від керівництва відділу культури ми не отримали. Всі директори хвилюються, оскільки сама форма електронної декларації складна і не зрозуміла, часу на заповнення мало (до кінця березня), а штраф за не вчасно подачу (або не подачу) перевищує 13 тис.грн. Допоможіть, будь ласка, вияснити чи потрібно мені подавати електронну декларацію згідно законодавства? Дякую!
Відповідь. Пропоную ознайомитись із відповіддю на питання № 6586 . |
Питання №6594 |
Inna 16/03/2017 × 11:03 | Доброго дня!Доповнення до питання 6585.Періодичні видання ми передплачуємо за КЕКВ 3110.
Відповідь. Періодичні видання, придбані за КЕКВ 3110, слід оприбутковувати на баланс. Таку періодику необхідно обліковувати у складі бібліотечного фонду на субрахунках 1112 (1122) «Бібліотечні фонди». Саме бухгалтерія має роз’яснити, яким чином Ви маєте здійснити індивідуальний облік періодичних видань, не вступаючи у протиріччя з Розділом 5 Інструкції з обліку документів, що знаходяться в бібліотечних фондах (від 03.04.2007 № 22). |
Питання №6593 |
Tatiana 15/03/2017 × 20:10 | Доброго дня, шановні колеги! На даний час, в ВУЗі відбувається 2 скорочення > чисельності штату працівників та бібліотеки в цілому. На скорочення керівником підрозділу були подані різні посади працівників, але бібліотекарів 2 категорії жодного разу це не стосувалось. Хоча ці посади займають працівники без спеціальної освіти та з меншим стажем. Поясніть, на яких підставах визначають які саме посади потрібно скоротити? В наказі про попередження на звільнення була > включена і я. На дану посаду мене було прийнято у вересні 2012 року з > середньою фаховою освітою. Працюючи на даній посаді здобула вищу > педагогічну освіту - чи прирівнюється сукупність цих освіт спеціальній вищій? За весь цей період не було проведено жодної атестації > для підняття категорії. Хоча було надання категорій працівникам, які > мають більш менший стаж, та не мають фахової освіти. Я самотня. Це єдиний > мій дохід. За час роботи були такі заохочення: грошові премії, дошка > пошани, листи подяки, грамоти. Не було жодних доган. Як мені пояснив > керівник підрозділу, що скорочується саме посада бібліотекар яку я і займаю, та що я не маю переваг на залишення. Керівник пояснює, що переваги має інший співробітник цієї категорії так як у неї стажу 18 років, стягнень не було в обох, грамоти - також в обох. Але інший співробітник не був занесений на дошку пошани, і спеціальну освіту молодшого спеціаліста здобула вже працюючи в 2013 р. Прошу вас дати відповідь на моє запитання! Безмено вдячна за розуміння.
Відповідь. 1. На підставі змін, які передбачаються в штатному розписі, визначаються конкретні працівники, які підлягають звільненню. При визначені працівників, які підлягають звільненню, необхідно враховувати переважне право на залишення на роботі, яке надається працівникам із більш високою кваліфікацією й продуктивністю праці. Законодавством не передбачені критерії й порядок визначення робітників із більш високою кваліфікацією й продуктивністю праці. Як такі критерії можна використовувати наступні показники: освіта; підвищення кваліфікації; виконання норм виробітку; наявність заохочень за успіхи в роботі й відсутність дисциплінарних стягнень. При рівних умовах продуктивності праці й кваліфікації перевага в залишенні на роботі надається категоріям працівників, зазначених у ст. 42 КЗпП. 2. Акцентуємо, що атестаційна комісія не має права підвищувати (зменшувати) тарифний розряд. Відповідно до п. п.4.6. Положення про проведення атестації працівників підприємств, установ, організацій та закладів галузі культури (затверджено Наказом Міністерства культури і туризму України 16.07.2007 N 44, із змінами, /Режим доступу: http://profy.nplu.org/guestbk.php?lng=uk&pg=6377 ) атестаційна комісія надає лише оцінку професійній кваліфікації і діловим якостям працівника, а також вносить рекомендації керівництву щодо заохочення окремих працівників за досягнуті успіхи в роботі, уключення до кадрового резерву, направлення на підвищення кваліфікації з метою просування по роботі (див. п.4.9). |
Питання №6592 |
Ksenia 15/03/2017 × 14:54 | Доброго дня, колеги. Сподіваюсь на вашу допомогу. У попередні роки у нас, серед інших, були такі платні послуги як сканування частини тексту документів з фонду бібліотеки, запис на флешку та інші носії, друк документів чорно-білий і кольоровий (документів користувачів з флешки або набраних на бібліотечному комп'ютері). Чи можна такі послуги надавати зараз, адже як я розумію це не репродукування? І чи обов'язковий до виконання в кожній бібліотеці
пункт щодо пільговиків (дошкільнята, учні, студенти, пенсіонери, інваліди) з Порядку визначення вартості і надання платних послуг... чи кожна бібліотека самостійно визначає пільгову категорію (наприклад, інваліди, учасники бойових дій, тимчасово переміщені особи, діти з багатодітних родин та сироти)? можуть надавати платні послуги на пільгових умовах, передбачених
законодавством (дітям дошкільного віку,учням, студентам, пенсіонерам, інвалідам).
Відповідь. 1. Бібліотеки, що перебувають у сфері управління Міністерства культури України, підрозділів культури місцевих державних адміністрацій (виконкомів міських рад), можуть надавати платні послуги, визначені постановою Кабінету Міністрів України від 12.12. 2011 р. № 12712. П.24 визначено, що бібліотеки мають право здійснювати саме: фотокопіювання,репродукування, ксерокопіювання, мікрофільмування, мікрокопіювання з книжок, брошур, газет, журналів, документів з фондів бібліотек.
2. У «Порядку визначення вартості та надання платних послуг закладами культури, заснованими на державній та комунальній формі власності» зазначено, що заклади культури можуть надавати платні послуги на пільгових умовах, передбачених законодавством (дітям дошкільного віку, учням, студентам, пенсіонерам, інвалідам). Рішення за бібліотекою.
|
Питання №6591 |
Maryna 15/03/2017 × 14:02 | Шановні колеги! Розтлумачте таке питання з обліку фондів. Якщо ми отримали 10 примірників одного видання, як правильно це зафіксувати на картці облікового каталогу (туди фізично не вміщуються всі інвентарні номери та кількість екземплярів)?
Відповідь. У разі, якщо запис не вміщується на каталожній картці, на ній робиться відмітка ”див. наст. картку” і додається ще одна картка (можна прикріпити).
Зав. ВФДР Перепелицина Г.М.
|
Питання №6590 |
Tamila 15/03/2017 × 12:42 http://btrost.blogspot.com/ | Доброго дня ! Прошу надіслати відповідь на питання № 6356 на нашу ел.пошту!
Відповідь. Лист надіслано 15.03.2017р. о 16.55. |
Питання №6589 |
Galina 15/03/2017 × 11:17 | Доброго дня! Працюю в університетській бібліотеці і з квітня всім працівникам бібліотеки знімають добавку у розмірі 50 відсотків. При тому, що кошти залишаються в університеті та розприділяються на інші виплати. Чи правомірними є дії керівництва університету?
Відповідь. Неправомірні, адже Постанову КМУ від 30 вересня 2009 р. N 1073 – не відмінено. Дозволимо нагадати, що з 01.01.2015 року до роботодавців за порушення трудового законодавства інспектори з праці можуть застосовувати не лише тільки адміністративні санкції, але й фінансові санкції. |
Актуальна інформація
Вітаємо шановних відвідувачів на сайті, який супроводжує науково-методичний відділ Національної бібліотеки України імені Ярослава Мудрого (НБУ ім. Ярослава Мудрого). Наш відділ є науково-методичним та інформаційно-консультативним центром для публічних бібліотек України, а також співпрацює з бібліотеками різних типів і форм власності.
Пам'ятайте, що наповнення цього сайту - наша спільна робота. Якщо Ви маєте матеріали, що можуть зацікавити бібліотечну спільноту, або бажаєте підняти актуальну тему - чекаємо Ваших пропозицій на адресу method@nplu.org.
Шановні колеги! Якщо у вас змінилися реквізити (адреса, e-mail, URL, телефон тощо) надішліть повідомлення для відповідних коректив на сторінці сайту „Бібліотеки України”.
| Вітаємо
For Librarians
Библиотекарю
Пошук
Голосування
|