Розділи сайту
Мастрід
Нове на сайті
Інформація від майстра
Відвідувачі
 |
Запитання-відповіді
Питання №6697 |
vera 13/07/2017 × 11:33 | Яку категорію повинен мати директор публічної бібліотеки в ОТГ з базовою вищою освітою , до цього працювала просто бібліотекарем на 10 розряді.
Відповідь. 1. Можливо Ви мали на увазі тарифний розряд? Тарифний розряд директора ПБ в ОТГ визначається відповідно до наказу Міністерства культури України «Про впорядкування умов оплати праці працівників культури на основі Єдиної тарифної сітки» (від 18.10.2005, № 745, із змінами). Пропонуємо ознайомитись із Схемою тарифних розрядів посад керівних працівників бібліотек, централізованих бібліотечних систем (Таблиця 4) та роз’ясненнями вкінці таблиці /Режим доступу: http://zakon5.rada.gov.ua/laws/show/z1285-05/page4 . 2. Звертаємо Вашу увагу на наявність такого документу, як штатний розпис. У штатному розпису містяться назви посад, чисельність пeрсоналу і оклади пo кожній посаді. |
Питання №6696 |
Sab 11/07/2017 × 20:58 | Вітаю. Підкажіть, будь ласка, чи робляться у книгах, що вилучаються з бібліотечного фонду, якісь спеціальні відмітки чи штампи, які б свідчили про списання книги? Дякую.
Відповідь. Рішення приймаєте самостійно. В окремих бібліотеках на титульній сторінці книги ставлять штамп «погашено», в інших - надривають перші сторінки книги або зрізають правий кут кількох сторінок, або перекреслюють титульну сторінку і т.п.
|
Питання №6695 |
Valentuna 11/07/2017 × 10:36 | Доброго дня! Ми міська публічна бібліотечна система, згідно Постанови № 177 КМУ від 22 березня 2017 р., переходимо з ББК на УДК. Звертаємось до Вас стосовно класифікації УДК. Чи поділяється українська художня література на Твори української літератури з найдавніших часів до початку ХХ ст. і Твори української літератури ХХ ст.?
Відповідь. Шановні колеги, пропонуємо переадресувати запит до Книжкової палати України, адже Кабінет Міністрів України постановив, що відповідальною за методичне забезпечення впровадження Універсальної десяткової класифікації є державна наукова установа “Книжкова палата України імені Івана Федорова”. |
Питання №6694 |
Rita
06/07/2017 × 11:36 | За сімейними обставинами я хочу перенести щорічну відпустку, але директор бібліотеки проти. Як мені бути? Дякую за допомогу.
Відповідь. Право на відпустку у зручний для них час за їхнім бажанням мають певні категорії працівників. Пропонуємо ознайомитись з ч. 13 ст. 10 Закону України «Про відпустки» (№ 504, у редакції від 11.06.2016 /Режим доступу: http://zakon5.rada.gov.ua/laws/show/504/96-%D0%B2%D1%80 ). Підстави, відповідно яких роботодавець повинен перенести щорічну відпустку за заявою працівника на інший період зазначено у ч. 2 ст. 11 Закону № 504 .
|
Питання №6693 |
Zinaida 01/07/2017 × 17:40 | Я маю вищу бібліотечну освіту. Працевлаштуючись до бібліотеки директор встановила випробувальний термін. Наскільки це законно, адже я фахівець? Дякую.
Відповідь.Пропонуємо ознайомитись із відповіддю на питання № 6588.
|
Питання №6692 |
Olesya 28/06/2017 × 15:03 | Добрий день! Підкажіть, будь ласка, чи можна вважати масовими заходами: 1) засідання клубу за інтересами; 2) заняття з вивчення іноземної мови, яке проводить бібліотекар; 3) заняття з вивчення іноземної мови, яке проводить волонтер бібліотеки.І якщо так, то чи потрібно їх теж облікувати у Паспорті масового заходу? Дякую!
Відповідь. 1. Публічна бібліотека має право самостійно розробляти свою облікову політику. Звертаємо увагу, що форми обліку мають передбачати можливість заповнення розділів річної звітності N 6-НК та електронної звітності ЕСМаР. Ці форми звітності передбачають такий показник, як кількість відвідувань масових заходах. Кількість присутніх на засіданнях Клубу, гуртків протягом року демонструє затребуваність послуг бібліотеки серед мешканців громади. 2. Ви можете обрати будь-яку форму обліку присутніх на засіданнях Клубу (або курсів). Це може бути Листок реєстрації, Паспорт засідань (може бути один на рік і в якому будете зазначати дати занять, кількість відвідувачів). |
Питання №6691 |
Karina 24/06/2017 × 22:31 | Чи можна звільнити вагітну працівницю (прибиральницю)у зв’язку з реорганізацією в бібліотеці. Бібліотека переходить до ОТГ і нас попередили про скорочення.
Відповідь. Відповідно до статті 184 Кодексу законів про працю України звільнення вагітних жінок і жінок, які мають дітей віком до трьох років, одиноких матерів при наявності дитини віком до чотирнадцяти років або дитини-інваліда з ініціативи власника або уповноваженого ним органу не допускається, крім випадків повної ліквідації підприємства, установи, організації, коли допускається звільнення з обов'язковим працевлаштуванням .
|
Питання №6690 |
Valentina
23/06/2017 × 10:45 | Виникла нестандартна ситуація: орендодавець в особі сільської ради відмовляє в оренді приміщення для сільської публічної бібліотеки. Бібліотека є однією з філій ЦБС і була розташована в аварійному буд.культури, який закрили і який був на балансі сільради. Іншого приміщення для бібліотеки в селі немає. Виконком сільської ради прийняв рішення про перенесення фонду сільської бібліотеки до шкільної і рекомендує нам провести всю організаційну роботу згідно законодавства ( працівник сільської бібліотеки буде звільнений за власним бажанням через глибоко пенсійний вік). В результаті виходить бібліотека не публічно-шкільна, а "шкільно-публічна", хоча шкільного бібліотекаря беремо на роботу за сумісництвом. Чи можлива така форма обслуговування населення книгою, якщо керівництво школи не заперечує? Звіт будемо подавати як подавали (за публічну і за шкільну окремо).
Відповідь. 1. Ми не зовсім зрозуміли ситуацію. Ви зазначили, що сільська бібліотека є філією ЦБС (районна чи міська?). Приміщення під бібліотеку орендоване. У подальшій оренді сільрада відмовила. Але ж майно бібліотеки у такому випадку сільраді не належить і вона ніяким чином не має права ним розпоряджатися (бібліотечним фондом, меблями та іншим майном, переведенням працівника. Дану проблему має вирішувати ЦБС або райрада (міськрада). 2. Нормативними актами існування "шкільно-публічної " бібліотеки не передбачено. |
Питання №6687 |
Lyudmila
16/06/2017 × 12:47 http://www.vozcrb.host56.com | Шановні колеги, добрий день! Останні два місяці колектив районної бібліотеки працює на 0,75 ст. Скажіть, будь ласка, якої тривалості повинна бути відпустка за відпрацьований рік. В колективному договорі прописана тривалість відпустки 31 день. Заздалегідь вдячні за відповідь.
Відповідь. Якщо члени колективу працювали 10 місяців на повну ставку, а два місяці - на 0,75 ст., то вони мають право на відпустку тривалістю 31 день. |
Питання №6686 |
olena 16/06/2017 × 07:26 | Я перебуває у відпустці по догляду за дитиною до 3 років. Бібліотека має перейти до ОТГ. Можна вийти з відпустки на неповний день?
Відповідь. Якщо жінка перебуває у відпустці по догляду за дитиною до 3 років і отримує матеріальну допомогу на дитину, їй дозволяється працювати на умовах неповного робочого дня / тижня з відповідною зарплатою. Також вагітна жінка може просити встановити гнучкий робочий графік без зменшення кількості робочих годин, а молода мама за домовленістю з роботодавцем під час декретної відпустки може працювати дистанційно. Жінці з дитиною до 1,5 років дозволено годувати малюка під час робочого дня (кожні 3 години - перерва від 30 хвилин в залежності від кількості дітей). |
Питання №6685 |
Alla 13/06/2017 × 00:25 | Поясніть будь-ласка, хто має проплачувати повірку лічильників на воду – бібліотекарі чи Центральна бібліотека? І який інтервал між повіркою – 3, 4, 5 років? Дякуємо.
Відповідь. 1. Зазвичай відповідальність за своєчасність періодичної повірки (демонтаж, транспортування, монтаж) засобів вимірювальної техніки покладається на на суб’єктів господарювання, що надають послуги з електро-, тепло-, газо- і водопостачання. Також, на час проведення періодичної повірки або ремонту засобу вимірювальної техніки виконавець встановлює тимчасовий засіб вимірювальної техніки. 2. Відповідно до Наказу Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 13 жовтня 2016 року N 1747 – 4 роки .
|
Питання №6684 |
mary
12/06/2017 × 15:12 | Доброго дня, шановні. Чи потрібно кожен місяць видавати наказ на надбавку бібліотекарям за особливі умови праці (Постанова Кабінету Міністрів України від 30.09.09 р. № 1073) Чи достатньо наказу на рік, якщо вона не змінюється протягом року? Дякую.
Відповідь. Достатньо наказу на рік, якщо на поточний рік Ви маєте затверджений штатний розпис та відповідний фонд оплати праці. |
Питання №6683 |
Antonina
09/06/2017 × 13:01 | Чи потрібно в сільській бібліотеці переходити на таблиці УДК?
Відповідь. Відповідно до Постанови КМУ від 22 березня 2017 р. № 177 впровадження Універсальної десяткової класифікації стосується всіх бібліотек в Україні. |
Питання №6682 |
tanya
08/06/2017 × 14:50 http://library-kripa@ukr.net | Підкажіть, будь-ласка, якими нормативними документами треба керуватися при списанні періодичних видань з бібліотечного фонду? Чи прописані десь терміни зберігання періодичних видань та порядок вилучення застарілих за змістом та ветхих видань.
Відповідь.Див. відповідь на питання № 6034. |
Питання №6681 |
Daryna 08/06/2017 × 13:02 | Чи мали у травні бібліотекарям підвищити посадовий оклад, як іншим працівникам бюджетної сфери? Дякую.
Відповідь. Ні, законодавчого підвищення посадових окладів у травні 2017 року для працівників окремих галузей бюджетної сфери з оплатою за Єдиною тарифною сіткою розрядів і коефіцієнтів з оплати праці (ЄТС) не відбувалось.
|
Питання №6680 |
Natalia 08/06/2017 × 10:11 | Уточнение к вопросу № 6678 : внутренний прием, новая заведующая принимает библиотеку.
Відповідь. 1. Керівник ВНЗ під час звільнення зав. бібліотеки мав видати наказ про передачу справ. У такому наказі зазвичай зазначають: дату передачі; П. І. Б осіб, які передають і приймають справи. Якщо новий зав. бібліотеки ще не прийнятий на роботу, то в цьому ж наказі може бути призначена особа, яка відповідатиме за приймання справ і документів. До речі, такою особою може бути і бухгалтер.
2. Відповідно до п.7 Положення про інвентаризацію активів та зобов’язань (затверджено Наказом Міністерства фінансів України від 02.09.2014 № 879)у разі зміни матеріально відповідальних осіб, а також у разі зміни керівника колективу - передбачено проведення інвентаризації. Складають акт приймання-передачі . За зразок Акту приймання-передачі основних засобів можна використати форму, затверджену Наказом Міністерства фінансів України від 13.09.2016 № 818 /Режим доступу: http://zakon5.rada.gov.ua/laws/show/z1336-16#n141 ). Наявність Акту зможе підтвердити наявність або відсутність майна і документів (Книги сумарного обліку, Актів про вилучення БФ тощо). А це, у свою чергу, може бути причиною притягнення або не притягнення до відповідальності посадових осіб.
|
Питання №6679 |
Olena 07/06/2017 × 14:24 | Виникло питання щодо розстановки книг в алфавітному каталозі: за якою буквою (Я чи М) в авторському гнізді АК ставити карточку на нигу: Кочерга І. Ярослав Мудрий? Дякуємо за відповідь.
Відповідь. Романтична драма І.Кочерги «Ярослав Мудрий» є художнім твором. Відповідно до правил розстановки в абеткових каталогах художні твори, назви яких починаються з імені історичної особи, розставляються на ім’я. Картка з бібліографічним описом даного видання буде розміщена на букву «Я».
Провідний бібліотекар ВК – Л.М.Раус.
|
Питання №6678 |
Natalia 07/06/2017 × 09:49 | Добрый день! Подскажите, пожалуйста, какими нормативными документами регламентируется прием - передача библиотечного фонда в библиотеках учебных заведений.
Відповідь. Просимо уточнити, Ви маєте на увазі внутрішній прийом-передачу бібліотечного фонду чи передачу БФ між різними установами? |
Питання №6677 |
Irina 02/06/2017 × 14:34 | Хто встановлює для бібліотеки ліміт каси? Дякую.
Відповідь. Бібліотека встановлює ліміт самостійно на підставі касових оборотів за три будь-які місяці поспіль з останніх 12, що передують терміну всановлення (перегляду) ліміту. Питання в компетенції бухгалтерської служби.
|
Питання №6676 |
Valia
31/05/2017 × 12:16 | Шановні колеги! працюємо у російській програмі ІРБІС. Чи можливе таке, що її можуть заблокувати так як заблокували російські соцмережі, пошту та пошукові системи?
Відповідь. На сьогоднішній день ми не можемо надати стверджуючу та безапеляційну відповідь.
|
Питання №6675 |
AnnaVictorovna 31/05/2017 × 10:14 | Доброго дня, підкажіть будь ласка. Взяли на посаду "інженер - програміст", людини у якої не закінчене вища освіта, вчитися на 3 курсі за спеціальністю, підкажіть будь ласка який йому треба ставити розряд?
Відповідь. Тарифний розряд інженера-програміста можете визначити у Схемі тарифних розрядів посад професіоналів, фахівців, керівників інших структурних підрозділів і технічних службовців, загальних для всіх бюджетних установ, закладів та організацій культури , Таблиця 2 у Додатку 3 до наказу Міністерства культури і туризму України 18.10.2005 N 745 /Режим доступу: http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/z1285-05/page3 . У той же час, звертаємо увагу на кваліфікаційні вимоги до посади інженера-програмісті, які визначено у Випуску 1 "Професії працівників, що є загальними для всіх видів економічної діяльності" Довідника кваліфікаційних характеристик професій працівників (затверджено Наказом Міністерства праці та соціальної політики України від 29 грудня 2004 року N 336 /Режим доступу: http://search.ligazakon.ua/l_doc2.nsf/link1/FIN11827.html ). |
Питання №6674 |
Vera 30/05/2017 × 18:39 | Я є молодим керівником бібліотеки. Прошу підказати, до якої групи наказів я маю віднести наказ про створення робочої групи з розробки стратегічного розвитку бібліотеки (РБ, має статус юрособи)? Дякую.
Відповідь. До наказів з основної діяльності. Додатково звертаємо Вашу увагу на Типову інструкцію з діловодства у центральних органах виконавчої влади, Раді міністрів Автономної Республіки Крим, місцевих органах виконавчої влади (затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 30 листопада 2011 р. N 1242 /Режим доступу: http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/1242-2011-%D0%BF ) та ДСТУ 4163-2003 "Уніфікована система організаційно-розпорядної документації. Вимоги до оформлення документів"/Режим доступу: http://hrliga.com/docs/DSTU_4163-2003.htm . |
Питання №6673 |
Daryna 29/05/2017 × 18:56 | Чи має право міська бібліотека ввести до штату посаду організатора екскурсій (на 0,5 ст.)? Заздалегідь вдячні за обґрунтовану відповідь.
Відповідь. 1. При розгляді питання введення до штату бібліотеки нової не бібліотечної посади слід використовувати: Класифікатор професій ДК 003:2010, затверджений наказом Держспоживстандарту від 28.07.2010 р. № 327; Додаток 3 «Схема тарифних розрядів посад (професій) професіоналів, фахівців, керівників інших структурних підрозділів, технічних службовців і робітників культури», Таблиця 1 до наказу Міністерства культури і туризму України 18.10.2005 N 745 /Режим доступу: http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/z1285-05/page3 ) для визначення тарифного розряду; Довідник кваліфікаційних характеристик професій працівників. Випуск 1 "Професії працівників, що є загальними для всіх видів економічної діяльності" (затверджено Наказом Мінсопраці від 29.12.2004 N 336 /Режим доступу: http://www.uazakon.com/big/text15/pg1.htm ) для визначення кваліфікаційних вимог та складання посадової інструкції. 2. Звертаємо увагу, що на організатора екскурсій не поширюються надбавки і доплати, які є у бібліотечних працівників. |
Питання №6672 |
Olena 26/05/2017 × 17:53 | Просимо допомогти у такому питанні: у нас в районі діє 2 ОТГ одна сільська, інша – селищна. В сільській ОТГ 4 бібліотеки (колишні філії ЦБС), де працюють на 0,7 та 0,5 ставки. В селищній ОТГ перейшли кращі бібліотеки, в одній є Інтернет, комп’ютери. Як нам бути із опрацюванням бібліотечного фонду, враховуючи, що вже потрібно класифікувати за УДК? Як можна заключити договір, щоб класифікацією нових надходжень здійснювала для обох ОТГ головна селищна бібліотека? Заздалегідь вдячні.
Відповідь. Звертаємо вашу увагу на ЗУ «Про співробітництво територіальних громад» (від 17.06.2014 № 1508-VII /Режим доступу: http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/1508-18 ). Зазначений Закон надає широкі можливості органам місцевого самоврядування спільно вирішувати актуальні питання місцевого значення. У вашому випадку співробітництво може здійснюватись відповідно до договорів про співробітництво. Співробітництво може передбачати делегування виконання окремих завдань. У такому випадку у Договорі зазначається перелік завдань (каталогізування БФ); обсяг коштів місцевих бюджетів, що передаються місцевому бюджету органу місцевого самоврядування суб’єкта співробітництва на виконання делегованих завдань; строк, на який делегуються завдання; форму і порядок звітування про стан виконання та фінансування делегованих завдань; порядок припинення договору та розв’язання спорів під час його виконання тощо.
Також, може бути утворено спільну установу (організацію), що буде опікуватись питаннями обробки бібліотечного фонду. Утворення та реєстрація спільної комунальної установи здійснюється відповідно до вимог законодавства.
Додатково звертаємо увагу на наказ Мінрегіону «Про затвердження Примірних форм договорів про співробітництво територіальних громад» (від 27 серпня 2014 року N 233 /Режим доступу: http://document.ua/pro-zatverdzhennja-primirnih-form-dogovoriv-pro-spivrobitnic-doc206023.html ).
|
Питання №6671 |
Inna 26/05/2017 × 15:15 | Доброго дня! Підскажіть будь ласка, коли можна взяти щорічну відпустку, як що робочий період з 19.04.2017 по 18.04.2018, і на який термін. Дякую.
Відповідь. Пропонуємо опрацювати Ст. 9, Ст. 10 ЗУ «Про відпустки» (редакція від 11.06.2016 /Режим доступу: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/504/96-%D0%B2%D1%80 ). |
Питання №6670 |
olena 24/05/2017 × 14:55 | Шановні колеги! Відповідь на питання №6667 стала у пригоді.Дякуємо. Є ще одне питання. Хто:директор чи відділ культури,- пише наказ на відпустку заступника директора по роботі з дітьми ( просто заступника у штаті не має). У яких документах є відповідь на це питання?Дякуємо.
Відповідь.Пропонуємо перечитати Статут (Положення) бібліотеки та посадову інструкцію директора бібліотеки. У вищезазначених документах прописано повноваження керівника. |
Питання №6669 |
Alla 23/05/2017 × 12:57 | Прошу уточнити, хто має надавати наказ про безоплатну передачу майна бібліотеки – директор, нач. управління культури? Дякую.
Відповідь. Залежно від того, хто є власником – держава або органи місцевого самоврядування. Через визначені ними уповноважені суб’єкти управління закріплюють за суб’єктом господарювання (бюджетною установою) відповідне майно (об’єкти управління), здійснюють контроль за використанням і збереженням майна, мають право вилучати майно. Власники також приймають рішення, хто набуватиме право власності та інші речові права, зокрема, безоплатного отримання майна за наявності законних підстав для цього у порядку правонаступництва (в разі реорганізації, ліквідації).
|
Питання №6668 |
Olga 22/05/2017 × 14:40 | Доброго дня! Скажіть будь ласка, чи можливо прийняти рішення щодо включення до списку про нараховування доплати за вислугу років інструктору районного центру культури та дозвілля, якщо цієї посади немає в переліку посад які мають право на виплату доплати за вислугу років, але цієї посади також немає в переліку посад які не мають право на виплату доплати за вислугу років. Згідно Постанови КМУ від 09.12.2015 р. №1026. Дякую!
Відповідь. Доплата здійснюється лише тим працівникам, посади яких зазначені у додатку до Порядку виплати доплати за вислугу років працівникам державних і комунальних бібліотек (затверджено Постановою КМУ від 22 січня 2005 р. N 84). Враховуючи, що посада інструктора у переліку посад працівників державних і комунальних бібліотек, які провадять культурну, освітню, інформаційну, науково-дослідну, методичну діяльність відсутня, то й доплата не здійснюється.
Можливо існують інші нормативно-правові акти, що уможливлюють здійснення вищезазначеної доплати інспектору ЦКіД.
|
Питання №6667 |
olena 22/05/2017 × 11:59 | Шановні колеги! Я виконую обов’язки директора ЦБС. Наш бібліотекар став переможцем конкурсу , з ним будуть підписувати контракт на директора. За якими мунктами 36 статті я маю її звільнити з бібліотекаряДякую.
Відповідь. Рекомендуємо п.1 ст. 36 – угода сторін (КЗпП). |
Питання №6666 |
Tatiana 22/05/2017 × 10:51 | Шановні колеги, дякуємо вам за відповідь на наше питання (№ 6660), але, може ви знаєте, яка подальша доля ваших методичних розробок щодо відбору рідкісних та цінних книг до Державного реєстру національного культурного надбання?
Відповідь. Як тільки отримаємо відповідну інформацію від МКУ,то одразу повідомимо всіх зацікавлених осіб. |
Питання №6665 |
Oksana 21/05/2017 × 16:32 | Поясніть, хто має розробляти правила внутрішнього розпорядку в бібліотеці ОТГ? (бібліотека сільська, працює 1 бібліотекар). Дякую
Відповідь. Правила внутрішнього трудового розпорядку розробляють роботодавець та виборний орган первинної профспілкової організації (профспілковий представник, представник трудового колективу) на підставі КЗпП, Типових правил (від від 20.07.1984 № 213 і лише у тій частині, що не суперечить законодавству України /Режим доступу: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/v0213400-84 ). |
Питання №6664 |
olga 20/05/2017 × 09:15 | Доброго дня! Чи є безкоштовні Автоматизовані бібліотечні інформаційні системи. Дякую, відповідь надішліть на ел. адресу.
Відповідь. Пропонуємо скористатись інформацією «Безкоштовні АБІС – вільне відкрите програмне забезпечення», представлену на сайті НБУ імені В.І.Вернадського /Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/node/1336 . |
Питання №6663 |
Olena 19/05/2017 × 15:42 | Чи можна працевлаштуватись на роботу в бібліотеку студенту денної форми навчання? Дякую.
Відповідь. Так, можна. Право студентів, які навчаються у ВНЗ, на трудову діяльність у вільний від навчання час передбачено ч. 14 п.1 ст. 51 ЗУ «Про освіту» (від 23.05.1991 № 1060-XII, із змінами /Режим доступу: http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/1060-12 ).
Оформлення трудових відносин із студентом денного (очного) відділення вишу здійснюється за нормами трудового законодавства на загальних підставах.
Додатково звертаємо увагу на Лист Мінсоцполітики від 25 липня 2014 року № 301/13/116-14 /Режим доступу: http://zakon.kadrovik01.com.ua/regulations/1521/8453/8455/468266/.
|
Питання №6662 |
Vita 18/05/2017 × 18:28 | Готуємо пропозиції до бюджету і хочемо зазначити кошти на передплату електронних версій окремих газет і журналів. Підкажіть, як нам це зазначити? Дуже дякуємо .
Відповідь. Звертаємо Вашу увагу на Інструкцію щодо застосування економічної класифікації видатків бюджету (затверджено Наказом Міністерства фінансів України від 12.03.2012 № 333, із змінами). Так, п.п.3 п.п. 2.2.1 Інструкції визначає, що за КЕКВ 2210 проводяться видатки на придбання або передплату періодичних, довідкових, інформаційних видань, в тому числі електронних.
|
Питання №6661 |
Yulia
17/05/2017 × 10:00 | Доброго дня. Скажіть, будь ласка, чи потрібно працівнику бібліотеки ВНЗ проходити атестацію після дистанційного курсу " Електронна бібліографія" Харківської дистанційної академії, прослухану в березні 2017 р.?
Відповідь. Категорії працівників, які не підлягають атестації визначено у п.1.4 – п. 1.8 Положення про проведення атестації працівників підприємств, установ, організацій та закладів галузі культури (затверджено Наказом МКУ 16.07.2007 N 44 , із змінами /Режим доступу: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/z1023-07 ).
|
Питання №6660 |
Tatiana 17/05/2017 × 09:35 http://zntu.edu.ua | Добрий день, шановні колеги. Згідно Наказу № 437 вашій бібліотеці доручено розробити методичні рекомендації з відбору рукописних книг, рідкісних і цінних видань до Державного реєстру національного культурного надбання. Будь ласка, надайте відповідь: чи закінчено вже розробку вищезазначених рекомендацій, чи даний документ знаходиться ще в стані розробки?
Відповідь. Відповідно до Наказу МКУ за № 437 від 14.06.2016 р. фахівці НБУ ім. Ярослава Мудрого підготували відповідні методичні рекомендації щодо відбору рукописних книг, рідкісних і цінних видань до Державного реєстру національного культурного надбання та передали їх до Міністерства культури України. |
Питання №6659 |
Olga 16/05/2017 × 15:55 | Відповідь на запитання №6658 надішліть на ел. адресу. Дякую!
Відповідь. Див. відповідь на питання № 6658. |
Питання №6658 |
olga 16/05/2017 × 05:31 | Доброго дня! Я закінчила культосвітнє училище у 1985 році (бібліотечна справа) бібліотекар середньої кваліфікаці, чи є моя освіта за овісньо-кваліфікаційним рівнем незакінчена вища, або базова вища, згідно закону Про освіту. Дякую
Відповідь. Пропонуємо ознайомитись із Розділом XV Прикінцеві та перехідні положення ЗУ «Про вищу освіту» (Редакція від 16.04.2017 /Режим доступу: http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/1556-18/page5 ). |
Питання №6657 |
Oksana 15/05/2017 × 11:02 | Поясніть, будь ласка, правила розстановки розділів української, російської та зарубіжної літератури згідно з новими таблицями ББК– на якому місці має бути розділ 84(2Рос) – після 84(4Укр) чи 84(4Пор), чи взагалі стояти на першому місці перед українською, відповідно до територіального ділення (2)? Дякуємо за відповідь.
Відповідь. Дозволимо нагади, що КМУ прийнято Постанову «Про припинення використання Бібліотечно-бібліографічної класифікації та впровадження Універсальної десяткової класифікації» (від 22 березня 2017 р. № 177 /Режим доступу: http://www.kmu.gov.ua/control/uk/cardnpd?docid=249842722 ). Відповідно Постанови в Україні припиняється використання Бібліотечно-бібліографічної класифікації та запроваджується для класифікації документів в установах та організаціях Універсальна десяткова класифікація як міжнародна класифікаційна система. |
Питання №6656 |
Nataly 15/05/2017 × 07:54 | Добрий день! Підкажіть будь - ласка щодо Акту списання вилучених документів з бібліотечного фонду( наказ Міністерства фінансів України 13.09.16 №818)заповнення таблиці "Розрахунок результатів списання". Які дані ми вносимо в розділ "Витрати по списанню", а також які дані входять до розділу"Цінності , отримані від ліквідації.
Відповідь. Розрахунок результатів списання та відмітки про відображення у регістрах бухгалтерського обліку знаходиться в компетенції бухгалтерської служби, а не бібліотечного фахівця.
|
Питання №6655 |
oksana
12/05/2017 × 14:39 | Доброго дня. Підкажіть будь - ласка, як діяти . В нашій громаді діяв відділ освіти та культури, який нещодавно розєднали рішенням сесії громади і утворили два відділи: відділ освіти та відділ культури. новий начальник відділу культури заявила, що з нами директорами комунальних закладів культури, які ввійшли в цей відділ мають бути розірвані контракти, бо вона сформує новий штат. однак , особисто , шо стосується мене як керівника бібліотеки , то в мене контракт при передачі з районної ради в міську громаду переукладено з міським головою на той термін на який він був укладений раніше, тобто до 2018 року. чи правомірні дії начальника в даному питанні, адже засновником бібліотеки відповідно до статуту є міська рада, а відділ здійснює галузеве управління теж відповідно до статуту. Бібліотека не ліквідована та не реорганізована, вакансії на посаду керівника немає.дякую вам за пораду!!!
Відповідь. Ви праві.
1. Звертаємо Вашу увагу на підпункт 10, частини 4, ст. 42 ЗУ «Про місцеве самоврядування в Україні» (від 21.05.1997 № 280/97-ВР, із змінами /Режим доступу: http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/280/97-%D0%B2%D1%80/page3 ), де зазначено, що саме сільський, селищний, міський голова призначає на посади та звільняє з посад керівників відділів, управлінь та інших виконавчих органів ради, підприємств, установ та організацій, що належать до комунальної власності відповідних територіальних громад, крім керівників дошкільних, загальноосвітніх та позашкільних навчальних закладів. Також, пропонуємо перечитати розділ власного контракту, де йде мова про права органу управління закладом культури. 2. Умови розірвання трудового договору з ініціативи власника або уповноваженого ним органу закріплено у ст..ст 40, 41 КЗпП України /Режим доступу: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/322-08/page2 . |
Питання №6654 |
maryna 12/05/2017 × 12:42 | Доброго дня! Плануємо придбати АІБС в бібліотеку. Чи маємо право в ввести в штат бібліотеки адміністратора системи? Яким чином? дякую за відповідь.
Відповідь. Власник або уповноважений ним орган має право у будь-який час внести зміни до штатного розпису, зокрема у разі введення нової посади. Будь-які зміни, що стосуються штатного розпису, здійснюються лише на підставі наказу (належать до наказів із загальної діяльності). Також, введення нової посади можливе при наявності відповідних коштів у фонді з оплати праці. |
Питання №6653 |
Ludmila
11/05/2017 × 10:48 | Скажіть будь ласка, чи є Рекомендації по складанню Положення Публічної бібліотеки ОТГ. Якщо є, то де їх знайти. Районна дитяча бібліотека має бути окремою бібліотекою в ОТГ чи структурним відділом Публічної бібліотеки?
Відповідь. Районна дитяча бібліотека може бути як самостійною бібліотекою так і структурним підрозділом Публічної бібліотеки(філією у складі ПБ, відділом ПБ і т.п.). |
Питання №6652 |
Nadiya 10/05/2017 × 19:59 | Доброго дня колеги! Скажіть будь ласка чи має право брати участь у конкурсі на заміщення вакантної посади керівника закладу культури колега, якщо колектив цього закладу проти цієї кандидатури! Дякую
Відповідь. Відповідно ст.21 ¹ ЗУ «Про культуру» (редакція від 01.01.2017р. /режим доступу: http://zakon0.rada.gov.ua/laws/show/2778-17): керівником державного чи комунального закладу культури може бути особа, яка має вищу освіту, стаж роботи у сфері культури не менше трьох років, володіє державною мовою та здатна за своїми діловими і моральними якостями, освітнім і професійним рівнем виконувати відповідні посадові обов’язки. Причини, за якими особа не може бути призначена на посаду керівника державного чи комунального закладу культури, зазначені у п.2. ст. 21 ¹ вищезазначеного Закону України. |
Питання №6650 |
Galina 04/05/2017 × 11:34 | Доброго дня! Я працюю в шкільній бібліотеці Тернопільської області. З місяця лютого шкільних бібліотекарів перевели з освітнього бюджету на районний. На основі чого нас перевели і чи мали вони таке право? До кого нам звернутися?
Відповідь. Ми не зовсім зрозуміли Ваш запит. Будь-яка ЗОШ фінансується з місцевого бюджету (сільського, районного, міського). Затверджує бюджет ЗОШ її засновник (сільська, міська ради) або місцева держадміністрація (якщо їй делеговані дані повноваження). |
Питання №6649 |
Nadija
28/04/2017 × 10:34 | Доброго дня! Скажіть будь ласка, чи потрібно надати протокол зборів та список присутніх від громадської організауції, яка пропанує кандидатури для включення до складу конкурсної комісії, якщо да то на якій підставі, дякую! Відповід надішліть на ел.адресу.
Відповідь. Склад, порядок формування і повноваження конкурсної комісії визначено у ст. 21-3 ЗУ «Про культуру» (від 14.12.2010 № 2778-VI, із змінами /Режим доступу: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/2778-17 ). Також, МК України затвердило «ПОЛОЖЕННЯ про формування складу та організацію роботи конкурсної комісії з проведення конкурсного добору на посаду керівника державного закладу культури, що належить до сфери управління Міністерства культури України» (Наказ від 31.05.2016 № 380, Режим доступу: http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/z0809-16 ). У вищезазначених документах ми не знайшли роз’яснень щодо протоколів загальних зборів у громадських організаціях. У той же час органи місцевого самоврядування мають право розробити і затвердити місцеве Положення (Порядок) про призначення керівників закладів культури, що перебувають у їх власності. Пропонуємо ознайомитись з відповідним Положенням (Порядком), щоб переконатися у наявності відповідних пунктів щодо протоколу зборів та списку присутніх членів громадської організації на зборах.
Дозволимо нагадати, що громадські організації у сфері культури відповідного функціонального спрямування подають по три кандидатури органу управління, який шляхом жеребкування визначає трьох кандидатів до складу конкурсної комісії. Орган управління забезпечує онлайн-трансляцію жеребкування на своєму офіційному веб-сайті.
|
Питання №6648 |
Irina 27/04/2017 × 21:33 | Яким чином розподіляються власні надходження бібліотеки, якщо її надходження перевищують відповідні витрати, затверджені рішенням про місцевий бюджет? Дякую.
Відповідь. Це питання регламентовано пунктом 9 статті 51 Бюджетного кодексу України. У разі перевищення обсягів власних надходжень бюджетних установ відповідних витрат, які затверджені рішенням про місцевий бюджет, розпорядник бюджетних коштів спрямовує надпланові обсяги, у першу чергу, на погашення заборгованості з оплати праці, нарахувань на заробітну плату, стипендій, комунальних послуг та енергоносіїв. Якщо такої заборгованості немає, то 50 % коштів спрямовується на заходи, що здійснюються за рахунок відповідних надходжень, решта 50 % коштів спрямовується на заходи, необхідні для виконання основних функцій, але не забезпечені коштами загального фонду бюджету.
|
Питання №6647 |
Tetiana 22/04/2017 × 08:16 | Доброго дня шановні колеги! Потрібна Ваша допомога. Відділ культури РДА включає в себе структурні підрозділи:ЦБС.ДМШ.РБК,музей, які є юридичними особами, але без права підпису фінансових документів в державній Казначейській службі Україїни. Структурні підрозділи обслуговує централізована бухгалтерія. Право підпису є у начальника відділу культури. Під час планової перевірки відділу культури районною архівною службою виникло суперечне питання: архів наполягає на те, щоб у кожному структрному підрозділі була створена окрема експертна комісія по списанню документації. ПИТАННЯ: Чи маємо ми право створити єдину експертну комісію при відділі культури, включивши до неї представників з кожного структурного підрозділу? Чекаємо на відповідь. Дякуємо.
Відповідь. ЦБС, ДМШ і РБК відповідно до статутів, може, й наділені статусом юридичних осіб, але фактично такими не являються (керівники не мають права підпису). Може бути, що вони не мають і інших ознак юридичних осіб (наприклад, окремий баланс). Що стосується вимог районної архівної служби: відповідно до наказу Мінюсту від 19.06.2013 № 1227/5 експертні комісії створюються в юридичних особах. |
Питання №6646 |
Marinа 21/04/2017 × 19:46 | Бібліотеку передано до ОТГ, площа бібліотеки 31 кв м. Можна об’єднати ч/з з абонементом і вести один Щоденник роботи?
Відповідь. Так, можна. Звертаємо увагу, що в Положенні про бібліотеку зміни мають бути також відображено.
|
Актуальна інформація
Вітаємо шановних відвідувачів на сайті, який супроводжує науково-методичний відділ Національної бібліотеки України імені Ярослава Мудрого (НБУ ім. Ярослава Мудрого). Наш відділ є науково-методичним та інформаційно-консультативним центром для публічних бібліотек України, а також співпрацює з бібліотеками різних типів і форм власності.
Пам'ятайте, що наповнення цього сайту - наша спільна робота. Якщо Ви маєте матеріали, що можуть зацікавити бібліотечну спільноту, або бажаєте підняти актуальну тему - чекаємо Ваших пропозицій на адресу method@nplu.org.
Шановні колеги! Якщо у вас змінилися реквізити (адреса, e-mail, URL, телефон тощо) надішліть повідомлення для відповідних коректив на сторінці сайту „Бібліотеки України”.
| Вітаємо
For Librarians
Библиотекарю
Пошук
Голосування
|