Розділи сайту
Мастрід
Нове на сайті
Інформація від майстра
Відвідувачі
 |
Запитання-відповіді
Питання №6746 |
Helen 06/09/2017 × 08:27 | 1. Я працювала бібліотекарем в установі освіти 9 років, без вищої освіти. Оплата праці по 8 розряду. В цьому році отримала диплом про вищу педагогічну освіту "спеціаліст". Посада в мене завідувач бібліотеки. Якщо фонд зарплати дозволяє, чи можуть мені зараз встановити 9 розряд без атестації? Тим паче зараз саме проходить тарифікації на наступний рік. Мій керівник каже, що тільки після атестації бо по Закону більше ні як не можна. Якщо це не так скажіть як це можна йому довести, на які документи опиратися бухгалтерії? 2. У бібліотекарів при встановлені тарифних розрядів є "вилка" 8-9 - бібліотекар і т. д. від чого залежить 8 ставить чи 9? Тільки від наявності коштів та від бажання керівника, можна атестуватися на відповідність бібліотекаря І категорії і мати 8 розряд? Дякую
Відповідь. Відповідь. 1. Акцентуємо, що атестаційна комісія не має права підвищувати (зменшувати) тарифний розряд. Відповідно до п. п.4.6. Положення про проведення атестації працівників підприємств, установ, організацій та закладів галузі культури (затверджено Наказом Міністерства культури і туризму України 16.07.2007 N 44, із змінами) атестаційна комісія надає лише оцінку професійній кваліфікації і діловим якостям працівника, а також вносить рекомендації керівництву щодо заохочення окремих працівників за досягнуті успіхи в роботі, уключення до кадрового резерву, направлення на підвищення кваліфікації з метою просування по роботі (див. п.4.9). Саме керівникам бюджетних установ, закладів та організацій надано право в межах фонду заробітної плати, затвердженого в кошторисах доходів і видатків, установлювати працівникам цих установ, закладів та організацій конкретні розміри посадових окладів та доплат і надбавок до них (див. п.7 і пояснення до таблиці 4 додатка 2 до Наказу № 745).
2. У колективному договорі має бути чітко визначений порядок формування заробітної плати. Також колективним договором може бути надано право роботодавцеві визначати конкретні розміри посадових окладів. Під час установлення розміру окладу в межах визначеного колективним договором діапазону, зазвичай, враховуються складність роботи, ділові та професійні якості працівника тощо.Додатково пропонуємо ознайомитись із Листом Мінсоцполітики від 23.11.2016 р. № 1587/13/8416 (Режим доступу: https://buhgalter911.com/uk/normativnaya-baza/pisma/minsocpolitiki/schodo-vstanovlennya-posadovih-1029733.html ).
|
Питання №6744 |
Anatoliy 04/09/2017 × 09:04 | Доброго дня! Моя колега працює в селі на посаді завідуючої бібліотекою. Має стаж бібліотечної роботи 33 роки. Чи має вона право на пенсію за вислугу років? Дякую.
Право на пенсію за вислугу років мають окремі категорії працівників, перелік яких установлено в статтях 52, 54 і 55 Закону України «Про пенсійне забезпечення» |
Питання №6743 |
Olena 01/09/2017 × 17:57 | Як правильно здійснити прийом -передачу бібліотечного фонду.
Обов’язковою умовою прийому-передачі бібліотечного фонду є його інвентаризація, яка регламентується Положенням про інвентаризацію активів та зобов’язань, затверджене
Наказом Міністерства фінансів України 02.09.2014 № 879
Радимо ознайомитися також із рекомендаціями
«Передача бібліотечних фондів» на нашому блозі «Публічна бібліотека об’єднаної територіальної громади»
|
Питання №6742 |
Gala
31/08/2017 × 21:10 | Доброго дня ! Шановні колеги, прошу проконсультувати з такого питання: при створенні комунального закладу Центральна районна бібліотека, чи може Районна бібліотека для дітей входити до структури як бібліотека-філія Районна бібліотека для дітей. Чи можна у статуті Комунального закладу Центральна районна бібліотека зазначити, що до структури входить бібліотека-філія Районна бібліотека для дітей (щоб не зменшилась мережа), чи правомірно це буде. Прошу надіслати відповідь на електронну адресу: cyrbiblioteka@gmail.com Дуже буду вдячна.
Відповідь надіслано 04.09.2017
|
Питання №6741 |
Oleksandr 31/08/2017 × 14:33 https://library.ndu.edu.ua/ | Шановні колеги!Минуло вже більше року від того часу, як Міністерство кульутри України видало Наказ №437 щодо затвердження "Порядку відбору рукописних книг, рідкісних і цінних видань до Державного реєстру національного культурного надбання". Згідно цього Наказу, координуючим та методичним центром цієї роботи визначено Національну парламентську бібліотеку України (п.3 Наказу). Як відомо, це вже друга спроба ініціювати роботу зі створення Реєстру книжкових пам'яток в Україні. Перша спроба, як відомо, завершилася нічим... Хотілося
б дізнатися, яка (і на якій стадії) методична та організаційна робота
зараз ведеться в державі у напрямку створення такого Реєстру. У якій формі планується ведення бази даних книжкових пам'яток? Хоча зараз і не прийнято посилатися на досвід нашого агресивного сусіди, але чи не варто було б скористатися позитивним досвідом російських колег-книгознавців, які вже давно успішно реалізували подібний проект? (Див.: "Книжные памятники Российской Федерации", http://kp.rsl.ru/) Справа
в тому, що працівниками нашої бібліотеки накопичена досить велика та надзвичайно цікава база інформації щодо книжкових
пам'яток книгозбірні Ніжинського держуніверситету. Ми вже могли би передавати таку інформацію
до загального Реєстру...Чи не трапиться так, що і цього разу корисна та надзвичайно важлива ініціатива завершимться нічим? З повагою,директор Бібліотеки імені ак. М.Лавровського Ніжинського державного університету імені Миколи ГоголяОлександр Морозов
Відповідь надіслано 01.09.17
|
Питання №6740 |
maryna
31/08/2017 × 14:05 | Доповнення до питання 6736: чи має право директор ЦБС своїм наказом перевести бібліотекаря першої категорії на посаду провідного бібліотекаря (освіта та стаж дозволяє) без проведення атестації.
Права директора ЦБС прописанні у посадовій інструкції та Положенні про ЦБС
|
Питання №6739 |
Tamara 31/08/2017 × 13:24 | Уважаемые коллеги! Подскажите, пожалуйста, каким образом можно обратиться в Книжную Палату Украины для получения консультации, как зашифровать по УДК конкретную книгу. Спасибо!
Книжкова Палата України. Відділ класифікаційних систем, Просп. Юрія Гагаріна, 27, м. Київ, 02094.
Тел./факс: 380(44) 292-00-54 udc@ukrbook.net
Приймальня: 380(44) 292-01-34 office@ukrbook.net
|
Питання №6738 |
Ksenia 31/08/2017 × 12:57 | Також питання щодо нової редакції Типових Правил користування: чи означає це, що тепер бібліотеки не мають права вимагати і вказувати дату народження і розподіл користувачів за віком буде вилучено зі статистичної звітності вже в цьому році? І ще одне питання щодо нової редакції Переліку платних послуг. Який порядок продажу документів з фонду бібліотеки, що списуються та підлягають утилізації, фізичним та юридичним особам (п.14 Постанови), а саме: за якою ціною продавати - як індексована на списання чи за ринковою вартістю на даний час? Або можна продавати по однаковій фіксованій ціні, наприклад, журнали по 2 грн за примірник, книги по 10 грн примірник? І чи має бібліотека сплачувати якісь податки від продажу? Дякую за допомогу
Визначення порядку списання і реалізації майна, яке перебуває у комунальній власності перебуває у компетенції відповідних органів місцевого самоврядування.
Внесення змін до статистичної звітності у компетенції Міністерства культури України.
|
Питання №6737 |
Helen 31/08/2017 × 12:07 | Скажіть будь-ласка, чи планується і бібліотекарям піднімати оклади на 2 тарифних розряди як педагогам? На курсах підвищення кваліфікації нам казали, що нібито в вересня. Це чутки, чи ні?
Ми не володіємо такою інформацією
|
Питання №6736 |
maryna 31/08/2017 × 10:06 | Доброго дня! Підкажіть, чи має право директор ЦБС своїм наказом перевести бібліотекаря на посаду провідного бібліотекаря (освіта та стаж дозволяє) без проведення атестації.
Так, має, але з дотриманням вимог законодавства.
-
Переведення можливе зі згоди працівника;
-
Переведення можливе якщо є відповідна вакансія. Зверніть увагу на кваліфікаційні вимоги до посади провідного бібліотекаря визначені діючим ”Довідником кваліфікаційних характеристик професій працівників. Випуск 81 "Культура та мистецтво”, затвердженого наказом Міністерства культури і мистецтв України 14.04.2000 р. N 168
Згідно чинного законодавства, атестація є правом роботодавця. Переведення на посади працівників не залежить від атестації.
|
Питання №6735 |
Lyda 28/08/2017 × 14:39 | Доброго дня! Проводимо списання літератури, допоможіть будь ласка з пошуком таблиць, за допомогою яких можна перевести радянські рублі в українські гривні. Дякуємо
Відповідь
Добрий день ! Відповідно до постанов Кабінету Міністрів України від 3 серпня 1993 р. № 598 «Про проведення індексації основних фондів у народному господарстві України» та від 17 січня 1995 р. «Про проведення індексації основних фондів та визначення розмірів амортизаційних відрахувань на повне їх відновлення у 1995 році» при списанні видань з бібліотеки необхідно звертати увагу на наступну індексацію вартості книги, що списується:
- Ціна книг придбаних до 1 травня 1992 р. множиться на 9; 24.4; 18; 7,4
- --- до 1 січня 1993 року --- на 12; 18; 7,4
- --- у І кв. 1993 р. --- на 64; 7.4
- --- у ІІ кв. 1993 р. --- на 18; 7.4
- --- у ІІІ кв. 1993 р. --- на 5,9; 7,4
- --- у IV кв. 1993 р. --- на 1,9
- --- у І кв. 1994 р. --- на 1,2 та 7,4
- --- у ІІ кв. 1994 р. --- на 1,1 та 7,4
- --- у ІІІ та IV кв. 1994 р. --- на 1,0 та 7.4
В 1995 році : 1 кв. сума збільшується у 1,5 рази, ІІ кв. – 1.2 рази, ІІІ та IV кв. та І кв. 1996 р.--- у 1.0 разів.
До 1 вересня 1996 р. проіндексована ціна ділиться на 100 000.
Головний бібліотекар відділу формування документних ресурсів М.Комаренко
kompl@nplu.org
|
Питання №6732 |
Ludmila
22/08/2017 × 10:34 | У новій редакції Правил користування бібліотеками у п.8 вказується, що читачі у формулярі вказують прізвище, імя та по батькові, місце проживання, освіту, контактний телефон. Чи є обовязковим у формулярі вказувати серію та номер паспорту?
Відповідь: п. 8 Типових правил користування бібліотеками в Україні, затверджених Наказом Міністерства культури і мистецтв України 05.05.1999 № 275 (у редакції наказу Міністерства культури України 19.04.2017 № 340) визначає вичерпний перелік даних. |
Питання №6728 |
Olena
18/08/2017 × 14:19 | До "Питання №6726" Дякую! |
Питання №6727 |
Helen 17/08/2017 × 06:00 | Я працювала бібліотекарем в школі 9 років, без вищої освіти. Оплата праці по 8 розряду. В цьому році отримала диплом про вищу педагогічну освіту "спеціаліст". Чи можуть мені тепер з вересня поставити 9 розряд до атестації в березні, так як в березні я планую атестуватися на 2 категорію. Дякую
Відповідь.1. Акцентуємо, що атестаційна комісія не має права підвищувати (зменшувати) тарифний розряд. Відповідно до п. п.4.6. Положення про проведення атестації працівників підприємств, установ, організацій та закладів галузі культури (затверджено Наказом Міністерства культури і туризму України 16.07.2007 N 44, із змінами) атестаційна комісія надає лише оцінку професійній кваліфікації і діловим якостям працівника, а також вносить рекомендації керівництву щодо заохочення окремих працівників за досягнуті успіхи в роботі, уключення до кадрового резерву, направлення на підвищення кваліфікації з метою просування по роботі (див. п.4.9). Підвищити категорію (або тарифний розряд) – компетенція директора ЗОШ. 2. Якщо фонд заробітної плати передбачає кошти – Вам можуть підвищити тарифний розряд. Щоб отримати посаду бібліотекаря ІІ категорії вона має бути зазначена у штатному розписі ЗОШ. Директору ЗОШ надано право у разі виробничої необхідності змінювати штати окремих структурних підрозділів або вводити посади (крім керівних), не передбачені штатними нормативами для даного закладу, в межах фонду оплати праці, доведеного лімітними довідками на відповідний період. Заміна посад працівників може здійснюватись лише в межах однієї категорії (бібліотекаря на бібліотекаря ІІ категорії) |
Питання №6726 |
Olena 16/08/2017 × 20:02 | До "Питання №6724": У Довіднику кваліфікаційних характеристик професій працівників зазначено: Кваліфікаційні вимоги. Повна або базова вища освіта відповідного напряму підготовки (магістр, спеціаліст або бакалавр). Залишилось питання: чи можна вважати, що спеціальність "Документознавство та інформаційна діяльність", за спеціалізацією "Документно-інформаційні системи", відповідного напряму підготовки?
Відповідь. Ви маєте вільну посаду. До цієї посади складено посадову інструкцію. Пропонуємо переглянути додаток до диплому особи та порівняти завдання та обов’язки, прописані в посадовій інструкції з предметами, які вивчались в вузі. Якщо базові дисципліни відповідають посадовим обов’язкам – можете вважати що вищезазначена спеціальність відповідає відповідному напряму підготовки.
P.S. Очікуємо на нові стандарти вищої освіти за кожною спеціальністю.
|
Питання №6724 |
Olena
14/08/2017 × 12:52 | До "питання №6716": На якій посаді має право працювати: бібліотекарем, бібліографом, методистом або має право на усі посади? &
Alex 05/08/2017 × 13:25
Чи має право спеціаліст з вищою освітою зі спеціальністю
"Документознавство та інформаційної діяльність" працювати в бібліотеці ? Дякую.
Відповідь. Пропонуємо опрацювати Довідника кваліфікаційних характеристик професій працівників (випуск 81. Культура і мистецтво. Розділ «Бібліотеки, централізовані бібліотечні системи»), затверджений наказом Міністерства культури і мистецтв України № 168 від 14 квітня 2000 р.
|
Питання №6723 |
Vita 12/08/2017 × 21:17 | Прошу допомоги. Я звільняюсь з бібліотеки. У заяві зазначила причину - за власним бажанням, але директор вимагає вказати причину. Чи правомірно це?
Відповідь. Працівник може скористатися своїм правом — звільнитися за власним бажанням. Такий варіант звільнення доступний як працівникові, з яким укладений безстроковий договір (ст. 38 КЗпП ), так і працівникові, працевлаштованому за строковим договором (ст. 39 КЗпП), але з певними нюансами.
Скориставшись положеннями ст. 38 КЗпП (Режим доступу: http://zakon5.rada.gov.ua/laws/show/322-08/page2), будь-який працівник, прийнятий на підприємство за безстроковим трудовим договором, може звільнитися за власним бажанням без пояснення причин. Про бажання розірвати трудовий договір за власним бажанням працівник зобов’язаний попередити роботодавця письмово за два тижні.
|
Питання №6722 |
Tetyana 11/08/2017 × 13:34 |
Доброго дня! Шановні колеги, прошу Вас допомогти у вирішенні спірного питання.
6.09.1990 року я влаштувалася на роботу до бібліотеки. В травні 1994 року пішла в декретну відпустку,
а перед тим у квітні використала щорічну відпустку. В серпні 1998 року знову приступила до роботи після відпустки по догляду за дитиною. Наступну щорічну відпустку взяла через 11 або, навіть, 12 місяців.
В липні 2008 року мною була використана щорічна відпустка, а
2 грудня 2008 року я пішла в декретну відпустку.
5 лютого 2012 року закінчилася відпустка по догляду за
дитиною. Коли в липні я хотіла піти в
щорічну відпустку мені намагалися відмовити. Підставою відмови було те, що, на думку адміністрації бібліотеки, після закінчення відпустки по догляду за дитиною починається новий відлік стажу для надання відпустки, відправною точкою якого є дата 5.02.2012 р. Відпустку мені дали, як було сказано, наперед.
В наступні роки я використовувала відпустки в серпні,вересні, липні.
Коли почалася відпускна кампанія цього року, то виявилося,
що я не можу піти у відпустку в червні або маю взяти відпустку лише 8 днів, за відпрацьовані 4 місяці (02.2017-05.2017), бо планується ліквідація нашої бібліотеки, а усі попередні відпустки я використовувала наперед. Потім знайшлося ще 4 місяці за 2008 рік. Причому до та після пологову відпустки до стажу, що
дає право на відпустку мені не враховують взагалі. У відпустку я пішла,написавши розписку, яка зобов’язує мене в разі припинення роботи бібліотеки повернути кошти за 8 днів відпустки. Права на додаткову відпустку я не маю взагалі.
На той момент, коли я йшла у відпустку та й на
сьогоднішній день попередження про скорочення я не отримувала. Скажіть, будь ласка, наскільки правильна позиція адміністрації бібліотеки? Заздалегідь дякую.
Відповідь. Питання поза межами нашої компетенції. Періодичність, терміни надання відпустки маєте узгодити з керівником (відділом кадрів) та бухгалтерії,які мають Вашу трудову книжку,особову картку та відповідні накази.
|
Питання №6721 |
Tatiana
11/08/2017 × 11:36 | ВНЗ 1-2 р.а. Вакансiя провiдний бiблiотекар. Кандидат на посаду працював бiблiотекарем 2-кат. Атестацiю проходив 5 рокiв тому. Чи можна приймати цього працiвника, на яку категорiю?
Відповідь. Просимо уточнити рівень освіти працівника.
Вища технiчна. Коли потрiбно атестувати?
Відповідь. Відповідно Довідника кваліфікаційних характеристик професій працівників Випуск 81( затверджено наказом Міністерства культури і мистецтв України № 168 від 14 квітня 2000 р.) провідний бібліотекар повинен мати повну або базова вищу освіту відповідного напряму підготовки (спеціаліст або бакалавр), стаж роботи за професією бібліотекаря І категорії не для спеціаліста не менше 1 року, бакалавра – не менше 3 років.
Атестувати маєте відповідно терміну, що зазначений у Вашому Положенні про проведення атестації.
|
Питання №6720 |
Tatiana
11/08/2017 × 06:31 | ВНЗ 1-2 р.а. Вакансiя провiдний бiблiотекар. Кандидат на посаду працював бiблiотекарем 2-кат. Атестацiю проходив 5 рокiв тому. Чи можна приймати цього працiвника, на яку категорiю?
Відповідь. Просимо уточнити рівень освіти працівника.
|
Питання №6719 |
Tetiana 10/08/2017 × 07:02 | До запитання № 6718. Бібліотекар написала заяву на відпустку згідно графіка роботи, який був затверджений у грудні 2016 року. У бібліотеці одиниці прибиральника не було її ввели в штатний розпис з квітня 2017 року. Що робити? Допоможіть.
Відповідь. Під час відпустки бібліотечного працівника прибиральниця у визначені дні має виконувати свої посадові обов’язки (робити прибирання приміщень та прилеглої території, видаляти пил, доглядати зелені насадження в приміщеннях, слідкувати за чистотою та охайністю вікон і т.п.). |
Питання №6718 |
Tetiana 08/08/2017 × 12:53 | Доброго дня, колеги! Підкажіть, буль ласка. Бібліотекар сільської бібліотеки написала заяву на чергову відпустку. В бібліотеці працює прибиральник, за сумісництвом, яка прийнята на роботу з квітня 2017 року. Писати заяву на безкоштовеу відпустку на час відпустки бібліотекаря, вона відмовилась. Чергову відпустку надати їй не можна, так як вона не відпрацювала 6 місяців. Що робити? Просто виплачувати заробітну плату при зачиненій бібліотеці? Може є якийсь нюанс для сумісників?. Заздалегідь дякую.
З повагою директор ЦБС.
Відповідь. У даній ситуації необхідно було при зарахуванні на роботу прибиральника на умовах сумісництва враховувати наступне:
1) Щорічні відпустки працівникам надаються відповідно до графіка відпусток, який складається заздалегідь (у кінці попереднього або на початку поточного року);
2) відпустка суміснику, як правило, надається разом із його відпусткою за основним місцем роботи;
3) відпустка без збереження заробітної плати надається у випадках, передбачених законодавством, а не за бажанням роботодавця.
|
Питання №6716 |
Alex 05/08/2017 × 13:25 | Чи має право спеціаліст з вищою освітою зі спеціальністю "Документознавство та інформаційної діяльність" працювати в бібліотеці ? Дякую.
Відповідь. Має. |
Питання №6715 |
Tetiana 02/08/2017 × 13:00 | Шановні колеги! Дуже потрібна ваша допомога. Сільська бібліотека - філія розташована у орендованому приміщенні, власником якого є сільська рада. За допомоги народного депутата , знайшлись кошти на заміну всіх вікон та дверей на енергозберігаючі. Надають гроші відділу культури РДА а не сільській раді. Питання: чи можемо ми робити капітальний ремонт у орендованому приміщенні ? Будь ласка, допоможіть. Заздалегідь дякую.
З повагою директор ЦБС.
Відповідь. Шановні колеги, необхідно перечитати Договір оренди та з’ясувати: хто укладав, на яких умовах і т.п. Про порядок проведення ремонтів орендованого майна йдеться у ст. 776 ЦК. Так,сторони мають право передбачити в договорі порядок проведення ремонту, у тому числі й обов'язок орендаря узгоджувати необхідність проведення ремонту, його обсяг, матеріали, що використовуються, із орендодавцем. А капітальний ремонт, навпаки, проводиться за рахунок орендодавця, якщо інше не встановлено договором або законом.
Нюансів безліч, читайте Договір.. ..
|
Питання №6714 |
Tanja 02/08/2017 × 10:36 | Доброго дня! Не можемо знайти в інтернеті норми по кількості читачів на одного бібліотекаря та норми по книговидачі для бібліотеки (дорослої) в містечку з населенням 7000 чол. Допоможіть розібратись в цьому питанні. Дякую!
Відповідь. Нормативно-правових документів, які б закріплювали за бібліотечним працівником чисельне навантаження по читачам, книговидачі – не існує. «Радянське навантаження» не працює з 2009 року.
На сьогоднішній день навантаження може бути 200, 300, 500, 700 і т.п. Розрахунок навантаження здійснюється відповідно до Типових норм часу на основні процеси бібліотечної роботи, затверджені наказом МКіТ України від 29.12.2008 №1631/0/16-08 /Режим доступу: http://profy.nplu.org/articles.php?lng=uk&pg=83 , які передбачають всі напрями діяльності бібліотечного фахівця (поповнення бібліотечного фонду; бібліотечну обробку та каталогізування документів; організацію БФ; надання послуг користувачам; надання довідково-бібліографічних послуг; соціокультурна діяльність, рекламу бібліотеки та бібліотечних послуг; роботу з організації праці та управління тощо). Визначення навантаження вирішує питання щодо зайнятості бібліотекарів (режим нормального робочого часу, неповний робочий час, неповний робочий тиждень).
|
Питання №6713 |
Tania
02/08/2017 × 08:08 | До питання 6702, 6711. Голова сільської ради відмовляється підписувати акти, аргументуючи це тим, що не має права
списувати те, що йому не належить, не стоїть на балансі. Що це незаконно і його можуть звинуватити у корупції. Він планує просто позбавитися від фонду, здавши його у макулатуру. Але цей фонд (близько 18 тис. прим.) значиться у загальній чисельності фонду району. Тоді у районної бібліотеки виникнуть проблеми зі здачею електронної звітності. Адже не списаний фонд вважається наявним, і закріпленим за закритою бібліотекою.Чи можливо списати цей фонд, утворивши районну комісію, і хто може бути її головою?
Відповідь. Робимо припущення, що БФ не було передано до сільради, відповідно він залишився за Районною бібліотекою, яка і має відповідати за його облік, збереження, списання… Затверджувати акти на списання має РБ (якщо має статус юрособи). Списуйте зношену літературу, а решту БФ можна передати до сільської бібліотеки, але це рішення має бути проголосовано сесіях рад (сільської та районної). Проблеми під час здачі електронної звітності узгодите заздалегідь з відповідними фахівцями НМВ НБУ ім. Ярослава Мудрого.
|
Питання №6712 |
oksana 01/08/2017 × 18:41 | Доповнення до запитання № 6710. Працюю завідувачем самостійної сільської бібліотеки. Зі мною уклала контракт на 5 років сільська рада в особі сільського голови дотримуючись вимог ЗУ від 28.01.2016 року № 955-VІІІ. В нашому районі атестація працівників закладів культури здійснюється при районному секторі культури. В бібліотеках по 1 працівнику, приймають і звільняють з роботи сільські ради.
Відповідь. Керівник районного сектору культури має діяти в межах своїх повноважень. Наголошуємо, що Вашим роботодавцем є голова сільради. Керівник районного сектору культури не має права змушувати Вас до проходження атестації. |
Питання №6711 |
Tania
31/07/2017 × 08:46 | Доброго дня! Доповнення до питання № 6702.
Децентралізація проведена на виконання Рішення виконкому районної ради від 13 грудня 1991 року. У ньому йдеться про наступне:
П.1. «Відділу культури розформувати бібліотечну систему району та передати бібліотеки-філії на баланси сільських/селищних рад народних депутатів.» П. 2. «Відділу культури забезпечити якісну передачу бібліотечних фондів.» Жодних актів передачі майна і фондів не збереглося ні в архіві, ні у відділу культури.
За ці роки у бібліотеках, що підпорядковуються даній сільській раді проводилося списання літератури, але воно відбувалося за каденції попередніх голів сільської ради, і акти були затверджені ними. При діючому голові списання не зафіксовано.
Плани та звіти бібліотек затверджують сільські голови, у тому числі і діючий на цей час голова.
Відповідь. У даній ситуації надати конструктивну відповідь складно. 1. Якщо попередні голови затверджували акти на списання, акти інвентаризації БФ, річну статистичну звітність, то чому діючий голова відмовляється? Можливо в архіві сільської ради варто пошукати Акт прийому-передачі бібліотеки за 1991 рік? |
Питання №6710 |
oksana 30/07/2017 × 08:37 | Доброго дня! Працюю завідувачем сільською бібліотекою з серпня 2016 року - укладено контракт на 5 років за результатами конкурсу. Згідно пукту 1.5. Положення про проведення атестації працівників підприємств, установ, організацій та закладів галузі культури працівники, які працюють на умовах строкового трудового договору, проходять атестацію за власним бажаням. Відчуваю негативне ставлення до себе з боку районного сектору культури, який проводить атестацію - тому бажання проходити атестацію не виникає. Роботодавець - сільська рада, моєю роботою задоволена. Запитання: чи маю я право протягом дії контракту, керуючись вищезгаданим пунктом 1.5, не проходити атестацію? чи потрібно про це письмово повідомляти роботодавця або районний сектор культури?
Відповідь. 1. Нам незрозуміло: про яку бібліотеку йде мова – про бібліотеку-філію у складі ЦБС чи про самостійну сільську бібліотеку? З Вами уклали строковий договір чи контракт? Хто саме уклав з Вами контракт? 2. Атестацію проводить роботодавець. Якщо Ви керівник самостійної бібліотеки, то керівник районного сектору культури не має жодного відношення до Вашої атестації. 3. Строковий договір і контракт – це різні речі. |
Питання №6709 |
olena
28/07/2017 × 08:03 http://www.lib-krm.org | Добрий день, шановні колеги! Повідомте, будь ласка, на який офіційний документ директор ЦБС повинна посилатися, якщо у бібліотеки хочуть забрати частину приміщення, аргументуючи лише тим, що бібліотека займає велику площу. У конкретному випадку, мова йде про дитячу районну бібліотеку.
Відповідь. 1. Нам не зрозуміло хто саме збирається забрати частину приміщення бібліотеки? 2. Маєте бути готові до обґрунтованих доказів щодо затребуваності бібліотечного простору(буквально кожного куточка приміщення) та ефективності його використання. Особливо звертаємо увагу на соціальну ефективність, яка визначається як відповідність результатів бібліотечної роботи основним соціальним потребам і цілям місцевої громади.
Дозволимо нагадати і про ПРАВИЛА охорони праці для працівників бібліотек, затверджені Наказом МНС України від 12.12.2012 № 1398 /Режим доступу: http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/z0041-13 ).
|
Питання №6708 |
MGryb 26/07/2017 × 10:42 | Шановні колеги! Де можна ознайомитись з примірною калькуляцією використання додаткових послуг?
Відповідь. Пропонуємо ознайомитись з ПОРЯДКОМ визначення вартості та надання платних послуг закладами культури, заснованими на державній та комунальній формі власності (затверджено Наказом Міністерства культури України, Міністерством фінансів України,Міністерством економічного розвитку і торгівлі України від 01.12.2015 № 1004/1113/1556 /Режим доступу: http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/z1590-15 ). |
Питання №6707 |
Natalija
25/07/2017 × 11:52 | Шановні колеги! Яка процедура впровадження сімейного формуляру? Заздалегідь дякую.
Відповідь. Звертаємо увагу на ст. 20 ЗУ «Про бібліотеки і бібліотечну справу», де зазначено, що бібліотеки в порядку, передбаченому їх статутами (положеннями), мають право самостійно: визначати зміст, напрями та форми своєї діяльності». Нормативною основою ведення «Сімейного формуляра», як одного з видів облікових документів організації обслуговування читачів , служить Міждержавний стандарт ГОСТ 7.20 – 2000 «Бібліотечна статистика», (П.7.1.1). Такий формуляр сприяє залученню до бібліотеки нових читачів — членів родини і відроджує одну із забутих форм обслуговування — книгоношення, коли один із членів сім'ї може обмінювати книги і забезпечувати читання інших. Для цього бібліотека має затвердити та користуватись Положенням про «Сімейний формуляр».
Додатково пропонуємо ознайомитись з : «Положенням про сімейний формуляр» МПБ ім. Лесі Українки (м. Київ)/ Режим доступу: http://kiev.convdocs.org/docs/2866/index-125808.html ; Положенням про «Сімейний формуляр» бібліотеки сімейного читання - філії № 18 Кіровоградської МЦБС http://citylib-kirovograd.com.ua/colleague/work/222-formular ; методичними рекомендаціями «Бібліотека як організатор сімейного читання» КЗ «ОУНБ імені Тараса Шевченка» /Режим доступу: http://library.ck.ua/files/14.07.2014/3.pdf .
|
Питання №6706 |
Daryna 24/07/2017 × 01:12 | Яким чином можна відкликати бібліотекаря з відпустки за виробничою необхідністю? Дякую.
Відповідь. Відкликати можна лише із щорічної відпустки за згодою працівника і тільки у випадках, передбачених законодавством. Пропонуємо ознайомитись із Листом Мінсоцполітики від 17.10.2016р. № 576/13/116-16 /Режим доступу: http://www.profiwins.com.ua/uk/letters-and-orders/ministry-of-labor-and-social-policy/8794-576.html.
|
Питання №6705 |
Anastasiya 23/07/2017 × 20:36 | Вітаю колеги! Я завідувач міської бібліотеки для дорослих(публічної). З огляду на ту ситуацію, яка зараз у нашій країні, місцеві депутати не задоволені тим, що у фонді нашої бібліотеки присутні художні книги російською мовою. Здебільшого це стосується чоловічих детективів про спецслужби та військових. Депутати та місцеві активісти пропонують вилучити таку літературу з фонду. Як мені вирішити це питання не порушуючи норм та правил бібліотечної роботи, а також діючого законодавства?
Відповідь. Відповідно до ст. 28 Закону України "Про видавничу справу" встановлено, що діяльність у видавничій справі не може бути використана для закликів, спрямованих на ліквідацію незалежності України, зміну конституційного ладу насильницьким шляхом, порушення суверенітету і територіальної цілісності держави, підрив її безпеки, незаконне захоплення державної влади, пропаганду війни, насильства, розпалювання міжетнічної, расової, релігійної ворожнечі, вчинення терористичних актів, посягання на права і свободи людини, здоров'я населення.
Розповсюджувач не має права на розповсюдження вітчизняної видавничої продукції, виданої з порушенням законодавства України та ввезеної з-за кордону, яка підпадає під обмеження, визначені цією статтею.
Пропонуємо: 1) ознайомитись із переліком 135 найменувань книжок, затверджений Державним комітетом телебачення і радіомовлення України від 15 березня 2017 №831/24/5 , що заборонені до ввезення на митну територію України /Режим доступу:
http://zak.sfs.gov.ua/data/files/201547.pdf ; 2) переглянути вищезгадані книги БФ з метою виявлення їх антиукраїнського змісту .
|
Питання №6704 |
nataliya 21/07/2017 × 10:36 | Шановні колеги, скажіть будь ласка чи
підлягає атестації працівник, який навчається ВНЗ заочно?
Відповідь. Пропонуємо перечитати пункт власного Положення про проведення атестації, де надається перелік працівників, які не проходять атестацію. Якщо до вищезазначеного переліку включено студентів ВНЗ - то бібліотекарі-студенти не мають проходити атестацію, якщо ці працівники відсутні у переліку – то мають проходити атестацію. Також, у Колективному договорі має бути зазначено перелік працівників, які підлягають атестації (див. п.2 ст. 11 ЗУ «Про професійний розвиток працівників» (від 12.01.2012 № 4312-VI, із змінами /Режим доступу: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/4312-17 ). |
Питання №6702 |
Tania 19/07/2017 × 14:55 |
Доброго дня!
У нас виникли труднощі зі списанням літератури. У 1991 році
відбулася децентралізація районної бібліотечної системи і всі бібліотеки були передані сільським радам. Але одна з рад прийняла лише будівлю і працівника, а фонд – ні. Таким чином, бібліотечний фонд не стоїть на балансі сільської ради чи жодного органу, а висить у повітрі, не маючи власника. Тепер постало питання про закриття бібліотеки, але списати її фонд неможливо, так як сільська рада, не будучи балансоутримавачем, не бажає затверджувати акти на списання літератури. У зв"язку з цим, запитання: хто має очолити комісію по списанню літератури? Який можна знайти вихід з цієї ситуації?
Відповідь. Необхідно звернутись до архівів місцевої влади та ознайомитись із Актом прийму-передачі майна. Можливо бібліотечний фонд залишився на балансі РБ. Також потребуємо уточнень: чи проводила бібліотека за 25 років списання БФ? Хто затверджував акти на вилучення БФ та річний статистичний звіт за формою 6-нк?
|
Питання №6701 |
Rita 19/07/2017 × 07:49 http://www.auto-ref.org/ | Чи можна при поділі відпустки у першій частині брати 10 днів а не 14? Дякую.
Відповідь. Законом України "Про вiдпустки" установлено державнi гарантiї права на вiдпустки, визначено умови, тривалiсть i порядок надання їх працiвникам.
За статтею 12 вищезазначеного Закону щорiчну вiдпустку на прохання працiвника може бути подiлено на частини будь-якої тривалостi за умови, що основна безперервна її частина становитиме не менш як 14 календарних днiв.
Тобто подiл щорiчної вiдпустки, тривалiсть основної безперервної частини якої становить менш як 14 календарних днiв, є порушенням законодавства про вiдпустки.
|
Питання №6700 |
mary
18/07/2017 × 09:37 | Доброго дня! В новій редакції переліку платних послуг, від 12.07.2017 р. є такий вид послуги з оформлення (комплектування) реєстраційно-облікових документів користувачів бібліотек (квитків, формулярів). Чи говорить це про те, що при запису та переєстрації користувачів до бібліотеки можно брати кошти за оформлення паперового, а не електронного документу (формуляр). Заздалегідь вдячні.
Відповідь. Так, послуга з оформлення реєстраційно-облікових документів користувачів бібліотек (у т.ч. паперових формулярів) може бути платною. |
Питання №6699 |
Oxana 17/07/2017 × 21:41 | До вас звертається завідувачка бібліотеки з ОТГ. Прошу вказати термін зберігання старих формулярів читачів. Дякую.
Відповідь. Різниці у термінах зберігання облікових документів між публічними бібліотеками ЦБС, ОТГ і т.п. – не існує. У публічних бібліотеках перелік обов’язкових облікових документів та термін їх зберігання визначається Номенклатурою справ бібліотеки. Якщо номенклатура справ відсутня, а це не припустимо, пропонуємо використати Розділ 7.6. Організація роботи відомчої бібліотеки, довідково-інформаційного фонду ”Переліку типових документів, що утворюються в діяльності органів державної влади та місцевого самоврядування, інших установ, організацій і підприємств, із зазначенням термінів зберігання документів” (затверджено Наказом Міністерства юстиції України від 12.04.2012 № 578/5, із змінами) /Режим доступу: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/z0571-12 (сторінка 104). Відповідно Розділ 7.6. термін зберігання формулярів - Доки не мине потреба.
|
Питання №6698 |
Svitlana 13/07/2017 × 20:59 | Доброго дня! Підкажіть, будь ласка, який механізм розподілу книг за державними програмами на бібліотеки ОТГ. Хто має передавати ОУНБ чи ЦРБ? На основі яких документів?
Відповідь. 1. Механізм потребує оновлення. Сподіваємось, що Державний комітет телебачення і радіомовлення України внесе певні уточнення до наказу від 28.11.2012 № 313. 2. Наголосимо, що публічні бібліотеки в ОТГ мають право на обов’язкове отримання книг за державними програмами. На сьогоднішній день дане питання вирішується по різному. Так, є ОУНБ, які самостійно здійснюють передачу книг до бібліотек в ОТГ, а є області, в яких цю функцію здійснюють ЦРБ. |
Питання №6697 |
vera 13/07/2017 × 11:33 | Яку категорію повинен мати директор публічної бібліотеки в ОТГ з базовою вищою освітою , до цього працювала просто бібліотекарем на 10 розряді.
Відповідь. 1. Можливо Ви мали на увазі тарифний розряд? Тарифний розряд директора ПБ в ОТГ визначається відповідно до наказу Міністерства культури України «Про впорядкування умов оплати праці працівників культури на основі Єдиної тарифної сітки» (від 18.10.2005, № 745, із змінами). Пропонуємо ознайомитись із Схемою тарифних розрядів посад керівних працівників бібліотек, централізованих бібліотечних систем (Таблиця 4) та роз’ясненнями вкінці таблиці /Режим доступу: http://zakon5.rada.gov.ua/laws/show/z1285-05/page4 . 2. Звертаємо Вашу увагу на наявність такого документу, як штатний розпис. У штатному розпису містяться назви посад, чисельність пeрсоналу і оклади пo кожній посаді. |
Питання №6696 |
Sab 11/07/2017 × 20:58 | Вітаю. Підкажіть, будь ласка, чи робляться у книгах, що вилучаються з бібліотечного фонду, якісь спеціальні відмітки чи штампи, які б свідчили про списання книги? Дякую.
Відповідь. Рішення приймаєте самостійно. В окремих бібліотеках на титульній сторінці книги ставлять штамп «погашено», в інших - надривають перші сторінки книги або зрізають правий кут кількох сторінок, або перекреслюють титульну сторінку і т.п.
|
Питання №6695 |
Valentuna 11/07/2017 × 10:36 | Доброго дня! Ми міська публічна бібліотечна система, згідно Постанови № 177 КМУ від 22 березня 2017 р., переходимо з ББК на УДК. Звертаємось до Вас стосовно класифікації УДК. Чи поділяється українська художня література на Твори української літератури з найдавніших часів до початку ХХ ст. і Твори української літератури ХХ ст.?
Відповідь. Шановні колеги, пропонуємо переадресувати запит до Книжкової палати України, адже Кабінет Міністрів України постановив, що відповідальною за методичне забезпечення впровадження Універсальної десяткової класифікації є державна наукова установа “Книжкова палата України імені Івана Федорова”. |
Питання №6694 |
Rita
06/07/2017 × 11:36 | За сімейними обставинами я хочу перенести щорічну відпустку, але директор бібліотеки проти. Як мені бути? Дякую за допомогу.
Відповідь. Право на відпустку у зручний для них час за їхнім бажанням мають певні категорії працівників. Пропонуємо ознайомитись з ч. 13 ст. 10 Закону України «Про відпустки» (№ 504, у редакції від 11.06.2016 /Режим доступу: http://zakon5.rada.gov.ua/laws/show/504/96-%D0%B2%D1%80 ). Підстави, відповідно яких роботодавець повинен перенести щорічну відпустку за заявою працівника на інший період зазначено у ч. 2 ст. 11 Закону № 504 .
|
Питання №6693 |
Zinaida 01/07/2017 × 17:40 | Я маю вищу бібліотечну освіту. Працевлаштуючись до бібліотеки директор встановила випробувальний термін. Наскільки це законно, адже я фахівець? Дякую.
Відповідь.Пропонуємо ознайомитись із відповіддю на питання № 6588.
|
Питання №6692 |
Olesya 28/06/2017 × 15:03 | Добрий день! Підкажіть, будь ласка, чи можна вважати масовими заходами: 1) засідання клубу за інтересами; 2) заняття з вивчення іноземної мови, яке проводить бібліотекар; 3) заняття з вивчення іноземної мови, яке проводить волонтер бібліотеки.І якщо так, то чи потрібно їх теж облікувати у Паспорті масового заходу? Дякую!
Відповідь. 1. Публічна бібліотека має право самостійно розробляти свою облікову політику. Звертаємо увагу, що форми обліку мають передбачати можливість заповнення розділів річної звітності N 6-НК та електронної звітності ЕСМаР. Ці форми звітності передбачають такий показник, як кількість відвідувань масових заходах. Кількість присутніх на засіданнях Клубу, гуртків протягом року демонструє затребуваність послуг бібліотеки серед мешканців громади. 2. Ви можете обрати будь-яку форму обліку присутніх на засіданнях Клубу (або курсів). Це може бути Листок реєстрації, Паспорт засідань (може бути один на рік і в якому будете зазначати дати занять, кількість відвідувачів). |
Питання №6691 |
Karina 24/06/2017 × 22:31 | Чи можна звільнити вагітну працівницю (прибиральницю)у зв’язку з реорганізацією в бібліотеці. Бібліотека переходить до ОТГ і нас попередили про скорочення.
Відповідь. Відповідно до статті 184 Кодексу законів про працю України звільнення вагітних жінок і жінок, які мають дітей віком до трьох років, одиноких матерів при наявності дитини віком до чотирнадцяти років або дитини-інваліда з ініціативи власника або уповноваженого ним органу не допускається, крім випадків повної ліквідації підприємства, установи, організації, коли допускається звільнення з обов'язковим працевлаштуванням .
|
Актуальна інформація
Вітаємо шановних відвідувачів на сайті, який супроводжує науково-методичний відділ Національної бібліотеки України імені Ярослава Мудрого (НБУ ім. Ярослава Мудрого). Наш відділ є науково-методичним та інформаційно-консультативним центром для публічних бібліотек України, а також співпрацює з бібліотеками різних типів і форм власності.
Пам'ятайте, що наповнення цього сайту - наша спільна робота. Якщо Ви маєте матеріали, що можуть зацікавити бібліотечну спільноту, або бажаєте підняти актуальну тему - чекаємо Ваших пропозицій на адресу method@nplu.org.
Шановні колеги! Якщо у вас змінилися реквізити (адреса, e-mail, URL, телефон тощо) надішліть повідомлення для відповідних коректив на сторінці сайту „Бібліотеки України”.
| Вітаємо
For Librarians
Библиотекарю
Пошук
Голосування
|