Розділи сайту
Мастрід
Нове на сайті
Інформація від майстра
Відвідувачі
|
Запитання-відповіді
Питання №7812 |
Natali
26/01/2024 × 07:40 | Добрий день! Бібліотекар працювала 7,5 років за сумісництвом в сільській
бібліотеці-філії Публічної бібліотеки, за основним місцем роботи
(школа) її звільнено. Зараз її призначили на основне місце роботи в
бібліотеці . Чи враховується її стаж (7,5 років-сумісник бібліотекар)
для виплати за вислугу років?
Відповідь. Просимо уточнити : на якій саме посаді в школі працював працівник? Чи був певний запис про сумісництво у трудовій книжці? Зазвичай запис про роботу за сумісництвом слід вносити після звільнення працівника з роботи за сумісництвом, зазначаючи період роботи за сумісництвом, місце роботи, назву посади (роботи).
У той же час, відповідно до Постанови КМУ за № 82 від 22 січня 2005 р.: особам, які працюють за сумісництвом, зазначена доплата не виплачується.
|
Питання №7811 |
Natali
25/01/2024 × 12:35 | Добрий день! Бібліотекар працювала 7,5 років за сумісництвом в сільській бібліотеці-філії Публічної бібліотеки, за основним місцем роботи (школа) її звільнено. Зараз її призначили на основне місце роботи в бібліотеці . Чи враховується її стаж (7,5 років-сумісник бібліотекар) для виплати за вислугу років?
Відповідь. Просимо уточнити : на якій саме посаді в школі працював працівник? Чи був певний запис у трудовій книжці? У той же час, відповідно до Постанови КМУ за № 82 від 22 січня 2005 р.: особам, які працюють за сумісництвом, зазначена доплата не виплачується.
|
Питання №7810 |
Alla 25/01/2024 × 11:22 | Добрий день. Будь ласка, надайте роз'яснення щодо алгоритму віднесення бібліотек до груп за оплатою праці керівних працівників бібліотек у 2024 році. Чи правомірно це робити, виходячи з числа користувачів і видачі документів за звітністю в середньому за останні 3 роки? Адже чинним залишається п. 8 наказу Міністерства культури і туризму України від 18.10.2005 р. № 745 (зі змінами), відповідно до якого показники в період дії карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України (19.12.2020р. - 30.06.2023р.) не враховуються.
Відповідь. Бібліотеки відносяться до відповідної групи за оплатою праці за умови виконання таких показників, як кількість користувачів бібліотек та кількість видачі документів .
Відповідно до Наказу МКУ за № 745 середньорічна кількість користувачів бібліотек і середньорічна кількість видачі документів у бібліотеках та централізованих бібліотечних системах визначаються, виходячи з числа користувачів і видачі документів за звітністю в середньому за останні три роки.
Вищезазначений Вами п. 8 Наказу МКУ від 18.10.2005 р. № 745 (зі змінами) передбачає не враховувати показники відвідування у період дії карантину, установленого Кабінетом Міністрів України. На жаль, показник відвідування не впливає на визначення групи за оплатою праці .
|
Питання №7809 |
Natali
23/01/2024 × 18:43 | Добрий вечір. Будь ласка, поясніть, чи має право заступник директора бібліотеки з господарської роботи на доплату за вислугу років? Дякую.
Відповідь. У зв'язку з законодавчою невизначеністю цього питання керівник бібліотеки (або засновник бібліотеки) вирішують його на власний розсуд. Нам відомі випадки коли за рішенням керівника бібліотеки (або засновника) заст. директора з господарської роботи отримує доплати за вислугу років. |
Питання №7808 |
Luba_Korotya
16/01/2024 × 10:54 | Добрий день! Допоможіть знайти зміни
в книзі сумарного обліку бібліотечних фондів (Зі змінами,
відповідно до вимог звітності № 6НК 2023 рік, наказ №463 МКІПУ).
Дякую!
Відповідь. Не зовсім зрозуміли питання: про які зміни Ви хочете дізнатись? Форму Книги сумарного обліку бібліотечного фонду затверджено Інструкцією з обліку документів, що знаходяться в бібліотечних фондах (Н А К А З МКіТ від 03.04.2007 N 22).
У Розділі V звіту за формою № 6-НК збільшено перелік обліку документів за мовами. У той же час не потрібно в первинних облікових документах бібліотеки (Щоденник роботи, Книга сумарного обліку БФ) «вказувати всі 20 мов національних меншин». Кожна бібліотека має орієнтуватись на формальні ознаки, у т.ч. мову документа, вид документа (книга, періодика, аудіовізуальні ноти, та ін.) наявного БФ своєї бібліотеки. Теж саме стосується і обліку книговидачі.
|
Питання №7807 |
Alla 15/01/2024 × 10:36 | Добрий день. Поясніть, будь ласка, якою може бути мінімальна кількість учасників соціокультурного (творчого, масового) заходу.
Відповідь. Нагадаємо, що одиницею обліку відвідувачів заходів є особа, присутня на заході та зареєстрована в документах, прийнятих у бібліотеці. Затверджених нормативів щодо мінімальної кількості учасників соціокультурного заходу не існує. На нашу думку мінімальна кількість учасників соціокультурного заходу може бути від 3 до 5 осіб. |
Питання №7806 |
Sofiya
10/01/2024 × 18:14 | Добрий день! Підкажіть, будь ласка, чи буду я мати у 2024 році податкову пільгу працюючи бібліотекарем на 0,75 ставки? Дякую.
Відповідь. Якщо мова йде про податкову соціальну пільгу (ПСП), то у 2024 році право на її застосування матимуть тільки ті працівники, заробітна плата яких буде меншою за 4 240 грн. До категорії таких працівників належать:
ті, хто працюють на умовах неповного робочого часу;
не відпрацювали повний місяць (кого було прийнято чи звільнено в середині місяця).
|
Питання №7805 |
Larisa 10/01/2024 × 09:17 http://sodb.sumy.ua | Добрий день. Підскажіть будь ласка, який індекс УДК буде мати книга (галузі чи 908) якщо з краєзнавства в ній тільки місцеве видавництво? Дякую.
Відповідь. Індекс УДК визначається за змістом книги, а не за місцевим видавництвом з краєзнавства, про яке йдеться у вашому запиті. Якщо потрібен індекс, надішліть, будь ласка, бібліографічний опис книги чи коротку анотацію.
З повагою
відділ каталогізування.
|
Питання №7804 |
Liliya
05/01/2024 × 11:16 | Доброго дня! Який має бути тарифний розряд завідувача
відділу обслуговування читачів публічної бібліотеки з обсягом роботи нижче показників ІУ групи (поза групою). Дякую.
Відповідь. Відповідно до СХЕМИ тарифних розрядів посад керівних працівників бібліотек, централізованих бібліотечних систем (затверджено Наказом МКУ «Про впорядкування умов оплати праці працівників культури на основі Єдиної тарифної сітки» (Редакція від 16.04.2021 /Режим доступу: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z1285-05#Text ): посадові оклади керівників установ з обсягом роботи нижче показників IV групи встановлюються на 10 відсотків нижче посадових окладів, передбачених для аналогічних працівників IV групи. Посаду зав. відділом обслуговування віднесено до керівних посад. Начальники (завідувачі) відділів з основних видів діяльності в бібліотеках з IV групою оплати праці має 11 тарифний розряд. Ваш посадовий оклад буде на 10 відсотків нижче. |
Питання №7803 |
Alla 05/01/2024 × 09:12 | Добрий день. Будь ласка, рекомендуйте для бібліотекаря без спеціальної освіти актуальні курси з бібліотечної справи з можливістю отримання сертифіката
Відповідь. Звертаємо увагу на:
ЦЕНТР неперервної культурно-мистецької освіти Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв/Режим доступу: https://nakkkim.edu.ua/instituti/institut-publichnogo-upravlinnya-ta-kadrovoji-politiki ;
Дія. Цифрова освіта /Режим доступу: https://osvita.diia.gov.ua/courses/bazovij-serial-1-sezon ;
освітній проєкт ГО «Відкритий Університет Майдану» /Режим доступу: https://vumonline.ua/courses/ ;
платформа Prometheus /Режим доступу: https://prometheus.org.ua/courses-catalog/ ;
платформа ОСВІТИ : Каталог курсів підвищення кваліфікації 2024 з напрямку Бібліотекар /Режим доступу: https://pifa.com.ua/category/bibliotekar/ ;
Культура і Креативність /Режим доступу: https://www.culturepartnership.eu/ua/publishing/proposal-writing-course .
Також слідкуйте за анонсами на сайті «Бібліотечному фахівцю», лінк Новини /Режим доступу: https://profy.nlu.org.ua/news.php?lng=uk , на блозі «Публічна бібліотека територіальної громади» /Режим доступу: https://oth.nlu.org.ua/ , на сторінці фейсбука Української бібліотечної асоціації /Режим доступу: https://www.facebook.com/ula.org.ua/?locale=uk_UA , сайт або сторінку у фейсбуці Вашої ОУНБ.
|
Питання №7802 |
Kateryna
04/01/2024 × 16:25 | Добрий день, колеги! Прошу Вас надати роз'яснення щодо обліку робочого часу в бібліотеці. Дякую.
Відповідь. Не зовсім зрозуміли суті Вашого питання. Загалом існує багато різних систем обліку робочого часу, що можуть бути використані установами: картки доступу, біометричні читачі, програмні системи обліку робочого часу, телефонні системи і т.п. У разі відсутності таких систем для обліку робочого часу працівників застосовується Табель обліку використання робочого часу. Табель є однією з головних підстав для нарахування заробітної плати, складання статистичної і податкової звітності. Форма "Табелю обліку використання робочого часу" затверджено Наказом Державного комітету статистики УКРАЇНИ «Про затвердження типових форм первинної облікової документації зі статистики праці» від 05.12.2008 N 489 (із змінами). |
Питання №7801 |
Luba 27/12/2023 × 18:46 | Добрий день. Обласна бібліотека отримала недостатнє фінансування на 2024 рік. Чи повинне обласне управління культури видати перший наказ про оптимізацію/реорганізацію структури бібліотеки, щоб привести штатний розпис у відповідність із фінансуванням?
Відповідь. Відповідно до п. 28 Постанови КМУ «Про затвердження Порядку складання, розгляду, затвердження та основних вимог до виконання кошторисів бюджетних установ» (від від 28 лютого 2002 р. № 228, із змінами): розпорядники розрахункові обсяги витрат приводять у відповідність з бюджетними асигнуваннями та іншими показниками, що доведені лімітними довідками. Для цього чисельність працівників установи, що пропонується до затвердження за штатним розписом, та інші витрати повинні бути приведені у відповідність з обсягами бюджетних асигнувань таким чином, щоб забезпечити виконання покладених на установу функцій.
Складають і затверджують штатний розпис традиційно на початку кожного року.
Форми кошторису, штатного розпису, типового штатного розпису, плану асигнувань і т.п. затверджено Наказом Міністерства фінансів України від 28.01.2002 № 57 (Режим доступу: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0086-02#n314 ).
|
Питання №7800 |
Ksenia
27/12/2023 × 09:08 | Вітаю. Роз’ясніть, будь ласка, різницю між трудовим договором і цивільно-правовою угодою. Якщо в бібліотеці є вакантна посада (бібліотекар на 0,5 ст.), то який договір потрібно укладати? Вдячна за відповідь.
Відповідь. У разі наявності вакантної посади у штатному розписі бібліотеки – з працівником оформлюється саме Трудовий договір. Відносини регулюються Кодексом законів про працю України.
|
Питання №7799 |
Maria
24/12/2023 × 15:05 | Добрий день, шановні колеги! Уточніть будь ласка, який рівень освіти у працівників, які мають диплом молодшого спеціаліста та диплом училища культури, отриманий до 1991 року. Дякую і сердечно вітаю вас із прийдешніми святами!
Відповідь. Після набрання чинності Закону України «Про освіту» від 23.05.1991 № 1060-ХІІ та Закону України «Про вищу освіту» від 05.03.2002 № 2984-ІІІ технікуми та училища було віднесено до вищих навчальних закладів I рівня акредитації, в яких здійснювалася підготовка фахівців за спеціальностями освітньо-кваліфікаційного рівня молодшого спеціаліста. Отже, середня спеціальна освіта, здобута бібліотечними фахівцями до 1991 року у таких закладах освіти, як культурно-освітні училища, прирівнювалась до вищої освіти освітньо-кваліфікаційного рівня молодшого спеціаліста. Відповідно до п.п. 4 п. 2 Прикінцевих та перехідних положень Закону України «Про вищу освіту» від 01.07.2014 № 1556-VII диплом про вищу освіту за освітньо-кваліфікаційним рівнем молодшого спеціаліста (початкова вища освіта) прирівнюється до диплома про вищу освіту за освітньо-професійним ступенем молодшого бакалавра. |
Питання №7798 |
Lybov 20/12/2023 × 15:38 http://hadiach-library.blogspot.com/ | Добрий день. Чи залежить заробітна плата бібліотечних працівників( публічна бібліотека) від показників ( користувачі, відвідування) для віднесення до груп за оплатою праці? Дякуємо1
Відповідь. Групи за оплатою праці впливають на розмір посадових окладів керівників (директора, зав. бібліотеки, зав. філіалу, зав. відділу, зав. сектору, головних: бібліотекар, бібліограф, методист, учений секретар та ін.) |
Питання №7797 |
Любов
07/12/2023 × 19:15 | Шановні колеги! Підкажіть чи правомірно вимагати від бібліотекаря виконання планових завдань бібліографа, посаду якого було скорочено? Дякую.
Відповідь. У даному випадку мова йде про зміну істотних умов праці. Зміна істотних умов праці допускається за наявності змін в організації виробництва і праці та за умови продовження роботи за тією самою спеціальністю, кваліфікацією чи посадою (ст. 32 КЗпП України). Про зміну істотних умов праці працівника треба повідомити не пізніше ніж за 2 місяці. Якщо колишні істотні умови праці не може бути збережено, а працівник не згоден на продовження роботи в нових умовах, то трудовий договір припиняється за п. 6 ст. 36 КЗпП України. При зміні істотних умов праці роботодавець повинен дотримуватись певного встановленого порядку. Правовим документом, яким повідомляється про таку зміну, є відповідний розпорядчий документ. |
Питання №7796 |
Olena 24/11/2023 × 09:51 | Вітаємо. Підкажіть будь ласка на підставі яких нормативних документів індексуються бібліотечні фонди?
Відповідь. Індексація балансової вартості основних фондів підприємств, організацій та установ України проводилась у чотири етапи – у 1992, 1993, 1995 та 1996 роках. Ця процедура регламентувалась Постановами Кабміну ( окремі – вже втратили чинність), Порядком проведення індексації балансової вартості основних фондів підприємств, організацій та установ за станом на 1 квітня 1996 року (крім об'єктів житлового фонду), затверджений наказом Мінстату, Мінекономіки, Мінфіну, Фонду державного майна України від 23 травня 1996 року N 148/64/103/563, Інструкцією з бухгалтерського обліку необоротних активів бюджетних установ (затверджену Наказом Державного казначейства України 17.07.2000 N 64), Листом Державного казначейства України "Про проведення індексації необоротних активів" від 17.05.2005 N 07-04/950-4121 . Рекомендовані індекси відображались в Інвентарній картці групового обліку основних засобів в бюджетних установах типової форми №03-9, які велись бухгалтерією установи.
Бібліотечні працівники під час списання документів проводять індексацію вартості видань, що вилучаються.
Пропонуємо додатково ознайомитись з юридичною консультацією вченого секретаря НПБУ Н.І. Розколупи в журналі "Бібліотечна планета" . – 2008. - № 4 , статтею "До проблем обліку бібліотечних фондів" у "Бібліотечній планеті" . – 2006. - № 2 (електронні версії розміщені на сайті) та з методичними рекомендаціями "Формування, індексація та збереження бібліотечних фондів" на сайті Запорізької ОУНБ: https://zounb.zp.ua/resourse/zaporizkyy-kray/zaporizhzhya-bibliotechne/fahova-osvita/formuvannya-indeksaciya-ta-zberezhennya-bibliotechnih-fondiv
|
Питання №7795 |
Olena
13/11/2023 × 17:41 | Добрий вечір колеги! Питання. Начальник відділу культури змушує бібліотечних працівників іти у відпустку на 2 тижні за власнй рахунок. Чи законні такі дії? Як цьому протистояти? Дякую за розуміння.
Відповідь. Начальник відділу культури не має права змушувати працівників до написання подібних заяв, адже законодавством про працю не передбачено надання відпусток без збереження заробітної плати з ініціативи роботодавця. Оформлення відпусток без збереження заробітної плати, передбачених статтями 25, 26 Закону України “Про відпустки” є правом, а не обов’язком працівника.
У випадку, якщо у зв’язку з воєнними діями бібліотека не може функціонувати або якщо неможлива робота частини її структурних підрозділів, або організація роботи окремих працівників – роботодавцю необхідно оформлювати простій відповідно до статей 34, 113 КЗпП.
|
Питання №7794 |
NNA
06/11/2023 × 12:59 | Добрий день! Підкажіть, будь ласка, як обліковуються дисертації в бібліотеці. Дякую!
Відповідь. В бібліотеках, що перебувають у сфері управління МКІП України, управлінь (відділів) культури місцевих державних адміністрацій та виконавчих комітетів міських рад, облік бібліотечного фонду здійснюється у відповідності до ІНСТРУКЦІЇ з обліку документів, що знаходяться в бібліотечних фондах (затверджено Наказом Міністерства культури і туризму України 03.04.2007 N 22 /Режим доступу: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0530-07#Text ). Водночас, дисертації відносяться до неопублікованих документів, які не беруться на баланс. Вони обліковуються окремо (позабалансовий облік). Бібліотека має розробити внутрішній документ, який врегулює питання обліку неопублікованих документів (дисертацій).
|
Питання №7793 |
Olena 03/11/2023 × 10:01 | Добрий день! Фахівець працювала на посаді завідувач сектором Наукової бібліотеки університету. Було встановлено 12 т.р. Атестація на цій посаді була проведена 2018 році. У 2023 році була звільнена та прийнята на посаду завідувача бібліотеки школи. Як завідувач бібліотеки атестації не має. Тому було встановлено 9 т.р. Чи правільно встановлено 9 т.р.? Фахівець претендує на 12 т.р.Допоможіть вирішити це питання.Дякую.
Відповідь.1. Атестація бібліотечних працівників відбувається у відповідності до «ПОЛОЖЕННЯ про проведення атестації працівників підприємств, установ, організацій та закладів галузі культури» (затверджено Наказом Міністерства культури і туризму України від 16.07.2007 за N 44). Атестаційна комісія немає жодних повноважень щодо визначення, зменшення або збільшення розміру тарифного розряду.Приймає і призначає на посаду бібліотечних працівників керівник навчального закладу. У наказі на призначення зазначається, на яку посаду приймається працівник і який йому встановлюється посадовий оклад.
2.Особливості визначення розміру посадових окладів завідувачів бібліотеками ЗОШ полягають у тому, що бібліотеки є їхніми структурними підрозділами. Згідно із приміткою 2 до таблиці 4 додатка 2 до наказу Міністерства культури і туризму України «Про впорядкування умов оплати праці працівників культури на основі Єдиної тарифної сітки» від 18.10.2005 № 745 посадові оклади завідувачів бібліотек, які є структурними підрозділами установи, підприємства або організації (зокрема шкільних бібліотек), установлюються на рівні посадових окладів бібліотекарів відповідної категорії. Додаток 7 до наказу Міністерства культури і туризму України 18.10.2005 № 745 визначає ПОКАЗНИКИ для віднесення до груп за оплатою праці керівних працівників бібліотек вищих навчальних закладів I і II рівнів акредитації (середньорічна кількість користувачів бібліотек (тис.чол.) та середньорічна кількість видачі документів (тис.примірників). Інформацію щодо виконання бібліотекою статистичних показників можна отримати у звіті за формою № 80-а-рвк (річна) «Зведений звіт публічних та спеціальних бібліотек». Визначивши групу за оплатою праці – встановлюється розмір тарифного розряду. Так, за 3 групою за оплатою праці - це 10-12 тарифні розряди, за 4 групою – 11 тарифний розряд.
|
Питання №7792 |
Olena
25/10/2023 × 10:22 | Добрий день, шановні колеги. Прошу роз’яснити ситуацію. Чи може бібліотекар звільнитись за власним бажанням без попередження за два тижні?
Відповідь. Умови розірвання трудового договору, укладеного на невизначений строк, з ініціативи працівника врегульовані ст. 38 КЗпП України.
У той же час, нагадуємо, що з 24 лютого 2022 року відповідно до Закону України "Про правовий режим воєнного стану" в Україні введено режим воєнного стану".
24 березня 2022 року набрав чинності Закон України "Про організацію трудових відносин в умовах воєнного стану", відповідно до якого на період дії воєнного стану вводяться обмеження конституційних прав і свобод людини і громадянина відповідно до статей 43, 44 Конституції України.
Статтею 4 вищезазначеного Закону визначено особливості розірвання трудового договору з ініціативи працівника: у зв’язку з веденням бойових дій у районах, в яких розташоване підприємство, установа, організація, та існування загрози для життя і здоров’я працівника він може розірвати трудовий договір за власною ініціативою у строк, зазначений у його заяві (крім випадків примусового залучення до суспільно корисних робіт в умовах воєнного стану, залучення до виконання робіт на об’єктах критичної інфраструктури).
|
Питання №7791 |
Nina
20/10/2023 × 11:57 | Як правильно обліковувати за мовами: 1) україно-іноземні словники; 2) видання, в яких художній твір подається мовою оригіналу та паралельно українською мовою; 3) підручники іноземних мов
Відповідь. Інструктивних документів, на які можна посилатися в даному випадку, немає. Наприклад, у статистиці Книжкової палати України всі подібні видання відображаються як двомовні. Враховуючи, що відповідно до Інструкції з обліку документів, що знаходяться в бібліотечних фондах облік двомовних видань не відокремлюється, та спираючись на досвід роботи НБУ ім. Ярослава Мудрого можна порадити обліковувати вказані видання таким чином:
1) українсько-іноземні словники - як документ українською мовою;
2) видання, в яких художній твір подається мовою оригіналу та паралельно українською мовою - як документ іноземною мовою або мовою національних меншин в залежності від мови оригіналу;
3) підручники іноземних мов - як документи іноземними мовами.
З повагою
Перепелицина Г. М., зав. відділлу формування документних ресурсів
|
Питання №7790 |
Tetyana
17/10/2023 × 15:13 | Добрий день, шановні колеги! Моє питання: я працюю бібліотекарем на 0,5 ст. на такі гроші вижити важко. Знайшла додаткову роботу. Необхідно оформити сумісництво. Прошу підказати, а хто саме має в трудовій книжці зробити додатковий запис – директор бібліотеки чи завідувачка пошти? Дякую за порозуміння.
Відповідь. Пунктом 1.1 Інструкції про порядок ведення трудових книжок працівників (режим доступу: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0110-93#Text )встановлено, що на осіб, які працюють за сумісництвом, трудові книжки ведуться тільки за місцем основної роботи.
Оскільки трудова книжка працівника ведеться за основним місцем роботи, відповідно запис до неї про прийняття на роботу за сумісництвом може проводитись за бажанням працівника за основним місцем роботи на підставі витягу з наказу про роботу за сумісництвом.
Також, звертаємо увагу на те, що працівник який приймається на роботу в іншу установу (пошту) за сумісництвом не може бути допущений до роботи без укладення трудового договору, оформленого наказом або розпорядженням роботодавця, і повідомлення Державної фіскальної служби України про прийняття працівника на роботу (стаття 24 КЗпП України).
|
Питання №7789 |
Nataliya 04/10/2023 × 13:37 http://ounb.lutsk.ua/ | Добрий день. Які доплати можна встановити вченому секретарю в обласній бібліотеці? Завчасно дякую.
Відповідь. Доплата за вислугу років, врегульована Постановою КМУ від 22 січня 2005 р. за N 84 та надбавка за особливі умови роботи у граничному розмірі 50 відсотків посадового окладу, врегульована Постановою КМУ від 30 вересня 2009 р. за N 1073 (із змінами).
|
Питання №7781 |
Lesya
26/09/2023 × 10:24 | Доброго дня. По питанню №7780 : все вирішилося. Просимо вибачення, що потурбували.
Відповідь. Щиро радіємо за вас! |
Питання №7780 |
Lesya
25/09/2023 × 10:11 | Добрий ранок. Підкажіть, будь ласка, як нам діяти в такій ситуації: ми, як і всі бібліотеки України, списуємо багато російської літератури. Кошти йдуть на спецрахунок. Вирішили закупити нові книги. Заключили договір, взяли рахунок і т.д. Але казначейство не пропускає кошти. Ми просто в розпачі. Читаємо, що багато українських бібліотек практикують закупівлю нових книг за кошти, виручені від здачі макулатури, а ми не можемо..Дякуємо за відповідь.
Відповідь. Ваш запит потребує уточнень:
1. Чи є Ви розпорядником бюджетних коштів, оскільки напрямки використання коштів спецфонду мають бути передбачені Вашим кошторисом.
2. Чи обґрунтувало Казначейство причини не проведення Ваших коштів?
|
Питання №7779 |
Nina 07/09/2023 × 11:35 | Доброго дня. Таке питання: чи має право директор бібліотеки на 0,5 ставки внутрішнього суміщення за роботу бібліотекаря, якщо директор дійсно виконує цю роботу. Чи має право зав. відділом обслуговування на таку оплату, і вона дійсно виконує цю роботу. Під час реформ це реалії нашої праці.Дякую за відповідь.
Відповідно до п.2 наказу № 745 від 18.10.2005 «Про впорядкування умов оплати праці працівників культури на основі Єдиної тарифної сітки» (із змінами), (підпункт 4) доплати працівникам за суміщення професій (посад) не встановлюються керівникам бюджетних установ, закладів та організацій культури, їх заступникам, керівникам структурних підрозділів цих установ, закладів та організацій, їх заступникам. |
Питання №7778 |
Milana
24/08/2023 × 18:11 | Добрий день шановні колеги! Потребую вашого роз’яснення. До бібліотеки працевлаштовується працівник, який має вищу освіту (інститут культури), отриману у 1989 році. Відповідно змін щодо рівнів освіти цей диплом підтверджує освіту бакалавра чи магістра? Дякую за розуміння.
Відповідь. Прирівнюється до вищої освіти ступеня магістра . |
Питання №7777 |
Olena
10/08/2023 × 10:12 | Питання: Чи можна бібліотекарю щорічну відпустку поділити на 4 частини? Дякую.
Відповідь. Щорічну відпустку на прохання працівника може бути поділено на частини будь-якої тривалості за умови, що основна безперервна її частина становитиме не менше 14 календарних днів. При цьому основна безперервна частина відпустки тривалістю не менше 14 календарних днів не обов'язково повинна бути першою її частиною.
Додатково пропонуємо ознайомитись із Листом від Мінекономіки від 31.03.2020 р. N 3512-06/21620-07 /Режим доступу: https://buhgalter.com.ua/zakonodavstvo/listi-rozyasnennya/trudovi-vidnosini/shchodo-nadannya-vidpustok/ .
|
Питання №7776 |
Viktoria
02/08/2023 × 11:48 http://cbsbook.com.ua |
Добрий день, шановні
колеги!
Дайте рекомендації з
приводу Закону України 19.06.2022 № 2309-IX
«Про внесення змін до деяких законів України щодо встановлення обмежень на ввезення та розповсюдження видавничої продукції, що стосується держави-агресора, Республіки Білорусь, тимчасово окупованої території України», підписаного Президентом України 22 червня 2023 року. Ряд питань потребують більш детального роз’яснення:
1)
Яким чином вищеназваний Закон України стосується бібліотек? Чи є бібліотеки розповсюджувачами книжкової продукції?
2)
Як вчинити з бібліотечними фондами, зокрема, галузевої літератури (математика, фізика, машинобудування, ремонт автомобілів, кулінарія, рукоділля, мистецтво тощо), а саме з книгами та періодичними виданнями, виданими в рф після 1991 року? Вони знаходяться в закритому доступі, не несуть в собі ідеологічного навантаження. Заміни таким книгам на видані в Україні українською мовою, нажаль, немає, а попит користувачів є.
3)
Як вчинити з книгами (художніми та науково-популярними виданнями) іноземних авторів (європейських, американських тощо), виданих після 1991 року, взятих на облік до 2019 року? Автори не входять в санкційний список, а перекладені та видані в рф російською мовою.
4)
Чи можуть публічні бібліотеки скористатися досвідом львівських колег та створити на своїй базі репозитарії/ музеї/ зали та інші спеціалізовані фонди для видачі за вимогою користувача?
Дякуємо за
відповідь!
Відповідь. Просимо на скриньку method@nplu.org надіслати адресу Вашої ел. скриньки. Формат нашої довідки не передбачає розміщення письмової консультації. |
Питання №7775 |
Galina
24/07/2023 × 09:25 | Доброго дня! Так, мова йде про державну статзвітність. Що стосується форм 6-нк, тут все зрозуміло (сюди включаємо дані всіх публічних бібліотек-філій). Мова йде про форму 80-а-рвк (зведена річна):другий аркуш, графа №1(кількість бібліотек на кінець року). Ми подавали - 10 ПБ +9 філій). Керівництво вказало, що має бути 1 КЗ публічна бібліотека. Дякуємо.
Відповідь. Відповідно до п.3.1. ІНСТРУКЦІЇ щодо заповнення форми звіту N 80-а-рвк "Зведена звітність державних, публічних та інших бібліотек" (затверджено Наказом Міністерства культури і туризму України від 05.12.2007 N 75) у графі 1 надається інформація про загальну кількість бібліотек на кінець року. І в інших графах Ви надаєте загальну інформацію по всім 10 бібліотекам (загальний обсяг фондів бібліотек, загальна кількість документів, що надійшла до бібліотек, загальна кількість виданих примірників за рік).
Дозволимо нагадати, що у 2024 році Ви будете заповнювати нові форми звітності про діяльність публічних бібліотек, відповідно до наказу МКІП від 28.11.2022 № 463 /Режим доступу: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0137-23#Text
|
Питання №7774 |
Galina 20/07/2023 × 15:07 | Доброго дня! Прошу надати роз'яснення. Згідно рішення селищної ради у 2021 році створено комунальний заклад - публічна бібліотека, яка є юридичною особою. Згідно Статуту бібліотеки сюди входять структурні підрозділи- філії (9), де працюють на 0,25 ставки сумісники. При здачі річної звітності за 2022 рік бібліотека подавала звіт про 10 бібліотек, які функціонують на території громади. Керівництво зауважує, що маємо вказувати у звіті про 1 бібліотеку, а не 10, оскільки 9 філій є в тому числі. Як правильно ? Допоможіть розв'язати дане питання. Дякуємо.
Відповідь. Не зовсім зрозуміли: про який саме звіт йде мова? Якщо про державну статзвітність за формою 6-нк, то річну форму звітності заповнюють і ПБ і її філії. Зведену форму статзвітності заповнює ПБ, але цей звіт включає дані всіх публічних бібліотек (у т.ч. філії) комунальної форми власності, розташовані в межах відповідної адміністративно-територіальної одиниці. Нагадаємо, що відповідно показників визначається група за оплатою праці . Враховуються загальна кількість користувачів бібліотек і кількість видачі документів за системою (бібліотекою) у цілому, включаючи показники філіалів. |
Питання №7773 |
Olena
06/07/2023 × 10:19 | Я в бібліотеці проводжу облік масових заходів в Щоденнику роботи бібліотеки. Знаю, що інші бібліотеки додатково заповнюють паспорти на масові заходи. Чи обов’язково проводити подвійний облік? І ще одне запитання: з цього року потрібно звітувати по заходам з особистісного розвитку. Чи необхідно їх облік у Щоденнику роботи вести їх облік окремо, в якій частині? Дякую за розуміння.
Відповідь. 1. Ведення Щоденника роботи бібліотеки - обов’язкове для кожної бібліотеки, адже цей документ включено до «ПЕРЕЛІКУ типових документів, що створюються під час діяльності державних органів та органів місцевого самоврядування, інших установ, підприємств та організацій, із зазначенням строків зберігання документів» (затверджено Наказом Міністерства юстиції України 12.04.2012 № 578/5). У той же час, кожна бібліотека має право самостійно формувати перелік документів, що здійснює облік бібліотечної діяльності. Відповідно, бібліотека може здійснювати облік творчих заходів в Щоденнику роботи або в Щоденнику роботи і в Паспортах масових заходів або лише в Паспортах масових заходів. Чому значна кількість бібліотек здійснює заповнення Паспортів заходів? Паспорт передбачає заповнення як основних так і факультативних пунктів. Щорічний аналіз Паспортів допомагає бібліотеці визначити найбільш ефективні заходи для користувачів: затребувані форми роботи, зацікавленість певною темою або проблематикою, врахування зауважень і пропозицій щодо проведення заходів і т.п. (додатково див. методичні рекомендації від НБУ ім. Ярослава Мудрого «Технологічні аспекти обслуговування користувачів». - Київ, 2015. /Режим доступу: http://www.ounb.km.ua/biblio/actual_tech_aspect.pdf ).
2. Не потрібно виокремлювати в Щоденнику роботи окрему частину для обліку заходів з особистісного розвитку. Достатньо в ч. ІІІ Облік соціокультурної роботи проводити суцільний облік заходів, а для заходів з особистісного розвитку обрати певну позначку (можна кольорову) – О/р, Роз., З/о тощо. Наприкінці року буде набагато легше провести підрахунок загальної кількості соціокультурних заходів (у т.ч. їх відвідувань), а також виокремити і підрахувати кількість заходів з особистісного розвитку.
|
Питання №7772 |
Natalia
30/06/2023 × 09:17 |
Шановні колеги!
Підкажіть у яких випадках скорочується кількість днів додаткової відпустки, якщо у колективному договорі прописано, що при наданні основної відпустки додаткова надається: зав. відділу, голов. бібліотекарям – 7днів, провідним – 6 днів і т.д.
Відповідь. Таких випадків не існує. Щорічні додаткові відпустки передбачені ст. 8 Закону України «Про відпустки». Кон¬кретна тривалість щорічної додаткової відпустки встановлюється Колективним чи трудовим дого¬вором. В установах і організаціях, що утримуються за рахунок бюджетних коштів, оплата цих відпусток провадиться в межах бюджетних асигнувань та інших додаткових джерел. Відповідно до ст. 18 Відповідальність за порушення і невиконання колективного договору, угоди ЗУ «Про колективні договори і угоди»: на осіб, які представляють роботодавця чи профспілки або інші уповноважені трудовим колективом органи і з вини яких порушено чи не виконано зобов'язання щодо колективного договору, угоди, накладається штраф до ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, і вони також несуть дисциплінарну відповідальність аж до звільнення з посади.
|
Питання №7771 |
Milana
26/06/2023 × 21:26 | Прошу уточнити наступний момент. Наша бібліотекарка знаходилась у декретній відпустці. Дитині виповнилось 2 роки і вона хоче вийти на роботу. Як це оформити правильно? Дякую за відповідь.
Відповідь. Відповідно до ст. 179 Кодексу законів про працю України за бажанням матері або батька дитини одному з них надається відпустка для догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку. Особа, яка перебуває у відпустці для догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку, повинна повідомити роботодавця про дострокове припинення такої відпустки не пізніш як за 10 календарних днів до дня дострокового припинення такої відпустки. |
Питання №7770 |
Svitlana
20/06/2023 × 15:27 | Чи може бути перерахована заробітна плата бібліотекаря у зв’язку з відміною передсвяткових годин та низки свят, адже тривалість робочого часу збільшена?. Дякую за відповідь.
Відповідь. Не може бути перерахування норм тривалості робочого часу та відповідно заробітної плати при тарифній системі оплати праці через скасування святкових та вихідних днів під час війни.
Вимогами ст. 96 КЗпП визначено, що тарифна система оплати праці використовується при розподілі робіт залежно від їх складності, а працівників – залежно від кваліфікації та за розрядами тарифної сітки. Вона є основою для формування та диференціації розмірів заробітної плати. Тарифна сітка (схема посадових окладів) формується на основі тарифної ставки робітника першого розряду та міжкваліфікаційних (міжпосадових) співвідношень розмірів тарифних ставок (посадових окладів).
Даний висновок підтверджує Центральний регіон інспекційної діяльності у Дніпропетровській області.
|
Питання №7769 |
ludmila 19/06/2023 × 13:17 | Чи впливає на термін основної щорічної відпустки 28 календарних дні шкільного бібліотекаря , якщо e 2006році було змінено місце роботи по переведенню в їншу школу в одному управлінні освіти? Раніше була відпустка 28 к.дні в цьому році сказали 24 к.дн.
Відповідь. Законом України "Про відпуски" встановлено, що щорічні відпустки складаються з основної та додаткових відпусток.
Основна відпустка - це така відпустка, право на яку мають всі працівники. Це є відмінністю основної відпустки від усіх інших. Для одержання інших видів відпусток необхідні спеціальні підстави для їх одержання.
Щорічна основна відпустка надається працівникам тривалістю не менш як 24 календарних дні за відпрацьований робочий рік, який відлічується з дня укладення трудового договору.
Відповідно до статті 8 ЗУ «Про відпустки» (режим доступу: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/504/96-%D0%B2%D1%80#Text ) та Орієнтовного переліку посад працівників з ненормованим робочим днем, яким може надаватись додаткова відпустка, що є додатком № 1 до Галузевої угоди між Міністерством освіти і науки України та Профспілками працівників освіти і науки України на 2021-2025 роки (Режим доступу: file:///C:/Users/ASUS/Desktop/%D0%93%D0%B0%D0%BB%D1%83%D0%B7%D0%B5%D0%B2%D0%B0_%D1%83%D0%B3%D0%BE%D0%B4%D0%B0_%D0%9C%D0%9E%D0%9D.pdf ), бібліотекарям закладів освіти може надаватися відпустка за ненормований робочий день тривалістю до 7 календарних днів (включно). Конкретна тривалість щорічної додаткової відпустки за особливий характер праці встановлюється колективним чи трудовим договором залежно від часу зайнятості працівника в цих умовах. Ознайомтесь із Колективним договором Вашої ЗОШ.
|
Питання №7768 |
Mariya
16/06/2023 × 11:10 | Який алгоритм дій керівника бібліотеки під час списання основних засобів , якщо їх вартість перевищує 50 тис. грн. ? Хто саме надає згоду на списання – начальник відділу культури, голова громади, його заступник? Заздалегідь дякую за підтримку.
Відповідь. Керівник бібліотеки затверджує акт, якщо основний засіб повністю амортизовано і його первісна (переоцінена) вартість не перевищує 50 000 грн. Якщо ця вартість більша, то списання основних засобів слід погодити з органом управління. Лише після отримання відповідної згоди акт затверджує керівник установи.
Потрібно детально вивчати Порядок списання майна комунальної власності у Вашій територіальній громаді. Якщо такого Порядку немає, потрібно з’ясувати чи передавала місцева рада окремі повноваження щодо управління комунальним майном, у яких межах та на яких умовах (п. 31 ч. 1 ст. 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» від 21.05.1997 № 280/97-ВР). Якщо повноваження не передані, списувати ОЗ потрібно на відповідному пленарному засіданні місцевої ради.(п. 31 ч. 1 ст. 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» від 21.05.1997 № 280/97-ВР).
Додатково: щоб отримати від органу управління майном згоду на списання ОЗ, первісна вартість яких перевищує 50 000 грн бібліотека надсилає відповідний лист-звернення. До нього вона додає:
• техніко-економічне обґрунтування необхідності списання (зразки є в Інтернеті);
• відомості про майно, яке комісія запропонувала списати;
• акт інвентаризації такого майна;
• акт його технічного стану, затверджений керівником установи;
• відомості про наявність обтяжень чи обмежень стосовно розпорядження цього майна.
Орган управління майном надає згоду на списання у формі наказу протягом 30 робочих днів з дня надходження цих документів. Якщо він не погоджує списання, бібліотека отримує відповідний лист (абз. 2 п. 7 Порядку № 1314). За відсутності згоди основний засіб заборонено ліквідовувати і списувати з бухгалтерського обліку.
Після отримання дозволу на списання ОЗ та затвердження керівником відповідних актів основні засоби розбирають, демонтують.
|
Питання №7767 |
Lida
15/06/2023 × 15:20 | Чи має право бібліотекар у 2023 році брати карантинну відпустку у зв’язку з COVID? Дякую.
Відповідь. Нагадаємо, що карантин у зв’язку з COVID-19 діє до 30 червня 2023 року. До цієї дати можуть надаватись «карантинні» відпустки без збереження зарплати (п. 3-1 ч. 1 ст. 25, ч. 3 ст. 26 Закону України «Про відпустки» від 15.11.1996 № 504/96-ВР). |
Питання №7766 |
Liudmyla
09/06/2023 × 13:59 | Добрий день! Моє питання: Шкільний бібліотекар. Стаж роботи в одному управлінні освіти 34 роки. Чи маю я право на відпустку 28 календарних дні, якщо у 2006 році по переводу переведена до іншої школи в одному регіоні, в одній системі з посади бібліотекаря на посаду завбібліотекою?
Відповідь. В період дії воєнного стану щорічна основна оплачувана відпустка надається працівникам тривалістю 24 календарні дні (ст. 12 Закону України «Про організацію трудових відносин в умовах воєнного стану»). Додаткові відпустки під час дії воєнного стану також надають без обмежень. Пропонуємо ознайомитись із пунктами про відпустки у Колективному договорі Вашої установи (саме там визначено тривалість щорічних додаткових відпусток, умови та порядок їх надання).
Змушені нагадати, що відповідно до статті 24 Закону України «Про відпустки» оплата відпусток, передбачених колективним договором в установах і організаціях, що утримуються за рахунок бюджетних коштів, провадиться в межах бюджетних асигнувань та інших додаткових джерел.
|
Питання №7765 |
Valentyna
27/05/2023 × 13:01 | Чи буде атестація правомірною, якщо членом атестаційної комісії буде директор бібліотеки. Чи директор може бути лише головою комісії? Дякую за відповідь.
Відповідь. Атестаційна комісія створюється у складі: голови ( як правило, керівника або одного із заступників керівника відповідного закладу культури), його заступника, секретаря, членів комісії (керівних працівників закладу культури, висококваліфікованих спеціалістів і представників відповідного профспілкового органу). Тобто, яке місце буде посідати директор в атестаційній комісії - вирішуєте самостійно.
Дозволимо нагадати, що атестація працівників закладів культури, які входять до складу атестаційної комісії, передує атестації інших працівників. Атестація членів комісії здійснюється органом управління відповідного рівня. Можливо, що не всі члени атестаційної комісії пройдуть попередню атестацію і дехто буде її проходити в день загальної атестації. Бажано цих членів атестаційної комісії атестувати одними з перших, адже, член атестаційної комісії, який атестується, не бере участі у голосуванні (див. п. 3.3. ПОЛОЖЕННЯ про проведення атестації працівників підприємств, установ, організацій та закладів галузі культури , затвердженого Наказом Міністерства культури і туризму України від 16.07.2007 N 44 /Режим доступу: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z1023-07#Text ).
|
Питання №7764 |
Oksana
26/05/2023 × 14:00 | Якими видами відпусток за власний рахунок може користуватися бібліотекар? Дякую.
Відповідь. Пропонуємо ознайомитись із ст. ст. 25, 26 ЗУ «Про відпустки» /Режим доступу: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/504/96-%D0%B2%D1%80#Text |
Питання №7763 |
Kateryna
21/05/2023 × 15:02 | В бібліотеці має відбутись скорочення (2 посади). Чи існують певні критерії за якими має відбуватись скорочення працівників? Хто має захист і право залишатись на роботі? Заздалегідь дякую за підтримку і розуміння.
Відповідь. При скороченні чисельності чи штату працівників у зв’язку зі змінами в організації виробництва і праці визначальним критерієм переважного права залишитись на роботі є саме рівень кваліфікації працівника та продуктивність його праці (ст. 42 КЗпП).
Щоби скласти об’єктивну оцінку, роботодавець зобов’язаний перевірити наявність у працівників, посади яких скорочують, більш високої чи більш низької кваліфікації та порівняти продуктивність їх праці.
При відсутності різниці у кваліфікації та продуктивності праці перевагу на залишення на роботі мають працівники, перелічені в ч. 2 ст. 42 КЗпП. Для цього повинні досліджуватись документи та інші відомості про освіту, підвищення кваліфікації, про навчання без відриву від виробництва, про досвід трудової діяльності тощо.
Продуктивність праці та кваліфікація працівника повинні оцінюватися окремо, але в кінцевому підсумку роботодавець повинен визначити працівників, які мають більш високу кваліфікацію і продуктивність праці за сукупністю цих двох показників.
Зазначене питання викладене в постанові Верховного суду у справі №161/7196/19, провадження № 61-4375св20 від 22.09.2020.
|
Питання №7762 |
Larysa
08/05/2023 × 13:21 |
Добрий день. Моє питання стосується форми звітності № 6-НК.
У розділі V «Формування і використання бібліотечних
фондів» у рядку 4 вказано «аудіовізуальні матеріали» - це визначення підпадає під класифікацію «Види видань за знаковою природою інформації».
У рядку 5 зазначено «локальні електронні видання» - це
визначення підпадає під класифікацію «Види видань за способом виготовлення».
Виникає питання, якщо документ водночас є за знаковою
природою інформації «аудіовізуальним матеріалом», а за «за способом
виготовлення» - локальним електронним
виданням, то в якому рядку відображати дані? Чи рахувати такі документи і як «аудіовізуальні
матеріали» і як «локальні електронні видання» одночасно?
Відповідь. Маєте рахувати в окремих рядках: аудіовізуальні матеріали – рядок 4, локальні електронні видання – рядок 5.
Враховуючи неузгодженість із визначенням понять в сучасних та застарілих (але діючих!) позицій в законах, стандартах, інструкціях і т.п. маємо певні проблеми із заповненням оновленої статзвітності.
Відповідно до ЗУ «Про видавничу справу» видання - твір (документ), що пройшов редакційно-видавниче опрацювання, виготовлений шляхом друкування, тиснення або іншим способом, містить інформацію, призначену для поширення, і відповідає вимогам нормативно-правових актів з питань видавничого оформлення, поліграфічного і технічного виконання. За зазначеним законом та ДСТУ 3017:2015 аудіовізуальні матеріали не є виданнями. У той же час маємо нагадати, що відповідно до ІНСТРУКЦІЇ з обліку документів, що знаходяться в бібліотечних фондах до аудіовізуальних документів віднесено: фонодокументи; відеодокументи; кінодокументи; фотодокументи; документи на мікроформах.
П. 3 Заповнення розділу V «Формування і використання бібліотечних фондів» ІНСТРУКЦІЇ щодо заповнення форми звітності № 6-НК (річна) «Звіт про діяльність публічної бібліотеки» визначає «локальні електронні видання» (рядок 5) як видання, випущені визначеним накладом на переносних електронних носіях та призначені для використання за допомогою комп’ютерів.
|
Питання №7761 |
Larisa 21/04/2023 × 10:59 http://libkor.com.ua/ | Добрий день! Підкажіть, будь ласка, яку кількість документів бібліотечного фонду і на яку суму можна включити в акт на списання одноразово. Чи можна при ліквідації бібліотеки у громаді списувати фонд сумарно, вказавши в акті лише кількість примірників і суму вартості фонду? Якими документами ми маємо керуватись при цьому? Дякую!
Відповідь. 1. Обмежень щодо кількісного списання БФ не існує . Діють обмеження щодо загальної суми списання . Відповідно до п.5 «ПОРЯДКУ списання об'єктів державної власності» (затверджено Постановою КМУ від 8 листопада 2007 р. N 1314, із змінами /Режим доступу: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1314-2007-%D0%BF#Text ): списання повністю амортизованих основних фондів (засобів)… вартість яких становить менш як 50 тис. гривень, здійснюється за рішенням керівника такого суб’єкта. Тобто, сума одного акту має бути менш як 50 тис. гривень. У той же час кожна громада має затверджене Положення (Порядок) списання майна комунальної власності територіальної громади. У цьому Положенні визначаються умови надання згоди на списання основних засобів для організацій, установ і т.п. Це може бути дозвіл від місцевої ради, виконавчого комітету місцевої ради, відділу управління майном, керівника установи. За кожним дозвілом прописується сума списання. Ознайомтесь із даним Положенням і списуйте на ту суму, на яку потрібна лише згода керівника бібліотеки (якщо бібліотека має статус ЮО) або згода органу управління (відділ культури).
2. Питання з майном при ліквідації бібліотеки вирішує лише ліквідаційна комісія. Ліквідаційна комісія на певних етапах складає Ліквідаційний баланс : початковий — проміжний — нульовий баланси. Саме ліквідаційна комісія приймає рішення щодо можливості передачі частини БФ іншим бібліотекам або повністю списати БФ.
|
Питання №7760 |
Marina
19/04/2023 × 09:24 | Доброго ранку! Підкажіть будь ласка, які законодавчі підстави для проходження періодичного медичного огляду для працівників бібліотек (директора, секретаря, завідуючих бібліотеками, завідуючих відділами, бібліотекарів, прибиральниць). Дякую!
Відповідь. 1. Медичний огляд працівників – це обов’язкова законодавча умова, дотримання якої надає право роботодавцеві допустити працівників до виконання їх трудових обов’язків, а працівникам – виконувати свою роботу. Запровадження в Україні воєнного стану не спричинило змін у нормативно-правових актах або інших розпорядчих документах, які дали б роботодавцеві можливість переносити строк проведення медичного огляду працівників чи допускати до роботи працівника, який не пройшов медогляд.
Законодавчі підстави: ст. 169 Кодексу законів про працю України /Режим доступу: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/322-08#Text ; ст. 17 Закону України «Про охорону праці» (редакція від 31.03.2023 /Режим доступу: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2694-12?find=1&text=%D0%BC%D0%B5%D0%B4%D0%B8%D1%87%D0%BD%D0%B8%D0%B9#Text ); Колективний договір.
Процедуру проведення медичних оглядів працівників визначено «Порядком проведення медичних оглядів працівників певних категорій», який затверджено наказом Міністерства охорони здоров’я України від 21.05.2007 № 246, зареєстровано в Міністерстві юстиції України 23.07.2007 за №846/14113 /Режим доступу: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0846-07#Text .
2. Звертаємо Вашу увагу на п. 21 Переліку професій, виробництв та організацій, працівники яких підлягають обов'язковим профілактичним медичним оглядам (затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 23 травня 2001 р. № 559 /Режим доступу: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/559-2001-%D0%BF#Text ), який визначає працівників закладів культури, які підлягають підлягають обов'язковим профілактичним медичним оглядам : працівники, що безпосередньо займаються обслуговуванням відвідувачів. Медичний огляд обов’язковий для осіб віком до 21 року (незалежно від професії та виду діяльності).
3. Роботодавець несе адміністративну відповідальність за несвоєчасність проходження працівниками обов’язкових медоглядів і за шкідливі наслідки для здоров’я населення, спричинені допуском до роботи осіб, які не пройшли обов’язкових медоглядів, – штраф згідно із ст. 41 КУпАП (від 20 до 40 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян).
|
Питання №7759 |
Alla 11/04/2023 × 14:49 | Добрий день. Чи дозволяється в бібліотеках для дітей здійснення обліку відвідувань і книговидачі за контрольними листками (замість формуляра користувача)? Будь ласка, вкажіть документ, що регламентує такий, чи інший порядок обліку.
Відповідь. Кожна бібліотека самостійно приймає рішення щодо форм обліку статистичних показників. Так, у Розділі «Заповнення розділу IV «Користувачі, відвідування, звернення до бібліотеки»» Інструкції щодо заповнення форми звітності № 6-НК (річна) «Звіт про діяльність публічної бібліотеки» (затверджено Наказом Міністерства культури та інформаційної політики України 28 листопада 2022 року № 463) прописано: під відвідуванням мається на увазі візит користувача до бібліотеки, зареєстрований у формулярі читача, іншій документації, прийнятій у бібліотеці, або в АБІС.
Відповідно до п. 10.2. Міждержавного стандарту ГОСТ 7.20-2000 Бібліотечна статистика: облік видачі документів проводиться за числом виданих екземплярів, зареєстрованих у формулярі читача, листку читацької вимоги, бланку-замовленні за МБА, книжковому формулярі або іншій документації, прийнятій у бібліотеці й органі НТІ, а також в електронній БД.
|
Питання №7758 |
Iruna
07/04/2023 × 13:59 | Доброго дня. Таке питання: надбавка за особливі умови роботи затверджена в штатному розписі для всіх в однаковому розмірі . Чи має право керівник своїм наказом протягом року змінювати її розмір (в межах фонду заробітньої плати) в більшу або меншу сторону, наприклад по результатам роботи за квартал. Заохочувати працівників, які працюють, та знижувати тим, які не хочуть прикладити зусилля і працювати на результат. Дякую за відповідь.
Відповідь. На жаль керівник бібліотеки не має права своїм наказом змінювати розмір надбавки в більшу або меншу сторону. Зазначені Вами причини не передбачені постановою КМУ за № 1073. |
Питання №7757 |
Olena 04/04/2023 × 11:18 | Добрий день, шановні колеги! Скажіть, будь ласка, чи зараховується навчання у ВНЗ (денна форма) у бібліотечний стаж. В постанові КМУ від 22.01.05 р. № 84 зазначено: час, відведений на підвищення кваліфікації з відривом від роботи, якщо працівник до і після періоду підвищення кваліфікації працював у бібліотеці, зараховується до бібліотечного стажу.Це стосується лише курсів підвищення кваліфікації чи і навчання у ВНЗ?Заздалегідь вдячна за відповідь!
Відповідь. За денною формою навчання не зараховується. Стаж, який дає право на одержання доплати за вислугу років, визначається на підставі трудової книжки (у разі наявності) або відомостей про трудову діяльність з реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування та інших документів, які відповідно до законодавства підтверджують стаж роботи ( див. п.4 ПОРЯДКУ виплати доплати за вислугу років працівникам державних і комунальних бібліотек, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 22 січня 2005 р. N 84).
|
Питання №7756 |
Inna
29/03/2023 × 16:01 http://cbsbook.com.ua | Добрий день. Звертаємося до Вас з таким питанням. У нас, в бібліотеці, буде проводитися чергова атестація співробітників. Згідно 6-НК, ми так зрозуміли, що право на підвищення категорії мають працівники з фаховою бібліотечною освітою. Але у нас є працівниця, яка має вищу технічну освіту ( закінчила Дніпропетровський державний університет), має стаж бібліотечної роботи 18 років, в свій час працювала завідувачкою сектором "Української книги та народознавства", неодноразово отримувала грамоти, підвищувала свій фах на платформі ВУМ, зараз збирається проходити курси підвищення кваліфікації на базі Гадяцького фахового коледжу культури і мистецтв. Чи може вона претендувати на підвищення категорії (з бібліотекаря І категорії на провідного). Будемо щиро вдячні за роз'яснення.
Відповідь. 1. Відповідно до п. 4.9. «ПОЛОЖЕННЯ про проведення атестації працівників підприємств, установ, організацій та закладів галузі культури» (затверджено Наказом Міністерства культури і туризму України від 16.07.2007 за N 44) атестаційна комісія може вносити рекомендації керівництву щодо заохочення окремих працівників за досягнуті успіхи в роботі, уключення до кадрового резерву, направлення на підвищення кваліфікації з метою просування по роботі.
2. Право установлювати працівникам бібліотеки конкретні розміри посадових окладів та доплат і надбавок до них надано керівникам місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, при яких створені централізовані бухгалтерії, керівникам бюджетних установ, закладів та організацій культури в межах фонду заробітної плати, затвердженого в кошторисах.
Ваша колежанка може розраховувати на підвищення категорії, адже кваліфікаційні категорії підвищуються насамперед тим працівникам, які успішно виконують посадові завдання та обов'язки, творчо і сумлінно ставляться до службових доручень і вимог посадових інструкцій. Відповідно до п. 11. ДОВІДНИКА кваліфікаційних характеристик професій працівників . Випуск 1 (затверджено Наказом Міністерства праці та соціальної політики України 29.12.2004 N 336 / Режим доступу: https://zakon.rada.gov.ua/rada/show/v0336203-04#Text ): особи, які не мають відповідної освіти або стажу роботи, встановлених кваліфікаційними вимогами, але мають достатній практичний досвід та успішно виконують у повному обсязі покладені на них завдання та обов'язки, можуть бути, як виняток, залишені на
займаній посаді або призначені на відповідні посади за
рекомендацією атестаційної комісії.
|
Актуальна інформація
Вітаємо шановних відвідувачів на сайті, який супроводжує науково-методичний відділ Національної бібліотеки України імені Ярослава Мудрого (НБУ ім. Ярослава Мудрого). Наш відділ є науково-методичним та інформаційно-консультативним центром для публічних бібліотек України, а також співпрацює з бібліотеками різних типів і форм власності.
Пам'ятайте, що наповнення цього сайту - наша спільна робота. Якщо Ви маєте матеріали, що можуть зацікавити бібліотечну спільноту, або бажаєте підняти актуальну тему - чекаємо Ваших пропозицій на адресу method@nplu.org.
Шановні колеги! Якщо у вас змінилися реквізити (адреса, e-mail, URL, телефон тощо) надішліть повідомлення для відповідних коректив на сторінці сайту „Бібліотеки України”.
| Вітаємо
For Librarians
Библиотекарю
Пошук
Голосування
|