Розділи сайту
Мастрід
Нове на сайті
Інформація від майстра
Відвідувачі
|
Запитання-відповіді
Питання №6835 |
Helen 06/12/2017 × 13:49 | Доброго дня! У мене питання з приводу атестації. Я працюю на посаді завідуючої бібліотеки школи (так затверджений штатний розпис) вже 9 років, маю вищу педагогічну освіту та пройшла курси. На весні буду атестуватися, хочеться підвищити розряд. Керівництво не може розібратися, як мене атестувати. Якщо на відповідність займаній посаді (завідувача) то тоді який ставити розряд, якщо зараз рахують по 8-му? Чи можуть мені атестуватися на " бібліотекаря ІІ категорії" та платити по 10 розряду ? Розтлумачте будь-ласка, бо в нашому місті немає у кого запитати. Дякую!
Відповідь. 1. Ви маєте атестуватись відповідно до «Положення про проведення атестації працівників підприємств, установ, організацій та закладів галузі культури» (затверджено Наказом МКТ України від 16.07.2007 N 44, із змінами /Режим доступу: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/z1023-07 ). 2. Акцентуємо, що атестаційна комісія не має права підвищувати (або зменшувати) тарифний розряд бібліотечному працівнику. Відповідно до п. п.4.6. Положення про проведення атестації працівників підприємств, установ, організацій та закладів галузі культури атестаційна комісія надає лише оцінку професійній кваліфікації і діловим якостям працівника, а також вносить рекомендації керівництву щодо заохочення окремих працівників за досягнуті успіхи в роботі, уключення до кадрового резерву, направлення на підвищення кваліфікації з метою просування по роботі (див. п.4.9). 3. Згідно з чинним законодавством України не атестаційній комісії, а саме керівникам бюджетних установ, закладів та організацій в межах фонду заробітної плати, затвердженого в кошторисах надано право установлювати працівникам конкретні розміри посадових окладів та доплат і надбавок до них. |
Питання №6834 |
MGryb
06/12/2017 × 09:11 | Доброго дня! У нас питання про режим роботи бібліотеки та вихідні. Сільська Рада встановила режим роботи для сільської бібліотеки 40 год. на тиждень, але без вихідних. Так бібліотека 4 дні працює по 8 год. 1 день 4 год. і 2 дні по 2 год. У бібліотеці працює один працівник. Чи має право сільська Рада затверджувати такий режим роботи, що суперечить КЗпП України ?
Відповідь. Роботодавець має дотримуватися норм ст. 52 КЗпПУ. Так, для працівників роботодавцем спільно з профспілковим комітетом з урахуванням специфіки роботи, думки трудового колективу установлюється п’ятиденний робочий тиждень з двома вихідними або шестиденний робочий тиждень з одним вихідним.
При цьому нормальна тривалість робочого часу працівника не може перевищувати 40 годин на тиждень.
|
Питання №6833 |
Liliya
05/12/2017 × 13:45 | Доброго дня! Постало таке питання. У нас у відділі культури і туриризму є 23 сільські бібліотеки і 23 сільських будинки культури. Чи має право відділ культури (роботодавець) самостійно встановити цим працівникам 5денний робочий тиждень з двома вихідними днями (неділя-понеділок) згідно ПТР Чи потрібно погоджувати з виконкомами сільських рад , де знаходяться ці заклади , як сказано в ст.52 та 68 КЗПП ? Буду вдячна за відповідь.Дякую.
Відповідь. Необхідно враховувати нормативно-правовий акт, який при вирішенні даного питання має пріоритет, оскільки був прийнятий значно пізніше, ніж КЗпПУ: Закон України «Про місцеве самоврядування в Україні».
Так, відповідно до підпункту 4 пункту а) статті 30 вказаного Закону виконавчі органи сільських, селищних, міських рад мають повноваження лише щодо встановлення за погодженням з власниками зручного для населення режиму роботи розташованих на відповідній території підприємств, установ та організацій сфери обслуговування незалежно від форм власності.
|
Питання №6832 |
Valentina
04/12/2017 × 10:31 | Доброго дня. Хочу уточнити своє запитання. Я пропрацювала на посаді бібліотекаря сільської бібліотеки 3 роки. Отримую заробітну плату 2500 грн. Пропрацювавши на посаді три роки я маю право на надбавку 10%, а саме 250 грн. але чомусь я не отримую цих 10% і моя заробітна плата так само складає 2500 гривень. Чому я не бачу в своїй зарплаті цих 10%?
Відповідь.Питання маєте переадресувати своєму роботодавця: чому ігноруються ст. 30 Закону України „Про бібліотеки та бібліотечну справу” та Постанова Кабінету Міністрів України від 22.05.2005 р. № 84 "Про затвердження Порядку виплати доплати за вислугу років працівникам державних і комунальних бібліотек" /Режим доступу: http://zakon0.rada.gov.ua/laws/show/84-2005-%D0%BF ? |
Питання №6831 |
Ivanna 01/12/2017 × 08:38 | Доброго дня! Допоможіть, будь ласка, вирішити таку проблему: центральна районна бібліотека є головною бібліотекою централізованої бібліотечної системи району, яка частково збереглася, оскільки є частина необ'єднаних в ОТГ сіл. ЦРБ знаходиться на території районного центру, який є центром однієї з ОТГ. Районна рада, яка є засновником ЦБС пропонує зазначеній ОТГ взяти на баланс громади відділ обслуговування ЦРБ та районну дитячу бібліотеку. На які законодавчі документами можна посилатися, щоб довести абсурдність прийняття такого рішення? У Статуті ЦБС прописано, що "...ЦБС є спільною комунальною власністю ВСІХ територіальних громад сіл, селища, міста". Але голова районної ради на цей момент не звертає увагу. Така ж ситуація і з районним будинком національних культур. Допоможіть, будь ласка. Заздалегіль вдячна!
Відповідь. Ми маємо значну низку зустрічних питань, тому пропонуємо зателефонувати до НМВ НБУ ім. Ярослава Мудрого (044) 278-84-21. |
Питання №6830 |
zoja 30/11/2017 × 18:43 | Доброго дня ! Скажіть будь ласка чи зараховуються в загальний стаж роботи роки навчання (1980-1983) в культурно-освітньому училищі та (1983-1987) в інституті культури . Дякую.
Відповідь. У пункті 4 статті 24 ЗУ «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» (№ 1058, із змінами) зазначено, що періоди трудової діяльності та інші періоди, що враховувалися до стажу роботи для призначення пенсії до набуття чинності цим Законом, зараховуються до страхового стажу в порядку і на умовах, передбачених законодавством, що діяло раніше. Зазначені дати навчання (1980-1983) та (1983-1987) відповідно ст. 56 ЗУ «Про пенсійне забезпечення» до стажу роботи зараховується навчання у вищих і середніх спеціальних навчальних закладах, в училищах і на курсах по підготовці кадрів, підвищенню кваліфікації та перекваліфікації, в аспірантурі, докторантурі і клінічній ординатурі.
За детальнішою інформацією пропонуємо звернутись до місцевого відділенні Пенсійного фонду України.
|
Питання №6829 |
IRUNA
30/11/2017 × 15:59 | Добрий день. Скажіть будь ласка, якщо я пропрацювала 3 роки, маючи 9 розряд на посаді бібліотекаря сільської бібліотеки для дорослих?
Відповідь. Уточніть суть питання |
Питання №6828 |
zoja 29/11/2017 × 19:33 | Доброго дня ! 1.Чи має право ОТГ закрити сільську бібліотеку з населенням 520 чол. 2. Який порядок передачі книжкового фонду з ЦБС в ОТГ.
Відповідь. Права органів місцевого самоврядування прописані в Статуті ОТГ. Рішення про закриття бібліотеки приймається на сесії місцевої ради. Рішення має бути обґрунтованим. Адже, згідно із Законом України «Про культуру» (№ 2778–VI) бібліотеки належать до базової мережі закладів культури, і відповідно до статті 22 зазначеного Закону виключення їх з базової мережі можливе лише за погодженням із Міністерством культури України /Режим доступу: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/2778-17/page2. Така ж норма існує і в Законі України «Про бібліотеки і бібліотечну справу». Згідно ст.15: «…доцільність реорганізації та ліквідації бібліотек, що є у державній та комунальній власності, визначається відповідними органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування за погодженням із спеціально уповноваженим центральним органом виконавчої влади у сфері культури» – тобто із Міністерством культури України. У разі відсутності погодження від Мінкультури – рішення місцевої ради може вважатися незаконним і оскаржене у суді.
2. Пропонуємо ознайомитись із постами на нашому блозі «ПБ ОТГ»: «Бібліотечний фонд бібліотек ОТГ» (березень 10, 2017р.) та «Передача бібліотечних фондів» (березень 10, 2017р.) /Режим доступу: http://oth.nplu.org/?p=610.
|
Питання №6827 |
Lubov 29/11/2017 × 14:48 | Уважаемые коллеги! просим вас ответить на наши вопросы:
1. Сохранились ли группы по оплате труда согласно выполнения плановых показателей. И каковы
требования к ним?
2. Каким образом происходит учет виртуальных пользователей
библиотек и можно ли плюсовать их к отчетным данным.Заранее благодарны!
Відповідь. 1. Пропонуємо ознайомитись із Додатком 7 «ПОКАЗНИКИ для віднесення до груп за оплатою праці керівних працівників бібліотек та централізованих бібліотечних систем» до наказу Міністерства культури і туризму України від 18.10.2005 № 745 /Режим доступу: http://zakon0.rada.gov.ua/laws/show/z1285-05/page6 .
2. Публічні бібліотеки України здійснюють облік віртуальних користувачів згідно з Розділом 7 Міждержавного стандарту ГОСТ 7.20-2000 "Бібліотечна статистика". Правила обліку читачів, які звернулися до бібліотеки через електронні інформаційні мережі прописані в п.7.4, п.7.4.1 вищезгаданого стандарту. У той же час, статистичні звіти про роботу бібліотек складаються на підставі встановлених документів первинного обліку. В бібліотеках, що віднесені до сфери управління Міністерства культури України, облік роботи ведеться в відповідності до форми статистичної звітності № 6-НК. Згідно з п.5.2 «Інструкції щодо заповнення форми звіту N 6-НК» (затвердженої наказом МКіТ України від 05.12.2007р. № 75): «…вказується загальна кількість зареєстрованих користувачів (фізичних осіб) згідно з єдиною реєстраційною картотекою (ЄРК) на основі облікової документації, прийнятої в бібліотеці. У тому числі подається кількість зареєстрованих користувачів за віковою ознакою (графи 3-7).» П.5.3. «Інструкції …» передбачає облік кількості звернень на веб-сайт бібліотеки. Процес переведення відвідувачів сайту бібліотеки у статус читачів бібліотеки не передбачено діючими правовими актами.
|
Питання №6826 |
natalia
29/11/2017 × 09:29 http://dik-library.wixsite.com/dik-library | доброго дня,колеги! Я директор ЦБС,працівник здала мені лікарняний лист, бухгалтер централізованої бухгалтерії вимагає від мене обрахування стажу для оплати лікарняного,але не згідно трудової книжки (як це завжди робилося до цього),а згідно довідки з Пенсійного фонду про внески до нього. Я в цьому не розуміюся,бухгалтер наполягає,що це маю робити саме я,бо вона не знає як правильно,а місцевий відділ соцстраху їй теж не надав роз"яснень. Як бути? Дякую.
Відповідь. Пропонуємо ознайомитись із консультацією «Страховий стаж для лікарняних», на сайті Вісник: офіційно про податки /Режим доступу: http://www.visnuk.com.ua/ua/pubs/id/9521 . |
Питання №6825 |
Lana
24/11/2017 × 11:33 | Добрий день! Скажіть, будь ласка, як планувати роботу по УДК в річному плані згідно "типовим нормам часу на основні процесі бібліотечної роботи". Дякую!
Відповідь. Пропонуємо скористатись Розділом2. Бібліотечна обробка та каталогізування документів Типових норм часу на основні процеси бібліотечної роботи затверджені Наказом Міністерства культури і туризму України | №1631/0/16-08 від 29.12.08 Режим доступу: http://profy.nplu.org/articles.php?lng=uk&pg=83 . Також, звертаємо увагу, що бібліотекам надається право розробляти та впроваджувати в установленому порядку власні норми часу, якщо вони відповідають більш високій продуктивності праці, або зміст технічного процесу має підвищену складність та більшу деталізацію, визначені цими Типовими нормами. |
Питання №6824 |
tatyana
23/11/2017 × 11:04 | Скажіть будь ласка яке навантаження повинне бути на прибиральника дитячої бібліотеки?
Відповідь. Відповідно до Міжгалузевих норм чисельності робітників, що обслуговують громадські будівлі, затверджених наказом Мінпраці від 11.05.2004 р. N 105, норма обслуговування технічної бібліотеки одним прибиральником службових приміщень при коефіцієнті заставляння 0,6 і більше становить 550,8 м2. У той же час, пропонуємо уважно проаналізувати Лист Мінсоцполітики від 27.02.2015 р. N 78/13/116-15. Ознайомившись із документами Ви прорахуєте навантаження і приймете відповідне рішення.
|
Питання №6823 |
Olga
16/11/2017 × 09:38 | доброго дня! Чи можна, по закону, об єднати обласні бібіліотеки(наукову,для юнацтва та дитячу) і стровити один інформаційний центр з філіями.Дякую
Відповідь. Пропонуємо опрацювати Розділ IV ПОРЯДОК СТВОРЕННЯ, РЕОРГАНІЗАЦІЇ ТА ЛІКВІДАЦІЇ БІБЛІОТЕК Закону України «Про бібліотеки і бібліотечну справу» (редакція від від 01.01.2017р. /Режим доступу: http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/32/95-%D0%B2%D1%80 ). |
Питання №6822 |
Kateryna 14/11/2017 × 12:58 | Доброго дня! За якою формулою проводиться індексація ціни книг виданих у період 1750-1950 рр.?
Відповідь.Індексація вартості книг, виданих у період 1750-1950 рр., здійснюється на загальних підставах. Питання індексації цін висвітлено у статтях:
Піднебесна Т. Премудрості обліку та списання книжок у бібліотеках // Все про бухгалтерський облік. – 2009. – № 32.– С.41-42.
Піднебесна Т. Як списують книжки з обліку // Все про бухгалтерський облік. – 2009. – № 46.– С.44-45 .
Зав. ВФДР Г. М.Перепелицина.
|
Питання №6821 |
lyudmila
13/11/2017 × 14:17 | Чи має масова бібліотека можливість придбати для своїх читачів популярні романи російських авторів (наприклад): Вільмоньт К., Мельникової В., Знаменської А., іронічні детективи. Тим більше, якщо ці придбання будуть здійснені за гуманітарні внески самих читачів.
Відповідь. Щодо масових не маємо відповіді, а публічні бібліотеки України здійснюють комплектування БФ у відповідності до Ст. 17 ЗУ «Про бібліотеки і бібліотечну справу» (у редакції від від 01.01.2017р. /Режим доступу: http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/32/95-%D0%B2%D1%80 ). Облік видань здійснюється відповідно Інструкції з обліку документів, що знаходяться в бібліотечних фондах, затверджена Наказом МКТ України 03.04.2007 N 22 /Режим доступу: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/z0530-07 . Додатково див. відповідь на питання №№ 6810, 6480. |
Питання №6820 |
Nataliya
10/11/2017 × 15:25 | Якою постановою керуються штатні розписи районних бібліотек?
Відповідь. Типових штатів, якими слід керуватися при складанні штатних розписів РБ не існує. В той же час, штатний розпис бібліотеки складається відповідно до її Положення (статуту), виходячи з цілей і предмету її діяльності. Формування структури та штатного розпису бібліотеки здійснюється з урахуванням кількості її користувачів, видачі документів, відвідувань (у т.ч., – веб-сайту та соціокультурних заходів), рівня впровадження інформаційних технологій та у межах затвердженого фонду заробітної плати. Посадовий і чисельний склад визначається на основі розрахунків навантаження на працівників, згідно «Типових норм часу на основні процеси бібліотечної роботи» (затверджено Наказом Міністерства культури і туризму України 29.12.2008 N 1631/0/16-08) |Режим доступу: http://profy.nplu.org/articles.php?lng=uk&pg=83 ), Національного класифікатора України - "Класифікатор професій" - ДК 003:2010, «Довідника кваліфікаційних характеристик професій працівників. Випуск 81 "Культура та мистецтво", затвердженого наказом Міністерства культури і мистецтв України 14.04.2000 р. N 168. За основу можна взяти попередній варіант штатного розпису. |
Питання №6819 |
Ksenia 10/11/2017 × 13:37 | Доброго дня, підкажіть, як правильно зробити бібліографічний опис (для списку рекомендованих джерел) 1. електронної копії друкованого навчального посібника, викладеної у вільному доступі на сайті 2. окремого розділу такого видання з сайту Наприклад, сайт "Все про туризм - Туристична бібліотека" , видання Грабовський Ю. А. Спортивний туризм, розділ 5.1. Комплектування туристичної групи. Загальні правила опису статей з інтернету знаємо, в даному випадку пантеличить велика кількість косих. Дякую
Відповідь. Коли йдеться про електронну копію книги (статті), яка вийшла друком і має всі потрібні для опису бібліографічні відомості, доцільно зробити бібліографічний опис друкованої на папері книги (статті) і в примітках зазначити, що є електронна копія. Наприклад:
Спортивний туризм : навчальний посібник / Ю. А. Грабовський, О. В. Скалій, Т. В. Скалій. – Тернопіль : Навчальна книга – Богдан, 2008. – 304 с. – Доступно в Інтернеті: http://infotour.in.ua/grabovsky.htm.
Якщо треба дати посилання саме на електронний варіант, то бібліографічний опис частини друкованого видання доповнюють інформацією про загальне позначення матеріалу [Електронний ресурс], а опис ідентифікувального документа – відомостями про режим доступу та дату звернення до електронної версії. Також зазначається джерело, з якого списана назва:
Комплектування туристичної групи [Електронний ресурс] // Спортивний туризм / Ю. А. Грабовський, О. В. Скалій, Т. В. Скалій. – Тернопіль, 2008. – Режим доступу: http://infotour.in.ua/grabovsky51.htm (дата звернення: 13.11.2017). – Назва з екрана.
Принагідно зауважимо, що в схемі аналітичного опису (ДСТУ 7.1) є тільки один приписаний розділовий знак // між відомостями про частину документу та відомостями про ідентифікувальний документ. І в жодному разі у аналітичному описі не може бути більше, ніж один знак //. Для пояснень і уточнень у схему аналітичного опису включено зону приміток.
Л. Рогальчук, відділ книгознавчих досліджень.
|
Питання №6818 |
Ivanna
09/11/2017 × 10:54 | Доброго дня, шановні колеги! Ситуація, порушена в питанні №6811, цікавить і нас. Коли вигравався грант по програмі Бібліомосту, бібліотеки були філіями ЦБС і відповідно комп'ютерна техніка отримувала ЦБС і перебуває на балансі ЦБС. Нині частина бібліотек з усім майном і працівниками перейшла у ОТГ і існують у громаді як окремі бібліотеки. Як бути з комп'ютерною технікою від Бібліомосту у тих бібліотеках, які передані у ОТГ - передавати на баланс ОТГ чи залишати у ЦБС (ЦБС не реорганізована допоки є не об'єднані села)? Дякую.
Відповідь. 1. Комп’ютери, отримані в рамках програми «Бібліоміст» є такими же комунальним майном, як і інші матеріальні цінності, що передають на баланс ЦБС. 2. Розпоряджається комунальним майном відповідний орган місцевого самоврядування (у даному випадку – районна рада). 3. Якщо філії ЦБС передаються до комунальної власності громад разом із належним майном, чому комп’ютери не мають передаватися?
Щоб не виникали подібні суперечки, районна рада у рішенні сесії про передачу об’єктів із спільної комунальної власності громад міст, селищ, сіл району до комунальної власності громад має вказати, що об’єкти (бібліотеки) передаються з усім належним майном.
P.S. Додатково пропонуємо переглянути власний проект і переконатись чи передбачав він участь бібліотек-філій, що перейшли до ОТГ. Якщо бібліотеки-філії були учасниками проекту, питання передачі бібліотек та їх майна (у т.ч. комп’ютерів) відпадає саме по собі.
|
Питання №6817 |
nataliya 09/11/2017 × 09:10 | Шановні колеги будь ласка відправте на мою електрону пошту
"Зошит незадоволених
читацьких запитів" (зразок).
Відповідь.Надішлить адресу Вашої ел. скриньки на адресу method@nplu.org . |
Питання №6816 |
Ivanna 08/11/2017 × 16:56 | Доброго дня. Виникла необхідність передати деякі видання із обласної наукової бібліотеки у бібліотеку університету. Яким чином це зробити, якщо Інструкція про організацію та порядок обміну, перерозподілу і розповсюдження документів серед бібліотек України через систему обмінних фондів втратила чинність? Чи можливо керуватися Ст.18 ЗУ "Про бібліотеки і бібліотечну справу", де сказано, що "документи, що не входять до Державного реєстру
національного культурного надбання України, можуть бути передані
безкоштовно із фондів одних бібліотек іншим або реалізовані"?
Відповідь. Так, можна керуватися Ст.18 ЗУ "Про бібліотеки і бібліотечну справу", а також положенням про обмінний фонд та інструкцією про організацію та використання обмінного фонду Вашої бібліотеки.
|
Питання №6815 |
Nadiya
08/11/2017 × 14:29 | Доброго дня! Я. Асауленко Алла, працюю у Машівській ЦРБ бібліотекарем, стаж бібліотечної роботи майже 3 роки, по 8-му розряду без категорії.У червні цього року закінчила учбовий заклад та отримала диплом молодшого спеціаліста. Директор ЦБС написала на мене наказ на переведення із 8-го розряду на 9-й, але зав. сектором культури не дозволила переведення на вищий розряд, мотивуючи, що потрібно відпрацювати іще пів року, чи правильне її рішення? З повагою, Машівська центральна районна бібліотека
1. Відповідь. Якщо ЦРБ має статус юрособи, а фонд оплати праці на поточний рік дозволяє здійснити збільшення тарифного розряду бібліотечному працівнику- директор має право видити відповідний наказ. 2. Якщо бібліотека не має статусу юрособи, аде фонд оплати праці дозволяє здійснити збільшення тарифного розряду – пропонуємо перечитати посадову інструкцію директора щодо делегованих повноважень на відповідні дії .3. Пояснення зав.сектору культури нам не зрозуміли, адже відповідно «Довідника кваліфікаційних характеристик професій працівників» (випуск 81. Культура і мистецтво. Розділ «Бібліотеки, централізовані бібліотечні системи»), затверджений наказом Міністерства культури і мистецтв України № 168 від 14 квітня 2000 р. кваліфікаційні вимоги до посади бібліотекара передбачають: наявність базової вищої освіти відповідного напряму підготовки (бакалавр, молодший спеціаліст) без вимог до стажу роботи. |
Питання №6814 |
Antonina 06/11/2017 × 19:52 |
Доброго дня!
Я працюю в бібліотеці навчального закладу 35 років. В 2005 році атестувалася в м. Тернополі, і мені було призначено категорію провідного бібліотекаря, а зараз моє керівництво хоче це призначення скасувати і мінус 10%
заробітної плати, мотивуючи тим, що у мене немає вищої освіти. Я в 1988 році закінчила Теребовлянське училище культури (бібліотечна справа). Чи правомірні дії
нашого керівництва, при умові, що роботу свою виконую добросовісно і неодноразово нагороджена грамотами та подяками, а перед виходом на пенсію знімати 10% від заробітної плати. І ще поясніть будь ласка яким категоріям бібліотекарів і за що добавляється 50% заробітної плати. Дякую за роз’яснення.
Відповідь. Відповідь надіслано на ел. скриньку 07.11. о 17.20.
|
Питання №6813 |
Nataliya 06/11/2017 × 11:17 | Доброго дня.Таке питання: чи можемо ми списати книги як зниклі з невідомих причин, виявлені під час перевірки фонду? дякую.
Відповідь. У ст.18 ЗУ «Про бібліотеку і бібліотечну справу визначено причини вилучення документів з бібліотечних фондів документів. Якщо під час інвентаризації БФ виявлена нестача, то відповідно до Розділу ІV. П.4 Положення про інвентаризацію активів та зобов'язань (затверджено Наказом Міністерства фінансів України 02.09.2014 № 879 /Режим доступу: http://zakon0.rada.gov.ua/laws/show/z1365-14/page2 ) нестача цінностей понад норми природного убутку, а також втрати від псування цінностей списуються з балансу та відносяться на рахунок винних осіб. Розмір збитків від розкрадання, нестач, знищення (псування) матеріальних цінностей визначається відповідно до законодавства. |
Питання №6812 |
MGryb
03/11/2017 × 12:36 | Цікавить вирішення такої проблеми. Бібліотека не є головним розпорядником коштів, а відділ культури РДА. Чи мають право інспектори з нагляду у сфері пожежної безпеки накладати штрафні санкції на директора бібліотеки за виявлені порушення, на усунення яких потрібні значні кошти, які бібліотеці у бюджеті на це не виділяються?
Відповідь. Якщо бібліотека має статус юрособи - штрафні санкції покладаються на посадових осіб бібліотеки, якщо бібліотека не має статусу юрособи – на відділ культури РДА. |
Питання №6811 |
IRUNA 02/11/2017 × 16:33 | скажіть будь ласка чи мають право забрати в бібліотеки комп"ютери, які вона виграла за програмою Бібліомосту в разі створення отг?
Відповідь. Просимо уточнити статус бібліотеки: у складі ЦБС? Самостійна? Бібліотека на територіально в ОТГ?
|
Питання №6810 |
Ira
31/10/2017 × 09:50 | Чи існує список забороненої художньої літератури( російської), яку не можна купувати бібліотекам.
Відповідь. Списка "забороненої російської художньої літератури, яку не можна купувати бібліотекам" – не існує. Держкомтелерадіо оприлюднило список з 74 заборонених для ввезення в Україну видань антиукраїнського змісту /Режим доступу: http://www.hroniky.com/news/view/7698-opublikuvaly-spysok-zaboronenykh-dlia-vvezennia-do-ukrainy-knyh . Також, на офіційному сайті Держкомтерадіо України можете можете ознайомитись із наказами щодо видачі дозволів на ввезення видавничої продукції, що має походження або виготовлена та/або ввозиться з території держави-агресора, тимчасово окупованої території України /Режим доступу: http://comin.kmu.gov.ua/control/uk/publish/category/main?cat_id=94566 .
|
Питання №6809 |
Natalia 30/10/2017 × 16:35 | Доброго дня! Якими правилами нового стандарту (3582:2013) керуватися, скорочуючи слова типу година, хвилина, проспект, провулок, бульвар, мільйон, мільярд? У Додатку А ДСТУ 3582:2013 їх немає, а у попередньому ДСТУ 3582-97 вони були, і на нього можна було посилатися під час професійних дискусій. Чи можна користуватися Додатком А ДСТУ 3582-97 принаймні для т. зв. загальноприйнятих скорочень? Чи є якийсь інший чинний перелік загальноприйнятих скорочень? Наперед дякую!
Відповідь. ДСТУ 3582-97 скасований. У практичній роботі слід користуватися виключно діючими нормами технічних документів. На заміну ДСТУ 3582-97 прийнятий ДСТУ 3582-13.
Пунктом 5.3 ДСТУ 3582-13 визначено наступне: за наявності відповідних тлумачень у тексті документа (видання) дозволено застосовувати специфічні скорочення, не передбачені цим стандартом.
Таким чином, якщо у бібліографічному покажчику у вступній статті, чи у статті «Від укладачів», чи в одному з розділів бібліографічного покажчика, чи на окремій сторінці (можливі ще варіанти) буде представлено перелік застосованих у виданні скорочень та їх тлумачень, то можна робити скорочення, не передбачені діючим ДСТУ.
Загальноприйняті скорочення в українській мові визначає український правопис. У правописі наведено ряд загальноприйнятих скорочень:
акад. — академік; вид. — видання; гр. — громадянин; див. — дивись; доц. — доцент; ім. — імені; і т. д. — і так далі; і т. ін. — і таке інше; і под. — і подібне; напр. — наприклад; н. е. — нашої ери; до н. е. — до нашої ери; о. — острів; обл. — область; оз. — озеро; пор. — порівняй, порівняйте; проф. — професор; р. — рік, річка; рр. — роки; с. — село, сторінка; ст. — станція, сторіччя; т. — товариш, том; тов. — товариш; тт. — товариші, томи. (Український правопис / АН України, Ін-т мовознавства ім. О. О. Потебні, Ін-т укр. мови. 4-е вид., випр. й допов. Київ : Наук. думка, 1993. С. 57.)
Л. Рогальчук, відділ книгознавчих досліджень
P.S.Пані Наталіє! Якщо Ви на method@nplu.org надішлете свою ел. скриньку ми надішлемо більш розгорнуту відповідь.
|
Питання №6808 |
Alla 30/10/2017 × 15:12 | Шановні колеги! Дозвольте уточнити, скільки разів на рік можна брати відпустку за сімейними обставинами? Дякую.
Відповідь. Відповідно до ст. 26 Закону про відпустки за сімейних обставин та з інших причин працiвниковi може надаватися відпустка без збереження зарплати на строк, обумовлений угодою мiж працівником та власником або вповноваженим ним органом, але не бiльш як 15 к.дн. на рiк.
|
Питання №6807 |
Tatiana
30/10/2017 × 08:26 | За кошти сільської ради видаємо книгу місцевого письменника. В області пояснили, що для правильної процедури виділення коштів необхідний висновок комісії про те, що видання не містить нецензурних слів, жорстокості, сепаратизму, тощо. Якими законодавчими актами керуватися при створенні комісії та висновку комісії.
Відповідь. Зазвичай розробляється Положення про Видавничу раду (або Експертну раду з питань видання творів місцевих авторів), яка і здійснює вивчення видавничих проектів (рукописів творів) щодо їх актуальності, тематичної спрямованості та змісту У своїй діяльності рада керується чинним законодавством України, зокрема законами України «Про авторське право і суміжні права», «Про видавничу справу», «Про здійснення державних закупівель», нормативно-правовими актами Президента України, Кабінету Міністрів України. Звертаємо увагу на ст. 28 Обмеження права у видавничій справі ЗУ «Про видавничу справу» /Режим доступу: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/318/97-%D0%B2%D1%80/page2 .
В Інтернеті має те можливість ознайомитись із Положеннями про відповідні ради: Івано-Франківської ОДА/Режим доступу: http://www.if.gov.ua/files/image1418118997.pdf , Тернопільської ОДА /Режим доступу: http://www.oda.te.gov.ua/main/ua/publication/content/6637.htm , Департаменту суспільних комунікацій виконавчого органу Київської міської ради /Режим доступу: http://dsk.kievcity.gov.ua/content/polozhennya-pro-vydavnychu-radu.html , Рожищенської РДА / Розпорядження голови районної державноїадміністрації від 16.02.2017 № 62 і т.п.
|
Питання №6806 |
Mila
27/10/2017 × 16:10 | Доброго дня! Маю два питання. 1. Чи можна взяти працівника на посаду завідуючої відділом у міській публічній бібліотеці, якщо крім цієї одиниці в штатному ніхто не числиться і відповідно, крім неї немає працівників у даному відділі? (керівництво каже, що їй нема ким "завідувати" так як вона у відділі одна, тому можна взяти лише бібліотекарем) 2. Чи може директор Централізованої бібліотечної системи, який призначений за контрактом працювати щей за суміщенням завідуючої одного з відділів?
Відповідь. 1. Перегляньте свій штатний розпис. Штатний розпис містить перелік усіх структурних підрозділів бібліотеки, а також штат цих підрозділів. Зазвичай самостійний відділ утворюється з штатною чисельністю не менш як 5 одиниць. Нам не зрозуміло: як може існувати самостійний відділ без певного штату працівників? 2. Ні, не може. Доплати працівникам за виконання обов'язків тимчасово відсутніх працівників, за суміщення професій (посад), за розширення зони обслуговування або збільшення обсягу виконуваних робіт не встановлюються керівникам бюджетних установ, закладів та організацій культури, їх заступникам, керівникам структурних підрозділів цих установ, закладів та організацій, їх заступникам (див. п.2-4) Наказу МКУ «Про впорядкування умов оплати праці працівників культури на основі Єдиної тарифної сітки» від від 18.10.2005 № 745, із змінами /Режим доступу: http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/z1285-05/page ). |
Питання №6805 |
Rita 27/10/2017 × 15:22 | Чи може шкільний бібліотекар проходити сертифікацію та отримувати за це доплату?
Відповідь. У майбутньому – можливо, на сьогоднішній день – ні. Бібліотечний працівник має відвідувати курси з підвищення кваліфікації та проходити атестацію.
В порядку, затверджуваному КМУ, сертифікацію можуть проходити педпрацівники. За проходження сертифікації педпрацівнику виплачуватиметься доплата (ч. 5 ст. 61 Закону про освіту), але лише з 01.01.2019 р.
|
Питання №6804 |
lana
27/10/2017 × 08:22 | Добрый день! 1. Скажите пожалуйста, если закончила библиотечный техникум в 1988 году ( или училище) по специальности библиотекарь каким образованием это считается сейчас - высшее базовое или средне - специальное? В 2013 году при аттестации нам говорили писать базовое высшее, а теперь говорят средне-специальное.2. И второй вопрос. 5 лет назад у нас реорганизовали ЦБС. До этого сельские библиотекари были заведующими филиалов и имели 12 разряд. После этого нас перевели в библиотекари 1 категории, а сельские головы понизили кого и до 8-го разряда, хотя наше руководство рекомендовало перевести всех на 11. Имея 30 лет непрерывного библиотечного стажа на одном месте, являясь библиотекарем 1 категории, выполняя всю работу в библиотеке (1 работник) на нас сейчас все и комплектование и обслуживание, выполняем функции и методиста, и библиографа, и завхоза, и уборщицы, и консультанта бесплатного интернет центра, (который есть в библиотеке) на какую категрию мы имеем права расчитывать? При аттестации могут работника 11 разряда перевести на 10 мотивируя тем что при не высшем образовании нам не положен 11 разряд? И на какую категорию может расчитывать сельский библиотекарь имея стаж, образование и выполняя все свои трудовые обязанности. Спасибо.
Відповідь.1. Рівні та ступені вищої освіти визначено Ст. 5 ЗУ «Про вищу освіту» (див. редакцію Закону від 28.09.2017 р./Режим доступу: http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/1556-18 ).
2. Бібліотекарі І категорії мають право на 8-11 тарифний розряд, Зауважимо: атестаційна комісія не має повноважень на визначення (збільшення, зменшення) тарифного розряду. Вона може лише вносити рекомендації керівництву щодо заохочення окремих працівників за досягнуті успіхи в роботі, уключення до кадрового резерву, направлення на підвищення кваліфікації з метою просування по роботі. Посадові оклади бібліотечним працівникам самостійних сільських бібліотек визначають керівникимісцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, при яких створені централізовані бухгалтерії, в межах фонду заробітної плати, затвердженого в кошторисах.
|
Питання №6803 |
lana
26/10/2017 × 15:17 | Добрый день! Скажите пожалуйста на какие документы должна опираться библиотека в проведение санитарных дней? Сельские головы запрещают проведение санитарных дней.
Відповідь. На сьогоднішній день пропонуємо звернути увагу на витрати часу щодо проведення санітарно-гігієнічних заходів передбачених п.п.3.41, 3.43. "Типових норм часу на основні процеси бібліотечної роботи"/ Наказ МКіТ № 1631/0/16-8 від 29.12.2008 р. Також, санітарний день прописується і в «Правилах внутрішнього трудового розпорядку». |
Питання №6802 |
Maryna
26/10/2017 × 13:18 | До питання №6801:вимогами для зайняття посади не передбачено знання іноземної мови, відповідний фонд оплати праці є, але у документах не вказано, який мінімальний рівень знання іноземної мови необхідний для надбавки.
Відповідь. В НПА не визначено показника щодо мінімального рівеня знаннь іноземної мови. необхідний для надбавки. Знання працівником іноземної мови підтверджується відповідним документом, що засвідчує відповідність цих знань державним стандартам (диплом про освіту (закінчення інституту іноземних мов, факультету іноземних мов університету, інституту, зарубіжних вузів), сертифікат або посвідчення, видані відповідними навчальними закладами).
Також, звертаємо увагу на те, що Колективним договором установи має бути визначено перелік посад, за якими можуть виплачуватися надбавки за знання та використання в роботі іноземної мови, умови, порядок запровадження та розміри цих надбавок.
|
Питання №6801 |
Maryna 26/10/2017 × 10:25 | Шановні колеги! Підкажіть будь ласка, чи надає сертефікат зі знання англійської мови рівня А2.2, отриманий на курсах іноземної мови, право на доплату у розімірі 10% до заробітної плати? Ким має прийматися рішення про доплату? Заздалегідь дякую за відповідь.
Відповідь. Надбавка не встановлюється працівникам, для яких вимогами для зайняття посади передбачено знання іноземної мови, що підтверджено відповідним документом. Також, виплата надбавки можлива лише при наявності відповідного фонду оплати праці. |
Питання №6800 |
masha
25/10/2017 × 15:00 | Порядок проведення переобліку. Чи є інструкція про переоблік книжкового фонду
Відповідь. Основним документом, яким керуються суб’єкти господарювання при проведенні інвентаризації та оформленні її результатів, є «Положення про інвентаризацію активів та зобов’язань» (затверджено Наказом Міністерства фінансів України від 02.09.2014 № 879, із змінами /Режим доступу: http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/z1365-14 ). Додатково пропонуємо ознайомитись із відповідями на питання №№ 6161, 5155. |
Питання №6799 |
olga
25/10/2017 × 08:49 | Шановні колеги!
Дозвольте уточнити, в календарі дат у вас на сайті на 2018
рік Олександр Яната народився 9 червня, за всіма іншими джерелами його дата народження – 28 травня. Все ж таки
яка дата вірна?
І 10 червня 120 років від дня народження Микити
Львовича Магира (1888–1948), українського письменника, перекладача – тут 130 років.
Відповідь. Олександр Яната народився 9 червня. Дата народження - 28 травня - це старий стиль. Ми подаємо дати за новим стилем.
Правильно: 130 років від дня народження Микити Львовича Магира (1888–1948). Це технічна помилка, яку буде виправлено. Дякуємо.
|
Питання №6798 |
Elena 23/10/2017 × 15:22 | Доброго дня, шановні колеги! Директор ЦБС в
2016 році був призначенний на
посаду за результатами відкритого та публічного конкурсного добору на
зайняття цієї посади з укладанням контракту, чи повинен він проходити атестацію в цьому році?
Відповідь. Атестації не підлягають працівники, які відпрацювали на відповідній посаді менше одного року (п.1.4. Положення про проведення атестації працівників підприємств, установ, організацій та закладів галузі культури (затверджено Наказом МКТ України від 16.07.2007 N 44). Звертаємо увагу і на те, що дія вищезазначеного Положення на директорів не розповсюджується. |
Питання №6797 |
ludmila
23/10/2017 × 15:07 | Допоможіть,будь ласка, розібратися в непростій ситуаціі. Я працюю бібліотекарем пту. Коли прийшла на роботу, там вже працювала бібліотекар. Ми стали працювати разом. Інвентаризаціі чи якоісь передачі фонду не проводилось. Потім нас перевели по 0,5 ставки. Працювали через день. Потім напарницю у 2014 скоротили. Офіційно мені про це повідомили наказом про зміну графіка роботи (тобто кожного дня з 10 до 14) Знову інвентаризації та прийому-передачі не було.Після цього мене визвали в бухгалтерію і запропонували підписати за все,що воно рахується на мені. Я відмовилась. Видали наказ про інвентаризацію. Я її зробила і попросила скласти акт прийому на ті книги, які є в наявності, так як була велика невідповідність в цифрах між фактичною і в сумарних книгах. Спочатку бухгалтер погодилась, але наказала написати акти тих книг, які потрібно списати. Пройшло два роки. Акту прийому не підписують, знову заставляють спочатку прийняти все, а потім списати. Як мені правильно поступити, чи є якась законна процедура в цій ситуації? Дякую.
Відповідь. Бухгалтерія обходить увагою окремі пункти Положення про інвентаризацію активів та зобов’язань (затверджено Наказом Міністерства фінансів України від 02.09.2014 № 879). Додатково пропонуємо перечитати статтю Н. Розколупи «До проблеми обліку бібліотечних фондів» у 2-му номері журналу «Бібліотечна планета» за 2006 рік (Режим доступу: http://profy.nplu.org/!site/publication/lp-32.pdf) та «Юридичну консультацію» Н. Розколупи (Бібліотечна планета.- 2008.-№4.- С. 35-36) (Режим доступу: http://profy.nplu.org/file/lp-42.pdf), де висвітлені окремі аспекти матеріальної відповідальності бібліотекарів. |
Питання №6796 |
Vika
21/10/2017 × 09:03 | Работаю в ВНЗ III-IV(техникум) зав.библиотекой.Согласно 58 пункту "Інструкції про порядок обчислення заробітної плати,від 15.04.93 №102, за наявності в закладах штатних посад бібліотечних працівників за завідування бібліотекою встановлюється доплата в розмірі 5-15% посадового окладу.Конкретний розмір доплати встановлюється керівником навчального закладу за погодженням з профспілковим комітетом, ураховуваючи розмір фонду підручникоів,з яким ведеться робота".Акцент делается на школьные библиотеки.Эта инструкция распространяется на заведующих библиотек ВУЗов III-IV?Могу ли я получать доплату за заведование библиотекой?
Відповідь. Враховуючи специфіку питання пропонуємо переадресувати запит до фахівців методичного відділу Наукової бібліотеки ім. М. Максимовича Київського національного університету ім.Т.Г.Шевченка,яка здійснює загальне методичне керівництво бібліотеками вищих навчальних закладів ІІІ та IV рівнів акредитації всіх систем та відомств: http://www.library.univ.kiev.ua/ukr/about/metod.php3. |
Питання №6795 |
Sveta
20/10/2017 × 13:56 | Підкажіть чи можу підняти розряд без атестації ?
Відповідь. Питання визначення розміру посадових окладів працівникам, виходячи із схем тарифних розрядів, розмірів відсотків до посадового окладу, питання переведення працівників на іншу посаду і т.п. знаходяться в компетенції керівника бібліотеки. Дані дії відбуваються в межах затвердженого фонду заробітної плати. Атестаційна комісія не має повноважень на підвищення (зниження) кваліфікаційних розрядів працівникам. |
Питання №6794 |
Elena 20/10/2017 × 13:55 | Доброго дня, шановні колеги! Директор ЦБС в
2016 році перейшов на контракт, повинен він проходити атестацію.
Відповідь. Просимо уточнити поняття «перейшов на контракт», а саме це: відбулось як зміна істотних умов праці ? призначенням на посаду за результатами відкритого та публічного конкурсного добору на зайняття цієї посади з укладанням контракту? |
Питання №6793 |
Oly 20/10/2017 × 13:54 | Доброго дня! Підкажіть, будь ласка, які відділи входять до
розділу сумарної книги та 2 частини щоденника роботи бібліотеки за УДК : Суспільно Політична, Природо - наукова (
до якого розділу віднести 0 Загальний; 9.Географія.Біографія.Історія ; 6 Прикладні науки. Медицина. Техніка. ),щоб ми не зробили помилки при заповнені форми 6 НК.
Відповідь. 1. Розділ III. Формування і використання бібліотечних фондів статзвітності за формою N 6-НК не передбачає розподіл документів за галузями знань. 2.Відповідно Інструкції з обліку документів, що знаходяться в бібліотечних фондах (затверджено Наказом МКТ України 03.04.2007 N 22) у Книзі сумарного обліку бібліотечного фонду розподіл документів за змістом здійснюється за рішенням бібліотеки. 3. Маєте самостійно прийняти методичне рішення щодо обліку документів бібліотечного фонду за галузями знань (у Книзі сумарного обліку БФ, ІІ ч. Щоденника роботи)враховуючи систематизацію документів за УДК.
|
Питання №6792 |
Veta 19/10/2017 × 13:21 | Колектив нашої школи чітко поділено на два класи: педагогічні працівники і обслуговуючий персонал. Скажіть, будь ласка, на підставі якого документу мене, шкільного бібліотекаря, віднесено до обслуговуючого персоналу? Чи взагалі правомірно це? Адже таке формулювання дозволяє бухгалтерії ОТГ маніпулювати доплатами. Наприклад, лише після втручання юриста мені цього року виплатили оздоровчі. Боюсь, що й не проатестують.
Відповідь. Відповідно Довідника кваліфікаційних характеристик професій працівників (випуск 81. Культура і мистецтво. Розділ «Бібліотеки, централізовані бібліотечні системи»), затверджений наказом Міністерства культури і мистецтв України № 168 від 14 квітня 2000 р. бібліотекарів віднесено до категорії професіоналів. Саме керівник установи, відповідно до діючих нормативно-правових документів, визначає розмір основної заробітної плати, додаткової та інших заохочувальних та компенсаційних виплат у межах фонду оплати праці. У затвердженому штатному розписі Вашої установи містяться назви посад, чисельність пeрсоналу і оклади пo кожній посаді.
Визначення доплат бібліотечному працівнику поза межами компетенції бухгалтерської служби. Також, на бібліотечних фахівців не розповсюджуються «Критеріїв визначення переліку посад працівників державних органів, які виконують функції з обслуговування» (затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 6 квітня 2016 р. № 271).
|
Питання №6791 |
Olga
19/10/2017 × 13:00 | Доброго дня колеги! В Україні масово відмовляються від усього російського, є заборона на певні твори друку російських авторів, пісні російських виконавців та російські фільми. Запитання - ЧОМУ ДО ЦИХ ПІР УКРАЇНСЬКИХ БІБЛІОГРАФІВ ТА БІБЛІОТЕКАРІВ ЗАСТАВЛЯЮТЬ ПРАЦЮВАТИ У РОСІЙСЬКІЙ ПРОГРАМІ ІРБІС???, і чи існує розроблена українськими фахівцями автоматизована бібліотечна програма?
Відповідь. По-перше, вперше чуємо про примус. По-друге, законодавством не регламентовано, яку саме АБІС впроваджувати українським бібліотекам. Самостійна бібліотека робить власний вибір. |
Питання №6790 |
Igor 18/10/2017 × 13:10 | Доброго дня. Чи має право директор бібліотеки ВНЗ своїм наказом
перевести бібліотекаря другої категорії на посаду
бібліотекаря першої категорії (освіта та стаж дозволяє) без проведення атестації.
Відповідь. Роботодавець дане питання вирішує самостійно, враховуючи фонд оплати праці.
|
Питання №6789 |
Olga 18/10/2017 × 10:19 | Доброго дня, шановні колеги!Допоможіть розібратися в ситуації. Два працівники відділу бібліографії обласної бібліотеки переведені на 0,5 ставки. Вони хочуть працювати по 2,5 дні на тиждень. Як правильно юридично оформити? Чи повинні вони написати заяву про переведення на неповний робочий час (тиждень) і чи потрібно видавати наказ про їх переведення на неповний робочий тиждень і вказувати дні в які вони будуть працювати? Чи можна просто в табелі та графіку роботи проставляти 2,5 дні? Чи є в пенсіонерів якісь пільги щодо днів в які б вони хотіли працювати?
Відповідь. Якщо неповний робочий час встановлюється за ініціативою працівника то процедура наступна: працівник пише заяву; на підставі заяви роботодавець видає відповідний наказ. У наказі зазначається режим неповного робочого часу, календарна дата запровадження нового режиму роботи та розміру оплати праці. Установлюючи неповний робочий час, слід пам'ятати, що згідно зі статтею 56 КЗпП України: - оплата праці провадиться пропорційно відпрацьованому часу або залежно від виробітку; - не передбачено будь-яких обмежень обсягу трудових прав працівників (наприклад, скорочення тривалості їх щорічної основної відпустки). У той же час, до працівників, які трудяться на умовах неповного робочого часу, не застосовується норма ст. 53 КЗпП стосовно скорочення тривалості робочого дня напередодні святкових і неробочих днів на одну годину як при 5-денному, так і при 6-денному робочому тижні. Тобто тривалість їх роботи напередодні святкових і неробочих днів не скорочується на одну годину (див. лист Мінсоцполітики від 28.08.2014 р. № 395/13/116-14).
Окремих пільг для пенсіонерів щодо власного визначення режиму роботи – не існує.
|
Питання №6788 |
Tetiana 18/10/2017 × 07:47 | Доброго ранку! У мене таке питання : маю педагогічну освіту, стаж 12 років, але зараз працюю в публічній сільській бібліотеці на 0.5 вже 4 роки завбібліотеки , який оклад у мене має бути?
Відповідь. Пропонуємо ознайомитись із Схемою тарифних розрядів посад керівних працівників бібліотек, централізованих бібліотечних систем, Таблиця 4 (затверджено Наказом МКТ України від 18.10.2005 № 745 /Режим доступу: http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/z1285-05/page4). Звертаємо увагу, що посадові оклади керівників установ з обсягом роботи нижче показників IV групи встановлюються на 10 відсотків нижче посадових окладів, передбачених для аналогічних працівників IV групи. |
Питання №6787 |
Tatiana 17/10/2017 × 11:08 | Бібліотека ВНЗ І-ІІ р.а. Чи можна розробити своє положення про атестацію. Зараз всупереч Закону про професійний розвиток 2012 р, атестують як педагогів по півроку (робочі звіти, творчі звіти, презентації, практичне втілення після курсів підвищення кваліфікації, які проплачуємо самі), як правильно затвердити інший термін проведення атестації, не через три роки, чи є вимога проводити атестацію кожні пять років?
Відповідь. 1. Положення про атестацію бібліотечних працівників розробляється відповідно до «Положення про проведення атестації працівників підприємств, установ, організацій та закладів галузі культури» (затверджено Наказом МКТ України від 16.07.2007 № 44 /Режим доступу: http://zakon5.rada.gov.ua/laws/show/z1023-07 ). Також, категорії працівників, які підлягають атестації, та періодичність її проведення визначаються колективним договором. 2. Відповідно до ЗУ «Про професійний розвиток працівників» (від 12.01.2012 № 4312-VI /Режим доступу: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/4312-17) атестація працівників проводиться не частіше ніж один раз на три роки (ст. 11 п.4). Тобто, атестація може проводитись не частіше ніж один раз на 3, 4, 5, 7 і т.п. роки. Термін проведення має бути прописано в Положенні про проведення атестації бібліотечних працівників Вашої установи. 3. Фінансування професійного розвитку працівників здійснюється роботодавцем за рахунок власних коштів та інших не заборонених законодавством джерел. Це передбачено ст. 201 КЗпП України та ст. 15 ЗУ «Про професійний розвиток працівників». |
Питання №6786 |
Nastya
16/10/2017 × 22:07 | Вітаю! Маю 2 запитання. 1. По переводу з ЦРБ працівник (бібліограф, 10 розряд) перейшов працювати в МБ на посаду бібліотекаря на 8 розряд. Чи мали право занизити розряд з 10 на 8, мотивуючи тим, що був бібліограф, а став просто бібліотекар? 2. Той самий працівник під час роботи у МБ отримав диплом про повну вищу освіту за спеціальністю «Книгознавство, бібліотекознавство і бібліографія». Чи має право працівник на автоматичне підвищення розряду до 10, чи потрібна аттестація? Загальний стаж роботи працівника у бібліотеках (ЦРБ та МБ) - 3 роки. Дякую)
Відповідь.1. Працівник перейшов до іншої бібліотеки на іншу посаду. Кожна посада має відповідний тарифний розряд. Тарифні розряди бібліотекарів визначено у Додатку 3 до наказу Міністерства культури і туризму України від 18.10.2005 № 745 /Режим доступу: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/z1285-05/page4 . Посадові оклади (ставки заробітної плати) працівникам встановлюють керівники бюджетних установ в межах затвердженого фонду заробітної плати. 2. Автоматичного підвищення розряду не відбувається. Атестаційна комісія не підвищує категорію. Щоб присвоїти вищу категорію необхідно мати у штатному розписі відповідну вакантну посаду та кошти у фонді оплати праці. |
Актуальна інформація
Вітаємо шановних відвідувачів на сайті, який супроводжує науково-методичний відділ Національної бібліотеки України імені Ярослава Мудрого (НБУ ім. Ярослава Мудрого). Наш відділ є науково-методичним та інформаційно-консультативним центром для публічних бібліотек України, а також співпрацює з бібліотеками різних типів і форм власності.
Пам'ятайте, що наповнення цього сайту - наша спільна робота. Якщо Ви маєте матеріали, що можуть зацікавити бібліотечну спільноту, або бажаєте підняти актуальну тему - чекаємо Ваших пропозицій на адресу method@nplu.org.
Шановні колеги! Якщо у вас змінилися реквізити (адреса, e-mail, URL, телефон тощо) надішліть повідомлення для відповідних коректив на сторінці сайту „Бібліотеки України”.
| Вітаємо
For Librarians
Библиотекарю
Пошук
Голосування
|