Розділи сайту
Мастрід
Нове на сайті
Інформація від майстра
Відвідувачі
|
Запитання-відповіді
Питання №7026 |
Irina 29/08/2018 × 08:38 | Доброго
дня! Скажіть будь ласка, при
індексації літератури якою інструкією
ми користуємося? Чи потрібро зараз
індексувати кожну книгу? Чи повинна
бухгалтерія за цим слідкувати? Щиро
дякую!
Відповідь:
Зараз індексується тільки вартість видань, що списуються. Індексувати треба вартість кожного окремого видання. Вартість нових надходжень не індексується. Докладно про порядок та механізм індексації, а також перелік документів, що її регламентують, див.:
Все про бухгалтерський облік.—2009.— № 32.— С. 41-42.
Все про бухгалтерський облік.—2009.— № 46.— С. 44.
Зав. Відділу формування документних ресурсів Г. Перепелицина
|
Питання №7025 |
UYLIA
22/08/2018 × 13:05 | Доброго дня! У мене возникло дуже важливе запитання? Я працюю бібліотекарем у шкільній бібліотеці 12 років, но так як не мала освіту бібліотекаря, мені не підвищували тарифну ставку. У 2016 році я поступила в Луганський Національний Університет ім.Т. Шевченка, на 3 курс де у 2018 здобула кваліфікацію: ступінь вищої освіти бакалавр спеціальність "Інформаційна, бібліотечна та архівна справа" професійна кваліфікація "бакалавр інформаційної діяльності, організатор діловодства". У додатку написано професійні права Фахівець здатний виконувати професійні роботи згідно з чинною редакцією Національного класифікатора України ДК 003:2010, зокрема, 2432.1 - документознавець, 2431.2 - архівіст, 1471 - менеджер у сфері надання інформації, 3121 - фахівець з інформаційних технологій. Коли я подала документ об освіті, щоб мені підвищили тарифну ставку, то мені відповіли що цей докмент об освіті не стосується бібліотекаря. Розьясніть мені будь ласка, чи маю я право працювати бібліотекарем і підвищувати свій тарифний розряд з цим локументом об освіті? Бо коли я поступала в універсітет мені відповіли, що я зможу працювати бібліотекарем як закінчу. Велике дякую за відповідь.
Відповідь. Головна проблема в тому, що Вам не вірно була присвоєна кваліфікація. Тобто, відповідно диплома Ви не є фахівцем бібліотечної справи. Вам необхідно звернутись до університету, який має спробувати допомогти у вирішенні даної ситуації. |
Питання №7024 |
Olga
16/08/2018 × 13:55 | Доброго дня! Скажіть будь ласка, чи можливе скорочення робочого дня у спеку? Дякую!
Відповідь . За комфортні умови праці відповідає роботодавець (ст. 21 КЗпП; ст. 13 Закону України «Про охорону праці» від 14.10.1992 № 2694 XII; ст. 4 Закону України «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення» від 24.02.1994 № 4004-XII). Питання максимального температурного режиму на підприємствах на державному рівні регулюється спільною постановою Міністерства охорони здоров’я України та Головного державного санітарного лікаря України від 1 грудня 1999 року № 42, якою затверджено «Санітарні норми мікроклімату виробничих приміщень ДСН 3.3.6.042-99». Цей документ регламентує нормативні величини оптимальних та допустимих показників мікроклімату.
Якщо температура у приміщенні в теплий період року не перевищує +28°C, працівники можуть перебувати на робочих місцях повний робочий день, проте їхня працездатність знизиться. Вищі показники – підстава припинити роботу. Однак самовільно залишити установу працівник не має права. Це буде порушенням трудової дисципліни.
Для поліпшення роботи у спеку роботодавець може: тимчасово надати для роботи інше приміщення; відкоригувати розпорядок робочого дня, тривалості робочої зміни та обідньої перерви, збільшити кількість технологічних перерв, а саме: запровадити ранній початок робочого дня і, відповідно його закінчення, зменшити тривалість робочих змін, збільшити обідню перерву з 13.00 до 16.00 години; залучити працівників у межах трудової функції до роботи на інших дільницях; обладнати приміщення за допомогою кондиціонерів, вентиляторів, зволожувачів повітря.
Улітку оптимальні показники для офісів, де персонал працює за комп’ютерами й без фізичних навантажень: температура у приміщенні – 23-25°C; відносна вологість повітря – 40-60%.
Якщо немає можливості створити належні умови праці за допомогою кондиціонерів, вентиляторів, зволожувачів повітря, перевести працівників в приміщення з прийнятною температурою, скорочується час перебування працівників на робочих місцях – або за рахунок додаткових перерв, оголошенням простою, переведенням на неповний робочий день (за згодою працівника) тощо.
|
Питання №7023 |
Irina 15/08/2018 × 09:04 | Шановні колеги, допоможіть, будь ласка, в посаді завідувач відділом бібліотеки вказати: код ЗКППТР та код класифікатора професій/код КП. Гарного Вам дня.
Відповідь. 1229.7
|
Питання №7022 |
Natali
07/08/2018 × 20:33 | Доповнення до питання №7020. Рішення ще не прийнято, наказ ще не надали. На даний момент юрист управління культури шукає «законні» підстави для здійснення свавілля керівництва управління. Щиро дякую!
Відповідь . Співчуваємо юристу, адже законних підстав у даній ситуації не існує.
|
Питання №7021 |
Ivanna 07/08/2018 × 14:47 | Доброго дня, шановні колеги! Допоможіть вирішити проблему: рішенням сесії районної ради мене у 2014 році було призначено на посаду директора ЦБС і підписано контракт. До призначення на посаду я працювала провідним бібліотекарем центральної районної бібліотеки цієї ж ЦБС. Начальник відділу культури у наказі про призначення на посаду директора ЦБС не зазначила, що "призначена по переведенню з посади провідного бібліотекаря". Отже, у мене як керівника закладу розпочався новий робочий період, але ж за попередній робочий період я не використала чергову відпустку і компенсацію за неї я також не отримала. Як тепер можна виправити ситуацію? Чи я можу використати відпустку (в такому випадку відділ культури має видати наказ?), чи отримати компенсацію (на підставі чого?) Дякую!Відповідь прошу надіслати на мою електронну адресу.
Відповідь.Відповідь надіслано 13.08.18р. об 11.45.
|
Питання №7020 |
natali
03/08/2018 × 12:31 | Доповнення до питання № 7018. Моє робоче місце буде знаходитись в приміщенні управління культури, в іншій частині міста (далеко від ЦБ). Фізично я буду присутня у приміщенні управління 8 робочих годин на день, 5 днів на тиждень. Посада так і називатиметься директор ЦБС. Більш абсурдної ситуації важко уявити. Дякую.
Відповідь. На підставі яких організаційно-розпорядчих документів приймалось дане рішення: Ви отримали наказ, розпорядження, рішення тощо? |
Питання №7019 |
ninel
03/08/2018 × 09:15 | Доброго дня вельми шановні колеги!
Прошу надати відповідь на питання, хто має систематизувати та заводити в електронний каталог книги, які видані на іноземній мові - сектор обробки літератури чи відділ літератури на іноземних мовах.
дякую.
Відповідь . Той, у кого ці обов’язки прописані в посадовій інструкції. Додатково перечитайте Положення про Ваші відділи. |
Питання №7018 |
natali
03/08/2018 × 08:09 | Добрий день! Працюю директором ЦБС для дітей 11 років, у 2017 році мене обрано за конкурсом на посаду та переведено на контракт (на 5 років), але керівництво управління культури не вгамовується. Остання їхня «фішка» перевести мою посаду до управління культури. Мої аргументи – що це погіршить роботу ЦБС (у моєму підпорядкуванні 114 співробітників, в Центральній бібліотеці працює 27 співробітників), що я функціонально очолюю Центральну бібліотеку, що я є матеріально відповідальною особою за майно ЦБ і ЦБС, посилання на Статут ЦБС не діють. Шановні колеги, підкажіть будь ласка, ще документи на які я можу спиратись у своїх аргументах. Щиро дякую.
Відповідь. Просимо детальніше пояснити, що значить перевести Вашу посаду до управління культури?!!
|
Питання №7017 |
Tatiana
01/08/2018 × 12:49 | Доброго дня! При списані застарілої літератури (Ленін - партія -комсомол) виникла проблема з індексації цих видань - як перевести вартість у гривні. Надайте, будь ласка, рекомендації, як правільно це зробити, бажано з прикладом.
Відповідь . Дане питання маєте вирішувати із Вашою бухгалтерською службою. Адже індексація балансової вартості основних фондів підприємств, організацій та установ України проводилась у чотири етапи – у 1992, 1993, 1995 та 1996 роках. Ця процедура регламентувалась Постановами Кабміну, Інструкцією з бухгалтерського обліку необоротних активів бюджетних установ (затверджену Наказом Державного казначейства України 17.07.2000 N, Листом Держкомстату України від 01.08.2000р. № 05-2-4-8/281.
Рекомендовані індекси відображались в Інвентарній картці групового обліку основних засобів в бюджетних установах типової форми №03-9, які вела бухгалтерія.
Дане питання висвітлювалось на сторінках журналу Бібліотечна планета (за 2008 рік, №4 та за 2006 рік, №2), в методичних рекомендаціях "Формування, індексація та збереження бібліотечних фондів" на сайті Запорізької ОУНБ: http://www.zounb.zp.ua/content/resourses/formuvannia/Zberegennia_Bib_Fondiv.htm .
|
Питання №7016 |
Nadia
23/07/2018 × 11:46 | Доброго дня! Підскажіть , будь ласка, чи має право публічна бібліотека здійснювати закупівлю книги не для поповнення фонду, а для роздачі на заходах
Відповідь . Маєте право, якщо оплату будете здійснювати за кодом 2210 „Предмети, матеріали, обладнання та інвентар” (див. підпункт 3 п. 2.2.1 ІНСТРУКЦІЇ щодо застосування економічної класифікації видатків бюджету (у редакції від 04.04.2017р. /Режим доступу: http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/z0456-12 ). |
Питання №7015 |
ZHAANA 20/07/2018 × 00:08 | Я бібліотекар, знаходжусь у декреті. У нас зорганізувалась ОТГ і частина бібліотек передається до ОТГ. Чи мають право перевести мене на іншу посаду до ОТГ? Дуже дякую.
Відповідь. Відповідно до вимог ч. 1 ст. 32 КЗпП переведення на іншу роботу на тому самому підприємстві, в установі, організації, а також переведення на роботу на інше підприємство, в установу, організацію або в іншу місцевість, хоча б разом з підприємством, установою, організацією, допускається тільки за згоди працівника, за винятком випадків, передбачених ст. 33 КЗпП, та в інших випадках, передбачених законодавством. Таким чином, у вашому випадку для переведення на іншу посаду має бути ваша добра воля, яку ви маєте висловити у письмовій заяві. Також абзацом другим ч. 3 ст. 2 Закону України «Про відпустки» передбачено, що право на відпустки забезпечується гарантованим наданням відпустки визначеної тривалості із збереженням на її період місця роботи (посади), заробітної плати (допомоги) у випадках, передбачених цим Законом.
|
Питання №7014 |
Tetiana
18/07/2018 × 15:40 | Колись було прийняте рішення про те,що повне зібрання творів Леніна і інших основоположників повинні залишитись у фонді бібліотеки, а також "КПРС в резолюціях..." і т.п. Чи можна зараз у зв"язку з декомунізацією держати ці книги в бібліотеці та ще й у відкритому доступі?
Відповідь.Сучасні публічні бібліотеки незалежної України не живуть за правилами радянської ідеології. Пропонуємо проаналізувати ефективність використання читачами вищезазначених видань і зробити висновки: бути коморою для зберігання незатребуваних видань або сучасним інформаційним простором, що формує відповідний суспільний світогляд?
|
Питання №7013 |
Tamara 16/07/2018 × 23:58 | На скільки днів директор бібліотеки має право відправляти у відпустку за власний рахунок? Дякую.
Відповідь. За сімейними обставинами та з інших причин працівнику може надаватися відпустка без збереження заробітної плати на термін, обумовлений угодою між працівником та власником або уповноваженим ним органом, але не більше 15 календарних днів на рік(ч. 2 ст. 84 КЗпП України, ст. 26 Закону України «Про відпустки»). Міністерство соціальної політики в листі від 29.04.2016 № 243/13/116-16 роз’яснило, що важливими гарантіями при наданні відпусток без збереження заробітної плати, встановленими ст. 25 і 26 Закону, є те, що на час їх надання за працівником зберігається його місце роботи (посада), а час перебування в таких відпустках зараховується до стажу роботи, що дає право на щорічну основну відпустку.
Також, Міністерство соціальної політики наголошує, що інші види відпусток, передбачені колективним договором, угодою та трудовим договором, мають бути оплачені. Встановлення інших видів неоплачених відпусток є порушенням законодавства про працю.
|
Питання №7012 |
Svitlana_Opanasenko
16/07/2018 × 10:07 http://iducz.dsns.gov.ua/ | Доброго дня. У бібліотеці Інституту за штатним розписом одна одиниця- завідувач бібліотеки. Хто може заміщувати біліотекаря на час його відпустки (21 день)? Чи обов'язково потрібно указувати у заяві про відпустку особу, яка буде це робити? І яка процедура заміни на час відпустки?
Дякую за відповідь.
Відповідь. 1. Дозволимо нагадати що відповідно до ст. 6 ЗУ «Про відпустки» (від 15.11.1996 № 504/96-ВР, із змінами /Режим доступу: http://zakon5.rada.gov.ua/laws/show/504/96-%D0%B2%D1%80 ): щорічна основна відпустка надається працівникам тривалістю не менш як 24 календарних дні за відпрацьований робочий рік, який відлічується з дня укладення трудового договору. 2. Визначити, хто має замінити зав. бібліотеки під час його щорічної відпустки допоможе Положення про бібліотеку або посадова інструкція зав. бібліотеки. У вищезазначених документах прописується порядок заміщення за тимчасової відсутності працівника (відпустка, хвороба, відрядження та інші поважні причини). |
Питання №7011 |
Olga 11/07/2018 × 14:04 | Доброго дня! Скажіть будь ласка, заява на відпустку пишеться власноруч чи надрукована?
Відповідь. Власноруч.
|
Питання №7010 |
Tetiana 23/06/2018 × 08:41 | Добрий день, шановні колеги! ТЕРМІНОВО потрібна Ваша допомога. У нас в районі працює Централізована бібліотечна система ( юридична особа). В процесі децентралізації з ЦБС виділяються більшість бібліотек - філій до трех ОТГ. ПИТАННЯ: 1. Виділ бібліотек з ЦБС - це реорганізація? 2. Як передаються працівники бібліотек? Чи потрібно їх звільнювати? 3. Чи потрібно витримувати двомісячний термін як під час реорганізації?
Заздалегідь дякую! І дуже чекаю на Вашу відповідь.
Відповідь.1.Основні положення, що розкривають базові характеристики інституту реорганізації юридичної особи шляхом виділу містяться у Цивільному кодексі. Так, згідно ч. 1 ст. 109 ЦК виділом є перехід за розподільчим балансом частини майна, прав та обов’язків юридичної особи до однієї або кількох створюваних юридичних осіб.
Рішення про виділ може прийматися або самим підприємством в особі власників або уповноваженим органом, або, у певних випадках – судом. У будь-якому випадку за таким рішенням повинно слідувати складання і затвердження розподільчого балансу, який встановлює лінії розмежування між первинною і новоутвореною юридичними особами. 2. Відповідно до частини третьої статті 36 Кодексу законів про працю України в разі зміни власника організації, а також у разі її реорганізації дія трудового договору працівника продовжується. Припинення трудового договору з ініціативи власника або уповноваженого ним органа можливе лише в разі скорочення чисельності або штату працівників (пункт один частини першої статті 40 КЗпПУ). Пропонуємо опрацювати статтю заступника ген. директора НБУ ім. Ярослава Мудрого Н.І. Розколупи Методичні рекомендації з організації мережі публічних бібліотек в об’єднаних територіальних громадах //Бібліотечна планета. – 2016. - №4. – С.7-11 /Режим доступу: http://profy.nplu.org/file/lp-74.pdf .
|
Питання №7009 |
Valentina
22/06/2018 × 15:57 | Шановні колеги! В "Технологічних аспектах..." ми не знайшли чіткої
відповіді на таку ситуацію: в районній бібліотеці випадають з обліку ті люди, які приходять до бібліотеки разово щось відксерити,відсканувати або роздрукувати з флешки (діти - позабавлятися в дитячому куточку, поскладати пазли або помалювати в розмальовках), бо вони відмовляються заповнити формуляр і фактично це відвідувачі (користувачі), а не читачі. Чи можна реєструвати їх у щоденнику роботи в графі "число відвідувань" на підставі платіжної відомості для платних послуг, яка зареєстрована у відділі культури ? (дітей це не стосується, для них все безкоштовно).
Відповідь. Відповідно до п.8.1. Міждержавного стандарту ГОСТ 7.20-2000 Бібліотечна статистика: «Одиницею обліку відвідувань є одне відвідування, зареєстроване в документації або БД, прийнятих у бібліотеці або органі НТІ. Пропонуємо розробити та затвердити технологічну інструкцію, що визначить принципи та методи ведення обліку (у т.ч. відвідування) в бібліотеці.
|
Питання №7008 |
Tetyana 22/06/2018 × 09:28 | Доброго дня! Підкажіть будь ласка комунальне підприємство замовило і оплатило для своїх працівників проходження Курсів з англійської мови (4 місяці) у ФОП . Відповідно до ст. 165.1.21 ПКУ чи потрібно з працівниками укладати договір про відпрацювання на підприємстві 3 роки, якщо свідоцтва про проходження курсів не видають і факту ВНЗ та ПТНЗ немає. Як вийти з даної ситуації? Дякую!
Відповідь. Дане питання містить багато нюансів і потребує саме юридичної консультації.
Зі свого боку, можемо зазначити наступне: 1) зазвичай роботодавець має право з працівниками укласти окремий Договір про направлення на навчання, в якому можна обумовити їх обов’язок відпрацювати на посаді певний строк після закінчення навчання, а також умови відшкодування повністю чи частково здійснені роботодавцем витрати на навчання. Такі Договори підписують до початку навчання і стосуються вони навчання у ВНЗ або професійно-технічних навчальних закладах з отриманням відповідних документів про освіту встановленого зразка. Також, після завершення підвищення кваліфікації працівник має: підтвердити успішне його закінчення свідоцтвом про підвищення кваліфікації чи іншим документом (якщо це неформальне навчання); 2) жодні надані блага чи взяті зобов’язання не можуть бути обмеженням права працівника змінити роботу. Хай би якою переконливою не була така умова, працівник може в будь-який момент надати заяву про звільнення, і роботодавець буде змушений звільнити його в передбачені законодавством строки (після закінчення двох тижнів, згідно зі ст. 38 Кодексу законів про працю України). Треба також пам’ятати: розірвання трудового договору — це невід’ємне право працівника.
|
Питання №7007 |
Alla
21/06/2018 × 13:00 | Доброго дня! Звертаються до Вас працівники міської публічної бібліотеки (комунальний заклад). Чи вірно ми зрозуміли в розгляді питання 6999, що відмінено обмеження в виплаті 50% надбавки за особливі умови праці, тобто ця виплата є обов'язковою і не може бути зменшеною. Так якраз в цьому році у нас її зменшили на 25%. Якщо це так, то підкажіть, в якій статті Закону Україні про бюджет на 2018 р. це вказано.
Відповідь. Знято обмеження щодо виплати надбавки за особливі умови праці, але її розмір визначають у відповідності до Постанови КМУ №89 від 25 березня 2014р . Зазначена постанова встановила її граничний розмір 50 % (замість фіксованих 50%). Тобто розмір надбавки може бути 50%, 40%, 30%, 25% і т.п. Конкретний розмір надбавки встановлюється керівником установи, закладу, організації у межах фонду оплати праці. |
Питання №7006 |
elena
14/06/2018 × 13:08 | Скажіть будь ласка, чи може бібліотека ВНЗ працювати без посади зав.бібліотекою,якщо та звільнилася,передавши матеріальні цінності бібліотекарю першоі категоріі.В бібліотеці залишилось три бібліотекарі.Дякую.
Відповідь . Перш за все відзначимо, що за цих обставин посада директора є вакантною. Трудовим законодавством передбачено низку випадків виконання обов'язків працівників, посада яких є вакантною. Однак слід пам'ятати, що посада керівника закладу має свої специфічні риси.
Враховуючи це, Мінсоцполітики (див. лист від 21.07.2011 р. № 590/13/84-11) наполягає: у разі звільнення керівника закладу порядок виконання обов'язків за його посадою регламентується нормами роз'яснення Держкомпраці СРСР і Секретаріату ВЦРПС «Про порядок оплати тимчасового замісництва» від 29.12.65 р. № 30/39.
Цими роз'ясненнями передбачено, що призначення працівника виконувачем обов’язків за вакантною посадою не допускається. Це можливо тільки за посадою, призначення на яку здійснюється вищим за рівнем органом управління.
Таким чином, призначення працівника виконуючим обов'язки по вакантній посаді допускається тільки за посадою, призначення на яку робиться вищим органом управління.
|
Питання №7005 |
Ira 14/06/2018 × 11:38 | Скажіть будь ласка при переході з ББК на УДК розділ "Історія України" поділяється ще на розділи і на які? Дякую.
Відповідь . Шановна колего, пропонуємо переадресувати запит до Книжкової палати України, адже Кабінет Міністрів України постановив, що відповідальною за методичне забезпечення впровадження Універсальної десяткової класифікації є державна наукова установа “Книжкова палата України імені Івана Федорова”. |
Питання №7004 |
Galina
13/06/2018 × 10:29 | Скажить, будь ласка, бібліографічне посилання до наукової статти оформлено згідно ДСТУ 8302:2015, але в науковому збірнику використовується оформлення списку літератури відповідно до Бюлетня ВАК № 5 за 2009 р.. Як правильно подати статтю в данному випадку? Дякую за відповідь.
Відповідь.Бібліографічні описи в Бюлетені Вищої атестаційної комісії України (2009, № 5) створені за ДСТУ 7.1:2006 «Бібліографічний запис. Бібліографічний опис» і цей стандарт діє, він не скасований. Можливо, треба звернутися безпосередньо до укладачів збірника і спитати, чи приймуть вони до публікації матеріали, оформлені не за їхніми вимогами.
З повагою, Л. Рогальчук – зав. відділу книгознавчих досліджень.
|
Питання №7003 |
Ira 12/06/2018 × 15:08 | Скажіть будь ласка при переході з УДК на ББК розділ "Історія України" поділяється ще на розділи і на які? Дякую.
Відповідь. Чому Ви вирішили переходити на ББК? Нагадуємо, що уряд ухвалив постанову "Про припинення використання в Україні Бібліотечно-бібліографічної класифікації та впровадження Універсальної десяткової класифікації" (від 22 березня 2017 р. № 177) .
|
Питання №7002 |
Ira 12/06/2018 × 14:41 | Добрий день! Підскажіть будь-ласка, чи можливо частину книжкового
фонду сільської бібліотеки передати до шкільної бібліотеки ? В яких документах можна знайти ? Школа знаходиться в тому ж селі що і бібліотека . Дякую.
Відповідь.Так, можливо.Бюджетні установи можуть безоплатно передавати та отримувати майно шляхом прийняття відповідного рішення суб’єктом управління (власник бібліотеки або суб’єкт управління,якому делеговані певні повноваження щодо управління майном). |
Питання №7001 |
Ira 12/06/2018 × 09:43 | Добрий день! Підскажіть будь-ласка, чи можливо частину книжкового
фонду сільської бібліотеки передати до шкільної бібліотеки ? В яких документах можна знайти ? Дякую.
Відповідь. Просимо уточнити: школа знаходиться у тому ж селі, що і бібліотека? |
Питання №7000 |
Lidia 11/06/2018 × 22:00 | Прошу пояснити, а хто саме для бібліотек- юросіб в ОТГ є розпорядником коштів?
Дякую.
Відповідь . Головним розпорядником бюджетних коштів – це бюджетні установи (якщо мають статус юрособи) в особі їх керівників, які відповідно до статті 22 Бюджетного кодексу України отримують повноваження шляхом встановлення бюджетних призначень (пункт 18 частини 1 статті 2 Бюджетного кодексу України).
|
Питання №6999 |
Ludmila
07/06/2018 × 23:49 http://http://www.school-library.com.ua/ | Доброго дня! Я шкільний
бібліотекар (школа має 19 класів), маю 30 років бібліотечного стажу, є лауреатом Всеукраїнського конкурсу «Шкільний бібліотекар -2009» по Львівській області, засновниця і адміністратор сайту школи school-library.com.ua (який я веду і оплачую хостинг та доменне ім'я особисто), маю 11 розряд. Нещодавно директор школи запропонував мені віддати 0.25 своє ставки на користь вихователя групи продовженого дня у зв’язку з відсутністю коштів в місті для фінансування цього вихователя. Рік назад у шкільних бібліотекарів міста зняли 20 відсотків надбавки (надані Ю. Тимошенко) . Таке ж запропонували
й іншим шкільним бібліотекарям міста. Чи
правомірні такі дії адміністрації?
1. Відповідь. Не правомірні. Законодавчими документами України передбачено, що бібліотечний працівник (публічної, спеціальні) має право на отримання надбавок та доплат в межах затвердженого фонду оплати праці, а також на отримання допомоги на оздоровлення при наданні щорічної відпустки у розмірі посадового окладу, а також матеріальної допомоги для вирішення соціально-побутових питань (див. ст.. 30 ЗУ «Про бібліотеки і бібліотечну справу /Режим доступу: http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/32/95-%D0%B2%D1%80 ).
У минулому році Законом України «Про Державний бюджет України на 2017 рік» були передбачені обмеження щодо соціальних гарантій працівникам бібліотек. У 2018 році Законом України «Про Державний бюджет України на 2018 рік» (від 07.12.2017 № 2246-VIII /Режим доступу: http://zakon5.rada.gov.ua/laws/show/2246-19 ) було знято всі обмеження. Відповідно, всі доплати й надбавки мають бути надані у повному обсязі. У разі запиту від депутата місцевої влади чи народного депутата України до Державної інспекції з питань праці з проханням надіслати перевірку до закладу на предмет наявності порушень чинного трудового законодавства та виявлення порушень зі сторони керівника - він може бути звільнений з посади засновником.
2. Кошти для фінансування вихователя мають бути знайдені з інших джерел.
|
Питання №6996 |
Valentina
04/06/2018 × 14:14 | Добрий день! Підскажіть будь-ласка, який термін передачі книжкового фонду у сільській бібліотеці. Фонд - 6 тис. примірників. В яких документах можна знайти ці терміни. Дякую.
Відповідь. Розділ 3.Організація бібліотечного фонду Типових норм часу на основні процеси бібліотечної роботи (затверджені Наказом Міністерства культури і туризму України | №1631/0/16-08 від 29.12.08 Режим доступу: http://profy.nplu.org/articles.php?lng=uk&pg=83). |
Питання №6995 |
Anna 04/06/2018 × 10:48 | Чи може Центральна бібліотека в ОТГ територіально знаходитись не в адміністративному центрі ОТГ? Дякую.
Відповідь. Місцева рада, виконавчий комітет та інші виконавчі органи, як правило, розміщуються в адміністративному центрі громади. Нормативно-правовими актами не закріплено обов’язковість розміщення Центральної бібліотеки ОТГ саме в адміністративному центрі громади. Головні завдання Центральної бібліотеки та її філій: а) забезпечення населення бібліотечними послугами відповідно до Постанови КМУ «Про мінімальні соціальні нормативи забезпечення населення публічними бібліотеками в Україні» (від 30 травня 1997 р. N 510); б) послуги, які надаються в сфері культури, мають бути якісними та конкурентними.
|
Питання №6988 |
alla 01/06/2018 × 14:39 | Шановні колеги! Чи можна перевести співробітника т.в.о. бібліотекаря 1категорії на звільнену посаду бібліотекаря 2 кат. Чи це є порушенням переводити на нижчу категорію, але постійну посаду. Дякую.
Відповідь. Переведення на іншу роботу на тому ж підприємстві, в установі, організації допускається тільки за згодою працівника. У роботодавця має бути документ, що засвідчує згоду працівника – власноруч написана працівником заява про переведення на іншу посаду (бібліотекаря 2 кат.). Про переведення на іншу посаду керівник бібліотеки видає наказ. Доцільно ознайомити працівника з наказом про переведення на іншу посаду під підпис та зазначити у цьому наказі дату переведення та розмір оплати праці, не обмежуючись посиланням на штатний розпис, та дату переведення.
У необхідних випадках укладається письмовий трудовий договір (або у випадках, передбачених законом, контракт) або вносяться зміни до раніше укладеного договору (контракту). Звертаємо увагу, що працівника слід ознайомити з відповідними істотними умовами праці на новій посаді (тобто посадовою інструкцією, правами й обов'язками за посадою тощо).
|
Питання №6985 |
Tatiana 01/06/2018 × 12:17 | Прошу дати відповідь на такі питання. Чи надається бібліотекарю навчального державного закладу матеріальна допомога на вирішення соціально-побутових проблем кожного року? Для цього потрібна заява працівника і згода директора? Дякую за відповідь.
Відповідь. Працівники державних і комунальних бібліотек мають право на матеріальну допомогу для вирішення соціально-побутових питань, але ці кошти мають бути передбачені фондом оплати праці на поточний рік. Надається допомога відповідно до рішення керівника бібліотеки у розмірі до одного посадового окладу (ставка заробітної плати)на рік.
|
Питання №6979 |
Lara 01/06/2018 × 00:51 | Підкажіть, хто має видавати довідку про заробітну плату бібліотечного працівника – директор чи бухгалтер? Дякую.
Відповідь. Власник або уповноважений ним орган зобов'язаний видати працівникові на його вимогу довідку про його роботу на даному підприємстві, в установі, організації із зазначенням спеціальності, кваліфікації, посади, часу роботи і розміру заробітної плати (стаття 49 КЗпП України).
|
Питання №6978 |
Valentina 31/05/2018 × 16:24 | Шановні колеги, будемо дуже вдячні за роз'яснення ситуації:З директором ЦБС підписали контракт на 1 рік (хоча в Законі мова йде про 5 років, але так вирішила конкурсна комісія аби людина допрацювала до пенсійного 60-річного віку, поскільки мала багато адмінстягнень).Той 1 рік завершився, вона працює на 0,5 ставки бібліотекаря. Але зараз тривають суди з позову директора, щоб повернутися на своє місце і вважати контракт 5-річним, бо так каже Закон. Чи можна оголошувати конкурс на заміщення вакантної посади директора до рішення суду? І якщо вона виграє суд - чи можна запропонувати вільну посаду рядового працівника чи обов'язково звільняти місце директора, хоча в.о. директора - спеціаліст і компетентна людина?
Відповідь. Оголошувати конкурс на посаду директора можна. Але у разі коли суд поновить попереднього директора на посаді, новопризначений директор має бути звільнений (пункт 6 частини 1 статті 40 Кодексу законів про працю України). |
Питання №6974 |
Olena 30/05/2018 × 15:04 | Доброго дня! Підкажіть , будь ласка , чи змінилась схема зведеного систематичного краєзнавчого каталога за УДК .
Відповідь. Пропонуємо переадресувати запит до Національної історичної бібліотеки України /Режим доступу: http://www.nibu.kiev.ua/index.php?option=com_contact&catid=24&Itemid=1594 , тел.: +380(44)2802874 . |
Питання №6973 |
Lora 30/05/2018 × 07:59 | Добрий день! Виявилось, що в нас багато років числиться робітник, який отримує заробітню плату бібліотекаря, але виконує зовсім іншу роботу в другому підрозділі. Куди звертатися зі скаргою?
Відповідь. Питання поза нашої компетенції. Вирішуйте із роботодавцем. |
Питання №6960 |
Vika 27/05/2018 × 15:05 | Чи можна вносити зміни до Положення про бібліотеку в закладі загальної середньої освіти
Відповідь. Можна, але при наявності підстав, що відображені у відповідному наказі директора закладу загальної середньої освіти.
|
Питання №6959 |
Nadiya 25/05/2018 × 01:59 | Прошу роз’яснити, яким чином працівниця може продовжити відпустку по догляду за дитиною до 6 років. Дякую/
Відповідь. Для отримання відпустки по догляду за дитиною до досягнення 6-річного віку необхідно подати документи: заяву на ім’я роботодавця чи уповноваженої особи; довіку за формою № 080-1/0 видається медичним закладом; свідоцтво про народження дитини. |
Питання №6958 |
NATALIA
21/05/2018 × 12:16 http://library.ck.ua | Шановні колеги! В міській ЦБС несподівано почався аудит який проводять ревізійні органи. Підкажіть чи мають право вони це робити якщо на початку року про це нейшлося!? І чи мають право ці працівники-перевіряючі брати читацькі формуляри в одній зфілій щоб йти з ними по домівках користувачів?
Відповідь. 1. Планові та позапланові виїзні ревізії проводяться органами державного фінансового контролю відповідно до ЗУ «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» (у редакції від 27.01.2018р. /Режим доступу: http://zakon0.rada.gov.ua/laws/show/2939-12 ) та «Порядку проведення інспектування Державною аудиторською службою, її міжрегіональними територіальними органами» (затверджено Постановою Кабінету Міністрів України від 20 квітня 2006 р. N 550 /Режим доступу: http://zakon0.rada.gov.ua/laws/show/550-2006-%D0%BF ).
Орган державного фінансового контролю, що проводить планову виїзну ревізію, повідомляє об'єкту контролю (особисто під розписку керівнику або головному бухгалтеру; через канцелярію або рекомендованим поштовим відправленням з повідомленням) про дати її початку та закінчення. Планова виїзна ревізія розпочинається не раніше ніж через 10 календарних днів після надіслання об'єкту контролю повідомлення.
Права Держаудитслужби визначено у п.6 «ПОЛОЖЕННЯ про Державну аудиторську службу України» (затверджено Постановою Кабінету Міністрів України від 3 лютого 2016 р. № 43 /Режим доступу: http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/43-2016-%D0%BF ).
Пропонуємо уважно ознайомитись із вищезазначеними нормативними документами.
2. Звертаємо увагу, що відповідно до ч. 2 ст. 8 Закону «Про захист персональних даних» суб’єкт персональних даних має право: отримувати інформацію про умови надання доступу до персональних даних, зокрема інформацію про третіх осіб, яким передаються його персональні дані. Володілець бази персональних даних протягом 10-ти робочих днів повідомляє суб'єкта персональних даних про передачу його даних третій особі, якщо цього вимагають умови згоди суб'єкта персональних даних або інше не передбачено законом (ст. 21 Закону). Тобто якщо умовами згоди суб'єкта персональних даних передбачено вимогу щодо повідомлення його про передачу даних третім особам, володілець бази персональних даних зобов'язаний інформувати про таку передачу.
Повідомлення про передачу персональних даних не здійснюється, зокрема, у разі передачі персональних даних за запитами під час виконання завдань оперативно-розшукової чи контррозвідувальної діяльності, боротьби з тероризмом або під час виконання органами державної влади та органами місцевого самоврядування своїх повноважень, передбачених законом (ст. 21 ЗУ «Про захист персональних даних»).
|
Питання №6957 |
kalinovka
18/05/2018 × 14:30 | Акт приймання - передачі книжкових фондів № 818 (бланк)
Відповідь. Пропонуємо скористатись Інтернетом та роздрукувати відповідний бланк. |
Питання №6955 |
Inessa 16/05/2018 × 20:40 | Прошу роз’яснити. Чи здійснюється доплата бібліотекарю під час тимчасового заміщення іншого працівника? Дякую.
Відповідь. Тимчасовим заміщенням вважається виконання службових обов'язків за посадою тимчасово відсутнього працівника, коли це викликано виробничою необхідністю і пов'язане з розпорядчими функціями. Поняття заміщення застосовується тільки до виконання обов'язків керівників. Працівникові, що заміщає, виплачується різниця між його фактичним окладом і посадовим окладом працівника, якого він заміщає (без персональних надбавок), якщо він не є штатним заступником.
|
Питання №6954 |
Daria
16/05/2018 × 15:37 | Доброго дня, шановні. Прошу Вас підказати, через який період часу необхідно підвищувати кваліфікацію бібліотекаря та в яких документах це прописано (нормативно-правові, прикази, тощо)? Зазделегіть вдячна.
Відповідь. Безпосереднє управління у сфері професійного розвитку працівників здійснюють роботодавці шляхом організації професійного навчання працівників, їх атестації. Нагадаємо, що атестація працівників проводиться не частіше ніж один раз на три роки. Тобто, вона може відбуватись раз на 3, 4, 5, 7 років. Періодичність її проведення визначаються колективним договором. Між попередньою та наступною атестацією бібліотечний фахівець має підвищувати свій професійний рівень, використовуючи інформальну, формальну та неформальну форми освіти. Пропонуємо перечитати ЗУ «Про професійний розвиток працівників» (від 12.01.2012 № 4312-VI /Режим доступу: http://zakon0.rada.gov.ua/laws/show/4312-17 ), Довідник кваліфікаційних характеристик професій працівників (випуск 81. Культура і мистецтво. Розділ «Бібліотеки, централізовані бібліотечні системи»), затверджений наказом Міністерства культури і мистецтв України № 168 від 14 квітня 2000 р. та розділ «Завдання та обов’язки» власної посадової інструкції. |
Питання №6953 |
Olena
16/05/2018 × 12:45 https://mrinbiblioteka.blogspot.com/ | При зміні завідувача сільською бібліотекою-філією потрібно зробити переоблік і передачу бібліотечного фонду. Керівником бібліотеки створюється комісія . Чи обов'язково в комісію по переобліку фонду бібліотеки-філії повинен входити завідувач бібліотеки(матеріально-відповідальна особа)? Оскільки при передачі матеріальних цінностей, згідно нової інструкції, матеріально відповідальна особа не входить до комісії, а тільки присутня. А як робити переоблік книжкового фонду без завідувача бібліотекою? Чи може потрібно створювати дві комісії: одну для переобліку фонду, а іншу для передачі столів та стільців?
Відповідь. Якщо ми вірно зрозуміли, то звільнається завдувач сільської бібліотеки-філії? Проведення інвентаризації є обов’язковим у разі зміни матеріально відповідальних осіб, а також у разі зміни керівника колективу. Проведення інвентаризації є обов’язковим у разі зміни матеріально відповідальних осіб, а також у разі зміни керівника колективу. Наказом директора ЦБС (або начальника відділу культури) створюється комісія для проведення інвентаризації матеріальних цінностей. Зазвичай у наказі зазначається, що у присутності зав. бібліотеки–філії відбувається передача матеріальних цінностей, які рахуються на його відповідальному зберіганні та зазначається той, хто буде їх приймати. Створюється одна комісія, що здійснює інвентаризацію всіх активів бібліотеки-філії (БФ, стелажів, стільців, столів, документів тощо).
Передачу матеріальних цінностей оформлюють актом прийняття-передачі. Форма акту приймання-передачі основних засобів затверджена Наказом Міністерства фінансів України від 13.09.2016 № 818 /Режим доступу: http://zakon5.rada.gov.ua/laws/show/z1336-16#n141 .
|
Питання №6952 |
Natali 16/05/2018 × 11:52 | Маю вищу педагогічну освіту, бібліотечної - не маю. Знаходжуся на пенсії за вислугою років (маю 32 роки спеціального стажу, вища категорія, викладач-методист, відмінник освіти України). Три роки працюю завідуючою шкільної бібліотеки (2 роки в сільській школі за 8 розрядом, 3-ій рік в міській гімназії за 9 тарифним розрядом). Маю доплати, що прописується у розрахунковому листі у колонці НАРАХОВАНО: доплата бібліотекарю 50% (напроти цього ряка вказана цифра, що становить 15% від посадового окладу) і доплата за кабінет (теж 15%) . При всьому цьому моя заробітна плата ( з утриманнями подоходного налогу, профспілкових внесків та воєнного збору) на 100 грн.більша від технічного працівника школи. Чи маю я право на збільшення у оплаті праці, чи це є максимальне нарахування заробітної плати в моєму випадку? На підставі яких документів? Відповідь прошу надіслати на мою е-mail пошту. Наперед вдячна!
Відповідь. Відповідно до Наказу МКТ України від 18.10.2005 № 745 бібліотекар повинен мати 9-12 тарифний розряд (див. Додаток 3 СХЕМА тарифних розрядів посад (професій) професіоналів, фахівців, керівників інших структурних підрозділів, технічних службовців і робітників культури /Режим доступу: http://zakon5.rada.gov.ua/laws/show/z1285-05/page5 ). Право визначати конкретні розміри посадових окладів та доплат і надбавок до них надано керівникам місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, при яких створені централізовані бухгалтерії, керівникам бюджетних установ, закладів та організацій культури в межах фонду заробітної плати, затвердженого в кошторисах. |
Питання №6951 |
Olena 15/05/2018 × 15:03 | Добрий день! До запитання 6920. Наша бібліотека також отримала флешку (USB флеш-накопичувач) з Аудіокнигою за збіркою творів Слави Світової "Жменька слів для доброго настрою" у рамках Всеукраїнського соціального проекту "Слухаємо з ВЕСЕЛКА TV: діти для дітей. Флешка у контейнері з етикеткою, на якій зазначені вихідні дані (автор, назва, видавництво), тобто видання пройшло редакційно-видавничу обробку. Згідно відповіді вашого консультанта Обліковують USВ-флеш-носії у складі малоцінних та швидкозношуваних предметів і відношення до бібліотечного фонду носій не має. Але ж потрібно зробити бібліографічний опис у електронному каталозі на це видання? І яке позначення матеріалу [Електронний ресурс] чи [Аудіовізуальний документ]? Дякуємо.
Відповідь.Ваше питання відрізнається від запиту за № 6920. Тому, як випливає з Вашого запитання, дана флеш-карта призначена для зберігання вже існуючої інформації, а не для багаторазового використання. Згідно з ”Інструкцією з обліку документів, що знаходиться в бібліотечних фондах” електронне видання — електронний документ (група електронних документів), який пройшов редакційно-видавничу обробку, призначений для розповсюдження в незмінному вигляді та має вихідні дані. Тобто у визначенні не вказано форму носія інформації (мабуть, враховано швидкозмінність таких форм). У Порядку передавання кіно-, відео-, фото-, фонодокументів на постійне зберігання (затвердженого Наказом Міністерства юстиції України 19.07.2016 № 1962/5) вживається термін електронні аудіовізуальні документи. Виходячи з вищесказаного, пропонуємо облікувати зазначену флеш-карту за правилами обліку аудіовізуальних документів.
Зав. ВФДР - Г. Перепелицина
|
Питання №6950 |
Tamara 14/05/2018 × 15:42 | яка відповідність має бути між вагою списаних книг і сумою грошей за здану макулатуру у дитячій бібліотеці.
Відповідь. В Акті списання вилучених документів з бібліотечного фонду чітко визначена кількість документів. Пункт приймання вторсировини зважує ці документи і відповідно загальної ваги визначає суму відповідно до діючого прейскуранту цін.
Бібліотека отримує квитанцію де зазначається вага макулатури, що передана для переробки та її вартість реалізації.
Кошти, отримані від здачі макулатури, зараховуються до доходів спеціального фонду кошторису бібліотеки.
Кожного разу вага макулатури і її вартість може різнитись. Не варто шукати відповідності.
|
Питання №6949 |
Ivanna 14/05/2018 × 14:44 | Доброго дня, шановні колеги. Підкажіть будь-ласка, підповідно якого документу бібліотека ОТГ може здійснювати списання вилучених документів з бібліотечного фонду.
Відповідь. 1. Причини списання документів з БФ визначено у ст. 18 ЗУ «Про бібліотеки і бібліотечну справу» (від 27.01.1995 № 32/95-ВР, із змінами). 2. В кожній ОТГ на сесії затверджується Положення про порядок списання майна комунальної власності громади. Положення визначає єдині вимоги до порядку списання комунального майна . Ви маєте бути ознайомлені із даним Положенням. 3. Складаєте опис на вилучення документів із БФ. На підставі опису складаєте у двох примірниках Акт списання вилучених документів з бібліотечних фондів типової форми, затвердженої Наказом Міністерства фінансів України «Про затвердження типових форм з обліку та списання основних засобів суб’єктами державного сектору та порядку їх складання» (від 13.09.2016 № 818 /Режим доступу: http://zakon5.rada.gov.ua/laws/show/z1336-16#n162 ). Перший примірник акта разом з описом передається до бухгалтерії для перенесення інформації до облікових регістрів, про що робиться відмітка, другий залишається у матеріально відповідальної особи. 4. Після списання БФ передають у пункт приймання вторсировини. На підставі квитанції з пункту приймання вторсировини оприбутковується сума за макулатуру. |
Питання №6948 |
Svetlana 09/05/2018 × 07:25 | Доброго дня, шановні колеги! Порадьте, будь ласка, у нашій бібліотеці відкрився конференц зал , чи потрібно в цьому відділі щоденно заповнювати первинні облікові документи та
вести щоденник роботи?
Відповідь. Конференц-зал не є структурним підрозділом бібліотеки. Це приміщення для проведення різних заходів. Достатньо заповнювати Паспорт творчого (масового)заходу.
|
Питання №6947 |
Ivanna 07/05/2018 × 07:42 http://snlibrary@ukr.net | Доброго дня. Чи можуть депутати районної ради на черговій сесії ліквідувати ЦБС як юридичну особу? Дякую
Відповідь. Ліквідація можлива за рішенням власників юридичної особи.
Відповідно до ст. 104 Цивільного кодексу України: юридична особа припиняється в результаті реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або ліквідації.
|
Питання №6946 |
Yana 04/05/2018 × 13:25 | Доброго дня! Працюю методистом з бібліотечної справи в районному відділі культури. В зв"язку з утворенням об"єднаної територіальної громади, центральна бібліотека відійшла до ОТГ . При відділі культури створено методичний центр, який надає методичну допому сільським бібліотекам району. Заробітна плата ...мінімальна. Скажіть будь ласка, можливі якісь доплати ? Якщо можна, то дайте посилання на постанову чи закон!! Дякую!
Відповідь. Якщо у Вашій трудовій книжці зазначено, що Ви методист відділу культури, то Ви, на жаль, не маєте прав отримувати доплату за вислугу років, як бібліотечний працівник та надбавку за особливі умови роботи. Можливі варіанти: стати методистом саме бібліотеки і відповідно отримати право на вищезазначені доплати, або перейти на держслужбу. Схема посадових окладів керівних працівників і спеціалістів департаментів, управлінь, відділів, інших виконавчих органів міських (крім мм. Києва та Севастополя) рад, виконавчих органів сільських, селищних рад, що представляють інтереси об’єднаних територіальних громад затверджено Постановою КМУ від 9 березня 2006 р. № 268, із змінами /Режим доступу: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/268-2006-%D0%BF/page11 ). |
Актуальна інформація
Вітаємо шановних відвідувачів на сайті, який супроводжує науково-методичний відділ Національної бібліотеки України імені Ярослава Мудрого (НБУ ім. Ярослава Мудрого). Наш відділ є науково-методичним та інформаційно-консультативним центром для публічних бібліотек України, а також співпрацює з бібліотеками різних типів і форм власності.
Пам'ятайте, що наповнення цього сайту - наша спільна робота. Якщо Ви маєте матеріали, що можуть зацікавити бібліотечну спільноту, або бажаєте підняти актуальну тему - чекаємо Ваших пропозицій на адресу method@nplu.org.
Шановні колеги! Якщо у вас змінилися реквізити (адреса, e-mail, URL, телефон тощо) надішліть повідомлення для відповідних коректив на сторінці сайту „Бібліотеки України”.
| Вітаємо
For Librarians
Библиотекарю
Пошук
Голосування
|