Бібліотечному фахівцю

Бібліотека - забезпечує акумуляцію і загальнодоступність документально-інформаційних ресурсів
Розділи сайту

Закрити 1. Офіційна інформація

Закрити 2. Бібліотеки України

Закрити 3. Національні бібліотеки

Закрити 4. Сторінка дослідника

Закрити 5. Методисти рекомендують

Закрити 6. Статистична аналітика

Закрити 7. Бібліотечна планета

Закрити 8. Бібліолоція

Закрити 9. Бібліографи презентують

Мастрід

Закрити Інновації/проекти

Закрити Бібліотечний простір

Закрити ЕСМаР

Закрити Лауреати конкурсу

Закрити Нагороди і звання

Нове на сайті

Виставлено:

[25.12.2024]

БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА № 4 (106) 2024

[29.11.2024]

Умови редакційної передплати журналу «Бібліотечна планета» на 2025 рік.

Для цього необхідно

[05.07.2024]

Список нових надходжень до сектору організації професійної самоосвіти науково-методичного відділу в липні 2024 року

[24.06.2024]

БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА № 2 (104) 2024

[22.12.2023]

БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА № 4 (102) 2023

[03.10.2023]

БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА № 3 (101) 2023

[18.09.2023]

Список статей з зарубіжної фахової періодики за III квартал 2023 року

[05.07.2023]

БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА № 2 (100) 2023

[19.06.2023]

Список статей з зарубіжної фахової періодики за II квартал 2023 року

[20.05.2023]

Список нових надходжень до сектору організації професійної самоосвіти науково-методичного відділу

[06.05.2023]

Список нових надходжень до сектору організації професійної самоосвіти науково-методичного відділу в травні 2023 року

[05.04.2023]

БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА № 1 (99) 2023

[16.03.2023]

Список нових надходжень до сектору організації професійної самоосвіти науково-методичного відділу в березні 2023 року

[16.03.2023]

Список статей з зарубіжної фахової періодики за 4 квартал 2022 року

[27.02.2023]

Список нових надходжень до сектору організації професійної самоосвіти науково-методичного відділу в лютому 2023 року

[17.01.2023]

БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА № 4 (98) 2022

[23.12.2022]

Список нових надходжень до сектору організації професійної самоосвіти науково-методичного відділу в грудні 2022 року

[21.12.2022]

Список статей з зарубіжної фахової періодики за 4 квартал 2022 року

[18.11.2022]

Список нових надходжень до сектору організації професійної самоосвіти науково-методичного відділу в листопаді 2022 року

[04.11.2022]

Список статей з зарубіжної фахової періодики 3 квартал 2022 рр.

[05.10.2022]

Умови редакційної передплати журналу «Бібліотечна планета» на 2023 рік.

Для цього необхідно

[04.10.2022]

БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА № 3 (97) 2022

[10.09.2022]

Список нових надходжень до сектору організації професійної самоосвіти науково-методичного відділу в вересні 2022 року

[03.08.2022]

Список нових надходжень до сектору організації професійної самоосвіти науково-методичного відділу в першому півріччі 2022 року

[11.07.2022]

БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА № 2 (96) 2022

[29.06.2022]

БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА № 1 (95) 2022

[23.12.2021]

БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА № 4 (94) 2021

[16.12.2021]

Список нових надходжень до сектору організації професійної самоосвіти науково-методичного відділу в грудні 2021 року

[06.12.2021]

РЕДАКЦІЙНА ПЕРЕДПЛАТА ЖУРНАЛУ «БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА» НА 2022 РІК

[01.12.2021]

Список нових надходжень до сектору організації професійної самоосвіти науково-методичного відділу в листопаді 2021 року

[20.10.2021]

Список нових надходжень до сектору організації професійної самоосвіти науково-методичного відділу в жовтні 2021 року

[27.09.2021]

БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА № 3 (93) 2021

[01.09.2021]

Список нових надходжень до сектору організації професійної самоосвіти науково-методичного відділу в серпні 2021 року

[06.07.2021]

«Перелік стандартів з довідково-інформаційної, бібліотечної, видавничої справи і суміжних галузей» / (чинні в Україні станом на 01.07.2021 р.)

[30.06.2021]

Список нових надходжень до сектору організації професійної самоосвіти науково-методичного відділу в червні 2021 року

[23.06.2021]

БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА № 2 (92) 2021

[31.05.2021]

Список нових надходжень до сектору організації професійної самоосвіти науково-методичного відділу в травні 2021 року

[07.05.2021]

XІІІ Всеукраїнська науково-практична конференція «Бібліотека і книга в контексті часу»

[29.03.2021]

БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА № 1 (91) 2021

Інформація від майстра
Відвідувачі

   відвідувачі

   відвідувач online


Page Rank Check
Запитання-відповіді


В цьому розділі можна поставити фахові питання. Для цього необхідно скористатися браузером Mozilla Firefox або ел. скринькою НМВ: method@nplu.org
Питання, що стосуються роботи ЕСМаР, надсилайте на ecmap@nplu.org
Шановні колеги, перш ніж поставити питання, пропонуємо скористатись Пошуком, чи не знаходиться вже готова відповідь у базі "Запитання-відповіді". Пошук здійснюється за ключовими словами.
P.S.: Увага! З метою надання більш чітких відповідей, просимо в питаннях конкретизувати регіон, вид Вашої бібліотеки за призначенням (публічна, спеціальна, спеціалізована) та за значенням (обласна, міська, районна, селищна, сільська).
P.P.S.: Питання "де знайти в електронному вигляді, в інтернеті, в бібліотеці" вважаються тролінгом і видаляються.

Питання №7077 Natalia 03/12/2018 × 11:11
http://library.ck.ua
Шановні колеги! На основі якого документу відділ комплектуванняОУНБ має передавти книги за державними програмами на бібліотеки ОТГ,якщо в багатьох районах вже немає ЦРБ?
 Дякую за відповідь
Відповідь. Дане питання у компетенції обласного Департаменту культури та Українського інституту книги.
Питання №7076 Lera 01/12/2018 × 19:15
Проясніть, чи мають право сільські бібліотеки ОТГ отримати книги за державні кошти? Дякую.

Відповідь. Пропонуємо ознайомитись із роз’ясненнями на офіційному сайті Українського інституту книги: пост «Розподіл книжок до бібліотек» 2018-11-30 /Режим доступу: https://book-institute.org.ua/news/rozpodil-knizhok-do-bibliotek .
Питання №7075 Tetiana 29/11/2018 × 16:04
Доброго вечора! Маю до Вас кілька запитань.1. У нас в ОТГ створили Публічну бібліотеку, призначили директора, який у нього повинен бути посадовий оклад? Де можна знайти інформацію про оплату його праці?2. Скільки бібліотека може списати літератури (застарілої, зношеної), якщо не списувалося 2-3 роки? Чи впливає кулькість фонду на оплату праці бібліотекарів?3.Яку кількість користувачів має обслуговувати бібліотекар на повну ставку?4. Скільки масових заходів повинен провести бібліотекар за рік який працює на повну ставку?
Відповідь. 1. Пропонуємо ретельно ознайомитись із Наказом Міністерства культури України «Про впорядкування умов оплати праці працівників культури на основі Єдиної тарифної сітки» від 18.10.2005 № 745 (із змінами) /Режим доступу: http://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z1285-05 . Акцентуємо Вашу увагу на підпункти до Додатку 2, СХЕМИ тарифних розрядів посад керівних працівників бібліотек, централізованих бібліотечних систем. Таблиця 4.

2. Зазвичай в ОТГ має бути затверджено «Положення про порядок списання комунального майна територіальної громади …ради». Комунальні установи під час списання майна (у т.ч. БФ) мають керуватись саме цим Положенням. Бібліотека має право списати на суму не більше на 20 тис. гривень (див. п.5 «ПОРЯДКУ списання об'єктів державної власності», затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 8 листопада 2007 р. N 1314 (із змінами) /Режим доступу: http://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1314-2007-%D0%BF.

Форма Акту списання вилучених документів з бібліотечного фонду затверджено Наказом Міністерства фінансів України від 13.09.2016 № 818 /Режим доступу: http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/z1336-16#n162 .

Кількість бібліотечного фонду НЕ впливає на оплату праці бібліотекаря.

3. На сьогоднішній день навантаження на бібліотечного працівника може бути 200, 300, 500, 700 і… користувачів. Розрахунок навантаження здійснюється відповідно до Типових норм часу на основні процеси бібліотечної роботи, затверджені наказом МКіТ України від 29.12.2008 №1631/0/16-08 /Режим доступу: http://profy.nplu.org/articles.php?lng=uk&pg=83 , які передбачають всі напрями діяльності бібліотечного фахівця (організацію БФ; надання довідково-бібліографічних та ін. послуг; соціокультурну діяльність, рекламу бібліотеки та бібліотечних послуг; роботу з організації праці та управління тощо). Визначення навантаження вирішує питання щодо зайнятості бібліотекарів (режим нормального робочого часу, неповний робочий час, неповний робочий тиждень).

4. Не існує нормативів щодо кількості масових заходів. Маєте врахувати потреби користувачів бібліотеки та прорахувати навантаження бібліотечного працівника на рік. Для кожної бібліотеки це процес індивідуальний. Норми часу на соціокультурну діяльність визначено у Типових нормах часу на основні процеси бібліотечної роботи, затверджені наказом МКіТ України від 29.12.2008 №1631/0/16-08.
Питання №7074 Olena 28/11/2018 × 08:50
 Добрий день. Маю декілька питань по інвентаризації.
1. Чи є затверджений інструкціями певний відсоток книжок, які після проведення інвентаризації можна списати, як такі, що не пройшли інвентаризацію? Наприклад, в читальному залі з відкритим доступом.
2. Внаслідок наспіх проведеної попередньої інвентаризації, в поточну інвентаризацію в книжковому фонді виявлені списані книжки, які доречно поновити. Чи можна їх поновити в фонді (із збереженням старого інвентарного номера) і на яких підставах?
Дякуємо за відповіді.
Відповідь. 1. Інвентаризація бібліотечного фонду здійснюється відповідно до «ПОЛОЖЕННЯ про інвентаризацію активів та зобов’язань» (затверджено наказом Міністерства фінансів від 02.09.2014 № 879(із змінами) /Режим доступу: http://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z1365-14 .

Відсотка списання книг, що не пройшли інвентаризацію законодавством не передбачено. До того ж, бюджетними установами у разі встановлення нестач або втрат, які виникли внаслідок зловживань, відповідні матеріали протягом 5 днів після встановлення нестач і втрат передаються правоохоронним органам, а на суму виявлених нестач і втрат подається цивільний позов (див. п.7 Розділу ІV. Перевірка та оформлення результатів інвентаризації «ПОЛОЖЕННЯ про інвентаризацію активів …» ).

2. Поновлювати списані книжки із збереженням попереднього інвентарного номера – НЕ МОЖНА. Бібліотека має можливість отримувати дарунки, обліковувати лишки, здійснювати заміну книг, загублених читачами. Отримані книги мають бути оприбутковані (у т.ч. отримати нові інвентарні номери).
Питання №7073 olga 27/11/2018 × 16:58
 Доброго вечора. В нашому районі створилися ОТГ, в яких діють бібліотеки-філії. Постало питання про передачу майна (фонду) у власність ОТГ. Наша ЦБС згідно Статуту "частково централізована", тобто координаційна робота, звіти, плани, облік фондів, написання проектів - це робота районних бібліотек, а заробітна плата та трудові книжки у сільських радах або ОТГ. Чи існує така модель ЦБС, щоб і надалі ці всі функції,котрі виконували працівники районних бібліотек, залишилися за нами, а зарплата у них. Це все ми хочемо зробити щоб уникнути реорганізації нашої ЦБС.
Якщо так то підскажіть на які законодавчі документи можна опиратися.
Заздалегіть дякуємо.
Відповідь. 1. Законодавством України не передбачено «часткової децентралізації». Вищезазначеної моделі ЦБС не існує.

2. З Алгоритмом передачі бібліотек-філій ЦБС до ОТГ Ви можете ознайомитись на блозі НБУ ім. Ярослава Мудрого «Публічна бібліотека об’єднаної територіальної громади» у пості за Березень 10, 2017 /Режим доступу: http://oth.nplu.org/?p=608 . Бібліотеки ОТГ, самостійні сільські бібліотеки (заробітна плата та трудові книжки у сільських радах) мають функціонувати самостійно : самостійно планувати роботу, звітувати, проводити облік БФ тощо.

3. Змушені констатувати, що ЦБС не уникнути реорганізації. В умовах адміністративної реформи передбачено укрупнення районів. Нові райони будуть значно відрізнятися від нинішніх. Для вирішення потреби реформування районного рівня розроблено законопроект "Про порядок утворення, ліквідації, встановлення та зміни меж районів".
Питання №7072 Karina 27/11/2018 × 12:06
Доброго дня! Скажіть,будь ласка, чи виплачується матеріальна допомога на вирішення соціально-побутових питань  всім працівникам бібліотеки (мається на увазі прибиральницям). В цьому році матеріальна допомога на оздоровлення виплачувалась всім. Дякую.
Відповідь. Пропонуємо переглянути Ваш Колективний договір. Саме КД визначає умови виплати матеріальної допомоги для вирішення соціально-побутових питань, обставини, за яких вона виплачується, а також кому саме вона може бути виплачена.

Звертаємо увагу, що кошти на матеріальну допомогу для вирішення соціально-побутових питань мають бути передбачені фондом оплати праці на поточний рік. Надається допомога відповідно до рішення керівника бібліотеки у розмірі до одного посадового окладу (ставка заробітної плати)на рік.
Питання №7071 Tatiana 23/11/2018 × 09:27
Доброго дня! Чи може Очаківська центральна районна бібліотека у разі ліквідації Очаківської районної ЦБС, яка фінансується з районного бюджету, передати фонд і майно міській бібліотеці, яка фінансується з бюджету міста Очакова, що має статус міста обласного підпорядкування?
Відповідь. Самостійно приймати таке рішення не маєте право.

У бюджетній сфері не можна оминати ієрархію взаємовідносин, які складаються за правилами, встановленими БКУ (ст. 20, 22) між розпорядниками бюджетних коштів (бюджетними установами) різних рівнів підпорядкованості, а також між різними бюджетами (у вашому випадку це міський і районний), а також між суб’єктами господарювання різних місцевих бюджетів. Рішення про передачу майна приймає його власник. Саме на пленарних засіданнях та сесіях відповідних рад (у вашому випадку міської і районної) приймають такі рішення.
Питання №7070 ania 23/11/2018 × 09:17
Чи можна за результатами атестації підвищити посаду працівника?
Відповідь. Це право належить керівнику бібліотеки. Можливість перевести на вищу посаду передбачає наявності вакантної посади у штатному розписі, а підвищення кваліфікаційного розряду – відповідних коштів фонду з оплати праці.
Питання №7069 alla 23/11/2018 × 08:56
Добрий день! Підкажіть, будь ласка, яким документом керуватись при списанні літератури. Наказ держказначейства  N 142/181 від 10.08.2001             втратив чиннісь. На яку суму можна включати літератури в один акт?
Відповідь. 1. Органом управління майном комунальної власності будь-якої територіальної громади є рада (міська, районна, селищна, сільська). Реалізувати свої управлінські функції в частині списання майна комунальної власності відповідні місцеві ради мають, затвердивши на пленарних сесіях рад порядки (положення) про списання комунального майна. Наприклад, це може бути «Положення про порядок списання майна, що перебуває в комунальній власності територіальної громади м. ….» або «Положення про порядок списання комунального майна територіальної громади …. селищної ради» і т.п. І тому бюджетні установи під час списання майна повинні керуватися насамперед таким Положенням. Можемо лише зазначити, що відповідно до абзацу п’ятого пункту 5 Порядку списання об'єктів державної власності (затверджено Постановою КМУ від 8 листопада 2007 р. N 1314 /Режим доступу: http://zakon0.rada.gov.ua/laws/show/1314-2007-%D0%BF ): списання повністю амортизованих основних фондів (засобів), інших необоротних матеріальних активів суб’єкта господарювання, первісна (переоцінена) вартість яких становить менш як 20 тис. гривень, здійснюється за рішенням керівника установи відповідно до цього Порядку. Якщо сума списання більше 20 тис. гривень – згоду має надати суб’єкт управління бібліотекою.

2. Причини списання документів з БФ визначено у ст. 18 ЗУ «Про бібліотеки і бібліотечну справу» (від 27.01.1995 № 32/95-ВР, із змінами). Також, маєте використовувати «ПОЛОЖЕННЯ про інвентаризацію активів та зобов’язань» (затверджено Наказом Міністерства фінансів України від 02.09.2014 № 879, із змінами /Режим доступу: http://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1314-2007-%D0%BF ).
Питання №7068 Tamara 22/11/2018 × 18:54
Чи існує посада головного директора бібліотеки? Дякую.
Відповідь. Не існує. Основні найменування професійних назв робіт (професій, посад) наведені в у Класифікаторі ДК 003:2010 (затверджено та надано чинності Наказом Держспоживстандарту України від 28.07.2010 № 327/Режим доступу: http://zakon.rada.gov.ua/rada/show/va327609-10).
Питання №7067 Svitlana 21/11/2018 × 13:59
На сайті Національної бібліотеки України імені Ярослава Мудрого є інформація про те, що втратив чинність наказ Міністерства культури і мистецтв від 20.11.2001 року  №709 " Про затвердження Положення про централізовану бібліотечну систему"
Будь - ласка, поясніть, що це значить для районних ЦБС.
Дякую.
Відповідь. На даний момент – нічого. Працюєте відповідно до затвердженого Положення.

Наразі відбувається реформа базового рівня адміністративно-територіального устрою – шляхом добровільного об'єднання. Надалі буде побудована нова система адмінтерустрою, що включає також трансформацію районів. Лише після проведення об'єднання (укрупнення) районів Положення про ЦБС будуть зняти з порядку денного.
Питання №7066 Svitlana 19/11/2018 × 15:22
 Доброго дня!Скажіть будь ласка, яка повинна бути форма Акту при передачі книжкового фонду в ОТГ.
Відповідь. Бібліотечний фонд передається не окремо, а разом з іншим майном. Форма Акту приймання-передачі основних засобів затверджена Наказом Міністерства фінансів України від 13.09.2016 р. за № 818 /Режим доступу: http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/z1336-16#n141 .

В АКТі приймання-передачі зазначається загальна кількість бібліотечного фонду та його загальна кількісна вартість.
Питання №7065 Olena 18/11/2018 × 16:20
Доброго дня! У нашій ОТГ (майже 5000 жителів) створили публічну бібліотеку з філіями (5 бібліотек-філій), але без розширення штату. Отже, в центральній бібліотеці як працювало два працівники, так і працює, тільки завідувача бібліотеки перейменували на директора публічної бібліотеки, правда обов'язки розширили( поклали методичну роботу). Виникає питання: чи правильно, що отримуючи нові надходження, директор та бібліотекар обробляють та розподіляють книги між філіями оскільки ВК і О не створили. Якщо не правильно, то як створити ВК і О без розширення штату?
Відповідь. Посадові обов’язки директора не передбачають здійснення процесів каталогізації та обробки бібліотечного фонду. Завдання та обов’язки директора ПБ закріплено в «Довіднику кваліфікаційних характеристик професій працівників. Випуск 81 "Культура та мистецтво", затверджено наказом Міністерства культури і мистецтв України від 14.04.2000 р. N 168 (див. розділ сайту «Матеріали», лінк «Довідкові видання» – «Бібліотеки в правовому полі»: http://profy.nplu.org/download.php?lng=uk ).

У той же час, керівник бібліотеки має право звернутись до засновника з обґрунтованим поданням (клопотанням) щодо необхідності введення нової штатної одиниці: опишіть ситуацію, обґрунтуйте необхідність введення додаткової штатної одиниці бібліотекаря, згадайте про навантаження тощо. Також, проаналізуйте власні резерви штатного розпису - можливо із діючих бібліотечних працівників хтось потребує працювати неповний робочий тиждень і вільні 0,5 ст. дозволять ввести посаду бібліотекаря по обробці БФ в межах фонду оплати праці.
Питання №7064 Vika 15/11/2018 × 12:44
У мене склалась наступна ситуація: я взяла два тижні за власний рахунок за сімейними обставинами, але захворіла. Є лікарняний на 5 днів. Чи маю я право продовжити відпустку на ці 5 днів, адже коли хворів під час відпустки її завжди подовжували? Завідувач бібліотеки відмовив подовжувати. Дякую за відповідь.

Відповідь. Завідувач бібліотеки правий. Відповідно до ст. 11 Закону України «Про відпустки» (від 11.10.2018, підстава - 2542-VIII /Режим доступу: http://zakon.rada.gov.ua/laws/show/504/96-%D0%B2%D1%80)у разі тимчасової непраце¬здатності працівника, засвідченої у встановленому порядку, щорічна відпустка:

продовжується (тобто надається після закінчення хвороби працівника);

або переноситься на інший період (лише за згодою обох сторін).

Наголошуємо, що , продовженню або перенесенню підлягають тільки щорічні відпустки та додаткові відпустки працівникам, які мають дітей.
Питання №7063 KuturaSumy 13/11/2018 × 09:08
Доброго дня шановні колеги. Будь ласка, надайте роз'яснення - яким документом визначено типові штати централізованих бібліотечних систем. У наказі № 900 від 22.08.12. про ЦБС не йдеться. Чи чинний наказ міністерства культури СРСР від 29.01.79 № 53?
Відповідь. Наказ міністерства культури СРСР від 29.01.79 № 53 – не чинний, адже більшість його положень вступили у суперечність з діючими нормативно-правовими актами України. На сьогоднішній день штатний розпис ЦБС складається відповідно до її Положення (статуту), виходячи з цілей і предмету її діяльності. Формування структури та штатного розпису здійснюється з урахуванням кількості користувачів, видачі документів, відвідувань (у т.ч. – веб-сайту, соціокультурних заходів тощо), рівня впровадження інформаційних технологій та у межах затвердженого фонду заробітної плати. Посадовий і чисельний склад визначається на основі розрахунків навантаження на працівників, згідно «Типових норм часу на основні процеси бібліотечної роботи» (затверджено Наказом Міністерства культури і туризму України 29.12.2008 N 1631/0/16-08) |Режим доступу: http://profy.nplu.org/articles.php?lng=uk&pg=83), Національного класифікатора України - "Класифікатор професій" - ДК 003:2010, «Довідника кваліфікаційних характеристик професій працівників. Випуск 81 "Культура та мистецтво", затвердженого наказом Міністерства культури і мистецтв України 14.04.2000 р. N 168. За основу можна взяти попередній варіант штатного розпису.

Тарифні розряди відповідно до груп бібліотек, централізованих бібліотечних систем (їх філіалів) наведено в Таблиці 4 до наказу Міністерства культури і туризму України 18.10.2005 N 745 /Режим доступу: http://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z1285-05 .
Питання №7062 Inna 12/11/2018 × 11:37
Доброго дня! В нашій ЦБС зменшилась кількість бібліотек і як результат - ЦБС з 2019 року поза групою оплати праці. Підкажіть будь-ласка, чи потрібно попереджувати працівників за два місяця при зменшенні розряду і коли? Розряди падають лише в керівників, але як бути, коли керівник відділу матиме менший розряд за  працівника відділу?
Відповідь. Відповідно до Наказу міністерства культури УКРАЇНИ «Про впорядкування умов оплати праці працівників культури на основі Єдиної тарифної сітки» від 18.10.2005 № 745 (із змінами) /Режим доступу: http://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z1285-05 : 1) посадові оклади керівників установ з обсягом роботи нижче показників IV групи встановлюються на 10 відсотків нижче посадових окладів, передбачених для аналогічних працівників IV групи; 2) у бібліотеках з обсягом роботи нижче показників, передбачених для бібліотек IV групи, які є структурними підрозділами установи, підприємства або організації, посадові оклади завідувачів установлюються на рівні посадових окладів бібліотекарів відповідної категорії, передбачених у табл. 1 додатка 3.

Частиною третьої статті 32 КЗпП на власника покладені обов'язки попередити працівника за два місяці про наступні зміни в організації виробництва і праці, а також зміну істотних умов праці працівника.
Питання №7061 Nataliya 06/11/2018 × 09:18
Добрий день. Просимо відповісти, чи правомірно керівнику при прийомі на роботу вимагати від особи (претендент на посаду оператора котельні) медичну довідку? Чи посилати вже на медичний огляд після того, як людина буде зарахована до штату? Дякую.
Відповідь . Перш за все, відповідно до ст. 169 Кодексу законів про працю (Режим доступу: http://zakon.rada.gov.ua/laws/show/322-08 ) України та ст. 17 Закону України «Про охорону праці» (див. редакцію від 20.01.2018 /Режим доступу: http://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2694-12 )власник або уповноважений ним орган зобов’язаний за свої кошти організувати проведення попереднього (при прийнятті на роботу) і періодичних (протягом трудової діяльності) медичних оглядів працівників, зайнятих на важких роботах, роботах зі шкідливими чи небезпечними умовами праці або таких, де є потреба у професійному доборі, а також щорічного обов’язкового медичного огляду осіб віком до 21 року.

Процедура проведення попереднього (під час прийняття на роботу) детально визначена у Порядку проведення медичних оглядів працівників певних категорій, затвердженому наказом Міністерства охорони здоров’я України від 21 травня 2007 р. № 246 /Режим доступу: http://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0846-07 . Радимо звернути увагу на Додаток 5 до Порядку № 246 — у ньому міститься перелік робіт, для виконання яких є обов’язковим попередній (періодичні) медичний огляд працівників, періодичність оглядів, участь лікарів, лабораторні дослідження та медичні протипоказання.
Питання №7060 Olga 05/11/2018 × 15:37
Добрий день! Приводимо назви посад у відповідність з класифікатором професій ДК 003:2010. В штатному розписі Центральної бібліотеки є посади провідного методиста та редактора ІІ категорії, у «Довіднику кваліфікаційних характеристик професій працівників» (випуск 81. Культура і мистецтво. Розділ «Бібліотеки, централізовані бібліотечні системи») вказані професії провідного методиста (бібліотечна справа) та редактора ІІ категорії (бібліотечна справа). В Національному класифікаторі України є посади методиста культурно-освітнього-закладу, код КП 2455.2, методиста, код КП 2351.2 (інші професіонали в галузі навчання) та редактора код КП 2451.2 (професіонали в галузі літератури).В додатку В класифікатора професій ДК 003:2010 присутнє похідне слово до професій (професійних назв робіт) провідний.
Підкажіть, будь ласка, правильні коди Національного класифікатора України (класифікатор професій ДК 003:2010) для вищевказаних посад штатного розпису.
Чи вірними є назви посад у штатному розписі сільських бібліотек-філій ЦБС: бібліотекар бібліотеки-філії, код КП 2432.2 , завідувач бібліотеки-філії, код КП 1229.6, адже в класифікаторі професій ДК 003:2010 вказані наступні професійні назви робіт: завідувач філії бібліотеки, код КП 1229.6, завідувач бібліотеки, код КП 1229.6? В «Довіднику кваліфікаційних характеристик професій працівників» присутні професії завідувач філіалу бібліотеки ЦБС, завідувач бібліотеки. Дякую.
Відповідь. Відповідь надіслано на ел. скриньку пані Антонюк 07.11.18. о 16.35.
Питання №7059 mila 05/11/2018 × 14:42

Доброго дня.

Роз'ясніть будь-ласка чи може керівництво ставити виконання плану по новим користувачам на відділ, що відповідає за електронні ресурси бібліотеки та інтернет-центр, а також не має свого книжкового фонду?

За якими документами та параметрами затверджується плани по новим користувачам та відвідуванню бібліотеки.

Завчасно дякую, очікую вашої відповіді.

Відповідь. 1. Пропонуємо перечитати Положення про вищезазначений відділ та посадові інструкції фахівців відділу.

2. Якщо створено окремий підрозділ (Інтернет-центр), облік його діяльності (користувачів, відвідувань, творчих заходів, довідкової та консультативної допомоги (див. п.11 ГОСТу 7.20-2000), видачі документів (аудіовізуальних, електронних видань, власних БД чи передплачених ), проводиться в окремому щоденнику роботи. Облік роботи має відповідати формі державної статзвітності (№ 6-НК), яка розроблена з дотриманням вимог міждержавного стандарту ГОСТ 7.20-2000 «Бібліотечна статистика». Інтернет-центр потребує наявності організаційно-розпорядчих документів, а саме: Положення про Інтернет-центр, Правил користування Інтернет-центром, змін у Положенні про бібліотеку та в посадових інструкціях працівників.
Питання №7058 veronika 05/11/2018 × 12:23
Доброго дня!
Який механізм списання аудіовізуальних та електронних видань з бібліотечного фонду?
Відповідь . Порядок списання аудіовізуальних видань, книг, брошур – однаковий. Ви можете аудіовізуальні матеріали включати до акту вилучення друкованих документів (якщо причина списання – єдина), окремо зазначивши не лише загальну суму списаних документів, але й суму списання аудіовізуальних матеріалів (цього потребує облік у «Книзі сумарного обліку бібліотечного фонду бібліотеки»). Також, за погодженням з бухгалтерією, Ви можете скласти окремий акт на списання саме аудіовізуальних видань. В акт можуть включатися АВД різного виду, але списуються з однієї причини.

Знищення списаних платівок, СД, компактдисків та інших аудіовізуальних матеріалів відбувається за актом в присутності членів комісії .
Питання №7057 Tanya 01/11/2018 × 12:50
http://http://lib-krm.org/
 Доброго дня! Обласне управління культури надіслало нову форму 6-НК 2018 року. По ній виникають питання: Чи будемо звітувати по цій формі за 2018 рік?  Чи будуть якісь роз`яснення з боку Національної бібліотеки?
Дякую
Відповідь. 1.Звітувати у 2018 році – навряд чи. Мінкультури України очікує від обласних управлінь культури нових пропозицій або зауважень щодо нової форми 6-нк. Звітувати у 2018 році – навряд чи.

2. Після затвердження нової форми 6-нк будь-яка публічна бібліотека України може розраховувати на консультації фахівців науково-методичного відділу НБУ ім.Ярослава Мудрого.
Питання №7056 Svitlana 01/11/2018 × 10:15
http://iducz.dsns.gov.ua/
Доброго дня!
Чи можлива заміна підписки паперових періодичних видань на електронні для закладу вищої освіти?
В Ліцензійних умовах надання освітніх послуг у сфері вищої освіти сказано лише про - Забезпеченість читальних залів фаховими періодичними виданнями.
Чи може заміна підписки періодичних видань  на електронні вплинути на перевірку акредитаційної комісії?
Дякую.
Відповідь. 1. Будь яка публічна бібліотека має право оформити передплату на електронні видання. Під час оформлення передплати важливо уважно ознайомитись із предметом договору. Інколи для оформлення передплати на електронні видання видавці пропонують бюджетним установам укласти договір на отримання послуги з доступу до електронного кабінету. У такому разі якщо предметом договору є саме послуга з доступу до електронного кабінету, то для оплати таких послуг бюджетній установі доведеться застосувати інший КЕКВ ніж у передплаті друкованих журналів або газет.

2. Публічні бібліотеки не проходять перевірку акредитаційної комісії . Пропонуємо додатково переадресувати запит до головного методичного центру для вузівських бібліотек України - Наукової бібліотеки імені М. Максимовича Київського національного університету імені Т. Шевченка. Наукова бібліотека імені М. Максимовича здійснює загальне методичне керівництво бібліотеками вищих навчальних закладів III–IV рівнів акредитації всіх систем і відомств.
Питання №7055 Inna 26/10/2018 × 13:28
Добрий день. Підкажіть, будь ласка, хто повинен складати плани масових заходів (назва заходу, форма роботи) читального залу та абонементу бібліотеки-філії, бібліотекарі відповідних структурних підрозділів чи завідувач бібліотеки-філії? Дякую.
Відповідь. Бажано усім разом. Водночас перегляньте власні посадові інструкції – розділ «Завдання та обов’язки».
Питання №7054 Oksana 15/10/2018 × 14:39
Доброго дня.Допоможіть мені ,будь ласка ,віднайти літературу для написання магістерської роботи . Тема: Технології інформаційного впливу :організації,сучасний стан та можливості психологічного захисту.
Дякую.
Відповідь . Просимо переадресувати запит до відділу довідково-інформаційного обслуговування нашої бібліотеки: vdio@nplu.org
Питання №7053 Oksana 10/10/2018 × 13:52
Добрий день. Маю київську прописку, але проживаю у м. Черкаси. Як користувач я звернулась до Черкаської обласної бібліотеки для юнацтва, але без місцевої прописки відмовили у видачі книг на дім, можна користуватись тільки читальним залом. Чи правомірні дії бібліотекаря?
Відповідь. Під час запису до бібліотеки користувач повинен бути ознайомлений із правилами користування бібліотекою. Зазвичай Правила користування бібліотекою розміщуються в місцях, доступних користувачам, а також на веб-сайті бібліотеки. Пропонуємо ознайомитись з Правилами, які можуть містити певні обмеження.
Питання №7052 valentuna 09/10/2018 × 14:49
Скажіть, будь-ласка, чи є у бібліотекарів вища категорія.    Моя посада - завідувач бібліотеки технікуму. Яка повинна бути встановлена категорія мені під час атестації?
Відповідь. 1. Відповідно «Довідника кваліфікаційних характеристик професій працівників» (випуск 81. Культура і мистецтво. Розділ «Бібліотеки, централізовані бібліотечні системи», мають затверджений наказом Міністерства культури і мистецтв України № 168 від 14 квітня 2000 р.) посади бібліотекарів віднесено до категорії Професіонали. Бібліотекрі у відповідності до рівня освіти, бібліотечного стажу мають категорії – І, ІІ, провідний. Завідувач бібліотеки відноситься до категорії – Керівників, інших категорій не має.

2.Акцентуємо, що атестаційна комісія не має прав на зміну категорій або тарифних розрядів. Відповідно до п. п.4.6. Положення про проведення атестації працівників підприємств, установ, організацій та закладів галузі культури (затверджено Наказом Міністерства культури і туризму України 16.07.2007 N 44, із змінами) атестаційна комісія надає лише оцінку професійній кваліфікації і діловим якостям працівника, а також вносить рекомендації керівництву щодо заохочення окремих працівників за досягнуті успіхи в роботі, уключення до кадрового резерву, направлення на підвищення кваліфікації з метою просування по роботі (див. п.4.9).
Питання №7051 Tatyana 08/10/2018 × 12:15
Доброго дня шановні колеги! Чекаю відповіді на питання 7048?Дякую
Відповідь . Відповідь на питання див. за № 7048.
Питання №7050 Ksenia 06/10/2018 × 05:45
Чи може бути різною зарплата для однакових посад? Дякую.
Відповідь.Посадовий оклад – ні, доплати – так.
Питання №7049 Irina 05/10/2018 × 08:56
Шановні колеги, чи законодавчо правильно проводення атестації в письмовій формі. Дякую.
Відповідь .У «Положенні про проведення атестації працівників підприємств, установ, організацій та закладів галузі культури» (затверджено Наказом Міністерства культури і туризму України від 16.07.2007 N 44 /Режим доступу: http://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z1023-07) не передбачено проведення атестації в письмовій формі. У п. 4.5. Положення зазначено, що атестаційна комісія на засіданні розглядає подані їй матеріали про роботу працівника, який атестується, а також заслуховує самого працівника.
Питання №7048 Tatyana 04/10/2018 × 11:02
http://nsiverskyi-cbs.edukit.cn.ua
Доброго дня шановні колеги!  Відповідно до Порядку використання документів через обмінні бібліотечні фонди "4. Обмінний бібліотечний фонд відокремлюється від інших бібліотечних фондів та не використовується для обслуговування користувачів." Чи стоїть обмінний фонд на балансі бібліотеки -фондоутримувача? Дякую.
Відповідь. Документи, що надходять до обмінного фонду знімаються з балансу бібліотек.

Крім того, існує така форма обліку, як позабалансовий облік, яку можуть використовувати бібліотеки в роботі з обмінними фондами. На позабалансовий облік доцільно брати документи, які надходять до обмінного фонду за державними та регіональними програмами поповнення бібліотечних фондів, а також дарунки від авторів, видавництв та ін. При цьому до бухгалтерії здаються копії актів-списків/накладних і звіт про надходження/передачу документів.

З повагою, відділ обмінного і резервного фондів
Питання №7047 Abvtc 03/10/2018 × 14:06
http://www.abvtc.fr
Toutes mes félicitations pour ce site. j'adore vous lire.
Питання №7046 Ira 03/10/2018 × 04:41
Моя бібліотека є самостійною в ОТГ. Оформили нове Положення. Підкажіть, де прописують періодичність виплати заробітної праці бібліотекарям? Дякуємо.
Відповідь. Відповідно до статті 115 Кодексу законів про працю України заробітна плата виплачується працівникам регулярно в робочі дні у строки, встановлені колективним договором або нормативним актом роботодавця, погодженим з виборним органом первинної профспілкової організації чи іншим уповноваженим на представництво трудовим колективом органом (а в разі відсутності таких органів - представниками, обраними і уповноваженими трудовим колективом), але не рідше двох разів на місяць через проміжок часу, що не перевищує шістнадцяти календарних днів, та не пізніше семи днів після закінчення періоду, за який здійснюється виплата.
Питання №7045 vika 01/10/2018 × 13:35
Доброго дня.Чи є нормативні документи, які затверджують скільки користувачів повинно бути на одного бібліотечного працівника?
Відповідь. В Україні вищезазначені нормативи (наприклад, читачів - 700; книговидачі - 13 000) на 1-го бібліотекаря жодним нормативно-правовим актом не затверджено. Навантаження на кожного бібліотекаря вираховується відповідно до Типових норм часу на основні процеси бібліотечної роботи, затверджені Наказом Міністерства культури і туризму України від 29.12.2008 р. №1631/0/16-08 /Режим доступу: http://profy.nplu.org/articles.php?lng=uk&pg=83 . Для кожної бібліотеки це процес індивідуальний.
Питання №7044 BOGDAN 26/09/2018 × 09:20
http://snlibrary@ukr.net
Доброго дня. Чи є у фонді ОУНБ ім. І. Франка дана збірка Дмитро Павличко. 24 серпня 1991 року: спогад. — К.: Літ. Україна, 2011. — 44 с.: портр. — (Бібліотека газети «Літературна Україна». — 2011. — № 1?
Відповідь. Пропонуємо переадресувати запит до Івано-Франківської ОУНБ ім. І.Франка : E-mail: libifua@gmail.com
Питання №7043 Svitlana_ 25/09/2018 × 08:12
http://iducz.dsns.gov.ua/
Доброго дня. У вищому навчальному закладі біблоітечний фонд має       11 499 одиниць. Створено електронну бібліотеку на основі програмного забезпечення "УФД- бібліотека" .
Чи можна списати половину книжок  бібліотечного фонду?
Яка допускається мінімальна кількість документів у бібліотечному фонді для існування бібліотеки?
Відповідь. Див. відповідь на питання № 7039.
Питання №7042 Natali 25/09/2018 × 03:12
Мені 20 років. Я працевлаштувалась в бібліотеку. Чи зобов’язана я сама проходити медичний огляд?!
Відповідь. Медичний огляд обов’язковий для осіб віком до 21 року (незалежно від професії та виду діяльності). Відповідно до ст. 169 КЗпП та ст. 17 Закону України «Про охорону праці» (за №2694 /Режим доступу: http://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2694-12 ) роботодавець зобов’язаний за свої кошти організувати проведення попереднього (при прийнятті на роботу) і періодичних (протягом трудової діяльності) медичних оглядів працівників, зайнятих на важких роботах, роботах зі шкідливими чи небезпечними умовами праці або таких, де є потреба у професійному доборі, а також щорічного обов’язкового медичного огляду осіб віком до 21 року.
Питання №7041 Oleg 24/09/2018 × 13:58
Доброго дня! Поясніть, будь ласка, чи є "учений секретар наукової бібліотеки" вишу "науковим працівником бібліотеки", що вказаний у переліку науково-педагогічних працівників вишів у ст. 55 Закону "Про вищу освіту"? Якщо ні, то на якій нормативній підставі існують у багатьох бібліотеках вишів посади "учених секретарів бібліотеки"?
Відповідь . Не обов’язково. Завдання, обов’язки, що повинен знати та кваліфікаційні вимоги до посади ученого секретаря визначено у Довіднику кваліфікаційних характеристик професій працівників (випуск 81. Культура і мистецтво. Розділ «Бібліотеки, централізовані бібліотечні системи»), затверджений наказом Міністерства культури і мистецтв України № 168 від 14 квітня 2000 р.

Також, посада ученого секретаря передбачена у СХЕМІ тарифних розрядів посад керівних працівників бібліотек, централізованих бібліотечних систем. Таблиця 4 Наказу Мінкультури України «Про впорядкування умов оплати праці працівників культури на основі Єдиної тарифної сітки» (від 18.10.2005 № 745, із змінами /Режим доступу: http://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z1285-05 ).
Питання №7040 Valentuna 22/09/2018 × 15:15
Доброго дня!Я бібліотекар в школі, працюю на 0.5 ставки,чому на даний момент коли мінімалка 4200 моі 0.5 ставки рахується від 2600 грн.?
Відповідь.Ми не знаємо, на якій посаді Ви працюєте. Але звертаємо увагу, що розмір мінімальної заробітної плати і Ваш посадовий оклад можуть не збігатися. Вкажіть Вашу посаду.
Питання №7039 Svitlana 20/09/2018 × 14:14
Доброго дня. У вищому навчальному закладі біблоітечний фонд має            11 499 одиниць. Створено електронну бібліотеку на основі програмного забезпечення "УФД- бібліотека" .
Чи можна списати половину книжок  бібліотечного фонду?
Яка допускається мінімальна кількість документів у бібліотечному фонді для існування бібліотеки?

Відповідь. Відповідно до ст.18 ЗУ «Про бібліотеки і бібліотечну справу» здійснюється вилучення документів ветхих, тих, що втратили актуальність, наукову та виробничу цінність або які мають дефект, дублетних . Заборонено вилучення документів з бібліотечних фондів за ідеологічними чи політичними ознаками.

Звертаємо увагу, що відповідно до Постанови КМУ «Про затвердження Порядку списання об'єктів державної власності» від 8 листопада 2007 р. N 1314 (із змінами, Режим доступу: http://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1314-2007-%D0%BF): списання повністю амортизованих основних фондів (засобів), інших необоротних матеріальних активів суб’єкта господарювання, первісна (переоцінена) вартість яких становить менш як 20 тис. гривень, здійснюється за рішенням керівника такого суб’єкта.

На сьогоднішній день нормативів, що визначають мінімальну кількість БФ, в Україні - не існує.
Питання №7038 Mарина 19/09/2018 × 01:56
Я звільняюсь з роботи в бібліотеці . Чи мають мені виплатити кошти за відпустку минулого і поточного року ? Дякую.
Відповідь. Якщо працівник з якихось причин не скористався правом на щорічну відпустку за минулий рік або за кілька попередніх років, він має право використати її, а в разі звільнення (незалежно від підстав) йому має бути виплачено компенсацію за всі невикористані дні відпустки згідно зі ст. 24 Закону України “Про відпустки”.
Питання №7037 Valya 14/09/2018 × 17:16
Доброго дня! Я працюю в школі бібліотекарем.В мене питання таке: скажіть, будь ласка, директор школи мені сказала, що вона не може мені підвищити ніякий % за особливі умови праці, бо в мене немає вищої або бібліотечної освіти. За професією я -вихователь дитячого садка. Зараз в мене 25% за особливі умови.Хотілось хоч би 30%.Чи права вона? Дякую.
Відповідь. Надбавка за особливі умови роботи регулюється Постановою Кабінету Міністрів України «Про підвищення заробітної плати працівникам бібліотек» від 30 вересня 2009 р. N 1073 (із змінами) http://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1073-2009-%D0%BF . п.1 зазначеної Постанови передбачено установити надбавку за особливі умови роботи … у граничному розмірі 50 відсотків посадового окладу. Конкретний розмір надбавки встановлюється керівником установи, закладу, організації у межах фонду оплати праці.

На виконання постанови Кабінету Міністрів України № 1073 не впливає наявність або відсутність вищої освіти.
Питання №7036 Ніна 13/09/2018 × 15:58
Добрий день! Прошу пояснити. Майже у кожній бібліотеці бібліотечним працівникам доводиться працювати понад норму. Чи має право бібліотекар отримати грошову компенсацію, а не відгули?. Дуже дякую.
Відповідь . Пропонуємо ознайомитись із Листом Мінсоцполітики України «Щодо особливостей оплати праці при підсумованому обліку робочого часу (від 02.07.2018 р. № 1139/0/101-18/28 /Режим доступу: https://buhgalter911.com/normativnaya-baza/pisma/minsocpolitiki/schodo-osoblivostey-oplati-1039419.html ).
Питання №7035 Kate 12/09/2018 × 07:26
Доброго дня! Підкажіть, будь ласка, які повинні бути кваліфікаційні вимоги до бібліотекаря ІІ категорії і чи шкільна атестаційна комісія має право атестуватати бібліотекаря навчального закладу на присвоєння категорії

Відповідь:

Діє такий нормативно-правовий акт, як «Довідник кваліфікаційних характеристик професій працівників (випуск 81. Культура і мистецтво. Розділ «Бібліотеки, централізовані бібліотечні системи»), затверджений наказом Міністерства культури і мистецтв України № 168 від 14 квітня 2000 р. Довідник визначає кваліфікаційні вимоги до посад. Вимоги до бібліотекаря 2-ї категорії наступні: повна або базова вища освіта відповідного напряму підготовки (спеціаліст або бакалавр, молодший спеціаліст) та підвищення кваліфікації. Для спеціаліста – без вимог до стажу роботи; бакалавра, молодшого спеціаліста – стаж роботи за професією бібліотекаря не менше 1 року.

Атестаційна комісія не має повноважень підвищувати чи зменшувати кваліфікаційний розряд (див. п.4.6. ПОЛОЖЕННЯ про проведення атестації працівників підприємств, установ, організацій та закладів галузі культури, затверджено Наказом МКТ України 16.07.2007 N 44 (із змінами) /Режим доступу: http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/z1023-07 ).

Тарифний розряд, кваліфікацію визначає керівник закладу. Враховується і штатний розпис установи.

Питання №7034 Olena 09/09/2018 × 21:26
Добрый день! Средний возраст библиотекарей на Украине 75 лет. Как вы думаете, интересно молодёжи ходить в библиотеки? Поэтому библиотеки постепенно умирают. Подскажите выход из этой ситуации.Где найти молодых специалистов? Молодежь не хочет работать за такую зарплату.

Відповідь: Підгрунття для твердження щодо середнього віку бібліотекарів ми не маємо. Проте зараз наша Бібліотека працює над дослідженням «Кадрові ресурси публічних бібліотек України: стан та перспективи розвитку» (деталі на «Сторінці дослідника – Вивчаємо сьогодні» http://profy.nplu.org/articles.php?lng=uk&pg=202 ).

За даними ЕСМаР, в публічних бібліотеках України працюють близько 29,5 тис. бібліотечних працівників (з них 4175 осіб віком понад 60 років – це приблизно кожен сьомий бібліотекар). Щодо молодих фахівців, то бібліотекарів до 30 років – 2318 осіб – це десь кожен 12-13 працівник. Де знайти молодих спеціалістів… Щорічно виші країни випускають чималу кількість студентів, можливо керівникам бібліотек треба контактувати з викладачами, якщо є бажання і потреба «омолодити» кадровий склад, запрошувати студентів до себе на практику тощо.

Щодо заробітної плати, то тут бібліотеки працюють у межах чинного законодавства і керуються виключно нормативно-правовими актами. Але мотивація у працювати в бібліотеці є. Крім офіційного працевлаштування, це постійне навчання, творча атмосфера, можливість працювати у проектах, долучатися до роботи професійних громадських організай (наприклад, УБА та її регіональні відділення чи молодіжна секція УБА https://molod.ula.org.ua/ ).

Сподіваємося, що вибір професії людини відбувається усвідомлено, і якщо бажання бути бібліотекарем залишається після отримання документа про освіту, шанси на реалізацію себе у професії будуть використовуватися максимально.

Питання №7033 zoja 06/09/2018 × 16:57
Дякую  за  відповідь  ,  але  нічого   конкретного  з  тих  посилань ,  які  ви  надали  я  не взнала  (  питання   7029)  І  все  ж  таки  , чи  потрібно  писати  на  книжках новий  інвентарний  номер ?

Відповідь: Так. Адже Ви заводите нову інвентарну книгу для нової бібліотеки

Питання №7032 Inna 05/09/2018 × 14:55
Доброго дня. Я займаю посаду директора ЦБС, в моєму контракті, в трудовій книжці, в штатному розкладі всюди прописана посада «Директор централізованої бібліотечної системи» Код КП 1210.1. В Національному класифікаторі України (класифікатор професій ДК 003:2010) з’явилась професійна назва роботи «Директор бібліотеки», Код КП 1237.2. Підкажіть, будь ласка, чи відповідає професійна назва роботи «Директор бібліотеки», Код КП 1237.2 посаді «Директор централізованої бібліотечної системи». Дякую

Відповідь: Так, відповідає

Питання №7030 Tetiana 03/09/2018 × 13:55

Доброго дня!

Скажіть, будь-ласка, чи можемо ми покласти обо"язки тимчасово відсутньої прибиральниці (на час лікарняного по пологам і вагітності) на спеціаліста бібліотеки (наприклад, бібліографа)? Чи не суперечить це законодавству?

Відповідь: Наказ №745 «Про впорядкування умов оплати праці працівників культури на основі Єдиної тарифної сітки» від 18.10.2005 р. (із змінами) дозволяє встановити доплати працівникам за виконання обов'язків тимчасово відсутніх працівників (див п.2 Наказу).

Питання №7029 zoja 31/08/2018 × 22:32
Доброго  дня . Бібліотеку  передали  з  ЦБС   в  ОТГ ,  акти  передачі  книжкового  фонду  теж (  кількість  книг  та    на  яку  суму) ,  тепер  нам  потрібно  весь  книжковий  фонд  записати  в  інвентарні книги , як  правильно  це  зробити , чи  потрібно  писати  на  книжці  новий  інвентарний  номер?

Відповідь на це питання на блозі «Публічна бібліотека об’єднаної територіальної громади» у розділі «Рекомендації»

Передача бібліотечних фондів http://oth.nplu.org/?p=610

Бібліотечний фонд бібліотек ОТГ http://oth.nplu.org/?p=612

Питання №7028 zoja 31/08/2018 × 22:20
Доброго  дня .  Працюю  в  бібліотеці  на  0.75 ставки , (бібліотека  відноситься  до ОТГ) ,керівництво  вирішило  перевести  мене  на 0.5 ставки ,  яка  процедура  цього  переведення?

Відповідь: Основна вимога – дотримання трудового законодавства. Детальніше тут http://oth.nplu.org/?p=1035

Дивіться також відповіді на питання 5467, 6856, 6859, 6789

Питання №7027 Tetiana 31/08/2018 × 10:31
Доброго дня. Дуже потрібна Ваша допромога.
Яке навантаження повинно бути у прибиральника приміщень бібліотеки, якщо бібліотека опалюється твердим паливом( дровяний котел)? Фінансові органи враховують тільки прибирання приміщення ( на повну ставку 300 м2), а розпалювання котла, дрова, підтримку його в робочому стані ні. Чи входить в обовязки прибиральника прибирання прилеглої території?

Відповідь. На сьогоднішній день відсутні галузеві нормативно-методичні розробки щодо розрахунку нормативної чисельності робітників, які обслуговують заклади культури (бібліотеки), затверджені Міністерством культури України. Тому, пропонуємо використати Норми прибирання службових приміщень передбачені збірником "Нормативи чисельності робітників , зайнятих обслуговуванням громадських будинків". Зазначені вище норми обслуговування встановлено на основі міжгалузевих нормативів часу на прибирання службових і культурно-побутових приміщень з урахуванням переліку робіт і періодичності їх виконання. Детально див. відповідь на питання 2651, 101. Звертаємо також Вашу увагу на Наказ Міністерства культури України «Про затвердження типових штатних нормативів клубних закладів, центрів народної творчості, парків культури та відпочинку та інших культурно-освітніх центрів і установ державної та комунальної форми власності сфери культури» (від 20 вересня 2011 року N 767/0/16-11) посада для прибирання службових приміщень вводиться з розрахунку 0,5 штатної одиниці на кожні 250 кв. м площі, що прибирається, але не менше однієї штатної одиниці на заклад /Режим доступу: http://mincult.kmu.gov.ua/mincult/uk/publish/article/253288 .

Затвердження Правил благоустрою території населеного пункту належить до компетенції сільських, селищних і міських рад (див. п. 44 ч.1 ст.26 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні"). Правила різних населених пунктів мають індивідуальний характер, але обов'язково мають відображати вимоги статті 34 Закону України "Про благоустрій населених пунктів" (затверджено від 06.09.2005 № 2807-IV, із змінами /Режим доступу:http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/2807-15 ). Правила мають передбачати розміри меж прилеглої до підприємства, установи та організації території у числовому значенні. Пропонуємо ознайомитись з текстом Правил, затверджених у Вашому населеному пункті. Орган місцевого самоврядування забезпечує вільний доступ населення до затверджених Правил.

Обов’язки прибиральника зафіксовані у робочій інструкції. Радимо її ще раз перечитати

Див. також відповідь на питання 5807

StartПопередні10 previous pages [ 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 ] 10 next pagesНаступніEnd

Актуальна інформація

Вітаємо шановних відвідувачів на сайті, який супроводжує науково-методичний відділ Національної бібліотеки України імені Ярослава Мудрого (НБУ ім. Ярослава Мудрого). Наш відділ є науково-методичним та інформаційно-консультативним центром для публічних бібліотек України, а також співпрацює з бібліотеками різних типів і форм власності.

Пам'ятайте, що наповнення цього сайту - наша спільна робота. Якщо Ви маєте матеріали, що можуть зацікавити бібліотечну спільноту, або бажаєте підняти актуальну тему - чекаємо Ваших пропозицій на адресу method@nplu.org.

Шановні колеги! Якщо у вас змінилися реквізити (адреса, e-mail, URL, телефон тощо) надішліть повідомлення для відповідних коректив на сторінці сайту „Бібліотеки України”.


Вітаємо
For Librarians
Библиотекарю
Пошук



Голосування
Причини стримування інвестування роботодавцями коштів у професійне навчання бібліотечних працівників:
 
відсутність коштів
небажання інвестувати кошти в навчання працівників
необхідність економити кошти в умовах військового стану
недостатня зацікавленість працівників у підвищенні свого професійного рівня
Результати