Розділи сайту
Мастрід
Нове на сайті
Інформація від майстра
Відвідувачі
|
Запитання-відповіді
Питання №7127 |
luda
13/02/2019 × 15:33 http://vvcbs.pp.ua | Доброго дня! Цікавить нас відповідь на питання 7100. Надішліть, будь ласка. Дуже вдячні. наша адреса: centrbibl@ukr.net
Відповідь. Відповідь надіслано 14.02.19р. о 15.05. |
Питання №7126 |
Lily 13/02/2019 × 09:38 | Доброго дня. Питання, яке мене цікавить вже мало місце в попередніх публікаціях. Але хочу уточнити, що це стосується шкільної бібліотеки. Хто має право на використання коштів за здану бібліотекою макулатуру? Керівництво каже, що це кошти школи, а не бібліотеки. Що бібліотека не має права самостійно розпоряжатися ними для своїх потреб. І тоді виникає наступне питання. Де ж тоді брати бібліотеці кошти на канцтовари, закупку документів для ведення документації якщо її ніхто не фінансує і ніяких коштів на це не виділяє? Заздалегіть дякую за відповідь.
Відповідь. Відповідно до п.23 .постанови КМУ «Про затвердження Порядку складання, розгляду, затвердження та основних вимог до виконання кошторисів бюджетних установ» (від 28 лютого 2002 р. № 228, із змінами /Режим доступу: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/228-2002-%D0%BF )
видатки спеціального фонду кошторису за рахунок власних надходжень плануються у такій послідовності: за встановленими напрямами використання, на погашення заборгованості установи з бюджетних зобов'язань за спеціальним та загальним фондом кошторису та на проведення заходів, пов'язаних з виконанням основних функцій, які не забезпечені (або частково забезпечені) видатками загального фонду.
При цьому розпорядник бюджетних коштів здійснює коригування обсягів узятих бюджетних зобов'язань за загальним фондом кошторису для проведення видатків з цих зобов'язань із спеціального фонду кошторису відповідно до бюджетного законодавства.
Тож якщо після покриття всіх витрат, пов’язаних із наданням платних послуг, у ЗНЗ залишилися кошти, то керівництво має переконатись, що немає заборгованості за бюджетними зобов’язаннями за спеціальним і загальним фондом кошторису. Якщо ж така заборгованість відсутня, то тільки тоді виникає можливість витратити ці кошти на свій розсуд, тобто на видатки, які не забезпечені або частково забезпечені видатками загального фонду. Наприклад, придбати за необхідності канцтовари і т.п. для бібліотеки.
|
Питання №7125 |
Nataliya
12/02/2019 × 14:25 | Добрий день. Питання, поставлені в №7100, цікавлять і нас також, тому просимо опублікувати відповідь.
Відповідь. Відповідь надіслано 14.02.19р. о 15.38. |
Питання №7124 |
Anna 12/02/2019 × 14:17 | Доброго дня! Дайте відповідь будь ласка, чи має право бібліотекар- сумісник Вуза отримувати надбавку за престижність праці в 2019 році
Відповідь. Якщо за основною посадою працівник є педагогічним працівникам, то відповідно до постанови Кабміну від 23.03.2011 № 373 (із змінами, режим доступу: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/373-2011-%D0%BF )він має право отримувати надбавка за престижність педагогічної роботи. Вищезазначена надбавка бібліотечним фахівцям законодавством не передбачена. |
Питання №7123 |
Ira 12/02/2019 × 12:04 | Чи не вважаєте правильним і давно на часі ввести до «Переліку посад працівників державних і комунальних бібліотек, які провадять культурну, освітню, інформаційну, науково-дослідну, методичну діяльність» інженерно-технічних працівників, які є в штаті сучасної бібліотеки. Вони в основному працюють у Інтенет-центрах , відділах новітніх технологій і т. п… ,де крім забезпечення технічної підтримки ПК і програмного забезпечення обслуговують користувачів, проводять тренінги
для користувачів та бібліотекарів , створюють мультимедійні, відео, фотоматеріали для бібліотечних заходів, допомагають створювати власні електронні ресурси бібліотекам,оцифровують рідкісні видання … Я вважаю, внесок освітній і інформаційний набагато вагоміший за реставратора чи художника.
Чому не піднімаєте це питання, і куди звертатися щоб внести такі зміни? Оклад інженера-програміста 2785 грн. і ніяких доплат в тому числі і за стаж. Чи може вважаєте, що IT-спеціалісти сучасним бібліотекам непотрібні? Наперед дякую за відповідь.
Відповідь. Повністю згодні. Це питання залишається у центрі нашої уваги з 2005 року. Пропонуємо і Вам писати відповідні звернення або листи до Мінкультури, Кабміну.
P.S. Якщо існує можливість перейти на посаду бібліотекаря (з відповідною категорією) та з виконанням попередніх функцій – скористайтесь.
|
Питання №7122 |
Lena 11/02/2019 × 14:30 | Чи повинна дирекція бібліотеки забезпечувати оператора котельні спецодягом? Дякую.
Відповідь.Так, повинна. Перелік спецодягу наведено у п.23. «НОРМ безплатної видачі спеціального одягу, спеціального взуття та інших засобів індивідуального захисту працівникам загальних професій різних галузей промисловості» (затверджено Наказом Державного комітету України з промислової безпеки, охорони праці та гірничого нагляду 16.04.2009 N 62 /Режим доступу: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0424-09 ). Дані вимоги підтверджують і «Мінімальні вимоги безпеки і охорони здоров'я при використанні при використанні працівниками засобів індивідуального захисту на робочому місці» (затверджено Наказом Міністерства соціальної політики України 29 листопада 2018 року N 1804 /Режим доступу: https://news.dtkt.ua/debet-kredit/portal-news/52827 ).
|
Питання №7121 |
raisa
11/02/2019 × 13:12 | Добрий день! Скажіть, будь ласка, як правильно звільнити директора ЦБ, який призначений з 13 листопада 2018 року з випробувальним терміном на 3 місяці, але у роботу бібліотеки не вникав, не цікавився документацією і через місяць пішов на лікарняний, сказав, що буде довго на лікарняному. У нього вища освіта психолога, але досвіду керівника і роботи у бібліотечній сфері немає. Вік 65 років. У бібліотеці від 1 грудня 2017 року немає директора.Я виконувала тимчасово обов'язки, але за станом здоров'я і сіменими обставинами мені важко.
Відповідь. У Вашому випадку необхідно керуватись статтями 26, 28, частиною першою статті 40 КЗпП України /Режим доступу: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/322-08
Для того щоб мати документальне підтвердження невідповідності працівника виконуваній роботі, роботодавець повинен подбати, щоб працівник отримував завдання та надавав звіти про їх виконання.
Тобто той факт, що працівник не справляється з дорученою роботою, має бути документально підтверджено.
|
Питання №7120 |
nataliay
06/02/2019 × 14:17 | На додаток до питання №7117. Дякую за відповідь, але постало наступне питання. Тобто, відповідно до Вашої відповіді, облік читачів можна встановити відповідним розпорядчим документом місцевого рівня (наказом директора ЦБС або директора департаменту)? А як тоді заповнювати звітну форму 6-НК, якщо скажуть не вести облік обслужених читачів? Звідки брати цифру до графи "Кількість користувачів протягом
року"?
Відповідь. 1. Звертаємо Вашу увагу на п.2 відповіді на питання №7117. Ми наголосили, що розміри тарифних розрядів і коефіцієнтів з оплати праці, групи за оплатою праці визначаються відповідно до Наказу МКУ «Про впорядкування умов оплати праці працівників культури на основі Єдиної тарифної сітки» (від 18.10.2005 № 745, із змінами). При віднесенні централізованих бібліотечних систем до груп за оплатою праці враховуються загальна кількість користувачів бібліотек і кількість видачі документів за системою (бібліотекою) у цілому, включаючи показники філіалів.
Нам проблематично надати більш аргументовану відповідь на Вашу користь оскільки не відомо, яка АБІС використовується у Вашій системі, (чи впроваджено Модуль Циркуляції ?), яка структура філій затверджена у Положеннях про філії , чи кожна філія має комп’ютери з підключенням до Інтернету, на які НПА збирається спиратись Департамент культури, обґрунтовуючи облікову політику щодо користувачів бібліотек (ДСТУ ISO 2789:2016, Міждержавний стандарт ГОСТ 7.20-2000 «СИБИД. Библиотечная статистика», ДСТУ тощо.
2. Щодо заповнення форми звіту № 6-НК див. п.2.1. «Інструкції щодо заповнення форми звіту № 6-НК "Звіт про діяльність державних, публічних бібліотек, централізованих бібліотечних систем (ЦБС), що віднесені до сфери управління Міністерства культури і туризму України" .
|
Питання №7119 |
Nataliia
06/02/2019 × 14:03 | Доброго дня! Маю те ж питання, що і автор питання №7100. Прошу надіслати відповідь на електрону скриньку. Дякую.natalechka04@ukr.net
Відповідь.Відповідь надіслано 07.02.2019р. о 10.30. |
Питання №7118 |
Zoryana
05/02/2019 × 15:34 | Директор районної бібліотеки перебуває у декретній відпустці.Який період часу призначена особа може виконувати обов"язки директора ЦБ і безпосередньо свої посадові обов"язки з доплатою тільки у 30% від своєї ставки (бібліотекаря каталогізатора)
Відповідь. Статтею 105 Кодексу про працю України передбачено, що працівники можуть виконувати на тому ж підприємстві, в установі, організації поряд з своєю основною роботою, обумовленою трудовим договором, додаткову роботу за іншою професією (посадою) або обов’язки тимчасово відсутнього працівника без звільнення від своєї основної роботи.
У таких випадках проводиться доплата за суміщення професій (посад) або виконання обов’язків тимчасово відсутнього працівника, розмір якої встановлюється на умовах, передбачених у колективному договорі (ч. 2 ст. 105 КЗпП).
Міністерство праці та соціальної політики у листах від 2.12.2005 № 9942/0/14-05/018-17, від 26.05.2003 № 18-349 роз’яснює, що оскільки відсутнє законодавче визначення понять «суміщення професій», «розширення зони обслуговування» та «виконання обов’язків тимчасово відсутнього працівника», то з цих питань необхідно керуватись положеннями постанови Ради Міністрів СРСР «Про порядок і умови суміщення професій (посад)» від 04.12.1981 № 1145 та Інструкцією Держкомпраці, Мінфіну СРСР і ВЦРПС щодо застосування постанови Ради Міністрів СРСР від 4 грудня 1981 року № 1145 «Про порядок і умови суміщення професій (посад)» від 14.05.1982 № 53-ВЛ.
Зазначені нормативні акти продовжують діяти на території України відповідно до постанови Верховної Ради України від 12.09.91 № 1545-XII «Про порядок тимчасової дії на території України деяких актів законодавства Союзу РСР», якою встановлено, що до прийняття відповідних актів законодавства України на території республіки застосовуються акти законодавства Союзу РСР з питань, не врегульованих законодавством України, за умови, що вони не суперечать Конституції і законам України.
На цій підставі постанова про порядок суміщення професій (посад) та Інструкція з її застосування продовжують діяти в частині тих пунктів, які містять загальні норми і принципи цієї форми роботи працівників: визначення суміщення професій (посад), розширення зони обслуговування і збільшення обсягу робіт, виконання обов’язків тимчасово відсутнього працівника, а також перелік керівних працівників підприємств, яким зазначені доплати не можуть провадитись.
Виконання обов’язків тимчасово відсутнього працівника без звільнення від основних трудових обов’язків передбачає заміну іншого працівника, відсутнього у зв’язку з хворобою, відпусткою, відрядженням і з інших причин і за яким відповідно до чинного законодавства зберігається місце роботи (посада). Тобто, у разі відпустки по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку - на весь період відпустки.
Якщо посадовою інструкцією передбачене виконання обов’язків іншого працівника на час його відсутності, то такі обов’язки належать до його трудової функції і виконуються без видання окремого наказу та без доплати.
В інших випадках виконання обов’язків тимчасово відсутнього працівника допускається тільки за згодою працівника та за умови видання відповідного наказу.
Постановою Кабінету Міністрів України від 30 серпня 2002 року № 1298 (із змінами) «Про оплату праці працівників на основі Єдиної тарифної сітки розрядів і коефіцієнтів з оплати праці працівників установ, закладів та організацій окремих галузей бюджетної сфери» (абз. «а» пп. 3 п. 3) визначено, що доплата за виконання обов’язків тимчасово відсутніх працівників в бюджетній сфері встановлюється в розмірі до 50 відсотків посадового окладу (тарифної ставки) працівника, який виконує обов’язки тимчасово відсутнього працівника.
Зазначена доплата не встановлюються керівникам бюджетних установ, закладів та організацій, їх заступникам, керівникам структурних підрозділів цих установ, закладів та організацій, їх заступникам.
|
Питання №7117 |
nataliya
05/02/2019 × 15:28 | Доброго дня! Допоможіть, будь ласка у такому питанні. У міській ЦБС вводяться електронні формуляри (з повною відмовою від друкованих форм формулярів), і, відповідно, єдиний читацький квиток. Керівники Департаменту культури наполягають на веденні обліку тільки єдиних читачів, обгрунтовуючи це тим, що ми неправильно рахуємо одного читача декілька разів. Говорять, що це приписки. Тому, у програмі, яку запроваджено для ведення електронного формуляру, організовано облік наступним чином. Якщо читач записався в одну із 20-ти бібліотек-філій, інші бібілотеки, до яких може звернутися чей же читач, його вже бачать по базі записів і відобразити його як читача іншої бібілотеки-філії або іншого підрозділу бібілотеки вже не має можливості. А як же звітна форма 6-НК? Адже вона передбачає облік єдиних і обслужених читачів. Який вихід у нашій ситуації. Як організувати облік обслужених читачів у нашому випадку?.
Відповідь. 1.У вашій ЦБС впроваджується правильний облік зареєстрованих користувачів, який відповідає ДСТУ ISO 2789:2016 (ISO 2789:2013, IDT) "Міжнародна бібліотечна статистика".
2. Облік обслужених користувачів - це "рудимент" радянської системи, але він сьогодні ведеться паралельно з обліком зареєстрованих користувачів, оскільки показники з віднесення бібліотек до груп з оплати праці керівних працівників (наказ Мінкультури від 18.10.2005 № 745) встановлені саме за кількістю обслужених користувачів.
Порядок обліку зареєстрованих та обслужених користувачів визначається наказом по ЦБС (якщо відповідно до статуту/положення про ЦБС директор ЦБС наділений повноваженнями видавати накази, що регулюють роботу ЦБС) чи розпорядчим документом Органу управління (Департамент культури), якщо такі повноваження закріплені за керівником Департаменту культури.
|
Питання №7116 |
Nataliia 04/02/2019 × 08:42 | Доброго дня! Маю те ж питання, що і автор питання №7100. Прошу надіслати відповідь на електрону скриньку. Дякую.
Відповідь. Надішліть адресу ел. скриньки. |
Питання №7115 |
Anna 02/02/2019 × 16:29 | Хто має розробляти правила з охорони праці в бібліотеці – зав. бібліотеки чи начальник відділу культури? Дякую.
Відповідь. Роботодавець. Відповідно до ст. 13 ЗУ «Про охорону праці» (редакція від 20.01.2018 /Режим доступу: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2694-12 ) саме на роботодавця покладено: обов'язок розробляти і затверджувати положення, інструкції, інші акти з охорони праці, що діють у межах підприємства (далі - акти підприємства), та встановлюють правила виконання робіт і поведінки працівників на території підприємства, у виробничих приміщеннях, на будівельних майданчиках, робочих місцях відповідно до нормативно-правових актів з охорони праці, забезпечує безоплатно працівників нормативно-правовими актами та актами підприємства з охорони праці.
|
Питання №7113 |
Iren
31/01/2019 × 11:45 http://unalib.ks.ua | Доброго дня! Маю те ж запитання по УДК, що й автор питання №7092. Прошу надіслати відповідь на електронну скриньку. Дякую!
Відповідь. Відповідь надіслано 01.02.2019 о 13.00. |
Питання №7112 |
Ksenia 30/01/2019 × 16:43 | Прошу уточнити: хто має встановлювати режим роботи бібліотеки в ОТГ: колектив чи начальник відділу культури? Дякую.
Відповідь. Відповідно до підпункту 9 пункту «а» статті 30 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належить встановлення зручного для населення режиму роботи підприємств комунального господарства, торгівлі та громадського харчування, побутового обслуговування, що належать до комунальної власності відповідних територіальних громад.
Підпунктом 4 пункту «б» статті 30 вказаного Закону встановлено, що до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належать делеговані повноваження щодо встановлення за погодженням з власниками зручного для населення режиму роботи розташованих на відповідній території підприємств, установ та організацій сфери обслуговування незалежно від форм власності.
|
Питання №7111 |
Daryna 30/01/2019 × 16:29 | Шановні колеги! Чи можна перевести співробітника т.в.о. бібліотекаря 1категорії на вакантну посаду бібліотекаря 2 кат. Чи це є порушенням переводити на нижчу категорію, але постійну посаду. Дякую.
Відповідь. Переведення на іншу роботу на тому ж підприємстві, в установі, організації допускається тільки за згодою працівника. У роботодавця має бути документ, що засвідчує згоду працівника – власноруч написана працівником заява про переведення на іншу посаду (бібліотекаря 2 кат.). Про переведення на іншу посаду керівник бібліотеки видає наказ. Доцільно ознайомити працівника з наказом про переведення на іншу посаду під підпис та зазначити у цьому наказі дату переведення та розмір оплати праці, не обмежуючись посиланням на штатний розпис, та дату переведення.
У необхідних випадках укладається письмовий трудовий договір (або у випадках, передбачених законом, контракт) або вносяться зміни до раніше укладеного договору (контракту). Звертаємо увагу, що працівника слід ознайомити з відповідними істотними умовами праці на новій посаді (тобто посадовою інструкцією, правами й обов'язками за посадою тощо).
|
Питання №7110 |
Valentina 30/01/2019 × 13:16 | Доброго всім дня, шановні колеги! Чи можете чітко пояснити чиновникам-фахівцям в новостворених ОТГ хто такий завідувач сільської публічної бібліотеки і просто бібліотекар села такого-то. Тому що в ЦБС статус завідувача філії мали працівники з великою кількістю читачів (від 500 чол. і більше), що з огляду на те, що відштовхувались від радянських норм, також було неправильним. Але що було - то було і завідувачі мали 12-й розряд в оплаті праці. Всі інші сільські бібліотекарі з невеликою кількістю читачів називались в штатних розписах "бібліотекар села .....1-ї, 2-ї категорії" з оплатою праці згідно 9-10 розрядів. Тепер в кожній ОТГ губляться: який розряд дати, крім того, що вони опиняються поза 4-ю групою по оплаті праці. З Типовими нормами часу... згідні, але ж і різниця в обсязі роботи з кількістю користувачів в 700 чол. або в 250 - суттєва.
Відповідь. 1. Тарифні розряди чітко визначають відповідно до Наказу МКУ «Про впорядкування умов оплати праці працівників культури на основі Єдиної тарифної сітки» від 18.10.2005 № 745, у редакції від 23.06.2017). Посадові оклади завідувача бібліотеки з обсягом роботи нижче показників IV групи встановлюються на 10 відсотків нижче посадових окладів, передбачених для аналогічних працівників IV групи.
У бібліотеках з обсягом роботи нижче показників, передбачених для бібліотек IV групи, які є структурними підрозділами установи, підприємства або організації посадові оклади завідувачів установлюються на рівні посадових окладів бібліотекарів відповідної категорії, передбачених у табл. 1 додатка 3 до Наказу № 745.
Тарифні розряди за посадами інших бібліотечних працівників (провідних, I, II категорії бібліотекарів і бібліотекарів без кваліфікаційної категорії, бібліографів, методистів) передбачені таблицею 1 додатку 3 до Наказу № 745. Додатково див. пост на блозі «ПБ ОТГ» за січень 30, 2019 /Режим доступу: http://oth.nplu.org/.
2. Завдання, обов’язки, кваліфікаційні вимоги до посад завідувача бібліотеки , бібліотекарів зазначені у «Довідником кваліфікаційних характеристик професій працівників. Випуск 81 "Культура та мистецтво", затверджено наказом Міністерства культури і мистецтв України від 14.04.2000 р. N 168 (див. розділ сайту Бібліотечному фахівцю - «Матеріали», лінк «Довідкові видання» – «Бібліотеки в правовому полі»: http://profy.nplu.org/dwnld.php?lng=uk&delay=0&pg=2257).
3. На сьогоднішній день бібліотекар протягом року може реєструвати 700 користувачів, видавати 11 – 12 тис. пр. документів, писати акт на вилучення документів, поставити 3-6 виставок до державних свят, робити щоденну статистику та вважати, що така бібліотека є ефективною. В іншому випадку в бібліотеці може бути зареєстровано 400-300 користувачів, але бібліотека для спільноти стала простором для творчості та креативу дітей і молоді, майданчиком для комунікації і творення нових спільнот, навчальним центром для дорослих, соціальним центром суспільного життя громадян (див. Адаменко М. Публічна бібліотека і реалізація завдань соціальної політики : рек. тематика семінарів працівників район. і міських б-к . – Київ, 2017 /Режим доступу: http://profy.nplu.org/file/temat.pdf ), найдоступнішою базою знань про місцеву культуру й історію тощо (див. статтю Бояринової О. «10 можливостей публічних бібліотек у ХХІ столітті» /Режим доступу: https://day.kyiv.ua/uk/blog/kultura/10-mozhlyvostey-publichnyh-bibliotek-u-hhi-stolitti.
Якщо засновник бібліотек обирає шлях створення для населення умов щодо отримання сучасних, якісних і доступних бібліотечних послуг то варто мотивувати й стимулювати до цього бібліотечний персона і це шлях не заниження тарифних розрядів. Прагнення людини до поліпшення свого добробуту зумовлює необхідність збільшення трудового внеску, а отже, і збільшення кількості, якості та результативності праці.
|
Питання №7109 |
Olena 28/01/2019 × 15:54 | Буду вдячна за роз’яснення, як швидко знаходити відповіді на питання за їх номером? Шукала відповіді на питання 5870- згаяла купу часу . Дякую!
Відповідь. Відповідь. Скористайтесь Пошуком (колонка праворуч), а саме: вписуєте порядковий номер питання - 5870 → All contents → Запитання –відповіді → Пошук.
Операція займає максимум 10-15 сек.
|
Питання №7108 |
Raisa 28/01/2019 × 15:44 | Підкажіть, до яких органів влади можна звернутись щодо перевірки правильності нарахування заробітної плати? Буду дуже вдячна.
Відповідь. Заходи державного контролю за додержанням законодавства про працю проводяться інспекторами праці Держпраці та її територіальних органів у формі інспекційних відвідувань або невиїзних інспектувань відповідно до Порядку здійснення державного контролю за додержанням законодавства про працю, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26.04.2017 р. N 295 “Деякі питання реалізації статті 259 Кодексу законів про працю України та статті 34 Закону України “Про місцеве самоврядування в Україні” .
|
Питання №7107 |
oksana 27/01/2019 × 23:10 | Уточнення до питання № 7093. oksanna_z@ukr.net
Відповідь. Відповідь надіслано 30.01.2019р. о 10.40. |
Питання №7106 |
Olga 27/01/2019 × 18:15 | Доброго дня! Я навіть не знаю як сформулювати питання.Я працювала в бібліотеці на неповному окладі (0,75), це сільська бібліотека 350 книгокористувачів. 31 жовтня 2018р. була повідомлена про можливе вивільнення в зв*язку з реорганізацією.2 січня 2019р. мені була запропонована посада організатора культурно-дозвільної діяльності , на що я погодилася , бо не мала іншого виходу і написала заяву на переведення мене з бібліотекаря на цю посаду , так як бібліотека в якій я працювала вже не бібліотека , а пункт видачі книги. Але це ще не все, в сільському клубі (тепер вже народному домі) працювала теж людина на 0,75 ставки , яку скоротили , а мені додали ще й народний дім , та інші обов*язки , плюс до цього всього техробітниці нема і прибирати , топити теж повинна я, і вести крім цього ще гурткову роботу, і все це на 0.75 ставки. Посадових обов*язків керівництво ще не розробило. Один день треба відпрацювати у центрі культури , дозвілля , молоді та спорту .Може бути народний дім з пунктом видачі книги? Вибачте , за таке нерозбірливе питання , але воно є.З бібліотекаря зробили організатора культурно-дозвільної діяльності,об*єднали клуб і бібліотеку .
Відповідь. По-перше, пункт видачі літератури - це територіально відокремлений підрозділ стаціонарної бібліотеки, в якому працює її штатний працівник. Пункт видачі літератури не може належати народному дому. Наявність бібліотеки у структурі народного дому – це реально і відповідає діючому законодавству України. На які нормативно-правові документи посилається Ваше керівництво, здійснюючі подібну реорганізацію? По-друге, перевівшись на посаду організатора культурно-дозвільної діяльності Ви позбавляєтесь бібліотечних доплат та надбавок (за особливі умови роботи, бібліотечний стаж).
Нам не зрозуміло, яким чином працівник, зайнятий неповний робочий день (0,75 ст.) спроможній фізично виконувати обов’язки організатора культурно-дозвільної діяльності, бібліотекаря, прибиральника, кочегара? Відповідно до статті 105 Кодексу законів про працю України, працівникам, які виконують на тому ж підприємстві, в установі, організації поряд з своєю основною роботою, обумовленою трудовим договором, додаткову роботу за іншою професією (посадою) або обов’язки тимчасово відсутнього працівника без звільнення від своєї основної роботи, проводиться доплата за суміщення професій (посад) або виконання обов’язків тимчасово відсутнього працівника.
|
Питання №7105 |
natalia 23/01/2019 × 13:46 | Доброго дня! Уточнення до питання №7096: мова про те, чи може бібліотекар районної бібліотеки працювати на повну ставку, обслуговуючи 500 користувачів на рік а не 750, при цьому виконувати інші обов'язки (організація і проведення масових заходів, впровадження інноваційних технологій, індивідуальна робота з користувачами, робота з каталогами і картотеками - все, що визначено колом обов'язків по посадовій інструкції)? Дякую.
Відповідь. Окрім обслуговування користувачів (оформлення реєстраційних документів, перереєстрація, облік документів у формулярі, розстановка БФ) бібліотекар не лише може, але й має виконувати інші обов’язки. Навантаження по обслуговуванню 500 користувачів – цілком реальне. |
Питання №7104 |
Svitlana
22/01/2019 × 10:10 | Доброго дня!Працювала бібліотекарем районної біібліотеки протягом 18 років. Звільнилася з посади за власним бажанням. Після цього до виходу на пенсію ніде не працювала, В трудовій після запису про звільнення є лише запис про перебування на обліку в центрі зайнятості. Проживаю в сільській місцевості. Чи маю я право на пільги , які надаються бібліотечним працівникам(пенсіонерам) згідно Закону України "Про бібліотеки і біібліотечну справу"? Щиро дякую.
Відповідь. Відповідно до ст.30 Закону України «Про бібліотеки і бібліотечну справу» , працівникам бібліотек, які працюють у сільській місцевості та селищах міського типу, а також пенсіонерам, які раніше працювали у бібліотеках у цих населених пунктах і проживають у них, держава відповідно до законодавства забезпечує безоплатне користування житлом з опаленням і освітленням у межах встановлених норм.
Пільги на безплатне користування житлом з опаленням та освітленням, передбачені частиною другою цієї статті, надаються за умови, якщо розмір середньомісячного сукупного доходу сім'ї в розрахунку на одну особу за попередні шість місяців не перевищує величини доходу, який дає право на податкову соціальну пільгу у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.
Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 04.06.2015 No 389 (із змінами) затверджено «Порядок надання пільг окремим категоріям громадян з урахуванням середньомісячного сукупного доходу сім’ї» (режим доступу: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/389-2015-%D0%BF). Цей Порядок визначає механізм реалізації права на отримання пільг з оплати послуг за користування житлом (квартирна плата, плата за послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій), комунальних послуг (централізоване постачання холодної води, централізоване постачання гарячої води, водовідведення, газо -та електропостачання, централізоване опалення, вивезення побутових відході в), паливом, скрапленим газом, телефоном, а також послуг із встановлення квартирних телефонів (далі — пільги) залежно від середньомісячного сукупного доходу сім’ї осіб, які мають право на пільги згідно із законодавчими актами.
Для детального роз’яснення радимо звернутися до структурного підрозділу з питань соціального захисту населення.
|
Питання №7103 |
Svitlana95 17/01/2019 × 15:49 | Доброго дня! 1. Бібліотека середньої загальноосвітньої школи м. Львова обслуговує 658 учнів, 114 працівників. Чи можна завідувачу бібліотеки встановити 12 тарифний розряд? 2. У штатному розписі введено посаду завідувача бібліотеки - 12 тарифний розряд. Основний працівник пішов у відпустку у звязку з вагітністю та пологами. На час відпустки прийняли працівника, який має пів року стажу завідувача бібліотеки. Освіта вища непедагогічна (Політехнічний інститут). До 2006 року вчитель креслення за сумісництвом. Зараз успішно виконує у повному обсязі покладені на неї завдання та обов’язки (згідно з п. 11 Довідника кваліфікаційних характеристик професій працівників Випуск 1). Оплату відповідно до наказу мають проводити згідно 12 тарифного розряду. Чи правий бухгалтер, яка вимагає встановити 9 тарифний розряд, бо немає повної вищої освіти відповідного напряму підготовки (спеціаліст) та стажу роботи
за професією бібліотекаря ? Дякую.
Відповідь. 1. Посада завідувача бібліотеки вводиться до ЗНЗ за наявності 11 і більше класів (див. Типові штатні нормативи закладів загальної середньої освіти, затверджені Наказом Міністерства освіти і науки України 06.12.2010 № 1205, із змінами /Режим доступу: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z1308-10 ). Нам не зрозуміло скільки класів у Вашому закладі (658 учнів =?). Можемо лише зазначити, що при кількості класів від 5 до 10 може бути введена посада бібліотекаря на 0,5 ставки, при кількості 30 і більше класів – 1 посада бібліотекаря.
2. 12 тарифний розряд мають завідувачі бібліотек за 4 групою оплати праці. Бібліотека навчальних закладів I і II рівнів акредитації отримує 4 групу за оплатою праці за наявності від 3 до 4 тис. користувачів.
У бібліотеках з обсягом роботи нижче показників, передбачених для бібліотек IV групи, які є структурними підрозділами установи, підприємства або організації, посадові оклади завідувачів установлюються на рівні посадових окладів бібліотекарів відповідної категорії, передбачених у табл. 1 додатка 3 Наказу Міністерства культури і туризму України 18.10.2005 № 745, із змінами /Режим доступу: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z1285-05 .
Посада бібліотекаря ІІ категорії передбачає тарифний розряд від 8 до 10.
|
Питання №7102 |
Tetiana 17/01/2019 × 12:26 | Добрий день! Після створення в районі ОТГ, куда увійшли більшість сільських рад., була реорганізована ЦБС. З 28 бібліотек ЦБС - 20 були передані до ОТГ, в тому числі і центральна бібліотека. На базі переданих бібліотек була створена КУ "Бібліотека - .....". По кількості користувачів (9000 тис.) та книговидач КУ була віднесена позагрупою по оплаті праці ( Згідно додатку 7 наказу № 745 18.10.2005 р.). Чи можна ( згідно п.3 додатку 7 наказу № 745) встановити комунальній установі 4 групу по оплаті праці, так як за нею залишилось методичне керівництво для всіх бібліотек району, бібліотека веде активну проектну діяльність, проводить багато різноманітних масових заходів, активно втілює в роботу IT технології та інше. Дуже дякую!
Віднесення бібліотек, централізованих бібліотечних систем до груп за оплатою праці керівних працівників (підтвердження, підвищення або пониження групи) провадиться щорічно вищим органом управління, у безпосередньому підпорядкуванні якого вони перебувають.
Вищі органи управління можуть переводити підвідомчі бібліотеки, централізовані бібліотечні системи, віднесені до II-IV груп за оплатою праці керівних працівників, при досягненні високих показників за основними напрямками роботи, а також здійсненні методичного керівництва на одну групу вище порівняно з установленою за показниками без виділення на цю мету додаткових асигнувань на їх утримання.
|
Питання №7101 |
natalia 16/01/2019 × 09:39 | Доброго дня! До питання №7096. Ви рекомендуєте розрахунки щодо штатної чисельності працівників бібліотеки здійснювати відповідно Типових норм часу на основні процеси бібліотечної роботи. Але ж змін у законодавстві стосовно бібліотечної справи не було, група за оплатою праці керівних працівників ЦБС та встановлення тарифних розрядів відбувається згідно Наказу Міністерства культури №745 саме за кількісними показниками - читачі-книговидача. Як бути в такому випадку?Дякую!
Відповідь.Уточніть питання: мова йде про вивірений розрахунок навантаження на бібліотекарів чи збереження за будь-яку ціну групи за оплатою праці керівних працівників бібліотек ? |
Питання №7100 |
Olena
15/01/2019 × 14:44 |
Доброго дня!
Скажіть, будь ласка, чи є якісь нормативні документи щодо ведення паперових форм обліку. Наше нове керівництво вимагає від нас відмовитися від паперового каталогу, інвентарних книг, каталожних карток, сумарних книг і щоденників тощо.
Скажіть, на які сучасні нормативні документи щодо ведення бібліотечного обліку ми можемо посилатися. І чи є нові нормативні документи щодо списання літератури
Відповідь. Відповідь надіслано 17.01.19р. на Вашу ел. скриньку.
|
Питання №7099 |
nataliay
15/01/2019 × 14:15 | До питання №7098. Спеціалізованої автоматизованої інформаційної бібліотечної системи немає. Мова йде про розробку адаптованої програми, яка буде запроваджена тільки для однієї ЦБС.
Відповідь. 1. Очевидно, що вищезазначена програма має розробника. Виникає питання щодо авторських прав. 2. Будь яка бюджетна установа в Україні має працювати лише з ліцензійним ПЗ. Ліцензійне ПЗ бібліотеки отримують на певних умовах, які зазначаються у договорі, оскільки такий об’єкт не може використовуватися доки ви не отримаєте відповідних майнових прав. Види договорів, які дають таке право зазначено у ч.1 ст. 1107 ЦКУ. 3. Інвентарні книги, Книг сумарного обліку БФ – це документи сурової звітності. Термін їх зберігання - До ліквідації бібліотеки. Чи гарантуєте Ви збереження електронних документів на таку довготривалу перспективу? 4. Якщо Ви узгодите всі вищезазначені питання наша порада – здійснювати роздруківку Інвентарних книг і Книги сумарного обліку.Адже Електронний документ може бути створений, переданий, збережений і перетворений електронними засобами у візуальну форму. Візуальною формою подання електронного документа є відображення даних, які він містить, електронними засобами або на папері у формі, придатній для приймання його змісту людиною (ст. 5 ЗУ «Про електронні документи та електронний документообіг»). |
Питання №7098 |
nataliay 15/01/2019 × 12:02 | Доброго дня! Потрібна Ваша допомога. Чи можливо облік книжкового фонду ЦБС здійснювати у електронному вигляді, тобто, зовсім відмовитися від інвентарних та сумарних книг?
Відповідь. Уточніть, яку Автоматизовану бібліотечну інформаційну систему маєте (АБІС)? |
Питання №7097 |
Lesia
14/01/2019 × 13:04 | Доброго дня! Просимо надіслати на нашу електронну адресу cbsbook_obrobka@ukr.net відповідь на запитання № 7092. Дякуємо.
Відповідь.Відповідь надіслано 14.01.19р. о 16.00.
|
Питання №7096 |
natalia 11/01/2019 × 14:51 | Доброго дня! Підкажіть, будь ласка, згідно розрахунків за Типовими нормами часу на основні процеси бібліотечної роботи для повної ставки бібліотечного працівника районної бібліотеки скільки цей працівник повинен обслуговувати читачів - відвідувань - книговидачі? Дякую.
Відповідь. Бібліотечний працівник РБ може обслуговувати 300,400,500, 800 і т.п. користувачів. Окрім обслуговування бібліотекар має виконувати інші процеси щодо забезпечення бібліотечних процесів відповідно до профілю та технології однієї із виробничих ділянок (абонементу, ч/з і т.п.). Тобто, здійснювати: запис користувачів, щоденний статистичний облік, розстановку документів, популяризацію БФ (бібліотечні виставки, Дні нової книги), консультування, організацію (або брати участь) творчих заходів тощо. Пропонуємо проаналізувати посадову інструкцію працівника, а саме: уточнити його завдання і функції та відповідно до цього розраховувати навантаження по всім процесам.
Додатково див. відповідь на питання 7079.
|
Питання №7095 |
Valentina
11/01/2019 × 11:02 | Доброго дня! Наша ОТГ об'єднує 6 сільських громад. Загальна кількість населення становить 5600 осіб. Кількість обслужених користувачів сільськими бібліотеками становить 2600. Яким повинен бути штатний розпис публічної бібліотеки ОТГ? Дякую.
Відповідь. Штатний розпис бібліотеки складається відповідно до її Положення (статуту), виходячи з цілей і предмету її діяльності(визначаєте необхідність в нявності таких посад, як методист, бібліограф, бібліотекар по роботі з фондом тощо). Посадовий і чисельний склад визначається на основі розрахунків навантаження на працівників, згідно «Типових норм часу на основні процеси бібліотечної роботи» (затверджено Наказом Міністерства культури і туризму України 29.12.2008 N 1631/0/16-08). Типові норми передбачають всі напрями діяльності керівників та фахівців бібліотечної галузі (поповнення бібліотечного фонду; бібліотечну обробку та каталогізування документів; організацію БФ; надання послуг користувачам; надання довідково-бібліографічних послуг; соціокультурна діяльність, рекламу бібліотеки та бібліотечних послуг; роботу з організації праці та управління тощо). У діючому документі визначені всі складові діяльності ПБ з зазначеним часом на кожну операцію. Відповідно і по читачам навантаження на бібліотекаря може бути 200, 300, 500, 700 і т.п. Визначення навантаження вирішує питання щодо зайнятості бібліотекарів (режим нормального робочого часу, неповний робочий час, неповний робочий тиждень). |
Питання №7094 |
Svitlana 10/01/2019 × 10:51 http://http://library.iducz.dsns.gov.ua/weblib/page_lib.php | Доброго дня. Для створення електронної бібліотеки нашого закладу було встановлено програмне забезпечення "УФД/бібліотека". У класифікаторі "Праці викладачів" розміщуються електронні версії наукових статей співробітників Інституту. На даний час створено актуальні підкаталоги, де розміщено праці співробітників, які працюють. У процесі роботи відбуваються кадрові зміни. Працівники звільняються. Як правильно поступити із статтями (розміщених на час їх роботи в Інституті) цих працівників? (Заборони на їх розміщення (вилучення із класифікатору) зі сторони авторів не було). Дякую.
Відповідь. Відповідно до ч. 2 ст. 429 Цивільного кодексу України майнові права інтелектуальної власності на об'єкт, створений у зв'язку з виконанням трудового договору, належать працівникові, який створив цей об'єкт, та юридичній або фізичній особі, де або у якої він працює, спільно, якщо інше не встановлено договором.
Тобто, питання авторського права на службові твори викладачів можуть вирішуватися ЗВО шляхом укладання з викладачами авторських договорів, відповідно до яких майнові права на службові твори можуть належати спільно ЗВО та автору (як визначено ч. 2 ст. 429 Цивільного кодексу), або лише ЗВО.
Факт звільнення автора службового твору не позбавляє ЗВО майнових авторських прав на цей твір.
|
Питання №7093 |
oksana 09/01/2019 × 18:07 | Доброго дня! Маю те ж запитання по УДК, що й автор питання №7092. Прошу надіслати відповідь на електронну скриньку. Дякую!
Відповідь. Ви не вказали адресу ел. скриньки. |
Питання №7092 |
Alina
03/01/2019 × 09:23 | Доброго дня! Дякую за відповіді на питання №7086, №7087. Але прошу уточнення. Чи не могли б Ви написати, до яких галузей знань відносяться ті чи інші класи (розділи, підрозділи) УДК. Ознайомившись з напрацюваннями різних бібліотек, виявилось, що з цим є певні проблеми. Відповідь можна надіслати на ел. скриньку. Дякую!
Відповідь. Відповідь надіслано 09.01.19р. о 14.40. |
Питання №7091 |
Valentinа 01/01/2019 × 23:50 | З 2019 року ми впроваджуємо в бібліотеці платні послуги. Нам не зовсім зрозуміло, скільки залишків грошей ми маємо право тримати в бібліотеці. Потребуємо Вашої підказки. Заздалегідь вдячні.
Відповідь. Ліміт каси встановлюється та затверджується внутрішніми розпорядчими документами клієнта. Аналогічний порядок визначено п. 50 розділу V Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні, затвердженого постановою Правління Національного банку України від 29.12.2017 р. № 148 . Отже, бюджетна установа розраховує ліміт каси у порядку, передбаченому пунктами 50 та 52 розділу V Положення.
Додатково пропонуємо ознайомитись із Листом НБУ від 18.04.2018 p. № 50-0007/21863 /Режим доступу: http://search.ligazakon.ua/l_doc2.nsf/link1/LB18300.html .
|
Питання №7090 |
zoja 01/01/2019 × 07:24 | Доброго дня . Працюю в сільській бібліотеці ОТГна 0,75 ставки. 31.10.2018р. повідомлена розпорядженням про можливе вивільнення.На сесіі сільської ради затверджено тільки дві бібліотеки ОТГ, а бібліотека в якій я працюю переведена в статус " пункту видачі", в усній формі мені повідомили , що я залишаюсь працювати на 0,75 ставки , але плюс ще робота в сільському клубі, який буде називатись народним домом (де працювала людина на 0,75) і посада в мене буде називатись організатар культурних заходів , да, ще плюс уборка цих приміщень. Питання в чому , які в мене мають бути затверджені посадові інструкції , якщо я буду виконувати обов"язки трьох працівників:бібліотекаря , зав.клубом , техробітниці, опалювача , і як розприділити 30 годин в тиждень робочого часу , які я повинна відпрацювати?Р.S Дуже шкода , що бібліотеки нікому не потрібні.Щиро дякую.
Відповідь . 1. Нам не зрозуміла інформація щодо можливого вивільнення. Відповідно до вимог ст. 492 КЗпПУ, про звільнення у зв’язку зі скороченням чисельності або штату на підприємстві, в установі, організації працівники попереджаються не пізніше ніж за 2 місяці. Одночасно з попередженням про звільнення роботодавець пропонує працівникам іншу роботу на тому ж підприємстві — звісно, якщо така є. Насамперед пропонується робота за відповідною спеціальністю, а якщо такої роботи немає, — інша робота, яку працівник може виконувати з урахуванням стану здоров’я.
2. Неповний робочий час може встановлюватися як з ініціативи роботодавця, так і з ініціативи працівника за погодженням із роботодавцем. Наприклад, за основним місцем роботи Ви залишаєтесь бібліотекарем на пункті видачі бібліотеки… на 0,75 ст. (30 годин на тиждень). Відповідно, Ви отримуєте можливість укласти трудовий договір про роботу за зовнішнім сумісництвом ( на посаду організатора культурних заходів) на неповний робочий день (0,25 ст. = 10 год. на тиждень). Робота за сумісництвом відображається в табелі обліку робочого часу та оплачується пропорційно відпрацьованому часу. Факт укладення трудового договору на умовах сумісництва має бути відображений у заяві працівника та в наказі (розпорядженні) роботодавця. Щорічна відпустка за сумісництвом згідно Закону України «Про відпустки» надається одночасно з відпусткою за основним місцем роботи до настання шестимісячного терміну безперервної роботи у перший рік роботи на даному підприємстві.
3. Законодавством не обмежується кiлькiсть пiдприємств, установ, органiзацiй, де працiвник може працювати за сумiсництвом. Тому він може працювати на одному, двох або бiльше пiдприємствах. Нам важко спрогнозувати можливості сумісництва на посадах техробітниці, опалювача. Адже не зрозуміло, яку тривалість роботи передбачено для вищезазначених посад.
4. Власник або уповноважений ним орган розробляє та затверджує такий локальний правовий документ, як посадові ( для технічного персоналу робочі)інструкції, наявність яких є обов’язковим елементом на кожному підприємстві, в установі, організації.
Посадові інструкції регулюють організаційно-правовий статус працівників і визначають їхні конкретні завдання та обов’язки, права, повноваження, відповідальність, знання та кваліфікацію, потрібні для забезпечення ефективної роботи.
|
Питання №7089 |
Elyzaveta 31/12/2018 × 15:04 | Прошу підказки. У Сумарній книзі було допущено помилку в підрахунках. Як правильно виправити?
Відповідь. Помилки в первинних документах, облікових регістрах і звітах, що створені ручним способом, виправляються коректурним способом, тобто неправильний текст або цифри закреслюються і над закресленим надписується правильний текст або цифри. Закреслення здійснюється однією рискою так, щоб можна було прочитати виправлене. Виправлення помилки повинно бути обумовлено надписом «виправлено» та підтверджено підписами осіб, що підписали цей документ, із зазначенням дати виправлення.
|
Питання №7088 |
Svitlana 28/12/2018 × 07:37 | В нашій ЦБС рішенням районної ради скорочено посаду заступника директора ЦБС по роботі з дітьми. В штаті районної бібліотеки залишились два бібліотекарі. Чи можливе надалі існування районної бібліотеки для дітей без посади керівника? Чи законно буде на основі рішення районної ради районну бібліотеку для дітей перевести у відділ по обслуговуванню користувачів - дітей ЦРБ для дорослих?. Чи потрібно для цього згоду Міністерства? Дякую. З Новим роком!
Відповідь . Ви мали отримати певний наказ (про скорочення штату, зміну істотних умов праці, об'єднання , приєднання або ліквідацію бібліотеки тощо). Без першоджерела (копії відповідного наказу) нам важко надати об’єктивну відповідь. Пропонуємо надіслати копію наказу на ел. скриньку: method@nplu.org .
|
Питання №7087 |
Zoya 27/12/2018 × 09:47 | Доброго дня!Бібліотека центральна района.Питання - за якими галузями зоповнювати щоденники роботи в масовій бібліотеці згідно УДК?Дякую за відповідь.
Відповідь . 1. Розділ III. Формування і використання бібліотечних фондів статзвітності за формою N 6-НК не передбачає розподіл документів за галузями знань.
2.Відповідно Інструкції з обліку документів, що знаходяться в бібліотечних фондах (затверджено Наказом МКТ України 03.04.2007 N 22) у Книзі сумарного обліку бібліотечного фонду розподіл документів за змістом здійснюється за рішенням бібліотеки.
3. Маєте самостійно прийняти методичне рішення щодо обліку документів бібліотечного фонду за галузями знань (у Книзі сумарного обліку БФ, ІІ ч. Щоденника роботи)враховуючи систематизацію документів за УДК.
|
Питання №7086 |
Anton 26/12/2018 × 17:35 | Чи є актуальним розподіл БФ за змістом в щоденнику роботи бібліотеки? Дякуємо.
Відповідь. Відповідно до ІНСТРУКЦІЇ з обліку документів, що знаходяться в бібліотечних фондах (затверджено Наказом МКТ України від 03.04.2007 N 22), у Книзі сумарного обліку бібліотечного фонду розкриття бібліотечного фонду за змістом здійснюється за рішенням бібліотеки. Маємо приклади бібліотек, які відмовились від галузевого (за змістом) обліку бібліотечного фонду як у Книзі сумарного обліку, так і у розподілі книговидачі за галузями знань у Щоденниках роботи бібліотеки.
На нашу думку в бібліотеках, де відсутня автоматизація процесу книговидачі, відмова від обліку БФ та книговидачі за змістом – передчасна. Такий підхід позбавляє можливості проведення більш якісного аналізу використання БФ. Як варіант розгляньте облік БФ та книговидачі за певними розділами. Саме аналіз обертаності певних розділів БФ дозволить простежити інтенсивність використання окремих розділів БФ, виявити їх активну або пасивну частини тощо.
|
Питання №7085 |
Daryna
23/12/2018 × 13:34 | Прошу пояснити, як вносяться зміни у трудову книжку, якщо змінено назву бібліотеки? Дякую.
Відповідь. У пункті 2.15 Інструкції про порядок ведення трудових книжок працівників (затверджено Наказом Міністерства праці України, Міністерства юстиції України, Міністерства соціального захисту населення України від 29.07.93 N 58/див. редакцію від 27.07.2018 : http://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0110-93 ) зазначено, як саме потрібно діяти у разі зміни назви підприємства: Якщо за час роботи працівника назва підприємства змінюється, то про це окремим порядком у графі 3 трудової книжки робиться запис: "Підприємство таке-то з такого-то числа переіменоване на таке-то", а у графі 4 проставляється підстава перейменування - наказ (розпорядження), його дата і номер.
|
Питання №7084 |
Tetyana
21/12/2018 × 15:14 | Уточнення до питання 7083. Кількість користувачів сільської бібліотеки складає 670 чол. Кількість відвідувань бібліотеки 4700, кількість відвідувань масових заходів 650. Читального залу немає.
Відповідь. Відповідь надіслано на Вашу ел. скриньку 27.12.18р.о 14.00.
|
Питання №7083 |
Tetyana
21/12/2018 × 13:26 | Уточнення до питання №7079. Доброго дня! Уточніть, будь ласка, як розраховується норма на обслуговування користувачів? Ми використовуємо норму на обслуговування одного користувача - 6 хв і множимо її на кількість відвідувань (вирахувавши відвідування масових заходів). Дякую!
Відповідь. Враховуючи, що бібліотека обслуговує 500 користувачів, прошу уточнити кількість відвідувань за рік (без відвідувань творчих заходів), кількість користувачів ч/з та кількість посадочних місць у ч/з. |
Питання №7082 |
Olena 20/12/2018 × 10:35 | Чи має бібліограф навантаження по читачам?
Відповідь. На сьогоднішній день однозначної відповіді не існує. Пропонуємо перечитати посадову інструкцію Вашого бібліографа.
|
Питання №7081 |
Lina
18/12/2018 × 07:52 | Уточнення до запитання 7080. На ОУНБ подавалася щорічна форма державної статзвітності - 6-нк загальна, на обидві філії разом, але одна з філій ( дитяча) подавала форму 6-нк окремо в обласну дитячу бібліотеку тільки на свій БФ
Відповідь . Ми зрозуміли, що бібліотеки у 2000 році були об’єднані в одну філію. Підтвердженням цього мають бути відповідні зміни до Статуту (або Положення) про ЦБС. Не зрозуміло, чому постало питання відокремлення БФ ?
Пропонуємо провести інвентаризацію БФ. Виявлені при інвентаризації розбіжності між фактичною наявністю активів і зобов’язань і даними бухгалтерського обліку регулюються ЦБС відповідно до Положення про інвентаризацію активів та зобов’язань (затверджено Наказом Міністерства фінансів України від 02.09.2014 № 879 /Режим доступу: https://законодавство.com/minfin-ukrajini/nakaz-vid-02092014-879-pro-zatverdjennya-308054.html ). /blockquote>
|
Питання №7080 |
Lina
14/12/2018 × 15:52 | Шановні колеги! В 2000 році в ЦБС було об'єднано БФ двох окремих філій: дитячої і юнацької бібліотек, ВК і О ЦБС літератури звітував в ОУНБ і надавав показники загального фонду об'єднаних філій, проте кожна філія вела облік БФ окремо. Коли постало питання відокремлення БФ кожної філії, було виявлена помилка працівника ВКіО літератури який уже не працює. Тепер у ЦБС і ОУНБ показники фондів різняться. Як виправити ситуацію?
Відповідь . Просимо уточнити : чи заповнювали обидві філії щорічну форму державної статзвітності - 6-нк ? |
Питання №7079 |
olga 14/12/2018 × 15:46 | Доброго дня. Розрахувавши, відповідно до Типових норм часу на основні процеси бібліотечної роботи (наказ №1631 від 29.12.2008 р.), витрати робочого часу працівника сільської бібліотеки, в якій обслуговується 500 користувачів, ми отримали наступні розрахунки:витрати фонду робочого часу працівника складає 3341 година. Бюджет робочого часу на 1 працівника становить 1994 години на рік, віднявши від цієї кількості годин відпустку, лікарняні, невиробничі витрати, - залишається 1562 години чистого бюджету часу на виробничі процеси. Решта 1799 годин - це залишок часу бібліотекаря. Чи правильно ми розуміємо - щоб отримати повну ставку бібліотекар може обслуговувати 350 користувачів на рік, а якщо бібліотека обслуговує 500 користувачів, то має бути як мінімум 1,5 ставки бібліотечних працівників? Дякую!
Відповідь . Ви помилились в розрахунках. Наприклад , комплексна норма обслуговування одного користувача-дорослого = 6 хв. Якщо в сільській-філії 500 користувачів, то на рік процес обслуговування = 100 годинам, розстановка БФ (12000 пр. на 1 бібліотекаря) =200 год., підготовка 1 Акту на вилучення зношених документів (приблизно на 300пр.) = 12 год. Далі потрібно розрахувати навантаження по: обробці документів, веденню каталогів і картотек, соціокультурній роботі (у т.ч. процес комунікації із стейкхолдерами), наданню довідково-бібліографічних послуг, роботі з організації праці та управління, підвищенню кваліфікації і т.п. Ви маєте вийти на 1994 години. |
Питання №7078 |
Ira 11/12/2018 × 09:56 | Прошу пояснити, що передбачає зміна істотних умов праці для бібліотекарів, якщо залишаєшся на посаді бібліотекаря? Дякую.
Відповідь . При зміні істотних умов праці посада, яку обіймає працівник залишається у штатному розписі, можуть бути змінені умови трудового договору – розмір оплати праці, тривалість робочого часу, режим роботи тощо.
|
Актуальна інформація
Вітаємо шановних відвідувачів на сайті, який супроводжує науково-методичний відділ Національної бібліотеки України імені Ярослава Мудрого (НБУ ім. Ярослава Мудрого). Наш відділ є науково-методичним та інформаційно-консультативним центром для публічних бібліотек України, а також співпрацює з бібліотеками різних типів і форм власності.
Пам'ятайте, що наповнення цього сайту - наша спільна робота. Якщо Ви маєте матеріали, що можуть зацікавити бібліотечну спільноту, або бажаєте підняти актуальну тему - чекаємо Ваших пропозицій на адресу method@nplu.org.
Шановні колеги! Якщо у вас змінилися реквізити (адреса, e-mail, URL, телефон тощо) надішліть повідомлення для відповідних коректив на сторінці сайту „Бібліотеки України”.
| Вітаємо
For Librarians
Библиотекарю
Пошук
Голосування
|