Розділи сайту
Мастрід
Нове на сайті
Інформація від майстра
Відвідувачі
|
Запитання-відповіді
Питання №783 |
Natali 04/05/2010 × 22:40 | Працюю завідуючою сільської бібліотеки - філії. Робочі години з 8 до 17год. З червня бібліотеки нашої ЦБС переходять на їнший графік роботи - з 10 до 19 год. Я маю двох неповнолітніх дітей 3-х. і 8 років. Чи є у мене законні підстави працювати за звичайним графіком. Дякую.
Графік роботи бібліотеки затверджує засновник, який при цьому має врахувати, що бібліотека повинна працювати так, щоб графік її роботи на 30% не збігався із загальноприйнятим. Це продовжений робочий день та робота в один з вихідних днів для населення. Саме це і є «особливими умовами роботи» за які працівники публічних бібліотек отримують 50% доплату. Наявність двох неповнолітніх дітей є лише підставою для додаткової оплачуваної відпуски.
|
Питання №782 |
INGA 01/05/2010 × 20:34 | Скажіть, будь ласка, яку відповідальність несе за собою прихована недостача,яка була виявлена при співставленні акту недостачі з інвентарною книгою? Дякую.
Поясніть, будь ласка, що означає "прихована недостача". |
Питання №781 |
Olena 30/04/2010 × 13:31 | Шановні колеги! У ДЕСТі 7.20-2000 "Біб. статистика" п.10.2 вказано, що видані документи можуть бути зареєстровані у різних видах документів, що прийняті в бібліотеці.Чи означає це, що видані документи можно не записувати, наприклад, у читацький формуляр, а реєструвати тільки на книжковому формулярі? Дякую.
Це означає, що є різні форми обліку видачі літератури, які мають бути чітко прописані та затверджені в Правилах користування бібліотекою. Вони розробляються кожною бібліотекою згідно Типових правил користування бібліотеками в Україні, затвердженими наказом МКМ України № 275 від 05.05.99 р. (із змінами) Так, у п. 3.4 визначено, що "Кожний документ, виданий на абонементі, фіксується в читацькому формулярі і підтверджується підписом користувача". В читальному залі інколи реєструють видачу тільки на книжковому формулярі (але це обов’язково треба робити при видачі на кожному книжковому формулярі), а в читацький формуляр записують загальну кількість виданих документів (книги та періодичні видання) з повним шифром. Проте, щоб не виникали непорозуміння і у цьому випадку варто мати підпис читача на книжковому формулярі.
Рекомендуємо також див. Типові норми часу на основні процеси бібліотечної роботи, затверджені наказом МКТ України 29.12.2008 №1631/0/16-08 http://profy.nplu.org/articles.php?lng=uk&pg=83 п. 4.1 "Обслуговування користувачів".
|
Питання №780 |
Lina 30/04/2010 × 12:48 | Здравствуйте!
Подскажите, пожалуйста, как учитывать книговыдачу во время проведения массового мероприятия в такой ситуации: не все посетители мероприятия являются читателями библиотеки (т.е. не имеют чит. формуляра), но в ходе проведения мероприятия книги им фактически выдавались. Эта выдача зафиксирована только в паспорте мероприятия. Чем еще она должна быть подтверждена?
Спасибо.
В ДСТУ 7.20-2000 "Бібліотечна статистика" (додаток до п. 13 "Облік заходів") зазначено "Додатково в прийнятій документації (або БД) ведеться облік експонованих і виданих документів, а також учасників заходів". |
Питання №778 |
myroslava 23/04/2010 × 14:17 | Чому неможливо прочитати на сайті матеріали збірника "Примірна тематика семінарів для районних бібліотек"
Перевірили. Матеріали розкриваються і читаються. |
Питання №777 |
ura 23/04/2010 × 13:55 | Добрий день! Про що йде мова у наказі Мінкультури від 1.04.2010р № 169/0/16-10. Які документи віднесено до рідкісних і цінних видань у бібліотеках сфери управління МКТ. Як зробити інвентаризацію фондів рідкісних і цінних видань. Дякую.
1. У наказі МКТ України "Про посилення контролю за збереженням та використанням фондів рідкісних і цінних видань у бібліотеках сфери управління МКТ" № 169/0/16-10 від 1.04.2010 йде мова про наступне:
Керівникам національних та державних бібліотек сфери МКТ України:
– до 1 травня 2010 року вжити заходів щодо посилення контролю за збереженням та використанням фонду рідкісних і цінних видань;
– до 1 липня 2020 року провести позапланову інвентаризацію фондів рідкісних і цінних видань.
Про результати проведеної роботи поінформувати МКТ в установленому порядку.
2. Визначення щодо рідкісної книги, стародруку, фонду рідкісних і цінних видань містять наступні джерела:
Библиотечная энциклопедия / Рос. гос. б-ка. – М. : и-во "Пашков дом", 2007. – 1300 с.
Книговедение : энциклопедический словарь. – М. : Сов. энциклопедия, 1982. – 664 с.
Ковальчук Г.І. Книжкові пам’ятки (рідкісні та цінні книжки) в бібліотечних фондах. – К. : НБУВ, 2004. – 644 с.
Книга : энциклопедия. – М. : Большая рос. Энциклопедия, 1999. – 800 с. : ил.
Бібліотека самостійно розробляє профіль комплектування фонду рідкісних і цінних видань, з урахуванням чинного законодавства в галузі бібліотечної справи, стандартів, статуту бібліотеки тощо. В документі визначаються основні критерії відбору рідкісних і цінних документів.
3. Інвентаризація фондів рідкісних і цінних видань проводиться згідно загальних правил проведення переобліку, проте терміни проведення значно коротші (щороку).
|
Питання №776 |
galuna 23/04/2010 × 13:38 | Здравствуйте, окажите пожалуйста помощь в поиске: где можно найти 1.Положение совета при директоре. 2. Положение о краеведческой работе.
С уважением директор ЦГБ им. Белинского г. Харькова
Фисенко Галина Васильевна
Типового положення про раду при директорі не існує, кожна бібліотека розробляє такий документ самостійно. Затверджує його директор ЦБС.
Положення про краєзнавчу роботу бібліотек системи Міністерства культури і мистецтв України, затверджене наказом Міністерства культури і мистецтв України № 314 від 11.06.96 р. містить, зокрема методичний посібник, підготовлений Національною історичною бібліотекою України "Краєзнавча діяльність бібліотек" (К., 2002. – 197-203 с.).
Крім того, електронний варіант Положення розміщений в інтернеті (потрібно задати пошук за ключовими словами).
Див. також відповіді 147 та 174.
|
Питання №775 |
ura 23/04/2010 × 12:31 | Добрий день! Будь ласка, підкажіть як організувати в бібліотеці портфоліо,його методику організації.
Дякую!
Уявіть собі, що Ви ідете на прийом до високого посадовця чи потенційного спонсора, і маєте розказати про свою бібліотеку. Тому варто підготувати інформативний матеріал, який доречно оздобити кількома фотографіями, звичайно не з порожнім читальним залом чи абонементом. Це 4-5 сторінок, на яких цікаво розповісти про стратегію діяльності бібліотеки, наскільки вона затребувана у громади, задіяна у важливих проектах, має гарних партнерів, як її робота висвітлена у засобах ЗМІ. Остання сторінка традиційно запрошує до співпраці з бібліотекою. |
Питання №771 |
Svitlana 22/04/2010 × 15:10 | Доброго дня!
Підскажіть, будь ласка, на якому сайті можна знайти планування роботи відділу комплектування?
Пропонуємо самостійно знайти потрібну інформацію за ключовими словами, скориставшись безмежними можливостями мережі інтернет. |
Питання №770 |
Mariya 21/04/2010 × 18:09 | Зараз працюю зав.шкільної бібліотеки, до цього працювала просто бібліотекарем. Маю вищу бібліотечну освіту і стаж 12 років. До цього моменту мене жодного разу не відправляли на курси і не атестували. Закінчила інститут в 1997 році, через 2 роки пішла в декретну відпустку, а коли вийшла через 3 роки, посада бібліотекаря скоротилась і я звільнилась. Деякий час не працювала за професією, а тепер хочу пройти перепідготовку і атестацію одразу на вищу категорію. Підкажіть, будь ласка, чи маю я право після курсів і атестації на встановлення вищої категорії (провідний бібліотекар)? Мені в школі говорять, що я повинна здавати спочатку на ІІ, потім на І
категорію, а вже потім на вищу. Але згідно з положенням про атестацію бібліотечних працівників, якщо я працюю більше 1 року і маю повну вищу освіту, я можу отримати категорію провідного бібліотекаря за результатами атестації. Може я не правильно зрозуміла написане?
Шановна п. Маріє! Ми вже відповідали на це запитання (див. № 765, а також відповідні підрозділи "Консультацій"). |
Питання №769 |
Nadija 21/04/2010 × 14:31 | Чи може райВНО зняти категорію з працівника шкільної бібліотеки, якщо перед цим вона займала посаду провідного бібліотекаря у районній ЦБС? (Освіта вища бібліотечна, стаж бібл. роботи понад 20 років). Зараз вона має категорію бібліотекар (9 розряд). Їй закидають те, що вона не пройшла атестацію, до речі, не зі своєї провини. Чи враховується те, що працівник уже двічі з 2004 року проходив курси перепідготовки у системі освіти?
В "Положенні про проведення атестації працівників підприємств, установ, організацій та закладів галузі культури», затвердженого наказом МКТ України від 16.07.2007 № 44, ми не знайшли підтвердження того, що працівнику, який не пройшов атестацію, має бути знижений тарифний розряд.
Зважаючи на особливості оплати праці шкільних бібліотекарів, радимо з цим запитанням звернутися на сайт профспілки працівників освіти і науки України: http://www.pon.org.ua/.
|
Питання №767 |
lara 20/04/2010 × 09:19 | Прошу вашої підказки з приводу написання великої букви в аналітичному бібліографічному описі нормативно - правових актів. Наприклад, яка буква має бути в написанні постанов, розпоряджень, указів, законів України. Літопис журнальних статей дає тільки велику букву, тоді як на сайтах Національних бібліотек зустрічаються описи з малої, як у гості. Ще питання з приводу написання скорочень років в ключових словах: рр., РР., Р., р. Також цікавить написання інтервалів, чи допускається в ключових словах писати- 1922-24 рр., чи 1922-1924рр.
Бібліографуюча установа може прийняти своє методичне рішення щодо написання великої букви в аналітичному бібліографічному описі.
Згідно ДСТУ 3582-97 "Інформація та документація. Скорочення слів в українській мові у бібліографічному описі. Загальні вимоги та правила", слово рік (роки), коли воно зустрічається біля цифр, скорочується як р. (рр.).
Щодо написання в ключових словах років, доцільніше повністю писати усі цифри, як от: 1922-1924 рр.
|
Питання №766 |
nataliya 19/04/2010 × 23:10 | Добрий день. Допоможіть будь ласка. В мене 35 років бібліотечного стажу, але маю середню спеціальну освіту (уч-ще культури, бібліотекар). Три роки займаю посаду зав. відділу в міській бібліотеці, неодноразово проходила курси підвищення кваліфікації, за період керування відділом ніяких нарікань, претензій від керівництва не було, відділ завжди виконує план. Попереду проведення чергової атестації. Чи можу я займати дану посаду й надалі (в разі успішного проходження атестації), чи відсутність вищої освіти передбачає обов’язкове переведення на іншу посаду (пониження)? Дякую.
Згідно п. 4.6 «Положення про проведення атестації працівників підприємств, установ, організацій та закладів галузі культури», затвердженого наказом МКТ України від 16.07.2007 № 44, атестаційна комісія може підтвердити, що працівник:
"відповідає займаній посаді; відповідає займаній посаді за умови виконання рекомендацій комісії з повторною атестацією через рік; не відповідає займаній посаді".
Крім того, зверніть увагу на п. 11 "Довідника кваліфікаційних характеристик" (http://posada.com.ua/useful/employer/5/41/).
Якщо Ви у повному обсязі виконуєте покладені на вас завдання і обов'язки, то остаточне рішення щодо займаної посади залежить від керівника бібліотеки.
У всякому випадку, ми не зовсім зрозуміли, чому Ви отримавши цю посаду та пропрацювавши протягом трьох років, не можете займати її і далі.
|
Питання №765 |
Mariya 19/04/2010 × 19:04 | Доброго дня! Підкажіть,будь ласка, чи маю я право на встановлення категорії "провідний бібліотекар", якщо маю повну бібліотечну освіту, стаж за професією 12 років, але раніше не проходила атестацію.
Встановлення вищої категорії залежить від багатьох чинників, зокрема Штатного розпису (наявність вакантної посади), рішення керівника бібліотеки, а також від рішення кваліфікаційної комісії за результатами атестації.
При цьому слід керуватись вимогами до посади провідного бібліотекаря згідно "Довідника кваліфікаційних характеристик професій працівників". Вип.81. "Культура та мистецтво», затвердженого наказом МКТ України від 14.04. 2000 р. №168 за погодженням з Міністерством праці та соціальної політики України.
|
Питання №764 |
iryna 19/04/2010 × 16:48 http://www.vspu.edu.ua/web_bibl/ | Доброго дня! Підкажіть будь-ласка який авторський знак правильно поставити на книгу українською мовою з назвою на латиниці наприклад "Fatum" Дякуємо
F 27 (за двозначними авторськими таблицями для іноземних мов). |
Питання №763 |
Olga 19/04/2010 × 13:44 | Шановні колеги!
Як згідно ГОСТУ 7.1-2006 скласти бібліографічний опис для каталогів матеріалів сесії Верховної Ради України . Дякуємо.
Приклад бібліографічного опису для каталогів матеріалів сесії Верховної Ради України:
Україна. Верховна Рада (2006-2007). Сесія (3).
Верховна Рада України п'ятого скликання : третя сесія : стеногр. звіт. – К. : Парлам. вид-во, 2007 –
Т. 6 : 6 лютого – 16 березня 2007 року. – 2008. – 908 с. – Текст укр., рос. – ISBN 978-966-611-623-2.
|
Питання №762 |
natali 12/04/2010 × 12:46 | Добрый день. Скажите, пожалуйста, играет ли какую-либо роль красный диплом (раньше была доплата). Я работаю по специальности в библиотеке, стаж 20 лет. Заранее благодарю.
Серед переліку можливих доплат (за вислугу років і т.і.), ми не знайшли згадки про червоний диплом. |
Питання №761 |
Julia 12/04/2010 × 11:24 | Доброго дня!
Бібліотекар був прийнятий на роботу 1 серпня. З якого місяця, через відповідний термін, йому буде призначатись доплата за вислугу років?
Згідно п. 5 постанови "Про затвердження Порядку виплати доплати за вислугу років працівникам державних і комунальних бібліотек" від 22 січня 2005 р. N 84 "Доплата виплачується працівникам бібліотек з дня прийняття на роботу у разі наявності стажу, який дає право на її одержання". Тобто з 1 серпня.
|
Питання №760 |
skarlet_71 09/04/2010 × 10:33 | Шановні колеги!
Всі джерела, які ми продивилися, дають рік заснування 1894, а рік відкриття 1895. Тому ми засумнівалися у святкуванні ювілейної дати.
Бібліотечна Україна. Довідник. - К: АБРИС,1996. - С.381.
Вивчення історії обласної бібліотеки. Метод. рекомендації. - К.:Державна бібліотека України, 1993. - С. 6.
А на сайті ПОУНБ ім. Котляревського надається інформація про дату відкриття 10 ківтня 1895 року та дату заснування 1894 рік.
Якщо писати історію своєї бібліотеки, яку дату необхідно святкувати.
Дякуємо!
Не розуміємо сенсу питання. Пропонуємо самостійно визначитись з датою ювілею.
Також радимо ознайомитися з Указом Президента України "Про впорядкування відзначення пам'ятних дат і ювілеїв" № 1116/95.
|
Питання №759 |
olena 08/04/2010 × 13:00 | Доброго дня! Яка бібліотека розписує ноти в ІРБІС.
Більшість обласних бібліотек України працює в системі ІРБІС.
Просимо колег, які мають досвід опису нотних видань в системі ІРБІС, відгукнутися.
|
Питання №758 |
skarlet_71 08/04/2010 × 11:37 | Шановні колеги!
На Вашому сайті у розділі "Ювілеї", написано що ПОУБ ім. І.Котляревського була заснована у 1895. А згідно довіднику "Бібліотечна Україна" рік заснування є 1894. Просимо уточнити цей факт.
Дякуємо!
Якщо Ви знаєте більш уточнені дані, повідомте нам з посиланням на першоджерело. |
Питання №757 |
Yana 07/04/2010 × 21:30 | Шановні колеги! Скажіть будь-ласка чи не можна на сайті обласної бібліотеки знайти таблиці класифікації ( рубрикатор) до СКС? Зазделегідь вдячна вам.
Класифікаційні таблиці діляться на: ББК, УДК, Рубрикатор тощо.
Публічні бібліотеки складають СКС користуючись таблицями ББК.
В нашій бібліотеці СКС складається за Таблицями ББК для наукових бібліотек.
|
Питання №756 |
Svitlana 06/04/2010 × 16:27 | Доброго дня. 1. Завідувач шкільної бібіліотеки несподівано померла 15.01.2010. 20.01.2010 призначено завідувача бібілотекою за сумісництвом. Які повинні бути дії поетапні адміністрації? Багато книжок немає. 2. Чи укладається з завідувачем бібліотекою договір про повну матеріальну відповідальність?
Адже сфера застосування договорів є обмеженою, тобто такий договір не можна укладати з
будь-яким працівником. На сьогодні в Україні є чинним Перелік посад і робіт
№447/24. Цей документ містить вичерпний перелік посад та робіт,
які заміщуються або виконуються працівниками, з якими можна укласти договір про
повну відповідальність. Договори, укладені з працівниками, які не обіймають
вказаних посад (не виконують робіт), є нікчемними і не тягнуть юридичних
наслідків.
Так, у переліку немає посади завідувача бібілотекою. Дякую.
1. Провести інвентаризацію.
Щодо порядку організації та проведення інвентаризації див. Інструкцію з інвентаризації матеріальних цінностей, розрахунків та інших статей балансу бюджетних установ, затвердженою наказом Державного казначейства України від 30.10.1998 № 90, де у п. 1.9 вказано, що "при зміні матеріально відповідальних осіб (на день прийняття-передачі справ) проведення інвентаризації є обов'язковим".
Виявлена в результаті інвентаризації недостача матеріальних цінностей, списується на основі Типової інструкції про порядок списання матеріальних цінностей з балансу бюджетних установ, затвердженою наказом Державного казначейства України та Міністерства економіки України №142/181 від 10.08.2001 №142/181 (зокрема, зверніть увагу на п. 9-12). Акти про списання складаються за Типовою формою № ОЗ-5 (бюджет).
2. Щодо другого питання, то Ви правильно міркуєте.
Див. також статті Н. Розколупи в "Бібліотечній планеті":
"До проблем обліку бібліотечних фондів" (2006. – № 2. – С. 11-14) http://profy.nplu.org/!site/publication/lp-32.pdf,
"Юридична консультація" (2008. – № 4. – С. 35-36) http://profy.nplu.org/file/lp-42.pdf.
|
Питання №755 |
irina 06/04/2010 × 11:40 | Шановні колеги! Скажіть,будь ласка,чи можна вести вибіркову статистику на абонементі публічної бібліотеки, якщо було прийнято відповідне методичне рішення на дирекції бібліотеки .
Рекомендуємо користуватись державними стандартами та інструктивно-методичними рекомендаціями, а не «методичними рішеннями, прийнятими на дирекції бібліотеки. Звичайно у випадку, якщо ви не бажаєте отримувати зарплату "вибірково". |
Питання №754 |
ELENA 02/04/2010 × 15:33 | Шановні колеги! Питання щодо ведення бібліотечної статистики книговидач у бібліотеках ЦБС. У "Технике работы ЦБС" 1977 року зазначено, що біб. статистика може вестися у читальному залі вибірково, а не щоденно. Підкажіть, будь ласка, чи є нові видання, тотожні "Технике работы ЦБС" та які документи регламентують порядок ведення обліку книговидач. Дякуємо.
Звертаємо Вашу увагу, що у виданні "Техника работы ЦБС" також сказано: "Кожний структурний підрозділ зобов'язаний вести облік: а) читачів, б) видачі літератури, в) відвідувань, г) масових заходів, д) довідково-бібліографічної і інформаційної роботи".
Зважаючи, що для публічних бібліотек питання віднесення до групи по оплаті праці, штатний розклад, оплата праці бібліотекаря залежить від навантаження, тому для засновника бібліотеки та контрольно-ревізійних органів важлива інформація щодо кількості читачів та книговидачі на одного бібліотекаря.
В практичній діяльності публічних бібліотек, зокрема і читальних залів, щоденно опрацьовуються показники роботи, а статистичні дані заносяться в Щоденник роботи читального залу, який, до речі, має зберігатись разом з читацькими формулярами впродовж 3 років.
Згідно ГОСТу 7.20-2000 "Бібліотечна статистика" "выдача документа: предоставление документа по запросу пользователя библиотеки на абонементе, в читальном зале через нестационарные формы обслуживания или электронные информационные сети", відповідно до п. 10.2 цього стандарту "Учет выдачи документов проводится по числу выданных экземпляров, зарегистрированных в формуляре читателя, листке читательского требования, бланке-заказе по МБА, книжном формуляре или другой документации, принятой в библиотеке и органе НТИ, а также в электронной БД".
|
Питання №753 |
ANNA 02/04/2010 × 11:00 | Доброго дня! Скажіть, будь ласка, чи правильна розстановка в алфавітному каталозі по зведеному рос.- укр. алфавіту: Конституции Конституция СССР Конституция УССР Конституційне право. Дякую за відповідь!
Відповідаючи на Ваше запитання, підтверджуємо, що розстановка наведених прикладів:
Конституции
Конституция СССР
Конституция УССР
Конституційне право
в абетковому каталозі за зведеною Українсько-російською абеткою правильна, тому що бібліографічні записи в абеткових каталогах розставляються за накресленням. В зведеній українсько-російській абетці порядок розстановки такий: „и”, „і”, а російська літера „и” за накресленням відповідає літері „и”.
Зав. сектором відділу каталогізації Лупінос М.Я. |
Питання №752 |
Ludmila 01/04/2010 × 12:13 | Доброго дня! Підкажіть, будь ласка , порядок створення обмінного фонду при вузівській бібліотеці. Заздалегідь вдячні.
На нашу думку, Вам слід користуватись Інструкцією «Про організацію передачі та обміну документами між бібліотеками України, затвердженою наказом Міністерства культури і мистецтв України № 385 від 18.07.96р. Зареєстровано в Міністерстві юстиції України за № 462/1487 від 20.08.96 р. Та яка погоджена з Мінфіном, Мінекономіки, Міносвіти, МОЗ, ДКНТ, НАН України, УААН. Див. http://profy.nplu.org/articles.php?lng=uk&pg=85 |
Питання №751 |
Viktoriya 31/03/2010 × 16:38 | Шановні колеги. Дайте відповідь: розмір пені за порушення терміну користування документами визначає бібліотека.Як це підтвердити документально, чи потрібен наказ директора ЦБС, чи це затверджується радою при директорі, чи є ще інші варіанти?Дякуємо.Наказ директора ЦБС потрібен обов’язково, проте до нього необхідно розробити положення (з метою чого, на підставі яких документів, термін повернення, якщо пеня більша за вартість документу, яким чином обліковуються та куди будуть йти виручені гроші тощо). Положення має бути затверджене засновником. |
Питання №750 |
Olga 31/03/2010 × 15:53 | Шановні колеги!
Раді знову бачити Вас на зв'язку.
Підкажіть, будь ласка, норма списання літератури на суму 2500 грн. стосується зведеного акту по ЦБС ,чи кожної філії окремо. Чи можна списувати за рік більше 8 %.
Дякуємо.
Акт на суму 2500 грн. може складати кожна окрема бібліотека. Див. також розділ сайту «Консультації» - списання.
|
Питання №749 |
Sveta 30/03/2010 × 19:29 | Доброго дня! Допоможіть знайти положення про районну дитячу бібліотеку та посадові інструкції працівників. Завчасно вдячна.
На жаль, типового положення про районну дитячу бібліотеку, яке можна було б взяти за основу при розробленні положення про окрему бібліотеку, немає.
Процес складання положення є індивідуальним для кожної бібліотеки.
При цьому слід дотримуватись чинного законодавства, врахувати статус бібліотеки, місію, функції, профіль комплектування, склад і структуру фондів тощо.
Посадові інструкції складаються на основі "Довідника кваліфікаційних характеристик професій працівників" (затверджено наказом Міністерства культури і мистецтв України від 14.04.2000 N 168, за погодженням з Міністерством праці та соціальної політики України).
|
Питання №748 |
Nata 30/03/2010 × 19:21 | Стосовно попереднього питання. Чи повинні бібліотекарі названого закладу освіти отримувати цю надбавку ?
В даному випадку, питання оплати праці і надбавок працівникам бібліотеки вирішує керівник ВНЗ або засновник бібліотеки, залежно від статутних документів. |
Питання №747 |
Nata 30/03/2010 × 19:15 | В постанові КМУ № 1073, про надбавку 50% до посадового окладу для бібліотекарів йдеться про державні і комунальні бібліотеки . Роз'ясніть, що таке комунальні бібліотеки. До якого типу бібліотек можна віднести бібліотеку вищого учбового закладу , який підпорядковується УКООПСПІЛЦІ ?
Конституцією України визначено державну, комунальну та приватну форми власності. Виділяють також колективну форму власності. Згідно Закону України "Про споживчу кооперацію", "власність споживчої кооперації є однією з форм колективної власності".
Бібліотека є комунальною, якщо вона належить до комунальної форми власності, тобто є відповідне рішення обласної (міської, селищної, сільської) ради про передачу бібліотеки у комунальну форму власності (на підставі Закону України "Про місцеве самоврядування").
Відповідь на питання, до якої форми власності належить "бібліотека вищого учбового закладу, який підпорядковується УКООПСПІЛЦІ", має бути визначена в статутних документах ВНЗ, структурним підрозділом якого є бібліотека.
|
Питання №745 |
Zihaida 12/03/2010 × 12:31 | ДОБРОГО ДНЯ,ПІДКАЖІТЬ БУДЬ - ЛАСКА ВІДПОВІДНО ЯКОГО ДОКУМЕНТА ВСТАНОВЛЮЮТЬСЯ КВАЛІФІКАЦІЙНІ КАТЕГОРІЇ. ЯКІ ВИМОГИ ДО КВАЛІФІКАЦІЙНИХ КАТЕГОРІЙ.ДУЖЕ ВДЯЧНІ.
Див "Консультації" ("Кваліфікаційні вимоги", "Кваліфікаційні розряди"). |
Питання №744 |
svetlana 11/03/2010 × 20:40 | Добрий день! Будемо дуже вдячні за відповідь, шановні колеги . Чи можливо бібліотеці самостійно визначити таку причину вилучення як дублетність (без передачі до обмінного фонду, а як самостійну причину), спираючись на наказ МК і Т від 27.03.08 №321 \0\16\-08 „Про
затвердження методичних рекомендацій з бухгалтерського обліку бібліотечних
фондів” зі зм.. і доп.02.02 2009г?
Звертаємо Вашу увагу, що така причина вибуття документів як "непрофільність, дублетність", зазначена в "Інструкції з обліку документів, що знаходяться в бібліотечних фондах", затвердженої наказом МКТ України від 03.04.2007 № 22. |
Питання №743 |
Anastasija 11/03/2010 × 14:38 | Скажите пожалуйста на основании каких документов производить списание учебников (1999,2000 г.в.), а так же худ литеретуры про Ленина, Сталина.
Списання документів здійснюється не за назвою документу, змістом (тематикою, галуззю знань тощо), а за причинами, які зазначені в
"Типовій інструкції про порядок списання матеріальних цінностей з балансу бюджетних установ" (затверджено наказом Державного казначейства України та Міністерства економіки України №142/181від 10.08.2001р.)(п. 11), а також на основі Типової форми ОЗ-5 (бюджет) "Акт про списання з балансу бюджетних установ і організацій вилученої з бібліотеки літератури", (затверджено наказом Головного управління Держказначейства України та Державного комітету статистики України від 2 грудня 1997 р. № 125/70).
Крім того, в Інструкції з обліку документів, що знаходяться в бібліотечних фондах, затвердженої наказом МКіТ України № 22 від 03.04.2007 (додаток "Книга сумарного обліку") вказані причини вибуття документів.
|
Питання №742 |
Lena 11/03/2010 × 13:38 | Будь ласка, повідомте якими документами повинна керуватися бібліотека вищого навчального закладу для перевірки бібліотечних фондів? Нас цікавить і бухгалтерський облік , і традиційний переоблік бібліотечного фонду. Дякую.
Рекомендуємо керуватися "Інструкцією з інвентаризації матеріальних цінностей, розрахунків та інших статей балансу бюджетних установ” (затверджено наказом Головного управління Державного казначейства України від 30.10.98 № 90, із змінами),
"Типовою інструкцією про порядок списання матеріальних цінностей з балансу бюджетних установ" (затверджено наказом Державного казначейства України та Міністерства економіки України від 10.08.2001 №142/181),
"Інструкцією зі складання типових форм з обліку та списання основних засобів, що належать установам і організаціям, які утримуються за рахунок державного або місцевих бюджетів" (затверджено наказом Головного управління Державного казначейства України та Державного комітету статистики України від 02.12.97 № 125/70)
Також радимо ознайомитися з "Типовими нормами часу на основні процеси бібліотечної роботи", (затверджено наказом МКТ №1631/0/16-08 від 29.12.08),
"Методичними рекомендаціями з бухгалтерського обліку бібліотечних фондів", (затверджено наказом Міністерства культури і туризму України 27.03.2008 N 321/0/16/-08, із змінами, внесеними згідно з наказом Міністерства культури і туризму N 39/0/16-09 від 02.02.2009),
скористатися посібником „Актуальные вопросы библиотечной работы” (М., 1987. – С. 1568-169), де подано розрахунок бюджету часу для перевірки книжкових фондів.
|
Питання №741 |
Ira 11/03/2010 × 11:57 | Згідно наказу міністерства культури Української РСР № 253 від 15 березня 1979 р." Про введення тимчасових типових штатів централізованих бібліотечних систем" в сільських бібліотеках-філіалах з числом читачів до 500 чол.за рік працює один бібліотекар. За останні роки сільське населення дуже скоротилося. Яку ставку платити бібліотекарю , якщо ,наприклад, він має 300 або ж 200 читачів?
Відповідно до навантаження. |
Питання №740 |
alla 11/03/2010 × 11:31 | Доброго дня підкажіть будь-ласка який стаж роботи потрібен для того, щоб бути завідуючою відділом або ж головним бібліотекарем?
Радимо скористатися "Довідником кваліфікаційних характеристик працівників" (Вип. 81. "Культура та мистецтво", затвердженого наказом МКМ України N 168 від 14.04.2000 р.). Тут подані кваліфікаційні вимоги (освіта, стаж роботи тощо) до завідувача відділу бібліотеки, головного бібліотекаря тощо. |
Питання №739 |
Liliya 10/03/2010 × 14:45 | Ознакомились с Вашей фотогалереей. Возможен ли заказ такой же библиотечной мебели? Мы из Луганска
За детальною інформацією щодо меблів, пропонуємо звернутися безпосередньо до бібліотек, які Вас зацікавили. |
Питання №738 |
Lena 10/03/2010 × 11:20 | Будь ласка, повідомте якими документами повинна керуватися бібліотека вищого навчального закладу для перевірки бібліотечних фондів. Дякую
Питання поставлено некоректно. Незрозуміло, яка перевірка бібліотечного фонду Вас цікавить: бухгалтерський облік чи традиційний переоблік бібліотечного фонду? |
Питання №737 |
Katerina 10/03/2010 × 10:13 | Чи може сільська рада здійснювати фінансове утримання відокремленої сільської бібліотеки-філії, що перебуває в складі юридичної особи "ЦБС", якщо на цю дію є згода територіальних громад, рішення Районної ради, внесено зміно до Статуту ЦБС, укладений договір про спільну діяльність юридичної особи ЦБС з територіальними громадами?
Як правильно провести розмежування видатків та визначити головних розпорядників коштів, які б отримували повноваження шляхом встановлення бюджетних призначень для утримання відокремлених сільських філій, що перебувають в складі ЦБС.
Див. відповідь 735. |
Питання №736 |
Tasha 10/03/2010 × 09:44 | Де можна знайти правильне оформлення договорів про спільну діяльність юридичної особи ЦБС (чи можливо районної ради) з іншою юридичною особою - сільською радою (ст. 1131 цивільного кодексу) по утриманню, фінансуванню відокремлених сільських бібліотек-філій.
Див. відповідь 735. |
Питання №735 |
Katerina 10/03/2010 × 09:12 | Добрий день! Як здійснити процедуру виділу ( ст. 109 цивільного кодексу) сільської бібліотеки-філії до сільської ради за розподільчим балансом частини майна, прав та обовязків ЦБС - як юридичної особи до іншої юридичної особи?
Формат професійної довідки не дає можливості розмістити відповідь і зрозуміти запитання № 735, 736, 737.
Для подальшого інтерактивного спілкування, використайте можливості електронної пошти: method@nplu.org.
Але, відразу попереджаємо, що не ознайомившись з документами, не зможемо дати конкретну відповідь.
|
Питання №734 |
Katerina 09/03/2010 × 16:50 | Добрий день! Як правильно провести децентралізацію? Дякую
На жаль, процес децентралізації чітко не визначений і відбувається з порушенням чинного законодавства.
Можливо Вам стане в нагоді стаття Н. Розколупи "Правове регулювання діяльності централізованих бібліотечних систем" (Бібліотечна планета. – 2006. – № 4. – С. 8-11 // http://profy.nplu.org/!site/publication/lp-34.pdf).
|
Питання №733 |
Zaporogec 09/03/2010 × 14:21 | Я работаю заведующей школьной библиотекой с 1995 года и имею право на основной отпуск 28 календарных дней. Положено ли мне 3 дня дополнительного отпуска по трудовому договору? Местный профсоюз уверяет, что дополнительный отпуск вошел в 28 дней. Помогите, пожалуйста, разобраться: на основании каких документов регулируется этот вопрос. Спасибо!
Питання щодо тривалості щорічної відпустки регламентується Законом України "Про відпустки", Кодексом законів про працю, Законом України "Про колективні договори і угоди" та трудовим договором, узгодженим з профспілковою організацією Вашого закладу. Тому, пропонуємо уважно ознайомитись з соціальними пільгами, які ввійшли до трудового договору вашого колективу.
|
Питання №732 |
Anna 09/03/2010 × 10:39 | Доброго дня! Підкажіть будь - ласка, де я можу знайти:
1. Положення про бібліографічно - інформаційну роботу ЦРБ.
2. Положення про систему каталогів та катотек ЦРБ.
3. Положення про методичну роботу ЦРБ.
Дякую за допомогу.
Ми неодноразово відповідали на подібні запитання. Наголошуємо ще раз: такі документи Вам потрібно розробити самостійно, зважаючи на функції, що визначені засновником бібліотеки. Крім того, можна скористатися можливостями інтернету, використовуючи ключові слова. |
Питання №731 |
olena 09/03/2010 × 10:29 | Доброго дня! Підкажіть будь - ласка, чи можу я отримувати зарплату бібліотекаря І категорії ЦРБ, якщо у мене освіта - педучилище, стаж роботи 20 років, проходили курси підвищення кваліфікації не один раз. На які документи я можу посилатися? Дякую за допомогу.
Чому б і ні, якщо Ви займаєте цю посаду.
У випадку, якщо Ви претендуєте на цю посаду, то це залежить від багатьох чинників, зокрема Штатного розпису, фінансування, рішення керівника бібліотеки, який набагато краще від нас може оцінити Ваші професійні якості.
|
Питання №730 |
uruy86 08/03/2010 × 12:22 | Чи є примірні питання атестації бібліотечних працівників
Примірних питань, що виносяться на атестацію, немає.
В Положенні про проведення атестації, чітко не визначено, хто саме розробляє орієнтовні питання для бібліотечних працівників.
З власного досвіду можемо сказати, що це швидше всього методисти, які готують питання загального характеру (законодавча база, стандарти, технологічні процеси, нові тенденції з кожного напряму роботи, знання сучасного літературного процесу тощо), які потім доповнюються членами комісії, узгоджуються з відповідним профспілковим органом і доводяться до відома працівників, які підлягають атестації, не пізніше ніж за місяць до її початку.
|
Питання №729 |
Ira 05/03/2010 × 11:35 | Як і кому платити заробітну плату під час переобліку у сільській бібліотеці - філіалі ЦБС , де працює один працівник , який звільняється з роботи ?
Див. юридичну консультацію Н. Розколупи в журналі "Бібліотечна планета" (2008. – № 4. – С. 35) http://profy.nplu.org/file/lp-46.pdf .
|
Питання №728 |
Katerina 04/03/2010 × 16:34 | Добрий день! Дайте будь-ласка відповіді на наступні запитання. Який статус повинна мати районна бібліотека після децентралізації?Повинна існувати як юридична особа чи щось інше? Після децентралізації куди відноситься дитяча бібліотека? Чи існують в умовах децентралізації положення про районну, дитячу, міську та сільську бібліотеки? Будемо дуже вдячні!
Пропонуємо ознайомитися зі статтями Н. Розколупи:
Бібліотека як юридична особа. – Бібліотечна планета. – 2009. – № 4. – С. 14-17 //
http://profy.nplu.org/file/lp-46.pdf
Правове регулювання діяльності централізованих бібліотечних систем. – Бібліотечна планета. – 2006. – № 4. – С. 8-11 // http://profy.nplu.org/!site/publication/lp-34.pdf
|
Актуальна інформація
Вітаємо шановних відвідувачів на сайті, який супроводжує науково-методичний відділ Національної бібліотеки України імені Ярослава Мудрого (НБУ ім. Ярослава Мудрого). Наш відділ є науково-методичним та інформаційно-консультативним центром для публічних бібліотек України, а також співпрацює з бібліотеками різних типів і форм власності.
Пам'ятайте, що наповнення цього сайту - наша спільна робота. Якщо Ви маєте матеріали, що можуть зацікавити бібліотечну спільноту, або бажаєте підняти актуальну тему - чекаємо Ваших пропозицій на адресу method@nplu.org.
Шановні колеги! Якщо у вас змінилися реквізити (адреса, e-mail, URL, телефон тощо) надішліть повідомлення для відповідних коректив на сторінці сайту „Бібліотеки України”.
| Вітаємо
For Librarians
Библиотекарю
Пошук
Голосування
|