Розділи сайту
Мастрід
Нове на сайті
Інформація від майстра
Відвідувачі
 |
Запитання-відповіді
Питання №1012 |
Sveta 06/10/2010 × 10:42 | Доброго дня! Підкажіть як облікувати електронні диски? І як узгодити все з бухгалтерією! Дякую!
Рекомендуємо ознайомитися з ГОСТ 7.20-2000 "Бібліотечна статистика" (зокрема з п. 6) та
Інструкцією з обліку документів, що знаходяться в бібліотечних фондах (зокрема з п. 3, 6), затвердженою наказом МКТ України від 03.04.2007 N 22 - http://profy.nplu.org/!site/official/i_oblik.htm.
|
Питання №1011 |
vita 05/10/2010 × 20:19 http://www.world-stalker.ucoz.ua | Доброго дня! Я працюю зав. дитячою районною бібліотекою, заступником директора по роботі з дітьми не числюсь. Окрім мене в бібліотеці працює ще один бібліотекар. Скажіть , будь ласка, чи повинне на мене теж йти навантаження читачів 600 чоловік , чи тільки на одного бібліотекаря? Буду дуже вдячна за відповідь.
Сьогодні ми не говоримо про обов'язкове навантаження щодо кількості читачів.
Сьогодні ми говоримо про норми часу на основні процеси бібліотечної роботи (див. Типові норми часу на основні процеси бібліотечної роботи, затверджені наказом МКТ України від 29.12. 2008 №1631/0/16-08 http://profy.nplu.org/articles.php?lng=uk&pg=83)
Тому пропонуємо вивчити свою посадову інструкцію, звернутись до річного плану роботи, підрахувати витрати робочого часу за нормами, і подивитися, чи залишається час на обслуговування читачів.
Крім того, у нас викликає подив, судячи з Вашого запитання, що районна бібліотека для дітей обслуговує лише 600 читачів.
|
Питання №1010 |
D_OLGA 05/10/2010 × 13:15 | Дякую за пораду звернутися до профспілки МОН. Але я працюю у вищому навчальному закладі МКТУ. А питання моє таке: де в Україні можна пройти навчання роботі з АБІС ИРБИС? З повагою.
Не знаємо з якого Ви регіону, але звертаємо Вашу увагу, що більшість ОУНБ України працюють з програмою ІРБІС. Пропонуємо звернутися за порадою до бібліотеки в регіоні, де Ви проживаєте.
Також пропонуємо скористатися можливостями Інтернету, зокрема сайтом http://matriks-pres.com.ua/. |
Питання №1009 |
olena 05/10/2010 × 11:07 | Доброго дня! Підкажіть,будь ласка, скільки користувачів за нормами повинно бути в обласній бібліотеці.
Підкажіть, будь ласка, про які норми Ви запитуєте? |
Питання №1008 |
D_OLGA 04/10/2010 × 18:18 | Шановні колеги з НАРБС!Пройшов тиждень. Чомусь я не
отримала Вашої поради на своє
запитання під №987 від 24.09.2010р.
Тим часом ситуація погіршується щодня. На Всеукраїнський день бібліотек
ректор виніс мені догану за порушення, якого не було, як події! У виданому наказі зафіксовано: «самовільне
відлучення з робочого місця на чотири години». А щоб «сховати кінці у воду»,
він не дозволив начальнику відділу кадрів надати мені ані копію виданого наказу
про цю догану, ані копію наклепницького подання завідуючої бібліотеки, як основи
видання такого безглуздого наказу.
Шановні
працівники НАРБС!
Дуже прошу Вас
допомогти мені! Хоча би порадою…
Шановна п. Ольго! Наша довідка спрямована на надання фахових рекомендацій. Щодо ситуація, яка у Вас склалася можемо сказати, що це є трудовий спір, а трудові спори розглядаються комісією з трудових спорів або судом.
|
Питання №1006 |
lasha 04/10/2010 × 14:46 | Підкажіть, будь ласка, чинні документи, що регламентують роботу біббіотек з інформатизації/ автоматизації. Дякую.
Пропонуємо скористатися електронним варіантом довідкового видання "Інформатизація бібліотек" ((законодавчі, інструктивно-регламентуючі, методичні матеріали) / Держ. заклад «Нац. парлам. б-ка України»; уклад. С. Кравченко; відпов. ред. І. Цуріна. – К. , 2007)), що містить розділ "Матеріали" ("Довідкові видання") - http://profy.nplu.org/download.php?lng=uk.
|
Питання №1005 |
Nataliya 04/10/2010 × 02:26 | Доброго дня. Допоможіть, будь ласка, знайти ГОСТ чи правила щодо виконання списку публікацій при оформленні документів до атестаційної справи.
З повагою, Наталія.
Список публікацій офорлюється згідно
ДСТУ ГОСТ 7.1:2006 «СІБС. Бібліографічний запис. Бібліографічний опис. Загальні вимоги та правила складання",
ДСТУ ГОСТ 7.80:2007 Система стандартів з інформації, бібліотечної та видавничої справи. Бібліографічний запис. Заголовок. Загальні вимоги та правила складання",
ДСТУ 3582-97 «Інформація та документація. Скорочення слів в українській мові у бібліографічному описі. Загальні вимоги та правила»,
ГОСТ 7.12-93 «СИБИД. Библиографическая запись. Сокращение слов на русском языке. Общие требования и правила».
Також див. "Бюлетень ВАК України" № 3 за 2008 рік, № 5 за 2009 рік.
|
Питання №1004 |
Alina 02/10/2010 × 12:05 | Доброго дня! Посеред навчального року завкадрів вузу повідомила працівників, що у нас починається скорочення. В бібліотеці скорочуються 3 ставки. Але, щоб не скорочувати людей, вони переводять всих на 0,85 ставки. Тепер всі від цього страждають. У нас не йде нормальний стаж. Ми працюємо рік, а защитується всього 10 місяців. Що нам робить в цій ситуації? Я розумію, що якщо у вузі іде скорочення, то не повинні набирати людей інших на роботу. Але чомусь все не так. Утворюються інші ставки, набираються люди. Допоможіть вирішити це питання.
В даному випадку порушуються Ваші права.
За роз'ясненнями зверніться до Міністерства праці та соціальної політики України (http://www.mlsp.gov.ua/).
|
Питання №1003 |
Stefania 01/10/2010 × 15:52 | Чи вноситься зміна ціни книги у інвентарній книзі при проведенні індексації? В даний час у інвентарній книзі значаться ціни книг на дату їх придбання, починаючи з 1940 року. Зав.відділом, яка відповідає за ведення інвентарних книг, говорить, що в інвентарну книгу зміни не можна вносити.
Завідуюча відділом абсолютно права. Зміни щодо індексації фонду вносяться лише в акти на вибуття літератури.
|
Питання №1002 |
Tetyana 01/10/2010 × 15:37 | Шановні колеги! Вітаю Вас з професійним святом! Зичу творчих успіхів та міцного здоров*я!
У мене таке запитання. Згідно ст.30 Закону України "Про бібліотеки і бібліотечну справу" бібліотечні працівники мають право на матеріальну допомогу для вирішення соціально-побутових питань, це підтверджує ст. 38 Закону України "Про Державний бюджет України на 2010 рік". Чи є обов*язковою ця виплата? Дякую.
Згідно Постанови N 1062 від 30 вересня 2009 р., працівникам державних і комунальних бібліотек, зазначеним у переліку посад, виплачується "матеріальна допомога для вирішення соціально-побутових питань
за рішенням керівника бібліотеки у розмірі до одного посадового
окладу (ставка заробітної плати) на рік".
|
Питання №1001 |
inna 01/10/2010 × 15:13 | Один з банків запропонував розмістити свій баннер у нас на фасаді бібліотеки. Відповідно банк буде допомагати бібліотеці фінансово. Чи можу я прийняти таку пропозицію? І які наслідки мене чекають в разі прийняття такої пропозиції?
Прийняття рішення залежить від того, в якій власності знаходиться приміщення бібліотеки. Якщо на праві оперативного управління – в такому разі потрібний дозвіл Ради відповідного рівня, а якщо приміщення орендоване – з дозволу власника.
В будь-якому випадку обов'язково укладається договір.
|
Питання №1000 |
natalechka 01/10/2010 × 11:21 | Шановні колеги! Допоможіть будь-ласка ! Знову постало питання скорочення мережі дитячих бібліотек. Підкажіть будь-ласка регламентуючі документи, які допоможуть нам зберегти наші заклади культури. Щиро дякуємо.
На нашу думку, утримати бібліотеку можна тільки гарною роботою, яку будуть захищати самі читачі, соціальні установи та громадські організації.
Пропонуємо ознайомитися з наступними документами: Законом України "Про бібліотеки і бібліотечну справу" (із змінами),
Постановою КМ України "Про мінімальні соціальні нормативи забезпечення населення публічними бібліотеками в Україні" N 510 від 30 травня 1997 р. (із змінами),
Постановою ВР України "Про недопущення закриття об'єктів соціально-культурного призначення в сільській місцевості" N 2794-IV від 6.09.2005,
Постановою ВР України "Про запровадження мораторію на виселення редакцій друкованих засобів масової інформації, закладів культури, у тому числі бібліотек, видавництв, книгарень,підприємств з розповсюдження книг та преси" N 901-VI від 16.01.2009 (із змінами).
Також за № 7161 від 23.09.2010 зареєстровано проект постанови ВР України "Про впровадження мораторію на закриття державних і комунальних закладів культури у сільській місцевості".
Проте, за консультацією радимо звернутися до методичного центру бібліотек для дітей – Національної бібліотеки України для дітей (http://www.chl.kiev.ua/).
|
Питання №999 |
Irina 30/09/2010 × 16:08 | Як оформляється документ, коли дарують книжки до школи? або Як оформити докумен дарованих книжок?
Згідно п. 1.24 „Інструкцію з бухгалтерського обліку необоротних активів бюджетних установ", затвердженої наказом Державного казначейства України від № 64 від 17.07.2000 (із змінами), "Необоротні активи, отримані безоплатно у вигляді
безповоротної допомоги, дарунка, приймаються комісією, створеною наказом керівника установи, до складу якої обов'язково входить працівник бухгалтерії та представник установи вищого рівня.
Комісія складає акт, в якому зазначаються найменування,
кількість і вартість отриманих матеріальних цінностей за ринковими вільними цінами на їх аналогічні види" (див. п. 1.24).
Також радимо ознайомитися зі статтею Г. Перепелициної "Оцінювання документів, що надійшли до бібліотеки без визначеної вартості" (Бібліотечна планета. – 2008.– №4. – С. 28-29) – http://profy.nplu.org/file/lp-42.pdf
|
Питання №998 |
Oksana 29/09/2010 × 20:00 | Зі святом, дорогі мої співробітниці! Підкажіть, будьте ласкаві, у мене бібліотечний стаж 19 років, але сер.-спец. освіта, чи можу я займати посаду провідного (головного) спеціаліста у бібліотеці. Причому, посада є вакантною, щиро дякую за відповідь, на котру чекаю з нетерпінням.
Ознайомтеся з відповідями на подібні запитання за № 639, 766, 965 та "Консультаціями" (Кваліфікаційні вимоги).
|
Питання №997 |
Galina 29/09/2010 × 17:39 | Допоможіть будь-ласка знайти зразок Положення про методично-бібліографічний відділ районної бібліотеки. Дякую.
Типового положення про методико-бібліографічний відділ районної бібліотеки, яке можна було б взяти за основу – немає. Розробити його потрібно самостійно,дотримуючись чинного законодавства, врахувавши статус бібліотеки, функції та завдання відділу тощо. |
Питання №996 |
Skarlet_71 29/09/2010 × 15:36 | Шановні колеги!
Вітаємо Вас з Всеукраїнським днем бібліотек!
Зичимо творчих успіхів та натхнення!
З повагою директор ЦБС для дорослих м. Кременчука
Нужна С.О.
Дякуємо за привітання! Взаємно! |
Питання №995 |
Nadiya 29/09/2010 × 12:53 | Добрий день. У мене таке запитання. Я працюю секретарем на основній посаді та бібліотекарем за сумісництвом, чи повинні мені посаду бібліотекаря записувати до трудової книжки. Дякую за відповідь.
Радимо ознайомитися з наказом Міністерства праці України, Міністерства юстиції України, Міністерства соціального захисту населення України "Про затвердження Інструкції про порядок ведення трудових книжок працівників" № 58 від 29.07.93 р. (із змінами).
|
Питання №994 |
Pronia 28/09/2010 × 22:12 | Скажіть,будь ласка, як можна присвоїти бібліотекарю категорію, якщо він немає спеціальної освіти? Дякую.
Основою для присвоєння бібліотечному працівникові категорії є "Довідник кваліфікаційних характеристик працівників" (читайте Вип. 1. Загальні положення Довідника, затвердженого наказом Міністерства праці та соціальної політики України від 29.12.2004 N 336 та Вип. 81. "Культура та мистецтво". Розділ «Бібліотеки, цен¬тралізовані бібліотечні системи», затвердженого наказом МКіМ України від 14.04.2000 № 168).
Кваліфікаційна категорія бібліотечному працівнику, який не має спеціальної освіти, присвоюється на підставі наявності документа про освіту, достатнього практичного досвіду, знань, умінь працівника, успішного виконання покладених на нього завдань та обов'язків (див. п. 11 Довідника) або за результатами атестації (див. наказ МКТ України "Про затвердження Положення про проведення атестації працівників підприємств, установ, організацій та закладів галузі культури" № 44 від 16.07.2007).
|
Питання №993 |
Natali 28/09/2010 × 21:38 http://library.kpi.ua | Вітаю адміністраторів "Бібліотечного фахівця" і колег із днем бібліотекаря. Бажаю успіхів у роботі, натхнення і терпіння в спілкуванні з читачами і користувачами. Знайти свою книгу - вдача, поділитися своєю знахідкою із другом - щастя. Нехай в нашому житті буде більше щастя і гарних книг
Щиро дякуємо! |
Питання №992 |
sabrina 28/09/2010 × 16:28 | Подскажите, пожалуйста, в каких учебных завидениях Украины можно получить
библиотечное образование?
По-перше, майже в кожному обласному центрі (або в регіоні) є училище (коледж) культури, в якому здійснюється підготовка фахівців за спеціальністю "Бібліотечна справа".
Щодо вишів ІІІ-VІ рівня акредитації, які готують фахівців за напрямом (спеціальністю) "Книгознавство, бібліотекознавство і бібліографія":
Харківська державна академія культури (http://www.ic.ac.kharkov.ua/)
Київський університет культури і мистецтв (http://www.knukim.edu.ua/)
Рівненський державний гуманітарний університет (http://www.rshu.edu.ua/)
Миколаївська філія Київського національного університету культури і мистецтв (http://nfknuki.mk.ua/)
Львівський національний університет ім. І.Франка (http://www.franko.lviv.ua/)
Докладніша інформація розміщена на сайтах.
Також див. відповідь № 77.
|
Питання №991 |
Irina 28/09/2010 × 16:09 | Я работаю в учебном отделе ВУЗовской библиотеки. В данный момент одна сотрудница ушла в декрет.
Вместо ушедшего в декрет директор оформила временно работать нового сотрудника, но в другой отдел. Имеет ли право директор возложить на нас выполнение обязанностей работника, ушедшего в декрет,
никак нам это не компесcируя?
Рекомендуємо ознайомитися з Кодексом законів про працю України, ст. 31-33, 105,
Роз’ясненнями Державного Комітету Ради Міністрів СРСР з питань праці та заробітної плати та Секретаріату ВЦРПС від 29.12.65 № 30/39 "Про порядок оплати тимчасового замісництва" (із змінами і доповненнями),
а також з консультацією за адресою:
http://forum.hrliga.com/archive/index.php/t-5024.html
|
Питання №989 |
natalli 24/09/2010 × 21:07 | Шановна D_OLGA! Хочу ближче познайомитися з Вами, оскільки знахожусь в подібній ситуації і теж збираюсь судитись з директором. Моя адреса: apple1963@ukr.net Будьте ласкаві , напишіть мені! |
Питання №987 |
D_OLGA 24/09/2010 × 16:08 | Вітаю Вас! Я, провідний бібліотекар. У 2008 році була незаконно звільнена. Минуло 26 місяців судового розгляду справи. Рішенням обласного Апеляційного суду 16 вересня 2010 року мене поновлено на роботі. До звільнення я виконувала робоу на абонементі нашої бібліотеки. Комп'ютерна бібліотечна система ИРБИС тоді у нашій бібліотеці не використовувалась, а тепер використовується. У мене немає досвіду роботи з цією програмою. Завідуюча бібліотеки відмовляє мені у будьякому організованому навчанні роботі з ИРБИС. Заборонила моїм колегам надавати мені консультації у самостійному освоєні ИРБИС. Заборонила вихід в Інтернет на сайт ЕБНІТ з комп'ютера на моєму робочому місці. Не дозволяє підключити пристрій "флешка" на якій я записала необхідні файли опису ИРБИС. Заборонила використовувати навіть CD- диск, на який я записала потрібні мені файли про ИРБИС. А в той же час доручила виконувати роботу по вводу в комп'ютерну базу даних створюваного електронного каталогу облікових записів аналітичного розпису статей наукового журналу. Щодня погрожує новим звільненням з роботи. Вже пройшло шість днів, а наказ про поновлення мене на роботі не видається. В той же час мене не відпускають до виконавчої служби. Ось таке буває... Як мені діяти у такій ситуації? Дякую за пораду. |
Питання №986 |
Bodja 23/09/2010 × 18:20 | Добрий день.Скажіть будь-ласка яка кількість читачів повина бути, на 1500 жителів?Відповідь: Кількість читачів залежить від багатьох факторів: актуальність фонду та його якісний склад, відповідність фонду читацьким запитам користувачів, а головне - наскільки активно бібліотека проводить роботу по їх залученню. В ідеалі кількість читачів може дорівнювати кількості жителів населеного пункту при умові, що немає немовлят, невиліковно хворих, прикутих до ліжка (хоча, при бажанні, їх можна залучати до читання і обслуговувати на дому), неграмотних та тих, які користуються сучасними інформаційними технологіями.
Тому, на нашу думку, кількість читачів чим більша, тим краще,
але в жодному разі НЕ ПОВИННА бути більше кількості жителів населеного пункту! Бажаємо успіхів!
|
Питання №984 |
Oleg 23/09/2010 × 12:59 http://www.pu.if.ua | До питання 980 уточнення:Скажіть, будь ласка, чи відбулися зміни в плані закупівель літератури державними вишами 3-4 рівнів акредитації, а саме: коли потрібно проводити тендер для закупівлі і чи - це загальна сума за рік по договорах чи по кожному окремому договору може бути до 100 тис. грн?Відповідь: На жаль, ми недостатньо обізнані з досвідом проведення процедури тендерних закупівель за державні кошти державними вищими навчальним закладами, тому радимо Вам звернутися до методичного центру бібліотек ВНЗ ІІІ та IV рівнів акредитації – методичного відділу наукової бібліотеки ім. М. Максимовича Київського національного університету ім. Т. Шевченка.
Впевнені, що у проведенні тендерних процедур головним є дотримання чинного законодавства. |
Питання №983 |
Galina 23/09/2010 × 10:04 http://ounb.km.ua | Добрий день! Підкажіть в який розділ ББК класифікувати літературу по питаннях: - боді-арт; - графіті. Дякую за увагу. Сектор наукової обробки Хмельницької ОУНБ ім. М. Островського.Літературу з питань графіті ми збираємо в залежності від аспекту, що розглядається: Щ145.9 Інші види живопису за матеріалом і технікою;
Т223 Палеографія; Т4 Археологія.
Літературу з питань боді-арту ми збираємо під індексами Щ145.9 Інші види живопису за матеріалом і технікою та Н937.5 (Перукарська справа). Сектор систематизації відділу каталогізації |
Питання №982 |
Dolga
22/09/2010 × 21:47 | Доброго дня шановні! Підкажіть, будь ласка, де можна знайти такий документ:"Інструкція обліку дарунків" №530 від 23 травня 2007 року. Попередньо вдячна. Ви, мабуть, мали на увазі, „Інструкцію з обліку документів, що знаходяться в бібліотечних фондах”, затверджену Наказом Міністерства культури і туризму України 3 квітня 2007 року, № 22 та зареєстровану в Міністерству юстиції України 23 травня 2007 року за № 530/13797.
Текст інструкції розміщено на нашому сайті за адресою:
http://profy.nplu.org/!site/official/i_oblik.htm.
Крім того, звертаємо Вашу увагу на "Інструкцію з обліку необоротних активів бюджетних установ", затверджену Наказом Державного казначейства України № 64 від 17. 07. 2000 р. (у редакції наказу Державного казначейства України № 30 від 21. 02. 2005 р.) та зареєстровану в Міністерстві юстиції України за № 300/10580 від 15. 03. 2005 р., з якою можна ознайомится в розділі "Матеріали" на нашому сайті за адресою: http://profy.nplu.org/file/500-doc-resource.pdf (див. с. 71-79). Пункт 1. 24 (с. 73) зазначеної інструкції містить інформацію про облік необоротних активів, отриманих безоплатно у вигляді безповоротної допомоги, дарунка.
|
Питання №981 |
Tanya 20/09/2010 × 21:21 | Здравствуйте! Имеет ли право, библиотекарь санатория-профилактория являющийся обособленным подразделением госпредприятия по добыче угля на надбавку за особый характер труда и за заведование библиотекой. В штатном расписании санатория единица -библиотекарь. Книжный фонд 9 тыс. ед., книговыдач в год около 6 тыс. ед. Відповідь:
Звертаємо Вашу увагу на Постанову Кабінету Міністрів України від 30 вересня 2009 р. № 1073 „Про підвищення заробітної плати працівникам бібліотек” щодо Вашого питання про надбавку за особливі умови праці. Більш детально див. консультацію про особливі умови роботи згідно Постанови № 1073 від 30. 09. 2009 р. на нашому сайті у розділі „Консультації”: http://profy.nplu.org/faq.php?lng=uk.
Щодо другої частини Вашого питання. Кількісні показники діяльності бібліотеки не дають можливості визначити правомірність надання Вам посади завідуючої бібліотекою. Більш детально див.: „Довідник кваліфікаційних характеристик професій працівників випуск 81 „Культура та мистецтво”, затверджений Наказом Міністерства культури і мистецтв України № 168 від 14. 04. 2000 р. за погодженням з Міністерством праці та соціальної політики України”: http://www.jobs.ua/ukr/dkhp/vipusk-81/, де досить детально розписані обов’язки завідуючої бібліотеки.
|
Питання №980 |
Oleg 20/09/2010 × 16:07 http://www.pu.if.ua | Скажіть, будь ласка, чи є зміни у правилах державних закупівель літератури для бібліотек вишів?(а то говорять, що тепер треба проводити тендери на літературу, яка більше ста грв.)
Відповідь: „…говорять, що тепер треба проводити тендери на літературу, яка більше ста грв.”
На жаль, з цієї цитати ми не зрозуміли, що Ви маєте на увазі: обсяг річного бюджету бібліотеки ВИШу на придбання літератури - 100 тис. грн., чи вартість одного примірника документу. Якщо останнє, то змін у чинному законодавстві ми не знайшли, якщо перше див. статтю 2. п. 1 Закону України „Про здійснення державних закупівель ( Відомості Верховної Ради України (ВВР), 2010, N 33, ст.471 { Із змінами, внесеними згідно із Законами N 2462-VI ( 2462-17 ) від 08.07.2010,) N 2487-VI ( 2487-17 ) від 10.07.2010 }: http://zakon.rada.gov.ua/cgi-bin/laws/main.cgi?
page=1&nreg=2289-17 |
Питання №978 |
Marina 18/09/2010 × 14:47 | Подскажите, пожалуйста, обязаны ли оплатить бывшему библиотекарю дни, в течение которых проводится передача библиотечного фонда новому работнику библиотеки ,и сколько дней может происходить эта передача? На основании какого документа? Заранее благодарю за помощь.
Див. юридичну консультацію Н. Розколупи в журналі "Бібліотечна планета" (2008. – № 4. – С. 35) http://profy.nplu.org/file/lp-46.pdf.
Щодо термінів проведення інвентаризації бібліотечного фонду, це буде залежати від кількості документів та кількості працівників, задіяних у цьому процесі. Маючи ці дані, слід використати Типові норми часу на основні процеси бібліотечної роботи | Наказ Міністерство культури і туризму України | №1631/0/16-08 від 29.12.08 http://profy.nplu.org/articles.php?lng=uk&pg=83 і керуючись цим документом вирахувати терміни проведення переобліку.
|
Питання №977 |
Natalia 18/09/2010 × 13:55 http://cbs.alchevsk.com.ua | Уважаемые коллеги! Подскажите , пожалуйста, имеют ли право на доплату за расширенную зону обслуживания такие категории библиотечнах работников: ведущий библиотекарь, ведущий библиограф, ведущий редактор, ведущий методист. К каким регламентирующим документам можно обратиться по этому вопросу? Спасибо.
Див. п.4 Наказу МКТ від 18.10.2005 N 745 «Про впорядкування умов оплати праці працівників культури на основі Єдиної тарифної сітки» http://profy.nplu.org/!site/official/o_opl-pr.htm |
Питання №976 |
Svitlana 16/09/2010 × 14:47 | Підскажіть як правильно оформляється акт передачі при зміні завідувача бібліотекою у школі. Чи є нормативні документи з цього питання.Див. Інструкцію з інвентаризації матеріальних цінностей, розрахунків та інших статей балансу бюджетних установ (http://profy.nplu.org/!site/official/o_opl-pr.htm) та додатки до неї. |
Питання №975 |
oksana 15/09/2010 × 13:23 | Согласна какова документуа библиотекарь публичной библиотеки идет на пенсию за возрастом, а не за стажем работы.
Вибачте, не зрозуміли, що Ви маєте на увазі? |
Питання №974 |
Nina 15/09/2010 × 07:23 | Зрдавствуйте! Ваша страничка, очень необходима и полезна каждому специалисту. Спасибо ! Кто должен подписывать акт о проверке книжного фонда структурного подразделения как материально-ответственное лицо, если договор о полной материальной ответственности с библиотекарем не заключается. Буду очень признательна если ответите.
Радимо ознайомитися з Інструкцією з інвентаризації матеріальних цінностей, розрахунків та інших статей балансу бюджетних установ, затвердженої наказом Головного управління Державного казначейства України № 90 від 30.10.1998 р. та додатком 12 Інструкції.
Відповідно до Інструкції (див. п.1.11), для проведення інвентаризації створюється комісія за обов'язкової участі головного бухгалтера, очолює її керівник установи чи його заступник. Інвентаризаційна комісія несе відповідальність за проведення інвентаризації, правильність оформлення матеріалів інвентаризації (див. п. 1.15).
Згідно Інструкції саме члени і голова інвентаризаційної комісії підписують акт.
|
Питання №973 |
Tetyana 14/09/2010 × 16:20 | Шановні колеги! Будь ласка, дайте відповідь на питання, чи існує пільгова пенсія для бібліотечних працівників системи Міністерства культури і туризму України?
Категорії працівників, які мають право на пенсію за віком на пільгових умовах, визначає ст. 13 Закону України "Про пенсійне забезпечення" (із змінами). Бібліотечні працівники в цьому переліку не зазначені. |
Питання №972 |
Marta 14/09/2010 × 15:51 | Уважаемы коллеги!Работаю больше двадцати лет в библиотеке НИИ. Недавно сравняли оклады уборщиц и библиотекарей, объясняя это тем,что библиотекарям и так платят надбавку 50%. Теперь наша библиотечная надбавка всем окружающим, как кость в горле. Спасибо правительству:неужели нельзя было просто увеличить оклад библиотекарям вполовину,чтобы отдельно эти проценты не светились? |
Питання №971 |
Elena 12/09/2010 × 23:32 | Добрий день!Підскажіть, будь ласка, в який розділ шифрується нумізматика? Дуже дякую.
Література з нумізматики збирається під індексом Т221 (за ББК для наукових бібліотек) та 63.2 (за ББК для масових бібліотек). |
Питання №970 |
Esenia 12/09/2010 × 17:23 | Добрий день! у меня запитання стосовно довжини робочого дня для працівника бібліотеки, що працює в шкідливих умовах. який нормативний документ регулює і встановлює тривалість робочого дня працівника в таких умовах???
Зважаючи на те, що Ви не вказали на основі якого документу Ваша посада визнана, як посада з шкідливими умовами праці, радимо ознайомитися з наступними документами:
ст.51 Кодексу законів про працю України,
Переліком виробництв, цехів, професій і посад з шкідливими умовами праці, робота в яких дає право на скорочену тривалість робочого тижня", затвердженого постановою КМ України від 21.02.2001 р. № 163 (у розділі 31 "Діяльність у сфері відпочинку, розваг і культури" цього Переліку посада "бібліотекар" не зазначена),
п. 9 "Порядку застосування Переліку виробництв, цехів, професій і посад із шкідливими умовами праці, робота в яких дає право на скорочену тривалість робочого тижня", затвердженого наказом Міністерства праці та соціальної політики України від 23.03.2001 N 122.
|
Питання №969 |
Sandra 12/09/2010 × 02:32 | Доброго Вам дня, поясніть, будьте ласкаві, чи входить у загальну кількість виданих документів облік видачі копій документів із виставок, платних копій?
Див. п. 10.4 ГОСТ 7.20-2000 "Бібліотечна статистика".
|
Питання №968 |
Pronia 11/09/2010 × 16:17 | Який законодавчий документ дозволяє державній публічній бібліотеці з універсальним фондом, змінити структуру бібліотеки, у відділі обслуговування якої, не буде абонементу а лиш читальний зал ? На яких підставах існує посада зав. відділом ? Яку найменшу кількість працівників має мати відділ? Дякую.
Наказ органу управління.
Щодо останнього – рекомендуємо використати за аналогією Постанову КМ України "Про упорядкування структури апарату центральних органів виконавчої влади, їх територіальних підрозділів та місцевих державних адміністрацій" від 12 березня 2005 р. N 179.
|
Питання №967 |
Vilena 11/09/2010 × 13:06 | Подскажите, где найти электронную программу для школьной библиотеки?
Припускаємо, що мається на увазі програмне забезпечення для шкільних бібліотек.
Радимо ознайомитися з публікаціями в інтернеті за адресами:
http://sasl.at.ua/publ/8-1-0-32
http://www.humanities.edu.ru/db/msg/84221
та звернутися за консультацією до бібліотек відповідної мережі.
|
Питання №966 |
INGA 11/09/2010 × 08:46 | Шановні колеги, підкажіть будь ласка, за яких умов відділ переводиться в сектор?
Яка відмінність в роботі відділу і сектору?
За яких умов директором ЦРБ може бути призначена особа, кваліфікаційна характеристика якої неспівпадає з вимогами "Довідника характеристик професій працівників. Вип. 81 Культури і мистецтв"? Щиро дякую.
На підставі внесення змін до структури бібліотеки та штатного розпису.
Згідно структури, сектор може бути як самостійним структурним підрозділом, так і в складі відділу.
Щодо останнього запитання – див. відповідь 965.
|
Питання №965 |
Marina 10/09/2010 × 16:09 | Добрий день! Підкажіть будь ласка,чи можно призначити на посаду зав.філіалом працівника,який не має фахової освіти ( закінчила педагогічне училище),але є досвідченим і творчим бібліотекарем?
Згідно кваліфікаційних вимог "Довідника кваліфікаційних характеристик працівників" (Вип. 81. Культура та мистецтво, затвердженого наказом МКіМ України № 168 від 14.04.2000), кваліфікаційні вимоги до завідувача філіалу бібліотеки: повна або базова вища освіта відповідного напряму підготовки.
Але, у вступі до Довідника (п. 11) зазначено, що "особи, які не мають відповідної освіти або стажу роботи, встановлених кваліфікаційними вимогами, але мають достатній практичний досвід та успішно виконують у повному обсязі покладені на них завдання та обов'язки, можуть бути, як виняток, залишені на займаній посаді або призначені на відповідні посади за рекомендацією атестаційної комісії".
|
Питання №964 |
Olga 07/09/2010 × 11:27 | Підкажіть, будь ласка, де можна знайти зразок річного плану роботи бібліотеки ПТНЗ або шкільної бібліотеки? Дякую!
Радимо звернутися до відповідного методичного центру у Вашому регіоні, щоб отримати консультацію з цього питання.
А також скористатися пошуком в мережі інтернет (н: http://www.google.com.ua/) за ключовим словом або фразою українською та російською мовами.
Для прикладу: на сайті "Освіта Харкова" розміщено зразок плану роботи шкільної бібліотеки: http://www.kharkivosvita.net.ua/library/424, а також орієнтовний план роботи шкільної бібліотеки.
На сайті "Библиотека в школе" розміщена "Примерная схема годового плана работы школьной библиотеки": http://lib.1september.ru/2003/20/18.htm.
|
Питання №963 |
natalechka 07/09/2010 × 11:16 | Добрий день! Підкажіть будь ласка, матеріальна допомога для вирішень соціально-побутових питань згідно постанови КМ України " Про доповнення постанови Кабінету міністрів від 22 січня 2005 р.№ 84 , № 1062 від 30 вересня 2009р. надається прибиральницям, гардеробницям, інженерам чи тільки " бібліотечним працівникам"?
Дякую!
Матеріальна допомога прибиральницям, гардеробницям, інженерам надається відповідно до Постанови КМ України від 30 серпня 2002 р. N 1298 "Про оплату праці працівників на основі Єдиної тарифної сітки розрядів і коефіцієнтів з оплати праці працівників установ, закладів та організацій окремих галузей бюджетної сфери". Див. відповідь № 926. |
Питання №962 |
Olga 07/09/2010 × 09:31 | Добрий день. Поясніть будь ласка, в якому розмірі виплачується матеріальна допомога для вирішення соціально-побутових питань працівникам бібліотеки?
Згідно постанови КМ України "Про доповнення постанови Кабінету Міністрів України від 22 січня 2005 р. N 84" N 1062 від 30 вересня 2009 р.
"… у розмірі до одного посадового окладу (ставка заробітної плати) на рік".
|
Питання №961 |
TANYA 06/09/2010 × 12:33 | Доброго дня! Скажіть, будь ласка, хто повинен оплачувати медичний огляд працівникам районної бібліотеки? Дякуємо
Відповідь на Ваше запитання містить п. 2 "Порядку проведення обов'язкових профілактичних медичних оглядів та видачі особистих медичних книжок", затвердженого постановою КМ України "Про затвердження переліку професій, виробництв та організацій, працівники яких підлягають обов'язковим профілактичним медичним оглядам, порядку проведення цих оглядів та видачі особистих медичних книжок" N 559 від 23 травня 2001р. (із змінами).
Крім того, зверніть увагу на Кодекс законів про працю України (із змінами).
|
Питання №960 |
Olga 06/09/2010 × 11:40 | Шановні колеги! Чи обов'язково потрібно в кожній філії міської ЦБС мати постійно діючу виставку "Влада інформує".
Дякуємо.
Публічна бібліотека є посередником між владою та населенням. Завданням ПБ є своєчасне збирання та надання пересічним громадянам життєво важливої інформації про діяльність органів влади.
Тому постійно діюча виставка в бібліотеці "Влада інформує" буде доречною.
|
Питання №959 |
Olga 06/09/2010 × 11:24 | Шановні колеги! Підскажіть будь ласка. В який розділ таблиць ББК для масових бібліотек систематизувати книгу: Вороненко Ю.В. Електронні навчальні посібники для відображення медичних процедурних знань: принципи,етапи створення,методологія.-К.,2009.
Дякуємо.
Згадану книгу систематизують в розділ ББК 5р (Охорона здоров'я. Медичні науки – Вивчення і викладання науки, предмета. Спеціальна освіта).
|
Питання №958 |
Elena 03/09/2010 × 16:07 | Здравствуйте! У нас в ЦБС возникла необходимость в специалисте-компьютерщике. Подскажите, пожалуйста, как может называться его должность и какими нормативными док-тами регламентируется его тарифный разряд? Спасибо.
Щодо назви посади та вимоги до цієї професії див. "Національний класифікатор України. Класифікатор професій ДК 003:2005", затверджений наказом Держспоживстандарту України від 26.12.2005 р. N 375 (із змінами і доповненнями).
Зокрема, дод. А "Покажчик професійних назв робіт за кодами професій" та дод. Б "Абетковий покажчик професійних назв робіт".
До речі, новий Класифікатор професій ДК 003:2010, затверджений наказом Держспоживстандарту від 28.07.2010 за №327, набирає чинності від 1.11.2010.
Головним документом, на основі якого встановлюється тарифний розряд "спеціалісту-комп'ютерщику" є Постанова КМ України "Про оплату праці працівників на основі Єдиної тарифної сітки розрядів і коефіцієнтів з оплати праці працівників установ, закладів та організацій окремих галузей бюджетної сфери" № 1298 від 30 серпня 2002 (із змінами).
|
Актуальна інформація
Вітаємо шановних відвідувачів на сайті, який супроводжує науково-методичний відділ Національної бібліотеки України імені Ярослава Мудрого (НБУ ім. Ярослава Мудрого). Наш відділ є науково-методичним та інформаційно-консультативним центром для публічних бібліотек України, а також співпрацює з бібліотеками різних типів і форм власності.
Пам'ятайте, що наповнення цього сайту - наша спільна робота. Якщо Ви маєте матеріали, що можуть зацікавити бібліотечну спільноту, або бажаєте підняти актуальну тему - чекаємо Ваших пропозицій на адресу method@nplu.org.
Шановні колеги! Якщо у вас змінилися реквізити (адреса, e-mail, URL, телефон тощо) надішліть повідомлення для відповідних коректив на сторінці сайту „Бібліотеки України”.
| Вітаємо
For Librarians
Библиотекарю
Пошук
Голосування
|